Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vale vista
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 22:00
kom op zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 17:02
Hebben jullie in het menuscherm van Anno1404 of 1404 Venice wel eens linksboven op de "titel" van het spel geklikt? Anno speelt dan credits af met korte "stukjes" van de karakters, sommige zijn best grappig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ik heb de demo geprobeerd, en het spel is leuk. Alleen valt het een beetje tegen kwa performance.
Als ik het beeld verschuift hakkelt het. En soms verschuift het beeld verschillend. Ook bewegen objecten niet soepel in het spel. Toen dacht ik misschien is mijn setup niet goed genoeg. Dus had ik fraps gedraaid. Hieruit kwam dat ik 70 fps haal zonder v-sync.
ik gebruik een 5850 OC met de 10.3 drivers.

Als dit in het volledige spel opgelost is ga i het spel kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind hem super soepel lopen, soms wat tearing maar ik heb niets te klagen. Ik draai alles op max met een HD5770, behalve dan posteffects want ik heb het niet zo op depth of field in dit soort spellen.

Zo juist de Archipelago scenario gehaald, erg leuke scenario. Weinig plek om te bouwen, het komt dus erg op planning aan. En de productieketens waren soms verspreid over verschillende eilanden. :P
Gamebuster schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 19:58:
*Gooit enorme ladingen overtollige voorraden overboord*
"Your remarkable performance must be rewarded"
(500 tons goods thrown overboard in a single game)

Had echt zoiets van "wtf? remarkable performance?" :P
_O-

Misschien indirect, je moet wel lekker bezig zijn wil je zoveel overtollige zooi hebben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-09 00:26

Dreanor

Joene

Ik ben gisteren voor het eerst een continuous game begonnen MET tegenstanders. 1x easy, 1x medium tegenstander + piraten en alle rampen aan. Wordt het ineens een stuk uitdagender spelletje van.

Natuurlijk wel alle eilanden het grootst, met max ruimte en grondstoffen.

Voorheen speelde ik altijd zonder tegenstanders, piraten of rampen.

Doordat ik de piraten niet betaal en dus altijd in oorlog met ze ben hadden ze al mijn handelsschepen kapot gemaakt en dat is niet leuk. :D

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adramalech
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-04 10:45
Het hele weekende gespeeld , geweldig spel :D

Helaas zo'n 4 uur in totaal aan corrupte savegames kwijt, dat is echt verschrikkelijk!
Continue onverklaarbare CTD's en nergens een patch ofzo te vinden, na elke save steeds kijken
of hij corrupt is komt me ook de keel uit :r

Lagere grafische settings lijken overigens te helpen tegen corrupte savegames (niet tegen CTD's helaas)

Jammer dus, verder wel een fantastisch spel :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreanor schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 18:58:
Ik ben gisteren voor het eerst een continuous game begonnen MET tegenstanders. 1x easy, 1x medium tegenstander + piraten en alle rampen aan. Wordt het ineens een stuk uitdagender spelletje van.

Natuurlijk wel alle eilanden het grootst, met max ruimte en grondstoffen.

Voorheen speelde ik altijd zonder tegenstanders, piraten of rampen.

Doordat ik de piraten niet betaal en dus altijd in oorlog met ze ben hadden ze al mijn handelsschepen kapot gemaakt en dat is niet leuk. :D
Ja he, ik vind dat de AI wel heel snel kan bouwen, in het begin heb ik moeite om ze bij te houden. En dat terwijl ik met 3 easy tegenstanders speel, gelukkig kan je het spel in slomo spelen via het F11 menu. :+

Ik ben de enige die nog oorlog heeft met de piraten,de rest zijn maar watjes en gaven toe aan de dreigementen. M'n computer begint het nu wel moeilijker te krijgen met al die activiteit op de grote map.
Adramalech schreef op maandag 05 april 2010 @ 00:41:
Helaas zo'n 4 uur in totaal aan corrupte savegames kwijt, dat is echt verschrikkelijk!
Continue onverklaarbare CTD's en nergens een patch ofzo te vinden, na elke save steeds kijken
of hij corrupt is komt me ook de keel uit :r
Vreemd, ik heb nog nooit last gehad van CTD's en corrupte saves. :? Ik vind Anno een van de meest verzorgde spellen van de laatste tijd. Heb je al op het officiele forum gekeken?

edit: Anders hier eens kijken
http://forums-de.ubi.com/...51042375/m/4531000867/p/2

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
emilionl schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 17:42:
[...]

je kunt alleen piratenschepen aanvallen, je kunt hun basis niet aanvallen.
Gewoon een paar oorlogsschepen voor zijn eiland zetten zodat er geen bootje langs komt en je bent klaar.
Wel rekening houden met het feit dat er nog boten kunnen ronddobberen van die piraat; er komen geen nieuwe boten meer bij, maar er zijn er nog wel een paar op de map. Als je die laat zinken en je blokkeert de uitgang van dat eiland kan-ie niks meer. Ik gebruikte 4 grote oorlogsschepen om 'm te blokkeren, met medium of easy difficulty corsairs.

[ Voor 36% gewijzigd door Gamebuster op 05-04-2010 12:25 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 18:36:
Ik vind hem super soepel lopen, soms wat tearing maar ik heb niets te klagen. Ik draai alles op max met een HD5770, behalve dan posteffects want ik heb het niet zo op depth of field in dit soort spellen.

Zo juist de Archipelago scenario gehaald, erg leuke scenario. Weinig plek om te bouwen, het komt dus erg op planning aan. En de productieketens waren soms verspreid over verschillende eilanden. :P

[...]

_O-

Misschien indirect, je moet wel lekker bezig zijn wil je zoveel overtollige zooi hebben. :+
2 cathedrals tegelijk bouwen > heeeeel veel houtdingetjes neerzetten > hout-verbruikende fase is voorbij > enorm houtoverschot > Dumpen die handel. (de voorraden worden massaal vervoerd van eiland naar eiland, dus ik had allemaal boten vol hout en volle warenhuizen)

[ Voor 9% gewijzigd door Gamebuster op 05-04-2010 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal je net zien, nu m'n eerste CTD en corrupt save gehad, had ik maar niks gezegd. :(
Gamebuster schreef op maandag 05 april 2010 @ 12:21:
[...]

2 cathedrals tegelijk bouwen > heeeeel veel houtdingetjes neerzetten > hout-verbruikende fase is voorbij > enorm houtoverschot > Dumpen die handel. (de voorraden worden massaal vervoerd van eiland naar eiland, dus ik had allemaal boten vol hout en volle warenhuizen)
Dan had je vast ook genoeg geld en honour, want anders kan je het allemaal in Kingsport dumpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:57
Ben terug begonnen door Venice vooral die scenario's zijn leuk om te doen. Jammer genoeg al veel CTD gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 14:35:
Zal je net zien, nu m'n eerste CTD en corrupt save gehad, had ik maar niks gezegd. :(

[...]

Dan had je vast ook genoeg geld en honour, want anders kan je het allemaal in Kingsport dumpen. :)
2K honour en 250.000+ geld. Genoeg voor mij; is het geld van een lading hout niet waard om al die boten erheen te varen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adramalech
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-04 10:45
nou, 1 large trading vessel, plaats voor 300 bomen, 2 boten moeten toch voldoende zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamebuster schreef op maandag 05 april 2010 @ 12:21:
[...]

Gewoon continue hout, steen en gereedschapoverschot hebben ;). Komt altijd van pas. Bij grote bouwprojecten zoals die kathedralen, bij het forst uitbreiden van productieketens en bij het voeren van oorlog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 01:50:
[...]

Gewoon continue hout, steen en gereedschapoverschot hebben ;). Komt altijd van pas. Bij grote bouwprojecten zoals die kathedralen, bij het forst uitbreiden van productieketens en bij het voeren van oorlog. :)
Ik had 2 eilanden vol met ruim 700 voorraden. Het probleem was dat het op alle boten zat die het aan het vervoeren waren van eiland naar eiland en het niet meer op eilanden gezet kon worden, dus had ik het maar gedumpt :P

Dat hout is bovendien niets waard.

Tot slot, als je bewust een "overschot" hebt, is het toch geen overschot meer? :P
Een "overschot" is naar mijn definitie ergens TE veel van hebben, niet ergens veel van hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door Gamebuster op 07-04-2010 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-09 16:12
I need help 8)7

kan iemand mij zeggen waar je de grand vizier kan vinden die oosterse gast om zo een scroll in te leveren, zodat je nieuwe gebouwen krijgt om te bouwen? Ik doe een skirmirsh game en hebt het eiland op het alle groots gezet dus als iemand bij een plezier wil doen om het te zeggen of een site geven waar alles op staat, want die heb ik niet kunnen vinden.

Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je hier wel iets aan heb :)

http://anno1404.wikia.com/wiki/Anno_1404_Wiki

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2010 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-09 16:12
Dat ik dit nog niet gezien heb:D

Jij bent mijn held zat hier al zo lang mee :P

Thanks again _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamebuster schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:35:
[...]

Ik had 2 eilanden vol met ruim 700 voorraden. Het probleem was dat het op alle boten zat die het aan het vervoeren waren van eiland naar eiland en het niet meer op eilanden gezet kon worden, dus had ik het maar gedumpt :P

Dat hout is bovendien niets waard.

Tot slot, als je bewust een "overschot" hebt, is het toch geen overschot meer? :P
Een "overschot" is naar mijn definitie ergens TE veel van hebben, niet ergens veel van hebben.
Ik bedoel een overschot in productie, ofwel; continue een begrotingsoverschot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vale vista
ik heb nog steeds dat probleem met die online account.
ik kan niet online en ook niet LAN.
wel kan ik LAN met mijn gewone account.
als ik online ga staat er heel kort waiting for other online transactions dan komt dat multiplay zecherm een fractie van een seconde en dat is dan weer weg dat is ook zo met gateway to the worldd en LAN maar niet met mijn gewone account. gateway to the world werkt wel met mijn online account als ik gewoon ANNO 1404 speel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firewall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D1ef43
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-08 13:42
Heb vandaag het spel gekocht na de demo gespeeld te hebben. Loop echter meteen tegen problemen aan. De dvd wordt niet herkent in twee van de drie computers die ik heb. De andere ziet hem wel gewoon. Ik kan verder niet echt mensen vinden met hetzelfde probleem. Ga nu proberen het spel te installeren vanaf mijn oude computer die de dvd wel kan lezen.
Klopt het verder dat er geen serial bij zit? ik zie namelijk nergens een stikkertje zitten met een code erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacemouse
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-04 14:34
De code staat bij mij geprint op de voorkant van het boekje. Zowel bij ANNO als bij de add-on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

spacemouse schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 21:54:
De code staat bij mij geprint op de voorkant van het boekje. Zowel bij ANNO als bij de add-on.
Dat kan ik bevestigen. Misschien moet je terug naar de winkel, want sommige winkels halen alles uit de dvd hoes en vergeten bij betalen het terug te doen (is mij nu 2x overkomen, bij InterToys).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 22:40:
[...]

Ik bedoel een overschot in productie, ofwel; continue een begrotingsoverschot.
Daar is de sleep-knop voor. Al die productieketens gewoon platleggen wanneer ik ze niet nodig heb. Shift + klik op ZZZ icoontje en alle gebouwen van hetzelfde type stoppen met werken en hebben lagere onderhoudskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D1ef43
Eindelijk het spel geïnstalleerd via een gedeelde dvd-speler in mijn netwerk. Heb geen serial key nodig gehad tijdens installatie, dus misschien hoort het zo?

Verder heb ik goede ervaringen met anno 1602. Wanneer 1404 me ook bevalt koop ik venice er nog eens bij. Online/lan was namelijk de reden dat ik 1404 niet meteen bij de release heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

D1ef43 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 13:00:
Heb geen serial key nodig gehad tijdens installatie, dus misschien hoort het zo?
Voor de installatie heb je hem niet nodig, maar wel als je online wilt (Gateway to the World e.d.). Maar je hebt toch wel een serial? Je hebt toch wel een boekje erbij of niet? Zo niet meteen terug naar waar je Anno gekocht hebt want het hoort er wel bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Ik heb samen met een maat van mij Anno 1404 gekocht, geen key. Allebei bij een andere winkel, de lokale gameboer en bartsmit ofzo.

Bij Venice zit wel een KEY, die je nodig hebt voor online play

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

ipazza schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 23:31:
Ik heb samen met een maat van mij Anno 1404 gekocht, geen key. Allebei bij een andere winkel, de lokale gameboer en bartsmit ofzo.

Bij Venice zit wel een KEY, die je nodig hebt voor online play.
Vreemd, ik heb op beide boekjes op de voorkant een key geprint en als ik het mij goed herinner heb je ze beiden nodig voor de installatie (of misschien enkel voor de Gateway to the World functie). :S

Niet dat het veel uit maakt want als jij gewoon kan installeren en van alle functies gebruik kan maken dan zit de key bij Anno 1404 misschien alleen bij de eerste release ofzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 09:33
Je moet de key invullen zodra je het spel voor de eerste keer opstart. Overigens moet ik zeggen dat ik Anno 1404 al een tijd niet meer heb aangeraakt :o .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D1ef43
Gister eens gespeeld en voor ik het wist werd me gevraagd of het niet eens tijd was voor een kopje koffie ;)

De key heb ik nog niet nodig gehad. Misschien ligt dat aan de patch waarbij ze de drm (deels) verwijderd hebben? Kon alleen niets zien bij Gateway to the world, maar er werd ook niet om een code gevraagd, dus misschien heeft dat een andere oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Gateway to the World moet je eerst een online account/profiel maken in Anno 1404. Of je daar dan een key moet invullen weet ik niet, maar jij hebt waarschijnlijk een offline account (had ik namelijk eerst ook).

Ik denk dat alleen de eerste lijn Anno 1404 release cd-keys heeft, maar dit weet ik niet zeker. Ik weet wel dat Anno 1404 DRM er deels uitgehaald is door patch of daar de key onder valt weet ik niet.

Bij mij op de doos staat dit:
This video game is protected by the digital rights managements software TAGES which installs aditional components required for copy protection on the users computer and LIMITS the number of installations of the game. During the installation and/or the first launch, an online connection is required to unlock the game.

Als dit niet meer zo is bij nieuwere versies kan ik mij wel voorstellen dat er geen key meer nodig is. Misschien helpt dit het mysterie van de verdwenen key te ontrafelen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vale vista
punt 1: ik heb anno1404 op mijn pc met key/serial of hoe je dat ook wilt noemen.
ik heb op andere pc anno 1404 + Venice
ik heb hem geinstalleerd zodat ik venice ook kan bereiken over netwerk zodat ik kan multiplayer( tis wel een beetje sloom)
maar ik kan niet gateway to the world, online multiplay of network multiplay met mijn online profile.
ik kan wel network multiplay met mijn gewoon account.

ik ga donderdag naar sneek om toch noch maar een keer venice te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreanor schreef op zondag 11 april 2010 @ 14:34:
Gateway to the World moet je eerst een online account/profiel maken in Anno 1404. Of je daar dan een key moet invullen weet ik niet, maar jij hebt waarschijnlijk een offline account (had ik namelijk eerst ook).

Ik denk dat alleen de eerste lijn Anno 1404 release cd-keys heeft, maar dit weet ik niet zeker. Ik weet wel dat Anno 1404 DRM er deels uitgehaald is door patch of daar de key onder valt weet ik niet.

Bij mij op de doos staat dit:
This video game is protected by the digital rights managements software TAGES which installs aditional components required for copy protection on the users computer and LIMITS the number of installations of the game. During the installation and/or the first launch, an online connection is required to unlock the game.

Als dit niet meer zo is bij nieuwere versies kan ik mij wel voorstellen dat er geen key meer nodig is. Misschien helpt dit het mysterie van de verdwenen key te ontrafelen. :D
Venice heeft DRM, want de game had last van de Ubisoft DRM problemen en je moet inderdaad de Venice key invoeren wil je een online account aanmaken :) Volgens mij heb ik 1 van de laatste versies en daar was dit in elk geval nog het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een probleem met anno,

heb het 2 dagen hiervoor nog perfect kunnen spelen, nu moest ik wat doen aan mijn pc waardoor ik hem opnieuw heb moeten installeren en nu ziet het er zo uit:

[IMG=http://img682.imageshack.us/img682/7553/naamloosjj.png][/IMG]

ik heb hem ook tot patch 1.2 ge update en ook vinice erbij geïnstalleerd. nu kan ik het anderen drivers weinig proberen aangezien ik een GTX 470 heb.

heb hem ook meerderen malen opnieuw geïnstalleerd zonder suc6.

weet iemand wat ik nog kan??

het draait trouwens onder win7, hoorde dat dat wel eens problemen gaf, maar hij heeft het erop gedaan!

laat maar, na nieuwe installatie( 2de keer ) van drivers doet hij het weer goed

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2010 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 18:22
Lord Northburgh on drugs! :D

Duidelijk driver foutje idd. leuk dat het al opgelost is. :)

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSplitter
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:27
Geweldig spel, Ik zit a.t.m Hier met [begin-naam] en 2 eilanden in het zuiden. Eingelijk moest het 1 maar op de een kon ik geen silk verbouwen maar wel indigo dus moest ik silk van een ander eiland halen en heb besloten om indigo (wat daar ook kan) meteen daar te verbouwen. Wat ik wel irritant vind dat ze daar geen/weinig hout hebben. Zit ik weer met die overvolle bootten die voor 2 eilanden mee moeten nemen. En ze moeten ook nog een omweg maken voor de piraten-baai. Dat duurt dus redelijk lang, ik kom dus nogal wat hout tekort daaro :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die piratenbaai kun je toch uitroeien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Laatst online: 11-09 08:07
Waarom zou je dat willen? Hij heeft nog best wel eens leuke items. Vooral die treasure maps zijn nog wel eens handig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:56
Ik vraag me toch af, ik heb gister een tegenspeler verslagen. Maar de ene keer als ik bijvoorbeeld een toren in de muur aanviel nam ik die toren over en werd hij van mij, terwijl andere keer die toren werd vernietigd. Zo ook met een fort.

Hoe komt dat en is zoiets te regelen?

Wel nog een bugje volgens mij want ze begonnen hun eigen muur aan te vallen :P

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat 'ie in je invloedsgebied ligt en niet meer in dat van je vijand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slico
  • Laatst online: 07-08 18:14
Kansloze reactie

[ Voor 98% gewijzigd door slico op 26-04-2010 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen ik zit met een vraagje. Ik ben m'n documenten op me computer aan het reorganiseren. Nou kwam ik de 2 mapjes van Anno 1404 (Venice) tegen in Mijn Documenten. Deze wil ik verplaatsen. Kan ik dit zomaar doen? Ik heb op google al het een en ander gezocht maar ik kon niet iets zinvols vinden. Zelf ook nog even het register door gezocht naar een savelocation van Anno 1404 maar ook niet gevonden. Iemand die mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

nou dat lijkt me van niet dus

tenzij je in je register de standaard locatie van je Mijn Documenten wijzigt

als je het om ruimte-redenen doet kun je misschien beter je documentenmap redirecten (doelmap wijzigen bij eigenschappen)

[ Voor 36% gewijzigd door Colan op 27-04-2010 13:58 ]

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D1ef43 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 19:35:
Heb vandaag het spel gekocht na de demo gespeeld te hebben. Loop echter meteen tegen problemen aan. De dvd wordt niet herkent in twee van de drie computers die ik heb. De andere ziet hem wel gewoon. Ik kan verder niet echt mensen vinden met hetzelfde probleem. Ga nu proberen het spel te installeren vanaf mijn oude computer die de dvd wel kan lezen.
Klopt het verder dat er geen serial bij zit? ik zie namelijk nergens een stikkertje zitten met een code erop.
De dvd speler delen en dan over het netwerk op je game pc installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Colan schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 13:57:

als je het om ruimte-redenen doet kun je misschien beter je documentenmap redirecten (doelmap wijzigen bij eigenschappen)
Dankje voor de snelle reactie! Maar ik snap je punt. Maar ik wou graag alle savegames van al mijn games in de windowsmap "Opgeslagen spellen" hebben. Het gaat niet zo zeer om de ruimte redenen, maar om het feit dat ik liever geen "rotzooi" in m'n documenten map heb zitten. Ik ga denk ik even een mailtje sturen aan de anno-support! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D1ef43
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 14:00:
[...]

De dvd speler delen en dan over het netwerk op je game pc installeren?
Dat is ook wat ik gedaan heb ja. het maakt de installatie ongelooflijk traag maar het werkt wel. Verder lijkt het er op dat er bij de huidige schijfjes niet langer een serial nodig is. Dat probleem is dus ook opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lof102
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-01 15:51
Zow,

Na tijden niets gepost te hebben is het weer eens tijd om te laten zien waar m'n Anno wereld inmiddels is aanbeland. Ik tel nu 10.000 Noblemen, 16.000 Envoys en 43 actieve trading routes.

M'n hoofdeiland:
Afbeeldingslocatie: http://i302.photobucket.com/albums/nn99/lof102/screenshot0039.jpg

Het Nomaden eiland:
Afbeeldingslocatie: http://i302.photobucket.com/albums/nn99/lof102/screenshot0041.jpg

M'n massa productie eiland:
Afbeeldingslocatie: http://i302.photobucket.com/albums/nn99/lof102/screenshot0040.jpg

Een van de vele verbouwingseilanden:
Afbeeldingslocatie: http://i302.photobucket.com/albums/nn99/lof102/screenshot0042.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice!!!

Zitten er in die uitbreidingen ook nog nieuwe (grotere) eilanden?

Heb je met 10K Noblemen geen tekort aan Koper mijnen? Want voor 3,3K Noblemen heb je al 9 Kopermijnen nodig... en volgens mij zitten er geen 27 in een map :?
Colan schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 13:57:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:49

Nikeo

Jawelles

Scherp... Je zou dat eventueel kunnen opvangen door het te kopen in je havens, maar dat lijkt me onbetrouwbaar. Maar het lijkt me dat je dat gezien de financiën wel moet kunnen veroorloven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speel zelf momenteel met map # 17823, huge map, large eilanden, geen natuurrampen etc etc.
Afbeeldingslocatie: http://img7.imageshack.us/img7/176/mapdf.jpg

Je kunt wel 'n eiland hebben met massaproductie (waar je veel verschillende eindproducten hebt), maar op die manier kun je nooit optimaal gebruik maken van perks (productie +25%).
Je kunt er maximaal 3 kwijt op 'n eiland, zoals ik bijvoorbeeld met m'n pearl necklaces heb gedaan:
Afbeeldingslocatie: http://img188.imageshack.us/img188/3627/pearln.jpg
Er zijn altijd wel wat kleine eilanden waar je je eindproducten kunt maken met deze perks.
Zelf gebruik ze voor heel veel eindproducten, (brocade robes, meat, fur coats, wine, glasses, canlesticks, books,coffee etc etc), allemaal op een ander eiland en bijna allemaal met 3 perks van +25% wat me dus een winst oplevert van +75%.

