Heb je toevallig de Firewall op je BB aangezet? Heeft bij mij ook een tijdje ellende gegeven tot ik er achter kwam dat de mail werd tegengehouden door de Firewall.Anoniem: 147873 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 09:49:
[...]
Tx man ! BBM werkt weer! Heb nu release 6.0.0.499. Weet iemand of er een bug in zit? Mijn email wordt niet meer naar mijn BB gestuurd!
Anoniem: 266164
Ik heb vandaag al meer dan 100 aanvragen gehad op BBM, nu weet ik dat ik populair ben, maar dit gaat me toch iets te ver
. Vooral ook omdat iedereen rare en arabische tekens in zijn naam heeft staan, veelal in combinatie met de vlag van de verenigde Arabische emiraten.
Heeft iemand een idee hoe dit komt?
Waarschijnlijk omdat ze uit de Verenigde Arabische Emiraten komen.Anoniem: 266164 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 15:05:
Ik heb vandaag al meer dan 100 aanvragen gehad op BBM, nu weet ik dat ik populair ben, maar dit gaat me toch iets te ver. Vooral ook omdat iedereen rare en arabische tekens in zijn naam heeft staan, veelal in combinatie met de vlag van de verenigde Arabische emiraten.
Staat je PIN misschien ergens genoemd op internet ofzo? Misschien even Googlen op je PIN nummerAnoniem: 266164 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 15:05:
Ik heb vandaag al meer dan 100 aanvragen gehad op BBM, nu weet ik dat ik populair ben, maar dit gaat me toch iets te ver. Vooral ook omdat iedereen rare en arabische tekens in zijn naam heeft staan, veelal in combinatie met de vlag van de verenigde Arabische emiraten.
Nee maar zoiets moet 't wel zijn denk ik.. Ben er een beetje huiverig voor om onbekende te accepteren. Heeft er iemand ooit gehoord van virussen, hackers of wat dan ook via BBM?
Op de bekende plaatsen is weer een "onofficiële" update te vinden voor de 9700
9700M_PBr6.0.0_rel2554_PL6.6.0.216_A6.0.0.576
9700M_PBr6.0.0_rel2554_PL6.6.0.216_A6.0.0.576
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Zit nog steeds met deze onbeantwoorde vraag.. Hoop dat iemand mij hier wat wijzer in kan maken.
Vraagje, ik vind het vervelend dat je geen categorien of verschillende kleuren kan kiezen in de agenda (toch?). Nu heb ik daarom een extra hotmail acount aangemaakt, en deze toegevoegd zodat ik toch een extra kleurtje kan kiezen voor mijn prive afspraken.
Alleen als ik nu ga synchroniseren via DM met Outlook, dan synct hij alleen het standaard account, het 'blauwe' facebook account en het extra hotmail adres niet.
Het extra adres heb ik ook in Outlook toegevoegd, maar het syncen wil niet vlotten.
Iemand tips hoe ik dit voorelkaar krijg of tips hoe ik op een andere manier mijn agenda overzichtelijk kan houden? Ik gebruik de today-view, en daarin zijn kleuren goed te zien en gemakkelijk voor mij.
Vraagje, ik vind het vervelend dat je geen categorien of verschillende kleuren kan kiezen in de agenda (toch?). Nu heb ik daarom een extra hotmail acount aangemaakt, en deze toegevoegd zodat ik toch een extra kleurtje kan kiezen voor mijn prive afspraken.
Alleen als ik nu ga synchroniseren via DM met Outlook, dan synct hij alleen het standaard account, het 'blauwe' facebook account en het extra hotmail adres niet.
Het extra adres heb ik ook in Outlook toegevoegd, maar het syncen wil niet vlotten.
Iemand tips hoe ik dit voorelkaar krijg of tips hoe ik op een andere manier mijn agenda overzichtelijk kan houden? Ik gebruik de today-view, en daarin zijn kleuren goed te zien en gemakkelijk voor mij.
Makkelijkste oplossing: Zet (P) voor elke prive afspraak in je hoofdaccount. Syncen met DM en BIS is erg karig. En een eventuele workaround is lastig.Anoniem: 266164 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:59:
Zit nog steeds met deze onbeantwoorde vraag.. Hoop dat iemand mij hier wat wijzer in kan maken.
Hallo allemaal,
Ik heb sinds kort enorm veel last van slechte verbindingen op mijn blackberry..
twitter, whatsapp, facebook en linkedin geven allemaal meldingen van ‘no network available’ en berichten duren vele malen langer om te verzenden, soms krijg ik ineens 20 berichten tegelijk binnen omdat ie ineens wel weer verbinding heeft, maar dan het uur daarna niet meer.. Ik word gillend gek hier van dat ding en begin steeds meer anti-blackberry te worden..
Ik heb hem nu bijna anderhalf jaar en twee weken terug ofzo heb ik de blackberry eens aan de computer gehangen om alle updates binnen te halen.. nu zit ik dus ook met het nieuw OS dus out of date is mn BB niet (echt). De gebruikers waar ik naar whatsapp en op twitter etc hebben deze problemen allemaal niet.. dus het ligt of aan mijn BB of aan mijn provider, maar dan zouden meer mensen er last van moeten hebben neem ik aan. Vandaar deze post.. klinkt dit bekend? Kan ik dit zelf fixen?
Daarbij heb ik ook ineens maar een maximale batterijduur van 1 dag en dat was voorheen ook niet zo.. nu mag hij elke avond aan de oplader dus heb het idee dat hij erg achteruit aan het gaan is...
Ik heb sinds kort enorm veel last van slechte verbindingen op mijn blackberry..
twitter, whatsapp, facebook en linkedin geven allemaal meldingen van ‘no network available’ en berichten duren vele malen langer om te verzenden, soms krijg ik ineens 20 berichten tegelijk binnen omdat ie ineens wel weer verbinding heeft, maar dan het uur daarna niet meer.. Ik word gillend gek hier van dat ding en begin steeds meer anti-blackberry te worden..
Ik heb hem nu bijna anderhalf jaar en twee weken terug ofzo heb ik de blackberry eens aan de computer gehangen om alle updates binnen te halen.. nu zit ik dus ook met het nieuw OS dus out of date is mn BB niet (echt). De gebruikers waar ik naar whatsapp en op twitter etc hebben deze problemen allemaal niet.. dus het ligt of aan mijn BB of aan mijn provider, maar dan zouden meer mensen er last van moeten hebben neem ik aan. Vandaar deze post.. klinkt dit bekend? Kan ik dit zelf fixen?
Daarbij heb ik ook ineens maar een maximale batterijduur van 1 dag en dat was voorheen ook niet zo.. nu mag hij elke avond aan de oplader dus heb het idee dat hij erg achteruit aan het gaan is...

[ Voor 11% gewijzigd door Thrilled op 26-05-2011 12:02 ]
Welke OS versie gebruik je nu Thrilled ?
Elk OS heeft een andere radio-file (.sfi) die (oa) de kwaliteit van je netwerkverbinding bepaald. De ene is wat beter dan de andere. In dit geval wil het nieuwste OS niet garanderen dat je ook het beste hebt.
Elk OS heeft een andere radio-file (.sfi) die (oa) de kwaliteit van je netwerkverbinding bepaald. De ene is wat beter dan de andere. In dit geval wil het nieuwste OS niet garanderen dat je ook het beste hebt.
6.0 pakket 1879, zegt dat wat? In mn toestel zegt ie 'Uw Blackberry is bijgewerkt'..
/edit
verder gedoken in de opties:
v6.0.0.448 (bundel 1879, Platform 6.6.0.124)
/edit
[ Voor 34% gewijzigd door Thrilled op 26-05-2011 12:15 ]
Hmmm...druk eens (gelijktijdig) op ALT+Right Shift+HThrilled schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:14:
6.0 pakket 1879, zegt dat wat? In mn toestel zegt ie 'Uw Blackberry is bijgewerkt'..
/edit
Daar zie je o.a. staan: Versie van toepassing.
Welk nummer staat daar achter ?
Anoniem: 408110
Ik zit eraan te denken om een bold 9700 via marktplaats te kopen. nou vroeg ik mij af of:
- er na een gebruik van langere tijd veel dingen kapot gaan? zo ja is het duur om dingen te laten repareren.
- heb je bij het gebruiken van os 6 nog genoeg ruimte voor apps?
ik kan ook een nieuwe blackberry 9300 kopen. wat zouden jullie doen een 2de hands 9700 of een nieuwe 9300?
- er na een gebruik van langere tijd veel dingen kapot gaan? zo ja is het duur om dingen te laten repareren.
ik kan ook een nieuwe blackberry 9300 kopen. wat zouden jullie doen een 2de hands 9700 of een nieuwe 9300?
Om te beginnen, wat is je budget?Anoniem: 408110 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 18:41:
Ik zit eraan te denken om een bold 9700 via marktplaats te kopen. nou vroeg ik mij af of:
De 9300 heeft een lagere resolutie display en een slechtere camera.
Het is wel een nieuw toestel, vind ik altijd wel fijn, lekker garantie enzo.
Maar om op de eerste vraag terug te komen als je budget het toelaat zou ik voor een 9780 gaan, os6 is echt beter en op de 9700 kan t ook wel alleen draait toch minder (met beide ervaring)
Hoe krijg ik die nieuwe OS op me BB 9700?? (os 6 wel te verstaan).
Heb wel die software voor desktop, maar lukt op een of andere manier niet op het op me tel te krijgen!
help!
Heb wel die software voor desktop, maar lukt op een of andere manier niet op het op me tel te krijgen!
help!
allereerst bedankt voor je antwoord. ik wil zo ongeveer 200 euro uitgeven en hier kan ik denk ik wel een 9700 mee krijgen via marktplaats (heb al een tijdje gekeken hoe veel er voor gevraagd word). ik snap wat je bedoelt met de 9780 ik wil hier dan ook maximaal 50 euro extra aan uitgeven maar volgens mij kan ik dit dan zelfs niet via marktplaats kopen zal wel nog wel ff rondkijken.Vla007 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 20:46:
[...]
Om te beginnen, wat is je budget?
De 9300 heeft een lagere resolutie display en een slechtere camera.
Het is wel een nieuw toestel, vind ik altijd wel fijn, lekker garantie enzo.
Maar om op de eerste vraag terug te komen als je budget het toelaat zou ik voor een 9780 gaan, os6 is echt beter en op de 9700 kan t ook wel alleen draait toch minder (met beide ervaring)
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 408110 op 28-05-2011 10:20 ]
Voor 250 heb je op marktplaats wel degelijk een leuke 9780 en mooiste is die kan max 6 maanden oud zijn, terwijl de 9700's die aangeboden worden makkelijk een dik jaar kunnen zijn.
Als het even kan zou ik je zeer zeker de 9780 aanraden!
Veel succes met je zoektocht.
Ok,Vla007 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 12:18:
Voor 250 heb je op marktplaats wel degelijk een leuke 9780 en mooiste is die kan max 6 maanden oud zijn, terwijl de 9700's die aangeboden worden makkelijk een dik jaar kunnen zijn.
bedankt voor de tip ik zal proberen een 9780 te kopen. Wordt denk ik nog een beetje een probleem met bieden enz.
Misschien kun je ook wachten en doorsparen om in de zomer de nieuwste bold 9900 te kopen;)
Ik heb nu een touch telefoon hier wil ik juist vanaf;p dus ga toch liever voor de 9780 en de 9900 vind ik dan toch echt te duur want vind 250 euro ook veel geld:PVla007 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 19:42:
Misschien kun je ook wachten en doorsparen om in de zomer de nieuwste bold 9900 te kopen;)
Ik begin het echt steeds meer een waardeloze telefoon te vinden. Wordt er moe van dat er telkens updates komen waardoor de telefoon weer moet herstarten.
Vandaag ook, een update voor blackberry app world, de update geïnstalleerd. Daarna een herstart. Het duurde gewoon 9 ! minuten voordat ik mijn pincode weer kon invoeren na het herstarten. Dit is echt absurd lang.
En met hardlopen draai ik Runtastic, Nu liep deze app voor de 4e keer vast tijdens het hardlopen, waardoor mijn sessie weg was. Daarna zag ik dat er 3 nieuwe app updates beschikbaar waren. Volgens mij gaat dat niet samen met elkaar.
Volgend jaar in de zomer maar eens kijken naar een Iphone 5
Vandaag ook, een update voor blackberry app world, de update geïnstalleerd. Daarna een herstart. Het duurde gewoon 9 ! minuten voordat ik mijn pincode weer kon invoeren na het herstarten. Dit is echt absurd lang.
En met hardlopen draai ik Runtastic, Nu liep deze app voor de 4e keer vast tijdens het hardlopen, waardoor mijn sessie weg was. Daarna zag ik dat er 3 nieuwe app updates beschikbaar waren. Volgens mij gaat dat niet samen met elkaar.
Volgend jaar in de zomer maar eens kijken naar een Iphone 5
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Anoniem: 408776
Hallo
Kan iemand mij helpen ik heb BB9700 Bold Huidige versie is 6.0 Pakket 1879
en zo maar uit het niets kan ik geen fotos meer makken , als ik ga naar camera krijg ik te zien :"camera kan niet worde gestart.Sluit andere toepassingen af en start de camera opnieuw".Maar dat snap ik niet want ik heb geen andere toepassingen open .
Wat moet ik doen ik kan ok niet in de camera instellingen ik heb geen idee wat er mee is .
Alvast bedankt.
en zo maar uit het niets kan ik geen fotos meer makken , als ik ga naar camera krijg ik te zien :"camera kan niet worde gestart.Sluit andere toepassingen af en start de camera opnieuw".Maar dat snap ik niet want ik heb geen andere toepassingen open .
Wat moet ik doen ik kan ok niet in de camera instellingen ik heb geen idee wat er mee is .
Alvast bedankt.
Ik weet niet of je heel handig met telefoons bent, maar je kunt is proberen om het achter klepje eraf te schuiven, en als dat gedaan hebt, zie je een zwart rechthoekig blokje zitten. Dit is de accu. Nu moet je deze eruit halen. Als je dit gedaan hebt kan het zijn dat je telefoon uit gaat. Als dat zo is. Stop hem dan weer terug. Zet dan ook je telefoon maar weer is aan. En kijk dan of je nog op internet kan. Ga dan naar google en zoek even op hoe je 't klepje terug moet schuiven.
Voor dit soort vage klachten werkt inderdaad de zgn. battery pull wonderbaarlijk vaak. Het opstarten van je telefoon duurt daarna wel een minuut of twee. Ik verwacht dat als je dit hebt uitgevoerd je camera ook weer gewoon werkt zoals je gewend bent.Anoniem: 408776 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 17:41:
Hallo
Alvast bedankt.
Anoniem: 110734
Ik heb een vraag,
mijn bb connect niet meer met wifi?? er staat wel dat het verbonden is maar ik zie geen witte icoontje dat me wifi aan is.. wat kan er aan de hand zijn?
mijn bb connect niet meer met wifi?? er staat wel dat het verbonden is maar ik zie geen witte icoontje dat me wifi aan is.. wat kan er aan de hand zijn?
Battery-pull.Anoniem: 110734 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:38:
Ik heb een vraag,
Werkt 9 van de 10 keer bij 'vage' software problemen.
De nieuwe BlackBerry Desktop Software is te downloaden bij onze vrienden van RIM 

BlackBerry Desktop Software 6.1 adds new features and important enhancements to media and synchronization:
•You can use the new Files feature to manage your files between your smartphone and computer.
•If encryption is turned on for your smartphone, you can also synchronize encrypted media files or copy encrypted files between your smartphone and computer.
•If your smartphone is associated with a BlackBerry Enterprise Server, you can also synchronize security certificates.

BlackBerry Desktop Software 6.1 adds new features and important enhancements to media and synchronization:
•You can use the new Files feature to manage your files between your smartphone and computer.
•If encryption is turned on for your smartphone, you can also synchronize encrypted media files or copy encrypted files between your smartphone and computer.
•If your smartphone is associated with a BlackBerry Enterprise Server, you can also synchronize security certificates.
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Zelfde probleem hier, sinds een weekje. Wel verbonden met Wi-fi maar niet verbonden met BIS = grijs wifi incoontje en dus niet kunnen pingen e.d. via Wi-fi. Voorheen heeft het altijd goed gewerkt. Vanalles geprobeert: battery pull, wifi profiel verwijderd, router herstart, hostrouteringstabel geregistreerd.
Binnen geen bereik dus vandaar dat wi-fi nodig is om te pingen e.d.
Binnen geen bereik dus vandaar dat wi-fi nodig is om te pingen e.d.
Anoniem: 224364
nieuwe os geinstalleerd, officiele uitgave via bb deskt mngr. Kun nu niet meer naar Nederland 1 kijken via vodafone-tv-site.
Batt.pull gedaan, APN is nog steeds ingesteld..... had ik misschien moeten updaten via/met een Vodafone-update, of bestaat dat helemaal niet?
Of is die site vandaag gewoon down?
Kan met deze OS trouwens wel internetbankieren, daar ben ik wel blij mee en meerdere tabbladen in browser vind ik fantastisch, kan ik app Bolt weer verwijderen.
edit: op vodafone-site staat ook van alles over onderhoud en eventuele weigering van diensten tot woensdag, daarna weten we het zeker....
Batt.pull gedaan, APN is nog steeds ingesteld..... had ik misschien moeten updaten via/met een Vodafone-update, of bestaat dat helemaal niet?
Of is die site vandaag gewoon down?
Kan met deze OS trouwens wel internetbankieren, daar ben ik wel blij mee en meerdere tabbladen in browser vind ik fantastisch, kan ik app Bolt weer verwijderen.
edit: op vodafone-site staat ook van alles over onderhoud en eventuele weigering van diensten tot woensdag, daarna weten we het zeker....
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 224364 op 11-06-2011 21:45 ]
even een vraagje wat ik zo snel niet kon terug vinden in het topic...
Hoeveel SMS berichten kan de BB 9700 opslaan?
Meer dan jij ooit zal versturen en ontvangen gedurende de levensloop van jouw bold, maak je daar maar geen zorgen om;)SamStar schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 20:46:
even een vraagje wat ik zo snel niet kon terug vinden in het topic...
Ik heb hier een vreemd probleem wat begonnen was toen ik op een tmobile hotspot wou aanmelden in de trein.
Dit liep bij het aanmelden telkens vast etc en sindsdien kan ik niet meer een website benaderen terwijl ik mijn mail netjes binnen krijg, iemand een idee?
Dit liep bij het aanmelden telkens vast etc en sindsdien kan ik niet meer een website benaderen terwijl ik mijn mail netjes binnen krijg, iemand een idee?
Even de voorkeursinstelling voor dat hotspot verwijderen en een battery pull.
Voorkeursinstelling heb ik al verwijderen, met battery pull bedoel je daarmee eerst het toestel netjes uitzetten of gewoon de batterij eruit trekken?Frank S schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 14:06:
Even de voorkeursinstelling voor dat hotspot verwijderen en een battery pull.
Gewoon de batterij eruit halen. Na 30 seconden weer terugplaatsen.
Bedankt hij werkt weerFrank S schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 14:20:
Gewoon de batterij eruit halen. Na 30 seconden weer terugplaatsen.
Anoniem: 408776
HalloAnoniem: 266164 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 16:08:
Ik weet niet of je heel handig met telefoons bent, maar je kunt is proberen om het achter klepje eraf te schuiven, en als dat gedaan hebt, zie je een zwart rechthoekig blokje zitten. Dit is de accu. Nu moet je deze eruit halen. Als je dit gedaan hebt kan het zijn dat je telefoon uit gaat. Als dat zo is. Stop hem dan weer terug. Zet dan ook je telefoon maar weer is aan. En kijk dan of je nog op internet kan. Ga dan naar google en zoek even op hoe je 't klepje terug moet schuiven.
Heb ik al gedaan en helaas probleem bevind zich nog steeds
sugesties?
Hoeveel vrij geheugen heb je na batterij-pull over? Want het lijkt erop dat de 9700 niet genoeg geheugen vrij heeft om de camera-taak uit te voeren.Anoniem: 408776 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:31:
[...]
Hallo
Heb ik al gedaan en helaas probleem bevind zich nog steeds
sugesties?
Dat is ook 1 van de nadelen van OS6 op een 9700, je bent echt verplicht om de OS te shrinken om normaal de 9700 te blijven gebruiken, zeker als je aardig wat apps gebruikt.
Vanochtend vroeg wat raars. Zat in de auto, telefoon aangesloten op de Tom Tom, komt er een gesprek binnen , maar hoorde vervolgens niets.
Maar waar kan ik dit gesprek nog zien in me telefoon? Als ik de groene knop indruk zie ik hem er niet bij staan. Waar kan ik de ontvangen gesprekken vinden?
Maar waar kan ik dit gesprek nog zien in me telefoon? Als ik de groene knop indruk zie ik hem er niet bij staan. Waar kan ik de ontvangen gesprekken vinden?
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Hij hoort gewoon in het lijstje te staan als je op de groene knop drukt. Let alleen wel op dat het op contactpersonen gerangschikt is en niet op datum.
Beide mirrors zijn down.. en zie ook nog geen reacties staan. Heb jij m kunnen downloaden en geinstalleerd?FRanatic schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 19:03:
Nieuwe Leaked OS
6.0.0.600
Bron: http://n4bb.com/7310/blac...s-6-0-0-600-leaked-online
Directe download: http://www.bbh-plus.net/d...91336e3ef3de129d8ef5f3ec3Anoniem: 266164 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 15:50:
[...]
Beide mirrors zijn down.. en zie ook nog geen reacties staan. Heb jij m kunnen downloaden en geinstalleerd?
Super OS. Beste tot nu toe. Niet twijfelen, maar installeren !
http://www.bbh-plus.net/downloads.php?do=file&id=2106hemiparo schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 00:02:
Your submission could not be processed because a security token was invalid.
Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
Hallo,
Ik heb sindskort een 2e-handse Bold 9700 gekocht en het bevalt me goed.
Alleen ik heb een Telfort sim only abonnement, en ik wil dus geen internet gebruiken (m.u.v. WIFI). Weet iemand hoe ik het internet gebruik VOLLEDIG uitzet, en alleen over internet kan via wifi?
Ik heb namelijk het net afgestruind maar geen nuttige info hierover gevonden, en m'n handleiding ontbreekt bij de phone.
PS: bij mijn 'verbinding balkje' op de homescreen staat er 3G naast. Betekent dit dat mijn tel nu verbonden is met internet ? (wifi staat uit). En als ik netwerkmodus (opties->mobiel netwerk) op 2G zet (ipv '2G en 3G') staat er vervolgens GPRS naast het verbinding-balkje.
Bij voorbaat dank!
Alleen ik heb een Telfort sim only abonnement, en ik wil dus geen internet gebruiken (m.u.v. WIFI). Weet iemand hoe ik het internet gebruik VOLLEDIG uitzet, en alleen over internet kan via wifi?
Ik heb namelijk het net afgestruind maar geen nuttige info hierover gevonden, en m'n handleiding ontbreekt bij de phone.
PS: bij mijn 'verbinding balkje' op de homescreen staat er 3G naast. Betekent dit dat mijn tel nu verbonden is met internet ? (wifi staat uit). En als ik netwerkmodus (opties->mobiel netwerk) op 2G zet (ipv '2G en 3G') staat er vervolgens GPRS naast het verbinding-balkje.
Bij voorbaat dank!
[ Voor 24% gewijzigd door 8x4 op 26-06-2011 18:39 ]
Bij verbindingsinstellingen 'gegevensservices' op 'uit' zetten.8x4 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 18:31:
Hallo,
Bij voorbaat dank!
Kies meteen maar voor 2G als verbindingsmethode, dat scheelt in batterijverbruik.
Verder veel succes met je manke blackberry
Haha bedankt voor je reactie!
Nu tegelijk vraag 2)
Ik heb mijn tel gereset (dmv opties->beveiligingsopties->toestel leegmaken) en had alle emails,contactpers, enz. verwijderd (uiteraard gebackupped).
Maar nu zie ik nergens meer het browser-icoontje in het menu staan. Ik moet er wel bij vermelden dat het toestel een T-mobile toestel is, maar niet gesimlocked.
Na de reset zie ik geen browser-icoontje meer, maar een web'n'walk icoon. Ik probeerde hiermee op internet te gaan, maar dat was ontzettend traag, terwijl ik wifi wel aan had staan. Mijn conclusie was toen dat de verbinding niet over wifi ging, maar gewoon via mijn sim-kaart. Vandaar dat ik internettoegang via het mobiele netwerk wilde deactiveren.
Maar nu is mijn vraag: hoe kan ik via WIFI wel internet gebruiken, en hoe krijg ik het browser-icoontje terug? Als ik Wifi aanzet zie ik namelijk wel de naam van de wifi-router staan, maar het wifi-icoontje is grijs (ik meen gelezen te hebben dat er dan iets mis is met het Blackberry Internet Service, BIS, oid).
Kort samengevat: Wat moet ik na een reset zoal instellen om ALLEEN via wifi op internet te kunnen?
Nu tegelijk vraag 2)
Ik heb mijn tel gereset (dmv opties->beveiligingsopties->toestel leegmaken) en had alle emails,contactpers, enz. verwijderd (uiteraard gebackupped).
Maar nu zie ik nergens meer het browser-icoontje in het menu staan. Ik moet er wel bij vermelden dat het toestel een T-mobile toestel is, maar niet gesimlocked.
Na de reset zie ik geen browser-icoontje meer, maar een web'n'walk icoon. Ik probeerde hiermee op internet te gaan, maar dat was ontzettend traag, terwijl ik wifi wel aan had staan. Mijn conclusie was toen dat de verbinding niet over wifi ging, maar gewoon via mijn sim-kaart. Vandaar dat ik internettoegang via het mobiele netwerk wilde deactiveren.
Maar nu is mijn vraag: hoe kan ik via WIFI wel internet gebruiken, en hoe krijg ik het browser-icoontje terug? Als ik Wifi aanzet zie ik namelijk wel de naam van de wifi-router staan, maar het wifi-icoontje is grijs (ik meen gelezen te hebben dat er dan iets mis is met het Blackberry Internet Service, BIS, oid).
Kort samengevat: Wat moet ik na een reset zoal instellen om ALLEEN via wifi op internet te kunnen?
Dag mensen,
ik heb de laatste tijd met regelmaat last van de melding "SIM-kaartfout. Ik zit op moment met softwareversie V6.0.0.461. Deze heeft in principe altijd stabiel gelopen. In principe nog steeds stabiel, alleen de laatste paar dagen krijg ik de melding SIM-kaartfout. Ik weet dat dit verder een bekend probleem is, maar kan het zijn dat het software gerelateerd is? Enkele batterypulls/resets mochten niet echt baten. Ik ga zsm even een andere softwareversie installeren, want zo ben ik alsnog niet bereikbaar. Jullie nog tips en advies waar het aan zou kunnen liggen?
ik heb de laatste tijd met regelmaat last van de melding "SIM-kaartfout. Ik zit op moment met softwareversie V6.0.0.461. Deze heeft in principe altijd stabiel gelopen. In principe nog steeds stabiel, alleen de laatste paar dagen krijg ik de melding SIM-kaartfout. Ik weet dat dit verder een bekend probleem is, maar kan het zijn dat het software gerelateerd is? Enkele batterypulls/resets mochten niet echt baten. Ik ga zsm even een andere softwareversie installeren, want zo ben ik alsnog niet bereikbaar. Jullie nog tips en advies waar het aan zou kunnen liggen?
best bb gebruiker,
Ik ben zelf geen bb bezitter, maar merk van de bb-bezitters in mijn omgeving dat Whatsapp de laatste lastig doet op de BB. Zijn er meer mensen die hier ook last van hebben toevallig?
mvg
Ik ben zelf geen bb bezitter, maar merk van de bb-bezitters in mijn omgeving dat Whatsapp de laatste lastig doet op de BB. Zijn er meer mensen die hier ook last van hebben toevallig?
mvg
JunkieXP in "Blackberry Bold 9780"Zygivt schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:29:
best bb gebruiker,
mvg
Misschien dat deze Workaround voor jou werkt?
Sceptisch als ik altijd was, heb ik gisteren de Sprong gewaagd naar het (in mijn Ogen) Touch Minded OS6.
En buiten het feit dat mijn Geheugen nu tussen de 4MB en 12MB sukkelt (en ik te lui ben om het OS te Shrinken) ben ik aangenaam verrast door de Snelheidswinst die ik sinds OS5.0.0.979 gewonnen heb.
Alles voelt gewoon zoveel fijner, en "Snappy'er" (het Fingerspitzengefuhl
) Mijn favoriete vernieuwingen:
- "Hold Trackpad Quicklist"
- "Universal Search"
- De Tabladen in de Browser zijn van harte welkom, al vergt Inzoomen en tussen (grote) pagina's Switchen wel wat moeite.
- Instant WiFi Fix (dit duurde in OS5 (meer dan) 1 minuut)
Wel blijf ik erbij dat het OS Touch Minded is, doordat bepaalde Balken allemaal net iets groter zijn waarbij er, t.o.v. OS5 minder Informatie op 1 scherm getoond kan worden.
Het enige wat ik me nog afvraag is "BatteryLife", maar So Far lijkt deze niet onder te doen voor mijn OS5 (met WhatsApp) levensduur van circa 1,5 dag. Aangezien ik nu nog veel aan het spelen en rebooten ben (wat overigens ook sneller lijkt te gaan) is de huidige Batterij status niet te vergelijken met een Normale dag. Ik edit mijn bericht binnenkort met deze info.
En buiten het feit dat mijn Geheugen nu tussen de 4MB en 12MB sukkelt (en ik te lui ben om het OS te Shrinken) ben ik aangenaam verrast door de Snelheidswinst die ik sinds OS5.0.0.979 gewonnen heb.
Alles voelt gewoon zoveel fijner, en "Snappy'er" (het Fingerspitzengefuhl
- "Hold Trackpad Quicklist"
- "Universal Search"
- De Tabladen in de Browser zijn van harte welkom, al vergt Inzoomen en tussen (grote) pagina's Switchen wel wat moeite.
- Instant WiFi Fix (dit duurde in OS5 (meer dan) 1 minuut)
Wel blijf ik erbij dat het OS Touch Minded is, doordat bepaalde Balken allemaal net iets groter zijn waarbij er, t.o.v. OS5 minder Informatie op 1 scherm getoond kan worden.
Het enige wat ik me nog afvraag is "BatteryLife", maar So Far lijkt deze niet onder te doen voor mijn OS5 (met WhatsApp) levensduur van circa 1,5 dag. Aangezien ik nu nog veel aan het spelen en rebooten ben (wat overigens ook sneller lijkt te gaan) is de huidige Batterij status niet te vergelijken met een Normale dag. Ik edit mijn bericht binnenkort met deze info.
[ Voor 5% gewijzigd door JunkieXP op 29-06-2011 17:14 ]
Anoniem: 135195
Wat batterijvragen!
1. Ik wil voor de BB van m'n dochter een extra batterij kopen omdat de huidige steeds minder lang mee lijkt te gaan. Dus of we vervangen 'm gewoon of ze heeft er dan twee en kan desnoods wisselen. Heeft iemand een tip wat een batterij voor de BB 9700 betreft? Moet ik gewoon een 'echte' kopen of is er een bepaald merk dat 'erg goed' is of net zo goed maar dan goedkoper?
2. Zijn hier trouwens mensen die extra batterijen meeslepen? Zo ja, hoe doe je dat met opladen...? Want je kan 'm alleen opladen als 'ie in de BB zit... dus je kan ondertussen een andere opladen... toch?
3. Maakt het eigenlijk uit voor de levensduur van de batterij hoelang je 'm oplaadt...? We hangen 'm meestal 's nachts aan de oplader en daar hangt 'ie dus al gauw 7 tot 8 uur... Is het beter 'm korter op te laden of maakt dat niet uit? En als het korter moet: binnen hoeveel uur is een BB batterij normaal goed opgeladen? Als het beter maar een paar uur moet, kan ik natuurlijk een timer ertussen hangen zodat 'ie niet 'overladen' wordt.
1. Ik wil voor de BB van m'n dochter een extra batterij kopen omdat de huidige steeds minder lang mee lijkt te gaan. Dus of we vervangen 'm gewoon of ze heeft er dan twee en kan desnoods wisselen. Heeft iemand een tip wat een batterij voor de BB 9700 betreft? Moet ik gewoon een 'echte' kopen of is er een bepaald merk dat 'erg goed' is of net zo goed maar dan goedkoper?
2. Zijn hier trouwens mensen die extra batterijen meeslepen? Zo ja, hoe doe je dat met opladen...? Want je kan 'm alleen opladen als 'ie in de BB zit... dus je kan ondertussen een andere opladen... toch?
3. Maakt het eigenlijk uit voor de levensduur van de batterij hoelang je 'm oplaadt...? We hangen 'm meestal 's nachts aan de oplader en daar hangt 'ie dus al gauw 7 tot 8 uur... Is het beter 'm korter op te laden of maakt dat niet uit? En als het korter moet: binnen hoeveel uur is een BB batterij normaal goed opgeladen? Als het beter maar een paar uur moet, kan ik natuurlijk een timer ertussen hangen zodat 'ie niet 'overladen' wordt.
Heb totaal geen zin om er aan te beginnen, maar wellicht moet ik toch maar aan het Shrinken slaan.
Na Boot heb ik circa 30MB aan Geheugen vrij waar aan het einde van de dag nog circa 200 / 800KB van over is, op zich merk je hier niet echt iets van (buiten de Avatars van SocialScope die bij iedere View opnieuw inladen), maar er is 1 kritiek puntje waardoor dit euvel onoverkoombaar is.
Welke URL ik ook intyp in de Browser, zodra de Title van de Site geladen is, springt hij terug naar het Startscherm van de Browser, dus internetten is vanaf dat moment Out of the Question.
Nu heb ik inmiddels een aantal Apps verwijderd waarbij ik rond de 40MB aan geheugen zit, maar ben bang dat ook dit niet voldoende is.
Weet iemand misschien wat het geheugen van je MediaPlayer inhoudt, dit staat bij mij op 15MB maar wanneer ik dit terug wil zetten naar 5MB krijg ik de melding "De gewenste Geheugeninstellingen kunnen niet worden gebruikt. Verwijder bestanden om ruimte vrij te maken en probeer het opnieuw". Wellicht dat ik hiermee nog 10MB extra kan besparen, maar aangezien ik het niet aan kan passen...
Na Boot heb ik circa 30MB aan Geheugen vrij waar aan het einde van de dag nog circa 200 / 800KB van over is, op zich merk je hier niet echt iets van (buiten de Avatars van SocialScope die bij iedere View opnieuw inladen), maar er is 1 kritiek puntje waardoor dit euvel onoverkoombaar is.
Welke URL ik ook intyp in de Browser, zodra de Title van de Site geladen is, springt hij terug naar het Startscherm van de Browser, dus internetten is vanaf dat moment Out of the Question.
Nu heb ik inmiddels een aantal Apps verwijderd waarbij ik rond de 40MB aan geheugen zit, maar ben bang dat ook dit niet voldoende is.
Weet iemand misschien wat het geheugen van je MediaPlayer inhoudt, dit staat bij mij op 15MB maar wanneer ik dit terug wil zetten naar 5MB krijg ik de melding "De gewenste Geheugeninstellingen kunnen niet worden gebruikt. Verwijder bestanden om ruimte vrij te maken en probeer het opnieuw". Wellicht dat ik hiermee nog 10MB extra kan besparen, maar aangezien ik het niet aan kan passen...
Welke versie gebruik je, klinkt als of je last hebt van de "memory-leak" die sommige firmware versies hebben. Ik draai OS 6.0.0.600 die ik zelf shrink. Na een install hiervan, en het installeren van de voor mij belangrijke apps heb ik 107MB vrij. Ik heb nog nooit een waarde van onder de 80MB op mijn BB gezien, ik doe wel standaard een reset op zondagnacht
[ Voor 56% gewijzigd door Apoca op 30-06-2011 19:04 ]
Ik heb de laatste Officiele Release van AVEA o.i.d., is geloof ik 6.0.0.576. Nou heb ik niet heel veel Apps er opstaan, maar misschien toch wel bovengemiddeld =P.Apoca schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 18:56:
Welke versie gebruik je, klinkt als of je last hebt van de "memory-leak" die sommige firmware versies hebben. Ik draai OS 6.0.0.600 die ik zelf shrink. Na een install hiervan, en het installeren van de voor mij belangrijke apps heb ik 107MB vrij. Ik heb nog nooit een waarde van onder de 80MB op mijn BB gezien, ik doe wel standaard een reset op zondagnacht
Edit: Tevens begint 't gevoel me te bekruipen dat er 25% per 3u doorheen gaat, dit betekend dat ik binnen 12u door m'n complete Accu heen ben =|!
[ Voor 10% gewijzigd door JunkieXP op 01-07-2011 14:52 ]
.576 had een flink batterij probleem. Ik zou aanraden .600 te installeren. Prima OS !JunkieXP schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 22:28:
[...]
Ik heb de laatste Officiele Release van AVEA o.i.d., is geloof ik 6.0.0.576. Nou heb ik niet heel veel Apps er opstaan, maar misschien toch wel bovengemiddeld =P.
Edit: Tevens begint 't gevoel me te bekruipen dat er 25% per 3u doorheen gaat, dit betekend dat ik binnen 12u door m'n complete Accu heen ben =|!
Een handige app om je geheugen en batterij verbuik te monitoren is Meterberry. Vaak heeft een nieuw geinstalleerd OS ook even de tijd nodig om te optimaliseren. Tijdens deze periode (ongeveer 48 uur) is het batterijverbuik nog (verre) van optimaal.
Aangezien jij flink veel batterij er doorheen jaagt, denk ik toch dat je heel veel apps op de achtergrond hebt draaien. Probeer deze eens uit te schakelen en kijk wat je batterij nu kan leveren.
Het lijkt erop dat het Batterijprobleem in de 3G Radio Module zit, Heb mijn telefoon vanochtend rond 8u van de stroom gehaald en zit (bijna 5u later) op 96% terwijl ik gewoon heb geinternet, WhatsApp, Twitter, etc.FRanatic schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 20:28:
[...]
.576 had een flink batterij probleem. Ik zou aanraden .600 te installeren. Prima OS !
Een handige app om je geheugen en batterij verbuik te monitoren is Meterberry. Vaak heeft een nieuw geinstalleerd OS ook even de tijd nodig om te optimaliseren. Tijdens deze periode (ongeveer 48 uur) is het batterijverbuik nog (verre) van optimaal.
Aangezien jij flink veel batterij er doorheen jaagt, denk ik toch dat je heel veel apps op de achtergrond hebt draaien. Probeer deze eens uit te schakelen en kijk wat je batterij nu kan leveren.
Enige verschil is dat hij "locked" staat op 2G, dit heeft op OS5.0.0.979 nooit zoveel gescheeld.
Dus misschien issie nu in Geconfigureerd, of is 3G in OS6.0.0.576 een Drainer.
Batterij en memory drains zijn nagenoeg altijd te wijten aan de radio (.sfi)JunkieXP schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 12:52:
[...]
Het lijkt erop dat het Batterijprobleem in de 3G Radio Module zit, Heb mijn telefoon vanochtend rond 8u van de stroom gehaald en zit (bijna 5u later) op 96% terwijl ik gewoon heb geinternet, WhatsApp, Twitter, etc.
Enige verschil is dat hij "locked" staat op 2G, dit heeft op OS5.0.0.979 nooit zoveel gescheeld.
Dus misschien issie nu in Geconfigureerd, of is 3G in OS6.0.0.576 een Drainer.
Toch zou ik je willen overtuigen dat je beter de .600 kunt installeren. Je zal er geen spijt van krijgen !
Heb even een snelle zoektocht door de 200+ berichten gedaan omtrent Leaked OS6.0.0.600 en lees daar eigenlijk over dat de Leak er alleen maar groter op is geworden (maar dat het systeem overall beter draait), ook daar hebben mensen het over Leaks vanaf 80 / 70MB naar beneden, terwijl ik na een Reboot aftel vanaf 40MB.FRanatic schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 15:38:
[...]
Batterij en memory drains zijn nagenoeg altijd te wijten aan de radio (.sfi)
Toch zou ik je willen overtuigen dat je beter de .600 kunt installeren. Je zal er geen spijt van krijgen !
Ben bang dat ik dadelijk daardoor nog is Gesprekken mis ga lopen, Gisteren knalde m'n Foon al uit omdat ik wilde filmen, in mijn Multitask list "draaien" de volgende Apps (met een Refreshrate van Maximaal 1x per Uur): Home, Telefoon, LinkedIn, MediaPlayer, Browser, SocialScope, WhatsApp, Berichten.
Ook heb ik o.a. QuickLaunch, FaceBook 2.0, FourSquare, BlackBerry Protect BeWeather Free en BeBuzz geinstalleerd.
Ik heb inmiddels 15 uur .600 draaien en deze bevalt me al te goed! Meterberry geeft aan dat ik een average discharge rate van 0,8% per uur heb. Inmiddels staat de batterij op 87% met nog 102h op de teller als ik zo door ga.FRanatic schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 20:28:
[...]
Qua memory gaat het ook beter dan de vorige build. Op dit moment heb ik 67MB vrij, waarbij 157MB voor OS6 is en de volgende programma's heb draaien naast de standaard meuk: WhatsApp, BeBuzz, BBM, Browser, Google Sync en Meterberry.
Al met al vindt ik dit de bezet OS6 build tot nu toe!
Ik heb op DealExtreme reserve batterijen voor m'n blackberry gekocht. Kostte iets van 7 dollar per stuk. Ik heb ze inmiddels in de praktijk kunnen testen en ben tevreden over het resultaat! Ze doen niet onder een normale batterij. Ik ben altijd wel een beetje huiverig voor el-cheapo batterijen, aangezien er wel verhalen rond deden dat (nokia) batterijen spontaan exploderen of extreem heet werden. Tot nu toe heb ik hier geen last van gehad. Opladen doe ik gewoon in de telefoon zelf. Er zijn batterijladers te koop, maar voor de enkele keer dat ik de extra batterijen opgeladen en mee wil hebben vindt ik het niet waard. Het opladen van de batterij duurt naar mijn gevoel iets van 3 a 4 uur voordat deze vol is.Anoniem: 135195 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 19:54:
Wat batterijvragen!
Edit: ik kon de batterij zelf zo niet vinden, maar vond wel een setje met een oplader erbij! $8,50 + gratis verzenden.
[ Voor 55% gewijzigd door Xardas op 04-07-2011 16:33 . Reden: reactie op eerder bericht toegevoegd ]
The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Over welke "vorige" build hebben wij het dan, want ik gis erna dat bij mij, met Netwerk Settings op 2G en 3G ik circa 6% p.u. gebruik, en nu met locked 2G circa 2 / 3%. Dit terwijl ik inmiddels 60u zonder Battery Pull en met 1,50MB geheugen OS6.0.0.576 draai.Xardas schreef op maandag 04 juli 2011 @ 16:25:
[...]
Ik heb inmiddels 15 uur .600 draaien en deze bevalt me al te goed! Meterberry geeft aan dat ik een average discharge rate van 0,8% per uur heb. Inmiddels staat de batterij op 87% met nog 102h op de teller als ik zo door ga.
Qua memory gaat het ook beter dan de vorige build. Op dit moment heb ik 67MB vrij, waarbij 157MB voor OS6 is en de volgende programma's heb draaien naast de standaard meuk: WhatsApp, BeBuzz, BBM, Browser, Google Sync en Meterberry.
Al met al vindt ik dit de bezet OS6 build tot nu toe!
Om heel eerlijk te zijn weet ik zo niet welke build dat precies was. Ik zag toevallig de .600 op crackberry staan en de lading positieve reacties. Als ik zo naar de datum van de builds kijk dan gok ik dat het de .448 was.
Update: blijkbaar heeft deze build ook last van een memoryleak. Vannacht is zonder aanleiding de batterij drainage naar 3,7% gestegen en gebruikt mijn OS ineens 35MB meer geheugen dan gisteren. In de log staat verder niets bijzonders wat aan stond of op de achtergrond werkte.. Wel jammer, ik hoopte op een 4 dagen streak, maar hij zit nu al noodgedwongen aan de lading
.
Update: blijkbaar heeft deze build ook last van een memoryleak. Vannacht is zonder aanleiding de batterij drainage naar 3,7% gestegen en gebruikt mijn OS ineens 35MB meer geheugen dan gisteren. In de log staat verder niets bijzonders wat aan stond of op de achtergrond werkte.. Wel jammer, ik hoopte op een 4 dagen streak, maar hij zit nu al noodgedwongen aan de lading
[ Voor 46% gewijzigd door Xardas op 05-07-2011 08:05 ]
The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Goededag tweakers!
na 6 maanden China kwam ik dan eindelijk thuis een aantal dagen terug.
Ik had men blackberry miniem gebruikt daar, alleen als mp3 speler. Toen ik de dm opende vroeg het om een update. Nu heb ik ge-update, maar het maakt geen verbinding meer met men bold 9700, terwijl de oude versie geen probleem opleverde. Batterij pull gedaan, op verschillende usb-ports aangesloten, zowel usb als bluetooth geprobeerd aan te sluiten maar tevergeefs.
Ik heb nu de dm verwijderd. Iemand suggesties?
na 6 maanden China kwam ik dan eindelijk thuis een aantal dagen terug.
Ik had men blackberry miniem gebruikt daar, alleen als mp3 speler. Toen ik de dm opende vroeg het om een update. Nu heb ik ge-update, maar het maakt geen verbinding meer met men bold 9700, terwijl de oude versie geen probleem opleverde. Batterij pull gedaan, op verschillende usb-ports aangesloten, zowel usb als bluetooth geprobeerd aan te sluiten maar tevergeefs.
Ik heb nu de dm verwijderd. Iemand suggesties?
Iemand een programma om gesprekken mee op te nemen, zoals wel mogelijk is met Nokia smartphones?
Een anekdote tussendoor, een paar dagen geleden speelde mijn 9700 spontaan een Tweakers filmpje af die ik nooit geladen had! Tevens kon ik tijdens het afspelen van dit filmpje, naar wat ik kon opmaken 1 of andere video game review, mijn 9700 niet meer bedienen. Na enkele seconden verdween dit weer en was mijn 9700 ook weer echt de 'mijne'. Na enkele malen een battery pull uitgevoerd en dit heeft het 'probleem' opgelost. Puur uit nieuwsgierigheid, heeft iemand zoiets dergelijks meegemaakt?
nb: ik draai OS6 bundle1879 (v6.0.0.448)
nb: ik draai OS6 bundle1879 (v6.0.0.448)
Anoniem: 414478
Jup, had ik ook last van.Zygivt schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:29:
best bb gebruiker,
mvg
Ik kreeg berichten pas heel laat of ik zag het pas als ik iets verzond.
Ik heb nu OS6 en ben tot nu toe nog geen problemen tegengekomen met whatsapp *fingers crossed*
Anoniem: 146055
Ik overweeg een BB aan te schaffen voor het pingen, (naast de iPhone 5 die ik over 2 maanden aanschaf) alleen vroeg ik mij af of er naast prepaid internet ook een sim only telefonie+ internet Blackberry pakket te vinden is? Dit heb ik namelijk niet kunnen vinden. Is dit eigenlijk wel mogelijk?
Ten tweede heeft iedere Blackberry een eigen unieke code voor ping, is deze code gebonden aan je simkaart of aan je toestel. Deze vraag stel ik namelijk; omdat ik de telefoon van iemand anders overneem maar niet zijn unieke code erbij wil hebben.
Of is het allemaal niet de moeite waard (omdat je gebonden bent aan datalimieten) en zou ik gewoon beter op een toestel kunnen wachten (iPhone) waar ik gewoon een totale abonnement op neem.
Ten tweede heeft iedere Blackberry een eigen unieke code voor ping, is deze code gebonden aan je simkaart of aan je toestel. Deze vraag stel ik namelijk; omdat ik de telefoon van iemand anders overneem maar niet zijn unieke code erbij wil hebben.
Of is het allemaal niet de moeite waard (omdat je gebonden bent aan datalimieten) en zou ik gewoon beter op een toestel kunnen wachten (iPhone) waar ik gewoon een totale abonnement op neem.
[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 146055 op 10-07-2011 13:53 ]
Toets sim only blackberry in bij google en je krijgt verschillende hits.Anoniem: 146055 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 11:17:
Ik overweeg een BB aan te schaffen voor het pingen, (naast de iPhone 5 die ik over 2 maanden aanschaf) alleen vroeg ik mij af of er naast prepaid internet ook een sim only telefonie+ internet Blackberry pakket te vinden is? Dit heb ik namelijk niet kunnen vinden. Is dit eigenlijk wel mogelijk?
De PIN (code voor ping) zit vast aan de Blackberry. Deze moet je ook activeren als je je Blackberry voor het eerst opstart met je simkaart erin. De verkoper moet deze dus van zijn abonnement laten halen.
Je kunt dus geen andere PIN krijgen. Je krijgt alleen een ongebruikte PIN als je een nieuwe koopt.
Anoniem: 146055
Sim only voor blackberry internet service bestaat niet, alleen prepaid of door middel van een zakelijke abbonement.Wannegekzeg! schreef op zondag 10 juli 2011 @ 15:11:
[...]
Toets sim only blackberry in bij google en je krijgt verschillende hits.
De PIN (code voor ping) zit vast aan de Blackberry. Deze moet je ook activeren als je je Blackberry voor het eerst opstart met je simkaart erin. De verkoper moet deze dus van zijn abonnement laten halen.
Je kunt dus geen andere PIN krijgen. Je krijgt alleen een ongebruikte PIN als je een nieuwe koopt.
Build 600 heeft zo wat de grootste memory leak van de afgelopen 10 builds. Geen aanrader dus!Xardas schreef op maandag 04 juli 2011 @ 17:10:
Om heel eerlijk te zijn weet ik zo niet welke build dat precies was. Ik zag toevallig de .600 op crackberry staan en de lading positieve reacties. Als ik zo naar de datum van de builds kijk dan gok ik dat het de .448 was.
Update: blijkbaar heeft deze build ook last van een memoryleak. Vannacht is zonder aanleiding de batterij drainage naar 3,7% gestegen en gebruikt mijn OS ineens 35MB meer geheugen dan gisteren. In de log staat verder niets bijzonders wat aan stond of op de achtergrond werkte.. Wel jammer, ik hoopte op een 4 dagen streak, maar hij zit nu al noodgedwongen aan de lading.
Ik ga me vanmiddag maar eens wagen aan Berrycilious V3, daar heb ik goede verhalen over gehoord.
[ Voor 5% gewijzigd door havana op 14-07-2011 10:45 ]
Zal toch aan jouw toestel liggen. Ik kom nauwelijks aan meer leak dan 10 a 12 MBhavana schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 10:42:
[...]
Build 600 heeft zo wat de grootste memory leak van de afgelopen 10 builds. Geen aanrader dus!
Ik ga me vanmiddag maar eens wagen aan Berrycilious V3, daar heb ik goede verhalen over gehoord.
Denk het niet, want ik heb die build nooit geïnstalleerd
Ik ging alleen af op wat er op Crackberry staat en die comments zijn toch behoorlijk negatief.
Ik heb vanmiddag de Berrycilious erop gezet, eerste indrukken zijn erg goed. Zeer snel, geen memory leak. Battery life moet ik nog afwachten.
Ik heb vanmiddag de Berrycilious erop gezet, eerste indrukken zijn erg goed. Zeer snel, geen memory leak. Battery life moet ik nog afwachten.
[ Voor 27% gewijzigd door havana op 15-07-2011 21:12 ]
Een vriendin van mij heeft met WhatsApp dat de berichten pas binnenkomen als ze whatsapp opent. Hoe kan dit?
Zie wel vanalles over berichten die slecht aankomen, maar dit lijkt me een ander probleem.
Zie wel vanalles over berichten die slecht aankomen, maar dit lijkt me een ander probleem.
Merkwaardig dat de eerste 24 uur na de install van .600 heb ik een super batterijduur gehad van 1% per uur. De hoeveelheid memory was wel laag en na meerdere reboots en oplaadcycli merkte ik dat het steeds slechter werd met het batterijgebruik. Dus inmiddels draai ik al weer een goede dag de Berrylicious V3 en ben erg over te spreken! Volgens de site is die gebaseerd op OS 7.0 met wat onderdelen uit andere builds. Wat ik tot nu toe gemerkt heb is 400% memory winst en een batterijdrainage van 0,5% per uur tijdens deze eerste 24 uur. Nu maar hopen dat het zo blijft. Ik ben ook wel te spreken over de nieuwe kleine features, zoals het vernieuwde foto's nemen (eerst beoordelen en dan verder) en de sms weergave (nu met timestamp en auteur per berichtje). Super handig en dit is tot nu toe absoluut een build die ik iedereen aanraadt!
Ik durf 't niet aan om naar Berrylicious te gaan... Als ik die stappen lees om te upgraden. Mijn God, vanaf stap 6 he lost me
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Nou, dat valt echt reuze mee. Niet (veel) moeilijker dan een gewone leak.
Hij bevalt me ook goed trouwens.
Hij bevalt me ook goed trouwens.
Ik heb een technische vraag.
Komende zondag ga ik op vakantie naar Duitsland. En zet ik de roaming af, zodat ik geen Internet kosten heb. Maar ben ook van plan om daar te gaan hardlopen.
Normaal doe ik dit met Runtastic via GPS. Kan dat ook nog als mijn roaming uit staat?
Komende zondag ga ik op vakantie naar Duitsland. En zet ik de roaming af, zodat ik geen Internet kosten heb. Maar ben ook van plan om daar te gaan hardlopen.
Normaal doe ik dit met Runtastic via GPS. Kan dat ook nog als mijn roaming uit staat?
GPS is geen data, de vraag is dus of Runtastic afhankelijk is van dataMars18 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 08:13:
Ik heb een technische vraag.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Ik heb net de nieuwste WhatsApp update geïnstalleerd en nu wil hij niet meer connecten, hebben meer mensen hier last van?
Edit: Inmiddels zie ik dat meer mensen het probleem hebben... De reviews lopen vol.
http://appworld.blackberr...tent/reviews/2360?lang=en
Edit: Inmiddels zie ik dat meer mensen het probleem hebben... De reviews lopen vol.
[ Voor 39% gewijzigd door Warlock op 25-07-2011 16:44 ]
Ik Update WhatsApp express nooit vanuit de AppStore (Approved versions lopen mijns insziens altijd achter).Warlock schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:00:
Ik heb net de nieuwste WhatsApp update geïnstalleerd en nu wil hij niet meer connecten, hebben meer mensen hier last van?
Ook hier: http://twitter.com/#!/wa_status/status/95592900322271232 maakt WhatsApp zelf melding van een Issue.
Probeer hem is van http://WhatsApp.com/ota te halen =). Keep us Posted!
Welke versie heb je precies?Warlock schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:00:
Ik weet ook niet hoe het met Runtastic staat, maar een Vriend van mij is "Ervaringsdeskundige" op dit gebied wat betreft Endomondo, en deze werkt gewoon zonder Internet waarna hij de Rit aan het Eind alsnog Upload via zijn History Lijst.BtM909 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 14:07:
[...]
GPS is geen data, de vraag is dus of Runtastic afhankelijk is van data
Anoniem: 417650
Op verscheidene sites heb ik zien staan dat bij je bij OS 6 ook van je blackberry een wifi hotspot kon maken door middel van tether. Nu heb ik hem geupgrade alleen kan ik deze functie nergens vinden. Wat ik graag zou willen is dat ik met mijn android tablet op de wifi van mijn blackberry kan.
Iemand enig idee?
Iemand enig idee?
Mijn dochter heeft sinds vanochtend een Uncaught excpetion (en iets met Java) als ze wil gaan pingen... De app opnieuw installeren gaat niet. Het enige wat ik in dit topic lees hierover is dat je de BB dan maar moet retourneren...? Of is er nog een andere optie, want dat gaat meteen wel heel erg ver. (Ze heeft de BB sinds december via Hi: kan die dan nog wel geretourneerd worden...? En ook als het hele toetsenbord en de behuizing ondertussen al zelfstandig is vervangen...?)
Ik ben van mening dat je wellicht is kan proberen om een Upgrade van het OS uit te voeren (hierover is her en der zeker wat te vinden), eventueel zou je 1st kunnen proberen om een te resetten naar Fabrieksinstellingen, ik denk namelijk dat een dermate softwarematig probleem zeker niet behoeft teruggestuurd te worden.Anoniem: 135195 schreef op maandag 05 september 2011 @ 10:43:
Mijn dochter heeft sinds vanochtend een Uncaught excpetion (en iets met Java) als ze wil gaan pingen... De app opnieuw installeren gaat niet. Het enige wat ik in dit topic lees hierover is dat je de BB dan maar moet retourneren...? Of is er nog een andere optie, want dat gaat meteen wel heel erg ver. (Ze heeft de BB sinds december via Hi: kan die dan nog wel geretourneerd worden...? En ook als het hele toetsenbord en de behuizing ondertussen al zelfstandig is vervangen...?)
Anoniem: 178981
Ik heb nu een jaartje een 9700, maar ik erger me toch aan het feit dat er geen volledige sync is met Gmail. Als ik bijvoorbeeld een mail ontvang, en hem later via een computer lees, dan blijft de mail op mijn Blackberry nog altijd als ongelezen. Ik gebruik gewoon de Gmail plugin en Google Sync, maar toch werkt het niet helemaal lekker in mijn optiek.
Is een volledige sync uberhaupt wel mogelijk?
Zover ik weet is Gmail degene die de zogeheten "2 Way Sync" niet ondersteund. Ik kom dit namelijk ook tegen op mijn Gmail Account, echter een ander IMAP Account doet wel aan "2 Way Sync" (althans, vanaf m'n BB naar m'n Desktop), volgens mij is het niet mogelijk om Mail welke reeds op de BB is binnengekomen na Ontvangst nog "extern" als gelezen te markeren, correct me if I'm wrong.Anoniem: 178981 schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:25:
Ik heb nu een jaartje een 9700, maar ik erger me toch aan het feit dat er geen volledige sync is met Gmail. Als ik bijvoorbeeld een mail ontvang, en hem later via een computer lees, dan blijft de mail op mijn Blackberry nog altijd als ongelezen. Ik gebruik gewoon de Gmail plugin en Google Sync, maar toch werkt het niet helemaal lekker in mijn optiek.
Dan moet dat aan Blackberry liggen. Als ik bijvoorbeeld in de browser van m'n laptop een mail lees die ook op mijn iPad is binnengekomen, dan duurt het een paar tellen voordat hij op de pad ook als gelezen is gemarkeerd.JunkieXP schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:41:
[...]
Zover ik weet is Gmail degene die de zogeheten "2 Way Sync" niet ondersteund. Ik kom dit namelijk ook tegen op mijn Gmail Account, echter een ander IMAP Account doet wel aan "2 Way Sync" (althans, vanaf m'n BB naar m'n Desktop), volgens mij is het niet mogelijk om Mail welke reeds op de BB is binnengekomen na Ontvangst nog "extern" als gelezen te markeren, correct me if I'm wrong.
*edit. Ik bedenk me net dat dit misschien een domme opmerking was, omdat een iPad niet echt gepushed wordt, maar hij zelf om de zoveel tellen verbinding zoekt met de gmail servers.
[ Voor 11% gewijzigd door Dennisdn op 13-09-2011 17:33 ]
Weet iemand of je ook een oplader kan kopen voor een losse BB 9700 batterij...? Als ik zoek op 'oplader' krijg ik (logisch) allemaal opladers voor de 9700, maar ik wil een oplader voor een losse batterij die uit de BB 9700 is gehaald. M'n dochter heeft namelijk twee batterijen (omdat ze het met eentje niet red) maar het zou dan natuurlijk wel zo handig zijn als de ene losse batterij opgeladen kan worden terwijl ze de andere batterij gewoon in de BB heeft. Als jullie begrijpen wat ik bedoel...
Ik heb wel zoiets kunnen vinden voor bv. de 8700 maar via Google lukt het me niet een externe 'battery-only' oplader te vinden... Die bestaan toch wel...?
Ik heb wel zoiets kunnen vinden voor bv. de 8700 maar via Google lukt het me niet een externe 'battery-only' oplader te vinden... Die bestaan toch wel...?
Google is je vriend.Anoniem: 135195 schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:28:
Weet iemand of je ook een oplader kan kopen voor een losse BB 9700 batterij...? Als ik zoek op 'oplader' krijg ik (logisch) allemaal opladers voor de 9700, maar ik wil een oplader voor een losse batterij die uit de BB 9700 is gehaald. M'n dochter heeft namelijk twee batterijen (omdat ze het met eentje niet red) maar het zou dan natuurlijk wel zo handig zijn als de ene losse batterij opgeladen kan worden terwijl ze de andere batterij gewoon in de BB heeft. Als jullie begrijpen wat ik bedoel...
Ja, als je weet dat je moet zoeken naar M-S1 charger...
EDIT
Hm, ik weet nu waar ik naar moet zoeken, maar vooralsnog kan ik er geeneen vinden in een Nederlandse winkel... Valt alsnog tegen, dat Google...
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 26-09-2011 19:52 ]
Google Still is your Friend: http://www.google.nl/#scl...f80a7b56&biw=1440&bih=797Anoniem: 135195 schreef op maandag 26 september 2011 @ 19:44:
[...]
Ja, als je weet dat je moet zoeken naar M-S1 charger...Dank je!
EDIT
Hm, ik weet nu waar ik naar moet zoeken, maar vooralsnog kan ik er geeneen vinden in een Nederlandse winkel... Valt alsnog tegen, dat Google...
Gewoon de Meest Logische Zoekopdracht voor het euvel bedacht en ingetypt...
Wellicht is dit een Betere Optie... Een Cradle waar je de BlackBerry in kan Plaatsen en tevens een Losse Batterij kan opladen...
http://www.telecomshop.nl...0-9780-met-acculader.html
[ Voor 12% gewijzigd door JunkieXP op 26-09-2011 21:21 ]
Beste mensen ik wil jullie wat vragen.
Sinds eergisteren start mijn Bold 9700 niet meer op.
Ik heb geen rood lampje niks meer.
Iemand enig idee?
Iemand enig idee?
Je batterij is leegCaneezy schreef op woensdag 28 september 2011 @ 08:56:
Beste mensen ik wil jullie wat vragen.
Iemand enig idee?
Eindelijk een app gevonden waarmee ik OTA mijn zakelijke agenda kan syncen! De app heet AstraSync (free trial). Enige nadeel is de prijs: $48 :per jaar !! (

[ Voor 3% gewijzigd door havana op 29-09-2011 20:49 ]
Opzich zou je eventueel die kosten kunnen besparen door je BIS Bundel (na dit jaar) stop te zetten, dat scheelt je al snel zo'n €5,- p.m. op een normale Databundel en dan maak je dus winst =P.havana schreef op donderdag 29 september 2011 @ 20:44:
Eindelijk een app gevonden waarmee ik OTA mijn zakelijke agenda kan syncen! De app heet AstraSync (free trial). Enige nadeel is de prijs: $48 :per jaar !! (
Klopt, ware het niet dat ik over een paar maanden ga switchen naar de iPhone 5. Dit is (voorlopig) mijn laatste BB.
Overigens: als je mail laat syncen met AstraSync (doe ik niet, ik sync alleen agenda) dan komen de berichten in de AstraSync-app binnen, niet in de algemene inbox. Dat is toch wel een heel groot nadeel.
Overigens: als je mail laat syncen met AstraSync (doe ik niet, ik sync alleen agenda) dan komen de berichten in de AstraSync-app binnen, niet in de algemene inbox. Dat is toch wel een heel groot nadeel.
[ Voor 57% gewijzigd door havana op 30-09-2011 10:06 ]
Een vraagje over mijn BB,
Sinds deze week krijg ik een wit scherm, met donkere strepen op mijn scherm te zien als deze in de vergrendeling is, als ik dan links boven de vergrendeling knop indruk krijg ik wel mijn gewone scherm te zien.
Heb de telefoon sinds de zomer van 2010. Lijkt er op, als of het scherm langzaam kapot aan het gaan is.
Iemand hier ervaringen mee?
Sinds deze week krijg ik een wit scherm, met donkere strepen op mijn scherm te zien als deze in de vergrendeling is, als ik dan links boven de vergrendeling knop indruk krijg ik wel mijn gewone scherm te zien.
Heb de telefoon sinds de zomer van 2010. Lijkt er op, als of het scherm langzaam kapot aan het gaan is.
Iemand hier ervaringen mee?
Let op:
Berichten over abonnementen mogen in De BlackBerry data-abonnementen FAQ
Berichten over abonnementen mogen in De BlackBerry data-abonnementen FAQ