Gisteravond begonnen met de nieuwe Anno, eerste indruk: Wow!
Heb pas een paar uurtjes gespeeld maar mijn ervaringen tot nu toe:
+Graphics zien er prachtig uit
+Ademt meer sfeer dan 2070 (nog steeds minder dan 1404)
+Veel variatie tijdens de singleplayer (speciale mission zones, meerdere bases in verschillende zones)
-Grafisch nog niet echt optimized (heavy on RAM + VRAM)
-Aantal basic Anno settings gewijzigd? (Zo worden je spullen in de warehouse weergeven als balans en niet meer als het aantal wat je daadwerkelijk hebt).
-Een aantal stats zijn verdwenen/slecht te vinden, zo kan ik niet meer zien hoeveel mogelijke huis upgrades er zijn (alleen aantal inwoners).
Daarnaast is bijv. het systeem van huizen bouwen rond een marketplace op de schop gegaan. Hierdoor is er wel veel meer vrijheid hoe je grote wijken in kan richten (en je kunt extra grote huizen plaatsen die 4 spots gebruiken!).
Wat dus ook leuk is dat je tegelijkertijd via de world map een basis kan bouwen in bijv. een arctic zone. Hier zijn de mechanics weer net anders; je moet huizen bouwen in cirkels rond je fabrieken/productie zodat de inwoners het niet te koud krijgen. Leuk bedacht!
Zoals gezegd pas een paar uur gespeeld maar ziet er zeer veelbelovend uit!
p.s. Iemand er al achter hoe je de inventory van je schepen kan zien en er spullen mee kan transporteren? Ik kan met geen mogelijkheid iets mijn schip krijgen of zien wat er in zit?