Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:01
Trackballs staan bij ons ook wel op een denk ik. Hoe maak jij ze schoon?
Ik heb wel geleerd om het toestel met de voorkant naar beneden over een ruw A4-tje te rollen en wanneer de bal niet meer klikt de accu eruit te halen en op de achterkant te duwen.

Ik ben er ook achter gekomen dat het geluid van mijn BB harder gaat als ik in de bovenkant van het toestel knijp. Een minuut Googleen en het was duidelijk dat dit een fabricage fout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:20

Arfman

Drome!

Ik maak ze schoon met alcoholdoekjes, hard erop drukken en heen en weer wrijven does the trick :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Wat ben ik blij dat ik geen trackBALL heb, maar een trackPAD :)

Sorry moest ik even kwijt (een blije 9700 gebruiker) :p

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Toch vind ik de trackball fijner werken als een trackpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Geen ervaring met de pad, trackball werkt opzich prima. Toen we in 2008 deze 9000's uitrolden (vers van de pers) was het echt een ubertelefoon. Als ik nu echter naar de HTC Desire van m'n vriendin kijk ... maar eens een balletje opgooien bij onze manager, hopelijk is hij ook Android-gecharmeerd :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Dan zou ik toch even wachten op een Desire variant met fysiek toetsenbord. Maar je manager vast voorbereiden kan natuurlijk altijd ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik koop een bold 9000 over waar de eigenaar hem altijd met t-mobile heeft gebruikt.
Kan ik er gewoon met een prepaid vodafone simkaart met bis, gewoon alles gebruiken?
Waar moet ik dan op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:54:
Hallo,

Ik koop een bold 9000 over waar de eigenaar hem altijd met t-mobile heeft gebruikt.
Kan ik er gewoon met een prepaid vodafone simkaart met bis, gewoon alles gebruiken?
Waar moet ik dan op letten?
Of de telefoon geünlocked is. Dit kun je vinden door de MEPD techniek. Meer informatie o.a hier anders even zoeken naar BlackBerry MEPD op Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Zojuist kwam er een collega met hetzelfde speaker probleem binnen als de mijne. Kunnen 'ze' er gelijk twee ophalen.
De beste mevrouw aan de telefoon zei dat ze veel BB's met dit kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunn0w
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-09 15:05
Oooopps verkeerde topic 8)7

[ Voor 92% gewijzigd door dunn0w op 23-08-2010 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 19:57
Hoelang duurt het voordat blackberry messenger uitnodigingen geaccepteerd worden? Ik heb nu 20 minuten geleden een uitnodiging naar de BB van mijn vriendin gestuurd en hij staat nog steeds op in behandeling. ( ik heb het toestel van mijn vriendin bij de hand ) :)

[ Voor 12% gewijzigd door r.e.s op 27-08-2010 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Wat is zo'n beetje de opvolger van de 9000? Mag een nieuw model testen van de zaak, maar heb eigenlijk geen idee wat nu "hip" is in BB land. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peeder
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Arfman schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:54:
Wat is zo'n beetje de opvolger van de 9000? Mag een nieuw model testen van de zaak, maar heb eigenlijk geen idee wat nu "hip" is in BB land. Iemand tips?
Opvolger van de Bold is de Bold 2, de 9700.

Reality is wrong. Dreams are for real

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Arfman schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:54:
Of nog even wachten op de Torch met touchscreen en volledig toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

alex3305 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 17:08:
[...]

Of nog even wachten op de Torch met touchscreen en volledig toetsenbord.
Hmm, ziet er ook wel kek uit. Maar even wachten dan, heb mezelf net een nieuwe 9000 "kado" gedaan, de oude had na 2 jaar een versleten Mute knop en in BB OS 5 kun je helaas niet instellen hoe je je telefoon wilt unlocken, dat moet met dat pietepeuterige k*tknopje bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Dat unlocken met die moeilijke knop bovenop bevalt mij inderdaad ook niet. Die moet je tientallen keren per dag indrukken...

Hopelijk krijg ik van de week mijn Bold weer terug van reparatie. Mijn collega is vorige week al gebeld en ze zijn samen opgehaald met hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kkooeenn1
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 21:15
Ik weet niet hoe het bij andere bold 9000 gebruikers is, maar bij mij staat os 5.0.0.681 bij de updates. Ik krijg hem echter niet geïnstalleerd. Hij zegt dat er 0 kb geheugen is en dat mijn blackberry niet geactiveerd is. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kkooeenn1 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 00:42:
Ik weet niet hoe het bij andere bold 9000 gebruikers is, maar bij mij staat os 5.0.0.681 bij de updates. Ik krijg hem echter niet geïnstalleerd. Hij zegt dat er 0 kb geheugen is en dat mijn blackberry niet geactiveerd is. Iemand enig idee?
Heb je toevallig ook T-mobile ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kkooeenn1
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 21:15
Nee, ik heb vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Heb je al geprobeerd om op je C:\ schijf te zoeken naar het bestandje vendor.xml en deze weg te gooien? Wil nog wel eens helpen.

Verwijderd

Zo deze topic is een beetje aan het "doodbloeden". Er is een update voor BB Messenger :http://na.blackberry.com/eng/services/blackberrymessenger/ . erg handig. Je gesprekken worden gescheiden weergeven.

ik draai nu op .822. Iemand deze update ook geprobeerd?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2010 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Ik heb een vraag.
Is het mogelijk om je BB Bold als een WiFi hotspot/router/modem/accesspoint te gebruiken?
Ik bedoel dan dat een extern apparaat (iPod Touch) verbonden wordt met de BB middels WiFi en zo gebruik kan maken van de mobiele data verbinding van de BB.

Ik heb nu namelijk een iPhone, maar krijg een BB Bold van m'n werk. Ben benieuwd hoe de combi BB met iPod Touch werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Via Wifi is dat geloof ik niet mogelijk. Echter zou je naar Tether kunnen kijken. Dit is een duur stukje software waarmee je je BlackBerry kunt laten tetheren. Overigens zijn er voor dit programma regelmatig aanbiedingen te vinden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Leuk die app world, maar als je een paar apps installeert zit je geheugen alweer vol :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op maandag 13 september 2010 @ 20:12:
Leuk die app world, maar als je een paar apps installeert zit je geheugen alweer vol :(
Installeren op je SDHC kaartje (max 32GB) ? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2010 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 20:22:
[...]

Installeren op je SDHC kaartje (max 32GB) ? ;)
Die optie krijg ik helemaal niet (heb Twitter, Hangman, Google Mail, Google Maps geinstalleerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Je kunt op een BlackBerry vanwege veiligheidsredenen geen applicaties installeren op een voor de gebruiker browsebaar geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

alex3305 schreef op maandag 13 september 2010 @ 22:16:
Je kunt op een BlackBerry vanwege veiligheidsredenen geen applicaties installeren op een voor de gebruiker browsebaar geheugen.
Kak. Begin echt een hekel aan dat ding te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripel7
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 14:35
Hoi,
Een vriendin van me heeft problemen met haar Bold, Ze krijgt het toestel nog wel uit en aan, maar verder werken de trackball en kayboard gewoon totaal niet.
Ze heeft iig al een batery pull geprobeert, iemand een idee wat het probleem kan zijn?
Gino

I9900K - RTX4070TI - 64GB DDR4 3200 Ghz RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.vanrossem
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:10
Sinds maandag trotse eigenaar van een BB Bold 9000 icm een huidig Vodafone abbo.

Maandag rond +/- 16:00 gebeld met Vodafone, ze hebben alles omgezet naar BIS. Mevrouw zei dat het disndag ochtend zou werken...

Dinsdag ochtend dus gaan proberen, APN ingesteld op blackberry.vodafone.nl (user vodafone, pass vodafone), netjes 3G en een BB logo en verbonden met vodafone nl .
Ook heb ik in de hostrouting me opnieuw geregistreerd en netjes een bericht van Blackberry dat het goed is gegaan. Ik kan nu wel pingen maar ben niet verbonden met BIS (zie verbindingen).
Als ik kijk in me serviceboek zijn netjes de instellingen binnen gekomen van mobileme.vodafone.nl maar zijn deze niet actief...

Ik heb de BB (die overigens van me werk is/was (KPN) (simlockvrij)) geupdate naar OS5 via de BB website!

Wat nu? Wachten of doe ik nog steeds wat fout?

Ik heb het probleem nogmaals voorgelegd bij Vodafone, ik heb de gebruikersovereenkomst op de telefoon nog niet geaccepteerd (duh), dit komt dus omdat me browser (installatie > email instellingen > email instellen) die pagina niet kan weergeven.

Ik heb al enkele malen de serviceboeken opnieuw gestuurd vanaf de vodafone website voor BB, APN instellingen gezet en ook al een aantal maal opnieuw geregistreerd/diagnostische test zonder baat...

Iemand enig idee?

Wat mij dus sowieso opvalt is dat de serviceboeken van Vodafone niet worden geaccepteerd, dit kan/mag ik ook niet zelf accepteren, ook heb ik alle serviceboeken als eens weggegooid, nieuwe gestuurd vanaf de site maar ook dit zonder baat...

EDIT: IT Policy |:( |:( |:( |:( |:( |:(

[ Voor 1% gewijzigd door s.vanrossem op 14-10-2010 13:57 . Reden: Oplossing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 11:09

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik heb mijn BB 2 weken niet gebruikt doordat een aantal weken geleden de trackball ineens niet meer naar links wilde. Nouja, het balletje ging die kant wel op maar de beweging werd niet geregistreerd. Ineens werkte het weer totdat de beweging naar beneden niet goed meer werd geregistreerd en uiteindelijk kon ik niet meer naar beneden of naar links scrollen.

Goed, naar de KPN-winkel ermee en dan zou het wel goed komen. Niet dus want ik kon de bon niet meer vinden en dan word je niet geholpen. Mag je hem naar RIM sturen waar ik dus geen zin in had en dus lag het toestel 2 weken stof te happen in een lade terwijl ik mijn Nokia E61i maar weer van stal had gepakt. (de E61i is ontzettend traag in vergelijking met de BB, net een dinosauriër). :)

Maar goed, je bent een tweaker of niet en dus wilde ik het zelf verhelpen want het moest wel stof zijn die zich om mijn trackerball had verzameld. Het was even zoeken naar een kleine torax die ik niet kon vinden, uiteindelijk maar de kleinste platte schroevendraaier gemod die ik kon vinden (uit een horloge-reparatiekit).

Het toestel liet zich gemakkelijk openen, stelde niet zoveel voor maar het huis waar de trackerball in zat was een ramp. Ik heb hem geopend om zo het stof te verwijderen (was extreem veel stof trouwens) maar voordat ik dit in elkaar had gezet was ik 10 minuten verder!

Hoe hebben ze het nu in elkaar gezet? Het is een soort van kliksysteem en als het huisje open heb zitten er vier rolletjes met magneetkoppen in met daartussen het balletje. Open gaat vanzelf, dan valt het uit elkaar en kun je het goed schoonmaken maar je hebt kinderhandjes nodig om het weer in elkaar te zetten.

Uiteindelijk is het gelukt en moest ik eerst de telefoon laden en tijdens het schrijven van deze reactie kon ik hem starten. Het werkt weer als een zonnetje. Sterker nog, het voelt aan alsof het toestel nieuw uit de doos komt, wat een verschil. :D

Ineens snap ik waarom RIM zonodig over moest stappen op een trackpad, niet omdat het lekkerder werkt (doe mij het balletje maar) maar omdat de trackerball te gevoelig is voor stof. Ik heb hem nog geen jaar maar het huis waarin het balletje zat was afgeladen met stof, pluisjes en andere narigheid. Ook was het een beetje kleverig wat verklaard kan worden door het vet van de vingers.

Denk er dus aan wanneer je dit klusje gaat klaren dat je met een wattenstaafje + alcohol de boel goed schoonmaakt.

Goed, dat was dan even een negatieve ervaring aan mijn telefoon en nu weer gauw de bejaarde E61i weer in zijn tehuis stoppen. :+

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

s.vanrossem schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:01:
Sinds maandag trotse eigenaar van een BB Bold 9000 icm een huidig Vodafone abbo.

Maandag rond +/- 16:00 gebeld met Vodafone, ze hebben alles omgezet naar BIS. Mevrouw zei dat het disndag ochtend zou werken...

Dinsdag ochtend dus gaan proberen, APN ingesteld op blackberry.vodafone.nl (user vodafone, pass vodafone), netjes 3G en een BB logo en verbonden met vodafone nl .
Ook heb ik in de hostrouting me opnieuw geregistreerd en netjes een bericht van Blackberry dat het goed is gegaan. Ik kan nu wel pingen maar ben niet verbonden met BIS (zie verbindingen).
Als ik kijk in me serviceboek zijn netjes de instellingen binnen gekomen van mobileme.vodafone.nl maar zijn deze niet actief...

Ik heb de BB (die overigens van me werk is/was (KPN) (simlockvrij)) geupdate naar OS5 via de BB website!

Wat nu? Wachten of doe ik nog steeds wat fout?

Ik heb het probleem nogmaals voorgelegd bij Vodafone, ik heb de gebruikersovereenkomst op de telefoon nog niet geaccepteerd (duh), dit komt dus omdat me browser (installatie > email instellingen > email instellen) die pagina niet kan weergeven.

Ik heb al enkele malen de serviceboeken opnieuw gestuurd vanaf de vodafone website voor BB, APN instellingen gezet en ook al een aantal maal opnieuw geregistreerd/diagnostische test zonder baat...

Iemand enig idee?

Wat mij dus sowieso opvalt is dat de serviceboeken van Vodafone niet worden geaccepteerd, dit kan/mag ik ook niet zelf accepteren, ook heb ik alle serviceboeken als eens weggegooid, nieuwe gestuurd vanaf de site maar ook dit zonder baat...

EDIT: IT Policy |:( |:( |:( |:( |:( |:(
Is je BB simlockvrij? Als dat het geval is dan kan je .822 OS op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Bold 9000 zegt dat het intern geheugen bijna vol is, ik heb nog minder dan 5mb. Echter heb ik maar een paar applicaties erop staan, tevens alle internetcookies/cache en sms etc. verwijderd.

Op mijn 8520 had ik ruim 100mb over voor al mijn apps?

Hoe komt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:25:
Mijn Bold 9000 zegt dat het intern geheugen bijna vol is, ik heb nog minder dan 5mb. Echter heb ik maar een paar applicaties erop staan, tevens alle internetcookies/cache en sms etc. verwijderd.

Op mijn 8520 had ik ruim 100mb over voor al mijn apps?

Hoe komt dat?
Geen idee, ik heb het ook. Heb 3 lullige apps op m'n 9000 staan en geheugen is vol :')

Hopelijk binnenkort de Torch testen, of anders de baas zo gek zien te krijgen om naar Android te gaan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 00:37:
[...]

Geen idee, ik heb het ook. Heb 3 lullige apps op m'n 9000 staan en geheugen is vol :')

Hopelijk binnenkort de Torch testen, of anders de baas zo gek zien te krijgen om naar Android te gaan ...
Ik ben erachter gekomen dat je intern geheugen heb, én toepassingsgeheugen. Heb een harde reset gedaan en zie dat je dan 28mb vrij hebt voor toepassingen. Beetje kansloos.
Hoe krijg ik dit meer? Kan ik ook apps op ander geheugen installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Helaas niet, die 28MB is het maximum van de Bold na aftrek van het OS zelf, meen ik me te herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh dat is jammer... Maar ik kan er mee leven.

Waar ik niet mee kan leven is de trackball... Ik vond het best een fijn dingetje en het rollen gaat zich heel goed af, alleen het klikken niet?
Ik moet het best hard indrukken wil ie het doorhebben.

Soms doet ie het vrij goed, en soms moet ik echt hard drukken trouwens

Heb al verschillende methodes geprobeerd, en wil em liever niet uit elkaar houden....

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2010 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een nieuwe UPGRADE op crackberry te vinden.

ik lees alleen maar positieve verhalen.

Ben het nu aan het loaden, later nog meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 18:07:
Ik moet het best hard indrukken wil ie het doorhebben.

Soms doet ie het vrij goed, en soms moet ik echt hard drukken trouwens

Heb al verschillende methodes geprobeerd, en wil em liever niet uit elkaar houden....
Het uit elkaar halen is een eitje, er zitten geen spannende onderdelen in en het komt allemaal gemakkelijk los. Het zijn in totaal 6 torax-schroeven en dat is het.

Het huisje waar het balletje in zit is wel lastig om weer in elkaar te zetten (uit elkaar kost geen moeite). Geen klus voor mensen met dikke vingers. Mijn vingers zijn al niet al te dik maar heb er lang over gedaan bij de tweede keer dat ik hem heb schoongemaakt. :)

Ik denk dat die van jou echt moet worden schoongemaakt als ik het zo lees. :)

Edit:
Dit is wel een waardevolle site voor alle blackberry's. :)

Klik hier :)

[ Voor 12% gewijzigd door bazs2000 op 21-11-2010 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die nieuwe upgrade .900 is veel beter dan .820

• My-life
Als in Applications: v5.0.0.900?

Verwijderd

Yes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:43

Edgarz

Tweako-active since1986

Vraagje: mensen die mij bellen zeggen dat ze eerst een serie toetstonen horen voordat de telefoon (bij mij) overgaat. Ik draai de standaard release versie 5 van Vodafone op het toestel.

Iemand daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Heb je misschien een linkje waar staat wat er beter is o.i.d?
Van KPN is hij er nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

My-life schreef op zondag 28 november 2010 @ 12:19:
[...]

Heb je misschien een linkje waar staat wat er beter is o.i.d?
Van KPN is hij er nog niet.
Ik heb een simlockvrij BB. Je kan op crackberry, weet niet als je zulke links hier mag plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Ja dat weet ik. Wat vind jij beter aan deze versie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

My-life schreef op maandag 29 november 2010 @ 10:40:
Ja dat weet ik. Wat vind jij beter aan deze versie dan?
Battery ; intensief gebruik , dan bedoel ik echt intensief , 3 mail adressen , 1 uur bellen en vaak online. Na me werk bij thuiskomst heb ik nog 35 % over. Ik zou zeggen downloaden. ... Naar mij mening werkt alles veel soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Klinkt erg goed. Ik heb de indruk dat de accu met v5 minder lang meegaat als met v4.
Heb jij 3 mailboxen op je BB? Is dat met de standaard applicatie of heb je andere geïnstalleerd? Twee exchange mailboxes zou voor mij een uitkomst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een bedrijfsmail, 2 prive ( hotmail en gmail) , waarvan gmail met een app.

Ben echt tevreden, je hoeft nmiet jaloers te zijn op die OS6 , naar mij mening meer een grafische "vernieuwing".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Hoe ontvang je hotmail dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via emailinstellingen en je account aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Ik heb .900 er nu ook opstaan en hij bevalt idd goed. De browser laad pagina's sneller, het 'aanvragen" duur nog steeds te lang, maar daarna staat hij er vlot.
Accu duur zullen we af moeten wachten.

Het rebooten gaat trouwens ook sneller, maar dat doe je niet zovaak aangezien het nog steeds geen pretje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb naast een Android telefoon ook een Blackberry. M'n volgende telefoon wordt zeker geen Blackberry meer. De formfactor + toetsenbord is geweldig, maar daarmee is dan ook alles gezegd. Achteraf heb ik er best wel spijt van en heb ik liever de Palm Pixi/Pre gehad die hebben ook een redelijk goed hardware keyboard/fijne formfactor en een veel beter OS (WebOS). Ik ben best wel teleurgesteld :(

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2010 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
De Bold 9000 zou ik ook niemand aanraden. De 9700 is al wel een stukje beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

2 jaar lang met veel plezier een Bold 9000 gebruikt. Je moet er alleen geen dingen zoals veel applicaties e.d. van verwachten. Maar puur als (zakelijke) telefoon + mail +agenda is hij prima, heb er 27 in beheer nog steeds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Ik heb er 40 in beheer plus nog wat Curves en Bold 9700's. De 9000's zijn de enige toestellen waar wij veel problemen mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Enige probleem wat wij ermee hebben is het balletje wat na verloop van tijd niet goed meer werkt. Even alcoholdoekje eroverheen en klaar :)

Toch maar eens de 9000's vervangen voor 9700's bij reparatie denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 12:00:
Enige probleem wat wij ermee hebben is het balletje wat na verloop van tijd niet goed meer werkt. Even alcoholdoekje eroverheen en klaar :)

Toch maar eens de 9000's vervangen voor 9700's bij reparatie denk ik zo.
Ik weet niet wat bepaalde mensen met die BB 9000 doen 8)7 , maar die van mij werkt na 2 jaar zelfs beter dan in het begin, alleen enkel balletje vervangen, en nu met een upgrade naar .1036 werkt het als een zonnetje.

Voor geinteresserden op crackberry is er een uograde aanwezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor geinteresseerden en is een nieuwe update .1049 op crackberry te vinden, wel een beta versie, maar tot nu toe geen enkel probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wifi thuis werkt niet meer,

BB9000 werkte prima thuis op wifi maar sinds enkele weken niet meer, op andere locaties geen problemen, hij ziet wel het netwerk maar er blijft een - staan inplaats van de v dat het werkt.

router al uit aan gezet, wifi op de bb verwijdert en weer toegevoegd...dit hele topic doorzocht...... begrijp er helaaal niets van

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 22:15:
Wifi thuis werkt niet meer,

BB9000 werkte prima thuis op wifi maar sinds enkele weken niet meer, op andere locaties geen problemen, hij ziet wel het netwerk maar er blijft een - staan inplaats van de v dat het werkt.

router al uit aan gezet, wifi op de bb verwijdert en weer toegevoegd...dit hele topic doorzocht...... begrijp er helaaal niets van
k zou zeggen battery eruit, 5 seconde wachten en dan moet hij het weer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook al gedaan, sterker nog ivm trackall probleem met de BB kreeg ik een andere 9000 .......doet het ook niet, het moet dus aan de router liggen....maar de BB 9700 van me dochter doet het wel!

echt ik begrijp het niet

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 20:52:
ook al gedaan, sterker nog ivm trackall probleem met de BB kreeg ik een andere 9000 .......doet het ook niet, het moet dus aan de router liggen....maar de BB 9700 van me dochter doet het wel!

echt ik begrijp het niet
Heb je ook de laatste OS. 1039 geprobeerd? Ik weet niet als je bekend bent met crackberry, daar kan je heel veel info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peeder
  • Niet online
Na een reboot is de batterij meestal 40% leger. Is dit normaal? Draai OS5. Wanneer ik QuickPull gebruik heb ik dat niet, dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:27
Quickpull doet dan ook geen "echte" reboot. Een battery pull (wel een echte reboot) kost inderdaad tussen de 30 en de 40% stroom.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

T-Mobile is weer eens goed voor mij. Ben net door ze teruggebeld met een leuke aanbieding, 1-jarig Relax250 waarvan 2 maand gratis, 8 maand BIS gratis, geen activeringskosten én 50% korting op 9780.
Ik betaal dus maar 10x€29.50, 4X€11.90 en 1 keer €89.97 Leek me best een nette deal, dus maar besteld.

Werken de accu's/cradles/laders/etc van de 9700 trouwens ook (goed) met de 9780 of is dat een 'no-go"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peeder
  • Niet online
@Opa_vertelt

Denk dat je deze vraag beter kan stellen in het Topic van de 9780:
Blackberry Bold 9780

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

My bad, ik dacht dat dit het grote verzameltopic was.. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navbe
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik heb een klein probleem,

Ik heb een aantal dagen geleden van Tweaker 'DarkSim1986' de bold 9000 aangeschaft, omdat mijn curve kapot was.
De telefoon in goede staat ontvangen, alleen krijg ik de toetsenbord vergrendeling er niet af?
De knop bovenop (mute) zou daarvoor moeten werken, kan hem wel vérgrendelen alleen niet ontgrendelen.
Ik heb geprobeerd bij instellingen de zij-toetsen de functie te geven, echter kan je hem daar alleen maar mee vérgrendelen. Ik moet nu als ik hem wil ontgrendelen kort uitschakelen en dan weer opstarten.

Ik heb contact opgenomen met Darksim1986 maar die heeft (nog) niet gerageerd.
Heeft iemand ervaring of een oplossing? Dit is namelijk een enorme tegenvaller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Omdat mijn balletje continu bleef haperen en ik meerdere malen het toestel uit elkaar heb gehaald heb ik besloten het huisje waarin het balletje zit te modden. Ik heb hem nu 180 graden gedraaid ten opzichte van de normale stand en heb er niet veel voor hoeven doen dan wat de buigen en in te knippen.

Sinds ik dit heb gedaan hapert het balletje niet meer en zijn de bewegingen weer vloeiend. Dat balletje is toch wel een zeer zwak punt van de 9000, blij dat ze tegenwoordig een trackpad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OptiBenz1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01-2023
Ik vind het balletje veel lekker dan de trackpad van 9700 maar je moet eraan wennen.
Ook typt de blackberry bold 9000 lekkerder.
Je moet er alleen niet Te wild mee doen dan heb je weinig problemen.
Elke mobiel heeft wel problemen, denk maar aan de iphone met hun antenne probleem.
De meeste blackberry gebruikers zijn tevreden met hun mobiel, en de andere hadden te hoge verwachtingen ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ps3-Opt1fl3x schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 09:31:
Ik vind het balletje veel lekker dan de trackpad van 9700 maar je moet eraan wennen.
Ook typt de blackberry bold 9000 lekkerder.
Je moet er alleen niet Te wild mee doen dan heb je weinig problemen.
Elke mobiel heeft wel problemen, denk maar aan de iphone met hun antenne probleem.
De meeste blackberry gebruikers zijn tevreden met hun mobiel, en de andere hadden te hoge verwachtingen ervan.
Met je eens. _/-\o_ _/-\o_ . Heb mijn BB 9000 al vanaf het begin, en nog nooit een probleem mee gehad. Alleen dat balletje 1 keer verwisseld . Dit is mijn 3 de jaar met mijn BB en still the best _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Ik heb nu softwareversie v5.0.0.681 op het toestel gezet en hoewel het er allemaal mooier uit ziet is er niet veel veranderd ten opzichte van de gebruikerservaring. Het browsen van sites is nog steeds een trage aangelegenheid en ik had echt gehoopt dat dit zou verbeteren maar helaas, niets van dit alles, het enige wat in de browser merkbaar is veranderd zijn de bookmarks, dit is nu beter ingedeeld.

Een ander groot voordeel is dat wanneer je nu een batterypull doet dat je dan een voortgangsindicator ziet tijdens het opstarten van het toestel. Het toestel start nog steeds traag maar nu weet je ongeveer hoe lang het nog duurt.

Al met al ben ik blij dat de update is toegepast maar BB moet eens met een goede browser komen want internetten blijft een traag gebeuren en tegenwoordig is internet net zo belangrijk als communicatiemiddel.

Ohja, ook zou er nog eens een goede WiFi-handler moeten komen. Het instellen van een netwerk is nog steeds een heel gedoe want de automatische opties werken ook met deze versie niet lekker terwijl mijn router wel geschikt is. In de logs van mijn router zie ik wel dat deze reageert op het automatische configuratieverzoek maar daarmee wordt ook duidelijk dat de BB niets doet met het antwoord van de router waarna de configuratie mislukt.

[Edit]

Ja, toch nog een aantal veranderingen ontdekt.

Verandering 1: Hoewel de browser niet sneller laadt krijg ik geen foutmeldingen meer. Voor de update kreeg ik zeer vaak de foutmelding dat de server bezet was of dat de browser bleef hangen tijdens het laden. Hier heb ik geen last meer van gehad. Mijn woorden trek ik dus gedeeltelijk terug aangezien dit een grote verbetering is.

Verandering 2: De wijze waarop de telefoon van de toetsenblokkering gehaald is anders. Dit dient nu te gebeuren via de toets "gedempt" welke zich bovenop het toestel bevindt alleen doet die toets het bij mij bijna niet waardoor het ontgrendelen van het toestel een %$%#$#@% karwij is. :{

Een methode om deze methode te wijzigen heb ik nog niet kunnen vinden, ik zie graag weer de combinatie *+bellen want dit werk toch wel het best. Dan kun je met 1 hand het toestel ontgrendelen en voor de nieuwe manier moet je het toestel met twee handen gebruiken (en ik moet zelfs geweld toepassen).

Toch wel vreemd dat een normale handeling zo is aangepast.

[ Voor 29% gewijzigd door bazs2000 op 18-03-2011 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bazs2000 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 12:09:
Ik heb nu softwareversie v5.0.0.681 op het toestel gezet en hoewel het er allemaal mooier uit ziet is er niet veel veranderd ten opzichte van de gebruikerservaring. Het browsen van sites is nog steeds een trage aangelegenheid en ik had echt gehoopt dat dit zou verbeteren maar helaas, niets van dit alles, het enige wat in de browser merkbaar is veranderd zijn de bookmarks, dit is nu beter ingedeeld.

Een ander groot voordeel is dat wanneer je nu een batterypull doet dat je dan een voortgangsindicator ziet tijdens het opstarten van het toestel. Het toestel start nog steeds traag maar nu weet je ongeveer hoe lang het nog duurt.

Al met al ben ik blij dat de update is toegepast maar BB moet eens met een goede browser komen want internetten blijft een traag gebeuren en tegenwoordig is internet net zo belangrijk als communicatiemiddel.

Ohja, ook zou er nog eens een goede WiFi-handler moeten komen. Het instellen van een netwerk is nog steeds een heel gedoe want de automatische opties werken ook met deze versie niet lekker terwijl mijn router wel geschikt is. In de logs van mijn router zie ik wel dat deze reageert op het automatische configuratieverzoek maar daarmee wordt ook duidelijk dat de BB niets doet met het antwoord van de router waarna de configuratie mislukt.

[Edit]

Ja, toch nog een aantal veranderingen ontdekt.

Verandering 1: Hoewel de browser niet sneller laadt krijg ik geen foutmeldingen meer. Voor de update kreeg ik zeer vaak de foutmelding dat de server bezet was of dat de browser bleef hangen tijdens het laden. Hier heb ik geen last meer van gehad. Mijn woorden trek ik dus gedeeltelijk terug aangezien dit een grote verbetering is.

Verandering 2: De wijze waarop de telefoon van de toetsenblokkering gehaald is anders. Dit dient nu te gebeuren via de toets "gedempt" welke zich bovenop het toestel bevindt alleen doet die toets het bij mij bijna niet waardoor het ontgrendelen van het toestel een %$%#$#@% karwij is. :{

Een methode om deze methode te wijzigen heb ik nog niet kunnen vinden, ik zie graag weer de combinatie *+bellen want dit werk toch wel het best. Dan kun je met 1 hand het toestel ontgrendelen en voor de nieuwe manier moet je het toestel met twee handen gebruiken (en ik moet zelfs geweld toepassen).

Toch wel vreemd dat een normale handeling zo is aangepast.
Intussen is er al een andere OS.1049 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Zijn hier releasenotes van?
Ik wordt er nu wel gek van dat ik de mutetoets moet gebruiken om te ontgrendelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bazs2000 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:43:
Zijn hier releasenotes van?
Ik wordt er nu wel gek van dat ik de mutetoets moet gebruiken om te ontgrendelen.
Op op die website van crackberry, dan zoeken naar 9000. Daar kan je dan een officiële release vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een nieuwere versie .1067 gelanceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:18
Hallo mede tweakers, ik zit met een probleem. Mijn broertje heeft een blackberry bold 9000 gekregen, en heb voor hem een vodafone prepaid kaartje besteld die speciaal voor bb bedoeld is.
Ik heb zelf een bb bold 9700 en had destijds ook zo'n kaartje gekocht, dit was allemaal zo gefixed en kon gelijk pingen en alles, alleen bij mn broertje wil dit dus niet, er gebeurd niks ik kan alleen op wifi.

Heeft iemand van jullie een idee hier over, ik kan ook niet update naar os 5, als ik dat probeer zegt die dat ik een geldig blackberry abonnement nodig heb ?
Heeft iemand van jullie een idee.

BVD Patryk

EDIT

oke ik heb os 5 eindelijk kunnen instaleren, alleen mijn bb internet doet het niet? weet iemand hier raad mee ?

EDIT

Eindelijk het is gelukt, internet werkt, OS5 werkt ;)
Groeten Patryk

[ Voor 14% gewijzigd door gangstahh op 22-04-2011 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:38
Sinds gisteren doet telefoon nogal raar. Als 3G aanstaat kan ik paar minuten internetten totdat hij niks meer wilt laden. Hetzelfde geldt ook voor BBM, Whatsapp en e-mail. Wanneer ik de verbinding naar 2G doet dan werkt alles weer.

Heb intussen al het mogelijke geprobeerd of het te fixen maar niks heeft geholpen. Ligt dit nou aan mijn telefoon of heeft Vodafone problemen met hun netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plisson schreef op zondag 12 juni 2011 @ 00:33:
Sinds gisteren doet telefoon nogal raar. Als 3G aanstaat kan ik paar minuten internetten totdat hij niks meer wilt laden. Hetzelfde geldt ook voor BBM, Whatsapp en e-mail. Wanneer ik de verbinding naar 2G doet dan werkt alles weer.

Heb intussen al het mogelijke geprobeerd of het te fixen maar niks heeft geholpen. Ligt dit nou aan mijn telefoon of heeft Vodafone problemen met hun netwerk?
Mocht je een harde reset hebben gedaan en t probleem blijft zich herhalen , zou ik je adviseren om misschien ngmaals de serviceboeken op te sturen. (setup- e-mailinstellingen- BB teken- serviceboeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Heb een 9000 Bold gekregen met Vodafone software. Nu zit daar dus de Vodafone browser ook op. Hij is simlock vrij en gebruik een Hi simkaartje. Kan ik gewoon de RIM software erop zetten zodat alles van Vodafone eraf gaat? Soort van format zeg maar?

Vandaag is mijn eerste ervaring met een BB dus ben vrij n00bish nog :+

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag ik had hiervoor een htc legend vodafone abbonement met internet heb me legend geruild voor een bold 9000 nu doet ping etc het niet. Is mijn abbonement wel gewoon goed ? of staan mijn instellingen fout? wie kan mij helpen?

Mvg Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
  • Laatst online: 30-06 15:53
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2011 @ 18:40:
Ik heb een vraag ik had hiervoor een htc legend vodafone abbonement met internet heb me legend geruild voor een bold 9000 nu doet ping etc het niet. Is mijn abbonement wel gewoon goed ? of staan mijn instellingen fout? wie kan mij helpen?

Mvg Robert
Je abonnement is prima...voor een niet blackberry.
Om te kunnen pingen zul je een BIS bundel moeten afsluiten bij vodafone.

Voor meer beginners vragen: klik hier Dit is echte een geweldige site. Alles over blackberry (en nog veel meer) kun je daar absoluut vinden !!

[ Voor 8% gewijzigd door FRanatic op 26-06-2011 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja bedankt man en goeie grap. Als ik duidelijk het antwoord op mijn vraag kon vraag kon vinden had ik het hier ook niet gevraagt.

Mvg Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Welkom op GoT Robert :) .

Voor deze BB specifieke diensten heb je inderdaad een speciaal Blackberry abonnement nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds twee weken heb ik een blackberry 9000 Bold. Nu met een vodafoon (prepaid)sim en de bb blox.
In het weekend dat ik me aanmelde bij BIS, upgrade ik de os van os 4 naar v5.00.1036.

Het is wel zo dat Ik twee keer geupgrade heb. De eerste poging is afgebroken daar windows xp crashte. De tweede poging was wel "succesvol".

Voordit kon ik gebruik maken van mij wifi thuis. Na de upgrade en aanmelden bij bis(wat gelukt is) kan ik geen gebruik maken van wifi. WIFI is niet vermeld bij -verbindingen beheren-. Vreemd!

Internetten, emailen, sms bellen gaat goedl.

-APN- en -APN verificatie- stond uit maar nu aan (geen verschil) maar ik kan de APN velden -gebruikersnaam- en -wachtwoord- niet wijzigen; biede velden zijn leeg.

Ik heb een blackberry id en deze is geaccepteerd.

Wat kan ik doen, zodat ik wel de wifi kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emilio142
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-11-2020
Beste tweakers,

Ik heb een vraagje. Mijn zwager heeft al 2 jaar een bold 9000. De laatste tijd doet hij het niet meer zo lekker en vandaag hield het scherm er helaas mee op. Hij heeft daarom de batterij uit het toestel verwijdert en hem opnieuw aangezet. Nadat het toestel weer opgestart was deed het scherm het weer, maar bleken al zijn contacten en berichten te zijn verdwenen. Het verwijderen van de batterij kan het toestel toch niet standaard terug naar de fabrieksinstellingen zetten? De laatste keer dat hij een back up heeft gemaakt is ruim een jaar geleden. Is het misschien een verkeerde instelling of profiel wat automatisch is ingesteld. Of zijn de gegevens echt weg?

Alvast bedankt.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Berichten over abonnementen mogen in De BlackBerry data-abonnementen FAQ