[PC] Anno 2205

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:52
sHELL schreef op donderdag 05 november 2015 @ 01:12:
[...]

.... weet niet welke game jij speelt, tenzij jij je fusion plants geen upgrades geeft. 16000 voor een compleet geupgrade plant.

Anyway, nu na z'n twee dagen spelen ben ik er wel uit wat er mis is met anno 2205. Geen custom game, geen random seed. Dat begin ik wel heel erg te missen.
Nog niet idd, maar ik mag toch hopen dat we deze punten i.c.m. multiplayer in een patch/DLC gaan zien net als Anno 1404 Venice?

Als ik deze Anno niet op termijn via LAN kan spelen.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-05 12:36
Mag het hopen van wel, al is de multiplayer functie van Anno nooit iets geweest om over naar huis te schrijven, zou het toch wel zonde zijn als ze het er helemaal niet instoppen.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-05 23:08
batumulia schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:47:
Mag het hopen van wel, al is de multiplayer functie van Anno nooit iets geweest om over naar huis te schrijven, zou het toch wel zonde zijn als ze het er helemaal niet instoppen.
Ik vondt de multiplayer van Anno 1404 anders uitstekend hoor. Werkte altijd perfect als ik met vrienden samen speelde en nooit problemen mee gehad.

Ik hoop echt dat deze anno ook nog (co-op) multiplayer gaat krijgen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-05 16:46

shoney24

The Dude Abides!

Sinds de release ben ik nu aardig aan het spelen en ik moet zeggen dat ik tot nu toe gematigd positief ben. Ik mis de random opzet van het spel. Multiplayer ben ik nooit zo in geinteresseerd geweest in de Anno games. Ik mis dit dus ook niet echt.

Wel vind ik dat naarmate je Corporation groeit en je verder andere zones overneemt de moeilijkheidsgraad stijgt. Trade routes welke normaal binnen 1 kaart opgezet werden, worden nu over de onderlinge zones en de maan verspreid. Wat ik echter wel jammer vind is dat je voor elk afzonderlijk product je een aparte trade route moet opzetten wat weer extra geld kost. Ik vind dat een beetje simpele manier van een "money sink".

Daarnaast vind ik dat er wel erg veel bugs in het spel zitten. Zelf ben ik nu tegen een bug aangelopen in Cape Ambar. Bij de Mission Getting to the Bottom krijg je een drone welke de richting aan moet geven van je doel. Deze doet dat bij mij dus niet. De oplossing schijnt om een nieuwe Corp op te starten, maar gezien het feit dat mijn Corp lvl 28 is, lijkt mij dit geen optie.

Verder vind ik de Conlict zones onsamenhangend. Ze lijken weining toe te voegen anders dan een stroom van rare materials. Ook zijn ze relatief vrij simpel (vind ik tenminste). Ik begrijp dat ze dit gedaan hebben omdat er genoeg mensen zijn die geen gevechten in het spel willen uitvoeren en simpelweg alleen willen bouwen, maar ik vind dit persoonlijk jammer. Het gaf in anno 2070 en 1404 toch iets extra's.

Hopen dat er snel een patch uitkomt voor de bugs. Verder vermaak ik me nu nog prima.

If at first you don't succeed.... Skydiving isn't for you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-04-2024

sHELL

VR "connoisseur"

LOL, pas na 3 dagen kom er achter hoe logistics echt werkt. Als je dat eenmaal goed door hebt kun je flink kosten besparen.

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:52
sHELL schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:23:
LOL, pas na 3 dagen kom er achter hoe logistics echt werkt. Als je dat eenmaal goed door hebt kun je flink kosten besparen.
Had ik ook gisteren, haha.

Wat wennen is in het begin maar eigenlijk best fijn is dat je niet meer hoeft te wachten hoe de resource stromen gaan. Waar je vroeger bijv. een paar nieuwe fabrieken maakte en dan moest afwachten of dit voldoende was om je bevolking tevreden te houden, kun je met behulp van het nieuwe balans systeem direct zien of het toereikend is. Ook is de happiness nu instant, wat huizen upgraden wel wat makkelijker maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejvandekaa
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-02 10:37
hoe werkt die logistics dan? dat is me nog een beetje vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-05 16:46

shoney24

The Dude Abides!

ejvandekaa schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:59:
Als je ingame op V drukt zie je wat je produceert in welke zone en hoeveel overproductie er is.
Daarnaast als je met je muis over het product heen gaat zie je hoeveel je produceert, importeert of exporteert en hoeveel je in storage hebt. Hoe hoger je Corp, des te groter je storage.

If at first you don't succeed.... Skydiving isn't for you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

ejvandekaa schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:59:
Elk logistics gebouw (transportation center) produceert 25 logistics, die moet je zien als 25 vrachtwagens.

Als je een gebouw plaatst heeft deze dus vrachtwagens nodig om goederen van punt a naar punt b brengen. Hoe dichter je het gebouw bij een transportation center plaatst hoe minder vrachtwagens er nodig zijn omdat de afstand korter is. (meestal 1 of hooguit 2)

Dus staat een gebouw ver weg dan zie je dat de logistics demand idioot hard toe neemt. Had 1 gebouw dat wel 24 logistics nodig had.

Als je dus productie gebouwen zo dicht mogelijk bij een transportation center plaatst heb je heel weinig logistics nodig. Dan kun je je upgrades ook investeren in meer nuttige dingen zoals energie efficiëntie.

Klinkt idioot simpel, maar in de game word het niet direct uit gelegd.

[ Voor 3% gewijzigd door sHELL op 05-11-2015 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejvandekaa
maar de logistics heb je dus niet nodig voor de huizen waar de burgers in wonen?
maar wel voor fabrieken en mijnen/boerderijen?
en hoe zit het met de nuts voorzienigen (informatie centrum/politie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Je hebt logistics alleen nodig voor gebouwen die goederen produceren. (en soms voor een quest)

[ Voor 15% gewijzigd door sHELL op 05-11-2015 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
weer wat geleerd. Dit was mij nog niet opgevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-04 01:00
Ben zelf nog op zoek met hoe ik aan diamonds kan komen. Nog geen fabriekje voor gevonden in m'n menu's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-05 22:23
sHELL schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:15:
[...]

Elk logistics gebouw (transportation center) produceert 25 logistics, die moet je zien als 25 vrachtwagens.

Als je een gebouw plaatst heeft deze dus vrachtwagens nodig om goederen van punt a naar punt b brengen. Hoe dichter je het gebouw bij een transportation center plaatst hoe minder vrachtwagens er nodig zijn omdat de afstand korter is. (meestal 1 of hooguit 2)

Dus staat een gebouw ver weg dan zie je dat de logistics demand idioot hard toe neemt. Had 1 gebouw dat wel 24 logistics nodig had.

Als je dus productie gebouwen zo dicht mogelijk bij een transportation center plaatst heb je heel weinig logistics nodig. Dan kun je je upgrades ook investeren in meer nuttige dingen zoals energie efficiëntie.

Klinkt idioot simpel, maar in de game word het niet direct uit gelegd.
Wow super bedankt voor dit! Klinkt inderdaad idioot simpel, maar had dit nog niet ontdekt.
Vroeg me al af waarom dit allemaal zo varieerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silv
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-07-2023
BinaryRun schreef op donderdag 05 november 2015 @ 17:12:
Ben zelf nog op zoek met hoe ik aan diamonds kan komen. Nog geen fabriekje voor gevonden in m'n menu's...
Temperate regio als je Investors hebt (4e groep). Net even een heel eiland volgepleurd met huizen en alleen goederen die ze zelf produceren. Geeft gelijk +15k aan inkomsten. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-04 01:00
Ah okee. Zit nog niet bij de 4e groep, dat verklaard alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
bluebyte wou meer de city building kant op gaan met deze game. Dat je naast het bouwen van een stad ook nog allerlei dingen meot managen is super tof! Maar wat ik jammer vind is dat het bouwen van een stad nogal simplistisch is. Geen schuine wegen... maar 1 soort gebouw per type. Dit vind ik persoonlijk het slechtste puntje van deze game so far. Als we al onze steden zouden vergelijken. Dan zijn de verschillen zo subtiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Na 2 avondjes spelen heb ik meer inkomen dan ik dan uitgeven, zit dus in een unlimited bouw mode. Er is geen uitdaging in het spel en dat alles instant gebeurt betekend dat je meer naar spreadsheets kijken dan naar hoe gebouwen functioneren.

Daarnaast dropt mijn GPU usages (290 + i7 4770k) naar 2-20% in drukke gedeelte in de stad, en de fps keldert naar 25.

Speelt dus niet meer lekker, en nu ook geen uitdaging meer. Moet eerlijk zeggen dat de game bijzonder tegenvalt, het was een leuk avontuur maar nu verder spelen voelt onderhand als werken, beetje grafiekjes vergelijken. En dan zijn alle gebouwen ook nog hetzelfde met uiterlijk. Zat veel meer potentie in!

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
evilpin0 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:34:
Na 2 avondjes spelen heb ik meer inkomen dan ik dan uitgeven, zit dus in een unlimited bouw mode. Er is geen uitdaging in het spel en dat alles instant gebeurt betekend dat je meer naar spreadsheets kijken dan naar hoe gebouwen functioneren.

Daarnaast dropt mijn GPU usages (290 + i7 4770k) naar 2-20% in drukke gedeelte in de stad, en de fps keldert naar 25.

Speelt dus niet meer lekker, en nu ook geen uitdaging meer. Moet eerlijk zeggen dat de game bijzonder tegenvalt, het was een leuk avontuur maar nu verder spelen voelt onderhand als werken, beetje grafiekjes vergelijken. En dan zijn alle gebouwen ook nog hetzelfde met uiterlijk. Zat veel meer potentie in!
Het is voor mij ook de eerste Anno die ik op dag twee alweer links liet liggen. Ik mis de micro-management van de eerdere delen. Je kijkt inderdaad alleen nog maar naar de vraag van producten, en als er een tekort optreed plemp je een nieuw productie gebouw neer of breid je een bestaande uit en klaar. Vroeger moest je hele chains opbouwen en moest je ook nog het transport regelen, en de bewaking van het transport en moest je rekening houden met concurentie. Het spel is hierdoor sterk versimpeld. De complexiteit was nu juist het geen wat je aan het spelen hield. Deze game reeks was voor mij nu juist het voorbeeld voor Ubisoft hoe ze die andere bagger reeksen moesten behandelen. Minder repetitieve gameplay en meer complexiteit en uitdaging.

Het scheelt wel dat ik nu helemaal geen reden meer heb om Uplay op mijn pc te houden. Dag Ubisoft :w

[ Voor 3% gewijzigd door Seth_Chaos op 06-11-2015 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-04 15:00
Kan er iemand wat screenshots plaatsen? Ben er benieuwd hoe het spel eruit ziet met de nieuwe engine/grafische weergave. Twijfel nog erg om het spel te kopen, ook mede omdat er geen MP mode meer in het spel zit...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-05 14:18
Ik ben eerst begonnen op standard na de "hoofdquest" gedaan te hebben direct overgeschakeld op advanced, maar zit daar inmiddels ook op hetzelfde punt.

Ik ga dus toch maar de uitdaging nog een keer aan om te gaan spelen op expert.
Genoeg ervaring met deze eerste moeilijkheidsgraden opgedaan.

Als ik de 1 mio inwoners haal op expert vind ik het prima, maar ik denk dat dat nog redelijk een uitdaging wordt. We zullen het zien :)

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

:/ Als ik ff flink bezig ben met bouwen op de maan ben ik binnen 5 minuten failliet, hoeveel miljoenen heb je wel niet op de bank staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online

Dat je framerate zo dropt komt waarschijnlijk omdat je de game van een gewone hdd speelt. De game vraagt soms zoveel data van de schijf dat je schijf op 100% load gaat. Je cpu kan dit makkelijk aan en je schijft geeft te weinig data. Dit is een combinatie vane en langzame schijf en een slecht geschreven spel. Zelf heb ik er geen last van met een samsung 840pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-05 14:18
j0ppie schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 16:15:
[...]

Dat je framerate zo dropt komt waarschijnlijk omdat je de game van een gewone hdd speelt. De game vraagt soms zoveel data van de schijf dat je schijf op 100% load gaat. Je cpu kan dit makkelijk aan en je schijft geeft te weinig data. Dit is een combinatie vane en langzame schijf en een slecht geschreven spel. Zelf heb ik er geen last van met een samsung 840pro.
Bij mij loopt het geheugen op een gegeven moment gewoon vol (6gb) even spel herstarten en dan is het probleem weer opgelost. Heb ook een reepje geheugen bijbesteld (was wel toe aan een upgrade).

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
genoeg geheugen en een goede ssd is een must bij anno. Hadden ze best iets duidelijker in mogen zijn bij de pc requirements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-05 12:23

amas

Law of Nature: Chaos

Ik heb hetzelfde gevoel. Eerste play op normal difficulty heb ik gister in het archief gezet. Ik had alle gebouwen, incl. HQ, alle voorziening en alle producten consistent. En dan is er niks meer te doen.

In Anno 2070 had je tenminste nog de verschillende groepen (Eco's, Tycoons en Techs) waardoor je je trade routes constant moet aanpassen. Enige wat je hier moet doen is af en toe je getalletje verhogen. Daarnaast is er geen endgame om het zo maar te noemen. Geen technologies die je kunt onderzoeken, geen account-wide upgrades voor je arc. Maar het ergste is nog, geen random maps. Ik ben nu bezig met hard difficulty en vanaf het begint efficiënt bezig te zijn, maar als ik ook daar de HQ heb gebouwd ben ik wel klaar met het spel. Er zijn dan geen nieuwe tactieken te verzinnen, aangezien alles voor je voorgekauwd wordt.

Wat dit spel nodig heeft is mod-support! Nieuwe gebouwen, nieuwe production chains, nieuwe maps etc. Ubisoft kennende gaat dit in de DLC zitten ;w

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Sja wat ik leuk vond is om krachte wapens te krijgen en dikke schepen. En dan met een vloot rond te kutten en de tegenstander een kopje kleiner maken. Om vervolgens op zijn eilanden met een ander ras weer door te bouwen. Natuurlijk kon je ook daar alle tegenstanders dood maken en alle eilanden vol bouwen. Maar daar had je sowieso een stuk meer tijd voor nodig. En als je dat al bereikt had. Dan was het altijd leuk om een x MP map te starten om met ze'n 2e te gaan bouwen. Je kon veel verschillende enemy's toevoegen. Maar je kon er ook voor kiezen om geen enemy's te hebben en lekker door te bouwen. Je kon simpelweg wat meer je eigen plannen maken voor het potje dat je van plan was te gaan spelen. En deze potjes duurde ook veel langer om echt helemaal te finishen. Nu heb je maar een paar standaard maps. Dat is idd een beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-03-2024
Ik ben ook van plan om het spel te kopen, maar ik lees veel mixed reviews. De gemiddelde review site geeft het spel een 8. Maar als ik de user reviews zie (http://store.steampowered.com/app/375910/), dan zie ik toch weer een heel ander verhaal. Het oude Anno gevoel zou weg zijn, geen random eilanden, economy systeem te basic, weinig/geen micro-management. Problemen zoals framedrops zullen waarschijnlijk wel minder worden door patches. Hoewel ik alle oude Anno games heb gespeeld, direct gekocht en geweldig mee vermaakt heb. Twijfel ik nu wel of ik moet wachten. Maar wat is jullie mening hierover?

[ Voor 13% gewijzigd door MasterMike op 07-11-2015 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
  • Laatst online: 16:50
MasterMike schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 10:47:
Ik ben ook van plan om het spel te kopen, maar ik lees veel mixed reviews. De gemiddelde review site geeft het spel een 8. Maar als ik de user reviews zie (http://store.steampowered.com/app/375910/), dan zie ik toch weer een heel ander verhaal. Het oude Anno gevoel zou weg zijn, geen random eilanden, economy systeem te basic, weinig/geen micro-management. Problemen zoals framedrops zullen waarschijnlijk wel minder worden door patches. Hoewel ik alle oude Anno games heb gespeeld, direct gekocht en geweldig mee vermaakt heb. Twijfel ik nu wel of ik moet wachten. Maar wat is jullie mening hierover?
Ik ben van mening dat gebruikersreviews in dit geval zwaarder wegen. Reviewers spelen een spel maar een paar uren lang en vellen dan hun oordeel. Gebruikers spelen het spel veel langer en rapporteren nu dat na een dag of twee spelen er simpelweg geen uitdaging meer in het spel zit. Dat is voor een serie als Anno, met van oudsher veel uitdaging en grote replaywaarde, een groot probleem. Omdat reviewers zo kort spelen, weegt dit totaal niet in hun beoordeling mee; ze zijn simpelweg nooit tegen het probleem aangelopen. Naar mijn mening is het in dit geval dus beter om nog even te wachten met kopen tot de prijs sterk omlaag gaat, totdat Blue Byte het spel beter heeft gebalanceerd met patches of totdat er genoeg DLC uit is om het spel langer leuk te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-05 14:54
Ik heb een vraag over de workers. Ik kan nergens zien hoeveel er in een huis zitten. Zie ik een scherm over het hoofd of is het niet te zien? Ik vind het handig om bijvoorbeeld eerst 1000 workers te hebben, zodat ik aan die behoefte kan voldoen. En niet al te ver doorga naar 1250, aangezien dan de volgende behoefte zich ontgrendeld.

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Wat ik jammer vind is dat je de range van bijv. de communication/security/transportation gebouwen niet kunt zien.

Situatie:
Heb zo'n subway station, rechts er van er stonden wat gebouwen die aangaven geen connectie er mee te hebben. Prima.
Wat dingen verplaatst in die buurt, iets meer wegen gemaakt. Mooi. Die gebouwen hebben nu ook connectie.
Wat gebeurd: Elders (waar eerst geen connectie probleem was) beginnen nu gebouwen aan te geven dat ze die missen. Terwijl voorheen dat niet zo was.

Dit bovenstaand heb ik nu al een paar keer gehad, zelfs mijn halve stad voor opnieuw ingericht. Blijf er last van hebben. Weet iemand hoe dit precies zit? Zit er een max gebouwen aantal aan zo'n subway? Of hoe werkt dat...?
Haalt de lol er wel vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
MasterMike schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 10:47:
Bij veel verandering is er altijd veel teleurstelling. Echter hebben ze ook veel dingen verbeterd. Ik ben blij dat het bouwen allemaal wat sneller gaat. Soms dan zat ik bij de oude anno games echt te zuchten omdat ik wist dat ik weer letterlijk 40 gebouwen moest gaan neer zetten om uiteindelijk aan 1 eis van de bevolking te voldoen. Zelf vind ik deze anno erg leuk om te spelen. Maar ik ben het helemaal eens met de rest. De fun gaat zeker korter door dan bij vorige delen. Hoe erg is dit? Dat hangt helemaal van jou zelf af.
Het spel kost zo'n 30 euro. Daarvoor heb ik zeker zo'n 30-60 uur lol om mee te beginnen. Daarna ben ik er wel doorheen. Opzich vind ik dat prima. Misschien dat ik de game over een jaar nog eens opnieuw speel. Uiteindelijk vind ik het de 30 euro wel te verantwoorden. Maar goed als je persee 100+ uur in een game wilt zoeken als je de hoofdprijs betaald. Dan is het verstandig om te wachten op een sale. Die er met een game als anno over een maand of 3 wel zal zijn verwacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas

amas

Curva schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 16:24:
Ik heb een vraag over de workers. Ik kan nergens zien hoeveel er in een huis zitten. Zie ik een scherm over het hoofd of is het niet te zien? Ik vind het handig om bijvoorbeeld eerst 1000 workers te hebben, zodat ik aan die behoefte kan voldoen. En niet al te ver doorga naar 1250, aangezien dan de volgende behoefte zich ontgrendeld.
Bovenin het scherm zie je je inwonersaantal, hover daar met je muis overheen en je hoeveel inwoners je van elke soort hebt. Per huis kun je hetzelfde doen bij de bovenste blauwe balk.
Anoniem: 111246 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 16:39:
Wat ik jammer vind is dat je de range van bijv. de communication/security/transportation gebouwen niet kunt zien.

Situatie:
Heb zo'n subway station, rechts er van er stonden wat gebouwen die aangaven geen connectie er mee te hebben. Prima.
Wat dingen verplaatst in die buurt, iets meer wegen gemaakt. Mooi. Die gebouwen hebben nu ook connectie.
Wat gebeurd: Elders (waar eerst geen connectie probleem was) beginnen nu gebouwen aan te geven dat ze die missen. Terwijl voorheen dat niet zo was.

Dit bovenstaand heb ik nu al een paar keer gehad, zelfs mijn halve stad voor opnieuw ingericht. Blijf er last van hebben. Weet iemand hoe dit precies zit? Zit er een max gebouwen aantal aan zo'n subway? Of hoe werkt dat...?
Haalt de lol er wel vanaf.
Volgens mij hebben die dingen niet echt een bereik. Zolang je totale aanbod maar hoger is dan de vraag maakt het niet uit waar je ze neer zet. Enige reden dat ze een soort 'range' hebben is dat wanneer je vraag hoger is dan je aanbod, de huizen het verst weg eerst gaan zeuren.

[ Voor 3% gewijzigd door amas op 07-11-2015 21:57 ]

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
amas schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 21:57:
[...]

Bovenin het scherm zie je je inwonersaantal, hover daar met je muis overheen en je hoeveel inwoners je van elke soort hebt. Per huis kun je hetzelfde doen bij de bovenste blauwe balk.
Hier was ik dus naar opzoek. Thanks :)

Jammer dat alles met hover moet gebeuren en niet duidelijk (en vooral snel) zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

amas schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 21:57:
Volgens mij hebben die dingen niet echt een bereik. Zolang je totale aanbod maar hoger is dan de vraag maakt het niet uit waar je ze neer zet. Enige reden dat ze een soort 'range' hebben is dat wanneer je vraag hoger is dan je aanbod, de huizen het verst weg eerst gaan zeuren.
Helder, thanks.
Heb nu een 2e gebouwd, gezeur over. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Ik vraag me toch af of er wat te doen is aan de slechte preformance. De constante drops. Als in in MSI AB kijk zie ik dat men gpu load de hele tijd op en neer gaat. (970gtx) Ram gebruik gaat niet boven de 7 gig uit. Heb er 16 in zitten dus meot geneog zijn. CPU gebruik gaat ook nooit volluit. En de page file word niet groter dan 9 gig terwijl ik hem op een max van 20gig heb gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goede vraag, zit hier ook met tegenvallende performance op een i7 6700K, msi GTX 970 en 16GB DDR4.
Performance is soms best om te huilen... geloof nooit dat je om dit spel soepel te draaien op 2560x1440 (in mijn geval) op ultra resolutie een snellere videokaart moet hebben...
Enige is dat ik Anno op mijn RAID1 set heb geïnstalleerd (7200rpm), zou dat nog uit kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Ik merk dat als het spel net aanstaat alles smooth gaat. Maar zodra ik een minuut of 30 speel begint de prefromance heel erg te schommelen. eigenlijk heb ik dan nog steeds rond de 60 fps maar de hele tijd haperingen. Drops naar beneden in de framerate en meteen weer omhoog. Als ik de game restart is het over. Maar goed heb ook geen zin om elke 30 min de game te restarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Dat was bij 1404 ook zo; als je de boel volbouwt, zakt je framerate als een baksteen naar beneden. Ook met een high-end systeem van twee jaar na de release (2500K / GTX 570)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas

amas

Anoniem: 120284 schreef op zondag 08 november 2015 @ 17:32:
Dat was bij 1404 ook zo; als je de boel volbouwt, zakt je framerate als een baksteen naar beneden. Ook met een high-end systeem van twee jaar na de release (2500K / GTX 570)
Mwa ik weet niet, bij Anno 2070 kon ik zelfs op 3440x1440 op high redelijk stabiel 30fps halen met een 2500K/R9 280X. Als ik 1-2 uur Anno 2205 speel haal ik op low mss net de 20 fps. Alles voelt traag aan. Een gebouw met alle modules verplaatsen duurt soms wel 4 seconden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kzargid
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-01 02:01
Ik vind het een netjes uitziende facebook game. Er is geen uitdaging, alleen macro management. Erg jammer dat een geweldige game reeks zo om zeep geholpen is. Mijn zoon van negen vond het zelfs zo gemakkelijk dat hij weer terug is bij anno 1404....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
@ Kzargid:
facebook game? Overdrijven is ook een vak. En de game heeft verschillende moeilijkheid niveaus. Misschien moet je hem niet op makkelijker zetten maar op expert. Dan word het wel pittige. Daarnaast is een facebook game nooit van deze grafische kwaliteit.

geen savegame:
Mijn stad is net om zeep geholpen. Ik wou men stad op een ander eiland bouwen. Dus heb op een nieuwe stad gebouwd en de ander gesloopt. Dit was een beetje dom omdat ik niet genoeg resources had om alles te uppen naar lvl 3. Hierdoor was men inkomen in 1 klap 80k in de min. Een half uur lang allerlei dingen uitzetten en zoveel mogelijk upgraden hielp NET niet genoeg. Ik kwam letterlijk 1 minuut te kort of ik was er weer boven op gekomen. Een beetje jammer is dan ook dat deze game geen save/load opties heeft. Mijn game van 8 uur is nu gewoon WEG. :@. Het is wel men eigen fout. Maar als ik gewoon een loadgame had kunnen doen was er niks aan de hand geweest.Het is ook zo simpel om een save/load systeem in een game te bouwen. Ik snap niet dat ze dit niet gedaan hebben.

Performance:
Ik heb alles nu op high gezet en de AA op 4x met 1080p res. En de game draait nu als een zonnetje. Heb nergens meer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Anoniem: 111246 schreef op zondag 08 november 2015 @ 17:13:
Goede vraag, zit hier ook met tegenvallende performance op een i7 6700K, msi GTX 970 en 16GB DDR4.
Performance is soms best om te huilen... geloof nooit dat je om dit spel soepel te draaien op 2560x1440 (in mijn geval) op ultra resolutie een snellere videokaart moet hebben...
Enige is dat ik Anno op mijn RAID1 set heb geïnstalleerd (7200rpm), zou dat nog uit kunnen maken?
Meten is weten... Dus software als MSI Afterburner draaien en je gpu load, vram usage en cpu load aflezen.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:44

M2M

medicijnman

damn... ik moeilijk doen en moeilijk doen en NOG moeilijker doen. Kun je de friggin fabrieken ook upgraden...

Heeft iemand toevallig enig idee of je het surplus aan goederen ook kunt verpatsen? (zoals in 1404?)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas

amas

M2M schreef op zondag 08 november 2015 @ 22:57:
damn... ik moeilijk doen en moeilijk doen en NOG moeilijker doen. Kun je de friggin fabrieken ook upgraden...

Heeft iemand toevallig enig idee of je het surplus aan goederen ook kunt verpatsen? (zoals in 1404?)
Nope, niet mogelijk, enige wat je kan doen is goederen/min verkopen, maar dat kost altijd meer dan dat het oplevert, dus zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Je kunt goederen verkopen, maar je zit vast aan een flat fee prijs. Je zult dus heelveel moeten verkopen om wat winst te behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:37
amas schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 21:19:
Ik heb hetzelfde gevoel. Eerste play op normal difficulty heb ik gister in het archief gezet. Ik had alle gebouwen, incl. HQ, alle voorziening en alle producten consistent. En dan is er niks meer te doen.
sHELL schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:19:
:/ Als ik ff flink bezig ben met bouwen op de maan ben ik binnen 5 minuten failliet, hoeveel miljoenen heb je wel niet op de bank staan?
Dit vraag ik me dan ook werkelijk af. Company level is nu 16 geloof ik, en zit in missie 24 waar ik zo'n fusion reactor moet bouwen. Moet dan ook diamonds verzamelen, en dat kost echt bakken met geld.

Hoever zijn jullie dan dat het voor jullie zo 'makkelijk' is?

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas

amas

enira schreef op maandag 09 november 2015 @ 09:47:
[...]

[...]

[...]

Dit vraag ik me dan ook werkelijk af. Company level is nu 16 geloof ik, en zit in missie 24 waar ik zo'n fusion reactor moet bouwen. Moet dan ook diamonds verzamelen, en dat kost echt bakken met geld.

Hoever zijn jullie dan dat het voor jullie zo 'makkelijk' is?
Dat stukje is inderdaad even heel duur. Ik had op dat moment zo'n +10,000Cr/min, wat niet genoeg is. Dus je maakt een stuk of 20-30 extra huizen op temperate erbij, zorgt dat alle producten weer voorzien zijn en je staat zomaar 20,000-25,000Cr/min in de plus. Dan heb je een redelijke buffer.

Het belangrijkste wat ik echter heb ontdekt is dat je zo goedkoop mogelijk je energie moet genereren, wat dat is een van de grootste kostenposten. Waarbij de Fusion Reactor ongeveer 4-5x duurder is dan alle andere energiebronnen. Daarom moet je eigenlijk ook pas je Fussion reactor bouwen als je echt geen ruimte meer hebt om meer energie uit andere bronnen te genereren. Maar als je dat goed doet gebeurt dat pas wanneer je rond de 250,000k Investors zit. Wat er dus op neer komt dat je een Fusion energie niet nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-05 11:34

BiLo

PSN: toiletcleaner

Ik zit nu zelf op company level 54. Volgens mij heb ik de main missie afgerond (earth). Ik heb alleen nog de losse missies op de kaart. De 3 dammen heb ik ook al gefixed

Er is verder nog een doel? Ik heb het gevoel dat het nu een beetje dood loopt. Ik heb al 2 stukken land extra bijgekocht en daarbij ook nog een extra stuk op de maan. Nu kan ik dat ook wel weer helemaal volbouwen maar waarom vraag ik me af?

Als je eenmaal door hebt hoe de production chains werken is het behoorlijk simpel. de bootmissies op extreme hielden de verveling heel even af.. daar ben ik nu eigenlijk ook wel klaar mee.

Tips iemand?

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 11:28

rajackar

Blood Minister

j0ppie schreef op zondag 08 november 2015 @ 17:16:
Ik merk dat als het spel net aanstaat alles smooth gaat. Maar zodra ik een minuut of 30 speel begint de prefromance heel erg te schommelen. eigenlijk heb ik dan nog steeds rond de 60 fps maar de hele tijd haperingen. Drops naar beneden in de framerate en meteen weer omhoog. Als ik de game restart is het over. Maar goed heb ook geen zin om elke 30 min de game te restarten.
Ik had in een graphics vergelijking ergens gelezen dat Anno 2205 een known memory leak heeft die gefixt gaat worden. Die zorgt ervoor dat je na een tijd spelen performance problemen kan krijgen. PC's met minder RAM hebben hier sneller last van en je zou in je task manager terug moeten kunnen vinden of jij dit probleem hebt.
Zal zo even kijken of ik de source kan vinden.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
DylanE schreef op maandag 09 november 2015 @ 10:09:
Ik zit nu zelf op company level 54. Volgens mij heb ik de main missie afgerond (earth). Ik heb alleen nog de losse missies op de kaart. De 3 dammen heb ik ook al gefixed

Er is verder nog een doel? Ik heb het gevoel dat het nu een beetje dood loopt. Ik heb al 2 stukken land extra bijgekocht en daarbij ook nog een extra stuk op de maan. Nu kan ik dat ook wel weer helemaal volbouwen maar waarom vraag ik me af?

Als je eenmaal door hebt hoe de production chains werken is het behoorlijk simpel. de bootmissies op extreme hielden de verveling heel even af.. daar ben ik nu eigenlijk ook wel klaar mee.

Tips iemand?
overnieuw beginnen op de hoogste moeilijkheids graat. Alles helemaal stampvol bouwen. En daarna stoppen met het spel totdat DLC uit komt. Het is niet anders. 8)7
Hoeveel uur heb je er in totaal in gestoken so far?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-05 11:34

BiLo

PSN: toiletcleaner

j0ppie schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:10:
[...]

overnieuw beginnen op de hoogste moeilijkheids graat. Alles helemaal stampvol bouwen. En daarna stoppen met het spel totdat DLC uit komt. Het is niet anders. 8)7
Hoeveel uur heb je er in totaal in gestoken so far?
kan ik zo gauw niet vinden (ben op werk) maar ik schat zon 15-20 uur.

Wat vind je zelf? Kost het alleen meer tijd of is het daadwerkelijk ook uitdagender?

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177141

Ik wacht wel met kopen totdat hij in de aanbiedingenbak ligt. Heb je gelijk alle uitbreidingen erbij en MP hopelijk. Matige reacties tot nu toe. Het is het spel niet waard om een nieuwe PC te kopen. En zo jammer dat ze de historische setting niet hebben gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
DylanE schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:08:
[...]

kan ik zo gauw niet vinden (ben op werk) maar ik schat zon 15-20 uur.

Wat vind je zelf? Kost het alleen meer tijd of is het daadwerkelijk ook uitdagender?
Voor een ervaren anno speler is expert mode toch wel een must vind ik. Alles is wat duurder. Het is wat pittger om winst te maken. Hierdoor gaat het groeien wat langzamer. Maar om nou te zeggen dat het echt veel lastiger word... Mijn stad is overigens failliet gegaan. Maar dat had een andere reden:P Als je deze anno tot nu toe leuk vond zou ik overnieuw beginnen op expert. Dan kun je daarna tenminste tegen jezelf zeggen dat je er echt alles uit hebt gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kzargid
  • Laatst online: 05-01 02:01
j0ppie schreef op zondag 08 november 2015 @ 20:28:
@ Kzargid:
facebook game? Overdrijven is ook een vak. En de game heeft verschillende moeilijkheid niveaus. Misschien moet je hem niet op makkelijker zetten maar op expert. Dan word het wel pittige. Daarnaast is een facebook game nooit van deze grafische kwaliteit.
De grafische kwaliteit is uitstekend, nooit heeft een ANNO game er zo goed uit gezien. Daarom ook mijn opmerking 'goed uitziende'. Verder is het een simpel spel waar je op nummertjes moet letten. Er is geen enkele vorm van echt micromanagement. Producten zijn in cijfer en je ziet hoeveel je van X tekort hebt en hoeveel je er dus bij moet bouwen. Goederen worden van A naar B vervoerd op magische wijze. Je hebt logistiek nodig, alleen is het nu een resource en niet fysiek een manier van transportatie. Als je een city-builder uit de google play store plukt heb je exact dezelfde gameplay. De gemiddelde ANNO fan zal het een zacht eitje vinden om de balans te vinden in je steden, ook op expert.

Overigens wil ik wel vermelden dat het hier om mijn eigen mening gaat en het dus prima kan dat iemand die een lekker wegspelende city builder wil aan ANNO 2205 urenlang plezier kan beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Ik snap wat je bedoeld. Maar hoewel ik 1404 en 2070 erg veel heb gespeeld. Vind ik het soms juist fijn om niet steeds maar weer alles te moeten managen. Het was bij voorgaande anno's wel erg veel werk. En zo voelde het af en toe ook voor mij. Als werk. Nu gaat dat allemaal wat makkelijker. Ik mis persoonlijk juist het oorlog aspect het meeste. Toch vermaak ik me wel met 2205 ondanks alle kritiek. Maar ik ben wel bang dat ik me er een stuk minder lang mee vermaak als met voorgaande anno games. Dit heeft echter mee te maken met het gebrek aan maps/settings/tegenstanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djensen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:55
Ik heb een ogenschijnlijk simpele vraag waar ik niet direct uit kwam in de game. Mijn eerst stuk land (een eiland) is volledige volgebouwd. Ik kom nu OF water te kort OF energie. Ik weet niet wat ik nu moet doen aangezien ik nergens meer Coastal Buildings kan plaatsen of uitwisselen voor een ander. Hoe kom ik van dat eiland af? Ik zie wel dat er een "brug" optie is maar die kan ik nog niet bouwen. Moet ik gewoon wachten op voldoende resources of heb ik niet slim gebouwd? Iemand een tip voor deze beginneling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Djensen schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:51:
Ik heb een ogenschijnlijk simpele vraag waar ik niet direct uit kwam in de game. Mijn eerst stuk land (een eiland) is volledige volgebouwd. Ik kom nu OF water te kort OF energie. Ik weet niet wat ik nu moet doen aangezien ik nergens meer Coastal Buildings kan plaatsen of uitwisselen voor een ander. Hoe kom ik van dat eiland af? Ik zie wel dat er een "brug" optie is maar die kan ik nog niet bouwen. Moet ik gewoon wachten op voldoende resources of heb ik niet slim gebouwd? Iemand een tip voor deze beginneling?
Je kan met je bootje naar een ander eiland gaan. Vaar dan naar zo´n groot coastal building plek. Hier kan je dan op ´claim this island´ klikken oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Laatst online: 20-05 09:57
Djensen schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:51:
En voor de bruggen heb je volgens mij dat geavanceerde bouwmateriaal nodig die je op de maan in de arctic region (thanks Rexus) kan produceren (ben de naam kwijt). Zorg dat je daar genoeg van produceert en stuur wat naar je temperate eiland, dan kun je een brug bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-11-2024
Snoz Lombardo schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:44:
[...]

En voor de bruggen heb je volgens mij dat geavanceerde bouwmateriaal nodig die je op de maan kan produceren (ben de naam kwijt). Zorg dat je daar genoeg van produceert en stuur wat naar je temperate eiland, dan kun je een brug bouwen.
Dat spul komt van de Artic ;)
Als je eenmaal 1 productie keten hebt staan kun je het naar alle tempered zones verschepen en zo de bruggen bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djensen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:55
Curva schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:26:
[...]

Je kan met je bootje naar een ander eiland gaan. Vaar dan naar zo´n groot coastal building plek. Hier kan je dan op ´claim this island´ klikken oid.
Oké, is dat het bootje wat in de haven ligt? Ik ga het vanavond eens proberen. En naar de maan kun je denk ik pas vanaf een bepaald level of inkomsten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejvandekaa
tenslotte je kunt je energiecentrales (of water centrales) ook uitbreiden. misschien dat dat helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-04 16:03
sHELL schreef op maandag 09 november 2015 @ 07:48:
Je kunt goederen verkopen, maar je zit vast aan een flat fee prijs. Je zult dus heelveel moeten verkopen om wat winst te behalen.
ik weet bijna zeker dat het een markt prijs die word bepaald door hoe veel spelers er kopen en verkopen wereldwijd.
en op dit moment probeert iedereen te verkopen lijkt het en is alles daarom spot goedkoop.

zo goedkoop dat het vaak veel goedkoper is om te importeren als om het zelf te maken. zeker voor maan producten (ook omdat je normale transportkosten betaald en niet de maan-aarde kosten)

[ Voor 10% gewijzigd door Countess op 10-11-2015 14:39 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
Djensen schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:23:
[...]

Oké, is dat het bootje wat in de haven ligt? Ik ga het vanavond eens proberen. En naar de maan kun je denk ik pas vanaf een bepaald level of inkomsten?
bootje ligt normaal in uw haven, je kan het makkelijk selecteren met tab-toets, nogmaals tab drukken en je zal op de map er normaal automatisch naar toegaan

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
  • Laatst online: 16:50
Anno 2205 is nog maar twee weken uit maar wordt inmiddels al voor €33 aangeboden op legitieme websites als Green Man Gaming. Misschien daalt de prijs zo snel door de op zijn best matige reviews, maar toch vind ik het frappant hoeveel geld je kunt besparen door slechts twee weken te wachten met kopen. Anyway, als je de gok voor €33 aan durft, grijp je kans zou ik zeggen.

• blijhoofd_bennie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Wat ik lees: een versimpelde versie van de voorgaande Anno's met als doel een groter publiek aan te spreken. Door de versimpeling is er minder tot weinig uitdaging voor de doorgewinterde Anno speler.

Maar wat is jullie huidige consensus over Anno 2205?

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Veel spijt van aankoop, vindt er geen ruk aan, totaal geen diepgang. Alle gebouwen zien er hetzelfde uit, geen dynamiek in je stad, alles generiek.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• Snoz Lombardo
evilpin0 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:56:
Veel spijt van aankoop, vindt er geen ruk aan, totaal geen diepgang. Alle gebouwen zien er hetzelfde uit, geen dynamiek in je stad, alles generiek.
De diepgang kan ik wel inkomen maar het gebrek aan variatie in gebouwen bestaat al sinds de allereerste Anno, daar kun je 2205 moeilijk op afrekenen dan.

Vind het zelf wel vermakelijk. Jammer dat het op sommige (veel?) vlakken simpeler is geworden maar de verschillende omgevingen, en de daarbij komende uitdagingen (heat op arctic, meteorite shield op lunar), vind ik erg leuk. En het is een grafisch toppertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-05 19:09

World Citizen

FreeReef.nl

blijhoofd_bennie schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:42:
Wat ik lees: een versimpelde versie van de voorgaande Anno's met als doel een groter publiek aan te spreken. Door de versimpeling is er minder tot weinig uitdaging voor de doorgewinterde Anno speler.

Maar wat is jullie huidige consensus over Anno 2205?
Eensch....

Als je van balansen en micromanagement houd dan is 2205 niet meer de epic game die de voorgaande delen waren. Het is allemaal wel veel grootser opgezet, maar net die detaillering die voorgaande delen hadden hebben ze er dan weer uitgehaald. Meer game, minder diepgang.

Dus na een avond was ik er wel weer klaar mee... Ik was continu missies en achievements aan het doen zonder echt een koning van mijn land en economie te zijn... En als je dan beslist niet meer aan achievements en missies te doen, dan is het best saai.. omdat je dus niet zo veel kunt regelen als in voorgaande delen.

IK vind het spel dus saai zonder missies en achievements, en dat was in voorgaande delen niet.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:08

Dhrax

Prog Lord

evilpin0 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:56:
Idem, 2 dagen gespeeld en toen had ik het truukje wel gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0tum
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-11-2023
World Citizen schreef op maandag 23 november 2015 @ 15:59:
[...]
Dus na een avond was ik er wel weer klaar mee... Ik was continu missies en achievements aan het doen zonder echt een koning van mijn land en economie te zijn... En als je dan beslist niet meer aan achievements en missies te doen, dan is het best saai.. omdat je dus niet zo veel kunt regelen als in voorgaande delen.

IK vind het spel dus saai zonder missies en achievements, en dat was in voorgaande delen niet.
Als je door had gezet, je volgende teleurstelling zou zijn dat je ongeveer 1.5 miljoen mensen op temperate kan zetten voordat je goederen online moet importeren (o.a. water of medicijnen). In single player houdt het spel daar op!

Ik vind jammer dat spellen, juist wanneer hardware steeds beter wordt, dommer worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:44

M2M

medicijnman

Ik had eigenlijk ook gehoopt dat er iets meer in zou zitten. Nu is het simpelweg vierkantjes trekken en zodra je ziet dat er ergens een -1 staat, productie bijbouwen. Productie van bouwmaterialen stopzetten en alleen maar aanzetten indien echt nodig en de rest gewoon inkopen.

De maan staat bij mij op -50k credits... 1 gigantische powercentrale is het geworden :D

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Kreeg net een mailtje van Ubisoft. Free content patch is de 20ste uitgekomen.

http://forums.ubi.com/sho...05FREEUPDATE--12-1-8-0116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas

amas

Too little too late. 1 nieuwe sector na 2½ maand? Houd toch op. Had Ubisoft mods toegelaten, dan was het spel vele malen langer interessant gebleven. Nu zie je dat een week na de release dit topic al is uitgestorven.

Well played Ubisoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Ik had de nieuwe dlc's ook een stuk sneller verwacht, eigenlijk eind december al. Maar lijkt er op dat ze Q1 niet eens gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
bol.com in de aanbieding:

https://www.bol.com/nl/p/...NLTWE002012-BFNUFNMZPVMVG

Denk dat ik hem zelf wel ga aanschaffen

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
De Tundra DLC komt als het goed is volgende week maandag uit. Wordt ook wel interessant denk ik. Ben ook erg benieuwd naar de Orbit DLC later dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Nu online
Ik denk dat de anno spelers beter kunnen overstappen naar Cities Skylines dan deze game te blijven sponseren. Hopelijk gaat er een lampje branden bij Ubisoft en maken ze weer een "gewone" Anno met eilanden en logistic chains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
sdk1985 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:06:
Ik denk dat de anno spelers beter kunnen overstappen naar Cities Skylines dan deze game te blijven sponseren. Hopelijk gaat er een lampje branden bij Ubisoft en maken ze weer een "gewone" Anno met eilanden en logistic chains.
Dat deze versie van Anno voor velen minder goed ontvangen wordt dan voorgaande edities (eigenlijk vóór 2070) is wel duidelijk, maar 'overstappen' op een game als Cities: Skylines heeft weinig nut. Een vergelijking tussen beide games kun je niet echt maken denk ik, behalve dat je in beide games een stad kan maken.

Anno games begeven zich vaak in andere settings (verleden of toekomst) en hebben een sterke industrie component met supply chains en handel. In Cities: Skylines heb je dit niet en ben je vooral een (hedendaagse) stad aan het maken met allerlei servies en uitgebreide infrastructuur opties.

Fans van de ene game houden niet automatisch van de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Nu online
In mijn beleving zijn ze met Anno 2070 juist opgeschoven naar de city builder. Alleen dan binnen het Anno sfeertje. Binnen het city builder genre vindt ik Cities Skylines een leukere en uitdagendere game.

Een echte anno fan (uitgaande van 1602) is zeker niet automatisch fan van Anno 2205. Ik vermoed dat de gamers die Anno 2205 waarderen zich ook wel kunnen vinden in Cities Skylines.

Ik hoop persoonlijk dat er nog een echt vervolg op 2070 in ontwikkeling is. Die game zat goed in elkaar, was grafisch sterk en de co-op werkte perfect.

[ Voor 16% gewijzigd door sdk1985 op 23-02-2016 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-05 22:22
weszz schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 14:35:
bol.com in de aanbieding:

https://www.bol.com/nl/p/...NLTWE002012-BFNUFNMZPVMVG

Denk dat ik hem zelf wel ga aanschaffen
Mooi prijsje :) Ik neem aan dat dit de "Standard Edition" is zoals Ubisoft hem noemt? Een Special Edition bestaat voor zover ik weet niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
De Uplay horror begint direct na het uitpakken van de game uit de Bol.com verzendenvelop. Activatiecode wordt niet geaccepteerd en als je dat een paar keer probeert heb je ook meteen een temp ban te pakken pff.

Nu al geen zin meer :( Hoop dat Ubisoft snel gaat reageren op mijn support ticket...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Vanaf nu nog 30 uur (tot 11-04-2016 19.00u) in de aanbieding op Steam...

Standaard: €59,99 €35,99
Gold Edition: €79,99 €47,99

http://store.steampowered.com/app/375910

[ Voor 6% gewijzigd door CreativeS op 10-04-2016 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
CreativeS schreef op zondag 10 april 2016 @ 12:59:
Vanaf nu nog 30 uur (tot 11-04-2016 19.00u) in de aanbieding op Steam...

Standaard: €59,99 €35,99
Gold Edition: €79,99 €47,99

http://store.steampowered.com/app/375910
Niet echt scherpe prijzen...

Bij MediaMarkt nu 22 euro en bij Wehkamp 25 euro voor de standaard editie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik meld het alleen even... ik sla deze game sowieso over.

[ Voor 7% gewijzigd door CreativeS op 11-04-2016 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Toch maar even de nieuwe expansion aan de tand gevoeld... Krijg het gevoel dat ze het af geraffeld hebben.
Implementatie doet een beetje denken aan het research systeem uit anno 2070, maar ze hebben het een beetje "meh" verpakt.

Maar ik erger me meer aan hoe traag de game is geworden, na twee uurtjes spelen krijg je echt het idee dat de game op elk moment kan vast lopen.

-update-

Level 77 op Veteran :O

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6AblhtbBNGMFv2Ztsk0pc1Ds/medium.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dVr0hClXk4zn257p0KMIlmmt/medium.png

[ Voor 31% gewijzigd door sHELL op 05-08-2016 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:17

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

(jarig!)
Ik heb het spel gisteren aangeschaft puur vanwegen de grapics, maar mis volledoig het anno sfeertje.. ga denk ik toch refunden en terug na 1401

En... nu zijn we een aantal speel uurtjes verder. Vind het spel
Steeds beter worden. Zit nu op de artic en ruimte station. Best wel netjes hoe het gemaakt is

[ Voor 36% gewijzigd door Coldbullet op 27-09-2016 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Nieuwe DLC per direct beschikbaar: FRONTIERS
The final DLC for #Anno2205 is available now and introduces a lot of exciting and challenging gameplay features:
Discover three unique new sectors. Meet the Synthetics, a new faction with high-level demands. And back by popular demand: Engage in military conflicts inside your regular sectors.
Meer info: http://forums.ubi.com/sho...-Insights-FRONTIERS-(1-8)

Edit: Overigens wel teleurstellend dat deze DLC niet onderdeel is van de Season Pass. :(

[ Voor 9% gewijzigd door Snoz Lombardo op 04-10-2016 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Misschien gaat er toch iets gebeuren hiermee. Dit heeft Anno (Ubisoft) zojuist op Facebook geplaatst:
Dear Anno Fans,

The release of the latest FRONTIERS DLC has resulted in questions about the season pass which in turn have led to many discussions in our community.

We listen very carefully to our devoted and passionate fans and are sorry that our communication was not as clear as we would have hoped.

As always we value your feedback, and the community team will have more information to share at the beginning of next week.

Your Anno Team
Wordt vervolgd dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Ugh... Heeft de Uplay store geen language selector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
En jawel, Frontiers is nu tóch onderdeel van Season Pass geworden!
Dear Anno Fans,
we value your feedback and promised more information last Friday: Starting today, the Season Pass includes the new FRONTIERS DLC.

Owners of the Season Pass just need to update the game and might have to restart their client. More details will be posted in the forums in a few minutes. Please give us only a bit more time to do that. In the meantime you can check out the new content ingame.

#Anno2205 #FrontiersDLC #SeasonPass
En nu ook iets uitgebreidere informatie op het forum:
http://forums.ubi.com/sho...DLC-Important-Information

[ Voor 75% gewijzigd door Snoz Lombardo op 11-10-2016 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmartino
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-10-2024
Eindelijk de game gekocht. Ondanks dat ik een groot fan ben van alle 9-series had ik besloten deze game pas te kopen als hij een beetje in prijs was verlaagd.
Ik heb gekozen voor de gold versie of ultimate versie. Deze is nl hetzelfde. Al is de een niet meer verkrijgbaar als het goed is.
Het is naar mijn idee wel weer een echte anno serie! Qua produceren van goederen en het opbouwen van levels inwoners. Jammer dat de game niet zo goed ontvangen is. Ik zie wel wat kleine dingen die niet goed werken zoals de drone missies. Als je eenmaal weet hoe ze kunnen werken dan is het natuurlijk best simpel.

Ik vind de grote eilanden en oplossingen met trade binnen in je rijk wel goed. De uitdagingen qua grootte van schepen en handels mogelijkheden is wel verdwenen, helaas.
De missies zijn wel vaak hetzelfde. Er mag inderdaad wel iets meer uitdaging in.

Is iemand anders deze game nog aan het spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-05 22:03
hmartino schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:27:
Eindelijk de game gekocht. Ondanks dat ik een groot fan ben van alle 9-series had ik besloten deze game pas te kopen als hij een beetje in prijs was verlaagd.
Ik heb gekozen voor de gold versie of ultimate versie. Deze is nl hetzelfde. Al is de een niet meer verkrijgbaar als het goed is.
Het is naar mijn idee wel weer een echte anno serie! Qua produceren van goederen en het opbouwen van levels inwoners. Jammer dat de game niet zo goed ontvangen is. Ik zie wel wat kleine dingen die niet goed werken zoals de drone missies. Als je eenmaal weet hoe ze kunnen werken dan is het natuurlijk best simpel.

Ik vind de grote eilanden en oplossingen met trade binnen in je rijk wel goed. De uitdagingen qua grootte van schepen en handels mogelijkheden is wel verdwenen, helaas.
De missies zijn wel vaak hetzelfde. Er mag inderdaad wel iets meer uitdaging in.

Is iemand anders deze game nog aan het spelen?
Ik speel de game nog af en toe. De laatste update gaf een paar leuke toevoegingen. Ik vind de game ook nog steeds leuk maar speel het niet al te vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:29
Wat was de laatste update? laatste versie dat ik heb gespeeld was met de orbid dlc. En je had die extra moeilijke mode, maar die was vreselijk traag vond ik, niet ver in geraakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snoz Lombardo

Anno 1800!
[PC] Anno 1800

[ Voor 21% gewijzigd door Snoz Lombardo op 22-08-2017 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:39

heuveltje

KoelkastFilosoof

Aangezien iedereen het hier zo makkelijk vind, voel ik me nog dommer :?

Ik snap het neit, kreeg eerst die missie in die temperate baai.
Dat ging prima, alle goals gehaald. dikke winst van +800 ofzo, alles goed.

Toen moest ik naar de artic. Prima.
Establish artic base. kosten 50.000. Erm ik heb maar 30k :?

Teruggegaan naar temperate, heel dat eiland volgebouwd met werkers, en net genoeg support om alles te upgraden . +-600 man, en ruim 2.5k winst.
Spel half uur laten lopen, en genoeg om de artic te bouwen.
Maar nu heb ik daar die mijnen gebouwd en visfabriek gebouwd, winst gezakt naar E700
en nu moet ik een optical nerve fabriek bouwen, maar die kost 20k en ik ben weer blut ?

Nu kan ik dit spel wel een uur laten lopen zonder iets te doen, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn :?

Wat mis ik ? MMM astronout centrer maar weer gesloopt, dat scheelt iets aan $$

[ Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 01-08-2018 08:53 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Het idee is dat je (in mijn ervaring) continu wisselt tussen de eilanden. Arctic en de maan zijn vooral kostenposten, temperate levert het geld op.

Het helpt om te zorgen dat je de populatie upgraded (met name dus op je temperate eilanden). Klik op een huis om te zien wat ze nodig hebben en zorg (dmv transport) dat de bewoners krijgen wat ze nodig hebben. Als er voldoende is, zullen de werkers naar het volgende level groeien, wat meer inwoners en vooral fors meer inkomsten per huis betekent (hoe gelukkiger inwoners zijn, hoe meer ze betalen).

Op die manier moet je geleidelijk aan groeien - zorg dat je niet te veel overproductie hebt - en soms inderdaad wat geduld hebben om geld te sparen. Kosten drukken kan nog door de juiste bijgebouwen bij de productiegebouwen te plaatsen. Zo kun je kosten besparen op elektriciteitsgebouwen, productie verhogen (zodat je minder gebouwen nodig hebt) of juist elektriciteit besparen.

Probeer ook het volgende corporate level te halen: vaak krijg je daar wat cash bij. Ook kun je nog op een flinke eenmalige bijschrijving rekenen zodra je aandelen gaat handelen (level 12 uit m'n hoofd... maar het is even geleden).

Ik weet niet meer of de militaire missies ook geld opleveren of niet, maar zo ja dan zou dat nog een optie kunnen zijn om wat sneller aan geld te komen. Het austronaut-center heb je pas wat later in het spel iets aan, als je met upgrades van het ruimtestation gaat spelen (van de Orbit DLC dacht ik).

Oh, en alle DLCs/patches hebben het spel wel lastiger gemaakt dan bij release (of eigenlijk vooral langzamer qua groei), zeker met Veteran difficulty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Wat ik zelf merk is dat (uiteraard) een positieve cashflow en genoeg geld een van de grootste uitdagingen is als je de moeilijkheidsgraad opschroeft.

Heb je misschien een wat hoge moeilijkheidsgraad gekozen? Misschien is het dan handig om een 2e game aan te maken op een lager nivo om daar wat meer in het spel te komen en op een makkelijkere manier kan ontdekken wat bijvoorbeeld de maan te bieden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:29
Op veteran is het inderdaad erg moeilijk, omdat je je bewoners meer moet spreiden, en je het ook veel lastiger hebt om een positieve inkomensbalans te houden. Ik zou het wss kunnen met wat geduld, maar heb de game al eens uitgespeeld toen de meeste sectoren er al inzaten, en aangezien 1800 bijna uitkomt kom ik er wss niet meer toe.

Het is missschien geen traditionele Anno game, maar ik vond hem wel heel goed als een citybuilder: variatie, uitdaging, en ziet er ook gewoon goed uit. Cities skylines bijvoorbeeld zet ik een uur op, en dan besef ik dat ik hoofdzakelijk straten aan het trekken en vakjes aan het kleuren ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb destijds na de Frontiers update proberen een save game (op Hard of Veteran, weet ik niet meer) proberen te updaten. Dat was gewoon on-mo-ge-lijk. De investors die ze toen introduceerden hadden veel te veel eisen qua resources, dus ik zat meteen met gigantische onderproductie. Daardoor liepen m'n steden leeg (doei inkomsten), waren er te weinig werkers, dus nog meer onderproductie waardoor meer inwoners vertrokken enzovoorts. Ik had het een paar keer opnieuw geprobeerd met dezelfde save (eerst productie gigantisch opkrikken, dan pas de nieuwe functies aanzetten), zonder succes.

Kortom: na alle updates is het inderdaad moeilijk geworden (waar veel spelers eigenlijk bij launch al op hadden gehoopt). Typisch Ubisoft dus: het spel was een jaar na release pas in orde :)
Pagina: 1 2 3 Laatste