Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05 14:18
Mede-auteur:
  • DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:32

DaMarcus

Blackberry

Blackberry Bold

Welkom bij het grote Blackberry Bold topic - deel 1
Geef uitdrukking aan de passies in uw leven met een smartphone die volledig aansluit op uw persoonlijke stijl en waarmee uw leven wordt vereenvoudigd.

De BlackBerry® Bold™ 9000 combineert een elegant ontwerp met de functionaliteit die u van een geavanceerde smartphone mag verwachten.
- Research in Motion

Inhoudsopgave van het topic

Inleiding tot de Blackberry Bold

De Blackberry Bold is een smartphone die is geïntroduceerd in mei 2008 in Nederland. De telefoon is sindsdien beschikbaar gemaakt bij KPN, Vodafone en T-Mobile. Deze providers ondersteunen dan ook als enigste in Nederland BIS of BES ondersteuning. Welke nodig is om te kunnen internetten en mailen met een Blackberry.

Het grote voordeel van de Blackberry Bold ten opzichte van andere telefoons of smartphones is het erg sterke toetsenbord en hoge resolutie scherm (480x320 op 2.8 inch). Ook zijn ingebouwde GPS en een 3,5-mm hoofdtelefoon aansluiting niet afwezig. Daarnaast zijn de bijgeleverde accessoires ook erg sterk te noemen!

Functies en specificaties

Netwerk en connectivityGSM / GPRS: 1900 / 1800 / 900 / 850 MHz
UMTS: 2100 / 1900 / 850 MHz
EDGE geschikt
HSDPA geschikt
Bluetooth (met A2DP)
GPS ontvanger
MiniUSB aansluiting
WiFi 802.11a/b/g
Beeldscherm65.536 kleurenscherm (16-bits)
Instelbare schermhelderheid (lichtgevoelig)
480 x 320 pixels resolutie
2.8 inch schermdiagonaal
Geheugen1GB MicroSD extern meegeleverd geheugen
MicroSDHC geheugenkaartslot aanwezig (tot 32GB)
(ongeveer) 1GB intern gebruikers geheugen
128MB RAM geheugen
AudioPolyfone beltonen
MP3 beltonen
Stereo luidspreker
Stembesturing
3,5-mm hoofdtelefoon ingang
Spraakbesturing
MessagingPush e-mail, POP3 en IMAP
Yahoo Messenger, Google Talk, Windows Live Messenger en Blackberry Messenger (standaard)
MMS en SMS
BatterijTot 13,5 dagen (324 uur) stand-by tijd
Tot 4,5 uur gesprekstijd
1500 mAh verwijderbare en oplaadbare cryptografische lithiumcel
Business ondersteuningAgenda
Automatisch in- en uitschakelen
Microsoft Office ondersteuning (Word, Powerpoint en Excel)
PDF ondersteuning
Vliegtuig modus
Geavanceerde profielen
Wachtwoordbeveiliging
Ondersteuning voor AES en Triple DES
Media ondersteuningDivX, XviD, H.263, H.264 en WMV3 video indelingen
3GP, MP3, WMA9, WMA9/10 Pro, MIDI, AMR-NB, AAC, AAC+ en eAAC+ audio indelingen
Mobiele Youtube en Uitzending Gemist ondersteuning
iTunes / Windows Media Player synchronisatie
2.0 Megapixel camera met flitser en 3x digitale zoom
Videocamera

Afbeeldingslocatie: http://nl.blackberry.com/devices/blackberrybold/specs_media_icon.jpg Afbeeldingslocatie: http://nl.blackberry.com/devices/blackberrybold/specs_bluetooth_icon.jpg Afbeeldingslocatie: http://nl.blackberry.com/devices/blackberrybold/specs_lock_icon.jpg Afbeeldingslocatie: http://nl.blackberry.com/devices/blackberrybold/specs_wifi_icon.jpg Afbeeldingslocatie: http://nl.blackberry.com/devices/blackberrybold/specs_network_icon.jpg

Besturingssysteem

Het besturingssysteem van de Blackberry Bold is updatebaar voor gebruikers. Dit heeft het voordeel dat je makkelijk snellere, stabielere en/of een betere revisie van het OS erop kunt zetten. Echter lopen wij hier in Nederland nogal ver achter. Dit zijn de versies die officieel ondersteund worden:

KPN 4.6.0.418
Vodafone 4.6.0.418
T-Mobile ? (login benodigd)

Echter is de laatste officiële (en internationale) uitgebrachte versie door RIM: 4.6.0.513. Deze is gewoon installeerbaar en werkt gewoon perfect in Nederland. Wel is het noodzakelijk het bestand vendor.xml te verwijderen uit: C:\Program Files (x86)\Common Files\Research In Motion\AppLoader (64 bits) of C:\Program Files\Common Files\Research In Motion\AppLoader (32 bits). Je kunt dan de software updaten via de Desktop Manager of Loader.exe in bovenstaande map.

Ook zijn er beta versies uitgekomen van OS versie 5. Echter wordt onder andere de desktop manager dan niet meer ondersteund. Daarom is het aan te raden deze nog niet uit te proberen.

Software op de Bold

RIM heeft standaard al een aantal handige applicaties op de Bold geïnstalleerd. Waaronder PDF en Documents To Go, waarmee Office en PDF bestanden ondersteund worden. Alhoewel dit maar trials zijn, kunnen ze soms erg prettig zijn!

Ook zitten er standaard een aantal spellen op de Bold waaronder BrickBreaker (Breakout), Texas Hold'Em King 2 (poker), Sudoku, Klondike (Patience) en Word Mole (woordspel). Ook zijn er spellen te downloaden zoals The Sims 3 of Street Fighter II.

Zelf raad ik overigens de volgende software aan:
  • Blackberry App World (gratis)
    Een applicatie waarmee je andere applicaties kunt downloaden. Zie het als een soort van iTunes App Store op je Blackberry.
  • BerryBuzz (5,95 US$)
    Applicatie die de LED van je telefoon in elke gewenste kleur kan laten oplichten. Erg fijne en leuke applicatie
  • BuzzMe (OTA) (gratis)
    Zelfde soort applicatie als BerryBuzz met betaalde en gratis varianten.
  • CrackBerry App Store (gratis)
    Zelfde soort applicatie als bovenstaande, echter van een fan site.
  • GMail (gratis)
    Alhoewel Gmail push mail heeft, werkte IMAP voor mij niet prettig. Dit echter wel!
  • Google Maps (gratis)
    Gratis navigatie, die naar mijn mening beter in Nederland werkt dan Blackberry Maps.
  • Google Sync (gratis)
    Applicatie waarmee je contacten en je agenda kunt synchroniseren met de Google varianten.
  • PacMan (OTA) {gratis}
    Gratis geel happertje :)
  • QuickPull (OTA) (gratis)
    Programma waarmee je een zogenaamde battery pull kunt simuleren.
  • SpeedTest (OTA) (gratis)
    SpeedTest applicatie op je Blackberry
  • TwitterBerry (gratis)
    Twitter client (mijn favoriet)
  • UberTwitter (gratis)
    Twitter client
  • Youtube snelkoppeling (gratis)
    YouTube snelkoppeling op je Blackberry
Meer informatie op: wap.CrackBerry.com

Foto's, video's en afbeeldingen

Foto's en afbeeldingen

Afbeeldingslocatie: http://img.gsmarena.com/vv/pics/blackberry/blackberry-bold-10.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.gsmarena.com/vv/pics/blackberry/blackberry-bold-11.jpg

Video's

Prijzen, reviews en links

Prijzen

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/?ProduktID=219196
Pricewatch, klikbaar

ReviewsLinks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
- Gereserveerd -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Nice, een eigen Bold topic! :) Zitten een paar handige apps tussen!

Zelf heb ik sinds een maandje ook een Bold. Bevalt me erg goed. Heb 'em gekocht omdat ik echt vaak e-mail. Tot dus ver nog niet zoveel andere dingen mee gedaan, behalve bellen en sms'en.

Een echt superzwaar minpunt is eigenlijk de batterij. Dat is echt een drama. Ik moet hem echt bijna elke dag opladen. ;(

Mja, ik zag dat ik dat mn OS of firmware of whatever v4.6.0.247 (Platform 4.0.0.206) is. Hoe gaat dat updaten eigenlijk?

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Voor een onofficiële firmware (waar ik in de TS al naar verwijs) moet je de installer downloaden (zie ook de link in de TS), die installeren op je systeem en dan vendor.xml verwijderen uit Common Files. Daarna kun je gewoon de Loader opstarten welke de nieuwe firmware op je Bold zet. Back up eerst wel even je telefoon voordat je gaat updaten met de desktop manager trouwens :9.

Verder ben ik juist redelijk te spreken over de batterijduur, toch een uur per dag muziek luisteren, sms'n, bellen, halve dag MSN aan en gaat toch nog een dag of 2 mee. Vind ik nog redelijk te noemen. Wat hierbij trouwens wel helpt is 's nachts automatisch uitschakelen aanzetten en het originele hoesje (voor standby) gebruiken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermandeperman
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-01-2024
Hoeveel e-mail adressen kun je eigenlijk op laten halen via deze BB? Ligt dat aan het BIS/BES abonnement of aan de provider (in mijn geval zal dat Hi worden)...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-05 00:09

jurma

simply connecting...

Heb nu sinds twee weken een blackberry, vindt het een geweldig apparaat. Gebruik hem nu vooral als zakelijk telefoon.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
hermandeperman schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 13:24:
Hoeveel e-mail adressen kun je eigenlijk op laten halen via deze BB? Ligt dat aan het BIS/BES abonnement of aan de provider (in mijn geval zal dat Hi worden)...?
Er staat niet duidelijk een limiet aangegeven bij KPN (Hi). Maar een mailadres of 5 - 10 moet zeker mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Even aan alle mensen die de Blackberry Bold of vergelijkbaar toestel bij KPN willen kopen.

Onlangs ben ik mijn Bold 4 weken (!) kwijt geweest vanwege problemen met de speaker. Nu heb ik vorige week mijn telefoon teruggekregen echter was nu de hoofdtelefoonaansluiting stuk. Volgens de medewerker in de winkel kan ik nu nogmaals op 4 weken kwijt zijn tellen.. Erg prettig weer dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321011

Heeft iemand een BB Bold i.c.m. een volkswagen premium carkit? Deze werkt alleen met RSAP.En ik wil graag zeker weten dat de Bold goed functioneert met deze car kit.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:02
Mooie telefoon ja :) Vind het alleen zo ontzettend klote dat je dat dure internetabbo nodig hebt, terwijl een standaard internetabbo prima zou werken voor mij (ik sync met exchange).

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Heel fijne telefoon, jammer dat de server software zo flut in elkaar zit :P
Ik heb hier een BES staan voor 11 Blackberries en het werkt goed zolang het werkt. Heb nu echter een probleem dat zodra je een afspraak inplant via je Bold deze oneindig vaak toegevoegd wordt (tot je BB compleet vastloopt)

Ben nu de nieuwste versie ROM aan t installeren (bedankt TS ! KPN verwees me inderdaad naar de stokoude versie .418) hopelijk verhelpt dat het probleem !
(en de oplossing die ze aandroegen 'Gooi de Exchange mailbox weg en restore hem vanaf Backup zag ik niet zo zitten :( )

[ Voor 11% gewijzigd door Tomba op 06-10-2009 12:13 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 22:46

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik heb nu de Bold 2 weken en hoewel ik er erg blij mee ben zijn er wat zaken die mij storen (zeker als ik het vergelijk met de Nokia e61i die ik hiervoor had).

1 - De mediaspeler, als ik een lading MP3's laat shuffelen dan is de volgorde niet altijd random waardoor ik in een half uur 3x hetzelfde nummer kan horen. Ook stopt het afspelen soms spontaan en dan moet je zelf op play drukken om verder te gaan. Vreemd omdat hij tot in het oneindige door moet spelen. Soms stopt hij al na 5 nummers en soms duurt het langer maar hij zal nooit alle nummers uit een afspeellijst afspelen.

2 - De webbrowser, het openen van de browser gaat erg snel maar het inladen van webpagina's duurt erg lang. Wanneer je naar een pagina (via "ga naar") gaat dan zit je 5 seconden naar de melding "aanvragen" te kijken en vervolgens gaat hij nog eens een paar seconden scripts verwerken en opvragen voordat de echte pagina wordt geladen. Als ik dit vergelijk met de e61i dan heeft voor bijvoorbeeld tweakers.net (mobile) 3 seconde nodig om de pagina te tonen en de Bold heeft hier 23 seconde voor nodig.

Het openen van een pagina vanuit de favorieten duurt ook zo lang en hier heb ik weer een ander punt. Sommige pagina's die je vanuit de favorieten opent worden niet automatisch ververst waardoor je eerst lang moet wachten totdat de pagina eindelijk is geopend, vervolgens moet je de pagina verversen wat weer lang duurt.

Al met al is de internet ervaring die de Bold standaard te bieden heeft een forse afknapper en het installeren van Opera als browser maakt het ook niet sneller dus het lijkt erop dat het echt iets met de telefoon te maken heeft.

Is er trouwens een shortcut om bij de favorieten te komen vanuit de browser? Vanuit het menu moet je continu naar beneden scrollen om bij favorieten te komen en dat is niet handig. Favorieten gebruik je op een mobiele telefoon zeer vaak en dus zou het bovenaan in de menulijst moeten staan.

3 - Het hoesje waar je de telefoon in kan steken. Als ik de telefoon erin stop dan gaat deze keurig netjes in standby modus maar als ik het hoesje 'achterstevoren' doe en ik doe de telefoon erin dan geeft deze een 'piep' en toont een wit scherm die ik zelf moet weghalen (op escape drukken). Handig hoesje maar dit is toch wel vreemd.

4 - Ik heb de optie ingesteld dat de telefoon zich iedere dag om 00:00 uit en om 06:00 weer inschakelt, erg handig maar niet intelligent. Als ik om 23:59 met de telefoon bezig ben en het is 00:00 dan schakelt de telefoon zich gewoon uit (ook als ik aan het bellen ben). Handige optie om de accu te sparen maar ze hadden dit wel wat intelligenter kunnen maken.

5 - De iconen die je op het "bureaublad" van de telefoon hebt staan, kies je door deze bovenin het menu te plaatsen. Dat vind ik niet handig. Zo is de bovenste rij met iconen bezet met applicaties die ik ook al op het "bureaublad" heb staan. Daar zou ik hele andere applicaties willen plaatsen. Intuïtief? Ik dacht van niet. Ook dit lijkt iets wat uit het OS komt want een ander theme gaat het niet oplossen.

6 - Voor veel zaken die je van de site van Blackberry wilt downloaden moet je een emailadres opgeven die je met jouw telefoon uitleest. Wat is dat voor onzin? Ik wil gewoon de applicaties kunnen downloaden en zelf op de telefoon zetten om te installeren, waarom moet ik het downloaden via de telefoon?

Dit zijn vrij serieuze tekortkomingen (op het geval met het hoesje na, dat is gewoon raar) waar ik mij wel aan stoor. Hoewel ik wel updates voor de telefoons kan vinden lukt het mij niet om changelogs te vinden.

Verder ben ik wel te spreken over de telefoon en ben blij dat ik deze heb gekocht als vervanger van mijn e61i want hij is razend snel. De accu is dan welliswaar snel leeg maar zoiets weet je van tevoren, geen punt want overdag hangt de telefoon zeer vaak aan mijn werk pc en dus komt een lege accu bijna niet voor. :)

Wat mij wel tegenvalt is dat men dit een telefoon noemt waarvan de besturing intuïtief noemt terwijl dit niet zo is. Als dit wel zo zou zijn dan zou je niet zoveel hoeven scrollen in de menulijsten, dan hadden de logische opties meer bovenaan gestaan.

Een voorbeeld hiervan, ga eens naar berichten en kies voor "SMS opstellen", die staat op de 10e plaats onder "email opstellen" en "PIN opstellen". Wat staat er bovenin het lijstje? "Help", dat is toch niet logisch? Waarom moet "Help" bovenaan, na een paar dagen weet je hoe een telefoon werkt en dan heb je dit niet eens meer nodig.

Als ik de keuze zou hebben om het menu aan te passen dan zou ik 3/4e eruit gooien.
Al met al is het een lange lap tekst geworden maar goed, daar is het een ervaring voor en ik hoop dat er een aantal oplossingen voor zijn, zelf heb ik het niet kunnen vinden.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
@ Aeon uit deze post: Aeon in "[BlackBerry] 9000 Bold / 8900 / 9500 Storm"

Ik heb een gadget tik, en loop iedere 6-9 maanden wel met een ander toestel. heel nutteloos, maar wel leuk.

+ voor Hero is absoluut het design van de interface, tweak mogelijk heden en groter scherm. Beter internetten.
+ voor de bold is het gebruiksgemak, hij werkt altijd, en het toetsenbord en mail/sms capaciteiten.

Dit is slechts een persoonlijke mening...

Anyway, mocht iemand nog een licentie voor missing sync zoeken, laat maar horen...

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
bazs2000 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 11:53:
Ik heb nu de Bold 2 weken en hoewel ik er erg blij mee ben zijn er wat zaken die mij storen (zeker als ik het vergelijk met de Nokia e61i die ik hiervoor had).
Even kijken of ik wat vragen kan beantwoorden, alhoewel ik mijn Blackberry momenteel niet bij de hand heb, aangezien deze nog steeds :@ bij KPN ligt.
1 - De mediaspeler, als ik een lading MP3's laat shuffelen dan is de volgorde niet altijd random waardoor ik in een half uur 3x hetzelfde nummer kan horen. Ook stopt het afspelen soms spontaan en dan moet je zelf op play drukken om verder te gaan. Vreemd omdat hij tot in het oneindige door moet spelen. Soms stopt hij al na 5 nummers en soms duurt het langer maar hij zal nooit alle nummers uit een afspeellijst afspelen.
Zet Shuffle en repeat beide aan. Hierdoor zou je dat probleem niet moeten hebben.

Wat jij zegt 3x hetzelfde nummer per half uur is een keuze per MP3 speler. Ik heb er al een aantal versleten en het valt mij op dat verschillende fabrikanten, verschillende soorten van shuffle implementeren, namelijk:
  • Shuffle met 'nummerbehoud'
  • Shuffle zonder 'nummerbehoud'
Zoals ik jou nu hoor maakt de MP3 speler gebruik van de tweede variant. Zelf kan ik dat momenteel even niet testen, maar het klopt wel denk ik.
2 - De webbrowser, het openen van de browser gaat erg snel maar het inladen van webpagina's duurt erg lang. Wanneer je naar een pagina (via "ga naar") gaat dan zit je 5 seconden naar de melding "aanvragen" te kijken en vervolgens gaat hij nog eens een paar seconden scripts verwerken en opvragen voordat de echte pagina wordt geladen. Als ik dit vergelijk met de e61i dan heeft voor bijvoorbeeld tweakers.net (mobile) 3 seconde nodig om de pagina te tonen en de Bold heeft hier 23 seconde voor nodig.

Het openen van een pagina vanuit de favorieten duurt ook zo lang en hier heb ik weer een ander punt. Sommige pagina's die je vanuit de favorieten opent worden niet automatisch ververst waardoor je eerst lang moet wachten totdat de pagina eindelijk is geopend, vervolgens moet je de pagina verversen wat weer lang duurt.

Al met al is de internet ervaring die de Bold standaard te bieden heeft een forse afknapper en het installeren van Opera als browser maakt het ook niet sneller dus het lijkt erop dat het echt iets met de telefoon te maken heeft.
De browser kun je in feite sneller maken door wat met de settings te spelen. Voor mij hielp het bijvoorbeeld enorm door javascript uit te zetten in de browser. nu.nl ging dacht ik van 15+ seconden naar 3 seconden laadtijd.
Is er trouwens een shortcut om bij de favorieten te komen vanuit de browser? Vanuit het menu moet je continu naar beneden scrollen om bij favorieten te komen en dat is niet handig. Favorieten gebruik je op een mobiele telefoon zeer vaak en dus zou het bovenaan in de menulijst moeten staan.
Nee, zit er standaard niet in. Wel zijn er shortcuts gemaakt door dit zelf te programmeren. Dus een native applicatie welke de browser met gewenste URL opent.
3 - Het hoesje waar je de telefoon in kan steken. Als ik de telefoon erin stop dan gaat deze keurig netjes in standby modus maar als ik het hoesje 'achterstevoren' doe en ik doe de telefoon erin dan geeft deze een 'piep' en toont een wit scherm die ik zelf moet weghalen (op escape drukken). Handig hoesje maar dit is toch wel vreemd.
Nooit las van gehad, wel als ik de telefoon heel snel achter elkaar in het hoesje schoof. Dit bleek bij mij trouwens ook afhankelijk te zijn van de revisie van het OS. Het OS in de TS, dus .513 had hier geen last van voor zover ik kon ontdekken.
4 - Ik heb de optie ingesteld dat de telefoon zich iedere dag om 00:00 uit en om 06:00 weer inschakelt, erg handig maar niet intelligent. Als ik om 23:59 met de telefoon bezig ben en het is 00:00 dan schakelt de telefoon zich gewoon uit (ook als ik aan het bellen ben). Handige optie om de accu te sparen maar ze hadden dit wel wat intelligenter kunnen maken.
Bij mij kreeg ik gewoon een vraag of ik de telefoon wilde uitschakelen. Onder het bellen kwam deze melding trouwens niet, maar nadat ik had opgehangen. Dus vind het een vrij vreemde 'bug'. Daarom toch het aanraden om het OS te updaten.
5 - De iconen die je op het "bureaublad" van de telefoon hebt staan, kies je door deze bovenin het menu te plaatsen. Dat vind ik niet handig. Zo is de bovenste rij met iconen bezet met applicaties die ik ook al op het "bureaublad" heb staan. Daar zou ik hele andere applicaties willen plaatsen. Intuïtief? Ik dacht van niet. Ook dit lijkt iets wat uit het OS komt want een ander theme gaat het niet oplossen.
Sommige thema's lossen dit wel degelijk op. Het HTC thema bijvoorbeeld. Echter vind ik die persoonlijk weer helemaal niet fijn werken.

Persoonlijk vind ik het wel een handige optie, maar ik denk dat dit ook zeer persoonlijk ligt. Ik vind het vooral handig dat ik niet nogmaals terug moet naar het 'bureaublad' maar ook de optie kan selecteren in het menu.
6 - Voor veel zaken die je van de site van Blackberry wilt downloaden moet je een emailadres opgeven die je met jouw telefoon uitleest. Wat is dat voor onzin? Ik wil gewoon de applicaties kunnen downloaden en zelf op de telefoon zetten om te installeren, waarom moet ik het downloaden via de telefoon?
E-mailadres wordt in de regel niet gebruikt en je krijgt er ook geen onzinnige berichten op oid.
Dit zijn vrij serieuze tekortkomingen (op het geval met het hoesje na, dat is gewoon raar) waar ik mij wel aan stoor. Hoewel ik wel updates voor de telefoons kan vinden lukt het mij niet om changelogs te vinden.
Changelogs worden door RIM niet vrijgegeven voor zover ik weet. Het is dan ook aan de provider te bepalen welke updates hij vrijgeeft. Een tip is dan wel om de ervaringen te lezen op het forum van Crackberry bijvoorbeeld.
Verder ben ik wel te spreken over de telefoon en ben blij dat ik deze heb gekocht als vervanger van mijn e61i want hij is razend snel. De accu is dan welliswaar snel leeg maar zoiets weet je van tevoren, geen punt want overdag hangt de telefoon zeer vaak aan mijn werk pc en dus komt een lege accu bijna niet voor. :)
Accuduur kan voor een groot deel worden verbeterd door een nieuwe revisie van het OS. Waarbij de ene versie moeite heeft om uberhaupt één dag te halen, gaat de ander vrolijk twee dagen mee. Ook hebben sommige applicaties invloed op de accuduur.
Wat mij wel tegenvalt is dat men dit een telefoon noemt waarvan de besturing intuïtief noemt terwijl dit niet zo is. Als dit wel zo zou zijn dan zou je niet zoveel hoeven scrollen in de menulijsten, dan hadden de logische opties meer bovenaan gestaan.

Een voorbeeld hiervan, ga eens naar berichten en kies voor "SMS opstellen", die staat op de 10e plaats onder "email opstellen" en "PIN opstellen". Wat staat er bovenin het lijstje? "Help", dat is toch niet logisch? Waarom moet "Help" bovenaan, na een paar dagen weet je hoe een telefoon werkt en dan heb je dit niet eens meer nodig.
Als je een SMS wilt opstellen zou je in feite SMS/MMS berichten kunnen gebruiken in plaats van de 'normale' berichten. Het is dan ook zo dat er voor verschillende berichten verschillende postvakken zijn, echter is het 'normale' berichten menu voor alle postvakken.
Als ik de keuze zou hebben om het menu aan te passen dan zou ik 3/4e eruit gooien.
Al met al is het een lange lap tekst geworden maar goed, daar is het een ervaring voor en ik hoop dat er een aantal oplossingen voor zijn, zelf heb ik het niet kunnen vinden.
In submenu's kan dit inderdaad niet, maar in het hoofdmenu kun je wel degelijk een hoop items verbergen.

In de regel is het dus vrij vaak een goede revisie van het OS vinden en het hierbij houden. Het is namelijk zo dat de standaard revisie's van de Nederlandse providers niet al te hoopgevend zijn voor deze telefoon en ze zelfs het gebruik eerder belemmeren dan stimuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2356

de 518 software is bij deze nét op de site volgens mij gezet.
ben m nu in ieder geval aan t downloaden voor vodafone NL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermandeperman
De browser is inderdaad van dramatische kwaliteit, maar ik heb hem minstens (gevoelsmatig althans, nog niets getimed) 50% sneller gemaakt door de "standaard configuratie van browser" op "internet browser" te zetten ipv "wap-browser". Dit stel je in bij opties - geavanceerde opties - browser.

Daarna kiezen in het menu voor de browser met "de gele pijl" ipv de browser met "WAP" erin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.C.
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:40
Anoniem: 2356 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 15:16:
Heb je misschien een link?
Zowel op de site van BlackBerry als op de site van Vodafone kan ik namelijk niets hierover vinden...

Sorry, ik dacht even dat je de 5.0 software bedoelde.

Is er al bekend wanneer de 5.0 firmware voor de Bold officieel wordt gelanceerd?

[ Voor 16% gewijzigd door M.I.C. op 05-11-2009 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Dit is in feite nog niet bekend. Allereerst moet de Bold 9700 en Storm2 nog uitkomen met OS 5. Daarnaast moet het ook nog eens vertaald worden naar het Nederlands voordat deze uitgegeven zal worden.

Overigens zijn er wel al beta versies van OS 5 te vinden op de fora van Crackberry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Nu online

Tomba

Anoniem: 2356 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 15:16:
Heb m geinstalleerd op mijn Bold 9000, maar merk weinig verschil O-)
hermandeperman schreef op donderdag 05 november 2009 @ 15:59:
De browser is inderdaad van dramatische kwaliteit, maar ik heb hem minstens (gevoelsmatig althans, nog niets getimed) 50% sneller gemaakt door de "standaard configuratie van browser" op "internet browser" te zetten ipv "wap-browser". Dit stel je in bij opties - geavanceerde opties - browser.

Daarna kiezen in het menu voor de browser met "de gele pijl" ipv de browser met "WAP" erin...
Bij mij staat ie al standaard op Internet Browser en ik vind hem juist supersnel ! (Heb wel Javascript uitstaan, daar bleef hij steeds op hangen en browsen geschied via onze ISA2006 Proxyserver op t werk)

• bazs2000

bazs2000

alex3305 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:43:
Zet Shuffle en repeat beide aan. Hierdoor zou je dat probleem niet moeten hebben.
Staan beide aan, ik heb voor wat dat betreft al met meerdere instellingen gespeeld maar er komt geen verandering in.
Wat jij zegt 3x hetzelfde nummer per half uur is een keuze per MP3 speler. Ik heb er al een aantal versleten en het valt mij op dat verschillende fabrikanten, verschillende soorten van shuffle implementeren, namelijk:
  • Shuffle met 'nummerbehoud'
  • Shuffle zonder 'nummerbehoud'
Zoals ik jou nu hoor maakt de MP3 speler gebruik van de tweede variant. Zelf kan ik dat momenteel even niet testen, maar het klopt wel denk ik.
Ik weet niet helemaal wat je hiermee bedoeld, ik heb een paar dagen geleden een kleine 200 MP3's op de telefoon gegooid en heb hem laten spelen maar alsnog hoorde ik op een gegeven moment 2x hetzelfde nummer in 30 minuten tijd. Echt raar, het lijkt wel alsof de player niet bijhoudt wat er al is afgespeeld.
De browser kun je in feite sneller maken door wat met de settings te spelen. Voor mij hielp het bijvoorbeeld enorm door javascript uit te zetten in de browser. nu.nl ging dacht ik van 15+ seconden naar 3 seconden laadtijd.
Ik heb Javascript uitgezet en het wordt er niet merkbaar sneller van, sommige pagina's laden sneller maar veel verschil maakt dit niet. Erg jammer want als er eenmaal een pagina geladen wordt dan gaat dit wel snel maar voordat dit eindelijk gebeurt zijn er al een aantal volle seconden verstreken.
Nee, zit er standaard niet in. Wel zijn er shortcuts gemaakt door dit zelf te programmeren. Dus een native applicatie welke de browser met gewenste URL opent.
Erg jammer, het zou zo moeten zijn dat een telefoon handig is in het gebruik en niet dat je teveel handelingen moet verrichten om iets uit te voeren waarvoor een telefoon is gemaakt. Ik hoop dat dit met een toekomstige firmware gaat veranderen.
Nooit las van gehad, wel als ik de telefoon heel snel achter elkaar in het hoesje schoof. Dit bleek bij mij trouwens ook afhankelijk te zijn van de revisie van het OS. Het OS in de TS, dus .513 had hier geen last van voor zover ik kon ontdekken.
Ik heb wel een aantal updates uitgevoerd maar nog niet een hele nieuwe firmware (nog niet aan toegekomen) dus ik ben er nog niet achter wat het verschil gaat zijn.
Bij mij kreeg ik gewoon een vraag of ik de telefoon wilde uitschakelen. Onder het bellen kwam deze melding trouwens niet, maar nadat ik had opgehangen. Dus vind het een vrij vreemde 'bug'. Daarom toch het aanraden om het OS te updaten.
Staat op de to-do list. :)
Sommige thema's lossen dit wel degelijk op. Het HTC thema bijvoorbeeld. Echter vind ik die persoonlijk weer helemaal niet fijn werken.

Persoonlijk vind ik het wel een handige optie, maar ik denk dat dit ook zeer persoonlijk ligt. Ik vind het vooral handig dat ik niet nogmaals terug moet naar het 'bureaublad' maar ook de optie kan selecteren in het menu.
Het zal misschien persoonlijk zijn dat ik dit als negatief ervaar, hoewel ik wel al meerdere themes heb geprobeerd ben ik de juiste nog niet tegengekomen.
E-mailadres wordt in de regel niet gebruikt en je krijgt er ook geen onzinnige berichten op oid.
Daar ben ik inmiddels wel achter, er wordt geen troep naar gestuurd. Desondanks zou je gewoon de mogelijkheid moeten hebben om het te downloaden. Maar goed, inmiddels ben ik eraan gewend geraakt. :)
Changelogs worden door RIM niet vrijgegeven voor zover ik weet. Het is dan ook aan de provider te bepalen welke updates hij vrijgeeft. Een tip is dan wel om de ervaringen te lezen op het forum van Crackberry bijvoorbeeld.
Gek toch? Er worden wijzigingen uitgevoerd maar ze zeggen niet wat. Crackberry is een goede resource voor informatie maar dat is een derde partij, RIM kan ervoor kiezen dit zelf te doen. Gelukkig is er een community die er tijd in steekt om dergelijke informatie te geven.
Accuduur kan voor een groot deel worden verbeterd door een nieuwe revisie van het OS. Waarbij de ene versie moeite heeft om uberhaupt één dag te halen, gaat de ander vrolijk twee dagen mee. Ook hebben sommige applicaties invloed op de accuduur.
Zoals gezegd, nog niet een andere firmware geïnstalleerd, ik ga zeker wat vergelijkingen doen wanneer dit wel is gebeurd.
In submenu's kan dit inderdaad niet, maar in het hoofdmenu kun je wel degelijk een hoop items verbergen.

In de regel is het dus vrij vaak een goede revisie van het OS vinden en het hierbij houden. Het is namelijk zo dat de standaard revisie's van de Nederlandse providers niet al te hoopgevend zijn voor deze telefoon en ze zelfs het gebruik eerder belemmeren dan stimuleren.
Op zich is dat een zijdelingse discussie omdat de providers hier alleen maar goed zijn in het belemmeren van producten en consumenten. Hoe kan het mogelijk zijn dat bepaalde producten alleen maar via de handen van vaste providers mogen worden verkocht? In mijn ogen komt dit neer op oneerlijke concurrentie maar goed, het is een toegestaan zakenmodel en dus blijft dit nog wel even zo.

Ondersteuning is niet iets wat geld oplevert en dat zie je altijd terug in de ondersteunde updates, daar zullen zij altijd traag in blijven. Het is helemaal erg wanneer een provider een eigen schilletje om een OS heeft gegooid, dan ben je ervan afhankelijk.

Een smartphone geeft vandaag de dag niet meer de vrijheid die het ooit wel te bieden had. Natuurlijk kun je van alles installeren en gebruiken maar het is zo verrekte afhankelijk van data-abonnementen e.d. dat je altijd een zakje geld moet meenemen wil je alle functies kunnen benutten. Anders zul je er omheen moeten werken wat ook zo zijn beperkingen heeft.

alex3305, bedankt voor jouw uitvoerige reactie, ik heb hier zeker wat aan gehad. :)

Ik ben trouwens vergeten iets aan te geven, zo ben ik nog steeds verbaasd over de geluidskwaliteit die het apparaat in huis heeft en ik heb nog nooit een telefoon gehad waarbij een stem zo natuurlijk over kwam. Dit heeft voornamelijk te maken met het niveau van de lage tonen, zeer prettig om naar te luisteren. Het geluid dat wordt weergegeven wanneer je een MP3 afspeelt (en beluisterd via de oordopjes) doet niet onder voor een normale MP3 speler. :)

Wat ook erg prettig is van deze standaard dopjes is dat deze van buiten dicht zijn. Als je de dopjes in hebt dan ben je bijna afgesloten van de buitenwereld wat ook aangeeft dat wanneer je een zakelijk gesprek voert in kantoor dat je geen last hebt van omgevingsgeluid. Het is mij al overkomen dat ik in een telefonische vergadering de vraag kreeg of ik mijn microfoon wilde dempen omdat men last had van mijn omgevingsgeluid terwijl ik dit nauwelijks zelf hoorde. :+

Bij zakelijk gebruik is dit toestel een topper en ik zou niet zo snel een telefoon kunnen noemen die vergelijkbaar is. Mijn oude e61i was goed maar komt niet in de buurt van de Bold. :)

Trouwens nog een vraag, ik kan d.m.v. Bluetooth wel bestanden verzenden naar verschillende typen telefoons maar men kan geen bestanden naar mij sturen. Hoewel ik een actieve verbinding heb met de toestellen krijgen de mensen die iets naar mij willen versturen de melding dat de verbinding wordt verbroken terwijl deze bij mij nog actief is.

Dit is nogal onhandig omdat ik vrij vaak bestanden uitwissel op deze manier, bestaat hier een update voor om dit te verhelpen? Ik heb alle settings inmiddels wel geprobeerd en ook 'codering' uitgezet maar het maakt niet uit. Vooral de Nokia's en Samsungs hebben hier last van, deze kunnen geen verbinding maken. Het zijn alleen de mensen met een Blackberry die wel iets naar mij kunnen sturen, dat is toch raar?

Het doet mij denken aan de tijd dat verschillende telefoons op het gebied van Bluetooth niet compatible waren en alleen van het eigen merk iets konden uitwisselen. Mijn ervaring destijds was dat het vooral tussen Ericcson en Samsung fout ging, verscheidene toestellen konden niets uitwisselen. Zo ervaar ik het nu ook, wel Blackberry maar niet een ander merk.

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05 08:54
@ TS, via de free download area link op de tmobile site kom je hier terecht. Je hebt dus geen login nodig om de software to downloaden.

Is er eigenlijk al een datum bekend waarop de nieuwe bold in nederland verkrijgbaar is? Op dit moment heb ik een 8900 curve, maar de nieuwe bold ziet er toch ook wel erg goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164059

Om snel bij je bookmarks te komen kun je <K> intypen in de browser. Zo zijn er nog meer toetsenbord shortcuts. Deze zijn te vinden in de Help van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Ik heb in mijn instellingen gezet dat ik een Hotspot-browser gebruik waardoor ik na het openen van de browser op een pagina terechtkom waar mijn bookmarks staan. Dat is al een hele goede verandering aangezien de startpagina niet meer geladen hoeft te worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightwatchman
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-02-2024
Na de Bold een tijd gebruikt te hebben, heb ik 2 weken geleden de historische fout gemaakt om toch maar een Windows Mobile toestel te proberen. Via Vodafone verlengd met een HTC Snap en een zorgeloos Internet abonnement erbij.

Inmiddels gebruik ik de Bold weer en heeft de Snap een nieuwe eigenaar gevonden. Nu loop ik echter tegen het volgende probleem aan. Via Vodafone heb ik nu zowel een Zorgeloos Internet abonnement en BIS. Ik krijg mijn Bold echter niet meer zo ingesteld dat ik van BIS gebruik kan maken. Wat heb ik geprobeerd:

- APN-instellingen Vodafone op Bold ingevuld
- Email-wizard op Bold geprobeerd (alleen mogelijkheid voor BES, niet voor BIS). Dat werkt dus niet bij mij.
- Via Opties op Bold bij de Hostrouteringstabel op 'Nu registreren' geklikt.
- Geprobeerd in te loggen op mijn Blackberry Internet Service pagina. Dit lukt niet, want ik weet mijn gebruikersnaam niet meer. Wachtwoord wel opgevraagd, maar dit komt niet aan op mijn toestel (logisch misschien ook wel).

Overigens krijg ik ook geen verbinding met WIFI hier in huis. Kortom, mijn vraag is dan ook of iemand kan zeggen hoe ik hiermee verder kom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308825

goedemiddag allen.
Ik heb na lang overwegen besloten een BlackBerry Bold aan te schaffen. Moet ik wachten op de 9700 of kan ik net zo goed de 9000 nemen?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Anoniem: 308825 schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 13:00:
goedemiddag allen.
Ik heb na lang overwegen besloten een BlackBerry Bold aan te schaffen. Moet ik wachten op de 9700 of kan ik net zo goed de 9000 nemen?
Alvast bedankt
De 9700 heeft een paar voordelen. OpenGL ES, wat dus 3D acceleratie op je telefoon mogelijk maakt. Een trackpad, welke voor minder vuil zorgt. En dit toestel is nieuwer, dus waarschijnlijk gaan meer applicaties straks op dit toestel gericht worden.

Echter zou ik persoonlijk toch de 9000 aanraden. Om eigenlijk één reden, de vorm. Het scherm en toetsenbord op de 9000 is gewoon groter en dat vind ik persoonlijk prettiger werken. De 9700 heeft meer de vorm van de 8520 gekregen, iets wat ik jammer vind.

Wel is dit natuurlijk een persoonlijke keuze :).

Persoonlijk denk ik dat je het beste even Vodafone hierover kunt bellen en de situatie even moet uitleggen. Je hebt namelijk je gebruikersnaam weer nodig om je telefoon aan je BIS te koppelen. Ik denk ook dat ondertussen (want je hebt verlengd) die koppeling verbroken is daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alex3305 schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 15:54:
[...]

De 9700 heeft een paar voordelen. OpenGL ES, wat dus 3D acceleratie op je telefoon mogelijk maakt. Een trackpad, welke voor minder vuil zorgt. En dit toestel is nieuwer, dus waarschijnlijk gaan meer applicaties straks op dit toestel gericht worden.

Echter zou ik persoonlijk toch de 9000 aanraden. Om eigenlijk één reden, de vorm. Het scherm en toetsenbord op de 9000 is gewoon groter en dat vind ik persoonlijk prettiger werken. De 9700 heeft meer de vorm van de 8520 gekregen, iets wat ik jammer vind.

Dank voor de uitleg. Ik ben dit jaar van de iphone naar een nokia n97 gegaan maar die bevalt totaal niet. Ga maandag die bold halen. Nogmaals bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-05 18:44
Ik gebruik de Bold 9000 zakelijk (van mijn werkgever gekregen). Ik heb direct SPB Diary erop gezet, die is sinds kort verkrijgbaar voor blackberry en hierdoor wordt de standaard en erg beperkte agendalook sterk verbeterd. Is het geld meer dan waard (circa 15 dollar geloof ik)

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightwatchman
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-02-2024

Persoonlijk denk ik dat je het beste even Vodafone hierover kunt bellen en de situatie even moet uitleggen. Je hebt namelijk je gebruikersnaam weer nodig om je telefoon aan je BIS te koppelen. Ik denk ook dat ondertussen (want je hebt verlengd) die koppeling verbroken is daardoor.
Inmiddels gebeld met Vodafone en daar ben ik slechts ten dele mee geholpen. Inmiddels kan ik op mijn BIS-account inloggen (webpagina). Vodafone heeft ook gecheckt of mijn bestaande email-adres is gekoppeld aan BIS en dat is het geval. In mijn BIS-account zie ik ook gewoon mijn mailadres staan.

Daarnaast geprobeerd om de serviceboeken opnieuw te laten verzenden. Dit lijkt wel te lukken, maar op mijn Bold nog steeds geen koppeling met BIS. Ook geen internet mogelijk via 3G oid. Lijkt erop alsof Vodafone mijn BIS opnieuw moet activeren? Of kan ik BIS zelf aan mijn toestel koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Ik ben weer aan contractverlenging toe en hoewel ik veel plezier heb gehad met mijn iphone gebruik ik hem de laatste tijd toch vooral om te bellen en te mailen en laat het nu net het laatste zijn waar ik en het onscreen toetsenbord nog wel eens moeite mee hebben.
Voor de iphone heb ik ook een blackberry gehad, maar er zal wel veel veranderd zijn. Het enige wat ik eigenlijk wil weten is hoe de mp3 speler van de bold (neem aan dat de 9700 en de 9000 nagenoeg gelijk zullen zijn?) zich verhoudt tot die van de iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Nu online

Tomba

vandermark schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 17:44:
Ik gebruik de Bold 9000 zakelijk (van mijn werkgever gekregen). Ik heb direct SPB Diary erop gezet, die is sinds kort verkrijgbaar voor blackberry en hierdoor wordt de standaard en erg beperkte agendalook sterk verbeterd. Is het geld meer dan waard (circa 15 dollar geloof ik)
http://www.spbsoftwarehouse.com/blackberry-software/diary/ -->
SPB Diary doesn't support BlackBerry yet.

SPB Diary is available for the following platforms:

•Windows Mobile (touchscreens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Nightwatchman schreef op zondag 15 november 2009 @ 07:45:
[...]

Inmiddels gebeld met Vodafone en daar ben ik slechts ten dele mee geholpen. Inmiddels kan ik op mijn BIS-account inloggen (webpagina). Vodafone heeft ook gecheckt of mijn bestaande email-adres is gekoppeld aan BIS en dat is het geval. In mijn BIS-account zie ik ook gewoon mijn mailadres staan.

Daarnaast geprobeerd om de serviceboeken opnieuw te laten verzenden. Dit lijkt wel te lukken, maar op mijn Bold nog steeds geen koppeling met BIS. Ook geen internet mogelijk via 3G oid. Lijkt erop alsof Vodafone mijn BIS opnieuw moet activeren? Of kan ik BIS zelf aan mijn toestel koppelen?
Kijk even bij Verbindingen > Status Services. Daar zou bij Blackberry Internet Service: "Verbinding: Mobiel Netwerk" moeten staan, dan heb je een BIS verbinding, anders niet.

Een tijd terug heb ik hier ook mee lopen sukkelen met KPN, uiteindelijk heb ik het abonnement opnieuw moeten laten activeren voordat dit was opgelost. Toentertijd kreeg ik ook geen service boeken binnen op mijn BB namelijk.
StephaN900 schreef op zondag 15 november 2009 @ 11:37:
Ik ben weer aan contractverlenging toe en hoewel ik veel plezier heb gehad met mijn iphone gebruik ik hem de laatste tijd toch vooral om te bellen en te mailen en laat het nu net het laatste zijn waar ik en het onscreen toetsenbord nog wel eens moeite mee hebben.
Voor de iphone heb ik ook een blackberry gehad, maar er zal wel veel veranderd zijn. Het enige wat ik eigenlijk wil weten is hoe de mp3 speler van de bold (neem aan dat de 9700 en de 9000 nagenoeg gelijk zullen zijn?) zich verhoudt tot die van de iphone
Persoonlijk heb ik die van de iPhone nog nooit geprobeerd, maar heb ik wel een iPod Classic 80GB gehad en kan ik hiermee dus wel vergelijken.

Met Blackberry Media Sync kun je je iTunes bibliotheek gewoon synchroniseren met je Blackberry in ieder geval. Dit werkt vooralsnog goed en updates worden vrij vaak uitgebracht zodat het up to date blijft. Ook kun je er hier voor kiezen om het (natuurlijk) handmatig te doen of te synchroniseren met Windows Media Player.

Op de Blackberry zelf was ik initieel redelijk aangenaam verrast door de muziek speler. Zelf vind ik de interface meer lijken op de Creative Zen interface dan op de iPod interface. Iets wat ik positief mag noemen, aangezien deze nog net wat uitgebreider is dan die van de iPod. Echter loop ik twee 'kleine' dingetjes aan:
  • Toegewezen albumhoezen door iTunes (dus niet zelf erin gezet, maar automatisch door iTunes) synchroniseren niet goed. Dit is op te lossen door het plaatje zelf te vervangen.
  • Als je één album afspeelt met meerdere cd's en dus gebruik maakt van cd-nummers in de ID3 tag (ipv in de album-naam) dan gooit de speler de nummers door elkaar heen.
Naast deze in feite minor dingetjes vind ik vooral ook de controls vrij goed werken. Wanneer je de toets aan de linkerkant toewijst aan Toetsenbordvergrendeling dan kun je eigenlijk geheel makkelijk door de media speler heenkomen. Volgend en vorig nummer selecteren doe je namelijk door de volume toets (rechterkant) wat langer in te houden en pauze en play zitten bovenop door middel van de standby toets.

Al met al, ben ik in ieder geval (op die twee dingen na) heel erg tevreden met de mp3 speler op de bold.

Verder heb ik nog een erg sterk thema gevonden voor de mensen die nog wat leuks zochten:
Peace, Love and Iphone - Blackberry Forums at CrackBerry.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermandeperman
Welke navigatiesoftware gebruiken jullie? Ik gebruikte op mijn Nokia altijd Sygic McGuider en baal ervan dat deze niet op de Bold werkt. Ik vind Google / Blackberry Maps een zeer matige (geen?) vervanger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Ik heb even voor je gegoogled en kwam op de volgende programma's uit:
  • Blackberry Maps, blijkt vaak toch al voldoende te zijn
  • nav4all gratis navigatie via internet
  • amAze gratis navigatie, die erg goed moet zijn.
Daarnaast wordt er blijkbaar wel een versie van Sygic voor de BB ontwikkeld, alleen kon ik daar weinig over terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermandeperman
alex3305 schreef op zondag 15 november 2009 @ 18:46:
  • Blackberry Maps, blijkt vaak toch al voldoende te zijn
  • nav4all gratis navigatie via internet
Daarnaast wordt er blijkbaar wel een versie van Sygic voor de BB ontwikkeld, alleen kon ik daar weinig over terugvinden.
Dat Googlen had ik natuurlijk zelf ook al gedaan, ik doelde meer op gebruikservaringen ;)
Nav4all is per 1-1-2010 niet meer gratis, en over amAze lees ik maar weinig positieve ervaringen. De laatste info die ik kan vinden over Sygic voor de BB dateert uit 2008, dus ik heb er een zwaar hoofd in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271453

Dag allemaal,

Ik kan van iemand de Blackberry Bold overnemen, maar vraag me af hoe dat zit met internet en mail. Ik heb zelf gewoon een vodafone scherp abonnement met daarbij eventueel internet, maar heb op internet gelezen dat je een speciaal abonnement moet hebben voor blackberry's. Weet iemand misschien hoe ik dit kan omzeilen of hoe ik dit kan oplossen? Ik kan de oplossing niet op internet vinden. wie weet zat iemand ook met dit probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Bel Vodafone even hierover maandag, op internet is hier inderdaad bijna niets over te vinden, maar het kan als het goed is wel. Ik heb er althans wel eens over gelezen in het Storm topic (ergens...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

[...]

Nou neig ik toch weer naar de iphone. :) zitten alleen een hoop functies op die ik niet gebruik maar het is wel een telefoon die altijd goed werkt en zelden hangt (zoals de Nokia N97). Hoe is het gesteld met het koppelen via bluetooth op andere apparaten met de BB bold? en syncen met een macbook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Anoniem: 308825 schreef op zondag 15 november 2009 @ 21:29:
[...]

Nou neig ik toch weer naar de iphone. :) zitten alleen een hoop functies op die ik niet gebruik maar het is wel een telefoon die altijd goed werkt en zelden hangt (zoals de Nokia N97). Hoe is het gesteld met het koppelen via bluetooth op andere apparaten met de BB bold? en syncen met een macbook?
Wat veel Blackberry gebruikers zeggen is "De iPhone is speelgoed, de Blackberry is een telefoon.". Verder ga ik daar niet op in :9.

Koppelen met bluetooth werkt volgens mij gewoon goed met de Bold, althans carkits hebben vaak ook gewoon ondersteuning voor bluetooth apparaten. Synchroniseren met Mac OS X werkt tegenwoordig gewoon goed via de nieuwe desktop manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zow, telefoon is binnen. we gaan eens kijken hoelang ik het hier mee uithoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kan ik contacten alleen maar via de sim overbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-05 18:44

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ligt dat aan mij of komen de handleidingen echt niet overeen met elkaar? er staat vaak : klik op "opties" , klik op "email instellingen" die staat er bij mij al niet tussen..of is het een algemene handleiding voor alle blavkberry toestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294992

Jongens help:

Ik kan een blackberry bold kopen, simvrij maar zonder aankoop bon. Persoon zegt dat die clean is alles zit erbij doos enz.... doen?? Heb zelf een Hi eindeloos online kan ik daarmee de eerste paar dagen mee vooruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Anoniem: 294992 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 22:47:
Jongens help:

Ik kan een blackberry bold kopen, simvrij maar zonder aankoop bon. Persoon zegt dat die clean is alles zit erbij doos enz.... doen?? Heb zelf een Hi eindeloos online kan ik daarmee de eerste paar dagen mee vooruit?
Je zou kunnen internetten via Opera Mobile geloof ik, maar voor de echte ervaring zou ik dan toch een BIS abonnement aanschaffen. Dit kun je ook makkelijk om laten zetten bij Hi hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus geen aankoopbon is geen probleem, ik lees vanalles over vrijgeven van vorige eigenaar enz?

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 16:13
Misschien een stomme vraag maar is er een programma ofzo om mijn contacten EN sms berichten van mijn windows mobile telefoon over te zetten op een blackberry ? Zit namelijk te denken aan een overstap naar een blackberry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

clonedonkey schreef op donderdag 19 november 2009 @ 01:35:
Misschien een stomme vraag maar is er een programma ofzo om mijn contacten EN sms berichten van mijn windows mobile telefoon over te zetten op een blackberry ? Zit namelijk te denken aan een overstap naar een blackberry :)
Een Windowstelefoon kun je toch synchroniseren met Outlook? Een BB kan dit ook en dan heb je de contacten alvast overgeheveld. SMS weet ik niet, geen ervaring met het overzetten hiervan. :)
alex3305 schreef op zondag 15 november 2009 @ 18:46:
Ik heb net amAze geìnstalleerd maar stuit op een communicatieprobleem. Op de website staat dat je dekking van een operator moet hebben en dat zit bij mij wel snor. Verderop de site zag ik wat de mogelijkheden met de free version waren en daarna heb ik het maar gedeïnstalleerd. De mogelijkheden zijn niet zo uitgebreid. Ik gebruik dan liever Google maps. :)

[ Voor 37% gewijzigd door bazs2000 op 23-11-2009 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchi3
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-11-2023
Heb vandaag eindelijk 2 Blackberry 9700 binnen gehad!

Eerste indruk tot nu toe: Geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Laatst online: 14-05 14:29
Ik vind de Bold 9000 nog steeds de meest mooi gevormde BlackBerry, heb echter tijdens mijn overweging 3/4de jaar terug een 8900 Curve gekozen en deze won kwa Accuduur en Camera van de 9000, nu met de Bold 9700 is de camera gelijk getrokken en schijnt de Accuduur verbeterd te zijn, en daarbij komt dat mijn internet in snelheid toeneemt en tevens ik verlost ben van de niet fatsoenlijk functionerende trackball.

Dat in combinatie met de prijs van zowel de 9000 als de 9700 zorgt ervoor dat ik nooit een 9000 zal bezitten maar bij de volgende keuze toch voor de 9700 zou gaan, helaas duurt dit nog tot april :(.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een blackberry bold 9000 simlockvrij gekocht, nu ben ik naar de kpn winkel gegaan en daar mijn eindeloos online om laten zetten naar blackberry internet. nu wilde ik mijn blackberry via www.kpn.blackberry.com registreren en dan zegt ie dat mijn toestel niet is geregistreerd en dat ik via geavanceerde opties -> naar hostrouteringstabel en dan op registreren moet drukken.... wat houd dit in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116429

Ik heb de nieuwe Blackberry Desktop Manager v5.0.1. en hier zit een optie om je blackberry als IP modem te gebruiken. Wel heb ik gehoord dat er naast het Mobiel Internet (BIS) abonnemenet extra kosten zijn.

Is dit met een instelling te ontwijken?

Ik heb T-mobile als provider en gebruik instant e-mail van 10,- p/maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Laatst online: 07-05 22:47
JunkieXP schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 09:21:
Ik vind de Bold 9000 nog steeds de meest mooi gevormde BlackBerry, heb echter tijdens mijn overweging 3/4de jaar terug een 8900 Curve gekozen en deze won kwa Accuduur en Camera van de 9000, nu met de Bold 9700 is de camera gelijk getrokken en schijnt de Accuduur verbeterd te zijn, en daarbij komt dat mijn internet in snelheid toeneemt en tevens ik verlost ben van de niet fatsoenlijk functionerende trackball.

Dat in combinatie met de prijs van zowel de 9000 als de 9700 zorgt ervoor dat ik nooit een 9000 zal bezitten maar bij de volgende keuze toch voor de 9700 zou gaan, helaas duurt dit nog tot april :(.
Komt de Bold 9700 pas in April??? (bron?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05 08:54
Aeon schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 12:56:
[...]

Komt de Bold 9700 pas in April??? (bron?)
Daar zou ik ook graag een bron voor willen zien, in de vodafone winkel werd mij namelijk verteld dat ze hem in December verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
Op de site van Vodafone staat eind december.

bron: Vodafone site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-05 10:00
Heb hier ook een Bold, even afwachten wat die 9700 gaat brengen. Als die trackpad goed werkt, ben ik over.
Kun je dan gewoon je simkaart overhevelen en hij doet het?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kethij
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
BlackBerry Bold 9700 besteld! Zou eerst voor een E72 gaan, maar toch maar niet de functies van de BB spreken me toch meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
  • Laatst online: 07:27
Oeh! waar?

Sommige telco sites hadden de unbranded versie al wel op voorraad, alleen deze is 100 euro duurder. Zie hier het bewijs:
BB Bold 9700 voorraad 24nov09

Heeft iemand anders al een indicatie voor wanneer dit apparaat op voorraad is? En waar?

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
Anoniem: 294992 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 10:26:
Ik heb een blackberry bold 9000 simlockvrij gekocht, nu ben ik naar de kpn winkel gegaan en daar mijn eindeloos online om laten zetten naar blackberry internet. nu wilde ik mijn blackberry via www.kpn.blackberry.com registreren en dan zegt ie dat mijn toestel niet is geregistreerd en dat ik via geavanceerde opties -> naar hostrouteringstabel en dan op registreren moet drukken.... wat houd dit in?
Volgens mij betekend dit dat de Telefoon nog niet gekoppeld staat aan de BlackBerry Server van KPN. Ik had dit destijds ook bij T-Mobile, als je je PIN (en IMEI?) bij de hand houdt zouden ze hem bij de helpdesk van KPN alsnog toegang moeten kunnen geven.

JunkieXP vindt het trouwens erg Jammer dat er geen Algemeen BlackBerry Topic meer bestaat daar dit soort vragen juist daar niet zouden misstaan, BlackBerry's zijn zoooo hetzelfde in globale functies dat dat veel overzichtelijker zou zijn, en nu sluiten ze hem :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
Die T-mobile Blackberry Instant e-mail is wel erg duur als je het niet bij T-mobile zelf koopt. (23,- per maand)

Nu vraag ik me af....

Die instant-e-mail boeit mij niet zoveel. Zou ik niet een Bold 9000(of 9700 liever) met een web & walk abbonement kunnen nemen? Of werkt dat niet?

Ik snap dat je dan geen BIS/BES kan gebruiken. Maar kan je je client dan niet instellen om om de zoveel minuten zelf mail op te gaan halen?

Tuurlijk is BIS mooier, maar er hangt een aardig prijskaartje aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
Wat is dat nou weer voor raars, een Abonnement kost gewoon een X bedrag, en dat bedrag is €11,90 (dit ongeveer €2,- meer dan std. Web 'n Walk).

Weer is dit een vraag die goed beantwoord kan worden in een Algemeen BlackBerry topic :(.

Het antwoord is overigens dat het werkt, echter ben je voor mail aangewezen op losse utils (denk hierbij aan het Gmail programmatje) en werkt internet naar het schijnt alleen via 3th Party Browsers like Opera of Bolt!

Als je aan 1 e-mail adres genoeg hebt, welke tevens om de zoveel minuten wordt binnegehaald (i.p.v. Ge"Push"ed) dan kan je best voor WnW gaan, ik vind meerdere e-mail adressen toch wel erg fijn op mijn BB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als je Web ´n Walk neemt, dan werkt de push mail niet, maar programma´s Zoals Opera Mini, Google Maps werken wel. (TCP IP Config even handmatig invoeren)

De Blackberry browser werkt trouwens ook. (met de fabrieksinstellingen welke gebruikt worden, zodra een T-Mobile simkaart wordt gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermandeperman
En weer een vraag die in een algemeen Blackberry-topic zou kunnen;

Ik ga vanaf aankomend weekend regelmatig naar Duitsland en Oostenrijk. Nu heb ik daar regelmatig de beschikking over een PC waardoor ik mijn e-mail daarop kan lezen, maar zou ik graag van de mogelijkheid van Blackberry Messenger gebruik blijven maken. Nu heb ik wat gegoogeld maar kan ik niet echt een eenduidig antwoord vinden over het dataverbruik van Blackberry messenger. Ik vermoed dat dit nihil zal zijn, kan iemand dit bevestigen?

Dan komt uitdaging #2; wel Blackberry Messenger laten verbinden via het Blackberry-netwerk maar geen e-mails laten ophalen. Via Google kom ik diverse opmerkingen hierover tegen, maar nergens staat uitgelegd hoe dit te realiseren is. Is er iemand hiermee bekend? Dus het uitschakelen van je e-mail op de BB maar de data-verbinding niet uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
En weer een vraag die in een algemeen Blackberry-topic zou kunnen
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik kon geen algemeen Blackberry-abbonement-topic vinden. Vandaar ik het hier post. En mijn vraag was ook gericht aan Bold9000 gebruikers.

Als je via 2call.nl bijvoorbeeld een blackberry besteld icm een T-mobile relax abbonement, kost een blackberry abbonement 23,80 per maand. En bij T-mobile zelf inderdaad iets van 11 euro.

Het klinkt allemaal vrij houtje-touwtje om het zonder een BB abbonement te doen. Dan maar wachten tot T-mobile de Bold 9700 zelf aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 12:47

Arfman

Drome!

hermandeperman schreef op woensdag 25 november 2009 @ 10:01:
Dan komt uitdaging #2; wel Blackberry Messenger laten verbinden via het Blackberry-netwerk maar geen e-mails laten ophalen. Via Google kom ik diverse opmerkingen hierover tegen, maar nergens staat uitgelegd hoe dit te realiseren is. Is er iemand hiermee bekend? Dus het uitschakelen van je e-mail op de BB maar de data-verbinding niet uitschakelen?
Naar je email gaan - BB knop - Opties - Emailinstellingen - Email naar handheld verzenden op Nee zetten.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Posts over leveringen en abonnementen horen hier niet thuis. Open daarvoor een ABO-topic in Telecomproviders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermandeperman
Arfman schreef op woensdag 25 november 2009 @ 10:27:
[...]

Naar je email gaan - BB knop - Opties - Emailinstellingen - Email naar handheld verzenden op Nee zetten.
Ik heb die optie niet op mijn Bold :/ Is dat misschien hetzelfde als Email - BB knop - Opties - E-mailafstemming - Draadloos synchroniseren op "uit" zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchi3
Eergister mijn blackberry's 9700 binnen gehad!
Tot nu toe ben ik helemaal tevreden! Het enige wat wel wennen is de trackpad, de maat en het gewicht van het toestel. Vergeleken met de 9000 is het een veertje! Verder de prestaties zijn uitstekend! De knopen bovenop zijn handig... Een top toestel!!!
Het enige probleem waar ik tot nu toe tegen aan ben gelopen is de instelling "verzonden berichten verbergen". Die heb ik op "Ja" staan, maar hij laat ze nog steeds zien... Maar als dat het enige is... 8)

EDIT: Ben nog een bug tegen gekomen... Als ik WIFI aan wil zetten, geeft hij een reboot...

[ Voor 8% gewijzigd door mitchi3 op 25-11-2009 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 12:47

Arfman

Drome!

hermandeperman schreef op woensdag 25 november 2009 @ 14:24:
[...]

Ik heb die optie niet op mijn Bold :/ Is dat misschien hetzelfde als Email - BB knop - Opties - E-mailafstemming - Draadloos synchroniseren op "uit" zetten?
Volgens mij wel. Ik draai wel de allernieuwste 4.x OS release, misschien verklaart dat het verschil.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• mitchi3
Er zijn 2 verschillende Blackberry 9700 de RCN71UW en de RCM71UW...

Het verschil tussen deze twee zijn de Mhz-banden waarop ze draaien...

RCN71UW:
• tri-band-ondersteuning: UMTS® 900, UMTS 1700, UMTS 2100 MHz-band
• quad-band-ondersteuning: GSM® 850, GSM 900, DCS 1800, PCS 1900 MHz

RCM71UW:
• quad-band-ondersteuning: GSM® 850, GSM 900, DCS 1800, PCS 1900 MHz,
UMTS® 800, UMTS 850, UMTS 1900, UMTS 2100 MHz-band

Ik heb helaas RCM71UW met KPN... Aangezien KPN op UMTS 900Mhz zit...

Let hier ook op bij aanschaf!

• Aeon
mitchi3 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 10:47:
Er zijn 2 verschillende Blackberry 9700 de RCN71UW en de RCM71UW...

Het verschil tussen deze twee zijn de Mhz-banden waarop ze draaien...

RCN71UW:
• tri-band-ondersteuning: UMTS® 900, UMTS 1700, UMTS 2100 MHz-band
• quad-band-ondersteuning: GSM® 850, GSM 900, DCS 1800, PCS 1900 MHz

RCM71UW:

Ik heb helaas RCM71UW met KPN... Aangezien KPN op UMTS 900Mhz zit...

Let hier ook op bij aanschaf!
Bedankt hiervoor. Goed om te weten. Maar betekend dat je met de RCM71UW géén UMTS bij KPN kan gebruiken?

Waar heb jij je Bold 9700 vandaan als ik vragen mag? Ik wil wel een 9700 bestellen, maar dan wel de RCN71UW natuurlijk

[ Voor 4% gewijzigd door Aeon op 26-11-2009 14:22 ]

Anoniem: 144291

Ik heb sinds gisteren ook een Bold 9700 RCM71UW.. gebruik hem met een T-Mobile abo..

Wat maakt het uit welk type je hebt? Ik volg het niet helemaal..

Daarnaast nog een vraag: hoe krijg ik IMAP aan voor mijn Gmail account? Ik moet nu de hele tijd alles twee keer lezen..

• Aeon
Anoniem: 144291 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 14:25:
Ik heb sinds gisteren ook een Bold 9700 RCM71UW.. gebruik hem met een T-Mobile abo..

Daarnaast nog een vraag: hoe krijg ik IMAP aan voor mijn Gmail account? Ik moet nu de hele tijd alles twee keer lezen..
Wat ik uit het voorgaande verhaal begrijp, is dat je geen UMTS kan gebruiken op een KPN netwerk. (of mogelijk ook niet op netwerken van andere providers die op UMTS 900 werken) Dat lijkt mij toch een aanzienlijk nadeel.

• mitchi3
Aeon schreef op donderdag 26 november 2009 @ 13:20:
[...]

Bedankt hiervoor. Goed om te weten. Maar betekend dat je met de RCM71UW géén UMTS bij KPN kan gebruiken?

Waar heb jij je Bold 9700 vandaan als ik vragen mag? Ik wil wel een 9700 bestellen, maar dan wel de RCN71UW natuurlijk
Helaas kan ik je vraag hierop (nog) niet beantwoorden, ben het nog aan het uitzoeken! Ik zelf heb KPN en heb gewoon 3G aan staan en mijn mobiel internet gaat redelijk snel. Helaas is de 9700 wel gelocked op 3.6Mbps, dus je maakt zowieso niet volledig gebruik van het HSDPA netwerk. Bij KPN is ook de Mbps op haar netwerk vrij laag, vergeleken met Vodafone...

Ik heb mij 9700 van RIM zelf...
Anoniem: 144291 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 14:25:

T-Mobile loopt volgens mij op het 1800Mhz...
Maar de 9700 wordt ook nog niet uitgegeven door de providers, dus weet ook niet welk typen die gaan leveren, aangezien er nog weinig hierover bekent is.
Aeon schreef op donderdag 26 november 2009 @ 15:41:
[...]

Wat ik uit het voorgaande verhaal begrijp, is dat je geen UMTS kan gebruiken op een KPN netwerk. (of mogelijk ook niet op netwerken van andere providers die op UMTS 900 werken) Dat lijkt mij toch een aanzienlijk nadeel.
Ik probeer het allemaal uit te zoeken!!! Maar tot zover heb ik nog geen probleem met het netwerk!

EDIT: Hier de Handleiding

[ Voor 4% gewijzigd door mitchi3 op 26-11-2009 15:54 ]

• mitchi3
Oke... Heb het even allemaal nader uitgezocht! Je kan gewoon gebruik maken van het UMTS netwerk, 3G... Dat is de 2100 Mhz. Ik heb ook verkeerde informatie doorgekregen, mijn excuus...
Maar weet het nog niet zeker!!!

Dom eigenlijk... Ik heb de M versie, en heb zelf 3G bereik...

[ Voor 13% gewijzigd door mitchi3 op 26-11-2009 16:25 ]

Anoniem: 144291

ja ik heb ook gewoon 3G met die M versie..

Het zal dus wel niets uitmaken..

http://www.studentmobiel....6204/blackberry-9700-bold

Heb hem gisteren afgehaald..

• Aeon
Anoniem: 144291 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 16:48:
ja ik heb ook gewoon 3G met die M versie..

Het zal dus wel niets uitmaken..

http://www.studentmobiel....6204/blackberry-9700-bold

Heb hem gisteren afgehaald..
review! :) Bevalt ie een beetje? Eerste indruk?

• Kethij
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Heb hem ook sinds gister, echt de beste BB tot nu toe! Ook de m-versie 3G met Vodafone.

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Hierbij de verschillen in de 2 netwerk uitvoeringen wbt de 9700.

Ten eerste, Beide uitvoeringen zijn hier in Nederland te gebruiken, want hier worden de GSM 900, en 1800 band gebruikt, en voor UMTS 2100.

Als ik in Noord - Amerika zit, zijn er variaties (ligt eraan wat voor netwerk je gebruikt)

Zo gebruikt AT&T de GSM 850, en 1900 band.
UMTS zit bij hun ook op 850, en 1900 band.

T-Mobile USA gebruikt GSM 1900 band, maar
UMTS zit op de 1700 band. (en 1900, weet ik niet zeker)

In een land als Australië wordt er flink uitgebreid in nieuwe netwerken, daardoor ook weer meer variatie.

Zo gebruikt Telstra ( en Vodafone, en Optus) de GSM 900, en 1800 band (net als Europa)
UMTS zit (heel beperkt) op 2100 band, en (zeer uitgebreid, meer dekking dan het GSM netwerk) op de 850 band. (3 Australia, maakt ook gebruik 'roaming' van het Telstra 850 UMTS netwerk)

Vodafone kiest hier voor UMTS, de 900 band, icm met 2100
Zodoende ben je hier bijna genoodzaakt om per provider een andere uitvoering aan te schaffen.

Zelf zou ik nu voor de RCM71UW gaan omdat die op dit moment het beste wereldwijde bereik heeft:

Die UMTS 900, en 1700 netwerken zijn nog beperkt aanwezig (buiten de VS)

Maar momenteel hoef ik niet te kiezen, heb de Bold 9000 aangschaft, en na een enkele dagen ermee werken op verschillende netwerken / providers valt mijn keuze op T-Mobile (getest met prepaid, icm web walk voor €2,50) omdat hierbij alles (alleen de BB mail niet, maar dit is geen probleem, gebruik Logicmail) prima werkt.
Ook de BB Browser, en Media player (ook streaming) werken prima.

Met een Vodafone kaartje (prepaid met Zorgeloos internet) werkte niets. (ook programma's van 3'den niet)
KPN werkte geen enkele BB service, maar wel alle programma's van 3'den
tot zo ver de hele korte gebruikerservaring.

• SgtElPotato
Ben trouwens wel benieuwd hoe zon 9700 typt in vergelijking met een 9000. Want het toestel is iets smaller, en dus zijn de toetsen ook iets smaller?

Zucht...

• mitchi3
ReBr schreef op donderdag 26 november 2009 @ 21:24:
Met een Vodafone kaartje (prepaid met Zorgeloos internet) werkte niets. (ook programma's van 3'den niet)
KPN werkte geen enkele BB service, maar wel alle programma's van 3'den
tot zo ver de hele korte gebruikerservaring.
Ik heb KPN zonder BIS en kan gewoon gebruik maken van de BB browser en streamen, dus heb geen probleem met KPN... Voor me mail gebruik ik gewoon tijdelijk de Gmail app...

• mitchi3
SgtElPotato schreef op donderdag 26 november 2009 @ 21:37:
Ben trouwens wel benieuwd hoe zon 9700 typt in vergelijking met een 9000. Want het toestel is iets smaller, en dus zijn de toetsen ook iets smaller?
Toetsen zijn kleiner ja!
Zie:
Afbeeldingslocatie: http://img21.imageshack.us/img21/1385/afbeelding007g.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door mitchi3 op 26-11-2009 22:35 ]

• mitchi3
Voor de 9700 bezitters... De nieuwste update!
https://www.blackberry.co...BA2C2B13F5505D7C424EBAE5F
5.0.0.344 Multilanguage
(Vergeet de Vendor.xml niet weg te halen!!!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329556

Welk verschil merk je na de update van je toestel?

Ik ben ook benieuwd of je dan een simlock hebt, omdat het een Vodafone UK toestel is.

Grt Sandro

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 329556 op 27-11-2009 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
Ik lees in het E72 forum dat browsen over WIFI heel traag is op de Bold 9700. Ik kan daar niks over vinden. Zijn er Bold 9000 of 9700 bezitters die hier ook last van hebben?

[ Voor 4% gewijzigd door Aeon op 27-11-2009 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329556

Je moet geen BlackBerry kopen om snel te surfen, dat vertel ik je uit eigen ervaring met de 9700.
De browser werkt op zich goed maar echt snel is het niet (in vergelijking met concurrenten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Anoniem: 329556 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 17:21:
Je moet geen BlackBerry kopen om snel te surfen, dat vertel ik je uit eigen ervaring met de 9700.
De browser werkt op zich goed maar echt snel is het niet (in vergelijking met concurrenten).
Klopt, dat is ook een van de grootste minpunten. hij laadt gewoon heel sloom.
Bijvoorbeeld een Youtube Client, die speelt filmpjes meteen af e.d.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchi3
Anoniem: 329556 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 13:35:
Welk verschil merk je na de update van je toestel?

Ik ben ook benieuwd of je dan een simlock hebt, omdat het een Vodafone UK toestel is.

Grt Sandro
Hij schijnt stabieler te zijn. Ik heb altijd met mijn 9000 elke update meegenomen en nooit een bug gehad, terwijl een collega van mij geen updates draaide, veel bugs tegen kwam.
Het is je eigen keuze, je kan altijd weer downgraden! Bij mij draait hij goed, nog niks tegen gekomen!
Simlock zal er nooit opgaan! Maar je moet wel de Vendor.xml verwijderen, omdat daar provider gerichte dingen in staan. Als je die verwijderd, heb je een open update!
Als je een update installeerd, niet van je eigen provider, moet je altijd de Vendor.xml verwijderen!
Als je meer vragen hebt, let me know!

Er is trouwens weer een nieuwe update uit!
5.0.0.351 (voor 9700 bezitters)
https://www.blackberry.co...AB9BF2477EDC068A355BBA31A

[ Voor 3% gewijzigd door mitchi3 op 27-11-2009 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
SgtElPotato schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 17:43:
[...]

Klopt, dat is ook een van de grootste minpunten. hij laadt gewoon heel sloom.
Bijvoorbeeld een Youtube Client, die speelt filmpjes meteen af e.d.
Ok. bedankt. En hoe zit dat met bv. Opera Mini-browser op een BB?

Ik verwacht geen iPhone/Android -achtige browser. Maar ik twijfel tussen de BB en de Nokia E72. Er zit hier vast niemand die beide hebben geprobeerd. :P

Edit: hier een review waar de browser besproken wordt op de Bold 9700. Maar volgens mij moet het met Opera mini beter gaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Aeon op 28-11-2009 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatmoos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-06-2024
moet er niet een apart topic komen voor de 9700, nu zitten jullie dit allemaal te typen in het bold 9000 topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329882

Heb de 9700 ook sinds vrijdag. Top apparaat. Heb nu alleen wel een probleem met het verwijderen van de sd-kaart. Als ik de kaart indruk kom hij wel een stuk naar buiten, maar zit vervolgens muurvast. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 329882 op 28-11-2009 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchi3
Anoniem: 329882 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 15:08:
Heb de 9700 ook sinds vrijdag. Top apparaat. Heb nu alleen wel een probleem met het verwijderen van de sd-kaart. Als ik de kaart indruk kom hij wel een stuk naar buiten, maar zit vervolgens muurvast. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Is waarschijnlijk bij alle 9700's, heb er meerdere mensen over gehoord. Heb er zelf ook last van, op alle 2. Als je een beetje nagels hebt, lukt het wel, anders met een pincet proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278463

Anoniem: 329882 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 15:08:
Heb een klein naaldje gebruikt om hem omhoog te wippen, dan met redelijk wat kracht hem eruit trekken.
Top apparaat op het sd kaart verhaal na dan.LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermandeperman
Arfman schreef op woensdag 25 november 2009 @ 15:34:
[...]

Volgens mij wel. Ik draai wel de allernieuwste 4.x OS release, misschien verklaart dat het verschil.
Ik draai nu ook de laatste 4.x OS release, en heb deze optie nog steeds niet. Ik werk met BIS ipv BES, zou dat het kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Ik zit zelf te twijfelen tussen een BB9700 en een HTC HD2. Twee enorme tegenpolen, maar ben van allebei de toestellen wel gecharmeerd. Toch neig ik nu meer naar de BB9700. Ik vroeg me alleen af bij jullie hoe jullie de batterij-life ervaren. Hoelang kun je er mee doen?

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Xardas schreef op maandag 30 november 2009 @ 19:34:
Ik zit zelf te twijfelen tussen een BB9700 en een HTC HD2. Twee enorme tegenpolen, maar ben van allebei de toestellen wel gecharmeerd. Toch neig ik nu meer naar de BB9700. Ik vroeg me alleen af bij jullie hoe jullie de batterij-life ervaren. Hoelang kun je er mee doen?
Ik heb een normale Bold 9000, die houd het zon 3 dagen uit, als ik hem redelijk intensief gebruik.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Aeon schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 21:36:
[...]

Ok. bedankt. En hoe zit dat met bv. Opera Mini-browser op een BB?

Ik verwacht geen iPhone/Android -achtige browser. Maar ik twijfel tussen de BB en de Nokia E72. Er zit hier vast niemand die beide hebben geprobeerd. :P

Edit: hier een review waar de browser besproken wordt op de Bold 9700. Maar volgens mij moet het met Opera mini beter gaan.
De opera mini browser laad wel wat sneller, alleen daar heb je geen muis, en om te scrollen ( alleen als ie is ingezoomd ), gaat ie langs alle 'woorden' die je aan kunt klikken.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Thx Antonyjeweet. Ik heb hem ondertussen besteld via GSMweb. Ben benieuwd hoe snel ik hem binnen krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Xardas schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 19:56:
Thx Antonyjeweet. Ik heb hem ondertussen besteld via GSMweb. Ben benieuwd hoe snel ik hem binnen krijg :)
Veel succes ermee, wat volgens mij zeker gaat lukken!

Ik ben wel benieuwd of er mensen zijn die eerst een 9000 hebben gehad, en nu een 9700 hebben. En of zon trackpad lekker werkt? En of het verschil groot is tussen deze 2, qua snelheid enzo.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 24hourpartypal
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-05 19:17
Zelf wil ik wel de 9700 kopen, maar houd de browser en muziek speler me tegen. Dus ik zat te denken om dan de Bold 9700 en een iPod Touch te kopen en dan de iPod via wifi-tethering te verbinden met het internet. Zal de snelheid van de van de verbinding veel/merkbaar slomer zijn als een directe 3g verbinding? Is er wel een wifi-tether app voor Blackberry OS? En zal de batterij het de dag volhouden?
SgtElPotato schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 19:59:
Ik ben wel benieuwd of er mensen zijn die eerst een 9000 hebben gehad, en nu een 9700 hebben. En of zon trackpad lekker werkt? En of het verschil groot is tussen deze 2, qua snelheid enzo.
Het trackpad op de bold 85xx werkt erg goed, beter dan een trackball IMO. Er zit, dacht ik, dezelfde processor in als de 9000.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Berichten over abonnementen mogen in De BlackBerry data-abonnementen FAQ