Het lukt al aardig nu ik de boel heb uitgebouwd. Dat micromanagement vind ik iets te hard-core, dan ga ik liever voor een apart eiland voor hout, steen en tools. Begint ook al aardig druk te raken op mijn eilandje.
Ik heb bier, vlees, cider, linnen, leer, hout, tools en steen op hetzelfde productie eiland. Had er eerst ook brood maar dat raakte te vol dus daar maar weer een nieuw eiland voor. Op mijn eiland waar ik ze heb wonen heb ik btw ook nog hout, tool een steen productie, omdat ik het eigenlijk altijd wel nodig heb. Ook haal ik daar nog zout, coal en wat iron vandaan voor mijn productie eiland.
Nou vergeet ik toch dat ik op dat eiland ook nog wapen, kanonnen, provisie en touw maak
Nou vergeet ik toch dat ik op dat eiland ook nog wapen, kanonnen, provisie en touw maak
[ Voor 10% gewijzigd door ik dus op 03-01-2011 19:32 ]
Heb sit spel gekocht via de Steam holiday sales omdat ik er wel eens goeie dingen over gehoord had, heeft een week onaangeraakt in m'n lijst gezeten terwijl ik Settlers 7 aan het spelen was, uit verveling toch maar even opgestart, nu zit ik hier op mn werk, met dikke wallen onder m'n ogen en onder tussen in chapter 8...
Wauw, gewoon wauw! Wat een geweldige game!
Verwijderd
Weet iemand waarom de Endless Noria mod niet meer werkt? Nu moet ik weer constant al die stomme Noria's volgooien, iets waar geen lol aan te beleven is. En ja, ik weet dat je ze per eiland allemaal tegelijk kunt doen.
Ik heb nu "The Feast" als opdracht gekregen van Hassan de Piraat met als beloning een packt met de piraten. Ik moet 80 ton vlees, 80 ton wapens en 120 ton bier naar zijn warehouse brengen. Ik heb alles bij elkaar gesprokkeld en naar zijn warehouse gestuurd, maar ik kreeg er alleen een hoop geld voor, maar de missie is nog niet volbracht. Wat doe ik fout?
XD dan heb je het verkocht, dat gebeurd als je in de buurt van zijn haven bent en op de goederen klikt. Wat je had moeten doen is de goederen in het schip laten en dan na een paar seconde zou Hassan gevraagd hebben of je de quest wil voltooien.
Crap! Daar was ik al bang voor.
Normaal komen ze met die vraag als ik in de buurt kom van het warehouse van de opdrachtgever. Nu niet. Maar ik zal mijn savegame van gisteravond maar even inladen en opnieuw proberen. Ditmaal met wat meer geduld... 
EDIT: Nou, dat werkt niet hoor! Ik zit nu al een half uur te wachten in zijn haven, maar hij vraagt er niet naar. Vreemd is ook dat er geen timer op die quest zit.

EDIT: Nou, dat werkt niet hoor! Ik zit nu al een half uur te wachten in zijn haven, maar hij vraagt er niet naar. Vreemd is ook dat er geen timer op die quest zit.
[ Voor 24% gewijzigd door Steenvoorde op 06-01-2011 17:11 ]
Gheghe.... tja.... als je eenmaal bezig bent en je houdt van dergelijke games.... dan houdt het je aardig uit je slaap!roodbwoy schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 14:15:
Heb sit spel gekocht via de Steam holiday sales omdat ik er wel eens goeie dingen over gehoord had, heeft een week onaangeraakt in m'n lijst gezeten terwijl ik Settlers 7 aan het spelen was, uit verveling toch maar even opgestart, nu zit ik hier op mn werk, met dikke wallen onder m'n ogen en onder tussen in chapter 8...
Ben gisteravond begonnen met het scenario "Imperator". Heb twee dagen terug "General" uitgespeeld. Deze was niet heel moeilijk. Ik verwacht wel behoorlijke tegenstand bij "Imperator".
Ik weet niet hoe andere mensen dit scenario aanpakken. Ik ben meestal zo van: zo lang mogelijk vrede.... ondertussen opbouwen tot en met patrician.... hopen dat ik een beetje geld kan genereren en uitbreiden.... en dan schepen halen met honor en een tegenstander aanpakken (de schepen).
Wat ik bij General behoorlijk bagger vond, is dat de AI met veel legers over het water naar je main eiland komt om je aan te vallen. De stroom hield maar niet op! Hierdoor moet je je schepen goed in de gaten houden en dat haalt je angel uit je aanval, vind ik.
@ JCV: Ik heb geen idee hoe dat ineens zo kan. Ik gebruik ze niet.... Het enige dat ik weet is dat er verschillende zijn.
Tis lang geleden dus ik weet niet zeker of dit zo is. Heb je wel vrede status met hem?Steenvoorde schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:07:
Crap! Daar was ik al bang voor.Normaal komen ze met die vraag als ik in de buurt kom van het warehouse van de opdrachtgever. Nu niet. Maar ik zal mijn savegame van gisteravond maar even inladen en opnieuw proberen. Ditmaal met wat meer geduld...
Kan een bug zijn heb ik 1 keer gehad dat de quest het gewoon niet deed, maar je hebt echt de juiste goederen aan boord? Dan denk ik dus dat het een bug is.
Ja, we hebben vrede. Ik heb al een paar opdrachten voor hem gedaan. Ik vind het ook op een bug lijken. Moeten alle items in 1 schip zitten? Ik stond met twee schepen voor zijn deur omdat het niet allemaal in 1 schip past. (280 ton) Het rare is, er zit ook geen timer op die opdracht, dus als het een bug is blijft 'ie voor eeuwig staan in dit potje?
bij mij werkte dat van hassan wel.... ik ga vanmiddag ff multiplayen.
en over mijn vraag over die 7 graka's, ik wist dat die watergekoeld zijn maar hoe moet ik die koelen? 14 slangetjes is best veel! welke radiotor enzo raden jullie me aan?
en hoe zet ik ze in SLI? want de bijgeleverde sli bridges passen niet. (zijn voor 2slots videokaarten)
ben bezig met Peasant Nation te halen, bestwel veel mensejs en huisjes nog te gaan....
en over mijn vraag over die 7 graka's, ik wist dat die watergekoeld zijn maar hoe moet ik die koelen? 14 slangetjes is best veel! welke radiotor enzo raden jullie me aan?
en hoe zet ik ze in SLI? want de bijgeleverde sli bridges passen niet. (zijn voor 2slots videokaarten)
ben bezig met Peasant Nation te halen, bestwel veel mensejs en huisjes nog te gaan....
Geen timer klopt wel geloof ik, waarschijnlijk moet wel alles in 1 schip, probeer een large trading ship te bouwen zou ik zeggen.Steenvoorde schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 22:36:
Ja, we hebben vrede. Ik heb al een paar opdrachten voor hem gedaan. Ik vind het ook op een bug lijken. Moeten alle items in 1 schip zitten? Ik stond met twee schepen voor zijn deur omdat het niet allemaal in 1 schip past. (280 ton) Het rare is, er zit ook geen timer op die opdracht, dus als het een bug is blijft 'ie voor eeuwig staan in dit potje?
nee, hoeft niet allemaal in 1 schip. Ik kom vaak genoeg met 3+ schepen aan. Tel anders even na, ik heb 1x gehad dat ik zelfde had en achteraf bleek dat ik verkeerde hoeveelheid had.Mutatie schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:36:
[...]
Geen timer klopt wel geloof ik, waarschijnlijk moet wel alles in 1 schip, probeer een large trading ship te bouwen zou ik zeggen.
[ Voor 14% gewijzigd door Gamebuster op 07-01-2011 17:39 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Verwijderd
Inderdaad wat Gamebuster zegt.Steenvoorde schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 22:36:
Zorg verder ook dat je schip/schepen ver genoeg de haven binnenvaren, m.a.w. zorg ervoor dat ze bijna aan wal zijn in de haven van die piraat.
Als je schip/schepen niet ver genoeg in de haven zijn, kun je de quest niet voltooien (en ook niet de goederen aan hem verkopen, zodra je binnen bereik bent en met de juiste goederen, zal je quest kunnen afsluiten)
ben begonnen met sandbox daar wat mee lopen kloten en lukte aardig
daarna wat campains gedaan
en zit er over te denken keer multiplayer te doen
maar kun je deze tussendoor onderbreken of meot je dan echt 12 uur achter elkaar een match spelen
maar kun je deze tussendoor onderbreken of meot je dan echt 12 uur achter elkaar een match spelen
Je kan pauzeren en saven.badboyqxy schreef op zondag 09 januari 2011 @ 15:20:
ben begonnen met sandbox daar wat mee lopen kloten en lukte aardig
ff offtopic, mijn p4 3.40 ghz is na 4 uurkes anno 1404 met een kleine stad en daarna een half uurke muziek 91 graadjes, en hij maakt verschrikkelijk veel lawaai en ik weet niet wat te doen, koelpasta nagekeken niets mis en koeler zit ook goed op z'n voet dus ik snap niet waarom hij zo heet is!
is het aftellen totdat ie doodgaat of kan ik er iets aan doen met behoud van mijn (standaard 775)koeler?
is het aftellen totdat ie doodgaat of kan ik er iets aan doen met behoud van mijn (standaard 775)koeler?
is jouw pentium 4 niet uitgevallen ??? mijne viel uit toen die bovende 75 graden kwam
je zou eventueel de kap van je kast kunnen halen of water koeling
maar denk dat het beter is langzaam te gaan zoeken naar een nieuwe pc
je zou eventueel de kap van je kast kunnen halen of water koeling
maar denk dat het beter is langzaam te gaan zoeken naar een nieuwe pc
Verwijderd
Nu corrupt 'ie de savegames niet, maar CTD't 'ie telkens. Ook telkens een "warming" omdat er te weinig geheugen zou zijn. Zucht...
Ik draai nog XP 32 bits, met een GTX285 (1GB) en 7900 GTX (512MB), dan blijft er dus nog maar 2,75 GB aan RAM over.
Ik draai nog XP 32 bits, met een GTX285 (1GB) en 7900 GTX (512MB), dan blijft er dus nog maar 2,75 GB aan RAM over.
overwegen 64-bits te nemen, en waarom die 2 videokaarten die kunnen toch helemaal niet in sli samen werken? Anders kan je met 1 het ook prima redden?
Verwijderd
Gaat ook niet om SLI. Volgens mij support dat moederbord dat ook helemaal niet. Het gaat om het aansturen van de 2e en 3e monitor; die zitten op die 7900GTX.
Beetje drastisch om een nieuw OS te installeren als de oplossing in de patch notes staat:
Gebruik ook nog steeds XP 32 bit en texture quality op medium zetten lostte het probleem op.quote: patch 1.3 notes- A warning is generated when the physical memory (RAM) has reached a critical fill or defragmentation status. The instructions in the text message should be followed. If the message appears frequently, lowering the texture and object quality in the game options can often lead to a significant improvement.
Verwijderd
Nah, het werd sowieso eens tijd om een 64 bits OS te installeren. Er zit namelijk wel gewoon 4GB RAM in.
Sinds de patch heb ik de instellingen ook wat hoger gezet ja. Maar "save the game and restart anno 1404"... hallo, dat ga ik ook niet elk half uur doen.
Sinds de patch heb ik de instellingen ook wat hoger gezet ja. Maar "save the game and restart anno 1404"... hallo, dat ga ik ook niet elk half uur doen.
Huh? restarten elk half uur, daar heb ik nog nooit van gehoord, ik save elk half uur en kan gewoon verder spelen.

Dit is de waarschuwing die ik krijg na pakweg 30 minuten als de textures op high quality staan.
Simpelweg de quality verlagen naar medium was genoeg om het te fixen.
lijkt mij dat er dan teveel objecten voor je computer wordfen getekend. wel slecht dat ze dat niet controleren ingame
Verwijderd
Wel mooi van de game design om dit ingame aan te geven. Andere games crashen gewoon en dan krijg je een memory error.
Top Usbisoft!
Top Usbisoft!
ik heb nog nooit die ram melding gehad ook niet toen ik 300,000 mensen had,
maar ik ben nu 1 uur en 10 min. aan het spelen en heb 10,000 peasants.
opweg naar de peasant nation!
ik kan alles op maximum (1920x1080) spelen met het volgende systeem:
P4 3.40 ghz
2 gb ram
XFX 9500GT 1 gb
Win7 Ultimate 32 bits
En het beste van alles is dat het draait als een trein, 40-50fps moet er dik inzitten.
P4 3.40 ghz
2 gb ram
XFX 9500GT 1 gb
Win7 Ultimate 32 bits
En het beste van alles is dat het draait als een trein, 40-50fps moet er dik inzitten.
OMG, doe je dan lekker. Als mijn broer het spel 10 uur op 1 dag heeft draaien (alles max met een 1055T, 4850 en 8GB RAM) begint hij al te klagenVale vista schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 20:24:
ik heb nog nooit die ram melding gehad ook niet toen ik 300,000 mensen had,
P4 3.40 ghz
2 gb ram
XFX 9500GT 1 gb
Win7 Ultimate 32 bits
OMG, doe je dan lekker. Als mijn broer het spel 10 uur op 1 dag heeft draaien (alles max met een 1055T, 4850 en 8GB RAM) begint hij al te klagen.
Wie begint er dan te klagen, je broertje of zijn pc ?
Wie begint er dan te klagen, je broertje of zijn pc ?
misschien allebij ? zijn computer dat de boutjes en de las los begint te komen:?
en zijn broertje dat die een anno zombie wordt
en zijn broertje dat die een anno zombie wordt
ik heb de Peasant Nation gehaald en ben ze bezig te upgraden en ik heb op 1 eiland 1704 huisjes.
Ik upgrade ze omdat ik alleen nog City air makes you free moet halen. en ik heb nog maar 300 - 400 huisjes geupgraded en heb 6000 citizens en ik kan nog zo'n 1500 huisjes upgraden.
Ik upgrade ze omdat ik alleen nog City air makes you free moet halen. en ik heb nog maar 300 - 400 huisjes geupgraded en heb 6000 citizens en ik kan nog zo'n 1500 huisjes upgraden.
ik heb net City air makes you free,Hero of the people en Imperial Advertisment gehaald.
Ik denk dat ik dat spel zo goed kan spelen omdat ik 1 gb intern videogeheugen op mijn kaart heb en dan ook nog ruim 770 mb shared, dat zou het spel lekker kunnen draaien. en Ik Dus aop wat voor res. speel je het? trouwens mijn broertjw heeft 4 gb memory maar een intel graphics chip en die krijgt die melding ook als hij mijn user scenario dat ik gemaakt heb gaat spelen..... maar op mijnes draait ie alles perfect behalve GTA 4.... dat draait ie fucking sloom en hij zou wel redelijk moeten werken met zo'n videokaart en cpu want mijn p4 550 HT met 3.40 ghz (hyperthreaded) is echt wel sneller dan een 1.8 ghz dualcore D processor wat de minimum specs zijn. maar waarom ie zo traag is begrijp ik niet....
[ Voor 53% gewijzigd door Vale vista op 25-01-2011 14:26 ]
Al niet meer nodig! ik heb een Pentium Dual Core E5500 gekocht en een beetje overgeklokt, het werkt voortreffelijk! net zo als ANNO 1404 Venice
Verwijderd
Dag allemaal, nieuw hier dus hallo, hallo enzo!
Een vraag: Ik heb zojuist Anno 1404 besteld maar kwam er daarna pas achter dat het eigenlijk niet voor windows 7 bedoeld is. Zijn er tweakers hier die het kunnen draaien onder windows 7?
Een vraag: Ik heb zojuist Anno 1404 besteld maar kwam er daarna pas achter dat het eigenlijk niet voor windows 7 bedoeld is. Zijn er tweakers hier die het kunnen draaien onder windows 7?
Hij doet het prima op windows 7 hoor, zonder enige aanpassing draait het gewoon goed.
Mits je natuurlijk de juiste onderdelen in je pc hebt
Mits je natuurlijk de juiste onderdelen in je pc hebt
Ik draai het zelfs op de 64-bit versie van Windows 7, werkt perfect.
hoewel 't al 4x bevestigd isVerwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 10:51:
Dag allemaal, nieuw hier dus hallo, hallo enzo!

Verwijderd
Ik was gewaarschuwd dat het verslavend was, maar mijn god, dat het zo erg zou zijn? Dit weekend de campaign doorgejakkerd. Nu bezig met de laatste (?) missie (kathedraal bouwen). Eerste keer volledig failliet, tweede poging nèt verloren (moest nog 2 minuutjes gok ik). Vanavond nieuwe poging wagen denk ik...
heb beknopt schrijven opgesteld voor gamen onder linux;
http://twk.rs/T1wv
http://twk.rs/T1wv
Het blijft toch verrekte verslavend. Ik speel maar een enkele avond per week omdat het anders echt uit de hand loopt. Diverse weekenden verkloot met dat spel
Iemand ook wel eens ertegenaan gelopen dat bij een herinstallatie je oude savegame gemarkeerd staat als "unknown profile" ik heb geprobeerd hier wat aan te doen door te rommelen in de bestanden met een editor en profile's te kopieren maar dat lukte niet echt >resulteerde in corrupte savegame.
Daarnaast speel ik eigenlijk alleen maar in die sandbox mode met wat zelf gecreerde objectives. Geen behoefte aan natuurstormen, quests en tegenspelers. Nee laat mij maar gewoon lekker bouwen dan ben ik het happy'st
Daarnaast speel ik eigenlijk alleen maar in die sandbox mode met wat zelf gecreerde objectives. Geen behoefte aan natuurstormen, quests en tegenspelers. Nee laat mij maar gewoon lekker bouwen dan ben ik het happy'st
Sandbox is inderdaad erg leuk. Moet eerlijk toegeven dat het hebben van tegenspelers ook wel erg leuk is. Daarmee kan je meerdere quests doen (en ook gems verdienen). Daarnaast kan je ook nog eens knallen.
Je kant altijd later in de game nog alles verbouwen en plannen.....
Ach zo heeft een ieder zijn ding!
Heb het nu een paar weken niet meer aangeraakt. Ben ook bang dat als ik weer begin, dat het dan ook bijna weer full-time wordt
....
Je kant altijd later in de game nog alles verbouwen en plannen.....
Ach zo heeft een ieder zijn ding!
Heb het nu een paar weken niet meer aangeraakt. Ben ook bang dat als ik weer begin, dat het dan ook bijna weer full-time wordt
Je kan gewoon een online profiel aanmaken, als je dan een herinstallatie van plan bent, upload je de savegame, en daarna download je het weer. En kun je zo verder spelen met je profiel en savegame.[b][message=35570883,noline]Iemand ook wel eens ertegenaan gelopen dat bij een herinstallatie je oude savegame gemarkeerd staat als "unknown profile" ik heb geprobeerd hier wat aan te doen door te rommelen in de bestanden met een editor en profile's te kopieren maar dat lukte niet echt >resulteerde in corrupte savegame.
Waarschijnlijk heb je ergens een bestand gemist. Toen ik tijd geleden zelf mijn pc opnieuw installeerde liep ik ook tegen deze problemen aan. Als je je savegames op een nieuwe installatie wil gebruiken dan moet je zowel de beide savegame mappen in je documenten map bewaren als de profiel mappen in %APPDATA%\Ubisoft. Kopieer je je de profiel mappen uit appdata niet mee dan resulteert dit inderdaad in een "unknown profile" melding aangezien anno niet meer weet welke savegames bij welk profiel horen. Waarom de savegame informatie over twee verschillende plekken is verspreid is natuurlijk weer een heel ander verhaal....loewie1984 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 16:02:
Het blijft toch verrekte verslavend. Ik speel maar een enkele avond per week omdat het anders echt uit de hand loopt. Diverse weekenden verkloot met dat spelIemand ook wel eens ertegenaan gelopen dat bij een herinstallatie je oude savegame gemarkeerd staat als "unknown profile" ik heb geprobeerd hier wat aan te doen door te rommelen in de bestanden met een editor en profile's te kopieren maar dat lukte niet echt >resulteerde in corrupte savegame.
PSN-id: karlbani / Steam-id: karlbani
Heb laatst de versie via Steam gekocht. Heb Anno + venice op mijn Laptop staan en wilde het laatst ook op mijn game-pc spelen. Dus heb ik het spel via steam gedownload en geinstalleerd. Alleen nu flickert het scherm de hele tijd tijdens het opstarten van de game en kan ik het eigelijk niet spelen. Ik heb al eens de vraag gesteld op de Steam forums maar daar komt geen echt antwoord op.
Wat ik tot nu toe geprobeerd heb:
opnieuw installeren van anno.
nieuwe driver voor mijn ati kaart.
Valideren van anno via steam.
Windows op nieuw installeren met alle laatste drivers. ( Over stap op SSD )
Patch van ubisoft geinstallerd. ( Dit werkt niet i.v.m. steam )
Als iemand een idee heeft dan graag.
Mijn Laptop spec.
AMD P.920
4GB
ATI 5670 1GB 1600 x 900
160GB Intel SSD
Windows 7 U
Game PC
AMD Athlon II X2 255 @ 3,8 GHz
4GB 1600 MHz
Club 3D 5850 1920 x 1080
80GB Intel SSD
3x 1TB Samsung
Windows 7 P
Wat ik tot nu toe geprobeerd heb:
opnieuw installeren van anno.
nieuwe driver voor mijn ati kaart.
Valideren van anno via steam.
Windows op nieuw installeren met alle laatste drivers. ( Over stap op SSD )
Patch van ubisoft geinstallerd. ( Dit werkt niet i.v.m. steam )
Als iemand een idee heeft dan graag.
Mijn Laptop spec.
AMD P.920
4GB
ATI 5670 1GB 1600 x 900
160GB Intel SSD
Windows 7 U
Game PC
AMD Athlon II X2 255 @ 3,8 GHz
4GB 1600 MHz
Club 3D 5850 1920 x 1080
80GB Intel SSD
3x 1TB Samsung
Windows 7 P
Probeer eens te spelen met compatibiliteitsmodus, miss. levert dat wat op
probeer eens een andere resolutie dan?
probeer eens een andere resolutie dan?
[ Voor 36% gewijzigd door loewie1984 op 04-03-2011 14:29 ]
Helaas maar dat werkt ook niet. Hij blijft flikkeren. Als de game start dan doet ie het volgens mij bij een resolutie van 1600x900.
Contact gezocht met Ubisoft.
Waarschijnlijk komt er een fix.
Moet nog even wachten.
Anno is wel met ati 10.5 te spelen.
Waarschijnlijk komt er een fix.
Moet nog even wachten.
Anno is wel met ati 10.5 te spelen.
Goed nieuws, een nieuwe anno game aangekondigd door Ubisoft:
http://www.eurogamer.net/...isoft-announces-anno-2070
Wow! Vet concept, ik ben benieuwd hoe dat gaat worden!Simmity schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:01:
Goed nieuws, een nieuwe anno game aangekondigd door Ubisoft:
Gewaagde keuze, want elke anno is in de middeleeuwen (min of meer) geweest. Ik ben zelf iemand die weg kan dromen tijdens het anno spelen vanwege mijn voorliefde voor min of meer middeleeuwse gebouwen e.d. Daarom vind ik ook Assassin's Creed games geweldig om te spelen, gewoon wegdromen met de architectuur.
Dat ze ineens de toekomst ingaan, meerdere rassen (?) toevoegen ben ik wel benieuwd, maar het trekt mij persoonlijk toch minder dan vroegere tijden.
Dat ze ineens de toekomst ingaan, meerdere rassen (?) toevoegen ben ik wel benieuwd, maar het trekt mij persoonlijk toch minder dan vroegere tijden.
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Hmm, niet enthousiast. De geschiedenis vind/vond ik veeeeel interessanter...jammer, misschien de eerste Anno game ooit die ik niet wil spelen
Ik zal het een kans geven, maar ik had en volgende middeleeuwse era leuker gevonden. Zodra dingen niet meer 'realistisch' zijn en aan fantasie worden overgelaten haak ik af. Zo was het voor mij ook met BF2142 nu is dat een heel ander spel maar enige vorm van realisme zou toch wel leuk zijn. Bij alle Anno reeksen weet je gewoon de middeleeuwen hebben plaats gevonden, dat primitieve en de bijbehorende geschiedenis maken het bijzonder leuk.
Dus ik ben sceptisch, maar wel benieuwd.
Eensch, ik ben ook benieuwd wat het wordt.loewie1984 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 08:26:
Ik zal het een kans geven, maar ik had en volgende middeleeuwse era leuker gevonden. Zodra dingen niet meer 'realistisch' zijn en aan fantasie worden overgelaten haak ik af. Zo was het voor mij ook met BF2142 nu is dat een heel ander spel maar enige vorm van realisme zou toch wel leuk zijn. Bij alle Anno reeksen weet je gewoon de middeleeuwen hebben plaats gevonden, dat primitieve en de bijbehorende geschiedenis maken het bijzonder leuk.
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
Mij lijkt het een geweldig spel. Na 4 titels die redelijk overeenkomend zijn, had ik tijdens het spelen van het laatste deel wel zoiets van tja dit heb ik allemaal al eens gedaan. De combinatie met het midden oosten erbij bracht wel wat vernieuwing, maar ik ben er nu toch op uitgekeken. Het kan geen kwaad er wat vernieuwing in te gooien, zolang het uitbouwen van je beschaving maar gehandhaafd blijft.
Ik had liever ook een logische opvolger gezien die meer richting de stoom machines ging en railroads etc.
Mischien een Anno in de wildwest. Dus geen boten meer maar paard en wagen en railroad tracks voor de transport van east naar west etc. Alleen word het dan meer een Transport Tycoon ben ik bang.
Mischien een Anno in de wildwest. Dus geen boten meer maar paard en wagen en railroad tracks voor de transport van east naar west etc. Alleen word het dan meer een Transport Tycoon ben ik bang.
[ Voor 36% gewijzigd door Bulls op 05-04-2011 13:14 ]
Mij lijkt het best wel leuk, een keer in de toekomst. Maar ik hoop dat ze daarna met Anno 1305 ofzo wel weer teruggaan naar de Middeleeuwen, of Anno 1800 en dan Industriële Revolutie.
Maar ik denk dat Anno in de Middeleeuwen meer 'Anno' is.
Ik speel al sinds 1602, en tot nu toe allemaal geweldig. Ik hoop dat 2070 dat ook kan waarmaken, maar het zou ook heel goed kunnen van niet.
We zullen zien.
Ik speel al sinds 1602, en tot nu toe allemaal geweldig. Ik hoop dat 2070 dat ook kan waarmaken, maar het zou ook heel goed kunnen van niet.
We zullen zien.
ik hoop in ieder geval dat ze geleerd hebben van de schoonheidsfoutjes in de 1404. Multiplayer in het begin, grote mappen en ietsje kortere laadtijden zouden leuk zijn.Chris7 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 19:35:
Mij lijkt het best wel leuk, een keer in de toekomst. Maar ik hoop dat ze daarna met Anno 1305 ofzo wel weer teruggaan naar de Middeleeuwen, of Anno 1800 en dan Industriële Revolutie.
We zullen zien.
Hmm had ook liever 1800 gezien, misschien beetje steampunk erin.. 
Maar we gaan hem sowieso proberen.
Maar we gaan hem sowieso proberen.
Vooral kortere laadtijden zou enorm handig zijn idd, bij 1701 was het al een eeuwigheid in vergelijking met 1503, en nu is het al helemaal lang. Het is natuurlijk wel grafisch mooier geworden, maar het kan toch wel korter denk ik.M2M schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:39:
[...]
ik hoop in ieder geval dat ze geleerd hebben van de schoonheidsfoutjes in de 1404. Multiplayer in het begin, grote mappen en ietsje kortere laadtijden zouden leuk zijn.
En ik denk dat ze die multiplayer expres niet in 1404 hadden gedaan, want dan verkoopt de add-on (Venice) veel meer. Maar volgens het persbericht (http://www.ubisoftgroup.c...9JmZpbHRlcl95ZWFyPQ%3D%3D) komt er wel een multiplayer.
En ik ben het helemaal eens met RonaldMcDonald:
Ik kijk ernaar uit, heb zelf ook meer met middeleeuwen etc. Maar de screens van de nieuwe zien er ook erg mooi uit, even afwachten tot de winter:)
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
Trailer van Anno 2070
Ziet er op zich goed uit. Heb persoonlijk meer met het middeleeuwse sfeertje...
Ziet er op zich goed uit. Heb persoonlijk meer met het middeleeuwse sfeertje...
hmm was een beetje sceptisch maar het ziet er toch wel cool uit
Zal 2070 dan eindelijk wel in het Nederlands zijn?
Dat was dan wel weer ideaal van 1602
Of is er voor 1404 ook een language pack ofzow beschikbaar.
Ik zoek me rot
Dat was dan wel weer ideaal van 1602
Of is er voor 1404 ook een language pack ofzow beschikbaar.
Ik zoek me rot
Deze advertentieplaats is te huur!
net de trailer bekeken en het lijkt net alsof ze alleen een beetje de models van de gebouwen etc. hebben vervangen de eilanden zijn precies hetzelfde als 1404.
zo lijkt het meer een beetje op een total conversion mod van een community
zo lijkt het meer een beetje op een total conversion mod van een community
Daarnast is de huidige anno engine zo extreem beperkt in alle opzichten. ALs bouwsimulator is die ernstig ongeschikt, dus of ze moeten een compleet nieuwe engine hebben. Of het wordt lekker extreem onnatuurlijk bouwen net zoals in anno. Heerlijk. Alles recht. Lekker overzichtelijk.
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Ik ben aan het kijken waar ik deze game (en add-on) nog on-line kan bestellen maar de DRM (online activering) houdt me een beetje tegen. Ik ben nooit gecharmeerd te moeten activeren om iets te kunnen spelen waar ik geld voor heb betaald. Mocht over ene paar jaar het bedrijf over de kop zijn is het nog onmogelijk te activeren. Weg geld.
Geldt die online activering voor anno (of de add-on) voor alle versies? En zo ja, iemand een betrouwbaar adres om deze game te bestellen (e.v.t. via download).
>> edit.. anyway.. zag dat bol ze ook had, heb ze daar maar besteld..
Geldt die online activering voor anno (of de add-on) voor alle versies? En zo ja, iemand een betrouwbaar adres om deze game te bestellen (e.v.t. via download).
>> edit.. anyway.. zag dat bol ze ook had, heb ze daar maar besteld..
[ Voor 6% gewijzigd door Darth Malak op 17-05-2011 15:55 ]
Vraag, weet niet of er nog iemand naar dit topic kijkt.. Je moet seeds kopen om iets te verbouwen op een ander eiland.. Echter, ik kan overal maar 1 seed activeren... Als ik een andere wil activeren krijg ik de melding dat ik er maar 1 kan gebruiken. Terwijl er nog wel 2 slots vrij zijn het warehouse.. Iemand een idee, is het mogelijk om er meer dan 1 per eiland te gebruiken?
^^ je moet wel kijken welke seeds je kan planten op dat eiland volgens mij. en zit je in sandbox mode of campaing? kan zijn dat er beperkingen optreden in campaign volgens mij.
Wat betreft je vorige vraag, je kan het kopen via steam dan betaal je iets meer maar dan heb je niet die drm krap.
Wat betreft je vorige vraag, je kan het kopen via steam dan betaal je iets meer maar dan heb je niet die drm krap.
Thx... ja, ik speel de campaign en de venice sandbox (continious game?) mode, gewoon easy mode... ff kijken hoe alles werkt. Maar loop daar dus tegen het probleem aan dat ik meer 1 van die seeds kan gebruiken. Hoe kan ik zien welke islands, welke goederen/seeds standaard al kunnen gebruiken?
(en zoals ik zei hierboven, Heb inmiddels gewoon maar game en add-on gisteren bij bol besteld.. vandaag binnen dus lekker bezig geweest
Beetje te verslavend maar goed.
Verder wordt het later wel errrrug lastig om alles productie chains te beheren.... zeker de tier 3 enz.... maar zover kom ik dus al niet aangezien ik maar 1 seed kan gebruiken per island.
(en zoals ik zei hierboven, Heb inmiddels gewoon maar game en add-on gisteren bij bol besteld.. vandaag binnen dus lekker bezig geweest
Verder wordt het later wel errrrug lastig om alles productie chains te beheren.... zeker de tier 3 enz.... maar zover kom ik dus al niet aangezien ik maar 1 seed kan gebruiken per island.
[ Voor 19% gewijzigd door Darth Malak op 19-05-2011 00:03 ]
In je 'havenhuis' om het zo maar even te noemen waar je goederen naar je schip toe kunt transporteren heb je een aantal tabs van links naar rechts maar ook aan de linkerkant van boven naar onder.
Je kunt niet alleen seeds planten, je kunt ook dingen kopen met 'honor' die de productiviteit van een productiechain van een bepaald product verhogen. Als je dan al 1 seed geplant hebt, kun je geen extra seeds meer planten. Ik denk dat daar het probleem zit.
Verder heb je boven in beeld de 'anno' menubalk. Je ziet op elk eiland welke grondstoffen je kan verbouwen/harvesten d.m.v. icoontjes. Zo kun je bijvoorbeeld hennep (hemp) op het zuidelijke gedeelte van the orient verbouwen (de groene eilanden) en dadels (dades) alleen op the oxident (de gele eilanden) verbouwen. Hoe zuidelijker je gaat of hoe noordelijker op je map brengt met zich mee dat je daar dus andere grondstoffen gaat vinden.
Verder veel plezier en hou de tijd in de gaten, voor je weet zijn er 8 uur voorbij...
Je kunt niet alleen seeds planten, je kunt ook dingen kopen met 'honor' die de productiviteit van een productiechain van een bepaald product verhogen. Als je dan al 1 seed geplant hebt, kun je geen extra seeds meer planten. Ik denk dat daar het probleem zit.
Verder heb je boven in beeld de 'anno' menubalk. Je ziet op elk eiland welke grondstoffen je kan verbouwen/harvesten d.m.v. icoontjes. Zo kun je bijvoorbeeld hennep (hemp) op het zuidelijke gedeelte van the orient verbouwen (de groene eilanden) en dadels (dades) alleen op the oxident (de gele eilanden) verbouwen. Hoe zuidelijker je gaat of hoe noordelijker op je map brengt met zich mee dat je daar dus andere grondstoffen gaat vinden.
Verder veel plezier en hou de tijd in de gaten, voor je weet zijn er 8 uur voorbij...
Je kan ook alleen maar het vraagtekentje bovenin vervangen door een seed.
Als je op een eiland bent zie je bovenin de naam en vaak 2/3/4 tekens. Bij de Occiedent kan het zo zijn dat je dan het teken voor graan, hemp en cider ziet en nog een vraagteken. Dit vraagteken kun je vervangen door een seed, bijvoorbeeld honing. Dit moet je doen in je warehouse. Als je dat heb gedaan dan wordt het vraagteken vervangen door het teken voor de honing en kun je dit op het eiland verbouwen.
Als je op een eiland bent zie je bovenin de naam en vaak 2/3/4 tekens. Bij de Occiedent kan het zo zijn dat je dan het teken voor graan, hemp en cider ziet en nog een vraagteken. Dit vraagteken kun je vervangen door een seed, bijvoorbeeld honing. Dit moet je doen in je warehouse. Als je dat heb gedaan dan wordt het vraagteken vervangen door het teken voor de honing en kun je dit op het eiland verbouwen.
PSN: Curvaa_
Bedankt voor de nuttige feedback.. En ja, de tijd vliegt.. vandaag al weer 4 uur voorbij lol
Zojuist Anno 1404 bij de Dynabyte, was nog gesealed. Alleen zit ik toch met ene probleem, ik heb geen idee waar ik de serial vandaan moet halen. Hoort dit op het boekje te staan of moet er een sticker in het doosje zitten?
Die zat volgens mij op de voor- of achterkant van het boekje.
Kan iemand mij trouwens nog even het nut uitleggen van de beggars?
want ze zorgen ervoor dat je minder accesionrights nodig hebt voor de citicens te upgraden naar patricians, en als je ze niet binnen laag krijg je lekker veel geld, maar zijn er nog andere voordelen en of nadelen?
dan weet ik of ik ze juist wel moet tegen houden of juist niet, want je krijg niet voor niets 25000 per keer dat je ze tegen houd(A)
want ze zorgen ervoor dat je minder accesionrights nodig hebt voor de citicens te upgraden naar patricians, en als je ze niet binnen laag krijg je lekker veel geld, maar zijn er nog andere voordelen en of nadelen?
dan weet ik of ik ze juist wel moet tegen houden of juist niet, want je krijg niet voor niets 25000 per keer dat je ze tegen houd(A)
@Snow Patrol:
+
meer inwoners in je stad als je ze toelaat
gold, wordt elke keer meer, als je ze wegjaagt
-
Bij toelating: Kerk, voedsel en drank heb je nodig om hun gelukkig te maken, je moet wel een beggar gebouw plaatsen.
Bij verwijdering: Ze kunnen op een willekeurig eiland van jou terug komen en daar alles plunderen, ze komen terug in de vorm van soldaten.
Edit:
Ik laat ze altijd toe, aangezien je uiteindelijk minder huizen nodig hebt, alleen in uiterste geld nood doe ik het niet, maar met een 3hoeks handel is dat bijna niet het geval
+
meer inwoners in je stad als je ze toelaat
gold, wordt elke keer meer, als je ze wegjaagt
-
Bij toelating: Kerk, voedsel en drank heb je nodig om hun gelukkig te maken, je moet wel een beggar gebouw plaatsen.
Bij verwijdering: Ze kunnen op een willekeurig eiland van jou terug komen en daar alles plunderen, ze komen terug in de vorm van soldaten.
Edit:
Ik laat ze altijd toe, aangezien je uiteindelijk minder huizen nodig hebt, alleen in uiterste geld nood doe ik het niet, maar met een 3hoeks handel is dat bijna niet het geval
[ Voor 20% gewijzigd door thvers op 04-06-2011 11:07 ]
Verwijderd
Trailer ziet er wel goed uit, hopelijk is de gameplay net zo goed als de graphics. maar wel een hele verandering, eerst de hele tijd middeleeuwen (en late middeleeuwen), en nu plotseling 1000 jaar erna, eens kijken wat ze er van bakken.
Ik heb ook eens een vraag over het spel.
Ik heb een eigen map gemaakt en die is te zien in mijn scenario's en natuurlijk kan ik hem spelen.
Maar ik weet niet wat de missie nou is of moet je dat ergens instellen?
Ik heb een eigen map gemaakt en die is te zien in mijn scenario's en natuurlijk kan ik hem spelen.
Maar ik weet niet wat de missie nou is of moet je dat ergens instellen?
De missies moet je instellen met een andere editor, ToolOne. Hiermee kun je alles instellen net als dat je dat bij een continous game kan doen, zijn er tornado's of branden, wil je sidemissie's erbij enzo.
Je moet het bestand, van jou eigen gemaakte map, openen in ToolOne.
Je moet het bestand, van jou eigen gemaakte map, openen in ToolOne.
Oke bedankt!
Ik heb ToolOne maar de verkeerde versie, ik denk dat ik ToolOne2 moet hebben maar waar kan ik die vinden?
Uiteraard heb ik via google gezocht en via de duitse site's alleen niets kunnen vinden.
EDIT: ik heb het gevonden, alleen wanneer ik de map speel heb ik geen missie dus weet ik niet wat het doel is.
Hoe kan ik dat toevoegen? dan bedoel ik niet een quest maar bijvoorbeeld voor 200 nomaden zorgen etc.
Iemand die dat weet?
Ik heb ToolOne maar de verkeerde versie, ik denk dat ik ToolOne2 moet hebben maar waar kan ik die vinden?
Uiteraard heb ik via google gezocht en via de duitse site's alleen niets kunnen vinden.
EDIT: ik heb het gevonden, alleen wanneer ik de map speel heb ik geen missie dus weet ik niet wat het doel is.
Hoe kan ik dat toevoegen? dan bedoel ik niet een quest maar bijvoorbeeld voor 200 nomaden zorgen etc.
Iemand die dat weet?
[ Voor 36% gewijzigd door 0108daniel op 30-06-2011 22:45 . Reden: Toevoeging ]
Ik heb recentelijk ook venice aangeschaft voor een schappelijk prijs.
Echter waar moet ik een beetje beginnen met het spel? Welke scenario's zijn leuk en welke niet?
Heb al 2 normale games gespeeld, om alles te ontdekken en dat ging vrij goed allemaal. Wil alleen voor mijn derde poging het serieus gaan doen, dus mischien ff wat scenario's spelen aangezien sommige als verkapte tutorial functioneren?
ZItten er ook nog echt leuke tussen?
Echter waar moet ik een beetje beginnen met het spel? Welke scenario's zijn leuk en welke niet?
Heb al 2 normale games gespeeld, om alles te ontdekken en dat ging vrij goed allemaal. Wil alleen voor mijn derde poging het serieus gaan doen, dus mischien ff wat scenario's spelen aangezien sommige als verkapte tutorial functioneren?
ZItten er ook nog echt leuke tussen?
Het verstandigste is vanaf het begin beginnen en als je Anno 1404 heb uitgespeeld dan snap je wel wat de bedoeling van Venice is.
Eigenlijk is Vince alleen leuk voor de multiplayer dus veel toevoeging geeft het niet.
UPDATE: waarom worden de meeste vragen niet beantwoord?
Eigenlijk is Vince alleen leuk voor de multiplayer dus veel toevoeging geeft het niet.
UPDATE: waarom worden de meeste vragen niet beantwoord?
Verwijderd
Als je een beetje uitdaging wil, speel dan zeker de moeilijke scenario's van de "gewone" Anno 1404, dat is vooral een militaire uitdaging ;-) Als je het "gewone" wat beu bent en eens wat anders wil, zijn dit zeker een paar leuke:Postius schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 13:02:
Ik heb recentelijk ook venice aangeschaft voor een schappelijk prijs.
Welke scenario's zijn leuk en welke niet?
- Scourge of the seven seas (daar ben je zelf piraat)
- Noblesse oblige (noblemen halen op enkel woestijn eilanden)
- Elysium (spelen zonder tax inkomen)
Voorts is het vooral leuk om achievements te halen die niet makkelijk zijn, zoals "envoys binnen het uur", of "1000 envoys zonder gewone westelijke beschaving"... je moet maar eens kijken bij de achievements welke je aanspreken ;-)
Verwijderd
hey Mensen,
Ik heb sinds kort Venice geinstalleerd.
Nu willen er geen Envoys komen.
Heb van die Turk in het zuiden genoeg presige gekregen, en ik heb een zooi nomads waar je ziek van wordt.
Dasarbij verzuip ik in de carpets en kunnen ze bidden tot ze een ons wegen.
Evolueren doen ze niet.
Kan helemaal NIETs op big bro google vinfden.
Hulp?
Heb van die Turk in het zuiden genoeg presige gekregen, en ik heb een zooi nomads waar je ziek van wordt.
Evolueren doen ze niet.
Hulp?
Zijn alle needs gevuld? lees meer als 85% groen. Plus hef je belastingen? Zit je in een sandboxlevel of in een campaign / scenario? Wat meer info of een screendump van je situatie zou wat meer inzicht in je probleem kunnen verschaffen.
Misschien heb je niet genoeg respect getoond voor 'die Turk'..
Misschien heb je niet genoeg respect getoond voor 'die Turk'..
Verwijderd
Hey loewie1984 tx voor je antwoord
Mozaïk... gemakshalve vergeten te delven zodat ze zelf van die strandtentjes, kleihutten te kunnen maken
Kwam ik achter toen ik me ergerde dat in mijn oxident geen steen er bij kwam omdat ik ging evolueren naar partizans... dus envoys hebben mozaik nodig ipv steen.
Mozaïk... gemakshalve vergeten te delven zodat ze zelf van die strandtentjes, kleihutten te kunnen maken
Kwam ik achter toen ik me ergerde dat in mijn oxident geen steen er bij kwam omdat ik ging evolueren naar partizans... dus envoys hebben mozaik nodig ipv steen.
Melk, carpets, en dadels. EN de moskee.Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 11:28:
hey Mensen,
Evolueren doen ze niet.
Hulp?
ALs je dat hebt gaan ze verder anders niet, je mist dus wat. Ik neem aan dat het een continiues game is. Ohja en voordat ze gaan idd mosaic, maar ik ben al laat geloof ik met mijn antwoord.(overigens verkopen melk en koffie, carpets vrij goed. Niet dat geld echt een probleem is maar toch).
[ Voor 12% gewijzigd door Postius op 29-06-2011 15:50 ]
Ik ben momenteel bezig met een continuous game en heb nu rond de 900-1000 inwoners.
Ze zijn momenteel bijna allemaal van Paesant naar Citizen gegaan, maar Citizien naar Patricians wil nog niet echt vlotten.
Het loopt hem stuk op de 'need for food' want daar hebben ze spices nodig die ik niet kan verbouwen.
Dit is een 'Nomads' bouwwerk waar ik op dit moment geen toegang tot heb. Hoe krijg ik toegang tot spices of de bouwwerken ervan?
Andere handelaren bieden geen spices aan en kan er ook niet om vragen in warehouse aangezien ik het niet kan verbouwen.
Ze zijn momenteel bijna allemaal van Paesant naar Citizen gegaan, maar Citizien naar Patricians wil nog niet echt vlotten.
Het loopt hem stuk op de 'need for food' want daar hebben ze spices nodig die ik niet kan verbouwen.
Dit is een 'Nomads' bouwwerk waar ik op dit moment geen toegang tot heb. Hoe krijg ik toegang tot spices of de bouwwerken ervan?
Andere handelaren bieden geen spices aan en kan er ook niet om vragen in warehouse aangezien ik het niet kan verbouwen.
Zorgen dat je voldoende Nomads hebt en vrienden worden met die Sultan? Je moet daarvoor zo'n letter o.i.d. kopen bij jouw Westerse handelaar.Vincitore schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:57:
Ik ben momenteel bezig met een continuous game en heb nu rond de 900-1000 inwoners.
Heb dit spel al een tijd niet meer aangeraakt, binnenkort toch maar weer eens opstarten. Alles is alweer vervaagd
Ja er zijn 145 Nomads nodig zo uit men hoofd, maar vroeg me af hoe je die kan maken.Cubic X schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:23:
[...]
Zorgen dat je voldoende Nomads hebt en vrienden worden met die Sultan? Je moet daarvoor zo'n letter o.i.d. kopen bij jouw Westerse handelaar.
Heb dit spel al een tijd niet meer aangeraakt, binnenkort toch maar weer eens opstarten. Alles is alweer vervaagd.
Je moet dan bij de Sultan gaan slijmen zodat hij die 'rechten' verleent als het ware?
Met honor koop je scrolls bij Robin Hood (die gozer met die hoed en veer op z'n kop), en die vaar je met een bootje naar de Sultan. Dit dien je een paar keer te doen en zo krijg je steeds meer building options.
Op een gegeven moment kan je dan spice farms gaan verbouwen (let op, kan alleen in the orient) en die breng je vervolgens terug naar je Occidental eiland.
Op een gegeven moment kan je dan spice farms gaan verbouwen (let op, kan alleen in the orient) en die breng je vervolgens terug naar je Occidental eiland.
Jup, zoals Racemol ook zegt moet je met je Honor die scrolls/brieven/rechten kopen en vervolgens per boot naar die Sultan brengen. Volgens mij krijg je die specerijenboerderijen al bij de tweede keer.Vincitore schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:27:
[...]
Ja er zijn 145 Nomads nodig zo uit men hoofd, maar vroeg me af hoe je die kan maken.
Je moet dan bij de Sultan gaan slijmen zodat hij die 'rechten' verleent als het ware?