Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Wie weet of er losse verzwakkers/dempers te krijgen zijn waarbij het retoursignaal (upstream) passief/onverzwakt is?

Ik heb mijn Ubee modem aan de niet versterkte uitgang van mijn Tratec (retourgeschikte) versterker hangen (nodig voor ITV) en de versterker zit direct op de AOP. (dus zonder de UMU splitter) Het binnenkomende signaal (downstream) is ongeveer 16 dBmV en het modem moet met 47 dBmV zenden voor het retoursignaal/upstream.

Hang ik een demper/verzwakker van 3 dB tussen de AOP en de versterker, dan zakt de waarde van de downstream naar 13 dBmV, máár dan moet het modem weer harder zenden; zo'n 50 dBmV...

De UMU splitter die er eerst tussen zat, dempt de downstream met zo'n 10 dB (ik had een nette waarde van 5 dBmV) en laat de upstream onaangetast. Ik zoek dus een soortgelijke demper, maar dan een die je tegen de muur kan schroeven en met aansluitingen voor F-connectoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-10 00:06
tiswat schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:22:
Dat kut kastje van Cisco, ik word er schijt ziek van. Hij is in een uur al 4x uitgevallen, wordt niet te warm. Heb het al eens opgestuurd en kreeg het terug met de melding ' We hebben niks gevonden' pff.

Kan ik een nieuwe eisen?
Ik heb hetzelfde gehad met de Cisco 8455 DVB (de zilveren variant). Viel regelmatig uit tijdens het zappen. Ook toen werd er niets gevonden. Na een tijdje weer gebeld, want het probleem was er nog steeds. De monteur heeft mij toen een vervangend exemplaar gegeven. Het probleem doet zich nog steeds af en toe voor, maar veel minder vaak. Zodra dat toeneemt mogen ze mij de 8485 opsturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:16

gws24

Thinking is hard!

Ik heb mijn internet nu geinstalleerd en een aantal speedtesten gedaan. Wisselt nogal wat ik haal maar dat zal wel komen doordat de servers niet altijd genoeg bandbreedte hebben. De speedtest van Ziggo geeft in ieder geval 120 mbps down en 9,2 mbps up aan dus ik ben tevreden :9
ChaserBoZ_ schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 21:55:
Nu eens kijken hoe het gaat bevallen.
Afgezien van die ene ontbrekende kabel, en twee maanden wachten op de juiste recorder, is alles netjes in orde.
Wat CB zegt geld dus ook voor mij.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Tackleberry schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:22:
[...]

Ik heb hetzelfde gehad met de Cisco 8455 DVB (de zilveren variant). Viel regelmatig uit tijdens het zappen. Ook toen werd er niets gevonden. Na een tijdje weer gebeld, want het probleem was er nog steeds. De monteur heeft mij toen een vervangend exemplaar gegeven. Het probleem doet zich nog steeds af en toe voor, maar veel minder vaak. Zodra dat toeneemt mogen ze mij de 8485 opsturen...
Vind het knap dat jij kan destilleren dat het over z'n decoder gaat. Voor hetzelfde geld heeft ie het in z'n rant over een cisco modem of zo, ook niet geheel ondenkbaar bijvoorbeeld. Ik kan er igg niets mee, zulke rants zonder enige nuttige, relevante info.. En ik denk een Ziggo helpdesk ook niet zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik heb een aantal vragen met betrekking tot telefonie van Ziggo waarop ik lastig het antwoord kan vinden. Ik wil Ziggo alles-in-een ter vervanging van los internet en telefonie van KPN en televisie van Ziggo. Het is echter van belang dat de huidige infrastructuur rond de telefoon blijft werken. Op dit moment gaan er vanaf het ISRA-punt verschillende lijnen waarvan de langste ongeveer 20 meter is.
Als ik de Ziggo handleiding goed lees, kan ik gewoon de hoofdstekker (hiermee bedoel ik de stekker die vanaf het ISRA-punt direct of indirect naar alle telefoons gaat) in de modem stoppen en dan zou het moeten werken. Bij bepaalde typen ISRA-punten adviseert Ziggo echter de telefoon rechtstreeks op het modem aan te sluiten. Ik zie echter niet in waarom. Als ik een RJ25 of RJ14 heb waar alle telefoons op zitten dan zou ik die toch op het modem aan moeten kunnen sluiten?
Ten tweede zijn enkele aangesloten telefoons pulse telefoons (het type waarmee je niet door een elektronisch keuzemenu kunt navigeren). Blijven deze werken met telefonie via het kabelmodem of moet je dan overstappen op tone telefoons?
Als laatste vraag ik me af of de kwaliteit van telefonie vergelijkbaar is met een gewone KPN lijn, zeker gelet op de lange lijnen vanaf het ISRA-punt (de kabelmodem voegt daar nog 5 meter aan toe, dus straks is het 25m).

[ Voor 9% gewijzigd door Cocytus op 14-08-2011 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het ziggo modem heeft 2 telefoonaansluitingen, met 1 telefoonnummer kan je er echter maar 1 gebruiken.
Wil je meerdere telefoons aansluiten dan moet je letten op de volgende zaken:
- de aansluitwaarde... elke telefoon heeft een aansluitwaarde (zie de onderkant). De aangesloten telefoons mogen opgeteld niet hoger zijn dan de aansluitwaarde van het modem.
- puls telefoons werken niet
- Heb je puls telefoons of teveel telefoons (te hoge aansluitwaarde) dan moet je een telefooncentrale gebruiken die tussen je telefoons en modem komen.

Kwaliteit is vergelijkbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 14-08-2011 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Thx voor de reply :) Ik zal de aansluitwaarden van de telefoons gaan bekijken. Wat is de aansluitwaarde van het standaard modem dat nu geleverd wordt? De pulstelefoons vervangen is overkoombaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Staat me bij dat het ziggo modem een aansluitwaarde heeft van 5.
Nieuwe telefoons hebben een lage aansluitwaarde (1 soms 1.5), maar bij echt oude telefoons is dit vaak hoger.

Afhankelijk van je situatie is een telefooncentrale handiger. Kijk eens op marktplaats of je daar goedkoop een vandaan kan plukken. Scheelt veel gedoe en vervanging van telefoons :). (zie ook mijn edit hieronder)

edit: Oh even een toevoeging op pulstelefoons rechtstreeks op het het modem. Je kan ze wel gebruiken bij een binnenkomend gesprek, zelf een nummer draaien gaat alleen niet lukken.
Een telefooncentrale is dan een gedeeltelijke oplossing. De telefooncentrale zet pulses om in tonen (zoek wel uit of desbetreffende centrale dit ondersteund) zodat je wel een nummer kan draaien.
Let wel op, zodra je echter verbinding hebt vervalt deze omzetmogelijkheid... kom je met je puls telefoon in een doorkiesmenu dan loop je alsnog vast.

[ Voor 45% gewijzigd door job op 14-08-2011 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-10 14:39
Ik heb enige dagen terug telefonisch een bestelling geplaatst voor een alles-in-een pakket. Aan het eind van het telefoongesprek werd mij verteld dat ik later nog gebeld zou worden. Dit is tot op heden niet gebeurd.
Bij de woning langsgaan om te kijken of ik post heb is geen optie.

Moet ik mij zorgen maken of is het normaal dat je niet gebeld wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 10:31

icecreamfarmer

en het is

Hebben jullie er ook last van dat de wifi soms helemaal wegvalt?
Wanneer ik zit te skypen is de verbinding soms helemaal weg maar alle lampjes op de modem (ubee) branden nog. Echter vindt mijn laptop dan helemaal geen wireless signaal meer. Ik zit dan op 5m afstand van de modem zonder muren of andere obstakels.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teksetter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:12
icecreamfarmer schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 20:12:
Wanneer ik zit te skypen is de verbinding soms helemaal weg maar alle lampjes op de modem (ubee) branden nog. Echter vindt mijn laptop dan helemaal geen wireless signaal meer. Ik zit dan op 5m afstand van de modem zonder muren of andere obstakels.
Update je wireless NIC drivers.
Kan ook geval zijn als je Vista hebt en geen sp2. of Juiste wireless NIC drivers.
Atheros lijkt een probleem te zijn.Als je googled vind je 2 netwerkkaarten die problemen geven met wifi Ubee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Laatst online: 13-10 00:06
xxxneoxxx schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 11:25:
[...]

Vind het knap dat jij kan destilleren dat het over z'n decoder gaat. Voor hetzelfde geld heeft ie het in z'n rant over een cisco modem of zo, ook niet geheel ondenkbaar bijvoorbeeld. Ik kan er igg niets mee, zulke rants zonder enige nuttige, relevante info.. En ik denk een Ziggo helpdesk ook niet zeg maar.
Nou sorry hoor. :) Weet pas sinds heel kort van het bestaan van de Cisco routers, wist niet beter dan dat er Ubee modems werden uitgedeeld. Het verhaal sloot bovendien redelijk aan op mijn ervaringen, dus niet geheel vreemd dat ik dan dat verband zie.

Overigens, wees gerust, ik bel niet de helpdesk met de melding "hij doet het niet". Het is geen rant, het is nu eenmaal wat er gebeurt. In alle soorten omstandigheden, er is geen patroon in te ontdekken. De ene keer als hij pas net aan staat, de andere keer als hij al lang aan staat. Huisaansluiting is gecontroleerd door een monteur, decoder direct aangesloten op een wcd, verschillende afstandbedieningen, terug naar factory defaults etc.

Nu dus een tijdje een "nieuwe" 8455. Dat terwijl de helpdesk expliciet zei dat de monteur alleen kwam kijken naar de iTV decoder, het eventuele vervangproces zou weer via de helpdesk lopen. Maar na het aanhoren van de klachten en uitgevoerde controles en workarounds toverde de monteur meteen een vervangend exemplaar uit zijn auto.

Gelukkig lijkt het de laatste tijd redelijk goed te gaan met de decoder, behalve dat hij af en toe behoorlijk traag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-10 20:03
tim_heijt schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:22:
[...]

- Probeer eens TCP IP Optimizer te draaien en zet je MBit op 50 ofzo, tevens de optimale settings aanvinken (rechtsonderaan in het programma), toepassen en vervolgens je PC/Notebook rebooten.

Hier te downloaden: http://www.speedguide.net/files/TCPOptimizer.exe
Download tevens deze en voer uit als Admin (rechtermuisknop Opslaan als): http://www.speedguide.net.../SG_Vista_TcpIp_patch.cmd

- Probeer tevens verschillende drivers, daar zou het aan kunnen liggen. Probeer tevens verschillende devices/netwerkkaarten om uit te sluiten dat het daaraan ligt.
Thanks, ik heb alleen de TCP IP optimizer gedraaid en het probleem lijkt nu verdwenen te zijn :)

Blijft de vrij matige wifi-ontvangst, maar dat zal misschien een combinatie zijn van modem en telefoon (Nexus S, staat ook bepaald niet bekend om de sterke wifi verbinding) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 10:31

icecreamfarmer

en het is

teksetter schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 21:39:
[...]

Update je wireless NIC drivers.
Kan ook geval zijn als je Vista hebt en geen sp2. of Juiste wireless NIC drivers.
Atheros lijkt een probleem te zijn.Als je googled vind je 2 netwerkkaarten die problemen geven met wifi Ubee.
Ik heb windows 7 sp1 met een centrino chipset en dergelijke.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
icecreamfarmer schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 20:12:
Als je terugleest in het topic zie je dat er meer dezelfde problemen zijn met het wireless Ubee modem. Als oplossing komt het uitzetten van IP flood detectie en Firewall in de instellingen van het modem voorbij. Maar dat helpt niet in alle gevallen. Wachten op nieuwe firmware die het probleem oplost en anders een eigen accesspoint erachter hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Laatst online: 02:01
Grrrrrene schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 19:49:
Dat heb ik gevraagd, maar dat kon niet. Reden? Het loopt dan helemaal in het honderd. Ook een kaartje uit het oude abonnement verwijderen kon niet, want ook dat zou fout gaan met de aanvraag van het nieuwe abonnement :?

We moeten volgens Ziggo het startpakket afwachten en dat retourneren met een begeleidende brief. Dan komt ons kaartje weer beschikbaar om aan ons huidige abo te koppelen.
:| Wat een idioot gedoe. Nog geen tv dus :X

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Raven schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 08:54:
Eergisteren mailtje naar Ziggo gestuurd met het verzoek Z3 abo stop te zetten maar tv door te laten gaan, bevestiging is al binnen, maar..... Zal dat goed gaan? :P
Weet niet of ze ondertussen al goed zijn in administratieve dingen.
Mams @home.nl account is niet meer benaderbaar sinds gisteren en zie het internet abo niet meer staan op Mijn Ziggo, over 12 dagen maar eens kijken hoeveel abo-kosten er afgeschreven worden.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:50
Nog meer mensen waarbij de Interactieve TV het niet doet (regio Enschede hier)?
Net terug van vakantie en de Cisco PVR is erg traag in het menu en krijgt IP Adres STB en de installatie van Interactieve TV blijft 'Bezig'...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectLight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02 10:09
Weet iemand hoe het zit met het uitleveren van die nieuwe Docsis3 modems?

We hebben hier alles-in-1 plus, en we zitten nog op die 22mbit. Maar er staat op internet dat iedereen tussen mei en augustus het nieuwe modem ontvangen zou moeten hebben. Zijn er andere mensen die dat ding ook nog niet hebben ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Laatst online: 09:58
In welke regio woon je? Mischien dat er wat vertraging is ofzo? Hier is hij er ook pas sinds een maand ofzo. Werkt goed op wifi na. In het begin werkte het even. Nu kan er vanaf geen 1 apparaat meer verbinding gemaakt worden. :( "Windows was unable to connect to LaWiFi".. Alle settings al 300 keer nagelopen.

Dit wordt of om de paar dagen de modem resetten, of een wifi router terug zetten. Maar als ik tussen modem en pc's een extra router zet wordt het internet er ook niet sneller van.. prutsding die ubee router-modem. :(

[ Voor 13% gewijzigd door WernerL op 15-08-2011 16:09 ]

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Monteur is net langsgeweest en alles aangesloten.
HD ontvanger zoals verwacht niet op voorraad, maar ik had toch al een kaartje in m'n TV, dus daar kan ik wel op wachten.
Snelheid is via speedtest.net 92Mbit. Via Ziggo speedtest 120Mbit. Ik heb daarna m'n eigen router (WNDR3700) ertussen gezet, maar dan haal ik maar snelheden rond de 30 Mbit. Router gereset en via kabel verbonden, maar helaas. Router zou makkelijk 120Mbit aan moeten kunnen.
Ik heb op het Ziggo modem/router (Cisco EPC3925 EuroDocsis 3.0) de SPI, DHCP en WIFI uitgezet.
Nog geen bridge optie gevonden en ik ben huiverig dit via servicedesk te laten doen, want als het niet werkt, dan kan ik het weer laten terugzetten :(

Hmm. Nu ben ik weer terug via het ziggo modem en kom ik ook niet boven de 30 Mbit.

[ Voor 8% gewijzigd door Blindfold op 15-08-2011 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blindfold schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 17:22:
HD ontvanger zoals verwacht niet op voorraad, maar ik had toch al een kaartje in m'n TV, dus daar kan ik wel op wachten.
Snelheid is via speedtest.net 92Mbit. Via Ziggo speedtest 120Mbit. Ik heb daarna m'n eigen router (WNDR3700) ertussen gezet, maar dan haal ik maar snelheden rond de 30 Mbit. Router gereset en via kabel verbonden, maar helaas. Router zou makkelijk 120Mbit aan moeten kunnen.
Ik heb op het Ziggo modem/router (Cisco EPC3925 EuroDocsis 3.0) de SPI, DHCP en WIFI uitgezet.
Nog geen bridge optie gevonden en ik ben huiverig dit via servicedesk te laten doen, want als het niet werkt, dan kan ik het weer laten terugzetten :(

Hmm. Nu ben ik weer terug via het ziggo modem en kom ik ook niet boven de 30 Mbit.
De bridge mode werkt uitstekend, en mocht je toch liever weer terug, dan kun je gewoon bellen en zetten ze het zonder vragen weer voor je aan.

Ik had eerst een Netgear WNDR3700 aan m'n Cisco EPC3925 hangen, maar heb er inmiddels toch voor gekozen om de Netgear af te koppelen, en alles door de Cisco te laten afhandelen. Werkt uitstekend, en heb tot vandaag nog geen problemen ervaren. De snelheid is netjes, en het bereik is in ieder geval stukken beter dan die van het Ubee WiFi modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 17:41:
[...]

De bridge mode werkt uitstekend, en mocht je toch liever weer terug, dan kun je gewoon bellen en zetten ze het zonder vragen weer voor je aan.

Ik had eerst een Netgear WNDR3700 aan m'n Cisco EPC3925 hangen, maar heb er inmiddels toch voor gekozen om de Netgear af te koppelen, en alles door de Cisco te laten afhandelen. Werkt uitstekend, en heb tot vandaag nog geen problemen ervaren. De snelheid is netjes, en het bereik is in ieder geval stukken beter dan die van het Ubee WiFi modem.
Thanks. Ik ga het even aankijken en hopen dat de snelheid wat omhoog gaat. Op dit moment gebruik ik wel de extra wifi functie van de netgear, dus als het even kan wil ik die blijven gebruiken, maar als het lastig blijft gaan, dan ga ik ook maar direct via de Cisco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:02
Blindfold schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 17:22:
Waarom wacht je op de hd ontvanger als je al aan kaartje in je tv hebt. Kwaliteit en zenders blijven hetzelfde namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

G.Scholtens schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 18:08:
[...]

Waarom wacht je op de hd ontvanger als je al aan kaartje in je tv hebt. Kwaliteit en zenders blijven hetzelfde namelijk.
Klopt. Ik kijk ook al HD. Ontvanger is alleen maar voor interactieve tv en evt om op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:59

Wildfire

Joy to the world!

tegen acht uur knalde hier (tilburg) de verbinding er uit. modemlampjes (ubee) waren normaal maar na reboot kwam modem niet meer online. defect modem of storing bij ziggo?

-- Edit: weer on-line. Bovenstaande was via GSM getikt :P

Toch een half uurtje eruit, (nog) niets te vinden op de Ziggo-site.

[ Voor 27% gewijzigd door Wildfire op 15-08-2011 20:32 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 20:19:
tegen acht uur knalde hier (tilburg) de verbinding er uit. modemlampjes (ubee) waren normaal maar na reboot kwam modem niet meer online. defect modem of storing bij ziggo?
Storing bij Ziggo. hier (TIlburg) hetzelfde, werkt inmiddels weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-10 19:58

Yucko

One clown to rule them all !

G.Scholtens schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 18:08:
[...]

Zie antwoord van Blindfold;
via de CI+ module heb je vooralsnog geen ITV en niet alle nieuwe TV's hebben een PVR (en als ze het wel hebben dan moet je TV aanstaan om op te kunnen nemen ... nee dat is lekker handig)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-10 21:12
Ik heb net de sleutels gekregen van mijn appartement (jeej!) en ik was op zoek gegaan naar het IS/RA punt, of AOP zoals dat bij de kabel heet?

Ik heb een wandcontactdoosje kunnen vinden, en ik dacht dat er een groene kabel uit de muur moest komen. Nu zie ik hier wel een groen ringetje, maar de kabel is wit. Wie kan mij hier mee helpen?

Plaatjes zijn klikbaar voor extra groot

Afbeeldingslocatie: http://dump.vincentkriek.nl/pictures/kabel/ISRA1.thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dump.vincentkriek.nl/pictures/kabel/ISRA2.thumb.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Dr. Horrible op 15-08-2011 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Horrible schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 22:47:
Ik heb net de sleutels gekregen van mijn appartement (jeej!) en ik was op zoek gegaan naar het IS/RA punt, of AOP zoals dat bij de kabel heet?

Ik heb een wandcontactdoosje kunnen vinden, en ik dacht dat er een groene kabel uit de muur moest komen. Nu zie ik hier wel een groen ringetje, maar de kabel is wit. Wie kan mij hier mee helpen?

[afbeelding]
[afbeelding]
Dan heb je kans dat het AOP in de meterkast binnenkomt, en via een andere kabel naar de huiskamer gaat, dat heb ik namelijk ook in mijn huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectLight
WernerL schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 16:08:
In welke regio woon je? Mischien dat er wat vertraging is ofzo? Hier is hij er ook pas sinds een maand ofzo. Werkt goed op wifi na. In het begin werkte het even. Nu kan er vanaf geen 1 apparaat meer verbinding gemaakt worden. :( "Windows was unable to connect to LaWiFi".. Alle settings al 300 keer nagelopen.

Dit wordt of om de paar dagen de modem resetten, of een wifi router terug zetten. Maar als ik tussen modem en pc's een extra router zet wordt het internet er ook niet sneller van.. prutsding die ubee router-modem. :(
Enschede. Ik snap er niets van..

Gelukkig hebben we altijd nog een wifiroutertje die altijd apart zn werk nog kan doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
PerfectLight schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 00:16:
[...]

Enschede. Ik snap er niets van..

Gelukkig hebben we altijd nog een wifiroutertje die altijd apart zn werk nog kan doen :).
Voor November zal iedereen die niet de volledige snelheid kan halen vanwege ED2.0 een ED3 modem ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectLight
SAWYER schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 00:19:
[...]

Voor November zal iedereen die niet de volledige snelheid kan halen vanwege ED2.0 een ED3 modem ontvangen.
Oke, thanks :). Overal op de ziggo sites stond namelijk Augustus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-10 14:40
[...]

Mag ik vragen waar deze informatie opgebaseert is? Is der een bron of zie iets?
Ziggo roept namelijk dit al vanaf het begin en is ook in een email zo naar de klanten gecommuniceerd namelijk maar doordat de modem niet meer leverbaar waren (gelzen in dit topic) duurt het dan niet langer voordat iedereen daadwerkelijk een docsis 3 heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 21:32
Zijn er mensen die sinds gisteravond ineens geen comedycentral meer hebben? Ik had de tv al laten zoeken, maar helaas :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-10 18:21
Rann schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 08:28:
Zijn er mensen die sinds gisteravond ineens geen comedycentral meer hebben? Ik had de tv al laten zoeken, maar helaas :S
Kanaal 23, combi met Kindernet?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Het zou tussen mei en augustus zijn, volgens de mail van Ziggo. Ineens worden ze nu bij ons in de wijk overal uitgeleverd uit het niks. Veel te laat, en natuurlijk via de fijne TNT die op belachelijke tijden komt. Heerlijk vind ik dat. Geef me gewoon een keus waar ik die rommel wil ontvangen, ik zit er namelijk niet op te wachten en nu moet ik weer de deur uit naar het 'postkantoor' wat de geweldige openingstijden heeft van 09:00 tot 17:30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 08:46:
[...]

Het zou tussen mei en augustus zijn, volgens de mail van Ziggo. Ineens worden ze nu bij ons in de wijk overal uitgeleverd uit het niks. Veel te laat
Veel te laat :?
Het is toch nog augustus :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-10 11:36
En een beetje kort door de bocht, wat kan TNT er nou aan doen dat ze de opdracht krijgen bij jou thuis te bezorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:19
Dr. Horrible schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 22:47:

[afbeelding]
[afbeelding]
Dit is het AOP en hierop kun je de UMU01 monteren. Zo te zien heeft die er ook al op gezeten. Ga je interactieve tv gebruiken dan moet je de UMU01 niet monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 19:36
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 08:46:
[...]

Het zou tussen mei en augustus zijn, volgens de mail van Ziggo. Ineens worden ze nu bij ons in de wijk overal uitgeleverd uit het niks. Veel te laat, en natuurlijk via de fijne TNT die op belachelijke tijden komt. Heerlijk vind ik dat. Geef me gewoon een keus waar ik die rommel wil ontvangen, ik zit er namelijk niet op te wachten en nu moet ik weer de deur uit naar het 'postkantoor' wat de geweldige openingstijden heeft van 09:00 tot 17:30.
Wauw, das ook zeuren om het zeuren hoor. Postkantoor is ook op zaterdag ochtend open, en wellicht 's avonds een keer. Ben het met je eens dat de openingstijden niet heel klantvriendelijk zijn, maar daar is het postkantoor niet de enige in.
Overigens hoef je hem niet op te halen hor, je kunt hem gewoon laten liggen. Krijgt Ziggo hem vanzelf weer terug en gaan ze over een paar maanden hem opnieuw sturen.

Te laat is het ook niet, want inderdaad het is nog aug., daarnaast krijg je gewoon een nieuw modem die beter op de toekomst voorbereid is, zonder kosten of iets.. waar maak je je druk om..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Laatst online: 06-09 18:10
Nou, weekje Ai1, en heb maar 1 probleem. Ik heb thuis een Linux bakje, en als ik daarnaartoe verbindt met SSH, dan loopt de sessie 'dood'. Karakters die ik intyp verschijnen niet meer, maar ik krijg ook geen errors.

Tot een week geleden maakte ik gebruik van VDSL, daarvoor ADSL, en toen kon ik hele dagen de sessie 'niet aanraken' zonder dat er iets gebeurde :s

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleunen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-06-2022
Sa1 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:27:
[...]
Wauw, das ook zeuren om het zeuren hoor. Postkantoor is ook op zaterdag ochtend open, en wellicht 's avonds een keer. Ben het met je eens dat de openingstijden niet heel klantvriendelijk zijn, maar daar is het postkantoor niet de enige in.
Overigens hoef je hem niet op te halen hor, je kunt hem gewoon laten liggen. Krijgt Ziggo hem vanzelf weer terug en gaan ze over een paar maanden hem opnieuw sturen.

Te laat is het ook niet, want inderdaad het is nog aug., daarnaast krijg je gewoon een nieuw modem die beter op de toekomst voorbereid is, zonder kosten of iets.. waar maak je je druk om..
Nah, ik kan me heel goed voorstellen dat het vervelend is, die aflevertijden van TNT. Het "postkantoor" hier is ma t/m vrijdag open, en van 10.00 tot 17.00 uur. Dat zijn precies de tijden dat ik op het werk zit, ik vind het dan ook vervelend dat ik zij elke keer dat pakketje daarheen brengen.

Volgens mij kun je tegenwoordig aangeven waar ze het moeten achterlaten, maar vroeger was dat heel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
wkleunen schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:58:
[...]

Nah, ik kan me heel goed voorstellen dat het vervelend is, die aflevertijden van TNT. Het "postkantoor" hier is ma t/m vrijdag open, en van 10.00 tot 17.00 uur. Dat zijn precies de tijden dat ik op het werk zit, ik vind het dan ook vervelend dat ik zij elke keer dat pakketje daarheen brengen.

Volgens mij kun je tegenwoordig aangeven waar ze het moeten achterlaten, maar vroeger was dat heel vervelend.
ja, dat snap ik ook wel, maar dat heeft toch niets met het nieuwe modem van ziggo te maken? Dit is een probleem van het postkantoor niet van ziggo, wat voor een toegevoegde waarde heeft het dan om hier op het forum van ziggo te klagen dat je het niet eens bent met de openingstijden van het postkantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleunen
Sa1 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:16:
[...]
ja, dat snap ik ook wel, maar dat heeft toch niets met het nieuwe modem van ziggo te maken? Dit is een probleem van het postkantoor niet van ziggo, wat voor een toegevoegde waarde heeft het dan om hier op het forum van ziggo te klagen dat je het niet eens bent met de openingstijden van het postkantoor.
Ziggo kiest er toch voor om het via TNT te versturen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
wkleunen schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:18:
[...]

Ziggo kiest er toch voor om het via TNT te versturen ?
lekker zinvol zo, Ziggo kiest toch niet de openingstijden van het postkantoor?!

maar hou maar op, het is duidelijk dat het Ziggo's schuld is dat het postkantoor tijdens kantooruren open is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleunen
Sa1 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:21:
[...]
Jawel, dat zeg ik toch: Ziggo kiest er toch voor om het via TNT te versturen ? Ze kunnen er ook voor kiezen om een koerier op afspraak langs te sturen. Maar Ziggo stuurt het liever zo goedkoop mogelijk, met zo min mogelijk service. Dat is hun keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
Het ''postkantoor'' waar het afgeleverd is, is niet op zaterdag geopend??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
wkleunen schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:54:
[...]Maar Ziggo stuurt het liever zo goedkoop mogelijk, met zo min mogelijk service. Dat is hun keuze.
Wil niet veel zeggen, maar in mijn ervaring is TNT nog de koerier met veruit de beste service voor de ontvanger. Bij anderen kun je nml het pakket tijdens kantooruren ergens in de middle of nowhere op een industrieterrein gaan afhalen als bezorgen niet lukt. En afspraken over bezorgmoment 's avonds of zaterdag zijn of niet mogelijk, of wel mogelijk maar komen ze vervolgens niet na. Ergste hierin is Selektvracht, maar ook UPS en Fedex zijn niet heel veel beter. DHL is wel weer wat beter omdat die tegenwoordig ook lokale steunpunten in shops heeft (in mijn geval dezelfde sigarenboer direct bij mij om de hoek waar het TNT punt zit)
Ik bestel hierom heel bewust nooit bij webshops die NIET via TNT sturen. Zeker omdat de openingstijden van de meeste TNT punten juist redelijk ruim zijn, inclusief de zaterdag. Kennelijk heb jij wat dat betreft net pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ziggo had het ook via een andere pakketding kunnen laten sturen, moet je het modem afhalen op een vaag bedrijventerrein met nog vagere openingstijden, maar voor Ziggo wel twee euro goedkoper per pakketje.
En aangezien ze wel even meer dan 500.000 van die modems verstuurd hebben hadden ze daar erg veel geld mee kunnen besparen.

Ze hadden natuurlijk ook een koerier kunnen inschakelen die je van te voren belt en dan het pakket persoonlijk komt langs brengen, moet je alleen niet gaan mopperen als de abo kosten weer omhoog gaan aan het einde van het jaar, omdat de omruil aktie wat duur was uitgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleunen
[b][message=36587765,noline]
Ze hadden natuurlijk ook een koerier kunnen inschakelen die je van te voren belt en dan het pakket persoonlijk komt langs brengen, moet je alleen niet gaan mopperen als de abo kosten weer omhoog gaan aan het einde van het jaar, omdat de omruil aktie wat duur was uitgevallen.
Ja, dat zou voor mij idd een optie zijn. Als ik voor een paar euro extra geen paar uur vrij hoef te nemen, dan scheelt mij dat gewoon geld. Een uur werken is voor mij 15 euro, stel dat ik 3 uur vrij moet nemen, dat is gewoon 45 euro.

Maar Ziggo geeft je die keuze niet en je mag ze daar ook best op aanspreken. Klant is koning toch ? En ik ben het met Xahmol eens dat het niet eenvoudig is om een goed alternatief te vinden. Maar als je als klant tegen Ziggo gaat klagen, dan gaat Ziggo wel tegen TNT klagen en dan komt er misschien een oplossing.

Ik vind het gewoon raar dat Tha_Duck, die wellicht op een wat ongenuanceerde manier, maar wel terechte kritiek geeft, weg gezet wordt als een zeikerd. Ik kan i.i.g. zijn frustratie zeer goed begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
Rann schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 08:28:
Die viel hier gisteren idd ook weg. Ik ga zometeen eens controlleren of hij weer terug is.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:42
Wat een gemopper zeg over verzenden. Bij post.nl/TNT kun je gewoon kiezen om, als je niet thuis bent, via internet aan te geven dat je het bij de buren op huisnummer X wilt laten afgeven of af wilt halen op het postkantoor. Iedereen heeft toch wel buren waar het afgegeven mag worden of familie die even voor je langs het postkantoor kunnen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Heb toch de indruk dat mensen even over het hoofd zien dan het over een half miljoen modems gaat.
Door mensen een keus te gaan bieden maak je het nog ingewikkelder.

en hoeveel mensen denk jij dat gaat aangeven wanneer ze thuis zijn?
en van die mensen die het wel aangeven, hoeveel % denk jij dat ze dan toch niet thuis zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik ben een tevreden klant van Ziggo! AI1 Plus, TV-Extra (per 1 sept), EL en Film1 en de Cisco interactief!

Zo, dat mag ook wel wat vaker gezegd worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleunen
hjs schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:23:
Heb toch de indruk dat mensen even over het hoofd zien dan het over een half miljoen modems gaat.
Ja, daar ben je een bedrijf voor. Met zo'n instelling wordt je geen succesvol ondernemer, als iedereen zo dacht dan hadden we nogsteeds allemaal een moestuin achter ons huis, i.p.v. alles bij de supermarkt te halen. Als het simpel is, dan is er gewoon geen geld mee te verdienen.
en van die mensen die het wel aangeven, hoeveel % denk jij dat ze dan toch niet thuis zijn?
Ik denk dat heel veel mensen dat wel aangeven hoor, het kan een keer misgaan natuurlijk, maar veel mensen zijn best bereid om zelf ook een handje mee te helpen.

En ik ben best tevreden over Ziggo hoor, en over TNT, maar het kan natuurlijk altijd beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:59

Wildfire

Joy to the world!

Als Ziggo iedereen gewoon de optie voor de PostNL dienst PakjeGemak zou geven, is alles opgelost. Maar ja, dan moet iedereen vantevoren weer aangeven of ze gebruik willen maken van PakjeGemak of niet...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

jongetje schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:14:
Wat een gemopper zeg over verzenden. Bij post.nl/TNT kun je gewoon kiezen om, als je niet thuis bent, via internet aan te geven dat je het bij de buren op huisnummer X wilt laten afgeven of af wilt halen op het postkantoor. Iedereen heeft toch wel buren waar het afgegeven mag worden of familie die even voor je langs het postkantoor kunnen gaan?
Vroeger werden (nieuwe) modems alleen naar het aansluitadres opgestuurd, ongeacht of je aangaf dat je niet thuis zou zijn. Hoe dat vandaag de dag is weet ik niet.

Wel is het zo dat ik mijn Cisco HD-PVR (besteld via Ziggo) als Limbo in Zwijndrecht (Z-Holland) kon laten afleveren :P Als ze dat nu gewoon met alle zendingen vanuit Ziggo toestaan dan is het probleem toch opgelost. Laat je het op je werk afleveren, of bij een familielid.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 07:29
Yucko schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:11:
[...]

Vroeger werden (nieuwe) modems alleen naar het aansluitadres opgestuurd, ongeacht of je aangaf dat je niet thuis zou zijn. Hoe dat vandaag de dag is weet ik niet.
Wat is vroeger in jouw geval? Ik heb 5 jaar geleden ooit Casema (wat nu Ziggo is) aangevraagd, en het modem werd keurig netjes op m'n werk adres afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
hjs schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:20:
Ziggo had het ook via een andere pakketding kunnen laten sturen, moet je het modem afhalen op een vaag bedrijventerrein met nog vagere openingstijden, maar voor Ziggo wel twee euro goedkoper per pakketje.
En aangezien ze wel even meer dan 500.000 van die modems verstuurd hebben hadden ze daar erg veel geld mee kunnen besparen.

Inderdaad, en dan zou het hier vast vollopen met posts 'het is zo duur het is zo duur' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Simpel, ze hadden mij de keuze moeten geven. Een kwestie van een mail sturen met dat het modem klaar is voor verzending, en waar je hem wil ontvangen. Stuk klantvriendelijker en een stuk prettiger voor de klant.

Dat doen ze ook met andere bestellingen, kan je gewoon aangeven waar je het wil ontvangen.

denuz schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:12:
Het ''postkantoor'' waar het afgeleverd is, is niet op zaterdag geopend??
Jawel. Maar toevallig ben ik 2 zaterdagen niet aanwezig. Dus dan komt het op de 3e aan, en dan is het dus te hopen dat het pakje er nog ligt.
En dan kan je ook nog eens 45 minuten in de rij daar, omdat ze slechts 1 medewerker hebben tov de 3 medewerkers vroeger. Kan die aardige dame ook niks aan doen, en Ziggo ook niet. Maar het is wel frustrerend dat je in 2011 zo moet werken.

jongetje schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:14:
Was dat maar zo. Tegen de tijd dat ik het briefje vond dat ik via een URL en een code het pakje ergens anders kon laten afleveren was het pakje op magische wijze al in het postkantoor beland (dat briefje had ik al eerder gehad :')). Dus nee, dat kon niet.

Het gaat MAAR om een half miljoen modems. Dat is helemaal niks, er zijn bedrijven die meer pakjes en brieven versturen in een maand tijd.

Blijkbaar waren er wel genoeg resources om 2 e-mails en 1 brief te sturen met de aankondiging dat er een nieuw modem aankwam. Maar dan is er niet iemand die een website kan bouwen?

Klantvriendelijk was geweest als Ziggo een brief/mail had gestuurd met een uitleg van het nieuwe modem en dan een website waar je de levering kon aanvragen. Mensen die er geen behoefte aan hebben die doen er niks mee, en de mensen die het willen kunnen op het door hen gewenste tijdstip het pakket laten versturen en een afleveradres kiezen. Heel simpel en kost amper werk meer.

En buiten dat, welke mafketel heeft er besloten om in de zomervakantie 500.000 modems te gaan versturen?

hjs schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:08:
[...]

Veel te laat :?
Het is toch nog augustus :?
Tussen mei en augustus betekend dat het uiterlijk 31 juli binnen had moeten zijn. Er stond niet tussen mei en eind augustus of tussen mei en september. Tussen mei en augustus is dus: JUNI en JULI. Alles daarvoor of daarna is niet tussen mei en augustus.
Als ik je de getallen tussen 1 en 4 vraag krijg ik toch ook niet 1 2 3 4 als antwoord of wel soms? Dan zeg je ook netjes 2 en 3.

[...]
Ziggo kiest er bewust voor om op deze manier te werken. Tevens heb ik een overeenkomst met Ziggo. Dus ja, het is hun verantwoordelijkheid. Daarbij heb ik niet gevraagd om een nieuw modem, het kan me helemaal niet schelen of ik er 1 krijg eigenlijk. Mijn verbinding is prima zo.

En dit is overigens niet het forum van Ziggo, dit is slechts een thread over Ziggo op het forum van Tweakers.

Sa1 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:21:
[...]

maar hou maar op, het is duidelijk dat het Ziggo's schuld is dat het postkantoor tijdens kantooruren open is.
Daar kiezen ze wel voor. Zij versturen toch via PostNL of niet?

Dit is een van de redenen waarom de maatschappij steeds verder afzakt, maar dat is eigenlijk een andere discussie. Alles moet tegenwoordig voor een dubbeltje, met als resultaat geen postkantoren meer en geen service meer. De privatisering van de post sector is compleet doorgeslagen. Concurrenten zijn lachertjes (als je me niet gelooft, laat eens iets leveren door SelectVracht dat is nog erger!) en die hele zogenaamde marktwerking slaat nergens op.

Wij hadden vroeger in het dorp een postkantoor, wat op normale tijden open was. Een grote balie en 3 deskundige medewerkers. Je werd altijd snel en goed geholpen. Nu hebben we een of andere mini balie bij de Bruna met 1 medewerker die van de stress af en toe zowat omvalt. Dat is de vooruitgang van de privatiseren. Bedankt overheid.

Maar goed, dat is een andere discussie die hier niet gevoerd hoeft te worden.

Postjuh schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:32:
Ik ben een tevreden klant van Ziggo! AI1 Plus, TV-Extra (per 1 sept), EL en Film1 en de Cisco interactief!

Zo, dat mag ook wel wat vaker gezegd worden :)
Ik ook hoor :) Ben zeer te spreken over de kwaliteit van de geleverde diensten. Enige minpunt dat ik heb is dat de Cisco decoder door Ziggo op slechts 1 opname gecapped is. Dat vind ik jammer, maar daar kom ik wel overheen.

wkleunen schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:33:
[...]
Ik vind het gewoon raar dat Tha_Duck, die wellicht op een wat ongenuanceerde manier, maar wel terechte kritiek geeft, weg gezet wordt als een zeikerd. Ik kan i.i.g. zijn frustratie zeer goed begrijpen.
Dank voor je steun :)
Denk dat het vooral een discussie tussen werkenden en scholieren is op deze manier. De mensen die werken vinden de manier van bezorgen van tegenwoordig uitermate vervelend, de scholieren zijn thuis dus maakt het niet voor uit. Geeft niet, is gewoon een andere belevingswereld.

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2011 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb via mijn ziggo mn abbonnement gedowngrade van TV Plus naar TV Standaard.
Hou mn hart vast. Vorige keer ging het niet goed. En had ik een week geen tv.

Iemand een idee of dit vlekkeloos gaat verlopen? :+

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Johannn_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-10 12:33
Harmen schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:48:
Heb via mijn ziggo mn abbonnement gedowngrade van TV Plus naar TV Standaard.
Hou mn hart vast. Vorige keer ging het niet goed. En had ik een week geen tv.

Iemand een idee of dit vlekkeloos gaat verlopen? :+
Ik hoop van wel, want ik heb 2 weken geleden precies hetzelfde gedaan, we zullen het zien 1 september :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Idd, scheelt toch weer 10 euro per maand. Zoveel kijk ik geen tv.
Gezien HD standaard is ga ik mooi terug naar een normaal abbonnement.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

tiguan schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:25:
[...]

Wat is vroeger in jouw geval? Ik heb 5 jaar geleden ooit Casema (wat nu Ziggo is) aangevraagd, en het modem werd keurig netjes op m'n werk adres afgeleverd.
Ik praat dan over de tijd toen het hier nog gewoon @Home was (dus zal een jaartje of 7 of 8 geleden zijn :P)
maar goed, daarom ook de opmerking dat ik niet weet hoe dat nu zit aangaande omwisselen modems en of die (op verzoek) ook naar andere adressen opgestuurd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:19:

Dank voor je steun :)
Denk dat het vooral een discussie tussen werkenden en scholieren is op deze manier. De mensen die werken vinden de manier van bezorgen van tegenwoordig uitermate vervelend, de scholieren zijn thuis dus maakt het niet voor uit. Geeft niet, is gewoon een andere belevingswereld.
Lekker makkelijk. Ik werk fulltime en kan me helemaal niet vinden in je geklaag. Dus daar gaat je argument. :w

Zo kan ik het ook: ik denk dat het vooral een discussie is tussen mensen die graag problemen zien en mensen die zich redelijk opstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank-NL schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:18:
[...]

Lekker makkelijk. Ik werk fulltime en kan me helemaal niet vinden in je geklaag. Dus daar gaat je argument. :w

Zo kan ik het ook: ik denk dat het vooral een discussie is tussen mensen die graag problemen zien en mensen die zich redelijk opstellen.
Er is altijd de uitzondering.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capsoft
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 10:42
Ik heb enige tijd geleden dus ook de Cisco 8485DVB HD DVR voor 199 (i.p.v. 459 o.i.d.) besteld. levertijd is nu ongeveer 1,5 maand. het vervelende is dat er niet zoveel interactieve HD recorders zijn en dat je dus wel vast zit aan deze optie van Ziggo. Nu maar hopen dat de levertijd niet opnieuw wordt uitgesteld. Hebben meer mensen last van de lange levertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

capsoft schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:46:
Ik heb enige tijd geleden dus ook de Cisco 8485DVB HD DVR voor 199 (i.p.v. 459 o.i.d.) besteld. levertijd is nu ongeveer 1,5 maand. het vervelende is dat er niet zoveel interactieve HD recorders zijn en dat je dus wel vast zit aan deze optie van Ziggo. Nu maar hopen dat de levertijd niet opnieuw wordt uitgesteld. Hebben meer mensen last van de lange levertijd?
Heb jij geen brief gekregen waarin stond dat de vraag het aanbod overtrof en dat je hem dus later krijgt (november) en als compensatie die andere HD decoder (zonder PVR functie) krijgt en ook mag houden wanneer je Cisco uiteindelijk uitgeleverd wordt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-10 19:46
Yucko schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:50:
[...]

Heb jij geen brief gekregen waarin stond dat de vraag het aanbod overtrof en dat je hem dus later krijgt (november)
Die brief heb ik wel gehad.
en als compensatie die andere HD decoder (zonder PVR functie) krijgt en ook mag houden wanneer je Cisco uiteindelijk uitgeleverd wordt ?
Dat stond er bij mij toch helaas niet in.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Nou. Ik ben ondertussen een dagje verder, maar de snelheid is (via het cisco modem) niet hoger geworden dan 43Mb, terwijl ik toch meer tussen de 90 en 100 verwachtte :'-(
Ik moet nog even teruglezen of een modemherstart kan helpen, want ik heb volgens mij ergens gelezen dat dit juist contraproductief kon werkte ivm intrainen ofzo (misschien wel in dit topic, of was het juist het ADSLtopic, 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Modem kan je gewoon herstarten, geen enkel probleem.
adsl modems vaak herstarten werkt inderdaad negatief voor de intrainsnelheid.. kabelmodems werken geheel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Laatst online: 09:05
Anarchy 99 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:10:
[...]

Die brief heb ik wel gehad.

[...]

Dat stond er bij mij toch helaas niet in.....
Dan heb jij waarschijnlijk in de brief staan dat je de decoder in september geleverd krijgt.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:19:
Dit is een van de redenen waarom de maatschappij steeds verder afzakt, maar dat is eigenlijk een andere discussie. Alles moet tegenwoordig voor een dubbeltje, met als resultaat geen postkantoren meer en geen service meer. De privatisering van de post sector is compleet doorgeslagen. Concurrenten zijn lachertjes (als je me niet gelooft, laat eens iets leveren door SelectVracht dat is nog erger!) en die hele zogenaamde marktwerking slaat nergens op.
Echt, wat een onzin.

Het postkantoor, maar OOK de supermarkt ging altijd om 18:00 dicht pakweg 15 jaar geleden. De maatschappij zakt af, je hebt geen idee waar je het over hebt.

Ik heb werkelijk nooit problemen met de postbezorging, of het nu van TNT post is of van een selektvracht. Dan begin je toch je werkdag een uurtje of 2 later en werk je wat langer door zodat je eerst naar het postkantoor kan?

Maar ik laat het hierbij, dit soort onzin hoeft van mij niet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merkte gisteren dat ik wat nieuwe tv zenders had, iets van discovery id en nog een crime achtige waargebeurde verhalenzender.

Toch maar wat vaker in het menu kijken wat er nieuw is, ik schakel eigenlijk alleen tussen mijn voorgeprogrammeerde zenders en mis dan de nieuwe zenders.

Bevalt me wel goed, nu zijn er al 3 zenders me crime / waargebeurde verhalen. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

job schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:50:
Modem kan je gewoon herstarten, geen enkel probleem.
adsl modems vaak herstarten werkt inderdaad negatief voor de intrainsnelheid.. kabelmodems werken geheel anders.
Thanks voor de opheldering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, dan edit ik hem toch even. Nu blijft mijn internet om onverklaarbare redenen wel werken.

Wat opvalt is dat ik nu een IP heb in een heel andere reeks na het modem een paar uur los gehad te hebben. Ik herinnerde me dat van een andere plek waar ik dat ooit gehad heb na het activeren. Maar je gaat mij niet vertellen dat ik slimmer ben dan een Ziggo medewerker toch?

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2011 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco282
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 14:41
Hallo,,
Ik ben sinds vrijdag verhuist van een upc regio naar een ziggo regio en heb internet hier aangevraagt.
Ze hebben me verteld dat dit 2 weken duurt voor ik de activatie codes enzo krijg.
Dit vind ik wel heel lang, maar we zullen het afwachten!
Ik dacht dat de EU in de wetgeving iets ging opnemen van dat mensen het recht kregen na aansluiting van abbonement binnen 24 uur internet moeten hebben oid.
Daar zou ziggo wel moeite mee gaan hebben dan!

Maar aan de andere kant, wat is de moeite, even een accountje aanmaken voor een klant!

Dus nog geen slechte of goede ervaringen maar wou dit ff laten weten

3X Multiplus II 10KVA, 2x MPPT RS 450/200, 48v 82kWh LiFePO4, 21kwp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Zijn er meer mensen waar Net5 HD het niet doet vanavond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
marco282 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:45:
Hallo,,
Ik ben sinds vrijdag verhuist van een upc regio naar een ziggo regio en heb internet hier aangevraagt.
Ze hebben me verteld dat dit 2 weken duurt voor ik de activatie codes enzo krijg.
Ik dacht dat de EU in de wetgeving iets ging opnemen van dat mensen het recht kregen na aansluiting van abbonement binnen 24 uur internet moeten hebben oid.

Maar aan de andere kant, wat is de moeite, even een accountje aanmaken voor een klant!

Als het goed is heb je wel analoge tv. Duurt klein weekje dat je een brief krijgt met de bevestiging, daar staat meer info in :)

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-10 01:38

Nox

Noxiuz

marco282 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:45:
Hallo,,

Als iets te mooi is om waar te zijn dan is dat meestal zo.

Geloof jij echt dat Ziggo binnen 24 uur altijd levert, dat dat uberhaupt mogelijk is? Sorry maar wordt wakker. Modem moet eerst opgestuurd worden, daar begint het al. Bel jij op zaterdag eventjes je bestelling door, dan is de wet dat ze op zondag dat spul moeten komen aansluiten bij jou. Dat zou echt geen enkele ISP accepteren tenzij hun servicegebied in hun kontzak past.

Die 2 weken is maximaal, meestal is het er wel met een week. Analoge TV heb je meestal per direct als het bestaande bouw is.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:16

gws24

Thinking is hard!

Die 24 uur is natuurlijk alleen als je overstapt en je geen compleet nieuwe apparatuur nodig hebt of verhuisd bent etc. Bv als je overstapt van adsl naar adsl op hetzelfde adres.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-10 15:49

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Heren, zullen we de discussie over de bezorging van de modems achterwege laten? Ik begrijp dat het soms wat lastig is om een pakje binnen te krijgen, maar als je de aantallen ziet vind ik dat Ziggo het keurig heeft opgelost. Ook al zijn ze in jouw ogen te laat.
* Equator heeft nog niets ontvangen maar wacht gewoon af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:00

TFHfony

Professional Weirdo

tiguan schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:54:
Zijn er meer mensen waar Net5 HD het niet doet vanavond?
Ziggo is ter voorbereiding van de pakketwijzigingen per 1 september, de kanalen opnieuw aan het indelen. Zowel gisteren als vandaag. De meeste decoders & TV's met CI+ zouden dit automatisch op moeten pikken. TV s met CI, of mensen die een favorietenlijst gebruiken zullen de boel zelf opnieuw moeten programmeren. Het is aan te raden om daarmee te wacht tot morgen, daar Ziggo ook vandaag nog e.e.a. zal wijzigen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

TFHfony schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 08:24:
[...]

Ziggo is ter voorbereiding van de pakketwijzigingen per 1 september, de kanalen opnieuw aan het indelen. Zowel gisteren als vandaag. De meeste decoders & TV's met CI+ zouden dit automatisch op moeten pikken. TV s met CI, of mensen die een favorietenlijst gebruiken zullen de boel zelf opnieuw moeten programmeren. Het is aan te raden om daarmee te wacht tot morgen, daar Ziggo ook vandaag nog e.e.a. zal wijzigen.
Merkte het gisteren ook al, was ik ineens Discovery HD kwijt.... :o Tegelijkertijd zag ik dat ik minimaal 1 nederlandse HD kanaal dat ik nog niet had, Net 5 geloof ik, nu wel heb.

Hopelijk hebben ze het in 1 keer goed gedaan en hoef ik per 1 september het niet nog een keer te doen. :X

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Het nichtje van mijn vrouw heeft sinds mei Ziggo. Maar is er wat betreft internet absoluut niet over te spreken.
Met haar eigen pc waarop die Ziggo software geinstalleerd staat, is geen verbinding met het draadloos te maken. De nieuwe laptop van haar zoontje kan zonder die software gewoon verbinding maken.
Als je verbinding hebt, is met een speedtest (als je zo'n site al op kan starten) te zien dat de verbinding rond de 0,40 down en 0,30 up is. Dat constant.

Ziggo is al 4 keer langs geweest, ze heeft regelmatig gebeld (100 euro armer) en er werd verteld dat IE corrupt kan zijn (wtf? op haar pc en die van haar zoontje zeker?).
Donderdag komt er een monteur langs. Ben benieuwd of ze het op kunnen lossen.

Ze houdt me iig op de hoogte. Ik wilde die Ziggo software niet deinstalleren om te kijken of er verbinding gemaakt kon worden omdat ze nog langs gaan komen.

Router en modem zijn gereset, maar haalt niet veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Even een vraagje over het splitten van het TV-signaal. In ons huis (bouwjaar 2007) komt de kabel in de meterkast binnen waar TRAS/AOP hangt. Daar zit één uitgang op voor het RTV-signaal. Nu was dat altijd voldoende omdat we maar 1 tv (ingebouwde CI+) hadden. Nu hebben we in een andere kamer een 2e TV neergezet met daarbij de H360-decoder. Het signaal moet dus gesplit worden.

Is het voldoende om een splitter zoals de Hirschmann ZGV77 te installeren of moet ik een antenneversterker gebruiken? De bekabeling bestaat uit Hirschmann KOKA799 kabels en ik gebuik alleen maar Hirschmann connectoren (KOSWI/KOKWI). De kabels vanuit de meterkast zijn 5 (huiskamer) resp. 10 (andere kamer) lang. We gebruiken (nog) geen interactieve TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Laatst online: 02:06
Arunia schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 10:06:
Het nichtje van mijn vrouw heeft sinds mei Ziggo. Maar is er wat betreft internet absoluut niet over te spreken.
Met haar eigen pc waarop die Ziggo software geinstalleerd staat, is geen verbinding met het draadloos te maken. De nieuwe laptop van haar zoontje kan zonder die software gewoon verbinding maken.
Als je verbinding hebt, is met een speedtest (als je zo'n site al op kan starten) te zien dat de verbinding rond de 0,40 down en 0,30 up is. Dat constant.
Je post roept bij mij nogal wat vragen op. Het zijn nl. ook zaken die niet aan Ziggo kunnen liggen.
Welke netwerkkaarten zitten in de PC en laptop? En welk besturingssysteem?
Zijn de drivers van de draadloze kaarten al up-to-date?
Heb je wel de speedtest van Ziggo (http://speedtest.ziggo.nl) gebruikt of een andere? Heb je de speedtest ook uitgeprobeerd met een kabel ipv draadloos?
Hoe ver van de draadloze router heb je de testen uitgevoerd? Maakt het verschil als je er naast gaat zitten?
Doordat je zegt dat er gebruik gemaakt wordt van Ziggo software neem ik aan dat ook de draadloze router van Ziggo is: staan alle instellingen al goed (denk bijv. aan de FW op een Ubee router)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
TFHfony schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 08:24:
[...]

Ah ok, meestal pakt mijn tv de wijzigingen wel automatisch op, maar ik heb de HD zenders zelf verplaatst naar de voor mij voor de hand liggende kanaalnummers. Wellicht dat dat wat problemen oplevert in dit geval. Ik zal vanavond nog eens kijken hoe het er voor staat. Thanks voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:44

MsG

Forumzwerver

Wifi is altijd een lastig punt. Vrienden van m'n zus hadden een appartement, dus geen verdiepingen, en wel veel kamers, waardoor de hal vrij lang was. Die hadden van de 40Mbit in de meterkast in de keuken een instabiele 8Mbit nog maar. Tja ik weet niet of je Ziggo daar echt aansprakelijk voor kan stellen, immers met een kabel werkt het perfect, dus de verbinding wordt prima aangeleverd.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
celshof schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 10:21:
[...]
Je post roept bij mij nogal wat vragen op. Het zijn nl. ook zaken die niet aan Ziggo kunnen liggen.
Welke netwerkkaarten zitten in de PC en laptop? En welk besturingssysteem?
Zijn de drivers van de draadloze kaarten al up-to-date?
Heb je wel de speedtest van Ziggo (http://speedtest.ziggo.nl) gebruikt of een andere? Heb je de speedtest ook uitgeprobeerd met een kabel ipv draadloos?
Hoe ver van de draadloze router heb je de testen uitgevoerd? Maakt het verschil als je er naast gaat zitten?
Doordat je zegt dat er gebruik gemaakt wordt van Ziggo software neem ik aan dat ook de draadloze router van Ziggo is: staan alle instellingen al goed (denk bijv. aan de FW op een Ubee router)?
Daar kun je gelijk in hebben overigens. Het was verjaardag, dus ben er uiteraard niet de gehele tijd mee bezig geweest.
De netwerkkaart van de pc is zo'n draadloze stick welke ze erbij heeft gekregen. Dus via Ziggo zelf.
Die van de laptop weet ik niet, maar dat is een gloednieuwe Dell XPS 17.
Kabel ben ik vergeten om uit te proberen.
Elk draadloze apparaat (mijn telefoon, een iPod van haar moeder etc) kon wel verbinding maken, maar was super traag. De verbinding naar de wifi router was 300Mbit en tussen de 90 en 96 %.

Speedtest was van bbned, maar duurde een hele lange tijd voordat die uberhaupt opgestart was. Ditzelfde geldt voor andere sites ook.

Ze heeft af en aan internet. Het heeft gewerkt, maar nu bijvoorbeeld al een week niet meer.

Ik ben er aan de eetkamer tafel gaan zitten wat direct zicht op de router heeft (nog geen 2 meter).
De router etc is allemaal van Ziggo.

Laptop was Win 7 HP en vaste pc (beide stonden op dat moment naast elkaar) Win XP.

Ik wilde er ook niet teveel mee knoeien vanwege dat er een monteur aanstaande donderdag komt.

Maar de dingen die jij opnoemt, had Ziggo wellicht ook mee kunnen komen?

Wanneer de router het probleem is, dan is het alsnog iets wat Ziggo op moet lossen.

Overigens kan ik me ook niet voorstellen dat Ziggo een slecht bedrijf is, ik vergelijk het eigenlijk altijd met UPC. Dat heb ik tegen haar ook gezegd. Als het werkt, zal het echt wel goed zijn. Waarschijnlijk heeft ze gewoon jammer genoeg een maandagmorgen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
Arunia schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 10:45:
[...]

Daar kun je gelijk in hebben overigens. Het was verjaardag, dus ben er uiteraard niet de gehele tijd mee bezig geweest.
De netwerkkaart van de pc is zo'n draadloze stick welke ze erbij heeft gekregen. Dus via Ziggo zelf.
Die van de laptop weet ik niet, maar dat is een gloednieuwe Dell XPS 17.
Kabel ben ik vergeten om uit te proberen.
Elk draadloze apparaat (mijn telefoon, een iPod van haar moeder etc) kon wel verbinding maken, maar was super traag. De verbinding naar de wifi router was 300Mbit en tussen de 90 en 96 %.

Speedtest was van bbned, maar duurde een hele lange tijd voordat die uberhaupt opgestart was. Ditzelfde geldt voor andere sites ook.

Ze heeft af en aan internet. Het heeft gewerkt, maar nu bijvoorbeeld al een week niet meer.

Ik ben er aan de eetkamer tafel gaan zitten wat direct zicht op de router heeft (nog geen 2 meter).
De router etc is allemaal van Ziggo.

Laptop was Win 7 HP en vaste pc (beide stonden op dat moment naast elkaar) Win XP.

Ik wilde er ook niet teveel mee knoeien vanwege dat er een monteur aanstaande donderdag komt.

Maar de dingen die jij opnoemt, had Ziggo wellicht ook mee kunnen komen?

Wanneer de router het probleem is, dan is het alsnog iets wat Ziggo op moet lossen.

Overigens kan ik me ook niet voorstellen dat Ziggo een slecht bedrijf is, ik vergelijk het eigenlijk altijd met UPC. Dat heb ik tegen haar ook gezegd. Als het werkt, zal het echt wel goed zijn. Waarschijnlijk heeft ze gewoon jammer genoeg een maandagmorgen verbinding.
Zonder tests met kabel kun je weinig tot niets concluderen helaas.
Wie weet zit ze op een locatie waarbij alle buren op hetzelfde kanaal wifi gebruiken bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 10:06:
Ik wilde die Ziggo software niet deinstalleren om te kijken of er verbinding gemaakt kon worden omdat ze nog langs gaan komen.
Ziggo software?
Nergens voor nodig, je hoeft niets op je pc te installeren om gebruik te maken van ziggo.
Als bedraad werkt, en de andere pc (draadloos) ook. Dan zou ik toch echt naar de pc kijken die niet werkt.
De nieuwe wifi modems doen moeilijk met sommige netwerkchipsets (zie meerdere malen gemeld in dit topic), de laatste netwerkdrivers installeren kan helpen.

Wat de hoge telefoonrekening betreft, mochten ze ook ziggo telefonie hebben bel gratis 1200 voor de helpdesk.
Voor de reeds gebelde 100 euro, daar kan ze misschien nog wat van terugkrijgen door een brief te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Dat realiseer ik me ook, maar tijdsgebrek he.
Volgens mij had ze het zelf overigens ook al met kabel geprobeerd wat niet veel uithaalde.

De buren hebben niet hetzelfde kanaal, maar wel binnen 2 kanalen van elkaar. Ik geloof dat er 3 netwerken zijn daar waarvan zij op 3 zit, en de rest op 1, 5 en 11.

Ikzelf zou ook nooit dat soort software installeren omdat ook ik weet dat het nergens voor nodig is. Als ik het had geregeld voor haar, dan had dat spul er ook niet op gestaan.
Ik verwacht eigenlijk dat de software het probleem is. Maar zoals ik al zei, het heeft wel gewerkt (maar niet heel erg lang). De stick was bij Ziggo geleverd, dus lijkt me dat dat wel compatible is? Was er eentje van Netgear overigens.

Wat betreft de gemaakte kosten en de tijd dat ze geen internet heeft gehad (mits het probleem wel bij Ziggo ligt), gaat ze ook een brief voor sturen. Dat was ook wat ik haar had aangeraden, maar vrienden van haar zeiden precies hetzelfde.

Voor donderdag kan ik er iig niet veel meer aan doen. Het ging mij er bij het kijken om dat ze niet voor nog meer kosten kwam te staan als het wel bij haar lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Frank Martin schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 10:20:
Even een vraagje over het splitten van het TV-signaal. In ons huis (bouwjaar 2007) komt de kabel in de meterkast binnen waar TRAS/AOP hangt. Daar zit één uitgang op voor het RTV-signaal. Nu was dat altijd voldoende omdat we maar 1 tv (ingebouwde CI+) hadden. Nu hebben we in een andere kamer een 2e TV neergezet met daarbij de H360-decoder. Het signaal moet dus gesplit worden.

Is het voldoende om een splitter zoals de Hirschmann ZGV77 te installeren of moet ik een antenneversterker gebruiken? De bekabeling bestaat uit Hirschmann KOKA799 kabels en ik gebuik alleen maar Hirschmann connectoren (KOSWI/KOKWI). De kabels vanuit de meterkast zijn 5 (huiskamer) resp. 10 (andere kamer) lang. We gebruiken (nog) geen interactieve TV.
Ik doe het hier nog zonder versterker, enkel via (degelijke) splitters en goede kabels, naar 3 TV's en dat gaat nog goed. Alles wordt via digitale ontvangers bekeken. Kabellengte: 10m, 10m en 12m

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:27:
[...]

Ik doe het hier nog zonder versterker, enkel via (degelijke) splitters en goede kabels, naar 3 TV's en dat gaat nog goed. Alles wordt via digitale ontvangers bekeken. Kabellengte: 10m, 10m en 12m
Zolang je geen ITV hebt kan dat inderdaad prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Laatst online: 10-09 22:00
Zojuist mijn eerste ervaring met Ziggo; omdat de hd-recorder niet meer beschikbaar is, is het ook niet mogelijk om internet en telefonie te bestellen. In plaats daarvan laten ze je wachten tot november, tot hij er misschien wel weer is. Wat een achterlijke service.

Kan iemand mij vertellen of ik toevallig een chagrijnige telefoniste aan de lijn had en dat er misschien wel iets te regelen valt? Anders voor mij geen Ziggo helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Laatst online: 14-10 14:55

TAA

Liever IRC

Gisteravond vergelijkbare ervaring bij mijn vader... Nieuwe AiO die een interactieve recorder willen moeten wachten met bestellen tot november/december :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco282
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 14:41
Ik heb afgelopen vrijdag het alles in 1 extra pakket aangevraagt van ziggo
Vandaag hier netjes een brief van gekregen, echter stond erin dat er een monteur afspraak wat gemaakt (wat niet nodig is aangezien ik al een modem en alles heb aangesloten) De monteur kon pas op 26 augustus, hierdoor is ook de ingangsdatum van het abbonement op 26 augustus gezet.

Maar ik zit dus nu al met dat inlog scherm van ziggo voor mijn neus en ik kan natuurlijk niet inloggen vanwege de ingangsdatum.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan laten vervroegen?

Want volgensmij als er geen monteurs afspraak was geweest dan had ik dat vandaag al wel kunnen doen neem ik aan.

bij voorbaat dank

Marco Nijholt

3X Multiplus II 10KVA, 2x MPPT RS 450/200, 48v 82kWh LiFePO4, 21kwp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!
marco282 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:38:

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan laten vervroegen?
Gratis bellen naar de helpdesk (1200), en vragen of ze je modem al kunnen activeren.
Pagina: 1 ... 139 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!