Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die nieuwe schepen in Venice zijn een dikke rip-off. Onderhoudskosten van 40 voor de kleine en 80 (!) voor de grote trade cog. Dan heb je wel vette schepen, maar die Caravels hebben 3 laadruimen, kosten bijna niks in aanschaf en hebben een onderhoud van 10 :)
Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 09:47:
[...]

;) das natuurlijk ook een goede manier van inkomsten.

Sowieso zijn 3-punts routes ideaal (van productie-eiland naar woon-eiland naar de Lord Huppeldepup)
Ja, maar pas op voor files bij die Lord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 18:54:
Die nieuwe schepen in Venice zijn een dikke rip-off. Onderhoudskosten van 40 voor de kleine en 80 (!) voor de grote trade cog. Dan heb je wel vette schepen, maar die Caravels hebben 3 laadruimen, kosten bijna niks in aanschaf en hebben een onderhoud van 10 :)

[...]

Ja, maar pas op voor files bij die Lord :P
Maar ze zjn wel handig als je met iemand in oorlog ligt, dan kunnen ze terugvuren. Je hebt er ook geen attainments voor, ze blijven dus altijd op 40ton per laadruimte, tenzij je het met een of ander kaartje verhoogd.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een historic warehouse gaat het nog wel omhoog.

Zo'n large trade cog met 2x +25% snelheid is wel uberfijn om snel bouwsupplies te leveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 22:08:
Met een historic warehouse gaat het nog wel omhoog.

Zo'n large trade cog met 2x +25% snelheid is wel uberfijn om snel bouwsupplies te leveren :)
Daar zit ik nog niet in mijn huidig spel. En ik gebruik ze momenteel ook met een combi kaart van +25% speed/-25% slowdown en nog eentje van +20ton cargo per slot.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice. Ik gebruik op 1 m'n flagship, op 2 een caraval met 2X +25% en op 3,4,5 grote handelsschepen voor het verslepen van bouwmateriaal. Meestal een aantal in een route dat ze vanzelf gaan bijtanken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Waar kan ik zien in Venice welke Scenario's ik al succesvol heb doorlopen? Heb er al enkele 'gewonnen' maar weet niet meer welke, waar kan ik dit makkelijk zien? (Ik speel met een online profile)

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-08 18:14
Waarom heb ik bij Scenario 1 geen mogelijkheid om Oriental te bouwen op het eiland?
Ik heb genoeg formulieren om af te geven bij de sjeik, maar hij neemt ze niet aan.
Ik heb alle missies al uitgespeeld, daar gaf het geen problemen!+
Kan het een bug in het spel zijn? Als ik een opdracht moet doen om bijvoorbeeld een non te vangen en in mijn warehouse te zetten, dan doe ik dat, zet ik hem in mijn warenhuis, maar de opdracht word niet voltooid?!
Het lijkt wel of de computer niet ziet dat er een non in mijn warenhuis zit!

[ Voor 44% gewijzigd door slico op 13-05-2010 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10-09 15:51
Ik zie net dat Anno 1404 Venice goedkoper is geworden bij de FRS en Bol.com.

Meteen maar even naar de FRS toe om te kijken of ze hem hebben liggen. Voor € 9,95 laat ik hem niet liggen, ondanks dat ik nog lang niet alles van Anno 1404 heb gespeeld :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik ben in het level waar je die stad moet verdedigen bezig ,maar wat ik ook doe: ik kan die rotspionnen niet vinden. Hoe doe je dat?

Ik begrijp dat ze in het oosten zitten,en buiten de muur?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 23:06
Spionnen moet je voor zover ik weet gewoon letterlijk zoeken door in je stad te kijken. Op de straten zie je dan wel iemand rondlopen die overduidelijk verdacht loopt en die moet je dan aanklikken. :P

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Inderdaad, ze zijn zelfs blauw. Ga ik toch zoeken in de bossen :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Als er maar 1 is, kan je die snel vinden door te zoeken waar het cirkeltje op de kaart verschijnt. De rest moet je tussen de huisjes gaan zoeken wat een rot job is als je een stad hebt die gans je eiland in beslag neemt :D

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
  • Laatst online: 16-08 18:29
EdwinB schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 14:34:
Ik zie net dat Anno 1404 Venice goedkoper is geworden bij de FRS en Bol.com.

Meteen maar even naar de FRS toe om te kijken of ze hem hebben liggen. Voor € 9,95 laat ik hem niet liggen, ondanks dat ik nog lang niet alles van Anno 1404 heb gespeeld :p
is maar goed dat jij dit hebt gezegd.
gelijk besteld, kwam gister binnen en gelijk een paar uur gespeeld... :)

vind vooral de zetels in een stad wel mooi, heb al 2 eilanden overgenomen zonder ook maar oorlog met hem te hoeven hebben. verkocht ik rotzooi aan hem en met dat geld weer zetels kopen van een van zn eilanden... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:34

Ankh

|true

Heerlijk spel is het toch ook, met een vriend van me een asociaal grote map aan het spelen tegen 2 medium cpu's. (Hard is echt niet te doen nog). Maar we zijn nu al 8 uur bezig.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 10:49
Heb 't spel vrijdag gekocht en ik moet zeggen, bevalt erg goed. :) Ben inmiddels met missie vijf begonnen en begin het allemaal een beetje door te krijgen. Heb één vraagje. Kun je velden die je wilt plaatsen ook handmatig een kwartslag draaien? (en zo ja, hoe? :P)

Oh, en waar moet je een monastery garden bouwen? Kreeg in missie vier een uitroepteken dat de grond niet de juiste fertility had, terwijl in de tooltip hetzelfde staat als bij grain.

