Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnyD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Net overgestapt van Tweak naar Ziggo en van 840kB/s naar 4.7MB/s gegaan, ruim 5 keer zo snel dus.
En met Lightningusenet gaat het ook op volledige oorlogssterkte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
weet iemand de ziggo upstream (amersfoort) instellingen voor een motorola sbv512e.
mijn upstream doet het sinds vanmiddag niet meer en een monteur kan niet eerder als woensdag komende week. want dat internet over theter gaat erg langzaam en zit ik snel aan de FUP van kpn mobiel.

[ Voor 19% gewijzigd door dezejongeman op 31-03-2011 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er valt niets in te stellen in je modem.

De upstream instellingen wordt door het ubr bepaald. Het zou wat zijn als je als klant je eigen frequenties kan kiezen.

[ Voor 60% gewijzigd door job op 31-03-2011 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rutix schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 17:15:
[...]

Nope. Mooie strakke lijn hier met eweka. Ik zelf zit niet in jou gebied though dus daar heb je weinig aan :9
Maar iemand die ik ken had daar gisteren last van ook maar is nu over. Is die onstabiel in de avonduren :P? Want dan is het meestal het drukst ^^
Het maakt niet uit qua tijd op dit moment wel weer een mooie strakke lijn en volgens speedtest ook weer de 40mbit ipv iets in de 30. Kijken hoe lang hij het volhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Heb hier in 7541 last van een fluctuerende verbinding

Haal met speedtest.net down snelheden van 3, 10, 20, 30, 6, 7 Mb.
Heel instabiel.

Sinds 3 dagen klant :lol:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 10:38
bij mij (Zwolle) was na de update de snelheid(zaterdag jl) ook erg instabiel, ook behoorlijk irritant, nu is het al iets minder maar het is niet meer de strakke constante snelheid die het altijd was.

het is nu wel heel droevig, haal krap 300kb/s dat gebeurt niet vaak.

[ Voor 15% gewijzigd door Peaky op 31-03-2011 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mordeth
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Mordeth

jaja tis wat

Ik heb een paar dagen geleden mijn alles-in-1 abonnement verhoogt. Iemand enig idee hoelang zoiets gaat duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:12

OMX2000

By any means necessary...

Hier in Tilburg merk ik nog niks van de snelheidsverbetering. Moet ik de modem resetten? Of gewoon afwachten tot ik aan de beurt ben?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-10 10:52
SAWYER schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 19:56:
Heb hier in 7541 last van een fluctuerende verbinding

Haal met speedtest.net down snelheden van 3, 10, 20, 30, 6, 7 Mb.
Heel instabiel.

Sinds 3 dagen klant :lol:
Heb je een Wireless verbinding?

Heb ik ook veel last van gehad, heb nu een 802.11N USB stickie in mijn pc gepropt en nu is het altijd stabiel qua snelheid.

[ Voor 16% gewijzigd door Vlassie1980 op 01-04-2011 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 16:26:
Nu nog op zoek naar een goede wifi router die ook goed werkt met een Synology NAS.
Maakt dat nog een hoop uit dan? Zo ja, dan hoor ik graag wat het geworden is, want ik ga binnenkort ook over op Ziggo en heb ook een Synology NAS.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik heb ook een synology nas en gewoon de premium router (sitecom) genomen die ziggo aanbied ik kan inmiddels via portforwarding de nas buiten mn netwerk bereiken.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:08
Weakling schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 09:24:
[...]

Maakt dat nog een hoop uit dan? Zo ja, dan hoor ik graag wat het geworden is, want ik ga binnenkort ook over op Ziggo en heb ook een Synology NAS.
Hoezo moet ie overweg kunnen met een synology nas? Dat ding praat gewoon TCP/IP... tenminste die van mij wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zijn er nog meer mensen die continu internet drop outs hebben? Sinds een half uurtje ofzo klappert de verbinding naar het internet gigantisch. WoW disconnect, VPN naar mn werk is zeer instabiel. Speedtest.net is zoals gewoonlijk ook niet vooruit te branden. Enige dat wel snel is is de speedtest.ziggo.nl pagina maar daarvoor blijf je natuurlijk op het eigen Ziggo netwerk.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Mijn internet klappert er de hele tijd uit, dan weer even wel dan weer niet. It's gonna be a long day :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-09 15:03

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Ziggo lijkt inderdaad grote issues te hebben momenteel. Waar het een beetje op lijkt is dat inkomend verkeer niet gerouteerd kan worden ofzo.

Uit betrouwbare bron vernomen dat het probleem tussen Ziggo en AMS-IX zit.

[ Voor 21% gewijzigd door Tormbo op 01-04-2011 10:54 ]

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convirion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-10 00:03
OMX2000 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 08:35:
Hier in Tilburg merk ik nog niks van de snelheidsverbetering. Moet ik de modem resetten? Of gewoon afwachten tot ik aan de beurt ben?
Zouden ze ons voor de gek houden met een 1 april grap? :+

Heb zelf ook Internet Z2, en zit er ook met smart op te wachten, maar sinds ik me modem gereset heb, staat net zoals hierboven ook aangegeven staat, mijn verbinding een beetje te klapperen, downstream zit hij tussen de 12/15Mbit/s, en af en toe mist hij een webpagina, maar heel veel last heb ik er niet van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 00:12

OMX2000

By any means necessary...

Convirion schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:45:
[...]

Zouden ze ons voor de gek houden met een 1 april grap? :+

Heb zelf ook Internet Z2, en zit er ook met smart op te wachten, maar sinds ik me modem gereset heb, staat net zoals hierboven ook aangegeven staat, mijn verbinding een beetje te klapperen, downstream zit hij tussen de 12/15Mbit/s, en af en toe mist hij een webpagina, maar heel veel last heb ik er niet van...
Klopt... hij lijkt bij vlagen langzaam te zijn, bij mij ook. Via speedtest zie ik dat ik nog de oude snelheid heb, wel een ping van 7ms.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 14:56

Dhrax

Prog Lord

@8356xx al ruim 2 weken problemen met de verbinding. Voornamelijk traagheid en connection-drops :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04
Tormbo schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:41:
Ziggo lijkt inderdaad grote issues te hebben momenteel. Waar het een beetje op lijkt is dat inkomend verkeer niet gerouteerd kan worden ofzo.

Uit betrouwbare bron vernomen dat het probleem tussen Ziggo en AMS-IX zit.
Ben wel nieuwsgierig hoe jouw bron hier bij komt, Ziggo maakt namelijk ook gebruik van o.a. de GN-IX.
Het hangt er dus maar net vanaf waar je woont en welke internet exchance gebruikt wordt.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
http://www.spitsnieuws.nl...leem_in_boel_winkels.html

Misschien related aan de internet troubles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

Jeetje zeg ik ook elke paar minuten verlies ik de verbinding grrrrrr.
Omgeving Sittard

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-10 22:44
ik heb nu geen last meer van de wegvallende verbinding maar wel vaak "lage" Snelheden rond de 40 mbit terwijl ik voor 120 betaal..

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
MrDucky schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 11:27:
ik heb nu geen last meer van de wegvallende verbinding maar wel vaak "lage" Snelheden rond de 40 mbit terwijl ik voor 120 betaal..
Je betaald voor maximaal 120mbit ... hoe test je je snelheid? De versturende partij van je pakketjes moet die 120mbit natuurlijk ook kunnen leveren. De enige fatsoenlijke test is http://speedtest.ziggo.nl

Daarnaast is ook van belang of je router uberhaubt de snelheid wel aan kan en of je via WiFi of wired aan het testen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

jongetje schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:04:
Hoezo moet ie overweg kunnen met een synology nas? Dat ding praat gewoon TCP/IP... tenminste die van mij wel ;)
Daarom vroeg ik het me ook af of het uberhaupt uitmaakt. ;)

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:38
Zojuist stroomuitval, mijn sheevaplug router boot niet meer, dus dan maar even de laptop rechtstreeks aansluiten om uit te zoeken hoe recovery ook alweer werkt...

Zie ik tot mijn verbazing dat de DHCP client een MTU van 576 doorgestuurd krijgt. Normaalgesproken is dat 1500, kan zijn dat tegenvallende snelheden van sommige mensen daarmee te maken hebben. Ik heb inmiddels de router weer werkend, en aangezien die een vage VLAN-opstelling gebruikt negeert die de MTU-instelling gewoon :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
ik had het gisteren nu weet ik niet of het aan mn draadloze verbinding lag of aan het modem zelf.

Gisterenavond rond 23:30 knalde mijn wifi verbinding er elke keer uit en zag ik mijn modem niet meer in de lijst staan.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloggs
  • Laatst online: 05-10 09:36
Vanochtend viel even het modem weg maar dat heeft dat oude beestje wel vaker sinds de spontane heractivatie van Thomson modems in Maastricht enkele weken geleden. Misschien toch even een mailtje naar CS sturen.
Wii4all schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 12:07:
ik had het gisteren nu weet ik niet of het aan mn draadloze verbinding lag of aan het modem zelf.

Gisterenavond rond 23:30 knalde mijn wifi verbinding er elke keer uit en zag ik mijn modem niet meer in de lijst staan.
Als je netwerk (is router) niet meer beschikbaar is in de lijst met draadloze netwerken heeft dat natuurlijk niets te maken met het internet signaal van Ziggo.

[ Voor 3% gewijzigd door Cloggs op 01-04-2011 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 09:20:
[...]

Even terugkomend op het probleem van gister.
Het probleem bestaat nog steeds.
Heb gister gebeld met Ziggo er was geen storing bekend..
Nu een monteur ingepland voor 6 april pas!
Heel Zeist stond volgens de medewerker ingepland voor een vervangend modem :P
Denk dus dat het gewoon een storing is die ze blijkbaar nog niet opgemerkt hebben...
Iemand ook nog steeds problemen in Zeist?
Zelfde probleem hier, postcode 3703. Download snelheid van 2 mbit met 4 mbit up op een 50/5 lijn. Helpdesk kon niet eens tests runnen vanaf hun kant. Ben pas de 18e aan de beurt, een halve maand zonder fatsoenlijk bruikbaar internet :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdos
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08 19:52
Is er al iemand in midden brabant (5076) met de nieuwe snelheid? abbo Z2, heb net mn modem gereset, maar ik draai nog steeds op de oude snelheid.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Dit wist een medewerker mij te vertellen en schijnt ergens op de site te staan van Ziggo;

Nieuwe klanten krijgen de nieuwe snelheden vanaf 1 april, bestaande klanten worden via een brief op de hoogte gesteld van wanneer zij sneller internet krijgen. Dat kan duren tot 1 september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-10 19:31

Rudios

Lost in space?

Hmm, bestaande klant hier, maar 1 september duurt dan nog wel heel erg lang. 5900 gebied :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Rudios op 01-04-2011 14:39 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:17
Ik zit ook in het 3700 gebied: 3761 (Soest) en heb geen problemen.
Snelheid is al verhoogd van Alles-In-Een Plus. :)

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-10 17:37

ThunderNet

Flits!

:) Na een modem-reset ben ik nu ook van 22MBit -> 40MBit gegaan :)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1231084069.png

[ Voor 33% gewijzigd door ThunderNet op 01-04-2011 14:52 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveonline
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-09 10:27
Hey ThunderNet
Ben je een nieuwe klant bij ziggo of een al bestaande klant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 10:38
Liveonline schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 16:30:
Hey ThunderNet
Ben je een nieuwe klant bij ziggo of een al bestaande klant?
als ik zo lees is hij een bestaande klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveonline
Ik heb het namelijk ook geprobeerd maar ik ging van 29 mbit naar 22 mbit dus had beter niet de modem kunnen resetten xD
Ik ben onlangs klant geworden omdat wij nog op casema zaten.

En ik denk dat er nog ouwe instellingen in de modem zaten.
Peaky schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 16:37:
[...]

als ik zo lees is hij een bestaande klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:36

Toppe

Oké ✅

Het complete netwerk van friensland is al klaar, tenminste zoiets hoorde ik. Dus ook bestaande klanten:

"Snelheden worden officieel per 1 april actief. Maar in Friesland is op dit moment alles al geüpdatet. Mocht het bij iemand niet werken, dan even je modem resetten."

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveonline
Waar staat dit?
Toppe schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 16:49:
Het complete netwerk van friensland is al klaar, tenminste zoiets hoorde ik. Dus ook bestaande klanten:

"Snelheden worden officieel per 1 april actief. Maar in Friesland is op dit moment alles al geüpdatet. Mocht het bij iemand niet werken, dan even je modem resetten."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Noord Brabant in de diverse plaatsen ook al goede signalen, iedereen is upgraded naar 40 mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 23:29

agaam

dit is mijn huisdier

alwaysleft schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 13:30:
Dit wist een medewerker mij te vertellen en schijnt ergens op de site te staan van Ziggo;

Nieuwe klanten krijgen de nieuwe snelheden vanaf 1 april, bestaande klanten worden via een brief op de hoogte gesteld van wanneer zij sneller internet krijgen. Dat kan duren tot 1 september.
jo dat is dan weer een mooie binnenkomer, en bestaande klanten hebben ze, dus laat die eerst maar wachten zijn toch binnen. pfffff wat een gedachte, het zelfde doen ze met hun cisco recorder, nieuwe klanten krijgen hem voor 149 euro, bestaande klanten moeten er 349 euro voor betalen, beetje vreemd allemaal van ziggo. moest ik even kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveonline
Ja ben het daar wel mee eens.
Beetje kansloos weer...
agaam schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 17:46:
[...]

jo dat is dan weer een mooie binnenkomer, en bestaande klanten hebben ze, dus laat die eerst maar wachten zijn toch binnen. pfffff wat een gedachte, het zelfde doen ze met hun cisco recorder, nieuwe klanten krijgen hem voor 149 euro, bestaande klanten moeten er 349 euro voor betalen, beetje vreemd allemaal van ziggo. moest ik even kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
[...]

Liveonline schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 17:51:
Ja ben het daar wel mee eens.
Beetje kansloos weer...

[...]
Toch moet je er wel een nuance in kunnen zien.

Het is voor Ziggo logistiek gezien niet mogelijk om alle bestaande klanten in 1x een nieuw modem te leveren, dit en het gegeven dat er problemen kunnen ontstaan bij een modem wissel heeft men vast lasten beslissen om het voor bestaande klanten over een langere tijd uit te smeren. Iets wat ik overigens ook zou doen, dat Ziggo overigens uiterlijk sep. 2011 noemt wil niet zeggen dat vermoedelijke alle klanten voor deze tijd over zijn. Men zal vast een ruimte in de zin van tijd in calculeren om eventuele storingen e.d. op te lossen.

Betreffende je tweede punt,

Nieuwe klanten kunnen een Cisco Interactieve decoder voor 149,- aanschaffen, echter gaat men dan wel een contract aan van 2 jaar voor interactieve digitale TV diensten. Bestaande klanten kunnen ook een Cisco tegen gereduceerde prijs aanschaffen (á € 149,-) ook dan zullen de bestaande klanten vast zitten aan 2 jaar interactieve TV.

Bestaande klanten die maandelijks van hun abonnement afkunnen betalen het volle pont, nieuwe klanten of bestaande klanten die voor 2 jaar een abonnement aangaan betalen €149.00

Je ziet, het is nu al minder vreemd dat het jou misschien overkomt.

[ Voor 5% gewijzigd door Bullet NL op 01-04-2011 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modem reset en 40Mbit, 6102 midden Limburg :)

Snip, niet gelezen, sry :D

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2011 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Heren, de Topic waarschuwing staat er niet voor niets! Laten we de discussie wat breder trekken dan alleen een plaatje met de text; "ik heb ook 40Mbit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Ben ook terug naar Ziggo,
Krijg de Cisco recorder voor 99 euro.
en meteen 40 Mbit

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

[...]
Helemaal mee eens :(. Ik ben al een paar jaar klant bij Ziggo. Eerst zou Ai1-plus van 20 naar 30Mbit gaan. Niet doorgevoerd. Het werd een schamele 22Mbit. Nu dan naar 40Mbit. En weer vissen bestaande klanten achter het net, we mogen wachten tot uiterlijk september. En ondertussen maar betalen. Nee, echt netjes kan ik dit niet vinden van Ziggo. Ze zouden bestaande klanten eens met wat meer respect en voorrang mogen behandelen, die zorgen immers al jaren voor inkomsten.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveonline
Jup
Maar goed ik zou het zelfde doen denk ik als ik hoofd van ziggo was :)
Ziggo: YouTube: Meja - All About the money
Microkid schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 18:43:
[...]

Helemaal mee eens :(. Ik ben al een paar jaar klant bij Ziggo. Eerst zou Ai1-plus van 20 naar 30Mbit gaan. Niet doorgevoerd. Het werd een schamele 22Mbit. Nu dan naar 40Mbit. En weer vissen bestaande klanten achter het net, we mogen wachten tot uiterlijk september. En ondertussen maar betalen. Nee, echt netjes kan ik dit niet vinden van Ziggo. Ze zouden bestaande klanten eens met wat meer respect en voorrang mogen behandelen, die zorgen immers al jaren voor inkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Microkid schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 18:43:
En tegen de tijd dat het september is heeft Ziggo mogelijk weer een nieuwe verhoging in gedachten voor nieuwe klanten waardoor de bestaande klanten weer opnieuw achter in de rij mogen aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 18:06:
Betreffende je tweede punt,

Nieuwe klanten kunnen een Cisco Interactieve decoder voor 149,- aanschaffen, echter gaat men dan wel een contract aan van 2 jaar voor interactieve digitale TV diensten. Bestaande klanten kunnen ook een Cisco tegen gereduceerde prijs aanschaffen (á € 149,-) ook dan zullen de bestaande klanten vast zitten aan 2 jaar interactieve TV.

Bestaande klanten die maandelijks van hun abonnement afkunnen betalen het volle pont, nieuwe klanten of bestaande klanten die voor 2 jaar een abonnement aangaan betalen €149.00

Je ziet, het is nu al minder vreemd dat het jou misschien overkomt.
Even de Actievoorwaarden ZIGGO Alles-in-1: van 1 januari t/m 31 mei 2011 erop nageslagen:
Bij het afnemen van een Alles-in-1 pakket geldt een overeenkomst voor onbepaalde tijd. De overeenkomst is opzegbaar met een opzegtermijn van een maand.
Ik zie dus nergens staan dat de klant een overeenkomst voor 2 jaar aangaat wil die gebruik maken van de mogelijkheid om een Interactieve HD recorder voor € 99,00 erbij te nemen:
https://www.ziggo.nl/#pro...-in-1/allesin1-pakketten/

Ik kan me dus goed voorstellen dat bestaande klanten het gevoel hebben dat ze een oor wordt aangenaaid met die € 459,00. Zeker als ze zich realiseren dat zij die korting van € 360,00 van Ziggo met hun maandelijkse abonnementskosten mogen financieren voor die nieuwe klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
ArChie schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 18:59:
[...]

Even de Actievoorwaarden ZIGGO Alles-in-1: van 1 januari t/m 31 mei 2011 erop nageslagen:

[...]

Ik zie dus nergens staan dat de klant een overeenkomst voor 2 jaar aangaat wil die gebruik maken van de mogelijkheid om een Interactieve HD recorder voor € 99,00 erbij te nemen:
https://www.ziggo.nl/#pro...-in-1/allesin1-pakketten/

Ik kan me dus goed voorstellen dat bestaande klanten het gevoel hebben dat ze een oor wordt aangenaaid met die € 459,00. Zeker als ze zich realiseren dat zij die korting van € 360,00 van Ziggo met hun maandelijkse abonnementskosten mogen financieren voor die nieuwe klanten.
Klopt, je ziet het ook nergens staan, bel maar eens...... Ga maar eens naar een Ziggo winkel, bijvoorbeeld die in Zwolle..... Dan kan je de decoder voor 149 euro gewoon mee nemen, mits je akkoord gaat met het feit dat je 2 jaar aan het abonnement zit, net als met nieuwe klanten het geval is.

je kan nu wel met de voorwaarden gaan schermen, maar het gebeurt wel, kijk ook maar op de website www.ziggo-gebruikers.nl

Betreffende die voorwaarden, op de website van Ziggo staat ook nergens dat je 2 jaar aan je contract zit wanneer je de interactive decoder voor 149 euro aanschaft. Die wordt kenbaar gemaakt bij het afsluiten bij nieuwe en bestaande klanten die de keuze hebben gemaakt om hier voor te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-10 10:30
Hier in West-Friesland nog geen snelheids verhoging na een modem/router herstart. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
klump4u schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 18:35:
Ben ook terug naar Ziggo,
Krijg de Cisco recorder voor 99 euro.
en meteen 40 Mbit
Werd je er bij de bestelling op gewezen dat je akkoord moet gaan met een minimale abonnementstermijn van 2 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
ArChie schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 20:03:
[...]

Werd je er bij de bestelling op gewezen dat je akkoord moet gaan met een minimale abonnementstermijn van 2 jaar?
Of is duidelijk gemaakt dat je elke maand je interactive TV abonnement kan opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Bullet NL schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 20:08:
[...]

Of is duidelijk gemaakt dat je elke maand je interactive TV abonnement kan opzeggen.
Er is mij alleen gevraagd of ik de recorder erbij wilde voor 99 euro, verder niks over abonnement of diensten
In bevestigingsbrief staat alleen Alles in 1 plus abbo

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Ik begrijp dat jij nieuw bij Ziggo bent, misschien dat het dan niet geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Hoop het ook niet want dan hoef ik hem waarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
klump4u schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 21:07:
Hoop het ook niet want dan hoef ik hem waarschijnlijk niet.
Ik denk niet dat je er vanuit moet gaan dat er opeens bijkomende voorwaarden zouden zijn. Als die er wel zouden zijn, dan mogen we er toch vanuit gaan dat Ziggo die voorwaarden opneemt in de speciale extra voorwaarden voor deze actie. Ze halen daar immers ook aan dat voor deze actie een zolang de voorraad ontvangers strekt bepaling van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:51
Bullet NL schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 19:49:
[...]

Klopt, je ziet het ook nergens staan, bel maar eens...... Ga maar eens naar een Ziggo winkel, bijvoorbeeld die in Zwolle..... Dan kan je de decoder voor 149 euro gewoon mee nemen, mits je akkoord gaat met het feit dat je 2 jaar aan het abonnement zit, net als met nieuwe klanten het geval is.

je kan nu wel met de voorwaarden gaan schermen, maar het gebeurt wel, kijk ook maar op de website www.ziggo-gebruikers.nl

Betreffende die voorwaarden, op de website van Ziggo staat ook nergens dat je 2 jaar aan je contract zit wanneer je de interactive decoder voor 149 euro aanschaft. Die wordt kenbaar gemaakt bij het afsluiten bij nieuwe en bestaande klanten die de keuze hebben gemaakt om hier voor te kiezen.
Ik weet niet waar je het over hebt, maar ik ben een nieuwe klant heb een interactief decoder genomen en kan gewoon maandelijks opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Nu online
ArChie schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 21:22:
Ik denk niet dat je er vanuit moet gaan dat er opeens bijkomende voorwaarden zouden zijn. Als die er wel zouden zijn, dan mogen we er toch vanuit gaan dat Ziggo die voorwaarden opneemt in de speciale extra voorwaarden voor deze actie. Ze halen daar immers ook aan dat voor deze actie een zolang de voorraad ontvangers strekt bepaling van toepassing is.
Voor speciale bundels/acties kunnen aanvullende voorwaarden gesteld worden die met name betrekking hebben op de minimale contractduur. Zie hier, blz. 10, artikel 7, punt 2.

Of hier voor een overzicht van alle voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grun93 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 23:23:
Voor speciale bundels/acties kunnen aanvullende voorwaarden gesteld worden die met name betrekking hebben op de minimale contractduur. Zie hier, blz. 10, artikel 7, punt 2.

Ja, dat was mij bekend. Daarom had ik in een eerdere reactie ook even van de locatie die je aangeeft de speciale aanvullende voorwaarden voor deze actie erbij gehaald:
Actievoorwaarden Ziggo Alles-in-1 1 april t/m 31 mei 2011 (PDF)

In die actievoorwaarden staat bijvoorbeeld:
Actie geldt zolang de voorraad van de Cisco Interactieve ontvanger strekt.
...
De verzendkosten ad € 9,50 zijn niet bij de prijs inbegrepen
...
Bij het afnemen van een Alles-in-1 pakket geldt een overeenkomst voor onbepaalde tijd. De overeenkomst is opzegbaar met een opzegtermijn van een maand.
Geen aanvullende bepalingen dus dat de klant die de optionele Cisco Interactieve ontvanger afneemt ook verplicht is om een twee jarig abonnement af te sluiten op de Interactieve TV dienst van Ziggo of dat er dan opeens sprake is van een minimum overeenkomst van twee jaar. Deze aanvullende actie voorwaarden lijken mij toch bij uitstek de plek om de potentiële klant te wijzen op de mogelijke consequenties indien deze besluit om te kiezen voor één van de de optionele ontvangers tegen een gereduceerd tarief. De klant moet immers voor het afsluiten van een overeenkomst kennis hebben genomen/kunnen nemen van alle bij de overeenkomst horende bepalingen en voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
xminator schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 22:41:
[...]

Ik weet niet waar je het over hebt, maar ik ben een nieuwe klant heb een interactief decoder genomen en kan gewoon maandelijks opzeggen.
Ik heb het over bestaande klanten die gebruik kunnen maken van een actie waarbij ze de interactieve decoder tegen korting kunnen aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
grun93 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 23:23:
[...]

Het kan daarom heel goed zijn dat individuele bestaande klanten een aanbod wordt gedaan voor een Cisco tegen de actieprijs met als voorwaarde dat ze minimaal 2 jaar klant moeten blijven. Op het Ziggo gebruikers forum staat althans voorbeelden waarbij het zo is gegaan. Ik heb zelf overigens ook van een Ziggo medewerker in de Ziggo-shop te Zwolle een dergelijke aanbieding gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 21:15

Mystikal

It never hurts to help!

voor de liefhebber. Onder andere ziggo geeft sport1 hd in april gratis door. Zie ook:
http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=4784

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Nu online
ArChie schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 23:46:
Ja, dat was mij bekend. Daarom had ik in een eerdere reactie ook even van de locatie die je aangeeft de speciale aanvullende voorwaarden voor deze actie erbij gehaald:
Kennelijk gaat Ziggo ervan uit dan dat geen aanvrager wel de interactieve decoder wil maar niet de bijbehorende interactieve dienst, anders zou ik het niet kunnen verklaren. Bovendien staat in die door jou genoemde pdf wel dat elke aanvraag door Ziggo beoordeeld wordt en ten alle tijde geweigerd kan worden.

Ik gun het de mensen wel die op een goedkope manier aan een goede decoder komen natuurlijk, maar mijn boerenverstand zegt gewoon dat als een leverancier de spullen met honderden euro's korting aanbiedt, hij ook de gelegenheid wil hebben die korting weer terug te verdienen. Net als bij de 'gratis' mobieltjes van de telefoonboer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik heb net mijn modem gereset, maar ik heb nog steeds 22 Mbit. Dit zou gisteren toch verhoogd worden tot 40 Mbit???

Wat gaat hier fout? Dit is overigens in Roosendaal, West-Brabant dus.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
wildhagen schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 09:13:
Ik heb net mijn modem gereset, maar ik heb nog steeds 22 Mbit. Dit zou gisteren toch verhoogd worden tot 40 Mbit???

Vanaf 1 april...kan duren tot en met september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Laatst online: 23:29

Waarschijnlijk niets; als bestaande klant kan het zijn dat je moet wachten tot september.
Lees het op de Ziggo Site. Hier dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Vermoedelijk gaat er niets fout, de uitrol van de snelheids upgrade is nog niet overal uitgevoerd, wanneer je pech hebt gebeurt dit in jou regio pas in de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
Woy schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 14:47:
Volgens mij zijn die nog niet helemaal bekend. Hier is een link naar het artikel van tweakers.net over de aankondiging: nieuws: Ziggo voegt hd-kanalen toe aan nieuwe digitale tv-pakketten
En wat mag je al "Alles in 1 Extra klant" dan verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10 11:13

rally

Deyterra Consultancy

Niets... die verhoging (200/25) staat pas geplanned voor begin 2012, dus dat zal wel eind 2012 doorgevoerd worden :+

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Vraaag schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 10:08:
[...]

En wat mag je al "Alles in 1 Extra klant" dan verwachten?
Wanneer je nu geen extra zenderpakketen hebt bij je alles in 1 pakket zakje in de nieuwe situatie ongeveer het zelfde krijgen incl. De NPO HD zenders, die van RTL en die van SBS.

In de extra pakketten zullen zenders als Discovery HD en History zitten. De samenstelling is officieel nog niet bekend, maar op basis van geluiden van uit Ziggo en de prijzen kan je dit wel opmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Nu online
rally schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 10:15:
Niets... die verhoging (200/25) staat pas geplanned voor begin 2012, dus dat zal wel eind 2012 doorgevoerd worden :+
Jouw antwoord lijkt te gaan over internetsnelheden, terwijl de vraag over de inhoud van televisiepakketten gaat? Tenzij je het over een heel andere vraag hebt... misschien eens wat quoten de volgende keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
Bullet NL schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 10:17:
[...]

Wanneer je nu geen extra zenderpakketen hebt bij je alles in 1 pakket zakje in de nieuwe situatie ongeveer het zelfde krijgen incl. De NPO HD zenders, die van RTL en die van SBS.

In de extra pakketten zullen zenders als Discovery HD en History zitten. De samenstelling is officieel nog niet bekend, maar op basis van geluiden van uit Ziggo en de prijzen kan je dit wel opmaken
Oke, heb nu ook al Discovery HD, maar ik zou het in de gaten houden en misschien wat wijzigen als duidelijk is wat precies in welk pakket zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grun93 schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 07:40:
Kennelijk gaat Ziggo ervan uit dan dat geen aanvrager wel de interactieve decoder wil maar niet de bijbehorende interactieve dienst, anders zou ik het niet kunnen verklaren. Bovendien staat in die door jou genoemde pdf wel dat elke aanvraag door Ziggo beoordeeld wordt en ten alle tijde geweigerd kan worden.
Misschien gaat Ziggo er wel vanuit dat een klant met een Interactieve ontvanger ook af en toe gebruik zal maken van het bestellen van betaalde content. Vergeet niet dat Ziggo vanaf de tweede helft van het jaar van plan is om de pakketten indeling te veranderen zodat de Interactieve abonnementen verplicht onderdeel worden van de drie digitale TV abonnementen.

Punt is en blijft wat mij betreft dat Ziggo gewoon speciale aanvullende voorwaarden zoals langere minimale abonnementstermijnen en/of het verplicht afnemen van een twee jarig Interactieve TV abonnement op voorhand bekend moet maken zodat de klant een weloverwogen keuze kan maken. Zouden ze dat niet doen dan neigt het namelijk al snel naar misleiding. Als je echter op die "Alle voorwaarden" webpagina gaat kijken dan zie je dat Ziggo gewoon voor iedere actuele actie aanvullende voorwaarden op heeft:
Actievoorwaarden Erotiekpakket Dusk 7 februari - 13 mei 2011 (PDF)
Actievoorwaarden Sport1 van 1 april - 31 mei 2011(PDF)
Ik gun het de mensen wel die op een goedkope manier aan een goede decoder komen natuurlijk, maar mijn boerenverstand zegt gewoon dat als een leverancier de spullen met honderden euro's korting aanbiedt, hij ook de gelegenheid wil hebben die korting weer terug te verdienen. Net als bij de 'gratis' mobieltjes van de telefoonboer.
Dat terugverdienen doet Ziggo gewoon via de abonnementstarieven die ze aan alle klanten berekenen. Uit die opbrengsten wordt gewoon een budget gehaald voor promotionele acties om het uitgestippelde beleid van de directie tot uitvoering te brengen. De doelstelling van Ziggo is om zoveel mogelijk klanten combi abonnementen te laten afnemen omdat dit op de lange termijn meer omzet oplevert dan klanten met alleen een basis TV abonnement op de kabel.

Waarschijnlijk vind je vanuit het gevoel van eerlijkheid het idee niet prettig dat klanten die een Alles-in-1 abonnement aangaan momenteel een optionele Cisco Interactieve ontvanger kunnen aanschaffen voor 99 euro terwijl klanten die al een Alles-in-1 hebben daar het volle pond à 459 euro voor moet betalen. Dat gevoel deel ik met je, maar ik voel niet de aandrang om t.b.v. Ziggo een één of andere verklaring verzinnen om deze actie van Ziggo te kunnen rechtvaardigen.

Ziggo weet zelf gerust ook wel dat klanten die al een Alles-in-1 abonnement hebben het onrechtvaardig vinden dat zij wel het volledige bedrag voor die ontvanger moeten betalen en biedt in sommige gevallen de klanten die daarover hun beklag doen de mogelijkheid om ook de Cisco ontvanger tegen het actie tarief te krijgen. Maar dan moeten die klanten wel akkoord gaan met bijvoorbeeld een twee jarig Interactieve TV abonnement of eventuele andere bepalingen. Of er een dergelijke regeling gemaakt kan worden en hoe die regeling er dan uitziet hangt af van welke Ziggo medewerker de klant treft en de onderhandelingsskills van de klant. Volstrekte willekeur dus, en veelal is de achterliggende reden van Ziggo om akkoord te gaan dat de betreffende klant anders misschien wel eens naar een andere provider zou kunnen overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
ArChie schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 11:23:
[...]

Ziggo weet zelf gerust ook wel dat klanten die al een Alles-in-1 abonnement hebben het onrechtvaardig vinden dat zij wel het volledige bedrag voor die ontvanger moeten betalen en biedt in sommige gevallen de klanten die daarover hun beklag doen de mogelijkheid om ook de Cisco ontvanger tegen het actie tarief te krijgen. Maar dan moeten die klanten wel akkoord gaan met bijvoorbeeld een twee jarig Interactieve TV abonnement of eventuele andere bepalingen. Of er een dergelijke regeling gemaakt kan worden en hoe die regeling er dan uitziet hangt af van welke Ziggo medewerker de klant treft en de onderhandelingsskills van de klant. Volstrekte willekeur dus, en veelal is de achterliggende reden van Ziggo om akkoord te gaan dat de betreffende klant anders misschien wel eens naar een andere provider zou kunnen overstappen.
De door jouw aangeduide willekeur is iets heel gewoons, kijk maar naar de mobiel telefonie.
Ik ben al zeker 9 jaar vaste klant bij Vodafone, privé en zakelijk, ik bel vrij veel en heb een grote bundel.
Ik krijg meer korting op een toestel als ik na 2 a 3 jaar bel dat ik een nieuwe telefoon wil.
Iemand die goedkoper uit is, dus minder belt of een kleinere bundel heeft krijgt minder korting op het zelfde toestel. Ondanks dat dit niet zo veel met Ziggo van doen heeft laat het wel zien dat willekeur iets is wat in de "markt" al jaren voorkomt.

Ook gezien het feit dat Ziggo geen reclame maakt voor de Cisco interactieve decoder voor bestaande klanten kan er op wijzen dat ze intern hebben besloten om het klant afhankelijk op te lossen.

En betreffende het overstappen, ja een decoder is natuurlijk een mooi instrument om een klant te beletten om bijvoorbeeld naar Glasvezel over te stappen. iets waar aan zich niets mis mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-10 18:44
Ik zit momenteel bij alice en overweeg om over te stappen naar Ziggo. Alleen heb ik een vraag die ik laatst ook stelde aan de helpdesk en niet veel wijzer werd van zijn antwoord. Mijn vraag is: ik krijg momenteel tv via cogas en wil dus weten als ik overstap naar ziggo of ik dan voor alles-in-1 plus het volledig bedrag €52,- per maand moet betalen bovenop de cogas rekening of dat de beide rekeningen in een gaan en in totaal €52,- moet gaan betalen? De ziggo medewerker heeft mij vertelt dat €36 naar internet en telefonie gaat en €16 naar tv.
Kan iemand mij vertellen hoe dit precies zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:58

HaTe

haat niet

IseT schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 13:08:
Ik zit momenteel bij alice en overweeg om over te stappen naar Ziggo. Alleen heb ik een vraag die ik laatst ook stelde aan de helpdesk en niet veel wijzer werd van zijn antwoord. Mijn vraag is: ik krijg momenteel tv via cogas en wil dus weten als ik overstap naar ziggo of ik dan voor alles-in-1 plus het volledig bedrag €52,- per maand moet betalen bovenop de cogas rekening of dat de beide rekeningen in een gaan en in totaal €52,- moet gaan betalen? De ziggo medewerker heeft mij vertelt dat €36 naar internet en telefonie gaat en €16 naar tv.
Kan iemand mij vertellen hoe dit precies zit?
Ja dat klopt. Hier ook cogas.
Die kosten voor tv worden gewoon van het Ziggo abbo afgetrokken.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
ArChie schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 11:23:
... Vergeet niet dat Ziggo vanaf de tweede helft van het jaar van plan is om de pakketten indeling te veranderen zodat de Interactieve abonnementen verplicht onderdeel worden van de drie digitale TV abonnementen. ...
Heb je hier een bron van ? (misschien een linkje ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-10 18:44
HaTe schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 13:11:
[...]

Ja dat klopt. Hier ook cogas.
Die kosten voor tv worden gewoon van het Ziggo abbo afgetrokken.
Dus ik ga in totaal €52 euro betalen voor alles samen? Internet, telefoon, TV en cogas dus niet meer appart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee. hij zegt toch dat het geld voor cogas door ziggo van de rekening wordt afgetrokken.
Je betaalt voor tv aan cogas, de rest betaal je aan ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Ik was even bang dat ik moest gaan betalen voor Interactieve Diensten terwijl ik daar geen gebruik van wil maken, want zo begreep ik jouw formulering. Maar volgens de linkjes is het "gratis" verplicht.
En ik heb de cisco ontvanger van vorig jaar doorverkocht, want ik had al een humax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-10 17:08
Is het iemand al gelukt om van ziggo een nieuwe modem toegestuurd te krijgen voor de snelheidsverhoging? Of versturen ze deze automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-10 11:48

Dawn

..Sworn to the Dark..

tweakG5 schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 16:25:
Is het iemand al gelukt om van ziggo een nieuwe modem toegestuurd te krijgen voor de snelheidsverhoging? Of versturen ze deze automatisch?
dit zal automatisch gebeuren wanneer u als klant daar recht op heeft, of wordt bevonden dat u deze nodig heeft =)

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-10 13:12

Hokkie

Hello

tweakG5 schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 16:25:
Mijn buurman en achter-buurman hebben beide een nieuwe modem gekregen (oude was een Motorola), ik moet helaas wachten, deze wordt u automatisch toegestuurd aldus Ziggo.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Zo, schoonouders weer terug naar Ziggo. Gratis monteur over de vloer gehad woensdag, dus ik kom daar vandaag even de boel checken.

Had netjes instructie voor de monteur achtergelaten, daar ligt de router (Linksys 160n), dat is het ip, kabels lopen zus en zo. Meteen al een klacht: schoonpa kwam niet meer op WiFi met z'n telefoon, dus ik e.e.a. gecheckt. Heeft hun vaste PC gewoon het externe IP adres in gebruik! Die monteur heeft dus de kabel vanaf het modem in switchpoort 1 van de router gestopt, met als gevolg dat er dus maar 1 PC tegelijk op internet kon :X

Zelf dus spanning van de modem en router afgehaald, modem weer aan, router reset naar factory defaults, WLAN weer ingesteld en toen had de PC netjes een intern IP adres, net zoals de telefoon(s). Hardwareinstallatie dikke prima, maar de rest was een zooitje. Is toch niet zo moeilijk om ff die router goed aan te sluiten? :'(

Overigens netjes 40mbit (omg. Almelo) en ~5mbit up.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Bullet NL schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 10:05:
[...]

Vermoedelijk gaat er niets fout, de uitrol van de snelheids upgrade is nog niet overal uitgevoerd, wanneer je pech hebt gebeurt dit in jou regio pas in de zomer.

Misschien langer het modem van de stroom afhalen ?
In Zundert / Rijsbergen is het nl. al wel omhoog gegaan ( vorige week al btw. )
Hardwareinstallatie dikke prima, maar de rest was een zooitje. Is toch niet zo moeilijk om ff die router goed aan te sluiten?
De monteur heeft in ieder geval 'geprobeerd' iets aan te sluiten, al diverse keren meegemaakt dat er een kwam, en heel knullig een 20m kabel vanuit de meterkast naar de 1e (dichtsbijzijnde pc ) getrokken, en aangesloten.

meer werk, want hij moest de ene keer door/langs een verwarmingsbuis, en nieuwe connector aanknijpen, en de andere keer langs de plinten door de woonkamer.
Dit terwijl de router gewoon naast het modem stond.
"nee sorry, wij sluiten alleen de 1e pc aan, geen randapparatuur" was het commentaar

inderdaad, 'zijn verantwoording' - modem en kabeltjes waren perfect .... |:(

[ Voor 33% gewijzigd door FreshMaker op 03-04-2011 05:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-10 11:18

Magic666

No one's neighbour!

hmmm ik ga Ziggo toch eens mailen: sinds een aantal dagen komt mijn dlsnelheid niet hoger dan 5MB/sec. Tot voor kort schommelde dat gewoon tussen de 9 en 11....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Magic666 schreef op zondag 03 april 2011 @ 08:18:
hmmm ik ga Ziggo toch eens mailen: sinds een aantal dagen komt mijn dlsnelheid niet hoger dan 5MB/sec. Tot voor kort schommelde dat gewoon tussen de 9 en 11....
Waarom bel je niet ? Dat is volgens mij sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Arfman schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 22:46:
Zo, schoonouders weer terug naar Ziggo. Gratis monteur over de vloer gehad woensdag, dus ik kom daar vandaag even de boel checken.

Had netjes instructie voor de monteur achtergelaten, daar ligt de router (Linksys 160n), dat is het ip, kabels lopen zus en zo. Meteen al een klacht: schoonpa kwam niet meer op WiFi met z'n telefoon, dus ik e.e.a. gecheckt. Heeft hun vaste PC gewoon het externe IP adres in gebruik! Die monteur heeft dus de kabel vanaf het modem in switchpoort 1 van de router gestopt, met als gevolg dat er dus maar 1 PC tegelijk op internet kon :X

Zelf dus spanning van de modem en router afgehaald, modem weer aan, router reset naar factory defaults, WLAN weer ingesteld en toen had de PC netjes een intern IP adres, net zoals de telefoon(s). Hardwareinstallatie dikke prima, maar de rest was een zooitje. Is toch niet zo moeilijk om ff die router goed aan te sluiten? :'(

Overigens netjes 40mbit (omg. Almelo) en ~5mbit up.
Ziggo bied toch geen ondersteuning voor routers die niet van hun zijn? Dan had je dit kunnen verwachten :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:46

Matszs

><>

Raven schreef op zondag 03 april 2011 @ 09:35:
[...]

Ziggo bied toch geen ondersteuning voor routers die niet van hun zijn? Dan had je dit kunnen verwachten :P
De monteur die hier kwam om de boel aan te sluiten vroeg nog vriendelijk of we in bezit waren van een router en of hij deze kon aansluiten. Dus het ligt aan wie je treft denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

W1ck1e schreef op zondag 03 april 2011 @ 08:36:
[...]
Waarom bel je niet ? Dat is volgens mij sneller.
Is ook een optie, maar ik wil het graag "zwart op wit" hebben, bellen met helpdesks heb ik afgezworen sinds de slechte ervaringen met Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Magic666 schreef op zondag 03 april 2011 @ 10:03:
[...]

Is ook een optie, maar ik wil het graag "zwart op wit" hebben, bellen met helpdesks heb ik afgezworen sinds de slechte ervaringen met Tweak.
Als ze met jou een procedure willen doorlopen om een diagnose te stellen is telefonisch toch veel efficienter ? Ik heb positieve ervaringen met de helpdesk van Ziggo, dus om ze allemaal over een kam te scheren is naar mijn mening een beetje kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Raven schreef op zondag 03 april 2011 @ 09:35:
[...]

Kijk, als je als monteur bij mensen komt die werkelijk geen benul hebben, dan kan ik me voorstellen dat je 1 PC aansluit, zorgt dat het werkt en maakt dat je wegkomt. Maar als er een getypt briefje voor je klaarligt met een schemaatje hoe het netwerkje in elkaar zit qua bekabeling (heel simpel, maar het scheelt hem weer achter banken kruipen) en het IP adres + wachtwoord van de router, en je sluit dan de Ubee aan op switchpoort 1 van betreffende router en je ziet dat 1 PC het externe IP adres krijgt (en vergeet voor het gemak even alle andere apparaten zoals een laptop), dan ben je gewoon een prutser.

Het is dat de aansluitservice gratis is (actie van Ziggo), anders was ik erachteraan gegaan.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

nevermind

[ Voor 97% gewijzigd door Magic666 op 03-04-2011 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Als ik als monteur zo'n belerend schemaatje klaar zou zien liggen zou ik het ook bewust verkeerd aansluiten, je had hem dan toch totaal niet nodig? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

CyBeRSPiN schreef op zondag 03 april 2011 @ 10:53:
Als ik als monteur zo'n belerend schemaatje klaar zou zien liggen zou ik het ook bewust verkeerd aansluiten, je had hem dan toch totaal niet nodig? ;)
Scheelt je wel €9,95 verzendkosten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-10 14:55

Meneer iCy

swarma

Arfman schreef op zondag 03 april 2011 @ 10:39:
[...]

Kijk, als je als monteur bij mensen komt die werkelijk geen benul hebben, dan kan ik me voorstellen dat je 1 PC aansluit, zorgt dat het werkt en maakt dat je wegkomt. Maar als er een getypt briefje voor je klaarligt met een schemaatje hoe het netwerkje in elkaar zit qua bekabeling (heel simpel, maar het scheelt hem weer achter banken kruipen) en het IP adres + wachtwoord van de router, en je sluit dan de Ubee aan op switchpoort 1 van betreffende router en je ziet dat 1 PC het externe IP adres krijgt (en vergeet voor het gemak even alle andere apparaten zoals een laptop), dan ben je gewoon een prutser.

Het is dat de aansluitservice gratis is (actie van Ziggo), anders was ik erachteraan gegaan.
Je hoeft niet te verwachten dat de ziggo monteur weet welke poort dat die moet gebruiken. Hij had beter de netwerkkabel alvast in de router kunnen doen, dan weet de monteur ook welke die moet gebruiken.

Maarja, die monteur had het wel kunnen weten :P

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:50
Een beetje Tweaker sluit toch zelf de spullen aan. Ik zou zo'n monteur er niet eens bij willen hebben te prutsen.

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Pagina: 1 ... 109 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!