Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Skull
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-05-2024
Mars18 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 13:51:
Een vraagje over mijn BB,

Sinds deze week krijg ik een wit scherm, met donkere strepen op mijn scherm te zien als deze in de vergrendeling is, als ik dan links boven de vergrendeling knop indruk krijg ik wel mijn gewone scherm te zien.

Heb de telefoon sinds de zomer van 2010. Lijkt er op, als of het scherm langzaam kapot aan het gaan is.

Iemand hier ervaringen mee?
Als je scherm na indrukken van de vergrendelingsknop wel goed is dan lijkt het mij een software-matig iets. Probeer eens de OS te vernieuwen, kans is aanwezig dat je probleem dan verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:55
Ben blij als ik van t toestel af ben. Veel vastlopers, zwart scherm en niet reageren, ongelooflijk traag, spontane reboots. Nieuwste firmware en herstel al geprobeerd. Wat een drama toestel. Ookk geen zin om m ter reparatie aanbieden omdat ik verwacht dat ze m toch alleen maar gaan herstellen. Helaas moet ik nog tot maart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-06 08:11
De mijne is ook vreselijk traag. Vrijwel elke niet-mobiele website die je opent je een error dat het geheugen vol is. Ook is de BB extreem traag. Ik moet nog tot 10 maart, dan mag ik verlengen. Ik kan niet wachten!

[ Voor 5% gewijzigd door havana op 31-10-2011 07:39 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-06 22:02
Hmm, ik wil dan wel een nieuwe software versie er op zetten, heb nu namelijk 5.0
Dus probeer ik net met Blackberry Desktop Software te kijken of ik 6.0 kan downloaden, maar hij geeft telkens aan dat er geen nieuwe versie dan 5.0 beschikbaar is,

hoe kan dit? En hoe kom ik aan 6.0 ?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua90
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-07-2023
Mars18 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 19:33:
Hmm, ik wil dan wel een nieuwe software versie er op zetten, heb nu namelijk 5.0
Dus probeer ik net met Blackberry Desktop Software te kijken of ik 6.0 kan downloaden, maar hij geeft telkens aan dat er geen nieuwe versie dan 5.0 beschikbaar is,

hoe kan dit? En hoe kom ik aan 6.0 ?
OS6 is niet gereleased door Nederlandse Providers, je kan hem downloaden via de blackberry website zelf.
En het XML vendor file verwijderen. Even googlen naar wat ik heb gezegd en je vind wel een handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joshua90 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 16:58:
[...]

OS6 is niet gereleased door Nederlandse Providers, je kan hem downloaden via de blackberry website zelf.
En het XML vendor file verwijderen. Even googlen naar wat ik heb gezegd en je vind wel een handleiding.
U zei =P?:
BlackBerry Handheld Software v6.0.0.2949 (Multilanguage)

Package Version: 6.0.0.2949
Consisting of:
Applications: 6.0.0.668
Software Platform: 6.6.0.236
File name: 9700M_PBr6.0.0_rel2949_PL6.6.0.236_A6.0.0.668_Vodafone_Netherlands.exe
File size: 155.14MB
Note: The Software Platform and Applications version numbers can be found under Options-About screen on the handheld.
https://swdownloads.black...5ED909A650DFC881DFE7E6EC4

Is sinds 10 Oktober uit, en Approved door Vodafone NL, mocht je geen Vodafone hebben blijft gelden dat je de Vendor.xml dient te verwijden =).

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 429466

Weet iemand toevallig of je met de GPS ook de afstand kan zien die je hebt afgelecht?
Ik ben zo iets nodig voor mijn expeditie doe ik alleen ga uitvoeren.
Ik moet namelijk een aantal kilometer slopen en erna rusten en dan weer verder.
Hier voor moet ik GPS hebben.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 429466 op 09-11-2011 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 429466 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 09:04:
Weet iemand toevallig of je met de GPS ook de afstand kan zien die je hebt afgelecht?
Ik ben zo iets nodig voor mijn expeditie doe ik alleen ga uitvoeren.
Ik moet namelijk een aantal kilometer slopen en erna rusten en dan weer verder.
Hier voor moet ik GPS hebben.
Volgens mij zijn voor dat Euvel wel een aantal Apps te vinden, denk aan:

http://www.trackr.nl/
SportyPal
Endomondo

etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 429466

Oké, ik ben een echte noob wat telefoons betreft. Ik zal eens kijken voor zo'n ap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
JunkieXP schreef op woensdag 02 november 2011 @ 18:26:
[...]

U zei =P?:

[...]

Is sinds 10 Oktober uit, en Approved door Vodafone NL, mocht je geen Vodafone hebben blijft gelden dat je de Vendor.xml dient te verwijden =).
Ik heb HI, Vanavond ga ik eens proberen er mee aan de slag te gaan. Wordt helemaal gek van deze telefoon nu. Ga zaterdag toch al langs de HI winkel.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• yonathan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-04 20:55
Ik heb een klein probleempje met mijn bold 9780.. als ik hem aan zet krijg ik alleen een vaag wit scherm te zien en verder gebeurt er niks? ik ben een beetje bezorgd wat het zou kunnen zijn?

• TDCCBB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-08-2024
507 error?

