Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 13:35
Het neerzetten van je molen tussen de twee graanmakers wil ook wel de efficiëntie ten goede komen.
Dus dan heb je aan de straat de bakker dan een graanmaker, molen en weer een graanmaker. Zo heb je minder kans dat de graanmakers hun graan naar een andere molen brengen, die niet in dat rijtje staat.

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:30
primusz schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 21:37:
Het upgraden van je pakhuizen is sowieso noodzakelijk bij hogere productie omdat je anders niet genoeg vervoer hebt, bij elke upgrade komt er ook een extra runner bij om de boel op te halen.
Of je plaatst een Zuidelijk pakhuis, deze heeft van de start al direct meerdere mensen aan het lopen.
Het beste kan je de bakker aan de straatzijde zetten. Zorg voor niet te lange wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een tijdje zitten lezen in dit topic, maar volgens mij is de volgende vraag nog niet langsgekomen..

- Weet iemand of je Venice met z'n tweeën kunt spelen op een LAN, gebruikmakend van één legale cd/key? Of dien ik 2x anno 1404 te kopen en 2x Venice? Beetje prijzig voor een eerste poging..
- Ik las wel eerder in dit topic dat er geen key bij anno1404 zit. Betekent dit wellicht dat twee keer Venice kopen voldoende is voor een LAN game? (waarmee ik niet bedoel dat 'ie standalone zou draaien uiteraard)

Ubsisoft website geeft er geen uitsluitsel over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-10 07:49
Ik ben sinds enige tijd weer helemaal verslaafd aan Anno 1404. Er viel me gisteren bij een sessie echter wel wat op. Als je kijkt naar de statistieken met de needs van je bevolking, dan kun je ook zien of bepaalde resources depleting zijn, aangevuld worden of stabiel zijn. Alleen bij sommige resources (vooral voedsel) staat het standaard op depleting, terwijl mijn warehouses toch een kleine surplus hebben (na half uur spelen heb ik in plaats van 20 ton bijvoorbeeld 40 ton)

Iemand bekend hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Ik kon in Anno1503 altijd aangeven bij een transport route hoeveel er achter moet blijven bij een bepaald eiland. Als ik bij bijvoorbeeld bij eiland A een overschot aan vis had en bij eiland B een tekort, kon ik instellen dat bij eiland A minimaal 20 ton moest blijven en de rest naar eiland B vervoeren, met een relatief simpel schuifje in het route scherm. Alleen in Anno1404 zie die optie niet? Hebben ze die ergens verstopt?

Mi6 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 11:02:
Ik ben sinds enige tijd weer helemaal verslaafd aan Anno 1404.
Iemand bekend hiermee?

Ja ik ben ook bekend met de verslaving :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roggel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 16:38:
Heb een tijdje zitten lezen in dit topic, maar volgens mij is de volgende vraag nog niet langsgekomen..

- Weet iemand of je Venice met z'n tweeën kunt spelen op een LAN, gebruikmakend van één legale cd/key? Of dien ik 2x anno 1404 te kopen en 2x Venice? Beetje prijzig voor een eerste poging..
- Ik las wel eerder in dit topic dat er geen key bij anno1404 zit. Betekent dit wellicht dat twee keer Venice kopen voldoende is voor een LAN game? (waarmee ik niet bedoel dat 'ie standalone zou draaien uiteraard)

Ubsisoft website geeft er geen uitsluitsel over..
Bij Venice zat wel een key, maar zelfs die hoefde ik niet in te vullen. Dus je kunt het proberen met 1 CD. Volgens mij moet het gewoon lukken. Kan er ook niet zo veel over vinden op het internet.

• twan1
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-08-2024
MeltedForest schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 11:50:
Ik kon in Anno1503 altijd aangeven bij een transport route hoeveel er achter moet blijven bij een bepaald eiland. Als ik bij bijvoorbeeld bij eiland A een overschot aan vis had en bij eiland B een tekort, kon ik instellen dat bij eiland A minimaal 20 ton moest blijven en de rest naar eiland B vervoeren, met een relatief simpel schuifje in het route scherm. Alleen in Anno1404 zie die optie niet? Hebben ze die ergens verstopt?
Het werkt in 1404 net hetzelfde.. Je kan op de +40 of -40 (bijv.) klikken (onder de afbeelding van je product) en dan krijg je je slider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Hmm is het dan niet zo dat er altijd 40 ton in de boot wordt geladen als je +40 doet? Dus als er 30t in een bepaald eiland is opgeslagen dat gewoon alles wordt meegenomen... Wat dus niet de bedoeling is :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaerox
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-10 14:55
Heeft iemand Anno onlangs nog ergens in de schappen van de winkel zien liggen? Ben nu 4 winkels afgegaan maar ze hadden hem nergens.

Laatste redmiddel is online bestellen, maar ook daar zijn de levertijden lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10 21:14

M2M

medicijnman

is het niet op steam te verkrijgen? En ik zag laatst nog een exemplaar liggen bij de free record shop op Nijmegen centraal.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Anders Bol.com? levertijd gelijk de volgende dag in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-10 13:41
Heb laatst bij cdkeyhouse.com (dacht ik) een key gekocht voor Anno 1404 zelf, werkt perfect. Zoek nu alleen zelf nog Anno 1404 Venice voor ongeveer dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0108daniel schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:51:
Anders Bol.com? levertijd gelijk de volgende dag in huis.
Nou, 2-3 weken voor anno 1404 en 5-10 werkdagen voor Venice.. Die laatste trouwens voor een tientje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RogNL schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 15:43:
[...]

Bij Venice zat wel een key, maar zelfs die hoefde ik niet in te vullen. Dus je kunt het proberen met 1 CD. Volgens mij moet het gewoon lukken. Kan er ook niet zo veel over vinden op het internet.
Heb 'm gisteren besteld. Zal nog wel even laten weten of het werkt tegen de tijd dat hij er is (maar dat duurt nog wel even zoals je in bovenstaand bericht ziet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Oh apart, ik had hem daar ook gekocht en de volgende dag in huis net zoals ze op de site aangeven.
Inmiddels zeker veranderd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hai,

k weet het, ben een beetje dummy op dit forum en met Anno 1404, speel het kort en heb nog veeeel te lange verbindingen met de landerijtjes, en de balans loopt ook nog langer niet perfect. Heeft iemand daarom ergens een goede handleiding ergens gezien?? (liefst gratis ;))

Noblemen ben ik zelf nog niet eens aan begonnen (shame, shame on me ;) :D, want het bijhouden van de inwoners en direct het goed gatheren van de resources en het transporteren ligt me nog niet goed onder de knie..

Mocht iemand zoiets gezien hebben, dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:59
Ik kan je al zeker dit aanbevelen:

http://www.anno1404-rechner.de/index.php?lang=en

Als je ingeeft hoeveel en van welk soort inwoners je hebt rekent hij uit hoeveel gebouwtjes je nodig hebt. Als je dit goed volgt is de balans perfect en dus zeer aangenaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:15
verslavend spelletje...
gisteren weer geïnstalleerd. en kreeg tijdens mn 1e potje al de achievement "10 hours played"

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paterpor schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 13:00:
Ik kan je al zeker dit aanbevelen:

Als je ingeeft hoeveel en van welk soort inwoners je hebt rekent hij uit hoeveel gebouwtjes je nodig hebt. Als je dit goed volgt is de balans perfect en dus zeer aangenaam!
ja, dankje ;)

Jammer genoeg zie ik genoeg mensen die eilanden (super)goed kunnen indelen, al zal het na een tijdje natuurlijk wel een routine zijn :D, en dan zou ik natuurlijk ook supergraag het geheim van de smid willen weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bannit
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-09 21:00
Deze week heb ik met 2 vrienden en me broertje een anno lan party gehouden:D het erg tof zeker voor herhaling vatbaar. Enige probleem was dat we het allemaal lang niet meer gespeeld hadden en dus maar alles aan het uitzoeken waren dan het echt te spelen :P.
Vond zelf het leuke dat iedereen verschillende dingen ging proberen. Een van ons zat ook opeens in het rood vraag me niet hoe maar het was hem gelukt en natuurlijk kwamen er meteen grapjes van: "laten we het schulden plafond maar even verhogen".

Nu even single player wat uitzoeken zodat ik de volgende keer niks hoef uit te zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
@ Intergrator; de enige tip die ik je kan geven is rustig bouwen, niets te overhaast en je niet laten gek maken als een tegenpartij al een ander eilandje heeft.

Mijn grote fouten in het begin waren telkens dat ik erg snel probeerde uit te breiden waardoor ik uiteindelijk in financiële nood kwam, geen schepen kon betalen en de piraten al mijn tradingships aan gort schoten. Dag citizens, hello anarchy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

RocketKoen schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 16:34:
verslavend spelletje...
gisteren weer geïnstalleerd. en kreeg tijdens mn 1e potje al de achievement "10 hours played"
hahah ernstig he, ik zie dat je tux als user icon hebt? game draait goed via wine! speel 'm zelf ook onder linux

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
himlims_ schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 14:41:
[...]
hahah ernstig he, ik zie dat je tux als user icon hebt? game draait goed via wine! speel 'm zelf ook onder linux
aleen mijn servertje draai(de) linux ;)
nu staat ie stof te vangen
maar tux mag blijven.

Ik heb nu wel geleerd om iig geen game te starten zonder victory condition in te stellen...

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

M2M schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:39:
is het niet op steam te verkrijgen?
Anno 1404 en Venice waren ooit op Steam te koop, maar zijn momenteel not available for purchase

Wellicht zijn de keys tijdelijk op ofzo...

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
mindcrash schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 19:51:
[...]

Anno 1404 en Venice waren ooit op Steam te koop, maar zijn momenteel not available for purchase

Wellicht zijn de keys tijdelijk op ofzo...
keys raken niet op... helemaal niet digitaal.
waarschijnlijker dat ze de deal met steam hebben beëindigd. Het spel staat alleen nog op steam voor mensen die het al hebben gekocht.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 12:57:
Heeft iemand daarom ergens een goede handleiding ergens gezien?? (liefst gratis ;))
Wat ik zelf erg handig vond tijdens het spelen is de Anno 1404 wiki: http://anno1404.wikia.com/wiki/Anno_1404_Wiki

Je kunt er op trefwoord zoeken, dus als je niet snapt wat een gebouw doet of hoe bijvoorbeeld een in een quest genoemd persoon eruit ziet dan kun je dat daar zoeken. In combinatie met de zojuist genoemde rekenmodule zou je een heel eind moeten komen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2011 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoebe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-10 11:38
Ik ben al enkele jaren fan van Anno, maar nooit zo van oorlogen enzo. Nu wil ik me daar wat meer in gaan verdiepen, maar het lukt niet zo goed.

Ik bouw een keep, daar wat large encampments en daarmee ga ik onder patrouiile van een oorlogsschip naar de vijand en bouw daar een kasteel.

Vervolgens duurt het 45 minuten (!!) eer dat kasteel het warehouse heeft overgenomen. Ik kan het warehouse ook kapotschieten, maar dan kan ik het kasteel niet upgraden naar een warehouse. Dan bouwt de vijand gewoon een nieuw warehouse en kan ik weer van voren af aan beginnen.

Mijn vraag is meer: is er ergens een goede documentatie over oorlogsstrategie bij Anno? Ik heb al door de anno wiki zitten kijken, en ook de anno eGuide gedownload. Maar daar staat niets over strategie en wanneer je het beste met welk middel kunt aanvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phoebe schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 10:50:
Vervolgens duurt het 45 minuten (!!) eer dat kasteel het warehouse heeft overgenomen. Ik kan het warehouse ook kapotschieten, maar dan kan ik het kasteel niet upgraden naar een warehouse. Dan bouwt de vijand gewoon een nieuw warehouse en kan ik weer van voren af aan beginnen.
niet elk soort encampment heeft een even lange tijd nodig om een warehouse over te nemen. Daarnaast is het ook aan te raden meerdere encampments in de buurt van het warehouse te zetten als je overneemt, dan daalt de tijd van 45 minuten naar ongeveer 6 minuten ;-)
Phoebe schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 10:50:
Mijn vraag is meer: is er ergens een goede documentatie over oorlogsstrategie bij Anno? Ik heb al door de anno wiki zitten kijken, en ook de anno eGuide gedownload. Maar daar staat niets over strategie en wanneer je het beste met welk middel kunt aanvallen.
Algemeen zou ik zeggen: grote encampments om legers te vernietigen, kleintjes om een stad mee binnen te vallen (die hebben minder plek nodig :p ), en trebuchets of miners (oriental keep) om bv. stadsmuren kapot te maken, anders geraak je nogal moeilijk binnen. Robber's camp en Assasins camp moet je (naar mijn mening) niet maken, die zijn te zwak, al kunnen ze handig zijn om gebouwen over te nemen.

OF je kan ook gewoon city keys kopen in de Venice Add on, dat is ook wel een handigheidje

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2011 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Glaerox:
Op bol.com is het spel niet langer verkrijgbaar! Had het besteld (zoals al eerder gezegd) maar nu heeft bol.com de bestelling geannuleerd met de mededeling dat het niet langer verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-10 12:02
^^ Damn, heeft dat dan te maken met Anno 2070 ofzo? Beetje raar natuurlijk, laat mensen lekker hun spel spelen. Ik verkies 1404 nog steeds boven alles wat ik nu gezien heb van 2070. Nee laat mij maar lekker simpel spelen met peasants en noblemen ;) Als ze echt zo graag de toekomst in willen, waarom geen opvolger van SimCity maken oid (andere producent weet ik) maar ik ben zo bang dat als het niet meer realistisch is de lol er zo vanaf is. Ik had liever een 18 of begin 19 era gezien (productie van de eerste auto's en vliegtuigen) of een 20 era, maar ben bang dat het dan meer en meer een tycoon wordt terwijl anno toch eigenlijk een spel opzichzelf is.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postmen
  • Laatst online: 20:52
Helemaal met bovenstaande eens. Jammer dat ze voor Science Fiction gaan. Terwijl een titel als Anno 1503 en helemaal Anno 1900 heel veel kunnen bieden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loewie1984 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 16:06:
^^ Damn, heeft dat dan te maken met Anno 2070 ofzo?
Dat weet ik niet, ik zie niet direct het voordeel ervan om de voorganger niet te leveren omdat er een nieuw spel op komst is.. in tegendeel.

Feit is wel dat geen enkele (web)winkel het spel op voorraad heeft. Waarom loopt het legaal willen spelen van een spel toch bijna altijd uit op een deceptie ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflpain
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-12-2020
Hoi, ik zit met het probleem dat ik geen Oriental Warehouse kan neerzetten in een continious game. Reden is dat ik geen Oriental ship heb en niet weet hoe ik er moet aangeraken.

Kan iemand hierbij helpen aub ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Laatst online: 13-09 11:57
Roflpain schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 20:44:
Hoi, ik zit met het probleem dat ik geen Oriental Warehouse kan neerzetten in een continious game. Reden is dat ik geen Oriental ship heb en niet weet hoe ik er moet aangeraken.

Kan iemand hierbij helpen aub ?
Je krijgt een Oriental ship wanneer je één letter aan die Oosterse man geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Postmen schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 16:10:
Helemaal met bovenstaande eens. Jammer dat ze voor Science Fiction gaan. Terwijl een titel als Anno 1503 en helemaal Anno 1900 heel veel kunnen bieden!
Anno 1503 bestaat al. Maar een Anno 1900 zal nooit komen. Misschien 1800.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Anno 1943 lijkt mij ook leuk, zit je in tijden van crysis, oorlog, grauwe tijden en dan een stad lijden. Maar dat zal er ook wel niet komen, overigens, moet er niet al een Anno 2070 topic zijn?

Edit: Anno 1945! Perfecte datum, 2e wereld oorlog net voorbij, economie is aan het herstellen, genius! :D

[ Voor 22% gewijzigd door iApp op 22-08-2011 23:07 ]

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik zou zeggen. voel je vrij om hem te maken als hij er nog niet is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 10:53
HardCoreGamer schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:25:
Anno 1943 lijkt mij ook leuk, zit je in tijden van crysis, oorlog, grauwe tijden en dan een stad lijden. Maar dat zal er ook wel niet komen, overigens, moet er niet al een Anno 2070 topic zijn?
1943 kan inderdaad niet, volgens de ANNO logica moeten de 4 cijfers opgeteld 9 zijn. :)

1404: 1+4+0+4 = 9
1503: 1+5+0+3 = 9
1602: 1+6+0+2 = 9
1701: 1+7+0+1 = 9
2070: 2+0+7+0 = 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

hmmmk, ik dacht dat het om de volgorde ging?

1701 deel 1
1602 deel 2
1503 deel 3
1404 deel 4

Daarom snapte ik de naam 2070 al niet.... Maar nu je het zo zegt ( en ik wiki er bij pak...)

Misschien anno 1800?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Done :)
[PC] Anno 2070 [Deel 1]

Overigens lijkt Anno 1945 een perfecte datum, na de opbouw van de 2e wereld oorlog lijkt het mij een goeie Anno. Overigens kan Anno 162 voor christus ook een mooie zijn, over de romeinse rijken... :P

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
RonaldMcDonald schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:53:
[...]

1943 kan inderdaad niet, volgens de ANNO logica moeten de 4 cijfers opgeteld 9 zijn. :)

1404: 1+4+0+4 = 9
1503: 1+5+0+3 = 9
1602: 1+6+0+2 = 9
1701: 1+7+0+1 = 9
2070: 2+0+7+0 = 9
Het 'mag' sowieso niet, er moet altijd een 0 in de titel zitten ;) :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-10 12:02
HardCoreGamer schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 23:11:
Done :)
[PC] Anno 2070 [Deel 1]

Overigens lijkt Anno 1945 een perfecte datum, na de opbouw van de 2e wereld oorlog lijkt het mij een goeie Anno. Overigens kan Anno 162 voor christus ook een mooie zijn, over de romeinse rijken... :P
Mjah, zie ik nog wel wat in, en aan de onderkant van die wereld de egyptenaren waarbij je pyramides moet bouwen etc. En 1945 trek ik ook nog wel aan :)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-10 13:28
Gropah schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:57:
hmmmk, ik dacht dat het om de volgorde ging?

1701 deel 1
1602 deel 2
1503 deel 3
1404 deel 4

Daarom snapte ik de naam 2070 al niet.... Maar nu je het zo zegt ( en ik wiki er bij pak...)

Misschien anno 1800?
Deze redenering klopt ook niet want het is niet:

1701 deel 1
1602 deel 2
1503 deel 3
1404 deel 4

Maar:

1602 deel 1
1503 deel 2
1701 deel 3
1404 deel 4

Edit @ hieronder:
Shame on me :$

Heb ze allemaal gespeeld dus zou het moeten weten. Bovendien verkeerd verbeteren altijd stupid. :P

[ Voor 12% gewijzigd door boaty op 24-08-2011 11:20 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

i know, staat ook in de post, maar staat er niet duidelijk genoeg in denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-09 15:26
boaty schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:32:
[...]

Deze redenering klopt ook niet want het is niet:

1701 deel 1
1602 deel 2
1503 deel 3
1404 deel 4

Maar:

1602 deel 1
1503 deel 2
1701 deel 3

1404 deel 4
Fixed that for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 13:57:
[...]
niet elk soort encampment heeft een even lange tijd nodig om een warehouse over te nemen. Daarnaast is het ook aan te raden meerdere encampments in de buurt van het warehouse te zetten als je overneemt, dan daalt de tijd van 45 minuten naar ongeveer 6 minuten ;-)
[...]
Algemeen zou ik zeggen: grote encampments om legers te vernietigen, kleintjes om een stad mee binnen te vallen (die hebben minder plek nodig :p ), en trebuchets of miners (oriental keep) om bv. stadsmuren kapot te maken, anders geraak je nogal moeilijk binnen. Robber's camp en Assasins camp moet je niet maken, die zijn te zwak

OF je kan ook gewoon city keys kopen in de Venice Add on, dat is ook wel een handigheidje
Dat eerste deel van wat je zegt klopt helemaal, maar het Robber barons Camp en het Assasins Camp zijn ook heel handig:
De Robber Baron heeft idd weinig aanvalspunten, maar wel heel wat hitpoints, en hij neemt het snelste markthallen over. In dit geval is het dus juist handig om hier een aantal van in te zetten.
Het Assasins Camp is de sterkste unit in de game, hij heeft alleen zeer weinig hitpoints waardoor je ze op tijd uit de strijd moet halen om ze weer 'op te laden' met provisions.

Overigens @Phoebe: Je hoeft natuurlijk niet per se bij de markthal van de vijand zijn land binnen te vallen, vaak zijn er wel een paar (kleine) plekken waar je je kasteel kan neerzetten, en dan gelijk upgraden naar een markthal. Dit is trouwens in het begin nog niet aan te raden, want het kasteel kan zelf ook vechten, dus die kan je gebruiken om je bruggenhoofd te verdedigen. Maar dat is natuurlijk helemaal aan jou. Als je het eenmaal door hebt is oorlogvoeren in Anno best makkelijk, de tegenstanders zijn vaak niet héél slim in oorlogvoeren.

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:33
Ik ben ook eens begonnen aan deze gamen ik moet je zeggen dat het erg verslafend is. Je wilt steeds verder komen. Ik heb nog wat problemen met het efficient plaatsen van de diverse gewassen. Ik speel tot nu toe nog even de campaign mode en ben daar nu in chapter 4. Heb je je hele stad gebouwd, moet je in een keer defence gaan neer zetten, tja daar had ik geen rekening mee gehouden :P

Soms duurt het erg lang dat goods zijn opgepikt door een journeyman, dus de productie stopt dan een tijdje, iemand een tip om dit op te lossen?

>> Signature?

• RocketKoen
Dan Anno 405 (of 504). Einde van het romeinse rijk
Anno 405 BC. Griekse rijk.
Beide kunnen het perzische rijk als oriental hebben.

De periode tussen anno 504 en 1404 lijkt me niet echt spannend. Dit zijn de middeleeuwen en daar was niet echt iets voor een Anno spel.
En voor de grieken waren we nog niet echt beschaafd genoeg om dingen als productie-ketens te hebben.

TheS4ndm4n#1919

• SideSplitter
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:00
Hmmm, ik krijg het mar niet voor elkaar om een goed in elkaar zittende beschaving te bouwen waarbij er een beetje structuur in de productieketen zit, iemand tips?

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

gm1999 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 19:01:
Hmmm, ik krijg het mar niet voor elkaar om een goed in elkaar zittende beschaving te bouwen waarbij er een beetje structuur in de productieketen zit, iemand tips?
Het is een kwestie van balanceren. Als je bepaalde goederen in overvloed hebt dan heb je waarschijnlijk een te grote productieketen en lijd je verlies, heb je een kleine winst maar hebben je burgers niet alles wat ze willen hebben, dan moet je investeren.

Als je aan het handje gedragen wilt worden moet je deze calculator maar eens gebruiken:

Daar vul je in hoeveel inwoners je nu hebt en dan zie je gelijk waar je teveel of te weinig van hebt. Klopt dit een beetje, maar loopt het toch nog niet lekker in je stad, controleer dan of je alle voorzieningen hebt (kapel/taveerne/debtors prison/kerk) en of je handelsroutes wel adequaat zijn ingericht.

Ook moet je de belasting naar het laagste niveau brengen als je wilt dat de mensen opklimmen naar het volgende niveau. Daarvoor moeten ook alle resources voldoende aanwezig zijn.

Ik heb al enige ervaring met het spel en ik heb laatst besloten om één centraal productie-eiland te bouwen voor bijna alle goederen. Vanuit verschillende eilanden worden grondstoffen aangevoerd, waarna deze gestroomlijnd in één productieketen terechtkomen. Deze aanpak vereist veel handelsroutes en schepen (ik heb nu 35 trading routes met in totaal 85 schepen), maar loont wel naarmate je stad op een bepaald niveau is. Ik zat t/m 25.000 inwoners en de hoogste belastingen telkens op -3000 tot -5000 per periode, maar ik kon zoveel verkopen dat ik altijd een beetje geld had. Nu heb ik mijn schaalbare architectuur en indeling uit laten groeien door een stad te bouwen op een tweede eiland. Nu loopt het als een geoliede machine met 49.000 inwoners in totaal en een winst per periode van +3000 tot +7000 (met vrij lage belastingen!).

Als jullie screenshots en meer info willen hoor ik het wel. Ik kan mijn savegame ook wel op mijn webspace gooien als daar behoefte aan is. Savegame (11MB)

Edit: Savegame toegevoegd

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSplitter
  • Laatst online: 22:00
Savegame interesseert mij niet zo, maar screenshots zou ik wel willen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
  • Laatst online: 16-08 18:29
@Frankknopers

Speel je met Anno 1404 venice of gewoon 1404?
want dan weet ik waar ik hem op moet slaan, of maakt dat niks uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Een centraal productie-eiland heb ik ook onlangs geprobeerd. Het kost aardig wat moeite om het op gang te krijgen, met voldoende docks etc, maar als het eenmaal draait, dan draait het als een trein!

Laatst had ik ook een mooie monopolie-positie; ik had alle zuidelijke eilanden in mijn macht. Mijn handel floreerde en ik kreeg absurd veel geld binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

thvers schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:29:
@Frankknopers

Speel je met Anno 1404 venice of gewoon 1404?
want dan weet ik waar ik hem op moet slaan, of maakt dat niks uit?
Dit is van de gewone Anno 1404 (met laatste patch uiteraard). Ik zal zo wat screenshots plaatsen.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-05-2024

Mopster

Curieuzeneuzemosterd

RocketKoen schreef op donderdag 01 september 2011 @ 11:36:

De periode tussen anno 504 en 1404 lijkt me niet echt spannend. Dit zijn de middeleeuwen en daar was niet echt iets voor een Anno spel.
En voor de grieken waren we nog niet echt beschaafd genoeg om dingen als productie-ketens te hebben.
Ik denk dat je in Egypte ook wel wat productie-ketens had. Maar daar heb je al spellen voor zoals Caesar (is wel Rome, maar ok), Pharaoh, Children of the Nile, ... alhoewel dat ook al oude games zijn. (Ik zou zo graag een remake willen zien van Caesar II of II|).

MSI X570 Gaming Edge Wifi, AMD Ryzen 7 5800x, Corsair Vengeance RGB Pro 3600CL16 16Gb, Sapphire RX590 Nitro+, Crucial MX 512Gb + 2Tb, Seagate SSHD 2TB, Creative SoundBlaster Zx, Razer Blackwidow Stealth 2016, Logitech G703, DELL S2721DGF, ASUS VG248QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:56
Mi6 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:03:
Een centraal productie-eiland heb ik ook onlangs geprobeerd. Het kost aardig wat moeite om het op gang te krijgen, met voldoende docks etc, maar als het eenmaal draait, dan draait het als een trein!

Laatst had ik ook een mooie monopolie-positie; ik had alle zuidelijke eilanden in mijn macht. Mijn handel floreerde en ik kreeg absurd veel geld binnen!
Hoe heb je dat gedaan? Door iedereen er uit te kicken?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wilde het spel gaan halen maar is nergens meer verkrijgbaar. geen winkel te vinden. ook op Steam is het spel eruit gehaald. wel de uitbreiding, maar daar heb je zo weinig aan als je het origineel niet hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Direct beginnen met eilanden kapen (was wel op medium map, niet groot). Dat kost aardig wat geld/resources, waardoor je erg langzaam start. Maar zodra je dat eenmaal te boven bent zijn beide andere spelers praktisch op je aangewezen. Kun je leuk veel geld vragen voor je spices :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:56
hm, dat lukt bij mij niet. Dan zeggen ze: "hmm, leuk eiland, daar heb ik interesse in!". En dan gaan ze er zelf aan de slag..

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Ook wanneer je voor zeer goedkoop de resources aan ze aanbiedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kladblokje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-10 11:48
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 20:26:
wilde het spel gaan halen maar is nergens meer verkrijgbaar. geen winkel te vinden. ook op Steam is het spel eruit gehaald. wel de uitbreiding, maar daar heb je zo weinig aan als je het origineel niet hebt
op bol.com staat hij te koop met de kreet "Vandaag voor 22.30 uur besteld, morgen in huis."

( en releasedate september 2011 8)7 )

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Ben met dit spel begonnen na CNC4 en Civ5 geprobeerd te hebben.
Alleen bij die spellen draait het zoveel om oorlog dat je er naar van word.
Daarom dus nu Anno en tot nu bevalt het prima. (3 dagen)
Het is erg gecompliceerd en heb bij veel dingen geen idee hoe of wat.
Veel informatie op internet heeft betrekking op mensen die het al langer spelen.
Mijn vraag is nu, hoe sticht je een nederzetting op een eiland?
Voor zover ik weet speelt het voornamelijk om eilanden.

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-10 14:37
Door basis grondstoffen in een schip te zetten (dat is dus Wood en Tools), vervolgens vaar je naar een nieuw eiland en kun je een nieuwe haven bouwen om daar een nieuwe nederzetting te bouwen ;).

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:38
RocketKoen schreef op donderdag 01 september 2011 @ 11:36:

Ben ik het niet helemaal mee eens, de tijd van de kruistochten kan heel interessante dingen opleveren. Vooral omdat het er in die tijd om ging om over lange afstand te vechten. Je kan hier hele leuke dingen mee doen, met name omdat in die tijd ook onderhandelen heel belangrijk was. Het draait in de Anno games ook niet alleen om vechten.
Tussen 1095 en 1271 was er van alles te beleven wat oorlog voeren en onderhandelingen betreft. Er waren meerdere partijen die allemaal iets willen met het "heilige land" waar het in die tijd allemaal om ging. Bied in elk geval mogelijkheden. Alleen nog een mooi jaartal vinden.

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

NL-RaVeR schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 13:55:
Door basis grondstoffen in een schip te zetten (dat is dus Wood en Tools), vervolgens vaar je naar een nieuw eiland en kun je een nieuwe haven bouwen om daar een nieuwe nederzetting te bouwen ;).
Een haven kan ik nog niet bouwen.
Een small warehouse die aanligt bij het water wel maar geprobeerd met scheepje en tools-wood maar kan nog niet.
Bedenk me nu net dat het kan komen omdat ik net pas begonnen ben met een nieuw spel. Ik heb net civilians.

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• M2M

M2M

medicijnman

Gewoon beginnen met iets simpels. Alle gevaarlijke dingen uit, grote map en lekker dingen ontdekken. Meteen op hard met 3 tegenstanders, gevaarlijke piraten e.d. wordt gewoon meteen heel moeilijk.

-_-

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

M2M schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 20:48:
Gewoon beginnen met iets simpels. Alle gevaarlijke dingen uit, grote map en lekker dingen ontdekken. Meteen op hard met 3 tegenstanders, gevaarlijke piraten e.d. wordt gewoon meteen heel moeilijk.
Ik doorloop nu een soort tutorial, alles lijkt vredig, voorlopig toch.
Je zou me erg helpen als je verteld hoe ik een ore/mijn kan bouwen. :)

• M2M

M2M

medicijnman

Een mijn bouw je tegen een berg aan. op de plek waar het mogelijk is. Bovenaan je scherm zie je welke mijnen er op je eiland zijn. Dus hoeveel mijnen van welk type. De meeste eilanden hebben iets wat lijkt op een steengroeve, maar een goudmijn is bijvoorbeeld schaarser.

zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://images.wikia.com/anno1404guide/images/6/62/Anno_1404-campaign_chapter3_hookburgh_iron_mine_built.jpg

edit: hier is wel het een en ander te vinden:
http://anno1404.wikia.com/wiki/Anno_1404_Wiki

edit: wil je dus graag tools maken, dan zet je een iron mine neer. Die trekt ruwe erts uit de berg. Dan heb je nog een ignot maker, die uit ijzer erts en charcoal ijzeren balkjes maakt. En die kunnen weer gebruikt worden voor de toolsmaker om tools van te maken.

Het is echter altijd zo dat 1 tools kerel genoeg heeft aan 1 ignotbakker. Hier en daar blijft wat overschot liggen of kom je tekort. De getallen kun je hier opzoeken: link

[ Voor 43% gewijzigd door M2M op 17-09-2011 21:04 ]

-_-

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Jij speelt dezelfde map als ik!
Op dat eiland bij jou kan het wel, maar op mijn map zie ik dat wagentje niet.
Met Hilarius word ik geacht een traderoute te maken en een poort onder mijn beheer te krijgen.
Geprobeerd met een schip met hout en tools iets te bouwen daar: kan niet.
Kortom ik zit vast.

Ik heb een knop gevonden boven het windowtje van mijn schip linksonder.
Nu kan ik eindelijk door. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Waterlelie op 18-09-2011 10:37 . Reden: Oplossing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Topic dood? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huyanglee
  • Laatst online: 12-06-2023
Ik heb momenteel een Philips CRT 19" als monitor.

Heeft een 24" lcd (heb de 2412m van Dell in gedachte omwille van de goede pixel-garantie) zien bij dit spel?

Kan je veel meer zien of is het de moeite niet (crt werkt nog perfect / lcd kost +- 275 €)?

Kortom vinden jullie dit een sterke verbetering van de game-ervaring voor dit spel?

PS Zijn er Beta-spelers die kunnen zeggen of dit spel serieus gebruik maakt van dx 11?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
huyanglee schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 11:30:
[...]
PS Zijn er Beta-spelers die kunnen zeggen of dit spel serieus gebruik maakt van dx 11?
Gaat het over 1404 of over 2070? Voor die laatste is namelijk een apart topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

huyanglee schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 11:30:
Ik heb momenteel een Philips CRT 19" als monitor.

Heeft een 24" lcd (heb de 2412m van Dell in gedachte omwille van de goede pixel-garantie) zien bij dit spel?

Kan je veel meer zien of is het de moeite niet (crt werkt nog perfect / lcd kost +- 275 €)?

Kortom vinden jullie dit een sterke verbetering van de game-ervaring voor dit spel?

Ligt puur aan de resolutie waarop je speelt. Hogere resolutie = meer beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help...!
Ik heb bij de Bart Smit Gold Edition gekocht. Enkel en alleen voor Venice, het originele spel speel ik al tijden.
Na het installeren vraaght tie de key..maar die heb ik niet.
Er zat wel een leaflet in, die heb ik denk ik weggegooid, want weg.

Heeft een van jullie een idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Terug naar Bart Smit en zeggen dat er geen key in zat. Weigeren ze dat, dan gewoon terugbrengen en je geld terug vragen (en desnoods meteen weer opnieuw kopen :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik dat ga doen. Op het leaflet stonden geen nummers, kan het me niet voorstellen, want dan ben ik er superzuinig op. Balen hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:30
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 20:43:
Help...!
Ik heb bij de Bart Smit Gold Edition gekocht. Enkel en alleen voor Venice, het originele spel speel ik al tijden.
Na het installeren vraaght tie de key..maar die heb ik niet.
Er zat wel een leaflet in, die heb ik denk ik weggegooid, want weg.

Heeft een van jullie een idee hoe ik dit kan oplossen?
Volgens mij updaten dan hoef je geen key meer in te vullen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fbarmentlo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-10 14:17
inderdaad, na de laatste update geloof ik hoef je geen key meer in te voeren of te activeren

en over die monitor: ja, je ziet veel meer, een grotere monitor is veel fijner vergeleken met een kleine :)

[ Voor 37% gewijzigd door Fbarmentlo op 06-11-2011 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, heeft iemand al eens een eigen landkaart of een betaande landkaart gemaakt/uitgebrijd met de tool World Builder?
Op internet zijn er twee tools; scenario maken en landkaarten maken. ik wil het laatste maar wanneer ik de world builder download van : http://www.ubi.com/DE/Gam...;tab=download&dcId=14
dan opent hij niets.

kan iemand mij pleace vertellen hoe hij of zij dat doet? of weet iemand een site waar je landkaarten kan downloaden? Ik speel het spel met 3 personen plus 1 computer dus wil grote landkaarten...

THX!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Een tijdje geleden heb ik ook wat gedaan met de World Editor, ik vond het niet heel gebruiksvriendelijk, maar ik heb er wel maps mee werkbaar gekregen. Op het ubi-forum staan een aantal handleidingen die ik toen gebruikt heb.

Ik heb hem zelf van Annopool.de gedownload, staat nu op pagina 2, die stuurt je door naar deze site:
https://rs956tl5.rapidsha...0CF07C04968DC427BD1CB|0|0.

Daar kan je hem downloaden. Veel succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:07

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Heb al een aantal keer een eigen landkaart gemaakt. Heb allemaal grote eilanden gemaakt en van te voren al bedacht waar ik alle eilanden voor ging gebruiken.

Opzich is het niet moeilijk. Het enigste waar je rekening mee moet houden is dat de World Editor de mappen opslaat in een duitse directory. Namenlijk c:\Users\...\Documents\Anno 1404 Venedig\Scenarios\ . De mappen moet je dan verplaatsen naar c:\Users\...\Documents\ANNO 1404 Venice\Scenarios\ , dan zal het spel deze inlezen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Het is tijd voor afscheid ben ik bang.
Morgen komt ANNO 2070 officieel uit en dan zal die prioriteit krijgen.

Tot weerziens ANNO 1404. :'(

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• AnHoy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-03 16:40
Voorlopig geen afscheid voor mij, er valt nog voldoende te ontdekken aan ANNO 1404.

Heeft iemand ervaring met de mod I.A.A.M (met o.a. het zelf bouwen van een heleboel nieuwe gebouwen) en/of de unofficial patch release?

• Cubic X
AnHoy schreef op donderdag 15 december 2011 @ 16:40:
Voorlopig geen afscheid voor mij, er valt nog voldoende te ontdekken aan ANNO 1404.

Heeft iemand ervaring met de mod I.A.A.M (met o.a. het zelf bouwen van een heleboel nieuwe gebouwen) en/of de unofficial patch release?
Dat is heel mooi! Heb Anno 1404 al tijden niet meer aangeraakt (Anno 2070 ook niet, dat spel boeit mij niet) maar misschien dat ik dat nu wel weer ga doen :) .

Sowieso wel jammer dat eerdere Anno's niet open source zijn gegaan. Stel je voor dat Anno 1503 open source was gegaan, dan had je nu honderden nieuwe mods en gebouwen _/-\o_ .

[ Voor 12% gewijzigd door Cubic X op 15-12-2011 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dat is echt geweldig, Ik dacht dat er geen mods waren voor ANNO 1404. :D

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn die twee ook te combineren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Klopt het dat iedereen een soort lag (schokkerige) camera heeft wanneer deze over land beweegt? Over zee loopt hij wel vloeiend. http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1381399 Dit is het topic wat ik destijds opende.

edit: dus het hoort wel bij spel --> youtube (vanaf 7.12) Ik vond het verschrikkelijk irritant destijds:P

[ Voor 21% gewijzigd door Deruxian op 20-12-2011 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat bekeken te hebben over 2070 toch maar 1404 aangeschaft. Toch meer met middeleeuwen en zeilschepen en dergelijke dan met die futuristische aanpak. Ik ben nu begonnen met de campagne, zijn er nog tips die je als beginner echt moet weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-10 11:10

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 11:00:
Na wat bekeken te hebben over 2070 toch maar 1404 aangeschaft. Toch meer met middeleeuwen en zeilschepen en dergelijke dan met die futuristische aanpak. Ik ben nu begonnen met de campagne, zijn er nog tips die je als beginner echt moet weten?
In het begin rustig aan doen, dus niet alles in een keer willen bouwen. Anders kom je in het begin veel resources te kort.

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnHoy
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 21:32:
[...]

Zijn die twee ook te combineren?
Ik heb inmiddels een paar dagen de unofficial patch draaien. Noria's hoef je niet meer bij te vullen en de naam van de quest verschijnt in beeld. Lekker handig als je alleen quests wil spelen die tot achievements leiden.

Er lijkt iets vreemds aan de hand bij sommige map-an-island quests. Zo vond ik eens een mannetje in een regenton in plaats van een kaart, maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik een bestaande continues game speel. Ben nog geen nieuwe game gestart.

In de release notes staat dat I.A.A.M. niet wordt ondersteund. I.A.A.M. spreekt mij minder aan omdat je geen achievements en gems scoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Denk het niet, zeker als je de campagne doet wijst alles zichzelf wel. En doordat je in elk level 'overnieuw' begint (dwz het spel plaatst alle gebouwen) maken fouten die je in de layout maakt niet veel uit. Het spel is redelijk uitgebreid en ik kan me niet herinneren of alles langskwam in de campagne. Wat ik vaak doe is een endless game starten en dan gewoon proberen, dan kom je vaak ook een heel eind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AnHoy schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 19:54:
[...]

Ik heb inmiddels een paar dagen de unofficial patch draaien. Noria's hoef je niet meer bij te vullen en de naam van de quest verschijnt in beeld. Lekker handig als je alleen quests wil spelen die tot achievements leiden.
:) Zijn de goud / koper / ijzer / etc. mijnen nu ook onbeperkt? Op een gegeven moment was ik in de standaard versie alleen nog maar bezig met het herbouwen wat ik verloren was vanwege een crash en het bijvullen van mijnen en noria's.
AnHoy schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 19:54:
In de release notes staat dat I.A.A.M. niet wordt ondersteund. I.A.A.M. spreekt mij minder aan omdat je geen achievements en gems scoort.
Ja, maar wel meer gebouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnHoy
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 23:53:
[...]

:) Zijn de goud / koper / ijzer / etc. mijnen nu ook onbeperkt? Op een gegeven moment was ik in de standaard versie alleen nog maar bezig met het herbouwen wat ik verloren was vanwege een crash en het bijvullen van mijnen en noria's.
De mijnen en beren schijnen volgens de release notes voor nieuwe continues games onbeperkt te zijn. Voor bestaande spellen (waar ik nu nog mee bezig ben) blijf je nog steeds bijvullen. Heb dat nog niet getest.

Verwijderd

Super super super :)

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:53
Ik geloof dat je met F11 een menu tevoorschijn kan roepen waarmee je de tijd kan versnellen.
Erg handig als je geen tijdsgebonden quests hebt. Zorg wel dat het voorraadbeheer goed op orde is, anders krijg je boze burgers :)

• Chris7
  • Niet online
Ossi schreef op donderdag 22 december 2011 @ 13:50:
[...]

Ik geloof dat je met F11 een menu tevoorschijn kan roepen waarmee je de tijd kan versnellen.
Erg handig als je geen tijdsgebonden quests hebt. Zorg wel dat het voorraadbeheer goed op orde is, anders krijg je boze burgers :)
Gewoon "+" indrukken werkt ook ;)

Verwijderd

Je gaat toch niet de ganse tijd die + ingedrukt houden....

Inderdaad zo'n functietoets en dan komt er onderin zo'n menu'tje waar je op die dubbele pijltjes kunt klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnHoy
Afbeeldingslocatie: http://img444.imageshack.us/img444/7028/kerst1.jpg
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xephasis
  • Laatst online: 02-10 10:00
@AnHoy Haha, had net zelf ook een screenshot gemaakt van die kerstboom! Geweldig dat ze zoiets er nog in doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Laatst online: 30-09 14:59
Ben zelf op ca. 70% vd campaigne, maar via het lijstje op http://anno1404.wikia.com/wiki/Guides en http://anno1404.wikia.com/wiki/Reference heb ik ook nog wat zaken geleerd.
Bv. hoe je al je warehouses en schepen kunt pinnen in een balk onderaan, voor easy access.
Daarnaast ook de tip om meer te spelen met taxen.

[ Voor 15% gewijzigd door Asgaro op 26-12-2011 15:11 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste