Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Raven schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 08:54:
[...]

En wat als je 'm even een minuut of 10-15 zonder stroom uit laat staan en dan de stekker er weer in doet ipv meteen weer aanzetten?
Inderdaad, bij de verhoging van 80 mbit naar 120 heb ik hem er een uur uitgetrokken, daarna superschnel interneppen!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:56
Net gedaan wat jullie zeiden, stekker eruit voor een uurtje. Net weer speedtest gedaan, hij is nu wel veel stabieler, 30,xx mbit continue. Denk dat ik toch gecapped wordt. Zo maar weer eens ziggo bellen!

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
grannymark schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 00:17:
Gisteren ook bij mij een nieuwe ziggo verbinding opgeleverd. Ik had altijd al het standaard pakket, nu maar naar alles in 1 met 120 mbit genomen. Echter, volgens speedtest trekt mijn verbinding nog 'maar' 30 mbit... In de verste verte niet de beloofde 120mbit dus... Nieuwe modem is wel aangesloten, is de Cisco, niet de Ubee. Getest met kabel en draadloos op www.speedtest.net . Is dit normaal bij een upgrade? Mensen die dit ook hebben meegemaakt, hoe lang duurde het dat jullie wel de beloofde snelheid kregen?
Hoe zit alles aangesloten? Wat voor een apparatuur gebruik jij? Zit de PC / laptop rechtstreeks aan de modem met de kabel uit het pakket van ziggo en is je netwerk kaart in de PC / laptop gigabit?

Welke waardes geeft : http://speedtest.ziggo.nl ?

[ Voor 4% gewijzigd door Sumuhtsop op 10-08-2011 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Postjuh schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 12:27:
[...]

Hoe zit alles aangesloten? Wat voor een apparatuur gebruik jij? Zit de PC / laptop rechtstreeks aan de modem met de kabel uit het pakket van ziggo en is je netwerk kaart in de PC / laptop gigabit?

Welke waardes geeft : http://speedtest.ziggo.nl ?
De modem staat in de meterkast, met de kabel uit de ziggo doos direct op de muur. Geen splitters / verlengkabels. Vanaf daar 2 x UTP cat5e kabel naar boven. 1 direct naar mijn PC. Kabel is hooguit 10m! Netwerk kaart is onboard, maar wel degelijk gigabit!

Ook als ik in de meterkast ga zitten met een kort kabeltje haal ik niet de 120 mbit! De ziggo speedtest geeft 29 mbit aan.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
grannymark schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 12:33:
[...]

De modem staat in de meterkast, met de kabel uit de ziggo doos direct op de muur. Geen splitters / verlengkabels.
Ik neem aan dat wel de splitter / versterker uit het Ziggo instalatie pakket gemonteerd is?
Als dat allemaal klopt adviseer ik je om op ziggo-gebruikers.nl forum 1 van de ziggo medewerkers een PM te sturen. Die kunnen aan de hand van je postcode en huis nr of je klant nr precies zien hoe je profiel er uit ziet, of je modem goed staat en evt meten hoe of wat. Ik heb daar erg goede ervaringen mee en zijn zeker medewerkers met genoeg en professionale kennis.

Via hun sla je de *1e lijns* helpdesk medewerker en evt wachttijd die je via de telefoon krijgt over.

[ Voor 3% gewijzigd door Sumuhtsop op 10-08-2011 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:00
Timmert schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 21:08:
[...]

De Belkin is DHCP server. Op de desbetreffende pagina in de Belkin kun je de DHCP Lease specificeren, o.a. welke IP-reeks ie uit moet geven. Daar moet je ook een gateway adres aan kunnen geven als het goed is. In de Ubee heb je in dit geval niets te zoeken.

Overigens blijft dit een houtje-touwtje methode. Ik zou er eerder voor kiezen de Ubee in bridge te zetten.
Bij de dhcp instellingen van de router kan ik het ip adres van de Belkin aangeven (192.168.178.10) en de pool. Deze begint bij mij vanaf 192.168.178.10 t/m 192.168.178.254. Als ik het begin adres van 192.168.178.10 wil veranderen in 192.168.178.1 dan krijg ik de melding: Het LAN ip adres kan niet in de DHCP adres pool zijn". Ik snap niet wat deze melding betekent. Echter, ik kan op deze pagina geen gateway instellen.

De Ubee in Bridge mode zetten heb ik liever niet. Ik kan dan namelijk de web interface van de Ubee niet meer bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
ChaserBoZ_ schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 08:58:
[...]

Bij mij niet in ieder geval. Ik heb echt alles op tafel 'uitgestald' en die kabel zit er niet bij.
Nou, ik kon kiezen uit;
- kabel op laten sturen, wat tot 5 dagen zou duren
- zelf kabel halen en vergoeding ervoor krijgen

* ChaserBoZ_ gaat voor het laatste, dan zit alles vandaag of morgen in elkaar.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ChaserBoZ_ schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 12:53:
[...]

Nou, ik kon kiezen uit;
- kabel op laten sturen, wat tot 5 dagen zou duren
- zelf kabel halen en vergoeding ervoor krijgen

* ChaserBoZ_ gaat voor het laatste, dan zit alles vandaag of morgen in elkaar.
Ik was toch mooi voor het eerste gegaan. En wel hierom:
- Ik hoef er zelf niet op uit
- Ik hoef geen vergoeding te claimen
- Ik verzeil niet in een woud van administratie, waardoor het een eeuw duurt tot ik mijn geld krijg omdat de heldesker wel wil vergoeden, maar de fin admin van niks weet
- Ik ben binnen 5 dagen van de ellende af
- Dikke kans dat ze je ip een losse kabel, een nieuw compleet pakket sturen. Kan me niet herinneren dat ze dat soort dingen los hebben bij Ziggo namelijk. Losse modems doen ze ook niet; krijg je gewoon een nieuw volledig installatiepakket.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
The Eagle schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 14:58:
[...]

Ik was toch mooi voor het eerste gegaan. En wel hierom:
- Ik hoef er zelf niet op uit
Och boodschappen moeten toch gehaald worden
- Ik hoef geen vergoeding te claimen
Zoveel moeite is/lijkt het niet
- Ik verzeil niet in een woud van administratie, waardoor het een eeuw duurt tot ik mijn geld krijg omdat de heldesker wel wil vergoeden, maar de fin admin van niks weet
Dat zien we dan wel weer, als dat modem hangt bel ik de servicedesk iig gratis
- Ik ben binnen 5 dagen van de ellende af
* ChaserBoZ_ heeft weinig geduld
- Dikke kans dat ze je ip een losse kabel, een nieuw compleet pakket sturen. Kan me niet herinneren dat ze dat soort dingen los hebben bij Ziggo namelijk. Losse modems doen ze ook niet; krijg je gewoon een nieuw volledig installatiepakket.
Nóg meer zooi in huis :p

Oftwel, ieder het zijne ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:53
hardware-lover schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 18:02:
[...]

Klopt inderdaad zag ik net, even doorklikken dus :)
vanaf vandaag niet meer te bestellen, helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik woon in een huurwoning en het abonnement staat op naam van mijn huisbaas. Vandaag kwam mijn bestelde Neotion CAM binnen met extra smartcard. Dus netjes 0900-20 20 000 gebeld, maar er waren blijkbaar al 3 kaartjes geactiveerd en "Ziggo kon me niet helpen". Rare melding, maar ik werd doorverwezen naar de klantenservice waar een vriendelijke dame mijn kaartje zou activeren. Kaartnummer doorgegeven, binnen een uur zou het moeten werken.

NOT. Nu, 2,5 uur later werkt het nog niet. De tv heeft al die tijd aangestaan met de CAM en smartcard erin. Niks, alleen Ned1 en Nickelodeon. Dus net nog eens gebeld, maar Ziggo wil mij niet helpen omdat ik de abonnementshouder niet ben. Argh! En mijn huisbaas is zo compleet klaar met Ziggo (hoop ellende mee gehad) dat hij op z'n zachtst niet staat te springen om me te helpen.

Kan niet wachten tot ik verhuisd ben en mijn eigen huis heb. Wat een doffe ellende dit. Waarom activeert een kaartje niet goed? Waarom zie ik de zenders in mijn pakket niet gewoon?

[ Voor 4% gewijzigd door Grrrrrene op 10-08-2011 20:13 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:12
Ik zie net het volgende:

De actie met de Interactieve HD recorder is een doorslaand succes. Het aantal bestellingen was ongekend, waardoor de levering van de Interactieve HD recorder helaas is vertraagd. We leveren je internet- en telefoniediensten volgens afspraak, zodat je hier wel gebruik van kunt maken. De levering van de Interactieve HD recorder zal plaatsvinden vanaf november.

Ik heb vorige week alles-in-1 besteld bij ziggo met de hd recorder. Ben benieuwd of ik die dus aankomende dinsdag ga krijgen. Zo niet verwacht ik toch wel de gewone hd ontvanger. Je kan toch moeilijk zeggen jullie hebben geen tv tot november?

Kan ze nu helaas niet bellen omdat ze dicht zijn..

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-09 07:50
Dan heb je Alles-in-1 plus (120 mbit) en dan haal je er maar max. 5 :(

Is er iemand die ook download problemen heeft? Kom niet boven de 3 MB p/s uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
the-edge schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 21:31:
Dan heb je Alles-in-1 plus (120 mbit) en dan haal je er maar max. 5 :(

Is er iemand die ook download problemen heeft? Kom niet boven de 3 MB p/s uit :(
Nope, keurig 121.3Mbit/s hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
sjorremans schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 20:13:
Ik zie net het volgende:

De actie met de Interactieve HD recorder is een doorslaand succes. Het aantal bestellingen was ongekend, waardoor de levering van de Interactieve HD recorder helaas is vertraagd. We leveren je internet- en telefoniediensten volgens afspraak, zodat je hier wel gebruik van kunt maken. De levering van de Interactieve HD recorder zal plaatsvinden vanaf november.

Ik heb vorige week alles-in-1 besteld bij ziggo met de hd recorder. Ben benieuwd of ik die dus aankomende dinsdag ga krijgen. Zo niet verwacht ik toch wel de gewone hd ontvanger. Je kan toch moeilijk zeggen jullie hebben geen tv tot november?

Kan ze nu helaas niet bellen omdat ze dicht zijn..
VOlgens mij krijg je niks. Dus geen HD tv kijken de komende maanden. Heb je geen oude SD decoder meer staan?

Je mag nog van geluk spreken dat je de decorder voor 99,- hebt kunnen bestellen. Sinds vandaag is de aktie abrupt van de site gehaald en is het helemaal niet meer mogelijk een interactieve hd recorder te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-09 07:50
GraveR schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 21:38:
[...]

Nope, keurig 121.3Mbit/s hier :)
Hmm morgen Ziggo maar even bellen.. Heb alles al gereset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 15:51
Ik heb het topic voor een heel aantal pagina's doorgenomen, maar heel weinig info/verhalen over de Cisco EPC2935 Docsis 3.0 modemrouter (WIFI). Volgens mij wordt deze ook nog niet zo lang geleverd.

Ter zake:
Vandaag is bij mij Ziggo AiO+ geïnstalleerd met de volgende onderdelen:
- Cisco interactieve HD PVR
- Cisco EPC2935 Docsis 3.0 modemrouter met ingebouwde WIFI

Nu is de download snelheid prima bedraad, zie hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://www.imageupload.org/thumb/thumb_97598.png

Wireless is de snelheid uiteraard beduidend minder, zo'n 22 MBit, upload nog steeds een nette 3-4 MBit.
Met de snelheid over wireless is dus niet zoveel mis. Ik heb in het modemrouter wat zitten spelen met de wireless settings (B/G/N enkel G, 20/40 Mhz B/W, channels verzet). Geen verschil.

Echter, het probleem:
Als ik de maximum download snelheid over wireless trek, die 22 MBit dus, b.v. bij het downloaden vanaf Usenet dan is geen enkele website meer benaderbaar en krijg je op Windows 7 ook de melding dat er geen internetverbinding meer zou zijn. Volgens Google Chrome DNS errors, volgens mij omdat de requests gewoon te lang duren.
Wireless loopt dus helemaal dicht op deze modemrouter als je tegen de maximum snelheid zit en dit is pas over een G (54Mbit) netwerkkaart. Heb op internet gelezen dat mensen wel 30Mbit met deze modemrouter halen als ze over hardware beschikken die een N netwerkkaart hebben.

Wat al gedaan:
- In de Cisco alle wireless settings veranderd (kanalen, enkel G, B/G/N, 20 en 40 Mhz B/W, enkel AES en WPA2)
- Op notebooks (2 verschillende) getest met vaste DNS servers (OpenDNS + Google DNS servers)

Geen resultaat. Wat zijn de ervaringen hier?

Meteen het modemrouter maar in Bridge laten zetten door Ziggo en snel mijn TP-Link de routering/wireless maar laten afhandelen?

Wel schandalig overigens, want mijn 5 jaar oude Buffalo Wireless Rouer met Tomato (DD-WRT afgeleide) kent zulke problemen helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
sjorremans schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 20:13:
Deze brief (nog) niet gehad? gws24 in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 7"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grrrrrene schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 20:12:
Kan niet wachten tot ik verhuisd ben en mijn eigen huis heb. Wat een doffe ellende dit. Waarom activeert een kaartje niet goed? Waarom zie ik de zenders in mijn pakket niet gewoon?
Ziggo heeft een limiet van 3 kaartjes, elke extra kaart moet inderdaad voor gebeld worden. Lijkt me een prima anti fraude systeem.

Eerst eens uitsluiten wat het probleem is. Er zijn al 3 kaartjes op dat adres geactiveerd, dus eerst eens een andere smartcard testen.
- Werken die andere kaartjes wel icm je cam en tv, dan is de nieuwe smartcard inderdaad nog niet in het systeem ingevoerd. Nieuwe kaart in je tv steken en vanavond/vannach lekker Ned1 kijken (werkt altijd).
Laat de tv desnoods aanstaan, of steek de kaart in een decoder en morgen desnoods nog eeen keer bellen (desnoods de achternaam van je huisbaas noemen als je je zelf bekend maakt) en even overleggen met de helpdesk.
- Werkt die andere kaartjes niet icm met je cam en tv? Dan heb je de cam er verkeerd in, of de smartcard.

[ Voor 19% gewijzigd door job op 10-08-2011 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

tim_heijt schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 22:18:
Echter, het probleem:
Als ik de maximum download snelheid over wireless trek, die 22 MBit dus, b.v. bij het downloaden vanaf Usenet dan is geen enkele website meer benaderbaar en krijg je op Windows 7 ook de melding dat er geen internetverbinding meer zou zijn. Volgens Google Chrome DNS errors, volgens mij omdat de requests gewoon te lang duren.
Wireless loopt dus helemaal dicht op deze modemrouter als je tegen de maximum snelheid zit en dit is pas over een G (54Mbit) netwerkkaart. Heb op internet gelezen dat mensen wel 30Mbit met deze modemrouter halen als ze over hardware beschikken die een N netwerkkaart hebben.
Volgens mij zijn die Cisco en de Ubee softwarematig iig gelijk. Probeer eens de firewall en IP flood detection uit te zetten. Bij de Ubee verhelpt dat deze problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik vind het nog steeds raar dat ik met de Ubee modem draadloos maar 65 MBit haal, terwijl ik met dezelfde laptop met een sitecom router 300 mbit haal. Ik zou dan verwachten dat ik met de Ubee modem ook 150 of 300 mbit over het draadloos moet kunnen halen. Iemand een idee om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

melvinnie schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 23:38:
Ik vind het nog steeds raar dat ik met de Ubee modem draadloos maar 65 MBit haal, terwijl ik met dezelfde laptop met een sitecom router 300 mbit haal. Ik zou dan verwachten dat ik met de Ubee modem ook 150 of 300 mbit over het draadloos moet kunnen halen. Iemand een idee om dit op te lossen?
Andere kanalen geprobeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door Timmert op 10-08-2011 23:40 ]

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-10 13:21
koentjuh schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 21:38:
[...]

VOlgens mij krijg je niks. Dus geen HD tv kijken de komende maanden. Heb je geen oude SD decoder meer staan?

Je mag nog van geluk spreken dat je de decorder voor 99,- hebt kunnen bestellen. Sinds vandaag is de aktie abrupt van de site gehaald en is het helemaal niet meer mogelijk een interactieve hd recorder te bestellen.
Inderdaad daar kwam ik ook achter...
Omdat ik een VT20 heb met een soort van recorder in wilde ik even kijken en half augustus (lees 15 augustus) de knoop doorhakken en er een bestellen...
En ik had er ook niet echt eerder tijd voor gehad om er goed naar te kijken nar het aanbod...
Maar ik dacht goed ik bestel m wel iets eerder dan dat, mar dat gaat nu dus niet meer lukken vrees ik :(

Andere mogelijkheden? Heb de flyer/folder nog hier liggen, naar verkooppunt gaan zou ook moerten helpen denk ik ga ik morgen gelijk even doen :)
Nja anders gewoon pech hebben :s

[ Voor 6% gewijzigd door mindwarper op 11-08-2011 01:09 ]

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

• Hammetje
Postjuh schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 12:40:
[...]

Ik neem aan dat wel de splitter / versterker uit het Ziggo instalatie pakket gemonteerd is?
Als dat allemaal klopt adviseer ik je om op ziggo-gebruikers.nl forum 1 van de ziggo medewerkers een PM te sturen. Die kunnen aan de hand van je postcode en huis nr of je klant nr precies zien hoe je profiel er uit ziet, of je modem goed staat en evt meten hoe of wat. Ik heb daar erg goede ervaringen mee en zijn zeker medewerkers met genoeg en professionale kennis.

Via hun sla je de *1e lijns* helpdesk medewerker en evt wachttijd die je via de telefoon krijgt over.
Geen versterker gehad... Monteur sloot hem aan... was gewoon coax kabel in die nieuwe modem en was binnen 10 minuten geactiveerd.

Nou, hier nu ook 120 mbit. Router gebootte net 2 x automatisch. Heb ook een ander IP adres nu, waarschijnlijk werd er iets door de computer in de centrale veranderd. Maar goed, het werkt nu dus op de goede snelheid. Dank voor de hulp!

• tim_heijt
Timmert schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 22:31:
[...]

Volgens mij zijn die Cisco en de Ubee softwarematig iig gelijk. Probeer eens de firewall en IP flood detection uit te zetten. Bij de Ubee verhelpt dat deze problemen.
SPI Firewall staat aan, maar alle filters staan UIT, waaronder IP flood detection. Firewall geheel uit gezet en gekeken naar het resultaat: GEEN. Nog steeds valt er niet normaal naar een website te surfen, druk ik op Pauze in AltBinz (Usenet) dan verschijnt de desbetreffende website binnen een seconde.

Tevens heb ik getest of het echt een DNS probleem is zoals Google Chrome aangeeft. Dat is het niet, want Google.nl is tevens niet te bereiken via http://209.85.148.99 als ik aan het downloaden ben. Het lijkt er dus op of:

A ) De modemrouter er gewoon echt ontzettend veel moeite mee heeft dat er 22Mbit over Wireless gaat en 1 extra request voor een website niet eens kan afhandelen. Dit lijkt mij sterk gezien andere mensen op het internet wel circa 30 Mbit halen over wireless.
B ) Notebook wordt te zwaar belast qua CPU, gaat niet op want het CPU gebruik komt niet boven de 30%.
C ) De Wireless Netwerk Adapter zit echt geheel op zijn max. en is dus de bottleneck.

Ik begin haast dit laatste te denken gezien er over wired dus niets aan de hand is. De Firewall of de settings hiervan van de Cisco ook geen verschil maken. De Notebook niet teveel belast wordt gekeken naar de CPU.
Ik inmiddels getest heb met een externe USB 2.0 Realtek Wifi adapter welke dus wel een max. van circa 22 Mbit kent (54Mbit/G adapter), maar geen problemen blijkt te hebben met het surfen naar websites als er volle bak gedownload wordt.

Ik ga uitzoeken of ik met TCP IP Optimizer of nieuwe drivers voor de Intel 3945ABG het probleem kan verhelpen. Keep u updated!

[ Voor 16% gewijzigd door tim_heijt op 12-08-2011 00:53 ]

• Grrrrrene
  • Niet online
job schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 22:27:
[...]

Ziggo heeft een limiet van 3 kaartjes, elke extra kaart moet inderdaad voor gebeld worden. Lijkt me een prima anti fraude systeem.
Lijkt mij ook, en dat heb ik ook netjes gemeld: ik zei dat ik een nieuw kaartje had, dat er al 3 geactiveerd had en dat ik weet welke kaartjes geactiveerd moeten blijven (en dus welke eruit moet), maar die functie schijnt niet te bestaan in het Ziggo-systeem :? Meisje aan de telefoon zei dat ze gewoon het 4e kaartje zou activeren, maar dat heeft ze OF niet gedaan OF is niet doorgekomen bij mijn kaartje (of ze heeft een typfout gemaakt, maar die kans is heel klein aangezien ze hem correct oplas ter controle).
Eerst eens uitsluiten wat het probleem is. Er zijn al 3 kaartjes op dat adres geactiveerd, dus eerst eens een andere smartcard testen.
- Werken die andere kaartjes wel icm je cam en tv, dan is de nieuwe smartcard inderdaad nog niet in het systeem ingevoerd. Nieuwe kaart in je tv steken en vanavond/vannach lekker Ned1 kijken (werkt altijd).
Laat de tv desnoods aanstaan, of steek de kaart in een decoder en morgen desnoods nog eeen keer bellen (desnoods de achternaam van je huisbaas noemen als je je zelf bekend maakt) en even overleggen met de helpdesk.
Dat heb ik dus exact gedaan: tv boven 2 uur aan laten staan, niks. De andere kaartjes werken wel, ik heb er maar 2, ik heb geen idee wat dat 3e kaartje is, maar er liggen hier ook enkele @Home kaartjes van vroeger (die zwarte) en die zijn niet langer geactiveerd. We zijn op een gegeven moment van losse abo's overgegaan naar een nieuwe alles-in-1-plus, waarschijnlijk zijn ze toen gedeactiveerd. Maar nogmaals: ik zou wel willen dat dat onbekende kaartje eruit gegooid wordt, maar dat kan blijkbaar niet. Ik snap niet dat dat niet kan bij een systeem dat al jaaaaaaren bestaat :?

Ohja, en ik had me geïdentificeerd als mijn huisbaas, maar ik viel door de mand toen ik niet uit m'n hoofd het rekeningnummer wist waar het abonnementsgeld vanaf werd afgeschreven 8)7 En volgende keer vragen ze me vast zijn geboortedatum, adres, laatste correspondentie, weet ik het wat, dus met zo'n check zal ik wel weer door de mand vallen :)
- Werkt die andere kaartjes niet icm met je cam en tv? Dan heb je de cam er verkeerd in, of de smartcard.
Ik heb alle combinaties van cams en kaartjes al geprobeerd. De cam wordt gewoon herkend, anders meldt de tv wel dat er geen cam in zit. Het kaartje er verkeerdom in levert de melding dat het kaartje niet gelezen kan worden. Ik krijg nu specifiek E16-4: dit programma maakt geen deel uit van uw abonnement. Maar dit gezeur hebben we eerder gehad, toen moest ik ook enkele keren achter de activatie aanbellen, omdat de "pulse" niet doorkwam blijkbaar.

• sjorremans
  • Laatst online: 22:12
Ik heb nog helemaal niks gehad van ziggo. Vorige week woensdag besteld en we zouden nog een bevestiging per post krijgen. We hebben een afspraak gemaakt voor aanstaande dinsdag dus ik ben nu wel heel erg benieuwd..

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• ChaserBoZ_
Mijn probleem met NL1 & 2 is iig opgelost, ik denk dat de TV lang genoeg op standby heeft gestaan. Op standby gaat ie zenderupdates etc verwerken.

Nu alleen nog die kabel halen om mijn modem aan te sluiten, en dan hebben we (hoop ik;)) ook telefoon en internet van Ziggo.

• kmf
  • Niet online

kmf

Gisteren liep m'n cisco 8485 half vast. Half as in, het had de hele dag niks opgenomen (83% vrij), maar ik kon wel zappen. Toen ik wat opgenomen dingen wou checken liep ie helemaal vast en reageerde nergens meer op. Alleen een power cycle hielp nog.

Vaag gedoe.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:37
Sinds gisteren kan ik geen Belgische zenders meer ontvangen? Postcode 9713. Er staat niks op de storingspagina.

• koentjuh
mindwarper schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 00:01:
[...]

Inderdaad daar kwam ik ook achter...
Omdat ik een VT20 heb met een soort van recorder in wilde ik even kijken en half augustus (lees 15 augustus) de knoop doorhakken en er een bestellen...
En ik had er ook niet echt eerder tijd voor gehad om er goed naar te kijken nar het aanbod...
Maar ik dacht goed ik bestel m wel iets eerder dan dat, mar dat gaat nu dus niet meer lukken vrees ik :(

Andere mogelijkheden? Heb de flyer/folder nog hier liggen, naar verkooppunt gaan zou ook moerten helpen denk ik ga ik morgen gelijk even doen :)
Nja anders gewoon pech hebben :s
Let me know.. beetje kansloos dat je nu dus helemaal geen interactieve tv kan bestellen.. (kan wel, maar je kunt geen decorder selecteren bij je bestelling waarmee je ook daadwerkelijk, al dan niet na twee maanden levertijd, interactieve tv mee kunt kijken )

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10 16:13

jeka

Support your local club.

grun93 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:19:
Sinds gisteren kan ik geen Belgische zenders meer ontvangen? Postcode 9713. Er staat niks op de storingspagina.
Ik heb met de zelfde postcode gisteravond nog Belgische zenders gekeken. 9713TL dus geen probleem

FCG

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:21

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Gisteren kreeg ik hier op de tv een software-update. Die uitgevoerd en toen werkten de belgische zenders niet meer (40/41). Laten scannen op nieuwe zenders en toen waren er 53 nieuwe bij maar 40/41 werkten beiden nog steeds niet. Nog een keer laten scannen en toen bedacht ik me dat ze misschien verplaatst waren, hele overzicht nagekeken en op 1002/1003 kwam ik de Belgische zenders (Een & Ketnet/Canvas) tegen.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

CI+ module? Zenders bijwerken..
Decoder; herinstallatie

Verwijderd

Timmert schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 22:31:
[...]

