Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 19:20
sebastius schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 14:13:
Ik zoek een manier om eenvoudig afleveringen 'Huisje Boompje Beestje' op te nemen en op USB stick mee te nemen naar m'n klas. Uitzending Gemist is niet te rippen tegenwoordig. Iemand tips?
Dit is het Ziggo Ervaringen topic, een dergelijke vraag als jij steld hoort hier dan ook hellaas niet thuis.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-10 16:50
Doet bij jullie het "Guide plus+" systeem het nog?
Ik merk net dat hij geen data van de eurosport zender heeft ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleunen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-06-2022
Weet iemand trouwens nog een eenvoudige manier om de juiste code voor de afstandbediening voor je tv te vinden ? Ik heb namelijk een Samsung TV en er staan wel 50 codes in de handleiding, als ik die allemaal moet proberen ben ik nog wel even bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Maranello schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 21:34:
[...]
Ondertussen nog maar weer downloads eens getest. Van verschillende Linux distro's op verschillende sites iso gedownload en weer alles corrupt. Morgen wéér met 1200 bellen...
Waarom is het zo verdomd moeilijk om Ziggo tot actie te bewegen. Hele middag bezig om alles aan onze kant uit te sluiten en nog willen ze je probleem niet serieus nemen. Helpdesk meet de verbinding door en vind deze prima. Dat klopt, de snelheden zijn ook prima maar de data is toch echt corrupt! Http-downloads van meer dan zo'n 50MB komen niet aan en van https-sites wordt de download verbroken gedurende het downloaden.
"U weet zeker dat het niet de site is?" - Op Ubuntu website, Red Hat website, Gamefront en nog enkele andere mirrors alles corrupt?
"Probeert u eens iTunes" - Onzin: ten eerste heb ik geen iTunes en ten tweede kan ik nog 80 sites proberen, maar verschil zal er niet zijn.
"Ik hoor van iemand anders dat het uw computer kan zijn" - Vind ik heel voor de hand liggend dat je dat aandraagt, echter 5 verschillende notebooks/pc's zowel bedraad als draadloos die allemaal corrupte geheugen/disk hebben lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
"Dan is het een kabel" - Geeft u maar aan welke kabel dan. "Dat kan ik ook niet zeggen" - Verschillende UTP-kabels geprobeerd en draadloos geeft hetzelfde probleem.
Vervolgens komt die ermee dat die geen "uncorrectables" in het modem kan uitlezen. Logisch want de eerste stap die je volgende de helpdesk moet doen is het modem resetten, dan is die al die statistieken kwijt 8)7 Overigens stonden er wel time-outs en uncorrectables, maar het lijkt geen samenhang te hebben met de downloads. Het enige wat hard oploopt is het aantal "correctables". Voor de helpdesk zijn alleen een paar cijfertjes van belang.

Volgens mij is het modem gaar of de lijn heeft storing, maar dat soort mogelijkheden daar brand de helpdesk zich niet aan. Hoe lang gaan ze nog hun eigen straatje schoonvegen voor er actie word ondernomen? :( Als er iemand nog tips heeft wat ik nog meer kan aandragen voor bewijs/cijfertjes hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sebastius schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 14:13:
Ik zoek een manier om eenvoudig afleveringen 'Huisje Boompje Beestje' op te nemen en op USB stick mee te nemen naar m'n klas. Uitzending Gemist is niet te rippen tegenwoordig. Iemand tips?
Vreemd dat er in het leslokaal geen netwerkaansluiting zit, maar bij stichting beeld en geluid in Hilversum kan je redelijk goedkoop afleveringen kopen voor gebruik in schoolsituaties. Iets van 30 euro per aflevering.

Maar elke school heeft toch een aansluiting op surfmedia waar alles van beeld en geluid (lees uitzendinggemist.nl) inzit in .avi en .wmv ? Wij wel althans, maar misschien kan je als student niet bij de bronbestanden komen?

Maar afijn, dit is inderdaad het ziggo topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Maranello schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 17:39:
[...]

Waarom is het zo verdomd moeilijk om Ziggo tot actie te bewegen. Hele middag bezig om alles aan onze kant uit te sluiten en nog willen ze je probleem niet serieus nemen. Helpdesk meet de verbinding door en vind deze prima. Dat klopt, de snelheden zijn ook prima maar de data is toch echt corrupt! Http-downloads van meer dan zo'n 50MB komen niet aan en van https-sites wordt de download verbroken gedurende het downloaden.
"U weet zeker dat het niet de site is?" - Op Ubuntu website, Red Hat website, Gamefront en nog enkele andere mirrors alles corrupt?
"Probeert u eens iTunes" - Onzin: ten eerste heb ik geen iTunes en ten tweede kan ik nog 80 sites proberen, maar verschil zal er niet zijn.
"Ik hoor van iemand anders dat het uw computer kan zijn" - Vind ik heel voor de hand liggend dat je dat aandraagt, echter 5 verschillende notebooks/pc's zowel bedraad als draadloos die allemaal corrupte geheugen/disk hebben lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
"Dan is het een kabel" - Geeft u maar aan welke kabel dan. "Dat kan ik ook niet zeggen" - Verschillende UTP-kabels geprobeerd en draadloos geeft hetzelfde probleem.
Vervolgens komt die ermee dat die geen "uncorrectables" in het modem kan uitlezen. Logisch want de eerste stap die je volgende de helpdesk moet doen is het modem resetten, dan is die al die statistieken kwijt 8)7 Overigens stonden er wel time-outs en uncorrectables, maar het lijkt geen samenhang te hebben met de downloads. Het enige wat hard oploopt is het aantal "correctables". Voor de helpdesk zijn alleen een paar cijfertjes van belang.

Volgens mij is het modem gaar of de lijn heeft storing, maar dat soort mogelijkheden daar brand de helpdesk zich niet aan. Hoe lang gaan ze nog hun eigen straatje schoonvegen voor er actie word ondernomen? :( Als er iemand nog tips heeft wat ik nog meer kan aandragen voor bewijs/cijfertjes hoor ik dat graag.
En zit je al in bridgemode? Zet anders even een router achter de modem en zorg ervoor dat deze op dmz zit. En kijk of het dan beter gaat.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:46
[...]

Zoals bij al dit soort firma's helpt er maar 1 ding.
Een monteur laten komen.

mompelt iets van kasje en muur etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:25
Of probeer @ziggowebcare eens via Twitter, daar zitten vaak net wat meer kundige lui achter.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
kmf schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 18:07:
[...]En zit je al in bridgemode? Zet anders even een router achter de modem en zorg ervoor dat deze op dmz zit. En kijk of het dan beter gaat.
Ik heb geen router bij de hand op zit moment en voor het in bridge zetten schijn je weer de helpdesk te moeten bellen. Ik zal het als laatste maatregel voorstellen, want ik kan wel een router voor de test regelen ergens.
Mektheb schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 18:17:
Zoals bij al dit soort firma's helpt er maar 1 ding.
Een monteur laten komen.

mompelt iets van kasje en muur etc
Bij een eerder probleem op de factuur ook al van het kastje naar de muur gestuurd. Echter bij klantenservicemedewerker #3 werd hun fout spontaan toegeven en probleem opgelost. Ik hoop dat zoiets nu ook nog gaat gebeuren.

Een monteur laten komen word het volgende voorstel. Mijn voorstel zou zijn dat ze op hun kosten komen en als het aan probleem toch aan onze kant zit dat we alsnog de monteur betalen. Ik betwijfel of Ziggo op deze manier werkt.
Groentenboer schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 18:18:
Of probeer @ziggowebcare eens via Twitter, daar zitten vaak net wat meer kundige lui achter.
Het probleem krijg ik nooit duidelijk in een tweet samengevat vrees ik :P Aan de telefoon wilde ze me ook al niet doorzetten naar 2de lijn aangezien ik technisch prima kan onderbouwen, maar de 1ste lijn daarin niet mee kan komen. Morgen maar weer opnieuw bellen en voorstel voor ander modem of monteur. Bedankt voor het meedenken.

Ondertussen staat het aantal "uncorrectables" nog steeds op 0 terwijl ik al bijna 20 corrupte files heb binnengehaald. Er lijkt dus geen verband, helaas: Was het probleem maar duidelijker :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maranello schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 19:06:
Aan de telefoon wilde ze me ook al niet doorzetten naar 2de lijn aangezien ik technisch prima kan onderbouwen, maar de 1ste lijn daarin niet mee kan komen. Morgen maar weer opnieuw bellen en voorstel voor ander modem of monteur. Bedankt voor het meedenken.
Ik heb ook een lastig geval gehad (niet vergelijkbaar). Ik ben toen op dat ziggo gebruikersforum (er zijn er 2 in Nederland) daar alles heel duidelijk neergezet met data/tijden/bewijsstukken en gevraagd of een webcare medewerker ermee aan de slag wilde.

Via pm vervolgens met 2 webcare medewerkers alles afgehandeld en ik kreeg een case nummer en als je dan belt met 1200 zien ze de aantekeningen van webcare.

Het is wat irritant om het zo te doen, maar dan heb je geen last van de 1e lijn.

Wat je ook kan doen is een webpagina met alle info maken en dan via twitter het linkje sturen en dan kijken ze er ook. Met een tinyurl lukt dat wel met een regel tekst erbij.

Je modem kan natuurlijk ook kapot zijn gegaan omdat je kind/huisdier er een bak water overheen gooide, wel even modem loskoppelen dan voordat je gaat bellen :+ , klinkt wat lullig, maar zo deden we het 10 jaar geleden op kantoor ook bij een bedrijf waar de ict afdeling niet snel nieuwe pc's gaf. Vielen opeens 2 pc's van het bureau af O-)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2011 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

@ Maranello: ik weet het niet zeker, maar voor zover ik me kan indenken is je modem de enige verdachte. Als de lijnkwaliteit slecht zou zijn, zou je imho meer problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleunen
Timmert schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 19:28:
@ Maranello: ik weet het niet zeker, maar voor zover ik me kan indenken is je modem de enige verdachte. Als de lijnkwaliteit slecht zou zijn, zou je imho meer problemen hebben.
Ja, ik vermoed ook dat je gelijk hebt. Ik vermoed ook dat je modem geen uncorrectables aangeeft omdat hij ze wel goed ontvangt, maar bijvoorbeeld corrupt het netwerk ingooit ofzo.

@Maranello: Heb je ook TV van Ziggo, zie je daar een hoge bit error rate ?

Je zou eens kunnen proberen een bestand via je interne netwerk over kunnen sturen. Bijvoorbeeld van wireless naar een pc met een kabel, zodat hij via de router gaat. Kijken of er dan ook corruptie optreed.

[ Voor 15% gewijzigd door wkleunen op 07-08-2011 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:25
Of heb je ouders/vrienden/buren waar je even hun modem kan lenen? Mijn ervaring is dat je deze gewoon onderling kan wisselen (met Docsis2 in ieder geval). Wellicht helpt het...

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 19:54:
[...]

De modem is bij ziggo toch altijd van jezelf of is dat onlangs veranderd?

Ik vermoed dat het een actie van zijn vrienden is. Hoe zou ziggo anders een koppeling tussen klantgegevens + marktplaatsadvertentie kunnen maken? Het lijkt me heel sterk dat ze mensen (zeker in de vakantieperiode waar er al bijna geen personeel te vinden is) laten zoeken naar advertenties en laten kijken of ze een koppeling met klantgegevens kunnen maken (volgens mij mag dit wettelijk niet eens). Dat lijkt me een ingecalculeerd risico wat ziggo neemt en als dat niet het geval is zou het me hoogst verbazen.
Het was zeker geen actie van een vriend(in) want hij gaf ook zijn naam op en kon ook en rechtstreeks nummer krijgen om het na te trekken. Ik hoorde ook wat bellende mensen op de achtergrond wat mij wel het besef gaf dat het idd echt van ziggo afkwam.

Ik heb wel het idee dat het Ziggo te doen is om de nieuwe draadloze modems. op Marktplaats zijn vrijwel geen draadloze modems te vinden waar er vorige week nog 4 opstonden...toeval? als je "gewone" ubee zoekt die staan er nog wel op. Wat ik nu zeg/stel is speculatief, maar mijn vermoeden zegt dat gaat om deze nieuwe modems waarvan ziggo niet wilt dat deze te koop worden aangeboden.

Gr marcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Groentenboer schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 20:12:
Of heb je ouders/vrienden/buren waar je even hun modem kan lenen? Mijn ervaring is dat je deze gewoon onderling kan wisselen (met Docsis2 in ieder geval). Wellicht helpt het...
Kan wel, maar moet je Ziggo opbellen en het mac-adres van de andere modem even doorgeven.
(Of hoeft dat niet per se?)

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 07-08-2011 20:44 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
wkleunen schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 19:32:
[...]
Ja, ik vermoed ook dat je gelijk hebt. Ik vermoed ook dat je modem geen uncorrectables aangeeft omdat hij ze wel goed ontvangt, maar bijvoorbeeld corrupt het netwerk ingooit ofzo.

@Maranello: Heb je ook TV van Ziggo, zie je daar een hoge bit error rate ?

Je zou eens kunnen proberen een bestand via je interne netwerk over kunnen sturen. Bijvoorbeeld van wireless naar een pc met een kabel, zodat hij via de router gaat. Kijken of er dan ook corruptie optreed.
Bit error rate kan ik niet terugvinden op mijn Sony TV met CI+. Signaalsterkte en -kwaliteit is overigen prima.

Ik heb wat grote files via het modem/router tussen pc's verstuurd en dat gaat prima. Echter gaat het wel om een ander protocol natuurlijk.
Groentenboer schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 20:12:
Het gaat om de wireless Ubee dus Docsis 3 modem. Ik kan waarschijnlijk wel een Ziggo-modem lenen van familie in de buurt, maar dan gaat het om een Motorola. Even proberen zal geen kwaad kunnen lijkt me. @Raven: Juist niet mac-adres doorgeven want dan krijgen we ons abonnement op dat modem geactiveerd en dat lijkt me niet de bedoeling. Het gaat alleen om de lijn testen en uitsluiten dat het modem kaduuk is.

[ Voor 7% gewijzigd door Maranello op 07-08-2011 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linkforsoad
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-10 21:18
[...]

"Zie ik spoken of staat het gewoon niet in je script?!" was uiteindelijk mijn zin op repeat. Mijn probleem is overigens netjes opgelost, krijg een nieuw modem per post, maar ik werd constant naar Service+ doorverwezen. Uiteindelijk maar gebeld, en hun het hele geraas gedaan. Het moest toch echt aan Ziggo liggen, dat heeft hij genoteerd en klaar. Toen was het redelijk snel klaar met CS, dan luisteren ze wel. Ik kreeg dan het monteur-kan-niet-gevecht doordat ik veel in het ziekenhuis (moet) zit(ten), maar oke.

Gegroet en succes! Vragen gooit u maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
linkforsoad schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 00:23:
[...]

"Zie ik spoken of staat het gewoon niet in je script?!" was uiteindelijk mijn zin op repeat. Mijn probleem is overigens netjes opgelost, krijg een nieuw modem per post, maar ik werd constant naar Service+ doorverwezen. Uiteindelijk maar gebeld, en hun het hele geraas gedaan. Het moest toch echt aan Ziggo liggen, dat heeft hij genoteerd en klaar. Toen was het redelijk snel klaar met CS, dan luisteren ze wel. Ik kreeg dan het monteur-kan-niet-gevecht doordat ik veel in het ziekenhuis (moet) zit(ten), maar oke.

Packet loss? SSH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linkforsoad
Waar doel je op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Had je last van packet loss?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linkforsoad
SAWYER schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 00:32:
[...]

Had je last van packet loss?
Onder andere, ja, hebben wij gesproken afgelopen dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
linkforsoad schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 00:33:
[...]

Onder andere, ja, hebben wij gesproken afgelopen dagen?
Vandaag nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linkforsoad
Denk je? Even naar de DM/MSN anders, om niet de hele meuk onder te spammen met slow-chat :P ? Of het lekker vaag houden :9

[ Voor 5% gewijzigd door linkforsoad op 08-08-2011 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
linkforsoad schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 00:23:
[...]

Hee, zelfde probleem dus? :w En ook niet terug te zien in de Docsis waarden van je modem? Ook ik werd in het laatste gesprek weer doorverwezen naar Service+ (maar die was al gebeld en die hadden notabene genoteerd dat ze niets konden). Overigens mag er van mij best een monteur komen, zit toch met vakantie thuis, maar het is zonde van de tijd voor Ziggo tenzij die meteen een modem meeneemt. Apart dat jij er snel uit was. Bevestigd ook weer mijn ervaring dat de service per medewerker verschilt hoe zeer ze ook wel aan een bepaald protocol houden (of juist daar vanaf stappen?).

Voor vragen weet ik je in ieder geval te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik kan geen link meer vinden naar die 79,- HD ontvanger voor bestaande klanten.
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

hjs schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 14:20:
Ik kan geen link meer vinden naar die 79,- HD ontvanger voor bestaande klanten.
Iemand?
https://www.ziggo.nl/#pro...visie/digitale-ontvanger/

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik zie alleen voordeel als je gelijk alles in 1 erbij besteld, geen voordeel voor bestaande klanten.

Deze link, maar dan voor de Samsung HD dinges.

[ Voor 37% gewijzigd door hjs op 08-08-2011 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier 2 modems staan van Ziggo, namelijk een Ubee WiFi modem en een Cisco WiFi modem. Het Ubee modem had ik opgehaald bij de Ziggo Studio, en het Cisco modem heb ik per post mogen ontvangen.

Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen deze 2 modems, met uitzondering van het feit dat het Cisco modem een slag kleiner is?

Presteert 1 van de 2 beter, of is het gewoon het merk dat anders is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hjs schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 15:10:
[...]

Ik zie alleen voordeel als je gelijk alles in 1 erbij besteld, geen voordeel voor bestaande klanten.

Deze link, maar dan voor de Samsung HD dinges.
die Samsung HD ontvanger á E79 kun je gewoon bestellen bij ons.
Ook al heb je al een decoder, doen ze niet moeilijk over. Ik iig niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 16:15:
Ik heb hier 2 modems staan van Ziggo, namelijk een Ubee WiFi modem en een Cisco WiFi modem. Het Ubee modem had ik opgehaald bij de Ziggo Studio, en het Cisco modem heb ik per post mogen ontvangen.

Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen deze 2 modems, met uitzondering van het feit dat het Cisco modem een slag kleiner is?

Presteert 1 van de 2 beter, of is het gewoon het merk dat anders is?
Je kan ook kijken welke het minste stroom verbruikt.
Mijn Ubee doet 12 watt, ongeacht de zendsterkte e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:20

TFHfony

Professional Weirdo

hjs schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 16:30:
[...]

De Ubee doet hier 14 Watt...
Maar ik zou een stabiele internet verbinding een stuk interessanter vinden dan 5 Watt meer of minder verbruik.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-10 20:21
Ik zit met een probleem. Ik heb de Ubee EVW3200 WiFi-modemrouter. Omdat de dhcp functie niet helemaal goed werkte heb ik deze in de Ubee uitgeschakeld en laat nu ip adressen uitdelen door mijn Belkin router. Dit gaat prima. Het enige probleem is dat de pc's (6 stuks) wel een ip adres krijgen van de Belkin maar ze kunnen de standaard gateway niet vinden. Ze verwijzen naar de Belkin terwijl dit de Ubee moet zijn. Gevolg, geen internet. Als ik handmatig dit instel, dan hebben ze allemaal internet.

Ik heb de Ubee niet in Bridge mode staan en de Ubee in op 1 van de LAN poorten van de Belkin aangesloten.

Als ik de Ubee in Bridge mode zet en deze op de WAN poort van de Belkin aansluit dan hebben de pc full dhcp en werkt het internet prima, zonder iets handmatig in te stellen, maar dan kan ik niet meer in de interface van de Ubee komen en dat is wel iets dat ik wel wil blijven doen.

Mijn vraag is dus: hoe kan ik er voor zorgen dat de pc full automatisch een ip adres + DNS adressen + de Ubee als gateway zien EN dat ik nog steeds zowel in de Ubee als in de Belkin kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

acale schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 17:01:
Ik zit met een probleem. Ik heb de Ubee EVW3200 WiFi-modemrouter. Omdat de dhcp functie niet helemaal goed werkte heb ik deze in de Ubee uitgeschakeld en laat nu ip adressen uitdelen door mijn Belkin router. Dit gaat prima. Het enige probleem is dat de pc's (6 stuks) wel een ip adres krijgen van de Belkin maar ze kunnen de standaard gateway niet vinden. Ze verwijzen naar de Belkin terwijl dit de Ubee moet zijn. Gevolg, geen internet. Als ik handmatig dit instel, dan hebben ze allemaal internet.

Ik heb de Ubee niet in Bridge mode staan en de Ubee in op 1 van de LAN poorten van de Belkin aangesloten.

Als ik de Ubee in Bridge mode zet en deze op de WAN poort van de Belkin aansluit dan hebben de pc full dhcp en werkt het internet prima, zonder iets handmatig in te stellen, maar dan kan ik niet meer in de interface van de Ubee komen en dat is wel iets dat ik wel wil blijven doen.

Mijn vraag is dus: hoe kan ik er voor zorgen dat de pc full automatisch een ip adres + DNS adressen + de Ubee als gateway zien EN dat ik nog steeds zowel in de Ubee als in de Belkin kan komen?
Kan je in die Belkin de DHCP lease wijzigen? Dwz: je moet dan 192.168.178.1 als standaard gateway opgeven, dan deelt die Belkin dat vervolgens weer uit aan de clients. Een beetje router kan dat.

Over het Ubee/Cisco verschil: ik heb hier gelezen dat de gesprekskwaliteit van de Ubee wat beter is. Tevens heeft deze een WPS knop, en de Cisco geloof ik niet. Verder heb ik (nog) geen idee van de verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-10 20:21
Timmert schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 17:11:
[...]

Kan je in die Belkin de DHCP lease wijzigen? Dwz: je moet dan 192.168.178.1 als standaard gateway opgeven, dan deelt die Belkin dat vervolgens weer uit aan de clients. Een beetje router kan dat.
Ik kan bij Statische routering netwerk adres opgeven (ik neem aan dat dit de belkin moet zijn, de Subnetmasker, en de gateway. Ik heb het zo ingevuld: Netwerkadres: 192.168.178.10 (dit is de Belkin),
Subnetmasker: 255.255.255.0 en gateway: 192.168.178.1 (de Ubee). Helaas heeft dit niet gewerkt.
Trouwens, het gaat om een Belkin F5D8235-4 N+ v1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Iemand anders ook geen Nederland1 & 2 meer ?

Ik ben aan het overstappen naar Ziggo alles in 1, en uitgerekend nu problemen :F
Ik wil het Ziggo vragen, maar ik sta al 30 minuten in de wacht :-(

Edit; ik heb het opgegeven :/
Voor de duidelijkheid, digitale tv, 16,95 per maand meen ik, en postcode 4621. Geen digitale NL1 en NL2 meer.
Zo eens kijken of het analoge het nog wel doet.

[ Voor 32% gewijzigd door ChaserBoZ_ op 08-08-2011 20:18 ]

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChaserBoZ_ schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 19:51:
Iemand anders ook geen Nederland1 & 2 meer ?

Ik ben aan het overstappen naar Ziggo alles in 1, en uitgerekend nu problemen :F
Ik wil het Ziggo vragen, maar ik sta al 30 minuten in de wacht :-(

Edit; ik heb het opgegeven :/
Voor de duidelijkheid, digitale tv, 16,95 per maand meen ik, en postcode 4621. Geen digitale NL1 en NL2 meer.
Zo eens kijken of het analoge het nog wel doet.
Geen storing bekent op dit moment, splitter maybe?

Edit; Krijg net melding binnen van NL1 & 2 digitaal, ik houd je op de hoogte.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2011 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 20:19:
Waar zie je dat staan? Of werk je op dit moment op de helpdesk?

Regio Sneek doet het wel (SD decoder).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2011 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_K84
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-09 07:49
Hier ook een probleem met de HD versies van Nederland 1 en 2. Op kanaal 901 en 902 de SD versie te vinden die het wel doet.

Edit: 7521 btw

[ Voor 7% gewijzigd door Marc_K84 op 08-08-2011 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hjs schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 16:30:
[...]

Ik heb het stroomverbruik net even gemeten met een Voltcraft Energy Check 3000, en dit zijn de resultaten.

Ubee EVW3200 ~11.1 watt idle
Cisco EPC3925 ~10.1 watt idle

Beide modems staan in bridge mode, dus WiFi disabled.
Prestaties zijn ook gelijk, allebei de modems halen 40 Mbit down, 3.8 Mbit up volgens speedtest.ziggo.nl. Wat ik wel merk is dat de Cisco een veel stabielere ping heeft (bekabeld). Als ik 1000 pings laat lopen naar de gateway (83.85.0.1), dan zit ik continu zo tussen de 7 en 10 ms. Doe ik dat met de Ubee, dan heb ik regelmatig pieken naar de 25 ms. Ik weet niet of dat dit toeval is, maar het heeft zo ver ik kan beoordelen geen effect op de down- en upload snelheid.

Vrij weinig verschil dus. Het grootste verschil is dat de Cisco ongeveer 1/3 kleiner is, en veel minder warm wordt.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2011 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 20:19:
[...]Geen storing bekent op dit moment, splitter maybe?
Klinkt als een standaard helpdesk reactie: Hier is nog niets bekend, dus het probleem bestaat niet...
Dat bedoelen we dus. Altijd zeer frustrerend voor de klant...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TFHfony schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 20:50:
[...]

Klinkt als een standaard helpdesk reactie: Hier is nog niets bekend, dus het probleem bestaat niet...

[...]

Dat bedoelen we dus. Altijd zeer frustrerend voor de klant...
Frustrerende is ook dat klant altijd verwacht dat ''storingen'' meteen bekend zijn bij ziggo oid :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 20:54:
[...]

Frustrerende is ook dat klant altijd verwacht dat ''storingen'' meteen bekend zijn bij ziggo oid :p
Kip en ei verhaal ;)

Iig blij dat ik niet de enige ben, niet l*llig bedoeld :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 20:54:
[...]
Tja... Het "vreemde" is ook dat Ziggo eerst wacht tot er nogal wat klachten binnenkomen. En eigenlijk is het ook nogal vreemd dat Ziggo blijkbaar geen controle op haar eigen netwerk uitvoert of dit pas zo laat communiceert naar de HD. Op het moment er zenders uitvallen zou er toch gelijk een "alarm" af moeten gaan en met de huidige stand van techniek zou dit binnen een minuut bekend moeten kunnen zijn bij de helpdesk.

Als je een klant met het advies van "een splittertje" aan de telefoon had gehad, dan had je hem dus gewoon met een kluitje het riet in gestuurd. Of had je hem terug gebeld met de melding "U had toch gelijk!"? En hoeveel klanten hebben een dergelijk advies gekregen voor de storing "bekend is" bij de helpdesk? Het is dus erg belangrijk zo snel mogelijk informatie van een storing op de helpdesk te krijgen. En eigenlijk zou het wel zo netjes zijn als Ziggo de klanten terug zou bellen die ze met een kluitje het riet ingestuurd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChaserBoZ_ schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 21:02:
[...]

Kip en ei verhaal ;)

Iig blij dat ik niet de enige ben, niet l*llig bedoeld :p
true true, doe mij die kip maar, liefst gebraden, gebakken mag ook :']
Heb het even doorgegeven met 5 meldingen, maar nog niets terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
Marc_K84 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 20:34:
Hier ook een probleem met de HD versies van Nederland 1 en 2. Op kanaal 901 en 902 de SD versie te vinden die het wel doet.

Edit: 7521 btw
Ah kijk daar heb ik wat aan :) Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

acale schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 17:23:
[...]

Ik kan bij Statische routering netwerk adres opgeven (ik neem aan dat dit de belkin moet zijn, de Subnetmasker, en de gateway. Ik heb het zo ingevuld: Netwerkadres: 192.168.178.10 (dit is de Belkin),
Subnetmasker: 255.255.255.0 en gateway: 192.168.178.1 (de Ubee). Helaas heeft dit niet gewerkt.
Trouwens, het gaat om een Belkin F5D8235-4 N+ v1
De Belkin is DHCP server. Op de desbetreffende pagina in de Belkin kun je de DHCP Lease specificeren, o.a. welke IP-reeks ie uit moet geven. Daar moet je ook een gateway adres aan kunnen geven als het goed is. In de Ubee heb je in dit geval niets te zoeken.

Overigens blijft dit een houtje-touwtje methode. Ik zou er eerder voor kiezen de Ubee in bridge te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier goede ervaring met de Ubee EVW3200 WiFi modem en de iPod/iPhone/iPad? Ik zit momenteel bij KPN en de wifi-verbinding verbreekt na een (half) uur. Daarna moet ik weer de modem opnieuw opstarten om weer wifi op mijn iPod/iPhone/iPad te krijgen. Met de laptop kan ik wel normaal op wifi. Ik overweeg nu over te stappen naar Ziggo Alles-in-1 Plus. Heb dan sneller internet voor bijna dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 21:56:
Heeft iemand hier goede ervaring met de Ubee EVW3200 WiFi modem en de iPod/iPhone/iPad? Ik zit momenteel bij KPN en de wifi-verbinding verbreekt na een (half) uur. Daarna moet ik weer de modem opnieuw opstarten om weer wifi op mijn iPod/iPhone/iPad te krijgen. Met de laptop kan ik wel normaal op wifi. Ik overweeg nu over te stappen naar Ziggo Alles-in-1 Plus. Heb dan sneller internet voor bijna dezelfde prijs.
Ik heb er diverse probleemloze ervaringen mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Hier hangen 4 laptops, twee iphone's een htc en een ipod touch draadloos probleemloos aan het modem.
Alleen de 3DS wil niet verbinden met de eShop als de firewall in de Ubee aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
Hm, nu heb ik alleen nog 901, 902 en 903, verder helemaal niets meer.

* ChaserBoZ_ gaat de wachttijd bij Ziggo eens checken . . .

Edit; Ah alles doet het weer, behalve *zucht* nl1 & 2 in HD.

[ Voor 18% gewijzigd door ChaserBoZ_ op 09-08-2011 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:31
418O2 schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 20:19:
Het is toch gewoon zonder problemen mogelijk om een smartcard van abonnee te wijzigen?

Mijn smartcard staat namelijk nog geregistreerd op naam van mijn oude huisbaas (ben verhuisd) en ik wil hem nu graag op mijn eigen abo hebben ivm edl.
Ik heb even aan de webcare gevraagd en het kan alleen als de oude abohouder hem eerst opzegt (valt iets voor te zeggen). Maar dat gaat teveel tijd kosten dus ik koop wel een nieuw kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossiejwt
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-02 11:19
Ik zit met een vraagje, nu heb ik in maart bij ziggo m'n alles in 1 pakket genomen toen was die interactieve hd recorder nog 199 euro, was voor mij toen te duur dus niet genomen.
Nu is ie bij nieuwe abonnees 99 euro.
Toen kwam bij mij dus de slechte gedachte; als ik m'n abonnement opzeg en m'n vriendin het abonnement opnieuw aanvraagt, dan is zij dus een nieuwe abonnee.
Kan ziggo hier op 1 of andere manier moeilijk over doen mochten ze er achter komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Zelfs als er geen regel is dat je niet binnen x-maanden op dezelfde adres mag aanvragen, dan mag zij nog steeds opnieuw aansluitkosten betalen. En dan is het verschil slechts 60 euro. Wil je daar zoveel moeite voor doen?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossiejwt
Op dit moment gelden er geen activatie en aansluitkosten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

als je bestelt en het vinkje "Ik heb nog geen Ziggo producten" aanzet, dan mag je vriendin mooi 30 euro dokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossiejwt
you're right, maar ja als ik zo'n kast ergens vandaan moet gaan halen icm met een smartcard ben je bij ziggo iig 199 euro kwijt en als je op MP gaat kijken misschien iets goedkoper maar dan zit er weer geen smartcard bij.
dus in dat geval zal het 160 euro schelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleunen
@Rossiejwt: Je kan ook bellen en een poging wagen of je hem voor 99 euro kan bestellen. Volgens mij is het een aantal personen op het forum wel gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossiejwt
Dat heb ik al 2 keer geprobeerd maar telkens krijg ik de opmerking dat ze dat niet kunnen doen omdat dat alleen voor nieuwe klanten zou zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleunen
Ah ok, ja, flauw van ze, maar je doet er weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
wkleunen schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 11:42:
Tja och, er gelden steeds andere acties, je gaat op een bepaald moment het contract aan en dat is het. Achteraf kun je uiteraard van alles proberen maar recht erop heb je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleunen
ChaserBoZ_ schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 11:43:
[...]

Tja och, er gelden steeds andere acties, je gaat op een bepaald moment het contract aan en dat is het. Achteraf kun je uiteraard van alles proberen maar recht erop heb je niet.
Ja, nou ja, ik kan me voorstellen dat ziggo ook bestaande klanten graag wil houden. Dus misschien voor bestaande klanten zoiets maken als: als je een jaarcontract tekent kun je ook een decoder voor 99 euro krijgen.

Mijn zus kreeg trouwens een gratis HD decoder toen ze een adres wijziging doorgaf. Dat kan dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauzwauz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-06 16:49
Of je moet erg veel problemen met Ziggo hebben, dan willen ze nog weleens wat extra doen. Anders heb je pech. Bovendien is voorlopig die interactieve ontvanger niet leverbaar.

Questions must be asked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
wkleunen schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 11:53:
[...]

Ja, nou ja, ik kan me voorstellen dat ziggo ook bestaande klanten graag wil houden. Dus misschien voor bestaande klanten zoiets maken als: als je een jaarcontract tekent kun je ook een decoder voor 99 euro krijgen.

Mijn zus kreeg trouwens een gratis HD decoder toen ze een adres wijziging doorgaf. Dat kan dan weer wel.
Tuurlijk mogen ze aardig zijn ;)

Maar je ziet vaak dergelijke acties om zoveel mogelijk nieuwe klanten aan te trekken. En niet alleen bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauzwauz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-06 16:49
Bij elk bedrijf is het zo. Om nieuwe klanten binnen te halen doen ze meer moeite dan voor de huidige klanten.
Maar over die interactieve ontvanger, voor die 199 euro is het nog steeds een goede koop. Als je die zou kopen via sluitallesaan.nl, had je veel meer kwijt geweest.
Ik ben heel erg tevreden met me beiden cisco's.

Questions must be asked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 10:42
ChaserBoZ_ schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 10:49:
Hm, nu heb ik alleen nog 901, 902 en 903, verder helemaal niets meer.

* ChaserBoZ_ gaat de wachttijd bij Ziggo eens checken . . .

Edit; Ah alles doet het weer, behalve *zucht* nl1 & 2 in HD.
het is een beetje offtopic in IH, maar het kan zijn dat je decoder wat last heeft van de wijzigingen die vannacht lijken te zijn doorgevoerd: zie mijn post in het DVB-C topic.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossiejwt
wkleunen schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 11:42:
ja behoorlijk :P

Maar kunnen ze wat beginnen op het moment dat ik opzeg, en me vriendin(die niet mijn achternaam heeft) een nieuw abonnement afsluit ?
in mijn ogen is zij dus gewoon nieuwe klant en kan zij wel gebruik maken van die actie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Heeft er iemand al een idee of op termijn ook de non-router Ubee modems worden vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

ronwiel schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 13:17:
Heeft er iemand al een idee of op termijn ook de non-router Ubee modems worden vervangen?
Lijkt me niet, wat zou het nut zijn om deze te vervangen? Totdat ze kwa snelheid niet meer meekunnen zijn die dingen prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Tja, ik wil graag een all-in-one oplossing in de meterkast ;). Al twijfel ik over de kwaliteit verhouding tussen de Airport Express en de Ubee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tilburg: Problemen ontvangst Nederland 1 en 2 HD
:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 13:39:
Tilburg: Problemen ontvangst Nederland 1 en 2 HD
:p
In mijn regio nog steeds niet volgens de website, maar NL1 & 2 doen het niet sinds gisterenmiddag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rossiejwt schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 13:11:
[...]

ja behoorlijk :P

Maar kunnen ze wat beginnen op het moment dat ik opzeg, en me vriendin(die niet mijn achternaam heeft) een nieuw abonnement afsluit ?
in mijn ogen is zij dus gewoon nieuwe klant en kan zij wel gebruik maken van die actie
Dat kan gewoon heb ik ook gedaan ben verhuisd opgezegd en op me vriendin der naam(ook niet mijn achternaam trouwens) nieuwe besteld zodat ik ook van de nieuwe actie gebruik kon maken.
Mij is het wel gelukt denk niet dat ze er echt achter aan zullen gaan als je maar gewoon je abonnement betaalt denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossiejwt
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 13:58:
[...]

Dat kan gewoon heb ik ook gedaan ben verhuisd opgezegd en op me vriendin der naam nieuwe besteld zodat ik ook van de nieuwe actie gebruik kon maken.
Mij is het wel gelukt denk niet dat ze er echt achter aan zullen gaan als je maar gewoon je abonnement betaalt denk ik?
ik ga het er idd gewoon op gokken, zoveel kunnen ze toch niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:38
Kan het Ubee modem ook rechtstreeks het externe IP doorgeven? Ik wil namelijk dat mijn Time Capsule de routering verzorgt in mijn netwerk.

Want nu is het zo dat het 'externe IP' van de Time Capsule een 192.168.178.x nummer is. Als ik dus een poort wil forwarden naar een computer, moet ik dat nu volgens mij in beide systemen zetten.... Ubee en Time Capsule.

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Rossiejwt schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 14:02:
[...]

ik ga het er idd gewoon op gokken, zoveel kunnen ze toch niet doen.
Ehmmm, zie ik iets over het hoofd? De actie-periode met de interactieve TV decoder van 99 euro voor nieuwe AIE abonnees is toch al afgelopen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-10 15:36
Ik heb een nieuw ubee evw230b modem.

Op mijn studeerkamer heb ik meerdere apparaten staan die netwerk toegang nodig hebben. Ik heb daarom mijn d-link dir 655 als access point en switch ingezet (fixed ip dhcp uit). Op het moment dat ik de dlink aan de ubee koppel heb ik het idee dat hij me de poort dichtgooit. Ik krijg dan ook geen connectie meer, rechtstreeks met de pc. Reset ik het modem en hang ik de pc er rechtstreeks aan, dan doet alles het perfect. Is het mogelijk dat de ubee de poort shut als er meerdere mac adressen gedetecteerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 13:58:
Dat kan gewoon heb ik ook gedaan ben verhuisd opgezegd en op me vriendin der naam(ook niet mijn achternaam trouwens) nieuwe besteld zodat ik ook van de nieuwe actie gebruik kon maken.
Volgens mij werkt het zelfs als je zegt dat je gaat verhuizen (en als nieuwe adres geef je gewoon een adres in het UPC gebied op natuurlijk :+ ) en daarna op naam van je partner je weer inschrijft (aangenomen dat je niet dezelfde achternaam hebt).

Zit je denk ik wel een korte periode even zonder internet, maar dan zien ze je wel als nieuwe klant.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2011 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossiejwt
hardware-lover schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 16:05:
[...]

Ehmmm, zie ik iets over het hoofd? De actie-periode met de interactieve TV decoder van 99 euro voor nieuwe AIE abonnees is toch al afgelopen?
Voor zover ik weet word je dan in november voorzien en op de site kan je nog steeds bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-10 15:53

aapelite

Do the kirby!

Het verbaast me dat ziggo nog altijd niets doet aan die hickups. Ik heb er eens voor gebeld. Kwamen ze ermee dat mn modem ook niet goed connecte, hij lockte vaak maar 1 channel ipv 6. Ik hopen dat dit het was. Ze hebben een monteur ingeroosterd, maar heb zelf alvast gekeken of splitters weghalen hiervoor hielp.

probleem was verholpen, er locken nu 6 channels en die vallen niet meer weg. Hopende dat de hickups ook verholpen zijn ging ik verder. Net weer de eerste hickup voor 2 a 3 minuten gehad. Dingen als Teamspeak en MSN blijven prima werken, maar websites weigeren. Lijkt dus ook een geval packetloss zoals meer beschijven. Duidelijk een probleem aan de kant van ziggo.

De problemen begonnen voor mij ook al voor ik het ubee had, ongeveer een weekje. Hele jaar ervoor geen problemen terwijl configuratie van kabels enz in huis altijd hetzelfde is gebleven. Daardoor had ik al het idee dat het probleem niet hier zou liggen.

Nu komt die monteur dus nog maandag langs, maar lijkt me dat hij weinig voor me kan betekenen? Daarnaast lees ik dat de rekening voor mij is als de oorzaak in huis zou liggen (terwijl ik dat kabel probleem waar de ubee blijkbaar moeite mee heeft iig al heb opgelost). Dus ik denk dat ik hem maar gewoon afbel.... Enige voordeel dat hij me kan brengen is een nieuwe ubee en de hoop dat dit het zou oplossen, maar dat betwijfel ik ten zeerste.

edit: mooi, daar was hickup 2 alweer.

Lijkt vaak inderdaad bij spitsuren voor de komen zoals men op de ziggo fora ook beschrijft. Beetje zoals vroeger bij Casema in de begintijdperken.

[ Voor 6% gewijzigd door aapelite op 09-08-2011 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Rossiejwt schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 16:58:
[...]

Voor zover ik weet word je dan in november voorzien en op de site kan je nog steeds bestellen :)
Klopt inderdaad zag ik net, even doorklikken dus :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-10 13:21
ik heb hier in Leiden postcode 2332 de hele dag al problemen met de zender één - VRT (kanaal 40) dat deze hapert...
D.w.z. springt telkens weg en melding encrypted channel komt in beeld om daarna weer weg te gaan en het beeld&geluid komt weer gewoon terug...
en ook blokkerig van tijd tot tijd
om dan weer weg te vallen... :S

erg frustrerend tijdens de eneco tour verslag en nieuws uitzendingen etc...
ben ook aan het testen met andere RF-kebel op dit moment...
kijken wat er gebeuren gaat

Zelfde euvel grrrrr :(

[ Voor 12% gewijzigd door mindwarper op 09-08-2011 18:27 ]

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:38
Pffff net een uur aan de lijn gehangen, wat een prut administratie systeem.

Had mijn vaders abonnement gedowngrade van extra naar standaard en vervolgens eredivisie live aangevraagd. Nu blijkt, na 3 telefoontjes, dat de downgrade als eerste in het systeem staat en het blijkbaar met batch-files werkt. Eerst moet die downgrade van extra naar standaard zijn afgerond, en dat is pas per 1 september. Daarna!!! kan pas elke volgende wijziging worden doorgevoerd.

Wie dit bij Ziggo bedacht heeft... die call center mensen zijn blijkbaar gratis want al die telefoontjes is natuurlijk zonde van iedereen zijn tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de aansluitdoos in de woonkamer vervangen voor het exemplaar dat bij het Ziggo aansluitpakket zit. Heb net de signaalwaardes gecontroleerd, mijn downstream power ligt zo tussen de -1.8 en -3.2 dBmV, en de SNR zo rond de 40 dBmV.

Ik neem aan dat dit verder prima in orde is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-10 15:53

aapelite

Do the kirby!

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 18:47:
Ik heb vandaag de aansluitdoos in de woonkamer vervangen voor het exemplaar dat bij het Ziggo aansluitpakket zit. Heb net de signaalwaardes gecontroleerd, mijn downstream power ligt zo tussen de -1.8 en -3.2 dBmV, en de SNR zo rond de 40 dBmV.

Voor wat ik hier en daar lees zijn dit prima waardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
Nou, Ai1 pakket is binnen, nu in stapjes aansluiten. Inderdaad nog geen Cisco PVR, die komt ergens in november pas. Nu eens zien of die Samsung fijn werkt met dingen on demand :)

Nog steeds geen NL1 & 2, maar de wachtrij is zoo lang. Morgen weer eens moed verzamelen . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-10 21:38

vr6-only

Blub Blub

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 18:47:

Die waardes heb ik ook en bij Upstream power level 45+. Geen problemen hier met de snelheid en stabiliteit.

Ik meen mij wel te herinneren dat er verschil zat in de gebieden van Multikabel, Casema en @Home. Ik val onder het oude @home gebied. Zo hoorde je rond de 50 te zitten bij Casema en bij @Home ronde de 35. Wellicht dat het nu gelijk getrokken is.

[ Voor 18% gewijzigd door vr6-only op 09-08-2011 22:36 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even mijn bevindingen over het mobiele ziggo abonnement.

Heb het nu een paar weken in ons vakantiehuis gebruikt, maar ik ga de volgende keer dat ik daar langer dan een week zit het wifi netwerk van de camping gebruiken. Is wel iets duurder, maar als ik voor 6 maanden in 1 keer betaal ben ik wat goedkoper uit.

Het werkt wel, maar in het huisje (een soort sta-caravan) is de ontvangst van het 3G netwerk echt matig en schakelt het vaak naar het 2G netwerk over (dat heb je wel door, dan internet je liever niet dan wel...).

Buiten werkt het wel redelijk, maar ook erg wisselende ontvangst.

Ik vind de datalimiet ook wat irritant. Ik had het 500MB abonnement genomen en even wat firmwares downloaden voor mijn reader en ik was al snel 300MB verder. Nad de 500MB ga je over op 128kb/sec en dat werkt nog wel redelijk mits je niet gaat downloaden.

Via de klantenservice wel prima geholpen en de usb stick is prima met optie om een mini sd kaartje erin te plaatsen zodat je ook bijv. je wachtwoorden (van de kaspersky password manager) of bestanden mee kan nemen en maar 1 usb slot nodig hebt.

Kortom, beter dan een prepaid usb stick van bijv. kpn (gezien dat je bij het bereiken van je datalimiet op langzamere snelheid over gaat, dus kan blijven internetten), maar heel fijn is het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Laatst online: 01:37

gws24

Thinking is hard!

Gisteren mijn alles-in-1 pakket opgehaald en meteen digitale TV geinstalleerd. Perfect beeld en alles werkt naar behoren :*) .

Vandaag wilde ik het modem (Cisco epc3925) gaan aansluiten maar er zit geen kabel met 2 F-connectoren bij dus kan ik niks aangezien ik deze niet heb liggen (ook geen adapters). In de handleiding word bij inhoud van module 2 ook alleen het modem en de voeding genoemd terwijl je later wel het modem met de datakabel op de breedbandversterker moet aansluiten :?.

Morgen dus maar even Ziggo contacteren en het kabeltje bestellen want als ik zoek in dit topic vind ik wel wat berichten dat het kabeltje wel eens mist.

ChaserBoZ_, zat bij jou deze kabel er wel bij aangezien jij ook net het pakket binnen hebt?

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
gws24 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 22:56:
Gisteren mijn alles-in-1 pakket opgehaald en meteen digitale TV geinstalleerd. Perfect beeld en alles werkt naar behoren :*) .

Vandaag wilde ik het modem (Cisco epc3925) gaan aansluiten maar er zit geen kabel met 2 F-connectoren bij dus kan ik niks aangezien ik deze niet heb liggen (ook geen adapters). In de handleiding word bij inhoud van module 2 ook alleen het modem en de voeding genoemd terwijl je later wel het modem met de datakabel op de breedbandversterker moet aansluiten :?.

Morgen dus maar even Ziggo contacteren en het kabeltje bestellen want als ik zoek in dit topic vind ik wel wat berichten dat het kabeltje wel eens mist.

ChaserBoZ_, zat bij jou deze kabel er wel bij aangezien jij ook net het pakket binnen hebt?
Ah, blij dit te lezen :P

Ik heb hier net alles af gezocht en mijn kat de schuld gegeven :+
Zit er bij mij ook niet bij, nogal vreemd. Geen idee of die kabel makkelijk te krijgen is in de bouwmarkt, en aan een stukje van 50 centimeter had ik meer dan genoeg gehad.

Merkwaardig dat het startpakket niet alles bevat wat je nodig hebt. Wel een mega lengte telefoonkabel en netwerkkabel wat ik niet ga gebruiken (en waar je wél makkelijk aan kunt komen).

Edit; overigens; met de Samsung HD tuner heb ik wél NL1 & 2 in HD. Op mijn tv met 'gecertificeerde' CI+ module niet meer.

[ Voor 4% gewijzigd door ChaserBoZ_ op 09-08-2011 23:30 . Reden: NL1&2 meuk toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:14
Gisteren ook bij mij een nieuwe ziggo verbinding opgeleverd. Ik had altijd al het standaard pakket, nu maar naar alles in 1 met 120 mbit genomen. Echter, volgens speedtest trekt mijn verbinding nog 'maar' 30 mbit... In de verste verte niet de beloofde 120mbit dus... Nieuwe modem is wel aangesloten, is de Cisco, niet de Ubee. Getest met kabel en draadloos op www.speedtest.net . Is dit normaal bij een upgrade? Mensen die dit ook hebben meegemaakt, hoe lang duurde het dat jullie wel de beloofde snelheid kregen?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Laatst online: 01:37

gws24

Thinking is hard!

blij te lezen dat ik niet de enige ben ;)
Merkwaardig dat het startpakket niet alles bevat wat je nodig hebt. Wel een mega lengte telefoonkabel en netwerkkabel wat ik niet ga gebruiken (en waar je wél makkelijk aan kunt komen).
Precies wat ik dacht; ook ik ga deze kabels niet gebruiken want die heb ik zelf wel van betere kwaliteit. De f-connector kabel kan je gewoon op internet bestellen trouwens maar ik denk dat hij er gewoon bij hoort dus Ziggo maar aanspreken. Misschien waren deze kabeltjes ook op net zoals de cisco hdd ontvanger door de grote vraag :+

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

grannymark schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 00:17:
Gisteren ook bij mij een nieuwe ziggo verbinding opgeleverd. Ik had altijd al het standaard pakket, nu maar naar alles in 1 met 120 mbit genomen. Echter, volgens speedtest trekt mijn verbinding nog 'maar' 30 mbit... In de verste verte niet de beloofde 120mbit dus... Nieuwe modem is wel aangesloten, is de Cisco, niet de Ubee. Getest met kabel en draadloos op www.speedtest.net . Is dit normaal bij een upgrade? Mensen die dit ook hebben meegemaakt, hoe lang duurde het dat jullie wel de beloofde snelheid kregen?
Welke server pak je? Ik haal op de meeste ook rond de 50 Mbit. Op Naaldwijk, Capelle en Veendam haal ik wel 120.

[ Voor 16% gewijzigd door vr6-only op 10-08-2011 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Alle servers tussen 28 en 30 mbit!

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Zo te zien is je profiel nog niet omgezet. Je zou ook het modem een reset kunnen geven. Wellicht dat het dan wel alle 8 kanalen pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Net modem gereboot. Heeft niet geholpen, zelfde snelheden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:40
Waarvoor was die waarschuwing, dat mensen die speedtest.net plaatjes niet lief vinden, ook alweer voor?

Cisco modem (zonder wifi) draait wel verassend stabiel. Al een paar maanden zonder reboot :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
Alpha89 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 01:30:
Waarvoor was die waarschuwing, dat mensen die speedtest.net plaatjes niet lief vinden, ook alweer voor?

Cisco modem (zonder wifi) draait wel verassend stabiel. Al een paar maanden zonder reboot :-)
Ik had Ai1 besteld zonder router, maar ik zie dat die Cisco gewoon als NAT router is ingesteld ?
Bij nader inzien zou dat niet erg zijn, scheelt een extra kastje naast de bank (alhoewel de breedbandversterker daar ook moet gaan liggen).

Volgens de handleiding van Cisco is het een best geinig apparaatje.
gws24 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 00:20:

[...]
Precies wat ik dacht; ook ik ga deze kabels niet gebruiken want die heb ik zelf wel van betere kwaliteit. De f-connector kabel kan je gewoon op internet bestellen trouwens maar ik denk dat hij er gewoon bij hoort dus Ziggo maar aanspreken. Misschien waren deze kabeltjes ook op net zoals de cisco hdd ontvanger door de grote vraag :+
Yup, zo weer eens bellen :)

[ Voor 28% gewijzigd door ChaserBoZ_ op 10-08-2011 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gws24 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 22:56:

Bij mij zat dat kabeltje in een apart doosje waar ook de Tratec contactdoos in zat. Zat ie daar ook niet in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

grannymark schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 01:10:
Net modem gereboot. Heeft niet geholpen, zelfde snelheden!
En wat als je 'm even een minuut of 10-15 zonder stroom uit laat staan en dan de stekker er weer in doet ipv meteen weer aanzetten?

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 10-08-2011 08:54 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 08:36:
[...]

Bij mij zat dat kabeltje in een apart doosje waar ook de Tratec contactdoos in zat. Zat ie daar ook niet in?
Bij mij niet in ieder geval. Ik heb echt alles op tafel 'uitgestald' en die kabel zit er niet bij.

Pagina: 1 ... 137 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!