@Paksoy: Ik zit nu ook bij Tele2 maar hier kan het wel, en 15 april zal ik overgestapt zijn. Wat is je huidige regio? En heb je je postcode wel goed ingevuld?
Misschien heeft Paksoy er een klein beetje last van dat hij in Schiedam woont? Das Caiway gebied toch?
Ik deed de postcode check bij Caiway en daar kan het wel. Dus dit houdt in dat als ik HD zenders wil, ik alleen Caiway als keuze heb? Ziggo leek me beter.Johny_B schreef op woensdag 06 april 2011 @ 19:33:
Misschien heeft Paksoy er een klein beetje last van dat hij in Schiedam woont? Das Caiway gebied toch?
Dat zou wel jammer zijn 40Mbit klinkt wel goed.
Bij kabelinternet/tv hangt het van de plaats/regio waar je woont af welke provider je kan krijgen...
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Bij caiway kan je ook 50 Mb/s krijgen, kost volgens mij wel 50 euro per maand.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Voor TV zou ik 100x liever Caiway hebben vanwege het onversleutelde basispakket, maar voor Internet steken ze wel wat karig af tov wat je krijgt voor hetzelfde geld bij Ziggo en UPC.
Ik heb nog steeds geen brief/email gekregen maar wel sinds eind Maart de verhoging, dus die brief is niet noodzakelijk lijkt mij.
Bedankt, Jeffrey, ik ben hier zeker mee gebaat. Na herstart van modem nu ook 41/3,8. Nog steeds is de upload 95% van de geadverteerde snelheid. Wat mij betreft gaan ze die nu ook eens omhoog doen: 40/10 lijkt me mooi. Is daar geen markt voor?Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 18:43:
[...]
Sorry dat ik je in de rede val:
[...]
WEBsel vroeg toch om bevestiging, of niet dan?
Maar ja, wil verder geen discussie hierover.. is niet mijn bedoeling..
Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323
Mensen uit Bedum en omstreken hebben nu ook de nieuwe snelheid. Dus het is tijd om je modem te rebooten
Zit er over te denken om van Plus naar Basis te downgraden. Op zich is 10/1 prima, downloads duren wat langer maar of die extra snelheid € 10,- per maand waard is..

Divide and conquer.
Dat heb ik gedaan van Extra naar Plus. 40mbit is zat, en scheelt weer €15 in de maand.
Hoi!
Ik had xs4all zat op 14 mb down niet slecht eigenlijk.
Bij afsluiten bij ziggo naar 20 meteen de snelheidsverhoging meegepikt en zit op 40, is snel zat, ik hoeft echt geen 120 te hebben.
Bij afsluiten bij ziggo naar 20 meteen de snelheidsverhoging meegepikt en zit op 40, is snel zat, ik hoeft echt geen 120 te hebben.
Burp
Zojuist alles-in-1 plus besteld! Ik vroeg mij af wat voor modem ik daar bij krijg, kon het namelijk met de search en op de ziggo site niet vinden. Kan iemand mij vertellen hoeveel ethernet porten er op zitten?
Learn something new every day.
1 ethernet poort.
2 rj11 poorten
1 usb poort (die uitgeschakeld is)
1 coax male f-connector.
Het is dan ook een bridged modem. Routeren doet het ding niet, en als je met meer dan 1 pc online gaat dan moet je dus nog een losse router aanschaffen.
2 rj11 poorten
1 usb poort (die uitgeschakeld is)
1 coax male f-connector.
Het is dan ook een bridged modem. Routeren doet het ding niet, en als je met meer dan 1 pc online gaat dan moet je dus nog een losse router aanschaffen.
[ Voor 115% gewijzigd door job op 07-04-2011 17:35 ]
Volgens mij heb ik een upgrade gehad... Ik heb hier in Den Haag All in One Plus (middelste) en haal nu over mijn draadloze N netwerk 4,72mb per seconde downloadsnelheid
[ Voor 3% gewijzigd door sebastius op 07-04-2011 17:39 ]
Ik was benieuwd of ik al geupgrade was: modem even van de stroom en 40mbit down, 4up.
Best fijn..
(Amersfoort trouwens, we hadden al een tijdje 30..)
Best fijn..
ping 127.212.23.124
Hier postcode 1972 (IJMUIDEN) ook inmiddels de snelheid vehoogd

Komende vanaf Telfort ADSL

Lekker toch

Lekker toch
lees even de waarschuwing!Freestuff schreef op donderdag 07 april 2011 @ 20:36:
Hier postcode 1972 (IJMUIDEN) ook inmiddels de snelheid vehoogd![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Lekker toch
het ligt eraan in welk gebied je woont. Je woont dus of in het UPC of Ziggo gebied. Ik zou graag zien dat het anders was, maar het is nu eenmaal zo.Paksoy schreef op woensdag 06 april 2011 @ 19:18:
Ik zou graag willen overstappen van mijn huidige provider (Tele2). Ik deed de postcode-check op Ziggo.nl, en het vertelt me dat Ziggo in mijn regio niet wordt ondersteund.
Ik begrijp niet precies waarom? Ik wil heel graag overstappen, maar dit is het enige dat me nu tegenhoudt.
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell
Lukt vele nog niet om m'n waarschuwing te lezen of negeren hem in enthousiasme helaas. Zal toch niet zover moeten komen dat er waarschuwingen gegeven moeten worden. Een persoonlijke berichtje om op vingers te tikken en te wijzen op een stuk tekst dat midden in je scherm stond...
Wat is iedereen toch enorm blij met meer bits/s. Surfen gaat niet sneller hier, mailen ook niet. Alleen de enkele grote download die we doen is sneller binnen dan voorheen. Nu gebruik ik mijn verbinding zeker <1% van de tijd
Wat is iedereen toch enorm blij met meer bits/s. Surfen gaat niet sneller hier, mailen ook niet. Alleen de enkele grote download die we doen is sneller binnen dan voorheen. Nu gebruik ik mijn verbinding zeker <1% van de tijd
[ Voor 23% gewijzigd door bjck op 07-04-2011 21:48 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
dit soort upgrades spoort de 120mbit users ook niet echt aan om op 120mbit te blijven, ik ga ook downgraden
We zijn ook overgestapt naar Ziggo alles in 1 ,wordt ingegaan per 15april.
-Premium draadloze router
-HD ontvanger met smartcard
Vorige provider was tele 2 (i-net+telefoon), geen problemen eigenlijk en Canaldigitaal voor tv, dit was eigenlijk de reden om over te stappen, vanwege de vele problemen met de decoder.
Ik ben benieuwd.
-Premium draadloze router
-HD ontvanger met smartcard
Vorige provider was tele 2 (i-net+telefoon), geen problemen eigenlijk en Canaldigitaal voor tv, dit was eigenlijk de reden om over te stappen, vanwege de vele problemen met de decoder.
Ik ben benieuwd.
|2600k|Asus 290|
Want? 120 is nog steeds 80 Mbit meer. 14 MB/sec tegen 3,75 MB/sec.sander817 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 21:53:
dit soort upgrades spoort de 120mbit users ook niet echt aan om op 120mbit te blijven, ik ga ook downgraden
Over de upload dan nog te zwijgen..
Dacht dat ziggo pas in september de snelheden zou verhogen, ach ik vind het niet erg, alleen nu is mn wifi te traag(haalt 23mb down ipv 40, dus maar over op wifi N en hopen dat het de oplossing isGefeliciteerd! De nieuwe snelheid van uw
Alles-in-1 Plus abonnement wordt 40 Mbit/s
Om de nieuwe snelheid te krijgen, hoeft u alleen uw modem te resetten. Dit doet u door het modem 30 seconden van de stroom te halen. Steek daarna de stekker weer in het stopcontact. Wacht enkele minuten totdat het modem verbinding heeft gemaakt en de lampjes gaan branden. Uw modem is herstart.
Ws wel, want Wifi G is 54 Mbit half duplex, dus 27 Mbit/sec max.hipy schreef op donderdag 07 april 2011 @ 22:32:
[...]
Dacht dat ziggo pas in september de snelheden zou verhogen, ach ik vind het niet erg, alleen nu is mn wifi te traag(haalt 23mb down ipv 40, dus maar over op wifi N en hopen dat het de oplossing is)
Minus wat overhead etc. is 23 Mbit meer dan keurig
with ^^Exorcist schreef op donderdag 07 april 2011 @ 22:08:
[...]
Want? 120 is nog steeds 80 Mbit meer. 14 MB/sec tegen 3,75 MB/sec.
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Begrijp ik hem niet? 120-40 is toch een behoorlijk verschil en met de juiste apparatuur haal je die snelheid heus wel via newssites (waar je anders 120Mbit voor nodig hebt zou ik persoonlijk niet weten).sander817 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 21:53:
Hoe kom je daar bij? 40mbit = 5MB/sec.Exorcist schreef op donderdag 07 april 2011 @ 22:08:
[...]
Want? 120 is nog steeds 80 Mbit meer. 14 MB/sec tegen 3,75 MB/sec.
Dus niet 1GB in ong 1 minuut, maar 1 GB in ong 3 minuten. Voor mij prima, en ook gedowngrade.
Zelf trok ik inderdaad altijd de 120mbit wel vol. Maar vindt het die €180 extra per jaar niet waard. Dabn wacht ik wel een paar minuutjes langer of zet ik even een pot koffie, wat ik anders ook zou doen
[ Voor 22% gewijzigd door EWK op 08-04-2011 09:30 ]
Hoi!
Heeft er uberhaupt iemand die 4Mbit up gehaald na de upgrade van 1 april?
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Verwijderd
ik blijf mooi op alles in 1 extra om de snelheid van de upload omdat me vader veel foto's maakt bij skeeleren en voetbal en dus duizenden foto's upload en omdat ik het internet zie als een video recorder en alles wat ik gemist heb dus terug zie via het internet via downloads uit nieuwsgroepen.
allebei data stream die je opslaat alleen andere opslagmethode
ene keer dvd / vhs band en nu dus hdd.
en omdat met de nieuwe pakketten vanaf juni ik daar meer voordeel op haal qua HD zenders en desnoods ook de interactive opties in die pakketten.
en de nieuwsgroep van ziggo is in extra fair user policy dus zonder data limiet zoals bij basis en plus.
nu nog hopen dat snelheid van het downloaden naar rond de 200 gaat in het najaar als ik geruchten mag geloven. al waren dat maar internet geruchten die ik ergens heb opgevangen ( weet niet meer waar ).
meer snelheid en vrij gebruik van data ( zonder limieten ) zorgt voor innovatie en die snelheid is dan wel weer te weinig over een jaar.
het liefst zou ik zien dat de snelheid van het internet is dat wat je hardware technisch max kan verwerken qua specs. als hdd , processor, geheugen en netwerk architectuur
allebei data stream die je opslaat alleen andere opslagmethode
en omdat met de nieuwe pakketten vanaf juni ik daar meer voordeel op haal qua HD zenders en desnoods ook de interactive opties in die pakketten.
en de nieuwsgroep van ziggo is in extra fair user policy dus zonder data limiet zoals bij basis en plus.
nu nog hopen dat snelheid van het downloaden naar rond de 200 gaat in het najaar als ik geruchten mag geloven. al waren dat maar internet geruchten die ik ergens heb opgevangen ( weet niet meer waar ).
meer snelheid en vrij gebruik van data ( zonder limieten ) zorgt voor innovatie en die snelheid is dan wel weer te weinig over een jaar.
het liefst zou ik zien dat de snelheid van het internet is dat wat je hardware technisch max kan verwerken qua specs. als hdd , processor, geheugen en netwerk architectuur
Verwijderd
Het zal wel aan mij liggen maar je post is zeer onsamenhangend en slecht leesbaar..Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 11:30:
ik blijf mooi op alles in 1 extra om de snelheid van de upload omdat me vader veel foto's maakt bij skeeleren en voetbal en dus duizenden foto's upload en omdat ik het internet zie als een video recorder en alles wat ik gemist heb dus terug zie via het internet via downloads uit nieuwsgroepen.
allebei data stream die je opslaat alleen andere opslagmethodeene keer dvd / vhs band en nu dus hdd.
Ik heb de overstap nu dan eindelijk ook gemaakt naar Ziggo. De monteur komt als het goed is vannavond langs (normaliter zou ik het zelf doen, maar de kabelaansluiting/wall outlet is erg verouderd). Ik ben benieuwd, van Online adsl naar Ziggo alles-in-een Plus zou toch wel een verbetering moeten zijn.
Ik denk dat het een opluchting zal zijn. Ik kwam van Hellfort en dan is dit een giant step for mankind.Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 11:45:
Ik heb de overstap nu dan eindelijk ook gemaakt naar Ziggo. De monteur komt als het goed is vannavond langs (normaliter zou ik het zelf doen, maar de kabelaansluiting/wall outlet is erg verouderd). Ik ben benieuwd, van Online adsl naar Ziggo alles-in-een Plus zou toch wel een verbetering moeten zijn.
Moet ik er wel bij zeggen dat de ADSL hier maar 6 Mb haalde in de toppen van de sinuslijn. Het was dus vaker veel lager.
De internetverbinding van Mark is zo snel dat hij geen tijd heeft om zijn berichtje te controleren op fouten.Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 11:45:
[...]
Het zal wel aan mij liggen maar je post is zeer onsamenhangend en slecht leesbaar. ...
Lees je zin eens.W1ck1e schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 11:56:
[...]
De internet verbinding van Samtax is zo snel dat hij geen tijd heeft om zijn berichtje te controleren fouten.
Ik hoop dat mijn overstap goed gaat. Kijk er wel naar uit, ga dus van 3 Mbit naar 120Mbit
Ik ben gisteren overgegaan van Online ADSL naar Alles-in-één Plus, eveneens met monteur. Werkt als een zonnetje. Ik kreeg vanochtend wel een mailtje van Online dat ze mij lijnhuur in rekening gaan brengen: mijn ADSL-abonnement bleek (nog) niet te zijn opgezegd en mijn telefonie-abonnement bij KPN wel. Na wat belletjes heen en weer naar Ziggo en Online is dat ook weer opgelost. Dat zou ik dus wel even in de gaten houden, voordat je vervolgens weer een extra maand aan Online vastzit.Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 11:45:
Het zal wel aan mij liggen maar je post is zeer onsamenhangend en slecht leesbaar..
De snelheid is prima. Zo'n 40 à 41 Mbit downstream, maximaal 3.8 Mbit upstream. 3,9 heb ik nog niet gezien en 4 al helemaal niet. Houd er ook rekening mee dat het standaardmodem van Ziggo (een Cisco in mijn geval) slechts één ethernetpoort heeft. In dat geval moet je dus wel een eigen (draadloze) router hebben staan wil je de verbinding met meer computers delen.
MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB
@Hierboven: Een modem heeft altijd maar een poort. Anders is het een router/swtich of hub/. De upstream is bij meerdere mensen niet altijd de max, maar je zit er zo dichtbij, ik zou geen reden tot klagen hebben.
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell
En al helemaal niet in verhouding tot ADSL...Eldariel schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 13:28:
@Hierboven: Een modem heeft altijd maar een poort. Anders is het een router/swtich of hub/. De upstream is bij meerdere mensen niet altijd de max, maar je zit er zo dichtbij, ik zou geen reden tot klagen hebben.
Gamertag for Xbox: R0SSI
ik heb juist dikke downgrade gekegen. heb nu 40mbit inplaats van de 120 die ik altijd al had.
heb ziggo extra. iemand ook zelfde probleem? of doe ik nu iets verkeerds?
heb wel namelijk net een nieuwe HDD van 1 TB op me router aangesloten (netgear wndr3700)
Zou het daar aan liggen?
heb wel namelijk net een nieuwe HDD van 1 TB op me router aangesloten (netgear wndr3700)
Zou het daar aan liggen?
Bij snelheidsproblemen, altijd als eerste zonder router checken.elmalonl schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 11:58:
ik heb juist dikke downgrade gekegen. heb nu 40mbit inplaats van de 120 die ik altijd al had.
Zou het daar aan liggen?
Heb je dan nog troubles, helpdesk bellen.
Heb je dan geen troubles, dan je interne netwerk checken.
Ligt er ook een beetje aan hoe je dat meet. Heb je die HD aangesloten op de USB poort van die router? Die USB poorten ondersteunen niet altijd de maximale snelheid. Als je dan een bestand download vanaf internet rechtstreeks naar die HD, kan het zijn dat deze USB koppeling de bottleneck is.elmalonl schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 11:58:
Zou het daar aan liggen?
Ik weet niet of bovenstaande geld voor deze specifieke router, maar dat zou je kunnen opzoeken.
Is het een HD die je via het netwerk hebt aangesloten, dan moet je even doorgaan met troubleshooten (wat voor snelheid haal je bijvoorbeeld intern met het kopiëren van een bestand van/naar die HD).
Hier is de lijn ook aan het klapperen (3532), op de ziggo speedtest haal ik nu tussen de 50 en 80 Mb/s, denk dat er wat storingen zijn, upload is wel de normale 10 Mb. Ik wacht het nog een dagje af voor ik ga bellen.elmalonl schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 11:58:
Zou het daar aan liggen?
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
ik had gisteren dat mijn snelheid terugviel naar 35mbit en ook viel mn verbinding een keer op 10 (dat ik gemerkt heb) weg voor een minuutje. Had gebeld naar de helpdesk en die zeiden dat er in brabant onderhoud was ivm snelheidsverhoging en dat het na 10 april wel weer over zou moeten zijn. Bij mij lijkt het inmiddels weer allemaal normaal...MeNTaL_TO schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 14:31:
[...]
Hier is de lijn ook aan het klapperen (3532), op de ziggo speedtest haal ik nu tussen de 50 en 80 Mb/s, denk dat er wat storingen zijn, upload is wel de normale 10 Mb. Ik wacht het nog een dagje af voor ik ga bellen.
Ik heb ook even met 1200 gebeld, helpdesk kon niets vinden, zouden even een notitie aanmaken en rondvragen of er een storing was (was er niet). Echter 10 min na het telefoontje haal ik wel weer 120 Mb, ik hou het op toeval, maar opvallend is het wel.dbm_ schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 14:40:
[...]
ik had gisteren dat mijn snelheid terugviel naar 35mbit en ook viel mn verbinding een keer op 10 (dat ik gemerkt heb) weg voor een minuutje. Had gebeld naar de helpdesk en die zeiden dat er in brabant onderhoud was ivm snelheidsverhoging en dat het na 10 april wel weer over zou moeten zijn. Bij mij lijkt het inmiddels weer allemaal normaal...
Hier sinds vandaag een snelheidsupgrade gehad. 40mbit nu.
Download hier nu strak met 4,89Mb per seconde , stabiele lijn. Geen storingen of uitval tot nu toe.
4661CA Halsteren met een Ubee modem.
Ben benieuwd of het zo blijft !
Download hier nu strak met 4,89Mb per seconde , stabiele lijn. Geen storingen of uitval tot nu toe.
4661CA Halsteren met een Ubee modem.
Ben benieuwd of het zo blijft !
Verwijderd
Ik had gisteren ook een terugval van 120 Mbit naar 5 Mbit maar in de loop van de avond was het weer normaal 120 Mbit.
Dit was dus in Sneek 8608.
Dit was dus in Sneek 8608.
misschien weer een idee, om een nieuw topic te openen?
Vinden jullie de Ziggo iPad-app ook zo mooi? Echt een van de betere apps die ik op mijn iPad heb staan, al mag hij iets stabieler.
Verwijderd
wanneer komt film1 action HD bij ziggo er zijn al andere providers die hem doorgeven zoals upc
Gisterenavond en vanavond storingen. Gisteren rond 21:00 waarschijnlijk zo'n 2 uur geen internet. Vanavond rond 21:30 geen internet. Zoals je merkt heb ik weer internet
.
Geen storingen voor mijn postcode gevonden op ziggo.nl.
Twente.
Geen storingen voor mijn postcode gevonden op ziggo.nl.
Twente.
Die zit gewoon in het Film1 pakket hoor.Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 20:50:
wanneer komt film1 action HD bij ziggo er zijn al andere providers die hem doorgeven zoals upc
astu: https://www.ziggo.nl/#pro...tten/premiumpakket-film1/
Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality
Hij had het over film1 action HD. Die is nu alleen in de SD variant te zien.
duf, dat het abbo nog bestaat,maar niet meer te krijgen is.
Gewoon omdat ik een tevreden gebruiker ben van Ziggo wil ik even mijn snelheid posten. Gewoon om even lekker random te zijn misschien ook wel.
All-in-One Extra abbonement in de stad Groningen:

[ Voor 3% gewijzigd door LogiForce op 10-04-2011 05:11 ]
In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.
Verwijderd
Reken er maar op dat je dit op drukke momenten niet gaat halen hoor.LogiForce schreef op zondag 10 april 2011 @ 05:02:
Gewoon omdat ik een tevreden gebruiker ben van Ziggo wil ik even mijn snelheid posten. Gewoon om even lekker random te zijn misschien ook wel.
[afbeelding]
Ik ben ook dik tevreden, maar als het drukker wordt in de avond, dan merk ik toch dat het aardig in zakt.
Als dat nou eens opgelost kan worden .....
Ach, als ze continu het max. moeten garanderen heeft dat een groot effect op het netwerk en dan met name de kosten die ermee gemoeid zijn om dat te bewerkstelligen. Overboeking is er niet voor niets. Ik verwacht ook niet dat dat in de komende jaren "opgelost" zal worden, daar dit in mijn ogen een ingecalculeerd gevolg is.
Ligt eraan of hij een docsis 3 modem heeftVerwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 10:19:
[...]
Reken er maar op dat je dit op drukke momenten niet gaat halen hoor.
Ik ben ook dik tevreden, maar als het drukker wordt in de avond, dan merk ik toch dat het aardig in zakt.
Als dat nou eens opgelost kan worden .....
Jaa! Screenshotjes van speedtests, die hebben we nog niet gezienLogiForce schreef op zondag 10 april 2011 @ 05:02:
[afbeelding]
Leuk, maar dat betekent min of meer alleen maar dat je dan geen tot weinig last hebt van buren die op dezelfde wijkkast zitten. Als het netwerk zelf belast wordt kakt het alsnog in, capaciteit moet ergens vandaan komen.
Hier in Kerkrade 3,4 MB down, dus niet de beloofde 40 Mbit 
Maar goed heb ook nog geen brief oid. gehad en in het weekend is het hier altijd iets trager..
@Edit: My bad, had maar 4 lijntjes met eweka, nu met 8 lijntjes haal ik 4.76 MB

@Edit again!: nu weer 3,4 MB down met 4 lijntjes, toch nog niet 100% zo lijkt het hier..
Maar goed heb ook nog geen brief oid. gehad en in het weekend is het hier altijd iets trager..
@Edit: My bad, had maar 4 lijntjes met eweka, nu met 8 lijntjes haal ik 4.76 MB
@Edit again!: nu weer 3,4 MB down met 4 lijntjes, toch nog niet 100% zo lijkt het hier..
[ Voor 38% gewijzigd door DaYwaLkUr op 10-04-2011 14:05 ]
Hier dan eentje die wél lachwekkend is (Tele2):Crusader schreef op zondag 10 april 2011 @ 11:33:
[...]
Jaa! Screenshotjes van speedtests, die hebben we nog niet gezien

Ja okee, maar die is dan ook weer offtopicVorteXLP schreef op zondag 10 april 2011 @ 15:39:
[...]
Hier dan eentje die wél lachwekkend is (Tele2):
[afbeelding]
Nee, want over 5 dagen wordt dat 120 Mb door Ziggo (hopelijk)
Join the club, ik heb ook 120 Mbit en ben supertevreden. Op drukke momenten kakt het wel eens in naar ca. 105 Mbit, maar mij hoor je niet klagen.VorteXLP schreef op zondag 10 april 2011 @ 15:43:
[...]
Nee, want over 5 dagen wordt dat 120 Mb door Ziggo (hopelijk)
offtopic:
Is er nou helemaal niemand die de waarschuwing onderaan het topic leest?
Is er nou helemaal niemand die de waarschuwing onderaan het topic leest?
Ik heb sinds een tijdje een vreemd probleem met mijn Ziggo TV / Internet. Mijn desktop, zit net als die van mijn vriendin aangesloten op hetzelfde stopcontact, middels een verlengsnoer. Nu heb ik sinds enige tijd, dat als ik mijn desktop aanzet (of hij nou aangesloten zit op het netwerk of niet), ik een enorm hoge BER op een aantal zenders heb (o.a. RTL4HD, SWR Fernsehen, Nostalgienet e.d.) en dat mijn Internet verbinding helemaal inkakt. Ping van boven de 300 e.d. Zet ik mijn desktop uit, dan is het probleem weg!
Nu heeft Eigen Haard (de verhuurder van mijn woning) voor de oplevering van mijn woning de coax kabel van Ziggo in een goot langs de muur gelegd. Het is zo dat het stopcontact waar onze pc's op aangesloten zitten ca. 60cm boven deze goot zit en dat het verlengsnoer dus langs de goot loopt. Gisteren zat ik te rommelen en toen heb ik het verlengsnoer van de goot afgehouden; En je raadt al... Probleem opgelost. Het lijkt er dus op dat er iets mis is met de aarding of de afscherming van de kabel. Helaas heb ik geen stopcontacten die geaard zijn, dus daar kan ik weinig aan veranderen.
Het is een heel erg gek en frustrerend probleem. Mijn vraag is of iemand anders dit ook meegemaakt heeft en of iemand misschien een idee heeft om het op te lossen? Het vreemde is dat het probleem zich eerst niet voordeed, maar sinds ca. een maand. Daarvoor werkte alles naar behoren. In deze periode heb ik niks veranderd.
Wie o wie?
inwikkelen in aluminiumfolie? geen idee of het werkt, maar is wel een goedkope oplossing denk ik. En als het toch in een goot ligt zie je er niets van!
www.janvandoornik.nl
Vooral doorgaan met de geruchten ......Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 11:30:
Voor je het weet gelooft iedereen je, en krijgen de heldesk's het weer druk
Alles in 1 extra gaat vast wel weer omhoog, maar waarom ?
Uploadsnelheid erbij, dat is iets waar je veel meer hebt.
de nut van downloaden onder hoge snelheid is er niet echt op vooruitgegaan
voor veel mensen is de 120mbit al de max wat de pc aankan
Hier ga je gezeur over krijgenFreshMaker schreef op zondag 10 april 2011 @ 17:19:
[...]
Is er eigenlijk een manier om eerder dan het beoogde september (wat mij door de HD verteld werd) te upgraden naar een EuroDOCSIS 3 modem? Word zo langzamerhand een beetje moe om achter de feiten aan te lopen...
-van 10mbit naar 20mbit zou 1 april zijn, dit werd uiteindelijk pas eind van het jaar
-van 20mbit naar 30mbit werd slechts 22mbit vanwege het niet hebben van DOCSIS3
-van 22mbit naar 40mbit is voor nieuwe klanten direct beschikbaar, maar de trouwe klanten mogen weer lekker wachten
-Interactieve TV is hartstikke interessant, maar de trouwe Ziggo klant mag lekker 299 aftikken voor een decoder, terwijl nieuwe klanten hem voor 99 euro krijgen. Die aanbieding kon ik niet krijgen (bestond nog niet toen ik Ai1+ nam) maar die reclame op TV is nu erg vervelend.
Natuurlijk, we krijgen de verhogingen gratis en voor niets, maar het zou wel zo fijn zijn als de HUIDIGE klanten eens voor nieuwe gingen...
-van 10mbit naar 20mbit zou 1 april zijn, dit werd uiteindelijk pas eind van het jaar
-van 22mbit naar 40mbit is voor nieuwe klanten direct beschikbaar, maar de trouwe klanten mogen weer lekker wachten
-Interactieve TV is hartstikke interessant, maar de trouwe Ziggo klant mag lekker 299 aftikken voor een decoder, terwijl nieuwe klanten hem voor 99 euro krijgen. Die aanbieding kon ik niet krijgen (bestond nog niet toen ik Ai1+ nam) maar die reclame op TV is nu erg vervelend.
Natuurlijk, we krijgen de verhogingen gratis en voor niets, maar het zou wel zo fijn zijn als de HUIDIGE klanten eens voor nieuwe gingen...
neem alles in 1 extra en ga de maand daarna weer terug naar alles in 1 plus, dat is wat ik doetha_bulldog schreef op zondag 10 april 2011 @ 20:08:
Is er eigenlijk een manier om eerder dan het beoogde september (wat mij door de HD verteld werd) te upgraden naar een EuroDOCSIS 3 modem? Word zo langzamerhand een beetje moe om achter de feiten aan te lopen...
AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T
Verwijderd
Deze brief hoor je voor 1 mei 2011 te krijgen. De nieuwe modem worden namelijk ook pas vanaf 1 mei gefaseerd uitgeleverd aan de klanten die nog niet de nieuwe snelheden kunnen behalen.thefxr schreef op woensdag 06 april 2011 @ 23:47:
Ik heb nog steeds geen brief/email gekregen maar wel sinds eind Maart de verhoging, dus die brief is niet noodzakelijk lijkt mij.
Ziggo komt binnenkort (dit willen ze ook vanaf 1 mei gaan doen) met een nieuwe modem, deze zal Wi-Fi bevatten. Hierdoor zal het dus niet langer nodig zijn om een draadloze router te moeten aanschaffen wanneer je draadloos (of met meerdere pc's tegelijkertijd) wil internetten. Daarnaast maakt dit de service van Ziggo een stuk aangenamer, omdat de technische dienst hierdoor op afstand de klant kan benaderen. (on the other hand: voor de mensen die wat meer op hun privacy blabla etc. zijn zal dit misschien wel een erg vervelende uitrol worden ;P) En helaas, je huidige draadloze router die je bij Ziggo hebt aangeschaft wordt niet teruggenomen!Eldariel schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 13:28:
@Hierboven: Een modem heeft altijd maar een poort. Anders is het een router/swtich of hub/.
Tip: Het is dus ook niet aan te raden om nu een abonnement af te sluiten met draadloze router erbij! Klanten die vanaf 1 mei bestellen krijgen deze er automatisch bij!
tha_bulldog schreef op zondag 10 april 2011 @ 20:08:
Je kan hiervoor inderdaad Gijs007's advies volgen of een hamer pakken en een gat in je modem slaan zodat ze een vervangend apparaat toesturen..Gijs007 schreef op zondag 10 april 2011 @ 20:57:
[...]
neem alles in 1 extra en ga de maand daarna weer terug naar alles in 1 plus, dat is wat ik doe
Voor vaste klanten zijn er constant nieuwe aanbiedingen, inderdaad niet dezelfde aanbieding zoals de 99,- voor een cisco. Maar ook hiervoor zijn loopholes te bedenken
gelukkig krijg ik nog een "oud" modem, want ik heb al een goede asus-n16 router.Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:54:
Deze brief hoor je voor 1 mei 2011 te krijgen. De nieuwe modem worden namelijk ook pas vanaf 1 mei gefaseerd uitgeleverd aan de klanten die nog niet de nieuwe snelheden kunnen behalen.
Ziggo komt binnenkort (dit willen ze ook vanaf 1 mei gaan doen) met een nieuwe modem, deze zal Wi-Fi bevatten. Hierdoor zal het dus niet langer nodig zijn om een draadloze router te moeten aanschaffen wanneer je draadloos (of met meerdere pc's tegelijkertijd) wil internetten. Daarnaast maakt dit de service van Ziggo een stuk aangenamer, omdat de technische dienst hierdoor op afstand de klant kan benaderen. (on the other hand: voor de mensen die wat meer op hun privacy blabla etc. zijn zal dit misschien wel een erg vervelende uitrol worden ;P) En helaas, je huidige draadloze router die je bij Ziggo hebt aangeschaft wordt niet teruggenomen!
Tip: Het is dus ook niet aan te raden om nu een abonnement af te sluiten met draadloze router erbij! Klanten die vanaf 1 mei bestellen krijgen deze er automatisch bij!
is het ook mogelijk om na 1 mei voor een modem te kiezen, voor de mensen die al een router hebben en niet willen rommelen met dmz en andere dingen.
verder vraag ik me ook af dit voor een hogere ping gaat zorgen.
AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T
Same here... Ik wil liever mijn eigen apparatuur achter de modem kunnen bepalen.
Zo heb ik een specifieke Wireless Access Point en als ik zo'n alles-in-een modem/router/AP van Ziggo heb dan weet ik nu al dat ik niet een optimaal wireless bereik heb.
Om nog maar niet te spreken over de configuratie van mijn firewall en port forwards!
Zo heb ik een specifieke Wireless Access Point en als ik zo'n alles-in-een modem/router/AP van Ziggo heb dan weet ik nu al dat ik niet een optimaal wireless bereik heb.
Om nog maar niet te spreken over de configuratie van mijn firewall en port forwards!
http://www.deyterra.com
Verwijderd
Juist... geef mij is 1 pc die MAX 120 aan kan?FreshMaker schreef op zondag 10 april 2011 @ 17:19:
[...]
volgens mij is het nog altijd 10 / 100 / 1000
weet niet bij wie jij je pc's haalt maar als jij max 120 aan kan dan verlies je een kleine 880mbits..
Ik heb ook een 120mbíts verbinding van ziggo, al een tijdje en gaat echt lekker.
In het begin nog wel problemen gehad met de maximale snelheid maar dat is allemaal opgelost.
Wel even wat hardware moeten vervangen zoals een router maar das helemaal goed gekomen.
Als ik nu download trek ik 14MB van het internet per seconde.
Weet iemand of er service contracten op deze Z3 pakketten staan voor zakelijk gebruik?
Ik heb een zakelijke verbinding nodig van ziggo en wil Z3 nemen maar wil wel snelle support op problemen.
Dat er een gigabit poort in je PC zit betekent niet dat de PC de overdrachtsnelheid aan kan.Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 14:12:
[...]
Juist... geef mij is 1 pc die MAX 120 aan kan?
volgens mij is het nog altijd 10 / 100 / 1000
weet niet bij wie jij je pc's haalt maar als jij max 120 aan kan dan verlies je een kleine 880mbits..
Ik heb ook een 120mbíts verbinding van ziggo, al een tijdje en gaat echt lekker.
In het begin nog wel problemen gehad met de maximale snelheid maar dat is allemaal opgelost.
Wel even wat hardware moeten vervangen zoals een router maar das helemaal goed gekomen.
Als ik nu download trek ik 14MB van het internet per seconde.
Weet iemand of er service contracten op deze Z3 pakketten staan voor zakelijk gebruik?
Ik heb een zakelijke verbinding nodig van ziggo en wil Z3 nemen maar wil wel snelle support op problemen.
i.e. 120Mbit = ~16MB/s overdrachtsnelheid
1 Gbps = ~ 150MB/s; niet elke PC kan die snelheid aan wanneer het neer komt op wegschrijven van data
(dat is ook wat FreshMaker bedoelt)
Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km
Weet je dit zeker? Ik las op het ziggo-gebruikers forum namelijk dat een aantal mensen van het test-panel benaderd was om een nieuwe modem/router combi te testen. Dat lijkt me dan een beetje nutteloos als ze het vanaf 1-5 ook al standaard gaan uitrollen...Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:54:
[...]
Ziggo komt binnenkort (dit willen ze ook vanaf 1 mei gaan doen) met een nieuwe modem, deze zal Wi-Fi bevatten.
[...]
[...]
Ziggo heeft ook zakelijke abonnementen en daar zitten verwacht ik beter support afspraken bij. Het is uiteraard wel wat duurder...Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 14:12:
[...]
[ Voor 26% gewijzigd door WoC op 11-04-2011 14:35 ]
Half met je eens; een beetje USB2.0 flashdiskje kan 16MB/s aan en het lijkt me erg sterk dat er geen enkele HDD van de afgelopen 4 jaar is die ook geen 16MB/s sustained write aan kan.Dawn schreef op maandag 11 april 2011 @ 14:21:
[...]
Dat er een gigabit poort in je PC zit betekent niet dat de PC de overdrachtsnelheid aan kan.
i.e. 120Mbit = ~16MB/s overdrachtsnelheid
1 Gbps = ~ 150MB/s; niet elke PC kan die snelheid aan wanneer het neer komt op wegschrijven van data
(dat is ook wat FreshMaker bedoelt)
Ergo, iemand met een PC die structureel de 16MB/s niet kan wegschrijven, moet een nieuwe PC kopen
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Verwijderd
Ik weet dit inderdaad zekerWoC schreef op maandag 11 april 2011 @ 14:31:
[...]
Weet je dit zeker? Ik las op het ziggo-gebruikers forum namelijk dat een aantal mensen van het test-panel benaderd was om een nieuwe modem/router combi te testen. Dat lijkt me dan een beetje nutteloos als ze het vanaf 1-5 ook al standaard gaan uitrollen...
De voornaamste rede waarom ze dit willen is voor de 'service' die ze dan kunnen bieden. Er zijn momenteel veel problemen met monteurs die niet komen opdagen of slecht hun werk doen en storingen / klachten over de modem etc. Dit willen ze voorkomen door zo veel mogelijk meldingen van storingen/problemen vanuit de technische dienst op te vangen.
Waarschijnlijk ga je nadat je de nieuwe modem krijgt ook een brief onvangen met daarin de instructies voor het terugsturen van de 'oude' modem. Mocht je dit niet doen wordt je hiervoor in kosten gebracht (net als nu ook al is bij opzeggingen). Maar dit is dus een gokje
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2011 15:01 ]
Mwah, als je daarmee bedoelt dat ze een SSD moeten kopen kan je gelijk hebben.MAX3400 schreef op maandag 11 april 2011 @ 14:32:
[...]
Half met je eens; een beetje USB2.0 flashdiskje kan 16MB/s aan en het lijkt me erg sterk dat er geen enkele HDD van de afgelopen 4 jaar is die ook geen 16MB/s sustained write aan kan.
Ergo, iemand met een PC die structureel de 16MB/s niet kan wegschrijven, moet een nieuwe PC kopen
Een beetje moderne harddisk heeft moeite met 16MB/s als dit om random writes gaat. Ik zie heel vaak mensen klagen over een trage PC, blijkt uiteindelijk dat de harddisk extreem veel gefragmenteerd is omdat ze veel met P2P binnenhengelen.
Nou moet ik zeggen dat je met pre-allocation bij sommige bittorrent clients (rtorrent doet dat) geen last hebt van extreme fragmentatie, maar lang niet elke client doet dat.
Hmmm, ik zat er over te denken om op Ziggo over te stappen, maar dan kan ik misschien beter nog even een maandje wachten. Anders zou ik zelf een router moeten aanschaffen. Scheelt flink wat geld.WoC schreef op maandag 11 april 2011 @ 14:31:
Weet je dit zeker? Ik las op het ziggo-gebruikers forum namelijk dat een aantal mensen van het test-panel benaderd was om een nieuwe modem/router combi te testen. Dat lijkt me dan een beetje nutteloos als ze het vanaf 1-5 ook al standaard gaan uitrollen...
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Het nieuwe WiFi modem zal niet standaard worden uitgerold. Je moet er extra voor betalen, en hij blijft eigendom van Ziggo. De specs zijn trouwens wel goed. Wireless-N, 2,4 én 5ghz, Gigabit LAN.WoC schreef op maandag 11 april 2011 @ 14:31:
[...]
Ben benieuwd!
Als ik het goed heb begrepen gaat het een Netgear kabelmodem/router worden, er zijn althans testen geweest met dit merk en een dergelijk modem/router...Timmert schreef op maandag 11 april 2011 @ 15:18:
[...]
Het nieuwe WiFi modem zal niet standaard worden uitgerold. Je moet er extra voor betalen, en hij blijft eigendom van Ziggo. De specs zijn trouwens wel goed. Wireless-N, 2,4 én 5ghz, Gigabit LAN.
Ben benieuwd!
Persoonlijk krijg ik een beetje een Experiabox (KPN) gevoel, en dat maakt me qua configureerbaarheid niet echt blij.
Cogitationis poenam nemo patitur
_JGC_ schreef op maandag 11 april 2011 @ 15:06:
[...]
Mwah, als je daarmee bedoelt dat ze een SSD moeten kopen kan je gelijk hebben.
Een beetje moderne harddisk heeft moeite met 16MB/s als dit om random writes gaat. Ik zie heel vaak mensen klagen over een trage PC, blijkt uiteindelijk dat de harddisk extreem veel gefragmenteerd is omdat ze veel met P2P binnenhengelen.
Nou moet ik zeggen dat je met pre-allocation bij sommige bittorrent clients (rtorrent doet dat) geen last hebt van extreme fragmentatie, maar lang niet elke client doet dat.
Beetje moderne HDD heeft ook een OS wat niet meer leunt op FAT32. Daarbij gaat fragmentatie en andere zooi aan me voorbij; we hadden het over 16MB/s kunnen schrijven en dat kunnen alle moderne HDD's op de markt. Dat iemand dan met zijn boerenverstand 4 jaar lang op FAT32 of ander suboptimaal filesystem gaat lopen zeuren dat Ziggo traag is, dat is een ander verhaal.
Zelfs mijn gewone WDC Green 5400rpm met 16MB cache schrijft de volledige downloadsnelheid van Ziggo weg; iets "slechters" op de HDD-markt is er bijna niet.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Nieuw niet nee, maar er zijn nog legio hele trage s-ata (laptop)schijfjes in omloop, en wat te denken van IDE..MAX3400 schreef op maandag 11 april 2011 @ 15:55:
[...]
Zelfs mijn gewone WDC Green 5400rpm met 16MB cache schrijft de volledige downloadsnelheid van Ziggo weg; iets "slechters" op de HDD-markt is er bijna niet.
Sequentieel ja. Wat als je tig dingen tegelijk aan het downloaden bent? Dan staat je hdd de hele tijd heen en weer te pennen.MAX3400 schreef op maandag 11 april 2011 @ 15:55:
[...]
![]()
Beetje moderne HDD heeft ook een OS wat niet meer leunt op FAT32. Daarbij gaat fragmentatie en andere zooi aan me voorbij; we hadden het over 16MB/s kunnen schrijven en dat kunnen alle moderne HDD's op de markt. Dat iemand dan met zijn boerenverstand 4 jaar lang op FAT32 of ander suboptimaal filesystem gaat lopen zeuren dat Ziggo traag is, dat is een ander verhaal.
http://tweakers.net/benchdb/test/565
http://tweakers.net/benchdb/test/566
Zie daar een 600GB Velociraptor op 10K RPM kruipen met resultaten beneden de 1MB/s.
Verder nog de trend van moderne virusscanners om zelfs webverkeer te scannen: eerst als het binnenkomt en daarna nogmaals als het wordt weggeschreven naar disk. Nee, dan haal je gewoon nooit de volle 120Mbit. Genoeg mensen die zeiken op Ziggo dat ze de snelheid niet halen, maar ondertussen een zwaar gefragmenteerde harddisk of een virusscanner die netwerkverkeer scant.
Misschien dat daarom ook altijd aangeraden wordt om een snelheidstest te doen zonder een virusscanner (en direct aangesloten op de modem)....._JGC_ schreef op maandag 11 april 2011 @ 16:20:
[...]
Sequentieel ja. Wat als je tig dingen tegelijk aan het downloaden bent? Dan staat je hdd de hele tijd heen en weer te pennen.
http://tweakers.net/benchdb/test/565
http://tweakers.net/benchdb/test/566
Zie daar een 600GB Velociraptor op 10K RPM kruipen met resultaten beneden de 1MB/s.
Verder nog de trend van moderne virusscanners om zelfs webverkeer te scannen: eerst als het binnenkomt en daarna nogmaals als het wordt weggeschreven naar disk. Nee, dan haal je gewoon nooit de volle 120Mbit. Genoeg mensen die zeiken op Ziggo dat ze de snelheid niet halen, maar ondertussen een zwaar gefragmenteerde harddisk of een virusscanner die netwerkverkeer scant.
Gamertag for Xbox: R0SSI
Goed, de helpdesk heeft het weer verprutst... En bedankt Ziggo!
Mijn bestelling welke ik op 29 maart geplaatst had, blijkt niet in het systeem te staan. Er is geen bevestigingsbrief verstuurd, en ook de afspraak voor de monteur was niet terug te vinden.
Heb contact gehad door Ziggo terug te laten bellen. Scheelt mij in ieder geval weer de gesprekskosten. Ditmaal zou mijn order wel goed ingevoerd zijn. Houdt wel in dat mijn abonnement niet per 26-04 ingaat, maar per 11-05 om dubbele kosten te voorkomen. Weer een halve maand later, ondanks de belofte van de eerste medewerker welke zei dat alles goed zou komen.
Mijn bestelling welke ik op 29 maart geplaatst had, blijkt niet in het systeem te staan. Er is geen bevestigingsbrief verstuurd, en ook de afspraak voor de monteur was niet terug te vinden.
Heb contact gehad door Ziggo terug te laten bellen. Scheelt mij in ieder geval weer de gesprekskosten. Ditmaal zou mijn order wel goed ingevoerd zijn. Houdt wel in dat mijn abonnement niet per 26-04 ingaat, maar per 11-05 om dubbele kosten te voorkomen. Weer een halve maand later, ondanks de belofte van de eerste medewerker welke zei dat alles goed zou komen.
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Om even feitelijk te blijven, jouw probleem is natuurlijk te betreuren, maar de helpdesk van Ziggo heeft deze fout niet gemaakt. Wanneer iemand telefonisch een bestelling doet bij Ziggo wordt hij doorgeschakeld naar een (ingehuurd) verkoopteam. Deze mensen hebben niets van doen met de (ingehuurde) helpdesk medewerkers.The Executer schreef op maandag 11 april 2011 @ 17:24:
Goed, de helpdesk heeft het weer verprutst... En bedankt Ziggo!
Cogitationis poenam nemo patitur
Goed, heb je misschien gelijk in. Op dat moment was ik even pissig. Maar ze werken wel onder de "naam" Ziggo, waardoor je dus al snel dit soort dingen krijgt.Bullet NL schreef op maandag 11 april 2011 @ 17:34:
[...]
Om even feitelijk te blijven, jouw probleem is natuurlijk te betreuren, maar de helpdesk van Ziggo heeft deze fout niet gemaakt. Wanneer iemand telefonisch een bestelling doet bij Ziggo wordt hij doorgeschakeld naar een (ingehuurd) verkoopteam. Deze mensen hebben niets van doen met de (ingehuurde) helpdesk medewerkers.
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Tempting, maar in de Algemene Voorwaarden lees ik dit:Gijs007 schreef op zondag 10 april 2011 @ 20:57:
neem alles in 1 extra en ga de maand daarna weer terug naar alles in 1 plus, dat is wat ik doe
"Een downgrade gaat in op de eerste dag van de maand nadat het verzoek is ingediend. Als voor het Abonnement Ziggo Internet een minimum-abonnementsduur geldt, dan gaat de downgrade na afloop van de minimum-abonnementsduur in."
Wat bedoelen zij dan met de laatste zin. Kán je wel zomaar eventjes na een maand weer downgraden...
Nickname does not reflect reality
Ok, kun je hier dan iets over te zeggen?
En dan vooral het deel "niet standaard uitrollen". Ik zou graag als klant de keuze willen hebben om voor een eigen router te kiezen, en dan zit ik niet te wachten op een dubbele NAT of iets dergelijks.Timmert schreef op maandag 11 april 2011 @ 15:18:
[...]
Het nieuwe WiFi modem zal niet standaard worden uitgerold. Je moet er extra voor betalen, en hij blijft eigendom van Ziggo. De specs zijn trouwens wel goed. Wireless-N, 2,4 én 5ghz, Gigabit LAN.
Ben benieuwd!
Ik snap dat voor veel klanten een ingebouwde router handig is (misschien verwacht het gros dat ook wel na een overstap van ADSL). Logisch dat Ziggo zich hier ook op gaat richten en dit als dienst gaat aanbieden. Zeker ook met een servicegedachte in het achterhoofd. Maar ik hoop dat je ook nog voor een plain modem kunt blijven kiezen...
Als jij een abonnement met een minimale periode van bijvoorbeeld 2 jaar hebt afgesloten en dat loopt bijvoorbeeld nog 1,5 jaar, dan kun je nu wel aangeven dat je wilt downgraden, maar dan wordt dat dus pas over 1,5 jaar uitgevoerd. Kijk dus in je contract wat voor abonnement met welke voorwaarden je hebt afgesloten.Brad Pitt schreef op maandag 11 april 2011 @ 17:48:
[...]
Tempting, maar in de Algemene Voorwaarden lees ik dit:
"Een downgrade gaat in op de eerste dag van de maand nadat het verzoek is ingediend. Als voor het Abonnement Ziggo Internet een minimum-abonnementsduur geldt, dan gaat de downgrade na afloop van de minimum-abonnementsduur in."
Wat bedoelen zij dan met de laatste zin. Kán je wel zomaar eventjes na een maand weer downgraden...
[ Voor 27% gewijzigd door WoC op 11-04-2011 18:13 ]
Ik (freelance installatiemonteur) weet 100% zeker dat ze hem niet standaard gaan uitrollen. Het klopt dat veel (met name ex-ADSL) klanten verwachten dat ze een modem/router krijgen, maar vooralsnog zal dit nieuwe apparaat alleen tegen meerprijs beschikbaar komen. Hij blijft ook eigendom van Ziggo trouwens, net als het 'gewone' modem.WoC schreef op maandag 11 april 2011 @ 18:11:
[...]
En dan vooral het deel "niet standaard uitrollen". Ik zou graag als klant de keuze willen hebben om voor een eigen router te kiezen, en dan zit ik niet te wachten op een dubbele NAT of iets dergelijks.
Ik snap dat voor veel klanten een ingebouwde router handig is (misschien verwacht het gros dat ook wel na een overstap van ADSL). Logisch dat Ziggo zich hier ook op gaat richten en dit als dienst gaat aanbieden. Zeker ook met een servicegedachte in het achterhoofd. Maar ik hoop dat je ook nog voor een plain modem kunt blijven kiezen...

[ Voor 100% gewijzigd door teksetter op 18-04-2011 22:48 ]
En dat weet jij omdat?teksetter schreef op maandag 11 april 2011 @ 19:22:
Het wordt standaard. Laat ik je dit alleen zeggen meneer freelance installatiemonteur.
Het is hooguit zo dat iedereen dit apparaat gaat krijgen, maar dat de router/wifi-functie per klant aangezet kan worden. Al dan niet tegen betaling. Dat ze dit ding nu gaan leveren wil niet zeggen dat iedereen dan ook gelijk een dichtgetimmerde WiFi router krijgt (en daar ging de discussie over). Het ding kan ook bridged werken, zoals de huidige modems.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!