Download op je pc het laatste os middels de Blackberry download pagina.
Installeer het middel de setp.
ga naar programfiles/commonfiles/rim/apploader/
verwijder vendor.html
run loader.exe
klik next
koppel je bb middels usb aan je pc
wanneer je pin in het scherm komt op e pc, druk op next
volg nu de stappen op het scherm

en?

[ Voor 3% gewijzigd door TDCCBB op 10-11-2011 16:54 ]

• yonathan
TDCCBB schreef op donderdag 10 november 2011 @ 16:54:
507 error?

Download op je pc het laatste os middels de Blackberry download pagina.
Installeer het middel de setp.
ga naar programfiles/commonfiles/rim/apploader/
verwijder vendor.html
run loader.exe
klik next
koppel je bb middels usb aan je pc
wanneer je pin in het scherm komt op e pc, druk op next
volg nu de stappen op het scherm

en?
Ik zal het even proberen! wel vreemd misschien is het scherm kapot? naja eerst proberen!

EDIT: het beeld is niet alleen wit maar ook een vreemde paars en groene gloed
EDIT 2: ik deed de bb aansluiten op de pc en toen kreeg ik ineens een normaal beeld? heel raar..

In ieder geval hartstikke bedankt!

[ Voor 15% gewijzigd door yonathan op 10-11-2011 17:06 ]

• TDCCBB
de hardware gaat niet snel defect. Dan moet je echt hele rare fratsen uithalen. Het is meestal het OS wat ineens corrupt is. En dat val op bovenstaande wijze te fixen.

Succes!

• yonathan
Het is scherm doet weer "normaal" alleen toch af en toe laat hij alleen dat witte scherm zien.
Heel vreemd allemaal

• TDCCBB
heb je de herinstallatie al gedaan? das best snel? duurt normaal bijna 30 minuten.

• yonathan
Nee nog niet aangezien ik eventjes dacht dat hij het weer deed!

• TDCCBB
Ah ok.

• yonathan
Ik zal hem anders even updaten in de Blackberry Desktop software.. ik erger me er kapot aan :(

EDIT: hy is geupdate maar er is niks veranderd, ik zit nu in het PIN code scherm (waar je je pin code invult) en het lykt alsof het scherm verkeerde signalen krygt .. ik zie nu de helft van het scherm maar?

Wat zou ik moeten doen?!

[ Voor 55% gewijzigd door yonathan op 10-11-2011 18:38 ]

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Heb je al een Wipe geprobeerd? Dat kun je doen met BB Boss 2.2

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Update was mij niet gelukt.
Zaterdag terug naar de winkel geweest, en nu gaat die opgestuurd worden. Herkenbaar probleem vertelden ze me, En dat de kans groot was dat ik een nieuw toestel zou krijgen.
Wat ik niet erg zou vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeynl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-02 16:22
Hallo Tweakers, ik heb een Blackberry Bold 9700 met internet.
Sinds een week ongeveer kan ik niet meer gebeld worden of gesmst? Ik kan zelf ook niet bellen en smsen. Ik heb nu alleen contact via whatsapp want internet doet het nog wel.
Ik heb gekeken bij instellingen maar daar staat niks raars. Mobiele data staat aan ( 2g en 3g ).

Zou iemand me kunnen helpen?

Waar computeren ons wel niet heeft gebracht ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Ik heb toch wat raars. Heb een BB 9700 van de zaak. Was eerst v5. Waren gewoon alle ping chats in mail terug te vinden. Is een maand of 2 geleden geüpgrade naar v6, en sindsdien worden groupchats niet meer in mail weergegeven, alleen nog maar privé chats. Heb alles al nagefietst, maar kan ze niet meer terug krijgen daar. Erg irritant. Laatste Messenger versie.
Google bood helaas geen oplossing. Iemand die weet waarom dit niet meer werkt zoals voorheen? Zie ik iets over het hoofd?

/edit
Het moet niet gekker worden. Maak ik net toevallig nog een group aan met 2 collega's, er komt een bericht binnen, komt die wel in mijn mail? Huh? Ben van beide groups admin/owner, en ik kan in geen enkele group optie een verschil ontdekken.
* UltraSub is draad kwijt

[ Voor 22% gewijzigd door UltraSub op 20-11-2011 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Ik kon zaterdag een nieuwe Blackberry 9700 ophalen. Leuk dat ik een nieuwe heb gekregen, alleen jammer dat ik al mijn contacten nu kwijt ben + apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1ste wat je dus in gaat stellen op je nieuwe BlackBerry is Gmail Contact Sync in je BIS, of BlackBerry Protect.

Balen dat je er op de harde manier achter hebt moeten komen, maar RIM biedt mijns inzien genoeg mogelijkheden om te BackUppen:
- Desktop Manager (via USB (of BlueTooth) naar PC)
- Gmail, Wireless naar je Gmail account
- BlackBerry Protect, Wireless naar je BlackBerry Account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droathoah
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-03-2019
Klopt het dat je met 3g van t-Mobile niet op Whatsapp kan, alleen via Wifi? Ik heb namelijk geen Blackberry Abonnement, maar een standaard databundel. Lijkt me toch dat er wel een manier moet zijn? APN instellingen van http://www.androidplanet....net-apn-carrier-settings/ gepakt, maar die werken niet.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droathoah
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-03-2019
En de instellingen van deze site ook niet: http://blackberry-nl.com/...on=printpage;topic=1128.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-06 15:33
JunkieXP schreef op woensdag 02 november 2011 @ 18:26:
[...]

U zei =P?:

[...]

Hoi...ik ben ook bezig om te proberen een BB 9700 te updaten naar OS 6....
Alleen als ik dat wil doen dan zegt hij bij alle versies die ik probeer (ook de 2949) dat deze versie alleen geinstalleerd kan worden bij een actief BB abonnement...

Deze BB9700 heeft echter prepaid met BIS en dan moet ik de conclusie trekken dat DAT dus niet gaat werken, of heb jij nog een ander idee...??
Of moet ik er een SIM indoen met een ABO, dan de update doen, en dan terug wisselen...?

:)

[ Voor 5% gewijzigd door JudgeTreve op 12-12-2011 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:37

Vis

Ik begin mijn BB 9700 behoorlijk beu te raken... Batterij gaat nu snel leeg, is niet meer te vertrouwen, en valt soms al bij 20% uit...

Ik erger me ook steeds meer aan het feit dat het zoooo tergend langzaam opstart als je moet rebooten wanneer je bijvorbeeld een app hebt geupdate... daarom vetik ik het tegenwoordig om mijn apps maar te updaten, omdat ik er gewoon geen zin in heb wanneer ik weer 15 minuten moet wachten totdat mn 9700 is opgestart! is toch niet normaal?
Hebben alle BB's hier last van?

Verder een goed foontje hoor.. niet veel problemen mee gehad verder..
Alleen twijfel ik nu enorm of ik over een paar maanden als ik mag verlengen een nieuwe BB ga aanschaffen...

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-06 15:33
Vis schreef op maandag 12 december 2011 @ 10:15:
Ik begin mijn BB 9700 behoorlijk beu te raken... Batterij gaat nu snel leeg, is niet meer te vertrouwen, en valt soms al bij 20% uit...

Ik erger me ook steeds meer aan het feit dat het zoooo tergend langzaam opstart als je moet rebooten wanneer je bijvorbeeld een app hebt geupdate... daarom vetik ik het tegenwoordig om mijn apps maar te updaten, omdat ik er gewoon geen zin in heb wanneer ik weer 15 minuten moet wachten totdat mn 9700 is opgestart! is toch niet normaal?
Hebben alle BB's hier last van?

Verder een goed foontje hoor.. niet veel problemen mee gehad verder..
Alleen twijfel ik nu enorm of ik over een paar maanden als ik mag verlengen een nieuwe BB ga aanschaffen...
Sinds kort heb ik nu zelf een Torch II ....na twee jaar Android...
Ik denk dat je kunt stellen dat BB nog steeds een eindje achter loopt op het gebied van hardware...
Dat zijn ze nu aan het rechttrekken met de nieuwe Torch en de nieuwe Bold...
Opstarten gaat sneller...telefoon is gewoon helemaal een stuk sneller...

Ik denk dat als je in de oude lijn blijft...curve 9300 / bold 9700 / bold 9780 / torch 9800, dat je met de door jou genoemde euvels blijft zitten.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:37

Vis

Mn blackberry is wel snel verder hoor, met navigeren door het menu enzo... daarmee ben ik echt blij dat het geen touch is.. maar het opstarten duurt zo f*cking lang... en waarom moeten we de BB opnieuw opstarten na downloaden van een app? Zal allemaal wel met beveiliging te maken hebben enzo, das opzich niet zo erg... maar die laadbalk gaat zo langzaam.. bah

Ik hoop dat BB begin volgend jaar flink gaat stunten met de prijzen, willen ze mij nog als klant behouden... ik vind de 9900 wel een mooi ding als opvolger..

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-05 16:03
Heb iets meer als een week ook afscheid genomen van mijn blackberry, heb hem aan mijn zusje gegeven, omdat ik me abo kon verlengen. Ik heb nu een Nokia Lumia 800. Ben aan de ene kant er dol blij mee, want hij werd steeds slomer en een battery pull hielp ook niet meer. De batterij ging steeds sneller leeg en was niet meer betrouwbaar. Voor de rest super fijn toestel, want het zat wel gewoon goed in elkaar, want mail, twitter en facebook werkte gewoon heerlijk i.t.t. WM 7.5 . Alleen het internetten zelf was een drama op de blackberry. Het grootste gemis is toch wel het toetsenbord, wat kon ik daar heerlijk snel en blind op typen. Toch het grootste plus punt van de blackberry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
ook weggegeven aan familielid, te langzaam geworden en te weinig mogelijkheden in de store. eerst nog even een oude GSM gehad maar dat beviel ook niet meer, nu android (galaxy s2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mischa2011
  • Laatst online: 10-03 18:41
Voor langzame bb's heeft het voor mij altijd geholpen geen extra apps te installeren of een volle mediakaart te hebben. Dat is wel een groot nadeel helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepiroth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-06 11:39
Nevermind ;)

[ Voor 97% gewijzigd door Sepiroth op 23-12-2011 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 440477

Beste experts,

Hopelijk kunnen jullie me wel helpen.
Het volgende is het geval. Ik ben overgestapt van KPN naar Youfone (op moment van overstappen, waren er nog weinig klachten over youfone). Ik heb een BB Bold 9700, welke ik dus icm een kpn abonnement heb gekregen.
Vorige week is de portering geweest. En in eerste instantie leek alles te werken. Echter, ik had te vroeg gejuicht.
De situatie is nu dat ik een telefoon heb welke geen verbinding maakt met de Blackberry Internet Service (BIS), met als gevolg dat ik niet op de de app-world kan, pingen werkt niet. Tevens kan ik alleen maar een Blackberry Enterprise e-mail account instellen. Ik heb dus ook geen werkende e-mail.
Youfone heeft een aparte pagina met daarop wat stappen welke doorlopen moeten worden om de blackberry te kunnen gebruiken. Deze stappen heb ik inmiddels meerdere keren doorlopen. Dus telefoon leeg gehaald, registreren met de hostroutingstabellen (dit werkt, althans ik krijg dan een melding dat ik ben aangemeld), mms verstuurd, battery-pull, serviceboeken ontvangen.
Maar nog steeds werkt niks van BIS. Ik heb trouwens nooit mijn OS geupdate, dit is dus nog versie 5.
Youfone, komt niet verder met antwoorden als...bij ons staat alles goed en vragen of ik alle stappen wel heb doorlopen.
Is er iemand die me wellicht nog enigszins kan helpen alvorens ik zo echt mijn abonnement weer ga opzeggen. Dank u op voorhand!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-06 14:38

cdoens

Peugeot-gek

Toen je voor het eerst opnieuw opstartte na de portering, kreeg je toen een bericht dat je toestel aangemeld is op het draadloze netwerk? (Email komt dan van Blackberry).
Krijg je wel 3G naast je antenne? Zie je ook de 4 stipjes naast 3G welke aanduiden dat je verbinding met de Blackberry server hebt? Ga in je Mobiele Netwerk opties eens naar de status en die zal je bovenstaande ook wel beantwoorden. En dan heb je waarschijnlijk meer aanknopingspunten om bij je provider neer te leggen.

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 440477

cdoens schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 23:32:
Toen je voor het eerst opnieuw opstartte na de portering, kreeg je toen een bericht dat je toestel aangemeld is op het draadloze netwerk? (Email komt dan van Blackberry).
Krijg je wel 3G naast je antenne? Zie je ook de 4 stipjes naast 3G welke aanduiden dat je verbinding met de Blackberry server hebt? Ga in je Mobiele Netwerk opties eens naar de status en die zal je bovenstaande ook wel beantwoorden. En dan heb je waarschijnlijk meer aanknopingspunten om bij je provider neer te leggen.
Beste cdoens,
In eerste instantie werd ik niet aangemeld op het draadloze netwerk. Inmiddels, na wat telefoontjes met de helpdesk/klantenservice, wordt ik dus wel aangemeld. Ik krijg nu dus ook berichten van blackberry dat mijn toestel is aangemeld. De 4 puntjes zie ik ook naast 3G/GPRS staan.
Volgens mijn status ben ik vervonden met 3G en de vier puntjes, maar bij: Blackberry Internet Service Verbinding: geen verbinding en Blackberry Enterprise Server verbinding: Geen verbinding.
En zoals gezegd ik kan dus ook geen BIS e-mail account aanmaken.
De helpdesk zegt alleen nu nog maar: alles staat bij ons goed, het moet aan mijn toestel liggen. Dit terwijl het toestel bij KPN (mijn vorige aanbieder) perfect werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 440896

Hallo,

Ik heb een probleempje met mijn Blackberry Bold 9700. Sinds vrijdag werkt de rode hang op knop niet meer...
Ik heb al even op internet gekeken, en zag daar wel meer problemen, maar helaas geen oplossing.
Vandaar dat ik het hier nog even probeer, is er bijvoorbeeld ergens een optie om de valuta toets te linken aan de functie van de rode knop?
Voor de rest heb ik al een upgrade naar os 6 geprobeerd, toen weer downgrade naar os 5. Het hielp helaas allemaal niks. In ieder geval, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Laatst online: 29-05 15:45
Anoniem: 440896 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 22:29:
Hallo,

Ik heb een probleempje met mijn Blackberry Bold 9700. Sinds vrijdag werkt de rode hang op knop niet meer...
Ik heb al even op internet gekeken, en zag daar wel meer problemen, maar helaas geen oplossing.
Vandaar dat ik het hier nog even probeer, is er bijvoorbeeld ergens een optie om de valuta toets te linken aan de functie van de rode knop?
Voor de rest heb ik al een upgrade naar os 6 geprobeerd, toen weer downgrade naar os 5. Het hielp helaas allemaal niks. In ieder geval, alvast bedankt!
Klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 440896

Hoi,

Ja dat zou een mogelijke oorzaak zijn, echter ben ik opzoek naar een oplossing :)
Ik denk niet dat er een programmaatje is, die zorgt dat ik de functie van de rode knop(verbinding verbreken en terug naar het startscherm gaan) bestaan, maar niet geschoten is altijd mis!
Als ik nu een gesprek wil stoppen moet ik naar verbindingen beheren gaan en daar hi uitzetten, niet zo ideaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 20:41

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Kan je dat niet instellen voor je holster?

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bipolar
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06 21:24
Is deze telefoon nou werkelijk voor iedereen kommer en kwel? Ik lees zoveel slechte dingen hier..
Ik heb de mogelijkheid er een over te nemen voor 100€ maar ik twijfel nu wel.

Ik snap ook niet zo goed dat hij niet verkrijgbaar is in zoveel winkels op internet.
Hier een specifieke reden toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-06 17:04

Rudedadude

Maybe we were born to run

De 9700 is allang opgevolgd door de 9780 en de 9780 inmiddels door de 9900. Niet zo gek dat je die in webwinkels niet meer zult tegenkomen. Voor de rest geen verkeerde telefoon, maar inmiddels wel wat bejaard :)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bipolar
Toestel: Blackberry Bold 9700, OS 6.

Ik sap er helemaal niet van. Wanneer ik gewoon via Wi-Fi wil internetten, omdat ik mijn prepaid bundel niet wil opjagen, MOET ik de gegevensservices aanhouden onder mobiel netwerk. Wanneer ik dit uitzet, werkt niets meer via het internet. Ook niet met Wi-Fi aan. Dus ik moet hem wel aanzetten..

Wanneer ik dit doe, gaat alles echter via T-Mobile, niets via Wi-Fi.

De Wi-Fi is overigens onbeveiligd, dus daar kan het niet aan liggen.

Wanneer ik de SIM niet in de telefoon heb, en dan via de Wi-Fi ga, kan ik WEL gewoon internetten.
In OS 6 vind ik ook nergens de optie om een preference voor Wi-Fi in te stellen.

Ik vind het werkelijke te gek voor woorden. Ik hoop dat hier iemand mij kan helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Vreemd, ik herken het probleem niet. Het compleet uitzetten van je verbinding met het mobiele netwerk werkt ook niet? En heb je al verschillende wifi netwerken geprobeerd, zodat je zeker weet dat het niet aan die ene wifi verbinding ligt? Geldt dit voor zowel de standaard browser als Opera mini?

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bipolar
Rudedadude schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 21:54:
Vreemd, ik herken het probleem niet. Het compleet uitzetten van je verbinding met het mobiele netwerk werkt ook niet? En heb je al verschillende wifi netwerken geprobeerd, zodat je zeker weet dat het niet aan die ene wifi verbinding ligt? Geldt dit voor zowel de standaard browser als Opera mini?
Verbinding met mobiele netwerk compleet uit, Wi-Fi aan = geen internet.
Ik zal morgen een andere Wi-Fi connectie testen.
Opera mini nog niet gecheckt. Zal ik even doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Met mijn Trackpad is wat aan de hand. Af en toe schiet het beeld omhoog als ik in een email/sms zit.
Jammer, maar geen zin meer om er wat aan te laten doen.

Uitzingen tot juli, dan over naar de Galaxy S3 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Om even wat tegenhang te geven: ik ben heel blij met mijn Bold 9700. Doet precies wat ie moet doen, werkt snel, houd het drie dagen vol op 1 accu (bij normaal gebruik, dus bellen, smsen en appen). Het herstarten is inderdaad traag te noemen maar goed, dat hoeft alleen als je met programma's bezig bent. Ik heb er weinig extra's op geinstalleerd, hij doet wat hij moet doen. En het grote voordeel is het gemak waarmee je je email kan instellen en gebruiken. Ik kom van Android, weet zeker dat ik hierna weer een BB wil.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nack
  • Laatst online: 26-05-2024
Compleet mee eens RZor!

Bijna drie dagen accu duur. Past gemakkelijk in een hand. Doet wat hij moet doen met OS6. Agenda en email functionaliteit zijn zeer doordacht. Binnen 2 seconden (letterlijk) uit de broekzak alle belangrijke zaken in een oogopslag te zien. Typen met een hand dmv het goed bereikbare toetsenbord. Alleen al daarom zou ik nooit een touchscreen-only toestel willen. Deze blackberry (ook al is het inmiddels een oud model) werkt zo vlot en snel!

Als je gebruikte apps netjes afsluit en je OS6 shrinkt na installatie is het werkelijk nog steeds (in vergelijking tot nieuwe modellen en de concurrentie) een prima telefoon. Owja ik speel geen games en andere poespas, dit is echt gewoon een werkpaard.

Ja hij is een fractie trager dan nieuwe toestellen maar prima mee te leven! Ik heb een 9790 overwogen aangezien deze dezelfde functionaliteit heeft plus touchscreen en het snellere OS7. De afwezigheid van autofocus op de 9900 is voor mij een dealbreaker. Als we later dit jaar een OS10 blackberry met toetsenbord verschijnt ben ik heel nieuwsgierig om dat als opvolger van mijn 9700 te zien. Zo niet, dan blijf ik nog even lekker bij de 9700 of wellicht toch de 9790...

RIM heeft op het www een slechte naam inmiddels maar ik persoonlijk kan me daar weinig in vinden. Ik heb vaak een iphone 4 in de hand gehad maar dat klikt toch niet... Niet de features maar het gebruiks gemak en de slimme handgheidjes van een blackberry spreken mij veel meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
nack schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 16:55:
Compleet mee eens RZor!

Bijna drie dagen accu duur. Past gemakkelijk in een hand. Doet wat hij moet doen met OS6. Agenda en email functionaliteit zijn zeer doordacht. Binnen 2 seconden (letterlijk) uit de broekzak alle belangrijke zaken in een oogopslag te zien. Typen met een hand dmv het goed bereikbare toetsenbord. Alleen al daarom zou ik nooit een touchscreen-only toestel willen. Deze blackberry (ook al is het inmiddels een oud model) werkt zo vlot en snel!

Als je gebruikte apps netjes afsluit en je OS6 shrinkt na installatie is het werkelijk nog steeds (in vergelijking tot nieuwe modellen en de concurrentie) een prima telefoon. Owja ik speel geen games en andere poespas, dit is echt gewoon een werkpaard.

Ja hij is een fractie trager dan nieuwe toestellen maar prima mee te leven! Ik heb een 9790 overwogen aangezien deze dezelfde functionaliteit heeft plus touchscreen en het snellere OS7. De afwezigheid van autofocus op de 9900 is voor mij een dealbreaker. Als we later dit jaar een OS10 blackberry met toetsenbord verschijnt ben ik heel nieuwsgierig om dat als opvolger van mijn 9700 te zien. Zo niet, dan blijf ik nog even lekker bij de 9700 of wellicht toch de 9790...

RIM heeft op het www een slechte naam inmiddels maar ik persoonlijk kan me daar weinig in vinden. Ik heb vaak een iphone 4 in de hand gehad maar dat klikt toch niet... Niet de features maar het gebruiks gemak en de slimme handgheidjes van een blackberry spreken mij veel meer aan.
Doe je goed drie dagen accuduur. Ik mag hem toch echt iedere avond aan de oplader leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-06 08:11
In het begin haalde ik ook wel 3 dagen, maar na een jaar gebruiken maximaal 1.5 dag. Verder vond ik het geen slecht toestel, maar met name het interne geheugen vond ik een beperking. Bij elke (dure!!) app die je installeerde dacht je "oh, daar gaat weer geheugen".

Mijn BB werd ook gigantisch traag na verloop van tijd, regelmatig zandloper tijdens het browsen. Browsen vond ik sowieso trouwens al een van de zwakke punten; eigenlijk werken alleen mobiele websites goed. Uiteindelijk moest je dan weer een nieuw OS installeren, maar welke? Steeds experimenteren met hybrids en leaked OS'en, en dan weer shrinken - leuk is anders. In 1,5 jaar tijd heb ik 6x een nieuw OS geïnstalleerd, een tijdrovend klusje al bij al.

Ik ben een paar maanden geleden overgestapt naar de iPhone 4S en vind dit op vrijwel ieder vlak een betere telefoon. Enige nadeel is dat je tijdens het fietsen niet kunt typen. Verder vind ik het touchscreen prima typen, ben je er eenmaal aan gewend dan werkt het prima.
Agenda en email functionaliteit zijn zeer doordacht.
Nou, dat valt toch behoorlijk tegen. Zonder dure app van $30 per jaar kun je niet eens je zakelijke Exchange agenda OTA syncen met je BB (met BIS, met BES kan dat wel). Sowieso is het hele BIS-verhaal natuurlijk enorm achterhaald, terwijl je er wel 5 euro pm extra voor betaalt. Push email? Leuk in theorie maar in de praktijk zit er 1-10 minuten tussen Outlook en de BB.
Binnen 2 seconden (letterlijk) uit de broekzak alle belangrijke zaken in een oogopslag te zien.
Als je die lelijke holster gebruikt misschien wel. Gebruik je geen holster dan zul je een schermwachtwoord moeten instellen anders gaat de 9700 namelijk broekzakbellen. De knop voor de toetsenbordblokkering wordt namelijk extreem makkelijk ingedrukt - gewoon een enorme designfout IMHO. Afijn die 2 seconden haal je met een schermwachtwoord dus nooit.

[ Voor 42% gewijzigd door havana op 19-03-2012 11:16 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Voor mensen met batterijproblemen: schaf voor twee tientjes een nieuwe originele accu aan!
Haalde ik voorheen net een dag, is het nu drie dagen geworden.

Ik heb hem nu twee jaar, nog steeds prima werkend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Fraggar schreef op maandag 09 april 2012 @ 20:49:
Voor mensen met batterijproblemen: schaf voor twee tientjes een nieuwe originele accu aan!
Haalde ik voorheen net een dag, is het nu drie dagen geworden.

Ik heb hem nu twee jaar, nog steeds prima werkend!
Ik steek er geen geld meer in, in juni/juli lekker naar de Samsung S3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 458590

Hey allemaal,

Ik heb laatst een blackberry bold tweede hands gekocht van een meisje.
Ze had de oude software er nog op staan ( software 5 )
Ik heb daar een paar dagen mee gedaan, en daarna heb ik de software 6.0 2949 erop gezet.
Nu heb ik telkens een probleempje.
Elke keer als de batterij bij 40% is, dan valt hij opeens uit, en doet hij niks meer. Als ik hem dan aan de oplader doe, dan zegt die dat m'n blackberry op 4% is.
Hoe kan dit? want bij software 5 was dit niet zo?
Moet ik weer terug naar software 5, of is dit op te lossen?
Want 6.0 vind ik sneller en makkelijker werken!

Caroline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 01:06
Ik heb gisteren een afgedankte BB 9700 gekregen. Nu wil ik hem updaten naar OS6 maar dan geeft dat pokke ding een error. In het m enu staat OS6 er wel tussen maar als ik dat aan klik krijg ik de melding:

Ik heb een Tmobile branded BB . Kan ik hier op een of andere manier toch een firmware opzetten van BB9700 zonder branding . Of kan ik er ook 1 op zetten van T-mobile??

Ik heb hier weinig verstand van dus als er ergens info over is dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Gister is mijn Blackberry helaas gevallen.
Nu is me camera bolletje, wat links aan de achterkant zit, helaas kapot, er zit een ster in.

Zonde want deze mobiel had mijn reserve mobiel moeten worden. 4 juli mag ik een nieuwe telefoon uitzoeken. Volgens mij om dit te laten repareren bij HI kost 45 euro.

hmm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-06 21:49
Laatst m'n Bold een keer laten vallen en nu is die plastic "bottom cover" kwijt, ik kan 'm voor € 7.00 in een Nederlandse webshop vinden excl. verzendkosten, maar heeft iemand misschien nog een tip waar deze voor een paar dollar incl. verzendkosten te vinden is? Op dealextreme.com kon ik dit onderdeel niet vinden.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Anoniem: 458590 schreef op zondag 13 mei 2012 @ 21:12:
Hey allemaal,

Ik heb laatst een blackberry bold tweede hands gekocht van een meisje.
Ze had de oude software er nog op staan ( software 5 )
Ik heb daar een paar dagen mee gedaan, en daarna heb ik de software 6.0 2949 erop gezet.
Elke keer als de batterij bij 40% is, dan valt hij opeens uit, en doet hij niks meer. Als ik hem dan aan de oplader doe, dan zegt die dat m'n blackberry op 4% is.
Hoe kan dit? want bij software 5 was dit niet zo?
Moet ik weer terug naar software 5, of is dit op te lossen?
Want 6.0 vind ik sneller en makkelijker werken!

Caroline
Nee, dit is een bekend probleem met BB6 op de Bold 9700. Ik dacht dat dit met de nieuwste OS 6 voor de 9700 wel opgelost was. Het getal (2949) wat jij noemt zegt me niets. Vanaf hier valt de laatste versie te vinden, wat wellicht nieuwer is dan de door jou geinstalleerde versie: Crackberry

@chadi: Je kan op een BB een OS van elke telcom leverancier zetten. De stap is over het algemeen a/ de OS software op je pc installeren, b/ het vendor.xml bestand verwijderen uit een van de geinstalleerde mappen (ergens te vinden in een subdirectory van common files/Research in Motion / .... en vervolgens via de de BB desktop software of rechtstreeks via de meegeinstalleerde aplicatie apploader de software installeren.
Wanneer je even verder zoekt op vendor.xml vind je alle informatie die nodig is.

[ Voor 19% gewijzigd door Rudedadude op 14-05-2012 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xander25 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 17:31:
Laatst m'n Bold een keer laten vallen en nu is die plastic "bottom cover" kwijt, ik kan 'm voor € 7.00 in een Nederlandse webshop vinden excl. verzendkosten, maar heeft iemand misschien nog een tip waar deze voor een paar dollar incl. verzendkosten te vinden is? Op dealextreme.com kon ik dit onderdeel niet vinden.

Alvast bedankt!
Max €2,50 op eBay, mede doordat er vaak niet eens Verzendkosten gerekend worden =).
Anoniem: 458590 schreef op zondag 13 mei 2012 @ 21:12:
Had de oude software er nog op staan ( software 5 )
Heb helaas geen oplossing voor je probleem, wil echter je probleem onderkennen! Had dit ook met mijn 9700 nadat ik naar OS6 had geupgrade. Wellicht even rondkijken op engelse Fora of er OS6 versies zijn die dit probleem niet hebben (ik had het circa bij 20 / 30%).

[ Voor 41% gewijzigd door JunkieXP op 15-05-2012 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*Woeps, dubbel post, please delete*

[ Voor 94% gewijzigd door JunkieXP op 15-05-2012 00:57 . Reden: Verzoek tot verwijderen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-06 10:25
Bold 9700 van vriendin loopt hier vast nadat Whatsapp om een update vroeg. Meer mensen met dit probleem??

Deinstalleren lukt niet, eigenlijk niks :P

Misschien dat de (ahum waardeloze) bold9700 door heeft dat er morgen een HTC One V komt ipv hem, maar hij weigert vanavond in ieder geval dienst m.b.t. Whatsapp.

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:36
adinsx schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 20:23:
Bold 9700 van vriendin loopt hier vast nadat Whatsapp om een update vroeg. Meer mensen met dit probleem??

Deinstalleren lukt niet, eigenlijk niks :P

Misschien dat de (ahum waardeloze) bold9700 door heeft dat er morgen een HTC One V komt ipv hem, maar hij weigert vanavond in ieder geval dienst m.b.t. Whatsapp.

Tips?
http://www.youtube.com/watch?v=GjCPvn9anCQ
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Mars18 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 07:28:
Gister is mijn Blackberry helaas gevallen.
Nu is me camera bolletje, wat links aan de achterkant zit, helaas kapot, er zit een ster in.

Zonde want deze mobiel had mijn reserve mobiel moeten worden. 4 juli mag ik een nieuwe telefoon uitzoeken. Volgens mij om dit te laten repareren bij HI kost 45 euro.

hmm...
Inmiddels is bijna al het glas uit me achterkant, en maakt die weer goede foto´s
Krijg binnenkort de Samsung galaxy S3, zal wel wennen worden aan toetsenbord.

Eerlijk is eerlijk, daar is deze BB wel erg sterk in _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:36
Het toestenbord en de flitser, die met de zaklamp app een enorme bak licht geeft. Dat zijn voor mij zo'n beetje de enige pluspunten van deze telefoon. Waar ik helemaal gek van wordt is dat je bij vrijwel elke niet-mobiele website eerst een zandlopertje krijgt (en meteen loopt de hele telefoon vast), waarna je de mededeling krijgt dat er te weinig geheugen is en je brwoser sluit af. Dan moet ik een app starten die mijn memory weer opschoont, want de memory leak is bizar, en dan kan ik meestal wel die pagina laden. Daarnaast is het browsen ook enorm traag! Echt, ik bewaar bijna al mijn telefoons als mogelijke reserve, maar deze gaat echt een gruwelijke dood tegemoet. Ik wil hem te vaak tegen de muur gooien, erop stampen en met een grote hamer nabewerken om het straks niet te doen als ik een nieuwe mag uitzoeken. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159710

Magische dualsim adapters zijn overigens veel te dik om ertussen te proppen als je een 9700 wilt dichtmaken.

[ Voor 255% gewijzigd door Anoniem: 159710 op 13-10-2016 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william181
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-06-2024
Heeft iemand een idee hoe je OS6 erop zet op een 9700.

Als ik het volgens de offi weg doe, dan geeft hij aan dat mijn vrouw geen bb abbo heb.
Dat klopt ook want mijn vrouw heeft alleen een internet bundel van hi, en geen bb abb erbij genomen.

Dus hoe kan ik nu toch OS6 erop krijgen?

gr

William

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93248

Weet iemand wat er met mijn scherm aan de hand is?
Sinds vanmorgen zitten er opeens een aantal zwarte lijnen in mijn scherm (zie foto, rechtsonder)
Na een aantal keren met de duimnagel er overheen gewreven te hebben, dus echt hard drukken, lijken de lijnen uitgesmeerd te worden tot een korrelige groep zwarte pixels (geen foto van)

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-4ObF4qFl7iA/UBZ4hkSFVsI/AAAAAAAAAFM/aiFHQXRqw0U/w497-h373/IMG_0075.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Ik gebruik hem nu als zakelijke telefoon zonder internet.
Perfect toestel met zijn toetsenbord.

Batterij gaat ook heel erg lang mee nu. Draait op versie 5 nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RisingSun
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-06 21:30
Medetweakers,

Sinds gisteren afstand gedaan van mijn iPhone 4 en een 2e hands Bold 9700 gekocht. (me vriendin wilt graag kunnen begrijpen wat ik typ, op de iphone ging dit vaak niet)

Alles gaat prima tot zover, zit met de Blackberry op mijn t mobile i-300 abbonement.

Ik stuit alleen op één probleem, ik kan geen e-mail instellen? Als ik dit doe via de wizard kan ik alleen op ''ik wil een email instellen via zakelijk enterprise'' Als ik dan de handleidingen online bekijk staat er overal dat er ook de optie: Ik wil een nieuw of ander email adres instellen.|

Blackberry al ge-update dit had geen effect, iemand enig idee hoe ik dit nu kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159710

Voor de toetsenbordjes waren deze telefoons geliefd. Slim van ze dat zulke via licentievorm blijven aanbieden.

[ Voor 255% gewijzigd door Anoniem: 159710 op 13-10-2016 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Ik begin te merken dat mijn Bold 9700 de inhoud van sms berichten gaat verwijderen na een aantal weken.
Hier ben ik niet blij mee.

Heb nog meer dan 80 mb geheugen vrij. Hoe kan ik dit voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merphixia
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-03-2023
Ik ben tijdelijk in het bezig van een bb 9700, maar ik kan geen gebruik maken van 3g want ik heb geen BIS. Valt dit te vermijden? Ik heb her en der wat dingen opgezocht maar tot dus ver is het mij nog niet gelukt.

Alvast bedankt als iemand een oplossing heeft! 8) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Laatst online: 29-05 15:45
merphixia schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 17:47:
Ik ben tijdelijk in het bezig van een bb 9700, maar ik kan geen gebruik maken van 3g want ik heb geen BIS. Valt dit te vermijden? Ik heb her en der wat dingen opgezocht maar tot dus ver is het mij nog niet gelukt.

Voor 50 euro heb je al een BB9900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Hatsieflatsie schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 18:00:
[...]

Voor 50 euro heb je al een BB9900.
2e hands via marktplaats bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadang
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:30
merphixia schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 17:47:

Volgens mij is pas vanaf OS10 geen BIS abo meer benodigd, dus helaas valt dat bij de oudere toestellen niet te vermijden.

Daarnaast is bij de BlackBerry 9900 nog steeds een BIS abo nodig, dus daar heb je ook niks aan zonder BIS.

Pagina: 1 ... 41 42 Laatste

Let op:
Berichten over abonnementen mogen in De BlackBerry data-abonnementen FAQ