Dit lost het probleem bij de Ubee niet op. Ik heb dezelfde problemen met het Ubee modem en heb de firewall en IP flood al uit staan.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik merk steeds vaker dat ik met downloaden uit nieuwsgroepen "maar" met 7/8 MB/sec download i.p.v. 14.
Dit op verschillende tijdstippen, met verschillende soorten downloads etc.

Ik draai SabNZBd op een quadcore Phenom II met 8GB RAM en snelle disks. Eveneens Supernews (ingesteld op 10, 20 en 30 conn. maakt geen verschil). Ubee uitzetten en weer aan heeft niet veel nut. Ding is Gigabit bekabeld naar een Gigabit 3COM en dan naar de Gigabit Netgear WNDR3700. Met http downloads en snelheidstest kom ik wel vaker aan de 120 Mbit.

Vreemd :+

• grun93
FlipFluitketel schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:54:
Nog een keer laten scannen en toen bedacht ik me dat ze misschien verplaatst waren, hele overzicht nagekeken en op 1002/1003 kwam ik de Belgische zenders (Een & Ketnet/Canvas) tegen.
Bedankt, dat was de oplossing.

• Metalbuster
  • Laatst online: 20-07 21:27
Jammer dat die interactieve HD recoders niet meer op voorraad zijn, ze worden pas in november verwacht. Zijn er nog mogelijkheden om zo'n interactieve HD recover zelf te kopen zeg maar, of hoe werkt dat precies met een installatie pakket als je hem via Ziggo besteld. Wij hebben nu alles-in-1-extra met normale digitale TV.

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:21:
Ik merk steeds vaker dat ik met downloaden uit nieuwsgroepen "maar" met 7/8 MB/sec download i.p.v. 14.
Dit op verschillende tijdstippen, met verschillende soorten downloads etc.

Ik draai SabNZBd op een quadcore Phenom II met 8GB RAM en snelle disks. Eveneens Supernews (ingesteld op 10, 20 en 30 conn. maakt geen verschil). Ubee uitzetten en weer aan heeft niet veel nut. Ding is Gigabit bekabeld naar een Gigabit 3COM en dan naar de Gigabit Netgear WNDR3700. Met http downloads en snelheidstest kom ik wel vaker aan de 120 Mbit.

Vreemd :+
Ik krijg wel 120mbit met supernews. Mijn instellingen (gebruik newsleecher):

Server:
news.eu.supernews.com

SSL:
aan

En ik gebruik 20 bots

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:17:
[...]

Ik krijg wel 120mbit met supernews. Mijn instellingen (gebruik newsleecher):

Server:
news.eu.supernews.com

SSL:
aan

En ik gebruik 20 bots
Zijn ook mijn instellingen. Ik ga 's een andere downloader proberen, al haal ik met SabNZBd ook weleens de 14.

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 19:56
Sinds vandaag hebben we thuis Ziggo alles in 1.

In de huiskamer halen we draadloos over 54g zelfs de maximale 40mb/s. In andere kamers is de snelheid vanzelfsprekend lager door het slechtere signaal.

Met de laptop op 54g vraag ik mij af of het nut heeft om N netwerk apparatuur aan te schaffen voor een computer die twee kamers verderop staat. Of moet ik alles op waarderen wil ik kunnen profiteren van de hogere snelheid van de modem?

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

• midy922
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 13:49
Exorcist schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:29:
[...]

Zijn ook mijn instellingen. Ik ga 's een andere downloader proberen, al haal ik met SabNZBd ook weleens de 14.
Je zou deze eens kunnen proberen:

http://www.binaries4all.nl/binreader/

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:22
waarom laten jullie allemaal niet gewoon Ziggo de Router functionaliteit van die Modem/Router ubee combinatie uitschakelen? heb ik zelf ook gedaan, daarna Linksys E4200 aangesloten en e voila, snelheid en alle problemen opgelost! als je de ziggo helpdesk belt kunnen ze de Router functie uitschakelen voor je.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Verwijderd

Een Linksys E4200 zou ik ook wel willen, mooi ding. Hoef je niet eens uit het zicht te halen en topmodel. Als ze die nu eens bij Ziggo weggaven :9

Voor een ieder die met de Telegraaf actie heeft meegedaan afgelopen zaterdag voor 2 maanden gratis eredivisie live, het is vadaag geactiveerd (althans hier en bij mijn schoonvader).

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2011 18:17 ]

• grun93
tcviper schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 18:06:
waarom laten jullie allemaal niet gewoon Ziggo de Router functionaliteit van die Modem/Router ubee combinatie uitschakelen? heb ik zelf ook gedaan, daarna Linksys E4200 aangesloten
Geloof het of niet, maar er zijn er ook die totaal geen problemen met de Ubee hebben. Die houden mooi het geld voor een aparte router in hun zak.

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Ja maar wie heeft er tegenwoordig nog geen router dan? :P

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik zoek wel iets uitgebreiders, automatische import vanuit NZB folder is het minimale.

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 18:28:
Ik zoek wel iets uitgebreiders, automatische import vanuit NZB folder is het minimale.
Ik zou gewoon voor sabnzb of newsleecher gaan. Zelf heb ik al jaren een abonnement op supersearch van newsleecher + koop ik elk jaar een licentie van dat programma zodat ik de meest recente beta's kan gebruiken.

Maar daar ligt het probleem van je snelheid niet lijkt mij. Met sabnzb moet je dat ook gewoon halen.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 18:32:
[...]

Ik zou gewoon voor sabnzb of newsleecher gaan. Zelf heb ik al jaren een abonnement op supersearch van newsleecher + koop ik elk jaar een licentie van dat programma zodat ik de meest recente beta's kan gebruiken.

Maar daar ligt het probleem van je snelheid niet lijkt mij. Met sabnzb moet je dat ook gewoon halen.
Ja, lijkt me ook, en ik haal het daar soms ook. Alleen meestal niet. :+

Vreemd. SabNZBd geeft nu tussen de 6MB/s en 8MB/s aan, maar een downloadmeter op mijn server geeft 14/15 MB/s aan. Misschien is dat de oorzaak.

[ Voor 12% gewijzigd door Exorcist op 11-08-2011 18:49 ]

• Grrrrrene
  • Niet online
Wat een ratten daar bij Ziggo, ongelofelijk :X Ik had dus 2x gebeld ivm de activering van een kaartje omdat er al 3 actief zouden zijn (waarvan we van 2 het bestaan weten). Meisje aan de lijn vroeg nog wat voor abo we hadden (dus niet wilden!) en ik gaf aan dat we een alles-in-1 plus abo hadden. Dat abonummer had ze gevonden en het 4e kaartje zou met een uur actief zijn.

Nu belt mijn huisbaas dus net naar mij terug, ze hebben een 2e Alles-in-1 abo afgesloten :X Ik heb nergens akkoord gegeven voor dat abonnement, maar volgende week komt het startpakket binnen en vanaf de 18e is ons kaartje actief. ARGH! Wat een onbeholpen prutsers zijn het toch daar bij de helpdesk :X

Leuk detail, maar waarschijnlijk algemeen bekend: als je in het menu optie 5 kiest word je meteen geholpen, want je wil een nieuw abonnement, maar kies je een optie waarbij een probleem opgelost moet worden, hang je 15-30 minuten in de wacht. Meneer van vandaag beweerde zelfs dat hij ons niet kon helpen omdat we 5 hadden gekozen, terwijl de twee gesprekken daarvoor via 5 wel degelijk hulp geboden werd.

Royz schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 18:25:
Ja maar wie heeft er tegenwoordig nog geen router dan? :P
Niet iedereen heeft toevallig nog oud een wireless-n met router gigabit poorten in zijn huis liggen nee. :p
Als het modem goed werkt (en dat doet bij de meeste mensen) gewoon gebruiken, zou zonde zijn om er op achter uit te gaan door er een oude wireless-g router met 100mbit aan te hangen.

Daarnaast heb je natuurlijk nog mensen die overstappen van adsl naar kabel, genoeg adsl'ers die een adsl gateway hebben. Die zijn niet zo eenvoudig (vaak niet) in te zetten als router.
Grrrrrene schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 19:32:
Nu belt mijn huisbaas dus net naar mij terug, ze hebben een 2e Alles-in-1 abo afgesloten :X Ik heb nergens akkoord gegeven voor dat abonnement, maar volgende week komt het startpakket binnen en vanaf de 18e is ons kaartje actief. ARGH! Wat een onbeholpen prutsers zijn het toch daar bij de helpdesk :X
Afdeling facturatie (of heet dat administratie?) kiezen in het menu en het nieuwe abonnement annuleren.

De onkunde van de helpdesk loop ik regelmatig tegen aan. Iets wat net even buiten de normale handelingen valt (4e kaart, kaart opzeggen) gaat te vaak mis.

[ Voor 79% gewijzigd door job op 11-08-2011 20:48 ]

• Grrrrrene
  • Niet online
Dat heb ik gevraagd, maar dat kon niet. Reden? Het loopt dan helemaal in het honderd. Ook een kaartje uit het oude abonnement verwijderen kon niet, want ook dat zou fout gaan met de aanvraag van het nieuwe abonnement :?

We moeten volgens Ziggo het startpakket afwachten en dat retourneren met een begeleidende brief. Dan komt ons kaartje weer beschikbaar om aan ons huidige abo te koppelen.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Nou, met Newsleecher wel de volle 14 continu. Blijven we die maar gebruiken, alleen geen webinterface maar kom ik wel overheen.

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
Exorcist schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 20:01:
Nou, met Newsleecher wel de volle 14 continu. Blijven we die maar gebruiken, alleen geen webinterface maar kom ik wel overheen.
Vreemd ik heb hier SABnzbd op een simpele AMD Athlon(tm) II X4 605e processor en haal hier de volle mik.

Article cache wel aanstaan in de opties?

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

GraveR schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 20:39:
[...]

Vreemd ik heb hier SABnzbd op een simpele AMD Athlon(tm) II X4 605e processor en haal hier de volle mik.

Article cache wel aanstaan in de opties?
Yep. Maar, een downloadmeter die liep tijdens het downloaden met SAB gaf wel 14 MB/sec aan. De Webinterface echter niet. Gebruik nu dus NL, heb ik in ieder geval een betrouwbare weergave van de snelheid.

• ChaserBoZ_
Zow, ik ben over naar Ai1 van Ziggo :)

Gelukkig nog wat oude componenten kunnen laten zitten, scheelde werk. Ja ik weet het, kans op performance problemen, ik bewaar alle spullen en vervang indien nodig ;)

Mooie 10 mbps strakke download, dat is nog eens wat anders. Met DSL haalde ik mijn snelheid nooit, en was het ook nog eens instabiel.

Nu eens kijken hoe het gaat bevallen.
Afgezien van die ene ontbrekende kabel, en twee maanden wachten op de juiste recorder, is alles netjes in orde.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 01:37

gws24

Thinking is hard!

maar 10 mbit? wat ben jij voor tweaker :P
ChaserBoZ_ schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 21:55:
Afgezien van die ene ontbrekende kabel, en twee maanden wachten op de juiste recorder, is alles netjes in orde.
Ik heb van Ziggo (webcare in mijn geval) dezelfde keus gekregen als ChaserBoz, kabel zelf kopen en geld terugkrijgen of 5 werkdagen wachten. Ik ga hetzelfde doen als ChaserBoz en de kabel zelf kopen want dan kan ik morgen al mijn i-net installeren terwijl ik anders aan het eind van volgende week zit.

[ Voor 4% gewijzigd door gws24 op 11-08-2011 22:09 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Verwijderd

Ik ben nu van plan om over te stappen van KPN InternetPlusBellen naar Ziggo Alles-in-1. Ik merk nu dat de interactieve decoders heel erg in trek zijn, maar zijn er nu nog genoeg modems over, zodat ik zometeen niet zonder internet zit? Anders is het handiger om even te wachten met overstappen.

• ChaserBoZ_
gws24 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 22:07:

[...]
Ik heb van Ziggo (webcare in mijn geval) dezelfde keus gekregen als ChaserBoz, kabel zelf kopen en geld terugkrijgen of 5 werkdagen wachten. Ik ga hetzelfde doen als ChaserBoz en de kabel zelf kopen want dan kan ik morgen al mijn i-net installeren terwijl ik anders aan het eind van volgende week zit.
Psies, en stel dat het ergens 'op de hoop' belandt en je moet er nóg een keer achteraan, ben je zo weer een week verder.
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 22:19:
Ik ben nu van plan om over te stappen van KPN InternetPlusBellen naar Ziggo Alles-in-1. Ik merk nu dat de interactieve decoders heel erg in trek zijn, maar zijn er nu nog genoeg modems over, zodat ik zometeen niet zonder internet zit? Anders is het handiger om even te wachten met overstappen.
Mijn Ai1 pakket was voorzien van Samsung tuner ipv Cisco recorder, omdat er te weinig van zijn op dit moment. Niet zo'n groot probleem. Die Samsung staat bij mij nu alleen aan voor on demand, ik heb een CI+ in mijn tv.

Ik heb nog niets gelezen over een tekort aan modems, en lees alweer een week of 2 mee ;)

Wat je kunt doen bij je bestelling voor Allesin1, is aangeven op de Ziggo site dat je zelf je internet opzegt. Op die manier heb je dat zelf in de hand, met als risico dat je dus een (deel van) een maand dubbele kosten hebt.
Maar als je moet kiezen tussen 1x dubbele kosten en de zekerheid van internet, of het risico van een maand zonder, is voor mij (nerd!) de keuze snel gemaakt ;)

[ Voor 48% gewijzigd door ChaserBoZ_ op 11-08-2011 22:23 ]

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:29

MsG

Forumzwerver

Ik hoorde dat de Ubee's voor AiP ook op zijn en dat je dan een cisco krijgt. Welke wil je eigenlijk liever? Ik hoor dat er met de Ubee nog wat problemen zijn.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

MsG schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 22:27:
Ik hoorde dat de Ubee's voor AiP ook op zijn en dat je dan een cisco krijgt. Welke wil je eigenlijk liever? Ik hoor dat er met de Ubee nog wat problemen zijn.
De Ubee's zijn idd op, maar er zijn meer dan voldoende Cisco's :).
Specs en interface zijn gelijk trouwens.

• ChaserBoZ_
gws24 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 22:07:

[...]
Die 10 mbit is al een flinke stap voorwaarts :P

Tijd terug 4/1 mbps ADSL, ik haalde 3,5 mbps, en werd iedere 24 uur minstens 1x verbroken :(
Toen VDSL, 30/3 mbps, ik haalde 5/1 tot 8/1, zeer instabiel.

Het lijkt erop dat het koper naar mijn huis rot is oid, ik zit rond de 1,5 km van de wijkcentrale.

Dus die 10 mbps nu is minstens 12% sneller dan wat ik de afgelopen jaren heb gehad :+

[ Voor 6% gewijzigd door ChaserBoZ_ op 11-08-2011 22:55 ]

Verwijderd

Kan je eruit kiezen?
Timmert schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 22:38:
[...]

De Ubee's zijn idd op, maar er zijn meer dan voldoende Cisco's :).
Specs en interface zijn gelijk trouwens.
Werkt de wifi van Cisco EPC3925 modemrouter goed met de iPod/iPhone/iPad? Ik heb namelijk nu een kpn router waarbij ik soms geen verbinding kan krijgen en dus mijn modem steeds opnieuw moet starten.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2011 23:05 . Reden: verduidelijking ]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:45

Wildfire

Joy to the world!

Heb vandaag bij een tante Alles-in-Eén Plus geïnstalleerd, hadden gisteren het pakket ontvangen. Deze had een Cisco modem en dus geen Ubee.

(ook lekker handig van Ziggo, koop je die Samsung-decoder voor HDTV voor 49 euro erbij, kun je vervolgens alsnog naar de winkel omdat ze dat ding alleen met een coax- en SCART-kabel leveren. Geen HDMI-kabel (of component als alternatief). Ik heb m'n tante dan ook aangeraden de kosten gewoon op Ziggo te verhalen, al was het zo'n kabeltje van een paar euro. Ze leveren een pakket voor HDTV maar niet met de benodigde kabel, zodat je geen HDTV kunt kijken zonder zelf zo'n ding te gaan halen)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wildfire schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 23:14:
[...]

Heb vandaag bij een tante Alles-in-Eén Plus geïnstalleerd, hadden gisteren het pakket ontvangen. Deze had een Cisco modem en dus geen Ubee.

(ook lekker handig van Ziggo, koop je die Samsung-decoder voor HDTV voor 49 euro erbij, kun je vervolgens alsnog naar de winkel omdat ze dat ding alleen met een coax- en SCART-kabel leveren. Geen HDMI-kabel (of component als alternatief). Ik heb m'n tante dan ook aangeraden de kosten gewoon op Ziggo te verhalen, al was het zo'n kabeltje van een paar euro. Ze leveren een pakket voor HDTV maar niet met de benodigde kabel, zodat je geen HDTV kunt kijken zonder zelf zo'n ding te gaan halen)
Of je gaat moeilijk doen voor 3 Euro. Kom op man.

Ja, het staat netter om dan gelijk een HDMI kabel mee te leveren, maar die haal je voor 2/3 Euro bij de Action. Get over it en haal er daar eentje.

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:18
Ik kwam deze tegen http://shop.wolfftv.nl/pr...ve-hd-ontvanger-smth3102/ klopt de prijs? Aangezien die normaal 459 euro kost? Of is dit een oudere versie?

• gws24

gws24

Thinking is hard!

[...]
Inderdaad gewoon verhalen net zoals ik en met de f-connector kabel doe. Bij mijn Samsung 3102 zat deze er wel bij of is dit weer een andere Samsung?

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Exorcist schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 23:17:
[...]

Ja, het staat netter om dan gelijk een HDMI kabel mee te leveren, maar die haal je voor 2/3 Euro bij de Action. Get over it en haal er daar eentje.
Het gaat natuurlijk ook niet zozeer om de kosten maar om het principe. Ziggo moet de pakketten gewoon compleet uitleveren. Als wij niet klagen dan verandert er ook niks en blijven toekomstige klanten met incomplete pakketten zitten.
Untouchablezz20 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 23:56:
Ik kwam deze tegen http://shop.wolfftv.nl/pr...ve-hd-ontvanger-smth3102/ klopt de prijs? Aangezien die normaal 459 euro kost? Of is dit een oudere versie?
Hoe kom jij bij die 459,-? Op de Ziggo site is de Samsung van 199 voor 49 met de huidige aanbieding en dan is een marktprijs van 149 vrij normaal. Ben je niet in de war met de Cisco interactieve harddisk recorder die tot voor kort in de aktie was van 459,- voor 99,-? De Samsung heeft namelijk geen opname mogelijkheid (maar is wel interactief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

[...]

Zoals ik al zei, de kosten zijn het niet. Het gaat om het principe: ze leveren een pakket met een HDTV-decoder, maar dan niet met het benodigde kabeltje om ook daadwerkelijk iets in HD te kunnen kijken. Een SCART-kabel is gewoonweg compleet analoog. Waarom doet Ziggo (of Samsung) er niet gewoon dat flutkabeltje bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:09

Weet je dat er genoeg mensen bestaan die dit hele verhaal niet eens begrijpen? Een oom van mij heeft ook zo'n HD-ontvanger, die netjes via een Scart-kabel op zijn TV is aangesloten. :F De term HDMI kent 'ie niet, en het komt echt niet in hem op om voor zo'n kabel naar de winkel te gaan. Deze Scart-kabel zat erbij, dus "het zal zo wel goed zijn".

Vind het ook een beetje een rare keus van Samsung/Ziggo.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
gws24 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 00:06:

[...]
Hoe kom jij bij die 459,-? Op de Ziggo site is de Samsung van 199 voor 49 met de huidige aanbieding en dan is een marktprijs van 149 vrij normaal. Ben je niet in de war met de Cisco interactieve harddisk recorder die tot voor kort in de aktie was van 459,- voor 99,-? De Samsung heeft namelijk geen opname mogelijkheid (maar is wel interactief).
Ow zo. Voor 49 euro is toch voor nieuwe abonnees? Dus die van 149 euro is ook een interactieve HD decoder? Moet ik daarbij nog een interactieve versterker bij nemen? Ik wil graag ooit gemist en video on demand gaan gebruiken met de nieuwe zenderwijzigingen vanaf 1 sept. Raden jullie mij deze dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
tim_heijt schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 01:30:
[...]

SPI Firewall staat aan, maar alle filters staan UIT, waaronder IP flood detection. Firewall geheel uit gezet en gekeken naar het resultaat: GEEN. Nog steeds valt er niet normaal naar een website te surfen, druk ik op Pauze in AltBinz (Usenet) dan verschijnt de desbetreffende website binnen een seconde.

Tevens heb ik getest of het echt een DNS probleem is zoals Google Chrome aangeeft. Dat is het niet, want Google.nl is tevens niet te bereiken via http://209.85.148.99 als ik aan het downloaden ben. Het lijkt er dus op of:

A ) De modemrouter er gewoon echt ontzettend veel moeite mee heeft dat er 22Mbit over Wireless gaat en 1 extra request voor een website niet eens kan afhandelen. Dit lijkt mij sterk gezien andere mensen op het internet wel circa 30 Mbit halen over wireless.
B ) Notebook wordt te zwaar belast qua CPU, gaat niet op want het CPU gebruik komt niet boven de 30%.
C ) De Wireless Netwerk Adapter zit echt geheel op zijn max. en is dus de bottleneck.

Ik begin haast dit laatste te denken gezien er over wired dus niets aan de hand is. De Firewall of de settings hiervan van de Cisco ook geen verschil maken. De Notebook niet teveel belast wordt gekeken naar de CPU.
Ik inmiddels getest heb met een externe USB 2.0 Realtek Wifi adapter welke dus wel een max. van circa 22 Mbit kent (54Mbit/G adapter), maar geen problemen blijkt te hebben met het surfen naar websites als er volle bak gedownload wordt.

Ik ga uitzoeken of ik met TCP IP Optimizer of nieuwe drivers voor de Intel 3945ABG het probleem kan verhelpen. Keep u updated!
Update: Nieuwe drivers + toepassen van TCP IP Optimizer werkt dus niet en maakt geen verschil in 1) snelheid en 2) mogelijkheid om wel websites te bekijken tijdens vol downloaden. Allebei afzonderlijk als tezamen getest overigens.
Update2: Inmiddels WIFI uitgezet in de Cisco en mijn eigen TP-LINK 1043 er als Accesspoint aangehangen via een switch poort. Zelfde snelheid +-21Mbit echter GEEN problemen meer met de Intel 3945 A/B/G. Zo te zien werken de Cisco en de Intel dus niet helemaal lekker samen. Nu weet ik niet of de Cisco WIFI certified is, maar dat neem ik aan van wel. TP-LINK is in ieder geval WIFI certified.

Conclusie: Ingebouwde WIFI chip Intel 3945ABG is dus een beetje brak of in ieder geval de implementatie ervan op deze Asus Laptop. Overigens zijn er veel problemen met deze specifieke netwerkkaart te vinden op internet. Netwerkkaart lijkt gewoon niet lekker te gaan samen met het WIFI gedeelte van de Cisco, gezien het met de TP-LINK router er geen enkel probleem blijkt te zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door tim_heijt op 12-08-2011 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 22:32
Xander schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 00:29:
[...]

[...]

Weet je dat er genoeg mensen bestaan die dit hele verhaal niet eens begrijpen? Een oom van mij heeft ook zo'n HD-ontvanger, die netjes via een Scart-kabel op zijn TV is aangesloten. :F De term HDMI kent 'ie niet, en het komt echt niet in hem op om voor zo'n kabel naar de winkel te gaan. Deze Scart-kabel zat erbij, dus "het zal zo wel goed zijn".

Vreemd, toen ik dat Samsung interactieve ramp apparaat had zat er gewoon een HDMI kabel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
Xander schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 00:29:
[...]

[...]

Inderdaad. En die mensen zijn straks ontevreden over de beeldkwaliteit etc.
Maar omdat de Scart kabel 'past', kijken en zoeken ze niet verder.
jongetje schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 08:13:
[...]

Vreemd, toen ik dat Samsung interactieve ramp apparaat had zat er gewoon een HDMI kabel bij.
Bij mijn Ai1 pakket zat de 'tijdeljke' Samsung interactieve HD tuner, waar wél een HDMI kabel bij zat.
Ik begrijp dus dat bij de 'simpele' Samsung tuner géén HDMI kabel zit.

Dit zal toch een keuze van Ziggo zijn ? Ik neem aan dat de pakketten worden gecheckt voor ze verzonden worden etc.
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 00:39:
[...]

Ow zo. Voor 49 euro is toch voor nieuwe abonnees? Dus die van 149 euro is ook een interactieve HD decoder? Moet ik daarbij nog een interactieve versterker bij nemen? Ik wil graag ooit gemist en video on demand gaan gebruiken met de nieuwe zenderwijzigingen vanaf 1 sept. Raden jullie mij deze dan aan?
Precies, je 'krijgt' een pakket met modem, tuner et cetera. Dat daar dan een l*llig kabeltje ontbreekt is gewoon raar.

Als je HDTV besteld hebt, wil je geen Scart kabel maar HDMI. Ik had Ai1, dan verwacht ik dus ook dat die 'f kabel' voor tussen splitter en modem erbij zit.

[ Voor 50% gewijzigd door ChaserBoZ_ op 12-08-2011 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
dfrenner schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 00:48:
Nou, vandaag is de monteur langsgeweest en ik heb nu officieel Ziggo alles in één.
Ik werd Alice zat en ik wilde sneller dan ADSL. Alles leek zo waar goed te gaan, maar de snelheid begint nu een halve dag later echt een probleem te worden.

Ik heb soms pieken van 3000kb/s, wat erg goed is. Alleen zijn het pieken. Helaas zit hij ook heel vaak op 0 kb/s. En daarnaast rond de 8kb/s-300kb/s.

Hier heb ik natuurlijk geen 40mbit abbo voor afgesloten.

Alice zat steady rond de 800-900 kb/s. Dit is alles behalve constant.

Weet iemand wat ik kan proberen!?

Even een indicatie van de huidige stand van zaken, refresh iedere 2 seconden:
718 kb/s - 1006 kb/s - 1139 kb/s - 699 kb/s - 455 kb/s - 139 kb/s - 304 kb/s - 271 kb/s - 72 kb/s - 91 kb/s - 60 kb/s - 113 kb/s - 96 kb/s - 106 kb/s - 12 kb/s - 70 kb/s - 116 kb/s - 143 kb/s - 104 kb/s - 0 kb/s - 50 kb/s - 23 kb/s - 30 kb/s - 45 kb/s - 76 kb/s - 223 kb/s - 290 kb/s - 303 kb/s - 320 kb/s - 301 kb/s - 180 kb/s - 141 kb/s - 75 kb/s - 80 kb/s - 67 kb/s - 89 kb/s - 108 kb/s - 98 kb/s - 93 kb/s - 127 kb/s - 56 kb/s - 33 kb/s - 8 kb/s - 0 kb/s - 16 kb/s - 39 kb/s - 40 kb/s - 46 kb/s - 86 kb/s - 263 kb/s

Buiten het feit dat ik net zo goed een 10MBIT abbo had kunnen afsluiten vind ik de schommelingen en 0 KB/s erg vervelend.
Ook bij internet met ik het en vooral sites met filmpjes (youtube).
Nou er is een monteur langs geweest met een nieuw modem. Maar het nieuwe modem heeft ook hetzelfde probleem. Nu is de vraag of het wel aan het modem ligt... Dit lijkt niet het geval te zijn. Maar het probleem ligt dus aan twee laptops en de iPhone 4.

We hebben een usb stick met N adapter ingebouwd en dan haal ik wel constante snelheden. Toch vreemd dat dus twee laptops (nieuwe en oude, beide met N kaart) en een iPhone 4 allemaal problemen ondervinden. Nu had ik dat van Apple wel verwacht, maar het zijn standaard intel kaartjes.

De nieuwste laptop heeft: Intel WiFi 1030 802.11 b/g/n/BT3.0 Combo, ik ga eens naar updates kijken...

Monteur was overigens erg behulpzaam!

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Weet iemand hoe de status is in de omgeving van Breda voor wat betreft de upgrade naar de nieuwe snelheid (40Mb) met bijbehorend modem? Volgens de berichten was het tot 1 september mogelijk, dus het zou nog kunnen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

ChaserBoZ_ schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:16:

[...]

Ik had Ai1, dan verwacht ik dus ook dat die 'f kabel' voor tussen splitter en modem erbij zit.
Je bedoelt de kabel waarmee je het modem op de signaalverdeler aansluit? Dat kabeltje is gewoon onderdeel van het internet installatiepakket. Dat moet ook wel, zonder dat kabeltje is het onmogelijk je modem aan te sluiten en zou het installatiepakket dus incompleet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
Wildfire schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:38:
[...]

Je bedoelt de kabel waarmee je het modem op de signaalverdeler aansluit? Dat kabeltje is gewoon onderdeel van het internet installatiepakket. Dat moet ook wel, zonder dat kabeltje is het onmogelijk je modem aan te sluiten en zou het installatiepakket dus incompleet zijn.
Yup, en zie boven dan wel vorige pagina, ik ben niet de enige tweaker waarbij die kabel er niet bij zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukkertje-RaH
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:51
dfrenner schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:18:
[...]

Nou er is een monteur langs geweest met een nieuw modem. Maar het nieuwe modem heeft ook hetzelfde probleem. Nu is de vraag of het wel aan het modem ligt... Dit lijkt niet het geval te zijn. Maar het probleem ligt dus aan twee laptops en de iPhone 4.

We hebben een usb stick met N adapter ingebouwd en dan haal ik wel constante snelheden. Toch vreemd dat dus twee laptops (nieuwe en oude, beide met N kaart) en een iPhone 4 allemaal problemen ondervinden. Nu had ik dat van Apple wel verwacht, maar het zijn standaard intel kaartjes.

De nieuwste laptop heeft: Intel WiFi 1030 802.11 b/g/n/BT3.0 Combo, ik ga eens naar updates kijken...

Monteur was overigens erg behulpzaam!
Hmm... je gebruikt wireless om je verbinding te testen? Treden de problemen ook op als je een laptop met een kabeltje aan de modem (of je router) hangt? Alhoewel wireless prima is om een beetje te browsen op de bank heb ik gemerkt dat voor een goede throughput het toch beter is om alles te bekabelen. Er zijn mooie Gbit routertjes te koop met een 4 poort Gbit switch erin - werkt erg fijn allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Hoe zijn jullie bevindingen met de samsung smt-h3102? Als ik reviews lees op internet dan komt die er niet zo heel goed uit. Hebben jullie dezelfde ervaringen? Is hij snel op het gebied van zappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Laatst online: 22:14

IkWilbert

Het is mij!

Untouchablezz20 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:10:
Hoe zijn jullie bevindingen met de samsung smt-h3102? Als ik reviews lees op internet dan komt die er niet zo heel goed uit. Hebben jullie dezelfde ervaringen? Is hij snel op het gebied van zappen?
Mijn ervaringen zijn goed. Zapsnelheid is ook prima, maar gebruik meer de epg om te zappen.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:53

TDB

Hoe zit het met de downloadsnelheid op nieuwsgroepen? Ik hoor mensen roepen dat ze een 4GB in 20 minuten naar binnen harken, maar op https://www.ziggo.nl/#pro...a-diensten/nieuwsservice/ staat een veel lagere snelheid....
Ik zit straks nog met een rest maand van Tweak, kan ik dan eventueel nog via Ziggo icm Tweakaccount eea downloaden?

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Laatst online: 19:58

Yucko

One clown to rule them all !

Mijn ervaring met de usenet server van Ziggo is dat sommige groepen er niet op staan die je wel hebt bij een betaalde Usenet-provider. Daarnaast heb je een vele kortere retentie bij Ziggo (zal zo rond de 30 dagen liggen denk ik)

Je kunt prima gebruik blijven maken van een externe partij voor je usenet-meuk, sterker nog .. ik raad het je aan (vooral als je hogere snelheden wil halen)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:03
tim_heijt schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 00:53:
[...]

Update: Nieuwe drivers + toepassen van TCP IP Optimizer werkt dus niet en maakt geen verschil in 1) snelheid en 2) mogelijkheid om wel websites te bekijken tijdens vol downloaden. Allebei afzonderlijk als tezamen getest overigens.

Conclusie: Ingebouwde WIFI chip Intel 3945ABG is dus een beetje brak of in ieder geval de implementatie ervan op deze Asus Laptop. Overigens zijn er veel problemen met deze specifieke netwerkkaart te vinden op internet.
Wat jij beschrijft ondervind ik ook, maar dan bedraad... ik zal de stappen die je beschreven hebt eens nalopen, want ik word er zo niet erg vrolijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
Yucko schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:03:
Mijn ervaring met de usenet server van Ziggo is dat sommige groepen er niet op staan die je wel hebt bij een betaalde Usenet-provider. Daarnaast heb je een vele kortere retentie bij Ziggo (zal zo rond de 30 dagen liggen denk ik)

Je kunt prima gebruik blijven maken van een externe partij voor je usenet-meuk, sterker nog .. ik raad het je aan (vooral als je hogere snelheden wil halen)
Gisteren zitten proberen met 'los' newsaccount en de Ziggo newsserver, ging goed. Alleen die 30 dagen retentietijd is 'iets' minder dan ik gewend ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Tukkertje-RaH schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:55:
Hmm... je gebruikt wireless om je verbinding te testen? Treden de problemen ook op als je een laptop met een kabeltje aan de modem (of je router) hangt? Alhoewel wireless prima is om een beetje te browsen op de bank heb ik gemerkt dat voor een goede throughput het toch beter is om alles te bekabelen. Er zijn mooie Gbit routertjes te koop met een 4 poort Gbit switch erin - werkt erg fijn allemaal...
Uiteraard heb ik de kabel wel gebruikt om uit te sluiten dat het de verbinding is.
Maar wireless is de manier waarop het moet gaan werken. Ik heb geen kabels liggen en mijn laptop verplaatst zich in het huis naar diverse locaties. Dus fijn dat ik met kabel 40MBIT haal, maar dit wil ik draadloos met N ook halen.

De verwachting was dus dat het probleem in het modem zat. De monteur van ziggo heeft later ook laten zien dat ik wireless ook 40 MBIT haal, alleen met een extern netgear kaartje... Dus het kan wel, alleen niet in combinatie met bepaalde intel kaartjes en de Iphone 4...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 13:05

Nutral

gamer/hardware freak

Wireless is altijd gekloot, ik heb er zelf ook last van gehad met mijn laptop, daar zat een 1000N intel kaart in, na het vervangen met een 6200 en de router met een cisco 4200.

Ik haal nu de volledige snelheid van 22mbit, en over het netwerk zelf haal ik zelfs 110mbit.

Ik heb zelf met alles in een plus nog steeds geen 40mbit, meer mensen die hier last van hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 17:12
nog nooit meegemaakt dat een kabelboer zijn afspraken gewoon helemaal niet nakomt. 4 augustus zouden ze alles-in-1 komen installeren tussen 12-18u maar om 19.00u nog niemand gezien. Klantenservice gebeld en wordt doodleuk gezegd dat de monteur tot 19.00u kan langskomen en vervolgens wordt de hoor er opgegooid. Echter tot op dit moment nog steeds geen monteur gezien. vanaf 1 augustus geen telefonie/tv en internet. Gelukkkig neemt KPN ons weer terug en mogen we per 1 sept weer gebruik maken van hun dienstenpakket.

Krijg je na een klachtenbrief doodleuk de volgende opmerking: In reactie op de klacht die wij van u hebben ontvangen, hebben wij geprobeerd telefonisch in contact met u te komen om door de door u aangekaarte problemen met u te bespreken. Dit is helaas niet gelukt." nogal begrijpelijk als ze je per 1 augustus hebben afgesloten.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
Nutral schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:56:
Wireless is altijd gekloot, ik heb er zelf ook last van gehad met mijn laptop, daar zat een 1000N intel kaart in, na het vervangen met een 6200 en de router met een cisco 4200.

Ik haal nu de volledige snelheid van 22mbit, en over het netwerk zelf haal ik zelfs 110mbit.

Ik heb zelf met alles in een plus nog steeds geen 40mbit, meer mensen die hier last van hebben ?
Ja, met meerdere AP's en laptops, ik blijf ook steken rond de 22 mbit. Mijn internet is nu 10 mbps dus dat is niet erg, maar meuk overblazen naar m'n nas is niet zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

koentjuh1987 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:11:
nog nooit meegemaakt dat een kabelboer zijn afspraken gewoon helemaal niet nakomt. 4 augustus zouden ze alles-in-1 komen installeren tussen 12-18u maar om 19.00u nog niemand gezien. Klantenservice gebeld en wordt doodleuk gezegd dat de monteur tot 19.00u kan langskomen en vervolgens wordt de hoor er opgegooid. Echter tot op dit moment nog steeds geen monteur gezien. vanaf 1 augustus geen telefonie/tv en internet. Gelukkkig neemt KPN ons weer terug en mogen we per 1 sept weer gebruik maken van hun dienstenpakket.

Krijg je na een klachtenbrief doodleuk de volgende opmerking: In reactie op de klacht die wij van u hebben ontvangen, hebben wij geprobeerd telefonisch in contact met u te komen om door de door u aangekaarte problemen met u te bespreken. Dit is helaas niet gelukt." nogal begrijpelijk als ze je per 1 augustus hebben afgesloten.
Nou, dat klinkt voorspoedig. Maandag komt mijn monteur tussen 12-18u (in theorie). Gelukkig heb ik Telfort nog niet opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 13:05

Nutral

gamer/hardware freak

ChaserBoZ_ schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:55:
[...]

Ja, met meerdere AP's en laptops, ik blijf ook steken rond de 22 mbit. Mijn internet is nu 10 mbps dus dat is niet erg, maar meuk overblazen naar m'n nas is niet zo snel.
Over wireless N haal ik nu 110mbit, maar daar heb je een aardige router + ontvanger voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:48
koentjuh1987 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:11:

In de vakantieperiodes is het altijd een zooitje bij ziggo. Monteurs die ziek zijn of op vakantie zijn en dan hebben ze nog eens een actie lopen. Vriend van mij is een installatiemonteur bij ziggo en die werkt soms van 0900 tot 2200u! En dan 6 dagen in de week.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeijsteR
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Even een vraagje:

Mijn schoonouders zitten nog op de kabel naar hun Full HD tv te kijken. Doodzonde zeg ik maar ze zien geen vershil volgens hun. NU wil ik mijn settopbox en smartcard meenemen van Zwolle naar Zoetermeer. Kan ik daar gewoon mijn apparatuur aansluiten en instellen zodat het daar werkt met mijn abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeijsteR schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:06:
Doodzonde zeg ik maar ze zien geen vershil volgens hun.
Uit ervaring kan ik je vertellen dat je het daarbij beter kan laten. Anders verspil je je tijd er alleen maar aan. Die schoonouders zijn vast net zo koppig als die van mij en dan kan je praten als brugman, je bereikt er niks mee. Dat merk je al aan de reactie dat ze het toch niet zien.

Mijn schoonvader zag opeens wel het nut ervan in toen hij merkte dat hij voor eredivisie live een decoder nodig had, toen stond hij de volgende dag al in de winkel :D

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2011 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 21:27
Zeg, wanneer wordt een uitbreiding van een tv pakket actief heeft iemand daar enig idee van?
Net eredivisie live besteld, kan ik vanavond/morgen al kijken?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MeijsteR schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:06:
Even een vraagje:

Mijn schoonouders zitten nog op de kabel naar hun Full HD tv te kijken. Doodzonde zeg ik maar ze zien geen vershil volgens hun. NU wil ik mijn settopbox en smartcard meenemen van Zwolle naar Zoetermeer. Kan ik daar gewoon mijn apparatuur aansluiten en instellen zodat het daar werkt met mijn abonnement?
Je smartcard ziet niet gebonden aan je huis, wel aan een specifieke regio. Hoe groot die regio's zijn heb ik nog nooit uit kunnen vinden.. maar aangezien zoetermeer casema gebied is, en zwolle @home schat ik de kans dat het werkt vrij klein in. Nederland 1 zal waarschijnlijk de enige HD zender zijn die werkt. andere zenders die je kan laten zien (maar sd zijn) zijn nederland 1 sd, twee ziggo zenders en een regionale zender (tvoost).

Nederland 1 is namelijk ongecodeerd en werkt dus zonder smartcard, wel heb je natuurlijk een decoder nodig (of je gebruikt de interne decoder van hun hdtv).

[ Voor 21% gewijzigd door job op 13-08-2011 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Laatst online: 13-10 00:06
loewie1984 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:38:
Zeg, wanneer wordt een uitbreiding van een tv pakket actief heeft iemand daar enig idee van?
Net eredivisie live besteld, kan ik vanavond/morgen al kijken?
Bij mij zeiden ze destijds dat het "binnen 24 uur zou zijn", maar het werkte al binnen een paar uur. Weet niet of dit ondertussen anders is overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:08
Dat kut kastje van Cisco, ik word er schijt ziek van. Hij is in een uur al 4x uitgevallen, wordt niet te warm. Heb het al eens opgestuurd en kreeg het terug met de melding ' We hebben niks gevonden' pff.

Kan ik een nieuwe eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 21:27
Tackleberry schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:26:
[...]

Bij mij zeiden ze destijds dat het "binnen 24 uur zou zijn", maar het werkte al binnen een paar uur. Weet niet of dit ondertussen anders is overigens.
Yip het werkt al, dus bedankt voor je reactie. Had het vanmiddag aangevraagd. Laatste keer dat ik iets wijzigde bij ziggo in het weekend was het pas halverwege de week aangepast. Vandaar. thx anyways

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
Stalensnuitje schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:24:
[...]

Wat jij beschrijft ondervind ik ook, maar dan bedraad... ik zal de stappen die je beschreven hebt eens nalopen, want ik word er zo niet erg vrolijk van.
- Probeer eens TCP IP Optimizer te draaien en zet je MBit op 50 ofzo, tevens de optimale settings aanvinken (rechtsonderaan in het programma), toepassen en vervolgens je PC/Notebook rebooten.

Hier te downloaden: http://www.speedguide.net/files/TCPOptimizer.exe
Download tevens deze en voer uit als Admin (rechtermuisknop Opslaan als): http://www.speedguide.net.../SG_Vista_TcpIp_patch.cmd

- Probeer tevens verschillende drivers, daar zou het aan kunnen liggen. Probeer tevens verschillende devices/netwerkkaarten om uit te sluiten dat het daaraan ligt.
Pagina: 1 ... 138 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!