Heb al heel wat bevolking rondlopen op m'n map maar nog nooit een tekort gehad aan een grondstof.
Afbeeldingslocatie: http://img72.imageshack.us/img72/7491/pple.jpg
Met zoveel bevolking heb je natuurlijk ook veel belastinginkomen
Afbeeldingslocatie: http://img594.imageshack.us/img594/2021/moneyk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img511.imageshack.us/img511/5773/cashw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djmaddox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-02 21:02

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Kan je me vertellen wat er allemaal hierop staat? :o
(je hoeft niet alles te gaan tellen hoor, alleen wat voor soort gebouwen. :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
+36000? :o Dat heb ik nog nooit gehad :D Maximum is +2000 of zo, en dat stabiel. Mogelijks zo af en toe eens wat hoger, maar nooit zó hoog.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jump schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 19:45:
+36000? :o Dat heb ik nog nooit gehad :D Maximum is +2000 of zo, en dat stabiel. Mogelijks zo af en toe eens wat hoger, maar nooit zó hoog.
Mijn cashflow is ook stabiel, alle inwoners zijn 'even-tempered'.
Gebruik de production calculator om te berekenen hoeveel inwoners je tevreden kunt houden met een x aantal eindproducten.

Hieronder een paar screens van mijn steden:
Afbeeldingslocatie: http://img88.imageshack.us/img88/4949/nobleisland1small.jpg
klik voor grotere afbeelding

Afbeeldingslocatie: http://img511.imageshack.us/img511/2691/nobleisland2small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img297.imageshack.us/img297/1075/nomadsenvoyssmall.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lof102
Verwijderd schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 02:51:
Nice!!!

Zitten er in die uitbreidingen ook nog nieuwe (grotere) eilanden?

Heb je met 10K Noblemen geen tekort aan Koper mijnen? Want voor 3,3K Noblemen heb je al 9 Kopermijnen nodig... en volgens mij zitten er geen 27 in een map :?

[...]
Dit is in de reguliere Anno, niet de Venice. Maar daar heb je inderdaad eilanden waar je qua oppervlakte meer op kwijt zou kunnen.
Wat betreft die mijnen, daar heb ik nooit bij stil gestaan, ik had er altijd genoeg.. Heb ze voor de gein eens geteld over m'n wereldje. Er komen nogal ruime getallen uit, en dan heb ik nog geen eens alle eilanden met mijnen in eigen bezit.
Koper: 23
Goud: 10
IJzer: 46
Steenkool: 20
Zout: 39

Ik speel dit landje al sinds Anno uit is..
Dat van die kleine eilanden en die perks is een waardevolle tip! Ook weer een leuke uitdaging om uit te voeren btw, misschien kan ik dan nog kortere handelsroutes creeren.
Djmaddox schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 14:09:
[...]

Kan je me vertellen wat er allemaal hierop staat? :o
(je hoeft niet alles te gaan tellen hoor, alleen wat voor soort gebouwen. :P)
Alle einproductie gebouwen muv ertsverwerking en tools.

Mijn bewoners:
Afbeeldingslocatie: http://i302.photobucket.com/albums/nn99/lof102/screenshot0043.jpg

Kaartoverzicht:
Afbeeldingslocatie: http://i302.photobucket.com/albums/nn99/lof102/screenshot0044.jpg

Een een screenshot waar ikzelf zeer van gecharmeerd ben:
Afbeeldingslocatie: http://i302.photobucket.com/albums/nn99/lof102/screenshot0045.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSplitter
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:27
Die screen is mooi, Verder kwam ik heel laag,omdat opeens mijn geld in een rap tempo omlaag ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem altijd in het rood. Als ik eenmaal 5K Noblemen heb zit 'ie constant op -2000 ofzo. Maar ik heb dan ook veel driehoeksroutes: overschotten direct bij zo'n handelaar dumpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Wat me wel opvalt, waarom spelen jullie zonder computer spelers erbij? dat brengt net iets meer tactiek en handelswaar in het spel :)

Ik vind het ook gewoon leuk om eilanden onder hun vandaan te kopen met complete production chains erop >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lof102
Jaguar645 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 08:47:
Wat me wel opvalt, waarom spelen jullie zonder computer spelers erbij? dat brengt net iets meer tactiek en handelswaar in het spel :)

Ik vind het ook gewoon leuk om eilanden onder hun vandaan te kopen met complete production chains erop >:)
Die waren ook aanwezig :). Echter groeit na een tijd de behoefte voor een bepaald eiland van een bepaalde grootte waar je juist dat ene gewas op kan verbouwen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Dat scenario ken ik! heb al 4 eilanden weggekocht oid. Valt me ook altijd op dat de computer er vaak een heleboel meuk in zijn warehouse heeft ook... Scheelt mij iig weer meer produceren dan.

Ik moet nu meer envoys regelen zodat ik verder kan met het maken van mijn moskee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Wat ik echt belachelijk vind is dat Ubisoft het savegame probleem gewoon negeert.....Ze moeten van het probleem weten aangezien er genoeg threads op het officiële Anno forum staan, maar ze vertikken het gewoon om te reageren.

Ubisoft begint echt een ruk bedrijf te worden op deze manier (niet alleen vanwege Anno, maar ook de DRM problemen, etc) |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Jaguar645 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 10:14:
Dat scenario ken ik! heb al 4 eilanden weggekocht oid. Valt me ook altijd op dat de computer er vaak een heleboel meuk in zijn warehouse heeft ook... Scheelt mij iig weer meer produceren dan.

Ik moet nu meer envoys regelen zodat ik verder kan met het maken van mijn moskee :)
Een eiland wegkopen? Hoe doe je dat dan?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Jezus, wat een micromanagementgame :X . Ik denk niet dat ik dit ga trekken eerlijk gezegd :D

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
LED-Maniak schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 12:58:
[...]

Een eiland wegkopen? Hoe doe je dat dan?
Sowieso Venice voor hebben, dan moet je van Giacomo een atainment halen. Hierna kun je bij mensen die al Patrician's hebben zetels kopen. Bij 3 zetels of meer kun je ook de key to the city kopen. Daarna wordt alles van dat eiland overgedragen aan jou als nieuwe eigenaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
  • Laatst online: 16-08 18:29
ga ik ook ff venice halen :D.
en nu een map beginnen zonder rotzooi (A) (tegenstanders, rrampen enz....) gewoon om te kijken hoelang ik er over doe om alles te hebben...

ben nooit verder gekomen dan dat ik die kaarsen kon maken....

nu op naar de 100.000 inwoners dan maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Iemand die hier een oplossing voor heeft?

Ik heb een Large Trademans Cog (of zo :()) en daarbij zo'n ding dat er +20 storage bij komt. Dus kan er in totaal 240 x goederen op dat schip.
Maar bij de trading routes kan je maximum 6*40 opgeven. Dus ik zit altijd met twee lege vakjes en moet daardoor extra schepen inleggen. In feite brengt de extra storage dus niet op.

Zie onderstaande screens:
Afbeeldingslocatie: http://images.internix.be/files/Anno%201404/screenshot0025.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.internix.be/files/Anno%201404/screenshot0026.jpg

Tevens ook eens een spel waar ik eens 4000+ heb aan inkomen en voorlopig zo houdt :D

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naurelen
  • Laatst online: 28-11-2021
Ik ben nu bezig om die grote imperial cathedraal te bouwen(fase 1), maar hij wil maar niet beginnen. Ik heb wel meer dan 2060 noblemen en genoeg grondstoffen, maar hij blijft nog op pauze staan. Weet iemand waar dit aan ligt?

@ snipes: Wow, die steden van jouw zijn echt 'Huge'. Ik heb nu net 2k aan noblemen en het lukt nog niet echt om dat uit te breiden, aangezien de rest van mijn eiland al redelijk vol zit met production chains. Ik ben nu vooral bezig om wat efficiënter te bouwen, maar ik vind dat nog vrij lastig.
Waar heb je die grote map vandaan gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naurelen schreef op maandag 03 mei 2010 @ 00:28:
Ik ben nu bezig om die grote imperial cathedraal te bouwen(fase 1), maar hij wil maar niet beginnen. Ik heb wel meer dan 2060 noblemen en genoeg grondstoffen, maar hij blijft nog op pauze staan. Weet iemand waar dit aan ligt?
Heb je er een warehouse in de buurt staan? anders kunnen ze namelijk geen grondstoffen halen (Correct me if i'm wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jump schreef op zondag 02 mei 2010 @ 18:31:
Iemand die hier een oplossing voor heeft?

Ik heb een Large Trademans Cog (of zo :()) en daarbij zo'n ding dat er +20 storage bij komt. Dus kan er in totaal 240 x goederen op dat schip.
Maar bij de trading routes kan je maximum 6*40 opgeven. Dus ik zit altijd met twee lege vakjes en moet daardoor extra schepen inleggen. In feite brengt de extra storage dus niet op.

Zie onderstaande screens:
[afbeelding]
[afbeelding]

Tevens ook eens een spel waar ik eens 4000+ heb aan inkomen en voorlopig zo houdt :D
Gewoon overnieuw invullen, dan staat er wel +60

Ik heb vaak genoeg routes met +85 enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Ik had er laatst een met +125 :D

Nog iets meer envoys en ik mag ook eindelijk mijn moskee afmaken, dat heeft me wel even gekost zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 07:06:
[...]

Gewoon overnieuw invullen, dan staat er wel +60

Ik heb vaak genoeg routes met +85 enzo.
Nopes, het maximum wat ik kan selecteren is 40. Ik kan het wel verhogen door die attainments te kopen, dan krijg ik er voorlopig +5 ton extra bij.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaiziks
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-08 12:37

zaiziks

Da da da

Jump schreef op maandag 03 mei 2010 @ 12:55:
[...]

Nopes, het maximum wat ik kan selecteren is 40. Ik kan het wel verhogen door die attainments te kopen, dan krijg ik er voorlopig +5 ton extra bij.
Je moet de vakjes uit je trading route leegmaken (op je tweede plaatje met RMK de inlaad/uitlaad-items eruit flikkeren) en ze er dan opnieuw inzetten. Dan gaan ze geloof ik door tot +85 resp. -85.

La la la la la la la la la

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neorec
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-04 23:11
ik heb een vraag,

ik speel al een tijdje anno1404 online met een aantal vrienden van mij, maar aangezien die niet altijd tijd hebben probeer ik soms ook wel eens een online game te spelen met vreemden maar die lui stoppen al voor dat het een beetje interresant wordt, hebben jullier hier ook vaak last van??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

neorec schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:30:
ik heb een vraag,

ik speel al een tijdje anno1404 online met een aantal vrienden van mij, maar aangezien die niet altijd tijd hebben probeer ik soms ook wel eens een online game te spelen met vreemden maar die lui stoppen al voor dat het een beetje interresant wordt, hebben jullier hier ook vaak last van??
Hier kan ik kort over zijn, JA!

Of lang! Zo zat ik laatst in een 2v2v2v2 (8 mensen ieder team met 2 man) en binnen 30 min zaten we nog maar met ons tweeën te spelen! :S Dus ja, mensen gaan snel weg helaas, ik speel het ook het liefst met vrienden als we LANnen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Mss een groepje spelers verzamelen via tweakers?
Gewoon tijden en dagen afspreken dat je gaat spelen; groepje van 4 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 02:06:
[...]

Heb je er een warehouse in de buurt staan? anders kunnen ze namelijk geen grondstoffen halen (Correct me if i'm wrong)
Ja, dat klopt inderdaad. Was ik ook eens vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Laatst online: 10-09 21:08

siemenz

Koetje

de link van de productie chain calculator werkt niet meer:

Inloggen | Registreer

Helaas is de door u geselecteerde link niet beschikbaar.Redenen kunnen zijn:
- Ongeldige link
- Het bestand is verwijderd omdat het onze service voorwaarden heeft geschend.

Kan iemand mij vertellen waar ik em nu kan dlen? of wellicht wilt iemand em ff mailen naar me? :D

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

ik bedoelde eigenlijk het excel sheetje :)

maar deze is ook goed (laptop naast mijn 27"mac doet, voor losse berekeningen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Poeh, eindelijk speel ik nu een game(>20 uur) die wel heel goed loopt en 1 AI heeft het al opgegeven door een gevecht met mij.

Het lukt me echter niet om meer envoys te krijgen. Ik heb zat nomads(>3300) maar envoys blijft steken rond de 2200. Komt dit omdat ik te weinig noblemen heb?

Ben in ieder geval druk aan de gang met bijenwas en kaarsen om die patricians blij te maken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
zaiziks schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:25:
[...]

Je moet de vakjes uit je trading route leegmaken (op je tweede plaatje met RMK de inlaad/uitlaad-items eruit flikkeren) en ze er dan opnieuw inzetten. Dan gaan ze geloof ik door tot +85 resp. -85.
Doet het nog steeds niet. Ik heb zelf het schip in een compleet nieuwe trade route gestoken om te testen, ik kan maximaal tot 45 ton gaan, tenzij ik die attainments koop dat er 5 ton bijkomt of zo. Raar.

/Edit: ik heb nog enkele attainments gekocht, en nu kan ik overal alles tot 60 ton zetten. Ook op de schepen die gaan 60 ton per vakje kunnen verschepen :D

[ Voor 13% gewijzigd door Jump op 03-05-2010 21:33 ]

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cubic X schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 12:53:
Wat ik echt belachelijk vind is dat Ubisoft het savegame probleem gewoon negeert.....Ze moeten van het probleem weten aangezien er genoeg threads op het officiële Anno forum staan, maar ze vertikken het gewoon om te reageren.

Ubisoft begint echt een ruk bedrijf te worden op deze manier (niet alleen vanwege Anno, maar ook de DRM problemen, etc) |:( .
Jep, ik heb het ook nog steeds. Corrupte autosave... de volgende autosave kom je er pas achter... half uur naar de klote.

Ik alt+tab nu na iedere save om te kijken of 'ie wel 8MB is en niet 50KB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 07:30:
[...]

Jep, ik heb het ook nog steeds. Corrupte autosave... de volgende autosave kom je er pas achter... half uur naar de klote.

Ik alt+tab nu na iedere save om te kijken of 'ie wel 8MB is en niet 50KB.
Ik heb een geporte versie naar de mac toe en geen last van dit autosave probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is dan erg fijn voor je :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Pfff, irritant, ik krijg maar niet meer nobleman en envoys erbij..

Ik heb momenteel 3900 nomads en 5300 patricians. Ik voldoe aan alle grondstof eisen maar ze willen maar niet doorgaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LED-Maniak schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 01:52:
Pfff, irritant, ik krijg maar niet meer nobleman en envoys erbij..

Ik heb momenteel 3900 nomads en 5300 patricians. Ik voldoe aan alle grondstof eisen maar ze willen maar niet doorgaan :(
Het kan zijn dat er gewoon niet meer licences beschikbaar zijn, in dat geval: bouw meer huisjes bij.
De tax moet zo laag mogelijk staan om door te kunnen naar het volgende beschavings-niveau (donkergroen), bewoners zijn 'euphoric'.
Als er wel een groene pijl boven het huisje staat maar je kan toch niet upgraden, check of je de 'upgrade' grondstoffen op je eiland hebt (hout, tools, steen, glas, mozaiek).
Hier ff een kleine uitleg van een andere site:

Why won't the city advance to the next level?
Assension pyramidCommon reasons the population does not advance is that the population does not have all items needed, the population is being taxed too high, or there is not the correct proportion of each class.
Unlike Anno 1701/1701 A.D. it is impossible to have a civilization be 100% of any class but peasant. Citizens need peasants to live. Patricians need citizens and peasants to live and so on. To determine how many houses can still ascend, click on the city's market place and look at the pyramid. For example, if it shows there are 31/31 noble houses, it means you've reached the maximum number of noble houses.
A population can increase by a few citizens, Patricians, and Nobleman by having Envoys on other island
(s).

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Dat had ik inderdaad gelezen en van patricians -> nobleman begrijp ik maar dat er geen envoys bij komen vind ik zo raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LED-Maniak schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 10:23:
Dat had ik inderdaad gelezen en van patricians -> nobleman begrijp ik maar dat er geen envoys bij komen vind ik zo raar.
Hebben de nomads wel een moskee in de buurt? (en de weg ernaar toe), anders kan ik ff niks verzinnen, post anders ff een screenshotje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Ja, dat hebben ze. Ik heb op de grote eilanden historic warehouses en alle goederen zijn 100%. Vandaar dat ik dacht dat er ergens een max zit aan het aantal envoys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LED-Maniak schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 14:46:
Ja, dat hebben ze. Ik heb op de grote eilanden historic warehouses en alle goederen zijn 100%. Vandaar dat ik dacht dat er ergens een max zit aan het aantal envoys.
Zit er ook, maar die is afhankelijk van het aantal nomads in je settlement, (hoe meer nomads, hoe meer licences).
Zelf heb nu 2 eilanden met ieder meer dan 15.000 envoys, dus dat moet het probleem niet zijn lijkt me...

Kan je verder niet helpen, misschien andere mensen??

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2010 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upgraden naar Envoys kost ook grondstoffen, vooral veel mosaic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Ja, heb ik ook allemaal :)
Bij de andere settlements konden ze volgens mij ook upgraden als happy peasants dacht ik maar dat kan niet bij nomads en envoys dus nu ze op euphoric staan gaan ze opeens wel omhoog! Stom stom..

Game zit nu >30 uur dus wordt al best mooi! :9

[ Voor 10% gewijzigd door LED-Maniak op 05-05-2010 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Als je over de mood-balk heen hangt zie je het ook in de beschijving van euphoric staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naurelen
  • Laatst online: 28-11-2021
Gamebuster schreef op maandag 03 mei 2010 @ 14:11:
[...]

Ja, dat klopt inderdaad. Was ik ook eens vergeten.
Dit klinkt wel erg valide. Ik ga het in ieder geval een keer uitproberen.

Ik ben erachter gekomen is dat als je die cathedraal af wilt maken, dat je dan dus 3500+ noblemen nodig. En op mijn eiland begon ik al last te krijgen van ruimtegebrek, ik had net 2k aan noblemen, en de ruimte was al redelijk schaars. Oftewel ik ben mu dus met zo'n megagrote map begonnen. Het duurt momenteel een eeuwigheid als ik een schip van eiland A naar B wil sturen, en je hebt echt teveel mogelijkheden om te bouwen.
Ik ben benieuwd of dit wat gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naurelen schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 21:37:
[...]

Dit klinkt wel erg valide. Ik ga het in ieder geval een keer uitproberen.

Ik ben erachter gekomen is dat als je die cathedraal af wilt maken, dat je dan dus 3500+ noblemen nodig. En op mijn eiland begon ik al last te krijgen van ruimtegebrek, ik had net 2k aan noblemen, en de ruimte was al redelijk schaars. Oftewel ik ben mu dus met zo'n megagrote map begonnen. Het duurt momenteel een eeuwigheid als ik een schip van eiland A naar B wil sturen, en je hebt echt teveel mogelijkheden om te bouwen.
Ik ben benieuwd of dit wat gaat worden.
Aan de mega-grote map moet je gewoon ff wennen denk ik (als je eerder kleinere mappen hebt gespeeld.)
Bouw op je eilanden een paar ware-houses (small of large, afhankelijk van of je al noblemen hebt) zodat je meer kan opslaan op je eilanden, om de lange trade-routes op te vangen.
Als je alles een beetje goed hebt uigebalanceerd (gebruik de production-calculator) zul je op den duur merken dat je cashflow positief is (en hoe meer inwoners, des te meer) en je je settlement meer en meer kunt uitbreiden.
Om de moskee van de sultan heb je iets meer dan 5300 Envoys nodig, dus het lijkt me verstandig dat je die ook op een zo groot mogelijk eiland neerzet.
Mocht je banksaldo op een bapaald punt toch in de min komt, zet de taxes van AL je inwoners dan voor een tijdje op 'even tempered', zodat je meer cash binnen krijgt, als je genoeg goud hebt om weer te bouwen, zet je de tax weer wat lager (inwoners komen er alleen in je bestaande huisje bij als de tax in het lichtgroen staat of in het donkergroen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Export!!!

Ik sta nu iets van 1200 in het rood en het geld stroomt binnen. Toen ik nog -2000 stond ging het zelfs nog harder dan nu. Toen ik boeken nodig had, heb ik meteen 7 productielijnen aangelegd met een automatische overschot-export route naar die Lord.

Goed voor de cashflow én honour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het echt zwak dat ze de multiplayer niet als patch hebben toegevoegd maar hiervoor een addon hebben gemaakt.
Wat vinden jullie, is Anno 1404 Venice het geld waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 01:52:
Export!!!

Ik sta nu iets van 1200 in het rood en het geld stroomt binnen. Toen ik nog -2000 stond ging het zelfs nog harder dan nu. Toen ik boeken nodig had, heb ik meteen 7 productielijnen aangelegd met een automatische overschot-export route naar die Lord.

Goed voor de cashflow én honour.
;) das natuurlijk ook een goede manier van inkomsten.

Sowieso zijn 3-punts routes ideaal (van productie-eiland naar woon-eiland naar de Lord Huppeldepup)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 02:57:
Ik vind het echt zwak dat ze de multiplayer niet als patch hebben toegevoegd maar hiervoor een addon hebben gemaakt.
Als je multiplayer leuk vindt/lijkt, dan is Venice het halen waard. Weet je nu al dat je multiplayer niks vindt, laat Venice dan liggen (het voegt niks anders toe namelijk)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 02:57:
Heb Venice gekocht (maar nog niet geinstalleerd), volgens het boekje zitten er ook wat nieuwe scenarios bij (15 stuks) dus als je scenarios leuk vindt zou je kunnen overwegen om de add-on te halen.
Ook zitten er nieuwe achievements, medals en twee nieuwe schepen in...
Heb het zelf nog niet gezien/gespeeld maar wat ik heb gelezen hier op het forum zijn de vernieuwingen (qua bouwen) schaars.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2010 15:42 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste