The Lord of the Rings Online - Deel 14 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 43 Laatste
Acties:
  • 162.612 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:43
Zo, net mijn laatste char 65 aan laten tikken. Ben er nu ook wel zat van na er 3 te hebben gedaan. :P
Nu op naar wat meer radiance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet dat ik wat achterloop als ik al die dingen lees over de nieuwe raid maar gisteren dan toch de Blind One neergehaald. (Mee geholpen met een vriend en zijn groep). Vreemde groep wel: drie wipes op die giant fumeroles, maar baas 3+4+BO gaat dan toch van de eerste keer neer.
Met de melding dat de mistress zoveel eenvoudiger is, gaan we nog twee keer dood bij haar. Omdat het dan al 00.30 is en ik er vandaag vroeg uit moest toch maar opgegeven. Die mistress leek helemaal zo moeilijk niet eigenlijk maar goed. Nu ik locks heb ga ik vanavond proberen de kin mee te nemen.

En zo heb ik ook eindelijk die irritante quest voltooid die al meer dan een half jaar in mijn bags zat (lichtje opsteken in mistress room).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 13:48
De mistress vereist ff wat coordinatie, zeker als je overgaat van fase 2 naar fase 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mistress moet je 1x gehaald hebben, daarna is die simpel, want dan ken je 't truucje, andere bosses in DN blijven wel lastig, omdat je goed op moet blijven letten - moet bij mistress natuurlijk ook wel, maar daar is 't minder cruciaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mistress gelukt vanaf de 2e keer. 1e stonden nog te veel mensen bij de rand, ondanks mijn waarschuwing, maar goed, het was voor 10 van de 12 de eerste keer. Tweede keer beter opgelet en dan ging het netjes. Daarna SG 6mans nog gedaan en ten slotten nog een barrow downs surival (6 man) wat 23 minuten opleverde.

Op zich is DN inderdaad niet zo moeilijk, trollen zijn simpel (toch hoe wij het doen, snap niet waarom mensen dit de moeilijkste vinden). Zholuga is lachertje. Heal boss kan lastig zijn omdat 1 persoon dit totaal kan verknoeien, maakt niet uit welke class hij is. Crawler valt wel mee. BO is de moeilijkste en ik moet zeggen dat dit eigenlijk nog goed meeviel maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In vergelijking met de rest zijn de trollen wel lastig hoor, komt omdat de damage output van die trollen gewoon hoog wordt als de aggro onverhoopt mis gaat.

Maar je hebt gelijk, BO is de enige waar nog wel wat coordinatie is vereist, helemaal als het merendeel 65 is en ruim in z'n radiance zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat vind ik dus niet. Bij trollen heb je 2 mensen nodig die weten wat ze doen, bij flagit heb je er praktisch 12 nodig. Twee tanks bij trollen en er is echt geen probleem. (nu, de kwaliteit van onze tanks is meestal wel vrij goed).
Pak dat je 5 mensen hebt die goed zijn, 5 gewoon en twee "slecht" (niet luisteren enzo), zal je de trollen nog eenvoudig neerkrijgen. Heb je 11 mensen die goed zijn en 1 persoon die niet wil luisteren dan krijg je flagit dus niet neer. (ofwel ontploft die man de helft van de groep, ofwel schiet hij de baas naar full morale).

Maar misschien is dit gewoon omdat ik tank ben, en heel gemakkelijk het troll-gevecht kan manipuleren en in de hand houden, terwijl ik bij flagit moet hopen dat de rest doet wat ze moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteravond nieuwe PC geinstalleerd, wat een verschil zeg. Vloeiend op 1920x1200 met alles op max details, eerste loading screen (na inloggen) kostte maar 5 seconden, ipv de minuut die ik op mn oude pc had.. briljant!

[ Voor 9% gewijzigd door MueR op 03-02-2010 13:38 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Snelheidswinst door de ssd?

Nou heb ook net een nieuw pc staan: win 7, 4 gb, 500 gb 32 mb cache 7200 rpm, ati 5750 1 gb vram (dx11). Eerste 4 dagen maar kunnen rondklikken met de muis.
Lotro nog niet kunnen installeren omdat het nieuwe mobo geen ps/2 aansluiting heeft, ik enkel ps/2-toetsenborden heb staan en het speciaal gekochte overgangstukje van ps/2 naar usb (van usb naar ps/2 had ik meerdere stekkertjes liggen) niet bleek te werken :(

Nieuw usb-toetsenbord gekocht. Vanavond gaan we weer lekker ertegenaan. Na de l-a-n-g-e install van Lotro. Dus Lotro Angmar install, meteen MoM erin en dan pas laten updaten? Heb geen backup van vorige client staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan je beter gewoon de meest recente client downloaden ergens. Als je alles los gaat installeren ben je veel langer bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
MueR schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 14:22:
Kan je beter gewoon de meest recente client downloaden ergens. Als je alles los gaat installeren ben je veel langer bezig.
Suggesties voor dat "ergens"? Woon in België en hebben dus van die leuke datalimieten. Heel de zwik downloaden, is hier niet zo'n evidentie bij een limiet van 30 gb per maand. Moet nog EVE erop zetten, WoW met updates, Office 2003 SP... Dat gaat hard. Patches zijn ook niet meer zo licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
Hurtebise schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 14:44:
[...]

Suggesties voor dat "ergens"? Woon in België en hebben dus van die leuke datalimieten. Heel de zwik downloaden, is hier niet zo'n evidentie bij een limiet van 30 gb per maand. Moet nog EVE erop zetten, WoW met updates, Office 2003 SP... Dat gaat hard. Patches zijn ook niet meer zo licht.
Wat is het meest recente wat je tot je beschikking hebt? De Mines of Moria dvd? Heb je nog patches op je computer staan? Als je een Mines of Moria dvd hebt (maakt niet uit welke versie), dan hoef je de Shadows of Angmar dvd in ieder geval niet eens te gebruiken: je kunt rechtstreeks vanaf de MoM dvd installeren.

Ik vraag me echter af wat meer van je datalimiet afsnoept: een full client van 9GB downloaden of updaten vanaf Mines of Moria. Kun je anders niet op werk/school de client downloaden? Misschien ken je iemand die het wel voor je kan downloaden en je een dvd'tje wil toesturen?

Nog andere optie:
Installeer (vanaf MoM dvd bijv.) op een laptop het spel, laat het spel updaten op je werk/school. Installeer het spel op de pc waar je op speelt, kopieer de map van de laptop over je verse installatie heen. Zou moeten werken volgens mij...

[ Voor 10% gewijzigd door The Flying Dutchman op 03-02-2010 15:10 ]

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Ben eens benieuwd welke werkgever het toestaat om een game te updaten via het werk-netwerk. :-)
Ik werk niet op de IT-afdeling. Zijn wel een beetje maatjes met me, maar zo close zijn ze nu ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je bij telenet zit download dan snachts/sochtends, dat is aan "halve prijs" 2 gig is 1 gig van je tellertje af. Geen idee hoe dat zit bij belgacom of andere providers.
Als je in Leuven (of omstreken leuven) woont mag je altijd bij mij een kopie komen halen van de hele map. Dan installeer je gewoon de MoM cd, en kopieer je die map erover. (of eventueel de SoM patch, neemt minder in).
Anders Mom installeren, de patch van Mirkwood downloaden en installeren. (of een vriend dit laten downloaden).

Om die reden vond ik het ook vrij jammer dat SoM geen dvd-release was. Voor ons Belgen is zoiets toch nog handig :(

Aan de unief bv zullen ze inderdaad niet moeilijk doen als je even een game-update binnentrekt, maar op werk moet je met zo'n dingen toch oppassen. (als je niet zelf werkt op de afdeling die het netwerk beheert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Nou vanochtend eens gekeken. Stond de client op GHell versie tot Volume II Book 8. Iets van 9.7 Gb. Estimated download time 1u15. :D

[ Voor 4% gewijzigd door Hurtebise op 04-02-2010 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie de afgelopen week gemerkt dat de 3e baas in SG generfd is? Gisteren voor het eerst deze week weer een run gedaan en de 3e baas ging bijzonder makkelijk, we hadden zelfs geen FH nodig en ondanks de gebruikelijke fears, 2 maal een kick op mij (tank) een spirit die daardoor de mobs kwam bijstaan is niemand in de problemen geweest en lag hij binnen no time. Er leken ook minder adds te spawnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je eenmaal die run gedaan? kan zijn dat het toeval was, bugje ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja we hadden maar tijd voor 1 run, vanavond of morgen gaan we weer. Iedereen was echt verbaasd, we hebben deze run al een aardige tijd onder de knie maar dit was veruit de makkelijkste. Misschien een bugje idd of erg veel geluk? We gaan het zien, ben alleen benieuwd of meerdere dit ervaren hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik niet in elk geval, kben niet zo'n raider. De enige raid die ik gedaan heb is Helegrod (en zelfs die heb ik niet gehaald) :D

ik denk overigens dat de devs gewoon regelmatig zitten te tweaken zodat bepaalde instances makkelijker worden zodat ze toegankelijker worden voor een groter publiek. Misschien hebben ze dat ook hier gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ditvoorst
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-11-2018
Sinds Gisteravond begonnen met dit spel, na een aantal jaar wow te hebben gespeeld in de lvl 60 tijd. Was ik toe aan iets nieuws.

Het lijkt veel op wow, maar toch anders en het geeft een goede indruk op het eerste gezicht.

Ik had nog wel een paar vraagjes.

Hoe kan ik instellen dat als ik met me rechtermuisknop op een mob klik mijn char dan daar ook heenloopt en aanvalt?

Men Captain een goede keuze?

Addons nodig op dit makkelijker te kunnen spelen?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ditvoorst schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 12:30:
Hoe kan ik instellen dat als ik met me rechtermuisknop op een mob klik mijn char dan daar ook heenloopt en aanvalt?

Men Captain een goede keuze?

Addons nodig op dit makkelijker te kunnen spelen?
Auto move to target kun je aanzetten ergens onder UI opties volgensmij.
Captain is een allround class, die vanalles wat kan... bespeel hem zelf (nog) niet.
Addons zijn er niet in LOTRO, je kunt wel wat custom skins downloaden op www.lotrointerface.com.

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Onder combat bij de options, kan je aanvinken dat je char naar je target toeloopt. Let wel op als je daarbij auto target forwarding kiest, want voor je het weet loop je een groep mobs in :+ .

Captain is zeker nice. Beetje de paladin in Lotro. Aardige healer en vooral lekker buffs (morale, power restore, melee dmg increase, crit chance buff, ook fear remove is zeer handig) in parties.

[ Voor 13% gewijzigd door Hurtebise op 04-02-2010 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wij hebben ook SG gedaan vorige week en dat leek redelijk eenvoudig. Maar we hadden wel een heel mooi gebalanceerde groep, veel dps en goede spelers. Ik had ook de indruk dat de fears minder frequent waren, maar missch was dit door de hoge damage?

Ditvoorts, captain is een goede keuze, net zoals elke class maar het hangt er wat vanaf wat je leuk vindt. Captain is vooral super in groups door zijn vele buffs, beetje healing en de mogelijkheid om beetje te tanken. Een echte all-rounder dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb niet 't idee dat die generfed is, groepssamenstelling maakt er wel heel erg uit en het moment dat je overgaat naar de 2e fase - dat er veel adds gaan komen - kan ervoor zorgen dat die 2 adds die in 't begin telkens komen niet geactiveerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hadden 2 hunters, LM, Cappy, healer en tank. Niet de meest ideale groep wel ervaren spelers. Misschien een combi van skills en geluk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Add-ons (in de vorm van welke bot dan ook) zijn verboden. De enige add-ons die volgens mij legaal te gebruiken zijn, zijn add-ons die je GUI een beetje wijzigen. Dit voegt geen functionaliteit toe, maar misschien vind je het mooier of net wat handiger. Zelf gebruik ik geen add-ons.

Mijn main is een captain, ik vind het een erg leuke klasse om mee te spelen.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:19

TAA

Liever IRC

Gisteravond eindelijk eens een soepele DG run; om 20.20 begonnen en 21.05 was de HM loot van Durchest verdeeld. Door naar de twins maar om 22.20 mislukte HM doordat we te weinig ranged DPS/CR bij hadden. Met wat zieken (beterschap MueR!) en mensen met slaaptekort toen maar snel EM gedaan omdat we toch graag zondag eens naar de Lieutenant willen. Dropte voor het eerst een item waar mensen op wilde rollen (afgezien van de barteritems); Bracelet of the Tower. Berg AG, Morale en klein beetje power + ICPR. Zondag eindelijk eens naar de top van toren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heh da's grappig... bij ons gister min of meer hetzelfde verhaal. Om 19:50 begonnen we en om 20:30 was Dutchest hm neer. Met 2 tanks (in dit geval guardians) op de baas en de rest op een kluitje is het gevecht prima te doen. De weg naar de 2 bazen daarna ging redelijk. Af en toe een wipe door een verkeerde pull of iemand die z'n oogje niet op tijd doorhad en dergelijke maar uiteindelijk bij de shadow en fire bazen aangekomen. Eerst mocht ik op mn guard de shadow boss heen en weer kiten. We hebben geprobeerd deze ranged te laten tanken door een hunter maar hoewel de hunter meteen begon te schieten kwam ze toch naar de groep dus moest ik haar op mn nemen en heen en weer kiten. We hadden wat weinig ranged corruption removers (1 RK en 1 LM) en op een gegeven moment kwamen er te veel vuur en shadow wolkjes door de kamer te liggen. Vervolgens werd geloof ik de minstrel gefeared waardoor ie onbestuurbaar ging lopen en recht de wolkjes in :S

Daarna op RK gelogd en samen met de andere RK de shadow boss gekite terwijl we DPSten. Foutjes zijn hier ook dodelijk en af en toe liep een van ons niet op tijd weg en "away with you" werd een 6k one-shot.
Begrijp dat na een dooie de DoT van die fire boss groter wordt dus na 3x hm geprobeerd te hebben (kwamen ongeveer op 20k fireboss en 120k shadow) hebben we ook maar nm gedaan en dat ging prima. Dit was voor ons de eerste keer dat we HM probeerden dus veel geleerd voor de volgende keer.

Bij de eerste baas dropte dat leuke schild (loramath) die ik ook nog won (was toen nog op guard)dus voor mij al een geslaagde run :) Bracelet of the Tower ging naar een hunter

Wat betreft SG denk ik niet dat ie generfed is. Als je een goede groep hebt dan is het heel goed te doen. Doe het vaak met min of meer dezelfde mensen dus iedereen weet wat ie moet doen. Over geluk gesproken... 1 iemand van dat groepje heeft verdorie 5x !!!! op rij het symbol gewonnen. Bij de laatste keer mocht de rest van de groep een /roll doen.

Oh en TAA... bereid je maar voor op het gevecht met de Lt.
Wij zijn er nu 1 avond geweest en het is vrji pittig op zn zachtst gezegd. De weg naar de toren zijn best coole gevechten vind ik met als toppunt 9 van die zombie achtige figuren tegelijk. Trek je gympies maar aan :)

[ Voor 6% gewijzigd door JohnnyV76 op 05-02-2010 08:09 ]

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
Wij gisteren ook naar Durchest toe, 1 goede poging op Hm, wipe net voor add nr 10. Durchest wandelde de groep in en oneshotte 2 man, dan gaat het echt heel erg mis met zoveel dread al.
Daarna werd het een wipefest. Durchest deed bij elke poging insane damage, ook zonder corruptions. Was niet bij te healen, zag op mn guard binnen 15 seconden alleen van durchest al 14k damage voorbij komen.
Dus om half 11 maar gestopt.

[ Voor 3% gewijzigd door Hiawatta op 05-02-2010 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Was net de patchnotes aan het lezen voor VIII Book1, naast dat iedereen weer een skill(upgrade) erbij krijgt vind ik onderstaande echt een mooie toevoeging:
Players may now add notes to their friend and ignore lists.

Reduced the chance to receive the Blueberry Tart recipe from the spring giftboxes.
Aah dat scheelt, ipv 10 heb ik er dadelijk nog maar 5 in mn bags ;-)

Sammath Gûl
Lightning now electrifies gates. Be careful where you try to park yourself
The Black Uruks in the first room have gotten wise to your tricksey ways, precious.

Leuke woordspelingen :-)

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus wss niet meer via 40m range die brute pullen en hem en 2 guards afslachten... voortaan weer naar boven stormen en een stuk of 8 tegelijk aanpakken.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
dat was wel altijd heel vet, gewoon lomp hakken en zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Het lijkt erop dat we toegang krijgen tot de data van de gameservers! Ik had er maar weer eens een forum post aan gewijd en tot mijn verrassing reageerde Satine dat men in overleg is met Turbine!

http://community.codemast...lotro-eu.html#post6022066

Meh... beetje te vroeg gejuicht, blijkbaar hanteerd Codemasters dit statement al langer.

[ Voor 13% gewijzigd door The Flying Dutchman op 05-02-2010 15:11 ]

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ditvoorst
Ondertussen ben ik nu lvl 16, en had nog een vraag over proffessions, welke proffesion past het beste bij een captain?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Ditvoorst schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 14:32:
Ondertussen ben ik nu lvl 16, en had nog een vraag over proffessions, welke proffesion past het beste bij een captain?

Thanks!
Het maakt niet ontzettend veel uit, maar een captain gebruikt bijna nooit houten wapens en draagt geen light of medium armour, dus woodsman of explorer zijn minder voor de hand liggende keuzes. Met een armsman kun je je eigen zwaarden of halberd's maken (tof!). Met armourer kun je je eigen heavy armour maken (ook tof!). Historian kun je gebruiken om je eigen scrolls en potions te maken, die ga je endgame zeker nodig hebben. Met yeoman kun je je eigen eten koken, ook handig endgame. En met tinker kun je je eigen juwelen maken.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meestal geeft men als tip aan nieuwe speler om explorer te kiezen. Je kunt dan hout en ore verzamelen en als tailor bepaalde items (armaments voor captain's "pets" en standards) maken. Hout en ore wat je niet gebruikt kun je voor een leuke prijs op de AH zetten en als beginnende speler je start kapitaaltje vergaren.
Elke profession heeft items die je als captain goed kunt gebruiken dus er is niet echt een de beste. Je kunt altijd later een altje wat levellen om een van de andere professions te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zelf m'n main characters geswitched naar explorer sinds vorige week.
Actief jouw profession als explorer beoefenen = easy money!
alle professions hebben namelijk grondstoffen nodig, en veel mensen zijn te lui om het zelf te gaan farmen.
in een uurtje erts rapen voor een stack van 50 zou je dan zo 500-800 silver kunnen verdienen op de AH.

en als je dan op die manier toch flink aan het cashen bent, waarom zou je je dan zorgen maken om het zelf maken van wapens en items? die koop je gewoon op de AH :)

let wel: je moet altijd doen wat je het leukst vindt. Een scholar kan morale/power potions maken en als farmer kan je een type pipeweed maken wat een lore-master gebruikt om te ressen.
wapens en armour heeft iedereen nodig, dus elke profession heeft wel iets wat gewild is. Dus zoals al gezegd maakt het in feite niets uit welke profession je kiest: je moet doen wat je zelf het leukst vindt om te doen/maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ditvoorst
Maar hebben de proffessions weaponsmith en metalsmith items die je nog gebruikt bij het endgame? Zoniet dan wordt de keuze toch explorer dan inderdaad.

[ Voor 4% gewijzigd door Ditvoorst op 05-02-2010 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
weaponsmith niet echt, metalsmith wat meer, vooral jeweller, tailor (cloaks), cook en scholar zijn handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rik86 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 20:27:
weaponsmith niet echt, metalsmith wat meer, vooral jeweller, tailor (cloaks), cook en scholar zijn handig
weaponsmith niet?!?!
Wat dacht je van de (lvl65 2nd age) reforged wapens die je kunt maken?
Of de symbols of vitality? Goede handel hoor :)

[ Voor 7% gewijzigd door JohnnyV76 op 06-02-2010 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Als captain zou ik voor armorsmith gaan, dan kun je later lvl 65 crafted emblems maken.
Wapens third age vind je vanzelf wel, maar emblems nauwelijks.
Crafted third age heeft altijd 3 legacies, gevonden of gebartered (via skirmish) maar 2 tot 3.

Maar ja, andere crafters geven ook wel voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Vraagje: heb volledige Lotro install op c-schijf staan, zou deze willen overbrengen naar (game)schijf die ik pas heb toegevoegd. Makkelijkste manier? Copy paste zal wel niet voldoende zijn? Of MoM install op nieuwe schijf en dan de volledige map van Lotro erover kopiëren (dus copy van c- naar nieuwe schijf)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Hurtebise schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 13:18:
Vraagje: heb volledige Lotro install op c-schijf staan, zou deze willen overbrengen naar (game)schijf die ik pas heb toegevoegd. Makkelijkste manier? Copy paste zal wel niet voldoende zijn? Of MoM install op nieuwe schijf en dan de volledige map van Lotro erover kopiëren (dus copy van c- naar nieuwe schijf)?
Heb het zelf niet geprobeerd maar dat is wel de manier waarop ik het zou doen. De installatie zelf is goed om de snelkoppelingen, registry-aanpassingen etc. goed te krijgen. Gamedata komt daarna pas. Gewoon kopieren en daarna controleert de launcher wel of er nog iets bijgedownload moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JohnnyV76 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 07:56:
[...]

weaponsmith niet?!?!
Wat dacht je van de (lvl65 2nd age) reforged wapens die je kunt maken?
Of de symbols of vitality? Goede handel hoor :)
Die symbols of vitality zou kunnen, daar let ik niet echt op ;) - maar die 2nd age kan je ook aan kinnies vragen, het is niet iets dat geld op levert, en verder is weapons craften redelijk useless omdat je nu legendary weapons hebt.

Cloaks, schilden, potions, jewelry, food, scrolls etc blijf je nodig hebben, maar gecrafte gewone wapens zijn redelijk useless

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hurtebise schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 13:18:
Ja dat kan, lotro installeren op de goede schijf/PC die je wit, en daarna de gamdata er overheen kopieeren. Heb ik laatst gedaan van laptop naar vaste PC.

Iemand btw deze tool al een gebuikt om de dat files van lotro te defragmenteren? Het zou laadtijden versnellen stelt men.

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Tool werkt. Echt een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voordat ik die tool ga gebruiken: is dit goed getest? wat gebeurt er bij een volgende grote update? wordt er dan gedetecteerd dat de datafile anders is dan ie zou moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij lijkt (gezien de download link) van Turbine afkomstig te zijn. Nu is dat natuurlijk geen garantie voor kwaliteit, maar ik gok dat je er van uit kunt gaan dat het ding niet patches verkliert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

MueR schreef op zondag 07 februari 2010 @ 01:29:
Hij lijkt (gezien de download link) van Turbine afkomstig te zijn. Nu is dat natuurlijk geen garantie voor kwaliteit, maar ik gok dat je er van uit kunt gaan dat het ding niet patches verkliert
Inderdaad, wordt door Turbine zelf aangeboden. Ik heb wel voor de zekerheid alle dat-files vooraf veiliggesteld. Gooi die pas weg nadat er weer wat gepatchd is.
Laden van mijn main-char duurt zo'n 30 seconden korter nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
heb het gisteravond ook laten draaien maar niet echt superveel verschil. Mss ook nog even op de laptop hier doen wat dan ding is zo traag als dikke s.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb hem ook maar eens laten draaien. Eens kijken of we nu onder de 5 seconden kunnen duiken met het laden. SSD ftw :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je trouwens lotro op de SSD geinstalleerd of op een andere schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
JohnnyV76 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 13:56:
Heb je trouwens lotro op de SSD geinstalleerd of op een andere schijf?
Ik mag aannemen op de SSD.
De HDD is een bottleneck voor lotro in veel systemen volgens mij. Laadtijden hangen voornamelijk af van hoe snel data van de schijf gelezen kan worden. Met veel characters in het scherm (21st hall, Ost Galadh) moeten er heel veel textures (van outfits) geladen worden. Hierbij krijgt de harde schijf het ook zwaar te verduren. Daarom kijk ik al uit naar de aanschaf van een SSD (maar nu even geen geld voor).

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noper
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 16:57

Noper

That's a noper...

Als het tooltje puur en alleen voor defragmenteren bedoeld is gaat het geen snelheidswinst opleveren wanneer je gebruik maakt van een SSD Muer. Sterker nog, defragmenteren wordt zelfs afgeraden!

Heb LotrO zelf ook op een SSD staan en kan het iedereen aanraden. Beste pc-upgrade geweest van de afgelopen 2 jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raad es wat ik in bestelling heb staan :)

Zat er al een poosje naar te kijken en ben in december overgestapt naar Win7 en schrok toen ik zag dat de HD score de bottleneck was. Als je echt bloedsnel wilt dan moet je denk ik 2 SSD in RAID0 gaan draaien maar dat is nogal prijzig als je minstens ~200 euro per schijfje betaalt.

Heb de 80Gb bestelt. SSD is dan opstart + LOTRO en mss BF BC2 schijf en dan alle andere meuk gaat op mn 2 raptors die in RAID0 staan. Was al van plan windows 7 schoon te installeren omdat ik geupgrade heb van vista. Performance was hierdoor al belabberd. Komt dus mooi uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat je BFBC2 toch op je raptors zal moeten laten. Voor Windows 7 wil je toch wel 40 ot 50GB reserveren, lotro is momenteel 14GB en zal alleen nog maar groeien, daarnaast heb je ook nog je swapfile en tempfiles. 80GB is heel snel vol tegenwoordig ;)

Volgens mij is RAID ook een vertragende factor bij je SSD overigens :P Zelfs met mijn nieuwe systeem is mn HDD nog altijd de bottleneck, al is het nu een bottleneck met een 7.5 score in de Windows Experience Index ;)

[ Voor 34% gewijzigd door MueR op 08-02-2010 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Dat is precies de reden waarom ik geen 80GB SSD koop. Als ik alleen Windows, Linux en Lotro erop zet dan kom ik al aan 80GB. Ik wil toch ook wel wat speelruimte houden voor de komende paar jaar. Een 160GB exemplaar zou prima zijn voor mij, maar dan praat je al over 350-400 euro (ik ga voor niets anders dan die Intels).

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MueR schreef op maandag 08 februari 2010 @ 15:26:
Ik denk dat je BFBC2 toch op je raptors zal moeten laten. Voor Windows 7 wil je toch wel 40 ot 50GB reserveren, lotro is momenteel 14GB en zal alleen nog maar groeien, daarnaast heb je ook nog je swapfile en tempfiles. 80GB is heel snel vol tegenwoordig ;)

Volgens mij is RAID ook een vertragende factor bij je SSD overigens :P Zelfs met mijn nieuwe systeem is mn HDD nog altijd de bottleneck, al is het nu een bottleneck met een 7.5 score in de Windows Experience Index ;)
hehe een 7.5... en dat noem je een bottleneck. Wil je ze allemaal op 9.9 hebben? dan is 9.9 alsnog de bottleneck :)

ik zit inderdaad met 5.9 voor m'n HDD... viel me ineens op na het lezen van bovenstaande posts.
Misschien moet ik daar maar eens iets aan gaan doen in de nabije toekomst. (hoewel het geen prioriteit heeft, die paar seconden langer laden vind ik op zich niet erg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 16:41:
[...]

hehe een 7.5... en dat noem je een bottleneck. Wil je ze allemaal op 9.9 hebben? dan is 9.9 alsnog de bottleneck :)

ik zit inderdaad met 5.9 voor m'n HDD... viel me ineens op na het lezen van bovenstaande posts.
Misschien moet ik daar maar eens iets aan gaan doen in de nabije toekomst. (hoewel het geen prioriteit heeft, die paar seconden langer laden vind ik op zich niet erg).
Het laden is niet echt een issue. Wat wel écht een issue is, is het laden van de mega hoeveelheid textures in bijvoorbeeld de 21st hall. Als je high resolution textures aan hebt staan en er rennen daar 50 man rond, dan heb ik de eerste 20 seconden ongeveer 1 frame per seconde omdat het zo vreselijk lang duurt voordat alle textures van de outfits van characters ingeladen zijn. Dat is wat ik vooral hoop te verbeteren met een SSD.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!
80 Gb kan ik makkelijk mee uit de voeten. Ik heb een server pc waar muziek e.d. op staat. Met 2x 160Gb raptors heb ik alsnog lang niet de helft gebruikt. De verwachting is dat de SSD prijzen aanzienlijk zullen gaan dalen dus tegen die tijd koop ik wel een tweede erbij om in RAID0 te zetten. 2x 80Gb is zat voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Flying Dutchman schreef op maandag 08 februari 2010 @ 16:48:
[...]

Het laden is niet echt een issue. Wat wel écht een issue is, is het laden van de mega hoeveelheid textures in bijvoorbeeld de 21st hall. Als je high resolution textures aan hebt staan en er rennen daar 50 man rond, dan heb ik de eerste 20 seconden ongeveer 1 frame per seconde omdat het zo vreselijk lang duurt voordat alle textures van de outfits van characters ingeladen zijn. Dat is wat ik vooral hoop te verbeteren met een SSD.
21st hall heb ik soms ook wel wat last van maar meestal is het na 5 seconden (max 10) wel zo'n beetje uitgeladen.

eh. Ik ben Elf. Wat moet ik in zo'n Naugrim stronghold? doe mij maar Lothlorien ofzo (ik kan wel janken: waarom hebben de Elfen nou nooit zo'n geweldige compacte crafting/vault/AH etc locatie? zoals de 21st hall is ingericht is het gewoon ultiem.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat elf-platform in het midden van lorien is anders toch ook niet slecht. Vault links, AH rechts en crafting de ladder in het noorden (denk ik). In het begin was het irritant omdat er geen Legendary items kerels waren (relic and forge master) maar die zijn toegevoegd met mirkwood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar zitten die dan? Dat is namelijk de reden dat ik nog telkens naar 21st hobbel ;)

Hoe wel in 21st alles nog net wat sneller bij elkaar zit dan in CG, is CG eigenlijk idealer, omdat je in Moria, Mirkwood en Eregion kan quick-travelen.

Enige voordeel van 21st is dat m'n warden daar wel heen kan met 1 druk op de knop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07-2024
Als verstokt WoW'er ben ik bezig mijn horizon eens te verbreden en ben zeer geintereseerd aan de slag gegaan met de trial. nu deze voorbij is wil ik graag verder en het bleek dat ik al die 10 dagen op een US realm bezig ben geweest met de US client. scheelt dus soiezo 5 dagen in de trial. online via codemasters die de europese dingen regelt alles digitaal aangeschaft, t/m Mirkwood toe en downloaden maar...
niet dus! via codemasters geeft de download client aan dat deze out of date is en daarom heb ik nu nog wat uurtjes voor de boeg met de Gamershell, die als 3th party de client ook ter download aanbied. dat schiet niet echt op.
de amerikaanse client is natuurlijk niet bruikbaar, maar was wel zo binnengehaald. dat is nou niet echt een geweldig begin zo... :(

PC gameplay geen multiplatform!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
krakbracket schreef op maandag 08 februari 2010 @ 19:35:
Als verstokt WoW'er ben ik bezig mijn horizon eens te verbreden en ben zeer geintereseerd aan de slag gegaan met de trial. nu deze voorbij is wil ik graag verder en het bleek dat ik al die 10 dagen op een US realm bezig ben geweest met de US client. scheelt dus soiezo 5 dagen in de trial. online via codemasters die de europese dingen regelt alles digitaal aangeschaft, t/m Mirkwood toe en downloaden maar...
niet dus! via codemasters geeft de download client aan dat deze out of date is en daarom heb ik nu nog wat uurtjes voor de boeg met de Gamershell, die als 3th party de client ook ter download aanbied. dat schiet niet echt op.
de amerikaanse client is natuurlijk niet bruikbaar, maar was wel zo binnengehaald. dat is nou niet echt een geweldig begin zo... :(
http://www.gamershell.com/download_51364.shtml
Probeer 's ochtends vroeg te downloaden. Gaat het echt snel. Ooit deze op een 1000Mbit server afgehaald, ging iets van 1u20min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rik86 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 17:34:
Waar zitten die dan? Dat is namelijk de reden dat ik nog telkens naar 21st hobbel ;)
In de Crafting Hall. De Relic Master staat bij de Expert Scholar, de Forge Master bovenin (bij de forge :Y))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:24

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Gisteren mijn Minstrel (mijn nieuwe main) op level 36 gekregen. En vandaag Master Expert Tailor geworden (was dat al voor Prospecting en Foresting). Wel veel werk maar goed, op naar artisan :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
Hurtebise schreef op maandag 08 februari 2010 @ 20:59:
[...]

http://www.gamershell.com/download_51364.shtml
Probeer 's ochtends vroeg te downloaden. Gaat het echt snel. Ooit deze op een 1000Mbit server afgehaald, ging iets van 1u20min.
Ik heb hem binnengehaald van gamershell, vervolgens krijg ik de downloader die nog het één en ander moet binnenhalen. deze krijgt met geen mogelijkheid verbinding met de server. ik heb mijn firewall's uitgezet en het programmaatje zijn poorten laten testen. dit was allemaal ok. toch komt er niets binnen. heeft iemand een idee, zodat ik binnenkort ook inhoudelijk iets kan toevoegen aan dit topic? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je vast al wel gecontroleerd maar bovenstaande krijg ik altijd als er een nieuwe client gepatched is: m'n virusscanner wil dan eerst toestemming :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je al op de forums van lotro europe gekeken? Je zal vast de enige niet zijn met dit probleem, er zal daar vast ook wel wat te vinden zijn over dit soort problemen en oplossingen

Afgelopen weekend Durchest normal mode weer gehaald, 4e keer volgens mij en deze keer totaal zo'n 40 minuten nodig vanaf de 1e pull tot de loot, vorige keren hadden we dat minimaal nodig voor de trap ;)

En gisteren voor het eerst de twins gezien en 4x gewiped er op, maar dat moet ook wel gaan lukken als ik 't gevecht zo heb gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is vreemd Krak (behalve als maintenance verplaatst is naar vandaag). (Ik dacht van niet).
Niet zeker maar misschien moet je eerst het spel via dvd installeren (zodat registries juist zitten) en dan pas die gamershell dingen erover kopieren? Of is de download van gamershell echt een install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lointje schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 10:39:
Dat is vreemd Krak (behalve als maintenance verplaatst is naar vandaag). (Ik dacht van niet).
Niet zeker maar misschien moet je eerst het spel via dvd installeren (zodat registries juist zitten) en dan pas die gamershell dingen erover kopieren? Of is de download van gamershell echt een install.
ik zit momenteel werkloos thuis, dus ik kan sowieso controleren: er is geen maintenance :)

verder heb je de amerikaanse client natuurlijk ge-deinstalleerd?
Ik weet niet of dat nog wat uitmaakt maar als je met een half US half Euro client gaat zitten werken, mogelijk kan ie dan geen verbinding maken. (zomaar een hersenspinsel, kweet niet hoe die client precies werkt).

als ik zelf een os-herinstall doe, gooi ik de dvd erin en laat m basic installeren. Daarna connecten en gewoon een paar uur de hele zaak laten binnenhalen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2010 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Die 9GB versie van Gamershell is een full installer (deze heb ik het dan over), daarbij heb je geen dvd nodig. Die installeert tot en met Volume II, Book 8. Dat betekend dat de updater daarna nog Siege of Mirkwood binnen moet halen en wat patches die tussendoor gekomen zijn.

Het beste is volgens mij gewoon:
  • US client netjes uninstallen (voor zekerheid, zodat de twee niet met elkaar in de knoop komen).
  • De full install van Gamershell gebruiken.
  • Client laten updaten.
Als updaten dan niet lukt, dan is de eerste verdachte de firewall of virus scanner. Ik heb zelf nog nooit problemen gehad met de updater, dus de kans is vrij groot dat het probleem ergens in je eigen systeem of connectie zit (welke firewall poorten voor lotro openen).

Krijg je wel dat schermpje ervoor met de drie opties ('use stand-alone updater', 'update now', of 'already updated' of iets dergelijks)? Ik kan er helaas even geen screenshot van vinden. Hoever kom je in de launcher en krijg je een foutmelding of misschien een http 404 error ofzo?

Wat je ook kunt proberen:
  • Volume II, Book 8 full client installeren.
  • Zonder eerst te updaten: Siege of Mirkwood installeren (hier te halen)
  • Nu pas patchen.

[ Voor 10% gewijzigd door The Flying Dutchman op 09-02-2010 11:23 ]

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
bedankt voor de reply's zover! als dit de maatstaaf is voor het LOTRO publiek zie ik het helemaal zitten ;)
ik ga vanavond aan de slag met de tips en kan hopelijk beginnen met levelen van een dwarf guardian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krakbracket schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 12:02:
bedankt voor de reply's zover! als dit de maatstaaf is voor het LOTRO publiek zie ik het helemaal zitten ;)
ik ga vanavond aan de slag met de tips en kan hopelijk beginnen met levelen van een dwarf guardian.
kweet niet, kzit alleen op Laurelin (UK roleplay) maar ik weet wel dat er gewoon een fijne community is.
Als je vragen hebt knal je ze gewoon op de channels en krijg je genoeg antwoorden waar je wat mee kan (inclusief antwoorden die bedoeld zijn als geintje).
de laatste die ik vandaag tegenkwam was:

Q: hoe farm ik het beste (en waar) Legendary Shards

A1: door legendary items te levelen en vervolgens te deconstructen
A2: stop er eentje in de grond en wacht 6 maanden

Laurelin op z'n best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat hoor je wel vaker... lijkt alsof ex-WoW mensen zich erover verbazen dat men elkaar helpt :)

Als ik jou was zou ik idd even alles wat met lotro te maken heeft weg halen zodat je niet met iets van de US versie blijft zitten. Het makkelijkst zou zijn om ergens een dvd-tje te scoren met het spel erop. Vroeger werden bij de founders kits DVD's meegeleverd met volledige spel erop. Mooie is dat er aan de software zelf geen key verbonden is. Inloggen gaat alleen via je Codemasters account.

Suc6 iig met je probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had een tijdje terug gewoon de dvd bij de Mediahouse gekocht, die was toen in de aanbieding voor 5 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De community is inderdaad vrij goed, al heb je wel een paar rotte appels. Op snowbourn was het de laatste tijd erger aan het worden, maar het is nu weer beter. Als je een vraag hebt, krijg je wel een goed antwoord. Mensen helpen je, als je in nood zit, ... Lotro is wel goed op dat gebied :-) Laat iets weten als het lukt/niet lukt met de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
JohnnyV76 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 12:21:
Dat hoor je wel vaker... lijkt alsof ex-WoW mensen zich erover verbazen dat men elkaar helpt :)

Als ik jou was zou ik idd even alles wat met lotro te maken heeft weg halen zodat je niet met iets van de US versie blijft zitten. Het makkelijkst zou zijn om ergens een dvd-tje te scoren met het spel erop. Vroeger werden bij de founders kits DVD's meegeleverd met volledige spel erop. Mooie is dat er aan de software zelf geen key verbonden is. Inloggen gaat alleen via je Codemasters account.

Ik ben het daar niet helemaal mee eens. Het beste is altijd om de meest recente full client te downloaden en die te installeren. Dat scheelt een hoop update werk en geeft de minste kans op problemen. Kortom, gewoon die 9GB full client downloaden en die gebruiken om te installeren. Raak die dvd's niet meer aan, na de meest recente dvd is alweer zo'n 2-4GB aan updates geweest.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trin1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-01-2024

Trin1ty

Uhm..

JohnnyV76 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 12:21:
... Mooie is dat er aan de software zelf geen key verbonden is. Inloggen gaat alleen via je Codemasters account.

Ja dat is ook een goeie :S Eer ik daar achter was.... Netjes de hele set digitaal gekocht, lange tijd downloaden/installeren etc.. en ik maar denken, hoe kom ik nou aan de key die hij zo gaat vragen :S Maar niet dus, geen key (en hij vraagt er ook niet om) :)
Wat ik ook apart vond is dat je in de mail geen bevestiging krijgt dat je het spel gekocht hebt. Ik bedoel als ik inlog bij codemasters zie ik het wel staan maar je krijgt daar geen bevestiging van via mail wat ik eigenlijk wel had verwacht wanneer je het via je CC hebt aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 12:17:
Q: hoe farm ik het beste (en waar) Legendary Shards
A1: door legendary items te levelen en vervolgens te deconstructen
Tjah, Legendary Shards komen alleen van wapens t/m lvl60 daarboven zijn het legendary fragments. Dus ja third, second of first age lvllen en decontructen is de enige optie. Volgensmij is de ratio dat je er 1 of meer krijgt hoger als je wapen hoger is en/of second/first age is.
Daarnaast zou ik eens op AH kijken, tegenwoordig zijn die nl vrij goedkoop gezien nu de lvl65 must have zijn (en daar heb je fragments voor nodig ipv shards).
Trin1ty schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:50:
[...]
Wat ik ook apart vond is dat je in de mail geen bevestiging krijgt dat je het spel gekocht hebt.
Als je in kunt loggen met je account ingame zegt dat voldoende voor mij. Ik kan me btw niet meer herinneren of ik een bevestigingsmail heb gehad dat mijn account actief was.

[ Voor 22% gewijzigd door Rfce op 09-02-2010 18:22 ]

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Flying Dutchman schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:42:
[...]
Ik ben het daar niet helemaal mee eens. Het beste is altijd om de meest recente full client te downloaden en die te installeren. Dat scheelt een hoop update werk en geeft de minste kans op problemen. Kortom, gewoon die 9GB full client downloaden en die gebruiken om te installeren. Raak die dvd's niet meer aan, na de meest recente dvd is alweer zo'n 2-4GB aan updates geweest.
Ik heb de moria expansion gekocht via e-bay voor 11 euro. Als ik daarmee installeer hoef ik echt niet zo veel te installeren aan updates. Tuurlijk wel wat maar wat is beter... 2Gb downloaden of 9? Full is trouwens meer dan 9 dus je moet dan ook nog updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
JohnnyV76 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 22:51:
[...]

Ik heb de moria expansion gekocht via e-bay voor 11 euro. Als ik daarmee installeer hoef ik echt niet zo veel te installeren aan updates. Tuurlijk wel wat maar wat is beter... 2Gb downloaden of 9? Full is trouwens meer dan 9 dus je moet dan ook nog updaten.
Het gaat me er vooral om dat je met een recente full client install minder update werk hoeft te doen, waardoor er minder kans is dat er wellicht iets niet werkt tijdens het updaten. Als je in Nederland woont is er geen reden om die 9GB client (plus de update die daarna nog is gekomen, dus 10GB in totaal) niet even te downloaden. Updaten is in mijn ervaring vaak ook traag, dan download ik liever een bestand. Daarnaast werkt een recentere installatie waarschijnlijk fijner (minder fragmentatie in bestanden van je lotro installatie, dat kun je echter ook weer tegengaan met die tool van Turbine). Sinds de Moria dvd zijn er toch alweer 4 flinke updates uitgekomen (launch day patch, book 7, book 8 en siege of mirkwood). Met de V2B8 full client dring je dat terug naar 1 update die daarna komt (siege of mirkwood).

[ Voor 3% gewijzigd door The Flying Dutchman op 10-02-2010 07:36 ]

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteravond op bezoek geweest bij de Lt.
Hij vond het kennelijk niet gezellig want wees ons keer op keer de deur :)

Voor onze kin pas de 2e keer dat we het gevecht aangingen en weer wat verder gekomen dan de eerste keer maar het blijft toch heel tricky.

Beste poging was de fell beast op 50k maar toen zaten de minstrels zonder power. Mss volgende keer toch maar 2 tanks meenemen om de Lt bezig te houden in de 2e fase. Melee classes zijn in dit gevecht eerder een handicap omdat dat beest alleen gevaarlijk is als je in zn buurt staat. Volgende keer wss. pas weer na het weekend (na de reset) omdat een hoop kinnies carnaval gaan vieren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo gisteravond wat budget erdoor gejaagd om materialen te kopen, zodat ik mijn supreme jeweller level kan gaan masteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Supreme jeweler? Die haal je met gemak door gemstones te polishen. Ik haalde bij het levelen van mn Warden in Moria genoeg van die krengen op om mn hobbit helemaal naar Supreme Master te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boss 2 voor het eerst neer op 2e poging van de avond, erg bijzonder heavy armour helm drop, en helaas niet de gloves gewonnen, maar hij is neer :)

Morgen gaan we Durchest op HM proberen, dus ik ben benieuwd :)

Verwijderd

MueR schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 15:56:
Supreme jeweler? Die haal je met gemak door gemstones te polishen. Ik haalde bij het levelen van mn Warden in Moria genoeg van die krengen op om mn hobbit helemaal naar Supreme Master te krijgen.
ja, ik ben het nu dan ook geworden. Ik bespeel de AH hiervoor en dat de nodige centen. Maar goed, dat vind ik niet zo erg. Nu kan ik geld gaan opbouwen voor andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colink0
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-09 15:21
Sinds vanochtend ben ik ook aan LotrO begonnen :) (14-days Trial)
Eens zien of deze game mij bevalt, ben indertussen alweer level 9 Dwarf Guardian :D.

Het sfeertje, verhaal en gameplay bevalt mij wel, beter dan WoW (ook trial gedaan). Als deze game de komende dagen leuk en vooral, niet te verslavend blijft, ga ik mij wel een abonnement wagen voor deze game.

Één vraagje aan jullie: Is het moeilijk om van dit spel af te blijven (ivm school enzo)?
Ik wordt namelijk best wel afgeschrikt van het aantal uur wat WoW spelers in world of warcraft steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 17:53

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Tja..dat heb je helemaal zelf in de hand lijkt me. Als je van jezelf weet dat snel 'verslaafd' raakt, zou ik kiezen voor een afschuwelijk saai spel, waar je alleen voor je verdriet aan gaat zitten.
Ik denk dat LOTRO net zo verslavend is als welk ander spel dan ook. 'Nog éven die quest inleveren' of 'nog maar tien minuutjes, dan is het pas half twee' komen hier ook voor, denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welkom! :D

Het spel kan verslavend zijn het ligt aan de persoon die het speelt.Over het algemeen hoor ik dat het spel leuker en minder verslavend is dan WOW.

Ik speel het spel ongeveer 40 dagen exclusief de trial&Beta.Ik kan soms meer dan 10 uur lang blijven gamen.Maar op één of andere manier kan ik het spel wel makkelijk los laten om aan mijn huiswerk te beginnen.De laatste tijd heb ik alleen maar hoge cijfers gehaald , de game heeft geen problemen bij mij veroorzaakt.

Ook is het belangrijk om je game tijd een beetje te plannen.Als je bijvoorbeeld om 20:00 uur begint met een instance en nog een verslag moet maken moet je dat vooral niet doen.Want het kan zonder dat je het weet te lang duren en ik spreek uit ervaring. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals hierboven gezegd, het kan wel verslavend werken, zoals elke MMO, maar je hebt een beetje zelf-discipline nodig dan. Probeer je werk te doen voor je inlogt in het spel bv. Dit hangt volledig van de persoon zelf af. Het is niet dat je veel gaat missen als je twee dagen niet kan inloggen bijvoorbeeld.

Ik kan het redelijk gemakkelijk loslaten. Ik laat mijn eten er niet voor koud worden en als een vriend me belt om weg te gaan, zal ik dat in 90% van de gevallen ook doen (soms eens niet als ik beloofd heb een raid te leiden bv, maar wij plannen raids meestal al een week op voorhand).

Het is een leuk spel, leuke wereld, leuke mensen. Het is en blijft wel een spel. Ik heb er toch al vele honderden uren plezier aan beleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
Krakbracket is ingame :) bedankt voor de tips, installatie zonder dvd's (hier in de buurt niet meer aan te komen) is niet best geregeld.
Nu maar eens over de game, het levelen van een dwarf guardian bevalt me prima. ik heb explorer gekozen om op mijn eerste char te zorgen voor wat geld. bij bijna lvl 17 is mijn eerste gold echter nog niet in zicht voorlopig :P
nu ben ik op de wiki en het net aan het zoeken naar wat ik kan met sommige drops. ik kom om de zoveel tijd een drop tegen die iets zegt over 'second age/ third age' en waarbij staat dat het de moeite loont om ze eens te onderzoeken. nu dacht ik ooit eens gelezen te hebben dat er items zijn die je moet voorleggen aan ... om ze te laten onderzoeken om er zo achter te komen wat het precies voor een voorwerp is.
is er iemand die en touw aan mijn verhaal kan vast knopen en me de weg kan wijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De items waar jij naar verwijst zijn ingredienten voor Scholar recipes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Krak, leuk dat je dwarf-guardian hebt genomen. Leuke class en zeker met de vitality update van mirkwood een van de betere classes tijdens het levelen. Je moet natuurlijk wel een beetje van melee en tanken houden. Welke server zit je?

Die items lijken inderdaad scholar items te zijn. Iemand met de scholar craft kan deze gebruiken. Als je niet meteen een scholar gaat levelen kan je ze altijd op de Auction hall verkopen. Explorer is inderdaad een goede keuze voor je main.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dwarf Guardian FTW!! :)
M'n main (een van mn mains) is ook een dwarf guardian en ik moet eerlijk zeggen dat sinds mirkwood (laatste expansion) de guardian class weer net zo leuk is als vroeger.

De extra morale per vitality punt is heel goed geweest om ons te onderscheiden van een champ. In moria kon een champ alles zo'n beetje tanken en was een guardian (of warden natuurlijk) vaak niet eens echt nodig.

Qua gold zou ik me niet te veel zorgen maken. Je krijgt steeds meer per quest. Zorg dat je niet teveel spullen in je bags hebt zodat je alle vendor "trash" kunt verkopen. Die scholar items wel gewoon laten stacken en als je het zelf niet gaat gebruiken voor een leuke prijs op de AH zetten. Een stack ore of hout kun je met een beetje geluk wel voor ongeveer 500s verkopen als er weinig aanbod is. Hoe meer je doorlevelt hoe meer geld je onderweg oppikt. Bedenk dat er in mirkwood bepaalde zeldzame items zijn die voor rond de 90G verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
krakbracket schreef op maandag 15 februari 2010 @ 12:17:
ik kom om de zoveel tijd een drop tegen die iets zegt over 'second age/ third age'
Je zult het inderdaad hebben over Afbeeldingslocatie: http://www.lotro-craft.com/static/117.gif "Early third Age relic" en Afbeeldingslocatie: http://www.lotro-craft.com/static/130.gif "Ruined Second Age Trinkets" en dat zijn craft items om voor Tier 1&2 Scholar recipes te gebruiken.
Alle items met zo'n groen randje zijn ingrediens die voor crafting recipes gebruikt kunnen worden en dus (potentieel) interresant zijn om zelf te gaan gebruiken of om te verkopen op AH.

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bleh gisteravond stroomstoring in het dorp van 19:00 tot 21:30, dus kon ik jammer genoeg niet wat LOTRO spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
bedankt voor de hulp! deze kleine guardian bevalt prima tot nu toe, het is nog wel flink uitzoeken; bv welke stats belangrijk zijn. maar het levellen bevalt me nu al een stuk beter dan wow, quests zijn imho een stuk afwisselender, zeker met de rode draad verhaallijn.
voor mensen die hem nog niet gezien hebben is dit logboek van Shamus van The Escapist best geestig om eens te volgen. een leuke kijk op het questen in LOTRO :)

hierzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo gisteren lekker gegamed.

Vraag: Wat betreft legendary wapens, is een Second age wapen beter dan een Third age?
Pagina: 1 ... 7 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je wil dat je character terugkomt in de startpost, stuur dan even een DM naar MueR met de naam van je character(s) en de server waarop je speelt.