Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-09 11:26
JunkieXP, ik heb alle punten verwerkt, alleen het verhaal over agenda/contacts syncen met een Exchange-account is me niet duidelijk.

Bij mij werkt dat OTA niet, alleen via een workaround met Google Sync. Zit op het Vodafone-netwerk.

[ Voor 6% gewijzigd door havana op 21-03-2011 11:53 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
havana schreef op maandag 21 maart 2011 @ 11:53:
JunkieXP, ik heb alle punten verwerkt, alleen het verhaal over agenda/contacts syncen met een Exchange-account is me niet duidelijk.

Bij mij werkt dat OTA niet, alleen via een workaround met Google Sync. Zit op het Vodafone-netwerk.
Vergeten dat erbij te zetten idd, het vangt enkel de tussenkomst van het "Tooltje" Google Sync op, praat dus niet direct met Exchange, maar scheelt wel weer 1 app op je BlackBerry.
Afbeeldingslocatie: http://img860.imageshack.us/img860/9554/biscalendarcontactsync.png

Heb inmiddels BlackBerry Protect in gebruik genomen, lijkt veelbelovend en is gratis. Het BackUpped je Contacten en Agenda (Ook Memo's Tasks, Bookmarks en SMSjes), deze kan je zelf aan of uitvinken.

Tevens kun je je Device op Afstand Locken, een Melding laten tonen met het verzoek om Contact op te nemen of zelfs laten Wipen.

Tevens zou het mogelijk moeten zijn om de Locatie van je Telefoon te achterhalen, dit heb ik (binnenin een kantoor) nog niet functioneel gezien.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:21

Apoca

Array Technology Industry

Je kunt je phone alleen terug vinden op basis van GPS, dan krijg je gewoon een kaart te zien met een prikker op de plaats van de laatste GPS coördinaten. Wat in mijn geval perfect werkt. Ook de geluidsfunctie is top, ben je je GSM kwijt en staat deze op stil dan kun je het geluid aanzetten op afstand.

Het is gewoon een top programma, zeker gezien het feit dat het gratis is :P

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apoca schreef op maandag 21 maart 2011 @ 13:57:
Je kunt je phone alleen terug vinden op basis van GPS, dan krijg je gewoon een kaart te zien met een prikker op de plaats van de laatste GPS coördinaten.
Had gehoopt dat hij ook die Assisted waarden aan de hand van masten weergave. Dat je op een Straal van 1KM weet waar die is, mocht je hem kwijt geraakt zijn dat je toch weet of dat midden in een winkel in de stad, op 't station, op je werk of gewoon bij de supermarkt om de hoek gebeurd is. Nu ben je hem gewoon kwijt als hij "Binnen" wordt ontvreemd / kwijtraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Ik had getest, en zag duidelijk verschil in het vlaggetje op de kaart of ik nu de BB voor of achter het huis had "verstopt" voor te testen. Ik zou zeggen test zelf ff om te kijken hoe en wat. Het werkt vrij nauwkeurig heb ik het idee, van de andere kant het is een gratis app. En we zitten niet bij de FBI of zo he :P

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apoca schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:55:
Ik had getest, en zag duidelijk verschil in het vlaggetje op de kaart of ik nu de BB voor of achter het huis had "verstopt" voor te testen. Ik zou zeggen test zelf ff om te kijken hoe en wat. Het werkt vrij nauwkeurig heb ik het idee, van de andere kant het is een gratis app. En we zitten niet bij de FBI of zo he :P
True, maar de enige test die ik nu (vanuit kantoor) uit kan voeren is dus "intern", en dan wordt m'n BB na 2 minuten niet gevonden ;). Het enige wat ik daarmee wil zeggen is... zorg dat je je telefoon niet binnen verliest =P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:26
Apoca schreef op zondag 20 maart 2011 @ 22:33:
Staat even los van de BB9700 maar heb net ff Blackberry Protect op mijn 9700 gezet. Geniaal programma, en het mooiste is gewoon dat het gratis is. Top service van RIM :)

http://blogs.blackberry.c...ucing-blackberry-protect/

Is gewoon te downloaden via App World :)
Dit is zeker een geniaal programma, heb het ook maar even geïnstalleerd en uitgeprobeerd, de GPS locatie is redelijk nauwkeurig, en de rest v/d opties werkt ook goed.

Bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:08
Is inderdaad geniaal programma, het maken van back-ups gaat snel. Enige nadelen er aan zijn dat het volume op luid blijft staan en dat als je een bericht stuurt de achtergrond afbeelding weg gaat. En de GPS locatie kon niet gevonden worden, maar dat kwam omdat ik binnen zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, ik vind het vervelend dat je geen categorien of verschillende kleuren kan kiezen in de agenda (toch?). Nu heb ik daarom een extra hotmail acount aangemaakt, en deze toegevoegd zodat ik toch een extra kleurtje kan kiezen voor mijn prive afspraken.

Alleen als ik nu ga synchroniseren via DM met Outlook, dan synct hij alleen het standaard account, het 'blauwe' facebook account en het extra hotmail adres niet.

Het extra adres heb ik ook in Outlook toegevoegd, maar het syncen wil niet vlotten.

Iemand tips hoe ik dit voorelkaar krijg of tips hoe ik op een andere manier mijn agenda overzichtelijk kan houden? Ik gebruik de today-view, en daarin zijn kleuren goed te zien en gemakkelijk voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Apoca schreef op maandag 21 maart 2011 @ 13:57:
Je kunt je phone alleen terug vinden op basis van GPS, dan krijg je gewoon een kaart te zien met een prikker op de plaats van de laatste GPS coördinaten. Wat in mijn geval perfect werkt. Ook de geluidsfunctie is top, ben je je GSM kwijt en staat deze op stil dan kun je het geluid aanzetten op afstand.

Het is gewoon een top programma, zeker gezien het feit dat het gratis is :P
Super thanks voor de tip ook meteen meegepakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-06 15:53
Zijn er mensen met toetsenbord problemen zoals ik heb ?
Regelmatig als ik mn toestel uit de houder haal, blijft de ' v ' toets hangen. Een keertje wat harder drukken op de toetst lost het weer (tijdelijk) op .
Ik neem aan dat als dit een defect is dat het onder de garantie valt.

Daarop volgt mijn andere vraag. Als het toestel voor reparatie weg moet, hoe lang zal dit ongeveer gaan duren ?Ik zal hem dan aanbieden bij/via Vodafone, aangezien zij hem ook hebben geleverd.

Ervaringen zijn welkom !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een vraagje,

Als ik een nieuw contact wil toevoegen wil hij dit automatisch synchroniseren met een Gmail account. Gevolg is dat al mijn contacten nu op een Gmail staan die wordt gedeeld met meerdere mensen. Kan ik dit uitzetten of ongedaan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 12:28:
Ik heb ook een vraagje,

Als ik een nieuw contact wil toevoegen wil hij dit automatisch synchroniseren met een Gmail account. Gevolg is dat al mijn contacten nu op een Gmail staan die wordt gedeeld met meerdere mensen. Kan ik dit uitzetten of ongedaan maken?
In Google Sync OF je BIS Configuratiescherm kun je Contact Sync gewoon Uitvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 18:21
JunkieXP schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 09:18:
[...]

