Ik heb sinds ik Venice heb geinstalleerd last van continue crashes, met de originele anno 1404 nergens last van maar nu crasht het in de mp sessies om de +/- 50 minuten :x draai windows XP SP3 en heb een ati 4870 en 4 gb RAM iemand met deze setup die er ook last van heeft ?
Ja ik heb zelf ook last van crashes, heb alleen nog lan/online gespeeld maar ook bijzonder veel last van crashes.
Ik heb zelf Windows 7 64 bits, 4gb, i5. Jammer dat we geen crash info kunnen versturen naar makers.
Ik heb zelf Windows 7 64 bits, 4gb, i5. Jammer dat we geen crash info kunnen versturen naar makers.
I don't hate you, I nothing you
ja ik heb hier ook last van en dan voornamelijk tijdens multiplayer op het moment dat de game gesaved word... dan klapt het spel er uit.. en is de save game ook corrupt..
ik had al ergens gelezen dat het met dx10 te maken zou hebben dus het spel op dx9 laten draaien maar het maakt allemaal niets uit..
maar de gene met wie ik speel heeft nergens last van..
ik speel met windows 7 64bit 4gb ram c2d 8400 en een HD 5850
ik had al ergens gelezen dat het met dx10 te maken zou hebben dus het spel op dx9 laten draaien maar het maakt allemaal niets uit..
[ Voor 8% gewijzigd door gert_jan op 02-03-2010 12:06 ]
Verwijderd
Ik heb met de gewone Anno 1404 ook wel last van crashes en wat mij opvalt is dat die frequenter voorkomen als ik mijn computer op de achtergrond flink belast en/of de graphics hoger zet.
Wat je dus misschien kunt proberen is grafisch alles wat lager zetten? En kijken of het dan minder is? Dat helpt bij mij in elk geval.
Ik draai overigens ook windows 7, 64 bits.
Wat je dus misschien kunt proberen is grafisch alles wat lager zetten? En kijken of het dan minder is? Dat helpt bij mij in elk geval.
Ik draai overigens ook windows 7, 64 bits.
Verwijderd
Ik heb ook last van onregelmatige crashes bij venice. een keer bij het laden van een game en bij het opslaan. Ik draai ook windows 7 maar dan 32bit. Res 1900x1080 en graphics staan op max.
btw op de achtergrond heb ik niets bezonders draaien en al me geheugen (4gb) is gewoon beschikbaar.
Weer tijd voor patch
btw op de achtergrond heb ik niets bezonders draaien en al me geheugen (4gb) is gewoon beschikbaar.
Weer tijd voor patch
precies hetzelfde bij mij, net een potje sp gehad en nergens last van, raar dat het dan bij de mp saves wel misgaat alleen heb ik XP en geen dx 10gert_jan schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 12:05:
ja ik heb hier ook last van en dan voornamelijk tijdens multiplayer op het moment dat de game gesaved word... dan klapt het spel er uit.. en is de save game ook corrupt..
mn settings staan niet echt hoog voor mn specs; 1280x1024 en 2xaa en 4xaf zo snel uit mn hoofd en ik zorg er ook voor dat zoveel mogelijk uitstaat tijdens het spelen.
Die problemen zijn bekend bij de ontwikkelaar, je savegame kan er zelfs corrupt van raken. Wachten op een patch dus.
Is venetie al uit!? Ik heb de release totaal gemist 
Is er nog iets bijzonders aan die uitbreiding? Zijn er ook mensen die multiplayer spelen en kunnen opslaan zonder crash?
Is er nog iets bijzonders aan die uitbreiding? Zijn er ook mensen die multiplayer spelen en kunnen opslaan zonder crash?
[ Voor 53% gewijzigd door Gamebuster op 02-03-2010 17:12 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Multiplayer verloopt tot nu toe vlekkeloos ook het laden ervan.
Beautifies the settlement dat is maar hoe je het ziet natuurlijkVerwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 18:39:
[...]
De torture device (pillory) kost ook wat grondstoffen (8x hout, 1x glas) en goustukken (800).
Als je beide hebt, moet het geen probleem zijn lijkt me.
[afbeelding]
Ik kwam gister ineens een onvertaald stuk duits tegen in me engelse installatie.
Ik had in een continues game voor het eerst een item wat er voor zorgt dat je productie efficienter wordt op een eiland. Die voor goat milk en in een keer begon lord richard in het duits tegen me

At dawn on the fifth day look to the east
Yup, dat heb ik ook al meerdere malen meegemaakt. Beetje slordig, maar erger me er niet echt aan._Mithrandir schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 08:36:
Ik kwam gister ineens een onvertaald stuk duits tegen in me engelse installatie.
Ik had in een continues game voor het eerst een item wat er voor zorgt dat je productie efficienter wordt op een eiland. Die voor goat milk en in een keer begon lord richard in het duits tegen me
Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV
Ik vraag me af hoe je Venetië stijl boten kan maken, ik mis iets maar kan niet achterhalen of het een item, gebouw of achievement is. 
Requires:
240 Citizens
Venetian Shipbuilding <-- Wat is dat en hoe kom je eraan?
Verder over de expansion voelde ik mij ook wel bekocht, in feite "koop" je multiplayer functionaliteit voor Anno 1404 + enkele extra's. WEL gaat het saven veel sneller wat ook wel een plus is als je om de 30 min autosaved.
Wat me wel opviel was dat er zo verschikkelijk weinig info vooraf bekend was over Venice. Dit was misschien wel een voorbode.
Al vind ik de muurtjes en plantjes wel leuk, ik ben zelf meer van het mooie dan van het effectieve dus dat zijn wel welkome bouw opties maar wel erg mager. Ik had liever meer verschillende muurtjes (bijvoorbeeld hout, steen, venetië) en plantjes (verschillende kleuren, met/zonder stenen bak). Maar dan ga je misschien iets teveel richting The Sims Anno?
Voor verdere Anno uitbreidingen hoop ik meer mogelijkheden om je stad te customizen (ook leuk als je multiplayer speelt), zoals verschillende typen muurtjes, wegen, planten, gebouwen of zelfs uit volledig verschillende bouwstijlen kiezen?
Ook hoop ik dat je van hetzelfde gebouw (bijvoorbeeld kerk) verschillende ontwerpen hebt, dat gebouwen ook meegroeien met je bevolking (dus dat je kroeg mooier wordt in hogere bevolkingen) en dat je op meerdere manieren aan de eisen voor je bevolking kan voldoen. UITLEG hieronder!
En daarbij mogen ze het spel nog veel voller stoppen met animaties van burgers en details. Het spel zit er vol me en daarom wil ik nog meer!
Ik hou ervan om gewoon op me gemak te bouwen en dan ontspannen kijken naar Anno, geweldig (zo kan ik ook kijken naar Assassin's Creed, ik ben architecture lover
)!
Verschillende manieren de eisen van je bevolking vullen.
-Peasants hebben in Anno 1404 vis nodig. Ik zou het anders doen, meer zoals in Anno 1602. Daar hadden peasants "food" nodig en dat kon je verkrijgen door een vissershut of jagershut of aardappel boerderij (welke ook voor drank zorgde) of via koeien, etc.
Rank 2 bevolking heeft dan 2 typen food nodig waarvan 1 smaakmaker is. Dus bijvoorbeeld spices, groenten ofzo.
Rank 3 bevolking heeft 3 typen food nodig, waarvan 1 smaakmaker en 1 luxe is. Luxe kan bijvoorbeeld wijn zijn, druiven of ander exotisch iets.
etc.
Anno 1404 met en zonder Venice blijft gewoon een dijk! De multiplayer ga ik binnenkort aan beginnen met 2 vrienden dus daar kan ik nog niks over vertellen.
Requires:
240 Citizens
Venetian Shipbuilding <-- Wat is dat en hoe kom je eraan?
Verder over de expansion voelde ik mij ook wel bekocht, in feite "koop" je multiplayer functionaliteit voor Anno 1404 + enkele extra's. WEL gaat het saven veel sneller wat ook wel een plus is als je om de 30 min autosaved.
Wat me wel opviel was dat er zo verschikkelijk weinig info vooraf bekend was over Venice. Dit was misschien wel een voorbode.
Al vind ik de muurtjes en plantjes wel leuk, ik ben zelf meer van het mooie dan van het effectieve dus dat zijn wel welkome bouw opties maar wel erg mager. Ik had liever meer verschillende muurtjes (bijvoorbeeld hout, steen, venetië) en plantjes (verschillende kleuren, met/zonder stenen bak). Maar dan ga je misschien iets teveel richting The Sims Anno?
Voor verdere Anno uitbreidingen hoop ik meer mogelijkheden om je stad te customizen (ook leuk als je multiplayer speelt), zoals verschillende typen muurtjes, wegen, planten, gebouwen of zelfs uit volledig verschillende bouwstijlen kiezen?
Ook hoop ik dat je van hetzelfde gebouw (bijvoorbeeld kerk) verschillende ontwerpen hebt, dat gebouwen ook meegroeien met je bevolking (dus dat je kroeg mooier wordt in hogere bevolkingen) en dat je op meerdere manieren aan de eisen voor je bevolking kan voldoen. UITLEG hieronder!
En daarbij mogen ze het spel nog veel voller stoppen met animaties van burgers en details. Het spel zit er vol me en daarom wil ik nog meer!
Verschillende manieren de eisen van je bevolking vullen.
-Peasants hebben in Anno 1404 vis nodig. Ik zou het anders doen, meer zoals in Anno 1602. Daar hadden peasants "food" nodig en dat kon je verkrijgen door een vissershut of jagershut of aardappel boerderij (welke ook voor drank zorgde) of via koeien, etc.
Rank 2 bevolking heeft dan 2 typen food nodig waarvan 1 smaakmaker is. Dus bijvoorbeeld spices, groenten ofzo.
Rank 3 bevolking heeft 3 typen food nodig, waarvan 1 smaakmaker en 1 luxe is. Luxe kan bijvoorbeeld wijn zijn, druiven of ander exotisch iets.
etc.
Anno 1404 met en zonder Venice blijft gewoon een dijk! De multiplayer ga ik binnenkort aan beginnen met 2 vrienden dus daar kan ik nog niks over vertellen.
[ Voor 9% gewijzigd door Dreanor op 03-03-2010 13:48 ]
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Heb je dit ook aangekaart bij de makers? De extra bouw opties vind ik persoonlijk ook leuk als ze iets uitgebreider zijn. Een van de grote krachten van deze game is toch de visuele prestaties. Het ziet er erg mooi uit. Dan vind ik de mogelijkheden om je stad mooier te maken toch wel vrij karig.
Wat betreft de voorzieningen kan ik kort zijn: ik heb de eerdere delen niet gespeeld, dus ik kan weinig zeggen over de gameplay met betrekking tot de behoefte vervulling. Al met al vind ik Anno super!
Ben nog drukdoende om zo veel mogelijk gems binnen te halen... dus ik ben nog niet aan de MP toe. Ik wacht wel totdat die niet meer crasht
Wat betreft de voorzieningen kan ik kort zijn: ik heb de eerdere delen niet gespeeld, dus ik kan weinig zeggen over de gameplay met betrekking tot de behoefte vervulling. Al met al vind ik Anno super!
Ben nog drukdoende om zo veel mogelijk gems binnen te halen... dus ik ben nog niet aan de MP toe. Ik wacht wel totdat die niet meer crasht
Natuurlijk!mcsicko schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 15:12:
Heb je dit ook aangekaart bij de makers? De extra bouw opties vind ik persoonlijk ook leuk als ze iets uitgebreider zijn. Een van de grote krachten van deze game is toch de visuele prestaties. Het ziet er erg mooi uit. Dan vind ik de mogelijkheden om je stad mooier te maken toch wel vrij karig.
In 1602 hadden ze gewoon voedsel nodig, of dit vlees, aardappels of vis was maakte niet uit. Ik hoop gewoon dat volgende versies of uitbreidingen meer variatie met zich meebrengen, zowel grafisch (verschillende bouwstijlen/decoraties) als tactisch (dus bouwopties, verschillende mogelijkheden om wensen te vervullen).
Morgen wordt het tijd voor multiplayer ...
Verwijderd
Hoeveel nieuwe scenarios zitten er bij de uitbreiding??
Zit erg te twijfelen of de add-on voor mij veel zal toevoegen, aangezien ik meer een solo speler ben.
Heb de eerste vier scenarios wel uitgespeeld, evenals de campaign mode (easy en normal, hard ga ik nog een keer doen).
Aan de laatste twee scenarios ben ik wel ooit begonnen, maar dat oorlog voeren vind ik ni zoveel aan (ben meer het typ van bouwen en m'n economie beter te maken).
Heb al wel alle 14 ornamental buildings weten te unlocken, een paar nieuwe kleuren en een paar coat of arms.
Ben dus benieuwd of de uitbreiding de moeite waard zal zijn...
Zit erg te twijfelen of de add-on voor mij veel zal toevoegen, aangezien ik meer een solo speler ben.
Heb de eerste vier scenarios wel uitgespeeld, evenals de campaign mode (easy en normal, hard ga ik nog een keer doen).
Aan de laatste twee scenarios ben ik wel ooit begonnen, maar dat oorlog voeren vind ik ni zoveel aan (ben meer het typ van bouwen en m'n economie beter te maken).
Heb al wel alle 14 ornamental buildings weten te unlocken, een paar nieuwe kleuren en een paar coat of arms.

er zitten maar liefst 15 verschillende scanrios inVerwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 20:40:
Hoeveel nieuwe scenarios zitten er bij de uitbreiding??
sommige vrij snel te completen, maar anderen duren wat langer (ligt voornamelijk aan je ervarenheid in Anno)
Het is maar goed dat die multiplayer een (wat mij betreft) goede save functie heeft zeg.
Wat duren die potjes lang zeg
Ben pas sinds 2 weken Anno 1404 aan het spelen, en sinds afgelopen zondag Anno 1404:Venice, en het bevalt me prima, al ben ik soms nog wel zoekende naar wat ik nu exact moet doen
Het is alleen eng hoeveel autosaves er langs komen, waardoor je weer beseft dat je inmiddels wéér 2 uur verder bent
Wat duren die potjes lang zeg
Ben pas sinds 2 weken Anno 1404 aan het spelen, en sinds afgelopen zondag Anno 1404:Venice, en het bevalt me prima, al ben ik soms nog wel zoekende naar wat ik nu exact moet doen
Het is alleen eng hoeveel autosaves er langs komen, waardoor je weer beseft dat je inmiddels wéér 2 uur verder bent
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
lol! ik kon niet in het multiplayer menu ( zie mn vorige post) omdat ik geen online profiel had
k stond dus steeds op offline.
nu werkt dus wel alles

nu werkt dus wel alles
Verwijderd
DAMN!!!
Tot op heden nog nooit een crash meegemaakt met anno, behalve nu.
Was al meer dan 25 uur bezig met een sandbox game, alles liep op rolletjes, (goede economie, veel bevolking, bezig met uitbreiden van steden etc.).
Ik sla het spel op, ga wat te drinken halen, kom terug en zie dat anno niet meer draait
(ik zie mijn desktop).
Dus ik anno opnieuw opgestart, probeer m'n laatste save-game te laden, doet ie het niet!!!
(load failed).
Als dan vervolgens de saved-file bekijk zie ik dat-ie maar 5 kb groot is (terwijl m'n andere sace-games zo rond de 10 mb groot zijn) dus m'n savegame is gewoon corrupted en no way dat ik die nog ooit terug kan halen
In het vervolg dus 2 keer het spel opslaan onder 2 verschillende bestanden.
Vanavond wordt er in iig geen anno gespeeld hier, zit echt te balen
Tot op heden nog nooit een crash meegemaakt met anno, behalve nu.
Was al meer dan 25 uur bezig met een sandbox game, alles liep op rolletjes, (goede economie, veel bevolking, bezig met uitbreiden van steden etc.).
Ik sla het spel op, ga wat te drinken halen, kom terug en zie dat anno niet meer draait
Dus ik anno opnieuw opgestart, probeer m'n laatste save-game te laden, doet ie het niet!!!
Als dan vervolgens de saved-file bekijk zie ik dat-ie maar 5 kb groot is (terwijl m'n andere sace-games zo rond de 10 mb groot zijn) dus m'n savegame is gewoon corrupted en no way dat ik die nog ooit terug kan halen
In het vervolg dus 2 keer het spel opslaan onder 2 verschillende bestanden.
Vanavond wordt er in iig geen anno gespeeld hier, zit echt te balen
Ik heb ook al een aantal crashes gehad. Ik heb daarbij 2 a 3 keer gehad dat de savegames corrupt zijn geraakt... Erg frustrerend als je weer helemaal vanaf het begin kan beginnen!
Hier en daar las ik dat het iets met de folderbenaming van niet engelse windows te maken kon hebben. Sinds ik Windows 7 in het engels ipv nederlands heb, zijn de savegames niet meer corrupt geraakt. Alleen de crashes naar desktop blijven... Misschien is het toeval, maar bij mij lijkt het nu in ieder geval (iets) te helpen.
Heb ook al een keer duitse teksten hier en daar voorbij zien komen tijdens het spelen en af en toe worden de verschillende spelers op de minimap allemaal in het wit weer gegeven ipv ieder zijn eigen kleur.
Kortom, nog redelijk wat foutjes... Hopelijk komt er binnenkort een patch om de ze weg te poetsen...
(Windows 7 64bit/Q6600/4GB/ATi5750)
Hier en daar las ik dat het iets met de folderbenaming van niet engelse windows te maken kon hebben. Sinds ik Windows 7 in het engels ipv nederlands heb, zijn de savegames niet meer corrupt geraakt. Alleen de crashes naar desktop blijven... Misschien is het toeval, maar bij mij lijkt het nu in ieder geval (iets) te helpen.
Heb ook al een keer duitse teksten hier en daar voorbij zien komen tijdens het spelen en af en toe worden de verschillende spelers op de minimap allemaal in het wit weer gegeven ipv ieder zijn eigen kleur.
Kortom, nog redelijk wat foutjes... Hopelijk komt er binnenkort een patch om de ze weg te poetsen...
(Windows 7 64bit/Q6600/4GB/ATi5750)
Ik heb 2 vragen voor de experts;)
1) Kan iemand bevestigen dat bij de ascention rights de verhouding van bijv 92/152 betekent dat je nog 60 huizen zou kunnen upgraden mits ze blij genoeg zijn? (Bij de market zegmaar.)
2) Hoe kom je erachter hoe veel inwoners/gold/etc je tegenstanders hebben? Bij spionage zie ik alleen sabotage opties.
3) Is een chapel nu nodig of niet? Als ik mijn huizen check heb ik noblemen met 100% faith van een cathedral... maar ik heb wel moeite met upgraden van mijn patricians af en toe.
Venice werkt super btw:). Ik heb anno 1404 destijds laten schieten omdat de multiplayer ontbrak en ik juist de multiplayer (zat al in anno 1602 en 1701) leuk vind. Enige nadeel is dat je medespeler wel steeds je enorme savegame moeten downloaden, ook al hebben ze de file tegelijk met jou aangemaakt tijdens een vorige sessie...
Engine is super... speel nu COOP op een huge map tegen 1 AI en heb 13200 inwoners en zelfs op mijn oude pc (p4 6800gt uit 2001) draait hij prima.
Spel heeft nog wel wat nadelen... Zo heb ik 1 keer een duitse tekst voorbij zien komen.... Maar belangrijker er zijn geen overlays. Erg matig bij het plannen van je stad, ik zou graag zien wat het huidige bereik is van mijn cathedraal ipv hem aan te moeten klikken en dan je vingers op het scherm te houden
.
@Dreanor
De nieuwe schepen moet je unlocken via attainments daarna komen ze gewoon bij je large en small shipyard (extentie cog.).
1) Kan iemand bevestigen dat bij de ascention rights de verhouding van bijv 92/152 betekent dat je nog 60 huizen zou kunnen upgraden mits ze blij genoeg zijn? (Bij de market zegmaar.)
2) Hoe kom je erachter hoe veel inwoners/gold/etc je tegenstanders hebben? Bij spionage zie ik alleen sabotage opties.
3) Is een chapel nu nodig of niet? Als ik mijn huizen check heb ik noblemen met 100% faith van een cathedral... maar ik heb wel moeite met upgraden van mijn patricians af en toe.
Venice werkt super btw:). Ik heb anno 1404 destijds laten schieten omdat de multiplayer ontbrak en ik juist de multiplayer (zat al in anno 1602 en 1701) leuk vind. Enige nadeel is dat je medespeler wel steeds je enorme savegame moeten downloaden, ook al hebben ze de file tegelijk met jou aangemaakt tijdens een vorige sessie...
Engine is super... speel nu COOP op een huge map tegen 1 AI en heb 13200 inwoners en zelfs op mijn oude pc (p4 6800gt uit 2001) draait hij prima.
Spel heeft nog wel wat nadelen... Zo heb ik 1 keer een duitse tekst voorbij zien komen.... Maar belangrijker er zijn geen overlays. Erg matig bij het plannen van je stad, ik zou graag zien wat het huidige bereik is van mijn cathedraal ipv hem aan te moeten klikken en dan je vingers op het scherm te houden

@Dreanor
De nieuwe schepen moet je unlocken via attainments daarna komen ze gewoon bij je large en small shipyard (extentie cog.).
[ Voor 91% gewijzigd door sdk1985 op 06-03-2010 19:48 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Had ik vanochtend ook al een keer, 5 minuten later ging het wel goed.
Gaat lekker dan, de hele dag al down.
Constant unable to connect to internet servers, of invalid username or password.
Constant unable to connect to internet servers, of invalid username or password.
Volgens mij ligt Ubisoft down ofzo. Want hetzelfde geld vandaag voor Assassin's Creed 2. En laat Anno 1404 en AC2 mijn huidige favo games zijn.
bleh, ik ben het zat aan het worden. Ik heb nu tweemaal een crash gehad waardoor ik een minuut of 20 kwijt ben geraakt. Zo demotiverend om dezelfde productie op te zetten zeg...
*wacht op de venice patch*
*wacht op de venice patch*
If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different
Zet een wekker aan die elke 10minuten afgaat, dan elke keer saven

Verwijderd
Dat schiet niet op als je save games iedere keer corrupt zijn
Hoe moeilijk is het om een tool in te bakken die van elke save een backup maakt. Er zo veel games die de saves corrupt maken
Hoe moeilijk is het om een tool in te bakken die van elke save een backup maakt. Er zo veel games die de saves corrupt maken
Heb je dan nog iets "speciaals" ofzo?
Savegames, zowel online als offline, zijn hier nog nooit corrupt geraakt. Misschien even kijken waar en hoe je Ubi kan contacteren.
Savegames, zowel online als offline, zijn hier nog nooit corrupt geraakt. Misschien even kijken waar en hoe je Ubi kan contacteren.
Je kunt wel overlays weer laten geven. Dit doe je door shift in te drukken wanneer je het gebouw wil plaatsen. Dan zie je het bereikt van dezelfde gebouwen als die je wilt gaan plaatsen.sdk1985 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 18:20:
Spel heeft nog wel wat nadelen... Zo heb ik 1 keer een duitse tekst voorbij zien komen.... Maar belangrijker er zijn geen overlays. Erg matig bij het plannen van je stad, ik zou graag zien wat het huidige bereik is van mijn cathedraal ipv hem aan te moeten klikken en dan je vingers op het scherm te houden.
Het enige wat verveldend is dat het bereik van een kapel niet wordt weergeven als je een kerk wil bouwen
[ Voor 8% gewijzigd door _Mithrandir op 08-03-2010 10:23 ]
At dawn on the fifth day look to the east
Ik heb al 2 keer een desync gehad in een multiplayer game. Erg irritant. In tegenstelling tot de meeste desyncs werd deze niet automatisch hersteld. Waardoor de medespelers een heel ander beeld hadden dan ik had. Het spel beëindigen en opnieuw starten vanaf een savegame bood gelukkig wel uitkomst.
De coop vindt ik geniaal. Het werkt erg goed. Wat ik alleen nog mis is dat het budget opgedeeld wordt en ieder dus zijn eigen potje geld heeft om zaken aan te schaffen. Als je nu met een wat minder ervaren speler speelt dan kan het voorkomen dat je bankroet geholpen wordt omdat die gene de inkomsten niet tegen over zijn uitgaven houdt. In mijn eentje heb ik al vrij snel 3000+ inkomsten maar in coop schommelt het meestal tussen de -300 en +600.
De coop vindt ik geniaal. Het werkt erg goed. Wat ik alleen nog mis is dat het budget opgedeeld wordt en ieder dus zijn eigen potje geld heeft om zaken aan te schaffen. Als je nu met een wat minder ervaren speler speelt dan kan het voorkomen dat je bankroet geholpen wordt omdat die gene de inkomsten niet tegen over zijn uitgaven houdt. In mijn eentje heb ik al vrij snel 3000+ inkomsten maar in coop schommelt het meestal tussen de -300 en +600.
[ Voor 43% gewijzigd door Seth_Chaos op 08-03-2010 11:50 ]
vanacht even anno 1404 online getest over "virtueel lan" ( via tunngle, soortgelijk programma als hamachi)
werkte perfect :-) ( moet wel zeggen dat het puur om te testen was, dus na paar minuutjes heb ik het weer afgesloten, heb dus nog geen lange partijen gespeeld)
werkte perfect :-) ( moet wel zeggen dat het puur om te testen was, dus na paar minuutjes heb ik het weer afgesloten, heb dus nog geen lange partijen gespeeld)
De overlay is wel zichtbaar. Als je een extra kerk plaatst zijn de huisjes die al gecovered worden door een andere kerk donker groen van kleur. De huisjes die nog niet gecovered worden zijn felgroen. Het is inderdaad wel wat lastig te zien...sdk1985 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 18:20:
Maar belangrijker er zijn geen overlays. Erg matig bij het plannen van je stad, ik zou graag zien wat het huidige bereik is van mijn cathedraal ipv hem aan te moeten klikken en dan je vingers op het scherm te houden.
Ze konden het duidelijker maken dat wanneer je een extra kerk wil plaatsen de overlay van de overige kerken oplichten en dat wat buiten de overlay zit in een schaduw valt (net zoals bij het dubbelklikken op een kerk)
Heb je een Nederlandstalige Windows? Ik had ook last van corrupte savegames, maar nadat ik mijn Nederlandstalige Windows 7 omgezet heb naar de Engelstalige versie heb ik geen last meer van corrupte savegames gehad. Weet niet of het voor iedereen helpt, maar je kan het willicht proberen...Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 00:37:
Dat schiet niet op als je save games iedere keer corrupt zijn![]()
Ik heb nederlandse Win7 en geen last van crashes (afkloppen). Ik heb er nog geen gehad gelukkig.[b]Aldmar schreef op maandag 08 maart 2010 @ 15:00:
Heb je een Nederlandstalige Windows? Ik had ook last van corrupte savegames, maar nadat ik mijn Nederlandstalige Windows 7 omgezet heb naar de Engelstalige versie heb ik geen last meer van corrupte savegames gehad. Weet niet of het voor iedereen helpt, maar je kan het willicht proberen...
Hij bedoelt volgens mij meer (waar ik soms ook last van heb) dat als je een kathedraal bouwt, en daaromheen huisjes gaat bouwen, dat je dan niet weet tot waar je huisjes precies kunt bouwen die in het bereik van de Kathedraal staan. Hiervoor moet je dus de Kathedraal aanklikken, en dan kijken tot hoever die komt. Bij Anno 1602 (jaja dat was de versie die ik hiervoor speelde) kon je dan gewoon naar de bouwmodus gaan en dan bleef die overlay staan, maar nu verdwijnt hij dus gelijk als je naar de bouwmodus gaat._Mithrandir schreef op maandag 08 maart 2010 @ 10:23:
[...]
Je kunt wel overlays weer laten geven. Dit doe je door shift in te drukken wanneer je het gebouw wil plaatsen. Dan zie je het bereikt van dezelfde gebouwen als die je wilt gaan plaatsen.
Het enige wat verveldend is dat het bereik van een kapel niet wordt weergeven als je een kerk wil bouwen
Heb btw ook nog nooit last gehad van corrupte savegames en ik draai gewoon Nederlandse Windows 7.
[ Voor 5% gewijzigd door diabolofan op 08-03-2010 17:12 ]
Switch van NL naar EN windows is ook niet de oplossing, net weer een corrupte save game gehad...

