Panasonic TV, Soundbar en BlueRay speler en Ziggo Alles in 1 Complete
heb je deze map toevallig beschikbaar voor andere spelers? newbie hier die lichtelijk verslaafd begint te raken aan anno 14040108daniel schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 10:49:
Het is gelukt!!
De maximale map die ik kan maken is 3584x3584!!
Groter is helaas niet mogelijk omdat de engine dat niet ondersteund.
Bij meerdere eilanden crasht ook het spel, dus dit is echt het maximale.
[afbeelding]
Ze zijn ook voor andere spelers, dit kan ingevoerd worden bij de map opties.GLR89 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 17:03:
[...]
heb je deze map toevallig beschikbaar voor andere spelers? newbie hier die lichtelijk verslaafd begint te raken aan anno 1404
Of bedoel je het als een download?
Heb de game nu sinds een paar weken, en spendeer zo af en toe een verloren uurtje (lees 4-5uur0108daniel schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 14:20:
[...]
Ze zijn ook voor andere spelers, dit kan ingevoerd worden bij de map opties.
Of bedoel je het als een download?

De mappen zijn random maar hebben wel een aangemaakte code als je die nogmaals wil spelen. Als je een SSD hebt dan zou ik de game daarop zetten en gewoon opnieuw laden als de map slecht is. In principe is alles wat je nodig hebt een groot eiland zonder rivieren. Ideaal is met vijf ijzermijnen, 2 kolenmijnen en wat steenmijnen. Vruchtbaarheid hoeft alleen maar cider te zijn. Dat is je stadeiland.GLR89 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 17:56:
[...]
Heb de game nu sinds een paar weken, en spendeer zo af en toe een verloren uurtje (lees 4-5uur) hiermee. Bu ben ik met een free build map begonnen, kleine 30k bewoners, maar nu begint het eea te irriteren dus hoppa nieuwe game. Kan niet echt een leuke map vinden. Snap de codering niet.. Dus als deze downloadbaar is
Dan twee andere eilanden waar je het meeste verbouwd. Een met zowel graan, en hop, de ander met cider en bijenwas. Uiteraard alle vier op een eiland kan ook. Dat zijn je hoofdproductie eilanden. Daarnaast nog wat kleine eilanden voor de kleinere imputs. Orient deed ik zelf altijd weinig mee dus daar keek ik ook niet echt naar om. Wat wel kan is een redelijk grote productie van tapijt opbouwen en alles automatisch verkopen aan een van de AI havens. Levert belachelijk veel geld op en is een van de meest winstgevende routes in de game en simpel op te zetten.
Wil je natuurlijk belachelijk veel mensen hebben of meerder eilanden bebouwen als steden dan heb je wel zo'n enorme map nodig.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Mis ik iets?
Met de Venice uitbreiding kun je een gebouw neerzetten die je meer inzicht geeft in de productie van dat eiland, maar in 1404 zitten verder niet zoveel statistieken als latere versies volgens mij.Tennisbal schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 13:26:
Mooi spel! net begonnen en nieuw met anno games. Ik mis alleen statistieken/grafieken en global overall view van bv al je producten? Nu moet ik per eiland gaan kijken wat ik heb en grafieken zouden handig zijn?
Mis ik iets?
Oh raar. Vind het toch wel de basis van strategiespellen om (global) cijfers te kunnen analyseren.Chris7 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 16:44:
[...]
Met de Venice uitbreiding kun je een gebouw neerzetten die je meer inzicht geeft in de productie van dat eiland, maar in 1404 zitten verder niet zoveel statistieken als latere versies volgens mij.
Snap het nog niet helemaal, want moet traden maar geen schip nog.
Je heb hout en daarnaast het iets van loot,maar hoe kom je daaraan?
Verder levelen van de gebouwen gaat dat automatisch of moet ik daar wat voor doen?
Sorry voor al die domme vragen, maar dit is me eerste anno game.
Speel de campagne eensfevo-1190 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 19:02:
Heb anno1404 ook maar gekocht via steam €3,89 ..
Snap het nog niet helemaal, want moet traden maar geen schip nog.
Je heb hout en daarnaast het iets van loot,maar hoe kom je daaraan?
Verder levelen van de gebouwen gaat dat automatisch of moet ik daar wat voor doen?
Sorry voor al die domme vragen, maar dit is me eerste anno game.
Ben je zo 10 uur verder maar dan snap je de game wel. De campagne is een gigantische tutorial. De replaywaarde van met name de eerste vier missies is echt nul maar voor een beginner zijn ze cruciaal.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Geen idee hoe ik gebouwen upgrade.
Zal dan toch maar een campaign opstarten.
Normaal gooi ik mezelf altijd in de diepen, maar bij dit spel werkt dat niet echt.
zoek even op internet, genoeg te vinden over elke vraag...fevo-1190 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 22:01:
Dankjewel zit nu gewoon in de game maar alle storage zijn vol.
Normaal gooi ik mezelf altijd in de diepen, maar bij dit spel werkt dat niet echt.
En wat ook raar is dat mijn zuiderlijke warehouse gewoon kan afbranden met 2 brandweerdudes er naast?? Kennelijk ook onderdeel van de campaign maar erg verwarrend allemaal
[ Voor 27% gewijzigd door Tennisbal op 29-12-2016 15:29 ]
Dat wordt allemaal uitgelegd in de campagne. Het is ook makkelijk als je het eenmaal snapt. Het is namelijk een knop rechtsonder als je een warenhuis selecteert. Je moet er wel de goede grondstoffen voor hebben. Alternatief is een extra warenhuis bouwen wat ook extra capaciteit oplevert. Max is 999t en als je een flinke stad hebt gebouwd dan kom je daar ook.fevo-1190 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 22:01:
Dankjewel zit nu gewoon in de game maar alle storage zijn vol.
In level 6 moet je verdedigen en volhouden. Je gaat zelf een aanval lanceren nooit winnen. Verder als er vijanden bij je warenhuis zijn dan kan je niet blussen. Je verliest ook altijd je haven in het zuiden, dat hoort bij het level.Tennisbal schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:50:
Wat ik raar vind aan campaign level 6 is dat het castle niet kapot gemaakt kan worden. Ik heb mijn complete army kapot gelopen hierop, lees ik ergens anders dat in die missie het castle niet gesloopt kan worden... beetje loos?
En wat ook raar is dat mijn zuiderlijke warehouse gewoon kan afbranden met 2 brandweerdudes er naast?? Kennelijk ook onderdeel van de campaign maar erg verwarrend allemaal
Overgens is die missie super makkelijk te doen.
Alternatief en nog veel valster is opzettelijk het hele gebied voor je muur volbouwen met velden en steeds je hutten verwijderen en ergens anders bouwen voor meer velden. Ik bedoel dus echt vanaf het punt van de muur tot buiten bereik van trebuchets vol met velden. Gewoon willekeurig zolang er maar geen kamp geplaatst kan worden tussen de velden. Die velden verdwijnen niet waardoor de AI er geen kampen kan plaatsen. Zo kunnen ze je muur niet eens aanvallen en staan ze er maar.
[ Voor 13% gewijzigd door DaniëlWW2 op 29-12-2016 20:02 ]
Oh mooie boelDaniëlWW2 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 19:59:
[...]
Dat wordt allemaal uitgelegd in de campagne. Het is ook makkelijk als je het eenmaal snapt. Het is namelijk een knop rechtsonder als je een warenhuis selecteert. Je moet er wel de goede grondstoffen voor hebben. Alternatief is een extra warenhuis bouwen wat ook extra capaciteit oplevert. Max is 999t en als je een flinke stad hebt gebouwd dan kom je daar ook.
[...]
In level 6 moet je verdedigen en volhouden. Je gaat zelf een aanval lanceren nooit winnen. Verder als er vijanden bij je warenhuis zijn dan kan je niet blussen. Je verliest ook altijd je haven in het zuiden, dat hoort bij het level.![]()
Overgens is die missie super makkelijk te doen.
spoiler:Bouw snel je steenproductie op en bouw een stadsmuur langs het malste stuk van het eiland, voor de buitenwijken van de stad. Achter de muur herbouw je je productie. Daarvoor plaats je een paar kampen, wat torens in de muur en wat trebuchets en bijna ondoordringbaar. Kan je vervolgens makkelijk de map verkennen en alle side quests uitvoeren. Het zijn er namelijk behoorlijk wat.
Alternatief en nog veel valster is opzettelijk het hele gebied voor je muur volbouwen met velden en steeds je hutten verwijderen en ergens anders bouwen voor meer velden. Ik bedoel dus echt vanaf het punt van de muur tot buiten bereik van trebuchets vol met velden. Gewoon willekeurig zolang er maar geen kamp geplaatst kan worden tussen de velden. Die velden verdwijnen niet waardoor de AI er geen kampen kan plaatsen. Zo kunnen ze je muur niet eens aanvallen en staan ze er maar.
Kreeg eerst ook geen quest , omdat ik alleen maar met mijn eiland bezig was.
Nu was ik met een gekocht ship de wereld aan het verkennen.
Nu kreeg ik wel veel quests en inmiddels 5uur later.
Eerste Anno game , maar wat verslavend!
Normaal ben ik na 2a3uur wel klaar met gamen.
Nu moest me vriendin me er gewoon vanaf trappen haha.
gehaald, zonder jouw hulp maar gewoon met wat troepen en geen truukjes. Ik blijf het raar vinden dat het castle niet destroyed kan worden :-)DaniëlWW2 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 19:59:
spoiler:Bouw snel je steenproductie op en bouw een stadsmuur langs het malste stuk van het eiland, voor de buitenwijken van de stad. Achter de muur herbouw je je productie. Daarvoor plaats je een paar kampen, wat torens in de muur en wat trebuchets en bijna ondoordringbaar. Kan je vervolgens makkelijk de map verkennen en alle side quests uitvoeren. Het zijn er namelijk behoorlijk wat.
Iemand het werkend gekregen? Lijkt mij wel vet
lekker verhaal dit, net 2.5 uur campaign 7 gespeeld ga ik keihard failliet... Prachtig spel dit
[ Voor 14% gewijzigd door Tennisbal op 30-12-2016 15:52 ]
Anno is niet erg geschikt om het met 3 monitoren te spelen, dan word de hele guid uit het verband gerekt.Tennisbal schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 14:56:
Is het mogelijk Eyefinity 3 schermen te spelen MET de hud gewoon op de middelste monitor? Ik heb wat video's gezien van opstellingen maar de hud staat op monitor 1 en 3.... onspeelbaar dus. En ik las ergens dat je op monitor 3 bv niet kan klikken.
Iemand het werkend gekregen? Lijkt mij wel vet
lekker verhaal dit, net 2.5 uur campaign 7 gespeeld ga ik keihard failliet... Prachtig spel dit
Jammer. Zou anno met de htc vive speelbaar zijn?0108daniel schreef op maandag 2 januari 2017 @ 15:47:
[...]
Anno is niet erg geschikt om het met 3 monitoren te spelen, dan word de hele guid uit het verband gerekt.
Nee, Anno is niet geschikt voor met een VR te spelenTennisbal schreef op maandag 2 januari 2017 @ 23:42:
[...]
Jammer. Zou anno met de htc vive speelbaar zijn?
was ik al bang voor...0108daniel schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:39:
[...]
Nee, Anno is niet geschikt voor met een VR te spelen
Wordt het spel nog multiplayer gespeeld hier? Heb geen vrienden die het spelen
1404 is niet zo heel actief volgens mij, ook duurt een multiplayer spel behoorlijk lang.Tennisbal schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:46:
[...]
was ik al bang voor...
Wordt het spel nog multiplayer gespeeld hier? Heb geen vrienden die het spelen
Wat is dan de bedoeling ? Handelen samen?
Je kan tegen elkaar gaan spelen (een menselijke ai) of gezamelijk aan 1 stad bouwen (dan kan elke persoon iets anders voor de zelfde "speler doen")fevo-1190 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 19:11:
Ik speel alleen singleplayer.. geen mp geprobeerd..
Wat is dan de bedoeling ? Handelen samen?
Warbivoor
Heb je de nieuwste patch al geinstalleerd? volgens mij is dat 2.1 bij Venice.basbus schreef op zondag 8 januari 2017 @ 13:26:
Bij het starten van het spel krijg ik de foutmelding: "download failed". Kan het spel nu dus niet meer spelen. Iemand hetzelfde probleem? fix?
Het download failed komt omdat de servers al lange tijd geleden gesloten zijn en dus niets meer gedownload kan worden.
De patch verhelpt dit probleem.
Bekend probleem heb ik ook gehad. Patch fixt het niet. Bij mij werkt het na aanmaken 2 lokale accounts en nieuwe online, paar keer proberen, delete online dan weet aanmaken enzo0108daniel schreef op zondag 8 januari 2017 @ 17:14:
[...]
Heb je de nieuwste patch al geinstalleerd? volgens mij is dat 2.1 bij Venice.
Het download failed komt omdat de servers al lange tijd geleden gesloten zijn en dus niets meer gedownload kan worden.
De patch verhelpt dit probleem.
Hmm oke, dan zal je de nieuwe patch niet nodig gehad hebben.Tennisbal schreef op zondag 8 januari 2017 @ 17:49:
[...]
Bekend probleem heb ik ook gehad. Patch fixt het niet. Bij mij werkt het na aanmaken 2 lokale accounts en nieuwe online, paar keer proberen, delete online dan weet aanmaken enzo
Neem aan dat je wel Venice erbij hebt?
Uiteraard. Maar nieuwe patch moet je zowieso installeren. Dit is een irritant probleem, afgelopen dagen veel over gelezen.0108daniel schreef op zondag 8 januari 2017 @ 18:59:
[...]
Hmm oke, dan zal je de nieuwe patch niet nodig gehad hebben.
Neem aan dat je wel Venice erbij hebt?
Wat ik wel kan aanraden is je doorlopende game tweemaal op te slaan. Anno 1404 heeft wel eens last van corrupte savefiles en dat hebben ze er nooit echt uitgehaald. Ik ben een aantal savefiles verloren. Heb dan ook echt heel veel steden gebouwd. Het opbouwen van een stad tot een eiland vol was en een kathedraal was altijd mijn ding. Daarna begon ik vaak opnieuw.
Probleem ligt idd aan steam edition. Het hele internet staat vol met dit probleem. Gelukkig opgelost bij mijDaniëlWW2 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:15:
Van een downloadprobleem weet ik niks. Neem aan de steam versie?
Wat ik wel kan aanraden is je doorlopende game tweemaal op te slaan. Anno 1404 heeft wel eens last van corrupte savefiles en dat hebben ze er nooit echt uitgehaald. Ik ben een aantal savefiles verloren. Heb dan ook echt heel veel steden gebouwd. Het opbouwen van een stad tot een eiland vol was en een kathedraal was altijd mijn ding. Daarna begon ik vaak opnieuw.
Komt hopelijk door easy moeilijkheidsgraad
[ Voor 8% gewijzigd door Tennisbal op 09-01-2017 22:17 ]
Failed to download heeft als ik het me goed herinner te maken met dat je een email gebruikt om in te te loggen. Als je met je username inlogt zou het verholpen moeten zijn.AntiChrist7 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 23:28:
Kan je MP spelen met de unofficial patch?Ik had hiervoor een MP profiel, maar toen ik het een dag later opnieuw startte, zei hij van "failed to download profile" ofzoiets. Heb dan maar een SP profiel aangemaakt.
wow erg stomme reden. Aangezien ze een ubi login vragen die sowieso gelogd is aan een emailadres....Beakzz schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:22:
[...]
Failed to download heeft als ik het me goed herinner te maken met dat je een email gebruikt om in te te loggen. Als je met je username inlogt zou het verholpen moeten zijn.
Klote is wel dat ik op het nieuwe online profiel niets van voortgang heb en dingen om te unlocken... Ga ik mijn 20.000 peasants stad opnieuw moeten doen.....
Hoogst gehaalde wat ik vinden online is 116k, zonder cheats,exploits of mods.
Weet iemand van hogere getallen?
PSN: Curvaa_
Mijn record offline is 243K.BTU_Natas schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:45:
Ben bezig met een continu game. zit nu op 89k inwoners.
Hoogst gehaalde wat ik vinden online is 116k, zonder cheats,exploits of mods.
Weet iemand van hogere getallen?
Ik maak dan ook zelf mijn eilanden en mappen.
Helaas kon de engine het niet meer aan en crashte het spel waardoor ik nu helemaal opnieuw moet beginnen.
Gelukkig wel uren/dagen/weken/maanden zoet mee geweest.
Verwijderd
Nice! Dat zal een aardige (leuke) klus geweest zijn!0108daniel schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 16:30:
[...]
Mijn record offline is 243K.
Ik maak dan ook zelf mijn eilanden en mappen.
Helaas kon de engine het niet meer aan en crashte het spel waardoor ik nu helemaal opnieuw moet beginnen.
Gelukkig wel uren/dagen/weken/maanden zoet mee geweest.
Ben zelf op zoek naar het record zonder exploits of custom maps.
Dat was het zeker!BTU_Natas schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 16:43:
[...]
Nice! Dat zal een aardige (leuke) klus geweest zijn!
Ben zelf op zoek naar het record zonder exploits of custom maps.
Een aantal pagina's terug staan een aantal screenshots mocht je die nog niet gezien hebben
Het record zonder custom maps etc weet ik niet.
Eilanden maken is het leukste en meeste werk.Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 16:36:
Hoelang ben je dan ongeveer bezig met het maken van die eilanden en mappen. Doe je dat 1 keer door of in fases.
Als je weet hoe het moet kan je een eiland zo groot en uitgebreid mogelijk maken als je wilt.
Je kan bergen, huisjes, Ai, grastypes, mining plaatsen, noem maar op.
Gemiddeld over 1 eiland wat volledig functioneel is doe je 1 A 2 uur.
Anno 1601 helemaal grijs gedraaid toender tijd, 1503 overgeslagen en 1404 ook flink wat uurtjes aan versleten!
Tropico is fun, en Kingdoms and castles krijgt ook goeie ratings. Cities skylines vind ik maar weinig aan: heel snel hetzelfde, weinig uitdaging, en de dlc's zijn echt slecht
Ik zet sabotage zelf altijd uit, ik vind het een leuk concept maar dat zoeken naar een spy vind ik echt helemaal niks, in de campaign hadden ze tenminste nog een blauw kleurtje. Daarnaast betwijfel ik het echte nut van sabotage tegen computer spelers, de pakkans is groot, je verliest reputatie en meer kans op oorlog en de gevolgen zijn denk ik minimaalTennisbal schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 13:34:
Mooi spel blijft het! Ik ben nu met een continuous game bezig maar heb alleen spy's uitgezet. Vind het maar niks om spy's te moeten zoeken in je hoofdstad... Hoe ervaren jullie dat?
Ohja, Aven Colony is ook iets om een oogje op te houden
Mooie boel, ik wist geeneens dat die spies niet blauw waren in cont. game. Ik liep me rot te zoeken tot ik besloot een nieuw game zonder spies te spelen. Hoe zien die spies er dan uit?Pushedspore schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 01:53:
[...]
Ik zet sabotage zelf altijd uit, ik vind het een leuk concept maar dat zoeken naar een spy vind ik echt helemaal niks, in de campaign hadden ze tenminste nog een blauw kleurtje. Daarnaast betwijfel ik het echte nut van sabotage tegen computer spelers, de pakkans is groot, je verliest reputatie en meer kans op oorlog en de gevolgen zijn denk ik minimaal
Op deze links kan je zien hoe ze eruit zienTennisbal schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:45:
[...]
Mooie boel, ik wist geeneens dat die spies niet blauw waren in cont. game. Ik liep me rot te zoeken tot ik besloot een nieuw game zonder spies te spelen. Hoe zien die spies er dan uit?

Ik zou sabotage zelf uitzetten, want dat Zoeken gaat mij snel vervelen
Tnx! Spies blijven idd uit, zonde van mijn tijdPushedspore schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 02:50:
[...]
Op deze links kan je zien hoe ze eruit zien [afbeelding]
[afbeelding]
Ik zou sabotage zelf uitzetten, want dat Zoeken gaat mij snel vervelen
Ik was alweer aan het Anno'en 1404 geslaagd.. Anno 1800 ziet er tot dusver veel belovend uit.
Kon het niet laten om nog een beetje met m'n mods te spelen en een 2x zo grootte kaart te maken dan wat er orgineel in het spel zit.
Deze map is nog in ontwikkeling en moet nog geoptimaliseerd worden mbt de eilanden.
Hier alvast een voorproefje:

Kan je die delen als hij af is?0108daniel schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 00:22:
Omdat Anno 1800 volgend jaar kom kreeg ik weer zin om 1404 te spelen.
Kon het niet laten om nog een beetje met m'n mods te spelen en een 2x zo grootte kaart te maken dan wat er orgineel in het spel zit.
Deze map is nog in ontwikkeling en moet nog geoptimaliseerd worden mbt de eilanden.
Hier alvast een voorproefje:
[afbeelding]
Je kan je verdedigen tegen spies door hoofdkwartieren verspreid in je stad neer te zetten. Na verloop van tijd roken die de spies vanzelf uit. Een aanslag hiermee helemaal voorkomen lukt niet. Ik vind de optie aan leuker, blijft leuk om je tegenstanders te terroriseren. Vooral als je tegelijkertijd hun eilanden afpakt of nederzettingen vernietigdTennisbal schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 13:34:
Mooi spel blijft het! Ik ben nu met een continuous game bezig maar heb alleen spy's uitgezet. Vind het maar niks om spy's te moeten zoeken in je hoofdstad... Hoe ervaren jullie dat?
Maar dan blijf je dus in het begin wel spies zoeken? Vind dat maar loos tijdverspilling...Gecko123 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:49:
[...]
Je kan je verdedigen tegen spies door hoofdkwartieren verspreid in je stad neer te zetten. Na verloop van tijd roken die de spies vanzelf uit. Een aanslag hiermee helemaal voorkomen lukt niet. Ik vind de optie aan leuker, blijft leuk om je tegenstanders te terroriseren. Vooral als je tegelijkertijd hun eilanden afpakt of nederzettingen vernietigd
Dat zou ik in principe wel willen, alleen zijn er altijd mensen die misbruik maken en zelf met de eer aan de haal gaan of door net een aantal eilanden aan te passen waardoor het lijkt of hun het hebben gemaakt.Beakzz schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 02:06:
[...]
Kan je die delen als hij af is?Wil ook even flink bouwen nu ik de 1800 trailer heb gezien
Dit wil ik liever voorkomen.
Tevens is het niet zo makkelijk om alleen de map te delen omdat niet alle eilanden standaard in het spel zitten.
Deze heb ik dmv het scripten van bestanden zelf gemaakt, waardoor als ik de map deel de gebruiker ook moet gaan scripten
Je kan natuurlijk zorgen dat je de eerste bent met hoofdkwartier neerzetten. Een beetje Anno speler moet een hard enemy voor kunnen blijvenTennisbal schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:57:
[...]
Maar dan blijf je dus in het begin wel spies zoeken? Vind dat maar loos tijdverspilling...
EN ach, een brandje of ziekte hier en daar. Dat houdt het spel een beetje spannend
brand enzo is leuk, maar een paar minuten zoeken in je stad naar spies vind ik geen zak aan.Gecko123 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:41:
[...]
Je kan natuurlijk zorgen dat je de eerste bent met hoofdkwartier neerzetten. Een beetje Anno speler moet een hard enemy voor kunnen blijven![]()
EN ach, een brandje of ziekte hier en daar. Dat houdt het spel een beetje spannend.
Ahh nou dat delen zou niet eens bij me opkomen, maar geen zin om te gaan scripten voor een map0108daniel schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:06:
[...]
Dat zou ik in principe wel willen, alleen zijn er altijd mensen die misbruik maken en zelf met de eer aan de haal gaan of door net een aantal eilanden aan te passen waardoor het lijkt of hun het hebben gemaakt.
Dit wil ik liever voorkomen.
Tevens is het niet zo makkelijk om alleen de map te delen omdat niet alle eilanden standaard in het spel zitten.
Deze heb ik dmv het scripten van bestanden zelf gemaakt, waardoor als ik de map deel de gebruiker ook moet gaan scripten

Met intotaal 127.000 Inwoners!

met behulp van een eigen gemaakte map en ongeveer 30 uur aan ingame tijd
[ Voor 39% gewijzigd door Zagre op 19-10-2017 16:20 ]
Gaaf zeg!Zagre schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 16:11:
Na een hele tijd niet meer gespeeld te hebben ben ik weer helemaal door geslagen
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zo'n eigen map met dezelfde eilanden is niet eens zo'n slecht idee
PSN: Curvaa_
Haha, ik ook nietBeakzz schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 16:28:
@Zagre Ik zou er de pest in hebben om daar te wonenLijkt me ook erg gevoelig voor een pest uitbraak. Gun die mensen eens een beetje natuur joh of zijn het allemaal watersport liefhebbers?

ik heb alle rampen en andere negatieve dingen uitgezet, ik heb dus geen last van pest uitbraken of branden ect...
Leuk om te zien! Je hebt echt ontzettend veel inwoners.Zagre schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 16:11:
Dit spel blijft echt geweldig. In combinatie met 1.10 van de unofficial patch is het spel echt helemaal af.
Is het mogelijk dat je de map en de instructies mbt het installeren met ons deelt?
Ja, die patch is echt super!Nikeo schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 10:21:
[...]
Leuk om te zien! Je hebt echt ontzettend veel inwoners.
Dit spel blijft echt geweldig. In combinatie met 1.10 van de unofficial patch is het spel echt helemaal af.
Is het mogelijk dat je de map en de instructies mbt het installeren met ons deelt?
hier is de link: http://www.mediafire.com/file/evzh3y637aqx0d0/maxpop.rdu
plaats hem als volgt:(zorg ervoor dat hij in Venice staat en niet in Venedig)
C:\Users\NAAM\Documents\Anno 1404 Venice\Scenarios
Als je het goed hebt geplaatst staat de map ingame bij player scenario.
De map heeft geen enkele tegenspeler, makkelijke piraten en heeft de easy instellingen, dat betekend geen pest brand ect... (als je dat wel graag wilt dan moet je even zeggen wat en dan pas ik dat wel aan!)
Op alle eilanden kun je alle producten verbouwen (al lijkt het alsof je alleen cider en hemp kan verbouwen) je kan dus ook dates ect in de noordelijke eilanden verbouwen. en er is maar op 1 eiland steen (daar zou ik je stad neer zetten).
Dit ziet er wel vet uit!
Bedankt voor het delen! Ik ga het binnenkort proberen.Zagre schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 16:28:
[...]
Ja, die patch is echt super!
hier is de link: http://www.mediafire.com/file/evzh3y637aqx0d0/maxpop.rdu
plaats hem als volgt:(zorg ervoor dat hij in Venice staat en niet in Venedig)
C:\Users\NAAM\Documents\Anno 1404 Venice\Scenarios
Als je het goed hebt geplaatst staat de map ingame bij player scenario.
De map heeft geen enkele tegenspeler, makkelijke piraten en heeft de easy instellingen, dat betekend geen pest brand ect... (als je dat wel graag wilt dan moet je even zeggen wat en dan pas ik dat wel aan!)
Op alle eilanden kun je alle producten verbouwen (al lijkt het alsof je alleen cider en hemp kan verbouwen) je kan dus ook dates ect in de noordelijke eilanden verbouwen. en er is maar op 1 eiland steen (daar zou ik je stad neer zetten).
Waar zijn je marktplaatsen en Markten?
[ Voor 25% gewijzigd door 0108daniel op 13-11-2017 13:30 ]
Omdat AOE3 over LAN een drama is denken we nu (zeker met de black friday sales dit weekend) hopen we met Anno 1404 een leuke vervanging te hebben. Maar voor ik er 4 koop (alle kids + papa=ik) wil ik het wel werkend hebben.
Ik heb twee windows 7 machines (PC - UTP, Laptop wifi) en een windows 10 machine (laptop wifi).
Na het aanmaken van ene online profiel en een herstart krijg ik twee multiplayer opties in het menu erbij (lan en internet).
Echter alleen op de windows 10 machine krijg ik ik die niet. Ik kan gewoon aanmelden bij uplay, ik kan ook anno profielen downloaden.
Ik heb alle firewalls uit (bitdefender volledig uitgeschakeld, windows firewall ook).
Met google kom ik niet verder.
Iemand een tip?
Zou leuk zijn als ik het dit weekend aan de praat krijg, kan ik voor het hele gezin nog goedkoop tegen black friday tarief aanschaffen. (GOG.COM , EUR 4,35)
Zijn ze allebei Venice en allebei opgestart met de 'addon' snelkoppeling?
Ja!0108daniel schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 15:57:
Ik neem aan dat je de Venice editie erbij heb?
Zijn ze allebei Venice en allebei opgestart met de 'addon' snelkoppeling?
De GOG versie heeft het Venice geïntegreerd.
Ik heb ze beide op dezelfde wijze geïnstalleerd, van dezelfde bron.
Bij beide een online profile aangemaakt met een geldig ubi account.
Ik moet het spel dan wel helemaal uit. Maar dan heb ik op de twee win7 machines twee multiplayer opties in het hoofd menu van het spel erbij, op de win10 machine niet. Ondanks dat connecte met ubi dus wel werkt (aangetoond doordat ik mijn online profile er wel gewoon op kon downloaden).
(Niet dat ik zeg dat het met win10 te maken heeft, maar dat lijkt het enige verschil).
Het lijkt me prima mogelijk dat deze opties niet werken onder Windows 10 gezien de leeftijd van de game.
(ik heb hierbij echter ook nog de unoffical patch en de 4gb patch geinstaleerd).
heb je de online profielen wel geïmporteerd via het anno hoofdmenu > player profile > profile managment > create online profile/ download profiles?
[ Voor 25% gewijzigd door Zagre op 26-11-2017 18:23 ]
ja dat kan met behulp van de Anno 1404 RDA Explorer (http://anno1404.wikia.com/wiki/External_tools)BTU_Natas schreef op donderdag 30 november 2017 @ 16:16:
Is er ook een mod die het limiet van de schepen verwijderd/aanpast? Met 125k+ inwoners begint het limiet erg irritant te worden
Maar dat is relatief ingewikkeld. ik heb het zelf ook verandert maar dan wel met de unoffical patch, maak je daar ook gebruiken van? (dan kan ik het gemodde bestand wel delen, als je de originele game gebuikt heeft dat echter weinig zin)
Ik krijg geen meldingen (meer) als er reactie is blijkbaar. Dus vandaar de late reactie!EdwinB schreef op zondag 26 november 2017 @ 14:09:
Even kort getest. Ik heb de DVD versie van Anno 1404 + Venice en draai Windows 10. De door jouw genoemde multiplayer opties zie ik wel, echter als ik er op klik gebeurt er uiteindelijk niets. Het spel lijkt een menu te willen laden wat in een flits half in beeld lijkt te komen en schiet dan weer weg. Uiteindelijk blijf ik dan dus in het hoofdmenu staan.
Het lijkt me prima mogelijk dat deze opties niet werken onder Windows 10 gezien de leeftijd van de game.
Tof dat je het even hebt geprobeerd!
Ik krijg die multiplayer opties zelfs niet eens. Maar je laatste opmerking triggert wel wat, ik kan de compatibility modus eens proberen, draaien als een win7.
Jij ook enorm bedankt dat je de moeite hebt genomen!Zagre schreef op zondag 26 november 2017 @ 18:21:
Ik heb het ook even snel getest en bij mij werkt het online gedeelte wel met DVD versie van Anno 1404 + Venice onder Windows 10 64 bit.
(ik heb hierbij echter ook nog de unoffical patch en de 4gb patch geinstaleerd).
heb je de online profielen wel geïmporteerd via het anno hoofdmenu > player profile > profile managment > create online profile/ download profiles?
Ik krijg netjes verbinding met ubisoft vanuit de game als het gaat om profile management. Downloaden (en aanmaken) van profielen gaat ook prima. Alleen de twee menu-opties voor multiplayer verschijnen niet.
Ga ik ook naar kijken. Wellicht is er een patch nodig voor draaien onder win10.Chris7 schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:27:
Tijdje geleden dat ik het spel heb opgestart maar let er in ieder geval op dat je alle patches hebt, ik geloof dat die niet altijd automatisch werden gedownload.
En anders omgekeerd, win10 als win7 draaien via compatibility mode.
Ook gebruik ik de mods om het nog wat leuker te maken
welke mods gebruik je naast iaam nog meer dan?0108daniel schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 02:29:
Vandaag ook weer opnieuw gestart met Anno 1404 IAAM.
Ook gebruik ik de mods om het nog wat leuker te maken
Niet echt een mod maar lost wel veel fouten op.
Daarnaast de zoom mod en tilt mod zodat je veel verder in en uit kan zoomen.
De mod om meer schepen te krijgen waardoor er geen limiet op zit.
De shader mod om het spel net even iets mooier te maken.
Voorderest kan ik helaas niet meer mods vinden op internet.
Heb er nu 8gb ram in zitten, niet eens alles op ultra.
Hmm vreemd, heb verder niks aan staan, heb het enkel als ik een tijdje bezig ben en een volgebouwd eiland heb.GLR89 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 07:39:
Heb een soortgelijk probleem gehad. Bij mij kwam het door te veel achtergrond processen die veel geheugen gebruikten.
Zou eerder vermoeden dat de processor problemen in deze game geeft door de mogelijke complexiteit van berekeningen en uitkomsten.
Er bestaan wel een aantal mogelijkheden (die voor mij niet helpen)
Je kan de 4GB patch installeren in je Anno map.
Omdat Anno maar maximaal 2 GB ondersteund en dus snel zorgt voor geheugenproblemen verhelpt de 4GB patch dit.
Een andere manier is om de directx versie van 0 naar 9 of 10 te zetten.
Dit kan je doen in %appdata$ roaming Ubisoft Anno 1404 Addon Engine.ini.
Je kan ook de melding uitzetten in de Engine.ini dat je die melding niet meer krijgt.
Echter zal ik dat niet doen want zodra je de melding krijgt kan je nog saven voordat het vast loopt en crasht of naar desktop gaat.
Nog een mogelijkheid is de AA uitzetten en de grafische instellingen lager zetten.
Een echte oplossing die het probleem verhelpt is er niet, geloof me ik heb er lang naar gezocht
Laat maar weten of het lukt.
Inmiddels een paar maanden later, heb anno daarna niet meer gespeekd eigenlijk sinds afgelopen week weer.0108daniel schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 13:04:
Dit is een bekend en groot probleem.
Er bestaan wel een aantal mogelijkheden (die voor mij niet helpen)
Je kan de 4GB patch installeren in je Anno map.
Omdat Anno maar maximaal 2 GB ondersteund en dus snel zorgt voor geheugenproblemen verhelpt de 4GB patch dit.
Een andere manier is om de directx versie van 0 naar 9 of 10 te zetten.
Dit kan je doen in %appdata$ roaming Ubisoft Anno 1404 Addon Engine.ini.
Je kan ook de melding uitzetten in de Engine.ini dat je die melding niet meer krijgt.
Echter zal ik dat niet doen want zodra je de melding krijgt kan je nog saven voordat het vast loopt en crasht of naar desktop gaat.
Nog een mogelijkheid is de AA uitzetten en de grafische instellingen lager zetten.
Een echte oplossing die het probleem verhelpt is er niet, geloof me ik heb er lang naar gezocht
Laat maar weten of het lukt.
Helaas lukken geen van alle oplossingen. Enige is dus niet al te grote steden bouwen en wachten op 1800
Ter overbrugging tot Anno 1800..
What a phenomenal waste of time (of doe ik nog iets fout?
-Citizenships: 80% of the number of houses + number of beggars / 40 (improved by Beggar prince).
-Trade privileges (Patricians): 60% of number of houses with citizenship + number of Envoys / 110 (improved by The Envoys' favour).
-Noble titles: 40% of the number of houses with trade privileges.
-Number of beggars: 10% of number of Citizens + 20% of number of Patricians + 30% of number of Nobles. Observed numbers can be off by a maximum of 50 due to minimum size of beggar ships. It can take a while for all the beggars to arrive as they can spawn every 20 minutes (in ships carrying between 90 and 200).
-Envoy licenses: 70% of the number of houses.
Dus om het simpel te zeggen, wil je meer nobles, moet je de onderste lagen van de pyramide uitbreiden met meer peasants/citizens/merchants
Ik heb deze inmiddels gekocht en wou de Mod manager hiervoor gebruiken.
Helaas is deze niet compatible terwijl dit wel word aangegeven.
Mods zijn daarom ook niet mogelijk zoals in de 'orginele' Anno 1404.
Ben benieuwd hoe jullie stad eruit ziet.