Bonjour op ziggo modem (cisco epc3925)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhysicsRules
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-03 07:26

PhysicsRules

Dux: Linux voor Eenden

Topicstarter
Sinds vorige week ben ik overgestapt naat internet van Ziggo en daarbij een modem/router ontvangen van cisco, de epc3925. Alles werkt goed, op een ding na. Mijn pc (windows xp sp2) is verbonden via lan en draait een tweetal Apple/bonjour services: iTunes bibliotheek delen en AirPrint. Vanaf een andere pc via lan worden deze services herkend, maar alle devices die via WLAN verbonden zijn kunnen deze services niet vinden. (waaronder een ipad en een windows 7 laptop). Als ik op de windows 7 laptop iTunes start dan wordt deze bieb wel gevonden, zowel via de ipad als via de pc op het LAN. Het lijkt dus een eenrichtingsprobleem te zijn.

Ik heb al zitten spelen met allerlei instellingen, waaronder de IGMP-proxy, WMM, uPnP, NO ACK, CTS en allerlei thesholds, encryptievormen en netwerksnelheden (b/g/n), allemaal op basis van het bete googlewerk, maar zonder succes.

Iemand een idee wat ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 20:30
Draai eens een sniffer op je netwerk zoals Wireshark bv.
Dan moet je via LAN en WIFI je netwerk capturen.
En check dan welke verschillen er zijn. Of beter welke pakkettjes niet aankomen.
Dan weet je precies waar het probleem zit.
Dat probleem oplossen is dan weer een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-04 15:43

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Zijn er bepaalde Multicast instellingen die je kan veranderen? Want een korte zoektocht leerde mij dat Bonjour nogal hangt op het gebruik van Multicast. Het is een wilde gok, en heb ook geen idee waarom het dan wel werkt vanaf je Windows 7 laptop, maar misschien wordt Multicast van LAN -> WLAN geblokkeerd.

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhysicsRules

PhysicsRules

Topicstarter
cornfed99111 schreef op zondag 04 september 2011 @ 20:40:
Draai eens een sniffer op je netwerk zoals Wireshark bv.
Dan moet je via LAN en WIFI je netwerk capturen.
En check dan welke verschillen er zijn. Of beter welke pakkettjes niet aankomen.
Dan weet je precies waar het probleem zit.
Dat probleem oplossen is dan weer een ander verhaal.
Het heeft er alle schijn van dat de multicastpakketjes niet van de LAN naar de WLAN komen. Ik realiseer me inmiddels dat de twee PC's waartussen het wel werkte samen op één switch zitten, dus daar komt de router helemaal niet tussen. Waarschijnlijk gedraagt de WIFI zich ook als een losstaand access point (en dus als een soort hub) waardoor multicast ook gewoon goed gaat.
webfreakz.nl schreef op zondag 04 september 2011 @ 20:49:
Zijn er bepaalde Multicast instellingen die je kan veranderen? Want een korte zoektocht leerde mij dat Bonjour nogal hangt op het gebruik van Multicast. Het is een wilde gok, en heb ook geen idee waarom het dan wel werkt vanaf je Windows 7 laptop, maar misschien wordt Multicast van LAN -> WLAN geblokkeerd.
Dat het van windows 7 wel werkt komt omdat deze via de WIFI is verbonden. Als ik windows 7 op het LAN aansluit, dan is deze op beide zichtbaar, maar dat komt omdat Windows 7 het LAN en de WLAN tegelijktijd gebruikt. als ik de WIFI uitschakel is de verbinding vanaf de ipad ook weg.

Het lijkt dus echt in de router zelf te zitten. Ik ga maar eens met Ziggo bellen, alhoewel het me zou verbazen als ze dit zomaar kunnen oplossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Het is zeer goed mogelijk dat je multicast moet aanzetten in de Cisco.
Als je toegang hebt via telnet, moet je deze link volgen.
Dit gaat wel over andere modellen, maar ik vermoed dat instructies ook voor jouw model moeten werken.

http://www.cisco.com/en/U...ple09186a00807cc10d.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhysicsRules

PhysicsRules

Topicstarter
Helaas geen telnettoegang tot de modem.

Ik heb pakketjes gesnift met wireshark, maar heb nog geen boosdoener gevonden. Het leek erop dat er helemaal geen IGMP pakketjes vanaf de LAN naar de WLAN kwamen, maar er is er in elk geval eentje tussendoor geglipt. Iig niet genoeg om een verbinding te maken. Ik heb een beetje het idee dat de draadloze apparaten niet weten van het bestaan van de multicast group waarin de LAN PC zijn diensten aanbiedt.

Ziggo wist niets, ze hadden hier geen protocol voor, ik moest maar Ziggo Service+ bellen. Zal me benieuwen of zij hier wel kaas van hebben gegeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Dat is bij de meest providers eens lijdensweg.
Je moet in contact komen met net het juiste persoon die genoeg kennis heeft en hierover iets mag vertellen.
Maar wie weet, misschien heb je geluk.

Misschien kan je vorige oude router nog inzetten als switch/access point?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhysicsRules

PhysicsRules

Topicstarter
cornfed99111 schreef op maandag 05 september 2011 @ 15:02:
Dat is bij de meest providers eens lijdensweg.
Je moet in contact komen met net het juiste persoon die genoeg kennis heeft en hierover iets mag vertellen.
Maar wie weet, misschien heb je geluk.

Misschien kan je vorige oude router nog inzetten als switch/access point?
helaas niet, dat was een ADSL-modem/router die met geen mogelijkheid als stand-alone router ingesteld kon worden...

Ik ben een beetje bang dat dit een 'feature' is waar niets aan gedaan kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Welke ADSL router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhysicsRules

PhysicsRules

Topicstarter
moet ik even opzoeken. Het punt is dat ik een aparte access point had die nogal brak was en vervangen moest worden. Daarom ben/was ik blij met deze alles-in-een oplossing. Alleen de router aan de praat krijgen, mogelijk met een firmware update is dus niet voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dries83
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:34
PhysicsRules schreef op maandag 05 september 2011 @ 15:18:
moet ik even opzoeken. Het punt is dat ik een aparte access point had die nogal brak was en vervangen moest worden. Daarom ben/was ik blij met deze alles-in-een oplossing. Alleen de router aan de praat krijgen, mogelijk met een firmware update is dus niet voldoende.
Zit je nog steeds met hetzelfde probleem? Ik ben heel benieuwd naar je oplossing, ik heb er zelf ook last van, zie ook: [iTunes Homesharing] Laptop ziet PC maar niet andersom
Pagina: 1