Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:29
Via Tunngle wordt het erg veel gespeeld (Hamachi look a like). Maak mooi Tunngle account aan, join Strategy, Join ANNO 1404 channels, en maar zat mensen die wel met je willen mee spelen.
ik heb het ook meerdere malen geprobeerd via Tunngle, maar vrijwel niemand reageert als je wat vraagt in de lobby. Heb slechts 1 game eens opgestart ( om te testen of het werkte) tegen een duitser.

op welk tijdstip zijn de meeste mensen online op Tunngle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Allen,

ik heb een mediacenter met een intel E6600 2.4 ghz, 2 GB ram en een ATI HD4550 videokaart.

Speelt deze het spel goed af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249136

kbloem schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 14:07:
Allen,

ik heb een mediacenter met een intel E6600 2.4 ghz, 2 GB ram en een ATI HD4550 videokaart.

Speelt deze het spel goed af?
ik heb een P4 2,8 een 6800GT en 1,5 GB ram
alles op low en je kan spelen

waarom probeer je het niet gewoon??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85109

Hallo Mede Anno Spelers!!! :P

Kunnen jullie mij vertellen wat de functies van de Cathadraal zijn?

En wat is de goude tip om zo min mogelijk Peasants huisje te hebben op je hoofdeiland?
Kan je dit bereiken door op een ander eiland ook huizen te bouwen en deze klein te houden?

Of is ieder eiland apart?

Wat voor voordelen hebben Beggars in je stad!?

Alvast bedankt!!! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247259

Hey Mispa,

Een Kathedraal neemt een aantal behoeften weg, ik weet niet uit mijn hoofd welke, maar in elk geval de gewone kerken. En elk eiland heeft een apart aantal inwoners, dus 3000 noblemen op een eiland, en 500 op een ander eiland, is niet goed voor een kathedraal, je zult er 3500 op een eiland moeten proppen.

Gebruikt iemand wel eens van die schatkaarten die je bij die Corsair kunt kopen (als je allies met hem bent). Soms kunnen er hele goede spullen mee terug komen, zoals 140T cannons! Maar, je boot zou ook weg kunnen blijven of beschadigen. Of met iets minder interessants terugkomen, zoals 50T Fish ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:50
Een kathedraal vervangt binnen haar gebied de functies van een kerk en een markt. Door een kathedraal te bouwen (kost immens veel ressources, geld en tijd) kan je die gebouwen dus slopen en daar nieuwe huisjes neerpoten. De kans dat die huisjes groeien tot de hoogste categorie is groot, omdat binnen die regio normaal alle behoeften vervuld zijn. Je gaat uw kathedraal niet in een peasant-regio zetten, maar tussen de patricians/noblemen.
Elk eiland is apart voor de toekenning van rechten om huizen een niveau te laten stijgen. Eens je productieketen op gang is, kan je wel meerdere eilanden als "hoofdeiland" inrichten. Zo kan je veel volk huisvesten. De productie doe je dan op andere eilanden.

Je kan zien wat beggars doen, als je de "ascension rights" blokkeert (via de markt). Een Beggar kan meteen springen naar Citizen. Je moet wel voldoende beggars-houses hebben, anders kosten ze veel geld en stichten ze brand enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Duidelijke uitleg. Bedankt. :)

Het valt me op dat in de hele grote steden ook weinig tot geen entertainment gebouwen staan. Komt dit ook door de kathedraal?

Of kijk ik er overheen?

En de beggars zorgen er dus voor dat je veel minder Peasants huizen in je stad over hou?
Hoe krijg je meer Beggars? Door meer opvang neer te zetten? Is er nog een plek waar je deze weg moet zetten? Ik dacht zelf altijd in de buurt van een kerk.

Nu is het zo dat beggars niet geaccepteerd worden door je bevolking. Eerlijk gezegd merk ik weinig als ik de beggars toe laat in mijn stad. Weet iemand wat het directe effect is op je stad in negatieve zin als je beggars toe laat?

Ik Speel Anno 1404 al vanaf het begin maar dit zijn vragen waar ik al erg lang mee loop. Dus dacht nu ik dit toch gelezen heb. Ik zal ze hier eens stellen. :9

Alvast bedankt!!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:50
Ik heb de indruk dat de Beggars er (oa) mee voor zorgen dat meer peasants tot burger gepromoveerd kunnen worden. Je kan zelf geen beggars "aantrekken". Je moet gewoon telkens er een beggar komt vragen of ie in uw stad mag, JA klikken :). Je moet wel zorgen dat er voldoende opvangcapaciteit voorzien is.
Denk ook goed na voor je een beggarshouse bouwt, als je er 1 sloopt, zijn ze behoorlijk lastig. Ook al bouw je er 3 extra ter vervanging. Heel bizar.
Nu is het zo dat beggars niet geaccepteerd worden door je bevolking. Eerlijk gezegd merk ik weinig als ik de beggars toe laat in mijn stad. Weet iemand wat het directe effect is op je stad in negatieve zin als je beggars toe laat?
Als je beggarshouses plaatst, dan lopen ze niet rond in de stad. Ik zorg dus altijd voor overcapaciteit en heb nog geen enkele reguliere inwoner van de stad weten klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 369191

Ben al ruim een jaar dit spel aan het spelen, maar kom nu toch een raar probleem tegen. Omdat ik geen zin heb om die corsairs te betalen is er een extra quest (The last contingent) gekomen om een einde te maken aan de aanvallen. Nu moet ik zo'n 20 schepen in een vloot vernietigen, maar zodra je met een of meer schepen in de buurt komt, dan is een schot van alle 20 schepen voldoende om direct 5 of 6 van de jouwe te laten zinken, terwijl ik er veel meer tijd voor nodig heb om iets te doen.

Ik heb al geprobeerd met een olie doordrenkte strobaal het zicht te ontnemen, maar dat gaat dus niet. De enige oplossing die ik kan bedenken is de gunpowder van Hassan. Daar heb je alleen 15 seconden voor nodig alvorens deze ontsteekt. En die tijd wordt je niet gegund, want je bent binnen 3 a 4 seconden al een big warship met hardend planks kwijt. Kortom een dillema om gek van te worden.

Zolang deze quest niet is opgelost wordt ik verder wel niet meer aangevallen, dus dat is een last minder, maar het zint mij niet dat ik het niet voor elkaar krijg.

Als iemand iets meer weet, dan hoor ik het graag. Het zal wel weer een "oh ja" oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 369207

Ik lurk al lang mee op GoT en speel Anno al een tijdje, dacht ook maar eens een account aanmaken :)

@Mispa51:

Inderdaad, een kathedraal vervangt al die gebouwen voor de huizen die in de radius van de kathedraal staan (kerk, tavern enz). Let wel, je kan al beginnen met de bouw met 1500 noblemen, maar zoals detonator422 zei, om 'm helemaal af te krijgen heb je er 3500 (op 1 eiland) nodig.

Een beggar house heeft dezelfde behoefte als die van de peasants (market, vis, cider en een kerk), dus als je heel veel beggars hebt kost dat ook veel resources. Als je ook de uitbreiding Venice hebt kan je geld krijgen van de patricians als je ze weigert.

Ook een goede manier voor meer noblemen is het plaatsen van envoys, dan kan je er meer krijgen met hetzelfde aantal huizen. Op http://www.steffen-kuegler.de/tools/anno/ kan je de effecten goed zien, dus speel daar eens mee zou ik zeggen.

Ik ben nu zelf bezig met een open game. Mijn strategie is dat ik behalve vis totaal geen productie heb op 't eiland waar mijn huizen staan. Alle productie vind plaats op de omringende eilanden. Mijn routes zijn zo ingesteld dat ze eerst een product op halen, die leveren ze af op mijn huizen eiland, en dan stuur ik ze naar Lord Richard of Zahir (of Garibaldi met de Venice uitbreiding). Op die manier wordt alle overproductie verkocht, en daar verdien ik veel extra geld mee en je krijgt ook honour hoe meer je verkoopt. Helpt ook met die irritante berichten van 'stopped producing goods'. Ik heb plaats voor 448 huizen, wat maximaal 3400 noblemen kwijt kan, en met 80 orient houses, waarvan 56 envoys, kan ik 3600 noblemen krijgen, genoeg voor de kathedraal :)

@arcticcoolbreez:

Probeer eens een harbour defence tower in de buurt van zijn vloot te krijgen. Als het goed is valt slechts 1 schip die aan, de rest niet (zie ook http://anno1404.wikia.com/wiki/File:Barren_Lands_-_Last_contingent_with_1_tower.jpg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 369191

@neriod:

Ik had ook al zo'n idee. Ik heb een haven met defencetower en watchtowers gemaakt, maar ook het lokken wil niet. Ze blijven in een bepaald gebied, maar ik moet het gebied in om te kunnen aanvallen, en het lokken wil niet tot buiten het gebied. Helaas is dat dus ook geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Dan heb je hem zeker op heel moeilijk staan?

Als ik die vloot aanval met 16 grote warship en nog 4 kleine ofzo heb ik alleen wat beschadigde schepen. Hoogstens een enkel klein schip naar de bodem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt Neriod.

Ga nu een nieuwe stad maken met zun 2e. (Multiplayer)

Spelen er wel eens mensen via Tunngle? Is een soort van Hamachi, dus je kunt dan LAN games spelen over het internet.

Lijkt me wel eens leuk om met een paar man een grote game te spelen. Het nadeel is wel dat zo'n continuous game lang duurt, en iedereen niet altijd beschikbaar is.

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Wat is het voordeel om het via Tunngle te doen ? Het systeem werkt in mijn mening gewoon goed ?

Anno is echt een geweldig spel alleen speel ik het alleen op Lan-partys. Online iets beginnen is bijna niet te doen, zodra je tegenstanders zien dat je sneller tools kan maken dan hen stoppen ze vaak al. Jammer dat die spelers dan neit worden overgenomen door een medium/hard bot.

I don't hate you, I nothing you

Hamachi veroorzaakte (bij mij in elk geval) altijd veel problemen. Anno 1404 was zelfs niet speelbaar via hamachi, we hebben alles geprobeerd. Toen kwam ik Tunngle tegen, en dat werkte meteen. Je kunt in Tunngle verschillende kamers joinen, er is wel een kamer voor bijna elke game. Op deze manier kom je bij andere mensen die Anno 1404 spelen terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 369104

Ik speel Anno 1404 vaak met een vriend van mij on-line met behulp van Tungle. Werkt perfect en zeker aanteraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Of je koopt het spel en speelt het lekker via het internet. Hamachi en Tunngle klinken allemaal handig om met een gecrackte versie te spelen.

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand mij te vertellen hoe ik een venetian ship kan bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:17

Ankh

|true

Anoniem: 369104 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:36:
Weet iemand mij te vertellen hoe ik een venetian ship kan bouwen?
Volgens mij moet je veel handelen met de venetianen.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, ik zal dit eens uit proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damasta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-06-2024
Ankh schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 15:00:
[...]

Volgens mij moet je veel handelen met de venetianen.
Je kunt Venetian Shipbuilding "kopen" in het attainments scherm van Giacomo Garibaldi.

Ik heb het spel vorige week weer geïnstalleerd, want op mijn oude Windows Vista installatie liep Venice niet lekker. Nu met een nieuwe Windows 7 installatie loopt ie als een zonnetje. Venice levert een aantal leuke uitbreidingen zoals bijvoorbeeld de mogelijkheid een eiland te "kopen" en de Large Tradesman Cog eindelijk een handelsschip met kanonnen welke eenvoudig piraten aankunnen.

Speel alleen het continues game scenario op middelmatig moeilijkheidsgraad. Vind het leuker om met grote eilanden en een explored map te spelen.

Ik heb nu een eiland met 35k + inwoners en een oriëntaal eiland met 5k + inwoners. Het wordt nu een hele uitdaging om alle needs te vervullen. 20+ routes welke meerdere goederen meenemen met 70+ schepen. Vooral het voorzien van goederen waarvan beperkte grondstoffen zijn is lastig (copper, gold en later pearls).

Als jullie interesse hebben wil ik wel wat screenshots maken en plaatsen, zou het ook leuk vinden om wat steden te zien van mede tweakers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lijkt me inderdaad wel leuk, ik heb ook nog wel wat screenshots die ik kan delen. Handig dat Anno screenshots opslaat, als je gewoon prt sc gebruikt.

Ik zal er vanmiddag een paar uploaden.

Edit: Beter laat dan nooit: De screenshots.

Deze screenshots heb ik gemaakt in een multiplayer game, samen met een vriend. We spelen tegen Willem van der Mark, met redelijk makkelijke settings. City Council en Sabotage staan wel aan. Dit is dus met de Venice addon. We verdelen het spel zo: Mijn vriend maakt een Occident eiland, en zorgt daarvoor. En ik neem de Oriënt eilanden over.

Dit is het main Oriënt eiland, van mij:

Afbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/2562/screenshot0087x.jpg

We zijn druk bezig met het bouwen van een Sultan's Mosque. Nouja druk. Je hoeft er niet veel voor te doen, afgezien van het zorgen voor voldoende resources.

Dit is de productie op het main Oriënt eiland:

Afbeeldingslocatie: http://img708.imageshack.us/img708/5510/screenshot0093.jpg

Hier staan alle gebouwen die mijn bevolking ondersteunen zoals dadels, geitenmelk en specerijen. Als je goed kijkt zie je misschien ook een paar glass smelters en printing houses er tussen staan. Carpets worden op een ander eiland gemaakt, aangezien dit eiland niet de goede fertilities heeft. Carpets kan ik aanraden om te verkopen, ze zijn redelijk makkelijk te maken, en ze verkopen voor meer geld dan je zou denken. We zijn de laatste tijd bezig om meer efficient te bouwen, door de velden zelf aan te leggen of door noria exploits te gebruiken. Dat wil zeggen: Als je meerdere noria's om een productie gebouw plaatst, zul je meer productiviteit kunnen bereiken, zelfs met minder velden.

Nog een productie eiland in het Midden Oosten:

Afbeeldingslocatie: http://img837.imageshack.us/img837/6659/screenshot0094.jpg

Hier wordt de koffie verbouwd, en de amandelen die uiteindelijk verwerkt worden in Marsepein. Voor de rest eigenlijk niet veel te zien :X

Een nieuwe wijk op het Occidental eiland:

Afbeeldingslocatie: http://img833.imageshack.us/img833/7103/screenshot0098.jpg

Dit is gewoon een nieuwe wijk op het belangrijkste Occident eiland. Als we onze calculaties goed hebben ( 8)7 ) zijn Citizens redelijk mooi in balans wat betreft de belasting. Aangezien Citizens niet zo heel veel 'needs' hebben, en toch een redelijke som aan belasting betalen. We gebruiken een production calculator om te kunnen kijken hoeveel productie we nodig hebben voor bijvoorbeeld 5240 Envoys, zodat we niet te weinig hebben, maar ook niet overproduceren, wat weer meer geld kost (gebouw onderhoud).

Als je goed hebt gekeken dan zul je zien dat we de belasting op +$2700 hebben ongeveer, en dat is terwijl we een Sultan's Mosque aan het bouwen zijn in stage III, wat volgens mij alleen al $500 aan onderhoud kost. Omdat we in het begin altijd problemen hadden met de taxes, letten we hier nu altijd extra op. We zetten alle huizen op even-tempered, zodat ze meer belasting betalen. Tenzij we ze willen laten advancen natuurlijk.

Ik zou het ook leuk vinden om de steden te zien van mede tweakers. Als er interesse is, kan ik eventueel ook nog wat screenshots uploaden.

Nog eentje, gewoon omdat het mooi uitziet. }:O

Afbeeldingslocatie: http://img46.imageshack.us/img46/7540/screenshot0089i.jpg

Ja, er ging ook redelijk wat geld naar het verfraaien van de steden, maar als je lang moet wachten op bijvoorbeeld een mosque of iets dergelijks, dan komt de creativiteit vanzelf.

[ Voor 90% gewijzigd door Anoniem: 247259 op 20-08-2010 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie01
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:24
ben me savegame vandaag kwijtgeraakt en kan lekker opnieuw beginnen.
Is er hier iemand die zijn eigen eiland heeft kunnen maken ? (isd file) op internet is het meeste hierover in het duits helaas. Als iemand wat meer hierover weet kan diegene me een dm sturen.

Detonator: als je overproductie maakt kun je een trading route maken die langs de sheik vaart of Richard en het dan verkoopt. krijg je gelijk Honor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb wel eens met die editor een heel groot veld gemaakt (geen eiland), maar uiteraard crasht Anno natuurlijk weer als je dat laad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damasta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik heb afgelopen week een hoop screenshots gemaakt. Ik plaats ze allemaal (stuk of 30) zodat jullie een goed beeld van mijn stad en de productie die daarvoor nodig is kunnen krijgen.

De moeilijkheidsgraad van het spel staat op ongeveer de helft van de normal balk. Met bijna alle rampen en twee medium tegenstanders. De eilanden zijn groot met veel fertilitys en veel grondstoffen (heb je gewoon nodig voor zo'n grote stad).

Nog even een aantal opmerkingen over mijn stad. Ik houd weinig tot geen rekening meer met mijn inkomsten/uitgave aangezien ik in het stadium ben aangekomen met belasting inkomen van 12k (tempered), 1.8 mill op de rekening en daarbij nog de traderoutes.

Ik heb ook niet teveel van bouwschema's gebruik gemaakt bij de productie of mijn steden...ik wil een beetje een "natuurlijke" feeling over mijn eilanden. Mijn westerse eiland is zo vol mogelijk gebouwd met weinig pleinen etc (uitgezonderd bij de kathedraal). Als je op medium speelt is het wel noodzakelijk dat je huizen toegang hebben tot de brandweer en de carpenter. De oriental stad is nog in aanbouw. Ik maak geen gebruik van de noria exploit.

Afbeeldingslocatie: http://i813.photobucket.com/albums/zz52/Roel_Claessen/screenshot0029.jpg

Overzicht de inwoners van mijn oriental stad.

Afbeeldingslocatie: http://i813.photobucket.com/albums/zz52/Roel_Claessen/screenshot0028.jpg

Overzicht het inkomen van mijn westerse stad.

Afbeeldingslocatie: http://i813.photobucket.com/albums/zz52/Roel_Claessen/screenshot0027.jpg

Overzicht van de inwoners. Als ik later meer envoys krijg kan ik meer huizen upgraden naar het hoogste niveau. Ook accepteer ik altijd nieuwe zwervers.

Afbeeldingslocatie: http://i813.photobucket.com/albums/zz52/Roel_Claessen/screenshot0026.jpg

Het laatste wat ik heb gedaan is het verplaatsen van de vis productie van mijn main eiland naar een naburig eiland.

Afbeeldingslocatie: http://i813.photobucket.com/albums/zz52/Roel_Claessen/screenshot0025.jpg

Fishing Lodge deel 2. +-50 Fishing Lodges in totaal.

Afbeeldingslocatie: http://i813.photobucket.com/albums/zz52/Roel_Claessen/screenshot0024.jpg

Linen Garments productie + stukje wijn productie. Aangezien wijn een latere productie is heb ik deze verdeeld over een aantal eilanden ivm gebrek aan kolen.

Afbeeldingslocatie: http://i813.photobucket.com/albums/zz52/Roel_Claessen/screenshot0023.jpg

Linen Garments/Wine deel 2.

Afbeeldingslocatie: http://i813.photobucket.com/albums/zz52/Roel_Claessen/screenshot0022.jpg

Linen Garments/Wine deel 3.

Afbeeldingslocatie: http://i813.photobucket.com/albums/zz52/Roel_Claessen/screenshot0021.jpg

Eiland waar ik in het begin Bier en Brood produceerde maar al snel alleen Bier. Brood naar een groot eiland verplaats welke ik "gekocht" heb van een van mijn concurrenten. Ivm River beds worden hier ook (een deel van de) leather jerkins gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://i813.photobucket.com/albums/zz52/Roel_Claessen/screenshot0020.jpg

Bier/Leather Jerkins deel 2.

Afbeeldingslocatie: http://i813.photobucket.com/albums/zz52/Roel_Claessen/screenshot0019.jpg

Bier/Leather Jerkins deel 3.

Afbeeldingslocatie: http://i813.photobucket.com/albums/zz52/Roel_Claessen/screenshot0018.jpg

Cider.

Afbeeldingslocatie: http://i813.photobucket.com/albums/zz52/Roel_Claessen/screenshot0017.jpg

Meat en Leather Jerkins. Heeft 2 zoutmijnen en krijgt nog zout van 2 andere eilanden. Zout is een van de grondstoffen welke moeilijk te verdelen is (net zoals Coal, River Beds, Copper).

Afbeeldingslocatie: http://i813.photobucket.com/albums/zz52/Roel_Claessen/screenshot0016.jpg

Candles en Bier, bierproductie is pas geleden toegevoegd aangezien andere eiland te klein is geworden. Koper komt van oriental eilanden.

Afbeeldingslocatie: http://i813.photobucket.com/albums/zz52/Roel_Claessen/screenshot0015.jpg

Groot eiland gekocht van een medespeler. Begin vooral voor wijn en brood. Nu ook voor vlees en leather jerkins ivm river beds en zoutvoorraad en het eiland is huge dus nog plaats genoeg.

Afbeeldingslocatie: http://i813.photobucket.com/albums/zz52/Roel_Claessen/screenshot0014.jpg

Brood/Wine/Meat/Leather Jerkins deel 2.

Afbeeldingslocatie: http://i813.photobucket.com/albums/zz52/Roel_Claessen/screenshot0013.jpg

Brood/Wine/Meat/Leather Jerkins deel 3.

Afbeeldingslocatie: http://i813.photobucket.com/albums/zz52/Roel_Claessen/screenshot0012.jpg

Brood/Wine/Meat/Leather Jerkins deel 4.

Afbeeldingslocatie: http://i813.photobucket.com/albums/zz52/Roel_Claessen/screenshot0011.jpg

Brood/Wine/Meat/Leather Jerkins deel 5.

Afbeeldingslocatie: http://i813.photobucket.com/albums/zz52/Roel_Claessen/screenshot0010.jpg

Spices productie en productie voor oriental. Een van de volgende dingen die ik wil doen is deze producties te verplaatsen naar andere eilanden zodat hier alleen huizen kunnen. Flink karwei dus...

Afbeeldingslocatie: http://i813.photobucket.com/albums/zz52/Roel_Claessen/screenshot0009.jpg

Lokale oriental productie.

Afbeeldingslocatie: http://i813.photobucket.com/albums/zz52/Roel_Claessen/screenshot0008.jpg

Orientale stad in beginfase. Wachten tot de grote moskee af is zodat ik eromheen huizen kan neerzetten.

Afbeeldingslocatie: http://i813.photobucket.com/albums/zz52/Roel_Claessen/screenshot0007.jpg

Orientale stad deel 2.

Afbeeldingslocatie: http://i813.photobucket.com/albums/zz52/Roel_Claessen/screenshot0006.jpg

Westerse stad deel 1. Langs de stranden lagen eerst de Fishing lodges welke ik verplaats heb. Ik heb deze vervangen door havens/harbour masters offices, torens en 3 historic warehouses. Ik kan dus aan elke kant/hoek van het eiland goederen laden.

Afbeeldingslocatie: http://i813.photobucket.com/albums/zz52/Roel_Claessen/screenshot0005.jpg

Westerse stad deel 2. Nieuwe wijken. Hier zie je het enige stukje productie op dit eiland, namelijk fur. Neemt (bijna) geen plaats voor huizen in dus ik vind het prima.

Afbeeldingslocatie: http://i813.photobucket.com/albums/zz52/Roel_Claessen/screenshot0004.jpg

Westerse stad deel 3.

Afbeeldingslocatie: http://i813.photobucket.com/albums/zz52/Roel_Claessen/screenshot0003.jpg

Westerse stad deel 4. Hier is de stad begonnen en de main haven. Ik heb naast elke haven/harbour master office een repair crane gezet, zodat de schepen die zijn aangevallen direct worden gerepareerd. Dit heb ik ook bij veel productie eilanden gedaan (Niet meer echt nodig omdat ik geen last meer heb van de piraten).

Afbeeldingslocatie: http://i813.photobucket.com/albums/zz52/Roel_Claessen/screenshot0002.jpg

Westerse stad deel 5.

Afbeeldingslocatie: http://i813.photobucket.com/albums/zz52/Roel_Claessen/screenshot0001.jpg

Westerse stad deel 6.

Afbeeldingslocatie: http://i813.photobucket.com/albums/zz52/Roel_Claessen/screenshot0000.jpg

Westerse stad deel 7. De kern met kathedraal. Versieringen rond de kathedraal gaan weg en komen nog huisjes.

Op dit moment 38.000 inwoners inc beggars in de westerse stad en 5.000 in de oriental stad. Ik denk dat het wel mogelijk is om ongeveer 80.000 inwoners te krijgen gezamenlijk. Als je je aan strikte bouwschema's houdt is het natuurlijk mogelijk om iets meer inwoners te krijgen, maar scheelt niet veel denk ik. Je hebt hiervoor wel een enorme productie nodig. Ik verwacht dat de productie voor het westerse eiland zo goed als klaar is. Ik heb voor bijna alles overproductie (brocades ben ik mee bezig). Het overige wordt verkocht.

Het volgende project is dus de oriental stad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-06 00:45
80000 inwoners is een eitje. Ben zelf naar de 120000 aan het kijken. :)

Heb ff schemaatje gemaakt, eiland met inwoners:

Afbeeldingslocatie: http://nille.hopto.org/files/anno1404.png

Dus main islands zijn bij zowel occident als orient alleen huisjes en ontvangen alle goederen van overal. 999ton (max :( ) storage voor occident, 700ton storage op orient. Eerst verbruikt het main island een hele hap en dan worden ook nog de sub eilandjes (huisjes+productie) bevoorraad. Alle andere eilanden staan quasi vol met productie, maar nog wel wat plek voor de komende 15K inwoners extra te bevoorraden.

Nog te doen:
- leather jerkins scoren. Die vliegen er aardig door. :D
- eerst nog het kleinste occident island uitbouwen (tot 10000)
- dan 2de orient sub island maken (6-7000)
- finetunen (overproductie wat beperken, kleine design aanpassingen,..)

En dan kom ik op >120000 inwoners. :)

Geen achievement gekregen voor 100000 inwoners trouwens :( (of heb hem gemist)

Cash iets van 50million, honor 80K, iets van 30K 'winst per 'turn'. Hou het niet echt in de gaten. eigenlijk. Zal wat screenshotje maken als ik nog wat verder ben.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:35
FF een update over het savegame probleem en het crashen van het spel.

Ze zijn er wel nog steeds mee bezig maar kunnen de oorzaak van het probleem niet lokaliseren.

Van het Anno 1404 forum van UbiSoft zelf;
Maybe some hopeful information:

At the Gamescom in Cologne some German players met Christopher Schmitz, the executive producer of Blue Byte/UbiSoft and he told them that they are still working on this problem. But the developers of Related Designs still have problems to reproduce this bug.
Now they invited players who do have this problem very often to come with their computers directly to Related Designs at Mainz. They hope with this way there is a better chance to identify the problem.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vale vista
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-05 16:57
ben bezig met imperator eitje giovanni aan het killen samen met lucius... hoofdeiland overgenomen van giovanni nu nog lucius en baronesse zanchi! met diplomat meer dan 60000mensen en nog steeds te weinig maar er zijn te weinig grote eilanden... :( wil cathedral in imperator binnen 7 uur voltooien maar is bijna onmogelijk. had in 1.45 uur nobleman en om 2.30 cathedral en ik ben op 5.30 1e stage net klaar! is onmogelijk. of in iedergeval bijna onmgoleijk zonder oriental builders waar kan ik die vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bull schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:34:
FF een update over het savegame probleem en het crashen van het spel.

Ze zijn er wel nog steeds mee bezig maar kunnen de oorzaak van het probleem niet lokaliseren.

Van het Anno 1404 forum van UbiSoft zelf;

[...]
Bedankt voor de update :)

Mainz is wel een eindje rijden. Ik zit al wel aan de goede kant van het land, maar toch.

Ik zou het wel willen doen trouwens. Het is gewoon zo'n vet spel, maar er is werkelijk NIKS meer aan als je alles twee / drie keer moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twan1
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-08-2024
Ik heb nu de laatste tijd ook meer & meer last van CTD's. Eerst in het begin enkel na een save, wat ik dan nog kon uitstellen naar wens.

Nu crasht het spel at random.. Jammer van het spel. Overigens enkel met de Venice uitbreiding, de gewone 1404 heb ik nooit last mee gehad...

Ik vind er echt niets meer aan, je kan niet meer normaal spelen met al die CTD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vale vista
bezig met continous game had envoys in 36.30 min en noblemannen in 1.23 uur 2 achievements: 200 gems!
bezig met cathedral te bouwen halverwege 1e stage en tot. ongeveer 2.30 uur gespeeld. gaat lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314228

Heel mooi om ook eens de steden van andere spelers te zien!!!
Zal zelf ook wat screens plaatsen en wat info over mijn spelwereld waar ik nu mee bezig ben:

Occident eiland:
Noblemen : 21440
Patricians: 12375
Citizens : 1710
Peassants : 0
Beggars : 9074
Totaal : 44599

Orient eiland 1:
Envoys: 17025
Nomads: 4395
Totaal: 21420

Orient eiland 2:
Envoys: 13925
Nomads: 3585
Totaal: 17510

Totaal: 83529

Wintst per turn : +46.283
Goud : 275.4 mill.
Honour : 734K
Speeltijd : 102uur

Bread & Meat
Afbeeldingslocatie: http://img340.imageshack.us/img340/2443/screenshot0212e.jpg

Beer
Afbeeldingslocatie: http://img688.imageshack.us/img688/5839/screenshot0213.jpg

Parfume
Afbeeldingslocatie: http://img704.imageshack.us/img704/1781/screenshot0216.jpg

Coffee
Afbeeldingslocatie: http://img541.imageshack.us/img541/4030/screenshot0217.jpg

Milk & dades
Afbeeldingslocatie: http://img814.imageshack.us/img814/6923/screenshot0218.jpg

Milk & dades
Afbeeldingslocatie: http://img690.imageshack.us/img690/8355/screenshot0219.jpg

Leather jerkins & linnen garments
Afbeeldingslocatie: http://img696.imageshack.us/img696/8177/screenshot0223.jpg

Occident eiland
Afbeeldingslocatie: http://img97.imageshack.us/img97/8930/screenshot0214.jpg

Occident eiland
Afbeeldingslocatie: http://img46.imageshack.us/img46/5711/screenshot0215.jpg

Orient eiland
Afbeeldingslocatie: http://img59.imageshack.us/img59/6466/screenshot0220.jpg

Orient eiland
Afbeeldingslocatie: http://img683.imageshack.us/img683/3402/screenshot0221.jpg

Eiland waar ik al de bouwfrondstoffen (hout, tools e.d.) produceer (en opsla), met uitzondering van mozaic
Afbeeldingslocatie: http://img180.imageshack.us/img180/4601/screenshot0227.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344399

Hallo ik heb een vraagje,

Ik ben al een leuk eindje op weg met m'n spel, maar nu blijkt dat ik ingelogd ben als local profilename, dit is op zich niet zo'n probleem, maar nu kan ik geen archiefments en gems sparen. iets wat ik wel leuk zou vinden eigenlijk

Dit werkt alleen als je een online profile hebt.

Dit heb ik wel, maar neit gekoppeld aan mij huidige spel.

is er een mogelijkheid om terug te keren met mijn online profile en dan mijn huidige saved game te gebruiken waardoor ik gebruik ka gaan maken van de gems en archievmenst enmedals.

ik hoor het wel

groet,
Abor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vale vista
stadje gaat wel goed alleen ben nu op 2 uur bezig en heb net cathedral gemaakt hopen dat ik hem voor 7 uur afkrijg

ik zag ook een achievement staan dat je oriental builders en andere masterbuilders moet sparen maar hoe krijg ik die? want ik heb ze nog nooit bij al zahir of lord huppeldepup gezien evenmin bij de corsair of de venetier

[ Voor 17% gewijzigd door Vale vista op 10-09-2010 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik dus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-06 08:12
Masterbuilder die titel krijg je als je een scenario gehaald hebt, volgens mij het scenario masterbuilder. :p

[ Voor 39% gewijzigd door ik dus op 10-09-2010 20:43 ]

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:35
Ik speel sinds kort ook Anno 1404.
Heb alleen een vaag probleempje. Ik speel het spel met vrij hoge settings op 1920x1080 op mijn systeem met een AMD Phenom X4, 4GB memory en een GTX460 videokaart met 1GB.
Dit gaat op mijn eigen eiland (ben in de campaign bezig, zit nu in chapter 4) prima. Draait super soepeltjes, ook bij een volgebouwd eiland.

Het vage is dat als ik over andere eilanden heen scroll, zelfs onbewoonde, dat dat dan ineens heel schokkerig gaat.
Da's toch vreemd? Op zo'n eilandje gebeurt vrijwel niets, toch lijkt mijn systeem er moeite mee te hebben en nog vreemder is dat het scrollen over mijn eigen eiland super-smooth gaat.

Komt dit iemand bekend voor? Zo ja, tips om hier iets aan te doen?

• Bull
Is het in de buurt van riviertjes/meertjes op eilanden? Heb je Vsync aan of uitstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Nee, niet perse volgens mij. Zal nog ff proberen vanavond als ik iets meer inzoom of dat het geval is.
Zal ook vsync ff aan/uitzetten, kijken of het dan beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vale vista
heb die masterbuilders en architecten ook al gevonden bij al zahir en lord richard maar die geven enkel en alleen een verminderde prijs. -25% bouwkosten en geld = geen 50.000 $ maar slechts 27.500 $ geld ook voor grondstoffen voor het bouwen van de plattegrond van de kathedraal heb nu de freemasons lodge achievement: oriental masterbuilder , hanseatic master builder en cathedral master architect. je hebt ook decree's maar die geven het zelfde.... :O .... heb oorlogs eiland gebouwd met 30~ 40 large encampments wat trebuchets en een paar small encampments.... ga Guy Forcas nekken.. zin in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Anoniem: 314228 schreef op zondag 05 september 2010 @ 20:59:
Heel mooi om ook eens de steden van andere spelers te zien!!!
Zal zelf ook wat screens plaatsen en wat info over mijn spelwereld waar ik nu mee bezig ben:

Occident eiland:
Noblemen : 21440
Patricians: 12375
Citizens : 1710
Peassants : 0
Beggars : 9074
Totaal : 44599

Orient eiland 1:
Envoys: 17025
Nomads: 4395
Totaal: 21420

Orient eiland 2:
Envoys: 13925
Nomads: 3585
Totaal: 17510

Totaal: 83529

Wintst per turn : +46.283
Goud : 275.4 mill.
Honour : 734K
Speeltijd : 102uur

Bread & Meat
[afbeelding]

Beer
[afbeelding]

Parfume
[afbeelding]

Coffee
[afbeelding]

Milk & dades
[afbeelding]

Milk & dades
[afbeelding]

Leather jerkins & linnen garments
[afbeelding]

Occident eiland
[afbeelding]

Occident eiland
[afbeelding]

Orient eiland
[afbeelding]

Orient eiland
[afbeelding]

Eiland waar ik al de bouwfrondstoffen (hout, tools e.d.) produceer (en opsla), met uitzondering van mozaic
[afbeelding]
Wow! Dit doe je zeker vaker, het ziet er echt perfect uit :p. Ik heb nu zin om dit spel ook weer eens te spelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vale vista
Anno 1404 venice in 3D is echt vet chil! Gebruik Nvidia 3D vision.
en weet iemand hoe je zelf venice kunt bouwen net zoals op zo'n screenshot op de gateway tho the world?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Bull schreef op donderdag 16 september 2010 @ 16:41:
Is het in de buurt van riviertjes/meertjes op eilanden? Heb je Vsync aan of uitstaan?
Heb even getest, het gebeurt inderdaad vooral als er riviertjes of meertjes op het eiland zijn en ik daar voorbij scroll.
Vsync aan of uit maakt geen verschil, maar heb het aanstaan. Als ik vsync uitzet heb ik meteen behoorlijke vsync problemen bij het scrollen over de map, dus dit zet ik liever niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112561

Is er een manier om snel te zien hoeveel gebouwen je van 1 type hebt? Dus dat ik 15 vissers heb, 10 cider en 6 hemp plantations bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-06 13:06

Dreanor

Joene

Anoniem: 112561 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 18:08:
Is er een manier om snel te zien hoeveel gebouwen je van 1 type hebt? Dus dat ik 15 vissers heb, 10 cider en 6 hemp plantations bijvoorbeeld?
Als je Venice hebt, dan kan je een bankgebouw (of iets dergelijks) maken en daar kan je dat zien. Anders niet (voor zover ik weet).

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112561 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 18:08:
Misschien dat een Bailiwick uitkomst biedt?? (alleen beschikbaar bij de Venice-add-on).
Citeer ff een klein stuk tekst uit het boekje wat bij de add-on zat:

"Bailiwick
Als je een bailiwick bouwt, krijg je toegang tot het boek van Reeve.
Dit verschaft je informatie over welke en hoeveel gebouwen je hebt gebouwd op een eiland.
...."

Heb zelf nog geen bailiwick gebouwd, dus kan het (nog) niet voor je checken, maar ik denk dat dit is wat je zoekt.

Succes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vale vista
een vriend heeft de titel Annokrat al gehaald...snap niet hoe die het gehaald heeft en toch is het zo... in 30 minuten noblemen... ik haal ze in 1 uur.

[ Voor 10% gewijzigd door Vale vista op 01-11-2010 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het kan wel. Dan koop je een paar moeilijke dingen gewoon in in plaats van dat je ze zelf produceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-06 11:16
Bah Ubi servers down en nu kan ik dus niet spelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacul
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:36
Gelukkig, ik dacht al dat het aan mijn game lag! Wel jammer inderdaad. Maar ik weet nu in ieder geval dat het niet aan mij ligt :)

• mcsicko
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-02-2011
Ik heb alle scenario's van Venice uitgespeeld (behalve "scourge of the seas" en "Ishtar's Labyrint") en ik ben nu bezig om de laatste twee scenario's van de basis versie te spelen. "General" en tegen de tijd dat ik die klaar heb wil ik Imperator nog doen.

De start bij "general" was aardig goed. Heb een paar leuke eilanden kunnen claimen en kan sowieso doorgroeien naar Noblemen. Ik heb al 1190 patricians en een kleiner eiland met wat mensen. Op die manier even de knaken binnen halen om genoeg oorlogsmateriaal op de been te houden.

Ik zit er aan te denken om eerst de barones af te slachten, die beledigd me continu... Daarna pak ik Di Merchanti aan en dan Gavin Langton.

Anoniem: 229864

Ik ben nu net begonnen met een nieuw spel en ik wil nu alles zo efficiënt mogelijk proberen op te zetten.
Nu ben ik wel benieuwd naar hoe jullie het volgende aanpakken:

Handelsroutes: Laten jullie een schip tussen 2 eilanden heen en weer varen of laten jullie een schip een hele reeks eilanden aandoen?
Productie: Op de eilanden waar de grondstoffen gevonden worden, zetten jullie dan ook daar de productiegebouwen voor het bijbehorende eindproduct? Of verschepen jullie de grondstoffen eerst naar het consumenteneiland en zetten de productiegebouwen op het consumenteneiland?
Indeling: Scheiden jullie de eilanden volledig op productie en huizen of gebruiken jullie ook "mixed" eilanden?

• mcsicko
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-02-2011
Anoniem: 229864 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 09:44:
Ik ben nu net begonnen met een nieuw spel en ik wil nu alles zo efficiënt mogelijk proberen op te zetten.

Handelsroutes: Laten jullie een schip tussen 2 eilanden heen en weer varen of laten jullie een schip een hele reeks eilanden aandoen?
Productie: Op de eilanden waar de grondstoffen gevonden worden, zetten jullie dan ook daar de productiegebouwen voor het bijbehorende eindproduct? Of verschepen jullie de grondstoffen eerst naar het consumenteneiland en zetten de productiegebouwen op het consumenteneiland?
Indeling: Scheiden jullie de eilanden volledig op productie en huizen of gebruiken jullie ook "mixed" eilanden?
Handelsroutes: In het begin laat ik ze vooral veel gecombineerd werk doen ivm kosten drukken. Naar mate je verder in het spel komt wordt de behoefte van bepaalde goederen zo groot dat je een enkel schip nodig hebt om 1 of 2 soorten goederen te transporteren. Dan beperk ik het aantal goederen dat vervoerd wordt tot 1 of 2 op een route. Eventueel maakt je dan nog wel gebruik van meerdere havenplaatsen binnen 1 route.

Productie & indeling: Ik heb het nog niet zo lang gespeeld in 1 continuous game dat ik alleen maar mannetjes op mijn eiland had. Meerdere ervaren spelers wel, dat lees je ongetwijfeld nog wel een keer. Ik werk persoonlijk veel met het principe van 1 productgroep per eiland en de jerkins e.d. (productie op rivieren) fietsen er een beetje tussendoor.In het begin kan mixed nog wel om het overzicht te bewaren. Als je de fora een beetje doorleest zie je ook dat veel ervaren mensen beginnen met mixed en meerdere goederen op 1 route end at ze dan na verloop van tijd klaar zijn om grootscheepse verhuizingen te doen ivm productie eilanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229864 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 09:44:

Handelsroutes:
Vanaf het begin van het spel: 1 product per schip.
In het begin nog kleine schepen, later grote schepen met een speciale kapitein erop.
Als het om eindproducten (bier, brood, vis, wijn, dadels, tools etc...) gaat die je wilt verschepen, doe ik dat altijd via '3-punts routes'.
Met andere woorden, een schip haalt een product op bij eiland A, levert deze af bij eiland B en de rest wat er nog in het schip zit (omdat deze niet werden uitgeladen op eiland B omdat het warenhuis voor dat product vol zat) wordt automatisch verkocht bij Lord Richard Northsburg of Grand Vizier Al Zahir.

Productie en indeling:
Hierover heb al eerder geschreven, ik zal het hieronder even plakken:

"Zo vroeg mogelijk in het spel productie-eilanden en eilanden met je bevolking gescheiden proberen te houden (ook later in The Orient)
In het spel waar ik nu mee bezig heb ik drie eilanden met bevolking (1 eiland met 'Occident' mensen, 2 eilanden met 'Orient' bevolking), alle drie de eilanden liggen in het noordelijke gedeelte van de map.
De rest van alle eilanden wordt gebruikt voor productie.
Een vrij klein eiland in het uiterste noord-westen van m'n map gebruik ik als leverancier van al mijn bouwgrondstoffen (hout, tools, steen, glass), met de uitzondering van mozaic.
Dit eiland heeft ook drie Historic Warehouses zodat ik n ooit zonder bouwgrondstoffen zit.
Hieronder nog een stukje tekst wat ik al eerder eens heb gepost, misschien heb je er wat aan:

Probeer ook om zoveel mogelijk ''high value" perks te bemachtigen (zoals bijvoorbeeld voor de confectioner's workshop, carpet workshop, candlesticks workshop).
Op een gegeven moment wist ik 3 keer een 'wooden spoon' te bemachttigen, waardoor ik veel meer marzipan kon maken (productie +75%).
Totaal had ik iets meer dan 23000 Envoys (verdeeld over twee eilanden) en had maar 6 keer een confectioner's workshop nodig om alle Envoys van marzipan te voorzien (in plaats van 10 die je nodig hebt zonder de perks).
Voordeel van deze perks is ook dat je veel ruimte bespaart want je hebt minder gebouwen nodig (die ook weer allemaal onderhoudskosten hebben), in mijn geval hoefde ik maar:
-12x almond plantages te bouwen ipv 20,
-6x sugar-mills ipv 10
-12x sugar cane plantages ipv 20
- 6x confectioner's workshop ipv 10
Ook had ik nog overproductie, die ik automatsisch verkocht doormiddel van de welbekende 'driepunts-routes'.
Als je op deze manier je overproductie weet te verkopen verdien je en veel goud stukken en veel honour (ik geloof iets van +445 honour om de zoveel tijd).
Met meerdere perks per product tikt dit lekker aan op je vooraad goud (en honour).

Zodra ik 1200 Noblemen heb bouw ik drie Hisotric Warehouses op een eiland (als die zijn voltooid sloop ik alle warehouses aan de kust van dat eiland), op die manier heb ik dan een flinke buffer op 't eiland (900+ ton) voor m'n goederen.
Op datzelfde eiland bouw ik meestal ongeveer 5x houthakker, 3x steengroeve, 2x kolenproductie, 2x ore-mine, 2x ironmelter en 4x tool-workshop.
Vanuit dat eiland verscheep ik de goederen die ik nodig heb voor de bouw van nieuwe gebouwen op andere eilanden (ook hier kun je desgewenst weer perks inzetten).

Gebruik ook de Production Calculator om te weten te komen hoeveel gebouwen je minimaal nodig hebt om je bevolking tevreden te houden.

Succes!!!"

Hier nog wat handige linkjes:

Production Calculator

Building Chains

Verschillende lay-outs van je productie-gebouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-04 17:39
ANNO 1404 - Patch Notes 1.3

The most important changes in overview:
- A bug in the save routine could prevent games from being saved correctly on some systems or system configurations. Related Designs would like to thank the community at this pointfor their outstanding support, without which we could never have repaired this error. In particular, we would like to thank "Matt McCorman" for his active support, as well as all the users from the community who voluntarily contributed both their PC's and their time. We were finally able to localize and correct the error. As a result, no more faulty saves should be generated.
eindelijk

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diffx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Dat is zeker eindelijk, en misschien zelfs wel een reden om weer te gaan spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Woohoo! Goed nieuws is altijd welkom! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twan1
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-08-2024
ik was zelfs gestopt met dit spel te spelen door deze bug, super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yes, yes, yes!!! :D :D :D :D :D

Dan ga ik ook weer eens spelen...

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 120284 op 02-12-2010 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueice85
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-07 06:58
wauw :D

tijd om dit spel dan maar weer eens te installeren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Iemand die weet of de collectors edition nog ergens beschikbaar is?

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:26
Zozo, ze hebben de savegame bug zowaar opgelost! :)
Toch maar weer eens afstoffen :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
Hmm eerder nooit last gehad van het savegames probleem maar nu na de update zijn in eens mijn autosaves corrupt. Op 1/5de van t laden gaat ie terug naar het hoofdscherm. Vertrouwde wel redelijk op die autosaves (ging altijd goed, laatste eigen save scheelde uurtje of 4) en was net in die map hard bezig om de order of the treasurers te halen en andere achievements die véél tijd vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vale vista
nooit last gehad met corrupte savegame,s
ik ben nu heel goed opweg naar de annokrat.
zit op 2 uur speeltijd en heb al bijna 2 stages af.
moet kunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vale vista
Annokrat gehaald!!! :) verder nooit last gehad met savegame problems....
nu olijf ( leif jorgensen) aan het killen, hij is bijna dood....

[ Voor 6% gewijzigd door Vale vista op 11-12-2010 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
Vale vista schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 11:31:
Annokrat gehaald!!! :) verder nooit last gehad met savegame problems....
nu olijf ( leif jorgensen) aan het killen, hij is bijna dood....
Netjes!
Ik vraag me af hoeveel mensen nu daadwerkelijk het Goldship hebben bereikt of alle moeilijke Achievements zo als Annokrat maar ook order of the treasurers etc, etc. hebben gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

"Patch Notes 1.3" _/-\o_ Hoop toch echt dat die save problemen nu geheel voorbij zijn. Ga het dit weekend maar weer eens spelen. Jammer dat het bijna 1 jaar heeft moeten duren voordat ze het hebben opgelost.

APPLYitYourself.nl - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

• boto
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-12-2024
iemand met anno 1404 : venice zin om co-op te spelen?

Anoniem: 17731

Met dit spel ook maar eens begonnen nu het in de aanbieding ligt. Hulde voor de screens die ik hier voorbij zie komen zeg. Mooi doel om naar te streven. Is het aan te bevelen om Venice ook aan te schaffen, ook al speel ik niet online? Of is dat een retorische vraag.

[ Voor 199% gewijzigd door Anoniem: 17731 op 16-12-2010 18:51 ]

Anoniem: 17731 schreef op donderdag 16 december 2010 @ 18:46:
Met dit spel ook maar eens begonnen nu het in de aanbieding ligt. Hulde voor de screens die ik hier voorbij zie komen zeg. Mooi doel om naar te streven. Is het aan te bevelen om Venice ook aan te schaffen, ook al speel ik niet online? Of is dat een retorische vraag.
Als je ooit in de toekomst nog eens een keer online zou willen spelen zou ik je aanraden om Venice ook meteen te kopen.
Een opgeslagen spel in de "normale" Anno 1404 is (bij mij althans) niet speelbaar in Venice.
Venice heeft daaintegen wel online-modus en een paar extra's, maar niet veel (een paar schepen, wat decoratie-dingetjes) en een paar extra scenario's.
Ikzelf heb een tijd geleden ook Venice gekocht, maar denk ik niet langer dan een paar uur gespeeld, was bezig in de sandbox-mode ("normale" anno) en kon die dus niet spelen in Venice.
Concluderend zou ik zeggen (maar das mijn mening): koop nu Venice er ook bij (daarmee kun je ook de scenario's spelen uit de "normale anno"), mocht je ooit online willen gaan en heb je bovengenoemde extra's.
Weet niet of je het al hebt gedaan, maar download ook ff de patches via de anno-website zodat er een hoop bugs uit het spel worden gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17731

Anoniem: 314228 schreef op donderdag 16 december 2010 @ 20:45:
[...]

Als je ooit in de toekomst nog eens een keer online zou willen spelen zou ik je aanraden om Venice ook meteen te kopen.
Een opgeslagen spel in de "normale" Anno 1404 is (bij mij althans) niet speelbaar in Venice.
Venice heeft daaintegen wel online-modus en een paar extra's, maar niet veel (een paar schepen, wat decoratie-dingetjes) en een paar extra scenario's.
Ikzelf heb een tijd geleden ook Venice gekocht, maar denk ik niet langer dan een paar uur gespeeld, was bezig in de sandbox-mode ("normale" anno) en kon die dus niet spelen in Venice.
Concluderend zou ik zeggen (maar das mijn mening): koop nu Venice er ook bij (daarmee kun je ook de scenario's spelen uit de "normale anno"), mocht je ooit online willen gaan en heb je bovengenoemde extra's.
Weet niet of je het al hebt gedaan, maar download ook ff de patches via de anno-website zodat er een hoop bugs uit het spel worden gehaald.
Thanks, ja voor de prijs kun je het haast niet laten liggen. Spel is gepatched en loopt heerlijk. Ik ben altijd bang in die online games dat anderen er ineens mee kappen, waardoor je paar uur voor niets hebt gespeeld. Maar ga hem zeker vandaag halen, mits op voorraad. Eerst maar eens lezen over optimaal productie- en voorraadbeheer. Heb nu teveel voorraad, valt tegen wat anderen van je willen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boto
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-12-2024
Anoniem: 17731 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 09:40:
[...]

Thanks, ja voor de prijs kun je het haast niet laten liggen. Spel is gepatched en loopt heerlijk. Ik ben altijd bang in die online games dat anderen er ineens mee kappen, waardoor je paar uur voor niets hebt gespeeld. Maar ga hem zeker vandaag halen, mits op voorraad. Eerst maar eens lezen over optimaal productie- en voorraadbeheer. Heb nu teveel voorraad, valt tegen wat anderen van je willen kopen.
Foray Ik wil wel een keer tegen je spelen ;) Ik zal niet disconnecten. En je kan saven waardoor je later door kan gaan met diegene. Oftewel gewoon met pauzes. Als je wilt, PM me dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vale vista
ik draai anno nu op Partitie 1: Vista Home Premium= Anno 1602 Gold edition, Anno 1701 Sunken dragon, Anno 1404 Venice en op Partitie 2: 7 Ultimate = Anno 1503 en 1404 Venice, alleen is dat onhandig, moet profiles heen en weer kopieren!, (iemand oplossing)
Net Lucius gekilt... alleen in 4 uur en 30 sec. helaas geen achievement :(

Ik wil wel eens multiplayen tegen jullie!

P.S. draait anno ook op een evga sr-2 met 2x een xeon 5680
48 gb memory
7x een evga gtx 580 FTW hydrocopper 2?
(en hoe koel ik die graka's dan?)

[ Voor 24% gewijzigd door Vale vista op 01-01-2011 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-07 19:39
Vale vista schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 21:10:
P.S. draait anno ook op een evga sr-2 met 2x een xeon 5680
48 gb memory
7x een evga gtx 580 FTW hydrocopper 2?
(en hoe koel ik die graka's dan?)
Ik denk dat hier vrijwel alles op draait niet? :P Koelen met water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107941

geld teveel ofzo? en waarom zou dat daar niet op draaien? pctje van 7000 euro mag je toch van uitgaan dat een simpel spel wel draait

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 107941 op 01-01-2011 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-06 17:05
ik heb het spel vroeger gespeeld en nu net gekocht en is nu aan het downloaden./installeren(steam)

vroeger had ik altijd dat mijn hammers zo op waren en dat ik daarna niet veel meer kon
of ik moest uur wachten tot ik keer handelaar tegenkwam zodat ik die kon kopen en dan eindelijk weer beetje kon doen tot ze weer op waren

hoe kan je zeker aan het begin makkelijk aan hamers komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:26
badboyqxy schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 21:44:
ik heb het spel vroeger gespeeld en nu net gekocht en is nu aan het downloaden./installeren(steam)

vroeger had ik altijd dat mijn hammers zo op waren en dat ik daarna niet veel meer kon
of ik moest uur wachten tot ik keer handelaar tegenkwam zodat ik die kon kopen en dan eindelijk weer beetje kon doen tot ze weer op waren

Kopen bij die gast waar je ook begint met je bootje (lord Northburg ofzo? Al tijd niet meer gespeeld dus de exacte naam is mij even ontschoten). Daarna snel je mensen omhoog levelen zodat je ijzer kan produceren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-06 13:06

Dreanor

Joene

Vanaf het moment dat je een haven hebt (dus direct in het begin) hamers kopen. Gewoon de max inkoop zetten en dan verkoopt elke handelaar je hamers. Zelfs als je ze nog niet nodig hebt in het begin. ;)

En daarna kan je de gebouwen maken om zelf hamers te produceren en dan kan je de inkoop stop zetten.

[ Voor 20% gewijzigd door Dreanor op 01-01-2011 21:48 ]

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-06 17:05
oke zal zo evne proberen zo gauw game is geinstallerd... jammer genoeg zijn de servers super druk nu... en download je met 200 kb ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beginnen met een 'armada' en een schip continue 'hamers' laten halen bij die Lord, bij de Venetiaan en bij die Sultan-dinges in het zuiden. Verder maximaal inkopen op al je eilanden en zodra je zelf een gereedschap-chain kunt bouwen het levelen van je bevolking verbieden om gereedschap te sparen en zelf productie op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanaf het begon van spel zo snel mogelijk hout en steen resourcen (beide in de noordelijke helft van je map).
Als je een X aantal citizens hebt (uit mijn hoofd iets van 400 ofzo) kun je een steenhouwer bouwen (resources zitten altijd in een berg voor steenhouwer, ijzer, koper etc.).
Vervolgens bouw je een ijzer-mijn (ore-mine, daar heb je steen voor nodig en hout).
Daarna bouw je een 'coal plant' (een gebouw waarmee je kolen kunt maken), deze moet wel omringt zijn door bomen.
Daarna bouw je een ijzer-smelter en een tool-workshop, en je kunt tools (hamers) maken.
Nog ff in het kort wat je moet bouwen:
houthakker (voor hout) -> steenhouwer (voor steen) -> ijzermijn (voor ijzererts) -> kolenmijn/kolenbrander (voor kolen) -> ijzersmelter (om het ijzer te maken) en als laatste een -> toolworkshop (voor je tools/hamers).
Zorg er wel voor dat deze gebouwen binnen mekaars berijk staan en/of een warehouse waarmee ze in verbinding staan.
Je kan ook altijd bij Lord Richard en Al Zahir aankloppen op tools te kopen.

Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zie ook http://anno1404-rechner.de/produktionsketten.php?lang=en voor de benodigde hoeveelheden van gebouwen in de productieketen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390009

Weet iemand wat ik nodig heb om een klein handelsschip te bouwen? Ik heb er al 1 gebouwd en toevallig had ik daar blijkbaar alle benodigdheden voor. Nu wil ik er nog 1 bouwen en ik kom iets tekort. Het icoontje is helaas zo klein dat ik niet kan herkennen wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb laatst op Steam ook Anno 1404 gekocht en ben het nu aan het spelen.
Ben bezig met de campaign, maar zit nu 'vast'.

Ik zit in Chapter 4, eerste chapter dat je met de Orient kan spelen en moet nu een aantal nomadjes hebben.
Maar ze verhongeren telkens!
En ik snap niet wat ik verkeerd doe. Ik heb een zooi dadel-farms, welke prima produceren (noria in de buurt).
Het warehouse zit tot de max gevuld met dadels, de farms hebben nu ook uitroeptekentjes dat ze hun producten niet meer kwijtkunnen, maar toch zijn alle nomadhuisjes derelict. Als ik een nieuwe bouw dan vervalt-ie ook in no-time in een derelict huisje.

Ik heb het gevoel dat ik iets vergeten ben, maar ik zou niet weten wat?

Hier een stukje screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Z4aEHWHZ9VCCZIFFIibKxtrw/full.jpg

Je ziet daar ook een normaal nomad huisje, die is nieuw en is paar minuten later vervallen.
In het 'food-wheel' staat dat ze geen dadels hebben. Terwijl dat pakhuis tot de max volzit, ze hoeven alleen maar de straat over te steken 8)7
Wat doe ik fout? :)
Anoniem: 390009 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 16:20:
Weet iemand wat ik nodig heb om een klein handelsschip te bouwen? Ik heb er al 1 gebouwd en toevallig had ik daar blijkbaar alle benodigdheden voor. Nu wil ik er nog 1 bouwen en ik kom iets tekort. Het icoontje is helaas zo klein dat ik niet kan herkennen wat het is.
Je hebt geld, hout, touw en plek voor extra schepen nodig. De hoeveelheid schepen die je kan bouwen is afhankelijk van de grootte van je bevolking.
Je kan dit linksonder zien als je op je bevolkingsaantal klikt linksboven de minimap :)

[ Voor 22% gewijzigd door anandus op 02-01-2011 17:28 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:33
anandus schreef op zondag 02 januari 2011 @ 17:25:
Ik heb laatst op Steam ook Anno 1404 gekocht en ben het nu aan het spelen.
Ben bezig met de campaign, maar zit nu 'vast'.

Ik zit in Chapter 4, eerste chapter dat je met de Orient kan spelen en moet nu een aantal nomadjes hebben.
En ik snap niet wat ik verkeerd doe. Ik heb een zooi dadel-farms, welke prima produceren (noria in de buurt).
Het warehouse zit tot de max gevuld met dadels, de farms hebben nu ook uitroeptekentjes dat ze hun producten niet meer kwijtkunnen, maar toch zijn alle nomadhuisjes derelict. Als ik een nieuwe bouw dan vervalt-ie ook in no-time in een derelict huisje.

Hier een stukje screenshot:
[afbeelding]

Je ziet daar ook een normaal nomad huisje, die is nieuw en is paar minuten later vervallen.
In het 'food-wheel' staat dat ze geen dadels hebben. Terwijl dat pakhuis tot de max volzit, ze hoeven alleen maar de straat over te steken 8)7
Wat doe ik fout? :)

[...]
Je hebt geld, hout, touw en plek voor extra schepen nodig. De hoeveelheid schepen die je kan bouwen is afhankelijk van de grootte van je bevolking.
Je kan dit linksonder zien als je op je bevolkingsaantal klikt linksboven de minimap :)
Bazaar bouwen, zou eerst is beginnen met de uitleg te volgen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Termi schreef op zondag 02 januari 2011 @ 17:33:
[...]

Bazaar bouwen, zou eerst is beginnen met de uitleg te volgen ;).
Wat denk je dat daar rechts van de warehouse staat? :P
Maar misschien moet ik iets 'aanzetten' op de bazaar ofzo?

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 02-01-2011 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schildpad
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:21
...

Heb je soms tegen je nomads gezegd dat ze geen dadels mogen. Als je op dat wiel klikt waar het voedsel in staat en er staat een rood kruisje bij mogen je bewoners die grondstof niet gebruiken. Door in het wiel op het dadelicoontje te klikken sta je ze weer toe om dadels te gaan nuttigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Schildpad schreef op zondag 02 januari 2011 @ 17:36:
[...]

Heb je soms tegen je nomads gezegd dat ze geen dadels mogen. Als je op dat wiel klikt waar het voedsel in staat en er staat een rood kruisje bij mogen je bewoners die grondstof niet gebruiken. Door in het wiel op het dadelicoontje te klikken sta je ze weer toe om dadels te gaan nuttigen.
Ohhh... Misschien heb ik daar inderdaad per ongeluk op geklikt?!

Ik zal gelijk even kijken! :)

Edit:
Ja! Dat was het! _o_

[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 02-01-2011 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan ook iemand antwoord geven op de vraag wat ik nodig heb voor een handelsschip? Ik kan nu niet verder. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:33
Anoniem: 390009 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 18:54:
Kan ook iemand antwoord geven op de vraag wat ik nodig heb voor een handelsschip? Ik kan nu niet verder. :'(
Menu knop en daarin staat een knop voor de quests waarbij als je op quest klikt alle informatie krijg te zien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anoniem: 390009 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 18:54:
Dat is wat je nodig hebt.
En een shipyard, natuurlijk :)

[ Voor 44% gewijzigd door anandus op 02-01-2011 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank je wel, ik had alles op 1 ding na. Maar het icoontje was zo klein dat ik niet kon zien wat ik miste. Ik ga het proberen. Waarschijnlijk heb ik te weinig touw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik dus
en voor latere schepen natuurlijk kanonnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

;) haha, voor nu zijn handelsschepen genoeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik dus
Ook voor grote handelsschepen heb je kanonnen nodig, en als je dan toch grote gaat maken kies dan de oosterse die zijn de snelste uit het hele spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenvoorde
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-09-2024
Ik heb afgelopen weekend de Anno 1404 Dvd's weer eens opgegraven, wegens ruimtegebrek had ik m van mijn schijf af geknikkerd. Nu heb ik toch wel een raar probleem. Heb wat zitten verbouwen in mijn stad, wat huizen gesloopt, wegen anders getrokken, en de boel weer opnieuw opgebouwd. Maar die peasants en citizens willen helemaal niet meer upgraden nu, alle requirements zijn groen en ze lachen zich rot, dan moeten ze toch automatisch upgraden? Ascension rights staan niet geblocked en er zijn genoeg resources om de boel te verbouwen.

Iemand een idee? Ik kan echt niks meer verzinnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze upgraden sowieso niet allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenvoorde
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-09-2024
Ah, het zijn inderdaad wel mooie ronde getallen: 80 peasants en 300 citizens. Ik ga maar wat meer aan de randen bouwen, dan staan die boeren tenmiste niet midden in mijn stad en krijg ik wat meer geld.

Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gewoon automatisch upgraden uitzetten en dan kun je zelf kiezen welke gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik dus
Das inderdaad de beste oplossing, dan kom je er ook niet telkens achter dat ze al je grondstoffen hebben gebruikt om te upgraden. >.<

Al valt het wel mee zo gauw je een productie eiland hebt voor hout en tools.
Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste