Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-05 13:41

Anno 2205

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ay9i9fDl.jpg

Inleiding

Ubisoft gaat met Anno 2205, zoals de titel al aangeeft, nog een stapje verder de toekomst in, naar het jaar 2205. Er zijn flinke technologische ontwikkelingen geweest waardoor de mensheid zich nu op de maan kan vestigen. De maan biedt niet alleen nieuwe grondstoffen, er kan ook worden gewoond. Natuurlijk biedt niet alleen de maan nieuwe kansen. Zo zijn er op aarde verschillende klimaatzones, en kunnen spelers zich op veel grotere eilanden dan voorheen vestigen.

Trailers

Features

De maan
Spelers kunnen zich op de maan vestigen om toegang te krijgen tot nieuwe grondstoffen zoals Helium 3. De maan bereiken is relatief snel mogelijk, maar het is een dure kwestie om grondstoffen van en naar de maan te vervoeren. Het ultieme doel is om van de kolonie op de maan een zelfstandige samenleving te maken.

Persistente wereld
Anno 2205 heeft een persistente wereld waarin meerdere kaarten bestaan waar de speler op kan spelen. Er bestaan dus niet langer geïsoleerde campaigns; alles speelt zich in dezelfde wereld af. Ook is er in Anno 2205 geen verschil meer tussen missies en continuous play. Elk spel dat je speelt is in principe oneindig, en laat de keuze om voorgestelde opdrachten uit te voeren of niet. Twee voorbeelden van opdrachten zijn het bouwen van een stuwdam en het bergen van een gezonken ark uit Anno 2070.

Klimaatzones
Net als in het echt kent de aarde in Anno 2205 meerdere klimaten. Deze feature gaat dan ook hand in hand met de persistente wereld van het spel. Het ene spel speel je in het ene klimaat, het andere spel in een andere. Wat de precieze voor- en nadelen van de verschillende klimaatzones zijn is nog niet duidelijk. Ook zijn er nog geen beelden van de verschillende klimaten beschikbaar.

Grotere eilanden en bruggen
Eilanden in Anno 2205 zijn een stuk groter dan we van Anno games gewend zijn. Deze eilanden kunnen nu met elkaar worden verbonden door middel van bruggen, maar deze bruggen kunnen alleen op voorbestemde plaatsen worden gebouwd.

Globale grondstoffen
Mede door bruggen ligt de nadruk in Anno 2205 niet langer op de scheepvaart. Waar voorheen elk eiland zijn eigen voorraad had, is dat in Anno 2205 niet langer het geval. De grondstoffen zijn op de hele kaart beschikbaar en hoeven niet langer te worden vervoerd.

Geen tegenstanders
In voorgaande games speelde er altijd wel een computergestuurde tegenstander mee. In Anno 2205 is dat niet langer het geval. Je bent in je eentje op de kaart aanwezig en kunt gaan en staan waar je wilt. Anno 2205 zet met deze verandering dan ook een grote stap richting city builders als Cities: Skylines en Simcity.

Schalende huizen
In Anno 2205 nemen huizen niet langer slechts 3x3 tegels in beslag. In plaats daarvan schalen huizen automatisch naarmate de status stijgt. Zo is het mogelijk dat waar er eerst 4 stuks 3x3 huizen stonden, er later een gebouw van 6x6 verrijst, vergelijkbaar met de zoning die we kennen van andere city builders.

Beloningssysteem
Net als Anno 2070 kent ook Anno 2205 progressie buiten spellen om. In Anno 2070 was dit nog gerelateerd aan reputatie met verschillende fracties, in Anno 2205 is dit gebaseerd op de totale wereldpopulatie. Wat deze beloningen precies inhouden, is nog niet bekend gemaakt.

Nieuwe engine
Waar Anno 1701, 1404 en 2070 allen gebruik maakten van dezelfde doorontwikkelde engine, krijgt Anno 2205 een volledig nieuwe engine. Deze maakt betere graphics, grotere eilanden en betere verhoudingen mogelijk.

Volledig offline speelbaar
Anno 2205 is volledig offline te spelen en kent geen altijd-online functionaliteit. Wel moet het spel eenmalig online worden geactiveerd.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZRlSPQjl.jpg

Ontbrekende features

Multiplayer
Anno 2205 zal zonder multiplayer mogelijkheid worden uitgebracht. De ontwikkelaar laat de deur wel open en voegt multiplayer wellicht later toe in een patch of uitbreiding, net als bij Anno 1404: Venice.

Eco balans
De eco balans van Anno 2070, bij sommigen geliefd, door anderen gehaat, is geen onderdeel van Anno 2205.

Noemenswaardigheden

• De game is al 3 jaar in ontwikkeling.
  • De ontwikkelaar geeft geen actieve ondersteuning voor mods, maar modders wordt net als bij vorige Anno games geen strobreed in de weg gelegd.
  • De learning curve is minder steil dan bij voorgaande Anno games. De game is toegankelijker. Goederen zijn minder abstract dan in Anno 2070.
  • Anno 2205 kent geen fracties zoals Anno 2070 dat wel had. Wel verschillen de gebouwen die de speler op de maan kan bouwen van de gebouwen die op de aarde geplaatst kunnen worden.
  • De ark die we kennen uit Anno 2070 komt terug in Anno 2205. De speler kan de ark upgraden en zo kan deze onder andere functioneren als platform voor maanreizen. In het begin kan de speler de maan alleen bereiken per shuttle, later in het spel kan er ook een space elevator op de ark worden gebouwd.
  • De nadruk ligt in Anno 2205 nog steeds op productie en economie, niet op wegenbouw, en Anno 2205 kent dan ook geen uitgebreide verkeerssimulaties.
  • Anno 2205 kent geen terraforming.
  • Er kunnen modules worden toegevoegd aan gebouwen, zoals we bijvoorbeeld kennen van Simcity 2013.
  • Gebouwen zijn verplaatsbaar. Waar eerst gesloopt en herbouwd moest worden kan de speler een gebouw in Anno 2205 simpelweg een stukje opschuiven. Of hier kosten aan verbonden zijn is nog niet bekend.
  • Servicegebouwen zoals de brandweer en het ziekenhuis hebben niet langer een vaste radius. Ze kunnen ook buiten hun radius opereren, hoewel daar wel servicekosten aan verbonden zijn.
  • Op de maan zijn, net als op de aarde, meerdere 'kaarten' waar de speler op kan spelen.
  • Er is water op de maan, dit hoeft niet te worden aangevoerd vanaf aarde.
  • Op de maan kan kernfusie plaatsvinden met behulp van de op de maan te verkrijgen Helium 3. De opgewekte electriciteit kan terug naar aarde worden gestuurd door middel van een "Microwave Transmitter".
  • Anno 2205 kent een verbeterde verhouding tussen gebouwen en mensen. Dit wordt mede mogelijk gemaakt door de nieuwe engine en schalende gebouwen.
  • Er is een fly-by functie waarbij je door je eigen stad wordt gevlogen om je creaties te aanschouwen.

Omschrijving

Wanneer je naar de features kijkt wordt het al snel duidelijk: dit wordt een hele andere Anno game dan we gewend zijn. Met Anno 2205 probeert Ubisoft duidelijk een graantje mee te pikken van de markt van reguliere city builders als Cities: Skylines. De nadruk lijkt een stuk minder op handelen en oorlog te liggen dan in voorgaande games. In plaats daarvan ligt de nadruk nu op bouwen, dit maal alleen, zonder tegenstanders. Grotere eilanden en globale grondstoffen zijn een klap in het gezicht van de scheepvaart. Daarentegen kan de speler in Anno 2205 voortbouwen op de maan, wat wellicht wel weer handel en vervoer in de hand werkt, al zij het nu door middel van ruimtevaart. Al met al smijt Ubisoft nogal wat deuren dicht maar tegelijkertijd gaan er andere deuren open. Hoe het uitpakt moeten we nog even afwachten...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HexbNffl.jpg

Edities

Standard Edition (aanbevolen prijs: €60)
  • Het spel
Gold Edition (aanbevolen prijs: €70)
  • Het spel
  • Season pass
  • Digitaal artboek
  • Digitale soundtrack
Collector's Edition (alleen fysiek, aanbevolen prijs: €80)
  • Het spel
  • Season pass
  • Exclusieve verzamelverpakking
  • Fysiek artboek
  • CD met soundtrack
  • Poster van de maan
Voor alle edities geldt: pre-orderen geeft je bèta toegang. Let wel op: de game is op dit moment in pre-alpha staat en bèta begint vermoedelijk pas in september/oktober.
Bèta is om onbekende redenen geannuleerd, zie: http://forums.ubi.com/sho...69db8b58766f4b08615af9737

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EVa2Baql.jpg

Systeemeisen

Minimum
  • Operating System: Windows 7 SP1 or Windows 8.1 or Windows 10 (64bit versions)
  • Processor: Intel Core i5 750 @ 2.6 GHz or AMD Phenom II X4 @ 3.2 GHz
  • RAM: 4GB or more for Windows 7, Windows 8.1, Windows 10
  • Video card: nVidia GeForce GTX460 or AMD Radeon HD5870 (1024MB VRAM with Shader Model 5.0)
Aanbevolen
  • Operating System: Windows 7 SP1 or Windows 8.1 or Windows 10 (64bit versions)
  • Processor: Intel Core i5 2400s @ 2.5 GHz or AMD FX 4100 @ 3.6 GHz
  • RAM: 8GB or more for Windows 7, Windows 8.1, Windows 10
  • Video card: nVidia GeForce GTX 680 or AMD Radeon HD7970 or better (2048MB VRAM or more, with Shader Model 5.0)

Algemene informatie

Ontwikkelaar: Blue Byte
Uitgever: Ubisoft
Platform: PC
Releasedatum: 3 november 2015
Huidige staat van het spel: pre-alpha
Bèta-toegang vanaf: onbekend
Officiële website: http://anno-game.ubi.com/anno-2205/en-GB/home/index.aspx

Video's

Presentatie van het spel door de ontwikkelaars.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=PzB6NOhxCvw]

Video's door Heiko Klinge, chefredakteur bij Gamestar.de, die het spel een dag heeft mogen spelen. Video's zijn beiden in het Duits.

Gameplay video's van een speciale stream op Twitch. In het Duits.

[ Voor 37% gewijzigd door Xyrr op 14-10-2015 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-05 14:54
Ik ben zeer benieuwd naar deze game. De voorgaande Anno games erg veel gespeeld. Aan het begin vond ik 2070 wat tegenvallen, naarmate ik het meer speelde, begon ik het meer te waarderen. Zoals de OP al aangeeft, nog veel onduidelijkheid over de nieuwe features. Hopelijk komt Ubi snel met wat antwoorden :)

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuregenu
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-02 22:20
Ik heb gemengde gevoelens bij deze nieuwe info. Hierbij my two cents.

In de eerste plaats vind ik het super om te horen dat het spel geheel offline gespeeld kan worden. Het verliezen van al je ark-items in 2070 omdat de server van Ubi er uit knalde terwijl je offline speelde was onzin. Ook alle tutorials opnieuw krijgen als je even niet verbonden was sloeg als een tang op een varken.

Het schalen van huizen naar een grotere voetafdruk vind ik een leuk idee, maar ik ben benieuwd hoe het uitpakt. Is de AI slim genoeg om de beste locatie te kiezen of krijg je lelijke steden waarbij handmatig upgraden onmogelijk is vanwege deze nieuwe feature?

Geen tegenstanders vindt ik een ongelooflijk stom idee. In Anno 2070 waren ze al minder goed uitgewerkt dan in 1404 (denk aan onmogelijk uitgebreide resources, niet nastreven van dezelfde goederen voor de bevolking en toch hogere bevolkingsklassen bereiken; het leek erop dat zij er vooral waren om de Ecobalans om zeep te helpen/op te waarderen en bepaalde acties niet/wel te waarderen). Betekent dit dat er ook geen Haven-NPC's meer zijn? (Hiermee bedoel ik vriendelijke Northburgh en vijandige Ben Sahid uit 1404 of vriendelijke Devi en vijandige Hector uit 2070)

Nieuwe engine juich ik voorzichtig toe. Hij is tot dusver prima meegegroeid met de verbeterde specificaties van computers, maar de rek gaat nu eenmaal zo ver. Als het zich vertaald in grotere steden, grotere overall-maps, snellere laadtijden (2070 was op een SSD prima speelbaar, maar op HDD is het verschrikkelijk), betere graphics (denk aan Nvidia Physx) en stabielere textures (inladen van high-res textures zodra het nodig is hakkelde vrij vaak in 2070) ben ik tevreden.

Bruggen klinkt erg interessant. De energietransmitters van Anno 2070 werkten briljant, één eiland volplempen met superbeveiligde (via warehouse items) kerncentrales voor al je stroomverbruikers (steden en grote voedseleilanden) zorgde er voor dat je steden niet beperkt waren doordat een deel van je eiland voor stroomproductie werd toegepast. Bruggen zouden op eenzelfde manier er voor kunnen zorgen dat complexere ketens niet gepaard gaan met complexere (en daarmee foutgevoelige) scheeproutes en kan overbezetting van je havens voorkomen.

Prijzen vind ik momenteel veel te hoog. Dat de deluxe-versie een fysieke kopie is doet me deugd. Ik kocht bij 2070 de deluxe als een fysieke kopie maar kreeg daardoor niet het speciale bootje dat digitale pre-orders kregen. Daar staat tegenover dat ik een mooi geprint boek bezit met de concept art en een grote poster met de belangrijkste productieketens en tech-tree in plaats van een paar PDFjes. Meedoen aan de beta zou ik graag willen, maar niet nadat ik minimaal €60 heb gepledged aan een spel waarvan ik niet eens weet of het wel aan mijn verwachtingen voldoet. Ik wacht eerst wel gameplay-video's van de RC-versie af en desnoods een demo voordat ik het spel ga kopen.

ユレゲヌ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-11-2024
Dit spel ga ik sowieso halen, heb me goed vermaakt met 2070 en ga er vanuit dat het met dit deel niet anders zal zijn.

Ben wel benieuwd naar de eerste echte gameplay filmpjes. Daarnaast zullen de prijzen na de release wel zakken toch? Bijna geen enkel PC spel is voor €60,- op het internet te vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-05 11:09
Die geen multiplayer is wel een beetje een domper. Dat maakte het spel juist leuk. Anno 2070 hebben we een Anno party gehouden met 5 man tegelijk spelen voor de eeste keer.

Dat was geweldig.Jammer als dat nu niet zou kunnen

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-05 11:51
Erg veel zin in, en alle wijzigingen t.o.v. 2070 zijn voor mij ideaal, het lijkt wel alsof ze me advies gevraagd hebben :) Op zich vond ik de eco-balans in 2070 best een leuke uitdaging maar ik vind het niet erg dat dit er niet meer in zit. Offline speelbaar is een no-brainer, en geen tegenstanders is ook perfect - ik heb liever meer uitdaging door je eigen economie dan een of andere stoorzender waar je zelf weinig of geen invloed op hebt. Wel vraag ik me af of je dan ook geen trade-partners meer hebt, dat was wel een toegevoegde waarde.

De setting ziet er trouwens fantastisch uit, 2070 vond ik al erg mooi dus ben benieuwd wat dit zal geven met een nieuwe engine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 09:57
Hier wat losse stukjes informatie die iemand op Reddit heeft verzameld en vertaald op basis van een Duitse video met alpha footage.

Video onderaan, de gameplay beelden zijn interessant om te zien.

• The spaceport is the new ark, acting as your main base. You can upgrade it and eventually send ships to the moon from here!
  • The size of buildings is more realistic this time!
  • Many 'need' buildings can now be placed outside the city or whereever you like, as people finally figured out cars and public transportation and stopped walking everywhere. However, the further away something is, the higher the logistic costs become - This seems to be a new kind of cost you have to pay.
  • He also says that the bridge is a monument building and can be placed a pre-defined edges of certain islands to connect several of them together. Seems like there won't be a way to freely drag bridges everywhere.
  • The dam is a sidequest building that can only be unlocked on this specific map, but more on this further down.
  • Rice farms! In the middle you see a logistic centre that reduces logistics osts. The overall gameplay change is that you build less, but optimize more - you can add modules and other stuff to make them more efficient.
  • The game does not have seperate gamemodes for campaign and endless anymore. Instead you play it like an endless game, but it will occasionally throw you story and sidequest bits depending on some factors he doesn't elaborate. You do not have to fulfill any of these, but you can if you want to.
  • Progression is now mainly done through population, you don't collect points like in 2070.
  • The new strategic overview! Important to know is that each map is now interconnected with the others and trading can be done between every single one. They continue to produce goods even while you aren't directly playing one and those can be used to supply another map. He mentions a fully persistent world, but I'm not sure if that means you cannot delete a map or not.
  • If you look at the northern island, covered in white? He indirectly confirms snow biomes, but he's being coy about it. NDA and all.
  • Moon! The first building you see is the moon warehouse, presumbly for off-world trading. Moon base building will have a bigger focus on spheres of influences again, as opposed to earth building, much like previous games. ( for example, they absolutly have to be within the SOI of a shield generator )
  • Only two stages of civilisation on the moon. The base they're showing is fairly advanced, so don't expect skyscrapers or major cities on the moon.
  • One of the ultimate goals is to make the moon self-sustaining with their own green-houses and other buildings.
  • Going to the moon is relativly easy ( between the second and third stage of your population ), but building a big moon base is extremely hard, because sending ressources up into space is very expensive. So, easy to get there, but if you want to build a huge settlement you'll be busy for a while.
  • They talk about how the game feels more streamlined. You get a central ressource overview that gives you a better idea what you're missing, instead of needing to check every single island.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
Snoz Lombardo schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:39:
Hier wat losse stukjes informatie die iemand op Reddit heeft verzameld en vertaald op basis van een Duitse video met alpha footage.

Video onderaan, de gameplay beelden zijn interessant om te zien.
[video]
Top! Ik ga een aantal van deze punten in de eerste post verwerken en tevens de video vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Ben wel benieuwd naar deze game, eerlijk gezegd vond ik 2070 minder leuk dat de voorgaande delen die in het verleden speelden. Ik vraag me af hoe 'geen tegenstanders' gaat uitwerken, zou je echt de enige zijn in de spelwereld? Dat haalt één van de grote onderdelen van Anno -handelen, vechten en concurreren om eilanden en resources met andere spelers- helemaal weg.

Dat de game ook offline kan is een heel groot pluspunt, steeds meer game-uitgevers gaan naar een 'altijd online'-concept toe, mooi dat Ubisoft hier in ieder geval bij Anno op terug is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Er blijft sowieso combat in de game zitten, al is nog niet bekend in welke vorm. Handelen doe je natuurlijk wel tussen je eigen settlements en tussen Aarde-Maan. Maar van echt concurrentie lijkt inderdaad geen sprake meer te zijn.

Het lijkt erop alsof ze met Anno meer in de richting van klassieke city builders willen gaan, maar dan wel met de bekende Anno componenten zoals productielijnen en handel. Een goede ontwikkeling wat mij betreft, het combat gedeelte van Anno heeft mij altijd het minst geboeid, laat mij maar lekker in alle rust mijn imperium opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:28
Ik pakte eigenlijk altijd de makkelijkste AI omdat je dan rustig kunt bouwen en veel uitbreiden. :p Dus zo'n ramp vind ik het niet. Zolang er genoeg trade NPC's inzitten die je missies geven blijft er genoeg dynamiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177141

Na een mooie start nu al een aantal grote dompers, en de grootste: Geen Multiplayer??!!! onbegrijpelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
Zojuist deze video bekeken waarin de game wordt gepresenteerd door de developers:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=PzB6NOhxCvw]

Hieruit wordt het volgende duidelijk:
  • De game is al 3 jaar in ontwikkeling.
  • Bevestigd dat er bij release geen multiplayer zal zijn omdat de developers willen focussen op de single player modus. De developers houden de deur wel open en sluiten niet uit dat ze, net als bij Anno 1404: Venice, multiplayer later nog toevoegen in een patch of uitbreiding.
  • De ontwikkelaar geeft geen actieve ondersteuning voor mods, maar modders wordt net als bij vorige Anno games geen strobreed in de weg gelegd.
  • De learning curve is minder steil dan bij voorgaande Anno games. De game is toegankelijker. Goederen zijn minder abstract en concreter dan in Anno 2070.
  • Anno 2205 kent geen fracties zoals Anno 2070 dat wel had. Wel verschillen de gebouwen die de speler op de maan kan bouwen van de gebouwen die op de aarde geplaatst kunnen worden.
  • De speler wordt beloond op basis van de totale bevolking op aarde en op de maan.
  • Anno 2205 kent minder, maar grotere productiegebouwen. Deze zijn verder uitbreidbaar met modules.
  • De nadruk ligt in Anno 2205 nog steeds op productie en economie, niet op wegenbouw, en Anno 2205 kent dan ook geen uitgebreide verkeerssimulaties.
  • Anno 2205 kent geen terraforming.
  • Op de maan zijn, net als op de aarde, meerdere 'kaarten' waar de speler op kan spelen.
  • In het begin kan de maan alleen met shuttles worden bereikt. Later in het spel is mogelijk om een space elevator vanaf de ark te bouwen.
  • Er is water op de maan, dit hoeft niet te worden aangevoerd vanaf aarde.
  • Op de maan kan kernfusie plaatsvinden met behulp van de op de maan te verkrijgen Helium 3. De opgewekte electriciteit kan terug naar aarde worden gestuurd door middel van een "Microwave Transmitter".
  • Er is een fly-by functie waarbij je door je eigen stad wordt gevlogen om je creaties te aanschouwen.
In de video wordt tevens getoond dat we hier met andere kaarten te maken hebben dan in oudere Anno games. Er wordt nog gesproken van eilanden maar naar mijn mening... ach, oordeel zelf maar:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AEwXSkO.jpg

Hieruit wordt wel duidelijk dat scheepvaart geen grote rol meer gaat spelen in Anno 2205 omdat het simpelweg niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Meh, sci-fi..

Wat moet ik me overigens voorstellen bij een "Season pass'?

Goed dat ze geen onzinnige "always online" verlangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
Een Season Pass is het recht op DLC die binnen een bepaalde tijd uitkomt. Er is natuurlijk geen garantie dat er ook daadwerkelijk veel DLC binnen die periode uitkomt en vaak valt noemenswaardige DLC sowieso niet onder de Season Pass. De Season Pass is dus in principe een holle belofte die mogelijk positief uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Anoniem: 120284 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 00:32:
Goed dat ze geen onzinnige "always online" verlangen.
Ik hoop dat het eindelijk het einde is van vele jaren tevergeefs proberen. Ik heb de Settlers links laten liggen puur alleen vanwege die DRM-troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Ja man ik zie hier in China en ik kon door al die onmogelijke online meuk anno 2070 niet eens spelen.
Dan heb je een spel maar je kan er alleen in Nederland wat mee

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xyrr schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 01:48:
Een Season Pass is het recht op DLC die binnen een bepaalde tijd uitkomt. Er is natuurlijk geen garantie dat er ook daadwerkelijk veel DLC binnen die periode uitkomt en vaak valt noemenswaardige DLC sowieso niet onder de Season Pass. De Season Pass is dus in principe een holle belofte die mogelijk positief uitpakt.
En wat moet ik me daarbij voorstellen? Betalen voor de patches? Met dat laatste mogen ze echt de boom in klimmen.
Anoniem: 172410 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 02:07:
[...]

Ik hoop dat het eindelijk het einde is van vele jaren tevergeefs proberen. Ik heb de Settlers links laten liggen puur alleen vanwege die DRM-troep.
En dan graag ook geen vereiste dat je de DVD in de drive moet hebben. Want dat is ook irritant.

Eigenlijk net zoals met video materiaal; het illegale pad is veel gebruiksvriendelijker |:(

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 120284 op 19-06-2015 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
Anoniem: 120284 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 02:16:
[...]

En wat moet ik me daarbij voorstellen? Betalen voor de patches? Met dat laatste mogen ze echt de boom in klimmen.
DLC's zijn geen patches. Patches zijn het meeste bugfixes of eventueel gratis weggegeven functionaliteit. DLC is toegevoegde content, vaak cosmetisch, waarvan je zelf mag bepalen of het het geld waard is. Elk spel is prima speelbaar zonder DLC te kopen. Bij Anno 2070 vond ik de DLC's überhaupt het geld niet waard. De Season Pass is gewoon een extratje, al weten we nog niet wat dat extratje precies in houdt.

[ Voor 21% gewijzigd door Xyrr op 19-06-2015 03:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Laatst online: 03:57

WhySoSerious

Be the change.

Meh, in eerste instantie zeer enthousiast over deze aankondiging, maar als ze het transport minder belangrijk gaan maken tempert dat mijn verwachtingen wel een beetje... Vond de uitdaging die transport in 2070 bood erg leuk namelijk.

Voor de rest lijkt de setting me geweldig en zal ik het topic zeker in de gaten houden.Maar instant buy, nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
De kleuren vind ik er beter uitzien dan bij Anna 2070. Het is allemaal zo onnatuurlijk blauw / groen. Blegh. Maar eerlijk gezegd vind ik dit futuristische niks aan. Doe mij maar een medieval setting.
Opzich is dit mooi gedaan... Anno 2070 vind ik er wat te fake uitzien. Hier zijn de gebouwen eigenlijk minder futuristisch (meer vierkant) gemaakt. Dat spreekt me wel aan.
Momenteel speel ik nog Anno 1404.

[ Voor 35% gewijzigd door Luxicon op 19-06-2015 08:28 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:51
Ik vind vooral de oudste versies leuk, combat in 1404 vind ik persoonlijk ook al minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-05 13:19

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Luxicon schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 08:26:
De kleuren vind ik er beter uitzien dan bij Anna 2070. Het is allemaal zo onnatuurlijk blauw / groen. Blegh. Maar eerlijk gezegd vind ik dit futuristische niks aan. Doe mij maar een medieval setting.
Opzich is dit mooi gedaan... Anno 2070 vind ik er wat te fake uitzien. Hier zijn de gebouwen eigenlijk minder futuristisch (meer vierkant) gemaakt. Dat spreekt me wel aan.
Momenteel speel ik nog Anno 1404.
Anno was een game waar je als pionier de onbekende wereld inging om nedersetting op te bouwen, dat hele concept is wat het zo leuk maakte maar in de toekomst is dat imho niet interessant meer en past het niet in het hele idee. De historische versies waren in meer en mindere mate leuk, 2070 heb ik niet eens halverwege afgerond omdat het zo fakking boring was en niet lekker speelde.De handelsroutes op zetten, rondvaren en piraten ontwijken, dan wel afbetalen, bondgenootschappen sluiten etc. dat maakte het voor mij leuk.

[ Voor 7% gewijzigd door SouLLeSSportal op 19-06-2015 11:29 ]

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
SouLLeSSportal schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:28:
[...]

Anno was een game waar je als pionier de onbekende wereld inging om nedersetting op te bouwen, dat hele concept is wat het zo leuk maakte maar in de toekomst is dat imho niet interessant meer en past het niet in het hele idee. De historische versies waren in meer en mindere mate leuk, 2070 heb ik niet eens halverwege afgerond omdat het zo fakking boring was en niet lekker speelde.De handelsroutes op zetten, rondvaren en piraten ontwijken, dan wel afbetalen, bondgenootschappen sluiten etc. dat maakte het voor mij leuk.
Alles in je laatste zin zat in Anno 2070.

En de nieuwe wereld was degene hier die ontstond na het stijgen van de zeespiegel. No offense, maar eilanden zijn eilanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

AntiChrist7 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 13:02:
[...]

Alles in je laatste zin zat in Anno 2070.

En de nieuwe wereld was degene hier die ontstond na het stijgen van de zeespiegel. No offense, maar eilanden zijn eilanden
niet zo als het uitgewerkt is in de historische versies en paste mijns inziens ook niet zo goed bij elkaar als in die vorige versies. De futuristische sfeer en setting spreekt me gewoon niet echt aan in anno 2070. misschien is deze versie beter daarin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Anno 2205 lijkt inderdaad meer een city-builder te worden. Jammer, want de kracht van Anno lag altijd in het koloniseren van eilanden om de benodigde resources te verkrijgen, en die vervolgens te verschepen naar andere eilanden of te verhandelen met andere spelers. Het ontbreken van AI-spelers hoeft niet per se een probleem te zijn, als er inderdaad maar wel genoeg andere NPC's in zitten. Ook de 'eilanden' die te zien zijn geven veel minder het Anno-gevoel dan de eerdere delen. Ik vraag me af hoe het uit gaat werken, het spreekt me nu nog niet geweldig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
SouLLeSSportal schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 13:18:
[...]

De futuristische sfeer en setting spreekt me gewoon niet echt aan in anno 2070.
Tja, dat is iets dat je op voorhand weet, moet je de game niet de schuld van geven. Qua gameplay was het evenveel, en meer, dan Anno 1503

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

AntiChrist7 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 17:14:
[...]

Tja, dat is iets dat je op voorhand weet, moet je de game niet de schuld van geven. Qua gameplay was het evenveel, en meer, dan Anno 1503
Je leest het verkeerd, ik ben niet tegen de futuristische setting an sich maar speficiek hoe dit in 2070 is uitgevoerd. Ja liever zie ik een historische versie van anno, mede omdat dat mij gewoon meer aanspreekt maar een goede versie van anno in de toekomst kan op zich prima, helaas was 2070 dat niet voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Chris7 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 14:55:
Anno 2205 lijkt inderdaad meer een city-builder te worden. Jammer, want de kracht van Anno lag altijd in het koloniseren van eilanden om de benodigde resources te verkrijgen, en die vervolgens te verschepen naar andere eilanden of te verhandelen met andere spelers. Het ontbreken van AI-spelers hoeft niet per se een probleem te zijn, als er inderdaad maar wel genoeg andere NPC's in zitten. Ook de 'eilanden' die te zien zijn geven veel minder het Anno-gevoel dan de eerdere delen. Ik vraag me af hoe het uit gaat werken, het spreekt me nu nog niet geweldig aan.
Is dat nu verdwenen dan? Anno voor mij is ook de resources verkrijgen en productie / verschepen / handel op elkaar afstemmen. Als dat weg is, is het voor mij geen Anno meer ben ik bang.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Luxicon schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 19:36:
[...]

Is dat nu verdwenen dan? Anno voor mij is ook de resources verkrijgen en productie / verschepen / handel op elkaar afstemmen. Als dat weg is, is het voor mij geen Anno meer ben ik bang.
Productie zit er nog wel in, maar als je het plaatje bekijkt wat Xyrr postte (Xyrr in "[PC] Anno 2205") dan is er nauwelijks meer sprake van eilanden, waardoor het gedeelte van productie op verschillende eilanden en die verschepen naar andere eilanden volgens mij voor een groot deel verdwijnt. Ook vraag ik me af hoe handel er in zit, aangezien er geen AI tegenstanders zijn (maar mogelijk wel NPC's zoals Lord Northburgh in 1404 en Hector in 2070).

De game is natuurlijk nog in ontwikkeling, dus hopelijk blijkt dat er toch meer mogelijk is qua ontdekken en productie/handel dan zoals het er nu uit ziet. Wat ik tot nu toe heb gezien geeft mij niet echt het Anno-gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-05 16:28
Ik snap de aversie tegen anno 2070 eigenlijk niet. Dit was gewoon Anno 1404 met grotere maps, andere chains, een extra faction en de onderwater eilanden. Anno 2070 deed eigenlijk alles wat de vorige game deed, alleen dan beter.

De basis van Anno is het "racen" naar het grootste/mooiste eiland. Vervolgens daar je beschaving opbouwen. Om verder te komen zijn andere eilanden nodig. Hier ontstaat vervolgens een conflict omdat er slechts een beperkt aantal geschikte eilanden is die de resources hebben/ondersteunen die iedereen nodig heeft. Dat wordt dus er vroeg bij zijn en/of vechten. De uitdaging zit hem vooral in timing, gold balance en je gebrek aan resources (tools). Wapens waren onderdeel van de endgame, maar zeker onderdeel van de game. In de latere delen werden de chains steeds complexer met als toppunt Anno 2070 waar items in zaten met 5 subgebouwen. Het "city" building was zeer basaal. Je kon een klein beetje "winnen" met het optimaal plaatsen van services. Maar daar hield het dan ook wel mee op.

Het lijkt erop dat Anno 2205 volledig afwijkt van het originele anno concept en een "ordinaire" city builder wordt. Erg jammer dat er ook geen co-op meer in zit want dat was echt leuk in Anno 1404 Venice en Anno 2070. Shared control bij een dergelijke complexe game zorgt voor uren spelplezier.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
sdk1985 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 14:57:
Ik snap de aversie tegen anno 2070 eigenlijk niet. Dit was gewoon Anno 1404 met grotere maps, andere chains, een extra faction en de onderwater eilanden. Anno 2070 deed eigenlijk alles wat de vorige game deed, alleen dan beter.

De basis van Anno is het "racen" naar het grootste/mooiste eiland. Vervolgens daar je beschaving opbouwen. Om verder te komen zijn andere eilanden nodig. Hier ontstaat vervolgens een conflict omdat er slechts een beperkt aantal geschikte eilanden is die de resources hebben/ondersteunen die iedereen nodig heeft. Dat wordt dus er vroeg bij zijn en/of vechten. De uitdaging zit hem vooral in timing, gold balance en je gebrek aan resources (tools). Wapens waren onderdeel van de endgame, maar zeker onderdeel van de game. In de latere delen werden de chains steeds complexer met als toppunt Anno 2070 waar items in zaten met 5 subgebouwen. Het "city" building was zeer basaal. Je kon een klein beetje "winnen" met het optimaal plaatsen van services. Maar daar hield het dan ook wel mee op.

Het lijkt erop dat Anno 2205 volledig afwijkt van het originele anno concept en een "ordinaire" city builder wordt. Erg jammer dat er ook geen co-op meer in zit want dat was echt leuk in Anno 1404 Venice en Anno 2070. Shared control bij een dergelijke complexe game zorgt voor uren spelplezier.
Ik vond anno 2070 eigenlijk echt wel beter dan 1404. De belangrijkste reden daarvoor was de extra dementie die erin zat. Nu moest je bijvoorbeeld zorgen voor stroom. Daarnaast had milieu een grote inpact. Ik weet nog dat mijn top stad ooit maximale eco bonus had. Dat scheelt toch een hoop inwoners waar je niks voor hoeft te bouwen. Onderwater bouwen was leuk nog een extra dementie. Wapens waren leuk al was de race naar een kernraket of een kernonderzeren wel een beetje bepalent Als je de overhand wilde hebben en houden.

Misschien zien we het wel verkeert ik denk dat anno nog steeds wel anno en uiteindelijk het hebben van grondstoffen nog steeds belangrijk blijft. Misschien niet helemaal de juiste indruk gekregen in het begin.

Het gemis van coop of mulitplayer is echt wel aanwezig. Niks is leuker dan een grote map opbouwen met een paar man en serieus gaan racen over de grondstoffen. Ik koop hem wel en zie wel wat het wordt
Zolang dat altijd online er maar uit is dat is echt irritant

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuregenu
sdk1985 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 14:57:
Dat ben ik roerend met je eens. Ik ben nu weer (voor het eerst in 3 jaar) door de campagne van 1404 aan het spelen omdat ik door al dit nieuws nostalgische gevoelens kreeg :)

In mijn ervaring werken veel dingen in Anno 2070 beter dan in 1404. Mijn favoriete verbetering (en waar ik nu echt continu tegen aan loop in 1404) is dat er wegen moeten liggen tussen de fabrieken in een keten. Als je twee ijzermijnen naast elkaar aanlegt gebruikt de smelter alleen het ijzer van de mijn waarmee hij een wegverbinding heeft. In 1404 ging er een mannetje te voet naar de mijn. Minder micromanagement, maar je eindigde altijd met één smelter met volle ijzervoorraad en één smelter die stil lag vanwege een tekort aan ijzer. De start-up van een keten kost daardoor veel meer tijd. Als je op een gegeven moment een eiland vol met broodketens bouwt kun je de klok er op gelijk zetten dat je overvolle graanvelden, inefficiënte molens en stilliggende bakkerijen krijgt.

Behalve dat zijn ook andere veranderingen zoals snellere combat, energie/ecobalance (love it or hate it, het was een aspect dat aandacht en slim management vereisten, precies wat je van een economische sim verwacht), vrij toewijsbare mijnen (zelf kiezen welke resource je mijnt i.p.v. gebonden zijn aan de resource op die specifieke mineslot) en uitvoeren van research om efficiëntie te verbeteren.

Anno 1404 heeft een dierbare plek in mijn gamerhart, maar 2070 is speltechnisch beter uitgewerkt.

ユレゲヌ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
Voor degenen die het gemist hebben: de beta test is geannuleerd zonder opgaaf van reden (http://tweakers.net/nieuw...derbeta-anno-2205-af.html).

Vind het zelf niet echt een geruststellend voorteken. /discuss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-04-2024

sHELL

VR "connoisseur"

Geeft bij mij eerder aan dat de beta geen beta was.

Krijg bijna de indruk dat ze zich versproken hebben "we annuleren de demo.. eeh oops *uche* de beta"

[ Voor 12% gewijzigd door sHELL op 03-08-2015 12:23 ]

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelekT86
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-01-2024
Het is natuurlijk gek dat er geen reden is voor het annuleren, dat is wat mij meer zorgen baart.

Ik ken Blue Bytes niet als een ontwikkelaar die slechte kwaliteit levert. Zoals al eerder genoemd zijn 1404 en 2070(ongeacht welke je nou leuk vond, of juist niet) technisch geen slechte games. Mogelijk dat het door de nieuwe engine komt, of dat ze toch een slag gaan afwijken van wat we "normaal" gewend zijn van Anno. Dan zijn ze waarschijnlijk niet aan het wachten op de mogelijke kritiek die een beta kan gaan opleveren, maar goed dat is echt pure speculatie.

Laat ik in ieder geval zeggen dat ik wel uit kijk naar de release, of er nou een beta komt of niet. Het is nu eenmaal een spel wat ik graag speel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuregenu
Gezien de waardeloze website die Ubisoft in een paar minuten lijkt te hebben samengeflanst lijkt dit fiasco mij ook volledig op het conto van Ubisoft toe te schrijven. Blue Byte is een betrouwbare ontwikkelaar gebleken en zodra ze zeiden dat ze Anno 2205 aan het ontwikkelen waren konden journalisten meteen voor drie kwartier achter het spel zich uitleven. Dan lijkt het mij dat het bij de aankondiging de alfa-fase al uit was of op dat punt stond.

Ik had het spel nog niet gepreordered vanwege de belachelijke prijs bij de officiële kanalen en nu ben ik erg blij met die beslissing. :+ Nu ben ik zelfs van plan af te wachten tot het spel is gelanceerd en gerecenseerd voordat ik besluit de collector's edition (ik wil graag de season pass en een fysieke kopie van het artbook) te kopen.

ユレゲヌ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
Yuregenu schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:59:
Ik had het spel nog niet gepreordered vanwege de belachelijke prijs bij de officiële kanalen en nu ben ik erg blij met die beslissing. :+ Nu ben ik zelfs van plan af te wachten tot het spel is gelanceerd en gerecenseerd voordat ik besluit de collector's edition (ik wil graag de season pass en een fysieke kopie van het artbook) te kopen.
Ik vind het spel inderdaad ook erg prijzig. Bij Anno 2070 waren de prijzen juist mooi. €40 voor de normale versie, en zelf €60 betaald voor de collectors edition. Ik had gehoopt dat Ubisoft die prijzen voort zou zetten, maar helaas. En dat terwijl Paradox met Cities: Skylines, waar Anno 2205 naartoe nijgt, heeft laten zien dat je ook voor €30 een keurige game in handen kan hebben. Sowieso wacht ik net als jij de reviews af alvorens ook maar een cent uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelekT86
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-01-2024
Misschien mijn mening, maar ik vind de collectors edition deze keer maar wat "karig". Wellicht ben ik wat verwend met vorige collectors editions die ik gekocht heb, maar naast een artbook wat je er standaard bij krijgt, zit er vaak een leuke hebbedingetje/gadget bij wat wel geinig is.
Bij 2070 heb ik helaas niet de Duitse versie kunnen bemachtigen met de Solar Panel kit, maar bij 1404 zit er bijvoorbeeld weer een erg mooie box bij, en zelfs een kompass en ook amandelzaadjes.
De box van 2205 vind ik wat dat betreft tegenvallen, en de poster/CD/artbook is wel leuk maar dus geen echt hebbedingetje als je het mij vraagt. Season Pass zit er natuurlijk bij, maar ik denk dat ik die voor Anno sowieso wel zou kopen.
Ik kom vast over als een azijnpisser haha, en terechte opmerking zal ook zijn om de collectors edition niet te kopen. Grote kans dat ik dit dan ook niet doe, maar ik vroeg me af hoe anderen hier over denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Laatst online: 22:51
Ik heb hem bij de vorige versies wel gekocht, maar ik verwacht dat ik dat deze keer ook niet doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo

ziet er goed uit. Vraag me af hoe dat militare gedeelte precies werkt. Het is nu een apart onderdeel van het spel. in anno 1404 was juist mooi in het spel verwerkt maar pas later in het spel echt uitgebreid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Maar ik kan in 2205 dus nog steeds geen rond weggetje maken? En alle gebouwen zien er nog steeds identiek uit?

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Postius schreef op maandag 14 september 2015 @ 13:06:
Maar ik kan in 2205 dus nog steeds geen rond weggetje maken? En alle gebouwen zien er nog steeds identiek uit?
Nope. Yep. :) Het is nog steeds een Anno-game dus. Weinig veranderingen op dat vlak. Meest welkome verandering wat mij betreft is de nieuwe landschappen, dus maan en ijs. Ben erg benieuwd hoe het speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Snoz Lombardo schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 09:21:
[...]

Nope. Yep. :) Het is nog steeds een Anno-game dus. Weinig veranderingen op dat vlak. Meest welkome verandering wat mij betreft is de nieuwe landschappen, dus maan en ijs. Ben erg benieuwd hoe het speelt.
Ik ben toch wel fan van anno maar de reeks staat nu wel erg lang stil en meer van hetzelfde. Beetje innovatie af en toe kan geen kwaad. Maar goed we gaan het toch wel weer spelen maar had denk ik gewoon wat meer verwacht in plaats van een simpele reskinning. Voor mijn gevoel had het ook een hele uitgebreide mod voor de vorige anno kunnen zijn.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

ik weet nie hoe dat zat bij anno 2070 maar in 1404 had je een heleboel verschillende gebouwen voor je stad. niet elke boerenwoning was het zelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-11-2024
True, het is veel van hetzelfde maar toch speelt het fijn. Bij Anno 2070 vond ik de soundtrack zo goed, hoop dat het nu weer het geval is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-05 15:55
Anoniem: 177141 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 12:16:
ziet er goed uit. Vraag me af hoe dat militare gedeelte precies werkt. Het is nu een apart onderdeel van het spel. in anno 1404 was juist mooi in het spel verwerkt maar pas later in het spel echt uitgebreid
Geweldig dat het vechten apart is, speelde altijd het liefst sandbox-games zonder tegenstanders (alleen vriendelijke npc's), maar het lijkt me wel leuk om af en toe een potje te vechten zonder dat je stad of je handelsvloot er direct aan gaan. De sterkte van je vloot wordt, lijkt het, gebaseerd op de grootte van je stad/steden, ben benieuwd of het winnen van een gevecht ook voordelen biedt voor je stad.

De maan lijkt me geweldig om te bouwen, mooie variatie op het onderwaterthema van 2070. En ook nog bouwen op de pool... ik kijk heel erg uit naar deze game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorBlade72nd
  • Laatst online: 05-06-2023
Ik ben het met je eens dat aparte regio’s voor oorlogvoeren een goed idee is. Ik heb wel eens met een agressieve NPC gewerkt maar dan gingen er zoveel resources op aan het opbouwen van je leger dat het veel langer duurde voordat je een beetje een fatsoenlijke stad kon bouwen. Daarna heb ik eigenlijk het de hele defensie laten varen omdat het mij toch voornamelijk om het bouwen van steden gaat. Ik had er ook geen zin in dat heel je infrastructuur aan puin geschoten werd. De optie om op aparte slagvelden te gaan vechten voor belangrijke resources vind ik heel goed gevonden. Ik denk dat nu een stuk meer mensen hier gebruik van zullen gaan maken want je loopt niet meer het risico dat al je werk wordt vernietigd.

Ik denk dat de belangrijkste wijziging van Anno 2205 de structuur van de eilanden is. Voorheen had je een kaart met een heleboel eilanden en die eilanden fungeerde als een soort zelfstandige eenheid. Wat er in je warehouse lag was beschikbaar voor dat specifieke eiland. Het zelfde gold voor elektriciteit. Met de nieuwe Anno 2205 is dat helemaal op de schop gegaan en gaat het over regio’s waarin verschillende eilanden kunnen zitten maar de hele regio dient als eenheid. Resources zijn beschikbaar voor de hel e regio en ook elektriciteit is beschikbaar voor de regio. De eilanden binnen de regio’s kunnen bereikbaar worden gemaakt door bruggen te bouwen en zodra dat is gebeurd en er een weg ligt tussen de eilanden is het een geheel geworden. De handelsroutes vinden dan ook uitsluitend plaats tussen de verschillende regio’s en niet meer tussen de eilanden. Het hele idee van warehouses is daarmee ook weg. Je hebt nu een distributiecentrum en alles wat daarmee is verbonden door middel van een weg heeft toegang tot de resources. Je kan nu dus ook vrijuit bouwen op de eilanden zonder dat je wordt gehinderd door de ring rondom de warehouses. Dit maakt het spel een stuk overzichtelijker en een stuk sneller. Het is wel zo dat er extra kosten aan verbonden zijn als je de distributie centra niet efficiënt in de buurt plaatst van de productie gebouwen. Er wordt weergegeven hoeveel vrachtwagens je tot je beschikking hebt en als je een productie gebouw neerzet dan zie je hoeveel vrachtwagens je daarvoor nodig hebt. Hoe verder je productiegebouw verwijderd is van het distributie centrum hoe meer vrachtwagens het kost om voldoende distributie capaciteit te bieden. Je bent dus niet meer afhankelijk van een keiharde lijn waarbinnen je productiegebouwen moeten zitten maar we weten allemaal dat het efficiënt maken van je stad het verschil zal maken.

De uitdagingen die je in het spel zal tegen komen zijn onder andere de kosten in het begin van ruimte reizen. De kosten om een ruimte schip naar de maan te brengen zijn aanzienlijk en in het begin is de maan nog niet zelfvoorzienend. Dat betekend waarschijnlijk dat je voedsel en zuurstof vanuit de aarde zal moeten sturen met dure ruimtevluchten. Zodra energie gemaakt kan worden op de maan uit Helium 3 en er kassen op de maan gebouwd zijn die voor voedsel en zuurstof zorgen zal het makkelijker worden. Het schijnt ook een uitdaging te zijn om voldoende mijnbouw capaciteit te krijgen voor hele grote steden. Er is een gelimiteerde hoeveelheid mijnbouw plaatsen en je kan die plaatsen gebruiken om verschillende grondstoffen te delven maar als je niet uitkijkt dan heb je daar niet voldoende capaciteit mee. Uiteindelijk blijft dit een Anno game waardoor capaciteitsmanagement cruciaal zal blijken op tal van gebieden. Hoe efficiënter je kan werken hoe gelukkiger je inwoners zullen worden. Als je immers bespaard op de infrastructuur dan kan je de credits gebruiken om allerlei voorzieningen te bouwen voor je bevolking.

| MCTS:Exchange 2007/2010 | MCTS: SQL 2005 | MCSE:2003 | MCITP: EA | VCP 3/4/5 | CCNA |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleynus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-05 09:12
System Requirements zijn nu ook bekend van Anno 2205

Minimum System Requirements:

Operating System: Windows 7 SP1 or Windows 8.1 or Windows 10 (64bit versions)
Processor: Intel Core i5 750 @ 2.6 GHz or AMD Phenom II X4 @ 3.2 GHz
RAM: 4GB or more for Windows 7, Windows 8.1, Windows 10
Video card: nVidia GeForce GTX460 or AMD Radeon HD5870 (1024MB VRAM with Shader Model 5.0)
DirectX: DirectX June 2010 Redistributable
Sound: DirectX Compatible Sound Card with latest drivers

bron

Recommended System Requirements:

Operating System: Windows 7 SP1 or Windows 8.1 or Windows 10 (64bit versions)
Processor: Intel Core i5 2400s @ 2.5 GHz or AMD FX 4100 @ 3.6 GHz
RAM: 8GB or more for Windows 7, Windows 8.1, Windows 10
Video card: nVidia GeForce GTX 680 or AMD Radeon HD7970 or better (2048MB VRAM or more, with Shader Model 5.0)
DirectX: DirectX June 2010 Redistributable
Sound: DirectX Compatible Sound Card with latest drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor het eerst dat ik een systeem heb dat niet meer voldoet aan de "recommended" bij een nieuwe Anno.

Maar ook 1404 ging schokken als je maar genoeg bouwde. (GTX 570 hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBRemi
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:24
Geen NPC & tegenspelers meer? Op wie moet ik dan me wapens testen? Dwarszitten door net dat eiland met de juiste grondstoffen te kapen terwijl zijn schip ook onderweg was? Ik was nieuwsgierig omdat Steam mij wees op de preorder mogelijkheid. Blij dat ik wat research heb gedaan, zoals ik het nu lees zal dit de eerste anno uit de serie zijn die hier niet origneel in de kast staat.

Voor mij zijn de anno spellen juist leuk omdat ze anders zijn dan simcity/cityskylines. Waarom gaan we dan de simcity/cityskylines kant op?
Hetzelfde zag je ook bij de settlersreeks. Waar je bij 1 t/m 4 hele productieketens op moest zetten en onderhouden. Maar omdat het toch wel ingewikkeld was hebben we de molen en bakker maar in deel 6 het in gebouw gedrukt. Is makkelijker voor de net beginnende speler.... Ze vergeten alleen dat ze daar de trouwe fans mee wegjagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
Ik denk dat, net als de developer/uitgever van Cities Skylines, ook de developer/uitgever van Anno lucht kreeg van de slechte ontvangst van Simcity 2013 en toen een gat in de markt zagen. Daarbij komt natuurlijk ook wel dat Anno altijd een relatief ingewikkelde spelreeks was die niet voor een groot publiek was weggelegd, en dat de laatste jaren wel meer spellen versimpeld worden om een groter publiek aan te spreken.

In een speciale stream op Twitch (helaas geen VoD van beschikbaar) heeft een speler samen met een developer gedurende een aantal uren het spel gespeeld. Daarin was onder andere te zien dat combat nu op een aparte kaart plaatsvindt. Je krijgt op zo'n kaart gewoon een lading schepen om tegen groepjes schepen van de tegenstander te vechten. Het leek erg makkelijk, maar wel iets leuker te zijn geworden. Schepen hebben een paar abilities/cooldowns die benut kunnen worden. Dat is misschien dan weer een voordeel ten opzichte van vorige Anno games waarin de combat toch altijd vrij straight-forward en clunky was. Overigens is alle combat optioneel; als je alleen maar wilt bouwen hoef je deze combat missies nooit te doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Xyrr op 14-10-2015 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Vineyards
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t31.0-8/12068704_1003275739733403_7337979797777375325_o.jpg

Let’s talk about the DLC packages which will be part of the Season pass. The downloadable expansion will increase the scope of the biggest Anno game of all time even further and will test your strategic skills! Don’t forget that the Season Pass is part of the Anno 2205 Collector’s Edition (to be released across Europe, Middle East and Asian regions only) and Gold Edition!

1. Tundra Expansion

Afbeeldingslocatie: http://static.cdn.ubi.com/0034/Anno2005/20151015_Anno2205_Tundra.png

In the Tundra expansion, you will expand your corporation’s dominion with the new Tundra sector Vanha Plains. Make sure you enjoy all aspects of this new environment: roam the marshes, cross the fjords or observe the muskoxen. You won’t have to walk the wide plains on foot, of course: you can travel the new sector in style, using your new high-tech aircraft.

With the Vanha Plains being the most challenging sector project so far, there is also much for you to do: For instance, you can try to solve the mystery of the forgotten ECO sanctuaries! Or you could help new character Esther Nylund to disarm a deadly fever. The latter also gives you the opportunity to re-use the virus’ components to create new game play options. And let’s not forget about the exclusive Tundra production chains you can set up to supply production everywhere on Earth.

Here’s a quick summary:
  • Big continental sector enlarges corporation
  • New Tundra environment offers diversity
  • New command aircraft strengthens vehicle gameplay
  • Biggest sector project so far adds story, quests and game play features
  • New Character enriches the world of Anno 2205
  • New building type enhances production everywhere on Earth
  • New production chains to cultivate the Tundra plains
2. Orbit Expansion

Afbeeldingslocatie: http://static.cdn.ubi.com/0034/Anno2005/20151015_Anno2205_Orbit.png

The Moon is not enough: In the Orbit expansion, your corporation will extend into outer space!

Within the new orbital sector you will build your very own space station. Recruit the bravest men and women amongst your employees and settle them in orbit. You can construct research modules to individually upgrade and tweak your space station. Controlling such a station will benefit your corporation: Once you have ensured supply for your scientists, they will create powerful global research effects boosting all of your sectors.

Here’s a quick summary
  • Unlock the new orbital sector
  • Create your own orbital space station
  • Build powerful research modules in space
  • Supply your scientists in orbit
  • Global science effects to boost all sectors
We will let you know about the release dates for each expansion in the future!

In the meantime, know that we will continue to have a keen eye on your feedback on the game after Anno 2205 launches on Nov. 3rd. We will try to integrate your ideas in the development of the two expansions to make them even more meaningful for you Annoholics.

En hier nog een stuk over de online features van Anno 2205, waaronder de Council en World Market.
http://steamcommunity.com...detail/734442842890237396

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
  • Laatst online: 03-03 22:16
Ik kijk enorm uit naar dit spel maar ik vind het wel jammer om te lezen dat goederen nu op de hele kaart beschikbaar zijn. Een van de uitdagende leuke dingen aan de vorige anno games vond ik juist dat je, je goederenstromen moest managen zodat overal precies genoeg aanwezig was. Jammer dat het nu 'toegankelijker' wordt gemaakt, gewoon een stuk makkelijker dus. Een van de charmes van anno games is naar mijn idee het plannen en moeten nadenken over je economie en productionchains. Ik hoop dat ze het niet te makkelijk hebben gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RazorBlade72nd
  • Laatst online: 05-06-2023
Ik kijk enorm uit naar dit spel maar ik vind het wel jammer om te lezen dat goederen nu op de hele kaart beschikbaar zijn. Een van de uitdagende leuke dingen aan de vorige anno games vond ik juist dat je, je goederenstromen moest managen zodat overal precies genoeg aanwezig was. Jammer dat het nu 'toegankelijker' wordt gemaakt, gewoon een stuk makkelijker dus. Een van de charmes van anno games is naar mijn idee het plannen en moeten nadenken over je economie en productionchains. Ik hoop dat ze het niet te makkelijk hebben gemaakt.
Ik denk dat het tegenovergestelde juist het geval zal zijn. Ja het is zo dat ze dat ze de productiestromen hebben veranderd en dat levert zonder twijfel minder vaak een probleem op dat je iets niet kunt bouwen omdat er niet meer een harde cirkel om je warehouses staat waar je niet buit kan bouwen maar dat wil niet zeggen dat je lukraak zomaar je stad kan bouwen zonder na te denken over efficiëntie.

In plaats van de warehouses heb je nu distributiecentra en ieder productiegebouw wat je neer gaat zetten heeft een behoefte aan distributiecapaciteit. Hoe verder je productiegebouw van je distributiecentrum wordt geplaatst hoe meer vrachtwagens (en dus ook arbeiders) je nodig hebt om dat productiegebouw goed te laten functioneren. Je zal dus anders moeten gaan puzzelen om je distributiecapaciteit maximaal te benutten.

Een ander stukje van de puzzel is de hoeveelheid energie. Zoals je in de demo’s hebt kunnen zien zijn er in het begin twee manieren om energie op te wekken, namelijk windparken en getijdecentrales. Windparken hebben echter maar een zeer beperkte capaciteit en voor getijde centrales heb je bouwplaatsen aan de kust nodig. Die bouwplaatsen aan de kust zijn schaars en die zal je ook moeten gebruiken voor allerlei andere gebouwen zoals de algen fabriek.

De derde behoefte die ieder productie gebouw nodig heeft om optimaal te functioneren zijn arbeiders. Die arbeiders hebben echter op hun beurt weer allerlei andere behoeften. Kortom, je zal heel goed de balans van die drie factoren in de gaten moeten houden en efficiënt je stad moeten opbouwen want anders ontstaat er een tekort aan één van de drie productie factoren van een productiegebouw. Als daarin ergens een tekort ontstaat dan kan dat een negatieve spiraal tot gevolg hebben. Heeft bijvoorbeeld een rijstplantage een tekort aan energie dan wordt er te weinig rijst geproduceerd. Als er te weinig rijst wordt geproduceerd dan vertrekken arbeiders uit je je stad waardoor er tekorten ontstaan in alle andere gebouwen aan arbeiders. Al die gebouwen gaan minder produceren en nog meer mensen verlaten je stad. De kosten voor al die gebouwen blijft echter gelijk terwijl de belastinginkomsten sterk dalen. Voor je het weet ben je dan failliet.

Je zal waarschijnlijk gaan merken dat je niet onbeperkt kan doorbouwen omdat er op een gegeven moment tekorten zullen ontstaan. Om die tekorten op te heffen zal je bijvoorbeeld moeten gaan uitbreiden naar andere regio’s omdat ze daar grondstoffen hebben die je nodig hebt om verder te kunnen uitbreiden. Uiteindelijk zal je daarom ook naar de maan moeten omdat je daar o.a. Helium 3 kan vinden waarmee je het energie probleem kan oplossen.

Kortom de spelregels zijn iets veranderd en het klopt dat je niet meer heel gedetailleerd handels routes hoeft op te zetten maar aan de andere kant moet je nu wel bij ieder productiegebouw rekening houden met 3 factoren, namelijk arbeiders, distributiecapaciteit en energie. Dit was in Anno 2070 niet zo. Met name de factoren arbeiders en distributiecapaciteit en arbeiders zijn nieuw. Die drie factoren beïnvloeden elkaar ook nog eens waardoor je wel degelijk je stad efficiënt moet opbouwen omdat je anders failliet gaat. Nu verwacht ik dat dit risico op de makkelijke stand redelijk meevalt maar ik denk dat als je het spel op de moeilijkste stand speelt dat het dan wel degelijk erg lastig zal zijn om een goede balans te vinden.

| MCTS:Exchange 2007/2010 | MCTS: SQL 2005 | MCSE:2003 | MCITP: EA | VCP 3/4/5 | CCNA |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
RazorBlade72nd schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:18:
[...]

Ik denk dat het tegenovergestelde juist het geval zal zijn. Ja het is zo dat ze dat ze de productiestromen hebben veranderd en dat levert zonder twijfel minder vaak een probleem op dat je iets niet kunt bouwen omdat er niet meer een harde cirkel om je warehouses staat waar je niet buit kan bouwen maar dat wil niet zeggen dat je lukraak zomaar je stad kan bouwen zonder na te denken over efficiëntie.

In plaats van de warehouses heb je nu distributiecentra en ieder productiegebouw wat je neer gaat zetten heeft een behoefte aan distributiecapaciteit. Hoe verder je productiegebouw van je distributiecentrum wordt geplaatst hoe meer vrachtwagens (en dus ook arbeiders) je nodig hebt om dat productiegebouw goed te laten functioneren. Je zal dus anders moeten gaan puzzelen om je distributiecapaciteit maximaal te benutten.

Een ander stukje van de puzzel is de hoeveelheid energie. Zoals je in de demo’s hebt kunnen zien zijn er in het begin twee manieren om energie op te wekken, namelijk windparken en getijdecentrales. Windparken hebben echter maar een zeer beperkte capaciteit en voor getijde centrales heb je bouwplaatsen aan de kust nodig. Die bouwplaatsen aan de kust zijn schaars en die zal je ook moeten gebruiken voor allerlei andere gebouwen zoals de algen fabriek.

De derde behoefte die ieder productie gebouw nodig heeft om optimaal te functioneren zijn arbeiders. Die arbeiders hebben echter op hun beurt weer allerlei andere behoeften. Kortom, je zal heel goed de balans van die drie factoren in de gaten moeten houden en efficiënt je stad moeten opbouwen want anders ontstaat er een tekort aan één van de drie productie factoren van een productiegebouw. Als daarin ergens een tekort ontstaat dan kan dat een negatieve spiraal tot gevolg hebben. Heeft bijvoorbeeld een rijstplantage een tekort aan energie dan wordt er te weinig rijst geproduceerd. Als er te weinig rijst wordt geproduceerd dan vertrekken arbeiders uit je je stad waardoor er tekorten ontstaan in alle andere gebouwen aan arbeiders. Al die gebouwen gaan minder produceren en nog meer mensen verlaten je stad. De kosten voor al die gebouwen blijft echter gelijk terwijl de belastinginkomsten sterk dalen. Voor je het weet ben je dan failliet.

Je zal waarschijnlijk gaan merken dat je niet onbeperkt kan doorbouwen omdat er op een gegeven moment tekorten zullen ontstaan. Om die tekorten op te heffen zal je bijvoorbeeld moeten gaan uitbreiden naar andere regio’s omdat ze daar grondstoffen hebben die je nodig hebt om verder te kunnen uitbreiden. Uiteindelijk zal je daarom ook naar de maan moeten omdat je daar o.a. Helium 3 kan vinden waarmee je het energie probleem kan oplossen.

Kortom de spelregels zijn iets veranderd en het klopt dat je niet meer heel gedetailleerd handels routes hoeft op te zetten maar aan de andere kant moet je nu wel bij ieder productiegebouw rekening houden met 3 factoren, namelijk arbeiders, distributiecapaciteit en energie. Dit was in Anno 2070 niet zo. Met name de factoren arbeiders en distributiecapaciteit en arbeiders zijn nieuw. Die drie factoren beïnvloeden elkaar ook nog eens waardoor je wel degelijk je stad efficiënt moet opbouwen omdat je anders failliet gaat. Nu verwacht ik dat dit risico op de makkelijke stand redelijk meevalt maar ik denk dat als je het spel op de moeilijkste stand speelt dat het dan wel degelijk erg lastig zal zijn om een goede balans te vinden.
Dat wist ik allemaal niet, goed om te horen dat er waarschijnlijk nog steeds voldoende uitdaging in zal zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
  • Laatst online: 28-05 14:54
Top uitgelegd. Zelf heb ik de demo niet gespeeld. Toch ben ik wel erg benieuwd naar de gameplay en het echte anno gevoel.

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Nog 2 dagen!

Ik kan de standaard versie krijgen voor 40 euro, de gold versie (inclusief de season pass) voor 70 euro.
Vind het gat wel erg groot. Denken jullie dat er naast de season pass in de toekomst ook nog een manier zal zijn om de toekomstige content los aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan ik dit spelen op mijn laptop?
gf 740m
intel i7 4700
4 GB intern geheugen.

iemand een idee? bij systeem eisen staan nooit de laptop specs helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Qua CPU wel, qua GPU zit je zeg maar 75% onder het minimum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

4GB geheugen is volgens mij ook maar net kantje boord. Denk dat je een stuk gelukkiger zult worden van 8GB. (trouwens... een i7 in laptop, wat een overkill)

[ Voor 18% gewijzigd door sHELL op 01-11-2015 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bedankt voor de reacties. jammer dat je bij een laptop de gpu niet kunt vervangen :( Ik heb geen geld voor een nieuwe laptop dus dat wordt een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Het is waarschijnlijk handiger om in de toekomst voor gaming een desktop aan te schaffen en voor mobiel gebruik een (goedkopere) "office" laptop te gebruiken. Voor een euro of 800 heb je al een PC die meer dan de dubbele framerates gaat halen. Voor 300 euro heb je al een bruikbare laptop. Bij V&A staan ook regelmatig interessante game machines voor een paar honderd euro.

[ Voor 20% gewijzigd door sdk1985 op 01-11-2015 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als het puur om gaming gaat ga ik mee in de suggestie voor een desktop. Maar vergeet niet dat er tegenwoordig een heel cohort jongeren is die de ene helft van de week bij pa woont en de andere helft bij ma. Dan maakt een laptop het toch een stukje makkelijker.
sHELL schreef op zondag 01 november 2015 @ 17:15:
4GB geheugen is volgens mij ook maar net kantje boord. Denk dat je een stuk gelukkiger zult worden van 8GB. (trouwens... een i7 in laptop, wat een overkill)
Wat is dat nou weer voor onzin? Een i5 op laptop is een dual met HT, pas bij de i7's krijg je een quad.

Afhankelijk waar je hem voor gebruikt is dat helemaal geen overkill.

Ik heb een i7 in een workstation laptop en als je die een hoge-resolutie render laat maken in iets als Solidworks, gebruikt hij alle cores + de HT en dan nog kun je naar de WC en koffie halen. Met een i5 duurt zoiets doodleuk ~1,8 keer zo lang.

In m'n desktop heb ik fijn een i5, maar bij een desktop i5 krijg je tenminste wel een quad.

Eens met die 4 GB overigens; rare combinatie met die i7.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 120284 op 01-11-2015 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Ben erg benieuwd naar dit spel, alleen de eerste Anno gespeeld.

Helaas uplay, dat laat mij toch eerst ff de kat uit de boom kijken of dit spel het echt waard is om 3rd party rotzooi te installeren.

Anno 2205 CD Key For Uplay
RRP:
€84.16
Your Price:
€33.39
(You save €50.77)

je bent onderhand ook wel gekkie henkie om dit spel via uplay te kopen!

[ Voor 28% gewijzigd door evilpin0 op 02-11-2015 12:37 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
evilpin0 schreef op maandag 02 november 2015 @ 12:35:
Ben erg benieuwd naar dit spel, alleen de eerste Anno gespeeld.

Helaas uplay, dat laat mij toch eerst ff de kat uit de boom kijken of dit spel het echt waard is om 3rd party rotzooi te installeren.

Anno 2205 CD Key For Uplay
RRP:
€84.16
Your Price:
€33.39
(You save €50.77)

je bent onderhand ook wel gekkie henkie om dit spel via uplay te kopen!
Ik raad sowieso een ieder aan om het spel via Steam (of via een derde partij die een Steam-key levert) aan te schaffen. Op Steam zullen er namelijk regelmatig sales zijn met korting op DLC en uitbreidingen. Bij uPlay zijn die sales er zelden en in ieder geval lang niet zo goed.

Bovendien is het me met Anno 2070 heel slecht bevallen om deze direct op uPlay te hebben. Dat kwam omdat ze destijds de uitbreiding na een jaar uit de store hebben gehaald en deze hebben vervangen met een Complete Edition waar de base-game dus ook weer in zat. Ik weiger om twee maal voor hetzelfde spel te betalen. Zo min mogelijk uPlay nog voor mij.

[ Voor 5% gewijzigd door Xyrr op 02-11-2015 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-05 21:16
de eerste gameplay video:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuregenu
Rixos schreef op zondag 01 november 2015 @ 12:45:
Nog 2 dagen!

Ik kan de standaard versie krijgen voor 40 euro, de gold versie (inclusief de season pass) voor 70 euro.
Vind het gat wel erg groot. Denken jullie dat er naast de season pass in de toekomst ook nog een manier zal zijn om de toekomstige content los aan te schaffen?
Je kan ook de Collector's Edition kopen, dan heb je ook nog een map van de maan en een hardcopy artbook erbij. Voor de rest is het hetzelfde als de Gold. Momenteel hebben alleen yourgamezone (€69,99) en 12game.com (€63,98) de CE nog in de verkoop.

ユレゲヌ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Is er al iemand die hem heeft? Hoelaat gaat de unlock er af bij uplay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

j0ppie schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:17:
Is er al iemand die hem heeft? Hoelaat gaat de unlock er af bij uplay?
Volgens het laatste nieuws op Steam is de launch morgen. Dus voorlopig nog niet.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Xyrr schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:19:
[...]

Ik raad sowieso een ieder aan om het spel via Steam (of via een derde partij die een Steam-key levert) aan te schaffen. Op Steam zullen er namelijk regelmatig sales zijn met korting op DLC en uitbreidingen. Bij uPlay zijn die sales er zelden en in ieder geval lang niet zo goed.

Bovendien is het me met Anno 2070 heel slecht bevallen om deze direct op uPlay te hebben. Dat kwam omdat ze destijds de uitbreiding na een jaar uit de store hebben gehaald en deze hebben vervangen met een Complete Edition waar de base-game dus ook weer in zat. Ik weiger om twee maal voor hetzelfde spel te betalen. Zo min mogelijk uPlay nog voor mij.
Op steam betaal je alleen bij launch de hoofdprijs. Op dit moment circa 20 euro meer dan een u-play key. Mbt Deep Ocean; deze is tot heden nog steeds los te vinden voor een euro of 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Als er een serieuze expension koopt kun je daar ook wel een goedkope uplay key voor krijgen. Die losse DLC's zoals een extra voertuig of extra boot kunnen mij persoonlijk gestolen worden. vaak betaal je er een paar euro voor wat ik echt buitenspoorig veel vind. Ik koop de game en een goede serieuze expension is ook welkom. Verder blijf ik niet men portomonee trekken. Ik vind het vervelend als ze kleine losse items toevoegen voor een eurotje of 2. Ik doe hier dan ook niet aan mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
mindcrash schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:23:
[...]

Volgens het laatste nieuws op Steam is de launch morgen. Dus voorlopig nog niet.
Ik weet dat hij morgen uitkomt. Maar voor de mensen die een key ergens hebben besteld. Krijgen deze soms eerder in hun mailbox. Vaak kun je hem dan activeren en de game downloaden maar nog niet spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Heb net voor 28,03 een key gekocht bij cdkeys.com
Vond de deal te goed om te laten liggen, minder dan de helft van wat het op steam kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Komt hij zo snel al uit? Ik ben de game een beetje aan het boycotten omdat ze de beste aspecten van de anno reeks er uit hebben gesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
sdk1985 schreef op maandag 02 november 2015 @ 17:19:
Komt hij zo snel al uit? Ik ben de game een beetje aan het boycotten omdat ze de beste aspecten van de anno reeks er uit hebben gesloopt.
Hij komt morgen uit, en volgens mij valt het wel mee met dat ze de beste elementen eruit hebben gesloopt.

Ze hebben wat dingen vervangen met andere dingen en ik zag dat je ook difficulty levels kunt kiezen dus het zal ongetwijfeld nog steeds uitdagend genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
De essentie van de Anno serie is starten met je schip midden in de map en dan racen naar het eiland dat het beste oogt om daar vervolgens uit te bouwen en vanuit daar uiteindelijk meer eilanden te koloniseren. Dat alles inclusief multiplayer (zat al in anno 1602 in 1998).

Voor zo ver ik in juni kon zien heeft deze game daar niets mee te maken. Geen multiplayer maar ook volledig andere gameplay. Daarom heb ik er niet meer naar omgekeken. Juist Co-Op was erg leuk in 1404 venice en 2070. Maar wie weet is het toch een hele leuke game... Maar de naamgeving had van mij anders gemogen (Denk aan Anno Cities 2204, dan komt er 8 uit ipv 9).

[ Voor 22% gewijzigd door sdk1985 op 02-11-2015 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
sdk1985 schreef op maandag 02 november 2015 @ 17:44:
De essentie van de Anno serie is starten met je schip midden in de map en dan racen naar het eiland dat het beste oogt om daar vervolgens uit te bouwen en vanuit daar uiteindelijk meer eilanden te koloniseren. Dat alles inclusief multiplayer (zat al in anno 1602 in 1998).

Voor zo ver ik in juni kon zien heeft deze game daar niets mee te maken. Geen multiplayer maar ook volledig andere gameplay. Daarom heb ik er niet meer naar omgekeken. Juist Co-Op was erg leuk in 1404 venice en 2070.
De essentie was naar mijn idee het opzetten van ingewikkelde productionchains en het laten groeien van je stad. Dat zit er nog steeds in, tevens zijn er wat nieuwe leuke dingen toegevoegd (verschillende areas etc.).
Maargoed het zal afwachten worden, ik durf de gok wel te wagen nadat de vorige anno games allemaal zo goed waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Vechtsysteem is eruit, mp is eruit. Allemaal wel jammer! Ik ben benieuwd hoe ze dat goed maken. Ik heb wel vertrouwen in bluebyte. Hoop dat ze ondanks deze consensus toch veel terug kunnen geven in de vorm van andere verbeteringen. Maar dat meot nog blijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
j0ppie schreef op maandag 02 november 2015 @ 20:09:
Vechtsysteem is eruit, mp is eruit. Allemaal wel jammer! Ik ben benieuwd hoe ze dat goed maken. Ik heb wel vertrouwen in bluebyte. Hoop dat ze ondanks deze consensus toch veel terug kunnen geven in de vorm van andere verbeteringen. Maar dat meot nog blijken!
Er zit overigens wel een nieuw vechtsysteem in. Het vindt nu plaats op een aparte map. En je kunt je schepen upgraden naarmate je meer battles wint. Die battles zijn belangrijk om rare resources te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtomgogo
  • Niet online
Tot dus ver een geweldige game, ze hebben zeker tijd gestoken in het singleplayer aspect. Echter zou ik het helemaal 10/10 vinden als men de multiplayer er bij kunnen krijgen. Die mis ik namelijk enorm !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

De eerste let's plays zijn al te vinden op youtube. Het mag wel duidelijk zijn dat het geen anno 1404/2070 is, maar ik ben wel om. Het ziet er goed uit, bepaalde dingen zijn wat simpler geworden en andere dingen wat meer uitgebreid. De refrenties naar Anno 2070 zijn wel grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:34
en ik loop al tegen de eerste bug aan. Momenteel heb ik geen voice in het spel waarbij alle gesproken characters in beeld verschijnen en compleet stil zijn. Eerste filmpje was ook een anti-climax, omdat totaal onduidelijk is wat er nu aan de hand was.

Kennelijk ben ik bij lange niet de enige.

En op reddit

[ Voor 31% gewijzigd door Cardinal op 03-11-2015 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 681966

Rixos schreef op maandag 02 november 2015 @ 17:16:
Vond de deal te goed om te laten liggen, minder dan de helft van wat het op steam kost.
Kan je em ook al spelen dan? ik zag hem hier staan voor eurotje meer > http://www.kinguin.co.nl/product/211494/
maar systeemeisen veels te hoog voor mij ... verder dan gameplay filmpjes afspelen kom ik niet :P lol
wel hele toffe game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Anoniem: 681966 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:45:
[...]

Kan je em ook al spelen dan? ik zag hem hier staan voor eurotje meer > http://www.kinguin.co.nl/product/211494/
maar systeemeisen veels te hoog voor mij ... verder dan gameplay filmpjes afspelen kom ik niet :P lol
wel hele toffe game!
Ja ik kan hem gewoon spelen, kon hem gister al preloaden rond een uur of 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rixos schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:46:
[...]

Ja ik kan hem gewoon spelen, kon hem gister al preloaden rond een uur of 10.
beter beter - draait die bij jou wel lekker dan? en neemt die ook echt 35gb in beslag of meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejvandekaa
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-02 10:37
ter informatie, ik kon de game vanochtend rond 00:15 spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejvandekaa
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-02 10:37
(maar toen moest ik meteen naar bed. kan nu niet wachten tot ik vanavond thuis ben :-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Anoniem: 681966 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:50:
[...]

beter beter - draait die bij jou wel lekker dan? en neemt die ook echt 35gb in beslag of meer?
Nog niet geprobeerd, maar ik heb een 780ti dus moet wel goedkomen. De preload was 11GB.

Als ik straks thuis ben ga ik het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-02 09:07

cdl

Rixos schreef op maandag 02 november 2015 @ 17:16:
Bedankt voor deze tip! Prima prijs, ik heb 'm net ook voor €27,99 aangeschaft. Snel naar huis vanmiddag :)

Dat zeg ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
:*)
cdl schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:19:
[...]

Bedankt voor deze tip! Prima prijs, ik heb 'm net ook voor €27,99 aangeschaft. Snel naar huis vanmiddag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croqy
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-05 18:20
Ik kocht vroeger ook goedkoop 3rd party keys, maar dat is achteraf gezien gewoon dom geweest. Die keys zijn niet legaal verkregen en/of uit landen waar de keys goedkoper zijn. Je overschrijdt daarmee de steam stubscriber agreement en riskeert een account ban. maar erger nog, vaak komt het geld niet terecht bij de developer waardoor je dus de game industrie ondermijnt. En voor Steam en andere verkopers kan dit misbruik aanleiding zijn om de prijzen in de goedkopere landen hoger te maken, waardoor je die mensen het gamen ontneemt.
Dit alles is een tientje minder voor een goeie game betalen niet waard.

[ Voor 9% gewijzigd door Croqy op 03-11-2015 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Croqy schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:28:
[...]

Ik kocht vroeger ook goedkoop 3rd party keys, maar dat is achteraf gezien gewoon dom geweest. Die keys zijn niet legaal verkregen en/of uit landen waar de keys goedkoper zijn. Je overschrijdt daarmee de steam stubscriber agreement en riskeert een account ban. maar erger nog, vaak komt het geld niet terecht bij de developer waardoor je dus de game industrie ondermijnt. En voor Steam en andere verkopers kan dit misbruik aanleiding zijn om de prijzen in de goedkopere landen hoger te maken, waardoor je die mensen het gamen ontneemt.
Het is geen tientje minder maar vaak gewoon 30-40%. Steam heeft mijn sympathie verloren toen ze de dollar prijzen omzetten naar euros.

Dit spel kost overigens 60 euro op steam!! Ik als pc gamer betaal dat gewoon niet voor mijn games, dus is het in geval een cd key kopen ergens anders of het spel niet kopen.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croqy
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-05 18:20
evilpin0 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:36:
[...]

Het is geen tientje minder maar vaak gewoon 30-40%. Steam heeft mijn sympathie verloren toen ze de dollar prijzen omzetten naar euros.

Dit spel kost overigens 60 euro op steam!! Ik als pc gamer betaal dat gewoon niet voor mijn games, dus is het in geval een cd key kopen ergens anders of het spel niet kopen.
gewoon wachten op de sale dan, boxed versie kopen of via greenmangaming, dat is ook een authorized reseller met vaak goeie aanbiedingen op nieuwe games

Verder wil ik niet al te veel moraliseren hoor, en snap ik je punten. Maar er zijn dus alternatieven die niet te zwaar zijn voor je portemonnee en wel vriendelijk voor de ontwikkelaars. Ik heb zelf genoeg gepiraat in het verleden, maar realiseer me nu dat als ik een spel met rooie oortjes speel terwijl de ontwikkelaar er niks aan verdient dit niet eerlijk is, zou ik ook niet op prijs stellen. Thats all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
[...]

Cdkeys.com is gewoon een bekende website met een goede reputatie, een 9.3 op trustpilot: https://www.trustpilot.com/review/www.cdkeys.com

Ik denk als het gevaar zo groot was dat mensen een account ban zouden oplopen dat er een hoop meer kritiek op de website zou zijn.

Daarnaast zijn het nogal een hoop assumpties, je gaat er van uit dat het niet op legale wijze verkregen is en dat het geld niet bij de developer terecht komt, leuk maar voordat ik bewijs zie dat, dat zo is, ben ik niet overtuigd.

Daarnaast vind ik het de gok wel waard, 60 euro op steam of 28 euro op cdkeys.com, dat is gewoon een enorm verschil en niet 'een tientje' zoals jij zegt.

Tevens zijn er genoeg Nederlandse websites die dit soort keys ook een stuk onder de steamprijs aanbieden, zijn dit volgensjou ook allemaal oplichters?

http://www.gamesync.nl/an...-cdkey-download-code.html

[ Voor 7% gewijzigd door Rixos op 03-11-2015 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rixos schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:54:
[...]

Cdkeys.com is gewoon een bekende website met een goede reputatie, een 9.3 op trustpilot: https://www.trustpilot.com/review/www.cdkeys.com

Ik denk als het gevaar zo groot was dat mensen een account ban zouden oplopen dat er een hoop meer kritiek op de website zou zijn.

Daarnaast zijn het nogal een hoop assumpties, je gaat er van uit dat het niet op legale wijze verkregen is en dat het geld niet bij de developer terecht komt, leuk maar voordat ik bewijs zie dat, dat zo is, ben ik niet overtuigd.

Daarnaast vind ik het de gok wel waard, 60 euro op steam of 28 euro op cdkeys.com, dat is gewoon een enorm verschil en niet 'een tientje' zoals jij zegt.

Tevens zijn er genoeg Nederlandse websites die dit soort keys ook een stuk onder de steamprijs aanbieden, zijn dit volgensjou ook allemaal oplichters?

http://www.gamesync.nl/an...-cdkey-download-code.html
ok mee eens - soms gaat het gewoon nergens over die prijzen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

evilpin0 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:36:
[...]

Met de huidige wisselkoers kom je zo uit;
$1 (ex BTW) = €1,10 (incl. BTW)

$1,35 krijgen voor een euro was leuk zolang het duurde.

Wanneer heeft Steam die prijzen omgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
[...]

Mbt de subscriber agreement betreft alleen de verkoop. Dus het is niet toegestaan iemand uit een andere regio een gift te geven en daar betaling voor te ontvangen. Omgekeerd is er niets aan de hand.

Mbt je tweede argument, die koopkracht is er niet dus je kunt het ook andersom redeneren. De prijzen kunnen hier omlaag ;).

Mbt je laatste punt dat is helemaal onzin. Natuurlijk komt het geld gewoon bij de developer terecht. Ze krijgen gewoon een percentage van de omzet, zoals altijd... Op het moment dat er betaald is met frauduleuze credit cards dan wordt gewoon je serial ingetrokken.

[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 03-11-2015 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Even een update over het spel. Heb er nu een paar uurtjes in zitten.

De graphics zijn echt fantastisch, wat een prachtig spel. Wat ook meteen duidelijk is, is dat deze anno er echt op ingesteld is om je steden veel groter te maken dan in vorige delen. Ik heb nu in twee van de verschillende zones gebouwd, wat erg tof is, is dat je in verschillende regionen ook echt op verschillende manieren je steden moet opbouwen omdat je werkers andere eisen hebben. (Zo moet je in arctic hittebronnen tussen te steden bouwen daar heb in temperate geen last van).

De combat missies vind ik tot nu toe niet erg spannend, ik doe ze meer omdat ik ze moet doen. Maar ik vind het weinig toevoegen, ik houd me liever bezig met het bouwen van mijn stad.

Al met al ben ik erg tevreden tot nu toe, het is even wennen want er is een hoop veranderd maar alsnog is een hoop ook weer vertrouwd. De verschillende zones en de variatie die ertussen zit zijn echt een heel erg toffe toevoeging.
Pagina: 1 2 3 Laatste