Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De 120 mbit die niet gehaald wordt is inderdaad met het wegschrijven, programma's als newsleecher / newsbinpro zijn tijdens het downloaden / uitpakken constant aan het cachen, en vooral newsleecher pauzeert dan de download.

Dat ligt niet per definitie aan de pc, of harddisk, maar problemen heb je er wel mee
Het is regelmatig gebleken dat een download "eerder" klaar is als ik hem op 50mbit laat binnenkomen, dan op de volle 120mbit

En nee, ik heb geen houtskolenpc, of veredelde roestmobiel
zelfs het inzetten van 3 verschillende drives geeft soms haperingen, omdat de binnenkomende snelheid/data gewoon niet op een rappe manier kan worden verdeeld
1 hd waarop het ruwe materiaal binnenkomt, volgende waarop de rar / par bestanden op binnenkomen, en dan de volgende waarop wordt uitgepakt

Als ik de download terugzet naar 50 / 60mbit kan ik zelfs uitpakken naar een NAS zonder cache pauze's te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
FreshMaker schreef op maandag 11 april 2011 @ 20:02:
De 120 mbit die niet gehaald wordt is inderdaad met het wegschrijven, programma's als newsleecher / newsbinpro zijn tijdens het downloaden / uitpakken constant aan het cachen, en vooral newsleecher pauzeert dan de download.

Dat ligt niet per definitie aan de pc, of harddisk, maar problemen heb je er wel mee
Het is regelmatig gebleken dat een download "eerder" klaar is als ik hem op 50mbit laat binnenkomen, dan op de volle 120mbit

En nee, ik heb geen houtskolenpc, of veredelde roestmobiel
zelfs het inzetten van 3 verschillende drives geeft soms haperingen, omdat de binnenkomende snelheid/data gewoon niet op een rappe manier kan worden verdeeld
1 hd waarop het ruwe materiaal binnenkomt, volgende waarop de rar / par bestanden op binnenkomen, en dan de volgende waarop wordt uitgepakt

Als ik de download terugzet naar 50 / 60mbit kan ik zelfs uitpakken naar een NAS zonder cache pauze's te zien
Dat probleem heb ik dus ook! en ik heb zelfs en 64gb ssd erin zitten dus echt antiek kun je mijn pc niet noemen. Dat is voor mij ook mede de reden om terug te stappen op plus, want met het uitpakken enz...is het net zo snel op plus als op extra, alleen daar komt de download iets sneller binnen thats all.

Ik vind dat je alleen aan plus iets hebt als je iedere dag ana het downloaden bent, maar de gemiddelde downloader met 2 filmpjes per week hebben aan plus (40mb) meeer als zat.

gr marcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:21
20mbit abbotje is zojuist van 2.2mb naar 4.5 gegaan 3905 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, dat is heel erg weinig.... millibit. Je bedoelt denk ik MB (MegaByte)
Milli = m
Mega = M
Giga = G
Kilo = k
Bit = b
Byte = B

Verkeerde notaties zijn heel verwarrend.
Het is misschien handig als iedereen dezelfde notatie gebruikt als de Internetproviders doen. Dus Mbit/s of Mbps.
Megabit per seconde.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2011 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 09:56
Mektheb schreef op maandag 11 april 2011 @ 20:27:
20mbit abbotje is zojuist van 2.2mb naar 4.5 gegaan 3905 :)
Na jouw melding ook maar weer eens de modem gereset voor de 10e keer :P
Ook 7577 heeft nu eindelijk 40Mbit *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teksetter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 23:01
8)7

[ Voor 100% gewijzigd door teksetter op 18-04-2011 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:13

HaTe

haat niet

Crusher77 schreef op maandag 11 april 2011 @ 22:53:
[...]

Na jouw melding ook maar weer eens de modem gereset voor de 10e keer :P
Ook 7577 heeft nu eindelijk 40Mbit *O*
Eindelijk?
HaTe schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:13:
Mensen uit Oldenzaal hebben nu ook de nieuwe snelheid. Dus het is tijd om je modem te rebooten! :P
Ook 7577

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
HaTe schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 00:31:
[...]

Eindelijk?

[...]

Ook 7577
Dat zegt niks, ik denk dat Ziggo het per Mac range van de modem doet o.i.d. In mijn wijk (9741) zijn er al een aantal mensen met 100% dezelfde modem en hetzelfde pakket (Alles-in-een Plus) en hebben al de nieuwe snelheid (40Mb/s dus), waaronder mijn directe buren. Ik heb heb mijn modem tot nu toe elke dag gereset en heb nog de oude (22Mb/s) snelheid.

Sommigen hebben de nieuwe snelheid al vanaf 28 maart :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnyb20
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-02-2023
Ooh dat is fijn dat in 3905 de "verbindingen" zijn ge-upgrade. Maar zal dit alleen de alles in plus abbo zijn of ook de z2? ik hou jullie op de hoogte. Zal vanavond "mits ik tijd hebt" even het modem van het stroom afhalen en na 10/20 sec er weer opzetten. Hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 20:51:
Zo, dat is heel erg weinig.... millibit. Je bedoelt denk ik MB (MegaByte)
Milli = m
Mega = M
Giga = G
Kilo = k
Bit = b
Byte = B

Verkeerde notaties zijn heel verwarrend.
Het is misschien handig als iedereen dezelfde notatie gebruikt als de Internetproviders doen. Dus Mbit/s of Mbps.
Megabit per seconde.
Wijsneus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
HaTe schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 00:31:
[...]

Eindelijk?

[...]

Ook 7577
Dat zegt idd niks, heb elke dag mn modem gereset maar het was toch echt gister pas geupgrade.
Vandaar mn hint met voor de 10e keer mn modem resetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:13

HaTe

haat niet

Oke wist ik niet.
Waarom zegt iedereen z'n postcode of plaats en niet z'n MAC adres ofzo dan? :S

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 11 april 2011 @ 17:48:
[...]

Tempting, maar in de Algemene Voorwaarden lees ik dit:

"Een downgrade gaat in op de eerste dag van de maand nadat het verzoek is ingediend. Als voor het Abonnement Ziggo Internet een minimum-abonnementsduur geldt, dan gaat de downgrade na afloop van de minimum-abonnementsduur in."

Wat bedoelen zij dan met de laatste zin. Kán je wel zomaar eventjes na een maand weer downgraden...
Zoals WoC al aangaf zijn er uitzonderingen.. zo was er 2 jaar geleden een aanbod voor ITV waarbij je een 2 jarig abonnement kon afsluiten (voor extra korting op de ontvanger). Mocht je niet van zo'n soort actie gebruik hebben gemaakt, blijf je gewoon maandelijks opzegbaar.

Stel: je zegt vandaag (12 april) op, dan is je eerst mogelijke opzegdatum 12 mei. Niet 1 mei of 1 juni.
Timmert schreef op maandag 11 april 2011 @ 19:03:
[...]

Ik (freelance installatiemonteur) weet 100% zeker dat ze hem niet standaard gaan uitrollen. Het klopt dat veel (met name ex-ADSL) klanten verwachten dat ze een modem/router krijgen, maar vooralsnog zal dit nieuwe apparaat alleen tegen meerprijs beschikbaar komen. Hij blijft ook eigendom van Ziggo trouwens, net als het 'gewone' modem.
Ik (ziggo medewerker) weet 100% zeker dat ze hem wél als standaard gaan uitrollen. Ook zal deze niet tegen meerprijs beschikbaar komen. Het blijft, zoals je zelf al aangaf, "eigendom van Ziggo". Oftewel een modem in bruikleen net als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-12-2024
@boeFFeee: Aangezien jij Ziggo medewerker bent; mijn Alles-in-één abonnement gaat vandaag in, monteur komt a.s. vrijdag. Neemt de monteur het installatiepakket (modem, HD recorder) mee of wordt dat voor die tijd bezorgd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:17
VorteXLP schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 10:03:
@boeFFeee: Aangezien jij Ziggo medewerker bent; mijn Alles-in-één abonnement gaat vandaag in, monteur komt a.s. vrijdag. Neemt de monteur het installatiepakket (modem, HD recorder) mee of wordt dat voor die tijd bezorgd?
De monteur neemt alles mee. Ik spreek uit praktijk ervaring.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 09:39:

Ik (ziggo medewerker) weet 100% zeker dat ze hem wél als standaard gaan uitrollen. Ook zal deze niet tegen meerprijs beschikbaar komen. Het blijft, zoals je zelf al aangaf, "eigendom van Ziggo". Oftewel een modem in bruikleen net als voorheen.
Alleen bij de 120Mb abbo's of ook bij de 40Mb abbo's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBrunekreeft
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-10 14:09

BBrunekreeft

Dus...

Naar aanleiding van de snelheidsverhoging heb ik mijn Linksys WRT54G vervangen door een Netgear WNDR3700.
Echter... Zodra ik de UTP kabel van de WNDR3700 in het Ubee modem plug, begint het Ubee modem zichzelf te resetten (soms meteen, soms na een aantal minuten). Daarna kost het erg veel moeite om weer een normale internet verbinding te krijgen.
Alle reset procedures al uitgevoerd (inclusief het omdraaien van de coax kabel, wat ik in dit forum voorbij zag komen 8)7 ), maar niets helpt.
Zodra de laptop rechtstreeks op het modem wordt aangeloten is alles na een reset weer zoals het zou moeten zijn.

Ik heb het nu opgelost door een kleine switch tussen de WNDR3700 en het Ubee modem te zetten.
Dat werkt dan weer wel. Wat mij doet vermoeden dat het aan het mac adres zou kunnen liggen.

Klinkt dit iemand bekend in de oren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Leuk dat twee mensen die voor Ziggo werken iets anders beweren.
Ik heb het een tijdje een mailtje gestuurd naar de helpdesk en die beweerde dat ze voorlopig niet kwamen die draadloze modems :+

Maar, stuur maar op dat draadloze modem, ik wil hem wel testen :P (hoewel mijn wndr3700 prima bevalt)
(DM me maar voor postcode en huisnr)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

BBrunekreeft schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 10:49:
Klinkt dit iemand bekend in de oren?
Nee, maar ik neem aan dat je de laatste firmware op je Netgear hebt?
er was bij wat oudere firmware een probleem met de DHCP

Misschien met je de respons to ping optie aanzetten op je router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBrunekreeft
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-10 14:09

BBrunekreeft

Dus...

hjs schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 11:50:
[...]

Nee, maar ik neem aan dat je de laatste firmware op je Netgear hebt?
er was bij wat oudere firmware een probleem met de DHCP

Misschien met je de respons to ping optie aanzetten op je router?
Heb inderdaad de meest recente firmware (V1.0.0.8).
Ik heb net ook even " Respond to Ping on Internet Port" aangevinkt, maar dat lost ook niets op,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:07

Wildfire

Joy to the world!

teksetter schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 00:00:
Dat hoor je altijd te doen. Of je upgrade krijgt of downgrade.
Reset je modem niet dan blijf je oude profiel behouden in je modem.
Net als ik
Alles in een Plus maar de snelheid van Extra.
Modem blijft online en behoudt profiel van Extra zo hou je ook je 120mbit snelheid tot je modem een keer moet worden gereset omdat je router vastloopt of iets anders.
Ziggo kan remote je modem ook rebooten hoor, en dat zullen ze heus wel een keer doen :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

[...]
Ik ben absoluut geneigd je te geloven, maar mijn beweringen heb ik van een collega van jou. En dan heb ik het niet over een helpdesker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
Timmert schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 13:01:
[...]

Ik ben absoluut geneigd je te geloven, maar mijn beweringen heb ik van een collega van jou. En dan heb ik het niet over een helpdesker :)
Leuke wellus-nietus discussie, kunnen we nu weer wat nuttigs gaan posten? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
DeOS schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 10:18:
[...]

De monteur neemt alles mee. Ik spreek uit praktijk ervaring.
Ha, het is net bezorgd, dus niet door de monteur. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmert schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 13:01:
[...]

Het maakt me ook weinig uit, ik vraag me dan alleen af waarom ze er een training over geven.
Guess we'll have to wait and see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10 11:13

rally

Deyterra Consultancy

[...]
En kan dat apparaat dan ook dan ook als bridge geconfigureerd worden zodat je je eigen router/AP er achter kan hangen?

No offence, maar ik heb liever mijn eigen apparatuur achter de Ziggo modem.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:06
rally schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:17:
[...]

En kan dat apparaat dan ook dan ook als bridge geconfigureerd worden zodat je je eigen router/AP er achter kan hangen?

No offence, maar ik heb liever mijn eigen apparatuur achter de Ziggo modem.
No offence? Nou als het net een Experiabox geval ding van KPN wordt, dan wordt dat nog leuk :S

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:17
VorteXLP schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 13:44:
[...]
Ha, het is net bezorgd, dus niet door de monteur. :P
Hmmm vaag.....bedank me net dat ik volgens mij ook de keuze had om te laten bezorgen, maar heb aangegeven dat het door de monteur afgeleverd mocht worden i.v.m. geen verzendkosten. Volgens mij een standaard keuze bij het bestellen via de website.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 19:56
Ik kreeg net de melding dat er een update beschikbaar is voor de IRHD 5000C. Deze heb ik maar gedownload. Heeft iemand een idee wat deze update doet?

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
Goh, werd eerst gebeld dat de monteur niet kon a.s. vrijdag, vervolgens kregen we een half dronken Indiër aan de telefoon die bijna geen Nederlands verstond. Met hem afgesproken dat het nu de 21e wordt aangesloten, hopelijk heeft-ie het goed geregeld nu. Begint al goed, ik houd mijn hart vast.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Meer mensen hier met een foutmelding e16-4 (programma maakt geen deel uit van abonnement?) Voor digitale televisie? Net deed hij het gewoon prima en ineens geen digitale tv meer. Analoog werkt prima.
Omgeving Den Haag.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
DeOS schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 16:08:
[...]

Hmmm vaag.....bedank me net dat ik volgens mij ook de keuze had om te laten bezorgen, maar heb aangegeven dat het door de monteur afgeleverd mocht worden i.v.m. geen verzendkosten. Volgens mij een standaard keuze bij het bestellen via de website.
Die foutje was bij mij ook gemaakt, bij aanvraag had ik "installatie door monteur" aangevinkt, maar bij de bevestigingsbrief stond dat het verstuurd werd en ik dus verzendkosten moest betalen.
Ik bellen dus naar de helpdesk, verzending kon niet meer ongedaan maken maar de verzendkosten werden nog wel vergoed.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 22:22
madmaus schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 18:03:
Meer mensen hier met een foutmelding e16-4 (programma maakt geen deel uit van abonnement?) Voor digitale televisie? Net deed hij het gewoon prima en ineens geen digitale tv meer. Analoog werkt prima.
Omgeving Den Haag.
En nederland1(HD) doet het wel? Heb je je smartcard geregistreerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-10 16:45
Toevallig had ik gisteren E34 en daarna E16-4. Smartcard er uit en er in deed het bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-10 10:47

beany

Meeheheheheh

Zijn er meerdere mensen die snelheidsproblemen ondervinden?

Ik heb een Alles in 1 Extra abonnement, maar hoger dan 130 kb/s kom ik momenteel niet. Ik zit onder Utrecht.

Gisteravond was de volle snelheid er nog. Als meerdere mensen dit ook hebben stop ik met zoeken, dan ligt het niet bij mij namelijk :P

Ik heb overigens het gevoel dat binnenlandse sites trager zijn dan buitenlandse.

[ Voor 11% gewijzigd door beany op 13-04-2011 09:33 ]

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn21
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-10 15:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Laatst online: 23:04
Ik wil alleen een modem, ik ga half juni verhuizen en wil dan Ziggo Alles-in-één extra bestellen... krijg ik dan de modem nog, of al die gecombineerde modem/ap/switch ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wil je de routerfunctie niet gebruiken, dan schakel je die toch uit?

[ Voor 26% gewijzigd door job op 13-04-2011 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn21
Arnout schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:08:
[...]

Ik wil alleen een modem, ik ga half juni verhuizen en wil dan Ziggo Alles-in-één extra bestellen... krijg ik dan de modem nog, of al die gecombineerde modem/ap/switch ????
Je krijgt hoogswaarschijnlijk nog een gewone modem. Maar zoals Job zegt: je kan de routerfunctie inderdaad gewoon uitschakelen. En anders heb je toch gewoon 2 access points? is nooit weg :) Plaats je je eigen router mooi aan de andere kant van het huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1e plaatje werkt voor mij niet ;P :edit: laat maar ik zie het al xD maar ook hier zie ik nergens dat het een Ubee wordt.
2e plaatje kan ik nergens vinden dat het een Ubee wordt..? (hoewel het plaatje er idd wel op lijkt)

Daarnaast heb ik anders vernomen ;)
Arnout schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:08:
[...]

Elke bestelling na 1 mei zal de nieuwe modem krijgen. Mocht je dus nog de oude persé willen, moet je voor 1 mei de bestelling/verhuizing plaatsen voor half juni.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2011 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn21
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:44:
[...]

1e plaatje werkt voor mij niet ;P :edit: laat maar ik zie het al xD maar ook hier zie ik nergens dat het een Ubee wordt.
2e plaatje kan ik nergens vinden dat het een Ubee wordt..? (hoewel het plaatje er idd wel op lijkt)

Daarnaast heb ik anders vernomen ;)

[...]

Elke bestelling na 1 mei zal de nieuwe modem krijgen. Mocht je dus nog de oude persé willen, moet je voor 1 mei de bestelling/verhuizing plaatsen voor half juni.
Ik kan met 100% zekerheid zeggen dat het een ubee gaat worden. Vanmiddag post ik wel een plaatje ervan.

edit:

http://img695.imageshack.us/i/96123873.png/
http://img812.imageshack.us/i/24143074.png/

[ Voor 6% gewijzigd door Stvn21 op 13-04-2011 11:12 . Reden: Plaatjes bijgevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:44:
[...]
En alle bestaande klanten, die na 1 mei een nieuwe modem gaan krijgen?
Wordt dat ook dan het nieuwe modem incl wifi ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hjs schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:11:
[...]

En alle bestaande klanten, die na 1 mei een nieuwe modem gaan krijgen?
Wordt dat ook dan het nieuwe modem incl wifi ?
Als je bedoelt de nieuwe modems in verband met de snelheidsverhoging, dan neem ik aan van wel omdat dit, erg toevallig, op de zelfde datum van start gaat :)

offtopic:
Lol @ plaatjes, Goingwrong. Dat is inderdaad een Ubee modem. :)
Hoe zeggen die 2 plaatjes dat deze modems 100% gebruikt gaan worden?
Ik kan namelijk ook 2 plaatjes posten en erbij zetten dat die het 100% gaan worden, begrijp je?

Geloof wat je wil. Jij hebt jouw bronnen, ik de mijne.
Laten we dit topic niet verder vervuilen met onzinnige welles/nietus discussies.
Mocht je nog wat te melden hebben hierover, PM me dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:47:
[...]

Als je bedoelt de nieuwe modems in verband met de snelheidsverhoging, dan neem ik aan van wel omdat dit, erg toevallig, op de zelfde datum van start gaat :)

offtopic:
Ik kan namelijk ook 2 plaatjes posten en erbij zetten dat die het 100% gaan worden, begrijp je?

Laten we dit topic niet verder vervuilen met onzinnige welles/nietus discussies.
Waarom kan hij niet gelijk hebben?? De plaatjes laten het toch duidelijk zien (de stickers met nederlandse text etc).. Wat zegt jou bron dan dat zo overtuigend is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn21
[...]

offtopic:

Vraag ik me toch af welk merk volgens jou de wifi modems gaat leveren :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:21
[...]

offtopic:

In de handleiding die Goingwrong neergezet heeft staat ook een Ubee modem vermeld alleen dan het type nummer. Volgens die handleiding gaat het om de Ubee EVW3200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

[...]

Nou ja, je zegt het al zelf.

Er kan meer dan één type modem worden uitgedeeld, net zoals mensen nu de Arris of Ubee hebben.
Kan het vast zo zijn dat er zowel Ubee incl wifi, Ubee excl wifi en een Netgear incl wifi worden verspreid.

Kortom, het is wachten totdat het pakketje afgeleverd wordt vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teksetter
:X

[ Voor 100% gewijzigd door teksetter op 18-04-2011 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Laatst online: 23-07 12:21
Ik ben blij dat ik een Arris modem heb, ik heb er nog nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Laatst online: 12-09-2024
Bij mij wordt het vrijdag geinstalleerd. Ziggo-pakket alvast binnen.

Draadloze premium router: Sitecom (wireless gigabit router 300N X3)
Modem : Ubee EVM3200

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, haters... Het kan mij allemaal geen reet interesseren.

Ik werk toevallig bij Ziggo. Ik heb een training gekregen waarin een type modem vermeld stond dat NIET een Ubee was. Verder werd hier vermeld dat dit allemaal vanaf 1 mei 2011 gefaseerd ging plaatsvinden.

Dat is wat ik weet. Niets meer, niets minder.
Dat jullie het niet eens zijn met deze informatie is niet mijn probleem.
Ik zal volgende keer alles voor mezelf houden om jullie een plezier te doen.

@Samtax
Hij kan best gelijk hebben, ik zeg alleen maar dat het niet overeenkomt met wat mij verteld is. Zoals hjs al zei misschien gaan ze wel verschillende types gebruiken. Ik vind alleen dat 2 random plaatjes van een modem niet 100% kunnen zeggen dat iets ook daadwerkelijk gaat gebeuren.
Voorbeeld: Als ik een plaatje post een superdeluxe 3d recorder en daarbij zeg: ik weet 100% zeker dat deze uitgerold gaat worden. Is dat dan waar? Think about it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn21
hjs schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:59:
[...]

Nou ja, je zegt het al zelf.

Er kan meer dan één type modem worden uitgedeeld, net zoals mensen nu de Arris of Ubee hebben.
Kan het vast zo zijn dat er zowel Ubee incl wifi, Ubee excl wifi en een Netgear incl wifi worden verspreid.

Kortom, het is wachten totdat het pakketje afgeleverd wordt vermoed ik.
Uit betrouwbare bron weet ik dat Ubee straks alles gaat leveren. Geen Cisco, geen Arris en al helemaal geen Netgear. Of er over een tijd ook nog modems zonder wifi module beschikbaar zijn, weet ik niet.
xippie schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:15:
Ik ben blij dat ik een Arris modem heb, ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
Ubee is op dit moment met de nieuwste firmware het meest betrouwbare modem. Al zijn de Arris Euro Docsis 3 modems inderdaad ook zeer betrouwbaar.
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:36:

Ik werk toevallig bij Ziggo. Ik heb een training gekregen waarin een type modem vermeld stond dat NIET een Ubee was. Verder werd hier vermeld dat dit allemaal vanaf 1 mei 2011 gefaseerd ging plaatsvinden.

Dat is wat ik weet. Niets meer, niets minder.
Dat jullie het niet eens zijn met deze informatie is niet mijn probleem.
Ik zal volgende keer alles voor mezelf houden om jullie een plezier te doen.

@Samtax
Hij kan best gelijk hebben, ik zeg alleen maar dat het niet overeenkomt met wat mij verteld is. Zoals hjs al zei misschien gaan ze wel verschillende types gebruiken. Ik vind alleen dat 2 random plaatjes van een modem niet 100% kunnen zeggen dat iets ook daadwerkelijk gaat gebeuren.
Voorbeeld: Als ik een plaatje post een superdeluxe 3d recorder en daarbij zeg: ik weet 100% zeker dat deze uitgerold gaat worden. Is dat dan waar? Think about it.
Om welk type ging het dan? (puur nieuwsgierigheid)

[ Voor 36% gewijzigd door Stvn21 op 13-04-2011 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
jongetje schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 20:27:
[...]

En nederland1(HD) doet het wel? Heb je je smartcard geregistreerd?
Nederland 1 deed het wel gewoon.
Ik heb toch maar even met Ziggo gebeld, en die vertelden mij dat ze een rood kruis zag bij digitale televisie.
En rode kruisje zijn meestal niet goed :)

Ze heeft het allemaal uitgezocht en uiteindelijk bleek dat mijn smartcard nooit geregistreerd was.

Ik heb ooit geholpen met mijn smartcard via het ziggo gebruikers forum. Daar zat een 2e lijns medewerker die mijn kaart kon activeren. Waarschijnlijk is hij alleen vergeten om het te registreren en 1 maal per jaar worden er controles uitgevoerd en alle niet geregistreerde kaarten worden dan verwijderd.
Gisteren was het nog niet gelukt (ik had pas 21:50 gebeld). maar het zou vandaag moeten werken verzekerde ze me. Ben benieuwd :)

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goingwrong schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:41:
[...]
Ik weet dat er vorig jaar een pilot gehouden is voor leden van het Ziggo-panel met een Netgear CG3100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:02:
[...]

Ik weet dat er vorig jaar een pilot gehouden is voor leden van het Ziggo-panel met een Netgear CG3100.
Dat klopt, maar dat deze pilot is gedaan betrekend niet dat het een garantie is dat deze ook geleverd gaat worden in een definitieve situatie.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:36:

Werk jij voor een callcenter welke Ziggo inhuurt of ben je echt bij Ziggo in dienst?
Na mijn weten heeft Ziggo namelijk geen eigen callcenters meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 22:22
Volgens mij heeft Ziggo, iig in Heerhugowaard een eigen callcenter.

Kreeg net een onderzoek van Ziggopanel binnen:
Ziggo is van plan om mobiel internet aan te gaan bieden. Je kunt dan altijd en overal gebruik maken van internet, zonder dat je afhankelijk bent van een Wifi-verbinding. Het abonnement kun je iedere maand opzeggen. Je betaalt nooit meer dan de abonnementskosten: als je meer hebt verbruikt nemen je kosten niet toe maar neemt de geboden snelheid af. De abonnementskosten komen op je Ziggofactuur. Ziggo zorgt ervoor dat het makkelijk is te installeren.
Ben benieuwd wat ze van plan zijn en de kosten hiervan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Laatst online: 22-03-2024
jongetje schreef op woensdag 13 april 2011 @ 16:45:

[...]

Lijkt me helemaal briljant als dit opgenomen kan worden in een Alles-in-1 pakket! Niet onlogisch trouwens gezien de aanschaf samen met UPC van een LTE/4G licentie.

Interesting. Hoop dat ze een en ander rond hebben voor mijn T-Mobile contract voor mijn iPhone 3GS in september afloopt.

Wel nieuwsgierig welk netwerk ze gebruiken zolang dat LTE/4G netwerk nog gebouwd moet worden. Als ze het T-Mobile netwerk gebruiken voorlopig schiet ik nml nog steeds niet op vergeleken met het erg slechte 3G bereik wat ik nu heb.

Neem ik definately even een per maand opzegbaar VF abo voor mijn iPad 2 zodat ik in september hopelijk met de hele mik over naar 1 contract kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie

[...]

De "oude" Multikabel helpdesk is nog overwegend in dienst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24
Iemand hier nog interesse in een Arris touchstone TM702B??? Heb deze namelijk gekocht in de veronderstelling dat modems universeel zijn en niet provider gebonden, blijkt dus wel en nu zit ik met een Ziggo Arris tochstone modem... :( 8)7

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 11:21

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

[...]

Daar zit ik echt op te wachten. Momenteel zit mobiel-internet vaak meteen vast aan een bel-abbo, daar heb ik een kleine gsm voor. Ik wil een smartphone voor het Internet, niet voor het bellen.

Ik ben meteen benieuwd wat Ziggo gaat doen met VOIP, aangezien zij zelf geen mobiel-belnetwerk hebben.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
renbull schreef op woensdag 13 april 2011 @ 17:14:
Iemand hier nog interesse in een Arris touchstone TM702B??? Heb deze namelijk gekocht in de veronderstelling dat modems universeel zijn en niet provider gebonden, blijkt dus wel en nu zit ik met een Ziggo Arris tochstone modem... :( 8)7
Je had ook even terug kunnen lezen in dit topic.
Overigens gaan alle Ziggo abonnees in de toekomst over naar Eurodocsis 3, gratis wel te verstaan.

Een Ziggo abonnee heeft ook niet 123 iets aan jouw modem, Modems moeten namelijk worden geactiveerd (modem id, aan klantnummer e.d.), wanneer dit al is gebeurd bij jouw exemplaar heeft een Ziggo abonnee er ook niets aan.
Of de Ziggo klant die jou modem overneemt moet op een gewillige helpdesk medewerker hopen, maar eigenlijk is het beleid van Ziggo dat alleen modems voor klanten worden geactiveerd welke ook echt voor de betreffende klant is bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Tukk schreef op woensdag 13 april 2011 @ 17:16:
[...]

Daar zit ik echt op te wachten. Momenteel zit mobiel-internet vaak meteen vast aan een bel-abbo, daar heb ik een kleine gsm voor. Ik wil een smartphone voor het Internet, niet voor het bellen.

Ik ben meteen benieuwd wat Ziggo gaat doen met VOIP, aangezien zij zelf geen mobiel-belnetwerk hebben.
Heb de enquete inmiddels zelf ook gehad. Dit is GEEN mobiel internet voor je smartphone, maar voor je laptop/tablet. En dat zit (wat mij betreft helaas) nooit vast aan een bel-abo vooralsnog.

Wat ook interessant is uit de enquete: kennelijk denken ze aan een datalimiet van 2 tot 5 GB per maand, waarboven je wel verder kan internetten zonder extra kosten op een lagere snelheid. Prijs die ze verwachten is EUR 25 per maand. Mogelijke namen zijn Ziggo Mobiel Breedband of Ziggo Mobiel Internet.

Vind ik persoonlijk wel erg aantrekkelijk voor mijn iPad2 mits goede dekking en goede snelheid.

[ Voor 5% gewijzigd door xahmol op 13-04-2011 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Bullet NL schreef op woensdag 13 april 2011 @ 17:24:
[...]

Je had ook even terug kunnen lezen in dit topic.
Overigens gaan alle Ziggo abonnees in de toekomst over naar Eurodocsis 3, gratis wel te verstaan.

Een Ziggo abonnee heeft ook niet 123 iets aan jouw modem, Modems moeten namelijk worden geactiveerd (modem id, aan klantnummer e.d.), wanneer dit al is gebeurd bij jouw exemplaar heeft een Ziggo abonnee er ook niets aan.
Of de Ziggo klant die jou modem overneemt moet op een gewillige helpdesk medewerker hopen, maar eigenlijk is het beleid van Ziggo dat alleen modems voor klanten worden geactiveerd welke ook echt voor de betreffende klant is bedoeld.
De TM702B is geschikt voor Eurodocsis 3.0 en backwardscompatible met 1.0 1.1 en 2.0, ook is hij compatible met 'gewoon' Docsis. Zie hier
Tevens Ipv6 compatible ;)
Ik geen Ziggo, dus wat moet ik dan in het Ziggo topic lezen, ik wist bij de aanschaf niet dat het van een Ziggo klant was. Zo moeilijk zijn helpdeskmedewerkers toch niet.

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teksetter
xippie schreef op woensdag 13 april 2011 @ 17:09:
[...]

De "oude" Multikabel helpdesk is nog overwegend in dienst ;)
Laat me raden je werkt ook bij Ziggo.
Ook training gehad over nieuwe Modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
teksetter schreef op woensdag 13 april 2011 @ 19:37:
[...]

Laat me raden je werkt ook bij Ziggo.
Ook training gehad over nieuwe Modem.
Nee hoor, maar ik heb regelmatig tegen 21:00 gebeld, en dan kreeg ik de "oude" helpdesk aan de lijn, en dat is wel een opluchting, die weten en kunnen iig wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
renbull schreef op woensdag 13 april 2011 @ 17:50:
[...]

De TM702B is geschikt voor Eurodocsis 3.0 en backwardscompatible met 1.0 1.1 en 2.0, ook is hij compatible met 'gewoon' Docsis. Zie hier
Tevens Ipv6 compatible ;)
Ik geen Ziggo, dus wat moet ik dan in het Ziggo topic lezen, ik wist bij de aanschaf niet dat het van een Ziggo klant was. Zo moeilijk zijn helpdeskmedewerkers toch niet.
Het is geen beleid om anders dan specifiek voor een bepaalde klant bedoeld modem te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:37

The Executer

Lekker belangrijk!

En opnieuw in het telefonisch bestellen mis gegaan :( . Ditmaal heeft de medewerker, ondanks het herhalen van het telefoonnummer aan mijn kant én zijn kant toch een verkeerd telefoonnummer ingevoerd.

Door de medewerker welke ik vandaag gesproken heb is opnieuw (Hoe vaak moet dit bij hun gebeuren voordat het goed gaat?) een order ingevoerd. Monteur is ingepland voor dezelfde dag. Ik moet zeggen dat ik erg benieuwd ben hoeveel monteurs ik hier straks aan de deur krijg. Jammer genoeg sturen ze het installatiepakket niet vooraf op, had ik straks 3 pakketten in huis :P. Kan nou niet bepaald zeggen dat ik heel vrolijk ben over hoe dit allemaal nou weer loopt. Begin erg te twijfelen of ik hier wel meer producten onder wil brengen als het invoeren van een order blijkbaar al zo moeilijk is.

Ook vraag ik me af hoe het nu gaat met het opzeggen: Straks gaat dat ook nog volledig mis en betaal ik een maand teveel...

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Bullet NL schreef op woensdag 13 april 2011 @ 20:12:
[...]

Het is geen beleid om anders dan specifiek voor een bepaalde klant bedoeld modem te activeren.
Doet Ziggo ook aan hergebruik van modems dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-10 08:35

JK

Van de week ook maar een mailtje gewaagd naar Ziggo met de vraag als je als bestaande gebruiker over stapt van Z1 internet + TV naar Alles in één basis, of de snelheid dan meteen omhoog gaat of pas per september. Per mail een bevestiging dat dat per direct zou zijn.

Binnenkort dan maar alles in één basis aanvragen... tenzij Z1 internet natuurlijk ook binnenkort omhoog gaat.

Die E16 melding met digitale tv had ik gister ook. Kaart bleek nog niet geregistreerd te zijn, online binnen 5 minuten kon ik weer (bijna) haarscherp kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
renbull schreef op woensdag 13 april 2011 @ 20:33:
[...]

Doet Ziggo ook aan hergebruik van modems dan?
Modems worden wel ingenomen, maar niet weer aan andere klanten uit gegeven.....
Ik weet het niet exact, maar volgens mij worden ze gewoon vernietigt.
Een modem blijft overigens van Ziggo, het is een product wat je in bruikleen krijgt van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op woensdag 13 april 2011 @ 20:12:
[...]
Ik heb zonder enig probleem een Ubee modem die ik van een Ziggo Webcare medewerker toegestuurd had gekregen en die op zijn naam stond laten activeren.
Gebeld, mijn gegevens en het MAC nummer doorgegeven en in paar minuten was het geregeld.

Ik zie ook niet waarom dat beleid er zou zijn als het er werkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teksetter
Jan kan modem van Piet krijgen als Piet niet meer klant is en zijn modem netjes heeft teruggestuurd.
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 20:53:
[...]

Ik heb zonder enig probleem een Ubee modem die ik van een Ziggo Webcare medewerker toegestuurd had gekregen en die op zijn naam stond laten activeren.
Gebeld, mijn gegevens en het MAC nummer doorgegeven en in paar minuten was het geregeld.

Ze zijn er tot 22:00 uur. Je hebt gelijk vaak zijn ze stuk slimmer in de avond. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Bullet NL schreef op woensdag 13 april 2011 @ 20:51:
[...]

Modems worden wel ingenomen, maar niet weer aan andere klanten uit gegeven.....
Ik weet het niet exact, maar volgens mij worden ze gewoon vernietigt.
Een modem blijft overigens van Ziggo, het is een product wat je in bruikleen krijgt van Ziggo.
Toch gek dat iemand dat dan zomaar verkoopt, ga hem maar terug brengen naar de eigenaar en mijn geld terug vragen. bedankt voor je uitleg.
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 20:53:
[...]

Dus het kan wel, een modem overnemen van iemand anders.

[ Voor 32% gewijzigd door renbull op 13-04-2011 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teksetter
Nooit begrepen waarom mensen een Modem van Ziggo kopen. Het is bruikleen.
Als je zo graag een nieuwe wilt hebben bel je en vraag je er om een. Niet dat je er gelijk een gaat krijgen maar kopen is zo dom. Dat ding krijg je gratis.
Vroeger kochten mensen die modems om andere redenen maar nu heeft dat ook geen nut.
edit
sorry het heeft wel nut. Was even vergeten.

[ Voor 7% gewijzigd door teksetter op 13-04-2011 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Laatst online: 03-10 13:27
Een anderhalf maand geleden ben ik overgestapt van het basispakket voor alleen internet en TV naar een alles in één pakket met 120 Mbit internet. Dit is ongeveer drie weken geleden in orde gemaakt en werkte vrijiwel meteen. Het internet was vlug en ik ondervond er verder geen problemen.

Het het vorige abbo had ik regelmatig last van het volgende probleem: Het internet in games of bijvoorbeeld skype werkte prima, maar mijn browser of een nieuwe applicatie kon geen verbinding meer maken. Door het modem te resetten werkte alles weer prima. Dit kwam zeer onregelmatig voor en omdat ik een gamer ben was het niet al te vervelend - ik kon immers doorgamen en op het moment dat ik daar de tijd voor had de verbinding resetten.

Met de overstap naar 120 Mbit kwam ook een nieuw modem. Hoera, dacht ik: probleem opgelost. Dit bleek in eerste instantie ook zo te zijn, het internet werkt zonder problemen. Helaas is sinds ongeveer een week de verbinding zich steeds vreemder gaan gedragen. Het begon met een hogere ping in-game op bepaalde moment en verhielp zichzelf. De afgelopen dagen is het zo erg dat ik regelmatig gedisconnect wordt en alles moet resetten om hopelijk weer verbinding te kunnen maken.

Vanmorgen en zojuist is dit ook gebeurt en helpt niets. Het router van het stroom gehaald, reset knopje geprobeerd, een kabel direct van het modem in de computer, een laptop en zelfs een ander operating system.Niets van dit wilt helpen. Alhoewel ik nu wel kan internetten, is mijn download snelheid maximaal 20kb/sec en word ik door games vrijwel direct eraf geschopt.

Vrijwel alles aan mij kant heb ik inmiddels uitgesloten. Wat nu? Uiteraard zal ik morgen de klantenservice bellen, maar mijn ervaring met die lui is dat ze vaak niet bepaald kunnen helpen en mijn situatie vereist wel dat ik een stabiele verbinding nodig heb.

Zijn er wellicht bekende problemen die ik niet via Google terug heb kunnen vinden met mijn modem, een EVM3200 van Ubee? Is er misschien nog iets anders dat mij kan helpen of waar de klantenservice iets aan heeft?

Dit zijn 2 pathpings met een verbinding naar een gameservice:
Verbinding werkt prima: http://enterist.net/tnet/pathping.txt
Verbinding werkt niet: http://enterist.net/tnet/pathping3.txt

Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippowave
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-10 12:20
Het probleem wat Mmore heeft heb ik al 4 maanden dat je download snelheid wisselend onder de 1mbits zit. Ik heb al heel vaak met Ziggo gebelt de eerste paar keren hebben ze mijn modem gereset maar na 1 week is het weer raak. ik heb alles wat ik thuis kan vervangen geprobeerd.

Er is ook een monteur langs geweest rond die snelheidsverhoging (1 april) maar ik ben de enige in huis die wat van computer af weet en toen de monteur kwam was ik niet thuis. Ik had wel netjes een heel verhaal opgeschreven met wat ik heb gedaan. Ik kom thuis zegt mijn moeder tegen mij dat de monteur zei dat de netwerk instellingen niet goed waren opdat moment was ik wel boos want ik heb 2 NIC's geprobeerd op default en dat stond ook op het papiertje.

Na het bezoek van de monteur leek het opgelost te zijn ik haalde niet stabiel 40mbits maar ik was tevreden. Gisteren kwam ik thuis mijn moeder zegt youtube gaat sloom, toen heb ik een paar speedtests gedaan en kwam niet boven de 1 uit. Toen heb ik weer gebeld naar ziggo heb gevraag of ze mijn verhaal van alle andere keren kon bijhalen. Toen vroeg zei mij wat standaard dingen ik zei gelijk dat alles wat ik in huis kon vernieuwen heb gedaan dat er een monteur is geweest die niks heeft gedaan en met een smoes weg is gegaan. Ik werd in de wacht gezet omdat zei het ging navragen, toen wou ze weer een monteur inplennen ik zei dat mischien als de monteur weer langs komt dat het probleem zich dan niet voor doet omdat het elk moment van de dag kan gebeuren maar dan moet de monteur er wel zijn op dat moment.
Toen heeft ze een ticket naar een hogere afdeling gestuurd met wat info die ik gegeven heb die zouden het binnen 3-5 werkdagen oplossen. Hopen dat het dan is opgelost anders word het glasvezel :P

Iemand die dit probleem ook heeft gehad en tot een oplossing is gekomen laat het me weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artie16
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:31
Ik heb op dit moment het internet pakket Z2 en deze is aangesloten bij de huisgenoot (2 kamer appartement). Aangezien ik nu een nieuwe tv heb waar een CI+ module in kan wou ik dus ook digitale tv van ziggo hebben. Alleen ik was iets te fanatiek met de ziggo site en heb dus Alles-in-Een Plus besteld. Op zich geen probleem alleen ik bedacht me net dat dit pakket op het adres van m'n huisgenoot staat (7-33 ipv mijn adres 7-32). Bij het internet maakt het niet veel uit aangezien er een LAN kabel van zijn kamer naar mijn kamer liep en we een draadloze router hebben. Maar bij een tv aansluiting lijkt mij dit wel een probleem.

Hoe kan ik deze bestelling annuleren? En moet ik dan een "verhuis formulier" in vullen om het pakket op mijn adres te krijgen? (eigenlijk niet handig aangezien je 30 euro betaald daarvoor terwijl het er naast zit)

Nog een andere vraag: Is het mogelijk om een soort alles-in-een pakket te hebben met alleen internet en televisie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

artie16 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 09:16:
Hoe kan ik deze bestelling annuleren? En moet ik dan een "verhuis formulier" in vullen om het pakket op mijn adres te krijgen? (eigenlijk niet handig aangezien je 30 euro betaald daarvoor terwijl het er naast zit)
Bel 0900-1884 kies optie 3, optie 4 of optie 3, optie 5 (kan allebei). Zeg: Ik wil me bestelling annuleren.
Voila.
artie16 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 09:16:Nog een andere vraag: Is het mogelijk om een soort alles-in-een pakket te hebben met alleen internet en televisie?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goingwrong schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:41:
[...]

Heb het nog even voor je uitgezocht.
Ik heb inderdaad 2 verschillende types gevonden m.b.t. Wi-Fi modems:
1. Ubee EVW320B (excuses. Ja, je had gelijk :))
2. Euro-DOCSIS 3.0

Na wat verder onderzoek over de Ubee kwamen inderdaad ook de pdf's naar voren met de handleiding etc.

Wellicht nog interessant.

Er zijn 2 doelgroepen die het Wi-Fi modem van Ziggo krijgen:

Bestaande klanten
Met minimaal Alles-in-1 Plus of Internet Z2 en die nog niet beschikken over een ED3 modem. Vanaf 9 mei wordt dit in fases gratis vervangen. Deze klanten krijgen een brief van Ziggo als zij in aanmerking komen voor een Wi-Fi modem.

Nieuwe klanten
Vanaf 2 mei krijgen klanten die Internet van Ziggo bestellen het Wi-Fi modem.

Wat krijgt de klant:
Hardware: UTP kabel, telefoonkabel, externe voeding.
Beveiligingssticker: uniek en willekeurig gegenereerd wachtwoord, wachtwoord van router, naam van de router (SSID).
Diversen: begeleidend schrijven, handleiding, extra stickers met MAC-adressen.

Overig:
Nieuwe modem heeft onbeperkte garantie, oude modem had 2 jaar garantie.
Mogelijk om gebruik te maken van 2 dongels, voorheen was dit maar mogelijk met 1 dongel.
Systeemeis voor nieuwe modem: Minimaal Windows XP SP3 of hoger, Apple Snowleopard 10.6 of hoger

Afbeeldingslocatie: http://i573.photobucket.com/albums/ss174/boeFFeee/3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-10 08:56
Weet je toevallig ook of de Wi-Fi modem, 802.11n ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barzi schreef op donderdag 14 april 2011 @ 10:14:
Zou ik helaas niet weten. Heb ik namelijk nog niet terug kunnen vinden.

Nog wel een kleine FAQ kunnen vinden :P :

Er zit een USB-poort op het modem. Wat kan ik daar mee?
Niets. De USB poort werkt niet.

Hoe veilig is het draadloze Wi-Fi modem?
Uw Wifi modem is standaard beveiligd tegen afluisteren door middel van een geavanceerde versleuteling van alle data. Uw Wi-Fi modem gebruikt hiervoor als beveiliging de geavanceerde methode "WPA2". De beveiligingssleutel die u hiervoor nodig hebt staat op de onderkant van uw modem. U kunt een ander, lager beveiligingsnivo kiezen. We raden u aan dat niet te doen tenzij u oudere apparaten draadloos wilt gebruiken die geen WPA2 ondersteunen.

Hoe snel is het Wi-Fi modem?
Het WiFi modem is geschikt voor alle internetsnelheden die Ziggo biedt, tot ruim boven de 100Mbps. De snelheid die u haalt is afhankelijk van een groot aantal factoren. U kunt een snelheidstest doen via http://speedtest.ziggo.nl om te zien wat uw internet snelheid is. De snelheid lokaal in uw thuisnetwerk ligt veel hoger. Draadgebonden is de theoretische maximum snelheid die u kunt halen circa 1000Mbps. In de praktijk zult u met de beste apparatuur maximaal 300Mbps halen. Draadloos is de theoretische maximale snelheid 300Mbps. In de praktijk haalt u met de modernste apparatuur niet meer dan circa 80Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 10:21:
Nog wel een kleine FAQ kunnen vinden :P :

Er zit een USB-poort op het modem. Wat kan ik daar mee?
Niets. De USB poort werkt niet.
LOL

Maar goed, nog maar even een paar weekjes wachten met Ai1 aanvragen :9

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kan dat modem ook in bridge? Ik heb de wifi en router functionaliteit niet nodig namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
@boeFFeee: Heb je ook al wat kunnen vinden hoe het hele router gedeelte uit te zetten is om je eigen router te blijven gebruiken (bridged mode, voor de mensen die geavanceerde opties willen die deze router niet indersteund)?

De handleiding hieronder ergens gelinkt suggereerd dat dit in ieder geval kan (wat erg prettig is!)

En al wat bekend over portforwarding opties van deze modem/router en eventuele DynDNS ondersteuning van de router?

[ Voor 17% gewijzigd door xahmol op 14-04-2011 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-08 11:58
@boeFFeee: Bedankt voor de info. Hikte al langer tegen de overstapkosten (nieuwe dig decoder + router) aan waardoor ik de overstap niet wilde maken naar Alles-in-1-Plus. Na 2 mei kan Ziggo nu toch mn aanmelding verwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 10:11:
[...]

2. Euro-DOCSIS 3.0

Na wat verder onderzoek over de Ubee kwamen inderdaad ook de pdf's naar voren met de handleiding etc.

Bestaande klanten
Met minimaal Alles-in-1 Plus of Internet Z2 en die nog niet beschikken over een ED3 modem. Vanaf 9 mei wordt dit in fases gratis vervangen. Deze klanten krijgen een brief van Ziggo als zij in aanmerking komen voor een Wi-Fi modem.

Nieuwe klanten

Wat krijgt de klant:
Beveiligingssticker: uniek en willekeurig gegenereerd wachtwoord, wachtwoord van router, naam van de router (SSID).

Overig:
Mogelijk om gebruik te maken van 2 dongels, voorheen was dit maar mogelijk met 1 dongel.
Systeemeis voor nieuwe modem: Minimaal Windows XP SP3 of hoger, Apple Snowleopard 10.6 of hoger

[afbeelding]
Krijgt iedere klant hem ook standaard als modem-router aangeleverd, of is het standaard een bridge modem net zoals de huidige modems?

Verder staat in mijn documentatie dat ie zowel over een 802.11N 2,4ghz als een 802.11N 5ghz radio beschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De routerfunctie is inderdaad wél uit te zetten.
Mocht je echter problemen krijgen met je internet o.i.d. dan ondersteund de technische dienst dit niet. Dan zou je alles moeten terugschakelen naar de default instelling. Oftewel met de Wi-Fi/router functies aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:31
Ben wel benieuwd naar de prestaties van de nieuwe WIFI-modem. Scheelt je toch weer sowieso een apparaat en dus stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn21
[...]

2. Euro-DOCSIS 3.0

Bestaande klanten

Nieuwe klanten

Wat krijgt de klant:

Overig:

[afbeelding]
Ik heb nou eenmaal zeer betrouwbare bronnen >:) .

Verder; Er zijn geen 2 types maar 1: alleen de Ubee. Euro DOCSIS is namelijk geen modem maar een netwerkstandaard.
DeLyon schreef op donderdag 14 april 2011 @ 10:36:
@boeFFeee: Bedankt voor de info. Hikte al langer tegen de overstapkosten (nieuwe dig decoder + router) aan waardoor ik de overstap niet wilde maken naar Alles-in-1-Plus. Na 2 mei kan Ziggo nu toch mn aanmelding verwachten :)
Nu zelfs een hd ontvanger voor 30 euro!.

[ Voor 10% gewijzigd door Stvn21 op 14-04-2011 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 19:36
barzi schreef op donderdag 14 april 2011 @ 10:14:
lijkt me wel aangezien ze aangeven dat er tot max 300mbits ondersteund wordt, met de modernste apparatuur max 80mbit, dit is al ruim sneller dan de max 54mbits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Benieuwd of echt iedereen met plus of Z2 en een docsis 2 modem de EVW320B krijgt.

Om hoeveel zou dat dan gaan (ruw geschat) 10.000, 25.000, 100.000 modems ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn21
hjs schreef op donderdag 14 april 2011 @ 11:32:
Benieuwd of echt iedereen met plus of Z2 en een docsis 2 modem de EVW320B krijgt.

Om hoeveel zou dat dan gaan (ruw geschat) 10.000, 25.000, 100.000 modems ??
Alle nieuwe klanten krijgen er 1 en de bestaande klanten krijgen hem alleen op aanvraag.

Schatting maken is dus lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Goingwrong schreef op donderdag 14 april 2011 @ 12:48:
[...]

De bestaande klanten krijgen hem alleen op aanvraag.
Hoe aan te vragen staat in de brief die we binnenkort krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 08:53
Kan je dat nieuwe wifi modem ook gebruik als ap en daarna repeaten over wds bijvoorbeeld? Wordt dat ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Laatst online: 08-10 17:26
[...]
Ik kan met Google op trefwoord EVW320B helemaal niets relevants vinden, wat mij op de gedachte brengt dat dit typenummer totaal niet bij dit apparaat hoort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
rowicom schreef op donderdag 14 april 2011 @ 16:37:
[...]Ik kan met Google op trefwoord EVW320B helemaal niets relevants vinden, wat mij op de gedachte brengt dat dit typenummer totaal niet bij dit apparaat hoort...
Of het betekend dat het gewoon een nieuw model is dat of speciaal voor Ziggo wordt gemaakt of het eerst bij Ziggo wordt uitgerold. Op de Ubee site staat nml überhaupt geen enkele kabelmodem/router met EuroDocsis 3.0, voice en WiFi. Het is bij de huidige modellen òf WiFi òf Voice, maar nog niet allebei wat bij Ziggo wel zo zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

[...]

Ik kan met Google op trefwoord EVW320B helemaal niets relevants vinden, wat mij op de gedachte brengt dat dit typenummer totaal niet bij dit apparaat hoort...
Ook over de huidige niet-wireless Ubee EVM3200 is niets te vinden op de site van Ubee, terwijl ze er wel degelijk zijn. Ubee levert blijkbaar voor providers 'specifieke' modems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-10 14:29
Zie dat Alles in 1 Basis nu 10 Mb is!

Misschien toch maar weer terug naar een alles in 1 pakket dan maar. Nu Z1 + T1 voor 36.95 per maand. Telefoonlijn 10 euro per jaar bij Budgetphone. Dus voor 5 euro per maand extra dubbele snelheid. Ik ga er eens over nadenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Heb het toch echt zo ge-copy/paste ;P

Maar inderdaad, er is niets over te vinden op google.
Maar zoals xahmol al aangaf, wellicht is het een model speciaal voor Ziggo ontwikkeld.
Pagina: 1 ... 112 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!