[iTunes Homesharing] Laptop ziet PC maar niet andersom

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dries83
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:32
Probleem
Na een paar avonden geklungeld te hebben richt ik me maar tot jullie met mijn probleem. Tot voor kort werkte homesharing in iTunes prima: op mijn laptop kon ik de muziek van mijn PC benaderen en vice versa.

Sinds een week werkt dit niet meer: ik kan wel op de PC de muziek van de laptop benaderen, maar op de laptop niet de muziek van de PC. Daarnaast heb ik een Airport Express, vanaf de laptop kan die continu zonder problemen goed benaderen. Vanaf de PC lukt dit niet altijd: dan vindt hij hem wel en dan weer niet (Airport Utility vertoont zelfde gedrag en levert fout -15006 op).

Waar ik aan denk dat het ligt, is mijn wisseling van internetprovider (en dat ik dus een nieuwe router heb). Ik ben namelijk sinds een paar weken geswitcht naar Ziggo toe.

Mijn configuratie
  • PC: Windows 7 Ultimate, internet bedraad via Homeplug
  • Laptop: Windows 7 Home, WIFI internet
  • Router: Cisco EPC 3925
  • Apple Aiport Express
Wat heb ik zelf gedaan
  • Ik heb de firewalls uitgezet, op zowel de pc's (windows firewall), als op de router. Geen resultaat.
  • Ik heb homesharing op zowel laptop als pc beide in- en uitgeschakeld, verschillende keren. Geen resultaat.
  • Ik heb bibliotheek delen op zowel laptop als pc beide in- en uitgeschakeld, verschillende keren. Geen resultaat.
  • Beide iTunes zijn aangemeld op dezelfde account van iTunes en zijn daarvoor gemachtigd. Tevens gebruiken ze dezelfde iTunes account voor homesharing.
  • In de router firewall heb ik poorten 3689 TCP en 5353 UDP doorgelinkt. Geen resultaat.
  • Bij de PC heb ik de netwerk kaart gedeïnstalleerd e weer op nieuw geïnstalleerd.
  • Op Apple support gezocht naar dit probleem en de tips opgevolgd (de stappen hierboven).
Wellicht herkent iemand dit probleem en kan iemand mij de goede richting opduwen. Alvast bedankt in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 12:11

El Martino

Zo niet, dan toch.

*kick*

Ik heb hetzelfde probleem sinds ik bij Ziggo zit, nu een paar weken. Ik heb ook de Cisco modem/router. Airplay werkt helemaal niet meer, terwijl het daarvoor altijd zonder problemen werkte. Ik heb via Twitter @ZiggoWebcare aangesproken hier over. Probleem was volgens hun niet bekend, maar nu wel geregistreerd. Als meer mensen dit probleem melden wordt er wellicht serieus naar een oplossing / firmware-update gekeken.

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dries83
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:32
Ik zal het bij Ziggo ook eens melden. Ondertussen heb ik een TP-Link TL-WR1043ND router aangeschaft. Gedeelde bibliotheken kan ik wel openen heen en weer (dus van PC naar laptop en vice versa). Airport Express hapert nogal eens: dan staat het icoontje in iTunes aan en dan weer niet. Mijn oplossing is om de firmware van de Airport Express dan opnieuw te installeren, dan verschijnt het icoontje weer. Ik doe dat zelf "vlot" met de app voor de iPhone, maar omslachtig is het wel...