[ Voor 26% gewijzigd door Exitium op 17-05-2010 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tsja je moet inderdaad dat grasachtige groen spul als fertility hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
Had ik. Er vlak tegenover lagen graanvelden, daarom vond ik het zo vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Graan en hop zijn 2 verschillende dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
Ja, alleen staat in de tooltip bij allebei 'requires adequate fertility' of iets in die richting geloof ik. Lijkt me dus dat als je op een ondergrond graan kan verbouwen, je ook kruiden moet kunnen verbouwen daar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Nee dus, het gaat per gewas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 15:45

Aldmar

Niks...

Exitium schreef op maandag 17 mei 2010 @ 10:54:
Ja, alleen staat in de tooltip bij allebei 'requires adequate fertility' of iets in die richting geloof ik. Lijkt me dus dat als je op een ondergrond graan kan verbouwen, je ook kruiden moet kunnen verbouwen daar. :)
Afbeeldingslocatie: http://screenshots.en.softonic.com/en/scrn/83000/83548/3_anno-1404-004.jpg
(plaatje geleend van google)

Bovenin, naast de naam van het eiland (in dit geval Goldford) staat wat je kan verbouwen op dat eiland. In bovenstaand geval is dat dus alleen cider en 'weed'. Het vraagteken kan je invullen met een resource welke je kan kopen.

Brood Bier kan je dus nooit verbouwen op dit eiland, omdat de graan en hop 'fertility' ontbreken. Omdat er maar 1 vrij in te vullen fertility beschikbaar is, kan je nooit zowel graan als hop toevoegen. Je zal dus op zoek moeten naar een ander eiland als je brood wil produceren.

[ Voor 1% gewijzigd door Aldmar op 17-05-2010 12:38 . Reden: Brood moest bier zijn... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dat ik in herhaling val, maar tijdens het typen van deze post werd er al weer gepost vóór mij. ;)
Exitium schreef op maandag 17 mei 2010 @ 10:54:
Daarmee wordt bedoeld dat de grond vruchtbaar moet zijn voor dat specifieke gewas. Dus het gaat niet over vruchtbaarheid in het algemeen, maar vruchtbaarheid voor dat specifieke gewas.

Bovenaan kun je, als je op de naam van het eiland klikt, zien welke gewassen je allemaal kunt verbouwen op het betreffende eiland waar je dan bent.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2010 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
Ah kijk, dat verklaart het één en ander. Dat heb ik denk ik gemist in de uitleg dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:34
Aldmar schreef op maandag 17 mei 2010 @ 11:08:
[...]

Brood kan je dus nooit verbouwen op dit eiland, omdat de graan en hop 'fertility' ontbreken. Omdat er maar 1 vrij in te vullen fertility beschikbaar is, kan je nooit zowel graan als hop toevoegen. Je zal dus op zoek moeten naar een ander eiland als je brood wil produceren.
Haal je hier brood en bier niet door elkaar? Brood vraagt volgens mij alleen graan, dat wordt tot meel gemalen en daar maak je dan weer brood van...

Bier vraagt om graan en die kruiden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Laatst online: 11-09 15:45

Aldmar

Niks...

strider1007 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 12:26:
[...]

Haal je hier brood en bier niet door elkaar? Brood vraagt volgens mij alleen graan, dat wordt tot meel gemalen en daar maak je dan weer brood van...

Bier vraagt om graan en die kruiden...
Aangepast, bedankt voor de heads-up ;) Maar ik denk dat de boodschap wel over is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
En meestal zijn er wel eilanden waar je alle grondstoffen hebt. Behalve voor wijn, en zaken die grondstoffen uit het noorden en zuiden nodig hebben.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hoi,

Ik zit vast in een quest in volgens mij level 8 (waarbij je sneller een kathedraal af moet hebben).
Echter is daar de quest dat je een 'strange locked box' naar de academy of wisdom moet brengen, echter zit Lucius al op dat eiland. Wat moet je er exact mee? Lucius van het eiland af slopen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-07 18:30
Boudewijn schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 23:43:
Hoi,

Ik zit vast in een quest in volgens mij level 8 (waarbij je sneller een kathedraal af moet hebben).
Echter is daar de quest dat je een 'strange locked box' naar de academy of wisdom moet brengen, echter zit Lucius al op dat eiland. Wat moet je er exact mee? Lucius van het eiland af slopen? :)
Dat zou een optie wezen, maar het is gemakkelijker om de "normale" manier te volgen ;) Die kamelenhandelaar op je spice eiland bied je, zodra je het eiland bereikt waar de strongbox heen moet, een quest aan. Deze quest resulteert in een reward waarmee je veder kunt. Heb je de quest niet gekregen dan moet je zijn gebouw even verbinden met een marketplace van jou.

PSN-id: karlbani / Steam-id: karlbani

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Kamelenhandelaar op het spice eiland? :) Ik heb alle quests al afgerond.
net inderdaad maar door het leger laten doen. Moest wel een keep bouwen, dat was minder fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-07 18:30
Boudewijn schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 01:00:
Kamelenhandelaar op het spice eiland? :) Ik heb alle quests al afgerond.
net inderdaad maar door het leger laten doen. Moest wel een keep bouwen, dat was minder fijn.
Of het daadwerkelijk een kamelenhandelaar is laat ik in het midden, hij komt altijd op kamelen naar je warehouse rijden als je iets besteld. Hij heet Karim en zit op het eiland waar specerijen (spices) worden verbouwd vanaf het begin van het level. Hoop dat je nog genoeg tijd overhoud, nadat je hebt lopen vechten, om het level op tijd uit te spelen!

PSN-id: karlbani / Steam-id: karlbani

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Ik word momenteel echt gek van die corrupte save games, en dan gelijk een CTD is echt super irritant. Iemand een idee of ze er überhaupt iets aan doen. Het is al sinds de release van Venice bekent?

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibidriv3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-08 18:52
De vraag zal ongetwijfeld al eens gesteld zijn, maar niet gevonden :
Hoe zorgen jullie er voor dat de velden van een plantage oid. netjes komen te liggen zodat je je ruimte optimaal kan gebruiken, erger me altijd aan die random opzet...

En hoe ga je verder met een online savegame ? heb namelijk al meerdere malen geprobeerd verder te gaan met een online savegame alleen geen idee hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:56
Door zelf de velden neer te leggen ipv automatisch :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibidriv3r
En dat is een aparte bouw optie ? / fail
Nooit gezien, ik maar proberen door alvast wegen neer te leggen met de hoop dat het binnen die wegen zou blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

@Norbertvdl Klik op de building die je net hebt neergezet. Dan zie je een 'tuinhekje', klik daarop en je kunt zelf de velden plaatsen. Roteren doe je met toetsen . en , geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Gewoon slepen werkt ook om te roteren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibidriv3r
Bedankt! vanmiddag gelijk toepassen :)

@ multiplayer

Denk dat het een bug is, het loaden werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De middelste muisknop gebruiken om te draaien kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen

Ik speel dus ook anno en sinds kort ook de uitbreiding Venice, maar met die uitbreiding heb ik de hele tijd last van crashes.
Dus ik bel ubi op krijg ik een vrouw aan de telefoon ja wat is je processor etc ik me specs vertellen i7 860 blah blah. Zegt ze 'je processor word niet ondersteund hij is te snel' :S. Kan dat? Verder vertelde ze me dat ik moet proberen met 1 of 2 cores aan. Maar koop je dus een nieuw computer, omdat je oude veel te traag is voor recente spellen, blijkt die straks te snel te zijn 8)7 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 07:13
krijg ik een vrouw aan de telefoon
daar gaat het meestal al fout...
Zegt ze 'je processor word niet ondersteund hij is te snel'
ok.. het niet ondersteunen zou ansich kunnen... ( maar "te snel" , lijkt me niet de reden?)
Verder vertelde ze me dat ik moet proberen met 1 of 2 cores aan
kan je instellen ja, maar wat dat te maken heeft met crashes ? ( om wat voor soort crashes gaat het trouwens, game save corrupt, CTD ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep die crashes bij save (soms ook tijdens spelen) moest ik altijd hopen dat het spel niet crashte bij orginele anno trouwens nergens last van...

Heb me pc nu op 2 cores en ineens op me map waarbij die elke 15min crashte helemaal geen crashes meer :D Heb net 3 uurtjes zonder crash lopen gamen. Wel een beetje jammer van de slechte support :/ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm niet helemaal weg dus :( pauper uitgever...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die helpdesks heb je geen ene zak aan....

Bij is 'ie ondertussen gewoon onbruikbaar. Games crashen elk half uur ofzo...

Gemiddeld (als je elke 15 minuten een save maakt) maar 1 save op rij die niet corrupt is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft die crashes, wat als je grafisch alles een stuk terugschroeft? Ik heb ook een tijd last gehad van crashes maar zodra ik grafisch alles terugschroefde had ik er geen last meer van.

En hoe zit dat met die cores dan? Ik heb zelf ook 2 cores. Worden die standaard wel of niet allebei gebruikt? En is het beter om ze wel allebei te gebruiken of niet?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2010 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een i7860 nadat ik me processor van 4 na 2 heb gezet heb ik een minder stuk last van crashes, alleen nog bij saven als ik een net met een grote zeeslag bezig ben werkt nog niet. Grafisch heb ik alles gewoon laten staan op high, moet me kaar makkelijk kunnen trekken.

Was volgens me vriend weer time for a cup of coffee :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 03:27:
Die helpdesks heb je geen ene zak aan....

Bij is 'ie ondertussen gewoon onbruikbaar. Games crashen elk half uur ofzo...

Gemiddeld (als je elke 15 minuten een save maakt) maar 1 save op rij die niet corrupt is..
Helpdesk werkt wel voor een gedeeltee, maar beetje raar dat nieuwe cpu's niet ondersteund worden.... Dat wat jjij beschrijft had ik ook, nadat ik meer als 1000 inwoners had nadat ik me cpu teruggeschroefd heb na 2 cores bijna geen crashes meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 09:57
Kan iemand me zeggen waarom maar dadel farms niks produceren? Ik zit op een orient island en heb alles fertile gemaakt maar mijn farms produceren niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Laatst online: 30-08 18:22
Noria? :)

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 17:13:
[...]

Helpdesk werkt wel voor een gedeeltee, maar beetje raar dat nieuwe cpu's niet ondersteund worden.... Dat wat jjij beschrijft had ik ook, nadat ik meer als 1000 inwoners had nadat ik me cpu teruggeschroefd heb na 2 cores bijna geen crashes meer :)
Tja, met een E8400 heb je maar 2 cores om mee te beginnen.

