• Colors
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-07 08:46
Laudor schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 15:55:
[...]

Je kunt die inderdaad verwijderen en als je verzoeken binnenkrijgt om 'vrienden' te worden kun je die ook blokkeren. (edit: verkeerde quote, sorry)
Ja klopt ik ga hem tog maar nemen :D
Ik ga proberen om er een nieuwe housing (goud) erop te zetten als het mogelijk is :D ?

Maar dankje voor al julie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:13
Hopelijk kan iemand mijn vraag beantwoorden, ik heb het idee dat antwoord, nee is, maar dat zien we wel.

Ik heb momenteel een telfort simkaart en mijn contract duurt nog een jaar.. Ik ben echter toe aan een nieuw toestel, het enige wat ik er mee wil doen is smsen/bellen & internetten (Via Wifi).. Sinds een aantal maanden hebben we de 9700 op het werk, ontzettend fijn toestel.. Daarom ben ik op zoek naar een BB.

Kan dit allemaal zonder een BIS/BES Abonnement?

Ik lees overal dat het een soort van verplichting is, maar ik maak bijvoorbeeld geen gebruik van mail of iets dergelijks, daarnaast levert Telfort geen BB abo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Je kunt sms en bellen zonder BIS/BES - internet via WiFi is ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 11:08
We have suspended UberTwitter and twidroyd for violating our policies.

Every day, we suspend hundreds of applications that are in violation of our policies. Generally, these apps are used by a small number of users. We are taking the unusual step of sharing this with you because today’s suspension may affect a larger number of users.

We are committed to helping you continue to use Twitter during the disruption of these applications. You can download Twitter for Blackberry, Twitter for Android and other official Twitter apps here. You can also try our mobile web site or apps from other third-party developers.
:( :(
Twitter heeft besloten dat we geen ubertwitter mogen gebruiken. Alle gebruikers zijn volgens mij woedend omdat als je bij tweetdeck ubertwitter zoekt dan heb je volgens mij 100 berichten per seconde. Ik snap het niet waarom nu ineens het verboden wordt om twitter te gebruiken, waarschijnlijk werd ubertwitter meer gebruikt als twitter voor blackberry en proberen ze het zo te veranderen. Vind het iig jammer.

edit:

En zoals verwacht is ubertwitter trending topic. En volgens mij hebben ze echt ubertwitter offline gehaald, om hun eigen client te promoten, want de officiële client van twitter is promoted trending topic... :X

[ Voor 9% gewijzigd door S401 op 18-02-2011 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-09 11:26
Tsja, Twitter :')
.
.
.
;)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-07 08:32
Ik heb nu de officiële Vodafone versie van 6.0 geïnstalleerd. Werkt gemiddeld genomen erg goed en vooral de browser is een stuk verbeterd! Wel een nadeel is de slechte cursorbesturing in apps als Opera; voorheen kon je met je trackpad heel precies sturen, maar nu maakt je cursor grote sprongen, vaak hele schermen. Is dat nog ergens in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Ik heb een blackberry bold 9000 van vodafone. Er zit geen simlock op, maar ik kan geen verbinding maken met BIS. Ik heb echt ALLES al geprobeerd.. maar ik kom geen stap verder. Vodafone zegt dat er geen IT policy op zit.. maar is het soms niet zo dat zij dit niet kunnen zien en Blackberry wel?
Weet iemand een manier om de waarschijnlijke IT policy van mijn toestel te verwijderen?? Ik heb de policy.bin al geprobeerd en ik heb hem ook al 30x gereboot. Ook heeft een telefoonwinkel geprobeerd de hele software eraf te gooien en opnieuw erop te zetten. Echter wanneer hij bij 80% procent is, gaat de vodafone software er vanzelf weer op!

Ik hoor graag de gouden tip, want anders gooi ik dat ding echt het raam uit!!

Groetjes Tessa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:42

Apoca

Array Technology Industry

Je zit een beetje in het verkeerde topic :)

Blackberry Bold (9000) topic - deel 1

Maar heb je de BB misschien 2e hands gekocht? Zit de BB niet nog gekoppeld aan een ander account?

[ Voor 42% gewijzigd door Apoca op 20-02-2011 16:08 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-11-2020
Heb enige dagen geleden de allernieuwste update van os6 geinstallleerd, ineens is mijn batterij stukken sneller leeg (tov eerdere os6 leaks), zijn er meer die dit probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Zoek eens op "memory leak" op Crackberry, is een bekend probleem.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nogal gedoe geweest de laatste tijd over ÜberTwitter, inmiddels terug online als ÜberSocial, kwam ik er in de verschillende Discussies achter dat SocialScope momenteel Invites on the Fly uitdeelt.

Het ziet er wel wat minder uit als ÜberSocial (wat wel verbeterd was sinds ÜberTwitter maar nog steeds niet optimaal was kwa vormgeving), echter vind ik dat SocialScope toch wel erg "lekker" functioneert en de FaceBook integratie is ook best handig.

Wat zeggen jullie, ÜberSocial, SocialScope of Twitter for BlackBerry (of wellicht zelfs een hele andere App).

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-06 15:53
JunkieXP schreef op maandag 21 februari 2011 @ 17:54:

Wat zeggen jullie, ÜberSocial, SocialScope of Twitter for BlackBerry (of wellicht zelfs een hele andere App).
Uit die drie kies ik toch Twitter for BlackBerry.
Waarom ?
Eenvoudig
Nederlandse interface (niet de laatst gelekte)
Shortcuts via toetsenbord
Geen memleak zoals bij beide andere apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Oeps... per ongeluk 6 geinstalleerd op mijn BB... terwijl dat niet de bedoeling was...

Kan iemand me helpen aan een link naar een 5 versie... bijna alles is 6 nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 15:50

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Topicstarter
JunkieXP schreef op maandag 21 februari 2011 @ 17:54:
Ik kies wat dat betreft voor UberSocial. Voorheen zat ik op UberTwitter maar dat heeft een nieuw naampje gekregen.

Waarom UberSocial? Omdat ik het idee heb dat refreshen via Twitter for BlackBerry meer tijd kost. Daarnaast kan ik via UberSocial via the old skool way retweeten (RT @username: *tweet*) en indien ik dat wil iets aanvullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Dank... alleen zijn de meeste links dood... Ik zoek dus een laatste versie 5 (5.0.0.743 of 979 geloof ik), in het Nederlands... degene die ik had en op de BB had staan doet het niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

http://smartphone.nttdoco...5.1.0.177_A5.0.0.1014.exe

Laatste officiële 5.0.0.1014 versie die er te vinden is :)

En als je de 5.0.0.979 versie wilt hebben moet je even op de BB AT&T site kijken.
Daar kun je de 9700jAllLang_PBr5.0.0_rel1607_PL5.1.0.177_A5.0.0.979_AT_amp_T.exe downloaden.
En daar zit ook NL taal in. Wel ff de vendor.xml verwijderen he ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Apoca op 21-02-2011 23:12 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FRanatic schreef op maandag 21 februari 2011 @ 19:35:
[...]

Uit die drie kies ik toch Twitter for BlackBerry.
Waarom ?
Eenvoudig
Nederlandse interface (niet de laatst gelekte)
Shortcuts via toetsenbord
Geen memleak zoals bij beide andere apps.
Ik ond de Nederlandse Interface juist irritant, zelfs Twitter termen als ReTweet werden vervangen door doorsturen oid, vond dat echt niet fijn. Ook was ik inn de veronderstelling dat in deze minder Shortcuts zaten dan in UberSocial (formerly UverTwitter). Vond de Interface idd wel wat hebben, al waren de menu's weer wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Apoca schreef op maandag 21 februari 2011 @ 23:01:
http://smartphone.nttdoco...5.1.0.177_A5.0.0.1014.exe

Laatste officiële 5.0.0.1014 versie die er te vinden is :)

En als je de 5.0.0.979 versie wilt hebben moet je even op de BB AT&T site kijken.
Daar kun je de 9700jAllLang_PBr5.0.0_rel1607_PL5.1.0.177_A5.0.0.979_AT_amp_T.exe downloaden.
En daar zit ook NL taal in. Wel ff de vendor.xml verwijderen he ;)
Dank je... maar... als ik de officiele doe, moet ik dan ook vendor.xml verwijderen? Is toch uitpakken en installeren...? Pffff... is alweer te lang geleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
hemiparo schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 06:45:
[...]

Dank je... maar... als ik de officiele doe, moet ik dan ook vendor.xml verwijderen? Is toch uitpakken en installeren...? Pffff... is alweer te lang geleden...
Ja, gewoon verwijderen. Kan zeker geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

hemiparo schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 06:45:
[...]
Als de firmware niet van je eigen provider is moet je ALTIJD de vendor.xml verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Apoca schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 10:40:
[...]

Als de firmware niet van je eigen provider is moet je ALTIJD de vendor.xml verwijderen.
Weer iets geleerd! Zal er straks eens aan beginnen... nogmaals dank, zal ze goed opslaan!
Nog dingen die ik moet doen/laten voor een zorgeloze installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:04

JB

Cédric roelt!

Ik heb even door dit topic heen gezocht maar ik kan het 123 niet vinden. Zojuist Whatsapp geinstalleerd, werkt allemaal prima maar nu wil ik dat de chat berichten niet in mijn Postvak IN geshowed worden maar ik krijg het niet voor elkaar om deze instelling te vinden. Anderen die dit wel weten of kan dit (nog) niet :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Kun je dat niet instellen in het beheer van het postvak in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JB schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 11:49:
Ik heb even door dit topic heen gezocht maar ik kan het 123 niet vinden. Zojuist Whatsapp geinstalleerd, werkt allemaal prima maar nu wil ik dat de chat berichten niet in mijn Postvak IN geshowed worden maar ik krijg het niet voor elkaar om deze instelling te vinden. Anderen die dit wel weten of kan dit (nog) niet :?
1. Zorg dat je in WhatsApp zit (dus niet in een Bericht, maar WhatsApp zelf waar je Contacten opgesomt staan).
2. Klik op de BlackBerry (Menu) Knop
3. Ga naar Instellingen
4. Klik op de BlackBerry (Menu) Knop
5. Ga naar geavanceerde instellingen
6. Zet "Toon chats in berichtenmap" op Uit.

Hope this'll work =).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:33
Waar is het officiële OS6 te downloaden? Zijn die "leaked" versies niet allemaal onofficieel?

Alvast bedankt! _/-\o_

Edit: provider is T-Mobile.
Edit 2: Ik kan dus een onofficiële downloaden of even wachten dus? Zie: http://www.pocketberry.co...-curve-3g-within-30-days/

[ Voor 48% gewijzigd door TheDeuce op 23-02-2011 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook die update gedaan dat k die 6 heb,
het vervelende ervan vind ik dt je niks meer kan selecteren in bbm en ook mijn flits doet het niet meer,
als ik de flits aan heb en dan een foto wil gaan maken doet me camera het helemaal niet, alleen als ik de flits uit heb staan. erg irritant. :F

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:04

JB

Cédric roelt!

JunkieXP schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 15:35:
[...]

1. Zorg dat je in WhatsApp zit (dus niet in een Bericht, maar WhatsApp zelf waar je Contacten opgesomt staan).
2. Klik op de BlackBerry (Menu) Knop
3. Ga naar Instellingen
4. Klik op de BlackBerry (Menu) Knop
5. Ga naar geavanceerde instellingen
6. Zet "Toon chats in berichtenmap" op Uit.

Hope this'll work =).
Geen wonder dat ik het niet kon vinden! Dank voor je hulp

Mijn boefje is liev!

JB schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 09:12:
[...]

Geen wonder dat ik het niet kon vinden! Dank voor je hulp
Er zit nog al het een en ander verstopt in WhatsApp, net na de GroupChat Update kon ik deze ook niet vinden, op een iPhone was het wel makkelijk te vinden en toen wist ik ineens ook de Logica om 't op m'n BB terug te vinden. Achjah, kleine geitjes hou je toch.

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

iemand al goed werkende themes gevonden voor OS6?
ind0mi schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 10:30:
iemand al goed werkende themes gevonden voor OS6?
Volgens mij is er uberhaupt nog geen BlackBerry Theme Creator voor OS6... Komt er allemaal wel aan...

http://crackberry.com/bla...studio-v6-0-leaked-online

• ind0mi

ind0mi

JunkieXP schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 11:20:
[...]

Volgens mij is er uberhaupt nog geen BlackBerry Theme Creator voor OS6... Komt er allemaal wel aan...

http://crackberry.com/bla...studio-v6-0-leaked-online
er zijn er wel al een aantal te koop op crackberry...ik had de iBerry theme gekocht, maar die werkt voor geen meter!

• FRanatic
ind0mi schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 11:26:
[...]

er zijn er wel al een aantal te koop op crackberry...ik had de iBerry theme gekocht, maar die werkt voor geen meter!
Op het forum van crackberry zijn er inmiddels zat te vinden.
Ook de theme's voor de 9780 en de 9650 werken op de 9700. Succes met kiezen.

• FRanatic
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 21:49:
ik heb ook die update gedaan dat k die 6 heb,
het vervelende ervan vind ik dt je niks meer kan selecteren in bbm en ook mijn flits doet het niet meer,
als ik de flits aan heb en dan een foto wil gaan maken doet me camera het helemaal niet, alleen als ik de flits uit heb staan. erg irritant. :F
Een nieuwere versie van OS6 erop zetten. Dat lost de flits in ieder geval op.
De cursor in bbm is bekend en sinds een paar dagen opgelost.

Een tussenoplossing voor de cursor in bbm is op shift drukken. Nu wordt je cursor zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Ik heb op mijn 9700 vorige week OS6 officieel geïnstalleerd (Vodafone). Daarna ook op de Curve9300 van mijn nichtje hetzelfde gedaan (ook Vodafone). Gisteren wilde ik echter ook de 9700 van ander nichtje updaten, die ook bij Vodafone zit, maar daar werd OS6 niet aangeboden door Blackberry Desktop, alleen downgrades naar lagere OS5 versies. Is die officiële OS6 versie terug getrokken door Vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:13
Sorry voor de waarschijnlijk vaker voorkomende vraag, maar ik krijg continue een ander antwoord..

Ik heb geen BB abonement, wel een surf & mail van Telfort, kan ik dan "gewoon" internetten?
Ik snap dat de applicaties als Ping niet werken, ik lees ook berichten dat de interne browser dan ook niet werkt, maar een Opera geïnstalleerd moet worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
Als je zonder bis je apn instellingen handmatig invoert, kun je internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rscheper schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 12:41:
Sorry voor de waarschijnlijk vaker voorkomende vraag, maar ik krijg continue een ander antwoord..

Ik heb geen BB abonement, wel een surf & mail van Telfort, kan ik dan "gewoon" internetten?
Ik snap dat de applicaties als Ping niet werken, ik lees ook berichten dat de interne browser dan ook niet werkt, maar een Opera geïnstalleerd moet worden..
Oke ik heb een bb en gebruik web and walk .
De browser van bb kan je gewoon gebruiken .
Alleen ping, bb markplaats en navi van bb werken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Naar aanleiding van m'n eerder genoemde verbindingsproblemen in deze topic van m'n tweede Bold 9700, heb ik contact gezocht met Vodafone KS. Problemen die regelmatig voorkomen zijn:
-Radiopad niet beschikbaar (zodra ik een nr heb gedraaid, krijg dan het signaal te horen dat een nr niet in gebruik is).
-Bereik dat zomaar wegvalt (over het hele land) en
-Het meest frustrerende, heel regelmatig smsjes dat ik gebeld ben, maar dat m'n vm niet is ingesproken. Dat terwijl ik het toestel in m'n hand had en ernaar keek, zonder dat deze overging...

Heb een Vodafone toestel met .862 software. Wanneer wordt er een keer een update aangeboden? Heb al maaaanden die software erop staan. En m'n Desktop Browser (OSX) geeft niet aan dat er nieuwere software beschikbaar is...

Op naar de 3e Bold?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij helpen?:,

Op mijn Blackberry Bold 9700 heb ik opeens problemen met de WiFi, eerst stond er gewoon netjes achter ''WiFi'' mijn wifi-netwerknaam, en dan een groen vinkje, maar nu staat mijn wifi-netwerknaam er wel achter, maar met een streepje i.p.v een groen vinkje, ook op mijn startscherm hoort rechts-bovenaan een WiFi tekentje te staan, en die hoort zich helder weer te geven wanneer je in verbinding bent met een wifi-netwerk... Niet dus!
er staat overal in mijn blackberry dat ik verbonden ben met het netwerk en dat er geen problemen zijn aangetroffen, wie kan mij helpen?

Alvast bedankt. Groetjes Guy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:42

Rudedadude

Maybe we were born to run

Hoi Guy,

Welkom! Op dit forum wordt verwacht dat je zelf enig onderzoek doet, maar bovenal dat je beschrijft wat je in zo'n geval al zelf geprobeerd hebt:
a/ doet je internet het gewoon nog, want dat vertel je niet
b/ heb je wifi al eens aan en uit gezet en wat gebeurde er toen?
c/ zijn er apps die van invloed kunnen zijn op je wifi
d/ Heb je al eens een 'harde reset' uitgeprobeerd door danwel de batterij even uit je toestel te halen, of door de toetsencombinatie alt + shift + del kort ingedrukt te houden?

En vraag me niet waarom, maar groeten doen we hier niet aan :) Het bespaart in elk geval tekstruimte...

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
  • Laatst online: 27-04-2024
Ik heb een foto gemaakt met m'n telefoon, en die vervolgens als achtergrond ingesteld. Nou heb ik per ongeluk de foto verwijderd uit de afbeeldingsmap, maar de foto is nog steeds ingesteld als wallpaper. Is er een manier om die foto terug te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste tijd heb ik dat mijn ping berichten niet aan komen een hele tijd. Dus wel het vinkje maar verder geen D van Deliver. Dit is steeds bij dezelfde contactpersoon. Deze contactpersoon heeft dit dan ook naar mij toe, dus ook een vinkje maar geen D.
Soms hebben we er dagen geen last van en soms hebben we het een paar keer per dag. Waar kan dit nou aanliggen en hoe kan ik het nou verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 19:52
inmiddels is 6.0.0.461 officieel uit.
https://www.blackberry.co...6F28A5DF0B3B0DDDE9B.node2

[ Voor 44% gewijzigd door BluRay op 08-03-2011 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

Heb een aantal weken geleden m'n 9700 naar OS6 geüpgraded via de desktop-manager. Aangezien ik geen goed todayscreen kon vinden en ik de besturing omslachtig vond heb ik besloten weer te downgraden naar OS5. Heb dit via de site van Blackberry Nederland gedaan en heb nu versie 5.0.0.862 op mijn toestel staan. Voordat ik OS6 had geïnstalleerd kon ik vanaf mijn todayscreen direct een telefoonnummer intoetsen. Na de upgrade en de downgrade is dit niet meer mogelijk. Nu zijn al mijn toetsen snelkoppelingen. Weet iemand of dit te veranderen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 07:31
Op de website van T-mobile is OS6 te downloaden voor de 9780. Enig idee of dit ook gaat werken met een 9700?

http://updateservice.t-mo...eld+Software+6.0+rel+1306

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinds kort heeft BeBuzz (voorheen BerryBuzz) een Update uitgerold (tegen betaling welliswaar), met de fantastisch nieuwe "Toast" Functionaliteit.

Nu werkt deze in V4.0.55 prima, maar Unlockedte deze je Device wat ze later hebben bijgesteld, echter is het zo dat sinds die Fix (heb momenteel V4.0.61), de Toasts niet meer getoond worden, tenzij het Toestel Unlocked is.

Iemand die dit kan bevestigen / ontkrachten op OS5?

PS Ben al in discussie op het forum van de ontwikkelaar, ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
jens17 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 08:32:
Op de website van T-mobile is OS6 te downloaden voor de 9780. Enig idee of dit ook gaat werken met een 9700?

http://updateservice.t-mo...eld+Software+6.0+rel+1306
Nee, gaat nooit werken.
Dieselmotoren doen het ook niet op LPG...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
JunkieXP schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 08:33:
Sinds kort heeft BeBuzz (voorheen BerryBuzz) een Update uitgerold (tegen betaling welliswaar), met de fantastisch nieuwe "Toast" Functionaliteit.
Wat houdt die toast-functie in?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

havana schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:45:
[...]
Is eigenlijk zo simpel te vinden als je google had gebruikt, maar goed gemak dient de mens he ;)

Toasts - Shows small unobtrusive messages at the bottom or top of the screen for notifications and incoming messages

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fbikker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-08 23:52
Ik ben op zoek naar een theme waarmee ik agenda items in m'n homescreen kan zetten.
ik heb er een aantal gevonden die niet meer gesupport worden zoals Hypaereon Sliq Theme.

ik heb os6 (kpn) geinstalleerd.

bij een collega krijgen we ook het volgende probleem dit was nog met os5 en is vandaag overgegaan naar os6
ik weet niet of dit het probleem verhelpt.
-Het meest frustrerende, heel regelmatig smsjes dat ik gebeld ben, maar dat m'n vm niet is ingesproken. Dat terwijl ik het toestel in m'n hand had en ernaar keek, zonder dat deze overging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
havana schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:45:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://i643.photobucket.com/albums/uu156/kcpaynev1/utf-8BQ2FwdHVyYSBhbCAwMy0wNy0yMDExIDE2LTAwLTMxLmpwZw.jpg

Dit is een (in mijn ogen, Slecht) voorbeeld van de (in mijn ogen, Geweldige) Toast functionaliteit.

Onderin schuift een laag omhoog waarin het Type Bericht staat, echter bij SMS / E-Mail (en Ontwikkelaars die de API van BeBuzz's Toasts Functionaliteit gaan gebruiken) tonen een Preview van het Bericht incl. het Nummer of de Naam van de Contactpersoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik heb inmiddels ook de laatste versie van BeBuzz geïnstalleerd en toast-berichten aangezet maar het werkt niet zoals het zou moeten volgens mij. Je ziet die berichten namelijk niet (wel in test-modus overigens).

[ Voor 7% gewijzigd door havana op 09-03-2011 18:43 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:42

Rudedadude

Maybe we were born to run

fbikker schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 11:54:
Ik ben op zoek naar een theme waarmee ik agenda items in m'n homescreen kan zetten.
ik heb er een aantal gevonden die niet meer gesupport worden zoals Hypaereon Sliq Theme.

ik heb os6 (kpn) geinstalleerd.

bij een collega krijgen we ook het volgende probleem dit was nog met os5 en is vandaag overgegaan naar os6
ik weet niet of dit het probleem verhelpt.

[...]
Ik ben een fan van deze voor OS6: en nieuwe berichten worden getoond en de eerste 4 komende agenda items worden getoond. Verder een OS5 look.

http://forums.crackberry.com/f227/today-theme-581099/

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 22:01
Vandaag OS6 (.461) geïnstalleerd. De drempel was voor mij om mijn windows bak weer aan te sluiten.
de eerste indruk is goed. Het werkt allemaal wat soepeler, en dat bevordert het gebruiksgemak. Ook de browser is een stuk sneller dan voorheen, en meer gebruiksvriendelijk geworden. Wat ik ook echt handig vind is de nieuwe optie "universal search", doet mij denken aan spotlight op mac. Het werkt snel, en scheelt je wat navigatiewerk.
Verder gebruik ik niet zoveel applicaties; Whatsapp/Gtalk/Facebook/Gmaps/Gmail/Shazam. Deze werken ook allemaal naar behoren. Vrije geheugen is 60MB. Ik ben alleen nog op zoek naar het programma logmaid, welke ik helaas niet werkend heb kunnen vinden via google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
havana schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 18:42:
Ik heb inmiddels ook de laatste versie van BeBuzz geïnstalleerd en toast-berichten aangezet maar het werkt niet zoals het zou moeten volgens mij. Je ziet die berichten namelijk niet (wel in test-modus overigens).
Ook als je BlackBerry onvergrendeld op tafel ligt, want dat is dus het probleem wat zich na V4.0.55 bij mij aandeed. Het lijkt er namelijk op dat ze de App nu zo hebben aangepast dat de Toasts niet door een Vergrendelding heen kunnen breken, gezien daar veel klachten over waren betr. Broekzak bellen e.d.

Daarom ben ik ook opzoek naar de *.jad van V4.0.55 zodat ik deze terug kan zetten, V4.0.58 en V4.0.59 werken waarschijnlijk ook =). Heb namelijk het idee dat je geen Broekzak gespreken gaat voeren wanneer je BlackBerry in de Holster zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Mijn BB vergrendelt automatisch met een schermwachtwoord na 1 minuut, om de simpele reden dat de vergrendelingsknop niet goed werkt (leidt tot broekzakgesprekken). Dan heb je dus helemaal niks aan die toast-berichten, want die gaan inderdaad niet door toetsenbordvergrendeling en/of schermvergrendeling heen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
havana schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 10:31:
Mijn BB vergrendelt automatisch met een schermwachtwoord na 1 minuut, om de simpele reden dat de vergrendelingsknop niet goed werkt (leidt tot broekzakgesprekken). Dan heb je dus helemaal niks aan die toast-berichten, want die gaan inderdaad niet door toetsenbordvergrendeling en/of schermvergrendeling heen.
Ik weet niet wat "BePopup" en "Leave me On" in dat geval doen (eventueel Testversies), dan weet je of het al dan niet haalbaar is voor de ontwikkelaar om ooit optimale Toasts te bakken (maken ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
JunkieXP schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 11:13:
[...]

Ik weet niet wat "BePopup" en "Leave me On" in dat geval doen (eventueel Testversies), dan weet je of het al dan niet haalbaar is voor de ontwikkelaar om ooit optimale Toasts te bakken (maken ;)).
BerryPopup is prima in staat om ook met vergrendeld toestel popups weer te geven. Ook is deze app prima te configureren. Deze is verkijgbaar als trial uit app world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FRanatic schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 12:04:
[...]

BerryPopup is prima in staat om ook met vergrendeld toestel popups weer te geven. Ook is deze app prima te configureren. Deze is verkijgbaar als trial uit app world.
Maar als hij deze dan weergeeft, kun je dan met de Back Toets bijvoorbeeld weer in je Homescreen komen en gaan bellen, of krijg je dan de melding van "Uw toestel is vergrendeld".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
JunkieXP schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 13:03:
[...]

Maar als hij deze dan weergeeft, kun je dan met de Back Toets bijvoorbeeld weer in je Homescreen komen en gaan bellen, of krijg je dan de melding van "Uw toestel is vergrendeld".
Goede vraag. Weet ik eigenlijk niet precies.
Mijn toestel ontgrendelt namelijk zodra hij uit de holster komt.

Wel heb je 'actieknoppen' in het popup scherm zitten. Volgens mij werken die zodra de popup actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fbikker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-08 23:52
wij maken sinds paar dagen gebruik van blackberry enterprise server,
dit werkt allemaal zeer goed.

maar nu heb ik problemen met het ontvangen van agenda verzoeken.
deze worden niet gesynchroniseerd naar de blackberry de agenda zelf wel.
Ik heb gekeken op de server en er staan geen filters ingesteld en verder staat alles default.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

En er is weer een leak voor de 9700, we kunnen upgraden naar OS 6.0.0.499 :)

In BBM en SMS zou de cursor weer gewoon 100% moeten werken nu, zonder dat je rare dingen moet uithalen.

[ Voor 40% gewijzigd door Apoca op 11-03-2011 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzzz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:53
thnx voor je post, heb de nieuwste versie er gelijk even opgezet.

Vind en vond OS6 heel goed werken. Laatste tijd toch wat kleine probleempjes:

Heb laatste tijd last dat bb messenger berichtjes blijven hangen (klokje in beeld).

Daarnaast heeft de browser in os6 ook af en toe kuren, dat hij geen pagina's laad of dat mailtjes niet binnenkomen, als ik dan vervolgens wifi even aanzet komen de mailtjes opeens wel.

zijn er meer die hier last van hebben of is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:53
Vraagje:

Een vriendin van me heeft n 9700 i.c.m. vodafone. Ik heb hotmail en gmail voor der geconfigureerd via http://www.mobileemail.vodafone.nl/.

Nu staan de beide postvaks in der menu, ze kan e-mails verzenden, maar ontvangen niet...

Heb alle standaard zaken als hostrouteringstabel registreren, serviceboeken opnieuw verzenden etc al gedaan (heb zelf ook n 9700 i.c.m. t-mobile).

Iemand enig idee? Heb me suf gezocht op google maar helaas. Ligt het misschien aan het OS versie? Ze heeft geen OS6 en dat wil ze voorlopig ook niet FYI.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
In mobileemail zit een icoontje waarmee je je account als het ware kan aanzetten, heb je die al aangeklikt? Staat meen ik pal voor de accountnaam.

Heb je trouwens de helpdesk al gebeld? Want het lijkt erop alsof je alles goed hebt gedaan.

[ Voor 24% gewijzigd door havana op 14-03-2011 08:05 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
havana schreef op maandag 14 maart 2011 @ 07:57:
In mobileemail zit een icoontje waarmee je je account als het ware kan aanzetten, heb je die al aangeklikt? Staat meen ik pal voor de accountnaam.

Heb je trouwens de helpdesk al gebeld? Want het lijkt erop alsof je alles goed hebt gedaan.
Uhm, ik zie geen icoontje om het account te activeren? Wellicht is die al geactiveerd en verdwijnt dat iccontje dan? Zie twee vinkjes voor de beide emailaccounts staan. Of bedoel je het account waarmee je inlogt?

Zij is zelf wel bij de vodafone winkel langsgeweest en die had dus voor haar mobileemail geconfigureerd, en zei dat ze zelf nog iets thuis op der telefoon moest instellen (wtf, ze had haar toestel bij zich toen?!)

Misschien lukte het hem ook niet...Ik ga de helpdesk idd ff bellen, wellicht ligt het aan de kant van vodafone ipv aan het toestel.

Heb jij misschien nog andere ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Vinkje ervoor betekent dat het goed is.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

:F
was al gepost..

[ Voor 91% gewijzigd door ind0mi op 14-03-2011 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Hmm thanks havana..heb met de helpdesk gebeld, die heeft alles gecheckt qua netwerk registratie en dat staat oke. Wat hij wel zag was dat ze een (hele) oude sim gebruikt.

Ik heb op het blackberry forum iemand gevonden die bij vodafone india het vervangen van zijn sim als oplossing aankaartte.

Ik ga eerst maar eens een software update uitvoeren vanaaf.

Misschien iemand nog een idee? Het is echt zo vaag...via google ook alleen de standaard zaken te vinden, die voor alle gebruikers NIET een oplossing zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou ook wel graag willen updaten naar OS 6, maar mijn bb dm geeft aan dat er geen update is?? Is de officieele voor de BB9700 nog niet uit?? Ik heb trouwens Vodafone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 11:19:
Ik zou ook wel graag willen updaten naar OS 6, maar mijn bb dm geeft aan dat er geen update is?? Is de officieele voor de BB9700 nog niet uit?? Ik heb trouwens Vodafone..
Das gek...heb je wel de laatste Desktop Manager versie? Dus DM 6.x? Daar zou die dat automatisch aan moeten geven en anders via het Help menu op updates controleren...

Anders 'handmatig' downloaden:

https://www.blackberry.co...F8B4C2B0F879FFF55927686F1

En dan de loader.exe in de ..\Common Files\RIM draaien. Aangezien het een officiele release is hoef je geen vendor.xml bestanden te verwijderen..

(Ik ben maar even uitgegaan van Windows, geen idee of je dat ook echt draait.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gusev schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 11:27:
[...]

Das gek...heb je wel de laatste Desktop Manager versie? Dus DM 6.x? Daar zou die dat automatisch aan moeten geven en anders via het Help menu op updates controleren...

Anders 'handmatig' downloaden:

https://www.blackberry.co...F8B4C2B0F879FFF55927686F1

En dan de loader.exe in de ..\Common Files\RIM draaien. Aangezien het een officiele release is hoef je geen vendor.xml bestanden te verwijderen..

(Ik ben maar even uitgegaan van Windows, geen idee of je dat ook echt draait.)
Ik heb de laatste DM versie 6. bundle 21. En wanneer ik updates controleren doe, zeg hij dat er geen nieuwe updates zijn.. Heb het ook geprobeerd via de BB site en dan controleren op updates.. Dan geeft hij ook wederom aan dat er geen updates zijn??

Dus naar mijn mening is er dan nog geen officiele release?

Als ik het dus handmatig download kan het geen kwaad dat ik hem installeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:25

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 11:19:
Ik heb KPN en het zelfde probleem... echt vreemd dit

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Ik snap het probleem niet geheel :? Je kunt toch gewoon de laatste BBDS 6.0.1.18 (bundel 21) downloaden op de BB site, vervolgens zoek je de laatste officiële OS 6 firmware. Je delete de vendor.xml (als de firmware van een andere provider is dan je eigen) en zet die gewoon op je BB 9700 :)

Als BBDS niet aangeeft dat er een update is, wil dat nog niet zeggen dat je die niet zou kunnen vinden op het internet he... Soms moet je zelf ook wat moeite doen...

[ Voor 27% gewijzigd door Apoca op 16-03-2011 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Juist ja, wat Apoca zegt.

Uiteraard kan het geen kwaad mits je er een zooitje van maakt :P Nee maar wat ik dus aangeef is dat je zelf de update download ipv dat de desktop manager het voor je doet..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat er genoeg te downloaden is, heb ik ook zeker wel naar gezocht! Maar wil een officiele release hebben!! En vind het daarom vreemd dat ik die niet normaal via de DM kan installeren?

Dus niet direct zo fel reageren, dat is niet netjes! Want jij weet niet hoeveel ik zoek op internet!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Woaw? Mis ik iets? Ik reageer totaal niet fel, ik probeer je juist te helpen...

En de link die ik heb gepost is gewoon de officiele Vodafone NL OS6 voor de 9700...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Ik heb mijn 9700 geupdate via DM, ook voor Vodafone. Werd dus gewoon aangeboden. Naderhand ook met de 9300 van mijn nichtje, ook Vodafone. Echter, naderhand kreeg ik via DM OS6 niet meer aangeboden, alleen een aantal downgrades naar OS5. Het lijkt erop dat Vodafone OS6 slechts korte tijd heeft aangeboden en nu weer terug getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Mijn probleem van een paar posts eerder was dus ook met Vodafone. Toen ik de 9700 van een vriendin aan DM hing, gaf die wel een melding voor OS6 aan...Dit is een paar dagen geleden geweest...Overigens heb ik de oplossing voor het probleem van het niet kunnen ontvangen van e-mails!!

Probleem:
Niet kunnen ontvangen maar wel verzenden van e-mail op n BB9700

Oplossing:
Firewall niet alleen uitschakelen, maar ook de eventuele vinkjes eronder compleet weghalen, heel vreemd, maar het alleen uitschakelen van de firewall was niet voldoende. BIS stond op geblokkeerd, dus ik vond het nog vreemder dat ping e.d. wel werkte. Ach het werkt nu...hoop dat iemand er iets aan heeft, mocht diegene alles hebben geprobeerd net zoals ik.

Je kunt het overigens ook zien aan een slotje wat voor je serviceboek van het desbetreffende e-mailaccount staat. Dit kleine slot icoontje staat dan voor de CMIME serviceboek van het e-mailaccount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gusev schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 14:54:
Woaw? Mis ik iets? Ik reageer totaal niet fel, ik probeer je juist te helpen...

En de link die ik heb gepost is gewoon de officiele Vodafone NL OS6 voor de 9700...
Oke, mijn excusses dan.. Was ook idd niet fel, maar heb er wat te vlug overheen gelezen..

Kan ik dan die release van Vodafone gewoon via de DM installeren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik idd kijk op de vodafone website kun je hem gewoon downloaden, dus heb ik gedaan via de link van jou @gusev..

En ben nu bezig het te installeren op mijn bb.. Ben benieuwd of OS6 een beetje vlot en stabiel draait..

Ik zou hem anders toch altijd kunnen downgraden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nu heb ik OS 6 erop staan, maar geen BIS service meer aktief?? Meer mensen problemen daarmee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Neem aan dat je al een restart hebt gedaan, en tevens een back-up hebt gemaakt van je servicebooks op OS 5 en die naar OS 6 hebt gezet zoals ook x pagina's geleden in de how-to-update staat.

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/34957462

Als je beide hebt gedaan, zou je altijd nog eens kunnen kijken of je je servicebooks kunt laten pushen :)

Al heb ik het idee dat VF NL op dit moment nog niet geheel goed met de 9700 op OS 6 kan omgaan, zelf heb ik KPN en draai ik OS 6.0.0.499 met OS 5 servicebooks. Werkt probleemloos voor mij die oplossing.

[ Voor 32% gewijzigd door Apoca op 16-03-2011 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apoca schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 22:45:
Neem aan dat je al een restart hebt gedaan, en tevens een back-up hebt gemaakt van je servicebooks op OS 5 en die naar OS 6 hebt gezet zoals ook x pagina's geleden in de how-to-update staat.

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/34957462

Als je beide hebt gedaan, zou je altijd nog eens kunnen kijken of je je servicebooks kunt laten pushen :)
Ik heb hem nu weer ff teruggezet naar os5.. Morgenavond heb ik meer tijd, zal het dan eens proberen.. Jullie horen van mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 15:26
Ik wil niet stoken hoor, maar is het geen tijd om een nieuw topic te starten ? Blackberry Bold 9700 deel 2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
We kunnen dan direct een paar FAQ's in de topicstart zetten.

:? Afkortingen
BB = Blackberry
BBM = Blackberry Messenger aka 'pingen'
DM = Desktop Manager, software voor de BB voor op je PC of Mac
BIS = Blackberry Internet Service, speciaal data-abonnement voor privégebruik
BES = Blackberry Enterprise Service, de zakelijke variant van BIS
BP = battery pull, zie hieronder voor meer uitleg
OTA = 'over the air', oftewel draadloos

:? Hoe stel je email in de op 9700 ?
Dit kan via je BB zelf via de email-installatiewizard of online. Als je online instelt, gebruik één van de volgende adressen: Vodafone, KPN en T-Mobile.

:? Wat is een battery pull ?
Een battery pull is een harde reset van je Blackberry. Een BP is het eerste wat je probeert indien je tegen een probleem aanloopt. De procedure is simpel uit te voeren: verwijder de batterij terwijl de telefoon aanstaat, wacht 5 seconden en stop 'm terug en start vervolgens de BB opnieuw op. Ook zonder problemen is het aan te raden zo nu en dan een battery pull te doen, aangezien de BB er vaak sneller van wordt.

:? Is datalimiet X genoeg voor mijn BlackBerry?
Dat is een vraag die niet te beantwoorden is, aangezien dit voor 100% afhangt van jezelf. De mailclient gebruikt in ieder geval niet buitensporig veel dataverkeer, sterker nog; berichten worden sterk gecomprimeerd. Ga je veel YouTube-filmpjes bekijken of bijvoorbeeld naar streaming radio luisteren dan kan het hard gaan. Veel problemen kun je overigens voorkomen door zoveel mogelijk WiFi te gebruiken op plekken waar dat beschikbaar is, zoals thuis of op het werk/school.

:? Hoe sluit je apps af zodanig af dat ze niet op de achtergrond blijven draaien?
Indien je op rood drukt sluit je een app niet volledig af en blijft deze op de achtergrond draaien. Je telefoon kan hier traag van worden en bovendien kost het de nodige accu. "Echt" afsluiten doe je via BB-toets > close/sluit. Overigens kun je niet elke app op die manier sluiten: de telefoon, berichten, BBM en de browser blijven altijd op de achtergrond draaien. Geldt ook voor WhatsApp indien je push aan hebt staan.

:? Hoe installeer je een nieuw OS ?
Hoe je een volledig schone installatie kan doen is uitstekend uitgelegd door FRanatic in deze post.

Bij een gewone installatie kun je kiezen uit de twee volgende mogelijkheden:

A. automatisch via de BB desktopsoftware van BB. Hiermee kun je alleen officieel gepubliceerde versies installeren die tevens door jouw provider ondersteund worden. Dat betekent niet noodzakelijkerwijs dat dit ook de meest recente officiële versie is.
B. handmatig. Download eerst het OS, verwijder vervolgens vendor.xml en installeer handmatig het OS door loader.exe te starten. Maak wel eerst een backup via BB desktop software.

:? Wat is het verschil tussen een leaked OS, een official OS en een hybrid OS?
Een official OS is besturingssysteem dat door RIM officieel is vrijgegeven. Het OS wordt verspreid via je provider, dat betekent dat je het pas officieel kunt downloaden en installeren zodra jouw provider het ondersteunt. Uiteraard is het wel mogelijk een recenter OS via een andere provider te downloaden en handmatig te installeren (zie hierboven optie B ).

Een leaked OS is door RIM gemaakt OS dat voortijdig is uitgelekt, voor de officiële lancering dus. Eigenlijk een bèta-versie dus. Een hybrid OS is een knutselproduct dat door een hobbyist in elkaar is gezet. Daarbij worden uit diverse OS'en de beste delen gepakt, aangepast, gestript en samengesteld. Hybrids zijn vaak beperkt in omvang en soms aanzienlijk sneller.

:? Waar download ik het laatste OS?
- Laatste officiële release per provider
- Laatse leaked OS op Crackberry
- Hybrids op Crackberry

Let er wel op dat je alleen een OS installeert dat specifiek voor de 9700 geschikt is!

:? Wat is BBSAK?
BBSAK is een zeer handige freeware tool waarmee je o.a backups kunt maken, vrijwel elk OS kunt installeren en nog veel meer. Een zeer krachtige tool die veel meer kan dan de BB Desktop Software.

:? Draait OS6 op de 9700?
Ja, al heeft de 9700 eigenlijk net te weinig geheugen om de boel echt lekker te laten lopen. Je moet dus weinig apps installeren zodat je veel geheugen overhoudt voor het OS. Als je een OS installeert is het aan te raden dit te downsizen met een OS shrinker zoals Shrink an OS. Ook kun je kiezen voor een hybride OS.

:? Wat is het verschil tussen de 9700 en de 9780?
• 9780 heeft meer geheugen en is daarom sneller en geschikter voor OS6
• 9780 heeft een betere camera
• de 9780 heeft standaard OS6 geïnstalleerd

:? Wat is het grote voordeel van OS6 t.o.v. OS5?
• Meer eye-candy
• Betere browser
• Kleine handigheidjes en verbeteringen in de UI

:? Help, de toetsenbordblokkering gaat eraf in mijn broekzak!
Helaas een bekend probleem bij de 9700 en de 9780. Twee mogelijke oplossingen:
1) gebruik de meegeleverde holster
2) stel een schermwachtwoord in

:? Hoe kan ik OTA mijn agenda en contacts syncen met mijn Exchange-account?
Hiervoor heb je een zakelijk BB-account (BES) nodig. Met een regulier BB data-abonnement (BIS) is dit alleen via een omweg mogelijk. Maak een Google-account aan, installeer vervolgens Google Calender Sync op je PC. Hiermee koppel je je Outlook aan je Google Agenda. Tot slot voeg je je Google-account toe op je BB en vink je bij synchroniseren de opties "contacten" en "agenda" aan.

Met een kabel is het uiteraard wel mogelijk zonder omweg, o.a. via de DM.

:? Goede apps voor de 9700
- WhatsApp
- Google Maps
- Blackberry Protect
- BeBuzz (voorheen Berrybuzz)
- BeWeather
- QuickPull
- QuickLaunch
- Facebook (zit bij OS6 inbegrepen)

Het is zonder meer een feit dat er voor Blackberry veel minder apps beschikbaar zijn dan voor de iPhone of Android-toestellen. Ook zijn apps voor de BB typisch een pak duurder; tegen de € 4 is heel normaal.

:? Is er navigatiesoftware beschikbaar voor de 9700?
Er zijn twee volwaardige offline turn-by-turn navigatiepakketten beschikbaar, te weten Garmin ($122 voor heel Europa) en Telmap ($60 voor Europa, verkrijgbaar via BB App World).

Een gratis alternatief is Google Maps, maar deze app maakt continu gebruik van je dataverbinding; een duur grapje in het buitenland. Turn-by-turn is Google Maps niet. Tot slot is er nog Waze (verkrijgbaar via App World); niet de meest optimale, maar wel gratis turn-by-turn navigatie. Waze heeft net als Google Maps wel een dataverbinding nodig.

:? Kun je ook werken met de 9700 zonder speciaal BB data-abonnement?
Zonder zo'n special abonnement werkt de ingebouwde mailclient niet en daarmee verlies je een groot deel van de functionaliteit van de BB. Datzelfde geldt voor BB Messenger ('pingen'). De browser is wel te gebruiken, al moeten daar de APN-settings voor worden aangepast. WhatsApp zou in theorie ook zonder speciaal BB-abonnement moeten werken, maar in de praktijk hebben sommige users er toch problemen mee. Meer info lees de BIS/BES Faq.

:? Als ik WiFi aan heb staan, surf ik dan via WiFi of via 3G?
WiFi 'overruled' 3G. Als je toch niet helemaal zeker bent kun je met de browser naar http://www.watismijnip.nl/ surfen en zo zien hoe je verbinding tot stand gekomen is.

:? Hoe zorg ik dat mijn BB in het buitenland geen mail binnenhaalt?
OS5: instellingen > mobiel netwerk > data services op `uit tijdens roaming` zetten
OS6: instellingen > netwerken & verbindingen > mobiel netwerk > tijdens roamen op UIT zetten

Wanneer je met deze instelling met WiFi verbindt zal de BB overigens mail automatisch ophalen.

Het is ook aan te raden locatiebepaling (A-GPS ondersteuning) uit te zetten in het buitenland

OS5: Opties -> Geavanceerde opties -> Locatie-instellingen -> Locatie* -> Uitgeschakeld tijdens roaming
OS6: Opties > Toestel > Locatie-instellingen -> Locatie (GPS) -> Uitgeschakeld tijdens roaming

:? Speciale keyboard shortcuts
Hier vind je een hele lijst.

:? Hoe lang zou een batterij normal gesproken mee moeten gaan?
Dat hangt er uiteraard vanaf hoeveel je ermee doet maar normaal gezien moet een batterij tussen de 2 en 3 dagen meegaan. Als je veel applicaties in de achtergrond laat draaien en WiFi en vooral bluetooth laat aanstaan heeft dat uiteraard een negatief effect op de standby-tijd. Overigens gaat de batterij langer mee als je de meegeleverde holster gebruikt, omdat de BB dankzij speciale magneetjes die daarin zitten in een soort hybernate-modus gaat.

v2.8

[ Voor 212% gewijzigd door havana op 21-03-2011 15:19 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
havana schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 08:00:
- Wat is het grote voordeel van OS6 t.o.v. OS5?
Hit me up with some details :o, ben wel benieuwd of je deze vraag (voor jezelf) reeds beantwoord hebt, ik zie namelijk 2 dingen om niet over te stappen:
- Hardware is, net wel, net niet in staat om OS6 te draaien, dus hoor veel geluiden dat je toch iets te vaak op z'n top zit.
- OS6 is touch minded, denk dat de vele opties maar half uit de verf komen op Non-Touch.

Wel ben ik stiekem benieuwd naar de Browser verbeteringen, maar de frequentie waarmee ik de Browser gebruik is de OS5 variant prima toereikend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh

- Hoe stel je email in de op 9700 ?
- Wat is een battery pull ?
- Hoe installeer je een nieuw OS ?
- Draait OS6 op de 9700?
- Wat is het grote voordeel van OS6 t.o.v. OS5?
- Help, de toetsenbordblokkering gaat eraf in mijn broekzak!
- Goede apps voor de 9700
- Is er navigatiesoftware beschikbaar voor de 9700?
- Kun je ook werken met de 9700 zonder speciaal BB data-abonnement?
- Speciale keyboard shortcuts
Ja inderdaad daar ben ik het volkomen mee eens, het topic raakt nu ook wat overvol, aangezien andere topics worden gestopt bij ongeveer 100 pagina's en dan gewoon een vervolg deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik heb een eerste aanzet gegeven voor de FAQ.

@ JunkieXP

Zie FAQ ;) Met name de browser is stukken beter, verder vind ik het verschil verwaarloosbaar. Aangezien ik de browser veel gebruik, vind ik het toch een behoorlijke vooruitgang. Zodra er een hybrid komt gebaseerd op OS5 + de browser van OS6 ga ik direct terug.

[ Voor 14% gewijzigd door havana op 17-03-2011 11:42 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
havana schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 11:36:
Ik heb een eerste aanzet gegeven voor de FAQ.

@ JunkieXP

Zie FAQ ;) Met name de browser is stukken beter, verder vind ik het verschil verwaarloosbaar. Aangezien ik de browser veel gebruik, vind ik het toch een behoorlijke vooruitgang. Zodra er een hybrid komt gebaseerd op OS5 + de browser van OS6 ga ik direct terug.
Zou je denken dat "zo'n soort Hybrid" mogelijk is? Ik zou namelijk echt graag een Hybrid willen van OS5 met de Profile Afhandeling van OS4, mis die In / Out Holster Volume Settings echt enorm =O (en wil ook liever dat bij het wijzigingen van de Contact Ringtone, mijn Message toon nog gewoon Default is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Waarom niet? Er worden nu al onderdelen van OS5 en OS6 gecombineerd dus onmogelijk lijkt mij het allemaal niet.

Ik heb overigens DaMarcus een DM gestuurd met verzoek tot nieuwe TS.

[edit]

Inmiddels van DaMarcus te horen gekregen dat eraan gewerkt wordt :)

[ Voor 42% gewijzigd door havana op 17-03-2011 12:52 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
havana schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 11:36:
Knip....
Zodra er een hybrid komt gebaseerd op OS5 + de browser van OS6 ga ik direct terug.
Gaat niet gebeuren. Zie het als IE in XP. Die kon je niet scheiden. De ene is van de ander afhankelijk.
Wat de browser uit OS6 zo goed maakt, is de webkit engine. Deze engine kan nooit op OS5 draaien omdat OS5 geen bestanden heeft waarin deze engine bekend is, laat staan ondersteund.

OS6 is prima te draaien op de 9700. De hardware ondersteund het prima, simpelweg omdat de 9700 versies zijn ontwikkeld voor dit toestel.
Wel is de UI intuitiever op een touch toestel, maar veel van de touch functionaliteit wordt redelijk benaderd door de trackpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh

:? Afkortingen
BB = Blackberry
BBM = Blackberry Messenger aka 'pingen'
DM = Desktop Manager, software voor de BB voor op je PC of Mac
BIS = Blackberry Internet Service, speciaal data-abonnement voor privé-gebruik
BES = Blackberry Enterprise Service, de zakelijke variant van BIS
BP = battery pull, zie hieronder voor meer uitleg
OTA = 'over the air', oftewel draadloos

:? Hoe stel je email in de op 9700 ?
Dit kan via je BB zelf via de email-installatiewizard of online. Als je online instelt, gebruik één van de volgende adressen: Vodafone, KPN en T-Mobile.

Een battery pull is een harde reset van je Blackberry. Net als bij een PC is dit altijd het eerste wat je probeert indien je tegen een probleem aanloopt. Een battery pull is simpel uit te voeren: verwijder de batterij terwijl de telefoon aanstaat, wacht 5 seconden en stop 'm terug en start vervolgens de BB opnieuw op. Ook zonder problemen is het aan te raden zo nu en dan een battery pull te doen, aangezien de BB er vaak sneller van wordt.

:? Hoe sluit je apps af zodanig af dat ze niet op de achtergrond blijven draaien?
Indien je op rood drukt sluit je een app niet volledig af en blijft deze op de achtergrond draaien. Je telefoon kan hier traag van worden en bovendien kost het de nodige accu. "Echt" afsluiten doe je via BB-toets > close/sluit. Overigens kun je niet elke app op die manier sluiten: de telefoon, berichten, BBM en de browser blijven altijd op de achtergrond draaien. Geldt ook voor WhatsApp indien je push aan hebt staan.

:? Hoe installeer je een nieuw OS ?
Hoe je een volledig schone installatie kan doen is uitstekend uitgelegd door FRanatic in deze post.

Bij een gewone installatie kun je kiezen uit de twee volgende mogelijkheden:

A. automatisch via de BB desktopsoftware van BB. Hiermee kun je alleen officieel gepubliceerde versies installeren die tevens door jouw provider ondersteund worden. Dat betekent niet noodzakelijkerwijs dat dit ook de meest recente officiële versie is.
B. handmatig. Download eerst het OS, verwijder vervolgens vendor.xml en installeer handmatig het OS door loader.exe te starten. Maak wel eerst een backup via BB desktop software.

:? Wat is het verschil tussen een leaked OS, een official OS en een hybrid OS?
Een official OS is besturingssysteem dat door RIM officieel is vrijgegeven. Het OS wordt verspreid via je provider, dat betekent dat je het pas officieel kunt downloaden en installeren zodra jouw provider het ondersteunt. Uiteraard is het wel mogelijk een recenter OS via een andere provider te downloaden en handmatig te installeren (zie hierboven optie B ).

Een leaked OS is door RIM gemaakt OS dat voortijdig is uitgelekt, voor de officiële lancering dus. Eigenlijk een bèta-versie dus. Een hybrid OS is een knutselproduct dat door een hobbyist in elkaar is gezet. Daarbij worden uit diverse OS'en de beste delen gepakt, aangepast, gestript en samengesteld. Hybrids zijn vaak beperkt in omvang en soms aanzienlijk sneller.

:? Waar download ik het laatste OS?
- Laatste officiële release per provider
- Laatse leaked OS op Crackberry
- Hybrids op Crackberry

Let er wel op dat je alleen een OS installeert dat specifiek voor de 9700 geschikt is!

:? Wat is BBSAK?
BBSAK is een zeer handige freeware tool waarmee je o.a backups kunt maken, vrijwel elk OS kunt installeren en nog veel meer. Een zeer krachtige tool die veel meer kan dan de BB Desktop Software.

:? Draait OS6 op de 9700?
Ja, al heeft de 9700 eigenlijk net te weinig geheugen om de boel echt lekker te laten lopen. Je moet dus weinig apps installeren zodat je veel geheugen overhoudt voor het OS. Als je een OS installeert is het aan te raden dit te downsizen met een OS shrinker zoals Shrink an OS. Ook kun je kiezen voor een hybride OS.

:? Wat is het verschil tussen de 9700 en de 9750?
• 9750 heeft meer geheugen en is daarom sneller en geschikter voor OS6
• 9750 heeft een betere camera
• de 9750 heeft standaard OS6 geïnstalleerd

:? Wat is het grote voordeel van OS6 t.o.v. OS5?
• Meer eye-candy
• Betere browser
• Kleine handigheidjes en verbeteringen in de UI

:? Help, de toetsenbordblokkering gaat eraf in mijn broekzak!
Helaas een bekend probleem bij de 9700 en de 9750. Twee mogelijke oplossingen:
1) gebruik de meegeleverde holster
2) stel een schermwachtwoord in

Hiervoor heb je een zakelijk BB-account (BES) nodig. Met een regulier BB data-abonnement (BIS) is dit alleen via een omweg mogelijk. Je moet hiervoor Google Sync installeren (zowel op je PC als op je BB), vervolgens je Google Calendar koppelen aan je Outlook-account en vervolgens je BB laten synchroniseren met Google Sync.

- WhatsApp
- Google Maps
- BeWeather
- QuickPull

Het is zonder meer een feit dat er voor Blackberry veel minder apps beschikbaar zijn dan voor de iPhone of Android-toestellen. Ook zijn apps voor de BB typisch een pak duurder; tegen de € 4 is heel normaal.

Er zijn twee volwaardige offline turn-by-turn navigatiepakketten beschikbaar, te weten Garmin ($122 voor heel Europa) en Telmap ($60 voor Europa, verkrijgbaar via BB App World).

Een gratis alternatief is Google Maps, maar deze app maakt continu gebruik van je dataverbinding; een duur grapje in het buitenland. Turn-by-turn is Google Maps niet.

Indien met WiFi verbonden zal de telefoon voor 100% functioneren. Echter, wanneer dat niet het geval is werkt de ingebouwde mailclient niet en daarmee verlies je een groot deel van de functionaliteit van de BB. Datzelfde geldt voor BB Messenger ('pingen'). De browser is wel te gebruiken, al moeten daar de APN-settings voor worden aangepast. WhatsApp zou in theorie ook zonder speciaal BB-abonnement moeten werken, maar in de praktijk hebben sommige users er toch problemen mee. Meer info lees de BIS/BES Faq.

:? Als ik WiFi aan heb staan, surf ik dan via WiFi of via 3G?
WiFi 'overruled' 3G. Als je toch niet helemaal zeker bent kun je met de browser naar http://www.watismijnip.nl/ surfen en zo zien hoe je verbinding tot stand gekomen is.

OS5: instellingen > mobiel netwerk > data services op `uit tijdens roaming` zetten
OS6: instellingen > netwerken & verbindingen > mobiel netwerk > tijdens roamen op UIT zetten

Wanneer je met deze instelling met WiFi verbindt zal de BB overigens mail automatisch ophalen.

:? Speciale keyboard shortcuts
Hier vind je een hele lijst.

:? Hoe lang zou een batterij normal gesproken mee moeten gaan?
Dat hangt er uiteraard vanaf hoeveel je ermee doet maar normaal gezien moet een batterij tussen de 2 en 3 dagen meegaan. Als je veel applicaties in de achtergrond laat draaien en WiFi en vooral bluetooth laat aanstaan heeft dat uiteraard een negatief effect op de standby-tijd. Overigens gaat de batterij langer mee als je de meegeleverde holster gebruikt, omdat de BB dankzij speciale magneetjes die daarin zitten in een soort hybernate-modus gaat.

v2.6
Goed begin van een nieuw topic ;)
Kunnen we niet gewoon zo een nieuw topic beginnen, of moet een admin of iets dergelijks dat doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:11

epic_gram

undercover moderator

gangstahh schreef op zondag 20 maart 2011 @ 18:30:
[...]

Goed begin van een nieuw topic ;)
Kunnen we niet gewoon zo een nieuw topic beginnen, of moet een admin of iets dergelijks dat doen ?
Beetje lullig voor DaMarcus als iemand zomaar zijn topic jat he? ;)

edit: en alex3305 natuurlijk. :)

[ Voor 5% gewijzigd door epic_gram op 20-03-2011 19:14 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
epic_gram schreef op zondag 20 maart 2011 @ 19:13:
[...]

Beetje lullig voor DaMarcus als iemand zomaar zijn topic jat he? ;)

edit: en alex3305 natuurlijk. :)
Ja klopt, daarom ook de vraag ;)
Dus, misschien zou DaMarcus een nieuw topic kunnen aanmaken, en alles er in verwerken ?

Dit topic zit goed vol al vind ik het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik heb DaMarcus al een DM gestuurd en er wordt aan gewerkt :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Staat even los van de BB9700 maar heb net ff Blackberry Protect op mijn 9700 gezet. Geniaal programma, en het mooiste is gewoon dat het gratis is. Top service van RIM :)

http://blogs.blackberry.c...ucing-blackberry-protect/

Is gewoon te downloaden via App World :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Goede app, ik zal 'm in de lijst opnemen!

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoewel ik er bij blijf dat er een Overkoepelend BB Topic moet komen (welke "nog algemene BB OS Issues bundelt"), maar dit niet binnen de GoT Policy valt, wil ik graag wat opmerkingen maken op de voorzet van @Havana.
Een battery pull is een harde reset van je Blackberry. Net als bij een PC is dit altijd het eerste wat je probeert indien je tegen een probleem aanloopt. Een battery pull is simpel uit te voeren: verwijder de batterij terwijl de telefoon aanstaat, wacht 5 seconden en stop 'm terug en start vervolgens de BB opnieuw op. Ook zonder problemen is het aan te raden zo nu en dan een battery pull te doen, aangezien de BB er vaak sneller van wordt.
Misschien dat "Net als bij een PC" wat verwarrend is, dadelijk zijn er mensen die gaan denken dat ze "gewoon" d'r Batterij uit een laptop moeten trekken ;).
:? Wat is het verschil tussen de 9700 en de 9750?
• 9750 heeft meer geheugen en is daarom sneller en geschikter voor OS6
• 9750 heeft een betere camera
• de 9750 heeft standaard OS6 geïnstalleerd
Is het niet de 9780 (a)?
Hiervoor heb je een zakelijk BB-account (BES) nodig. Met een regulier BB data-abonnement (BIS) is dit alleen via een omweg mogelijk. Je moet hiervoor Google Sync installeren (zowel op je PC als op je BB), vervolgens je Google Calendar koppelen aan je Outlook-account en vervolgens je BB laten synchroniseren met Google Sync.

Bij nieuwe BIS Servers (o.a. Vodafone) is het mogelijk om Contact en Calendar Sync op de BIS in te stellen, ik heb dit ook op mijn Google Apps account ingesteld.
- WhatsApp
- Google Maps
- Blackberry Protect
- BeWeather
- QuickPull
- QuickLaunch vind ik ook echt een (onmisbare) Tool die op al mijn BlackBerry's aanwezig zou moeten zijn.
- Waze, niet de meest optimale, maar wel gratis, Turn by Turn Navigatie, heeft helaas wel internet nodig om te functioneren.
Indien met WiFi verbonden zal de telefoon voor 100% functioneren. Echter, wanneer dat niet het geval is werkt de ingebouwde mailclient niet en daarmee verlies je een groot deel van de functionaliteit van de BB. Datzelfde geldt voor BB Messenger ('pingen'). De browser is wel te gebruiken, al moeten daar de APN-settings voor worden aangepast. WhatsApp zou in theorie ook zonder speciaal BB-abonnement moeten werken, maar in de praktijk hebben sommige users er toch problemen mee. Meer info lees de BIS/BES Faq.
Zonder BIS zal ook WiFi niet 100% functioneren, er is namelijk verbinding tussen WiFi, 3G of GPRS en BIS / BES nodig om uberhaupt te kunnen Pingen (aangezien deze BIS / BES de Unieke PIN's per Device Resolved), ook moet je BIS / BES Toegang hebben om hierin je Mail in te kunnen stellen. 100% functioneren van het Device is in mijn beleving niet het juiste statement.
Misschien is het een idee om ook de "Locatiebepaling" (A-GPS ondersteuning) uit te schakelen in het buitenland: Opties -> Geavanceerde opties -> Locatie-instellingen -> Locatie* -> Uitgeschakeld tijdens roaming (OS5).

v2.61.1

Pagina: 1 ... 39 ... 42 Laatste

Let op:
Berichten over abonnementen mogen in De BlackBerry data-abonnementen FAQ