Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ziggo laat ons wel lekker wachten zeg. Nog steeds geen info over de nieuwe tv indeling en ik ook geen info over het docsis 3 modem :+
Het is toch al drie april ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op zondag 03 april 2011 @ 10:39:
[...]

Kijk, als je als monteur bij mensen komt die werkelijk geen benul hebben, dan kan ik me voorstellen dat je 1 PC aansluit, zorgt dat het werkt en maakt dat je wegkomt. Maar als er een getypt briefje voor je klaarligt met een schemaatje hoe het netwerkje in elkaar zit qua bekabeling (heel simpel, maar het scheelt hem weer achter banken kruipen) en het IP adres + wachtwoord van de router, en je sluit dan de Ubee aan op switchpoort 1 van betreffende router en je ziet dat 1 PC het externe IP adres krijgt (en vergeet voor het gemak even alle andere apparaten zoals een laptop), dan ben je gewoon een prutser.

Het is dat de aansluitservice gratis is (actie van Ziggo), anders was ik erachteraan gegaan.
Die monteur is helemaal niet verzekerd voor routers die niet door Ziggo zijn geleverd. Daarbij kan ik me ook goed voorstellen dat hij niet veel boodschap heeft aan een briefje met opdrachten dat door één of andere wijsneus is achtergelaten. En daarbij, wanneer het energiebedrijf je komt aansluiten hangen ze toch ook geen lampen voor je op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
hjs schreef op zondag 03 april 2011 @ 14:29:
Ziggo laat ons wel lekker wachten zeg. Nog steeds geen info over de nieuwe tv indeling en ik ook geen info over het docsis 3 modem :+
Die TV indeling ging toch ook pas Q1 2012 in? Nog tijd genoeg dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Heeft er iemand ervaring met een tweede telefoonlijn van Ziggo? Wij zijn namelijk van plan om voor mijn vaders nieuwe bedrijf een fax aan te sluiten en daar is natuurlijk een tweede telefoonlijn voor nodig. Hoelang gaat het duren voordat zo'n verbinding opgeleverd gaat worden?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Cubic X schreef op zondag 03 april 2011 @ 14:47:
[...]

Die TV indeling ging toch ook pas Q1 2012 in? Nog tijd genoeg dus...
Doe maar zomer 2011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
  • Laatst online: 08-12-2024
Beste Tweakers,

Ik ben aan het kijken of voor mij het Ziggo Alles-in-één Extra pakket beter is, alleen mijn ouders zijn nog niet helemaal overtuigd. We hebben nu Digitenne (:')) van KPN, een ADSL pakketje van Tele2 (20 Mbit, dus iets van 3 MB waarvan ik bij het downloaden met torrents max. 350KB/s haal) en telefonie van Pretium Telecom.

Volgens mijn ouders heeft Ziggo alleen maar problemen en storingen, en ze zien ook niet echt in waarom we sneller internet moeten (het werkt nu toch?) en vinden de Digitenne beeldkwaliteit prima, maar ik mag de overstap regelen als ze er zelf niks aan hoeven te doen.

Klopt het nu dat als ik overstap naar Ziggo, dat Ziggo alles regelt (het opzeggen van internet, telefonie en TV) en ik ook echt 120 Mbit krijg (15MB) i.v.m. de afstand naar de wijkcentrale die er niet toe doet bij kabel? Daarnaast vraag ik mij af of ik mijn Time Capsule kan gebruiken als router en die aan kan sluiten op het nieuwe Ziggo-modem? (De TC staat nu in bridge modus omdat Tele2 een routermodem heeft geleverd waarbij de DHCP niet uit is te schakelen)

Zou iemand mij hier antwoord op kunnen geven? Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VorteXLP schreef op zondag 03 april 2011 @ 15:23:
Klopt het nu dat als ik overstap naar Ziggo, dat Ziggo alles regelt (het opzeggen van internet, telefonie en TV)
Klopt.. controleer wel of je daadwerkelijk van je huidige provider een opzegbrief krijgt.
En bedenk goed dat het best zo kan zijn dat je een paar uur zonder telefonie zit. Je moet ook zelf de telefoonlijn fysiek aansluiten als je huidige telefoonlijn uitvalt.
en ik ook echt 120 Mbit krijg (15MB) i.v.m. de afstand naar de wijkcentrale die er niet toe doet bij kabel?
In principe wel.. Afstand doet er niet toe. De drukte op het netwerk wel.. Die 120Mbit is dus niet altijd gegarandeerd. Maar heb je 120Mbit nodig? 40 (alles in 1 plus) is snel zat.
Daarnaast vraag ik mij af of ik mijn Time Capsule kan gebruiken als router en die aan kan sluiten op het nieuwe Ziggo-modem? (De TC staat nu in bridge modus omdat Tele2 een routermodem heeft geleverd waarbij de DHCP niet uit is te schakelen)
Volgens mij is het ding ook een router. Dus even opnieuw instellen (desnoods resetten) en aansluiten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
Bedankt voor je reactie!

We gebruiken bijna nooit vaste telefonie (bijna altijd mobiel) dus dat is dan waarschijnlijk geen probleem. De monteur zal ons vast wel kunnen vertellen wat we precies moeten veranderen als het telefoonabbonement overgaat. Blijft het internet wel gewoon werken?

Ik download wel aardig veel per maand, en tijdens dat downloaden zou ik het ook fijn vinden om gewoon te kunnen gamen op mijn Xbox 360 (dat gaat nu alleen met veel lagg).

Die TC is inderdaad een router, maar ik las iets over problemen met het Ziggo modem icm met de TC, daarbij moest men steeds de TC + het modem uit- en weer inschakelen omdat de verbinding steeds wegviel, maar dat was blijkbaar alleen met de vorige generatie TC; ik heb de nieuwste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04
VorteXLP schreef op zondag 03 april 2011 @ 16:06:
Bedankt voor je reactie!

We gebruiken bijna nooit vaste telefonie (bijna altijd mobiel) dus dat is dan waarschijnlijk geen probleem. De monteur zal ons vast wel kunnen vertellen wat we precies moeten veranderen als het telefoonabbonement overgaat. Blijft het internet wel gewoon werken?

Ik download wel aardig veel per maand, en tijdens dat downloaden zou ik het ook fijn vinden om gewoon te kunnen gamen op mijn Xbox 360 (dat gaat nu alleen met veel lagg).

Die TC is inderdaad een router, maar ik las iets over problemen met het Ziggo modem icm met de TC, daarbij moest men steeds de TC + het modem uit- en weer inschakelen omdat de verbinding steeds wegviel, maar dat was blijkbaar alleen met de vorige generatie TC; ik heb de nieuwste.
De overstap gaat normaal gesproken prima, Internet op het Ziggo modem zal waarscheinlijk eerder actief zijn dan dat jullie vaste telefonie nummer is overgezet naar Ziggo.
120Mbit is meer dan snel zat voor een Xbox, wanneer ik bijvoorbeeld een game lobby host in COD Black Ops wordt ik 9 van de 10x host. De 120Mbit komt in de praktijk neer op een 14.5 Mb/Sec. Let wel, dit is helemaal afhankelijk van de server waar je download. Bij usernet, maak gebruik van een goede usenet provider!

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yorin schreef op zondag 03 april 2011 @ 14:47:
Heeft er iemand ervaring met een tweede telefoonlijn van Ziggo? Wij zijn namelijk van plan om voor mijn vaders nieuwe bedrijf een fax aan te sluiten en daar is natuurlijk een tweede telefoonlijn voor nodig. Hoelang gaat het duren voordat zo'n verbinding opgeleverd gaat worden?
Wanneer je modem al geschikt is, is het in een paar dagen gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hjs schreef op zondag 03 april 2011 @ 14:29:
ik vroeg dit laatst hier en toen bleek het mei te zijn, ik dacht ook april. Nog een maandje wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:24

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Verwijderd schreef op zondag 03 april 2011 @ 17:48:
[...]

ik vroeg dit laatst hier en toen bleek het mei te zijn, ik dacht ook april. Nog een maandje wachten dus.
Je bedoelt SBS HD en dergelijke toch? Of begrijp ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De nieuwe HD indeling gaat in per Juni.. dus dat is nog even wat langer wachten.
nieuws: Ziggo voegt hd-kanalen toe aan nieuwe digitale tv-pakketten
VorteXLP schreef op zondag 03 april 2011 @ 16:06:
Bedankt voor je reactie!

De monteur maakt (indien nodig) een stekkertje welke je als je oude telefoon provider stopt even om moet prikken in je ziggo modem.
Of je huidige internet wel blijft werken? helemaal afhankelijk van wat er opgezegd wordt.
Als je de boel door ziggo op laat zeggen valt je oude internet ook op een bepaald moment uit.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 03-04-2011 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:23

Crusader

Arc Nature

Magic666 schreef op zondag 03 april 2011 @ 10:03:
[...]

Is ook een optie, maar ik wil het graag "zwart op wit" hebben, bellen met helpdesks heb ik afgezworen sinds de slechte ervaringen met Tweak.
Ik ben net een paar maanden overgestapt vanaf Tweak en moet zeggen dat, geheel tegen verwachtingen in, de helpdesk van Ziggo eigenlijk best goed is. Enige punt van kritiek is de administratie bij Ziggo. Bedenk je twee keer voordat je een wijziging wilt doorvoeren. Als daarbij iets misgaat, ben je lang bezig om het weer recht te breien. Maar verder vind ik het een compliment waard hoe Ziggo (bij ons in elk geval) de boel op orde heeft. Stabiel 120 Mbps internet, goede interactieve TV met nice features als uitzending gemist, etc.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

bah, nog steeds geen 40mbit op 7557 :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 08:36
pff, wij zitten nog op 22.. Nog geen eens de update naar 30 gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
Haha, ik heb net de overstap geregeld. 15 April komt meneer de monteur! :D
En niet te veel klagen mensen, wees blij met gratis snelheidsverhogingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Verwijderd schreef op zondag 03 april 2011 @ 17:37:
[...]

Wanneer je modem al geschikt is, is het in een paar dagen gepiept.
Op het Ubee modem zag ik een VOIP1 en een VOIP2 op de achterkant zitten, dus ik hoef geen nieuwe modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:27

Meneer iCy

swarma

Roger_Rabbit schreef op zondag 03 april 2011 @ 14:17:
Een beetje Tweaker sluit toch zelf de spullen aan. Ik zou zo'n monteur er niet eens bij willen hebben te prutsen.
Nou, ziggo doet het tegenwoordig liever zelf. Mijn adapter was stuk en er moest speciaal een monteur voor komen. Achja, was sneller dan de post :P

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Reden dat ik de monteur heb laten komen is dat ikzelf geen tijd had om de boel om te zetten, het gratis was en dat die vent het materiaal (en de tijd!) heeft om het netjes aan te sluiten. Dat heeft hij ook gedaan, modem netjes aan de muur, kabeltjes netjes vastgezet, etc. Reden dat ikzelf het kabeltje niet alvast in de WAN poort heb gestoken is omdat ze dan dagen zonder internet zouden zitten; immers kwamen ze van ADSL af en had het ADSL modem de functie van router.

Maar blijkbaar is het heel gek om te verwachten dat zo iemand even naar het briefje kijkt met het vriendelijke verzoek van de schoonouders erbij om het zo aan te sluiten. Vraag me af bij wie het verwachtingspatroon dan scheef ligt, maargoed.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 14:56

Dhrax

Prog Lord

Verwijderd schreef op zondag 03 april 2011 @ 14:44:
[...]

Die monteur is helemaal niet verzekerd voor routers die niet door Ziggo zijn geleverd. Daarbij kan ik me ook goed voorstellen dat hij niet veel boodschap heeft aan een briefje met opdrachten dat door één of andere wijsneus is achtergelaten. En daarbij, wanneer het energiebedrijf je komt aansluiten hangen ze toch ook geen lampen voor je op?
Helemaal mee eens. Als alle monteurs gaan werken volgens briefjes welke door klanten zijn achtergelaten is het einde natuurlijk zoek ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Arfman schreef op maandag 04 april 2011 @ 08:03:
Reden dat ik de monteur heb laten komen is dat ikzelf geen tijd had om de boel om te zetten, het gratis was en dat die vent het materiaal (en de tijd!) heeft om het netjes aan te sluiten. Dat heeft hij ook gedaan, modem netjes aan de muur, kabeltjes netjes vastgezet, etc. Reden dat ikzelf het kabeltje niet alvast in de WAN poort heb gestoken is omdat ze dan dagen zonder internet zouden zitten; immers kwamen ze van ADSL af en had het ADSL modem de functie van router.

Maar blijkbaar is het heel gek om te verwachten dat zo iemand even naar het briefje kijkt met het vriendelijke verzoek van de schoonouders erbij om het zo aan te sluiten. Vraag me af bij wie het verwachtingspatroon dan scheef ligt, maargoed.
Waarschijnlijk bij jou. Je mag van een monteur niet verwachten ook al heb jij alles heel duidelijk aangegeven dat hij instellingen gaat veranderen in een router die ze niet supporten, laat staan zelf hebben geleverd.

Al zal de betreffende man/vrouw het op basis van z'n kennis wel kunnen dan nog zou hij aansprakelijk gesteld kunnen worden. Als bedrijf kan je alleen maar aan dingen gaan zitten die je zelf levert of support. Dit heeft alles te maken met het voorkomen van risico's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Waarschijnlijk bij jou. Je mag van een monteur niet verwachten ook al heb jij alles heel duidelijk aangegeven dat hij instellingen gaat veranderen in een router die ze niet supporten, laat staan zelf hebben geleverd.

Al zal de betreffende man/vrouw het op basis van z'n kennis wel kunnen dan nog zou hij aansprakelijk gesteld kunnen worden. Als bedrijf kan je alleen maar aan dingen gaan zitten die je zelf levert of support. Dit heeft alles te maken met het voorkomen van risico's.
Dan had deze monteur de router ertussenuit moeten laten en de PC rechtstreeks op het modem moeten aansluiten en gewoon moeten zeggen dat hij geen vreemde routers aansluit.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 14:32
Ik heb net met Ziggo gebeld omdat ik nog steeds op 20 Mbit zit met Alles in 1 Plus. Vorige week had ik gebeld om te vragen of ik geen nieuw modem kreeg. Nee dat was niet nodig, mijn modem kon de nieuwe snelheid makkelijk aan... yeah right...

Net opnieuw gebeld en mijn modem kan de snelheid dus niet aan. Ik krijg ergens de komende weken bericht hierover. Ze kunnen niet aangeven wanneer precies.

Ik begrijp dat ze bestaande klanten niet meteen een nieuw modem kunnen geven maar wat ik vreemd vind:
Ik heb de afgelopen weken/maanden bij 5 of 6 vrienden/bekenden/familieleden (bestaande Ziggoklanten!) een modem vervangen. Dit modem was proactief door Ziggo opgestuurd terwijl er ook mensen tussen zaten met een goedkoper abonnement (wat dus helemaal niet boven de 20 Mbit komt met de nieuwe snelheden!). Er zat ook 1 stelletje bij die pas kort klant waren en dus een modem hadden van een paar maanden oud... raar vervangingsbeleid, maar ja, wie ben ik...

Bij mijn ouders hier in de buurt (ook Ziggo alles in 1 plus) hebben ze wel een nieuw modem gestuurd. Die hebben dus nu al 40Mbit...

Naja, even geduld hebben dus... hopelijk duurt het niet tot 1 september, anders ga ik het modem van mijn ouders even "lenen"... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]

Was het een monteur van Centic? die mogen namelijk maar 1 computer aansluiten en geen router en dergelijke configuren en aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:36
djeejdjeej schreef op maandag 04 april 2011 @ 10:26:
Ik begrijp dat ze bestaande klanten niet meteen een nieuw modem kunnen geven maar wat ik vreemd vind:
Ik heb de afgelopen weken/maanden bij 5 of 6 vrienden/bekenden/familieleden (bestaande Ziggoklanten!) een modem vervangen. Dit modem was proactief door Ziggo opgestuurd terwijl er ook mensen tussen zaten met een goedkoper abonnement (wat dus helemaal niet boven de 20 Mbit komt met de nieuwe snelheden!). Er zat ook 1 stelletje bij die pas kort klant waren en dus een modem hadden van een paar maanden oud... raar vervangingsbeleid, maar ja, wie ben ik...

Bij mijn ouders hier in de buurt (ook Ziggo alles in 1 plus) hebben ze wel een nieuw modem gestuurd. Die hebben dus nu al 40Mbit...

Naja, even geduld hebben dus... hopelijk duurt het niet tot 1 september, anders ga ik het modem van mijn ouders even "lenen"... :)
Mja, Ziggo kan alleen betrouwbaar overal de hogere snelheden bieden, als alle klanten in de regio een mdem hebben dat lief is voor andere gebruikers(lees EURO-DOCSIS 3). Dus als jij met jet bijv 120 mbit je snelheid wilt halen, zullen ook je buren een modem moeten hebben dat de bestaande kanalen niet compleet opeisen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Nu online

Dat laatste gaat niet werken, althans, een nieuw modem installeren alleen is geen garantie dat je ook meteen 40 Mb hebt. Er komt meer bij kijken, Ziggo moet daarnaast ook nog iets aan hun kant veranderen.

Zelf heb ik al vanaf begin dit jaar een Cisco modem gekregen (ik heb een Plus abo), en onlangs ging de snelheid omhoog van 22 naar 30, maar nog niet naar 40. Daar hebben ze nog tot 1 september de tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Beste Tweakers,

Ik ben aan het kijken of voor mij het Ziggo Alles-in-één Extra pakket beter is, alleen mijn ouders zijn nog niet helemaal overtuigd. We hebben nu Digitenne (:')) van KPN, een ADSL pakketje van Tele2 (20 Mbit, dus iets van 3 MB waarvan ik bij het downloaden met torrents max. 350KB/s haal) en telefonie van Pretium Telecom.

Volgens mijn ouders heeft Ziggo alleen maar problemen en storingen, en ze zien ook niet echt in waarom we sneller internet moeten (het werkt nu toch?) en vinden de Digitenne beeldkwaliteit prima, maar ik mag de overstap regelen als ze er zelf niks aan hoeven te doen.

Klopt het nu dat als ik overstap naar Ziggo, dat Ziggo alles regelt (het opzeggen van internet, telefonie en TV) en ik ook echt 120 Mbit krijg (15MB) i.v.m. de afstand naar de wijkcentrale die er niet toe doet bij kabel? Daarnaast vraag ik mij af of ik mijn Time Capsule kan gebruiken als router en die aan kan sluiten op het nieuwe Ziggo-modem? (De TC staat nu in bridge modus omdat Tele2 een routermodem heeft geleverd waarbij de DHCP niet uit is te schakelen)

Zou iemand mij hier antwoord op kunnen geven? Bvd!
Pretium kan volgens mij niet worden opgezegd door Ziggo, daar staat me iets van bij. Misschien heb ik het mis, maar vraag het in ieder geval even goed na

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
wat doet trouwens die usb poort op de cisco hd ontvanger?
Ik plugde er een usb stick in maar er gebeurde niks.

moet je dan nog wat aanzetten?
Ik dacht ik ga ff een flim via usb kijken.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wii4all schreef op maandag 04 april 2011 @ 11:24:
Ik plugde er een usb stick in maar er gebeurde niks.

moet je dan nog wat aanzetten?
Ik dacht ik ga ff een flim via usb kijken.
Die is uitgeschakeld in de Ziggo firmware, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 08:53
Gaat er ook nog iets nuttigs gebeuren met de Ziggo Digitaal Totaal en Zenderpaketten. Ik heb nu digitaaltotaal en TV gemist e.d. en betaal daar 12+10=22 euro per maand voor, maar ik doe er niks mee.
Wat ik in de rerun wil zien is niet beschikbaar en de films en series on demand zijn zo oud dat dat onderdeel zinloos is. Denk erover om een deel op te zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:58
Wii4all schreef op maandag 04 april 2011 @ 11:24:
Ik laadt er mijn telefoon mee op :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 15:58
wvkreg schreef op maandag 04 april 2011 @ 13:16:
Gaat er ook nog iets nuttigs gebeuren met de Ziggo Digitaal Totaal en Zenderpaketten. Ik heb nu digitaaltotaal en TV gemist e.d. en betaal daar 12+10=22 euro per maand voor, maar ik doe er niks mee.
Wat ik in de rerun wil zien is niet beschikbaar en de films en series on demand zijn zo oud dat dat onderdeel zinloos is. Denk erover om een deel op te zeggen...
Zegt je het op, kun je voor die 22euro ongeveer 4 nieuwe films per maand on-demand huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Hou je ook rekening met evt andere aparatuur ?
Zeker met Pretium in de schakel, heb je een alarmsysteem met meldkamerondersteuning ?

Niet alle alarmsystemen kunnen goed overweg met de digitale aansluitingen, vraag dit goed na bij de betreffende installateur ( alarmsysteem )
Maar ook daar, ga er niet direct van uit dat het niet werkt, maar probeer het eerst !
Het kan ook zo zijn dat je ivm Pretium een voorkeuzenummer hebt, wat ook al in het alarmsysteem staat, de installateur moet dit dan aanpassen in de programmering ( vaak niet kosteloos )

Heb je veel pech, dan zal er een nieuwe kiezer in het alarm moeten komen, die via IP of mobiel gaat doormelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
FreshMaker schreef op maandag 04 april 2011 @ 15:08:
[...]

Hou je ook rekening met evt andere aparatuur ?
Zeker met Pretium in de schakel, heb je een alarmsysteem met meldkamerondersteuning ?

Niet alle alarmsystemen kunnen goed overweg met de digitale aansluitingen, vraag dit goed na bij de betreffende installateur ( alarmsysteem )
Maar ook daar, ga er niet direct van uit dat het niet werkt, maar probeer het eerst !
Het kan ook zo zijn dat je ivm Pretium een voorkeuzenummer hebt, wat ook al in het alarmsysteem staat, de installateur moet dit dan aanpassen in de programmering ( vaak niet kosteloos )

Heb je veel pech, dan zal er een nieuwe kiezer in het alarm moeten komen, die via IP of mobiel gaat doormelden
Wij hebben geen alarmsysteem dus dat is geen probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moby schreef op maandag 04 april 2011 @ 10:45:
[...]

Pretium kan volgens mij niet worden opgezegd door Ziggo, daar staat me iets van bij. Misschien heb ik het mis, maar vraag het in ieder geval even goed na
Klopt. Pretium werkt daaraan niet mee. Je komt sowieso makkelijker van de builenpest af dan van een Pretium-abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Nu online
heb van het weekend het abonnement via de Ziggo website van alles in 1 plus naar extra veranderd.
weet iemand hoelang het duurt voordat je het nieuwe modem,etc binnen krijgt en je er gebruik van kan maken?
of moet je eerst nog Ziggo opbellen om een nieuwe te krijgen?

[ Voor 6% gewijzigd door Gijs007 op 04-04-2011 21:28 ]

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Grr het blijkt dat ik dus wel 40mbit heb, al een tijd lang. Vanochtend via mail contact opgenomen met Ziggo, zonet mailtje gehad met de melding dat ik toch echt om ben.

Dus snel alles los gehaalt, en pc direct aangesloten op ubee modem. En voila, ik haal 40mbit strak. Nu heb ik twee routers, eentje op slaapkamer eentje woonkamer. Slaapkamer trekt de 40mbit (sitecom wl606), maar die in de woonkamer niet (gigaset sx762 wlan dsl).

pricewatch: Siemens Gigaset SX762 WLAN dsl
Erg raar toch dat die geen 40mbit aankan?? Ik krijg gewoon 100mbps
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/331124/tmp/Capture.GIF

situatieschetsje:
ubee --> pc = 40mbit (1gbps)
ubee --> sitecom --> pc = 40mbit (100mbps)
ubee --> gigaset sx762 --> pc = 20mbit (100mbps)
ubee --> gigaset sx762 --> sitecom --> pc = 20mbit (100mbps)

Morgen maar een nieuwe router scoren ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 12:36

TFHfony

Professional Weirdo

SYQ schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:32:
Grr het blijkt dat ik dus wel 40mbit heb, al een tijd lang. Vanochtend via mail contact opgenomen met Ziggo, zonet mailtje gehad met de melding dat ik toch echt om ben.

Dus snel alles los gehaalt, en pc direct aangesloten op ubee modem. En voila, ik haal 40mbit strak. Nu heb ik twee routers, eentje op slaapkamer eentje woonkamer. Slaapkamer trekt de 40mbit (sitecom wl606), maar die in de woonkamer niet (gigaset sx762 wlan dsl).

pricewatch: Siemens Gigaset SX762 WLAN dsl
Erg raar toch dat die geen 40mbit aankan?? Ik krijg gewoon 100mbps
[afbeelding]

situatieschetsje:

Morgen maar een nieuwe router scoren ;(
Niet zo raar hoor. Als dat ding voor (A)DSL bedoelt is, dan is 20mbit zat. Normale ADSL consumenten lijntjes gaan toch niet hoger dan dat...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:31
Kan zijn dat je wan poort van je router maar max 20mb aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:17
SYQ schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:32:

situatieschetsje:
He, wat? Je hebt twee routers rechtstreeks op het modem aangesloten?

Waarom heb je eigenlijk twee routers nodig? Kun je niet alle PC's achter die Sitecom aansluiten, misschien met een switch ertussen?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Ik gebruik hem meer als switch, dus geen WAN poort. En ja ik weet dat het een adsl modem is, maar de specs zeggen toch echt 100mbps. Ook krijg ik dit terug zoals te zien is op screenshot. Reden dat ik hem nooit heb vervangen is vanwege ingebouwde SIP mogelijkheden. Ach, de boosdoener is gevonden :)

@Xander.. Ze fungeren beide als switch :) Dns en alle meuk uitgezet, reden is dat wifi bereik niet geweldig is dankzij de muren thuis vandaar twee routers en dus 2 wifi netwerken

[ Voor 23% gewijzigd door SYQ op 04-04-2011 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik heb dat ook met een oude Asus router. En als ik die vervang door een gloednieuwe Sitecom WL-614 dondert de verbinding er iedere paar minuten uit voor like 10 seconden. De snelheid is dan echter wel goed, 40 ipv 30 op de Asus...Erg vreemd allemaal, lijkt me niet dat zo'n nieuw routertje dat zou moeten doen.

Heb trouwens nu met de Asus constant drops tijdens het downloaden, zwaar irritant. Moet nog uitvinden of het nou door m'n netwerk komt of door Ziggo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 12:36

TFHfony

Professional Weirdo

SYQ schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:41:
Ik gebruik hem meer als switch, dus geen WAN poort. En ja ik weet dat het een adsl modem is, maar de specs zeggen toch echt 100mbps. Ook krijg ik dit terug zoals te zien is op screenshot. Reden dat ik hem nooit heb vervangen is vanwege ingebouwde SIP mogelijkheden. Ach, de boosdoener is gevonden :)

@Xander.. Ze fungeren beide als switch :) Dns en alle meuk uitgezet, reden is dat wifi bereik niet geweldig is dankzij de muren thuis vandaar twee routers en dus 2 wifi netwerken
De poorten zijn 100mbit. Maar dat betekent niet dat het ding snel genoeg is om 100mbit van WAN naar LAN te brengen. Dit staat volledig los van elkaar. De switch functie zal wel 100mbit kunnen doen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gijs007 schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:10:
heb van het weekend me abonnement via de Ziggo website van alles in 1 plus naar extra verandert.
weet iemand hoelang het duurt voordat je het nieuwe modum,etc binnen krijgt en je er gebruik van kan maken?
of moet je eerst nog ziggo opbellen?
Wanneer je al een ED3-modem hebt kan het ieder moment al werken. Anders duurt het een weekje. Kijk trouwens nog een keertje je oude schoolboeken Nederlands na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:53:
[...]

Wanneer je al een ED3-modem hebt kan het ieder moment al werken. Anders duurt het een weekje. Kijk trouwens nog een keertje je oude schoolboeken Nederlands na.
zit nog op school ;)
heb ook dyslexie trouwens :o

maar het is duidelijk :)

[ Voor 4% gewijzigd door Gijs007 op 04-04-2011 21:22 ]

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 19:36
Gijs007 schreef op maandag 04 april 2011 @ 21:22:
[...]

zit nog op school ;)
heb ook dyslexie trouwens :o

maar het is duidelijk :)
Ik weet dat ik het niet moet doen, maar doe het lekker toch :D. Jij haalt echt het niveau van dyslexie naar beneden. Zelf heb ik ook dyslexie, ook officieel vastgesteld e.d., maar dat houdt niet direct in dat je al je taalvauden maar op je dyslexie mag / kan afschuiven. Je reply een keer opnieuw doorlezen scheelt een stuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op 1 april knalde mijn download snelheid ineens naar de 7 MB/s terwijl ik alles in 1 plus heb. Maar sinds de avond 1 april kom ik niet boven de 800KB/s uit, iemand anders hier met dezelfde problemen? Ik heb hiervoor altijd netjes met 2 - 2,5MB/s kunnen downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 10:38
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:10:
Op 1 april knalde mijn download snelheid ineens naar de 7 MB/s terwijl ik alles in 1 plus heb. Maar sinds de avond 1 april kom ik niet boven de 800KB/s uit, iemand anders hier met dezelfde problemen? Ik heb hiervoor altijd netjes met 2 - 2,5MB/s kunnen downloaden.
Ik heb sinds de verhogen totaal geen stabiele lijn meer, voorheen altijd een strak lijntje nu hoge bergen en diepe dalen.
soms...heeel soms blijft ie strak op 4.8 hangen maar een half uurtje later knalt ie er uit en gaat het alle kanten op behalve de goede. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik weeet ook niet wat er aan de hand is. In eens werken geen van mijn drie routers meer, ook niet na reset. Sluit ik laptops of pc aan op ziggo modem heb ik internet.

Dns werkt via routers wel maar verder niks. Cisco e4200 , sitecom en een linksys. Alle 3 al naar fabrieksinstellingen gereset maar probleem blijft.

Maar eens werken via modem en kijken of wel stabiel blijft. Vraag het me af.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

Capo schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:20:
Ik weeet ook niet wat er aan de hand is. In eens werken geen van mijn drie routers meer, ook niet na reset. Sluit ik laptops of pc aan op ziggo modem heb ik internet.

Dns werkt via routers wel maar verder niks. Cisco e4200 , sitecom en een linksys. Alle 3 al naar fabrieksinstellingen gereset maar probleem blijft.

Ik neem aan 3 routers individueel aangesloten op het modem en niet alle 3 achter elkaar?
Het verschilt waarschijnlijk per merk/type modem maar zo'n ding heeft een beperkt geheugen voor mac adressen van apparaten die zijn aangesloten. Dus als je 3 keer een apparaat op het modem hebt aangesloten, werkt het 4e apparaat niet. Dan moet je eerst je modem resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Capo schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:20:

Hmm, raar. Toen ik me DIR-655 verving voor de E3000 had ik me Ubee niet eens gereset. Internet werkte gelijk. Heb je wel een kabel van modem naar de router? :P

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Alle 3 zijn apart aangesloten geweest ja na de e4200 ineens niet meer leek te functioneren. Alle 3 zijn netjes gereset naar fabrieks instellingen, van daaruit heb je dan ook per direct gewoon internet ( waarbij alles open staat :P )

Alle 3 exact zelfde probleem, wel DNS, geen internet. En dat op meerdere laptops en pc's. Crap..

Had gehoopt dat de snelheid geupgrade was en dat het stond te klapperen. Want we zijn al keer terug gestapt in snelheid omdat de beloofde snelheid niet gehaald kon worden.

Maar eens wat testen en kijken of er wat klappert..

Weet iemand nog hoe je op het ziggo modem kon inloggen ? :S scheen een trucje voor te zijn. Eens kijken wat de signaal waardes zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Capo op 04-04-2011 22:38 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quipeace
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 11:06
Peaky schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:13:
[...]

Ik heb sinds de verhogen totaal geen stabiele lijn meer, voorheen altijd een strak lijntje nu hoge bergen en diepe dalen.
soms...heeel soms blijft ie strak op 4.8 hangen maar een half uurtje later knalt ie er uit en gaat het alle kanten op behalve de goede. :'(
Hier ook dezelfde ervaringen. Ik zat vast op 12.5Mbps, ik herstart zonet m'n router (WNDR3700 met OpenWRT) en ik zit weer op 40Mbps. Ik ben benieuwd of de herstart het heeft verholpen, of dat het toeval is geweest. Hiervoor ook altijd strak op de 22Mbps.

Raar.

EDIT: Zit hier nog steeds op 40Mbps. Ik ben benieuwd of het dit keer wèl blijft hangen.

[ Voor 6% gewijzigd door Quipeace op 05-04-2011 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Bullet NL schreef op maandag 04 april 2011 @ 10:08:
[...]

Dan had hij dat moeten zeggen, en niet moeten verklaren dat "alles nu weer zou moeten werken", terwijl hij op z'n klompen aan kon voelen dat dat niet zo was (getuige de niet werkende laptop en 2 smartphones).

Maargoed, case closed, verbinding werkt verder prima en de volgende keer sluit ik het zelf wel aan, blijkbaar geldt ook hier het aloude credo "als je wilt dat het goed gebeurt, moet je het zelf doen" :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach.. ik heb wel vaker rare dingen zien gebeuren met de monteurs. Zo werd bij een kennis van me (kerel van in de 70) vorige maand alles-in-een opgeleverd (overstap van adsl). Toen het internet het 2 dagen later niet meer deed en de helpdesk niet kon helpen werd ik ingeschakeld. De monteur had bij installatie inderdaad netjes het modem en meegeleverd router geïnstalleerd, een laptop draadloos verbonden. De tweede computer werkte ook en weg was de monteur.
Hij was alleen vergeten een kabel te trekken vanaf de router naar de tweede computer. En de computer zat toen de monteur vertrok nog netjes verbonden met het toen nog werkende adsl modem. 8)7

Tja.. als je als monteur kijkt of de verbinding werkt (even naar google.com) ipv daadwerkelijk controleert of zaken als ip/gateway/dns ook goed binnenkomen en kijkt wat het wan ip is, kan er wel eens wat mis gaan.

Ik houd het maar op gebrekkige training/kennis/interesse (het zijn veelal electriciens, geen ict'ers) icm tijdsdruk door een krappe planning. Dat merk je bij installaties die net even wat uitlopen of waar de situatie anders is dan normaal. Zo heb ik gemerkt dat monteurs vaak vertrekken voordat het modem online is (de eerste keer kan het vrij lang duren). Gaat meestal goed.. maar bij mij en mijn zwager was het niet zo'n goed plan.
Bij mij bleek (achteraf dan) het geleverde modem niet bij ziggo geregistreerd (toen nog @home). Bij mijn zwager moest (zo bleek later na veel communicatie met ziggo en een speurtocht in het pand, in de centrale meterkast van het appartementen complex de coax-aansluiting nog geschikt te moeten worden gemaakt voor 2-weg communicatie (schakelaar omzetten en klaar)). Bij beide gevallen was het bellen met ziggo en druk zetten om de zelfde dag nog een monteur terug te laten komen.

Ohja, bij mijn ouders toen @home/ziggo nog op het com21 netwerk werkte was het helemaal leuk. Mijn ouders waren een vroege klant en voor veel monteurs was internet via de kabel iets nieuws. De monteur beweerde dat internet alleen zou werken met de door hem meegeleverde netwerkkaart en niet met de netwerkkaart die ik zelf al had. Onzin natuurlijk, maar dat wist ik toen niet.
Meerdere computers tegelijk online.. nee dat kon niet.

[ Voor 22% gewijzigd door job op 05-04-2011 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 22:33
Hier sinds 1 uur geen internet meer. On line led blijft knipperen op m'n motorola. Modem resets halen helaas niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 15:23

Crusader

Arc Nature

job schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 01:20:

Meerdere computers tegelijk online.. nee dat kon niet.
Nee, dat mócht niet ;)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Ziggo modem 8uur van de stroom gehad en opeens werkt alles weer. Jeuj. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:45

OMX2000

By any means necessary...

Hier in Tilburg (5042) haal ik op speedtest down/up 40.99 Mbps en 3.76 Mbps. De upload valt me wel tegen. Maar de download is wel lekker. Toch een 30% speedboost.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:50

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Afgelopen dagen ook wat storing gehad. Meest vervelende daarmee was dat ze bij ziggo hier zelf niet van op de hoogte waren toen ik belde. Ze wilden dus een monteur sturen die volgende week pas tijd had. Moest lullen als brugman om dit te vervroegen naar aanstaande donderdag. Leuk, maar ik kreeg zelfs m'n alarm niet aan, gezien de telefoonstoring.

Maargoed, 'savonds werkte het weer, en bleek zelfs dat er op de site van ziggo melding werd gemaakt van een groepsstoring. Hoop dat het weer even blijft werken zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Volgens mij is Ziggo bezig met de voorbereiding voor nieuwe produkten, krijg een vragenlijst binnen en daaruit het volgende stukje tekst
Het volgende onderdeel van het onderzoek is gericht op nieuwe gecombineerde Telecompakketten. In een gecombineerd pakket kunnen diensten opgenomen worden voor (Analoge, Digitale en Interactieve) Televisie, Internet, Vaste Telefonie, Mobiele Telefonie en Mobiel Internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloggs
  • Laatst online: 05-10 09:36
Heb zojuist mijn nieuwe modem ontvangen en maak gebruik van Internet Z2. Vreemd genoeg haal ik niet de geadverteerde 30 Mb maar 50 Mb. HSI steden nog hoger kennelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
50 is 10 te hoog ;)

Alles-in-1 Extra
Alles-in-1 Plus
Alles-in-1 Basis

Prijs per maand
€ 67 per maand
€ 52 per maand
€ 42 per maand

Snelheid
download 120 Mbit/s
upload 10 Mbit/s
download 40 Mbit/s
upload 4 Mbit/s
download 10 Mbit/s
upload 1 Mbit/s

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Bij mij is het een behoorlijk zwabberlijntje op het moment met een ubee modem.

5-->72--->33-->12--> enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Nu online
Nee, 20. :)

Een Z2 abo is niet hetzelfde als een aio Plus abo. Z2 gaat van 15/2,5 naar 30/3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
Cloggs schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:15:
Heb zojuist mijn nieuwe modem ontvangen en maak gebruik van Internet Z2. Vreemd genoeg haal ik niet de geadverteerde 30 Mb maar 50 Mb. HSI steden nog hoger kennelijk?
Dan heb je gewoon Z3 dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:27

JB

Cédric roelt!

OMX2000 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 09:15:
Hier in Tilburg (5042) haal ik op speedtest down/up 40.99 Mbps en 3.76 Mbps. De upload valt me wel tegen. Maar de download is wel lekker. Toch een 30% speedboost.
Zojuist mijn modem een schop gegeven en hier ook op de nieuwe snelheid (5961). Upload heb ik nog niet eerder rond de 4 gehaald, meestal rond die 3,5 3,75.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Werkt bij jullie de "gratis digitale zender" van deze maand? Sport 1 dus? Bij mij blijft het beeld gewoon zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-10 23:11

Klippy

Still Game

Maastricht (6228) ook naar 40Mbit na modem-reset.
Gisteren nog niet, dus ik denk meld het even :)
Vraaag schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 19:40:
Werkt bij jullie de "gratis digitale zender" van deze maand? Sport 1 dus? Bij mij blijft het beeld gewoon zwart.
Ja, maar je weet dat je op dat Etalagekanaal moet kijken (13)?

[ Voor 59% gewijzigd door Klippy op 05-04-2011 19:51 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:07
Weet iemand toevallig ook of er een custom firmware is voor de Cisco HD recorders van Ziggo? Wil die ethernet port nu wel eens gaan gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Laatst online: 05-10 10:38
Thombias schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:47:
Bij mij is het een behoorlijk zwabberlijntje op het moment met een ubee modem.

5-->72--->33-->12--> enz.
het gaat hier al een middagje + begin van de avond goed zit nu strak op 40+ dit is voor mij wel uniek..heb/had ook het zelfde als wat je hier boven neer zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Klippy schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 19:48:
[...]

Ja, 113 is het op mijn tv, maar blijft zwart. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Klippy schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 19:48:
[...]

Los daarvan..volgens mij heeft dat kanaal heel weinig bandbreedte. Het is nog slechter dan Digitenne lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ooh. zeker wel.
Elke klant had maximaal 3 computernamen (eindigend op a,b&c) om mee online te kunnen.
Standaard kreeg je alleen de a naam, bellen met de helpdesk om b en c te activeren.
Een router wilden ze inderdaad niet.

[ Voor 18% gewijzigd door job op 05-04-2011 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Wat halen jullie voor snelheden met WiFi met Apple netwerk apparatuur. Ik kom bekabeld makkelijk aan de 120 mbit, maar draadloos is 20 bijzonder te noemen. Doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of je iets fouts doet? Ligt er maar net aan.
Welke apparatuur heb je? Met wireless-G is 20MBit zo'n beetje de max die je kan halen (zie de vele discussies hierover in dit topic).
Met wireless-N moet je meer kunnen halen. Maar, als het bereik bijvoorbeeld bagger is zal je nooit een hoge snelheid halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Mijn modem blijft stabiel branden qua lampjes maar de snelheid alle behalve met 20mbit. Ineens sinds vrijdag. Gruwelijk irritant :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Nickalicious schreef op woensdag 06 april 2011 @ 00:14:
Wat halen jullie voor snelheden met WiFi met Apple netwerk apparatuur. Ik kom bekabeld makkelijk aan de 120 mbit, maar draadloos is 20 bijzonder te noemen. Doe ik iets fout?
Met mijn AirPort Express (in G mode) haalde ik met mijn 20mbit Ziggo maar 400 kB/s. Het downloaden begint met 20 en zakt dan af. Met de kabel in de iMac haal ik non-stop volle snelheid.

Hoorde dat per 1 april de snelheden omhoog zijn gegaan, gisteren mijn modem een reset gegeven en zit nu op 40 mbit 8)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 16:16

RnB

You lucky bastard!
Ik weet het al veel langer, aantal keren modem een reset gegeven, nog steeds op oude snelheid.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-08 13:54
Diegene die de nieuwe snelheden al hebben, in welke regio zitten jullie allemaal? Ik zelf zit in 0592 en wacht nog met smart op mijn 40mbit upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

job schreef op woensdag 06 april 2011 @ 00:45:
Of je iets fouts doet? Ligt er maar net aan.
Welke apparatuur heb je? Met wireless-G is 20MBit zo'n beetje de max die je kan halen (zie de vele discussies hierover in dit topic).
Met wireless-N moet je meer kunnen halen. Maar, als het bereik bijvoorbeeld bagger is zal je nooit een hoge snelheid halen.
Nee heb van alles de meest recente versie, heb m'n Airport Express nu op 5ghz only gezet en nog haal ik maar 23 mbit terwijl ik er nog geen drie meter vanaf zit. Same met de Extreme. Tests doe ik met zowel m'n MacBook Pro als m'n iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
disturbedmind schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:22:
Diegene die de nieuwe snelheden al hebben, in welke regio zitten jullie allemaal? Ik zelf zit in 0592 en wacht nog met smart op mijn 40mbit upgrade.
Ik zit in de regio Horst aan de Maas.
Nickalicious schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:35:
[...]

Nee heb van alles de meest recente versie, heb m'n Airport Express nu op 5ghz only gezet en nog haal ik maar 23 mbit terwijl ik er nog geen drie meter vanaf zit. Same met de Extreme. Tests doe ik met zowel m'n MacBook Pro als m'n iPad.
Heb hetzelfde en ook wel eens ergens gelezen op Internet dat Apple+Ziggo rare dingen doet. Maar kan het forum item niet meer vinden. :(

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joepv schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:00:
[...]

Heb hetzelfde en ook wel eens ergens gelezen op Internet dat Apple+Ziggo rare dingen doet. Maar kan het forum item niet meer vinden. :(
Hier volop Apple: Mac Pro + iPad 2 + iPhone + Ziggo en nergens last van hoor.
Ziggo heeft juist een hele nette ondersteuning voor de Mac tot en met papieren installatiehandleidingen aan toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:10

HaTe

haat niet

Mensen uit Oldenzaal hebben nu ook de nieuwe snelheid. Dus het is tijd om je modem te rebooten! :P

[ Voor 3% gewijzigd door HaTe op 06-04-2011 13:13 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:49
Zijn er al mensen die de brief hebben ontvangen over wanneer je de nieuwe snelheid krijgt?
Hier al wel de nieuwe snelheid maar nog geen brief gezien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 15:27

JB

Cédric roelt!

Spekkie99 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:28:
Zijn er al mensen die de brief hebben ontvangen over wanneer je de nieuwe snelheid krijgt?
Hier al wel de nieuwe snelheid maar nog geen brief gezien..
Vanaf 1 april ;)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:44:
[...]

Hier volop Apple: Mac Pro + iPad 2 + iPhone + Ziggo en nergens last van hoor.
Ziggo heeft juist een hele nette ondersteuning voor de Mac tot en met papieren installatiehandleidingen aan toe.
Alles werkt ook, alleen ik haal bij grote downloads niet de 20 mbit (nu 40) over de AirPort Express ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Laatst online: 04-10 16:43
Ik heb net met Ziggo gebeld omdat ik nog steeds op 20 Mbit zit met Alles in 1 Plus. Vorige week had ik gebeld om te vragen of ik geen nieuw modem kreeg. Nee dat was niet nodig, mijn modem kon de nieuwe snelheid makkelijk aan... yeah right...

Net opnieuw gebeld en mijn modem kan de snelheid dus niet aan. Ik krijg ergens de komende weken bericht hierover. Ze kunnen niet aangeven wanneer precies.
Welk modem heb jij dan nu? De Motorola SBV5121E toevallig? Want die zou die snelheid toch juist WEL aan moeten kunnen?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:44

bakvis

Tweakers.Nerd

Hmm.. zojuist even mijn modem gereset (scientific atlanta). Rechtstreeks op de kabel haal ik tussen de 30 en de 50mbit (alles-in-een plus), prop ik mijn router (WRT54G van linksys) er weer tussen, dan haal ik via WIFI rechtstreeks langs de router 30mbit. Op mijn server (quad core amd, 8GB geheugen) haal ik echter maar 21mbit. De server zit via een extra switch via UTP aangesloten op de router.

Doe ik er verstandig aan om mijn router en/of switch te upgraden naar 1gbit en WIFI-N?

Ik haal de nieuwe snelheid dus wel, maar niet meer zodra ik de router er weer tussen plaats!

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Laatst online: 14:18
bakvis schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:41:
Hmm.. zojuist even mijn modem gereset (scientific atlanta). Rechtstreeks op de kabel haal ik tussen de 30 en de 50mbit (alles-in-een plus), prop ik mijn router (WRT54G van linksys) er weer tussen, dan haal ik via WIFI rechtstreeks langs de router 30mbit. Op mijn server (quad core amd, 8GB geheugen) haal ik echter maar 21mbit. De server zit via een extra switch via UTP aangesloten op de router.

Doe ik er verstandig aan om mijn router en/of switch te upgraden naar 1gbit en WIFI-N?

Ik haal de nieuwe snelheid dus wel, maar niet meer zodra ik de router er weer tussen plaats!
Je geeft het zelf toch al aan?? Je router is zeer sterk verouderd, een nieuwe router zal je inderdaad toekomst proof maken en er voor zorgen dat je volledig gebruik kunt maken van je nieuwe snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Nu online
M.v.Veelen schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:39:
Welk modem heb jij dan nu? De Motorola SBV5121E toevallig? Want die zou die snelheid toch juist WEL aan moeten kunnen?
Ja, maar het punt is meer dat de Motorola een docsis 2 modem is, en die zijn minder flexibel dan docsis 3. De helpdesk gaat die termen niet noemen omdat de klanten dat niet snappen.

Archie legt het hier prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
grun93 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:40:
[...]

Ja, maar het punt is meer dat de Motorola een docsis 2 modem is, en die zijn minder flexibel dan docsis 3. De helpdesk gaat die termen niet noemen omdat de klanten dat niet snappen.

Archie legt het hier prima uit.
Heb de helpdesk gebeld en ze schroomden niet om die bewoordingen in de mond te nemen hoor :)

Overigens wordt dit type dus OOK vervangen door een Docsis3 modem in de periode van 1 mei tot 1 september werd mij verteld. En als je toevallig op vakantie bent heb je nog twee weken de tijd om 'm op te halen op het postkantoor. Ben je te laat dan kun je ze bellen en sturen ze binnen 3 dagen het modem naar je toe.

Uitzonderingen maken beginnen ze niet aan zoals je zult begrijpen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
Krijgen nieuwe klanten ook zo'n Docsis 3 modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
VorteXLP schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:55:
Krijgen nieuwe klanten ook zo'n Docsis 3 modem?
Lijkt mij wel ja. Anders houdt het in dat ze extra kosten moeten gaan maken om die later weer te vervangen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 15:54
Razer schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:58:
[...]

Je geeft het zelf toch al aan?? Je router is zeer sterk verouderd, een nieuwe router zal je inderdaad toekomst proof maken en er voor zorgen dat je volledig gebruik kunt maken van je nieuwe snelheden.
Gelukkig staat dat altijd duidelijk aangegeven op de router (not). Even goed opletten dus wat je koopt want 100 mbit wan en lan poorten betekend meestal tot max 50 mbit internet (wan->lan troughput), meestal lager.

gbit routers hebben dit probleem minder, gewoon even zoeken naar een > 100 mbit wan-> lan troughput, je weet immers niet hoe snel ze omhoog zullen gaan.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WEBsel schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 16:23:
Hier in 3552 is er volgens mij ook wat veranderd, maar het is me niet helemaal duidelijk:
[afbeelding]
[afbeelding]
aangezien ik Alles in 1 Plus met 30/4 Mbit heb. Alleen de upload is consequent 5 tot 7% trager dan beloofd.
Als ik een bestandje download met Firefox 4.0 haal ik maximaal 3,3MB/s en dat is dan van een snelle server. Dat getal vertrouw ik dan wat meer....
Hier in 3552 is de verhoging inmiddels doorgevoerd.
Strak 40 Mbit!

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/1z56std.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
//offttopic

Is het nu zo moelijk om de Topic waarschuwing te lezen?

Fijn dat iedereen een upgrade heeft gehad, maar als alle Tweakers die bij Ziggo een abonnement hebben dit gaan doen krijgen we alleen maar vervuiling!

SVP de Topicwaarschuwing lezen en niet meer doen!

// ontopic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op woensdag 06 april 2011 @ 18:15:
//offttopic

Is het nu zo moelijk om de Topic waarschuwing te lezen?

<knip>
Sorry dat ik je in de rede val:
quote: Topic waarschuwing
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Mits er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
WEBsel vroeg toch om bevestiging, of niet dan?
Maar ja, wil verder geen discussie hierover.. is niet mijn bedoeling..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2011 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paksoy
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-08 11:48
Ik zou graag willen overstappen van mijn huidige provider (Tele2). Ik deed de postcode-check op Ziggo.nl, en het vertelt me dat Ziggo in mijn regio niet wordt ondersteund.
Ik begrijp niet precies waarom? Ik wil heel graag overstappen, maar dit is het enige dat me nu tegenhoudt.
Pagina: 1 ... 110 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!