Waarom is het zo verdomd moeilijk om Ziggo tot actie te bewegen. Hele middag bezig om alles aan onze kant uit te sluiten en nog willen ze je probleem niet serieus nemen. Helpdesk meet de verbinding door en vind deze prima. Dat klopt, de snelheden zijn ook prima maar de data is toch echt corrupt! Http-downloads van meer dan zo'n 50MB komen niet aan en van https-sites wordt de download verbroken gedurende het downloaden.
"U weet zeker dat het niet de site is?" - Op Ubuntu website, Red Hat website, Gamefront en nog enkele andere mirrors alles corrupt?
"Probeert u eens iTunes" - Onzin: ten eerste heb ik geen iTunes en ten tweede kan ik nog 80 sites proberen, maar verschil zal er niet zijn.
"Ik hoor van iemand anders dat het uw computer kan zijn" - Vind ik heel voor de hand liggend dat je dat aandraagt, echter 5 verschillende notebooks/pc's zowel bedraad als draadloos die allemaal corrupte geheugen/disk hebben lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
"Dan is het een kabel" - Geeft u maar aan welke kabel dan. "Dat kan ik ook niet zeggen" - Verschillende UTP-kabels geprobeerd en draadloos geeft hetzelfde probleem.
Vervolgens komt die ermee dat die geen "uncorrectables" in het modem kan uitlezen. Logisch want de eerste stap die je volgende de helpdesk moet doen is het modem resetten, dan is die al die statistieken kwijt

Overigens stonden er wel time-outs en uncorrectables, maar het lijkt geen samenhang te hebben met de downloads. Het enige wat hard oploopt is het aantal "correctables". Voor de helpdesk zijn alleen een paar cijfertjes van belang.
Volgens mij is het modem gaar of de lijn heeft storing, maar dat soort mogelijkheden daar brand de helpdesk zich niet aan. Hoe lang gaan ze nog hun eigen straatje schoonvegen voor er actie word ondernomen?

Als er iemand nog tips heeft wat ik nog meer kan aandragen voor bewijs/cijfertjes hoor ik dat graag.