[ Voor 67% gewijzigd door Aldmar op 08-03-2010 17:45 ]
Meer mensen last tijdens het ophalen van je gegevens met een online profiel? Moet m'n wachtwoord opnieuw invoeren maar die pakt ie telkens niet..
Heb hetzelfde probleem op dit moment. Verder kan ik ook niet inloggen op de website. Blijkbaar hebben ze nog steeds problemen bij UbiSoft, en is het niet alleen beperkt tot Assassins Creed 2.movo. schreef op maandag 08 maart 2010 @ 18:18:
Meer mensen last tijdens het ophalen van je gegevens met een online profiel? Moet m'n wachtwoord opnieuw invoeren maar die pakt ie telkens niet..
Verwijderd
Hallo allemaal!
Ik kom even nieuw hier binnenvallen, want ik kom niet uit een scenario in Venice...
Misschien dat jullie me kunnen en willen helpen?
Ik speel nu scenario Reign of the Elements en kan niet landen op het eiland met de Sphere of the Sky.
Heb geprobeerd op het eiland te komen met de Treasure hunters, met een klein militair kamp en met een grote, maar er lijken geen landingsplaatsen te zijn (buiten het gebeid van de warehouse van Hekata of hoe ze ook heet).
Hekata wordt ook niet weergegeven in het Politics scherm, dus ik kan haar ook de oorlog niet verklaren en zo haar warehouse overnemen.
Hekata heeft geen huizen op het eiland, dus ik kan ook niet infiltreren...
Ik heb echt geen idee meer...
De andere twee artifacts had ik zo te pakken.
Help!
Ik kom even nieuw hier binnenvallen, want ik kom niet uit een scenario in Venice...
Misschien dat jullie me kunnen en willen helpen?
Ik speel nu scenario Reign of the Elements en kan niet landen op het eiland met de Sphere of the Sky.
Heb geprobeerd op het eiland te komen met de Treasure hunters, met een klein militair kamp en met een grote, maar er lijken geen landingsplaatsen te zijn (buiten het gebeid van de warehouse van Hekata of hoe ze ook heet).
Hekata wordt ook niet weergegeven in het Politics scherm, dus ik kan haar ook de oorlog niet verklaren en zo haar warehouse overnemen.
Hekata heeft geen huizen op het eiland, dus ik kan ook niet infiltreren...
Ik heb echt geen idee meer...
De andere twee artifacts had ik zo te pakken.
Help!
Ben weer anno 1404 gaan spelen. Heb de uitbreiding gekocht en draait zonder problemen op windows 7. Crasht niet.
Grootste verschil tussen 1404 en venice vind ik nog wel de tijd dat het duurt om een spel op te slaan: gaat super snel
Grootste verschil tussen 1404 en venice vind ik nog wel de tijd dat het duurt om een spel op te slaan: gaat super snel
Dat is voor de standaard Anno ook met patch 2Gamebuster schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 19:24:
Grootste verschil tussen 1404 en venice vind ik nog wel de tijd dat het duurt om een spel op te slaan: gaat super snel.
Ja sinds patch 2 is de opsla tijd al verbeterd.
Wat vindt iedereen van de uitbreiding eigenlijk ?
vond hem zelf nogal tegen vallen en niet echt de 20 euro waard.
Nou, eerlijk en reëel kijken is het de 20 euro ook niet waard. Een multiplayer hoort eigenlijk gewoon standaard in een game naar mijn mening. En de multiplayer is eigenlijk het enige argument om de uitbreiding te kopen want die paar gebouwtjes en het venetië stadje zijn geen 20 euro waard.
Maargoed ik speel hoofdzakelijk enkel continious games en geen scenario's en daar zijn er redelijk wat van bijgekomen.
Maargoed ik speel hoofdzakelijk enkel continious games en geen scenario's en daar zijn er redelijk wat van bijgekomen.
waar haal ik in de 2e fase van de normale anno herbs vandaan om mn settlers naar de volgende rang op te graden? ik heb wel herbs gekocht die ik op mijn eiland kan verbouwen (bij de handelaar) maar geen ding om herbs te oogsten.
Heb me gisteren ook Anno 1404 aangeschaft. Vind de game tot nu toe toppie, leuk vermaak. Ben gekomen tot chapter 3 en na chaptor 2 heeft een of andere Bisschop me een of andere titel gegeven omdat ik zoon gast goed geholpen heb met het verzamelen van zijn knights
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
je hebt 510 patricians nodig voordat je monastry garden beschikbaar is.Game Error schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 18:24:
waar haal ik in de 2e fase van de normale anno herbs vandaan om mn settlers naar de volgende rang op te graden? ik heb wel herbs gekocht die ik op mijn eiland kan verbouwen (bij de handelaar) maar geen ding om herbs te oogsten.
http://anno1404.wikia.com/wiki/Monastery_garden
[ Voor 5% gewijzigd door Kaasplank op 11-03-2010 09:12 ]
Vind de uitbreiding niet echt 20 euro waard nee. Voegt echt totaal niets toe behalve wat nieuwe bootjes. en ja, de multiplayer, maar die zou in een patch komen en niet in een betaalde uitbreiding. Omdat de meerwaarde naast multiplayer geen 20 euro waard is heb ik 'm niet gekocht maar gekocht.MD90 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:07:
Ja sinds patch 2 is de opsla tijd al verbeterd.
Speel overigens alleen continues play, nooit de campaign. Via lan met (of tegen) huisgenoot is nog altijd het leukst.
[ Voor 9% gewijzigd door Gamebuster op 11-03-2010 09:14 ]
Hoever ben jij met de continuous play ?Gamebuster schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 09:13:
[...]
Vind de uitbreiding niet echt 20 euro waard nee. Voegt echt totaal niets toe behalve wat nieuwe bootjes. en ja, de multiplayer, maar die zou in een patch komen en niet in een betaalde uitbreiding. Omdat de meerwaarde naast multiplayer geen 20 euro waard is heb ik 'm niet gekocht maar gekocht.
Speel overigens alleen continues play, nooit de campaign. Via lan met (of tegen) huisgenoot is nog altijd het leukst.
Ik zit nu op ~ 55 000 inwoners en ben net begonnen met de patricians
Ben benieuwd hoeveel ik er in 1 grote map kan proppen
Zijn er meer die gebruik maken van de zogenaamde 'noria exploit' ? Dat wanneer je 4 noria's bouwt ipv 5 naar 1 veldje nodig hebt voor wel de ~ 100% productiecapaciteit. Scheelt echt bakken met ruimte
He gadver, dat soort exploits wil ik helemaal niet weten. Ik vind dat vals spelen.appel22 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 10:47:
[...]
Hoever ben jij met de continuous play ?
Ik zit nu op ~ 55 000 inwoners en ben net begonnen met de patricians.
Ben benieuwd hoeveel ik er in 1 grote map kan proppen
Zijn er meer die gebruik maken van de zogenaamde 'noria exploit' ? Dat wanneer je 4 noria's bouwt ipv 5 naar 1 veldje nodig hebt voor wel de ~ 100% productiecapaciteit. Scheelt echt bakken met ruimte
Ik ben echter niet echt heel ver. Meestal stop ik na zo'n 10-12 uur en begin ik opnieuw. Probeer deze keer wel wat langer te spelen. Zit nu op ongeveer 6~8 uur en zit op 3e civil level. Heb 3 easy computer tegenstanders en de meeste overige settings staan ook op simpel. Als doel heb ik 30.000 inwoners ingesteld. Zit nu op zo'n 5500 op 1 groot eiland, verdeeld over 3 of 4 centra, waarbij alle huizen en centra in 1 groot rechthoek zitten. (nomaden neem ik nooit meer dan nodig)
Overigens heb ik toch nooit een tekort aan ruimte op die eilanden. De meeste ruimte heb ik altijd nodig op de noordelijke eilanden.
[ Voor 27% gewijzigd door Gamebuster op 11-03-2010 12:49 ]
De Noria exploit heb ik ook nooit gebruikt.. Ziet er toch ook niet uit
Maar ik kan mij voorstellen dat het wel handig werkt!
Leuk om weer wat verhalen van mensen te horen die lekker bezig zijn in een continous game, maar post gelijk even wat leuke plaatjes! Maakt het altijd wat fijner om te lezen
Ik zal binnenkort ook weer even wat updaten hier en daar, ik heb helaas geen Venice aangeschaft. Misschien iets te principieel, maar ik ga gewoon geen 20/30 euro betalen voor MP en wat toevoegingen in de versieringen. (scenario's daargelaten)
Leuk om weer wat verhalen van mensen te horen die lekker bezig zijn in een continous game, maar post gelijk even wat leuke plaatjes! Maakt het altijd wat fijner om te lezen
Ik zal binnenkort ook weer even wat updaten hier en daar, ik heb helaas geen Venice aangeschaft. Misschien iets te principieel, maar ik ga gewoon geen 20/30 euro betalen voor MP en wat toevoegingen in de versieringen. (scenario's daargelaten)
Het voegt wel een paar handige nieuwe bootjes toe. Zeker een koop waard. Kopen gaat zonder problemen.Contagio schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 17:05:
De Noria exploit heb ik ook nooit gebruikt.. Ziet er toch ook niet uitMaar ik kan mij voorstellen dat het wel handig werkt!
Je krijgt dan tevens een nieuw personage in je wereldtje waarmee je kan handelen. Die gast geeft erg veel geld uit aan handel; meer dan die knakker in het midden of die moslim-gast. Via die gast kan je ook uitbreidingen kopen waarmee je betere boten krijgt. Zo is er een boot met 6 slots opslag en een paar kanonnen aan boort. Ideaal voor handel tijdens minder vredige tijden, een backup-boot als je even snel iets eenmalig moet verplaatsen of om grote legers te verplaatsen.
Plaatjes post ik wel wanneer ik mijn voorraden op orde heb. Op dit moment wacht ik op noblemen zodat ik toegang heb tot de grotere en betere bootjes waarmee ik eindelijk eens fatsoenlijke massa-handelroutes kan opzetten. Ze willen maar niet komen omdat ik een wisselend gebrek heb aan bier, brood en boeken. De ene keer mis ik bier, dan weer brood en dan weer boeken
Komt omdat ik uit nood een zooi huizen heb moeten bouwen omdat ik -600 inkomen had voor langer dan een uur. Gelukkig had ik ruim genoeg geld
Draai nu weer positief met +50 ofzo met belastingen op donkergroen. Heb ongeveer 130.000 gold nu met 6000 inwoners op 1 eiland over 5 stadscentra.
Ik wil aparte eilanden reserveren voor voorraden en inwoners. Daar ben ik op dit moment dus mee bezig. Als ik klaar ben post ik wel een paar leuke screens.
Overigens, havens maken is zo leuk. Jammer dat mijn 2 mega-havens zo laag belast zijn op dit moment
Komt wel in de toekomst.
[ Voor 50% gewijzigd door Gamebuster op 11-03-2010 20:06 ]
Die Noria exploit vind ik niet als vals spelen zoals 'gamebuster' zegt, ik vind het meer iets van ruimtebesparing zeker wanneer je veel inwoners hebt heb je ruimtegebrek en dit lost het een en ander op.
Ik speel zelf wel op de megaeasy way geen tegenstanders en natuur dingen, ik vind het zelf gewoon leuk om een lekkere economie op te bouwen veel inwoners en steeds verder uitbreiden. Mijn einddoel is álles volbouwen tot er geen ruimte meer is voor huizen/farms enzo
. iig meer dan 100 000 inwoners en daar ben ik al goed naar op weg
.
Ik zal ook wel wat leuke plaatjes posten binnenkort eerst richting de noblemen
. Ik heb nu een positive cashflow van + 19.300 en totaal iets van 17.8 mil aan cash
.
Enne gamebuster, je zegt dat je steeds tekort heb van al je goederen, ik gebruik "deze link" om precies uit te rekenen wat ik nodig heb. Wellicht vind je dit ook vals spelen, maar ik vind het nogmaals gezegd erg handig
. Veelal maak ik dan een aantal extra productielijnen voor overproductie en dat gaat mooi in de verkoop
.
Wel handig trouwens met veel envoys dat je meer patricians kan doen, heb nu 224 extra licenses (90 envoys per patrician). En daarnaast ook de beggars leveren extra rechten op ik heb nu zo'n 4000 beggars dus dat schiet ook mooi op. De patricians klagen erover maarja die motte maar niet zo zeuren.
'hier' ook nog een aantal ruimtebesparende manieren om te bouwen!
Ik speel zelf wel op de megaeasy way geen tegenstanders en natuur dingen, ik vind het zelf gewoon leuk om een lekkere economie op te bouwen veel inwoners en steeds verder uitbreiden. Mijn einddoel is álles volbouwen tot er geen ruimte meer is voor huizen/farms enzo
Ik zal ook wel wat leuke plaatjes posten binnenkort eerst richting de noblemen
Enne gamebuster, je zegt dat je steeds tekort heb van al je goederen, ik gebruik "deze link" om precies uit te rekenen wat ik nodig heb. Wellicht vind je dit ook vals spelen, maar ik vind het nogmaals gezegd erg handig
Wel handig trouwens met veel envoys dat je meer patricians kan doen, heb nu 224 extra licenses (90 envoys per patrician). En daarnaast ook de beggars leveren extra rechten op ik heb nu zo'n 4000 beggars dus dat schiet ook mooi op. De patricians klagen erover maarja die motte maar niet zo zeuren.
[ Voor 4% gewijzigd door appel22 op 11-03-2010 20:31 ]
Ben laatst begonnen met de Venice add-on en eerlijk gezegd is het voor een uitbreiding wat magertjes, maar wat is die multiplayer heerlijk. Speel nu een game waarin we met zn 2en 1 partij doen tegen een CPU speler om even het een en het ander uit te proberen.
Ik moet zeggen dat het lekker vloeit, we hebben af en toe een crash gehad, maar niks ernstigs. Er is wel wat meer te doen behalve alleen legerkampjes op vijandelijk grondgebied te zetten en al is er niet heel veel extra's, hetgene wat er is ziet er gelikt uit.
Al met al alleen voor het multiplayer gedeelte het kopen toch wel waard aangezien dat je spel toch wel met flink wat uurtjes speelplezier zal verlengen. Als je alleen maar single player speelt zou ik hem waarschijnlijk links laten liggen totdat ie in een budgetbak ligt ofzo.
Ik moet zeggen dat het lekker vloeit, we hebben af en toe een crash gehad, maar niks ernstigs. Er is wel wat meer te doen behalve alleen legerkampjes op vijandelijk grondgebied te zetten en al is er niet heel veel extra's, hetgene wat er is ziet er gelikt uit.
Al met al alleen voor het multiplayer gedeelte het kopen toch wel waard aangezien dat je spel toch wel met flink wat uurtjes speelplezier zal verlengen. Als je alleen maar single player speelt zou ik hem waarschijnlijk links laten liggen totdat ie in een budgetbak ligt ofzo.
Howdy!
Nee, dat vind ik geen vals spelenappel22 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 20:29:
Die Noria exploit vind ik niet als vals spelen zoals 'gamebuster' zegt, ik vind het meer iets van ruimtebesparing zeker wanneer je veel inwoners hebt heb je ruimtegebrek en dit lost het een en ander op.
Ik speel zelf wel op de megaeasy way geen tegenstanders en natuur dingen, ik vind het zelf gewoon leuk om een lekkere economie op te bouwen veel inwoners en steeds verder uitbreiden. Mijn einddoel is álles volbouwen tot er geen ruimte meer is voor huizen/farms enzo. iig meer dan 100 000 inwoners en daar ben ik al goed naar op weg
.
Ik zal ook wel wat leuke plaatjes posten binnenkort eerst richting de noblemen. Ik heb nu een positive cashflow van + 19.300 en totaal iets van 17.8 mil aan cash
.
Enne gamebuster, je zegt dat je steeds tekort heb van al je goederen, ik gebruik "deze link" om precies uit te rekenen wat ik nodig heb. Wellicht vind je dit ook vals spelen, maar ik vind het nogmaals gezegd erg handig. Veelal maak ik dan een aantal extra productielijnen voor overproductie en dat gaat mooi in de verkoop
.
Ik vind de noria exploit gewoon valsspelen omdat het een exploit is. Het is duidelijk niet zo bedoeld en je hebt ook nog een redelijke kans dat ze het eruit patchen in de toekomst.
Ik gebruik wel de schema's voor hoeveel resources er nodig zijn om een eindproduct te maken, maar niet de schema's voor hoeveel eindproducten er nodig zijn per inwoner. Ik bouw gewoon bij als er een tekort is en als ik merk dat er een langere tijd een overschot is verkoop ik het of sloop ik het wanneer ik ruimte nodig heb. Ik bouw regelmatig huizen bij. Ook heb ik een apart eiland met enkel voorraden waar altijd tenminste een zooi van ieder product aanwezig is als ik een onverwacht tekort heb aan iets.
Guides voor de "perfecte" indeling van voorraden gebruik ik ook niet. Ik experimenteer meestal gewoon een keertje in het midden van een lege ruimte voor een goede indeling.
[ Voor 3% gewijzigd door Gamebuster op 12-03-2010 18:10 ]
Ieder zo z'n eigen kijk op een leuk spelletje anno, altijd goed natuurlijkGamebuster schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 18:07:
[...]
Nee, dat vind ik geen vals spelen
Ik vind de noria exploit gewoon valsspelen omdat het een exploit is. Het is duidelijk niet zo bedoeld en je hebt ook nog een redelijke kans dat ze het eruit patchen in de toekomst.
Ik gebruik wel de schema's voor hoeveel resources er nodig zijn om een eindproduct te maken, maar niet de schema's voor hoeveel eindproducten er nodig zijn per inwoner. Ik bouw gewoon bij als er een tekort is en als ik merk dat er een langere tijd een overschot is verkoop ik het of sloop ik het wanneer ik ruimte nodig heb. Ik bouw regelmatig huizen bij. Ook heb ik een apart eiland met enkel voorraden waar altijd tenminste een zooi van ieder product aanwezig is als ik een onverwacht tekort heb aan iets.
Guides voor de "perfecte" indeling van voorraden gebruik ik ook niet. Ik experimenteer meestal gewoon een keertje in het midden van een lege ruimte voor een goede indeling.
Doe je ook een continous game zonder tegenstanders ?
Ik ben sinds gisteravond overgestapt naar de noblemen, ben gelijk een kathedraal en een warehouse aan het bouwen en ga nu verder met meat en de rest
Ik speel met 3 easy AI spelers, deels voor handel, deels voor de variatie. Als ik genoeg geld + wapens heb start ik oorlog met ze en ga ik op hun eiland uitbreiden.
[ Voor 6% gewijzigd door Gamebuster op 12-03-2010 21:41 ]
ik heb nu 1 anno 1404 op pc 1 en die is engels.
op mijn tweede staat de russische en ik wil de engelse!
ik heb de taal dinges in engine.ini veranderd maaar dit hielp niet heeft iemand een oplossing?
ik heb de taal dinges in engine.ini veranderd maaar dit hielp niet heeft iemand een oplossing?
De engelse versie installeren?Vale vista schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 10:31:
ik heb nu 1 anno 1404 op pc 1 en die is engels.
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
Ik speel (bijna) altijd alles op easy, max eilanden, max grondstoffen, max bouwruimte, geen rampen, geen tegenspelers, etc. Maar dat komt door mijn manier van spelen. Ik speel Anno voor de rust, ontspanning en vooral om te kijken naar je steden, hoe ze groeien, wat je inwoners doen etc.
Zo ben ik erachter gekomen dat je inwoners, mits binnen bereik, naar een vissershutje gaan om zelf op de kade te gaan vissen bijvoorbeeld. Geweldig.
Maar ik houd van architectuur. Zo speel ik Assassin's Creed 1 en 2 ook puur voor ontspanning, beetje rondlopen en genieten van de architectuur!
Zo ben ik erachter gekomen dat je inwoners, mits binnen bereik, naar een vissershutje gaan om zelf op de kade te gaan vissen bijvoorbeeld. Geweldig.
Maar ik houd van architectuur. Zo speel ik Assassin's Creed 1 en 2 ook puur voor ontspanning, beetje rondlopen en genieten van de architectuur!
Ja zo speel ik ook, gewoon voor de fun en economie goed lopend houden, en mensen tevreden houden etc. Elke keer weer wat bijbouwen nog groter nog ruimer en alles zo efficient mogelijk doen. Op den duur wordt het dan geen ontspanning meer omdat je zoveel in de gaten moet houdenDreanor schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 13:08:
Ik speel (bijna) altijd alles op easy, max eilanden, max grondstoffen, max bouwruimte, geen rampen, geen tegenspelers, etc. Maar dat komt door mijn manier van spelen. Ik speel Anno voor de rust, ontspanning en vooral om te kijken naar je steden, hoe ze groeien, wat je inwoners doen etc.
Toch is het wel leuk om tussendoor wat oorlog te voeren. Ik had overigens de corsairs leuk te pakken. Ik had de uitgang van dat eiland volgepropt met warships en daarna de oorlog verklaart. Alle overige schepen (stuk of 6) kapot geshoten en er kwam nooit meer een bootje bij. Geen betalingen van 10% met min. 4000 en max 15000 golden coins meer.Dreanor schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 13:08:
Ik had gisteren overigens een groot probleem. Ik schoot van 160.000 coins naar 0 op het moment dat ik naar noblemen ging. Had daarnaast een inkomen van -700. Had snel huizen bijgebouwd, alle bevolkingsgroepen belasting laten betalen tot in het gele gebied en ik zat rond de +100. Alle overtollige voorraden verkocht had me een schokkende 50.000 opgeleverd, waarna ik de 1 voor 1 de bevolkingsgroepen liet upgraden. Na upgraden ging ik van 2200 noblemen naar 2700 noblemen. Had daarna belasting weer in het gele gebied gezet bij iedereen en zat op +900.
Op dit moment ben ik nu geld aan het opsparen terwijl ik zo'n mega-kerk bouw. Als die af is bouw ik er een mooie stad omheen met een leuke stadsmuur.
eh ik wil niet een reisntall doen heeft iemand een language pack of zo?
Luie donder, ons vragen moeite te doen omdat jij geen reinstall van een paar minuten wilt doenVale vista schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 17:37:
eh ik wil niet een reisntall doen heeft iemand een language pack of zo?

Denk je niet dat het sneller is om gewoon opnieuw te installeren ipv te wachten tot iemand alle taalfiles gevonden heeft, geupload heeft en jij klaar bent met downloaden?
[ Voor 23% gewijzigd door Gamebuster op 13-03-2010 17:50 ]
ik heb de eng0.rda van mijn eng versie op de rus versie gezet en de engine.ini ingesteld op eng en nu wil ik de addon installeren maar ik krijg de melding dat er geen compitabele taalversie aanwezig is.
en toch is de game zelf engels.
in de registersettings staat ook UK bij de languagetag
dus ik zie niet in wat het probleem is.
zal nog ff op de ubi forums kijken als ie tenminste wil....
en toch is de game zelf engels.
in de registersettings staat ook UK bij de languagetag
dus ik zie niet in wat het probleem is.
zal nog ff op de ubi forums kijken als ie tenminste wil....
ligt het aan mij of zijn de ubi drm servers down?

Je kan de originele versie maar 3x activeren. Lang leven overkill DRM.!GN!T!ON schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 22:40:
ligt het aan mij of zijn de ubi drm servers down?
OF: http://thepiratebay.org/t...On_Ubi__WorldWide_Protest
Nav. de nog niet gecrackte versie van AC2 hebben ze deze actie gestart. Best wel triest eigenlijk.
[ Voor 35% gewijzigd door Gamebuster op 14-03-2010 03:04 ]
Hier een aantal screenshots van mijn stadje, ik heb nu 2 eilanden compleet volgebouwd en zo ver uitgebreid als mogelijk. Nu is het alleen nog wat fine-tunen en ik ga weer een nieuw eiland pakken om een nieuwe 'stad' te bouwen
. Erg verslavend spel, en met zoveel boten is er de kans dat je ff de weg kwijtraakt waar ook al weer alles was. Er zitten geen postcard screenshots bij omdat m'n pc niet zo goed is om mooie plaatjes te maken (helaas). Klik op de screenshots voor groter formaat!
Mijn Kathedraal met de noblemen er rondomheen
.

Hier de Moskee van de zuiderlingen.

Alle handelsroutes, boten, havens etc.

Hier alle benodigdheden om al de mensen van voorraad te voorzien:

Paar bierplantages:

Wijnvelden (48x) en bovenin staan de persen, barrelmakers.

Kaarsengedeelte, waar rechts nog een stuk van de meatproductie is:

Koffie

Carpet productie

Parfum, pfff veel van nodig écht veel

Cider

Leather Jerkins, blijft altijd veel van nodig...

Helft van m'n broodproductie, en het milk gedeelte voor de nomaden, mooi op een noordelijk eiland, want dat kots geen noria's die hiervoor niet nodig zijn
.

De pigfarms, allemaal richting een ander eiland voor de eindproductie (hier zijn nml geen havenplekken, maar toch ruimte genoeg!

Iemand tips voor meer efficientie ?
Mijn Kathedraal met de noblemen er rondomheen

Hier de Moskee van de zuiderlingen.

Alle handelsroutes, boten, havens etc.

Hier alle benodigdheden om al de mensen van voorraad te voorzien:

Paar bierplantages:

Wijnvelden (48x) en bovenin staan de persen, barrelmakers.

Kaarsengedeelte, waar rechts nog een stuk van de meatproductie is:

Koffie

Carpet productie

Parfum, pfff veel van nodig écht veel

Cider

Leather Jerkins, blijft altijd veel van nodig...

Helft van m'n broodproductie, en het milk gedeelte voor de nomaden, mooi op een noordelijk eiland, want dat kots geen noria's die hiervoor niet nodig zijn

De pigfarms, allemaal richting een ander eiland voor de eindproductie (hier zijn nml geen havenplekken, maar toch ruimte genoeg!

Iemand tips voor meer efficientie ?
Nou lekker, vandaag geen (legaal) potje Anno meer, geloof ik...
http://forums.steampowere.../showthread.php?t=1189324
En live:
http://tinychat.com/ddos
Update 19:55: Ik kan weer inloggen!
(gelijk maar even mijn Imperial Cathedral afgebroken, de ingang stond verkeerd... )
http://forums.steampowere.../showthread.php?t=1189324
En live:
http://tinychat.com/ddos
Update 19:55: Ik kan weer inloggen!
(gelijk maar even mijn Imperial Cathedral afgebroken, de ingang stond verkeerd... )
[ Voor 57% gewijzigd door NaN op 14-03-2010 19:56 ]
gelukt de add on te installen en nu draait ie goed welliswaar niet zo goed als op mijn andere pc waar de addon nog neit op zit maar toch redelijk op medium
mijn andere pc draait alles op very high en ik moet zeggen dat het er prachtig uitziet!
ik ben bezig met de diplomat en ik ga nog ff de addon kopen bij de bart smit zodat ik kan multiplayeren
met mijn broerke:)
mijn andere pc draait alles op very high en ik moet zeggen dat het er prachtig uitziet!
ik ben bezig met de diplomat en ik ga nog ff de addon kopen bij de bart smit zodat ik kan multiplayeren
met mijn broerke:)
Heb net 3 uur lang multiplayer gedaan over lan. Ging prima zonder problemen.
Een kathedraal fungeert als marktplaats, kleine kerk, grote kerk en herberg (en ik dacht ook nog als gevangenis, maar dat weet ik niet helemaal zeker).
Je zou deze gebouwen die binnen de invloedssfeer van je kathedraal liggen kunnen slopen en huisjes neerzetten.
En je moskee staaat nogal dicht bij het water. Een groot deel van de invloedsradius valt dus mooi in het water.
Hoe stel je in welke voorraden er bovenin worden weergegeven?
Door ze vanuit een warenhuis erheen te slepen. Zie ook http://anno1404.wikia.com/wiki/InterfaceGamebuster schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 06:14:
Hoe stel je in welke voorraden er bovenin worden weergegeven?
Owke, raar, maar zal het eens proberenwebrik schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 08:37:
[...]
Door ze vanuit een warenhuis erheen te slepen. Zie ook http://anno1404.wikia.com/wiki/Interface
Bedankt
Ook een LAN potje gedaan, gaat perfect. Ik heb nu 13000 inwoners in totaal waarvan 4000 nobleman, niet zoveel als hierboven maar dit wordt wel gespeeld met 4 man, dus een heel stuk minder eilandjes beschikbaar.
Lijkt zelfs beter te gaan dan bij 1701, waar ik nog wel eens vage desyncs had.Simmity schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:14:
Ook een LAN potje gedaan, gaat perfect. Ik heb nu 13000 inwoners in totaal waarvan 4000 nobleman, niet zoveel als hierboven maar dit wordt wel gespeeld met 4 man, dus een heel stuk minder eilandjes beschikbaar.
Die desyncs herken ik heel goed, het kwam nog wel eens voor dat ik met een 'andermans' eiland zat te spelen. Maar in anno 1404 is het pauzeer en savesysteem erg goed gedaan. Nu alleen nog grotere werelden en dan ben ik helemaal blij.
toch wel mooi dat de LAN erbij zit, dit miste ik de laatste jaren eigenlijk wel. Wel jammer dat het zo lang duurt, maar dat komt vast wel goed.
*Gooit enorme ladingen overtollige voorraden overboord*
"Your remarkable performance must be rewarded"
(500 tons goods thrown overboard in a single game)
Had echt zoiets van "wtf? remarkable performance?"
Zitten soms wel leuke "remarkable performance" bonussen tussen.
-
Wat is het hoogste wat jullie ooit gehoord hebben van het aantal uur non-stop gespeeld? Mijne is 8 uur. ("Oh my... 8 hours already? How about a koffee?" o.i.d.)
Zelfs op 8 uur heeft-ie nog een zinnetje. Weet niet meer precies wat het was. Vraag me af hoelang dat doorgaat
"Your remarkable performance must be rewarded"
(500 tons goods thrown overboard in a single game)
Had echt zoiets van "wtf? remarkable performance?"
Zitten soms wel leuke "remarkable performance" bonussen tussen.
-
Wat is het hoogste wat jullie ooit gehoord hebben van het aantal uur non-stop gespeeld? Mijne is 8 uur. ("Oh my... 8 hours already? How about a koffee?" o.i.d.)
Zelfs op 8 uur heeft-ie nog een zinnetje. Weet niet meer precies wat het was. Vraag me af hoelang dat doorgaat
[ Voor 47% gewijzigd door Gamebuster op 20-03-2010 20:01 ]
8 uur is niks, en die opmerkingen gaan nog wel even door in de trant van wat de laatste keer is dat je wat hebt gegeten, wat je familie aan het doen is, of je nog wel is buiten komt etc.
Acht uur achter elkaar gamen is dan ook vrij overdreven
.
Mijn langste is 2.5 uur
.
Blijft toch een vermakelijk spelletje. Ben momenteel bezig met twee computer AI's, (mijn) doel is om 50.000 inwoners te hebben en vervolgens de AI te slopen
.
Mijn langste is 2.5 uur
Blijft toch een vermakelijk spelletje. Ben momenteel bezig met twee computer AI's, (mijn) doel is om 50.000 inwoners te hebben en vervolgens de AI te slopen
Verwijderd
Acht uur? Is zo gek toch niet?
Af en toe bak friet er tussendoor ofzo, broodje knakworst, pak drinken.
Laptop erbij; internet radio (AJ), etc.
Mja, ik ben al aan tien uur geraakt. Je zet het spel in pauze en je gaat uurtje naar buiten. Kom je daarna terug en speel je verder, loopt de speltijd gewoon verder van het punt dat je het gepauzeerd hebt. Dus die acht uur of meer hoeft niet aan één stuk te zijn.
Same here, maar ik denk dat ik het in een andere volgorde ga doenCubic X schreef op zondag 21 maart 2010 @ 09:53:
Acht uur achter elkaar gamen is dan ook vrij overdreven.
Mijn langste is 2.5 uur![]()
.
Blijft toch een vermakelijk spelletje. Ben momenteel bezig met twee computer AI's, (mijn) doel is om 50.000 inwoners te hebben en vervolgens de AI te slopen![]()
.
50.000 inwoners past denk niet zonder hun eilanden. Ik deel nu al een eiland met een ander op 12.000 inwoners, al heb ik wel 3 AI spelers. (easy)
Ben nu alle steden aan het verbouwen om die enorme kerken. Alle centra vervangen door zo'n enorme kerk. Heb er nu al 2 en heb een beloning gekregen voor het slopen van zo'n gebouw nadat-ie 100% af was
Duurt trouwens iets van 4 uur voordat zo'n ding af is.
[ Voor 17% gewijzigd door Gamebuster op 21-03-2010 17:01 ]
That's the spiritVerwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 16:37:
Acht uur? Is zo gek toch niet?
'Ff een dagje helemaal niks doen behalve anno
Dat zijn echt van die dagen die je van te voren inplant
Op "normale" dagen speel ik echter hooguit een paar uur games, afwisselend tussen anno en, op dit moment, bad company 2.
ja fijn he?
ik heb nu 10.129 mensen waarvan 4400 noblemen
en 5250 envoys...
en nog wat andere kakkers
ik wil die 5.000 beggars halen maar ik heb nog maar + \- 2.300 .
en ik ben al zo'n 50 uur bezig!
moet ik soms 120 uur bezig zijn of zo?
nou ja in ieder geval kan je als je patch 1.2 hebt,( sinsdien heb ik het getest)
kun je gewoon een snelkoppeling plaatsen op je bureablad en spelen zonder dvd.
bespaart weer de dvd komen minder krassen enz op.
gaat best wel goed!
en 5250 envoys...
nou ja in ieder geval kan je als je patch 1.2 hebt,( sinsdien heb ik het getest)
gaat best wel goed!
*kuch*crack*kuch*Vale vista schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 16:58:
ja fijn he?
en 5250 envoys...
gaat best wel goed!
Hoe val je nou pirates aan dan?
Want ik kan ze niet aanvallen...ookal heb ik oorlog met ze (zij kunnen mij wel aanvallen). Hun basis kan ik niet aanvallen met oorlogsschepen en militairen :\
Want ik kan ze niet aanvallen...ookal heb ik oorlog met ze (zij kunnen mij wel aanvallen). Hun basis kan ik niet aanvallen met oorlogsschepen en militairen :\
Onlangs Venice geïnstalleerd (de originele, dus geen kopie oid) en sindsdien ook geen DVD meer in de PC nodig. Toch geen crack dus...Vale vista schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 08:07:
wat kuch crack kuch?
Wel erg veel mislukte saves, waardoor ook alle eerdere saves onbruikbaar zijn.

Dus opnieuw beginnen...
(En dus een back-up van een geslaagde maken lijkt me...

Ik heb een probleem
Wou vandaag Anno spelen, maar als ik m'n savegames wil laden, krijg ik een venstertje met "Waiting for other online transactions". Na een paar seconden gaat dit weg en krijg ik heel kort "Downloading" te zien. Op zich geen probleem, dit is wel vaker, maar vervolgens ben ik weer in het hoofdmenu en gebeurt er verder niets. Ook een nieuwe continuous game of scenario starten doet ie niet.
EDIT: Ook Gateway to the World, multiplayer en een nieuwe online account werken niet. Ligt het gewoon aan de server van Ubi?
EDIT2: Het gaat om Venice. In de gewone kan ik wel spelen, met dezelfde account, alleen heb ik dan niet de savegames van Venice, maar dat lijkt me logisch.
Iemand suggesties?
EDIT3: Laat maar zitten, hij doet het alweer. Zal wel aan de server ofzo hebben gelegen.
Wou vandaag Anno spelen, maar als ik m'n savegames wil laden, krijg ik een venstertje met "Waiting for other online transactions". Na een paar seconden gaat dit weg en krijg ik heel kort "Downloading" te zien. Op zich geen probleem, dit is wel vaker, maar vervolgens ben ik weer in het hoofdmenu en gebeurt er verder niets. Ook een nieuwe continuous game of scenario starten doet ie niet.
EDIT: Ook Gateway to the World, multiplayer en een nieuwe online account werken niet. Ligt het gewoon aan de server van Ubi?
EDIT2: Het gaat om Venice. In de gewone kan ik wel spelen, met dezelfde account, alleen heb ik dan niet de savegames van Venice, maar dat lijkt me logisch.
Iemand suggesties?
EDIT3: Laat maar zitten, hij doet het alweer. Zal wel aan de server ofzo hebben gelegen.
[ Voor 29% gewijzigd door Pleefan op 25-03-2010 16:22 ]
Verwijderd
Toen ik het spel kocht (maand of 7 geleden denk ik) heb ik na de installatie de dvd er al uitgehaald, sinds dien speel ik al Anno zonder de dvd.strider1007 schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 15:32:
[...]
Onlangs Venice geïnstalleerd (de originele, dus geen kopie oid) en sindsdien ook geen DVD meer in de PC nodig. Toch geen crack dus...
Wel erg veel mislukte saves, waardoor ook alle eerdere saves onbruikbaar zijn.
Dus opnieuw beginnen...
(En dus een back-up van een geslaagde maken lijkt me...)
In de tussentijd wel patch 1.1 en 1.2 geïnstalleerd (maar nog geen Venice, die komt nog wel).
Kortom, je hebt de dvd alleen nodig voor de installatie lijkt me
Naar mijn weten kon Anno 1404 altijd al zonder DVD.
De eerste keer opstarten, na een nieuwe installatie, wordt je gevraagd of je de dvd er wel even in wilt doen.
je kunt alleen piratenschepen aanvallen, je kunt hun basis niet aanvallen.Cubic X schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 15:08:
Hoe val je nou pirates aan dan?
vrijdag naar sneek voor add on wordt vet joh
alleen als ik op de ene pc multiplayeren wil met mijn online acount dat komt er een venster waiting for other online transactions en dan komt er een fractie van een seconde het muliplayer scherm en dan is dat meteen weer weg dit is ook zo als ik gateway to the world aanklik en ook bij LAN multiplay
allen is die lan multiplay wel werkend als ik met een gewoon account play maar ik kan nu dus niet online multiplayen dat is echt dikke shit...
please help me please
alleen als ik op de ene pc multiplayeren wil met mijn online acount dat komt er een venster waiting for other online transactions en dan komt er een fractie van een seconde het muliplayer scherm en dan is dat meteen weer weg dit is ook zo als ik gateway to the world aanklik en ook bij LAN multiplay
allen is die lan multiplay wel werkend als ik met een gewoon account play maar ik kan nu dus niet online multiplayen dat is echt dikke shit...
please help me please