Hit me up with some details :o, ben wel benieuwd of je deze vraag (voor jezelf) reeds beantwoord hebt, ik zie namelijk 2 dingen om niet over te stappen:
- Hardware is, net wel, net niet in staat om OS6 te draaien, dus hoor veel geluiden dat je toch iets te vaak op z'n top zit.
- OS6 is touch minded, denk dat de vele opties maar half uit de verf komen op Non-Touch.

Wel ben ik stiekem benieuwd naar de Browser verbeteringen, maar de frequentie waarmee ik de Browser gebruik is de OS5 variant prima toereikend.
Ik gebruik al geruime tijd OS6 op mijn 9700. Hardware is prima in staat om het te draaien, totaal geen last van onderprestatie. De Bold 9700 versies van OS6 zijn niet touch minded, je merkt niet dat er touch opties opzitten als je het installeert op een non-touch.

Voordelen:
- Tabs in de browser zijn handig
- Browser geeft text automatisch op de juiste breedte weer
- media player is wat overzichtelijker en mooier

Nadelen:
- de versie die ik gebruik heeft nog last van de batterijbug (61% batterij wordt vaak weergegeven als 11%, lastig om dan te schatten hoeveel batterij je nog over hebt)
- meerdere kleine bugs, als je op de back-knop drukt in een playlist gaat ie terug naar het homescreen ipv 1 niveau hoger in de playlist, erg irritant als je snel even van cd wilt wisselen op de fiets
- geen theme's
- waarschijnlijk werken meerdere apps niet goed, niet dat ik weet, de enige app die ik gebruik is google sync en google maps en die werken prima.

Is het de moeite waard? Nou euh, ik ben er ondertussen zo aan gewend dat ik het erg vervelend zou vinden om weer terug te gaan naar OS5. In het begin was het wel even wennen. Als je geen zin in hebt om de betatester uit te hangen zou ik het niet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Niets mis met OS 6, en dat je een betatester bent als je dat op je BB zet is wel erg kort door de bocht. Heb hier zelf de laatste leaked release draaien en ik heb der echt 0,0 problemen mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Skull
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-07 20:37
stijnislike schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 13:00:
[...]

Nadelen:
- de versie die ik gebruik heeft nog last van de batterijbug (61% batterij wordt vaak weergegeven als 11%, lastig om dan te schatten hoeveel batterij je nog over hebt)
Ik weet niet welke build je draait, maar de laatste build (499) heeft hier bij mij geen last van.
Enige wat ik zelf wel heb uitgevogeld is dat je op een 9700 het OS moet shrinken want ik merkte dat wanneer het vrije geheugen onder de 25MB kwam de mobiel kuren begon te krijgen (LED zomaar uit bv).

Voor de rest een flinke verbetering over OS5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
Heb nu al een paar maanden OS6 op mijn blackberry draaien. Over het algemeen redelijk tevreden. Moet wel om 3 dagen battery pull doen en de batterij gaat minder lang mee. De nieuwe browser is best fijn, alleen nadeel is dat hij soms de website niet wil laden, omdat de pagina te groot is. Het enige echte wat ik mis aan mijn blackberry is een app voor spotify. Voor elke andere OS en telefoon is er wel een spotify app, maar alleen blackberry ontbreekt nog :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

De 9700 van m'n broer deed de laatste tijd een beetje vreemd. Als je een tweet, whatsapp of wat dan ook typte dan kwam dit in stukjes aan bij de ander, daarom maar geupdate naar OS6. Dit was zeker geen succes. Z'n trackpad functioneert niet meer goed. Hij kan er niet meer mee 'klikken'. (Heeft z'n BB verzekerd, maar wil BB niet kwijt voor een tijd)

OS6 werkte voor geen meter. Was heel traag, deed dingen die je niet wilde als je met de trackpad navigeerde en liep constant vast. (Waarschijnlijk liep OS6 niet, omdat deze al zwaarder is en er allerlei apps werden geopend tijdens het navigeren door de menu's vanwege het defecte trackpad.) Dus maar weer gedowngrade naar de laaste OS5 versie, die nu wel gewoon goed werkt. Alleen is het niet mogelijk om de facebook app en bb app world te installeren via de browser. Je kunt namelijk niet op de link klikken om het downloaden te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probeer deze link is om AppWorl te Downloaden: http://mobileapps.blackbe...are/mobile/logDownload.do (Klikken d.m.v. "Enter" of BB Menu Toets -> Adres Koppelen -> Kopieren -> Vorige -> BB Menu Toets -> Ga naar -> en daar in het lege adresveld plakken), daarna kun je vanuit daar FaceBook Downloaden wellicht FaceBook Downloaden.

Ik heb een soortgelijk probleem gehad op mijn Curve 8900, de "Toepassing Omschakelen" functie kan je bijvoorbeeld nog steeds gebruiken door de App te selecteren met de "Alt" Toets, een vinkje omzetten (in Menu's, niet Websites" gaat geloof ik met "Spatie", Dropdowns kun je doorlopen met Spatie, of bekijken met Alt.

Het is echt tergend, ik wens je succes!

Edit: Link gaat niet werken door een Cachedingetje, sorry! Wat je nog wel kan proberen is je BlackBerry met de Computer te verbinden (USB), en via deze link: http://us.blackberry.com/apps-software/appworld/download.jsp de App via je Computer naar je BB te downloaden.

[ Voor 16% gewijzigd door JunkieXP op 28-03-2011 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er trouwens meer mensen waarbij het scherm aan de randen stof / barsten toont?
Het viel me vandaag ineens op dat rond de randen het wat wit is uitgeslagen.

(HI mag #$^&%^* wel eens op gaan schieten met een officiele OS 6 release!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:26
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 20:55:
Zijn er trouwens meer mensen waarbij het scherm aan de randen stof / barsten toont?

Gelukkig geen last van, ik heb er altijd een hoesje om heen vanaf dat ik hem heb, hij ziet er nog als nieuw uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 20:55:

Ik heb aan de bovenkant ook een soort van Witte Rand, lijkt wel of het scherm wat van de Stripjes af zit ofzo, keer op keer als ik het constateer vind ik het jammer, maar heb er verder geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSpoof
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 13:22
Jefrim schreef op maandag 28 maart 2011 @ 13:40:
Heb nu al een paar maanden OS6 op mijn blackberry draaien. Over het algemeen redelijk tevreden. Moet wel om 3 dagen battery pull doen en de batterij gaat minder lang mee. De nieuwe browser is best fijn, alleen nadeel is dat hij soms de website niet wil laden, omdat de pagina te groot is. Het enige echte wat ik mis aan mijn blackberry is een app voor spotify. Voor elke andere OS en telefoon is er wel een spotify app, maar alleen blackberry ontbreekt nog :(
http://m.grooveshark.com/

Alternatief. Blackberry applicatie is sinds kort geupdate en werkt sindsdien bij mij goed. En ik heb tot nu toe nog nergens voor betaald. Weet niet wat voor extra`s je dan krijgt maar tot nu toe kan ik gewoon alles. Ook nummers offline opslaan zodat je ze gewoon altijd kan luisteren.

FNAC 16 GB status overzicht: www.outfitted.nl , stuur me een DM met jou status om het nog completer te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SuperSpoof schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:10:
[...]

Alternatief. Blackberry applicatie is sinds kort geupdate en werkt sindsdien bij mij goed. En ik heb tot nu toe nog nergens voor betaald. Weet niet wat voor extra`s je dan krijgt maar tot nu toe kan ik gewoon alles. Ook nummers offline opslaan zodat je ze gewoon altijd kan luisteren.
Klinkt interessant, wanneer is die Update geweest, want een maand of 2 / 3 geleden heb ik GrooveShark geinstalleerd, zag er leuk uit, maar Liedjes zoeken gaf bijna geen resultaten en de resultaten die er waren speelden zowel via 3G als WiFi niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:52
Ik heb sinds gisteren wat zwarte stippen midden op het scherm. Kan er zomaar na bijna een jaar dode pixels ontstaan? En heeft iemand zijn BlackBerry weleens ter reparatie opgestuurd? Hoe lang duurt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
GioStyle schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:42:
Ik heb sinds gisteren wat zwarte stippen midden op het scherm. Kan er zomaar na bijna een jaar dode pixels ontstaan? En heeft iemand zijn BlackBerry weleens ter reparatie opgestuurd? Hoe lang duurt dat?
Momenteel is de mijne in reparatie.
Via vodafone naar dynafix. Zij repareren voor Vodafone. Je kan online de voortgang volgen. Ik had hem afgelopen zaterdag gebracht naar de lokale vodafone winkel, maandag werd het toestel verstuurd, dinsdag behandeld op de reparatie afdeling en dezelfde dag weer verscheept naar het vodafone filliaal. Daar stagneert het nu. Tot op heden nog niet terug. Ik verwacht (hoop) dat ik hem morgen weer kan ophalen.

En ja, dode pixels kunnen zomaar ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaninho
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-08 09:54
Goededag medetweakers,

momenteel zit ik ivm mijn stage in China en ik kan de telecommunicatie nieuws niet goed volgen vanwege een hoop geblokkeerde websites. Mocht de vraag die ik nu ga stellen eerder zijn gevraagd, mijn excuses daarvoor.

Ik zit nu met mijn blackberry 9700 T-Mobile op os 5. Ik weet dat er een hoop leaks zijn voor os.6. Voor zover ik weet is er al een officiele os6 voor Vodafone. Mijn vraag is of T-mobile een officiele release heeft uitgebracht voor de blackberry 9700? Zoniet, is er dan uberhaupt een officieel os6 release gepland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vla007
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-01 23:23
Mr_Kahan schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 15:14:
Goededag medetweakers,

momenteel zit ik ivm mijn stage in China en ik kan de telecommunicatie nieuws niet goed volgen vanwege een hoop geblokkeerde websites. Mocht de vraag die ik nu ga stellen eerder zijn gevraagd, mijn excuses daarvoor.

Ik zit nu met mijn blackberry 9700 T-Mobile op os 5. Ik weet dat er een hoop leaks zijn voor os.6. Voor zover ik weet is er al een officiele os6 voor Vodafone. Mijn vraag is of T-mobile een officiele release heeft uitgebracht voor de blackberry 9700? Zoniet, is er dan uberhaupt een officieel os6 release gepland?
Waarom wil je perse een officiele T-mobile release, ik heb op mijn blackberry's nog nooit een officiele gedraaid.
Als ik het toestel koop is er altijd een nieuwere leak of officiele van andere provider en dan installeer ik die meteen.
Werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaninho
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-08 09:54
Vla007 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 16:14:
[...]

Waarom wil je perse een officiele T-mobile release, ik heb op mijn blackberry's nog nooit een officiele gedraaid.
Als ik het toestel koop is er altijd een nieuwere leak of officiele van andere provider en dan installeer ik die meteen.
Werkt prima
Ten eerste, bedankt voor je reactie. Ik begrijp je punt. Alleen ben ik niet heel handig in het tweaken en 'kloten' met mobieltjes. Ik weet dat er een hoop uitgebreide 'hoe te doen' video's zijn om een leak te installeren, maar ik wil het gewoon 'officieel' houden. Ben ietsie bang dat ik het straks verkeerd ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunacy
  • Laatst online: 27-10-2024
Is het eigenlijk al bekend of de 9700 een upgrade krijgt naar 6.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vla007
Mr_Kahan schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 01:28:
[...]

Ten eerste, bedankt voor je reactie. Ik begrijp je punt. Alleen ben ik niet heel handig in het tweaken en 'kloten' met mobieltjes. Ik weet dat er een hoop uitgebreide 'hoe te doen' video's zijn om een leak te installeren, maar ik wil het gewoon 'officieel' houden. Ben ietsie bang dat ik het straks verkeerd ga doen.
Ja als je er niet veel ervaring mee hebt dan begrijp ik je punt zeker.
Echter het installeren van een leaked OS is in principe dezelfde procedure als het installeren van een officiële.
In principe kan er niks mis gaan en als het 'misgaat' dan kan je het altijd nog fixen.
De eerste keer dat ik het deed wist ik ook niet hoe het allemaal moest en heb gewoon de stapjes gevolgd.
Je zult toch moeten oefenen wil je er 'vaardig' worden.
Hieronder 2 links, de ene met een stappenplan voor de update en de andere met de laatste OS6 voor de 9700.
http://forums.crackberry....owngrade-procedure-53359/

http://forums.crackberry....-6-0-0-499-leaked-593808/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
Lunacy schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 02:43:
Waarschijnlijk niet. Te weinig geheugen (256 MB).
Alleen de nieuwe(re) toestellen met 512 MB geheugen zullen 6.1 gaan krijgen.

Maar wie weet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
SuperSpoof schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:10:
[...]

Ga ik even kijken of het wat is. Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Lunacy schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 02:43:
Er kwam een full en een lite vesie uit van de 6.1 had ik gelezen op Crackberry, dus wie weet zit de BB 9700 weer bij de gelukkige en kunnen we een update naar 6.1 verwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vla007
Apoca schreef op zondag 03 april 2011 @ 21:54:
[...]

Er kwam een full en een lite vesie uit van de 6.1 had ik gelezen op Crackberry, dus wie weet zit de BB 9700 weer bij de gelukkige en kunnen we een update naar 6.1 verwachten :)
De 9700 draait op t randje 6.0 en als ik lees dat de lite 6.1 voor de nieuwste Curve met 512mb bedoeld is lijkt het mij sterk dat 6.1 goed kan draaien op de 9700.
Net zoals dat de 9000 wel de upgrade kreeg naar 5.0 maar niet meer naar 6.0
Maar het is nog onduidelijk wat lite inhoud dus het kan best zijn dat die ook voor de 9700 beschikbaar wordt, echter denk ik dat het dan zeker niet sneller wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 17:03
Hoi allemaal, ik heb een vraagje over mijn 9700.

Ik heb een 9700, deze heb ik van mijn oom overgenomen, hij heeft er OS6 erop gedaan.

Versie is (v6.0.0.448 (bundel 1879 platform 6.6.0.124).

Er is een probleem waar ik maar niet uit kan komen. Ik wil internetten via wifi, maar dit lukt maar niet.

Als ik gegevensservices aan zet, dan vreet hij data van het van het mobiele netwerk. Internet werkt perfect, geen enkel probleem, maar dat is een erg dure grap. Ik heb wel een dataplan maar ik wacht nog totdat die geactiveerd word (T-mobile Blackberry prepaid). En als ik in het buitenland ben wil ik graag kunnen internetten via Wifi, wat met mijn oude MDA compact 3 een eitje was...

Draadloos internet word perfect herkend, hij laat ook de naam van mijn netwerk zien en er is vol bereik. Als ik de Blackberry browser open zegt ie "gegevensservices zijn uitgeschakeld, ga naar Mobiel netwerk om ze in te schakelen". Als ik dat doe, vreet ie dus data :F (hoe weet ik dat ie data vreet? Mijn beltegoed gaat omlaag, en als je browsed zie je die 3g logo knipperen, wat betekent dat ie data vreet...)

Ik heb de hele dag heel google afgestruind, ik heb iets gevonden waarbij je de WIFI serviceboeken verwijderd maar ook dat werkte niet. Link: http://www.blackberryforu...fix-wifi-bold-9650-a.html (dit is puur ter informatie, als het als spam gezien word mag het verwijderd worden). Ik heb echt serieus alle forums afgestruind, officiele Blackberry forums, Crackberry etc. etc. nergens lijkt een oplossing te zijn, het lijkt me toch sterk dat niemand dit werkend heeft gekregen? Of dat er een oplossing hiervoor is?)

Heeft iemand ervaringen met dit probleem, want als er wifi op dat ding zit, en je kan het niet eens gebruiken wat heb je dan in hemelsnaam aan die hele wifi gebeuren? 8)7 :X :?

Als iemand een oplossing weet, graag. Want dit is toch wel vrij vervelend als je een telefoontoestel koopt om overal mee te kunnen internetten :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Roflmao op 04-04-2011 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vla007
probeer anders een os update, kun je uitleggen hoe je verbinding probeert te maken met wifi

[ Voor 158% gewijzigd door Vla007 op 04-04-2011 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 17:03
Kan iemand dit in de FAQ plaatsen? Zeer belangrijk!

Ik heb iets zeer cruciaals ontdekt. Als ik mijn WIFI aanzet, maar gegevensservices uit, dan krijg ik geen IP-adres. Doe ik gegevensservices aan dan krijg ik opeens wel een IP-adres!!! Je gaat zeggen nu, ok hoe ga je dan internetten zonder dat ie data vreet? Gewoon de telefoon-radio uitschakelen. En dan heb je opeens WEL een IP-adres (dat kan ik zien bij opties > toestel > toestel en statusinformatie, ergens in het midden staat IP-adres). Raar dat dit op deze manier moet.

De gewone browser kan je niet gebruiken, die zegt dat je telefoon radio aan moet om te kunnen internetten.Daar heb ik een work-around voor: via Blackberry Desktop had ik een Youtube applicatie gedownload (dit is een standaardprogramma van Blackberry), dit is gewoon een shortcut naar Youtube.com (mobiele versie). En weet je wat? Het werkt gewoon, je kan gewoon iedere site bezoeken, zonder dat je data verbruikt. Ook de originele Maps programma van Blackberry werkt gewoon, je kan gewoon inzoomen in alle landen etc...

Het grote nadeel van deze methode is, dat je telefoon onbereikbaar is. Dat is voor mij geen enkel probleem want 1. niemand kent die nummer, 2. ik heb die simkaart puur voor internet gekocht, en ik wacht nog op activatie...

Het grappige is dat er mensen zijn die ALLEEN via Wifi kunnen internetten... Dus niet via gprs / 3g data 8)7 Heeft wat met die servicebooks te maken. Als iemand dit probleem kan fixen waarbij de telefoonradio NIET uit hoeft wil ik dat wel graag weten...

[ Voor 3% gewijzigd door Roflmao op 05-04-2011 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunacy
Vla007 schreef op maandag 04 april 2011 @ 11:16:
[...]

De 9700 draait op t randje 6.0 en als ik lees dat de lite 6.1 voor de nieuwste Curve met 512mb bedoeld is lijkt het mij sterk dat 6.1 goed kan draaien op de 9700.
Net zoals dat de 9000 wel de upgrade kreeg naar 5.0 maar niet meer naar 6.0
Maar het is nog onduidelijk wat lite inhoud dus het kan best zijn dat die ook voor de 9700 beschikbaar wordt, echter denk ik dat het dan zeker niet sneller wordt.
Ah jammer, je merkt idd wel dat je momenteel al geen geheugen teveel hebt met os6. vermoed dat de hotspot functie uberhaupt wel komtn prolly in die lite versie dan. Is er al meer nieuws over de 6.1 update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
Ik heb de BB 9700 komende zomer een jaar.
Hij bevalt goed, alleen moet ik zeggen dat ik echt moe aan het worden ben van de vele upgrades van mijn apps.

En dan helemaal bij de upgrades die een reset nodig hebben, Het vervolgens opstarten duurt echt veels te lang, zeker 4 minuten.

Is dat bij jullie ook zo lang?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Laatst online: 12:00

Milo.

klik

Vreemd, ik had voor de grap eens OS 6 geinstalleerd, .499 en dat ging allemaal goed.. netjes alles terug kunnen zetten.. alleen ineens was de browser weg, bb app world.. dus die weer teruggetoverd.. maar zie nu ook dat mn 'documents to go' weg zijn en ook wat spelletjes.. terwijl die er na de installatie nog wel instonden.
Heeft iemand hier een verklaring voor? kvind het vreemd dat ze er eerst wel waren en daarna weer niet.. kneem aan dat ik hem opnieuw moet installeren maar als ze daarna weer weg zijn dan heeft dat ook niet zo heel veel zin.

edit: nogmaals mn applicaties terug gezet, eroverheen zeg maar en zijn ze er weer.. eens kijken of ze nu wel blijven.

[ Voor 9% gewijzigd door Milo. op 05-04-2011 12:55 ]

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekeraar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-05 19:56
Weet er iemand of er een app is om telefoongesprekken mee op te nemen? Heb me rot gezocht op Google en Crackberry maar heb niets (goeds) kunnen vinden. Iemand ervaring met een app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luppien
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 18:42

luppien

All u have R Belong To Me

Ik heb me al rot gezocht maar volgens mij ben ik de enige met dit probleem. Sinds ik ben geüpgraded naar os6 werkt bij mij namelijk alles behalve gps. Ik hoorde wel verhalen over internet, bis en zelfs telefonie wat niet zou werken maar ik heb al alles in de settings aangepast en mijn gps blijft 0.0 aangeven.

Iemand hier misschien iets van gehoord, of ervaring mee? Ik heb de Vodafone Germany Software er gewoon via de GUI opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

heb je de zoekfunctie al gebruikt? het staat gewoon in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 07:31
luppien schreef op woensdag 06 april 2011 @ 22:37:
Ik heb me al rot gezocht maar volgens mij ben ik de enige met dit probleem. Sinds ik ben geüpgraded naar os6 werkt bij mij namelijk alles behalve gps. Ik hoorde wel verhalen over internet, bis en zelfs telefonie wat niet zou werken maar ik heb al alles in de settings aangepast en mijn gps blijft 0.0 aangeven.

Iemand hier misschien iets van gehoord, of ervaring mee? Ik heb de Vodafone Germany Software er gewoon via de GUI opgezet.
Misschien een rot antwoord, maar al geprobeerd om OS6 er nogmaals op te zetten? Helaas is er bij Blackberry vaak een batterypull of her-install nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
luppien schreef op woensdag 06 april 2011 @ 22:37:

Instellingen > Toestel > Locatie-instellingen > BB knop > Locatie vernieuwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
En weer een nieuwe leak voor de Bold 9700:

Pak 'em hier !!

Versie 6.0.0.534

[ Voor 4% gewijzigd door FRanatic op 07-04-2011 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Nice find, die nemen we even snel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

nice! 6.0.0.534 . die halen we vanavond binnen!

Leak bevat geen nederlands..

[ Voor 25% gewijzigd door ind0mi op 08-04-2011 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Je kunt toch de java map aanpassen, met de taalmodules uit de vorige leak.
Werkt perfect, voor misschien een klein beetje how-to kijk even op de onderstaande link :)

http://forums.crackberry....00-fixes-findings-602614/

Neem voor het gemak wel even aan dat iedereen engels kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
Mars18 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 07:45:
Ik heb de BB 9700 komende zomer een jaar.
Hij bevalt goed, alleen moet ik zeggen dat ik echt moe aan het worden ben van de vele upgrades van mijn apps.

En dan helemaal bij de upgrades die een reset nodig hebben, Het vervolgens opstarten duurt echt veels te lang, zeker 4 minuten.

Is dat bij jullie ook zo lang?
Niemand die dit ''probleem'' heeft?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Het is misschien meer iets wat jij als een "probleem" ervaart. Anders kan ik het niet echt zeggen, je kunt de boot time als gebruiker natuurlijk niet echt beinvloeden. Maar van de andere kant, 4 min ff geen phone moet je toch wel overheen kunnen komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
Mars18 schreef op zondag 10 april 2011 @ 21:13:
[...]

Niemand die dit ''probleem'' heeft?
Boot tijd kun je door je OS te 'shrinken' flink verkorten.
er zijn meerdere tools die dit kunnen. Mocht de boot tijd je echt tegenstaan, kun je je daar eens in verdiepen.

Mogelijk is een hybrid OS iets voor je. Deze maken je bb ook sneller en starten ook sneller op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik postte laatste iets over witte vlekjes aan de rand van mijn scherm (scheurtjes / stof / lijm?).
Het scherm begint nu los te komen merk ik. als ik op mijn scherm tik met mijn vinger dan word het ook feller.

het is alsof het scherm op 100% helderheid staat maar doordat het scherm los zit hij naar 50% gaat en elke keer als ik het scherm terug duw word het weer 100%.

iemand bekend met reparaties via hi voor dit euvel?
ik ga er van uit dat een scherm gewoon vervangen kan worden, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Je kunt ze zelfs los kopen, dus dat kan zeker gemaakt worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Wat een ontzettende k*t telefoon zeg. Kreeg zaterdag 2x een sms van de KLPD.
"Let op! 1-1-2 is gebeld. U houdt hiermee onnodig noodlijn bezet. www.112.nl"

(ook ff opgezocht, is een misdrijf en staat maximaal 3 maanden celstraf op).

Toestel zit gewoon in mijn broekzak, is hard vergrendeld en vraagt om een pass. Wat blijkt, tik je in dat pass veld 112 in, dan hoef je maar op groen te drukken en het ding belt. Uiteraard even uitgezocht, is onmogelijk uit te schakelen, omdat dat bij wet verplicht is. Right. Daarom doet de iPhone in mijn andere broekzak dat niet, en al mijn voorgaande telefoons ook niet (en dat zijn er nogal wat). Probleem van BB is simpel, geen fatsoenlijk lock systeem waarmee de toetsen worden uitgeschakeld.

Werkelijk. Ik snap de BB hype niet. En al mijn collega's klagen ook steen en been over dit toestel.

/rant
(moest ik toch ff kwijt) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Die toetsenbordblokkering is inderdaad knap waardeloos. RIM zegt dat je dan maar de holster moet gebruiken, maar aangezien ik geen congiërge ben en daarbij niet graag voor lul loop weiger ik dat.

Mijn volgende telefoon wordt ook geen BB meer, overigens. Grootste nadeel vind ik dat ik mijn zakelijke agenda niet OTA kan syncen. Volgende telefoon wordt waarschijnlijk de iPhone 5. Enige nadeel is dat je elke dag moet opladen, so be it. Ladertje in de auto en een lader op 't werk en klaar.

[ Voor 47% gewijzigd door havana op 14-04-2011 11:26 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
UltraSub schreef op donderdag 14 april 2011 @ 11:03:
Wat een ontzettende k*t telefoon zeg. Kreeg zaterdag 2x een sms van de KLPD.
"Let op! 1-1-2 is gebeld. U houdt hiermee onnodig noodlijn bezet. www.112.nl"

(ook ff opgezocht, is een misdrijf en staat maximaal 3 maanden celstraf op).

Toestel zit gewoon in mijn broekzak, is hard vergrendeld en vraagt om een pass. Wat blijkt, tik je in dat pass veld 112 in, dan hoef je maar op groen te drukken en het ding belt. Uiteraard even uitgezocht, is onmogelijk uit te schakelen, omdat dat bij wet verplicht is. Right. Daarom doet de iPhone in mijn andere broekzak dat niet, en al mijn voorgaande telefoons ook niet (en dat zijn er nogal wat). Probleem van BB is simpel, geen fatsoenlijk lock systeem waarmee de toetsen worden uitgeschakeld.

Werkelijk. Ik snap de BB hype niet. En al mijn collega's klagen ook steen en been over dit toestel.

/rant
(moest ik toch ff kwijt) :)
Password Lock instellen en je bent klaar.
En persoonlijk snap ik de (aa)iPhone(y) hype ook niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Dat dacht ik ook altijd, totdat mijn vrouw een iPhone kocht. Ik vind het op vrijwel alle vlakken een betere telefoon dan de BB. Er zijn maar twee onderdelen waar de BB het wint van de iPhone: batterylife en de ontvangst (zowel 2G/3G als WiFi).

Ik vergelijk overigens met een BB met BIS, heb begrepen dat het met BES een ander verhaal is.

[ Voor 16% gewijzigd door havana op 15-04-2011 14:15 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:02
havana schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 14:14:
Dat dacht ik ook altijd, totdat mijn vrouw een iPhone kocht. Ik vind het op vrijwel alle vlakken een betere telefoon dan de BB. Er zijn maar twee onderdelen waar de BB het wint van de iPhone: batterylife en de ontvangst (zowel 2G/3G als WiFi).

Ik vergelijk overigens met een BB met BIS, heb begrepen dat het met BES een ander verhaal is.
Niet mee eens, hiervoor een Android G1 gehad, daarna een Iphone en nu een BB. De BB (met BIS) is een verademing, heerlijk toetsenbord, goede batterij. Typen op een glasscherm vind ik toch maar niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Het heeft toch eigenlijk weinig toegevoegde waarde om hier je BB af te doen als een phone die gewoon waardeloos is. Het is natuurlijk ieder zijn ding, maar van de andere kant denk ik altijd maar: eerst goed lezen en testen en dan pas kopen.
Zo voorkom je problemen, en bespaar je je zelf veel stress en ongemak :)

Zullen we maar weer eens wat BB nieuws posten....

BlackBerry Desktop Manager for Windows and Mac updated

Afbeeldingslocatie: http://images.crackberry.com/files/u7860/BB_DM.jpg

http://crackberry.com/bla...r-windows-and-mac-updated

[ Voor 6% gewijzigd door Apoca op 15-04-2011 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
LOL....
Of je pakt de 6.1 Leak van een kleine 2 weken terug ;p

[ Voor 73% gewijzigd door FRanatic op 15-04-2011 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Ja kweet, maar niet iedereen wilt leaks en hybrids voor BB draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
Apoca schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 23:36:
Ja kweet, maar niet iedereen wilt leaks en hybrids voor BB draaien :)
Maar deze Leak is niet voor je BB. Dit is de desktop manager.
En een leak wil niks meer en niks minder zeggen dan beta versie. Dat haalt gelijk de schimmige en illegale klank van 'leak' weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Apoca schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 18:23:
Het heeft toch eigenlijk weinig toegevoegde waarde om hier je BB af te doen als een phone die gewoon waardeloos is. Het is natuurlijk ieder zijn ding, maar van de andere kant denk ik altijd maar: eerst goed lezen en testen en dan pas kopen.
Zo voorkom je problemen, en bespaar je je zelf veel stress en ongemak :)

Zullen we maar weer eens wat BB nieuws posten....

BlackBerry Desktop Manager for Windows and Mac updated

[afbeelding]

http://crackberry.com/bla...r-windows-and-mac-updated
Heeft deze versie eindelijk eens support voor Outlook synchronisatie (64 bits)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

FRanatic schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 08:51:
[...]
Maar deze Leak is niet voor je BB. Dit is de desktop manager.
En een leak wil niks meer en niks minder zeggen dan beta versie. Dat haalt gelijk de schimmige en illegale klank van 'leak' weg.
Mij maakt de klank niet echt uit, en der is niets verkeerd aan een leak. Ik heb door al die leaks de leukste hybrids aan het draaien gekregen, en nooit problemen gehad als je maar weet wat je doet. En dat is voor veel mensen wel een probleem. Men leest iets en vervolgens willen ze dat zelf ook, maar vervolgens lezen ze zich niet goed in en dan begint de ellende B)

En dat dit de BBDM is, ja dat hoef je mij niet uit te leggen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Apoca op 16-04-2011 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunacy
GioStyle schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 10:57:
[...]

Heeft deze versie eindelijk eens support voor Outlook synchronisatie (64 bits)?
Dat is lang het geval hoor ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Je hebt gelijk! Ik heb dit blijkbaar gemist! Nu is BlackBerry Bold 9700 gewoon DE ideale smartphone voor mij. :)

[ Voor 4% gewijzigd door GioStyle op 21-04-2011 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben erg blij met de BB9700 en ga ook steeds meer van zijn functionaliteit gebruiken. Nu was ik bezig om mijn outlook agenda en BB agenda te laten syncen via BB desktop manager. Nu kwam ik er achter dat er wel van Outlook (2010) naar mijn BB gesynct wordt maar niet van mijn BB naar outlook. Ik heb desktop manager versie 6.0.2.42. Ik heb alles ingesteld op 2-way sync in de desktop manager.

Weet iemand waar het aan ligt of welke instellingen ik moet veranderen.

alvast bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De BB 9700 is een mis aankoop voor velen! Waaronder ik ook het ging in eerste instantie erom dat het nogal zakelijk voordelen heeft, maar de nadelen wegen dus zwaarder. Zelfs met een doodgewone Nokia lukt het om sneller en zorgeloos te surfen. De BB 9700 aargh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 17:32:
De BB 9700 is een mis aankoop voor velen! Waaronder ik ook het ging in eerste instantie erom dat het nogal zakelijk voordelen heeft, maar de nadelen wegen dus zwaarder. Zelfs met een doodgewone Nokia lukt het om sneller en zorgeloos te surfen. De BB 9700 aargh..
Bedankt voor je nuttige bijdrage. Succes met symbian ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oke, het Surfen wil ik je geven (alhoewel ik Symbian hierin ook verre van Optimaal vind), maar vertel, waarin stelt de BB nog meer teleur? Want als het puur en alleen om het Surfen gaat, dat is niet mijn "Main Feature" op een Mobiele "Telefoon".

Als je mensen een dergelijk toestel af wil raden, doe dat dan gegrond, zo hebben andere er ook wat aan =).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunacy
Mijn blackberry geeft mij naar mijn idee veel meer garanties om snel en zorgeloos te surfen. Sterker nog, als ik mijn bb bij heb voel ik me geruster, batterij is niet onmiddelijk leeg, mijn agenda en al mijn contacten heb ik altijd bij de hand en ik kan aan de files op mijn server (via bes express) en dit wérkt altijd! Synchronisatie is ook nog nooit de mist in gegaan.
Dat gevoel kreeg ik in mindere mate op de android die ik gehad heb.

Dus misschien toch maar even onderbouwen wat je issue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToCuS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:27

ToCuS

It begins in the brain!

Ik ga echt niet klagen over mijn BB, het enige jammere is dat ik er niet op kan "internet bankieren" via ING. Maar das dan ook het enige, zit voor de rest graag op me bb te klooien enz. Verder issie stabiel, goeie batterij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen ik heb de BB nog steeds in mijn bezit.. Wat ik nou precies wil duidelijk maken is dat als ik het met bijv: een Iphone vergelijk dan zie ik wel dat de BB trager is met het verbinden. Daarnaast is de toegankelijkheid tot nuttige apps ook beperkt, (het is maar wat je nuttig vind). De apps voor Blackberry staan echt nog in de kinderschoenen.. Kortom als jullie denken dat er iets niet goed is met de BB- instellingen e.d en dat het dus daardoor kan komen, dan hoor ik het graag!

btw: het was mijn 1st post :9

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2014 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 09:37:
[...]

Mensen ik heb de BB nog steeds in mijn bezit.. Wat ik nou precies wil duidelijk maken is dat als ik het met bijv: een Iphone vergelijk dan zie ik wel dat de BB trager is met het verbinden. Daarnaast is de toegankelijkheid tot nuttige apps ook beperkt, (het is maar wat je nuttig vind) Kortom als jullie denken dat er iets niet goed is met de BB- instellingen e.d en dat het dus daardoor kan komen, dan hoor ik het graag!

btw: het was mijn 1st post :9
Het verschil tussen een "Standaard Nokia" of een "iPhone" is er i.m.o. nog al een. De iPhone staat nu eenmaal bekent om zijn fenomenale Infotainment Functionaliteiten, Browsen en Apps staan bij de iPhone hoog op 't vaandel. De Focus van BlackBerry licht echter veel meer op Communcatie en Stabiliteit zonder al te veel Poespas, hierdoor is het voor 3th Party Developers een stuk minder interessant om allerlei leuke Apps te ontwikkelen aangezien deze bij het "Norse" BlackBerry Publiek veel minder aanslaan (en ook een stuk minder gevraagd i.m.o.). De "Blije" iPhone gebruiker wil echter meer van zijn / haar telefoon waardoor de Telefoonfunctie bij mij haast meer overkomt als "Extratje". Terwijl BlackBerry zich focust op Connectivity en daarbij Apps en Entertainment als "Extratje" ziet.

Precies de reden waarom ik, for now, de iPhone niet als "Volwaardige Telefoon" zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

ToCuS schreef op donderdag 28 april 2011 @ 08:42:
Ik ga echt niet klagen over mijn BB, het enige jammere is dat ik er niet op kan "internet bankieren" via ING. Maar das dan ook het enige, zit voor de rest graag op me bb te klooien enz. Verder issie stabiel, goeie batterij..
Wat werkt er dan niet en welke OS gebruik je? Bij mij werkt 't namelijk perfect :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telkens als ik een full sync doe van mn bb met desktop manager maakt hij voor de afbeeldingen die de vorige ook al aanwezig waren een dubbele afbeelding aan.. foto1.jpg wordt foto1(1).jpg.

Hoe kan ik dit oplossen zonder iedere keer de map te hoeven wijzigen?

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 19:04
Komt iemand dit bekend voor?
Vorige week vrijdag heb ik mijn bb gewoon normaal gebruikt
En opeens die avond is mijn BIS connectie weg, ok dacht kan gebeuren
Even batterypull geen succes :O , goed dan maar op de wifi proberen
Ook geen succes. Hmmm.... Nogmaals paar x batterypull gedaan maar kwam niet terug

Volgende dag t-mobile gebeld, kreeg een mevrouw aan de lijn en vroeg of ik al dit en dat gedaan had. Ik zei ja allang, oh zegt ze een moment. Werd doorverbonden met technical support en die heeft wat tests gedaan
Uiteindelijk zag hij dat ik verwijderd ben uit de BIS. :?
Hij kon mijn pin niet meer terug vinden en mijn account op t-mobile-instantemail was verwijderd
Enige wat hij kon voorstellen was mijn 9700 formateren en os opnieuw installeren
Zodat hij zich op niet ging aanmelden.

Heel vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
richards81 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 10:01:
Komt iemand dit bekend voor?
Vorige week vrijdag heb ik mijn bb gewoon normaal gebruikt
En opeens die avond is mijn BIS connectie weg, ok dacht kan gebeuren
Even batterypull geen succes :O , goed dan maar op de wifi proberen
Ook geen succes. Hmmm.... Nogmaals paar x batterypull gedaan maar kwam niet terug

Volgende dag t-mobile gebeld, kreeg een mevrouw aan de lijn en vroeg of ik al dit en dat gedaan had. Ik zei ja allang, oh zegt ze een moment. Werd doorverbonden met technical support en die heeft wat tests gedaan
Uiteindelijk zag hij dat ik verwijderd ben uit de BIS. :?
Hij kon mijn pin niet meer terug vinden en mijn account op t-mobile-instantemail was verwijderd
Enige wat hij kon voorstellen was mijn 9700 formateren en os opnieuw installeren
Zodat hij zich op niet ging aanmelden.

Heel vreemd
Lijkt me een fout van T-mobile.
Je kan je opnieuw aanmelden op het netwerk.

Ga naar OPTIES > TOESTEL > GEAVANCEERDE SYSTEEMINSTELLINGEN > HRT-editor > BB Knop en kies NU REGISTREREN

Je toestel wordt nu weer aangemeld en je ontvangt een bericht als het geslaagd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn BB is Engels ingesteld en ik kan niet kiezen voor de optie Nederlands als voertaal.
Is er een mogelijkheid dat ik dat kan veranderen?
Alvast bedankt!

Gr pcger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Is, als ik met niet vergis, met de software op de pc te installeren. Geen idee of dit via de BB zelf ook mogelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 14:22:
Mijn BB is Engels ingesteld en ik kan niet kiezen voor de optie Nederlands als voertaal.
Is er een mogelijkheid dat ik dat kan veranderen?
Alvast bedankt!

Gr pcger
Opnieuw je software installeren vanaf je pc.
Hoe dat moet is prima via google te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:28

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Is het jullie eigenlijk ook opgevallen dat bij de tijdsnotatie staat: ontvangen bij? In plaats van - natuurlijk-: om. Is er eigenlijk een mogelijkheid om dit aan te passen? Het is natuurlijk niet echt een major fout maar als je zoiets eenmaal weet begin je je er nogal aan te storen.

Alvast mijn excuses aan iedereen die er zich nu ook gaat storen ;)

p.s. ik heb geprobeerd te kijken of iemand anders dit al eens heeft gemeld, maar dit heb ik niet kunnen vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vla007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 11:12
Wat in het begin van deze topic besproken is;

Gathering of Tweakers on BBM group:

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/b83cww.jpg

Voor handige tips, links en om gewoon slap te lullen met je mede Tweakers.

Scan deze dus in je BBM

[ Voor 46% gewijzigd door Salv op 09-05-2011 21:21 ]

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Heb zojuist Google Maps 4.5.3 gedownload.

Nu vroeg ik mij af, of ik hier gratis gebruik van kan maken in het buitenland? (Europa).

Ik ga binnenkort naar Rome voor een paar dagen, en het leek me super handig mocht het nodig zijn om kaarten en Mijn Lokatie op te vragen... Maar wil natuurlijk wel zeker van zijn dat het programma alleen GPS verbruikt en geen data.

Ik heb natuurlijk Roamen uitstaan in Rome :p

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vis schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 10:49:
Heb zojuist Google Maps 4.5.3 gedownload.

Nu vroeg ik mij af, of ik hier gratis gebruik van kan maken in het buitenland? (Europa).

Ik ga binnenkort naar Rome voor een paar dagen, en het leek me super handig mocht het nodig zijn om kaarten en Mijn Lokatie op te vragen... Maar wil natuurlijk wel zeker van zijn dat het programma alleen GPS verbruikt en geen data.

Ik heb natuurlijk Roamen uitstaan in Rome :p
Enkel je Locatie wordt "Gratis" via GPS opgehaald, de Kaarten moeten helaas van het Internet komen dus dat gaat niet werken.

Volgens mij zijn er Tools die de Kaarten van andere aanbieders naar je Device kunnen downloaden, maar hier weet ik het zijne niet van.

Misschien is het ook een idee om bij "Locatiebepaling" je Roaming uitzetten, heb nooit geweten of A-GPS nu kosten in rekening brengt dus ik heb het voor de zekerheid gewoon uitstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Hmm klinkt allemaal te gevaarlijk :p

Ik zal het maar gewoon met de 'echte' plattegronden moeten doen :p Of auto-TomTom :p

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusto
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-04-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Had hem reeds voorbij zien komen op CrackBerry twee dagen geleden, en ik kan melden dat hij zonder problemen hier loopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 20:56

renskoenraadt

Like No Other

Beste medetweakers,

Ik heb een vraag over het installeren van de nieuwe toestel software op een Torch 9800. Deze heeft betrekking op het verwijderen van de zichtbare operatorsoftware (e.g. het Vodafone-logo op het hoofdscherm). Ik heb zojuist de software gedownload voor KPN (via de site van RIM (http://us.blackberry.com/...nloads/download_sites.jsp) en deze via de volgende handleiding geinstalleerd: FRanatic in "BlackBerry Bold 9700 - Deel 1" in combinatie met deze handleiding (zijn bijna identiek): http://www.updateyourblac...ides/text/basicupdate.php. Tot mijn verbazing blijft echter het Vodafone-logo zichtbaar, klopt dit of heb ik iets verkeerd gedaan? De update an sich is prima gelukt, hulde voor FRanatic!).

Graag kom ik te weten of dat iemand ervaring heeft met het installeren van non-operator branded software (en welke ik dan moet hebben).

p.s. Hebben meer mensen last van een slecht reagerende touchbutton? Naar boven en beneden wordt bijna helemaal niet geregistreerd, naar links en rechts zeer sporadisch...wat kunnen we hier aan doen behalve terug sturen?

Alvast heel erg bedankt!

[ Voor 16% gewijzigd door renskoenraadt op 13-05-2011 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
Voor vragen specifiek voor de Torch kun je beter een een kijkje nemen in het daarvoor lopende topic. Dit topic is specifiek voor de Bold 9700.

Met betrekking tot het Vodafone logo moet ik je teleurstellen. Deze is niet te verwijderen met een software update.
Technisch is het mogelijk, maar de software daarvoor is niet vrij verkrijgbaar en de kans op een brick is zeer wel aanwezig. Met andere woorden, logo verwijderen is praktisch niet mogelijk en het risico niet waard.
Wen eraan of kijk de nadere kant op tijdens het booten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de een of andere manier werkt sinds twee dagen mijn BBmessenger niet meer. Heb diverse resets uitgevoerd, nieuwe OS erop, OS5 erop maar nog steeds werkt het niet.

Het probleem: Delen van berichten via BBM worden wel afgeleverd, grote delen van berichten niet. T-mobile heeft geen probleem met het netwerk en schuift het probleem op de telefoon. Volgens mij is het een software probleem. Heeft iemand enig idee wat ik nog kan doen hieraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 20:24:
Op de een of andere manier werkt sinds twee dagen mijn BBmessenger niet meer. Heb diverse resets uitgevoerd, nieuwe OS erop, OS5 erop maar nog steeds werkt het niet.

Het probleem: Delen van berichten via BBM worden wel afgeleverd, grote delen van berichten niet. T-mobile heeft geen probleem met het netwerk en schuift het probleem op de telefoon. Volgens mij is het een software probleem. Heeft iemand enig idee wat ik nog kan doen hieraan?
Al geprobeerd je servicebooks opnieuw te laten versturen ?
Probeer je bbm eens op een geheel schoon systeem. M.a.w. nieuw os erop, geen backup terugzetten, maar alleen je bbm contacten.
Backups van 'oude' os installaties geven wel eens problemen met nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToCuS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:27

ToCuS

It begins in the brain!

Mijn BBM hangt ook wel en dat is sinds de laatste update.
ik zal binnen kort eens kijkien wat BBM na een verse instalatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De batterij van de vijf maand oude BB 9700 van m'n dochter is tegenwoordig om de paar uur alweer leeg. Ze sleept nu overal de oplader mee naartoe. Haar 'gedrag' op de BB is niet veranderd, en apps etc. doet ze nauwelijks aan. Het alleen maar pingen, whatsappen, msn'en en sms'en wat ze doet. Maar in het begin ging 'ie minstens een hele dag mee! Zijn er meer mensen bij wie de batterij zo snel een beetje op lijkt te zijn...? Heeft het nut een batterij met bv 2400 i.p.v. de default 1500 te kopen...? Batterypulls en whatnot helpen niets, eigenlijk: de batterij gaat echt gewoon te snel leeg.

Zit daar eigenlijk een soort van garantie op...? Zal wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-12-2021

nick_

I'm Batman!

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 19:41:
De batterij van de vijf maand oude BB 9700 van m'n dochter is tegenwoordig om de paar uur alweer leeg. Ze sleept nu overal de oplader mee naartoe. Haar 'gedrag' op de BB is niet veranderd, en apps etc. doet ze nauwelijks aan. Het alleen maar pingen, whatsappen, msn'en en sms'en wat ze doet. Maar in het begin ging 'ie minstens een hele dag mee! Zijn er meer mensen bij wie de batterij zo snel een beetje op lijkt te zijn...? Heeft het nut een batterij met bv 2400 i.p.v. de default 1500 te kopen...? Batterypulls en whatnot helpen niets, eigenlijk: de batterij gaat echt gewoon te snel leeg.

Zit daar eigenlijk een soort van garantie op...? Zal wel niet.
Ik weet uit ervaring met mijn 8900 en 9780 dat de MSN app echt bizar veel batterij zuipt.

En doet ze alle apps wel echt afsluiten na gebruik?
Via menu en dan sluiten. Ander blijven de apps draaien op de achtergrond.

Openstaande apps kun je checken door in het hoofdscherm de BB knop lang ingedrukt te houden.

[ Voor 4% gewijzigd door nick_ op 19-05-2011 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nick_ schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 20:08:
[...]
En doet ze alle apps wel echt afsluiten na gebruik?
Via menu en dan sluiten. Ander blijven de apps draaien op de achtergrond.

Openstaande apps kun je checken door in het hoofdscherm de BB knop lang ingedrukt te houden.
Naja, als ze dat niet doet, lijkt het mij dat ze dat in het begin al helemaal niet deed =). Ik moet eerlijk toegeven dat de Batterijduur van mijn BlackBerry ook redelijk lijkt te zijn afgenomen.

Ik denk echter dat dit een Combinatie is van Up to Date Apps en het stiekem toch meer gebruik hiervan. Zo merk ik dat wanneer ik mij bijvoorbeeld in een WhatsApp Groepsbericht bevind waarin over het algemeen meer berichten binnen komen dit op een dag zeker al 1 van de 5 blokjes scheelt.

Een nieuwe Batterij zal altijd helpen, maar of het noemenswaardig is is de vraag, echter kun je je ook afvragen of een 2400mAh batterij van de zwarte markt of een niet BlackBerry fabrikant, wel beter is dan de "Standaard" en Originele Batterij, vaak zit hier ook voor een groot deel Marketing in om maar zoveel mogelijk te verkopen (is mijn mening).

Er is dus niet echt een eenduidige reden voor dit probleem aan te wijzen aangezien het afhankelijk is van vele factoren.

Ook wil ik nog even aangeven dat ik hiervoor een Curve 8900 heb gehad waarbij het lijkt dat er een knop "constant" ingedrukt is. Dit resulteert in een Batterijduur die van een dag of 3 terugzakt naar circa 16u. De reden dat ik "denk" dat er een knop constant wordt ingedrukt is het feit dat ik geen toetsencombinaties meer kan maken, ik dien dus eerst de alt in te drukken en dan de m voor bijvoorbeeld een punt. Standaard kun je beide knoppen tegelijkertijd indrukken voor eenzelfde actie.

Ik hoop dat je ondanks het niet echt een antwoord is, toch wat kunt met mijn reactie, succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FRanatic schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 08:55:
[...]

Al geprobeerd je servicebooks opnieuw te laten versturen ?
Probeer je bbm eens op een geheel schoon systeem. M.a.w. nieuw os erop, geen backup terugzetten, maar alleen je bbm contacten.
Backups van 'oude' os installaties geven wel eens problemen met nieuwe.
Tx man ! BBM werkt weer! Heb nu release 6.0.0.499. Weet iemand of er een bug in zit? Mijn email wordt niet meer naar mijn BB gestuurd!
Pagina: 1 ... 40 ... 42 Laatste

Let op:
Berichten over abonnementen mogen in De BlackBerry data-abonnementen FAQ