Grafisch kan het wel wat terug, maar ik wel toch wel graag op 2560x1600 blijven spelen :P

Maar wat is het toch voor onzin dat ze die bug niet gewoon fixen. Waarom zou ik grafisch op een boutkwaliteit moeten spelen omdat ze die game niet fatsoenlijk kunnen schrijven?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2010 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet wat voor "grote" fout ze gemaakt hebben en is het helemaal niet makkelijk te fixen. ;)

Wat ik me afvroeg, zorgen jullie voor structuur in het spel of niet? Ik ben nu bezig met een spel waar het een beetje een chaos is geworden vind ik. Op mijn hoofdeiland wonen al mijn mensen, maar ze beginnen natuurlijk steeds meer te eisen. De productie op dit hoofdeiland ben ik dan ook aan het uitbreiden, maar op een gegeven moment heb je niet veel plaats meer en zet ik eigenlijk alles door elkaar. Dus niet alle cider farms netjes bij elkaar, maar verspreid over het eiland, etc. Je hebt ook geen overzicht over of je wel de goede verhoudingen hebt aan industries. Hoe doen jullie dat? Altijd precies die verhoudingstabellen aanhouden en alle industries netjes bij elkaar zetten? Of ook gewoon maar wat bouwen wat je nodig denkt te hebben? Op zich loopt mijn spel wel aardig, maar ik zou toch wat meer structuur willen....
En hebben jullie op je hoofdeiland alleen je mensen wonen of combineer je er ook productie bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

op het hoofdeiland gewoon alles door elkaar op het begin, het is alleen praktisch om alle bewonershuizen bij elkaar te houden ivm dekking van kerken/brandweer etc.

pas als je uitbreid naar andere eilanden reserveer ik een heel eiland voor 1 of 2 producten en bouw ik daar niets anders (er zijn toch eilanden genoeg).

uiteindelijk groeit het aantal inwoners op je hoofdeiland zo hard dat je ruimte op is, en dan begin ik productie vanaf daar te verplaatsen naar eilanden specifiek (net als voor de rest van de producten),

voordeel van eilanden met maar weinig goederen is dat je makkelijker je producten mee kan nemen met automatische trader schepen (je kan gewoon extra schepen aan je traderoute hangen naarmate het nodig is).

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MLM schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 12:26:
[...]

uiteindelijk groeit het aantal inwoners op je hoofdeiland zo hard dat je ruimte op is, en dan begin ik productie vanaf daar te verplaatsen naar eilanden specifiek (net als voor de rest van de producten),

[..]
Bedankt voor je reactie! Aan productie verplaatsen heb ik inderdaad ook gedacht, maar ik vroeg me af of dat zou gaan werken. Want jij sloopt dan uiteindelijk al je productie op je hoofdeiland en verplaatst dat? Ik neem aan dat je dan eerst op een ander eiland de productie opzet, het transport op gang brengt, en dan het op je hoofdeiland sloopt? (zodat de mensen niet zonder goederen komen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyhorse
Afbeeldingslocatie: http://a.yfrog.com/img269/670/datea.png

Noria maar toch probleem met fertility?

[ Voor 32% gewijzigd door Crazyhorse op 05-06-2010 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Laatst online: 20:57
Heb je uw frertility geactiveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyhorse
Paterpor schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 13:54:
Heb je uw frertility geactiveerd?
Huh? Hoe, wat, waar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Laatst online: 30-08 18:22
Kan je wel Dates verbouwen op dat eiland? (zie bovenaan het scherm, naast de naam van het eiland)

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyhorse
Noel schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 14:22:
Kan je wel Dates verbouwen op dat eiland? (zie bovenaan het scherm, naast de naam van het eiland)
Ok, ik heb verkeerd gekeken, waren amandelen en geen dadels..... Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 07:25:
Wie weet wat voor "grote" fout ze gemaakt hebben en is het helemaal niet makkelijk te fixen. ;)

Wat ik me afvroeg, zorgen jullie voor structuur in het spel of niet? Ik ben nu bezig met een spel waar het een beetje een chaos is geworden vind ik. Op mijn hoofdeiland wonen al mijn mensen, maar ze beginnen natuurlijk steeds meer te eisen. De productie op dit hoofdeiland ben ik dan ook aan het uitbreiden, maar op een gegeven moment heb je niet veel plaats meer en zet ik eigenlijk alles door elkaar. Dus niet alle cider farms netjes bij elkaar, maar verspreid over het eiland, etc. Je hebt ook geen overzicht over of je wel de goede verhoudingen hebt aan industries. Hoe doen jullie dat? Altijd precies die verhoudingstabellen aanhouden en alle industries netjes bij elkaar zetten? Of ook gewoon maar wat bouwen wat je nodig denkt te hebben? Op zich loopt mijn spel wel aardig, maar ik zou toch wat meer structuur willen....
En hebben jullie op je hoofdeiland alleen je mensen wonen of combineer je er ook productie bij?
Zo vroeg mogelijk in het spel productie-eilanden en eilanden met je bevolking gescheiden proberen te houden (ook later in The Orient)
In het spel waar ik nu mee bezig heb ik drie eilanden met bevolking (1 eiland met 'Occident' mensen, 2 eilanden met 'Orient' bevolking), alle drie de eilanden liggen in het noordelijke gedeelte van de map.
De rest van alle eilanden wordt gebruikt voor productie.
Een vrij klein eiland in het uiterste noord-westen van m'n map gebruik ik als leverancier van al mijn bouwgrondstoffen (hout, tools, steen, glass), met de uitzondering van mozaic.
Dit eiland heeft ook drie Historic Warehouses zodat ik n ooit zonder bouwgrondstoffen zit.
Hieronder nog een stukje tekst wat ik al eerder eens heb gepost, misschien heb je er wat aan: :)

Probeer ook om zoveel mogelijk ''high value" perks te bemachtigen (zoals bijvoorbeeld voor de confectioner's workshop, carpet workshop, candlesticks workshop).
Op een gegeven moment wist ik 3 keer een 'wooden spoon' te bemachttigen, waardoor ik veel meer marzipan kon maken (productie +75%).
Totaal had ik iets meer dan 23000 Envoys (verdeeld over twee eilanden) en had maar 6 keer een confectioner's workshop nodig om alle Envoys van marzipan te voorzien (in plaats van 10 die je nodig hebt zonder de perks).
Voordeel van deze perks is ook dat je veel ruimte bespaart want je hebt minder gebouwen nodig (die ook weer allemaal onderhoudskosten hebben), in mijn geval hoefde ik maar:
-12x almond plantages te bouwen ipv 20,
-6x sugar-mills ipv 10
-12x sugar cane plantages ipv 20
- 6x confectioner's workshop ipv 10
Ook had ik nog overproductie, die ik automatsisch verkocht doormiddel van de welbekende 'driepunts-routes'.
Als je op deze manier je overproductie weet te verkopen verdien je en veel goud stukken en veel honour (ik geloof iets van +445 honour om de zoveel tijd).
Met meerdere perks per product tikt dit lekker aan op je vooraad goud (en honour).

Zodra ik 1200 Noblemen heb bouw ik drie Hisotric Warehouses op een eiland (als die zijn voltooid sloop ik alle warehouses aan de kust van dat eiland), op die manier heb ik dan een flinke buffer op 't eiland (900+ ton) voor m'n goederen.
Op datzelfde eiland bouw ik meestal ongeveer 5x houthakker, 3x steengroeve, 2x kolenproductie, 2x ore-mine, 2x ironmelter en 4x tool-workshop.
Vanuit dat eiland verscheep ik de goederen die ik nodig heb voor de bouw van nieuwe gebouwen op andere eilanden (ook hier kun je desgewenst weer perks inzetten).

Gebruik ook de Production Calculator om te weten te komen hoeveel gebouwen je minimaal nodig hebt om je bevolking tevreden te houden.

Succes!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, bedankt voor de tips! Ik ga het ook eens proberen wat meer gescheiden op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@snipes1984

Die 'perk' is alleen voor die confectioner workshop, niet voor de toevoer daarvan. Ofwel: je hebt alleen minder confectioner workshops nodig.

Toch...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 13:50:
@snipes1984

Die 'perk' is alleen voor die confectioner workshop, niet voor de toevoer daarvan. Ofwel: je hebt alleen minder confectioner workshops nodig.

Toch...?
De toevoer van grondstoffen blijft gelijk (amandel en suiker in dit geval), die 'perks' (weet ook niet hoe je ze anders kunt noemen) kun je denk het beste zien als een bonus qua productiviteit.
Zal het ff uitleggen met een paar screens:

Stel, je hebt 30000 Envoys, volgens de production calculator heb je dan nodig: 13x confectioners workshop, 26x almond plantation, 13x sugarmill en 26x sugarcane plantation.
Afbeeldingslocatie: http://img411.imageshack.us/img411/870/sheet1.jpg

Als je de productie verhoogd met drie perks naar +75%, heb je nog maar nodig: 7x confectioners workshop, 14x almond plantation, 7x sugarmill en 14x sugarcane plantation.
Afbeeldingslocatie: http://img62.imageshack.us/img62/6444/sheet2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, +75% voor dat ene gebouw

Dus in plaats van 13x confectioners workshops bij de 26x almond plantation, 13x sugarmill en 26x sugarcane plantations heb je maar 13/1,75 = 8 confectioners workshops nodig.

Er is tenslotte ook zo'n perk voor de sugarmill.

De manier waarop jij rekent kunnen er opeens 25% meer eindproducten uit dezelfde grondstoffen gemaakt worden, ofwel: je maakt iets uit het niets. En dat kan alleen in de bankenwereld.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2010 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 16:48:
....
De manier waarop jij rekent kunnen er opeens 25% meer eindproducten uit dezelfde grondstoffen gemaakt worden, ofwel: je maakt iets uit het niets. En dat kan alleen in de bankenwereld.
Dat staat er toch? :/ 'Increased productivity: +25%'
De 'perks' gelden voor alle Confectioner's workshops op dat eiland
Afbeeldingslocatie: http://img707.imageshack.us/img707/5962/marz1c.jpgAfbeeldingslocatie: http://img717.imageshack.us/img717/6984/marz2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dat klinkt meer als snelheid. Als in: je kunt zeggen: je stopt er 100 in en je hebt 125 output in tijd 1000, of:
je stopt er 100 in en je krijgt er 100 uit in tijd 750

Welke is het? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben niet goed in Duits maar ik denk dat het hier duidelijk wordt uitgelegd, dus iemand die het kan vertalen? :P
http://1404.annowiki.de/i...3.A4tssteigerung_um_25.25
* Items productiviteit, hier in alfabetische volgorde, verhoging van de productiviteit van bepaalde planten op een eiland.

* De opgegeven procentuele stijging is altijd gebaseerd op de fundamentele waarde. Twee items, bieden de stijging van +25%, dus de output van een plant tot 150%, niet 156,25%. De maximale productiviteit van een bedrijf is dus 175%.

* Het is niet de snelheid wordt gewijzigd in productie, maar het aantal geproduceerde goederen. Als we een hogere productiviteit met 25%, de onderneming die in een van de vier gevallen in plaats van twee ton van het product.

* De stijgende tool tip dat de producten geproduceerd wordt weergegeven, is in v1.0 en v1.1 gebrekkig. Zodra de productiviteit hoger is dan 100%, altijd een productie van 2t wordt getoond, ongeacht of 1t 2T geproduceerde goederen. Dit "effect" is opgelost met patch 1.2.

* De productiviteit objecten niet tot hogere kosten, noch de vraag naar grondstoffen of Zwischenwaren in de productie.
Ik heb het even door de vertaalmachine gehaald, maar het is dus inderdaad zo dat je productiviteit toeneemt, zonder dat het je extra grondstoffen kost. zie de onderste regel.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2010 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 18:34:
[...]

Dat staat er toch? :/ 'Increased productivity: +25%'
De 'perks' gelden voor alle Confectioner's workshops op dat eiland
[afbeelding][afbeelding]
Ja, maar dat zegt niet dat de productiviteit van de toeleveranciers ook omhoog gaat. Als ik 25% sneller taarten ga bakken door ze slimmer in de oven te stapelen heb ik nog steeds wel 25% meer water, meel, etc. nodig.
Die Produktivitätsitems erhöhen nicht die Kosten und auch nicht den Bedarf an Rohstoffen oder Zwischenwaren bei der Produktion.
De productiviteits 'perk' verhoogt niet de onderhoudskosten en ook niet de vraag naar grondstoffen of halffabrikanten bij de productie.

En daaruit blijkt dat je toch gelijkt heb snipes1984 :+

Daar ga ik dan ook effe mooi gebruik van maken. Ik dacht altijd dat zo'n gebouw dan gewoon meer grondstoffen ging slikken en sloopte derhalve een deel van die gebouwen 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2010 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Is de vaticaan uitbreiding het waard? Heb tot nu toe alle Anno spellen gespeeld en heb nu een aardig rijk opgebouwd in Anno 1404 (het is een tijdje geleden dat ik het voor het laatst speelde, maar ik ben al zover dat ik een kathedraal kan bouwen (heb alleen de grondstoffen niet :D), en dat multiplayer leek me dus wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vale vista
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 22:00
venice close tho the wind race 3 niet te halen... ieand tips?
ik heb wel istar's labyrinth gehaald zonder dat schip the repareren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier eigenlijk nog niets gelezen over de world editor en scenario editor. Iemand hier al ervaring mee?
Je kunt hem downloaden van: http://www.ubi.com/DE/Games/Info.aspx?pId=6930

(kijk onder downloads, dan goodies)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2010 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Laatst online: 20:57
Vale vista schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 17:35:
venice close tho the wind race 3 niet te halen... ieand tips?
ik heb wel istar's labyrinth gehaald zonder dat schip the repareren
Hey, Ik heb dat toen gedaan door 2 Harbor offices op het grote eiland van het laatste waypoint te bouwen. Je zet dan een schip bij de harbor office bij het waypoint en wanneer de race bezig is kan je zo gemakkelijk het item verplaatsen en makkelijk winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Ik heb zojuist maar weer eens Anno 1404 geïnstalleerd. Echter nu wil ik me online account weer toevoegen, roept hij alleen "Authentication as "name" is failed". Nu ben ik alleen even de kluts kwijt, dit kreeg je toch wanneer de servers offline waren of vergis ik me nou ?.

Want anders heb ik een ander probleem :x.

Nevermind, het werkt alweer.

[ Voor 5% gewijzigd door Metian op 18-06-2010 14:09 ]

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
Verwijderd schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 07:25:

Ik heb altijd mijn laptop naast het spel met de Anno 1404 productie calculator en houd daar de bouw van ieder gebouw bij. Ik probeer tevens alles bij elkaar te zetten en alle huizen het liefst op 1 eiland zonder verdere productie op dat eiland. (behalve het ophalen van de grondstoffen op dat eiland)

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Laatst online: 17-05 22:30
Ik heb nu plotseling met een maat dat ik na het bouwen van het 1e geboutje (haven) dat het spel gelijk out of sync is. Het enige verschil is dat mn maat windows er opnieuw op heeft gezet. Maar voor die tijd nergens problemen mee gehad. Al een aantal potjes gedaan tot in de late uurtjes zonder ooit sync te hebben gezien. En nu na het opneiuw installeren is het bij het plaatsen van het eerste gebouw al.

Iemand een idee waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 07:28:
Ik heb hier eigenlijk nog niets gelezen over de world editor en scenario editor. Iemand hier al ervaring mee?
Je kunt hem downloaden van: http://www.ubi.com/DE/Games/Info.aspx?pId=6930

(kijk onder downloads, dan goodies)
Nice!!

Maar de maps die je ermee maakt... hoe krijg je die geopend in Anno 1404 zelf?

Zelfs al stop ik ze in K:\Anno 1404 Venedig\Scenarios dan nog kan ik ze niet openen. Moet je daarvoor perse zo'n online gedoe hebben?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2010 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je ze zelf in de map Anno 1404 Venice/Scenarios moet zetten. Dus je moet ze niet in die Venedig map zetten.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2011 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik al gedaan op m'n desktop.

Net even op m'n laptop getest en daar werkt dit inderdaad.

Later even die vette 2048x2048 map afmaken :)

@Bulls: Verkeerde netwerkadapter op eerste plek bij configscherm, netwerkverbindingen, geavanceerd, geavanceerde instellingen ? [XP]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vale vista
ff snel iets tussen door... ik heb windows 7 Ultimate gekocht.
ik typ de key in die op doosie staat en krijg de melding dat het een standaard key is...?
dan zegt ie dat ie niet kan worden geactiveerd....?
ik weet dat dit soort berichten niet bij anno 1404 thuishoren maar ik wou ff vragen of iemand een oplossing heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vale vista
Ik ben net weer bezig geweest met The Diplomat en ik heb 2000 envoys + noble's op een eiland weten te proppen! 100 gems! :9~
Zo heb ik die envoytropolis (metropolis met envoy's) in The Diplomat met 2 eilanden gehaald, ( weer 100 gems :9~ ) nu nog de sultansmosque afmaken.... :O duurt lang.... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:17
Ik zit te wachten op mijn nieuwe laptop om dit weer eens te kunnen spelen. Is alweer een tijdje geleden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:04
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit deel van het forum en zal mezelf even kort voorstellen…

Ik ben iemand die niet echt veel games speelt. Sowieso meestal maar 1 spel tegelijkertijd. Ik heb in het verleden 2 games echt veel gespeeld. Namelijk Tiberian Sun (online ongeveer 12 jaar geleden) en WOW. Een paar maanden terug ben ik gestopt met het spelen van WOW. Daar heb ik me ongeveer 4,5 jaar mee vermaakt door casual maar toch progressief te raiden met mijn guild. Ik speelde gemiddeld 2 avonden per week, maar was toch actief in een top 10 guild op mijn server, daarmee heb ik bijna alle content gezien. Een erg goed spel, maar niet meer voor mij.

Na een tijd lang helemaal niks te spelen ben ik op zoek gegaan naar iets anders dat ik af en toe kan spelen. Settlers 7 was de eerste poging, best een leuke game, maar mijn oude computer kan het spel eigenlijk niet aan. Daarom heb ik Anno 1404 geïnstalleerd. Een spel dat er mooier uitziet, intuïtiever werkt, en vooral een stuk beter draait op mijn oude bak!

Wat is dit toch een vies verslavend spel zeg! Ik ben ondertussen bij missie nummertje 6, maar wilde naar aanleiding van dit topic eens een continues game proberen… Gister kreeg ik voor de eerste keer de melding dat ik 4 uur non-stop bezig was, en dus echt even een break moest nemen. Haha!

Ik heb de fout gemaakt veel te laat een orient eiland te ontwikkelen, daarom ga ik binnenkort maar een nieuwe continues game starten. Allicht dat ik in de toekomst met wat verhalen kom, of een (domme) vraag stel. Veel plezier met spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious
  • Laatst online: 10-09 05:02

Cidious

The Bloody Gent

Ik heb zojuist de uitbreiding van Anno 1404 in huis gehaald, Jawel de Venice Addon.. dit mede omdat ik net van Kreta afkom wat grootendeel nog gebouwd is in de Venetiaanse stijl. Steden als Chania (waar ik zat) kent eigenlijk alleen venetiaanse invloeden en een klein beetje turkse.

Is er in de Venice addon ook een scenario waarin kreta voorkomt? Dit geeft altijd wel iets extra's als je er net geweest bent.

R7 9800X3D + ASUS ROG STRIX X870E-E + RTX 4090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heej ik heb een vraagje, door de bliksem sloegen de stoppen door, en ik was dus anno 1404 aan het spelen, daardoor sloeg hij de boel niet op, en als ik nu anno1404 opstart pakt hij mijn profile niet meer:S en ik kan maar niet vinden hoe ik hem weer terug kan zetten,
hij staat nog wel in de profile map van roeming\ubisoft\anno1404\profiles
en ik heb geprobeerd de naam te veranderen etc maar ik weet niet hoe dat moet,
beetje jammer had bijna mn eerste kathedraal en heel veel medailles
heeft iemand een goeie tip?
misschien is het al wel besproken in dit topic maar lees het maar eens door van voor naar achter dan word je ook niet blij, dus miss iemand die het zo nog weet?

save games heb ik ook nog

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2010 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zondag 11 juli 2010 @ 15:40:
heej ik heb een vraagje, door de bliksem sloegen de stoppen door, en ik was dus anno 1404 aan het spelen, daardoor sloeg hij de boel niet op, en als ik nu anno1404 opstart pakt hij mijn profile niet meer:S en ik kan maar niet vinden hoe ik hem weer terug kan zetten,
hij staat nog wel in de profile map van roeming\ubisoft\anno1404\profiles
en ik heb geprobeerd de naam te veranderen etc maar ik weet niet hoe dat moet,
beetje jammer had bijna mn eerste kathedraal en heel veel medailles
heeft iemand een goeie tip?
misschien is het al wel besproken in dit topic maar lees het maar eens door van voor naar achter dan word je ook niet blij, dus miss iemand die het zo nog weet?

save games heb ik ook nog
Probeer is rechtermuisknop op roaming\ubisoft\Anno1404\Profiles, kies voor Eigenschappen. Als je vorige versies actief hebt, kun je een vorige versie terug zetten (als je Windows 7 hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CptChaos schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:36:
[...]
Probeer is rechtermuisknop op roaming\ubisoft\Anno1404\Profiles, kies voor Eigenschappen. Als je vorige versies actief hebt, kun je een vorige versie terug zetten (als je Windows 7 hebt).
dat stond niet aan, en kan hij dus geen vorige verzie's vinden ;)
ik heb wel windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Ik zat even te kijken online en bij top screenshot online, zie ik dat er mensen hele steden alla venice style hebben gebouwd. Is er een update/patch gekomen dat dat mogelijk is ? Ik kan het zelf in mijn eigen save file niet zo snel terug vinden.

Zie:
http://g2w.ubi.com/anno14...675-94d7-f559178c4fd7.jpg

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 09:33
ipazza schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 16:54:
Ik zat even te kijken online en bij top screenshot online, zie ik dat er mensen hele steden alla venice style hebben gebouwd. Is er een update/patch gekomen dat dat mogelijk is ? Ik kan het zelf in mijn eigen save file niet zo snel terug vinden.

Zie:
http://g2w.ubi.com/anno14...675-94d7-f559178c4fd7.jpg
Nee, die is er niet. Dit lijken mij gewone huizen/scenery op piertjes. Volgens mij woont daar ook niemand in, zijn echte stad stata vast ergens anders op dat eiland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
Nevermind.

Moeilijk een game te starten met zo weinig mensen zeg. Jammer dat de community van deze game al zo snel afsterft.

[ Voor 71% gewijzigd door ipazza op 21-07-2010 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-09 00:26

Dreanor

Joene

ipazza schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 20:04:
Nevermind.

Moeilijk een game te starten met zo weinig mensen zeg. Jammer dat de community van deze game al zo snel afsterft.
Inderdaad, je moet het echt van de LAN hebben bijna (helaas). Zoveel mensen die zeiken dat het orginele spel geen Multiplayer had, nu is er een uitbreiding en binnen no-time bijna niemand die MP speelt. Is wel wat van voor te stellen omdat je behoorlijk veel tijd in MP moet stoppen maar toch ...

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 16:57
Speel dit spel sinds gister ook! Zit best moeilijk in elkaar eigenlijk.. Maar ik kom er wel uit (hoop ik :D) Zit nu bij de patriciers, wordt trouwens wel moeilijk om nu de patriciers weer te upgraden hoor!

Vooral als je meerdere eilanden hebt vergeet je snel dingen, je moet de burgers wel tevreden houden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Gisteravond met een vriend MP gedaan, 4uur continu gespeeld.
We hadden de kardinaal goed in de smiezen. Geen enkel boot kon zijn haven verlaten of binnen komen.

Hij had bijna geen productie op zijn eiland, maar evengoed kon hij wel genoeg eten om geen riot te krijgen.
Ook de legers bleven maar komen (niet dat ze sterk waren). Maar het was net alsof de CPU werd geholpen.
Iemand anders dit wel eens meegemaakt?

Ook nog iets vreemds. Alles zag er goed uit, behalve de minimap. Allemaal glitches en niet geladen / gebuffered gedeeltes. Na een re-install werkte het weer. Maar nog niet eerder meegemaakt...

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreanor schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 20:58:
[...]

Inderdaad, je moet het echt van de LAN hebben bijna (helaas). Zoveel mensen die zeiken dat het orginele spel geen Multiplayer had, nu is er een uitbreiding en binnen no-time bijna niemand die MP speelt. Is wel wat van voor te stellen omdat je behoorlijk veel tijd in MP moet stoppen maar toch ...
Tjsa, die corrupte saves komen je op een gegeven moment wel uit de strot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-09 00:26

Dreanor

Joene

Het grappige is dat ik nog nooit een corrupte save game heb gehad in Anno! Niet in MP en niet in SP.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
Ik heb er ook nog nooit last van gehad. Ik heb het spel hier op 2 computers draaien + venice en nog nooit last van gehad. Ook vrienden hebben er nog geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Bij mij ook geen last van corrupte save games. Wel dat het spel spontaan vast loopt...
Vooral in missie 8 en vooral als ik net geen nieuwe savegame heb gemaakt. Zwaar vervelend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:04
Corrupte save games heb ik ook nog niet gehad.

Ik ben gister begonnen met een grote map continues game. Daarbij heb ik meteen vanaf het begin af aan 1 eiland voor bevoorrading van het grote eiland gemaakt. Dat lijkt een stuk beter te werken. Mits je de handelsroutes een beetje op orde kunt krijgen, leuk leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
  • Laatst online: 27-08 22:20
Heb gisteren de fysieke versie gekocht van Venice nadat ik eerder de originele via Steam heb gekocht. Omdat nu de fysieke versie 3 keer goedkoper is dacht ik slim te zijn door deze te kopen. Nu als ik hem probeer te installeren zegt ie echter dat ie de originele anno niet kan vinden. Als ik op steam de code invoer herkent hij de code niet. Enig idee hoe ik toch Venice kan installeren of is dit gewoon niet mogelijk???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 09:33
Unneoetech schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:51:
Heb gisteren de fysieke versie gekocht van Venice nadat ik eerder de originele via Steam heb gekocht. Omdat nu de fysieke versie 3 keer goedkoper is dacht ik slim te zijn door deze te kopen. Nu als ik hem probeer te installeren zegt ie echter dat ie de originele anno niet kan vinden. Als ik op steam de code invoer herkent hij de code niet. Enig idee hoe ik toch Venice kan installeren of is dit gewoon niet mogelijk???
Steam + retail werkt nooit samen. Je zult dus of de originele ook retail moeten kopen, of Venice ook via Steam.

Overigens speel ik dit spel al een tijd niet meer. Volgens mij is Ubisoft ook opgehouden met de ontwikkeling ervan. Op na de volgende Anno! (hopelijk geen futuristische setting :| ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Verwijderd schreef op zondag 25 juli 2010 @ 03:15:
[...]
Tjsa, die corrupte saves komen je op een gegeven moment wel uit de strot.
IDD die savegames zijn echt de reden dat ik het niet meer speel. Er gaat vaak zoveel tijd verloren. Daar heb je op een gegeven moment geen zin meer in. Erg jammer, dat zo een mooi spel, door slechte ondersteuning en bugs de das om wordt gedaan. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
Ik kijk vaak op moddb.com maar ik heb daar nog nooit een Anno mod voorbij zien komen. Is Anno een NO MODDING community ?

Had gehoopt dat iemand een mod zou maken dat je zelf venetians kan bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keitje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-09 10:05
Dreanor schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 20:58:
[...]

Via Tunngle wordt het erg veel gespeeld (Hamachi look a like). Maak mooi Tunngle account aan, join Strategy, Join ANNO 1404 channels, en maar zat mensen die wel met je willen mee spelen. Ik zelf speel al een tijdje met in totaal 4 man. 2 teams waar 2 mensen onder 1 vlag werken dan. De 1 de Orientals, de ander de Occidentals. Werkt wel tof en speelt lekker. Neemt alleen zoveel tijd in beslag.
Heb ondertussen alle Easy en medium campains gehaald... Maar ik faal echt met vijanden, hard versies krijg ik gewoon niet van gewonnen. Die jatten zo snel eilanden. Moet maar is verder gaan trainen.
Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste