Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 0108daniel
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23-11 00:50
quote:
Curva schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 12:06:
Dat ziet er gaaf uit! Het begint bij mij dan te kriebelen om Anno 1404 weer op te starten :+ Is dat een speciale IAAM plugin voor de World editor oid?

Ik heb vroeger zelf wel eens geprobeert om met de World editor een map te maken, maar het werd iets te onsamenhangend. En het opslaan, ingame laden, checken hoe de verhuidingen zijn duurde mij ook te lang..
Dankjee! en dit is nog maar een simpel snel gemaakt eiland.
De IAAM mod is een standaard mod die extra gebouwen etc heeft.
Het eiland moet via een script gemaakt worden en in het spel gezet worden.
Via de World Editor kan je als het ware de map maken met de eigen gemaakte eilanden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 0108daniel
Omdat ik nog niet helemaal tevreden was over de eilanden heb ik er nog een paar bijgemaakt en de hele layout aangepast.
Inmiddels heb ik 50 eilanden geplaatst op 1 map.
Wellicht is dit teveel, maar ik hou wel van lekker veel bouwen en verbouwen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 15:07
Anno 1404 van het weekend weer geinstalleerd en ben van plan weer een continous game te starten.
In de posts hiervoor zag ik dat er gesproken werd over een patch die de mijnen en noria's langer laat meegaan.
Hebben jullie misschien een linkje naar die enkele mod? Ik weet nog niet of ik met IAAM wil spelen, toch een hele andere GUI.
quote:
0108daniel schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:40:
[...]

Dankjee! en dit is nog maar een simpel snel gemaakt eiland.
De IAAM mod is een standaard mod die extra gebouwen etc heeft.
Het eiland moet via een script gemaakt worden en in het spel gezet worden.
Via de World Editor kan je als het ware de map maken met de eigen gemaakte eilanden.
Heb je een linkje waar je de informatie vandaan haalt? Zitten daar ook mapdownloads bij? Ik heb namelijk niet zoveel zin (en tijd) om een hele map goed te ontwerpen en maken :+

Curva wijzigde deze reactie 24-05-2016 16:06 (5%)

Clash of Clans: MiSSeR || PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 0108daniel
Bijna alle mod links werken niet meer helaas.
Ook via de mod manager is niets meer te vinden.
Je kon volgens mij wel in Data3 de capaciteit van de noria vergroten waardoor ze langer mee gaan, maar dat weet ik niet zeker.
Via annoportal de duitse site heb ik het ťťn en ander gevonden, maar het meeste is gewoon zelf uitvogelen :)
Mapdownloads zitten er niet bij, die heb ik allemaal zelf gemaakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 0108daniel
Inmiddels ben ik bezig om de map uit te printen met teksten van de grondstoffen erop die ik op ieder eiland heb.
Omdat ik met meer dan 50 eilanden speel in de map is dit wel nodig.
Hoever zijn jullie?

• Thaitai
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 27-09 11:20
quote:
Brilsmurfffje schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 11:19:
[...]

Draait hier als een zonnetje op Windows 10, pas op het spel is wel verslavend
Bij mij draait hij niet op Windows 10. Wel geluid, maar geen beeld. Ik heb een Dell Inspiron 15SR (7520). Die heeft een i7 en een Radeon 7730M video card. De driver is al bijgewerkt naar de laatste versie. Andere spellen zoals AoE3 en SimCity draaien prima.

Hoe kan ik dit oplossen?

Dell Inspiron 15r SE (i7-3612QM) 8Gb RAM met 32Gb mSata SSD - Ubee EVW3200 - Ziggo Alles in 1 Plus

• 0108daniel
quote:
Thaitai schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 15:24:
[...]

Bij mij draait hij niet op Windows 10. Wel geluid, maar geen beeld. Ik heb een Dell Inspiron 15SR (7520). Die heeft een i7 en een Radeon 7730M video card. De driver is al bijgewerkt naar de laatste versie. Andere spellen zoals AoE3 en SimCity draaien prima.

Hoe kan ik dit oplossen?
Misschien ondersteund het spel de grafische kaart niet oid?

• Thaitai
quote:
0108daniel schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:35:
[...]

Misschien ondersteund het spel de grafische kaart niet oid?
Dat denk ik wel. Onder Windows 7 liep het spel als een zonnetje...

Dell Inspiron 15r SE (i7-3612QM) 8Gb RAM met 32Gb mSata SSD - Ubee EVW3200 - Ziggo Alles in 1 Plus

• 0108daniel
Ik ben weer een stuk verder met mijn 'stad'
Doordat ik zelf eilanden maak en het eiland veel groter is is deze stad al net zo groot als het grootste standaard eiland in het spel.

• Renzzie
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 17:37
Wel grappig op deze manier. Zelf vond ik het uitdagend om met de limieten die de eilanden gaven te werken. Net weer dat ene rotte rivertje of bergpas op een plek waar het je niet uitkomt. Op deze manier kan je wel heel efficient naar de late game om te zien hoe je daar alles geregeld krijgt.

• mindcrash
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 01:12

mindcrash

Rebellious Monkey

quote:
Thaitai schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:21:
Ik heb me laten vertellen dat AMD tegenwoordig een handje heeft om in nieuwere drivers ondersteuning voor 'oude' games te laten vallen.

Zelf heb ik op dit moment (nog) een Geforce GTX 770, met de Windows 10 Anniversary Update. Pas geleden nog Anno 1404 even gespeeld als testje (na hem in de aanbieding gekocht te hebben op Steam) en werkt uitstekend.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• 0108daniel
quote:
Renzzie schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:07:
Wel grappig op deze manier. Zelf vond ik het uitdagend om met de limieten die de eilanden gaven te werken. Net weer dat ene rotte rivertje of bergpas op een plek waar het je niet uitkomt. Op deze manier kan je wel heel efficient naar de late game om te zien hoe je daar alles geregeld krijgt.
Dat is waar.
Ik hou zelf niet zo van limieten omdat mijn eilanden al snel vol waren.
Nu ik zelf de eilanden maak en met sommige eilanden 4x zo groot maak vind ik het wel wat fijner spelen.
Echter krijg ik nu wel last van 'lag' doordat er veel meer op het scherm te zien is.

• DaniŽlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22:14

DaniŽlWW2

Moderator General Chat

Drs. history nerd/ dyslect

Hoe maak je eigenlijk een eigen eiland? Wat ik eigenlijk eens zou willen doen is een groot eiland maken met een natuurlijke, behoorlijke baai erin zodat ik een gigantische haven kan aanleggen en deze grotendeels kan sluiten met een stenen waterkering. Dan krijg je een mooie zeehaven. Dat is een van de weinige dingen die mis in dit verder uitstekende spel. Geen eiland dat je in staat stelt om echt een dergelijke haven te maken.

Ik bedoel dan ook echt een heel grote haven. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Chris7
  • Registratie: maart 2011
  • Niet online
quote:
DaniŽlWW2 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 20:15:
Hoe maak je eigenlijk een eigen eiland? Wat ik eigenlijk eens zou willen doen is een groot eiland maken met een natuurlijke, behoorlijke baai erin zodat ik een gigantische haven kan aanleggen en deze grotendeels kan sluiten met een stenen waterkering. Dan krijg je een mooie zeehaven. Dat is een van de weinige dingen die mis in dit verder uitstekende spel. Geen eiland dat je in staat stelt om echt een dergelijke haven te maken.

Ha, een van de leukste onderdelen van 1404 vind ik inderdaad het bouwen van een uitgebreide haven. Met kades en pakhuizen e.d. Met name de kades zijn nergens voor nodig maar het zorgt wel voor een leuk gezicht :).

• 0108daniel
quote:
Chris7 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 18:41:
[...]

Ha, een van de leukste onderdelen van 1404 vind ik inderdaad het bouwen van een uitgebreide haven. Met kades en pakhuizen e.d. Met name de kades zijn nergens voor nodig maar het zorgt wel voor een leuk gezicht :).
quote:
DaniŽlWW2 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 20:15:

Dit vind ik ook geweldig om te doen, en vooral als al je schepen die in de handelsroutes zitten na elkaar de haven binnen komen varen met goederen _/-\o_
Als ik straks of morgen tijd heb zal ik een foto posten van mijn haven, dat is denk ik wel iets wat je bedoeld met een grote haven.

• 0108daniel
Ik heb toch nog even snel wat in elkaar geflanst.
Hierbij een aantal foto's wat ik tot nu toe heb.
Dit was maar een probeersel met hoe groot je de haven wel niet kan maken.

(klik op de foto's voor de ware grootte)

• DaniŽlWW2

DaniŽlWW2

Moderator General Chat

Die eerste twee foto's. :D

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Chris7
  • Niet online
Wauw, dat ziet er wel heel tof uit :9~. Ook een leuk idee om paleis-delen te gebruiken, die zijn in dezelfde stijl als de level 3 pakhuizen.

• 0108daniel
Dankje naamgenoot!
Ja klopt, als ik echt heel ver ben in het spel met minimaal 10.000 in de plus (heb nu 4300 in de plus) dan kan ik een grote haven maken.
Door deze test kwam ik erachter dat het behoorlijk wat kost waardoor ik al snel in de min stond.

• Zagre
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 22:09
quote:
0108daniel schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 01:32:
Hoe maak / ontwerp je die eilanden? (Welke tools?)

• 0108daniel
quote:
Zagre schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 15:15:
[...]

Via de insel editor en dan met de world editor 2 met de addon voor Venice (die is vereist)
Daarna moet je gaan scripten met de RDA Explorer waarmee je de Data files kan openen.
Dit is allemaal heel ingewikkeld om hier even uit te leggen haha.

• 0108daniel
quote:
Zagre schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 15:15:
[...]

Is het gelukt? :D

• PLAE
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20:06
Ik ken dit spel helemaal niet, kan ik dit zien als een verbeterde versie van Knights and Merchants? Sfeer daarin vond ik heerlijk :D icm het kneuterige.

PLAE wijzigde deze reactie 22-09-2016 17:57 (7%)

• Chris7
  • Niet online
quote:
PLAE schreef op donderdag 22 september 2016 @ 17:57:
Ik ken dit spel helemaal niet, kan ik dit zien als een verbeterde versie van Knights and Merchants? Sfeer daarin vond ik heerlijk :D icm het kneuterige.
Ik ken Knights and Merchants niet, maar een korte Google search lijkt inderdaad te bevestigen dat het wel wat op Anno lijkt. Het belangrijkste doel van Anno is het uitbreiden van je stad, dat doe je door het produceren van goederen. De meeste goederen hebben een bepaalde productielijn, dus bijvoorbeeld graanboerderijen die graan leveren aan de molen, die meel levert aan de bakkerij, waarna de bakkerij weer levert aan de bevolking.

Omdat niet alles op je begineiland groeit moet je uitbreiden naar andere eilanden en handelsroutes opzetten. Uiteindelijk kun je ook handelen en oorlog voeren met AI spelers.

Overigens is Anno 1404 het vierde deel in de serie, eerdere delen met ook een middeleeuwse setting waren van oud naar nieuw: Anno 1602, 1503 en 1701, en nu heb je ook Anno 2070 en 2205. Die spelen zich af in de toekomst en met name 2205 lijkt veel minder op de eerdere delen.

In mijn ogen heeft elk spel wel zo zijn leuke dingen, dus als je 1404 leuk vind zou ik zeker 1701 proberen. 1503 is ook een gouwe ouwe, weet alleen niet of die tegenwoordig nog makkelijk te krijgen is. Leuke aan 1701 en 1503 is ook dat ze in het Nederlands zijn, met name als je ruzie hebt met een AI speler komen er grappige teksten voorbij :).

• Ossi
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:38
quote:
PLAE schreef op donderdag 22 september 2016 @ 17:57:
Knights and Merchants is iets meer gericht op het verslaan van je vijand en lijkt wat meer op Settlers.

Anno 1404 gaat veel verder, maar is veel boeiender (vind ik). Van grondstoffen tot eindproduct, handelsroutes opstellen. En als je wilt kun je ook vechten.

• DaniŽlWW2

DaniŽlWW2

Moderator General Chat

Anno heeft ingebouwde waarschuwingen voor elke twee uur dat je speelt.

Ja, dat is nodig. Ik heb de acht uur wel eens gehaald. De narator vertelde me toen dat hij weg ging en dat ik moest stoppen. :P

• Beakzz
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 00:55
quote:
0108daniel schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 01:32:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

(klik op de foto's voor de ware grootte)
En bedankt! Na het zien van deze foto,s heb ik gelijk weer zin om dit spel te spelen :) En ik heb al te weinig tijd voor de spellen die ik nu speel :+

• Coldbullet
  • Laatst online: 23-11 10:25

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Inderdaad heb het spel allang niet meer gespeeld maar als ik het zo zie! Mjammie krijg er meteen weer zin in! En met grapics nogsteeds erg mooi.. overigens vind de laatste 2 anno in de futuristische nie echt super denk dat de tijd waarin het afspeeld
Mij niet erg trekt.. wat jullie hopelijk het volgende deel weer terug na de goude eeuw?

• Coldbullet

Coldbullet

quote:
Coldbullet schreef op zondag 25 september 2016 @ 10:11:
Inderdaad heb het spel allang niet meer gespeeld maar als ik het zo zie! Mjammie krijg er meteen weer zin in! En met grapics nogsteeds erg mooi.. overigens vind de laatste 2 anno in de futuristische nie echt super denk dat de tijd waarin het afspeeld
Mij niet erg trekt.. wat jullie hopelijk het volgende deel weer terug na de goude eeuw?
Edit: kan de dvd nergens meer vinden :(
En had de special edition nog wel in een houte schatkist (schatkist overigens wel kunne vinden)

• DaniŽlWW2

DaniŽlWW2

Moderator General Chat

quote:
Coldbullet schreef op zondag 25 september 2016 @ 10:21:
[...]

Edit: kan de dvd nergens meer vinden :(
En had de special edition nog wel in een houte schatkist (schatkist overigens wel kunne vinden)
De game start zonder DVD. Uiteraard wel als de game geÔnstalleerd staat. :)

• Coldbullet

Coldbullet

Dat is m juist, daar stond ook de cdkey in het welbekende dvd hoesje... iemand hier die de 2050 speelt?

• Chris7
  • Niet online
quote:
Coldbullet schreef op zondag 25 september 2016 @ 10:11:
Ik hoop het, of een Anno 1800 met de industriŽle revolutie. Op zich is Anno 1404 nog een prima spel, maar het zou leuk zijn als ze weer terug gaan. Ik vraag het me overigens af, want met 2205 gaan ze meer de city builder kant op dan waar Anno traditioneel de nadruk op legde. Minder eilanden, vechten op een aparte kaart etc. lijkt me toch minder leuk.
quote:
Coldbullet schreef op zondag 25 september 2016 @ 13:09:
Dat is m juist, daar stond ook de cdkey in het welbekende dvd hoesje... iemand hier die de 2050 speelt?
[PC] Anno 2205.

• Coldbullet

Coldbullet

quote:
Chris7 schreef op zondag 25 september 2016 @ 13:40:
[...]

Ik hoop het, of een Anno 1800 met de industriŽle revolutie. Op zich is Anno 1404 nog een prima spel, maar het zou leuk zijn als ze weer terug gaan. Ik vraag het me overigens af, want met 2205 gaan ze meer de city builder kant op dan waar Anno traditioneel de nadruk op legde. Minder eilanden, vechten op een aparte kaart etc. lijkt me toch minder leuk.

[...]

[PC] Anno 2205.
Ja idd rond 1800 is ook leuk stoombootjes, maar de eilanden is juist het gene wat het zo sterk maakt en je bent ook afhankelijk van meerdere eilanden

• Coldbullet

Coldbullet

Heb gisteren getwijfeld en heb toch maar anno 2205 gekocht puur vanwegen de grapics, moet heel eerlijk zeggen het is totaal niet te vergelijken met 1404 maar vind 1404 wel leuker. Mischien komt het nog heb pas 2 uur gespeeld dus nog weinig

• Chris7
  • Niet online
quote:
Coldbullet schreef op maandag 26 september 2016 @ 08:21:
Heb gisteren getwijfeld en heb toch maar anno 2205 gekocht puur vanwegen de grapics, moet heel eerlijk zeggen het is totaal niet te vergelijken met 1404 maar vind 1404 wel leuker. Mischien komt het nog heb pas 2 uur gespeeld dus nog weinig
Anno 2070 heb ik wel gespeeld en die lijkt nog heel erg op de oudere Anno's zoals 1404. Veel eilanden om te ontdekken, handelsroutes etc. Alleen oorlogvoering op het land is eruit gehaald. Heb ik me wel mee vermaakt, zitten ook wel leuke toevoegingen in zoals de verschillende facties die de gameplay beÔnvloeden en de onderwater mogelijkheden. In 2205 hebben ze meer aan de klassieke Anno-gameplay gesleuteld en dat lijkt toch wat minder te zijn.

Chris7 wijzigde deze reactie 26-09-2016 10:38 (6%)

• Ryan_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 19:09
Ik zou graag deze twee mods willen proberen: I.A.A.M. 1404 & ANNO 1404/DoD Venice.

Maar moet je dan weer opnieuw beginnen voordat deze effect heeft? Of kan je gewoon verder met je sandbox game waar je gebleven bent (incl. nieuwe items)?

• 0108daniel
quote:
Ryan_ schreef op woensdag 28 september 2016 @ 12:38:
Ik zou graag deze twee mods willen proberen: I.A.A.M. 1404 & ANNO 1404/DoD Venice.

Maar moet je dan weer opnieuw beginnen voordat deze effect heeft? Of kan je gewoon verder met je sandbox game waar je gebleven bent (incl. nieuwe items)?
Ik gebruik de IAAM ook zoals je waarschijnlijk heb kunnen zien.
Je kan dan gewoon verder waar je gebleven bent.
Voor de zekerheid moet je nog wel een backup maken van de savegames (de 3 mappen, dus niet 1!)

• 0108daniel
Omdat het erg goed gaat met het spel en het scripten ben ik aan het proberen om de map nog extremer te maken.
Daarmee bedoel ik de template vergroten naar meer dan 3000! de extra huge is 2056, dus hiermee zouden alle limieten overschreden kunnen worden.
Ik ga aan de slag :P

• 0108daniel
Het is gelukt!!
De maximale map die ik kan maken is 3584x3584!! :D
Groter is helaas niet mogelijk omdat de engine dat niet ondersteund.
Bij meerdere eilanden crasht ook het spel, dus dit is echt het maximale.

• Zagre
quote:
0108daniel schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 10:49:
Het is gelukt!!

[afbeelding]
Dat ziet er heel goed uit!!!!

het jammere is alleen (bij mij dan) dat de fps met sprongen achteruit gaat als mijn inwoners aantal boven de 50.000 komt. Dit komt volgens mij ook door een limiet van de engine. (singele core) (i5 3570 hd 7970 en 8gb ram)

• 0108daniel
quote:
Zagre schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 22:32:
[...]

Dat ziet er heel goed uit!!!!

het jammere is alleen (bij mij dan) dat de fps met sprongen achteruit gaat als mijn inwoners aantal boven de 50.000 komt. Dit komt volgens mij ook door een limiet van de engine. (singele core) (i5 3570 hd 7970 en 8gb ram)
Wat voor grafische kaart heb je?
8GB is misschien ook iets te weinig, want mocht je doorbouwen en het dubbele aan inwoners hebben dan word het voor jou bijna onspeelbaar, tenzij je de graphics verder omlaag zet.
Tot nu toe heb ik met 143.000 inwonders op 2 eilanden (nog) nergens last van.

• Zagre
quote:
0108daniel schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 13:23:
[...]

Wat voor grafische kaart heb je?
8GB is misschien ook iets te weinig, want mocht je doorbouwen en het dubbele aan inwoners hebben dan word het voor jou bijna onspeelbaar, tenzij je de graphics verder omlaag zet.
Tot nu toe heb ik met 143.000 inwonders op 2 eilanden (nog) nergens last van.
Mijn systeem:

Cpu: i5 3570
Gpu: amd hd 7970 (ongeveer hetzelfde dan de rx380)
ram: 8gb
+ ssd (waar anno ook opstaaat

Volgens mij is de 8 gb ram niet de bottleneck, omdat anno volgens mij een 32 bit game is en dus nooit meer dan 3 gb ram kan gebruiken, verder heb ik mijn graphics al op low om zo veel mogelijk fps te krijgen (ik speel echter meestal wel op een grote zelf gemaakte kaart 2048x2048 met ongeveer 50 grote eilanden)

• 0108daniel
quote:
Zagre schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 17:12:
[...]

Mijn systeem:

Cpu: i5 3570
Gpu: amd hd 7970 (ongeveer hetzelfde dan de rx380)
ram: 8gb
+ ssd (waar anno ook opstaaat

Volgens mij is de 8 gb ram niet de bottleneck, omdat anno volgens mij een 32 bit game is en dus nooit meer dan 3 gb ram kan gebruiken, verder heb ik mijn graphics al op low om zo veel mogelijk fps te krijgen (ik speel echter meestal wel op een grote zelf gemaakte kaart 2048x2048 met ongeveer 50 grote eilanden)
Dan zou het misschien aan de eilanden kunnen liggen waarvan er teveel zijn.
Dit kan je merken als er veel gebouwd word en er meer huizen staan.

• Antraxius
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 29-10-2016
Is het bij anno 1404 venice ook mogelijk om een custom map te maken, zonder dat je daarna al die extra gebouwen hebt van IAAM?

• 0108daniel
quote:
Antraxius schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:43:
Is het bij anno 1404 venice ook mogelijk om een custom map te maken, zonder dat je daarna al die extra gebouwen hebt van IAAM?
Jazeker dit is mogelijk met de eiland editor.
Je kan ook de World editor hiervoor gebruiken.

• Thaitai
quote:
Thaitai schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:21:
[...]

Gelukkig, na een van de laatste updates van Windows 10, nogmaals geinstalleerd en nu draait het weer als een zonnetje... Lekker bouwen van de winter... ;) :)

• GLR89
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 23:33
quote:
0108daniel schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 10:49:
Het is gelukt!!

[afbeelding]
heb je deze map toevallig beschikbaar voor andere spelers? newbie hier die lichtelijk verslaafd begint te raken aan anno 1404 :D

• 0108daniel
quote:
GLR89 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 17:03:
[...]

heb je deze map toevallig beschikbaar voor andere spelers? newbie hier die lichtelijk verslaafd begint te raken aan anno 1404 :D
Ze zijn ook voor andere spelers, dit kan ingevoerd worden bij de map opties.
Of bedoel je het als een download?

• GLR89
  • Laatst online: 23:33
quote:
0108daniel schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 14:20:
[...]

Ze zijn ook voor andere spelers, dit kan ingevoerd worden bij de map opties.
Of bedoel je het als een download?
Heb de game nu sinds een paar weken, en spendeer zo af en toe een verloren uurtje (lees 4-5uur 7(8)7 ) hiermee. Bu ben ik met een free build map begonnen, kleine 30k bewoners, maar nu begint het eea te irriteren dus hoppa nieuwe game. Kan niet echt een leuke map vinden. Snap de codering niet.. Dus als deze downloadbaar is d:)b

• DaniŽlWW2

DaniŽlWW2

Moderator General Chat

quote:
GLR89 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 17:56:
[...]

Heb de game nu sinds een paar weken, en spendeer zo af en toe een verloren uurtje (lees 4-5uur 7(8)7 ) hiermee. Bu ben ik met een free build map begonnen, kleine 30k bewoners, maar nu begint het eea te irriteren dus hoppa nieuwe game. Kan niet echt een leuke map vinden. Snap de codering niet.. Dus als deze downloadbaar is d:)b
De mappen zijn random maar hebben wel een aangemaakte code als je die nogmaals wil spelen. Als je een SSD hebt dan zou ik de game daarop zetten en gewoon opnieuw laden als de map slecht is. In principe is alles wat je nodig hebt een groot eiland zonder rivieren. Ideaal is met vijf ijzermijnen, 2 kolenmijnen en wat steenmijnen. Vruchtbaarheid hoeft alleen maar cider te zijn. Dat is je stadeiland.

Dan twee andere eilanden waar je het meeste verbouwd. Een met zowel graan, en hop, de ander met cider en bijenwas. Uiteraard alle vier op een eiland kan ook. Dat zijn je hoofdproductie eilanden. Daarnaast nog wat kleine eilanden voor de kleinere imputs. Orient deed ik zelf altijd weinig mee dus daar keek ik ook niet echt naar om. Wat wel kan is een redelijk grote productie van tapijt opbouwen en alles automatisch verkopen aan een van de AI havens. Levert belachelijk veel geld op en is een van de meest winstgevende routes in de game en simpel op te zetten.

Wil je natuurlijk belachelijk veel mensen hebben of meerder eilanden bebouwen als steden dan heb je wel zo'n enorme map nodig.

• Tennisbal
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 02:01
Mooi spel! net begonnen en nieuw met anno games. Ik mis alleen statistieken/grafieken en global overall view van bv al je producten? Nu moet ik per eiland gaan kijken wat ik heb en grafieken zouden handig zijn?

Mis ik iets?

• Chris7
  • Niet online
quote:
Tennisbal schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 13:26:
Mooi spel! net begonnen en nieuw met anno games. Ik mis alleen statistieken/grafieken en global overall view van bv al je producten? Nu moet ik per eiland gaan kijken wat ik heb en grafieken zouden handig zijn?

Mis ik iets?
Met de Venice uitbreiding kun je een gebouw neerzetten die je meer inzicht geeft in de productie van dat eiland, maar in 1404 zitten verder niet zoveel statistieken als latere versies volgens mij.

• Tennisbal
quote:
Chris7 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 16:44:
[...]

Met de Venice uitbreiding kun je een gebouw neerzetten die je meer inzicht geeft in de productie van dat eiland, maar in 1404 zitten verder niet zoveel statistieken als latere versies volgens mij.
Oh raar. Vind het toch wel de basis van strategiespellen om (global) cijfers te kunnen analyseren.

• Sacul
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 15:24
Na een jaar weer eens gestart. Voor je het weet is het half vier 's nachts :D Blijft toch heerlijk spel.

• fevo-1190
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 18:24
Heb anno1404 ook maar gekocht via steam §3,89 ..
Snap het nog niet helemaal, want moet traden maar geen schip nog.
Je heb hout en daarnaast het iets van loot,maar hoe kom je daaraan?

Verder levelen van de gebouwen gaat dat automatisch of moet ik daar wat voor doen?

Sorry voor al die domme vragen, maar dit is me eerste anno game.

• DaniŽlWW2

DaniŽlWW2

Moderator General Chat

quote:
fevo-1190 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 19:02:
Heb anno1404 ook maar gekocht via steam §3,89 ..
Snap het nog niet helemaal, want moet traden maar geen schip nog.
Je heb hout en daarnaast het iets van loot,maar hoe kom je daaraan?

Verder levelen van de gebouwen gaat dat automatisch of moet ik daar wat voor doen?

Sorry voor al die domme vragen, maar dit is me eerste anno game.
Speel de campagne eens ;)
Ben je zo 10 uur verder maar dan snap je de game wel. De campagne is een gigantische tutorial. De replaywaarde van met name de eerste vier missies is echt nul maar voor een beginner zijn ze cruciaal.

• fevo-1190
Dankjewel zit nu gewoon in de game maar alle storage zijn vol.
Geen idee hoe ik gebouwen upgrade.
Zal dan toch maar een campaign opstarten.

Normaal gooi ik mezelf altijd in de diepen, maar bij dit spel werkt dat niet echt.

• Tennisbal
quote:
fevo-1190 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 22:01:

Normaal gooi ik mezelf altijd in de diepen, maar bij dit spel werkt dat niet echt.
zoek even op internet, genoeg te vinden over elke vraag...

• Tennisbal
Wat ik raar vind aan campaign level 6 is dat het castle niet kapot gemaakt kan worden. Ik heb mijn complete army kapot gelopen hierop, lees ik ergens anders dat in die missie het castle niet gesloopt kan worden... beetje loos?
En wat ook raar is dat mijn zuiderlijke warehouse gewoon kan afbranden met 2 brandweerdudes er naast?? Kennelijk ook onderdeel van de campaign maar erg verwarrend allemaal

Tennisbal wijzigde deze reactie 29-12-2016 15:29 (27%)

• DaniŽlWW2

DaniŽlWW2

Moderator General Chat

quote:
fevo-1190 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 22:01:

Dat wordt allemaal uitgelegd in de campagne. Het is ook makkelijk als je het eenmaal snapt. Het is namelijk een knop rechtsonder als je een warenhuis selecteert. Je moet er wel de goede grondstoffen voor hebben. Alternatief is een extra warenhuis bouwen wat ook extra capaciteit oplevert. Max is 999t en als je een flinke stad hebt gebouwd dan kom je daar ook.
quote:
Tennisbal schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:50:
Wat ik raar vind aan campaign level 6 is dat het castle niet kapot gemaakt kan worden. Ik heb mijn complete army kapot gelopen hierop, lees ik ergens anders dat in die missie het castle niet gesloopt kan worden... beetje loos?
En wat ook raar is dat mijn zuiderlijke warehouse gewoon kan afbranden met 2 brandweerdudes er naast?? Kennelijk ook onderdeel van de campaign maar erg verwarrend allemaal
In level 6 moet je verdedigen en volhouden. Je gaat zelf een aanval lanceren nooit winnen. Verder als er vijanden bij je warenhuis zijn dan kan je niet blussen. Je verliest ook altijd je haven in het zuiden, dat hoort bij het level. :)

Overgens is die missie super makkelijk te doen.
spoiler:
Bouw snel je steenproductie op en bouw een stadsmuur langs het malste stuk van het eiland, voor de buitenwijken van de stad. Achter de muur herbouw je je productie. Daarvoor plaats je een paar kampen, wat torens in de muur en wat trebuchets en bijna ondoordringbaar. Kan je vervolgens makkelijk de map verkennen en alle side quests uitvoeren. Het zijn er namelijk behoorlijk wat.

Alternatief en nog veel valster is opzettelijk het hele gebied voor je muur volbouwen met velden en steeds je hutten verwijderen en ergens anders bouwen voor meer velden. Ik bedoel dus echt vanaf het punt van de muur tot buiten bereik van trebuchets vol met velden. Gewoon willekeurig zolang er maar geen kamp geplaatst kan worden tussen de velden. Die velden verdwijnen niet waardoor de AI er geen kampen kan plaatsen. Zo kunnen ze je muur niet eens aanvallen en staan ze er maar. })

DaniŽlWW2 wijzigde deze reactie 29-12-2016 20:02 (13%)

• Tennisbal
quote:
DaniŽlWW2 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 19:59:
[...]

Dat wordt allemaal uitgelegd in de campagne. Het is ook makkelijk als je het eenmaal snapt. Het is namelijk een knop rechtsonder als je een warenhuis selecteert. Je moet er wel de goede grondstoffen voor hebben. Alternatief is een extra warenhuis bouwen wat ook extra capaciteit oplevert. Max is 999t en als je een flinke stad hebt gebouwd dan kom je daar ook.

[...]

In level 6 moet je verdedigen en volhouden. Je gaat zelf een aanval lanceren nooit winnen. Verder als er vijanden bij je warenhuis zijn dan kan je niet blussen. Je verliest ook altijd je haven in het zuiden, dat hoort bij het level. :)

Overgens is die missie super makkelijk te doen.
spoiler:
Bouw snel je steenproductie op en bouw een stadsmuur langs het malste stuk van het eiland, voor de buitenwijken van de stad. Achter de muur herbouw je je productie. Daarvoor plaats je een paar kampen, wat torens in de muur en wat trebuchets en bijna ondoordringbaar. Kan je vervolgens makkelijk de map verkennen en alle side quests uitvoeren. Het zijn er namelijk behoorlijk wat.

Alternatief en nog veel valster is opzettelijk het hele gebied voor je muur volbouwen met velden en steeds je hutten verwijderen en ergens anders bouwen voor meer velden. Ik bedoel dus echt vanaf het punt van de muur tot buiten bereik van trebuchets vol met velden. Gewoon willekeurig zolang er maar geen kamp geplaatst kan worden tussen de velden. Die velden verdwijnen niet waardoor de AI er geen kampen kan plaatsen. Zo kunnen ze je muur niet eens aanvallen en staan ze er maar. })
Oh mooie boel :) tnx. Ik wilde die missis gewoon perfect doen zonder verlies. Even aanpassen dus. Je spoiler bewust (nog) niet gelezen. Eerst zef proberen :-)

• fevo-1190
Begin het nu toch wel te snappen..
Kreeg eerst ook geen quest , omdat ik alleen maar met mijn eiland bezig was.
Nu was ik met een gekocht ship de wereld aan het verkennen.
Nu kreeg ik wel veel quests en inmiddels 5uur later.
Eerste Anno game , maar wat verslavend!
Normaal ben ik na 2a3uur wel klaar met gamen.
Nu moest me vriendin me er gewoon vanaf trappen haha.

• Tennisbal
quote:
DaniŽlWW2 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 19:59:

spoiler:

gehaald, zonder jouw hulp maar gewoon met wat troepen en geen truukjes. Ik blijf het raar vinden dat het castle niet destroyed kan worden :-)

• Tennisbal
Is het mogelijk Eyefinity 3 schermen te spelen MET de hud gewoon op de middelste monitor? Ik heb wat video's gezien van opstellingen maar de hud staat op monitor 1 en 3.... onspeelbaar dus. En ik las ergens dat je op monitor 3 bv niet kan klikken.

Iemand het werkend gekregen? Lijkt mij wel vet

lekker verhaal dit, net 2.5 uur campaign 7 gespeeld ga ik keihard failliet... Prachtig spel dit

Tennisbal wijzigde deze reactie 30-12-2016 15:52 (14%)

• 0108daniel
quote:
Tennisbal schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 14:56:
Is het mogelijk Eyefinity 3 schermen te spelen MET de hud gewoon op de middelste monitor? Ik heb wat video's gezien van opstellingen maar de hud staat op monitor 1 en 3.... onspeelbaar dus. En ik las ergens dat je op monitor 3 bv niet kan klikken.

Iemand het werkend gekregen? Lijkt mij wel vet

lekker verhaal dit, net 2.5 uur campaign 7 gespeeld ga ik keihard failliet... Prachtig spel dit
Anno is niet erg geschikt om het met 3 monitoren te spelen, dan word de hele guid uit het verband gerekt.

• Tennisbal
quote:
0108daniel schreef op maandag 2 januari 2017 @ 15:47:
[...]

Anno is niet erg geschikt om het met 3 monitoren te spelen, dan word de hele guid uit het verband gerekt.
Jammer. Zou anno met de htc vive speelbaar zijn?

• 0108daniel
quote:
Tennisbal schreef op maandag 2 januari 2017 @ 23:42:
[...]

Jammer. Zou anno met de htc vive speelbaar zijn?
Nee, Anno is niet geschikt voor met een VR te spelen :)

• Tennisbal
quote:
0108daniel schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:39:
[...]

Nee, Anno is niet geschikt voor met een VR te spelen :)
was ik al bang voor...

Wordt het spel nog multiplayer gespeeld hier? Heb geen vrienden die het spelen :(

• 0108daniel
quote:
Tennisbal schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:46:
[...]

was ik al bang voor...

Wordt het spel nog multiplayer gespeeld hier? Heb geen vrienden die het spelen :(
1404 is niet zo heel actief volgens mij, ook duurt een multiplayer spel behoorlijk lang.

• fevo-1190
Ik speel alleen singleplayer.. geen mp geprobeerd..
Wat is dan de bedoeling ? Handelen samen?

• Zagre
quote:
fevo-1190 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 19:11:
Ik speel alleen singleplayer.. geen mp geprobeerd..
Wat is dan de bedoeling ? Handelen samen?
Je kan tegen elkaar gaan spelen (een menselijke ai) of gezamelijk aan 1 stad bouwen (dan kan elke persoon iets anders voor de zelfde "speler doen")

• fevo-1190
Oo lijkt me opzich ook wel tof alleen dat moet ik wat meer ervaren zijn.

• Warbivoor
  • Laatst online: 18-08 13:31
Bij het starten van het spel krijg ik de foutmelding: "download failed". Kan het spel nu dus niet meer spelen. Iemand hetzelfde probleem? fix?

Warbivoor

• 0108daniel
quote:
basbus schreef op zondag 8 januari 2017 @ 13:26:
Bij het starten van het spel krijg ik de foutmelding: "download failed". Kan het spel nu dus niet meer spelen. Iemand hetzelfde probleem? fix?
Heb je de nieuwste patch al geinstalleerd? volgens mij is dat 2.1 bij Venice.
Het download failed komt omdat de servers al lange tijd geleden gesloten zijn en dus niets meer gedownload kan worden.
De patch verhelpt dit probleem.

• Tennisbal
quote:
0108daniel schreef op zondag 8 januari 2017 @ 17:14:
[...]

Heb je de nieuwste patch al geinstalleerd? volgens mij is dat 2.1 bij Venice.
Het download failed komt omdat de servers al lange tijd geleden gesloten zijn en dus niets meer gedownload kan worden.
De patch verhelpt dit probleem.
Bekend probleem heb ik ook gehad. Patch fixt het niet. Bij mij werkt het na aanmaken 2 lokale accounts en nieuwe online, paar keer proberen, delete online dan weet aanmaken enzo

• 0108daniel
quote:
Tennisbal schreef op zondag 8 januari 2017 @ 17:49:
[...]

Bekend probleem heb ik ook gehad. Patch fixt het niet. Bij mij werkt het na aanmaken 2 lokale accounts en nieuwe online, paar keer proberen, delete online dan weet aanmaken enzo
Hmm oke, dan zal je de nieuwe patch niet nodig gehad hebben.
Neem aan dat je wel Venice erbij hebt?

• Tennisbal
quote:
0108daniel schreef op zondag 8 januari 2017 @ 18:59:
[...]

Hmm oke, dan zal je de nieuwe patch niet nodig gehad hebben.
Neem aan dat je wel Venice erbij hebt?
Uiteraard. Maar nieuwe patch moet je zowieso installeren. Dit is een irritant probleem, afgelopen dagen veel over gelezen.

• DaniŽlWW2

DaniŽlWW2

Moderator General Chat

Van een downloadprobleem weet ik niks. Neem aan de steam versie?

Wat ik wel kan aanraden is je doorlopende game tweemaal op te slaan. Anno 1404 heeft wel eens last van corrupte savefiles en dat hebben ze er nooit echt uitgehaald. Ik ben een aantal savefiles verloren. Heb dan ook echt heel veel steden gebouwd. Het opbouwen van een stad tot een eiland vol was en een kathedraal was altijd mijn ding. Daarna begon ik vaak opnieuw.

• Tennisbal
quote:
DaniŽlWW2 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:15:
Van een downloadprobleem weet ik niks. Neem aan de steam versie?

Wat ik wel kan aanraden is je doorlopende game tweemaal op te slaan. Anno 1404 heeft wel eens last van corrupte savefiles en dat hebben ze er nooit echt uitgehaald. Ik ben een aantal savefiles verloren. Heb dan ook echt heel veel steden gebouwd. Het opbouwen van een stad tot een eiland vol was en een kathedraal was altijd mijn ding. Daarna begon ik vaak opnieuw.
Probleem ligt idd aan steam edition. Het hele internet staat vol met dit probleem. Gelukkig opgelost bij mij

• Tennisbal
Nu met venice level 1 bezig. maar geld verdienen is nogal simpel. Ik dumpte alles wat ik over had, ropes kleding etc etc. naar de dichtbijzijnste ai met 3 schepen. 15 min later had ik 150k verdiend... niet echt bevredigend zo simpel. Waarom accepteert de ai alles?

Komt hopelijk door easy moeilijkheidsgraad

Tennisbal wijzigde deze reactie 09-01-2017 22:17 (8%)

• AntiChrist7
  • Laatst online: 23:42
Kan je MP spelen met de unofficial patch?Ik had hiervoor een MP profiel, maar toen ik het een dag later opnieuw startte, zei hij van "failed to download profile" ofzoiets. Heb dan maar een SP profiel aangemaakt.

• Beakzz
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 00:55
quote:
AntiChrist7 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 23:28:
Kan je MP spelen met de unofficial patch?Ik had hiervoor een MP profiel, maar toen ik het een dag later opnieuw startte, zei hij van "failed to download profile" ofzoiets. Heb dan maar een SP profiel aangemaakt.
Failed to download heeft als ik het me goed herinner te maken met dat je een email gebruikt om in te te loggen. Als je met je username inlogt zou het verholpen moeten zijn.

• AntiChrist7
quote:
Beakzz schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:22:
[...]

Failed to download heeft als ik het me goed herinner te maken met dat je een email gebruikt om in te te loggen. Als je met je username inlogt zou het verholpen moeten zijn.
wow erg stomme reden. Aangezien ze een ubi login vragen die sowieso gelogd is aan een emailadres....

Klote is wel dat ik op het nieuwe online profiel niets van voortgang heb en dingen om te unlocken... Ga ik mijn 20.000 peasants stad opnieuw moeten doen.....

• Renzzie
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 17:37
Gisterenavond Anno 1404 maar weer even geÔnstalleerd. Diep in de nacht weer afgesloten. Wat is dit toch een prachtig verslavend spel! :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BTU_Natas
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 19:46

BTU_Natas

Superior dutchie

Ben bezig met een continu game. zit nu op 89k inwoners.

Hoogst gehaalde wat ik vinden online is 116k, zonder cheats,exploits of mods.

Weet iemand van hogere getallen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 15:07
Tijd al niet meer gespeeld. Hoogst van mij is ergens rond de 60k, maar nog wel mogelijkheid om uit te breiden. Die games duren vaak zo lang dat het mij niet lukt om zo'n hele map vol te krijgen. Ben benieuwd naar wat screenshots :+

Clash of Clans: MiSSeR || PSN: Curvaa_

• 0108daniel
quote:
BTU_Natas schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:45:
Ben bezig met een continu game. zit nu op 89k inwoners.

Hoogst gehaalde wat ik vinden online is 116k, zonder cheats,exploits of mods.

Weet iemand van hogere getallen?
Mijn record offline is 243K.
Ik maak dan ook zelf mijn eilanden en mappen.
Helaas kon de engine het niet meer aan en crashte het spel waardoor ik nu helemaal opnieuw moet beginnen.
Gelukkig wel uren/dagen/weken/maanden zoet mee geweest.

• Mark.
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 08:53

Mark.

Defensor

Hoelang ben je dan ongeveer bezig met het maken van die eilanden en mappen. Doe je dat 1 keer door of in fases.

De mens wikt maar God beschikt.

• BTU_Natas
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 19:46

BTU_Natas

Superior dutchie

quote:
0108daniel schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 16:30:
[...]

Mijn record offline is 243K.
Ik maak dan ook zelf mijn eilanden en mappen.
Helaas kon de engine het niet meer aan en crashte het spel waardoor ik nu helemaal opnieuw moet beginnen.
Gelukkig wel uren/dagen/weken/maanden zoet mee geweest.
Nice! Dat zal een aardige (leuke) klus geweest zijn!

Ben zelf op zoek naar het record zonder exploits of custom maps.

• 0108daniel
quote:
BTU_Natas schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 16:43:
[...]

Nice! Dat zal een aardige (leuke) klus geweest zijn!

Ben zelf op zoek naar het record zonder exploits of custom maps.
Dat was het zeker!
Een aantal pagina's terug staan een aantal screenshots mocht je die nog niet gezien hebben :)
Het record zonder custom maps etc weet ik niet.

• 0108daniel
quote:
Mark. schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 16:36:
Hoelang ben je dan ongeveer bezig met het maken van die eilanden en mappen. Doe je dat 1 keer door of in fases.
Eilanden maken is het leukste en meeste werk.
Als je weet hoe het moet kan je een eiland zo groot en uitgebreid mogelijk maken als je wilt.
Je kan bergen, huisjes, Ai, grastypes, mining plaatsen, noem maar op.
Gemiddeld over 1 eiland wat volledig functioneel is doe je 1 A 2 uur.

• Tennisbal
Mooi spel blijft het! Ik ben nu met een continuous game bezig maar heb alleen spy's uitgezet. Vind het maar niks om spy's te moeten zoeken in je hoofdstad... Hoe ervaren jullie dat?

• Coldbullet

Coldbullet

Wordt tijd voor een nieuwe anno! En dan weer terug naar de oorsprong. Het space gebeuren is maar leuk voor ff, wil weer steden bouwen en eilanden verkennen en overnemen, graag dit keer met wel een agresievere ai
Anno 1601 helemaal grijs gedraaid toender tijd, 1503 overgeslagen en 1404 ook flink wat uurtjes aan versleten!

• AntiChrist7
er zat vier jaar tussen 2070 en 2205, dus denk dat je nog wel even kan wachten.

Tropico is fun, en Kingdoms and castles krijgt ook goeie ratings. Cities skylines vind ik maar weinig aan: heel snel hetzelfde, weinig uitdaging, en de dlc's zijn echt slecht

• Pushedspore
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 19:16
quote:
Tennisbal schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 13:34:
Mooi spel blijft het! Ik ben nu met een continuous game bezig maar heb alleen spy's uitgezet. Vind het maar niks om spy's te moeten zoeken in je hoofdstad... Hoe ervaren jullie dat?
Ik zet sabotage zelf altijd uit, ik vind het een leuk concept maar dat zoeken naar een spy vind ik echt helemaal niks, in de campaign hadden ze tenminste nog een blauw kleurtje. Daarnaast betwijfel ik het echte nut van sabotage tegen computer spelers, de pakkans is groot, je verliest reputatie en meer kans op oorlog en de gevolgen zijn denk ik minimaal

• AntiChrist7
Vind het nog wel grappig om hele steden in de fik te steken :p

Ohja, Aven Colony is ook iets om een oogje op te houden

• Tennisbal
quote:
Pushedspore schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 01:53:
[...]

Ik zet sabotage zelf altijd uit, ik vind het een leuk concept maar dat zoeken naar een spy vind ik echt helemaal niks, in de campaign hadden ze tenminste nog een blauw kleurtje. Daarnaast betwijfel ik het echte nut van sabotage tegen computer spelers, de pakkans is groot, je verliest reputatie en meer kans op oorlog en de gevolgen zijn denk ik minimaal
Mooie boel, ik wist geeneens dat die spies niet blauw waren in cont. game. Ik liep me rot te zoeken tot ik besloot een nieuw game zonder spies te spelen. Hoe zien die spies er dan uit?

• Pushedspore
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 19:16
quote:
Tennisbal schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:45:
[...]

Mooie boel, ik wist geeneens dat die spies niet blauw waren in cont. game. Ik liep me rot te zoeken tot ik besloot een nieuw game zonder spies te spelen. Hoe zien die spies er dan uit?
Op deze links kan je zien hoe ze eruit zien
http://anno1404.wikia.com/wiki/Find_the_wanted_person(s)_quests?file=Henchman-rear.png

Ik zou sabotage zelf uitzetten, want dat Zoeken gaat mij snel vervelen

• Tennisbal
quote:
Pushedspore schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 02:50:
[...]

Op deze links kan je zien hoe ze eruit zien [afbeelding]
[afbeelding]

Ik zou sabotage zelf uitzetten, want dat Zoeken gaat mij snel vervelen
Tnx! Spies blijven idd uit, zonde van mijn tijd

• Sacul
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 15:24
Wat een geweldig nieuws vandaag. Anno 1800!
Ik was alweer aan het Anno'en 1404 geslaagd.. Anno 1800 ziet er tot dusver veel belovend uit.
Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*