Probleem
Na een paar avonden geklungeld te hebben richt ik me maar tot jullie met mijn probleem. Tot voor kort werkte homesharing in iTunes prima: op mijn laptop kon ik de muziek van mijn PC benaderen en vice versa.
Sinds een week werkt dit niet meer: ik kan wel op de PC de muziek van de laptop benaderen, maar op de laptop niet de muziek van de PC. Daarnaast heb ik een Airport Express, vanaf de laptop kan die continu zonder problemen goed benaderen. Vanaf de PC lukt dit niet altijd: dan vindt hij hem wel en dan weer niet (Airport Utility vertoont zelfde gedrag en levert fout -15006 op).
Waar ik aan denk dat het ligt, is mijn wisseling van internetprovider (en dat ik dus een nieuwe router heb). Ik ben namelijk sinds een paar weken geswitcht naar Ziggo toe.
Mijn configuratie
Na een paar avonden geklungeld te hebben richt ik me maar tot jullie met mijn probleem. Tot voor kort werkte homesharing in iTunes prima: op mijn laptop kon ik de muziek van mijn PC benaderen en vice versa.
Sinds een week werkt dit niet meer: ik kan wel op de PC de muziek van de laptop benaderen, maar op de laptop niet de muziek van de PC. Daarnaast heb ik een Airport Express, vanaf de laptop kan die continu zonder problemen goed benaderen. Vanaf de PC lukt dit niet altijd: dan vindt hij hem wel en dan weer niet (Airport Utility vertoont zelfde gedrag en levert fout -15006 op).
Waar ik aan denk dat het ligt, is mijn wisseling van internetprovider (en dat ik dus een nieuwe router heb). Ik ben namelijk sinds een paar weken geswitcht naar Ziggo toe.
Mijn configuratie
- PC: Windows 7 Ultimate, internet bedraad via Homeplug
- Laptop: Windows 7 Home, WIFI internet
- Router: Cisco EPC 3925
- Apple Aiport Express
- Ik heb de firewalls uitgezet, op zowel de pc's (windows firewall), als op de router. Geen resultaat.
- Ik heb homesharing op zowel laptop als pc beide in- en uitgeschakeld, verschillende keren. Geen resultaat.
- Ik heb bibliotheek delen op zowel laptop als pc beide in- en uitgeschakeld, verschillende keren. Geen resultaat.
- Beide iTunes zijn aangemeld op dezelfde account van iTunes en zijn daarvoor gemachtigd. Tevens gebruiken ze dezelfde iTunes account voor homesharing.
- In de router firewall heb ik poorten 3689 TCP en 5353 UDP doorgelinkt. Geen resultaat.
- Bij de PC heb ik de netwerk kaart gedeïnstalleerd e weer op nieuw geïnstalleerd.
- Op Apple support gezocht naar dit probleem en de tips opgevolgd (de stappen hierboven).