Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-07 21:57
(jarig!)
Asgaro schreef op maandag 26 december 2011 @ 15:07:
[...]

Ben zelf op ca. 70% vd campaigne, maar via het lijstje op http://anno1404.wikia.com/wiki/Guides en http://anno1404.wikia.com/wiki/Reference heb ik ook nog wat zaken geleerd.
Bv. hoe je al je warehouses en schepen kunt pinnen in een balk onderaan, voor easy access.
Daarnaast ook de tip om meer te spelen met taxen.
Goed punt inderdaad. Als je een huisje aanklikt kun je zien of het vol is of niet.
Zodra alle huisjes van een bepaald level (peasants/citizens/patricians/noblemen) vol zitten kun je gewoon de tax in het geel schuiven. Als je dan weer huizen bijbouwt moet je het weer in het donkergroen schuiven zodat ze de huisjes gaan bewonen en bestaande huisjes een level willen upgraden.
Waarom ze überhaupt ook oranje en donkerrood hebben in die schaal is mij een raadsel, niemand wil toch uit zichzelf het eiland leeg hebben?

Voor nieuwe spelers: Je kan de gold edition (dus inclusief Venice uitbreiding) nu kopen op amazon.co.uk voor nog geen 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnHoy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-03 16:40
De bouwers van Anno 1404 gaven al een hint naar de volgende versie:

Afbeeldingslocatie: http://img829.imageshack.us/img829/922/anno31dec.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 402288

AnHoy schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 11:26:
De bouwers van Anno 1404 gaven al een hint naar de volgende versie:

[afbeelding]
Heb jij niet zo'n goede videokaart of zijn de graphics van het spel zo bagger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnHoy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-03 16:40
Mijn hele configuratie is een beetje 2009. Als ik de graphics hoger zet gaat het meer schokken. Overigens is het spelplezier er niet minder om hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

Ik ga dit spel maar weer eens proberen. 2070 was ik wel snel klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 438530

ik kan niet laden en lossen van mijn schip naar de warenhuizen hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
(jarig!)
Anoniem: 438530 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 15:46:
ik kan niet laden en lossen van mijn schip naar de warenhuizen hoe kan dit?
Heb je wel een handelsverdrag met die spelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaitai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-05-2023
Sinds de Kerstman is langs geweest, heb ik nu de Gold Edition van Anno 1404. Dus de originele game met de Venice uitbreiding op een DVD en dat voor een tientje.

Ik heb nog helemaal geen ervaring met de Anno reeks, dus alles is nieuw voor me. Ik was eigenlijk altijd een Age of Empires fan. Ik ben dan ook al een aantal keer helemaal falliet gegaan, maar dat mag de pret niet drukken. Ik zal het wel eens leren!

Ik heb een paar vragen voor jullie:
1. Je kunt bijvoorbeeld "fertility" kopen. Bij voorbeeld voor je Date plantages. Maar moet je per eiland, dat je bezit, een fertility kopen of geldt het eenmalig bijvoorbeeld voor al je eilanden in de orient.

2. Het lukt me niet echt om de trade routes te creeren. Ik kan wel een verbinding leggen met de Grand Vizir bijvoorbeeld, maar mijn schuit gaat er toch niet automatisch heen met goederen. Ik doe dus wat fout, maar wat?

3. Ik dacht dat alle gebouwen door middel van straten met elkaar moeten worden verbonden. Maar als ik jullie foto's hier soms zie, dan zie ik geen verbindingswegen van jullie platages naar het pakhuis in de haven. Hoeft dat dan niet?

4. Zoals velen al opmerkten, is het PDF-manual zeer summier. Is er ergens op het net een meer uitgebreid manual te vinden?

Panasonic TV, Soundbar en BlueRay speler en Ziggo Alles in 1 Complete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-07 14:36
Thaitai schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:56:
Sinds de Kerstman is langs geweest, heb ik nu de Gold Edition van Anno 1404. Dus de originele game met de Venice uitbreiding op een DVD en dat voor een tientje.

Ik heb nog helemaal geen ervaring met de Anno reeks, dus alles is nieuw voor me. Ik was eigenlijk altijd een Age of Empires fan. Ik ben dan ook al een aantal keer helemaal falliet gegaan, maar dat mag de pret niet drukken. Ik zal het wel eens leren!

1. Je kunt bijvoorbeeld "fertility" kopen. Bij voorbeeld voor je Date plantages. Maar moet je per eiland, dat je bezit, een fertility kopen of geldt het eenmalig bijvoorbeeld voor al je eilanden in de orient.

2. Het lukt me niet echt om de trade routes te creeren. Ik kan wel een verbinding leggen met de Grand Vizir bijvoorbeeld, maar mijn schuit gaat er toch niet automatisch heen met goederen. Ik doe dus wat fout, maar wat?

3. Ik dacht dat alle gebouwen door middel van straten met elkaar moeten worden verbonden. Maar als ik jullie foto's hier soms zie, dan zie ik geen verbindingswegen van jullie platages naar het pakhuis in de haven. Hoeft dat dan niet?

4. Zoals velen al opmerkten, is het PDF-manual zeer summier. Is er ergens op het net een meer uitgebreid manual te vinden?
1. Is per eiland. http://anno1404.wikia.com/wiki/Fertilities

2. Trade routes zijn in principe de volgende stappen:
  • Havens kiezen
  • Goederen laden/uitladen
  • Schip kiezen
3. Alle huizen moeten verbonden zijn aan de marketplace en alle productie gebouwen moeten verbonden zijn aan een storehouse.
Hoe korter de afstanden naar een storehouse hoe meer producten.

4. http://anno1404.wikia.com

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
(jarig!)
Thaitai schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:56:

1. Het is per eiland, als je je muis op een eiland houdt, zie je bovenaan staan welke fertilities je hebt op dat eiland. Meestal staat daar ook wel een vraagteken bij. Voor het vraagteken kun je een fertility kopen.

2. Ik heb geen idee of je een traderoute kan maken met een computerspeler... lukt het je wel met een ander eiland van jezelf?

3. Alle gebouwen moeten een verbinding hebben met een pakhuis of een warehouse. Je hoeft dus niet per se voor elk gebouw een verbinding te maken naar de haven. Als je een pakhuis aanklikt kun je zien op de kaart welke gebouwen in de range vallen.

4. Geen idee, had genoeg aan de tutorial om mezelf te redden :)

1 tip voor je, zorg dat je ascension rights van de bevolking in eigen beheer hebt. Pas als je alles goed op orde hebt, laat ze dan overstappen op een nieuw niveau. Tevreden bevolking levert meer geld op dan niet tevreden bevolking :) Mogelijk dat je daardoor failliet bent gegaan? Bouw genoeg huizen en zorg dat je inkomsten altijd in de plus zijn of zo snel mogelijk weer plus worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaiziks
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-06 20:49

zaiziks

Da da da

Ossi schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:10:
[...]

3. Alle gebouwen moeten een verbinding hebben met een pakhuis of een warehouse. Je hoeft dus niet per se voor elk gebouw een verbinding te maken naar de haven. Als je een pakhuis aanklikt kun je zien op de kaart welke gebouwen in de range vallen.
Nah, dat is niet helemaal zo. Als je de boer niet verbind met een pakhuis/haven is er niets aan de hand, mits de volgende in de keten er maar bij kan (de molen).
Graan is een nl. eindproduct van de boer, als je die ook wil bewaren in je haventje, moet je ook een weg van boer naar pakhuis/haven bouwen. Óf als je de boer buiten bereik van de molen hebt staan, dan zal de molenaar het uit het pakhuis halen en - je raad het al - dan moet de boer het naar een pakhuis brengen, zodat de molenaar het eruit kan halen.

Mijn tip: kijk op die link hierboven even naar de productieketens, dan weet je welke grondstoffen waar gebruikt worden.

La la la la la la la la la

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-06 11:29

Iooryz

iooryz

Je kunt gewoon traderoutes met computerspelers maken. Ik heb die truc wel eens toegepast toen ik na het bouwen van de moskee met een overproductie aan keramiek zat op een klein eiland. Toen iedere keer na het lossen op het oriënt eiland, nogmaals gelost bij de sultan, en daarna weer terug naar het productie-eiland. En het geld stroomt wel binnen dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:12
Ik heb een vage bug. Ik heb deze game nog niet zo lang en ik zit in een quest dat Marie d'artois de grand vizier aanvalt en nou moest ik 2 dingen doen; warships bouwen om Al zahir te protecten en Indigo en papier zodat ibn al hakim een vertaling kan maken; quest "the transcription". Nou is t rare dat ik met mijn schepen niet meer de schepen van marie d'artois kunnen aanvallen, en telkens als ik met indigo en papier die haven in kom varen word er niks getriggerd maar kan ik alleen een normale trade doen... Bekend?

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
(jarig!)
Evilernie933 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:40:
Ik heb een vage bug. Ik heb deze game nog niet zo lang en ik zit in een quest dat Marie d'artois de grand vizier aanvalt en nou moest ik 2 dingen doen; warships bouwen om Al zahir te protecten en Indigo en papier zodat ibn al hakim een vertaling kan maken; quest "the transcription". Nou is t rare dat ik met mijn schepen niet meer de schepen van marie d'artois kunnen aanvallen, en telkens als ik met indigo en papier die haven in kom varen word er niks getriggerd maar kan ik alleen een normale trade doen... Bekend?
Volgens mij heb je ergens in 1 van je warehouses een item zitten die je mee moet nemen.
Dan komt ze er achter dat ze belazerd is door de kardinaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
  • Laatst online: 14-06 16:12
Thx! Het is gelukt. Ik heb een eerdere savegame gepakt en toen weer geprobeerd en pakt hij t meteen :)

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaitai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-05-2023
Bedankt voor de tips allemaal.

Een paar dingen zijn nu wat duidelijker. Wel komt het volgende voor:
Op een zuidelijk eiland heb ik de specerijen als fertililty. Net als de Dates. De dates groeien voorspoedig, maar boven de boerderij van de specerijen staat een groen uitroepteken en er groeit nog geen onkruid! De farm is voorzien van een noria en wordt getoond als vruchtbaar.

Wat doe ik verkeerd?

Panasonic TV, Soundbar en BlueRay speler en Ziggo Alles in 1 Complete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
(jarig!)
Thaitai schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:50:
Bedankt voor de tips allemaal.

Een paar dingen zijn nu wat duidelijker. Wel komt het volgende voor:
Op een zuidelijk eiland heb ik de specerijen als fertililty. Net als de Dates. De dates groeien voorspoedig, maar boven de boerderij van de specerijen staat een groen uitroepteken en er groeit nog geen onkruid! De farm is voorzien van een noria en wordt getoond als vruchtbaar.

Wat doe ik verkeerd?
Heb je de fertility wel geactiveerd in je pakhuis?
2 tabbladje kun je bovenin een aantal 'specials' zetten, daar moet ook de fertility gezet worden en vervolgens activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik ben net pas begonnen met Anno 1404 en één ding snap ik niet..

Klopt het dat als ik in de eerste missie van de campaign een dorpje gebouwd heb, hij er in de tweede missie ineens anders uit ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
kbloem schreef op maandag 23 januari 2012 @ 14:57:
Ik ben net pas begonnen met Anno 1404 en één ding snap ik niet..

Klopt het dat als ik in de eerste missie van de campaign een dorpje gebouwd heb, hij er in de tweede missie ineens anders uit ziet?
Yep, dat is iets typisch van Anno, in elke nieuwe campaignmissie is jouw eigen dorp verdwenen en vervangen door een door de computer gegenereerd dorp.
Dit heeft nadelen en voordelen, maar je kunt er niks aan veranderen.
In Anno 2070 is dit overigens wel verandert, nu houd je je dorp over de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-06 11:16
Is ie bij iedereen met een online profiel down? Kan mijn game niet meer downloaden nu..

Is er een manier btw om een online profiel om te zetten naar offline? Vond het eerst wel handig toen ik op 2 pcs anno speelde maar nu speel ik op 1 pc en zo af en toe liggen de servers eruit en kan ik niet spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacul
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:33
Verdraaid! Mijn hele online profiel is gewoon weg! Ik kreeg onderstaande melding en het spel werd gesloten.
Toen ik het daarna weer startte en wilde inloggen kreeg ik steeds de melding "Download failed". Even een ander profiel gemaakt, en kon daarmee wel inloggen.

Vervolgens via anno website Gateway to the world geprobeerd, en erachter gekomen dat me hele profiel weg is!
Lokaal staat het er nog wel, maar daar kan ik alleen niets mee nu. Ik moet inloggen.
Ik heb nu hulp gevraagd aan de Duitse support afdeling van Ubisoft, maar heb er weinig vertrouwen in...

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads5/4f21ba0db427d/4f21ba0dab9b9-Naamloos.thumb.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Sacul op 09-02-2012 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-06 11:16
Unneoetech schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 17:12:
Is ie bij iedereen met een online profiel down? Kan mijn game niet meer downloaden nu..

Is er een manier btw om een online profiel om te zetten naar offline? Vond het eerst wel handig toen ik op 2 pcs anno speelde maar nu speel ik op 1 pc en zo af en toe liggen de servers eruit en kan ik niet spelen...
Helaas sinds deze post geen vooruitgang. Inmiddels via de helpdesk erachter gekomen dat mijn profile corrupt is. Dit is een online profile op de server. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quint1980
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-12-2016
Weet iemand hoe je een save game kan aanpassen / editen? Ik krijg hem niet open via de editor.
Als dat niet gaat is er dan een mogelijkheid een bepaalde map te open in de editor om deze aan te passen?
Bv Map 39950 - Venice

Vind dit een mooie map maar er missen een paar dingetjes.

Heb wel gevonden om hem van account over te zetten maar niet aanmaken en dan de contents te veranderen.

[ Voor 13% gewijzigd door quint1980 op 10-02-2012 12:58 ]

Anoniem: 445394

Erg mooi spel met veel mogelijkheden. Ben sinds vandaag bezig met Anno 2070 en het blijft gewoon leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:54

Nikeo

Jawelles

Grmpf, na uren spelen blijken mijn laatste 3 savegames corrupt. Na eerst al uren gezeur te hebben met online profiles...

Spellen van Ubisoft verdienen gewoon gepirate te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 453625

Hoihoi,

Ik heb een vraagje.. Ik ben weer begonnen met anno 1404.
Ik kom op een eiland mijnen tegen waar bij staat Variable resource.
Op het eiland zitten er 4. Kan iemand mij vertellen hoe dit in zijn werk gaat?
Hoe kan ik kiezen welke grondstof ik eruit kan halen?

Greets Jopie23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 412659

Anoniem: 453625 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 21:42:
Ik kom op een eiland mijnen tegen waar bij staat Variable resource.
Op het eiland zitten er 4. Kan iemand mij vertellen hoe dit in zijn werk gaat?
Hoe kan ik kiezen welke grondstof ik eruit kan halen?
Normaal is dit enkel op het eiland waar de vulkaan staat.

Je kan bij die Giacomo Garibaldi (die Venetiaan dus) "miners" kopen, die elk een bepaalde "specialiteit" hebben, namelijk "iron", "coal", "gold," "brine", ... of een combinatie.

Als je die miners in de stronghold van het warehouse plaatst, kan je vanaf dan elk soort mijn van die bepaalde "specialiteit" bouwen op de resources. Het klinkt misschien een beetje absurd (in werkelijkheid zal je in een bepaalde mijn immers niet zowel ijzer als goud als zout terugvinden), maar zo werkt het dus :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 453625

Hey pirredm!

Het is gelukt! super bedankt voor je snelle reactie en duidelijke uitleg!

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 453945

Hello,

Ik speel Anno 1404 met de uitbreiding Venice.

Maar de volgende dingen werken niet. Ik heb een Historic warehouse geplaats = extend cargo holds : +15% en increased speed +5% en ik heb al de attainements om mijn schepen uit te breiden zodat je 90 stuks kunnen vervoeren. Ik zie het balkjes waarmee ik +90 of -90 kan instellen. Maar de schepen doen dit niet en nemen het gewone 40 of 55 lichter aan welke type schip. Hoe kan dit ? en hoe kan ik dit oplossen ?

Het zelfde voor de cost prijs van de Ventian schepen die blijft ook het zelfde. Terwijl ik een Ventian schipbuilding incoontje heb staan in mijn hoofdstad. = reduced gold cost -25%.

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iooryz
  • Laatst online: 09-06 11:29

Iooryz

iooryz

Ik zou niet precies weten waar de fout zit, maar als work-around kun je natuurlijk altijd een product 2 maal laten in/uitladen in je haven. Dan kom je toch aan de 90 stuks. Mocht je dan te weinig transferslots hebben, kun je een haven ook 2 maal toevoegen.

Het reduced cost attainment werkt volgens mij alleen op het eiland waar je hem hebt staan. Staat je shipbuilder wel op het zelfde eiland?

p.s. een aanhef en afsluitende groet is niet noodzakelijk op het forum hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Anoniem: 453945 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 16:15:

Maar de volgende dingen werken niet. Ik heb een Historic warehouse geplaats = extend cargo holds : +15% en increased speed +5% en ik heb al de attainements om mijn schepen uit te breiden zodat je 90 stuks kunnen vervoeren. Ik zie het balkjes waarmee ik +90 of -90 kan instellen. Maar de schepen doen dit niet en nemen het gewone 40 of 55 lichter aan welke type schip. Hoe kan dit ? en hoe kan ik dit oplossen ?
Is er wel meer in het pakhuis? Oude handelsroutes moet je sowieso even opnieuw invoeren. In het begin staat het altijd op +40 enzo, maar als je schepen +90 kunnen laden moet je even de route aanpassen en al die sliders op 90 zetten. Of gewoonweg rechtsklikken en dat product opnieuw weer keizen, dan staat 'ie ook goed.
Anoniem: 453945 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 16:15:
Het zelfde voor de cost prijs van de Ventian schepen die blijft ook het zelfde. Terwijl ik een Ventian schipbuilding incoontje heb staan in mijn hoofdstad. = reduced gold cost -25%.
Dat gaat om aanschafprijs. De grote kost dan geen 4000, maar 3000. Sowieso een nogal onzinnig, want als je eenmaal daar bent in het spel heb je toch geld zat als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[/quote]
Is er wel meer in het pakhuis? Oude handelsroutes moet je sowieso even opnieuw invoeren. In het begin staat het altijd op +40 enzo, maar als je schepen +90 kunnen laden moet je even de route aanpassen en al die sliders op 90 zetten. Of gewoonweg rechtsklikken en dat product opnieuw weer keizen, dan staat 'ie ook goed.
[quote]

Ja, in mijn waren huis ligt er meer dan 400 grondstoffen in dus het schip zou in princiep 90 stuks en zelfs meer kunnen mee nemen. ( max 540). Ik heb de handelsroute terug op nieuw gemaakt maar nog steeds neemt hij maar 70 stuks mee en ik heb de sliders aangepast en ook al geprobeerd met rechts te klikken. Zelfs terug met een nieuw schip aan te maken en dan terug uit getest ze blijven max 70 stuks op te laden terwijl ze 90 aan kunnen, toch raar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 453945 schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 09:54:
Zelfs terug met een nieuw schip aan te maken en dan terug uit getest ze blijven max 70 stuks op te laden terwijl ze 90 aan kunnen, toch raar ?
Niet elk schip kan evenveel vervoeren, ook al hebben ze al die "voordelen". De Venetian schepen geraken inderdaad max tot 70. Waarschijnlijk is het groene verticale balkje naast de goods helemaal vol?

Wat ik je kan aanraden, is om je schepen captains mee te geven, die dan de eigenschappen van dat schip vergroten, zeker oriental schepen zijn daarvoor interessant omdat ze twee slots hebben (bv. eentje om de maintenance -50%, eentje om meer cargo mee te nemen). Bij Lord Blablabla en die oriental dude zijn er dikwijls goede captains te vinden om te kopen, refresh daarom regelmatig hun aanbod.

Het meeste dat ik op dit moment in een schip krijg is 105 ton, al kan je in principe tot 125 gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 412659 op 07-04-2012 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, het zijn vooral die ventian schepen die ik gebruik omdat je daar 2 slots heb, wat zeer handig is. 50% cost en dan 20% cargo extra, zoals je zelf zegt. Maar met de gewone grootse schip met 6 plaatsen geraakt er ook maar maximum 70 in terwijl 90 kan aanduiden. Hoe ben je dan tot die 105 geraakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vreemd dat je toch maar aan maximum 70 geraakt. Nu, het is wel zo, in die handelsroutes kan je zelfs 125 aanduiden, maar hij zal altijd maximaal het aantal slotjes vullen dat je hebt aangeduid in de handelsroute.

Voorbeeldje: stel maximaal 70 in schip
handelsroute 1x125 -> schip 1x70 en niet 70+55 (=125)
handelsroute 2x125 -> schip 2x70 en niet 3*70+40 (=250)

Die 105 heb ik met gewone grote handelsschepen (6 slotjes, 1 stronghold), dankzij Historic Warehouse, attainments en een captain (eentje die -75% maintenance doet en +30 cargo). Je kan volgens mij zelfs meer halen, als je die nog eens combineert met zo een oriental captain (-50%, +10 cargo) of (+20% speed +20 cargo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-07 12:51
Wauw, wat blijft dit toch een geweldig spel.
Ik heb een hele tijd geleden Anno 1503 gespeelt, en daarna eigenlijk geen van de spellen meer gespeeld,
Niet omdat ik ze niet leuk vond, maar ik was het helemaal vergeten.
Nu heb ik vorige week Anno 1404 geinstalleerd en heb vandaag, de campagne uitgespeeld.
Maar gelukkig is er nog genoeg te doen.
Ben alleen benieuwd of Anno 2070 ook zo leuk is..

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153905

Is er ook een Nederlandse taalige versie van Anno 1404 ???
Of misschien een Nederlands taalige patch voor deze game ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet nu zeker dat er geen Nederlands taalig Anno 1404 patch bestaat en je taal kan kiezen voor Engels of Duits .
Nu de vragen in de campaine mode zeer pittg zijn en dan ook nog eens in de taal Engels is het voor mij extra moeilijk te bergrijpen maar ik doe toch mijn best .
Mijn Engels is nu eenmaal een niet goed en als het ingewillekeld word met vragen is het vaker maar gokken wat ik uitvoer .
Ik zal eens proberen in het Duits waar ik de taal beter begrijp .
Algemeen is Anno 1404 een TOPPER van een game en ben weer blij dat ik na 7 jaar weer RTS games kan spelen op mijn nieuwe Asus Laptop .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:41
Anoniem: 153905 schreef op zondag 29 juli 2012 @ 20:42:
Ik weet nu zeker dat er geen Nederlands taalig Anno 1404 patch bestaat en je taal kan kiezen voor Engels of Duits .
Nu de vragen in de campaine mode zeer pittg zijn en dan ook nog eens in de taal Engels is het voor mij extra moeilijk te bergrijpen maar ik doe toch mijn best .
Mijn Engels is nu eenmaal een niet goed en als het ingewillekeld word met vragen is het vaker maar gokken wat ik uitvoer .
Met google translate kom je al heel ver op deze pagina:
http://anno1404.wikia.com/wiki/Scenarios

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb Anno 1404 Gold Edetion nu wel door hoe je met Quest moet zien doorkomen .
Wat een heerlijke game is deze build game toch .
Met een beetje doorzettingsvermogen en mijn slechte kennis van Engels maak ik zeker vooruitgang en kan nu wel de Campain mode uitspelen .
TOP stragegy game .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-06 22:00
Anno is inderdaad een van de betere strategie games die ik ook gespeeld heb, al kan ik mij in het laatste deel, 2070, minder mijn draai vinden. Ik wil het terug opnieuw installeren, maar ik weet nu al dat ik dan de komende weken/maanden veel te veel ga spelen, dus laat de dvd voorlopig in de kast liggen.

@cacciatore63: verander vreiheid eens in vrijheid ;)

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Laatst online: 02-07 13:26
2070 valt mij ook een beetje tegen. Heb ~20uur er nu in zitten, terwijl ik bij anno 1404 ver boven de 200uur zit. Waaraan het ligt weet ik niet precies, maar deze versie boeit me gewoon een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

Ik heb een nieuwe PC in elkaar gebokst en uiteraard Windows 7 opnieuw geinstalleerd en zo, en als ik nu Anno 1404 wil spelen krijg ik de "game modding detected", zonder dat ik iets dergelijk geinstalleerd heb, zijn er programma's waarvan bekend is dat ze die melding triggeren?

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Anoniem: 177141

download failed

kan me online profiel niet meer downloaden. AAargghh waardeloze support van Ubisoft. ondersteunen zeker alleen nog maar anno 2070

Renzzie schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 14:48:
2070 valt mij ook een beetje tegen. Heb ~20uur er nu in zitten, terwijl ik bij anno 1404 ver boven de 200uur zit. Waaraan het ligt weet ik niet precies, maar deze versie boeit me gewoon een stuk minder.
Niet relevant en onnodig.

[ Voor 11% gewijzigd door Sn0wblind op 06-05-2013 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177141 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 23:25:
download failed

kan me online profiel niet meer downloaden. AAargghh waardeloze support van Ubisoft. ondersteunen zeker alleen nog maar anno 2070
nieuw account gemaakt en krijg gewoon dezelfde melding download failed.
Ben ik de enige die dit heeft? Ik kan wel inloggen op de site van ubisoft met mijn account.
Ik wil graag online spelen!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Laatst online: 03-07 15:57
Heeft dit topic nou een nieuwe reeks (welke ik over het hoofd zie) of is het gewoon doodgeslagen?

Heb Anno sinds een paar dagen weer opgepakt. Het is tentamenperiode dus zou ik eigenlijk niet moeten doen. Heb er de afgelopen 4 dagen denk ik iets van 15 uur in zitten.

[ Voor 47% gewijzigd door Malfoi op 05-04-2013 11:30 ]

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Spel is opgevolgd door ANNO2070 en daar kan je hier over praten:
[PC] Anno 2070 [Deel 1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Laatst online: 03-07 15:57
brilsmurfffje schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 11:31:
Spel is opgevolgd door ANNO2070 en daar kan je hier over praten:
[PC] Anno 2070 [Deel 1]
Daar was ik van op de hoogte ja, maar dat betekent toch niet dat niemand 1404 meer speelt?

[ Voor 8% gewijzigd door Malfoi op 11-04-2013 00:30 ]

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na een aantal jaren neemt het aantal spelers flink af. Het aantal 'onbekende' problemen neemt af en daarmee ook de hoeveelheid posts op aanverwante fora. En na verloop van tijd zijn de meesten ook wel uitgekeken op een bepaald spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Toch blijft het een mooi spel vind ik, al een tijdje niet meer gespeeld, maar door de enorme diepgang en hoe uitgebreid het spel blijft het altijd leuk. Pas geleden ook weer eens begonnen met Anno 1701, die Nederlandse stemmen blijven hilarisch!

Ik vind het dus ook wel logisch dat ze nu een zijstap naar de toekomst hebben gemaakt, want tot Anno 2070 speelden ze allemaal rond de middeleeuwen, en omdat de oudere versies ook al heel diepgaand zijn is het dan denk ik moeilijk om met een nieuwe versie met zoveel aantrekkelijks te komen dat mensen 'm blijven kopen. Hierna gaan ze denk ik weer terug naar wat vroeger eeuwen, misschien Anno 1800 (de ontwikkelaar heeft weleens gezegd dat ze daar aan zaten te denken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-07 23:58
Dit topic is erg oud, dat weet ik, maar ik ga het toch proberen:

Ben sinds kort weer anno 1404 aan het spelen, maar ik loop weer tegen hetzelfde probleem aan als dat ik ooit gehad heb. Ik probeer dus dates op mijn orient eiland te verbouwen maar dat werkt gewoon niet! Blijven op 0% steken, heb er een noria langs staan,,,

Iemand die hier iets op weet? Of weet wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneeuwhond
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-05 11:55
Heeft het eiland dates fertiliteit ?

Je eerste oriental eiland kan je het beste met dates, spices en clay of silk fertiliteit koloniseren (en quartz deposits). Je hebt een eiland gekozen waar waarschijnlijk stanaard geen dates op kunnen worden verbouwd. Koop dadel zaadjes bij de sjeik en plant ze op je oriental eiland, of ga naar een eiland waar wel dadels verbouwd kunnen worden!

Roses, almonds, sugar, coffee heb je alleen nodig als je je oriental mensjes hoog wil upgraden/uitmelken.

[ Voor 39% gewijzigd door Sneeuwhond op 25-06-2013 04:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Precies, het is kenmerkend voor Anno dat niet op elk eiland hetzelfde kan worden verbouwd. Wil je alle goederen, dan zul je toch ook andere eilanden moeten koloniseren. Veel van de wat schaarsere goederen zitten ook nog eens op kleine eilanden, dus dan moet je soms snel zijn om die nog te bezetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
Aah vandaar, heb nog niet de hele map ontdekt, zal ik dat toch maar even gaan doen! Of inderdaad die zaadjes planten..

Spijtig dat mn nomads net in een opstand zijn, hele eiland fikt al af haha..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
Oke, overnieuw beginnen, en maar eens alles wat systematischer aanpakken.

echter stuit ik altijd wel op een probleem, op mijn beginners eiland start ik bijvoorbeeld helemaal links, nu is er enkel steen en ijzer aan de rechterkant te vinden, om daar te bouwen moet ik 4 of 5 handelsposten midden op het eiland zetten in een lijn er naartoe, is dat op de een of andere manier te omzeilen? of kan ik later die handelsposten verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ambianz schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 17:29:
Oke, overnieuw beginnen, en maar eens alles wat systematischer aanpakken.

echter stuit ik altijd wel op een probleem, op mijn beginners eiland start ik bijvoorbeeld helemaal links, nu is er enkel steen en ijzer aan de rechterkant te vinden, om daar te bouwen moet ik 4 of 5 handelsposten midden op het eiland zetten in een lijn er naartoe, is dat op de een of andere manier te omzeilen? of kan ik later die handelsposten verwijderen?
Ik ben een weekje of 2 ook weer begonnen. Blijft een leuke game dat 1404, vooral door de gratis online versie weer gestart.

De handelsposten die je gebruikt als lijn kan je later gewoon weer verwijderen. of gelijk, 1 om 1 bouwen. Is geen probleem! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
Oké! Ja ik ben nu wat meer aan het experimenteren, en dan kom je er ook achter dat je die handelsposten gewoon een stuk verder uit elkaar kunt zetten en natuurlijk voor allerlei andere dingen kunt gebruiken, halverwege cider/hout enz!

Nu eerst een mooie maineiland bouwen, en binnenkort maar uitbreiden naar de orient!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
Waarom gaan deze maar niet up in civilizations -_-

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/femcza.jpg

Zelfde geld voor de citizens, ze levelen gewoon niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagacitus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-07 22:42
Er zullen altijd een aantal huizen blijven voor de 'lagere' klasse. Ze zullen nooit allemaal de hoogste worden. Op je marktplaats kan je zien of er nog plekken over zijn voor een hogere klasse.

Zie ook: http://anno1404.wikia.com/wiki/Population en dan specifiek onder het kopje 'Advancement'.

Kleinigheden leiden tot perfectie, maar perfectie is geen kleinigheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Je kan ook direct via je marktplaats upgraden, dat vind ik meestal wel het makkelijkste. Zoals Sagacitus al zegt kun je daar zien hoeveel er nog naar een hoger level kunnen, en dan kan je daarna gelijk de belasting weer omhoog gooien. En als je meer huizen erbij bouwt kun je er ook weer meer upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07 08:46
Om meer huisjes van een hogere klasse te krijgen hoef je eigenlijk alleen maar meer huisjes te bouwen. Zodra je weer meer peasants hebt krijg je weer meer citizens en door meer citizens krijg je meer... etc :)

Moet je natuurlijk wel rekening houden dat al die nieuwe inwoners ook weer voedsel nodig hebben, dus dat ook weer uitbreiden etc.

Bedankt trouwens voor het kicken van dit topic, ik ga ook weer eens beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneeuwhond
  • Laatst online: 02-05 11:55
Ik vind 1404 echt vele malen leuker dan Anno 2070, veel boeiender en overzichtelijker vind ik!

Jammer dat hij niet meer op steam te krijgen is :(. Had 2070 gekocht maar slecht een uurtje of 5 gespeelt. 1404 had ik zeker wel 200 uur inzitten!

[ Voor 24% gewijzigd door Sneeuwhond op 26-06-2013 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:54

Nikeo

Jawelles

Gespeeld met de 1.10 unofficial patch. Fantastisch project. Alles vertaald en veel duidelijker quests.

http://forums-de.ubi.com/...-Unofficial-Patch-Release!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-07 20:50
Nog een keer een kick.

Al vele malen dingen gezien van dit spel, maar nooit aan toegekomen. Het idee van lekker je stad bouwen en niet te veel met oorlog voeren bezig zijn (zoals bij civilization helaas!) spreekt mij erg aan.

Afgelopen vrijdag dus maar eens gekocht voor 6,- bij de intertoys, gold edition. Kan alleen Venice nog niet activeren, aangezien ik geen internet heb.

Echter ben ik nu toch eerst de campaign aan het doen, omdat ik geheel nieuw in het spel ben. Erg leuke manier van een turorial, jammer inderdaad dat je stad niet bewaard wordt na iedere missie, maar je moet het ook niet als een echte campaign zien denk ik dan maar.

Super sfeervol spel, waar volgens mij wel een redelijke leercurve in zit, lekker op mijn gemak uitzoeken dus.

Is het zo dat je in de endless mode ook allemaal quests enzo krijgt? Daar is het eigenlijk om te doen volgens mij he, de sandbox mode.

Venice titel is ook inderdaad misleidend, ik dacht dat ik het zelf kon bouwen, maar je krijgt er gewoon wat stadstaten bij...

Desalniettemin heerlijk spel om te kunnen spelen terwijl mijn internet voorlopig nog plat ligt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is er iemand die windows 8 heeft? Ik kan het spel niet opstarten in windows 8.1 op mijn nieuwe pc.
ik heb alles geupdate maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:50
Anoniem: 177141 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 14:27:
is er iemand die windows 8 heeft? Ik kan het spel niet opstarten in windows 8.1 op mijn nieuwe pc.
ik heb alles geupdate maar helaas.
Hier geen problemen met win 8.1. Nog een foutmelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lol beetje late reply maar goed. Anno doet het weer. weet niet waarom nu wel. Heb niks veranderd. Wel jammer dat bijna niemand dit spel nog speelt. Maargoed het is ook wel een oud spel. De nieuwe Anno lijkt me niet zo geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Laatst online: 03-07 13:12

MeltedForest

Lenny-t

De oude setting (1503/1404) trekt mij ook veel meer dan 2070. Blijft een enorm goed spel dit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Vind ik ook, ik hoop ook dat als ze weer een nieuwe versie maken deze zich weer in het verleden afspeelt. Ze hebben bijvoorbeeld al een keer aangegeven dat ze hebben nagedacht over Anno 1800, wat me op zich ook wel interessant lijkt, met de Industriële Revolutie erbij. Maar tot nu toe waren vooral 1503 en 1701 erg goed, vond ik. 1404 is ook een mooi spel, maar daar zitten toch wat dingen in die het wat minder leuk maken, bijvoorbeeld het systeem met kampen, dat vind ik niet zo verfijnd. En Anno's voor 1404 hadden Nederlandse stemmen, en dat blijft geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-06 20:21
MeltedForest schreef op zondag 09 februari 2014 @ 20:24:
De oude setting (1503/1404) trekt mij ook veel meer dan 2070. Blijft een enorm goed spel dit :)
Quoto, omdat ik je mening deel! Wat zou een remake van 1701 gaaf zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik speel het na al die jaren nog steeds regelmatig. Het blijft gewoon een geniale game. 2070 kon mij niet bekoren en de DRM maakte het nog erger...
Van mij mag 1800 ook wel. Wat misschien nog beter is is 1206 of 1305. Dan zit je echt in de hoge middeleeuwen en dus de tijd dat de meeste middeleeuwse steden echt gebouwd zijn.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik speel het ook weer sinds een lange tijd.
Nu heb ik de I. A. A. M mod versie 3.3 met heel veel extra opties.
Erg leuk om te spelen, geeft ook nieuwe uitdagingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Zelf Anno 1404 veniec ook weer eens geinstalleerd. Anno 2070 is duidelijk de betere game. Twee keer zoveel content (2 volledige races, met dlc zelfs nog +0.5 extra), betere oorlogsvoering, onderwatereilanden, betere graphics, leuke cooperatieve versus multiplayer modus*.

De setting moet je natuurlijk wel trekken, dat is persoonlijk.

*=Team rood vs blauw, maximaal 5 spelers per team, per team cooperatief een missie tree uitspelen, team met beste score verdient per missie een map, maximaal x dagen bouwen.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Weet iemand of anno 1404 ook te spelen is fullscreen met 21:9 2560x1080 zonder zwarte randen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

speel het af en toe nog wel eens. Jammer dat er bijna niemand meer online is. Multiplayer is daardoor erg moeilijk een game te spelen. single player nog steeds interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Hier zijn 3 foto's van mijn stad tot nu toe met de grote haven :D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Bo33yZ3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6c1H3aq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/w0LE76K.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

0108daniel schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 20:24:
Ik speel het ook weer sinds een lange tijd.
Nu heb ik de I. A. A. M mod versie 3.3 met heel veel extra opties.
Erg leuk om te spelen, geeft ook nieuwe uitdagingen.
ik heb de mod ook geinstalleerd maar hij doet niks bij mij. Ik krijg gewoon de oude anno 1404. hoe heb jij hem geinstallerd. en op welke anno versie, update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Anoniem: 177141 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 23:07:
[...]

ik heb de mod ook geinstalleerd maar hij doet niks bij mij. Ik krijg gewoon de oude anno 1404. hoe heb jij hem geinstallerd. en op welke anno versie, update?
Ik heb niks hoeven te installeren, gewoon de bestanden kopieëren naar de Anno map.
Ik heb de nieuwste versie en patches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ah ik heb het al. je moet de juiste map kiezen bij het installeren. de standard map werkt niet bij mij. Maar als je de bestaande map anno addon kiest gaat het goed. ziet er leuk uit deze uitbreiding. En erg uitgebreid. veel nieuwe gebouwen etc. wat is een poiniers huis? het zelfde als een peasent huis lijkt het wel

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 177141 op 10-05-2014 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Anoniem: 177141 schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 00:01:
ah ik heb het al. je moet de juiste map kiezen bij het installeren. de standard map werkt niet bij mij. Maar als je de bestaande map anno addon kiest gaat het goed. ziet er leuk uit deze uitbreiding. En erg uitgebreid. veel nieuwe gebouwen etc. wat is een poiniers huis? het zelfde als een peasent huis lijkt het wel
Het is inderdaad hetzelfde, alleen in een andere uitvoering.
Het zijn ook elke keer andere gebouwen.
Kijk bijvoorbeeld naar een vissers huisje, als je daarop klikt krijg je soms het gebouw in de sneeuw en als je er nog een keer op klikt krijg je de versie zonder sneeuw.
Zo zijn er ook veel verschillende bootjes en schepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zagre
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-06 16:19
de laatste keer dat ik anno 1404 gespeeld heb op wind 7 64 bit kreeg ik na ongeveer 90 minuten deze foutmelding Not enough memory hebben jullie hier ook last van?

(op internet kan ik geen oplossing vinden)

[ Voor 12% gewijzigd door Zagre op 11-05-2014 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Zagre schreef op zondag 11 mei 2014 @ 21:10:
de laatste keer dat ik anno 1404 gespeeld heb op wind 7 64 bit kreeg ik na ongeveer 90 minuten deze foutmelding Not enough memory hebben jullie hier ook last van?

Ja heb ik ook last van.
Er staat dat je het spel moet saven en opnieuw moet opstarten (bij de nieuwste versie)
Als je dat doet is het over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zagre schreef op zondag 11 mei 2014 @ 21:10:

heb ik ook met windows 8. saven en opnieuw opstarten helpt. Maar na 90 min vind ik het ook wel weer genoeg meestal.

Wel leuk die nieuwe mod. erg uitgebreid. Zat te zoeken naar de ijzerertsmijnen, blijkt dat je 2!! venster hebt voor gebouwen. mooi ook dat je nu vissers op rivieren kan bouwen. Ik zoek alleen nog de grote scheepswerf. ik kan alleen de kleine vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Anoniem: 177141 schreef op zondag 11 mei 2014 @ 22:33:
[...]

heb ik ook met windows 8. saven en opnieuw opstarten helpt. Maar na 90 min vind ik het ook wel weer genoeg meestal.

Wel leuk die nieuwe mod. erg uitgebreid. Zat te zoeken naar de ijzerertsmijnen, blijkt dat je 2!! venster hebt voor gebouwen. mooi ook dat je nu vissers op rivieren kan bouwen. Ik zoek alleen nog de grote scheepswerf. ik kan alleen de kleine vinden.
Die mod is echt geweldig inderdaad.
Ja, daar kwam ik later ook achter, het pastte niet op 1 tabblad :P
De grote scheepswerf krijg je na een lange tijd, moet je eerst een x-aantal inwoners hebben.
Het is vooral leuk (vind ik) om de haven helemaal uit te breiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zo jammer dat anno 1404 al lang niet meer te koop is. Ik denk dat er nog heel wat spelers van 2070 naar anno 1404 zouden zijn gegaan als ze het langer te koop hadden aangeboden.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 177141 op 12-05-2014 18:35 . Reden: onjuiste info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Anoniem: 177141 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:19:
zo jammer dat anno 1404 al lang niet meer te koop is. Ik denk dat er nog heel wat spelers van 2070 naar anno 1404 zouden zijn gegaan als ze het langer te koop hadden aangeboden.
Ze zijn nog gewoon te koop hoor, oa bij Bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Anoniem: 177141 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:19:
€5.99 bij Bart Smit. Afgelopen weekend nog gekocht.

[ Voor 4% gewijzigd door Ike. op 12-05-2014 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-06 09:06
0108daniel schreef op maandag 12 mei 2014 @ 17:05:
[...]

Ze zijn nog gewoon te koop hoor, oa bij Bol.
Mocht de aanbieding bij je lokale bart smit niet meer beschikbaar zijn heb ik nog een gesealde ANNO 1404 (incl Venice uitbreiding) voor je tegen een vergelijkbaar bedrag maar wel met verzendkosten. PM maar bij interesse.

--

Ow lees ook dat het spel op bol.com te verkrijgen is.

[ Voor 7% gewijzigd door seez op 15-05-2014 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
seez schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 14:30:
[...]

Mocht de aanbieding bij je lokale bart smit niet meer beschikbaar zijn heb ik nog een gesealde ANNO 1404 (incl Venice uitbreiding) voor je tegen een vergelijkbaar bedrag maar wel met verzendkosten. PM maar bij interesse.

--

Ow lees ook dat het spel op bol.com te verkrijgen is.
Je qoute de verkeerde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lol. dit is denk ik het enige actieve topic over een spel van 5 jaar oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
League of legends :)?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 08:32

OkkE

CSS influencer :+

Anno 1404 + Venice uitbreiding is ook te koop bij Steam voor €15:
http://store.steampowered.com/sub/6849/

Er komt overigens ook een iPad versie van het spel:
http://www.polygon.com/20...ipad-announcement-details

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Anoniem: 177141 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 22:58:
Lol. dit is denk ik het enige actieve topic over een spel van 5 jaar oud
In Nederland is er nog een lopend topic over dit spel.
Anders zijn er in Duitsland nog een aantal actieve topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zagre
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-06 16:19
0108daniel schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 18:29:
[...]

Waar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

0108daniel schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 18:29:
[...]

tuurlijk, ik had het dan ook over topics binnen het tweaker forum. Dan is dit topic toch echt een uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Laatst online: 15:45

Cheezus

Luiaard

Denk je? Wat denk je van 10-15 jaar oude shooters als CounterStrike, UnrealTournament of CoD, die blijven ook steeds (een beetje) actief.

Transport Tycoon spant denk ik de kroon, dat is inmiddels 20 jaar oud en wordt nog vrij actief gespeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Zag dit topic voorbij komen en gisteren toch maar weer een keer geinstalleerd. Het is alweer een tijdje geleden dat ik het gespeeld heb :).
Het blijft toch een leuk spel. Goede balans en verslavend om alles zo lekker mogelijk te laten lopen.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lremcol
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-07 11:59
deze maand 40% korting, je betaalt maar € 6,99 voor Anno 1404 + Venice op Steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05-2023
Oh dat is mooi. Laatst toen ik keek was hij helemaal niet beschikbaar. Maar aanbieding geldt tot 30 juni. Kan ik niet beter wachten tot er een flashsale komt? Of zal het niet goedkoper worden dan 40% korting?
Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste