Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
- MueR
- Registratie: Januari 2004
- Laatst online: 00:37
/u/102105/crop56f481fe1f74f.png?f=community)
Achteraf gezien had ik die knol beter niet voor mijn Warden kunnen halen. Forced March talent loop sneller.Anoniem: 232381 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 13:09:
[...]
Ooh, erg fijn voor een startende deedjunkie als ik. Thanks
@Sands. Ja centjes lijken heel langzaam te gaan in LOTR, voel me nog erg arm. Dus ik ben steeds blij als ik mobs vindt die redelijk wat witte loot droppen zoals wights of brigands.
Maja, ik heb in ieder geval een knol kunnen kopen op level 20, al is die wel erg langzaam. Maar weinig sneller dan rennen eigenlijk :-)

He who controls the Spice, controls the Universe.
Class Books and Pages
* The Legendary Books are now available from your class trainers at level 39. These books bestow the deeds that allow you to begin working toward your first set of Legendary Traits.
* All pages that drop for the level 39 class accomplishments are now quest items! The areas in which they can be picked up have also been expanded. The first four can be found in Angmar and Eregion, and the last four can be found in the Misty Mountains and Forochel. The old pages are no longer used for the third legendary class deed. This will not affect deeds that are currently underway.
* The old pages are no longer used for the third legendary class deed. This will not affect deeds that are currently underway.
Voor de rest weinig veranderd dus.
Dat is toch bedoeld voor je huidige legendary items uit MoM? Ik heb nu een goede runestone met prima legacies en zal niet zo snel beter krijgen. Als ik hem naar 70 haal... zou ik dan op 70 een nieuwe legacy krijgen?
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Anoniem: 284918
Nee helaas, het enige wat je kan gebruiken zijn de extra punten om in je legacies te stoppen.
en die scrolls heb je voor max lvl 60 wapens en voor max lvl 65 wapens.
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
- MueR
Ik ben inmiddels wel erg aan 't twijfelen wat ik zal doen met m'n medaillons, heb d'r nu 106 liggen, maar zit al op volle DN set; Nu is die 15 extra radiance die ik kan halen niet verkeerd, maar 't is zonde als die pieces juist heel snel vervangen worden door 30 rad items.
Iemand die al weet wat bij welke boss dropt en welke normal en welke challenge mode zijn?
- MueR
Och, wat slotjes zetten kan ook tussendoor herik86 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 16:29:
Dat ze jou mod maken zeg, daar heb je toch helemaal geen tijd voor naast 't bijhouden van deze startpost en 't spelen van lotroMaar gz ermee
Anoniem: 193799
Ik had hier al een lvl 15 champion, maar ik vind het jammer dat er zo weinig 2handers zijn van quests en die je kan kopen zijn natuurlijk weer niks tegenover de 1h quest wapens en daarbij is een champion volgensmij niet echt een class waarbij je op endgame met een 2hander rondrent.
Heb er dus maar een runekeeper (naam = Elradith) bijgemaakt en dat bevalt me uitstekend, die instant casts maken het helemaal en daarbij zien de effecten (b.v. Fiery Ridicule) er ook zeer mooi uit.
Maar zijn er toevallig ook kinships op Laurelin die een beginnend Lotro speler erbij willen? Het voelt allemaal zo alleen op het moment, al moet ik zeggen dat snowbourne nogal veel leger/stiller is op lage lvl gebieden.
Anoniem: 181786
Elke Nederlands sprekende speler is bij 'het Legioen van Eriador' welkom ongeacht level. Wel is het zo dat je actief moet zijn. Dat hoeft echt niet dagelijks maar een keer in de twee weken is toch wel gewenst als minimum. We spreken Nederlands in de kinchat hebben een kinshiphuis, teamspeak, een forum enz enz. Beginnende spelers worden geholpen als ze daarom vragen. Vele mensen hebben alts op lagere lvl's die dan omloggen om op hetzelfde niveau bezig te zijn.ErikRedbeard schreef op donderdag 10 december 2009 @ 21:05:
Maar zijn er toevallig ook kinships op Laurelin die een beginnend Lotro speler erbij willen?
Gisteravond DN gecleared. Gaat een stukkie makkelijker met een aantal 65-ers erbij. Wel leuk dat iedereen nu ook elke kist kan looten. Iedereen krijgt hetzelfde. Over de hele run had ik 12 medaillions of lothlorien, 2 emblems of nimrodel en een stuk of 14 gold leaves.
nu moet ik sommige daarvan ook al gaan nalopen, bleh
Aangezien je geen DM's accepteerd dan maar zo.Anoniem: 181786 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 21:17:
[...]
Elke Nederlands sprekende speler is bij 'het Legioen van Eriador' welkom ongeacht level. Wel is het zo dat je actief moet zijn. Dat hoeft echt niet dagelijks maar een keer in de twee weken is toch wel gewenst als minimum. We spreken Nederlands in de kinchat hebben een kinshiphuis, teamspeak, een forum enz enz. Beginnende spelers worden geholpen als ze daarom vragen. Vele mensen hebben alts op lagere lvl's die dan omloggen om op hetzelfde niveau bezig te zijn.
Opzich is het wel interessant om zo'n kinship te joinen.
Gaat het joinen via een apply (website) of kan ik iemand ingame een IM of mail naar jouw char "Thoranius" sturen?
Ik hoor het wel.
Je kunt ingame contact opnemen met een willekeurig iemand en die zal je wel doorverwijzen naar iemand die dan online is. Je kan ook ingame een berichte naar 'Odobald' sturen. Dan komt het vast wel goed.ErikRedbeard schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 22:23:
[...]
Aangezien je geen DM's accepteerd dan maar zo.
Opzich is het wel interessant om zo'n kinship te joinen.
Gaat het joinen via een apply (website) of kan ik iemand ingame een IM of mail naar jouw char "Thoranius" sturen?
Ik hoor het wel.
Volgens mij kan het ook via het forum; http://www.egw.be/eriador/
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 181786 op 11-12-2009 22:38 ]
Klinkt erg bekend. Ben nu bezig om die Deed in de Midgewater Marshes te halen.Anoniem: 193799 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 16:13:
tjonge ik merk wel dat als je bezig bent met je quests, dat je dan zo gemakkelijk achterop kunt geraken met je deeds
nu moet ik sommige daarvan ook al gaan nalopen, bleh
- MueR
Ben benieuwd naar de prestaties.
Specificatie systeem: http://specs.tweak.to/13313
Intel Postville hier. Een aanrader voor iedereen! Gekocht in de tijd dat de bounties hot waren; grappig om al de radar af te zijn te paard terwijl sommigen in je fellowship nog in loadingscreen zijn. Ik zou nooit meer anders willen...cadamink schreef op zondag 13 december 2009 @ 11:55:
Ander vraagje, draait iemand hier Lotro op een SSD schijf?
Anoniem: 142689
Ik heb een eerste generatie OCZ ssd met ik denk slechte write speeds waardoor het patchen eeuwen duurt. Verder zoals hierboven al beschreven is het laden van nieuwe gebieden bijna instant, de vertragende factor is volgens mij de verbinding naar de server. Wat ik wel heb is haperingen bij het updaten van de quest/deed log, het laden van (grote) objecten op sommige plekken en als er veel mensen lopen hapert het ook even als ze ingeladen worden. Dat haperen ligt denk ik aan de engine want met alles op low en 800x600 is het nog steeds.cadamink schreef op zondag 13 december 2009 @ 11:55:
Ander vraagje, draait iemand hier Lotro op een SSD schijf?
- MueR
Ga er denk ik ook maar eens één bestellen want ik ben die haperingen wel een beetje zat, hoewel ze natuurlijk nooit helemaal weg zullen gaan.
Specificatie systeem: http://specs.tweak.to/13313
Anoniem: 232381
Wat tijd 'verloren' aan een serie deeds in the Shire, maar dat is wel fijn om nu al achter de rug te hebben :-)
Merk wel dat de slayer deeds snel uitdagender worden, moet nu 120 goblins slopen in lone-lands :-P
Ik moet zeggen dat ik een lore-master wel grappig vindt om te spelen, je hebt een redelijke truckendoos tot je beschikking. Met name de stuns zijn wel erg handig.
Qua crafting schiet het lekker op met scholar/farming maar weaponsmithing ben ik geen kont opgeschoten. Op de AH 20s per Bronze Ingot... nee dank je wel. Zal er wel op neer komen dat ik eens een keer een alt moeten maken om te prospectern :-/
Is er bij jullie ook allemaal een dipje te merken in activiteit nu zo voor kerstmis?
Anoniem: 249976
Het enige dipje wat ik zie staat naast de bak chips
Ik zie mensen al hun characters naar 65 halen en vervolgens instances doen om medaillions te farmen om genoeg rad te verzamelen voor de nieuwe 12 mans raid. Druk druk druk.
Toevallig had ik dit met DDO (ook van Turbine); het schijnt te liggen aan de nieuwe McAfee Virusscanner. Sinds ik die heb geupdate heb ik dat probleem in DDO. In Lotro heb ik er geen last van (op Vista)Anoniem: 249976 schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:10:
Heb sinds ik weer begonnen ben (tegelijkertijd met de grote update voor de nieuwe uitbreiding) last van dat mijn scherm om de zoveel tijd (ca. half uur) minimaliseert naar de werkbalk. Hebben daar meer mensen last van? Ik draai op XP en het gebeurt alleen bij Lotro.
Verder loopt dat lekker met men guardian, 65 gehaald, lvl 18 herbalist. Zit op ch 12 nu van boek 9 (deze keer volg ik het boek en doe dan meteen alle quests als je naar een nieuwe hub gaat, is leuker dan ik deed in moria waarna ik heel de tijd terugmoest voor die boeken).
Gisteren de lone lands binnengestormd, en dat hebben ze mooi gerevamped! Zit nu 18500/30000 eglain reputation. GA is een stuk vriendelijker geworden (3 korte instances met hard mode), ook die spinnenquest in minas eriol, en die dwerg-plaats is supercool. Kijk er al naar uit om dit met een alt te doen.
Vanavond verder in mirkwood denk ik, gatzburg plaats. Ziet er allemaal zo cool uit.
Aan de RFI tweakers (snowbourn), donderdag is er een on-level GA run. Als je dus lvl 30-32+ bent kan je mee. Inschrijven kan altijd op onze forums.
Kom er alsmaar achter dat ik weer ergens mee achter loop, blah
Maar goed, op zich hoef ik niet alle deeds voor mijn runekeeper. Er zijn er maar enkele echt interessant.
irritant vond ik die deed, waarbij je "flowers" moest zoeken in the "Old forest".
Anoniem: 328532
Het is wel handig om hier rekening mee te houden, zodat je de grijze quests kan vermijden. Anders mis je een groot gedeelte van het spel.
en voor sommige deeds moet je bijvoorbeeld wel questen in North Downs.
Als ik mijn epic 2 book van volume 1 klaar heb, dan ga ik zsm terug naar North Downs
Waar precies is deze dwerg-plaats?Lointje schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:26:
en die dwerg-plaats is supercool. Kijk er al naar uit om dit met een alt te doen.
Dit is toch niet zo groot een probleem?Anoniem: 328532 schreef op maandag 14 december 2009 @ 15:55:
Het is wel handig om hier rekening mee te houden, zodat je de grijze quests kan vermijden. Anders mis je een groot gedeelte van het spel.
Ik heb ook een hele berg Shire quests gedaan toen die allang grijs voor me waren (bounder deed, 75 quests). Truck is even dat je floating names af moet zetten en goed op moet letten steeds als je NPC's ergens ziet staan.
Maar op zich goede tip, ben nu level 27 en zal alvast even wat quests in North Downs doen voordat ik in Lone Lands doorga.
Leuk om op weathertop rond te dartelen trouwens. Die is in het spel wel erg veel imponerender dan in de boeken/film :-)
Anoniem: 284918
Je kan ook bij de opties instellen dat je "trivial quests" oid op de radar wil zien. Dan krijg je de "grijze quests" ook gewoon als ring te zien in je radar en kun je de floating names aanlatenAnoniem: 232381 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 08:29:
[...]
Dit is toch niet zo groot een probleem?
Ik heb ook een hele berg Shire quests gedaan toen die allang grijs voor me waren (bounder deed, 75 quests). Truck is even dat je floating names af moet zetten en goed op moet letten steeds als je NPC's ergens ziet staan.
[ Voor 3% gewijzigd door Siebsel op 15-12-2009 10:18 ]
Ik ben met mijn laatste alt (na revamp ered luin) op lvl 18 ered luin uitgegaan en meteen naar lone lands gehold (even boek 1 gedaan). Zo ook heel veel bree-stuff gemist. Zeker met die skirmishes nu ook nog is het mogelijk om veel content te missen lijkt me.
Je kan echter wel nog de quests doen, en er is een optie die grijze quests ook weergeeft op je minimap.
Gisteren vlug nog een skirmish gedaan en herbalist naar lvl 19 gebracht (1714 marks), naar lvl 20 kost 2711 marks (op lvl 65). Ik wil ze eigenlijk allemaal doen dagelijks, maar daar heb ik geen tijd voor. Ik hou het dus bij 1 of 2 en dan voor de rest questen in mirkwood :-) Bijna vakantie gelukkig ^^
Ik heb nu book 2 klaar en ik ga nu maar asap naar North Downs denk ik.
hoewel ik nog een deed moet afronden, om raven te killen in Lone Lands. Deze deed kwam pas eergisteren ter beschikking, balen dat dat niet eerder gebeurde, want ik had al veel raven gekilled.
Nu moet ik alsnog 160 van die beesten vinden
Soms wel makkelijk om een beetje high lvl te zijn!
Iemand nog tips?
Mooie tip, bedankt!Siebsel schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 10:18:
[...]
Je kan ook bij de opties instellen dat je "trivial quests" oid op de radar wil zien. Dan krijg je de "grijze quests" ook gewoon als ring te zien in je radar en kun je de floating names aanlaten
Gisteravond dan eindelijk wat goedkope bronze ingots gevonden en mijn weaponsmithing naar yourneyman gehaald. Het wordt me wel duidelijk dat er binnenkort een alt moet komen puur voor het prospecten :-/
Scholar en farming gaan een stuk beter. Scholar is wel eens een pain om aan de mats te komen, maar als je je ogen open houdt lukt dat wel.
Farming is gewoon een kwestie van hoeveel tijd je er in pompt lijkt het. Moet maar eens kijken of er bepaalde goedjes die je kan farmen ook echt geld kunnen opleveren, anders geloof ik dat wel :-)
SG is zeker een erg leuke instance. Gister met een kin groep geweest... ik op mn lvl63 guard en 2 captainsAnoniem: 284918 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 09:35:
Gisteren mijn eerste 25+ rad piece opgehaald (de helm) vergeleken met de DD helm die ik had is dit een aardige stap vooruit:) Die 6 mans Sammath Gul is een pittige om te doen maar wel een hele leuke. Tot nu toe vermaak ik me opperbest in Mirkwood
Niet de ideale samenstelling maar we hadden een goede minstrel in de groep. Het ging prima eigenlijk alleen was een van de captains onvoorzichtig en activeerde het ene hoopje botten na het andere
Uiteindelijk de laastste baas ook neer dus met spanning naar de loot. Oeh daar is de +70 vitality ring die iederen guardian en warden heel graag wil hebben en.... de captain rollde ook en won
Hij heeft natuurlijk recht om er op te rollen maar voor een guardian is ie toch beter. Ach komt vast nog wel een keer. Op lvl65 gaat het vast nog een stuk makkelijker en de instance is leuk dus groepen zijn er wel te vinden.
Het grappige aan SG is wel dat als je te slecht bent voor quest mode, je automatisch in hard mode beland ^^
Gisteren naar thorin's ale hall geweest en dat nieuw spel is lachen tot en met. Mensen wegslaan met een club om zelf aan het bier te geraken! Brilliant!
en SG erg leuk, vooral als je een sprig of woolly mint eruit haalt bij de laatste boss
Gisteren weer dat erg leuke lm/minstrel/rk item met 70 fate en veel power/ wat will
Die 70 vit ring die geven wij gewoon aan guard/warden als die mee is en nog niet heeft, heeft die hem wel, dan is 't rollen als je hem wilt, maar over 't algemeen letten de meesten wel op wie er het meeste aan heeft
Dropt ook wel een aardige champ earring bij boss 3, helaas mis op gerolled
Er zullen vast zat captains zijn die voor veel vitality gaan. Zeker omdat een captain vele verschillende rollen heeft, zullen de playstyles voor deze klasse verder uit elkaar liggen. Hebben de captains die graag veel vitality willen dan minder recht om op zo'n ring te rollen dan een guardian/warden? Het customizen van je eigen character is juist leuk in deze game, jij bepaald op welke eigenschappen je je wilt concentreren om je character beter te maken. Als iemand vind dat zijn captain meer vitality nodig heeft, dan vind ik dat diegene in het volste recht is om op zo'n ring te rollen.
The Flying Dutchman
Maar goed, ik heb inderdaad nog maar één instance gedaan en wellicht wordt het heel anders als je vaak in fellowships of raids speelt.
Staffstrike is ook wel een favoriet van mij, de stun on crit is ook erg fijn (dat is alleen met een trait geloof ik).Anoniem: 232381 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 15:01:
Ook wel een leuk voorbeeld van die Loremaster Ik durf wel te zeggen dat staffstrike op dit moment mijn favourite skill is omdat ie zo vaak en zo hoog crit.
Maar goed, ik heb inderdaad nog maar één instance gedaan en wellicht wordt het heel anders als je vaak in fellowships of raids speelt.
The Flying Dutchman
Farming is het simpelste wat er is.. Binnen een avond ben je van niks to max geleveld....Anoniem: 232381 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 07:42:
[...]
Mooie tip, bedankt!
Gisteravond dan eindelijk wat goedkope bronze ingots gevonden en mijn weaponsmithing naar yourneyman gehaald. Het wordt me wel duidelijk dat er binnenkort een alt moet komen puur voor het prospecten :-/
Scholar en farming gaan een stuk beter. Scholar is wel eens een pain om aan de mats te komen, maar als je je ogen open houdt lukt dat wel.
Farming is gewoon een kwestie van hoeveel tijd je er in pompt lijkt het. Moet maar eens kijken of er bepaalde goedjes die je kan farmen ook echt geld kunnen opleveren, anders geloof ik dat wel :-)
Je bent alleen wat goud kwijt aan recepten en materialen
Ja met een de class trait die je krijgt na 600 staff strikes. En ik dacht dat het altijd een extra kans op stuns geeft, niet alleen bij crits.The Flying Dutchman schreef op woensdag 16 december 2009 @ 15:51:
[...]
Staffstrike is ook wel een favoriet van mij, de stun on crit is ook erg fijn (dat is alleen met een trait geloof ik).
Welke profession heb je gekozen dan? Sommige zijn inderdaad vrij lastig zoals Metal en weaponsmith.Anoniem: 193799 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 10:04:
Ik vind het masteren van een profession echt mega tijd kosten. Dan ben je eindelijk bijvoorbeeld op Expert niveau, dan blijkt dat je de vorige tiers ook nog een keer "moet" doorlopen om ze te "masteren", bleh
Gisteravond voor het eerst Sammath Gul ingeweest en gecleared. Erg leuke instance op zich om te doen.
Dropte op het eind nog een heavy gloves zet van 25 radiance met 70 agility en nog wat andere stats. Werd door de guard gewonnen.
Ik richt me op scholar voor mijn 'main vocation' maar dat gaat nog leuk worden :-P
Ben nu expert/master yourneyman scholar op level 29.
Schijnbaar zit er dan een scholar guild in Rivendell waar nog meer leuke scholarspul is maar daar ben ik nog niet geweest.
Mijn RK is Tinker en mijn Warden Historian. Probleem is het voor mij dat mijn Warden ondertussen mijn RK voorbij is in level, en ik nog moet beginnen om haar Weaponsmithing te levelen. Wat betekent dat ik een X aantal uur met mijn RK op stap moet om Bronze Ingots te gaan maken. Keuzes. Mijn Warden verder levelen (welke als alt begon maar steeds meer mijn main begint te worden), of levelen in de ijskast stoppen om mijn profs bij te werken.Anoniem: 232381 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 11:31:
Maar de mooie kant van craften in LOTRO vindt ik dan weer dat er zat leuke patterns droppen, en er repeatable quests zijn om aan rare materials en patterns te komen.
Ik richt me op scholar voor mijn 'main vocation' maar dat gaat nog leuk worden :-P
Ben nu expert/master yourneyman scholar op level 29.
Schijnbaar zit er dan een scholar guild in Rivendell waar nog meer leuke scholarspul is maar daar ben ik nog niet geweest.
Mijn RK heeft de Jewelcrafting Guild gejoined, mijn Warden de Scholar Guild. Ben nog niet in Rivendel geweest (level 28), alhoewel het mijn RK op level 26 wel lukte om daar te komen. 1 keer dood gegaan, bleek dus 100 meter van de Rivendel guards te zijn

Mijn Warden is Man, dus stealthen gaat daar niet mee lukken
Qua Scholar, ben ik nu Expert op gewoon en moet nog Master Apprentice scoren, heb al wel nagenoeg genoeg ingredienten om in een keer door te gaan naar Master Journeyman.
En wat betreft de recepten. Inderdaad, die droppen behoorlijk vaak
[ Voor 13% gewijzigd door SandsOfArrakis op 17-12-2009 12:00 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
- MueR
Heb gemerkt dat Tinker vrij gemakkelijk te doen is. Ore en juwelen kun jezelf verzamelen. Cooking is misschien iets lastiger, maar Master Apprentice had ik erg snel te pakken. Ingredienten kun je letterlijk kopen bij een Cooking vendor.Anoniem: 193799 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 12:40:
Ik ben een tinker, dus ik moet jewelcrafting levelen,
Historians hebben het iets lastiger. Ruines zijn er redelijk veel in het spel, alleen doorgaans niet veel artifacts die je kan gaan onderzoeken voor ingredienten. Instances daarentegen zijn wel goede bronnen voor Texts, Relics etc.
Begin nu aardig wat recepten voor potions te krijgen dus moet ik mijn farming ook op gaan krikken. Weaponsmithing is een drama voor een Historian als je (ik gelukkig wel) geen karakter hebt die Prospecting heeft.
Zo heeft iedere Vocation zijn voor- en nadelen. Ervaring met andere Vocations heb ik nog niet, maar ik heb zo'n vermoeden dat het daar op vergelijkbare wijze gaat.
Just living life - Gaming - 3D editing - I like all things crypto - NFT enthusiast - Bitcoin accumulator
Anoniem: 274410
Ik kwam laatst LOTRO tegen en het leek me wel leuk om eens te proberen. Nu vraag ik me echter af welke class ik zal kiezen. Na een beetje gelezen te hebben leek me de captain class wel aardig om eens te proberen. Dit omdat de captain veel rollen kan vervullen (healing, maar ook solo dps) volgens het schema van deze site.
Nu is mijn vraag, klopt dit schema een beetje. Dwz is het ook echt waar dat de captain goed is in solo dps/survival én party support. En verder, hoe goed zijn de healing skills dan, moet ik er echt aan denken dat ik in mijn eentje een kleine party kan healen? Of is het echt healing voor de nood zeg maar? Hoe secondary is secondary is eigenlijk mijn vraag.
Bedankt al vast!
- MueR
Tja, afgaande op een instance run die ik deed met een Captain als healer, heb ik het idee dat een Captain meer een EHBO-er is, en geen Specialist.Anoniem: 274410 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 16:33:
Hallo mensen, hobbits, elfen, dwergen, orcs en ander onderwerelds gespuis,
Ik kwam laatst LOTRO tegen en het leek me wel leuk om eens te proberen. Nu vraag ik me echter af welke class ik zal kiezen. Na een beetje gelezen te hebben leek me de captain class wel aardig om eens te proberen. Dit omdat de captain veel rollen kan vervullen (healing, maar ook solo dps) volgens het schema van deze site.
Nu is mijn vraag, klopt dit schema een beetje. Dwz is het ook echt waar dat de captain goed is in solo dps/survival én party support. En verder, hoe goed zijn de healing skills dan, moet ik er echt aan denken dat ik in mijn eentje een kleine party kan healen? Of is het echt healing voor de nood zeg maar? Hoe secondary is secondary is eigenlijk mijn vraag.![]()
Bedankt al vast!
Heb zelf nog geen Captain gespeeld, maar ik weet wel dat ze erg goede buffs hebben
- MueR
Het is een klasse die, om goed gespeeld te worden, wel wat tactisch inzicht vereist (je bent in een FS vaak bezig met verschillende dingen, terwijl een guardian, champ of healer zich vaak veel gemakkelijker op één taak kan richten).
Met een captain kun je op zich wel een small fellowship (3 personen) healen in veel situaties. Maar veel meer dan dat wordt wel lastig. Ook komen de healing skills pas op hoger level echt goed naar voren geloof ik. Als captain heb je echter slechts één groep heal die je alleen kunt gebruiken in bepaalde situaties (als een vijand verslagen is, of als je een critical hit maakt met één van je andere skills). Daarnaast heb je nog een aantal single target healing skills en je kunt een debuff op je vijand plaatsen zodat iedere FS member een beetje geheald wordt als die deze vijand aanvalt. Healen in combinatie met een runekeeper is wel heel erg leuk en werkt goed, ik heb dat bijvoorbeeld wel gedaan in een aantal instances (grand stairs, skumfill, dark delvings). Als captain kun je je dan vaak concentreren op het healen van één specifieke persoon, terwijl de runekeeper de rest van de FS healt.
In nood situaties kan een captain vaak een reddende rol spelen, dit zijn dan ook vaak de leukste situaties om te spelen (als het lukt!). Je kunt je `in harms way' skill gebruiken om 15-20 seconden lang 50% van de damage op je fellowship members te ontvangen zodat zij in leven kunnen blijven. In combinatie met je `last stand' skill (je bent dan 20 seconden onstervelijk) kun je zo vaak een gehele fellowship op de been houden. Mocht er toch nog iemand doodgaan, dan heb je 2 skills om in combat iemand te reviven. Verwacht achteraf geen complimenten van andere FS members, ze hebben vaak niet eens door in wat voor bochten jij je hebt moeten wringen om hen in leven te houden
Solo is de captain ook prima te doen, je hebt heavy armour, dus je kunt wel veel klappen hebben. Daarnaast heb je een herald die je kan gebruiken om wat vijanden bezig te houden. Je doet niet heel veel damage, dat kan een nadeel zijn bij veel vijanden, aan de andere kant heb je als captain vaak wel een gigantische hoop morale en in combinatie met je skill waarbij je geheald wordt als je damage doet op een bepaalde vijand kun je het vaak lang volhouden.
Een captain is daarnaast een hele leuke klasse om mee te duo'en of in een trio te spelen. Het healen is dan goed te doen, en met je heavy armour ben je ook vaak de aanwezen tank.
The Flying Dutchman
Maar een minstrel in war-speech out-dps'ed je met gemak. Mijn captain is weliswaar HoH getrait, en de max crits (ben nu lvl 62) liggen op 1k ongeveer. Voorheen had ik soms crits van tegen de 1800, terwijl ik ze vlak na de release van Moria nog op zo'n 2300 heb gezien.Hiawatta schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 09:45:
Ik heb in Mirkwood nu m'n captain op DPS getrait en dan kun je behoorlijk uitdelen hoor. Ik snij er behoorlijk vlot doorheen. In combo met een archer pet is dat een lekker snelle class.
The Flying Dutchman
Niet mee eensThe Flying Dutchman schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 08:26:
Mijn main is een captain.
Het is een klasse die, om goed gespeeld te worden, wel wat tactisch inzicht vereist (je bent in een FS vaak bezig met verschillende dingen, terwijl een guardian, champ of healer zich vaak veel gemakkelijker op één taak kan richten).
Ik heb een guardian en minstrel en het is echt niet zo dat je alleen maar als punch bag dient of op 1 knopje drukt om te healen. Als guardian is interrupten ook belangrijk. Conjunctions proberen te triggeren... op het goede moment pledge poppen en wat AoE damage doen. Het aggro pakken en houden is vaak al druk zat maar er komt veel meer bij kijken. Voor een minstrel geldt dit ook... ballads spelen voor buffs.... een mob fearen.. corruption weghalen... song of soothing er tussendoor. Als een van de main-rollen (tank of healer) is het wel zo dat er vanalles van je verwacht wordt. Als captain is het wat "anoniemer". Dat wil niet zeggen dat een captain niet belangrijk is in een groep want de buffs, rezzes en mee healen/DPSen tikt toch allemaal aan.
Persoonlijke voorkeur is een, maar de algemene opvattingen volgen en classes hun gear/stats laten nemen wat voor hun 't beste is lijkt me voorgaan. Agility gear nemen omdat je 1 skill hebt en wat parry wilt en daarmee in de vijver van hunters en burgs gaat vissen lijkt me niet zo netjes. Hun gebruiken die stat voor hun core abilities, daar waar LM's fate gebruiken voor verlagen van resists en tactical damage. Agi voor een LM is als melee dps voor een hunter, of in-combat moral regen voor een minstrel: leuk als bijkomstige extra, maar zonde voor jezelf en je collegea avonturiers kwa specialiseren.The Flying Dutchman schreef op woensdag 16 december 2009 @ 14:30:Bijvoorbeeld voor mijn loremaster wil ik graag meer agility voor de hogere parry rating (ik geloof dat dit agility is). Een kingenoot van mij is het hier niet mee eens, die zegt: een goeie loremaster heeft geen parry rating nodig want hij krijgt geen aggro / mobs komen niet bij hem. Wie er hier gelijk heeft doet er niet zoveel toe, het gaat erom dat er gewoon verschil is in persoonlijke voorkeur en dus zal ieder zich ook weer op andere eigenschappen richten.
Ik denk dat de captain eigelijk de enige class is die echt diverse kanten opkan: healing (backup), (off) tank of dpser. Maar zo iemand in de kin en je weet dan wel welke kant de captains opgaan, en welke gear ze willen en welke dus meer waard is op andere spelers.
Blub
Mjah, ik blijf erbij dat je mag looten waar je op wilt als jij graag die gear wilt gebruiken. Heb je tenslotte ook loot systemen voor die ervoor zorgen dat looten eerlijk gaat. Daarnaast speel ik geen warden/guardian, dus hoe moet ik dan weten wat voor hén goeie gear is. Ik vind het voor mezelf vaak al moeilijk genoeg kiezen.bstard schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 14:32:
[...]
Persoonlijke voorkeur is een, maar de algemene opvattingen volgen en classes hun gear/stats laten nemen wat voor hun 't beste is lijkt me voorgaan. Agility gear nemen omdat je 1 skill hebt en wat parry wilt en daarmee in de vijver van hunters en burgs gaat vissen lijkt me niet zo netjes. Hun gebruiken die stat voor hun core abilities, daar waar LM's fate gebruiken voor verlagen van resists en tactical damage. Agi voor een LM is als melee dps voor een hunter, of in-combat moral regen voor een minstrel: leuk als bijkomstige extra, maar zonde voor jezelf en je collegea avonturiers kwa specialiseren.
Ik denk dat de captain eigelijk de enige class is die echt diverse kanten opkan: healing (backup), (off) tank of dpser. Maar zo iemand in de kin en je weet dan wel welke kant de captains opgaan, en welke gear ze willen en welke dus meer waard is op andere spelers.
The Flying Dutchman
Anoniem: 274410
Heb nu al wel een beter inzicht gekregen, maar denk niet dat de captain helemaal is wat ik zoek. Daarom neig ik nu heel erg naar minstrel. Echt vol healing wat ik altijd wel leuk vind om te doen, en ook wel solo viable lees ik zo her en der en natuurlijk hier ook. En als bonus muziek, wat ik wel leuk vind aangezien ik zelf ook veel met muziek bezig ben.
Iig hartstikke bedankt!
The Flying Dutchman
-----------------------------------------------------------
Dit is voor mensen die houden van muziek, maar die niet echt muzikanten zijn
Muziek voegt een dimensie aan Roleplaying toe en daarin is LotRO uniek
Lees anders dit artikel eens ... http://www.mmorpg.com/gam...e-Sound-of-Music-in-LotRO
Voorbereiden :
Maak op je PC een map Music aan :
C:\Documents and Settings\Jouwnaam\Mijn documenten\The Lord of the Rings Online\Music
Kan ook zijn (op desktop) : My documents\The Lord of the Rings Online\Music
Voor Vista :
C:\Gebruikers\Jouwnaam\Documenten\The Lord of the Rings Online\Music
of gewoon (op de Desktop) Jouwnaam\Documenten\The Lord of the Rings Online\Music
- ja dat is in de map waarin je snapshots ook komen
ga naar http://www.thefatlute.com/ of andere .abc muziek sites. zoek muziek, en download dit.
Plaats (sleep) alle bestanden uit de zip in deze Music folder.
Alles in de xxx.abc files is geselecteerde goede muziek.
Hoe speel ik die muziek ?
Je moet een muziekinstrument equipen. Dubbelklik het in je inventory of klik op een quickslot (erg handig).
Type : /music (of klik nogmaals op je quickslot)
Type : /play filename [zonder .abc erachter]
Wanneer de muziek afgelopen is kan je weer /music intikken of weer op de quickslot klikken.
NOTE Voor Hunters, Wardens en Runekeepers. Het muziekinstrument komt in plaats van je boog/javelin/chisel
Samen muziek maken !!
Degenen die samen willen spelen moeten :
1. In een Fellowship zitten (een Raid gaat ook)
2. Beschikken over dezelfde song, bijvoorbeeld toccatafuga.abc (zie de zip hierboven).
3. Een muziekinstrument bespelen waarop die song goed klinkt (!) (het mogen wel diverse instrumenten zijn)
4. Iedere speler tikt in : /play toccatafuga sync
5. nadat alle spelers gemeld zijn klaar te zijn (de fellowship ziet de diverse klaar meldingen) tikt iemand in : /playstart
Sinds kort kan ook de Multi-part song weer in sync gespeeld worden...
Meer muziek kon je hier vinden : http://www.lotroabc.com/ (link soms broken)
Maar het waren er erg veel en ze klonken niet allemaal even mooi op ieder instrument.
De nieuwste en beste site is : http://www.thefatlute.com/
Diepgaand over LotRO Music voor de liefhebbers : :ugeek:
- http://lotro.glenneroo.org/music.html
Zo heeft een minstrel ooit skumfil left side cloak gewonnen, omdat "hij dit wel kon gebruiken in de ettens omdat hij daar soms melee moet vechten". nu moet je weten dat die persoon 1 keer per maand in de ettens speelt als hij zich verveelt. Een guardian of champ (die allebei mee waren) wint hierbij echter veel meer omdat zijn damage, morale, block, parry hiermee omhoog ging, in elk gevecht.
Ook nu met de nieuwe verandering betekent een 70vit ring 350 moraal voor een guard/warden en 'slechts" 210 morale verschil voor een andere klasse. Ik zeg niet dat guardians of wardens direct voorkeur moeten krijgen, maar als de andere stats might en agility zijn, dan vind ik dat een minstrel wel kan overwegen te passen. Zeker in een kin zou dat gevoel toch moeten hangen dat je elkaar helpt, en niet alleen aan jezelf denkt. Als je het echt nodig hebt, dan ga je er voor. Als je echter merkt dat die persoon de volgende dag die ring toch nog niet draagt, dan heb je wel recht om lastig te zijn. Dan had ie beter gepast.

Bind on Acquire
Ear
+45 Will
+94 Maximum Power
+45 Fate
+105 Maximum Morale
Amarthloch

Bind on Acquire
Unique
+22 Will
+182 Maximum Power
+70 Fate
Glass Flask
ben super blij met deze nieuwe juweeltjes..
[ Voor 29% gewijzigd door Rexcore op 20-12-2009 10:35 ]
Ikzelf roll enkel op items waarvan het waarschijnlijk/zeker is dat ik ze regelmatig ga gebruiken. Een 70 vitality item zal ik derhalve ook niet op rollen (als minstrel). Maar op die 2 items van Rexcore (Amarthloch en Glass Flask) zou ik zeker een poging doen..
Overigens lijkt de waarde van die 70 vit ring al een stuk minder. Gebuffed zit ik al aan 638vit dus zal met gemak aan de max komen. Het is zonde van je stats om over de max heen te gaan dus 70 vit is overkill. Een andere tank wees me op de ringen met wat minder vitality (45 geloof ik) maar wel met +1xx power en morale. Daar heb ik dus veel meer aan denk ik.
Ik heb op dit moment eens zin in een echte damage class, dus wou beginnen met een rune-keeper. Bij het aanmaken van een nieuw karakter kan ik deze klasse echter niet kiezen, aangezien het "continue" knopje greyed-out blijft.
Dacht eerst nog dat het lag aan het feit dat het een advanced class betrof, maar ik kan wel minstrels en lore-masters aanmaken, en die zijn ook advanced. Tevens heb ik gelezen dat de rune-keeper er later bij is gekomen, maar volgens mijn opstart scherm beschik ik over de laatste versie (siege of mirkwood), dus ik weet even niet meer wat er fout is...
Iemand enig idee?
[ Voor 0% gewijzigd door jacklam op 21-12-2009 00:04 . Reden: typo ]
Ik kon wel meteen een Rune-Keeper en Warden kiezen. Ik heb de Triple Pack gekocht (origineel + beide uitbreidingen) Rune-Keepers en Wardens zijn er in The Mines Of Moria uitbreiding erbij gekomen. Weet je zeker dat je MoM niet mist?jacklam schreef op maandag 21 december 2009 @ 00:02:
Na een jaartje afwezigheid kreeg ik weer eens zin om het spel op te pakken, heb lifetime gekocht, dus kan gelijk weer aan de gang.
Ik heb op dit moment eens zin in een echte damage class, dus wou beginnen met een rune-keeper. Bij het aanmaken van een nieuw karakter kan ik deze klasse echter niet kiezen, aangezien het "continue" knopje greyed-out blijft.
Dacht eerst nog dat het lag aan het feit dat het een advanced class betrof, maar ik kan wel minstrels en lore-masters aanmaken, en die zijn ook advanced. Tevens heb ik gelezen dat de rune-keeper er later bij is gekomen, maar volgens mijn opstart scherm beschik ik over de laatste versie (siege of mirkwood), dus ik weet even niet meer wat er fout is...
Iemand enig idee?
Mirkwood zegt volgens mij niet veel, betekend volgens mij niet dat je automatisch alle uitbreidingen hebt.
[ Voor 10% gewijzigd door SandsOfArrakis op 21-12-2009 00:46 ]
Thanks voor je antwoord!SandsOfArrakis schreef op maandag 21 december 2009 @ 00:43:
[...]
Mirkwood zegt volgens mij niet veel, betekend volgens mij niet dat je automatisch alle uitbreidingen hebt.
Ik heb geinstalleerd vanaf de Mines of Moria installatie DVD's, dus daar zou het in principe niet aan mogen liggen. Buiten dat kan ik de classes wel gewoon zien bij de dwarves en de elves, als ik de classes kies dan krijg ik ook een beschrijving van de class te zien, alleen het continue knopje is dus niet te gebruiken.
- MueR
Hey thanks, had wel keurig Mines of Moria gekocht, maar helemaal vergeten om deze ook daadwerkelijk te activeren en aan mijn account te koppelenMueR schreef op maandag 21 december 2009 @ 00:54:
Een andere manier is inloggen op je COG account en kijken of je daar ofwel de Mines of Moria afbeelding (Gate of Moria) ziet, Mirkwood (Fell beast) of Shadows of Angmar (Witch King dacht ik?).

Mijn lieve rune-keepertje is inmiddels al weer level 8
[ Voor 0% gewijzigd door jacklam op 21-12-2009 12:53 . Reden: typo ]
- MueR
Nu nog dungeons hard mode en de nieuwe raid
Vanavond ga ik met wat kingenoten waarschijnlijk naar de warg-pens, we zijn van plan om hier eens lekker bezig te gaan zonder van tevoren guides/spoilers te lezen.
The Flying Dutchman
Er zijn wel erg veel quests om te doen in Lone Lands en North Downs en met name de groupquests blijven nu in mijn questlog hangen :-/ Zal er vrees ik toch op neerkomen dat ik die moet droppen.
Vervelendste was nog dat ik een tweetal groupquests heb gedaan in 'AG' in lonelands maar dat ik die niet meer kan inleveren omdat ik mijn eentje niet heelhuids bij de entrance tot die instance geraak :-P
Met de Eglain faction heb ik 'friend of' ook bijna vol, ben benieuwd of die nog leuk spul te koop hebben. Weet iemand dat?
Ben ook expert scholar geworden van het weekend, was best wel spannend om als level 29 ofzo heelhuids in Rivendel te komen :-D Nu nog master yourneyman Scholar, dat wordt echt een uitdaging...
Die 2 levels voorsprong hebben het waarschijnlijk gedaan, ik ben op lvl60 direct mirkwood ingedoken, ik zit nu op 64,5 en heb nu nog een redelijk aantal quests over in het laatste stuk van mirkwood. (ook de epic nog) Als ik mijn huidige active quests inlever, denk ik zelfs nog wel een aantal quests nodig te hebben om bij 65 te komen. (dus het lijkt me redelijk in balans)The Flying Dutchman schreef op maandag 21 december 2009 @ 11:03:
Ik heb gisteren mijn main naar level 65 getild. Donderdagavond ben ik eindelijk eens naar Mirkwood gegaan en daar heb ik het hele weekend lekker gequest. Dus in het weekend van lvl 62 naar lvl 65 gegaan. Wel veel uren gespeeld, maar niet als een dolle rond gerend. De quests zijn leuk, maar wat krijg je er vreselijk veel xp voor. Van mij had het wel iets langzamer gemogen. Ik heb nog maar de helft van Mirkwood gezien en ben dus al 65 (weliswaar begon ik vanaf level 62 omdat ik veel skirmishes had gespeeld).
Ik heb tot nu toe nog geen quests overgeslagen, alleen de 3man instance in dat grotere dorp heb ik nog niet gedaan.
En gisteren ook m'n minstrel op 65 gekregen, dus op naar de volgende om te lvl-en
Ook afgelopen weekend DN helemaal gedaan, gaat een stuk sneller nu
[ Voor 10% gewijzigd door rik86 op 21-12-2009 13:09 ]
Ik ben snel naar Mirk gegaan. Loth was zo saai qua omgeving. Had er eerlijk gezegd veel meer van verwacht.
Loth sprak mij ook niet zo erg aan. Als Dwerg voel ik me toch niet huis in een veredeld hippie-bos (Rivendell en the Shire kunnen me ook niet echt bekoren). Mirkwood daarentegen kan ik wel waarderen.Hurtebise schreef op maandag 21 december 2009 @ 13:46:
Hoe vonden jullie de Loth q's?
Ik ben snel naar Mirk gegaan. Loth was zo saai qua omgeving. Had er eerlijk gezegd veel meer van verwacht.
Vond beide erg leuk, Lothlorien omdat het zo elf achtig was, alleen jammer dat er niet zoveel te doen was voor me en Mirkwood omdat het zo donker achtig isAnoniem: 181786 schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:22:
[...]
Loth sprak mij ook niet zo erg aan. Als Dwerg voel ik me toch niet huis in een veredeld hippie-bos (Rivendell en the Shire kunnen me ook niet echt bekoren). Mirkwood daarentegen kan ik wel waarderen.
Overigens lvlen op quests in Mirkwood is mij niet zo goed gelukt, geen skirmishes gedaan en kwam na de laatste q nog XP te kort voor lvl 65, maar kan best aan mij liggen..
Dan heb je echt wat quests over geslagen. Ik had zeker nog quests over het aan het einde. Ruim 15 of 20 denk ik wel. Inmiddels mijn champ al een tijdje op 65. Nu bezig met de minstrel (62) en captain (62).CerielTjuh schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:32:
[...]
Vond beide erg leuk, Lothlorien omdat het zo elf achtig was, alleen jammer dat er niet zoveel te doen was voor me en Mirkwood omdat het zo donker achtig is
Overigens lvlen op quests in Mirkwood is mij niet zo goed gelukt, geen skirmishes gedaan en kwam na de laatste q nog XP te kort voor lvl 65, maar kan best aan mij liggen..
Hangt er natuurlijk ook heel erg vanaf hoe je te werk gaat. Persoonlijk hou ik er niet zo van om maar gewoon door te rennen als ik mobs aggro onderweg naar een quest. Die leg ik dus allemaal neer (ik probeer er wel zoveel mogelijk omheen te lopen zodat ik geen aggro krijg). Dat levert ook best wel veel xp op en een hoop silver als je de mobs ook allemaal loot.rik86 schreef op maandag 21 december 2009 @ 16:42:
zonder rested xp moet je eigenlijk alle questen doen en dan is 't nog krap volgens mij
Ik begon weliswaar met 2 levels voorsprong, maar ik heb ook nog lang niet alles gedaan in Mirkwood, ik denk dat ik gemakkelijk aan lvl 65 was gekomen als ik op lvl 60 direct begonnen was. Daarnaast had ik het ook geen probleem gevonden als je pas na een paar instance runs lvl 65 haalt (dus niet puur op quests).
The Flying Dutchman
Anoniem: 219289
Lucky hoor Rik, ik zit op de 10 runs van SG zonder een 2nd age, wordt er een beetje zat van.
Vandaag 2e poging op Barad Guldur gedaan en we stonden opeens bij de 1e boss en dat hadden we pas door toen die geactiveerd was
Dit topic is gesloten.
Als je wil dat je character terugkomt in de startpost, stuur dan even een DM naar MueR met de naam van je character(s) en de server waarop je speelt.