Ik heb afgelopen week een hoop screenshots gemaakt. Ik plaats ze allemaal (stuk of 30) zodat jullie een goed beeld van mijn stad en de productie die daarvoor nodig is kunnen krijgen.
De moeilijkheidsgraad van het spel staat op ongeveer de helft van de normal balk. Met bijna alle rampen en twee medium tegenstanders. De eilanden zijn groot met veel fertilitys en veel grondstoffen (heb je gewoon nodig voor zo'n grote stad).
Nog even een aantal opmerkingen over mijn stad. Ik houd weinig tot geen rekening meer met mijn inkomsten/uitgave aangezien ik in het stadium ben aangekomen met belasting inkomen van 12k (tempered), 1.8 mill op de rekening en daarbij nog de traderoutes.
Ik heb ook niet teveel van bouwschema's gebruik gemaakt bij de productie of mijn steden...ik wil een beetje een "natuurlijke" feeling over mijn eilanden. Mijn westerse eiland is zo vol mogelijk gebouwd met weinig pleinen etc (uitgezonderd bij de kathedraal). Als je op medium speelt is het wel noodzakelijk dat je huizen toegang hebben tot de brandweer en de carpenter. De oriental stad is nog in aanbouw. Ik maak geen gebruik van de noria exploit.
Overzicht de inwoners van mijn oriental stad.
Overzicht het inkomen van mijn westerse stad.
Overzicht van de inwoners. Als ik later meer envoys krijg kan ik meer huizen upgraden naar het hoogste niveau. Ook accepteer ik altijd nieuwe zwervers.
Het laatste wat ik heb gedaan is het verplaatsen van de vis productie van mijn main eiland naar een naburig eiland.
Fishing Lodge deel 2. +-50 Fishing Lodges in totaal.
Linen Garments productie + stukje wijn productie. Aangezien wijn een latere productie is heb ik deze verdeeld over een aantal eilanden ivm gebrek aan kolen.
Linen Garments/Wine deel 2.
Linen Garments/Wine deel 3.
Eiland waar ik in het begin Bier en Brood produceerde maar al snel alleen Bier. Brood naar een groot eiland verplaats welke ik "gekocht" heb van een van mijn concurrenten. Ivm River beds worden hier ook (een deel van de) leather jerkins gemaakt.
Bier/Leather Jerkins deel 2.
Bier/Leather Jerkins deel 3.
Cider.
Meat en Leather Jerkins. Heeft 2 zoutmijnen en krijgt nog zout van 2 andere eilanden. Zout is een van de grondstoffen welke moeilijk te verdelen is (net zoals Coal, River Beds, Copper).
Candles en Bier, bierproductie is pas geleden toegevoegd aangezien andere eiland te klein is geworden. Koper komt van oriental eilanden.
Groot eiland gekocht van een medespeler. Begin vooral voor wijn en brood. Nu ook voor vlees en leather jerkins ivm river beds en zoutvoorraad en het eiland is huge dus nog plaats genoeg.
Brood/Wine/Meat/Leather Jerkins deel 2.
Brood/Wine/Meat/Leather Jerkins deel 3.
Brood/Wine/Meat/Leather Jerkins deel 4.
Brood/Wine/Meat/Leather Jerkins deel 5.
Spices productie en productie voor oriental. Een van de volgende dingen die ik wil doen is deze producties te verplaatsen naar andere eilanden zodat hier alleen huizen kunnen. Flink karwei dus...
Lokale oriental productie.
Orientale stad in beginfase. Wachten tot de grote moskee af is zodat ik eromheen huizen kan neerzetten.
Orientale stad deel 2.
Westerse stad deel 1. Langs de stranden lagen eerst de Fishing lodges welke ik verplaats heb. Ik heb deze vervangen door havens/harbour masters offices, torens en 3 historic warehouses. Ik kan dus aan elke kant/hoek van het eiland goederen laden.
Westerse stad deel 2. Nieuwe wijken. Hier zie je het enige stukje productie op dit eiland, namelijk fur. Neemt (bijna) geen plaats voor huizen in dus ik vind het prima.
Westerse stad deel 3.
Westerse stad deel 4. Hier is de stad begonnen en de main haven. Ik heb naast elke haven/harbour master office een repair crane gezet, zodat de schepen die zijn aangevallen direct worden gerepareerd. Dit heb ik ook bij veel productie eilanden gedaan (Niet meer echt nodig omdat ik geen last meer heb van de piraten).
Westerse stad deel 5.
Westerse stad deel 6.
Westerse stad deel 7. De kern met kathedraal. Versieringen rond de kathedraal gaan weg en komen nog huisjes.
Op dit moment 38.000 inwoners inc beggars in de westerse stad en 5.000 in de oriental stad. Ik denk dat het wel mogelijk is om ongeveer 80.000 inwoners te krijgen gezamenlijk. Als je je aan strikte bouwschema's houdt is het natuurlijk mogelijk om iets meer inwoners te krijgen, maar scheelt niet veel denk ik. Je hebt hiervoor wel een enorme productie nodig. Ik verwacht dat de productie voor het westerse eiland zo goed als klaar is. Ik heb voor bijna alles overproductie (brocades ben ik mee bezig). Het overige wordt verkocht.
Het volgende project is dus de oriental stad....