Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jake schreef op zondag 27 maart 2011 @ 16:31:
Zoals je kunt zien hebben ze het bij mij (ook Motorola ED2) wel al aangepast:
Tja, of dat gezien de Euro-DOCSIS 2.0 beperkingen van maar één geconfigureerde Internet downstream en maar één geconfigureerde Internet upstream nu verstandig is? Het is te hopen dat het de andere kabel modems dan voornamelijk gebruikt worden voor wat browsen en het raadplegen van e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Groningen, Cisko modem (9745) ook snelheidsverhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafun
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 19:31
Cool. Postcode 4707. Had niet verwacht dat het al verhoogd zou zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1222905304.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:46
Helaas , postcode 7577 nog niet. Zit nog op 30 mbit.
Denk loop van volgende week wel :).

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:36

Erw

Moet je echt het UBEE modem van de stroom halen ?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik moest mijn modem echt even van de stroom halen. Haal nu draadloos bij elke test minimaal 39 Mb/s.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1223050046.png

[ Voor 34% gewijzigd door Alsatian op 27-03-2011 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:54
thaan schreef op zondag 27 maart 2011 @ 16:08:
Hier in omgeving Amsterdam ook de snelheidsupgrade gekregen, van 22Mbit naar 40Mbit.
Echter kan mijn WRT54GL de snelheid niet aan, en blijf ik dus steken op 22Mbit.
Dat is niet waar die 54 MBit slaat op wireless. ;-)

Ik heb namelijk een WRT54Gl achter mijn Ubee modem en heb hier gewoon 40 MBIT. Even de stekker ui de modem? Bekabeld biedt de router 10/100 MBIT. 40Mbit is dus geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:30
Lumics schreef op zondag 27 maart 2011 @ 19:09:
[...]

Ik heb namelijk een WRT54Gl achter mijn Ubee modem en heb hier gewoon 40 MBIT. Even de stekker ui de modem? Bekabeld biedt de router 10/100 MBIT. 40Mbit is dus geen probleem.
Mijn netwerk situatie is iets ingewikkelder dan alleen die WRT54GL, dus vandaar dat ik de issue niet meteen zag.

Heb net even een cheapass Netgear 5GHz access point opgepikt, nu even configureren en kijken of ik dan volle snelheid pak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:22

The Legend

*Plop*

Lumics schreef op zondag 27 maart 2011 @ 19:09:
[...]

Dat de router 10/100Mbit op de LAN poorten door kan voeren is ook niet doorslaggevend ;) De WAN doorvoersnelheid wel, die haalt idd de 40Mbit wel, maar zal niet veel hoger kunnen.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 12:47
Damn iedereen krijgt verhogingen en mijn AI1EXTRA is letterlijk dood, hij krijgt helemaal geen signaal door alsof de lijn dood is. (tv doet het wel gewoon)

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 21:05
fatihbatur schreef op maandag 28 maart 2011 @ 08:43:
Damn iedereen krijgt verhogingen en mijn AI1EXTRA is letterlijk dood, hij krijgt helemaal geen signaal door alsof de lijn dood is. (tv doet het wel gewoon)
Nouja iedereen, volgens mij op dit moment alleen de PLUS mensen. De Basis mensen staan achteraan de rij helaas (ik vraag me ook af of ze alles willen ver docsis3-en, dus dat ik eerst een nieuw modem moet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Hier op 3451 nog steeds oude snelheid maar ik heb ook een oude modem. Is het bekend wanneer ziggo de oude modems gaat vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje
  • Laatst online: 19:10
7558 is 2 dagen geleden ook verhoogd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:09
Zhadum schreef op maandag 28 maart 2011 @ 10:58:
Is het bekend wanneer ziggo de oude modems gaat vervangen?
Daar krijg je vantevoren bericht van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

grun93 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 12:37:
[...]

Daar krijg je vantevoren bericht van.
Dan maar afwachten, ik heb tot op heden geen bericht ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Ik kon het met de search functie niet vinden. Zijn er mensen uit Leiden (centrum) die ervaring hebben met ziggo internet? Zo ja, hoe goed is die ervaring? :)

Learn something new every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:51
iemand ervaring met ziggo in Tilburg.
Overweeg een overstap van tele2 internet + bellen naar ziggo alles in 1 plus

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwallebal
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
the squaler1 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 18:16:
Ja ik heb ziggo z3 en woon in tilburg bij ringbaan-oost. Heb zelden storingen (laatste keer was oktober 2010, zoiets :P +/- 30min.) hier geef ik mijn speed weer om u een indruk te geven:

1
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1224663511.png

2
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1224665718.png

gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetBiggie
  • Laatst online: 24-01-2024
the squaler1 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 18:16:
Ja, heb Ziggo AIE+. Woon binnen ringbanen, in buurt van Ringbaan-Zuid. Superstabiele verbinding, heeft er in anderhalf jaar voor zover ik weet maar 1x uitgelegen (bliksem in buurt ingeslagen, hele wijk zonder stroom), computer staat 24/7 aan. Snelheid ook altijd constant, 30/4, zonder problemen. TV-beeld is erg goed (heb Humax 5050C decoder). Mij hoor je absoluut niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendence
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 08:43
heb de nieuwe snelheid ook 9727 op een vaste lijn nu nog de nieuwe router installeren

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/03/28/1301318479-080.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-07 20:34

Peter91

<=]

Ik zit nog met een 22mb motorola modem geloof ik.
Is er een manier om een docsis 3 modem aan te vragen?
Want ik kreeg terug dat ze die vanzelf komen brengen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 08:44
In woon in tilburg regio wandelbos. ik heb ziggo z2 internet stabiel 15mbit down. Vorig jaar kreeg ik een nieuwe motorola modem vanwege de snelheidsverhoging van toen. Maar ik heb gisteren en vandaag even de modem gereset maar nog steeds geen verhoging. Volgens mij heb ik nog een oude modem. Is het mogelijk om een nieuwe modem aan te vragen, of krijg je die vanzelf thuisgestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Peter91 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 21:21:
Je kunt er eentje voor een paar tientjes kopen op Marktplaats, en die dan weer voor hetzelfde bedrag verkopen als je hem niet meer nodig hebt.

Als je gaat wachten duren de dagen/weken voor je gevoel altijd wel erg lang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:52

Crusader

Arc Nature

Volkert schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 07:28:
[...]

Je kunt er eentje voor een paar tientjes kopen op Marktplaats, en die dan weer voor hetzelfde bedrag verkopen als je hem niet meer nodig hebt.

Als je gaat wachten duren de dagen/weken voor je gevoel altijd wel erg lang :)
Moet zo'n modem niet apart geregistreerd staan of worden bij Ziggo?
Zijn bijvoorbeeld de UPC en Ziggo modems uitwisselbaar?
Dacht ergens gelezen te hebben in dit topic dat modems geregistreerd zijn en dat je niet zomaar een ander modem kan gebruiken als deze niet door de kabelaar is geleverd.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Crusader schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 07:59:
[...]
Moet zo'n modem niet apart geregistreerd staan of worden bij Ziggo?
Zijn bijvoorbeeld de UPC en Ziggo modems uitwisselbaar?
Dacht ergens gelezen te hebben in dit topic dat modems geregistreerd zijn en dat je niet zomaar een ander modem kan gebruiken als deze niet door de kabelaar is geleverd.
Je moet hem natuurlijk activeren. Als dat niet direct op eigen kracht zou lukken omdat je bijvoorbeeld "de brief" kwijt bent, bel je op met het WAN-MAC-adres van het modem en kunnen ze hem op afstand activeren voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Volkert schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 08:44:
[...]

Je moet hem natuurlijk activeren. Als dat niet direct op eigen kracht zou lukken omdat je bijvoorbeeld "de brief" kwijt bent, bel je op met het WAN-MAC-adres van het modem en kunnen ze hem op afstand activeren voor je.
Ja okee, maar ik dacht dus dat je niet zomaar een modem kon kopen en dat "effe" aansluiten als de modem niet door Ziggo zelf was uitgegeven, omdat ze geen "vreemde" apparatuur op hun netwerk willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 14:46

jeka

Support your local club.

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2011 @ 12:26:
Hier in Groningen (9713) nu ook 22 => 40 Mbit :)
F*ck heb dezelfde postcode (oosterpark) maar nog geen verhoging.. Heb de stroom van mijn Ubee er 10 minuten af gehad zonder resultaat.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

9713 oosterpark, 41mbit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
9714, korreweg, 22mbit :O

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Crusader schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 09:59:
[...]
Ja okee, maar ik dacht dus dat je niet zomaar een modem kon kopen en dat "effe" aansluiten als de modem niet door Ziggo zelf was uitgegeven, omdat ze geen "vreemde" apparatuur op hun netwerk willen.
Wat is er vreemd aan een Ubee, Arris of Cisco modem in de ogen van Ziggo? Ze besteden dat ook uit aan een extern bedrijf en hebben er absoluut geen weet van wie nu welk WAN-MAC-adres heeft gekregen. Boeit ook helemaal niet zolang de abonnee zijn maandelijkse kosten betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:01
offtopic:
Eusterpaark, eusterpaark, doar woont wie allemoal in... boem-takka, boem-takka-takka
* Zsub was gisteren erg blij met z'n Ziggo-telefoon.
T-Mobile deed 't niet, maar gelukkig kon ik nog wel bellen met Ziggo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:55
Oud modem, nieuw modem...welke is nu oud en welke is nieuw?

Kan ik ergens een overzichtje vinden waarbij ik kan zien of mijn huidige modem de nieuwe snelheid van 40Mb straks zonder problemen aan kan?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
M.v.Veelen schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 11:14:
Oud modem, nieuw modem...welke is nu oud en welke is nieuw?

Kan ik ergens een overzichtje vinden waarbij ik kan zien of mijn huidige modem de nieuwe snelheid van 40Mb straks zonder problemen aan kan?
Motorola is oud. Cisco, Ubee en Arris zijn nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Volkert schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 10:59:
[...]

Wat is er vreemd aan een Ubee, Arris of Cisco modem in de ogen van Ziggo? Ze besteden dat ook uit aan een extern bedrijf en hebben er absoluut geen weet van wie nu welk WAN-MAC-adres heeft gekregen. Boeit ook helemaal niet zolang de abonnee zijn maandelijkse kosten betaalt.
Laat ik het zo zeggen dan: Bedrijf X heeft Dell laptops voor zijn personeel. Personeelslid Y koopt voor zichzelf een Dell laptop. Beleid van bedrijf X verbied prive laptops aan hun netwerk. Ook al is het Dell.

Lees nu voor bedrijf X = Ziggo en de Dell laptops zijn Ubee/Arris/Cisco modems.

Snappie?

Edit: mijn vraag was dus naar aanleiding van deze post: Verwijderd in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 7"
maar daaronder zie ik ook een reactie waaruit blijkt dat het inderdaad werkt.
Ergo, mijn vraag is beantwoord :)

[ Voor 14% gewijzigd door Crusader op 29-03-2011 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazydave-II
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-01 18:00
Peter91 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 21:21:
Er is 1 manier om morgen een modem in huis te hebben... Laat de adapter van je motorola modem vanaf een meter of 2 vallen. Die is dan kapot, vervolgens bel je de helpdesk om door te geven dat je modem kapot is.... in de meeste gevallen komt er morgen een monteur om de modem te swappen, en in de meeste gevallen krijg je dan de ubee

geen garanties natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
lazydave-II schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:20:
Er is 1 manier om morgen een modem in huis te hebben... Laat de adapter van je motorola modem vanaf een meter of 2 vallen. Die is dan kapot, vervolgens bel je de helpdesk om door te geven dat je modem kapot is.... in de meeste gevallen komt er morgen een monteur om de modem te swappen, en in de meeste gevallen krijg je dan de ubee.
Ik zou eerder denken dat je dan een nieuwe adapter krijgt want dat is de kapotte component?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klown
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:00

klown

geek

grun93 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:11:
[...]

Motorola is oud. Cisco, Ubee en Arris zijn nieuw.
Maar de Motorola is er ook in 2 smaken:
In mijn oude huis (abonnement sinds 2003) had ik een Motorola-modem (zonder telefoonaansluitingen)
Onlangs ben ik verhuisd en nu heb ik weer een Motorola-modem gekregen, maar dan met telefoonaansluitingen op de achterkant.

Iemand een idee of dat de enige verschillen zijn, of is de max. snelheid ook verschillend?
En is de 15 Mbit die ik nu heb (internet Z2) meteen de max. van de modem, of kan die 30 Mbit nog wel halen (en 40 niet)

Oftewel, wat is de maximale snelheid van de Motorola?

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeeCH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
klown schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:30:
[...]
<knip>
Iemand een idee of dat de enige verschillen zijn, of is de max. snelheid ook verschillend?
En is de 15 Mbit die ik nu heb (internet Z2) meteen de max. van de modem, of kan die 30 Mbit nog wel halen (en 40 niet)

Heb momenteel zelf ook Z2 (nog 15mb hier) maar tot enkele maanden geleden Z3, en alles op een Motorola (de versie met tel-aansluitingen) . Snelheid tijdens Z3 kwam probleemlooos aan de 40mb download, upload 4mb. Meermaals getest via speedtest.net en verschillende usenet providers

Hier een screenshot van Z3 op motorola (augustus 2010)
Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/280m7oy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klown

klown

geek

Dankjewel voor de moeite, dan kan ik met een gerust hart wachten tot ik ook meer dan 15 Mbit haal ;)

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23
Volkert schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 10:59:
[...]

Je maakt nu een grote fout, veel van de 2e hands modems die op marktplaats zijn te vinden zijn reeds geactiveerd. Deze modems hangen dus al een een account en kunnen niet zomaar door een ander gebruikt worden.

een WAN-MAC adres is ook helemaal niet interessant voor Ziggo, het Modem ID wat bij het eurodocis protocol hoort wel.

Een 2e hands modem is zeker geen garantie dat het gaat werken, daarbij komt ook nog eens dat Ziggo alleen modems toelaat binnen haar netwerk die ze zelf in de markt heeft gezet. een Eurodocis2/3 modem van UPC gaan bijvoorbeeld nooit werken.

een 2e hans modem kopen op marktplaats is dus zeker niet aan te raden!!!!

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
[...]

Maar de Motorola is er ook in 2 smaken:
In mijn oude huis (abonnement sinds 2003) had ik een Motorola-modem (zonder telefoonaansluitingen)
Onlangs ben ik verhuisd en nu heb ik weer een Motorola-modem gekregen, maar dan met telefoonaansluitingen op de achterkant.

22Mbit, beide Motorola modems zijn Eurodocis 2 modems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 11:30
Bullet NL schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:15:
[...]

22Mbit, beide Motorola modems zijn Eurodocis 2 modems.
Met mijn oude Motorola haalde ik dus toch echt 40Mbit, volgens de specificatie van de fabrikant zou deze zelfs de 60Mbit moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Keesk schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:22:
[...]

Met mijn oude Motorola haalde ik dus toch echt 40Mbit, volgens de specificatie van de fabrikant zou deze zelfs de 60Mbit moeten halen.
Klopt, als er 4 kanalen in gebruik zouden zijn wel, Ziggo laat echter maar 2 toe..... die 60mbit is in theorie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klown

klown

geek

Nouja, dan kan ik in ieder geval merken wanneer de snelheidsverhoging heeft plaatsgevonden :*), want 15 Mb/s (waar ik nu altijd strak tegenaan zit) is niet de limiet van de modem.
Daar ging het mij voornamelijk om 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Maar de Motorola is er ook in 2 smaken: In mijn oude huis (abonnement sinds 2003) had ik een Motorola-modem (zonder telefoonaansluitingen) Onlangs ben ik verhuisd en nu heb ik weer een Motorola-modem gekregen, maar dan met telefoonaansluitingen op de achterkant.

Iemand een idee of dat de enige verschillen zijn, of is de max. snelheid ook verschillend? En is de 15 Mbit die ik nu heb (internet Z2) meteen de max. van de modem, of kan die 30 Mbit nog wel halen (en 40 niet). Oftewel, wat is de maximale snelheid van de Motorola?
Dat herken ik wel enigszins. In je oude huis had je vermoedelijk een witte Motorola, en nu een zwarte.

Maar er komt nog wel wat meer bij kijken dan alleen welke snelheid maximaal mogelijk is (in theorie). Archie heeft het hier beter uitgelegd dan ik het kan.

Wil je trouwens geen Plus abo? Dan krijg je voor 5 euro meer 40 Mb down ipv 30 en ook telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klown

klown

geek

grun93 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:41:
[...]

Dat herken ik wel enigszins. In je oude huis had je vermoedelijk een witte Motorola, en nu een zwarte.
*knip*
Wil je trouwens geen Plus abo? Dan krijg je voor 5 euro meer 40 Mb down ipv 30 en ook telefoon.
5 euro per maand is toch weer 60 euro per jaar :+
En ik heb een prehistorische Nokia met goedkoop sim-only abonnement, waarvan ik de weinige belminuten die ik heb niet eens op krijg (en dan kan ik ook nog, wanneer ik niet thuis ben, gebeld worden :D)

Dus nee, ik wil geen plus.

dacht, in het vorige huis dat ik ongeveer 10 Mbit had, bleek dat ik 15 Mbit had (na snelheidsverhogingen (toen ik het abonnement nam downloadde ik met ongeveer 40 kB/s down en 8 kB/s up, heb nu al heel wat meer voor hetzelfde geld :D)), maar mijn router de beperkende factor was :X (die heb ik daarna meteen vervangen voor een sneller type), zo gebrand ben ik niet op de snelheid..maar wil gewoon graag krijgen waar ik voor betaal

Beide Motorola's zijn overigens zwart.

[ Voor 9% gewijzigd door klown op 29-03-2011 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klown schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:49:
dacht, in het vorige huis dat ik ongeveer 10 Mbit had, bleek dat ik 15 Mbit had (na snelheidsverhogingen (toen ik het abonnement nam downloadde ik met ongeveer 40 kB/s down en 8 kB/s up, heb nu al heel wat meer voor hetzelfde geld :D)), maar mijn router de beperkende factor was :X (die heb ik daarna meteen vervangen voor een sneller type), zo gebrand ben ik niet op de snelheid..maar wil gewoon graag krijgen waar ik voor betaal
Als je 10 Mbit abo heb hoor je met 1.28 MB/s te kunnen downloaden (oftewel 1280 kb/s)

Das wel een erg knudde router dan o_O

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2011 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klown

klown

geek

Nee, nee, verkeerd begrepen...ik heb al jaren het abonnement van 29,95 per maand (wat nu Z2 heet).
Toen ik het nam, was de downloadsnelheid dermate laag dat de router het makkelijk kon (40 kB/s down en 8 kB/s up).
Nu betaal ik hetzelfde heb ik al 15 Mb/s down (en binnenkort dus nog meer).
De snelheden zijn in de jaren verschillende keren omhoog gegaan, tot een moment dat de router de beperkende factor werd.

[ Voor 23% gewijzigd door klown op 29-03-2011 14:15 . Reden: quote weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Bedankt Bullet! Dat bedoelde ik :)
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 14:00:
[...]

Als je 10 Mbit abo heb hoor je met 1.28 MB/s te kunnen downloaden (oftewel 1280 kb/s)

Das wel een erg knudde router dan o_O
Inderdaad... 1.28 MB/s is absoluut geen 1280 kb/s. 1280 kb/s komt overeen met ca. 160 kB/s :| (afhankelijk van overhead en gebruikte protocollen)

[ Voor 96% gewijzigd door Crusader op 29-03-2011 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
korreweg 9715 41mbit :?

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkson
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-11-2024
vriesdude schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 19:31:
7) Stel de router in met vast ip 192.168.1.1, subnet 255.255.255.0 en stel op de computer een statisch ip in uit hetzelfde subnet (bijvoorbeeld 192.168.1.2).
Mag dat ook 10.0.0.1 en 10.0.0.2 zijn? Of moet ik het aan het einde van het proces via de webinterface aanpassen om weer in de 10.0 range te zitten met mijn LAN?

Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:51
Voor de heren uit tilburg, bedankt voor jullie reacties.
De overweging is nu veel makkelijker geworden.

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:33

The Executer

Lekker belangrijk!

Zojuist telefonisch AiE Plus besteld. Heb nog een poosje zitten te twijfelen, maar nu Ziggo de snelheden heeft verhoogd naar 40Mb/s, is de keuze erg makkelijk geworden: 2/3 euro per maand duurder, 5 keer zoveel snelheid. Een hele verbetering! Omdat ik nog met een lopend contract zit, wordt alles volgende maand geïnstalleerd door een gratis monteur.
Wat geen verbetering was: Een gehaaste/niet luisterende/niet geïnteresseerde medewerker van Ziggo. Bij het begin van het gesprek aangegeven dat ik bij Online zat, en mijn telefoonnummer wou behouden. Hierbij gelijk de vraag gekregen of ik een geheim nummer had. Nee, niet het geval. Tijdens het gesprek heeft hij het plotseling over Tele2, en later vraagt hij nogmaals of ik een geheim nummer heb.

Voordat de monteur komt nog even een stopcontact maken in de meterkast. Deze zit er helaas niet in. Wordt een makkie. Heb wel even de woningstichting gevraagd of ik mocht knutselen aan de stroominstallatie, was geen enkel probleem.

Nu nog op zoek naar een fatsoenlijke router om wireless te gaan serveren!

[ Voor 11% gewijzigd door The Executer op 29-03-2011 16:49 ]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

The Executer schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:45:
Zojuist telefonisch AiE Plus besteld. Heb nog een poosje zitten te twijfelen, maar nu Ziggo de snelheden heeft verhoogd naar 40Mb/s, is de keuze erg makkelijk geworden: 2/3 euro per maand duurder, 5 keer zoveel snelheid. Een hele verbetering! Omdat ik nog met een lopend contract zit, wordt alles volgende maand geïnstalleerd door een gratis monteur.
Wat geen verbetering was: Een gehaaste/niet luisterende/niet geïnteresseerde medewerker van Ziggo. Bij het begin van het gesprek aangegeven dat ik bij Online zat, en mijn telefoonnummer wou behouden. Hierbij gelijk de vraag gekregen of ik een geheim nummer had. Nee, niet het geval. Tijdens het gesprek heeft hij het plotseling over Tele2, en later vraagt hij nogmaals of ik een geheim nummer heb.

Voordat de monteur komt nog even een stopcontact maken in de meterkast. Deze zit er helaas niet in. Wordt een makkie. Heb wel even de woningstichting gevraagd of ik mocht knutselen aan de stroominstallatie, was geen enkel probleem.

Nu nog op zoek naar een fatsoenlijke router om wireless te gaan serveren!
Goede keus! Ik weet niet wat je budget voor de router is, maar met de TP-Link die hier vaak wordt aangehaald heb ik al 50 goede ervaringen gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
morgen komt de monteur hier langs, was even weg maar morgen is het zover. Ben benieuwd hoe de overstap van xs4all naar ziggo zal gaan.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:33

The Executer

Lekker belangrijk!

Timmert schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 17:08:
[...]

Goede keus! Ik weet niet wat je budget voor de router is, maar met de TP-Link die hier vaak wordt aangehaald heb ik al 50 goede ervaringen gehad :)
Laat ik het zo zeggen: Ik zat nog steeds (zat namelijk al een poosje te overwegen om Ziggo te nemen) te kijken naar een Netgear WNDR3700, welke redelijk prijzig m.i. Qua dat valt de TP-Link beter bij mijn beurs. Vind het wel een afzichtelijk ding moet ik zeggen :P.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 12:58

Meneer iCy

swarma

thaan schreef op zondag 27 maart 2011 @ 19:25:
[...]

Mijn netwerk situatie is iets ingewikkelder dan alleen die WRT54GL, dus vandaar dat ik de issue niet meteen zag.

Heb net even een cheapass Netgear 5GHz access point opgepikt, nu even configureren en kijken of ik dan volle snelheid pak.
Als je 2x een GL hebt en je gebruikt er 1 als ontvanger dan kan je max 30mbit halen, tenminste dat haalde ik als snelheid via lan naar lan. Wan nooit getest, want ik had toen geen 30mbit of meer.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetBiggie
  • Laatst online: 24-01-2024
the squaler1 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:33:
Voor de heren uit tilburg, bedankt voor jullie reacties.
De overweging is nu veel makkelijker geworden.
Succes met de keus, wat het ook wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 13:42

racoon

mooowwww

net alles in 1 plus met ci module besteld voor mijn nieuwe woning, ben benieuwd of ik verschil met tussen ziggo en upc.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 11:48
iCy schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 19:27:
[...]

Als je 2x een GL hebt en je gebruikt er 1 als ontvanger dan kan je max 30mbit halen, tenminste dat haalde ik als snelheid via lan naar lan. Wan nooit getest, want ik had toen geen 30mbit of meer.
Met een custom firmware zoals Tomato kon ik de 50mbit aantikken zonder QoS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
helaas geen 40mbit tijdens de avond uren, driemaal hoera voor de capaciteit van Ziggo.

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik heb dus een Motorola modem. Ik begrijp dat wss de max. haalbare snelheid zo'n 20/22Mb is ? Gisteren het modem stroomloos gemaakt en daarna was de snelheid nog steeds ong. 22Mb

Mag ik er vanuit gaan dat Ziggo dan automatisch tot vervanging van het modem over gaat (neem aan dat zij bijhouden wie welk type modem in huis heeft), of moet ik zelf hier achteraan zitten en ze een seintje geven?
Ik wil natuurlijk heel graag de nieuwe snelheid kunnen benutten zodra deze beschikbaar is (misschien is die al beschikbaar maar haal ik die niet ivm. het modem) maar wil niet het proces in de weg zitten door ze te gaan stalken met een verzoek om een nieuw modem.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klown

klown

geek

Ze hebben tot september ingeplanned om de snelheidsverhoging door te voeren en kunnen, zo te merken, niet iedereen tegelijk overzetten op de nieuwe snelheid.
Opzich logisch dat ze eerst de klanten omzetten, waarvoor geen hardwareaanpassing nodig is (sneller een tevreden klant) en daarna de hardware omruilen.

Zelf heb ik het idee dat het vanzelf goed komt & als je in september nog geen hogere snelheid hebt, je reden hebt om eens te informeren of ze je niet vergeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

klown schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 07:51:
Opzich logisch dat ze eerst de klanten omzetten, waarvoor geen hardwareaanpassing nodig is (sneller een tevreden klant) en daarna de hardware omruilen.
Denk niet dat "sneller een tevreden klant" de reden is. Het is slechts een klein gedeelte van alle Ziggo klanten die zit te springen om een snelheidsverhoging. Ik denk dat zo'n 80% het niet merkt of het niet kan schelen.
Alleen hier en op het Ziggo gebruikersforum zullen wat mensen zitten die zich druk maken om die verhoging en iedere 5 minuten hun modem resetten om te kijken of zij het "eindelijk" ook hebben gekregen.
Tevreden klanten houden ze door stabiele verbindingen te leveren. Als Ziggo geen snelheidsverhoging had doorgevoerd, was er niet veel veranderd aan de klanttevredenheid. Misschien dat met deze actie de tevredenheid juist gemiddeld iets omlaag gaat, door de paar pipo's die steeds zitten te checken of ze er al bij horen en dan gaan klagen dat ze het nog stééds niet hebben gekregen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben opzich tevreden met de 40/4 maar voor wat ik doe zware overkill.
vind goed dat ziggo de basic naar 10/1 heeft gezet want dat heeft mij nu weer laten downgraden.
was anders niet de moeite. 2/0.25 was gewoon triest voor kabel internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klown

klown

geek

Crusader schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 08:22:
[...]

Denk niet dat "sneller een tevreden klant" de reden is. Het is slechts een klein gedeelte van alle Ziggo klanten die zit te springen om een snelheidsverhoging. Ik denk dat zo'n 80% het niet merkt of het niet kan schelen.
Alleen hier en op het Ziggo gebruikersforum zullen wat mensen zitten die zich druk maken om die verhoging en iedere 5 minuten hun modem resetten om te kijken of zij het "eindelijk" ook hebben gekregen.
Tevreden klanten houden ze door stabiele verbindingen te leveren. Als Ziggo geen snelheidsverhoging had doorgevoerd, was er niet veel veranderd aan de klanttevredenheid. Misschien dat met deze actie de tevredenheid juist gemiddeld iets omlaag gaat, door de paar pipo's die steeds zitten te checken of ze er al bij horen en dan gaan klagen dat ze het nog stééds niet hebben gekregen ;)
Later kosten maken voor de vervanging van hardware dan :D
Op de 1 of andere manier snap ik, dat hardware vervangen niet de eerste stap is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:26
Crusader schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 08:22:
[...]

Veel gebruikers zitten ook niet te wachten op weer een ander modem en het gedoe wat daarbij hoort. Ik weet nog dat een klant van me destijds met UPC van com21 naar Eurodocsis ging. Hij was een van de laatsten die overgezet werd (KabelNoord gebied). Het was altijd maar wat zo-zo geweest, maar hoe meer er overgezet werden, hoe beter com21 ging werken. Vervolgens krijgt ie een nieuw Eurodocsis modem, is zijn bekabeling niet in orde en heeft ie telkens last van storingen. Hij dacht alleen maar "dat k*t UPC met hun nieuwe modem, die oude werkte veel beter".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:29
... maar wil niet het proces in de weg zitten door ze te gaan stalken met een verzoek om een nieuw modem.

Ziggo heeft gecommuniceerd dat bestaande klanten een brief krijgen op het moment dat voor die klant de snelheid verhoogd is. Die brief krijg je uiterlijk 1 september. Indien je al eerder een hogere snelheid merkt heb je geluk. Indien je ondanks de ontvangen brief geen hogere snelheid hebt dan zou ik wel bellen of mailen om te vragen voor een oplossing.

... Het is slechts een klein gedeelte van alle Ziggo klanten die zit te springen om een snelheidsverhoging. Ik denk dat zo'n 80% het niet merkt of het niet kan schelen. ... Tevreden klanten houden ze door stabiele verbindingen te leveren. ...

Begin vorig jaar ben ik klant geworden van Ziggo. Toen was er sprake van 30 MBit voor de plus gebruikers. Dat heeft mij over de streep getrokken (ik kwam van adsl 20 mbit, wat in de loop der tijd steeds minder was geworden). Dat de eerder genoemde snelheidsverhoging niet is doorgegaan, was wel jammer maar niet meer dan dat. Of anderen zich ook zo opstellen kan ik niet bepalen. Dat ik nu al 40MBit heb is leuk maar het moet niet een instabiele verbinding veroorzaken.

... ben opzich tevreden met de 40/4 maar voor wat ik doe zware overkill ...

Voor mij is 20MBit voldoende, wanneer dat in AIE basis wordt aangeboden zou ik kunnen downgraden

... Op de 1 of andere manier snap ik, dat hardware vervangen niet de eerste stap is :+

Integendeel, daar zijn ze eind vorig jaar mee begonnen. Klanten kregen een brief over vervangen van het modem verwijzend naar de snelheidsverhoging in 2011.

Veel gebruikers zitten ook niet te wachten op weer een ander modem en het gedoe wat daarbij hoort. ...

Ik in ieder geval niet.

Landgraaf, 6371 xx, AIE+, ubee modem (ontvangen toen ik klant werd) dus blijkbaar nieuw genoeg. 40/4 sinds vrijdag 25 maart (nog geen brief ontvangen, misschien is Ziggo nog aan het testen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Stel dat ik Ziggo Alles in 1 Plus bestel,
- krijg ik dan een modem EN router?
- zit daar Wifi op?
- zitten er meerdere fysieke ethernet poorten op zodat ik meerdere devices kan aansluiten?
- zijn die modem en router gereed voor IPv6 ?

tx :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:58
Help!!!! schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 10:07:
Stel dat ik Ziggo Alles in 1 Plus bestel,
- krijg ik dan een modem EN router?
- zit daar Wifi op?
- zitten er meerdere fysieke ethernet poorten op zodat ik meerdere devices kan aansluiten?
- zijn die modem en router gereed voor IPv6 ?

tx :)
1. Nee alleen modem, krijgt wel optie router er bij te kopen met wifi.
2. Op het modem zit maar 1 ethernet poort, want het is alleen een modem.
3. Ziggo gebruikt nog geen IPv6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Thanks allen. Ik ga gewoon keurig wachten op wat er komen gaat.
Ik zie het maar als een kadootje en ga zeker niet bellen of mailen om te vragen wanneer ik nu es aan de beurt ben :) Als er rond september nog geen brief ofzo is ontvangen kan ik altijd nog informeren.

Ben een stuk wijzer geworden door jullie en ga zeker het draadje nog verder volgen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hapSnap
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 13:53
Overweeg de overstap van een tele2 internet + bellen abo naar het ziggo alles in 1 plus pakket. Een ding is mij echter niet duidelijk, misschien dat iemand hier mij er uitsluitsel over kan geven.

Kan Ziggo direct het telefoonnummer porteren vanaf een tele2 voip pakket? Van wat ik hier in het topic lees zou het moeten kunnen, maar de ziggo helpdesk vertelde me dat ik eerst tele2 moet vragen om het nummer te migreren naar een analoge lijn, en pas dan zou ziggo het nummer kunnen porteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:06

Maku

Derp

Van de week overgestapt van een 8mbit lijn van KPN waar ik maar 5Mbit van kon gebruiken ivm een klapperende lijn door de grote afstand naar de centrale ( 3.5km ).

Algemene shiz:

Ik heb het Alles in 1 Extra pakket nu draaien.

Bij mij was het pakket in eerste instantie niet beschikbaar op mijn adres terwijl het een paar maanden geleden nog wel kon. Na een telefoongesprek werd dit naar een andere afdeling geschoven om dit te onderzoeken. 5 dagen later ben ik terug gebeld door deze desbetreffende afdeling waarbij aangegeven werd dat het probleem verholpen is en ik binnen 2 dagen mn pakket kon bestellen via de website.

2 dagen later kon ik inderdaad het pakket via de site bestellen en heb ik er voor gekozen zelf de installatie te doen. Ongeveer 8 dagen later arriveerde het pakket. Na alles aangesloten te hebben kwam ik er achter dat de modem die standaard geleverd word dus ook echt maar 1 poort heeft :/ en geen route functie heeft. Ik vond dit wel een beetje raar dat ze niet standaard een modem/router meeleveren maargoed ik had een vrij nette netgear gbit router met wireless N liggen dus heb die er achter geknald.

Tijdens het activeren van het pakket bleek mijn activatiecode die mij eerder die week toegestuurd was over de post niet te werken. Na een snel telefoongesprek werd op afstand binnen enkele minuten mijn modem alsnog geactiveerd. Niet erg netjes van de fout .. wel netjes opgelost.

Na de activatie bleek het internet naar behoren te werken :9~ mijn god wat een vooruitgang _/-\o_ 14MBps down en 1MBps haalde ik tegelijk met torrents. alleen bleek ik binnen enkele minuten dat als ik van te veel mensen aan het downloaden / uploaden was mijn HDD een overload kreeg in uTorrent waardoor de downloads terug zakten naar 5-7mbit. Ik haal wel de volle 14MBps als ik bij een aantal snelle uploaders aan het downloaden ben en maar 1 torrent te gelijk. maarja dat ligt dus niet aan mn verbinding of router / modem maar puur aan mn hdd die over zn nek gaat :X

Na even kwijlend wat gedownload en getest te hebben had ik de telefoon aangesloten. deze bleek niet te werken. maar aangezien ik gebruik maakte van een nostalgische telefoon van zo'n 20 jaar oud 8) ging ik er van uit dat ik een DECT toestel nodig had voor voip. Dus ik de stad in en een simpel setje van Philips gekocht. Eenmaal thuis aangekomen bleek dit het probleem niet te verhelpen. Weer Ziggo gebeld.. na wat gewouwel aan de andere kant van de lijn dat ze het niet begrepen waarom het niet werkte gingen ze een monteur langs sturen. Dit kon direct de volgende dag al maar aangezien ik overdag werk en geen vrije dag wil nemen kon ik 4 dagen later sávonds een monteur langs laten komen. Na hiermee accoord gegaan te zijn heb ik het maar gelaten voor wat het was. 2 dagen later brandde het lampje van de modem ipv te knipperen zoals de dagen daarvoor en bleek miraculeus mijn telefonie ineens te werken :? . Netjes eventjes Ziggo laten weten dat de monteur niet meer nodig was waarna alles geregeld was.

Ik denk persoonlijk dat het nieuwe nummer nog niet doorgevoerd was oid.

Anyway het mediacenter staat al lekker een paar dagen te downloaden en te uploaden zonder problemen. En de telefoon doet het nog steeds.

Dan nog een stukje over de tv:

Ik ben van Digitenne overgestapt op dus het Alles in 1 Extra pakket en heb gekozen voor de HD ontvanger. Na een snel telefoontje met een computerstem had ik de kaart geactiveerd en 3 minuten later hadden we TV.
Ik heb mn ontvanger aangesloten met de HDMI kabel die bij was geleverd en met de Toslink of SPDIF aansluiting naar mn Reciever. Het beeld is beduidend beter dan dat van Digitenne en het geluid is ook stukken beter ondanks dat ik ook bij Digitenne de SPDIF/Toslink module in gebruik had. De HD zenders zijn fantastisch en laten mn 42" Bravia echt tot zn recht komen. Ik denk zeker ook dat ik het Discovery en het HD pakket aan ga vragen na mn gratis maand. Uit mn hoofd kost me dat zo'n kleine 15 euro extra per maand maar dat heb ik er wel voor over :)

Al om al ben ik erg tevreden over de service van Ziggo .. wat best wel wat mag zijn uit mijn mond aangezien ik in het verleden heel erg in de clinch heb gelegen met het oude Casema waar ik TOTAAAAAAAL NIET tevreden mee was. Anyway ik vind dat ze nu toch echt wel hun best doen om de klant tevreden te houden. Maarja dat is tot nu toe het oordeel.

Rest info:

Modem: Ubee modem
Lijn/abbo:Alles in 1 Extra 120/10Mbit 65euro per maand
Router: Netgear WNDR3700
Postcode: 2628AG
Stad: Delft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Toch juist een groot voordeel dat het modem alleen een bridge is en je er zelf een router achter moet plaatsen. Als je ziet met wat voor wanprodukten ADSL providers voor de dag komen qua modem/router, daar lusten de honden geen brood van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Maku schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 11:31:
Ik denk zeker ook dat ik het Discovery en het HD pakket aan ga vragen na mn gratis maand. Uit mn hoofd kost me dat zo'n kleine 15 euro extra per maand maar dat heb ik er wel voor over :)
Kijk dan eerst even wat de zenders straks doen in de nieuwe indeling van pakketten. Alle standaard nederlandse HD zenders komen straks in het basis pakket, en in de andere pakketten word ook het een en ander verschoven.
Al om al ben ik erg tevreden over de service van Ziggo .. wat best wel wat mag zijn uit mijn mond aangezien ik in het verleden heel erg in de clinch heb gelegen met het oude Casema waar ik TOTAAAAAAAL NIET tevreden mee was. Anyway ik vind dat ze nu toch echt wel hun best doen om de klant tevreden te houden. Maarja dat is tot nu toe het oordeel.
Op zich doen ze wel altijd goed hun best, en het product wat ze leveren is ook gewoon goed. Maar pas wel op met wijzigingen doorvoeren. Dat is bij mij keer op keer fout gegaan, en als er eenmaal wat fout in de administratie staat kan het nog een flinke kluif zijn om dat weer rechtgetrokken te krijgen. Ik ben op zich ook best tevreden met Ziggo hoor, maar het kan administratief af en toe nog wel eens een flinke ramp zijn.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

Woy schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:00:
[...]

Kijk dan eerst even wat de zenders straks doen in de nieuwe indeling van pakketten. Alle standaard nederlandse HD zenders komen straks in het basis pakket, en in de andere pakketten word ook het een en ander verschoven.

[...]

Op zich doen ze wel altijd goed hun best, en het product wat ze leveren is ook gewoon goed. Maar pas wel op met wijzigingen doorvoeren. Dat is bij mij keer op keer fout gegaan, en als er eenmaal wat fout in de administratie staat kan het nog een flinke kluif zijn om dat weer rechtgetrokken te krijgen. Ik ben op zich ook best tevreden met Ziggo hoor, maar het kan administratief af en toe nog wel eens een flinke ramp zijn.
Heb jij toevallig ook ergens een linkje van de nieuwe configuratie van de pakketten. ? het gaat mij voornamelijk om de History channel / Discovery HD etc Filmpakketten hebben we internet voor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Volgens mij zijn die nog niet helemaal bekend. Hier is een link naar het artikel van tweakers.net over de aankondiging: nieuws: Ziggo voegt hd-kanalen toe aan nieuwe digitale tv-pakketten

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Heel fijn weer dat Ziggo..
Het viel me op dat mijn factuur de afgelopen 2 maanden 20 euro duurder was dan normaal gesproken. Nieuwschierig dat ik was toch maar even gekeken wat er gefactureerd werd. Blijkbaar word er elke maand 2 maal een bedrag van 11,95 afgeschreven voor interactieve tv.
Dit is alleen deze maand en vorige maand gebeurd, ik bellen: "Goh, hoe kan dat?" krijg ik als antwoord: "U heeft 12 januari dit telefonisch besteld".

Dat kan dus niet, ik heb op mijn specificatie van telefoonkosten gekeken, nergens de ziggo lijn. Verder is het ook nog vrij briljant omdat ik in een gebied woon waar ITV niet eens dekking heeft. Het werkt dus niet eens, wauw!

Nu hebben ze het per direct stopgezet, echter kunnen ze niet crediteren totdat deze "order" het systeem uit is. Waardeloos wederom. Echt knap, zomaar iets factureren wat zeker weten, nooit is aangevraagd. WTF?!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog meer last van een belachelijk lage Download verbinding?
Ping en upload snelheid zijn goed.(alles in een extra)
Modem + router al gereset helpt niet..
Ik woon zelf in postcode gebied 3704.
Hier een screenie:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/03/30/1301479184-450.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91

Peter91

<=]

Mailtje van ziggo terug:
"
Wij hebben op afstand uw modem gecontroleerd en naar voren is gekomen dat u over een verkeerde modem beschikt. Wij hebben vanuit ziggo een opdracht opgegeven om een nieuwe modem aan u te laten leveren.
Momenteel leveren wij nog geen modems uit met een wifi verbinding, dit zal nog wel gaan gebeuren in de loop van dit jaar."

Dus beter komt dat nieuwe modem snel, kan ik ook van 40 ipv 22 genieten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piderman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-08 13:13
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 16:28:
Ping en upload snelheid zijn goed.(alles in een extra)
Modem + router al gereset helpt niet..
Ik woon zelf in postcode gebied 3704.
Hier een screenie:
[afbeelding]
Inderdaad. Ik zit in 3706 en ik haalde zonet opeens 8MBit ipv de standaard 15. Hij zit nu op 12. Laten we hopen dat het komt omdat ze met de verhoging van de snelheid bezig zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Ik had heel even lag in paar uur geleden maar nu gewoon de volle 40 mbps . Ik nog geen download decrease ondervonden dus laten we hopen dat dat zo blijft. Ik zit in postcode gebied 3751.
Had gehoopt dat de upload ietsje hoger was gegaan though. 40 mbps is wel snel maar het had van mij ook iets minder gemogen en dan wat hogere upload.

Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd totaal niet ontvreden ben met de ziggo verbinding. Sinds ik een eigen router heb gekocht (die van ziggo was uber slecht :S) loop alles lekker smooth :).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Peter91 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 18:19:
Mailtje van ziggo terug:
"
Wij hebben op afstand uw modem gecontroleerd en naar voren is gekomen dat u over een verkeerde modem beschikt. Wij hebben vanuit ziggo een opdracht opgegeven om een nieuwe modem aan u te laten leveren.
Momenteel leveren wij nog geen modems uit met een wifi verbinding, dit zal nog wel gaan gebeuren in de loop van dit jaar."

In Mijn Ziggo kun je zien wanneer je pakket komt :)

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

Weet er iemand of ziggo FTP verkeer blocked ? krijg over internet mijn FTP niet werkend maar dingen zoals RDP etc wel 8)7

Poortje 20-21 geforward naar mn NAS en daar draait de service gewoon op dezelfde poorten. lokaal werkt de FTP iig :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 09:25
@Maku
gebruik deze site is om je poort 21 te checken
http://www.canyouseeme.org/
je moet wel een pc gebruiken binnen je eigen ziggo IP

Probeer anders poort 1337 deze deed het toen altijd bij mij wel met ziggo...

[ Voor 25% gewijzigd door kmichael op 30-03-2011 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
niet ontevreden:
Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/1228134628.png

Nu alles instellen.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Laatst online: 31-07 06:24
Wii4all schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 22:43:
niet ontevreden:
[afbeelding]

Nu alles instellen.
check even de waarschuwing onderaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Is goed, zal ik de volgende keer rekening mee houden.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

Maku schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 21:02:
Weet er iemand of ziggo FTP verkeer blocked ? krijg over internet mijn FTP niet werkend maar dingen zoals RDP etc wel 8)7

Poortje 20-21 geforward naar mn NAS en daar draait de service gewoon op dezelfde poorten. lokaal werkt de FTP iig :?
Ziggo blokkeert ftp niet, je kunt dus zelf een FTP server draaien. FTP is alleen een rot protocol in combinatie met NAT routers. Die willen nog wel eens een en ander verzieken.
Ik heb mijn FTP server gewoon draaien op poort 21. Die heb ik ook geforward. Daarnaast heb ik in de server een aantal poorten ingesteld voor passive mode. Die poorten heb ik ook ingesteld bij de portforwards. Ik weet hoe je NAS ingesteld is of moet worden, maar lees even goed welke poorten nodig zijn, het kan zijn dat je er nog een paar mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben inmiddels de verhoging ook gehad naar 40mbit.(9581)
Echter is de snelheid niet stabiel. Toen het nog 22mbit was altijd een mooie strakke lijn van de newsservers. Nu de snelheid is verhoogt een erg onrustige lijn pieken en dalen.(abbo van eweka deze laat 50mbit toe)
Zit meestal een speling in van 1MB/s.
volgens speedtest.net is de verbinding op dit moment 33mbit.
Iemand hier nog meer last van?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2011 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 16:28:
....
Even terugkomend op het probleem van gister.
Het probleem bestaat nog steeds.
Heb gister gebeld met Ziggo er was geen storing bekend..
Nu een monteur ingepland voor 6 april pas!
Heel Zeist stond volgens de medewerker ingepland voor een vervangend modem :P
Denk dus dat het gewoon een storing is die ze blijkbaar nog niet opgemerkt hebben...
Iemand ook nog steeds problemen in Zeist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 10:46
Peter91 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 18:19:
Mailtje van ziggo terug:
"

Hoe heb je dat gedaan?
Ik zit nl. in dezelfde situatie en heb ook nog een Moto modem...
Dus ik wil graag wetewn wat je precies geschreven hebt en het belangrijkste naar welk adres je het opgestuurd hebt.
Kan ik dat ook evt. gaan doen...

Verder kan ik ook idd afwachten en kijken wat er gebeuren gaat...
Maar liever wil ik even weten wat "status"is van mijn specifieke situatie, meer eigenlijk niet ;)

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
mindwarper schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:08:
[...]

Hoe heb je dat gedaan?
Ik zit nl. in dezelfde situatie en heb ook nog een Moto modem...
Dus ik wil graag wetewn wat je precies geschreven hebt en het belangrijkste naar welk adres je het opgestuurd hebt.
Kan ik dat ook evt. gaan doen...

Verder kan ik ook idd afwachten en kijken wat er gebeuren gaat...
Maar liever wil ik even weten wat "status"is van mijn specifieke situatie, meer eigenlijk niet ;)
Iedereen die een eurodocsis 2 modem heeft krijg in de nabije toekomst een ander (eurodocsis 3) modem.
Gewoon even geduld hebben dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
Ok en dat is dan ook wat ik ga doen: gewoon afwachten :)

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
mindwarper schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 13:37:
Ok en dat is dan ook wat ik ga doen: gewoon afwachten :)
Uiterlijk sep/okt. 2011 moet iedereen die qua abonnement sneller is dan 22mbit een Eurodocsis 3 hebben.
Volgens mij is het ook zo dat dit de grootste groep klanten is (alles in 1 plus) deze operatie is logistiek dus groter dan de uitrol voor de alles in 1 extra abonnees welke vorig jaar al een modem swap hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
Bullet NL schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 13:42:
[...]

Uiterlijk sep/okt. 2011 moet iedereen die qua abonnement sneller is dan 22mbit een Eurodocsis 3 hebben.
Volgens mij is het ook zo dat dit de grootste groep klanten is (alles in 1 plus) deze operatie is logistiek dus groter dan de uitrol voor de alles in 1 extra abonnees welke vorig jaar al een modem swap hebben gehad.
Precies dat vermoeden had ik ook al, dus wortdt een "kluif" :) voor onze vrienden bij Ziggo.
Kluif in de positieve zin van het woord dus ;)
Ik lees ook op Ziggo webpagina dat men dan persoonlijk op de hoogte gebracht zal worden via brief en e-mail wanneer men als bestaande Alles-in-1 Plus klant "aan de beurt" gaat zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91

Peter91

<=]

@mindwarper
Ik mailde via de site dat ik een vermoeden had, dat mijn internet gelimiteerd werd door mijn router.
Nu maar hopen dat ik voor september een nieuw modem heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Laatst online: 16:59

Dhrax

Prog Lord

Maku schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 11:31:
De HD zenders zijn fantastisch en laten mn 42" Bravia echt tot zn recht komen. Ik denk zeker ook dat ik het Discovery en het HD pakket aan ga vragen na mn gratis maand. Uit mn hoofd kost me dat zo'n kleine 15 euro extra per maand maar dat heb ik er wel voor over :)
5,95 euro / maand voor 7 HD kanalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een zeer tevreden nieuwe Ziggo Alles in 1-Plus abonnee Heb het doe-het-zelf pakket vandaag ontvangen en het was allemaal super simpel, half uurtje werk en alles draait hier (Zoetermeer) als een zonnetje!

Gelijk loop je aan tegen de beperkingen van je andere zaken, bijvoorbeeld dat het usenet abonnement bij Tweaknews maar tot 20 MB/s is, of extra dokken. Gelijk een abonnement bij www.supernews.com genomen (onderdeel van Giganews). Nu een onbeperkte snelheid 1000Mbps en sneller voor 6,99 euro/maand.
Geweldig, maximaal uit Ziggo nu! Nu nog op zoek naar een goede wifi router die ook goed werkt met een Synology NAS.

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2ch74v9.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 01:32:
Hebben inmiddels de verhoging ook gehad naar 40mbit.(9581)
Echter is de snelheid niet stabiel. Toen het nog 22mbit was altijd een mooie strakke lijn van de newsservers. Nu de snelheid is verhoogt een erg onrustige lijn pieken en dalen.(abbo van eweka deze laat 50mbit toe)
Zit meestal een speling in van 1MB/s.
volgens speedtest.net is de verbinding op dit moment 33mbit.
Iemand hier nog meer last van?
Nope. Mooie strakke lijn hier met eweka. Ik zelf zit niet in jou gebied though dus daar heb je weinig aan :9
Maar iemand die ik ken had daar gisteren last van ook maar is nu over. Is die onstabiel in de avonduren :P? Want dan is het meestal het drukst ^^

Nothing to see here!

Pagina: 1 ... 108 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!