@home.nl blokkeert Mailchimp? Waar kan ik naartoe?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Al geruime tijd merken wij met ons bedrijf dat onze nieuwsbrieven niet aankomen bij een deel van onze ontvangers. Ons eigen onderzoek heeft uitgewezen dat dit allemaal ontvangers betreft in het @home.nl domein.

Wij hebben contact gezocht met ons mailingsysteem (Mailchimp.com) om te achterhalen wat de oorzaak is. Hieronder hun reactie:

"
Thanks for providing that information. It looks like you might be on to something with your sleuthing. If you go to the Reports it shows your opens by domain. The "home.nl" domain is not opening any of the emails. However, there doesn't seem to be a high bounce rate for these domains either, so we can confirm that the "home.nl" server is receiving these emails.

We suggest contacting the system adminstrators for "home.nl" and requesting that MailChimp's IPs be added to a whitelist so that your communication can be received without error.

MailChimp Server Whitelisting Information, IP addresses and server names: http://eepurl.com/hcKV"
--

Het punt is dus dat de mails gestuurd door MailChimp vast gehouden worden op de @home.nl server, zonder dat daar bij de verzender bericht van gegeven wordt. Is dit wel netjes en mogelijk?

MailChimp is een van s'werelds grootste online campaing/mailingsysteem diensten, en is absoluut betrouwbaar.

Het punt is, ik heb een verzoek gedaan naar @home (klantenservice@ziggo.nl), maar ik heb niet het idee dat ik daar bij de juiste persoon is. Welke stappen kan ík ondernemen? Wie heeft hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bountyhunter
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-08 18:12

Bountyhunter

Marsjager

Waar ik werk gebruiken we ook sinds lange tijd (en tot volle tevredenheid) mailchimp.
Wij lopen nu ook tegen dit zelfde probleem aan met @home emailadressen.

Van Ziggo heb ik helaas nog geen positief antwoord gekregen. :(

Well isn't that cute... BUT IT'S WRONG!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Interessant.

Ik wil graag de mensen van @home een voorbeeldmail sturen, die ze naar ziggo kunnen sturen.
Lijkt dit je wat om mee te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bountyhunter

Bountyhunter

Marsjager

Ik zie nu dat bij een andere werkgever waar ik voor werk, WEL de mails ontvangen en geopend worden op @home.nl en @ziggo.nl.

Ik vrees dat we toch nog wat moeten doorzoeken :?

(edit): inmiddels reactie van Ziggo terug:
U heeft onlangs een vraag gesteld over het blokkeren van mailchimp.

Uit onze gegevens blijkt dat er geen blokkade hierop rust.

Wij adviseren u contact op tenemen met uw eigen serivce provider voor dit probleem.

[ Voor 43% gewijzigd door Bountyhunter op 17-04-2012 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bountyhunter

Bountyhunter

Marsjager

De ontzettende vriendelijke en snelle servicedienst van Mailchimp, mailt mij het volgende:
Thanks for your patience as we checked into the issue you were having. It looks like the email is not being delivered to those addresses because the emails are being filtered based on content (the reports don't specify what content). If you have access to a ziggo or home.nl email address you can test this by reducing pieces of content to uncover the possible issue. Here's a helpful resource as well:

Avoiding the spam filters: http://eepurl.com/gO1u

Please feel free to contact us if you have any additional questions.

Have a great day!

Thank you,
Nic
MailChimp.com / Client Services
Dit lijkt ook te kloppen, gister een totaal andere nieuwsbrief verstuurd ipv de standaard en deze is wel door @home en ziggo ontvangers geopend.

Nu dus zoeken wat er in de standaard ineens niet meer goed is.

(toch raar dat de mail ook niet in de spambox bij @home/ziggo terecht komt :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vrees dat we toch nog wat moeten doorzoeken

[ Voor 32% gewijzigd door Cloud op 19-04-2012 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Ik had Mailchimp van dit probleem ingelicht met de vraag of zij nog iets konden betekenen.

Ik kreeg deze reactie:

"
We're here to help.

Hi there,

Thanks for checking back in, we certainly understand your concern :)

Our delivery team was made aware of some issues with the ziggo.nl and home.nl domains and their message acceptance rates, and have since made the necessary adjustments on our end to improve delivery to these domains. So delivery should be greatly improved to these domains at this time.

However, definitely don't hesitate to reach out to us if you see any issues going forward with the next campaign sent from the account to the folks at the home.nl domain (and reference this ticket # LTK494022748038X) .

Have a great day!

Thank you,
Steven¨

Dus, laat mij even weten of het goed lijkt te gaan?

En inderdaad, MailChimps support is belachelijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bountyhunter

Bountyhunter

Marsjager

Vandaag gaat er bij ons weer één de deur uit.
Ik laat je weten hoe deze gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard-e
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-08 18:53
Beste mensen, sinds een week of 3 krijg ik op mijn Yahoo webmail ook geen @home mailtjes meer binnen, of ze zijn met een dag of 3-4 vertraagd!.

De helpdesk van Yahoo laat weten dat het probleem bij @home ligt, omdat zij zolang wachten met het aanleveren van de mail bij yahoo.

Is dit een vergelijkend probleem met hetgeen hierboven?

Citaat yahoo
"The delay of the email you send before is not due to the Yahoo server
but to anXXX@home.nl (niet bestaand adres van gemaakt)
Please contact them and ask why their server kept your email for 2 days
before deliver it to the Yahoo Servers."

Ben hier dagelijks wel te vinden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Bountyhunter schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:27:
Vandaag gaat er bij ons weer één de deur uit.
Ik laat je weten hoe deze gaat.
Gaaf, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bountyhunter

Bountyhunter

Marsjager

Mysterie is bij ons eindelijk opgelost.

Op dinsdag weer de standaard nieuwsbrief verzonden en ook deze bleek niet door @home en @ziggo mailadressen te zijn ontvangen, terwijl volgens mailchimp deze wel verzonden was naar deze adressen.

Na wat uitzoeken en uitproberen bleek dat in de laatste (probleem)nieuwsbrieven een stukje te staan over bijdrage schoolreis(ik werk in het onderwijs), waarin onze bank met bankrekeningnr. vermeld staat.
Na dit uit de standaard nieuwsbrief gehaald te hebben en opnieuw te versturen, komt deze nu wel aan.

Blijkt dus nu dat Ziggo door vermelding van een bank met rekeningnr. in het mailtje toch blokkeert!

Nu maar proberen Ziggo te overtuigen dat dit gewoon moet kunnen toch?

Verwijderd

Héél oud topic, maar nog steeds relevant. Heb dit draadje al een tijd in mijn bookmarks.

Het bedrijf waar ik werk gebruikt ook MailChimp voor de wekelijkse mailing, en al sinds juni lopen we bij Ziggo Zakelijk de digitale (en soms telefonische) deur plat met het probleem dat er niets aankomt.

Het begon met hetzelfde issue als RielN beschreef, "verloren" mails. Geen bounces, geen mails in spamfolders, maar gewoon zonder een spoor na te laten helemaal geen mails in geen enkele ziggo/home/casema mailbox. Iedere keer dat ik contact zocht duurde het meer dan een week voordat er antwoord kwam, en altijd lag het probleem bij mij of MC, nooit bij Ziggo. Ook werden mails niet goed gelezen, meerdere keren is ons eigen delivery IP gechecked op blacklists terwijl in alle mails duidelijk stond dat MailChimp de mails verzond. Drama-service daaro.

Vanaf het begin af aan was het ons al duidelijk dat er een IP adres van MC geblacklist werd, sommige mailings verliepen zonder problemen, terwijl andere nit door kwamen bij ziggo domeinen. We verzenden exact dezelfde mail op twee verschillende dagen naar twee verschillende lijsten. Bij lijst 1 komt de mail netjes bij de ziggo klanten binnen, bij lijst 2 niet.

Sinds half november worden de mails ineens wél gebounced, maar weigert Ziggo actie te ondernemen. De hele kerst-communicatie is niet afgeleverd bij de klanten op ziggo domeinen. Onze mail heeft maximaal 10 afbeeldingen, genoeg tekst, nette links, twee afmeldlinks, propere html, inline CSS....

Uiteindelijk heeft nu MailChimp contact opgenomen met Ziggo, ook iets van 10 dagen geleden al. Raad eens? Nog geen antwoord van Ziggo. :')

Verhaal zonder einde wordt het zo.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik weet niet of je door dit geintje (financiële) schade oploopt, indien wel, kun je Ziggo daar misschien voor aansprakelijk stellen? Als dat mogelijk is doen ze misschien wat meer moeite om dit op te lossen.

En probeer Ziggo webcare eens te bereiken? Misschien dat die wat kan doen.
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=33556
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=33559
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=48335

[ Voor 36% gewijzigd door Raven op 27-12-2012 15:19 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Bountyhunter schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:54:

Blijkt dus nu dat Ziggo door vermelding van een bank met rekeningnr. in het mailtje toch blokkeert!

Nu maar proberen Ziggo te overtuigen dat dit gewoon moet kunnen toch?
Late reactie door de kick, maar is dit niet heel vreemd? Wat heeft Ziggo daarmee te maken?

Verwijderd

SuBBaSS schreef op donderdag 27 december 2012 @ 15:23:
[...]

Late reactie door de kick, maar is dit niet heel vreemd? Wat heeft Ziggo daarmee te maken?
Dit zou op zich nog kunnen. Er zijn een aantal triggers die SPAM roepen, en als die bij Ziggo streng staan afgesteld kan ik me indenken dat een rekeningnummer meesturen net de druppel is om over de spammyness grens heen te gaan. Maar dan wel in combinatie met veel (.gif-)afbeeldingen, een paar fouten in de html, "spammy" onderwerp...

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

SuBBaSS schreef op donderdag 27 december 2012 @ 15:23:
[...]

Het is het spamfilter van Ziggo dat de boel tegenhoud ;)
edit: En zie hierboven.

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 27-12-2012 15:29 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Al was het het spamfilter, dan verwacht ik een bounce. Het kan toch niet zo zijn dat we niks in de gaten hebben?

De enige mogelijkheid is wat klachten bundelen denk ik. Ik wil nog wel meedoen. We zullen weer eens een nieuwe test doen, we hebben weinig klachten meer gehad maar kan steeksproefgewijs nog eens contact opnemen met Ziggo ontvangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RielN schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 00:25:
Al was het het spamfilter, dan verwacht ik een bounce. Het kan toch niet zo zijn dat we niks in de gaten hebben?

De enige mogelijkheid is wat klachten bundelen denk ik. Ik wil nog wel meedoen. We zullen weer eens een nieuwe test doen, we hebben weinig klachten meer gehad maar kan steeksproefgewijs nog eens contact opnemen met Ziggo ontvangers.
Sinds een maand ongeveer bouncen onze mails wel. Daarvoor was het net zo als jij beschreef, geen spoor te vinden.
Pagina: 1