Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Cubic X schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:53:
[...]

Jup, zoals Racemol ook zegt moet je met je Honor die scrolls/brieven/rechten kopen en vervolgens per boot naar die Sultan brengen. Volgens mij krijg je die specerijenboerderijen al bij de tweede keer.
Heb het voor mekaar :) Bedankt voor de info! Ben nu lekker spice aan het maken op men velden in het uiterste Zuiden. Hopelijk zullen de Citizens het appreciëren :D

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
0108daniel schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 12:58:
Oke bedankt!
Ik heb ToolOne maar de verkeerde versie, ik denk dat ik ToolOne2 moet hebben maar waar kan ik die vinden?
Uiteraard heb ik via google gezocht en via de duitse site's alleen niets kunnen vinden.

EDIT: ik heb het gevonden, alleen wanneer ik de map speel heb ik geen missie dus weet ik niet wat het doel is.
Hoe kan ik dat toevoegen? dan bedoel ik niet een quest maar bijvoorbeeld voor 200 nomaden zorgen etc.

Iemand die dat weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vale vista
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 22:00
Hallo,

Ik heb een GTX 295 gekocht ter vervanging van mijn oude geforce 9500GT.
Echter als ik het spel opstart krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/34y2xit.jpg

Eilanden kleuren en vlaggen kloppen niet. ik heb de nieuwste drivers dus ik snap het probleem niet.
Weet iemand een oplossing hier voor?

[ Voor 28% gewijzigd door Vale vista op 01-07-2011 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik ook telkens met een GTX285

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-10 16:13
Wellicht helpt het om Anno in DirectX 9 te starten ipv in Directx 10.

Zie hier: http://www.overclock.net/...-problem-anno-1404-a.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacul
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:02
Ik heb het zelfde probleem met een HD5770 (CrossFire). Soms is het weer een tijdje goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vale vista
Soms laad ie mijn savegames ook niet, de games die ik met mijn oude 9500GT heb gespeeld werken niet altijd op mijn GTX 295. en ik heb nog een bultje bugs gevonden in het spel. Zoals dat als een van de tegenspelers weg is gespeeld er een onbekende haven in het noordwesten bij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Ook ik heb de Nvidia Geforce 295 GTX, maar ik heb gelukkig nooit problemen met savegames o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Ik ben ook maar weer eens begonnen met Anno 1404 en ben weer zeer verslaafd eraan geraakt.
Het lastige vind ik nog wel om alle bewoners tevreden tehouden, door middel van de handelsroutes. Moet nu hele tijd dates van ene eiland naar andere brengen en zelfde geldt voor coal.

Wat me ook opvalt is de plaatsing van gewassen en gebouwen om zo goed mogelijk met de ruimte om te gaan: Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/330tqqb.jpg

Zoals dit bijvoorbeeld, zit dit nu (van links naar rechts):
- Bakery
- Farm
- Mill?

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10 21:14

M2M

medicijnman

Vincitore schreef op maandag 04 juli 2011 @ 16:46:
Ik ben ook maar weer eens begonnen met Anno 1404 en ben weer zeer verslaafd eraan geraakt.
Het lastige vind ik nog wel om alle bewoners tevreden tehouden, door middel van de handelsroutes. Moet nu hele tijd dates van ene eiland naar andere brengen en zelfde geldt voor coal.

Wat me ook opvalt is de plaatsing van gewassen en gebouwen om zo goed mogelijk met de ruimte om te gaan: [afbeelding]

Zoals dit bijvoorbeeld, zit dit nu (van links naar rechts):
- Bakery
- Farm
- Mill?
handelsroutes opzetten in driepunt. Halen bij je productie eiland, afleveren bij de bevolking en vervolgens nog even langs lord northborough (of die andere knakker) om je excess goederen te verkopen. Gewoon zorgen voor overmaat.

En de template van hierboven is inderdaad bakery farm farm mill, met de bakery aan de weg. De bakery heeft 1 mill nodig voor 100% productie. De mill heeft twee farms nodig om 100% te draaien. En met de groottes van de gebouwen en gewasvelden in acht genomen is dit de meest efficiente setup. Heerlijk vierkant, stackbaar en geen overschot van tussenproducten.

edit: als je winst wil maken, zou je bijvoorbeeld parels kunnen rapen en daar kettingen van kunnen maken. Op eigen eiland te koop aanbieden voor de hoofdprijs, en een handelsroute naar de lord northborough voor de excess. Dat levert je een gigantische bult goudstukjes op. Je behaalt een behoorlijk netto resultaat zo, en je hoeft niets bij te vullen.

[ Voor 12% gewijzigd door M2M op 04-07-2011 16:52 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
M2M schreef op maandag 04 juli 2011 @ 16:50:
[...]

handelsroutes opzetten in driepunt. Halen bij je productie eiland, afleveren bij de bevolking en vervolgens nog even langs lord northborough (of die andere knakker) om je excess goederen te verkopen. Gewoon zorgen voor overmaat.

En de template van hierboven is inderdaad bakery farm farm mill, met de bakery aan de weg. De bakery heeft 1 mill nodig voor 100% productie. De mill heeft twee farms nodig om 100% te draaien. En met de groottes van de gebouwen en gewasvelden in acht genomen is dit de meest efficiente setup. Heerlijk vierkant, stackbaar en geen overschot van tussenproducten.

edit: als je winst wil maken, zou je bijvoorbeeld parels kunnen rapen en daar kettingen van kunnen maken. Op eigen eiland te koop aanbieden voor de hoofdprijs, en een handelsroute naar de lord northborough voor de excess. Dat levert je een gigantische bult goudstukjes op. Je behaalt een behoorlijk netto resultaat zo, en je hoeft niets bij te vullen.
In driepunt werkt bij mij niet want heb nooit teveel over, eerder te weinig:P Moet men eilanden maar eens volproppen met allerlei farms!
Daarnaast is men map te verspreid qua resources om echt goed te gaan denk ik :(

Wat ik me ook nog afvraag: ben nu begonnen op een eiland met Hemp, cider en wheat en daarna uitgeweken naar de spices en dates voor de nomads te kunnen ontwikkelen.
Maar wat is nu ideaal qua eiland om op te beginnen? Zoals ik zei hemp/cider en daarna super snel naar spices/dates of iets anders?

[ Voor 10% gewijzigd door Vincitore op 04-07-2011 17:33 ]

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
@Vincitore: dat hangt van jezelf af of je meer nomad wil of patracians.
Meestal zorg ik voor zo veel mogelijk eiland gelijk in 1 keer te maken zodat andere weinig kans hebben om op mijn 'favorieten' eiland dingen te bouwen.
De nomands zijn niet zo intressant omdat hun maar een paar keer kunnen upgraiden en niet zo heel veel nodig hebben.
Daarintegen hoe meer nomands je heb ipv de overige bevolking des te meer stijgt je geld.
Zwervers kan je weigeren maar daardoor kunnen ze na een tijdje wel je stad aanvallen hoewel weigeren je voor de personen die er wonen meer geld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
0108daniel schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 12:40:
@Vincitore: dat hangt van jezelf af of je meer nomad wil of patracians.
Meestal zorg ik voor zo veel mogelijk eiland gelijk in 1 keer te maken zodat andere weinig kans hebben om op mijn 'favorieten' eiland dingen te bouwen.
De nomands zijn niet zo intressant omdat hun maar een paar keer kunnen upgraiden en niet zo heel veel nodig hebben.
Daarintegen hoe meer nomands je heb ipv de overige bevolking des te meer stijgt je geld.
Zwervers kan je weigeren maar daardoor kunnen ze na een tijdje wel je stad aanvallen hoewel weigeren je voor de personen die er wonen meer geld krijgt.
Ja ik probeer om ook zoveel mogelijk eilanden als eerste in mijn bezit te krijgen. Bouw meteen al een warhouse op de eilanden met wheat/dates/spices en begin dan met cider & hemp voor de eerste behoefte.

Had laatst leuk eiland, bouwt een tegenstander ook warehouse maar dan aan andere kant van het eiland :+
Die tegenstanders gaan in het begin vet snel, dus soms lastig om bij te houden en gaan de eilanden er als een gekke vandoor :(

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Oke dan begin je in ieder geval goed!
Oh bij mij is dat nog nooit gebeurd, STEL je bouwt zelf op een eiland waar al iemand anders zit dan gaat gelijk je reputatie eraf, dat zou je dan ook bij hem kunnen doen als hij op jou eiland bouwt :P
Klopt ze gaan in het begin snel, als je het goed onder de knie heb dan word je er steeds beter in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
0108daniel schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:35:
Oke dan begin je in ieder geval goed!
Oh bij mij is dat nog nooit gebeurd, STEL je bouwt zelf op een eiland waar al iemand anders zit dan gaat gelijk je reputatie eraf, dat zou je dan ook bij hem kunnen doen als hij op jou eiland bouwt :P
Klopt ze gaan in het begin snel, als je het goed onder de knie heb dan word je er steeds beter in.
Lukt ook niet altijd hoor! Sla ook vaak de plank mis waardoor ik eindig met klote eilandjes waarbij ik alles apart moet verbouwen en verschepen!

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Haha dat heb ik ook soms, gebeurd trouwens zelden dat ik iemand aanval waardoor ik een eiland over kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Gewoon je tegenstander crushen wanneer je een eiland van hem wilt :P . Handigste is om een paar grote oorlogsschepen te bouwen, te upgraden (door die attainments) en vervolgens de havens op het hoofdeiland van je rivaal blokkeren. Gewoon een stuk of 3-4 oorlogsboten per haven er voor laten patrouilleren zodat er geen boot meer in of uit kan, op deze manier raakt zijn voedsel/grondstoffen op én heeft hij geen kans om troepen te sturen naar het eiland ;) O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Goed idee Cubic!
Meestal hebben hun wel al wachttorens dus die moeten eerst kapot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik dus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:14
Ik ben sinds kort ook weer begonnen, speel venice maar dan een ultieme sandbox. (large easy island met veel resources)

Ben nu bezig met 7500 noblemen, heb al 8500 patricians, nu nog wat extra noblemen productie fixen en klaar is kees :)

Heb nu 18 van die vierkante brood structuren op 1 eiland, het is 1 groot vierkant blok dat brood blijft maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Doe je goed!
Hoe kunnen jullie eigenlijk die 'sandbox' spelen?
Ik speel het al vanaf het begin maar ik heb dat nooit kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
0108daniel schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 23:33:
Doe je goed!
Hoe kunnen jullie eigenlijk die 'sandbox' spelen?
Ik speel het al vanaf het begin maar ik heb dat nooit kunnen vinden.
Continious games bedoeld hij waarschijnlijk. Dan kan je gewoon vrij spelen, zonder bepaalde doelen. De doelen kan je overigens ook zelf instellen bij een continious game :) . Gisteren ook weer begonnen met een nieuw spel, heb momenteel 18.900 inwoners :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik dus
Ja ik speel een continious game, alleen dan een vrij makkelijke :)
Heb mezelf wel een aantal doelen gesteld: 1 imperial cathedral (gehaald) 1 sultans mosque (is bezig) 10000 envoys (zit op 6000) 10000 noblemen (zit op 7500 binnenkort) en 30000 bewoners totaal.

EDIT:

een screenshotje van mijn brood productie, 18 stuks en nog houdt het niet over >.<

Afbeeldingslocatie: http://img215.imageshack.us/img215/6443/screenshot0012x.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door ik dus op 06-07-2011 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Oke bedankt!
Ik speel dat dan ook alleen ik speel wel met een doel (50 quests) want zonder quests vind ik er niets aan omdat je dan voor niets aan het spelen bent :)
Dat is heeeeeel wat brood productie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik dus
Update, na een middagje bezig zijn, heb ik nu 10000 envory een sultans mosque en 30000 bewoners, nu die 10000 noblemen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Kan je een screenshot maken? (A)
Ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet.
Hoeveel sta je bijvoorbeeld in de + ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik dus
Een kleine sfeer impressie van mijn oosterse haven.
Afbeeldingslocatie: http://img40.imageshack.us/img40/7594/screenshot0014b.jpg
Het oude gedeelte van de oosterse stad.
Afbeeldingslocatie: http://img148.imageshack.us/img148/3130/screenshot0015c.jpg
En hier moet het nieuwe gedeelte komen.
Afbeeldingslocatie: http://img543.imageshack.us/img543/3646/screenshot0016d.jpg
Oude gedeelte westerse stad.
Afbeeldingslocatie: http://img638.imageshack.us/img638/2992/screenshot0017r.jpg
En het nieuwe gedeelte :)
Afbeeldingslocatie: http://img268.imageshack.us/img268/7255/screenshot0018ot.jpg
Het oudste gedeelte van de oosterse stad.
Afbeeldingslocatie: http://img16.imageshack.us/img16/2026/screenshot0019h.jpg

Zoals te zien sta ik nu 1500+ maar dit is met iedereen op super happy, als ik noblemen en envoys 1 stapje omlaag gooi krijg ik zo 4000+ :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Zozozozozozo dat ziet er goed uit allemaal!
Je heb ook veel eilanden zie ik en weinig tot geen tegenspelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
En zo te zien heb je ook brand/plague/tornados enzo uitgezet.

Want als er bij jou op het hoofdeiland brand uitbreekt ben je je halve stad kwijt door die lange routes....

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Man man, wat verslijten die Patricians veel garnments zeg!! Niet normaal hoeveel je daar van aan moet slepen.
Dit lukt me dan dus ook totaal niet, er zit altijd weer een tekort aan garnments.

Heb nu al wel 6-7 hemp plantages en 3 garnments makers. Misschien nog maar een paar erbij plaatsen dan :+

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Laatst online: 03-10 21:14

M2M

medicijnman

Vincitore schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 15:44:
Man man, wat verslijten die Patricians veel garnments zeg!! Niet normaal hoeveel je daar van aan moet slepen.
Dit lukt me dan dus ook totaal niet, er zit altijd weer een tekort aan garnments.

Heb nu al wel 6-7 hemp plantages en 3 garnments makers. Misschien nog maar een paar erbij plaatsen dan :+
Je kunt de tabellen opzoeken hoeveel van alles er nodig is per type inwoner. Dan kun je eenvoudig even uitrekenen hoeveel plantages je nodig hebt om net een overvloed te draaien.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
M2M schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 15:45:
[...]

Je kunt de tabellen opzoeken hoeveel van alles er nodig is per type inwoner. Dan kun je eenvoudig even uitrekenen hoeveel plantages je nodig hebt om net een overvloed te draaien.
Ik ga vanavond even kijken hoe en wat qua aantal inwoners en wat ik dan nog het beste er bij kan maken :)

Nu moet ik eerst ff reizen voor een soll. gesprek, dan weer terug eten en dan weer Anno 1404 spelen :+
Ben er best wel weer verslaafd aan geraakt, je merkt niet echt dat je er alweer 2 uur non-stop mee bezig bent :D

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Laatst online: 15:20
himlims_ schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:52:
heb beknopt schrijven opgesteld voor gamen onder linux;
http://twk.rs/T1wv
Zit dit topic te lezen omdat ik deze game ook wil gaan spelen ( onder Ubuntu ).
Bedankt voor je beschrijving ga ik eens proberen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik dus
ipazza schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 14:55:
En zo te zien heb je ook brand/plague/tornados enzo uitgezet.

Want als er bij jou op het hoofdeiland brand uitbreekt ben je je halve stad kwijt door die lange routes....
ik speel inderdaad een hele makkelijke sandbox, grote eilanden, geen tegenstanders, en geen rampen behalve zand- en onweersstorm. (al kan er in een onweersstorm af en toe ook brand uitbreken)

Als ik ook nog eens alle tegenstanders van de eilanden af had moeten trappen, was ik nog wel even bezig geweest :P

En mijn enige doel is ook om zoveel mogelijk mensen in mijn stad te krijgen en om in alle behoeften te voorzien, al beginnen de eilanden wel redelijk vol te raken. Misschien moet ik in het noorden ook eens met noria's gaan werken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
In het noorden met de noria's? werkt dat dan ook?
Dacht dat dat alleen op de orient eilanden konden, dus die in het zuiden met het zand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
0108daniel schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 19:17:
In het noorden met de noria's? werkt dat dan ook?
Dacht dat dat alleen op de orient eilanden konden, dus die in het zuiden met het zand.
Lijkt me niet echt te werken volgens mij. Noria's zorgen voor vruchtbare grond maar dat is al in het Noorden aanwezig

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Dat moet je dan tegen 'ik dus' zeggen Vincitore :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Even nog een vraagje, hoe kan je voor een groot gedeelte op het water bouwen zoals onderstaande afbeelding:

http://g2w.ubi.com/anno14...675-94d7-f559178c4fd7.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door 0108daniel op 07-07-2011 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
0108daniel schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 22:06:
Even nog een vraagje, hoe kan je voor een groot gedeelte op het water bouwen zoals onderstaande afbeelding:

Ziet er inderdaad wel tof uit!
Zou echt zo handig zijn om je hele haven zo uit te breiden, kom nu echt al weer ruimte tekort met standaard stukje van eerste warehouse

[ Voor 16% gewijzigd door Vincitore op 07-07-2011 22:10 ]

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

kon je niet dock maken en daar dan op bouwen?

*Guussieboy heeft een tijd lang geen Anno 1403 meer gedaan*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Inderdaad, met al die bootjes/boten die ertussen varen haha.
Ik zal eens kijken of het met een dock lukt, laat het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-09 13:21

Dreanor

Joene

0108daniel schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 22:06:

Kan je niet. Dit is de stad venice zoals je ook de orient stad hebt en die guide stad (ofzo). Deze zijn prebuild en kan je zelf niet maken helaas. Ja, het is lang geleden dat ik Anno gespeeld heb dus ik weet de namen niet precies.

Wat ik wel weet was dat ik erg teleurgesteld in Anno Venice was omdat ik dacht dat Venice buildings erbij kregen en je dus zoals in bovenstaande screenshot kon bouwen, wat dus niet het geval is!

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Oooke duidelijk.
Schijnt dat Venice meer geschikt was voor de multiplayer die erbij kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Gropah schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 22:12:
kon je niet dock maken en daar dan op bouwen?

*Guussieboy heeft een tijd lang geen Anno 1403 meer gedaan*
*Mierenneukmodus* Het is Anno 1404 :+
Maar jammer dat het niet werkt, zou echt wel tof zijn.

Een dock kan voor in het water, maar dan heb je alsnog maar de ruimte die je vanaf je eerste warehouse hebt.
Vanuit daar kan je het water in bouwen, voor de rest geen opties om deze ruimte te vergroten :(
Cubic X schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 10:24:
Dat wat je in die screenshot ziet is een hack, geloof dat je die wel ergens kan downloaden.
Ik plaats wel gewoon een harbour office aan andere kant van eiland, ga ik daar wel lekker verder bouwen :+

[ Voor 22% gewijzigd door Vincitore op 08-07-2011 12:03 ]

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Dat wat je in die screenshot ziet is een hack, geloof dat je die wel ergens kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik dus
Vincitore schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 21:23:
[...]

Lijkt me niet echt te werken volgens mij. Noria's zorgen voor vruchtbare grond maar dat is al in het Noorden aanwezig
Kijk vruchtbare grond is er in het noorden wel, maar per noria wordt de productie van je farms verhoogt, als je maar genoeg noria's in de buurt van een farm hebt dan heb je per farm nog maar 1 field nodig en dat is natuurlijk handig als je ruimte wilt besparen.

Heb in het zuiden nu 1 eiland waarbij ik dit gebruik omdat het hele eiland inmiddels propvol met dadelsfarms zou zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
ik dus schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 14:13:
[...]

Kijk vruchtbare grond is er in het noorden wel, maar per noria wordt de productie van je farms verhoogt, als je maar genoeg noria's in de buurt van een farm hebt dan heb je per farm nog maar 1 field nodig en dat is natuurlijk handig als je ruimte wilt besparen.

Heb in het zuiden nu 1 eiland waarbij ik dit gebruik omdat het hele eiland inmiddels propvol met dadelsfarms zou zitten.
Dus als ik het goed begrijp kan je noria's in het noorden plaatsen? Waarbij je bijv. 2 crop farms hebt met een bepaalde opbrengst, waarbij je met een noria naar 1 crop farm kan gaan?
zou wel ideaal zijn, kom nu zelfs nog wel beetje in de knoei met de ruimte op een bepaald eiland :P

[ Voor 6% gewijzigd door Vincitore op 08-07-2011 16:42 ]

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik dus
Nouja je de opbrengst van je gebouw (de farm) wordt nooit hoger dan 100%, om dit in in het zuiden te bereiken is 1 noria nodig in het noorden geen. Wanneer je minder velden bij een farm bouwt zal de productie onder de 100% zakken, nu kan je dit weer goed maken door meer velden te bouwen maar je kan ook noria's bouwen. Die nemen minder ruimte in omdat ze effect hebben op meerdere farms.

Afbeeldingslocatie: http://img703.imageshack.us/img703/1057/screenshot0020y.jpg

Te zien zijn mijn dadel en melk farms, met vele noria's zo dat er slechts 1 veld per farm nodig is, in totaal zijn 30 dadel farms en 28 milk farms te zien die mijn oosterse bevolking voorzien. Nadeel van deze manier van werken is dat al die noria's geld kosten :(

[ Voor 35% gewijzigd door ik dus op 08-07-2011 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er niet ergens een of andere .cfg file ofzo waar je de 'range' van je eerste warehouse wat betreft havengebied kunt vergroten? Dan kun je in ieder geval je torens en kranen enzo verder de zee op bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Die rottige corsairs ook altijd, meteen vanaf het begin je boten aanvallen. Net als je je trade route vanuit zuiden met spices opzet richting het Noorden.

Het geld heb ik ook niet echt om ze af te betalen (4000 voor piraten tegenover 10.000 cash)

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa4jv
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:49
Te zijner tijd een oorlogsvlootje voor hun haven stationeren helpt ook wel.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
pa4jv schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 23:40:
Te zijner tijd een oorlogsvlootje voor hun haven stationeren helpt ook wel.. ;)
Hm ja en dan 1 voor 1 afknallen :+ Zij krijgen er geen nieuwe schepen bij toch?

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa4jv
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:49
Vincitore schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 23:47:
[...]

Hm ja en dan 1 voor 1 afknallen :+ Zij krijgen er geen nieuwe schepen bij toch?
Geen flauw idee, maar als jij een vlootje voor hun haven legt komt er niets door natuurlijk.
Moet het toch ook maar weer eens gaan oppakken, is lang geleden! :)

Dag sociaal leven. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die piratenschepen spawnen volgens mij niet persé bij dat eiland....?

Als ze op 'weak' staan, laten ze je schepen gewoon weer doorvaren na een paar keer schieten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Die piratenboten spawnen gewoon random inderdaad, ik blokkeer meestal de haven van die piraten met twee grote oorlogsschepen. Echt heel effectief is het blokkeren van de haven van de piraten niet, maar ze zijn toch zo gescript dat die boten uiteindelijk naar hun haven willen (waar ze vervolgens compleet afgeknald worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Hoe stel je in dat de boten elke boot afknallen zondat dat je daar een opdracht voor geeft?

Ik zie wel staan dat 'Enemies are pursued' of iets in die strekking, maar dan gaan ze niet elke piratenboot die ze zien standaard schieten?
Ik heb nu dat als ze een trading ship escorteren, worden de boten beschoten door de piraten, en dan varen ze gewoon door zonder dat ze die piratenschepen laten zinken :(

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 00:32:
Is er niet ergens een of andere .cfg file ofzo waar je de 'range' van je eerste warehouse wat betreft havengebied kunt vergroten? Dan kun je in ieder geval je torens en kranen enzo verder de zee op bouwen
Daar ben ik ook weleens benieuwd naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vale vista
ipazza schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:41:
Ik kijk vaak op moddb.com maar ik heb daar nog nooit een Anno mod voorbij zien komen. Is Anno een NO MODDING community ?

Had gehoopt dat iemand een mod zou maken dat je zelf venetians kan bouwen.
Ik zal je zeggen waarom ere geen mods zijn...
Simpel weg omdat het bijna onmogelijk is om mods te installeren zonder dat je ''Game modding detected, Achievements deactivated'' melding krijgt waarbij de mods ook niet werken dus de game is bijna niet te modden, Alleen de niet gepachste versie kon je modden. Alleen daar zaten heel wat bugs in een stuk of wat achievements waardoor je em sowieso niet uit kon spelen. Met de nieuwste patch is dat verholpen maar je kunt de game dus niet modden.

Ik hoop dat ze weer es een nieuwe patch uitbrengen voor wat achievements. Die ene dat je ''Incognito'' moet uitspelen met nog 30 min op de teller werkt bijvoorbeeld niet. Heb al een paar keer met nog ruim 30 mins op de teller uitgespeeld maar nog nooit dat achievements gekregen..... :(

EDIT: Weet oemand hoe je in WorldEditor2 gebouwen op je eilanden kunt neerzetten? heb wel iets van Prebuilt Island gezien maar daar snapte ik geen reet van. Ook varen de schepen soms naar de rand in custom maps. Iemand die daar iets van weet?

[ Voor 19% gewijzigd door Vale vista op 10-07-2011 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Hulp gezocht!

Na een storm die over mijn stad raasde is er een inferno uitgebroken!
Wat kan je hier tegen doen behalve wachten totdat ze dit blussen (lees: nooit)

Afbeeldingslocatie: http://i795.photobucket.com/albums/yy235/Vincitore/th_screenshot0003.jpg

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-09 13:24
Huisjes omheen weghalen en gecontroleerd uitlaten branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik dus
Een brandweer bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Ik zie dat je geen brandweer heb, anders inderdaad de huisjes weghalen.
Of in het vervolg te tornado's uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Madje schreef op maandag 11 juli 2011 @ 10:37:
Huisjes omheen weghalen en gecontroleerd uitlaten branden?
Had het snel geprobeerd inderdaad, maar ongeveer een kwart was verwoest, andere kwart was beschadigd.

Maar inderdaad, had een brandweer moeten bouwen. Maar kwam opeens een sandstorm met onweer en toen ging het mis :D

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Hoe kan je er eigenlijk voor zorgen dat de zwervers weg blijven?
Als ik ze annuleer moet ik 25000 betalen maar dat krijg ik ook terug van de inwoners.
Tijdje later komen ze terug als banditen maar ik mag ze ook binnen laten, dat doe ik dan en dan sta ik opeens weer dik in de min.
Eruit schoppen krijg je hetzelfde.
Hoe doen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik dus
Als ik geld nodig heb, stuur ik ze weg en verdien 25000 die de inwoners aan mij geven.
Als ik geen geld nodig heb, dan laat ik ze bijna altijd binnen omdat ze extra house upgrades leveren, en dat betekent meer betalende inwoners.
Je moet je alleen wel realiseren dat als je ze toelaat je ook een alms house moet bouwen, deze is in het 2e gebouwen menu te vinden. Dit huis heeft vis, cider, geloof en een marktplaats nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

0108daniel schreef op maandag 11 juli 2011 @ 21:37:
Hoe kan je er eigenlijk voor zorgen dat de zwervers weg blijven?
Als ik ze annuleer moet ik 25000 betalen maar dat krijg ik ook terug van de inwoners.
Tijdje later komen ze terug als banditen maar ik mag ze ook binnen laten, dat doe ik dan en dan sta ik opeens weer dik in de min.
Eruit schoppen krijg je hetzelfde.
Hoe doen jullie dit?
Ik laat ze er gewoon in en ik bouw een alms house.
Zo krijg je extra citizenships en kosten ze veel minder van je tax income. ;)

Verder als je ze weigert dan krijg je juist geld en als je dan terug komen kan je ze weer weigeren en militair verslaan. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Oke, ja die gebouwen heb ik ook.
Zal er eens op letten, misschien moet ik wel meer van die gebouwen hebben.
Klopt daar was ik al achter :P jammer dat ik toen nog geen militairen had haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

0108daniel schreef op maandag 11 juli 2011 @ 21:50:
Oke, ja die gebouwen heb ik ook.
Zal er eens op letten, misschien moet ik wel meer van die gebouwen hebben.
Klopt daar was ik al achter :P jammer dat ik toen nog geen militairen had haha.
Een alms house geeft 500 beggers een plek en meestal komen ze in groepen van z'n 200.
Als het alms house gewoon in het bereik van een kerk en marktplaats hebt staan dan gaan de beggers daar zitten en krijg je je extra citizenships. Ze kosten vrijwel niks in het onderhoud dus weigeren is juist stom om te doen. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Bedankt!
Dan blijven ze maar lekker warm in mijn stadje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Waar is eigenlijk de speed/-25% slowdown voor en wat doet het?
En kan je ergens zien welke archiefments je allemaal al heb gekocht? zonder dat je steeds dubbele koopt en ze naar die arabier brengt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vale vista
0108daniel schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 01:16:
Waar is eigenlijk de speed/-25% slowdown voor en wat doet het?
En kan je ergens zien welke archiefments je allemaal al heb gekocht? zonder dat je steeds dubbele koopt en ze naar die arabier brengt?
Simpel, zorgt ervoor dat in dezelfde tijd 25% meer goederen wordt geproduceerd voor elk gebouw waarvoor je dat gekocht hebt. Kan een hoop geld besparen. (op het eiland waar je het hebt geactiveerd dan he ;) )

[ Voor 5% gewijzigd door Vale vista op 12-07-2011 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-08 18:29
volgens mij bedoeld 0108daniel die zeilen.
Een volgeladen schip vaart veel langzamer als een leeg schip en dit wordt door de -25% slowdown dus voor 25% verminderd. de snelheid is dat deze 25% sneller wordt.
Ze doen dus eigenlijk het zelfde alleen dan met een andere naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Klopt thvers dat bedoelde ik.
Oke, dan kan ik ook net zo goed de zeilen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
thvers schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 16:55:
volgens mij bedoeld 0108daniel die zeilen.
Een volgeladen schip vaart veel langzamer als een leeg schip en dit wordt door de -25% slowdown dus voor 25% verminderd. de snelheid is dat deze 25% sneller wordt.
Ze doen dus eigenlijk het zelfde alleen dan met een andere naam.
Dat is handig om te weten! :+
Die Occidental fleet is echt traag, vergeleken met de Oriental fleet, dus bouw nu alleen nog maar Oriental style :D

Daarnaast, zo'n large trading ship (Occidental) heeft dat nu ook nog voordeel? Ja ok, hij kan meer kwijt dan die kleinere bootjes, maar kost ook een fortuin om te maken en te onderhouden :(

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik dus
Ik gebruik bijna alleen nog maar oriental trading ships, caravals waar mogelijk omdat ze maar 3 slots hebben en maar 10 aan onderhoud kosten. En large oriental trading ships waar meer ruimte nodig is, dit zijn volgens mij ook de snelste schepen in het hele spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Maar wanneer zou het ideaal zijn om de large trading ships te gaan maken en te gebruiken?

Heb nu een stuk of 4-5 losse die allemaal op andere routes varen voor bier/brood/dates/coffee etc.

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik dus
Vanaf het moment dat je kleinere schepen vol raken wat ik had bij dadels (2 slots) en melk (ook 2).
Of wanneer je aangevallen wordt door de corsairs, zo'n large oriental trading ship kan een corsair boot kapot maken.
Of wanneer je gewoon snelle boten wilt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
ik dus schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 21:41:
Vanaf het moment dat je kleinere schepen vol raken wat ik had bij dadels (2 slots) en melk (ook 2).
Of wanneer je aangevallen wordt door de corsairs, zo'n large oriental trading ship kan een corsair boot kapot maken.
Of wanneer je gewoon snelle boten wilt :+
Ga ik even diplomatic ranks sparen om dat ding te kunnen maken, samen met de Noblemen :+
Anders heb ik er geen kanonnen in voor die rot piraten :D

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had nog een aantal vragen over Anno 1404!
Als eerst over een quest. Soms krijg ik een quest dat er iemand wordt gezocht in
een van mijn steden. Hoe vind ik die persoon?

En verder... hoe the hell krijg je 5000 noblemen (bij 'master builder')? ik heb er nu 3540
op mijn eiland (gepropt) en ze upgraden niet meer verder :'(

En *eindelijk* de laatste: ik ben perongeluk in een overzicht gekomen waarin je kunt zien hoeveel
nobleman/patricians/peasunts er per eiland zitten. Alleen ik kan hem niet meer vinden O-) weet
iemand die te vinden?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Ik kan alleen je vraag over de quest beantwoorden.
Heel simpel gezegd gewoon de persoon opzoeken.
Het kan nog makkelijker.
Scrol de camera zo dicht mogelijk bij de huizen.
In de map wordt het witte vierkantje behoorlijk klein.
Hou dan de muis over die man/vrouw die de quest aanbied (links in beeld)
Onderin de map gaan dan rode rondjes knipperen.
Zorg dat het witte vierkantje in het rode knipperende rondje komt.
Kijk dan in je stad en zoek de persoon die blauw van kleur is waardoor hij makkelijker de vinden is.
Mocht je hem nog niet zien dan hou je je scrolletje van je muis ingedrukt en draai je de camera een beetje.
Laat even weten of het gelukt is:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vale vista
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:34:
Ik had nog een aantal vragen over Anno 1404!
Als eerst over een quest. Soms krijg ik een quest dat er iemand wordt gezocht in
een van mijn steden. Hoe vind ik die persoon?

En verder... hoe the hell krijg je 5000 noblemen (bij 'master builder')? ik heb er nu 3540
op mijn eiland (gepropt) en ze upgraden niet meer verder :'(

En *eindelijk* de laatste: ik ben perongeluk in een overzicht gekomen waarin je kunt zien hoeveel
nobleman/patricians/peasunts er per eiland zitten. Alleen ik kan hem niet meer vinden O-) weet
iemand die te vinden?

Alvast bedankt!
Die persoon heeft een blauw randje om zich heen, maar je moet er als de kippen bij zijn zodra je de quest krijgt want dan lopen ze in de buurt van de rode cirkel.

Dat mensjes per eiland kun je vinden in je marketplace, dat bovenste tabje.

Weet iemand hoe je de Prebuilt Island funtie in WorldEditor2 werkt? want ik wil mijn eilandjes bebouwen alleen ik snap niet hoe dat werkt, kan iemand t ff uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yes! het is gelukt, bedankt voor de tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vale vista
graag gedaan hoor! maar weet iemand hoe je in de editor op je eilanden kan bouwen? dit kon in 1602 wel, en weet iemand hoe de prebuilt island functie werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Wat bedoel je met 'de editor op je eilanden' ?
Je kan op je eilanden met de editor wel de dingen aangeven wat je erop kan verbouwen.
De prebuilt island functie weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ben net weer eens met anno begonnen, nu een continuous game. Probleem is dat als ik de orient probeer te koloniseren, er geen oriental warehouse komt, maar een normale. Heb gewoon hout enzo in schip gedaan, maar wil niet... Iemand enig idee? Is dit een bug of mijn fout:P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-10 17:51
Sj44k13 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 21:36:
Ben net weer eens met anno begonnen, nu een continuous game. Probleem is dat als ik de orient probeer te koloniseren, er geen oriental warehouse komt, maar een normale. Heb gewoon hout enzo in schip gedaan, maar wil niet... Iemand enig idee? Is dit een bug of mijn fout:P?
Eerste warehouse dat je bouwt is geen "oriental" maar een regulier warehouse. Verdere warehouses die je bouwt op het eiland zijn wel "oriental" (alhoewel je ook gewoon reguliere warehouses kunt bouwen daar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
ZiSE schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 21:39:
[...]

Eerste warehouse dat je bouwt is geen "oriental" maar een regulier warehouse. Verdere warehouses die je bouwt op het eiland zijn wel "oriental" (alhoewel je ook gewoon reguliere warehouses kunt bouwen daar).
Ik heb een normaal warehouse neergezet, hoe maak ik dan nu een orientale? Bij de missies was dit ooit wel uitgelegd maar is lang geleden :S
edit: ik moet de vizier nog spreken:P

[ Voor 4% gewijzigd door Cobiwan op 22-07-2011 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Ja je moet eerst naar de vizier en wat flyers geven van die Lord Richard huppelepup :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vale vista
iemand al een demo van 2070 gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik dus
Sj44k13 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 21:44:
[...]

Ik heb een normaal warehouse neergezet, hoe maak ik dan nu een orientale? Bij de missies was dit ooit wel uitgelegd maar is lang geleden :S
edit: ik moet de vizier nog spreken:P
Als je een eiland koloniseert met een normaal schip, dan krijg je een normaal warehouse, als je met een oriental schip een eiland koloniseert krijg je een oriental warehouse :o

Om aan je eerste oriental schip te komen moet je zoals eerder gezegd zo'n dingetje van die lord kopen en die naar die oosterse vent brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Vale vista schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 17:00:
iemand al een demo van 2070 gezien?
Ik had ergens gelezen dat er geen demo uitkomt maar gelijk het spel.
Dat spel zou in de winter uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vale vista
0108daniel schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 18:30:
[...]

Ik had ergens gelezen dat er geen demo uitkomt maar gelijk het spel.
Dat spel zou in de winter uitkomen.
Dat ie in oktober uitkwam wist ik, maar dat de demo gelijktijdig uitkomt niet, :-( dan ga ik zowieso dat spel meteen kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-10 12:58

Hoogie2004

Whohooooo

Ben sinds kort weer Anno 1404 aan het spelen, erg leuk. Moet alleen opnieuw beginnen omdat mijn 6000 inwoners over 3 eilanden totaal niet meer te managen zijn :( Daarentegen maak ik nu 1500+ gold coins winst op taxes, en heb 190.000 coins totaal in ongeveer 4 a 5 uur spelen :)

Iemand goede layouts voor steden te bouwen, ik wil in de volgende game een Supply eiland bouwen, en een eiland met de mensen op...

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
In mijn continuous game zijn alle eilanden met silk en clay bezet... erg onhandig. Is hier iets aan te doen? Zie geen zaden ofzo die ik kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 13:35
Op het dobbelsteentje klikken bij die Orient vent. Dan kun je andere dingen kopen. Dit kost je wel geld maar op die manier veranderd het aanbod.

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Sj44k13 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:09:
In mijn continuous game zijn alle eilanden met silk en clay bezet... erg onhandig. Is hier iets aan te doen? Zie geen zaden ofzo die ik kan kopen.
Het eiland overkopen (als je Venice hebt) of anders het eiland leeg vegen met een leger :9 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roggel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Hallo! Ik heb door dit topic door te spitten veel geleerd om zo efficiënt mogelijk te bouwen. Alleen ik stuit nu op een probleem bij mijn Brood productie.

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2luygw.jpg

Zoals je hierboven ziet staan op de meeste gebouwen een rood uitroepteken. Dit betekent dat ze niet meer kunnen produceren omdat hun producten niet worden opgehaald. Hierdoor daalt hun efficiëntie tot 40-60%. Het probleem ligt niet bij de bakkers want zij produceren gewoon op 100% en ik heb voldoende opslagruimte op dat eiland. Zou het probleem aan de molens liggen omdat er 4 graan gebouwen in hun influence area staan terwijl er maar 2 nodig zijn. Dat zijn hun graan halen bij de verkeerde gebouwen zeg maar.. Wat denken jullie? Zou meer ruimte tussen de productieketens helpen of is het toch wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-10 10:55

Lex2

Fotografieliefhebber

@RogNL: Ik denk dat het probleem te wijten is aan een te grote hoeveelheid plantages in verhouding tot het aantal bakkers.

Doordat er zo veel plantages zijn, wordt er veel meer graan geproduceerd dan de bakkers kunnen verwerken. Daarnaast daalt de productiviteit van de plantages ook doordat zij niet met wegen, en dus met een pakhuis verbonden zijn, waardoor er geen tijdelijke opslag is. Hierdoor worden ze genoodzaakt om te wachten. En dus krijg je de uitroeptekens.

Wat je zou kunnen doen imo: Geef de plantages ook een aansluiting met de weg, dan kunnen de mannetjes met karretjes het graan tijdelijk in het pakhuis opslaan, of bouw meer bakkers of sloop een aantal plantages.

Efficiency heeft ook grenzen ;)

Canon EOS 70D - Canon 17-40mm f/4L - Canon 24-105mm f/4L - Sigma 50-150mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-10 16:13
Het zal inderdaad komen omdat de molens hun graan bij het verkeerde veld vandaan halen. Als je brood op 100% draait is er blijkbaar nog genoeg buffer om dit op te vangen, ik zou me er niet zo'n zorgen over maken. Ik heb dit zelf ook wel eens en gaat na een paar cycles weer goed.

@Lex2: Dit is niet het geval, de verhouding is correct. 1 broodbakker, 1 molen en 2 graanvelden. Je tip om de molen ook aan te sluiten op een weg is wel handig trouwens, dan wordt het overschot netjes opgeslagen en kunnen weer hergebruikt worden op het moment dat het nodig is.

[ Voor 34% gewijzigd door Racemol op 03-08-2011 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roggel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Nou ja, maar het moest wel opgelost worden, want hoewel ik voldoende productieketens had, was er toch een tekort in mijn stad. Maar ik had het even uitgeprobeerd om de molen wat verder weg te zetten van de buurgraanvelden en de bakker verder weg van de molen. Zoals hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/28vrcbc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/b55tt5.jpg

Ik had beide na een tijdje even vergeleken, maar het maakt op zich niets uit. :P Het probleem was dat de handelsroute zo lang duurde dat de voorraden in het pakhuis erg snel weer op het maximum capaciteit zaten. Dus ik heb ze geüpgraded en extra large storehouses gebouwd. Dit loste alles gelukkig op.
Maar op zich maakt het niet uit hoe je die velden bouwt, omdat er toch wel gaten tussen komen om pakhuizen kwijt te kunnen.
Ik zal later misschien ook nog wel andere screenshots plaatsen van mijn productieketens/stad. :)
In ieder geval bedankt voor de reacties/tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:41

Cheezus

Luiaard

Het upgraden van je pakhuizen is sowieso noodzakelijk bij hogere productie omdat je anders niet genoeg vervoer hebt, bij elke upgrade komt er ook een extra runner bij om de boel op te halen.
Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste