Dan gaat er bij mij toch iets niet goed... Ik houd het maximaal 2 dagen vol, maar als ik zeker wil zijn dat ik op dag 2 's avonds nog ff kan bellen moet ik hem iedere dag opladen. WiFi & bluetooth staan uit, verder nog tips?SgtElPotato schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 19:21:
[...]
Ik heb een normale Bold 9000, die houd het zon 3 dagen uit, als ik hem redelijk intensief gebruik.
Mijn Bold haalt 2, max. 3 dagen, maar dan moet ik niet teveel bellen. Als ik veel bel is hij binnen een dikke dag leeg. Nadeel van smartphones, helaas.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Wat draai je allemaal op de achtergrond? Er kunnen misschien best wat programma's zijn die data-intensief zijn, of veel van de processor vragen, die jij wel gebruikt en ik niet.hermandeperman schreef op woensdag 02 december 2009 @ 19:39:
[...]
Dan gaat er bij mij toch iets niet goed... Ik houd het maximaal 2 dagen vol, maar als ik zeker wil zijn dat ik op dag 2 's avonds nog ff kan bellen moet ik hem iedere dag opladen. WiFi & bluetooth staan uit, verder nog tips?
Maar ik heb ook wel eens dagen dat ie na 1 dag bijna leeg is.
Zucht...
Ha allen, eerste post hier, ben aan het kijken naar de Bold 9700 als vervanger van mijn huidige E71. Mijn huidige E71 heeft imap-mail maar moet hiervoor continu online zijn (umts/gprs whatever). Nu heeft een blackberry pushmail, wat is hier nu in feite anders aan naast het feit dat je een duurder abonnement nodig hebt? Is je telefoon hierbij níet de hele tijd online? Dit scheelt straling misschien?
Verwijderd
Ik heb na een Nokia E71 nu een Backberry Bold 9700. Ik moet zeggen dat ik het toetsenbord nogal raar vind... Is het dat je moet wennen aan blackberry tegenover de E71? Toetsen zijn nogal klein en ook de plaatsing voelt niet natuurlijk. Hebben meerdere mensen hier last van?
Je accu gaat hierdoor langer mee. Dat is het grootste voordeel. Maar volgens de reviews heeft de E72 bijvoorbeeld een langere accuduur.Okasha schreef op donderdag 03 december 2009 @ 08:31:
Ha allen, eerste post hier, ben aan het kijken naar de Bold 9700 als vervanger van mijn huidige E71. Mijn huidige E71 heeft imap-mail maar moet hiervoor continu online zijn (umts/gprs whatever). Nu heeft een blackberry pushmail, wat is hier nu in feite anders aan naast het feit dat je een duurder abonnement nodig hebt? Is je telefoon hierbij níet de hele tijd online? Dit scheelt straling misschien?
Maar je bevestigd hiermee dus dat de blackberry niet continu online hoeft te zijn?
[ Voor 16% gewijzigd door Okasha op 03-12-2009 09:56 ]
Klopt. Ze hebben een speciaal systeem waarmee ze via een ongebruikt GSM signaal een notificatie sturen naar de BB. Daarom heb je een speciaal BB abonnement nodig.Okasha schreef op donderdag 03 december 2009 @ 09:43:
Maar je bevestigd hiermee dus dat de blackberry niet continu online hoeft te zijn?
Ik denk dat je je eerst moet afvragen, waarom wil ik een Blackberry en waarvoor wil ik hem gebruiken. Ik kan me af en toe zwaar irriteren aan de jongeren van nu, die de Blackberry als een mode-object zien en helemaal niet begrijpen waarom ze een Blackberry kopen... Om de naam Blackberry? Om Blackberry Messenger? Waar papa en mama zoveel geld voor betalen... Of gaat het daadwerkelijk wel om de functies van het toestel? Dat vraag ik me nou af...
Ik zelf (22 jaar) gebruik al 3 jaar lang een Blackberry (8110, 9000 en dan nu de 9700) maar heb hem nodig voor me werk! Vindt het ook een heel mooi toestel en ben er ook blij mee, maar sommige lopen er zo mee te koop, dat ik soms wel denk, dat ik maar een ander toestel moet gaan aanschaffen...
Maar ben ik de enige die zo denkt?
Ik zelf (22 jaar) gebruik al 3 jaar lang een Blackberry (8110, 9000 en dan nu de 9700) maar heb hem nodig voor me werk! Vindt het ook een heel mooi toestel en ben er ook blij mee, maar sommige lopen er zo mee te koop, dat ik soms wel denk, dat ik maar een ander toestel moet gaan aanschaffen...
Elk toestel is wennen en elke toestel heeft een andere gebruiksfunctie... Zelfs al kom je van een 9000 naar een 9700 is het wennen, dus voor jou zeker!Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 09:39:
Ik heb na een Nokia E71 nu een Backberry Bold 9700. Ik moet zeggen dat ik het toetsenbord nogal raar vind... Is het dat je moet wennen aan blackberry tegenover de E71? Toetsen zijn nogal klein en ook de plaatsing voelt niet natuurlijk. Hebben meerdere mensen hier last van?
Wat probeer je nu hiermee te zeggen? Op wie reageer je? Ik snap je frustratie niet echt. Of probeer je verkapt te vertellen dat je vandaag 22 geworden bent?mitchi3 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 10:09:
Ik denk dat je je eerst moet afvragen, waarom wil ik een Blackberry en waarvoor wil ik hem gebruiken. Ik kan me af en toe zwaar irriteren aan de jongeren van nu, die de Blackberry als een mode-object zien en helemaal niet begrijpen waarom ze een Blackberry kopen... Om de naam Blackberry? Om Blackberry Messenger? Waar papa en mama zoveel geld voor betalen... Of gaat het daadwerkelijk wel om de functies van het toestel? Dat vraag ik me nou af...
Ik probeer duidelijk te maken, dat een Blackberry niet zomaar een telefoon is. Dat er te weinig wordt uitgehaald, wat het toestel biedt. Als jij je aangesproken voelt, tot mijn spijt, maar ben de afgelopen dagen vrij vaak geconfronteerd met het feit, dat er te veel onweet is over een Blackberry... En dat daar eerst over nagedacht moet worden, voor het aanschaffen. Ik vind het echt heel leuk voor je dat je over een Blackberry nadenkt om aan te schaffen, of inmiddels hebt aangeschaft. Maar zoals je ziet, is er maar een beperkt groepje, hier op tweakers, die zich echt met het toestel bezig houdt, zoals het hoort en daar val jij ook onder... Je doet research, voordat je iets aanschaft! En niet iets koopt en daarna in de kast legt, dat vindt ik zonde, van zo'n mooi toestel!
Verwijderd
Hi all,
ik heb grote problemen met mijn blackberry
Iedere keer als ik bel of gebeld wordt wordt midden in het gesprek de verbinding verbroken.
de andere persoon hoort vervolgens alsof hij in de wacht staat
en ik krijg op een gegeven moment zo'n piep toon dat de verbinding verbroken is. en krijg vervolgens "call failed" in mijn beeld staan.
Ik heb het gevoel dat dit komt door het schakelen tussen gprs en 3g.
iemand ideeen hoe dit op te lossen. ik heb net de BB geupdate naar de recente software die ik vond op de t-mobile site
ik heb dus een t-mobile abbo.
hetzelfde telefoonnr (sim) in een iphone werkt wel perfect.
Iedere keer als ik bel of gebeld wordt wordt midden in het gesprek de verbinding verbroken.
en ik krijg op een gegeven moment zo'n piep toon dat de verbinding verbroken is. en krijg vervolgens "call failed" in mijn beeld staan.
iemand ideeen hoe dit op te lossen. ik heb net de BB geupdate naar de recente software die ik vond op de t-mobile site
Ik deel je mening daarin. Volgens mij postte iemand laatst een bericht met een hele mooie vergelijking van de blackberry en een iphone. De BlackBerry is een telefoontoestel en de iphone een gadget.mitchi3 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 11:06:
Ik probeer duidelijk te maken, dat een Blackberry niet zomaar een telefoon is.
Zelf heb ik een aantal keer achter mijn oren moeten krabben voordat ik de overstap naar de blackberry wilde maken. Niet alleen omdat je er een extra abonnement bij moet nemen maar ook of de functies die in de blackberry benadrukt worden ook echt meerwaarde voor mij hebben. En na vele slapeloze nachten: ja
The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Ik zie de Bold 9700 ook als mogelijke opvolger van m'n E71. Nu heb ik al een keer een Bold 9000 kunnen testen. Het toetsenbord was uiteraard wennen, maar wat ik vooral irritant vond, was dat je eerst op (shift?) en daarna op '.' moest drukken, zodat je uiteindelijk een . kreeg. Maar goed, als je dat toestel daadwerkelijk in gebruik neemt, dan wen je daar natuurlijk aan.
Voornaamste redenen om over te stappen naar een Bold 9700 is de divx playback (gebruikt iemand die, if so, wat zijn je bevindingen), het betere scherm en ping mogelijkheid. Eigenlijk bevalt de E71 zo goed, dat het misschien een sim only wordt...
Voornaamste redenen om over te stappen naar een Bold 9700 is de divx playback (gebruikt iemand die, if so, wat zijn je bevindingen), het betere scherm en ping mogelijkheid. Eigenlijk bevalt de E71 zo goed, dat het misschien een sim only wordt...
Ik denk dat jij je heel wat frustratie kan besparen door het een keer op de man af te vragen waarom zo'n unworthy persoon een BB gebruikt. Verder loop jij eerder te koop met je BB door expliciet aan te geven hoeveel ex BB's je wel niet hebt gehad. Jij hebt em nodig voor je werk, de anderen wellicht om zijn sociale contacten te onderhouden dan wel uit te breiden. No offense verder, maar jij beleeft toch niet minder plezier aan je BB omdat een ander in jouw ogen niet het maximale uit 't toestel haalt, dan wel voor verkeerde doeleinden gebruikt? Je zult altijd mensen houden die goederen gebruiken voor doeleinden waar jij zelf misschien vraagtekens bij zet. Een ander toestel aanschaffen omdat het door een jou onwelgevallige groep mensen gebruikt wordt, is geen oplossing. Verandering van perceptie mogelijk wel.mitchi3 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 10:09:
Verwijderd
mensen,
ik heb een vraagje ikk heb een blackberry bold met een hi eindeloos blackberry internet, maar iedere keer als ik een youtube filmpje wil afspelen krijg ik de melding of ik wil overschakelen naar wap om het filmpje af te spelen....... en mijn vraag is dus ik hoor van mensen dat je voor wap moet betalen en dat ik iedere keer voor youtube zou moeten betalen? gr dion
ik heb een vraagje ikk heb een blackberry bold met een hi eindeloos blackberry internet, maar iedere keer als ik een youtube filmpje wil afspelen krijg ik de melding of ik wil overschakelen naar wap om het filmpje af te spelen....... en mijn vraag is dus ik hoor van mensen dat je voor wap moet betalen en dat ik iedere keer voor youtube zou moeten betalen? gr dion
Je hebt dan toch te maken met een speciale stream abonnement van Hi? Stond me iets van bij dat dit los van de 'eindeloos online'-gebeuren staat van Hi.Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 12:56:
mensen,
The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
-edit-
[ Voor 98% gewijzigd door StephaN900 op 03-12-2009 21:26 ]
Hoi, ik heb een 9700 besteld bij gsmwijzer.nl. Momenteel zijn ze niet voorradig, maar hopelijk lukt het voor de kerst... Lijkt me leuk als er een topic komt specifiek voor deze goede blackberry
Twee keer spatie en je hebt een punt.wilmundo schreef op donderdag 03 december 2009 @ 12:29:
Ik zie de Bold 9700 ook als mogelijke opvolger van m'n E71. Nu heb ik al een keer een Bold 9000 kunnen testen. Het toetsenbord was uiteraard wennen, maar wat ik vooral irritant vond, was dat je eerst op (shift?) en daarna op '.' moest drukken, zodat je uiteindelijk een . kreeg. Maar goed, als je dat toestel daadwerkelijk in gebruik neemt, dan wen je daar natuurlijk aan.
Ik zag dat ze bij 2call.nl wel op voorraad zijn, maar er zit eigenlijk geen prijsverschil tussen met het bestellen bij vodafone zelf, wat dan toch mijn voorkeur heeft (met een 1-jarig abo).basicbeat schreef op donderdag 03 december 2009 @ 17:17:
Hoi, ik heb een 9700 besteld bij gsmwijzer.nl. Momenteel zijn ze niet voorradig, maar hopelijk lukt het voor de kerst... Lijkt me leuk als er een topic komt specifiek voor deze goede blackberry
Ik ga morgen even langs, kijken of ik al kan verlengen en wanneer ik het toestel dan binnen heb.
Verwijderd
Hallo mensen
Ik zou graag zo een blackberry willen aanschaffen maar ik zou graag wat redenen willen weten wat die telefoon nou zo leuk en mooi maakt!
Want hijs wel heel mooi enzo maar ik wil weten of hij technisch ook heel mooi is?
heeft het een goeie mp3 speler heeft het goede wi-fi internet?
heeft het een goeie camera, wat kan je ermee en wat is er zo leuk aan?
Verschilt er veel tussen de 9000 en 9700?
Ik zou graag zo een blackberry willen aanschaffen maar ik zou graag wat redenen willen weten wat die telefoon nou zo leuk en mooi maakt!
Want hijs wel heel mooi enzo maar ik wil weten of hij technisch ook heel mooi is?
heeft het een goeie mp3 speler heeft het goede wi-fi internet?
heeft het een goeie camera, wat kan je ermee en wat is er zo leuk aan?
Verschilt er veel tussen de 9000 en 9700?
Lol, het heeft een toetsenbord, makkelijke layout en je kan er goed op mailen/smsen?
Nadeel:
de browser is gaar en het besturingssysteem lijkt uit de vorige eeuw te komen
Waarom is de blackberry op het moment überhaupt populair bij de jeugd? Om hem nou mooi te noemen gaat mij toch wat te ver, alhoewel beauty is in the eye of the beholder.
Zelf zou ik graag weer voor een iphone gaan, maar dan moet ik dat belachelijke tmobile abo erbij nemen. Vandaar dat ik nu maar voor een blackberry ga, echter sta ik nog voor de keuze
curve 8900: gratis met een 1 jarig abo bij mijn huidige provider (tmobile)
bold 9700: €140 met een 1 jarig abo bij vodafone
Kosten per maand zijn bij tmobile trouwens ook wat lager, het overstappen en het nog niet leverbaar zijn van de 9700 sturen mij in de richting van de 8900, maar de trackpad en 3g pfff keuzes...
Nadeel:
Waarom is de blackberry op het moment überhaupt populair bij de jeugd? Om hem nou mooi te noemen gaat mij toch wat te ver, alhoewel beauty is in the eye of the beholder.
Zelf zou ik graag weer voor een iphone gaan, maar dan moet ik dat belachelijke tmobile abo erbij nemen. Vandaar dat ik nu maar voor een blackberry ga, echter sta ik nog voor de keuze
Kosten per maand zijn bij tmobile trouwens ook wat lager, het overstappen en het nog niet leverbaar zijn van de 9700 sturen mij in de richting van de 8900, maar de trackpad en 3g pfff keuzes...
Ik heb op het Crackberry forum uitvoerig de browser besproken. Hoewel iedereen het er over eens is dat de browser van Android en iPhone beter zijn, zijn de meningen een beetje verdeelt hoe slecht de browser is. Mijn interpretatie is dat de browser voldoende is, maar niet meer dan dat. De E72 heeft een betere browser.StephaN900 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 21:25:
Lol, het heeft een toetsenbord, makkelijke layout en je kan er goed op mailen/smsen?
Nadeel:
Maar waar je vandaan haalt dat het OS uit de vorige eeuw komt is mij een raadsel. Blackberries koop je voor 2 hoofd redenen: Bellen, en e-mailen/sms'en. Daar zijn ze gewoon de beste in. <punt>
Ik zou mezelf geen jeugd meer noemen (33) maar ik vind de Bold 9700 wel een mooi apparaat. Daarnaast zie ik "de jeugd"(wat ik jeugd noem) in de trein maar weinig met Blackberries lopen.
Bold 9700 of Curve 8900. Makkelijk IMO; De Curve heeft geen 3G/UMTS/HSDPA. Dus Bold 9700. (en die is wel leverbaar trouwens) Om nog maar te zwijgen van die trackpad op de Curve.
Ik heb twee dagen geleden mijn contract bij GSMweb gemaild en heb gisteren de mail gehad dat ik middels track and trace het apparaatje mag volgen. Morgen heb ik hem binnen, na verwachting. Ik heb hem met een T-Mobile 2 jaar 150 relax abonnement met instant mail + internet (verplicht) en moet 36 euro bijbetalen.
Mja er zijn genoeg browsers die nog slechter zijn, maar ik kan nu ook niet zeggen dat de browser op de E71 (E72 weet ik niet) erg goed is, feit is gewoon dat hij voor veel mensen " voldoende" is niet wil zeggen dat het daardoor opeens niet erg is. Maar RIM is geloof ik bezig met het ontwikkelen van een nieuwe browser, wat mijn inziens tijd wordt.Aeon schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 09:47:
[...]
Ik heb op het Crackberry forum uitvoerig de browser besproken. Hoewel iedereen het er over eens is dat de browser van Android en iPhone beter zijn, zijn de meningen een beetje verdeelt hoe slecht de browser is. Mijn interpretatie is dat de browser voldoende is, maar niet meer dan dat. De E72 heeft een betere browser.
Maar waar je vandaan haalt dat het OS uit de vorige eeuw komt is mij een raadsel. Blackberries koop je voor 2 hoofd redenen: Bellen, en e-mailen/sms'en. Daar zijn ze gewoon de beste in. <punt>
Ik zou mezelf geen jeugd meer noemen (33) maar ik vind de Bold 9700 wel een mooi apparaat. Daarnaast zie ik "de jeugd"(wat ik jeugd noem) in de trein maar weinig met Blackberries lopen.
Bold 9700 of Curve 8900. Makkelijk IMO; De Curve heeft geen 3G/UMTS/HSDPA. Dus Bold 9700. (en die is wel leverbaar trouwens) Om nog maar te zwijgen van die trackpad op de Curve.
Het OS, ja het werkt, maar is dat een excuus dat het er niet net wat gelikter uit mag zien?
Wat betreft de jeugd, ja ik vind de 9700 ook niet lelijk, maar ik kan ook niet zeggen dat ik het één van de mooiste toestellen vind. En hier in Amsterdam zie je echt veel van de " reljeugd" met een blackberry rondlopen, zal wel weer een rage zijn.
Maar bedankt ik ga vandaag even langs bij tmobile en vodafone kijken of hij op voorraad is en anders bestel ik de 9700 via studentmobiel of gsmweb, bij de eerste is hij goedkoper maar volgens mij is de gemiddelde ervaring met die site niet zo goed.
Ik twijfel nog steeds (e72 of Bold 9700)
Probleem is dat ze op mijn werk BES gebruiken IPV BIS. Volgens mij kan je met BIS ook Outlook Web Access kan intergreren. Maar hoe ben ik nog niet uit.
Als ik BES gebruik, krijg ik een company policy, en kan ik niks meer installeren.
Iemand ervaring met BIS icm OWA? (Outlook Web Access)
Probleem is dat ze op mijn werk BES gebruiken IPV BIS. Volgens mij kan je met BIS ook Outlook Web Access kan intergreren. Maar hoe ben ik nog niet uit.
Als ik BES gebruik, krijg ik een company policy, en kan ik niks meer installeren.
Iemand ervaring met BIS icm OWA? (Outlook Web Access)
Vandaag even langs geweest bij zowel tmobile (leverbaar vanaf januari) en vodafone (wordt elk moment verwacht). Toch maar online besteld nu (1 jarig abo + €102 bijbetalen), hopelijk heb ik hem dan wel eerder binnen.
gefeliciteerd met je aankoop, hopelijk komt ie snel binnenStephaN900 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 15:17:
Vandaag even langs geweest bij zowel tmobile (leverbaar vanaf januari) en vodafone (wordt elk moment verwacht). Toch maar online besteld nu (1 jarig abo + €102 bijbetalen), hopelijk heb ik hem dan wel eerder binnen.
Verwijderd
Weet je het echt zeker ik woon in hartje centrum en ik zie er weinig mee lopen.StephaN900 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 10:24:
[...]
Mja er zijn genoeg browsers die nog slechter zijn, maar ik kan nu ook niet zeggen dat de browser op de E71 (E72 weet ik niet) erg goed is, feit is gewoon dat hij voor veel mensen " voldoende" is niet wil zeggen dat het daardoor opeens niet erg is. Maar RIM is geloof ik bezig met het ontwikkelen van een nieuwe browser, wat mijn inziens tijd wordt.
Het OS, ja het werkt, maar is dat een excuus dat het er niet net wat gelikter uit mag zien?
Wat betreft de jeugd, ja ik vind de 9700 ook niet lelijk, maar ik kan ook niet zeggen dat ik het één van de mooiste toestellen vind. En hier in Amsterdam zie je echt veel van de " reljeugd" met een blackberry rondlopen, zal wel weer een rage zijn.
Maar bedankt ik ga vandaag even langs bij tmobile en vodafone kijken of hij op voorraad is en anders bestel ik de 9700 via studentmobiel of gsmweb, bij de eerste is hij goedkoper maar volgens mij is de gemiddelde ervaring met die site niet zo goed.
Ik zelf ben 17 maar ik vind zo een ding wel mooi en goed door de applicaties die er waarschijnlijk wel veel zijn maar het ziet er wat proffesioneler uit vind ik.
Wij zeggen op ons werk altijd
Iphone for show, Blackberry for Pro!
Wij beheren ons eigen Blackberry Platform en ik kan je vertellen, bedrijfsmatig is er veel vraag naar en het wordt naar alle tevredenheid gebruikt
Iphone for show, Blackberry for Pro!
Wij beheren ons eigen Blackberry Platform en ik kan je vertellen, bedrijfsmatig is er veel vraag naar en het wordt naar alle tevredenheid gebruikt
Verwijderd
Is de bb ook goed om filmpjes mee te maken of is het daarmee en k. telefoon
kun je ook redelijk goede fotos maken?
of applicaties erop droppen?
kun je ook redelijk goede fotos maken?
of applicaties erop droppen?
Hier in de Randstad, precies hetzelfde! Is toch jammer...StephaN900 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 10:24:
[...]
Verwijderd
ik denk dat dit aan t-mobile licht ik heb dit zelfde probleem "gehad"Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 11:20:
Hi all,
ook had ik problemen met gesprekken ontvangen
nu overigens niet meer nu ik firmware updates gedaan heb
Ga maar googlen...
Heb hem vandaag binnen gekregen! Mijn eerste indruk: wow wat is dat ding lekker stevig! Echt solide. Het voelt goed aan. Je merkt duidelijk dan RIM nagedacht heeft over de functies. Typen is heel inventief (dan heb ik het over de speciale symbolen) en de App World is ook super om gewoon even doorheen te browsen. Ding staat al vol met applicaties. Ben ook blij dat er een Enhanced Gmail plugin is zodat mijn labels en stars behouden blijven.
Over een paar dagen een volledige review
Bedankt, dat hoop ik ookgefeliciteerd met je aankoop, hopelijk komt ie snel binnen
Dacht al, ik kan toch niet de enige zijn die dit is opgevallen, is overigens ook pas sinds kort hoor. Toen ik voor mijn iphone een bb had vond iedereen het nog een hele "onhippe" telefoon.mitchi3 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 19:12:
[...]
Hier in de Randstad, precies hetzelfde! Is toch jammer...
Helaas; als ik de BB-menu knop lang inhoud komen er 5 apps naar voren. Telefoon, browser, Startscherm, BlackBerry Messenger en Berichten... Ik ben nu wel vaker de standby-stand gaan gebruiken dmv de mute-toets en ik heb het idee dat dit ietwat scheelt; dit kan echter ook komen doordat ik vanaf datzelfde moment ben geüpgrade naar de laatste OS-versie...SgtElPotato schreef op woensdag 02 december 2009 @ 21:03:
[...]
Wat draai je allemaal op de achtergrond? Er kunnen misschien best wat programma's zijn die data-intensief zijn, of veel van de processor vragen, die jij wel gebruikt en ik niet.
Maar ik heb ook wel eens dagen dat ie na 1 dag bijna leeg is.
Je kan eventueel ook je helderheid van je scherm lager zetten, dat scheelt ook weer wat accuhermandeperman schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 23:31:
[...]
Helaas; als ik de BB-menu knop lang inhoud komen er 5 apps naar voren. Telefoon, browser, Startscherm, BlackBerry Messenger en Berichten... Ik ben nu wel vaker de standby-stand gaan gebruiken dmv de mute-toets en ik heb het idee dat dit ietwat scheelt; dit kan echter ook komen doordat ik vanaf datzelfde moment ben geüpgrade naar de laatste OS-versie...
Het browsen op de bb9700 valt aardig mee! Ik hoorde allemaal slechte berichten dat het niet te gebruiken was etc. Nu kom ik wel van een sonyericsson P1i die noodgedwongen opera moest hebben om te surfen, dus gezien dat ga ik al wel een stap voorruit. Om te bewijzen dat het wel gaat: ik typ dit bericht met de BB :-)
Ik heb trouwens al wel een application excetion gehad door het openen van mn Gmail, maar na vele reboots en het verwijderen van een mail-oplees-programma ging het weer goed :-D
Ik heb trouwens al wel een application excetion gehad door het openen van mn Gmail, maar na vele reboots en het verwijderen van een mail-oplees-programma ging het weer goed :-D
Iemand toevallig zin, in de gelegenheid, de tijd om een apart 9700 topic te maken?
Zou wat beter zijn in mijn opzicht...
Zou wat beter zijn in mijn opzicht...
An sich wil ik het wel doen, verwacht alleen niet dat ik hem vandaag ook gereed heb. Dat zal morgen of overmorgen worden.
* DaMarcus heeft Sinterklaas #Part 2
wow dat zou helemaal geweldig zijn! Ik ben al bezig geweest met een apart topic met de layout van deze startpost maar dat is een hoop gedoe zeg, met html en zo... sterkte Damarcus! en veel plezier met sinterklaas
Oke top!!! Succes!!DaMarcus schreef op zondag 06 december 2009 @ 11:58:
An sich wil ik het wel doen, verwacht alleen niet dat ik hem vandaag ook gereed heb. Dat zal morgen of overmorgen worden.
Bah! nog steeds aan het twijfelen tussen de bold en de Nokia e72. Er zit me nog 1 ding niet lekker; Navigatie.
Is er (of komt er snel) Navigatie software voor de Blackberry? Sygic zou vorig jaar ofzo al een BB versie hebben, maar nog steeds niks. Gebruikt er iemand hier navigatie software?
Garmin heeft wel iets, maar dat is alleen voor de US.
Is er (of komt er snel) Navigatie software voor de Blackberry? Sygic zou vorig jaar ofzo al een BB versie hebben, maar nog steeds niks. Gebruikt er iemand hier navigatie software?
Garmin heeft wel iets, maar dat is alleen voor de US.
Een kleine vraag: hebben jullie een screenprotector op je bold? Ben de laatste tijd de iphone gewend die zo goed als krasvrij is, maar bedacht mij net dat de bold dat wellicht niet is?
Zo nee, wat is dan een aanrader om je scherm te beschermen?
Verwijderd
Ik heb onlangs ook de Bold 9700 aangeschaft. Nou gaat mijn BIS pas 28-12 in en tot die tijd maak ik gebruik van mijn oude Telfort Spot Internet Abbo. Ik kan via de gprs/3g niks qua mail. Gmail app werkt niet en ik kan ook niet mn hotmail checken via mobile.live.com.. Erg raar. Hebben meer mensen hier last van?
Alvast Bedankt
Alvast Bedankt
Verwijderd
Op de bold kan je gewoon nav4all zetten, Werkt heerlijk!
Lekker snel en basic.
Kan je gewoon via blackberry app world downloaden, Of gewoon via de browser
Lekker snel en basic.
Kan je gewoon via blackberry app world downloaden, Of gewoon via de browser
Mobile.live.com durf ik niet te verklaren maar eerder genoemde zaken die je noemt, gaan allen via het BlackBerry APN. Voorheen had ik een BlackBerry Storm en heb ik ook met dit te kampen gehad.Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 11:46:
Ik heb onlangs ook de Bold 9700 aangeschaft. Nou gaat mijn BIS pas 28-12 in en tot die tijd maak ik gebruik van mijn oude Telfort Spot Internet Abbo. Ik kan via de gprs/3g niks qua mail. Gmail app werkt niet en ik kan ook niet mn hotmail checken via mobile.live.com.. Erg raar. Hebben meer mensen hier last van?
Alvast Bedankt
Een tijdelijke remedie voor je mail is Funambol al schijnt dat ook niet helemaal smoothless te werken.
Verwijderd
Ik zie dat er nog geen apart Blackberry Bold 9700 topic is, maar ik had een vraag m.b.t. de BB 9700 i.c.m. de Parrot CK3100. Ik kan de BB linken en hij ziet hem wel in aangesloten telefoons alleen ik krijg hem niet verbonden d.m.v. bluetooth. Heel raar aangezien mijn Nokia E71, prima verbinding maakt. Ik snap het niet helemaal, misschien dat die nog niet herkent word? Meerdere mensen met dit probleem? BB 9700 i.c.m. Parrot? Heeft iemand de oplossing?
www.screenprotector.nl Haal hier altijd mijn screenprotectors... Geen problemen mee en ze zijn nog goed ook!!StephaN900 schreef op maandag 07 december 2009 @ 10:33:
Een kleine vraag: hebben jullie een screenprotector op je bold? Ben de laatste tijd de iphone gewend die zo goed als krasvrij is, maar bedacht mij net dat de bold dat wellicht niet is?
Verwijderd
Ja, www.pdashop.nl, ook besteld. Prima service :-)BladePHQ schreef op maandag 07 december 2009 @ 16:20:
Is de 9700 al ergens in de winkel te krijgen ? Ik hou nooit zo van het wachten op me bestelling
Ik zie hier nogal wat mensen die van de E71 naar de Bold9700 zijn gegaan, overweeg die overstap zelf ook
Al ervaringen, verschillen, mensen die spijt hebben of juist heel tevreden zijn?
Verwijderd
Hi Okasha, ik heb prive de E71 en de 9700 (ter vervanging van de 8820, upgrade owyeaaaOkasha schreef op maandag 07 december 2009 @ 21:17:
Ik zie hier nogal wat mensen die van de E71 naar de Bold9700 zijn gegaan, overweeg die overstap zelf ookAl ervaringen, verschillen, mensen die spijt hebben of juist heel tevreden zijn?
Mis je nog bepaalde dingen die je wel op de E71 hebt en niet op de 9700? Of zijn er voldoende alternatieven op de 9700? Ik heb het dan over applicaties.
15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro
Verwijderd
Gebruik zelf op dit moment op de 9700, live messenger, google maps, hyves applicatie en nog wat BB software. Allemaal gratis, terwijl ik op de E71 ook live messenger heb die je dan na 30 dagen moet kopen ofzo en nog geen hyves applicatie (voor zover ik weet) Verders heb je natuurlijk wel veel applicaties die compatible zijn met symbian s60 v3, maar het ligt eraan wat voor soort gebruiker je bent en welke applicaties je gebruikt. Als je veel met je mail, hyves, msn etc etc doet dan is de BB denk ik op dit moment wat meer gebruiksvriendelijker. Maar op de E71 heb ik wel weer Sygic navigatie en dat is weer niet mogelijk op de BB. Dan moet je wayfinder of nav4all gebruiken. Dus nogmaals het is maar net waar je van houd.azt33 schreef op maandag 07 december 2009 @ 21:57:
Mis je nog bepaalde dingen die je wel op de E71 hebt en niet op de 9700? Of zijn er voldoende alternatieven op de 9700? Ik heb het dan over applicaties.
ik vind de blackberry maps ook wel aardig werken...
Ligt het aan mij of is pdashop.nl stukken duurder dan gsmweb en studentmobiel?Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 20:30:
[...]
Ja, www.pdashop.nl, ook besteld. Prima service :-)
Anders bel ik morgen die laatste 2 wel om te kijken of ze de telefoon nog op vooraad hebben.
PDAshop is inderdaad een stuk duurder. Maar ik weet (uit ervaring) dat zij wel veel meer service bieden. Maar ik zag dat het in mijn geval iets van €60,- scheelt. Dan natuurlijk de vraag of service je dat waard is.BladePHQ schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 02:04:
[...]
Ligt het aan mij of is pdashop.nl stukken duurder dan gsmweb en studentmobiel?
Anders bel ik morgen die laatste 2 wel om te kijken of ze de telefoon nog op vooraad hebben.
Dat is toch een soort Google maps? Daar kan je toch niet mee navigeren? (in de auto dan)ik vind de blackberry maps ook wel aardig werken...
Voor zover ik weet heb je voor BB alleen maar Nav4all.
We hebben ook nog Wayfinder, ervaring heb ik er niet mee.
De enige meerwaarde die ik in BlackBerry Maps zie, is dat je ook de snelheid kan zien.
De enige meerwaarde die ik in BlackBerry Maps zie, is dat je ook de snelheid kan zien.
Niet specifiek met dit model problemen i.c.m. met de Parrot. Echter sommige BB's hebben na enige tijd problemen met BT. Haal de accu er eens voor een paar seconden uit je toestel (uitzetten is niet altijd voldoende), en dan je toestel weer opstarten, en nogmaals proberen.Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 18:21:
Ik zie dat er nog geen apart Blackberry Bold 9700 topic is, maar ik had een vraag m.b.t. de BB 9700 i.c.m. de Parrot CK3100. Ik kan de BB linken en hij ziet hem wel in aangesloten telefoons alleen ik krijg hem niet verbonden d.m.v. bluetooth. Heel raar aangezien mijn Nokia E71, prima verbinding maakt. Ik snap het niet helemaal, misschien dat die nog niet herkent word? Meerdere mensen met dit probleem? BB 9700 i.c.m. Parrot? Heeft iemand de oplossing?
Ik kreeg na een dag al een bevestiging, maar vooralsnog geen info over wanneer mijn telefoon komt, maar er staat dat ik drie dagen moet wachten alvorens contact op te nemen... Hoop wel dat hij deze week nog komt.
Verwijderd
Dit had ik ook. Bij het zoeken op internet en in de FAQ van de Parrot website kwam ik erachter dat je max 5 verbindingen kunt bewaren in je Parrot.Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 18:21:
Dus wat je kunt doen is via Instellingen naar je verbindingen gaan en controleren of daar 5 staan. Zo ja, dan moet je die verwijderen die je niet meer gebruikt.
Bij mij werkte het vervolgens!
Volgens mij is deze ook al bij de Belcompany te koop. Was gister even in Dordt Centrum en daar stond die gewoon in de vitrine.
Het Bold 9700-topic is aanwezig op GoT » BlackBerry Bold 9700 - Deel 1
Deze is nog niet af maar het begin is er
Deze is nog niet af maar het begin is er
Bedankt voor de informatie. Ik gebruik momenteel e-mail, Facebook en Twitter veel, maar zover ik heb gelezen en gezien zijn er allemaal goede alternatieve voor de BB. Dat maakt de keuze natuurlijk een stuk makkelijkerVerwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 22:38:
[...]
Gebruik zelf op dit moment op de 9700, live messenger, google maps, hyves applicatie en nog wat BB software. Allemaal gratis, terwijl ik op de E71 ook live messenger heb die je dan na 30 dagen moet kopen ofzo en nog geen hyves applicatie (voor zover ik weet) Verders heb je natuurlijk wel veel applicaties die compatible zijn met symbian s60 v3, maar het ligt eraan wat voor soort gebruiker je bent en welke applicaties je gebruikt. Als je veel met je mail, hyves, msn etc etc doet dan is de BB denk ik op dit moment wat meer gebruiksvriendelijker. Maar op de E71 heb ik wel weer Sygic navigatie en dat is weer niet mogelijk op de BB. Dan moet je wayfinder of nav4all gebruiken. Dus nogmaals het is maar net waar je van houd.
Ik gebruik zelf geen navigatie op mijn telefoon, daarvoor heb ik een aparte TomTom. Maar ik kan je frustratie wel begrijpen, zelfs op de E71 wilde het bij mij niet altijd goed werken, dat ligt weer aan de GPS (in het buitenland staat A-GPS uit bij mij vanwege de kosten).
15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro
Verwijderd
Over PDAshop.nl, als je met een abonnement de telefoon aanschaft dan zal die vast wat duurder zijn dan bij een andere willekeurige site, maar ik heb de telefoon los gekocht. Zakelijk :-)Aeon schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 08:52:
[...]
PDAshop is inderdaad een stuk duurder. Maar ik weet (uit ervaring) dat zij wel veel meer service bieden. Maar ik zag dat het in mijn geval iets van €60,- scheelt. Dan natuurlijk de vraag of service je dat waard is.
[...]
Dat is toch een soort Google maps? Daar kan je toch niet mee navigeren? (in de auto dan)
Voor zover ik weet heb je voor BB alleen maar Nav4all.
Zoals ik ook al had gelezen is inderdaad Wayfinder ook een optie voor de BB. BB maps kan je mee navigeren, maar is meer een leuke tool voor je locatie te verzenden naar vrienden via de pin. nav4all is gratis, maar maakt wel gebruik van internet. Iedereen met een BIS abonnement zal hier geen problemen mee hebben, maar iemand anders wel..
_Chris_ schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 09:11:
[...]
Niet specifiek met dit model problemen i.c.m. met de Parrot. Echter sommige BB's hebben na enige tijd problemen met BT. Haal de accu er eens voor een paar seconden uit je toestel (uitzetten is niet altijd voldoende), en dan je toestel weer opstarten, en nogmaals proberen.
Bedankt voor de tips ivm parrot. Het is niet zo dat de telefoon niet herkend word in de parrot zodra ik pair. Ik zie de telefoon ook in de parrot. Hij wil alleen geen verbinding maken. Als ik alleen de 9700 bij mij heb, maakt hij niet automatisch de verbinding, ook als ik zeg, verbinding maken met de 9700 dan doet de parrot ook niets. Alleen met mijn E71, dus ik vraag me sterk af wat er aan de hand is. Zal dat met die batterij eens proberen. En ook maar voor de zekerheid in de parrot kijken. Misschien nog meer mensen tips?Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 09:04:
[...]
Dit had ik ook. Bij het zoeken op internet en in de FAQ van de Parrot website kwam ik erachter dat je max 5 verbindingen kunt bewaren in je Parrot.
Dus wat je kunt doen is via Instellingen naar je verbindingen gaan en controleren of daar 5 staan. Zo ja, dan moet je die verwijderen die je niet meer gebruikt.
Bij mij werkte het vervolgens!
Geen dank :-). Twitter applicaties heb je sowieso ook voor de BB, facebook weet ik niet. Ik heb navigatie in mijn auto zitten, dus daarvoor heb ik gelukkig geen telefoon hoeven kiezen. Ik heb wel op de E71 Sygic staan voor als ik ergens ben en even snel wil weten hoe ik er moet komen. Maar daar gebruik ik nu ook weleens BB maps voor. Google maps heb ik er ook op staan.azt33 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 13:42:
[...]
Bedankt voor de informatie. Ik gebruik momenteel e-mail, Facebook en Twitter veel, maar zover ik heb gelezen en gezien zijn er allemaal goede alternatieve voor de BB. Dat maakt de keuze natuurlijk een stuk makkelijker
Ik gebruik zelf geen navigatie op mijn telefoon, daarvoor heb ik een aparte TomTom. Maar ik kan je frustratie wel begrijpen, zelfs op de E71 wilde het bij mij niet altijd goed werken, dat ligt weer aan de GPS (in het buitenland staat A-GPS uit bij mij vanwege de kosten).
Trouwens, alles ivm de BB 9700 kan vanaf nu in DaMarcus zijn topic worden gepost!!!
Er bestaat een Facebook-applicatie voor BlackBerry OS van Facebook zelf. Voor Twitter gebruik ik UberTwitter, naar mijn mening een hele goede Twitter-applicatie. Daar zit dan ook alles in wat je via het 'gewone' Twitter (twitter.com) ook kan uitvoeren.
Naast UberTwitter wordt ook TwitterBerry veelal aangeraden al heb ik daar geen evaring mee.
Naast UberTwitter wordt ook TwitterBerry veelal aangeraden al heb ik daar geen evaring mee.
Volgens mij staan er ook heel veel in de App World....DaMarcus schreef op woensdag 09 december 2009 @ 16:05:
Er bestaat een Facebook-applicatie voor BlackBerry OS van Facebook zelf. Voor Twitter gebruik ik UberTwitter, naar mijn mening een hele goede Twitter-applicatie. Daar zit dan ook alles in wat je via het 'gewone' Twitter (twitter.com) ook kan uitvoeren.
Heb eergisteren perongeluk Maps verwijderd. Nu kan ik via blackberry.nl een link naar mijn bb-emailadres sturen zodat ik een direct link krijg. Alleen geeft die link aan dat BB Maps alleen geschikt is voor OS met V4.2 en 4.3.
Hoe krijg ik Maps er weer op? Iemand enig idee?
Zucht...
Desktop Manager opstarten en dan Application Loader -> Toepassingen toeviegen/verwijderen... En dan Blackberry Maps aanvinkenSgtElPotato schreef op donderdag 10 december 2009 @ 19:22:
Heb eergisteren perongeluk Maps verwijderd. Nu kan ik via blackberry.nl een link naar mijn bb-emailadres sturen zodat ik een direct link krijg. Alleen geeft die link aan dat BB Maps alleen geschikt is voor OS met V4.2 en 4.3.
Staat er niet bij? Ik krijg alleen maar een lijst met programma's die ik heb geinstaleerd van derden.mitchi3 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 19:32:
[...]
Desktop Manager opstarten en dan Application Loader -> Toepassingen toeviegen/verwijderen... En dan Blackberry Maps aanvinken
Kreeg eerst trouwens wel een lijst, met alle standaard software van de BB. Een Instelling ofzo?
Edit:
Desktop manager opnieuw geinstaleerd, en hij doet het weer
[ Voor 7% gewijzigd door SgtElPotato op 10-12-2009 20:03 ]
Zucht...
Ik heb een BIS bij vodafone, en internet e.d. werkt allemaal super.
Alleen sommige applicaties eisen dat ik een APN invul. Nu heb ik geen onbeperkt internet van Vodafone zelf, maar kan ik dit gewoon invullen zonder dat ik extra kosten maak? Of kan ik dit beter niet doen.
Alleen sommige applicaties eisen dat ik een APN invul. Nu heb ik geen onbeperkt internet van Vodafone zelf, maar kan ik dit gewoon invullen zonder dat ik extra kosten maak? Of kan ik dit beter niet doen.
Zucht...
Met BIS heb je ook onbeperkt internet 
Wat betreft je APN-gegevens heb ik het volgende ingevuld:
Wat betreft je APN-gegevens heb ik het volgende ingevuld:
- APN: live.vodafone.com
- Inlog: vodafone
- Password: vodafone
Oke, ik wou het even zeker weten, want als ik het lees op andere forums weliswaar amerikaans/engels, zeggen ze allemaal dat het extra kosten mee brengt.
Ik heb het nu ingesteld en de progrmma's die het nodig hebben werken naar behoren. Mmm toch niet? Krijg bij sommige apps nog steeds foutmelding dat de APN settings niet goed staan
Hopen dat ik geen extra kosten krijg
Wunderradio werkt nog steeds niet? Krijg steeds een connect server failed fout.
Ligt denk ik aan de app zelf?
Ik heb het nu ingesteld en de progrmma's die het nodig hebben werken naar behoren. Mmm toch niet? Krijg bij sommige apps nog steeds foutmelding dat de APN settings niet goed staan
Hopen dat ik geen extra kosten krijg
Wunderradio werkt nog steeds niet? Krijg steeds een connect server failed fout.
Ligt denk ik aan de app zelf?
[ Voor 27% gewijzigd door SgtElPotato op 17-12-2009 23:28 ]
Zucht...
Geen zin om te betalen voor je Thema's?
Maak je eigen thema's met de Blackberry Theme Studio : http://na.blackberry.com/eng/services/themestudio/
Je kunt er heel veel mee aanpassen, maar het is, vind ik, in het begin een moeilijk programmatje.
Maak je eigen thema's met de Blackberry Theme Studio : http://na.blackberry.com/eng/services/themestudio/
Je kunt er heel veel mee aanpassen, maar het is, vind ik, in het begin een moeilijk programmatje.
Zucht...
Is er eigenlijk al een youtube applicatie beschikbaar van youtube zelf?
Want de kwaliteit van de filmpjes vind ik wel een beetje om te huilen. Via Xenozu e.d.
m.youtube.nl gaat opzich wel. Maar waarom krijgt de Storm wel een app en de bold niet
Want de kwaliteit van de filmpjes vind ik wel een beetje om te huilen. Via Xenozu e.d.
m.youtube.nl gaat opzich wel. Maar waarom krijgt de Storm wel een app en de bold niet
[ Voor 27% gewijzigd door SgtElPotato op 23-12-2009 22:02 ]
Zucht...
Goedendag,
mooie topic !!! ga zo door.
Ik heb een vraag, ik maak gebruik van een blackberry bold 9000 inclusief instant-email. Valt het gebruik van Blackberry Maps en Youtube onder de normale kosten, of worden er dan extra kosten verekend. Ik maak gebruik van T-mobile.
mooie topic !!! ga zo door.
Ik heb een vraag, ik maak gebruik van een blackberry bold 9000 inclusief instant-email. Valt het gebruik van Blackberry Maps en Youtube onder de normale kosten, of worden er dan extra kosten verekend. Ik maak gebruik van T-mobile.
Dit valt onder de normale kosten, dit zit bij het internetgebruik in
Maar zodra ik een youtube filmpje wil gaan bekijken vraag de browser naar wapstreaming. En ik zie de overige kosten op mijn T-mobile pagina ook hoger worden??
Aan welke instellingen moet ik wat veranderen?
Wil er toch even op terug komen wat betreft de Navigatie, zijn die navigatie die jullie noemden ook offline te gebruiken of moet dit online?
Heb iets gelezen over Garmin Mobile kunnen jullie dit of ervaringen mee?
Heb iets gelezen over Garmin Mobile kunnen jullie dit of ervaringen mee?
10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple
Kijk wat er bij de APN settings staat. Deze moeten of niet ingevuld zijn, of ingevuld dat ze verwijzen naar de blackberry server.BlacKstaR- schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 11:27:
Maar zodra ik een youtube filmpje wil gaan bekijken vraag de browser naar wapstreaming. En ik zie de overige kosten op mijn T-mobile pagina ook hoger worden??
Ik heb bijvoorbeeld blackberry.vodafone.nl , als ik live.vodafone.nl instel, wat op de normale telefoons word gebruikt, maak ik extra kosten, omdat ik geen internet-abo van vodafone heb.
Zucht...
Verwijderd
Mogguh BB gebruikers :0
Krijg bij het willen gebruiken van google maps de volgende melding:
Netwerk niet beschikbaar. Voor dit apparaat is een dataverbinding nodig. Sommige BB's moeten eerst opnieuw geconfigureerd worden. Ga op de pc naar www.google.com/gmm voor meer informatie.
Edit:
Heb de link geprobeerd te openen maar dit wilde niet. Iemand een oplossing?
Bij voorbaat dank en alvast de beste wensen voor iedereen
Netwerk niet beschikbaar. Voor dit apparaat is een dataverbinding nodig. Sommige BB's moeten eerst opnieuw geconfigureerd worden. Ga op de pc naar www.google.com/gmm voor meer informatie.
Edit:
Doet de rest het wel gewoon? Andere apps? Heb je een BIS?Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 08:50:
Mogguh BB gebruikers :0
Edit:
Keer opnieuw opstarten anders, mocht dat ook niet werken, opnieuw installeren?
Zucht...
Verwijderd
Ik heb sinds ik de Bold heb al een probleem en ik krijg het niet verholpen. Het heeft te maken met Wifi en het punt is dat ik de Wifi verbinding niet stabiel kan krijgen.
Om de zoveel seconden valt hij weer weg en maakt hij na een minuut pas weer verbinding. Het ligt niet aan het Wifi netwerk want het is op meerdere netwerken waar ik het geprobeerd heb zo. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn en wat ik er aan kan doen? Ik heb de nieuwste firmware...
Ik denk dat het iets te maken heeft met het inloggen bij Blackberry want bij wifi diagnostiek (op het moment dat er geen verbinding is) zie ik allemaal groene vinkjes staan behalven bij blackberry infrastructure en vpn. Als er wel verbinding is zie ik wel vinkjes bij blackberry infrastructure staan en nogsteeds niet bij vpn.
Alvast bedankt!
Om de zoveel seconden valt hij weer weg en maakt hij na een minuut pas weer verbinding. Het ligt niet aan het Wifi netwerk want het is op meerdere netwerken waar ik het geprobeerd heb zo. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn en wat ik er aan kan doen? Ik heb de nieuwste firmware...
Ik denk dat het iets te maken heeft met het inloggen bij Blackberry want bij wifi diagnostiek (op het moment dat er geen verbinding is) zie ik allemaal groene vinkjes staan behalven bij blackberry infrastructure en vpn. Als er wel verbinding is zie ik wel vinkjes bij blackberry infrastructure staan en nogsteeds niet bij vpn.
Alvast bedankt!
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2010 15:51 ]
Verwijderd
Ik ben al een half jaar in het bezit van de bb bold en hij bevalt mij in vele opzichten uitstekend. Vooral mail en doc to go ben ik helemaal weg van. De browser is vergeleken met sommige andere smartphones niet heel goed, maar met de juiste applicaties (viigo, bloomberg, fancytran, g-mail plugin) heb ik deze ook een stuk minder nodig.
Het enige dat me tot nu toe wel tegenvalt, is dat er zo weinig Nederlandse ontwikkelaars zijn die apps maken voor de bb. Zo heb ik wel van LexionAir een app gevonden waarmee je NOS teletekst kan bekijken, alleen zij vragen na een trial periode iets van 3 euro per maand. Dit heb ik er niet voor over en vind ik ook relatief veel te duur. Wat mij ook goed van pas zou komen is een app van de NS of 9292ov (aangezien ik een student ben). Een tv gids zou ook leuk zijn. Zo kan ik nog wel wat dingen verzinnen.. Dan is het toch jammer dat bb in NL blijkbaar nog niet groot genoeg is. Heeft iemand hier wel Nederlandse apps kunnen vinden?
Ik heb ook verschillende radio programma's uitgeprobeerd (wunderradio, slacker, nobex), maar tot nu toe nog niet tevreden. Welke ontvangt het beste Nederlandse radiozenders?
Het enige dat me tot nu toe wel tegenvalt, is dat er zo weinig Nederlandse ontwikkelaars zijn die apps maken voor de bb. Zo heb ik wel van LexionAir een app gevonden waarmee je NOS teletekst kan bekijken, alleen zij vragen na een trial periode iets van 3 euro per maand. Dit heb ik er niet voor over en vind ik ook relatief veel te duur. Wat mij ook goed van pas zou komen is een app van de NS of 9292ov (aangezien ik een student ben). Een tv gids zou ook leuk zijn. Zo kan ik nog wel wat dingen verzinnen.. Dan is het toch jammer dat bb in NL blijkbaar nog niet groot genoeg is. Heeft iemand hier wel Nederlandse apps kunnen vinden?
Ik heb ook verschillende radio programma's uitgeprobeerd (wunderradio, slacker, nobex), maar tot nu toe nog niet tevreden. Welke ontvangt het beste Nederlandse radiozenders?
Ben toch benieuwd welke Navigatie systeem jullie gebruiken en hoe de bevindingen zijn.
Vertel er ook even bij of het een online of offline systeem is.
10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple
Ik gebruik Nav4All, online, en vind het redelijk goed werken. Snel een GPS fix, en je kan best snel beginnen met navigeren als je hem hebt ingesteld. Het weet ook van veel wegen de max snelheid, en als je te hard rijd krijg je een waarschuwing.JJmac schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 22:10:
Ben toch benieuwd welke Navigatie systeem jullie gebruiken en hoe de bevindingen zijn.
Zucht...
Verwijderd
K heb een BB Bold gekocht via gsmweb.nl met een t-mobile abb met BIS. Echter is de telefoon niet gebruiksklaar voor t-mobile. Er wordt namelijk per provider een andere versie software of iets dergelijks geinstaleerd. Het komt erop neer dat mijn toestel niet geconfigureerd is voor BIS en BES. Hierdoor kan ik bij de browser bijv geen web&walk selecteren en doet BB maps t niet. Iemand een idee wat voor stukje software ik hiervoor kan dll of een ander idee om dit te verhelpen? T-mobile kan niets doen en staan alleen garant voor toestellen die ze zelf hebben geleverd...
Bij een Blackberry stoppen ze meestel vanuit de provider de gegevens in het toestel wat je zelf 'niet' kunt aanpassen. Is hier dus niet gebeurd? Wat me al raar lijkt.Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 17:05:
K heb een BB Bold gekocht via gsmweb.nl met een t-mobile abb met BIS. Echter is de telefoon niet gebruiksklaar voor t-mobile. Er wordt namelijk per provider een andere versie software of iets dergelijks geinstaleerd. Het komt erop neer dat mijn toestel niet geconfigureerd is voor BIS en BES. Hierdoor kan ik bij de browser bijv geen web&walk selecteren en doet BB maps t niet. Iemand een idee wat voor stukje software ik hiervoor kan dll of een ander idee om dit te verhelpen? T-mobile kan niets doen en staan alleen garant voor toestellen die ze zelf hebben geleverd...
Ik zou contact opnemen met GSMweb, want anders heb je er natuurlijk niks aan...
Zucht...
Heb je al een account aangemaakt bij instantemail.t-mobile.nl? Daar kun je je emailadressen instellen die voor BES gebruikt worden. Bij mijn toestel was dat het enige wat ik hoefde te doen om alles werkend te krijgen.Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 17:05:
Verwijderd
quote:
Boldd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 17:05:
Bij een Blackberry stoppen ze meestel vanuit de provider de gegevens in het toestel wat je zelf 'niet' kunt aanpassen. Is hier dus niet gebeurd? Wat me al raar lijkt.
Dat is idd exact wat er niet is gebeurd. Niemand een idee hoe ik zelf aan die gegevens van t-mobile kan komen?
Boldd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 17:05:
Bij een Blackberry stoppen ze meestel vanuit de provider de gegevens in het toestel wat je zelf 'niet' kunt aanpassen. Is hier dus niet gebeurd? Wat me al raar lijkt.
Dat is idd exact wat er niet is gebeurd. Niemand een idee hoe ik zelf aan die gegevens van t-mobile kan komen?
Installatie - email setup. Als er BIS op je SIM zit moet het daar goedkomen.
BIS gaat ook via je toestel, je toestel moet geregistreerd staan bij T-mobile.hermandeperman schreef op zondag 10 januari 2010 @ 11:24:
Zoek eens op of je je service books geregistreerd hebt, en of je telefoon is aangemeld op het netwerk.
[ Voor 83% gewijzigd door SgtElPotato op 10-01-2010 11:28 ]
Zucht...
Ik kon mijn BB Bold ook niet instellen via de BB zelf, moest het echt doen via de webpagina.hermandeperman schreef op zondag 10 januari 2010 @ 11:24:
Je kan dan ook de servicebooks opnieuw naar je toestel laten verzenden, wil nog wel eens een oplossing zijn als je problemen met je toestel hebt.
Wanneer komt OS5 eigenlijk officieel voor de Bold? Als die überhaupt al komt
Zucht...
Zie crackberry.com => forums.
OS5.0 is al vrijgegeven door een provider, helaas nog niet door T-Mobile Nederland..
OS5.0 is al vrijgegeven door een provider, helaas nog niet door T-Mobile Nederland..
Waarom moet die blackberry toch altijd muziek indexeren als ik hem opnieuw opstart...
Hij liep vanmiddag vast toen ik ff een smsje wou typen, maar was aan het internetten, muziek, en nog wat IM applicaties open. Batterij eruit, en weer 15-25 minuten wachten voordat ik hem fatsoenlijk kon gebruiken.
Enigste nadeel
Hij liep vanmiddag vast toen ik ff een smsje wou typen, maar was aan het internetten, muziek, en nog wat IM applicaties open. Batterij eruit, en weer 15-25 minuten wachten voordat ik hem fatsoenlijk kon gebruiken.
Enigste nadeel
Zucht...
Let op:
Berichten over abonnementen mogen in De BlackBerry data-abonnementen FAQ
Berichten over abonnementen mogen in De BlackBerry data-abonnementen FAQ