@elsympatico. Nee ik heb IDE aanstaan en niet AHCI. Dus opnieuw installeren? Intel RST heb ik ook niet geinstalleerd.
@Cipher
@Cipher

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
# | Product | Prijs | Subtotaal |
2 | Samsung Spinpoint F1 DT HD753LJ, 750GB | € 47,25 | € 94,50 |
1 | OCZ Vertex 2 SATA II 3.5" SSD 90GB | € 149,- | € 149,- |
1 | Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/4G | € 67,- | € 67,- |
1 | AMD Phenom II X6 1055T | € 167,- | € 167,- |
1 | Asus M4A89GTD PRO/USB3 | € 118,95 | € 118,95 |
2 | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB GDDR5 PCIE | € 138,- | € 276,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 872,45 |
[ Voor 102% gewijzigd door rsvmark op 31-10-2010 15:50 ]
Kun je eens een ATTO posten?rsvmark schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 15:43:
Ik heb nagenoeg dezelfde scores speedy, zelfs nog iets minder.
mijn setup.
Waar kan ik nog verbeteren?
ben je niet beetje heel erg in de war..... als je tweak heb gedaan zonder dat je bios achi ondersteund is je windows naar zijn grootje..... niet anders omelsympatico schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 14:58:
Heb je ahci in bios aangezet speedy?Maar als je nu dat windows installed is ahci gaat aanzetten is windows niet meer bruikbaar moet je opnieuw installen.
ssd tweak gedaan?intel rst driver installed?
[ Voor 24% gewijzigd door rsvmark op 31-10-2010 16:36 ]
Verwijderd
Ik ga dit is even proberen, scheelt een herinstallatiehetnet schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 16:26:
[...]
ben je niet beetje heel erg in de war..... als je tweak heb gedaan zonder dat je bios achi ondersteund is je windows naar zijn grootje..... niet anders om
Windows opstarten in ide mode, tweak om je windows in achi mode te krijgen, uitvoeren in je regedit, opnieuw opstarten, je bios in achi aan zetten en opstarten maar .....
Klaar is kees.
Lees deze maar ff
http://thessdreview.com/o...ssd-optimization-guide-2/
Ok thanks, ik zie door de verschillende bench's de prestaties niet meer......Philflow schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 16:55:
@ rvsmark, volgens mij is je Atto niet slecht. Vergelijk het anders even met andere Sandforce drives.
Sowieso kun je je het beste alleen met Atto bezighouden.rsvmark schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 16:57:
[...]
Ok thanks, ik zie door de verschillende bench's de prestaties niet meer......
Verwijderd
Als ik windows heb staan op men ssd en stond nog op ide en ik verander dat in ahci is uw os onbruikbaar heb het zelf voorgehad en anderen ook zie google ,tenzij je dat trucje doet.hetnet schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 16:26:
[...]
ben je niet beetje heel erg in de war..... als je tweak heb gedaan zonder dat je bios achi ondersteund is je windows naar zijn grootje..... niet anders om
Windows opstarten in ide mode, tweak om je windows in achi mode te krijgen, uitvoeren in je regedit, opnieuw opstarten, je bios in achi aan zetten en opstarten maar .....
Klaar is kees.
Lees deze maar ff
http://thessdreview.com/o...ssd-optimization-guide-2/
Zo zie je opnieuw instaleren hoeft niet altijdVerwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 17:47:
Ik heb mijn windows omgezet naar AHCI en heb de intel RST driver geinstalleerd. Met behulp van de ssd optimization guide
Ik heb nu de volgende waardes in ATTO.
[afbeelding]
Deze lijken mij normaal.
tis geen trucje .... je moet het doen zoals het hoort.elsympatico schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 19:31:
[...]
Als ik windows heb staan op men ssd en stond nog op ide en ik verander dat in ahci is uw os onbruikbaar heb het zelf voorgehad en anderen ook zie google ,tenzij je dat trucje doet.
[ Voor 26% gewijzigd door hetnet op 31-10-2010 19:39 ]
Verwijderd
Dan is het wat anders, aan GUI verslaafde luitjes dusVerwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 10:58:
[...]
Tuurlijk zijn er allemaal tools om partities te maken die goed alignen , maar voor menig XP gebruiker zal dat toch moeilijk zijn. Daarvoor is het wel fijn om windows 7 als tweede os op een hd te laten draaien , en van daaruit partities te maken op de ssd gewoon in schrijfbeheer
[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 31-10-2010 20:18 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Is wel een trucje en ik heb dat niet gebruikt!hetnet schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 19:36:
[...]
Zo zie je opnieuw instaleren hoeft niet altijd![]()
Hoewel een clean instal soms wel lekker is
[...]
tis geen trucje .... je moet het doen zoals het hoort.
Ocz modellen kunnen wel ahci aan.mrcosmo schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 20:19:
Beste allen,
ik heb de knoop doorgehakt en zojuist de ocz vertex 2 ssd besteld.
Nu ben ik alvast forums aan het bezoeken voor informatie hoe windows te installeren en om alles goed te tweaken. nu hoor ik verschillende dingen over ahci schijnt dat de ocz modellen geen ahci aankunnen.
Nu heb ik net in het bios van mijn mobo gekeken en kan ik de optie sata of ahci of ide aanzetten
iemand die me ujit de brand kan helpen? p.s ik zet er win7 ultimate op
Als je naar de laatste atto van speedy gonzales kijkt zijn die toch beduidend hoger.Philflow schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 16:55:
@ rvsmark, volgens mij is je Atto niet slecht. Vergelijk het anders even met andere Sandforce drives.
Ja daarom zei ik ook niet slecht i.p.v. goed. Kan aan je chipset en controller liggen. Het is mogelijk dat er niet meer inzit.rsvmark schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 20:28:
[...]
Als je naar de laatste atto van speedy gonzales kijkt zijn die toch beduidend hoger.
Ook als ik google naar andere atto grafieken van ocz ssd's liggen die vaker op het niveau van speedy.
Ik zit tussen de 200-250 en speedy tussen de 250 en 300.
Ben toch benieuwd waar dat nou nog aan kan liggen?!
Niet dat ik klaag hoor ben geen super tweaker die het laatste eruit geperst wil hebben maar toch....
Hoe zit dat eigenlijk met de amd, microsoft of rst driver, gebruik ik wel de goede (die van amd)?Philflow schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 20:31:
[...]
Ja daarom zei ik ook niet slecht i.p.v. goed. Kan aan je chipset en controller liggen. Het is mogelijk dat er niet meer inzit.
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2010 21:11 ]
Nielson schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:31:
[...]
Wie zegt dat dit ding is gericht op snelheid? Staat vast niet voor niks onder 'Industrial Products'.
Philflow schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:15:
Wat wil je gaan doen met een SSD van 1GB?
Hmm.. Mijn plan was dus om een SSD van 1 GB aan te schaffen, daar Ubuntu (=minder dan 1 GB) op te zetten en vervolgens heel snel mijn computer op te kunnen starten. Van die toepassing had ik namelijk al eerder gehoord. Maar aangezien mijn harde schijf dan waarschijnlijk sneller is, zal ik nog even door sparen voor een met wat meer opslagcapaciteit._H_G_ schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:16:
Je moet dit zien als een usb stick met een PATA interface. Er zit geen controller op die o.a. 8 flashmodules tegelijk aanspreekt. Het effect is hetzelfde als je OS draaien vanaf een usb-stick.
Oh, das vreemd.. Bij mijn Postville X25-M haalde ik juist meer write performance nadat ik writecache uit had gezet.. (enkele SSD)jeroompje schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 10:16:
[...]
Writecache ook met 1 ssd NIET uitzetten; bij mijn Postville G2 scheelt dit 30% performance.
[ Voor 206% gewijzigd door Audione0 op 31-10-2010 22:57 ]
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Verwijderd
Broodje aap als je het mij vraagt; wat Windows 7 wel doet is zero-write of TRIM wanneer je lang formatteert; maar wil je performance vasthouden is overprovisioning een belangrijk middel. Professionele FusionIO PCIe SSDs van 80GB kunnen in 'max write' setting naar 22.5GB kunnen verkleind, en zijn dus hardwarematige gelimiteert in capaciteit, met als doel prestatievergroting en hogere write endurance.Sommigen zeggen dat bij Windows 7 dit onderpartitoneren niet meer nodig is...
Ik raad AS SSD aan; laat zien of je volume aligned is met de tekst "GOOD", en laat ook zien of TRIM/NCQ werkt door middel van weergave van driver die in gebruik is en de 4K-64 scores die tot 10x zo hoog zouden moeten zijn als de 4K scores, wanneer NCQ is ingeschakeld op een moderne SSD.Een site met een calculator om te zien of je partitie aligned is
Heb je nou de guide van the ssd review zitten vertalen of heb je ook nog wat toegevoegd?Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 23:08:
Audione0: mooie post!
Nee ik heb niets vertaaldEdmin schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 23:27:
[...]
Heb je nou de guide van the ssd review zitten vertalen of heb je ook nog wat toegevoegd?
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Mooie benchmark met een nadeel: Gezien de tijd die de benchmark duurt vermoedt ik dat er nog meer radnom data naar de SSD wordt geschreven dan met CrystalDiskMark 5x 1000MB.Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 23:08:
Ik raad AS SSD aan;
[ Voor 22% gewijzigd door Philflow op 31-10-2010 23:57 ]
Er wordt hiermee aangegeven als lijdraad, ik weet alleen de exacte cijfers niet betreft onder partitionering. Dan zou ik dit een een keer moeten testen, Tot hoeveel % is aan te bevelen? 10% toch?Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 23:08:
Audione0: mooie post!
[...]
Broodje aap als je het mij vraagt; wat Windows 7 wel doet is zero-write of TRIM wanneer je lang formatteert; maar wil je performance vasthouden is overprovisioning een belangrijk middel. Professionele FusionIO PCIe SSDs van 80GB kunnen in 'max write' setting naar 22.5GB kunnen verkleind, en zijn dus hardwarematige gelimiteert in capaciteit, met als doel prestatievergroting en hogere write endurance.
Sandforce komt met 28% Overprovision + 6.8% GiB/GB spare + spare door compressie ~20% = bijna 50%! Komt Intel aan met 6,8%... Dus daar wil je wel wat extra ruimte aan toevoegen denk ik.
Ja deze kan ook.. Er zullen waarschijnlijk genoeg site's of calculators zijn die dit kunnen weergeven..Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 23:08:
Ik raad AS SSD aan; laat zien of je volume aligned is met de tekst "GOOD", en laat ook zien of TRIM/NCQ werkt door middel van weergave van driver die in gebruik is en de 4K-64 scores die tot 10x zo hoog zouden moeten zijn als de 4K scores, wanneer NCQ is ingeschakeld op een moderne SSD.
[ Voor 3% gewijzigd door Audione0 op 31-10-2010 23:59 ]
CrystalDiskmark kan ik ook niet echt bestempelen als waarheid.. De ene keer als ik een bench draai dan geeft CDM het ene aan en 2 minuten later het andere.. Atto diskmark blijft wel redelijk consequent in zn waardes..Philflow schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 23:53:
Mooie benchmark met een nadeel: Gezien de tijd die de benchmark duurt vermoedt ik dat er nog meer radnom data naar de SSD wordt geschreven dan met CrystalDiskMark 5x 1000MB.
[ Voor 7% gewijzigd door Audione0 op 01-11-2010 00:09 ]
Verwijderd
Wat dit punt betreft kan ik de algehele geest achter die quote goed begrijpen. System restore houdt originele versies bij van systeembestanden; die worden dus niet geTRIMed ook al worden ze 'permanent' verwijderd. Systeemherstel gebruikt een percentage van je systeemschijf geloof ik, dus het zou zeker invloed kunnen hebben.Philflow schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 23:53:
Ik heb niet de hele lijst gelezen maar ik zag wel deze quote:
"Maar recent onderzoek zou uitwijzen dat dit bij een SSD niet effectief is en er dikwijls geen systeemherstel kan gedaan worden. Dus zou Systeemherstel ervoor zorgen dat je SSD snelheid verminderd al na enkele weken en dat de trimfunctie het moeilijk heeft om normaal te functioneren. "
Ik zie hier al 5 dingen staan (onderlijnd) die ik behoorlijk twijfelachtig vind. Systeem herstel werkt prima met SSDs en zorgt er niet voor dat je SSD al na een paar weken trager wordt. (of het moet een hele oude SSD zijn). TRIM blijft prima werken. Het kan echter wel voordelen hebben om system restore uit te zetten.
Als je TRIM hebt wordt je SSD er niet trager van, maar zonder TRIM dus wel! En het kost je ook write cycles natuurlijk. Dus niet de hele dag doen.Mooie benchmark met een nadeel: Gezien de tijd die de benchmark duurt vermoedt ik dat er nog meer radnom data naar de SSD wordt geschreven dan met CrystalDiskMark 5x 1000MB.
50-80% is het beste, waardoor je dus 20-50% overhoudt. Maar dat wil je vast niet dus is 20-25% de sweet spot. Zie ook de research van IBM Zürich wat betreft write amplification (analoog aan performance degradatie) en spare space (overprovisioning). URL.Audione0 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 23:56:
Er wordt hiermee aangegeven als lijdraad, ik weet alleen de exacte cijfers niet betreft onder partitionering. Dan zou ik dit een een keer moeten testen, Tot hoeveel % is aan te bevelen? 10% toch?
En onder Raid0? 20%?
Had een gewoon linkje niet makelijker geweest dan .....Audione0 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 23:50:
[...]
Nee ik heb niets vertaald
Ik heb gecopied/past vanuit een andere site en dit onder elkaar gezet..
Denk dat Philflow de throttle-down van de Sandforce bedoelt, bij dergelijke enorme random write acties.Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 00:57:
Als je TRIM hebt wordt je SSD er niet trager van, maar zonder TRIM dus wel! En het kost je ook write cycles natuurlijk. Dus niet de hele dag doen.
Hoe kom je eigenlijk bij 50%? Er zit 64GB fysiek op een Sandforce:Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 23:08:
Sandforce komt met 28% Overprovision + 6.8% GiB/GB spare + spare door compressie ~20% = bijna 50%! Komt Intel aan met 6,8%... Dus daar wil je wel wat extra ruimte aan toevoegen denk ik.
[ Voor 48% gewijzigd door _H_G_ op 01-11-2010 09:02 ]
Kan wel met Sandforce drives dus.Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 00:57:
[...]
Als je TRIM hebt wordt je SSD er niet trager van
niet kunstmatig, wel een best case scenario. Of het best case scenario wordt gehaald ligt aan je data. Als je benchmarks draait met niet comprimeerbare data is het een worst case scenario. De waarheid ligt in het midden.Over ATTO kan ik melden dat het gemakkelijk comprimeerbare data gebruikt, wat er voor zorgt dat Sandforce SSDs een kunstmatig hoge schrijfsnelheid laten zien,
Dat komt door die Sandforce write protection. Door de maker van jouw SSD wordt het daarom sterk afgeraden om CDM uberhaupt te gebruiken.Audione0 schreef op maandag 01 november 2010 @ 00:06:
[...]
CrystalDiskmark kan ik ook niet echt bestempelen als waarheid.. De ene keer als ik een bench draai dan geeft CDM het ene aan en 2 minuten later het andere.. Atto diskmark blijft wel redelijk consequent in zn waardes..
[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 01-11-2010 08:14 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Verwijderd
[ Voor 26% gewijzigd door TommyGun op 01-11-2010 19:23 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Verwijderd
Dat lijkt mij gewoon performancedegradatie, die door background garbage collection na een halfuurtje verdwenen zou moeten zijn._H_G_ schreef op maandag 01 november 2010 @ 07:39:
[...]
Denk dat Philflow de throttle-down van de Sandforce bedoelt, bij dergelijke enorme random write acties.
Ik had het niet over random writes, maar over sequentiële writes met niet-comprimeerbare data. Onder Windows kun je denk ik zo'n 20% gemiddeld qua compressie verwachten, wat zeer welkom is, maar onder ZFS doet je fs al compressie en heeft Sandforce dus weinig nut.Pure random writes is niet je "ware" schrijfsnelheid: het is de minimum snelheid van je Sandforce. De ware snelheid ligt er ergens tussenin. Als je de SSD als boot/applicatie schijf gebruikt dan is het merendeel van je data comprimeerbaar.
Te laag? Duh? Daarom wordt het ook meer, daarom is Sandforce zoveel beter in het voorkomen van performancedegradatie dan Intel.Ik zou niet weten wat er mis is met de standaard overprovisioning op de Intel G2.
Eerder de werkelijkheid die ze zich graag voor ogen willen houden. Ik neem aan dat je de studie niet gelezen hebt. Prima, maar niet denken dat een rondje CrystalDiskMark of een stopwatch testje je het fijne van SSD performance aanleert. SSDs hebben sowieso geen constante performance.Theorie uit Zurich is aardig, maar denk dat mensen eerder geïnteresseerd zijn in werkelijke resultaten
28% standaard overprivisioning op een Sandforce (sommige 60/64GB modellen hebben minder)Hoe kom je eigenlijk bij 50%? Er zit 64GB fysiek op een Sandforce:
Standaard: 50GB adresseerbaar -> 28%
Extended: 60GB adresseerbaar -> 6,6%
Wat dan?Wat is die 6,8%? Als ik de boel vertaal naar GiB komt er hetzelfde uit hoor. Niet meer.
Dat betekent het dus WEL! Waar denk je anders dat die 20% blijft?Je bespaart wat geheugen door compressie, maar dat betekent niet dat dat geheugen voor overprovisioning gebruikt wordt. Overprovisioning is niet iets variabels. Die 20% slaat nergens op imho
Ja voor mij wel.. Maar ik vond het handiger voor jullie.. Dan hoeft er niets steeds geklikt te wordenhetnet schreef op maandag 01 november 2010 @ 04:25:
[...]
Had een gewoon linkje niet makelijker geweest dan .....
Klopt dit? Moet je echt de write cache uitschakelen voor OCZ drives?Audione0 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 22:16:
[...]
7. Windows Write-cache in- of uitschakelen
Om snelheid te winnen schakel je dit bij OCZ SSD’s uit en bij Intel Postvilles G2 in.
Klik op Mijn computer, klik met de rechtermuisknop op je SSD schijf,
selecteer Eigenschappen, Hardware, selecteer de SSD.
Klik op Eigenschappen en klik op de tab Beleidsregels.
Daar kan je de Schrijfcashe van de SSD in-of uitschakelen.
Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
Je hebt nog steeds een redelijk goede garbage collection, dat je performance toch wel op pijl kan houden. Hoe lang het duurt? Sja. dat ligt aan de groote van jouw schijven, de hoeveelheid schrijfacties op een dag, etc. etc..Audione0 schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:51:
[...]
Ja voor mij wel.. Maar ik vond het handiger voor jullie.. Dan hoeft er niets steeds geklikt te worden![]()
En het werk wat k er aan had, was relatief te noemen..
Ik kan nu geen Trim gebuiken omdat de 2 SSD's in raid staan.. Hoelang duurt het eigenlijk dat de performance gezakt is tot 0 (beetje overdreven misschien).? Gaat dit snel of juist langzaam? Als dit vrij rap gaat dan heeft het denk ik geen zin om in raid te draaien, en is mijn tweede aankoop van een SSD een beetje dom geweest..Ik heb nl geen zin in om steeds mn Acronis backup om de maand terug te zetten om de performance weer terug te toveren..
Komt intel nog met een rool om Raid te trimmen of sloop je de array er gwoon mee en is er geen tool mogelijk?
Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.
Dat kun je toch testen? Zet je het uit en je hebt meer performance, dan uit en vice-versa..SpeedingWilly schreef op maandag 01 november 2010 @ 13:01:
[...]
Klopt dit? Moet je echt de write cache uitschakelen voor OCZ drives?
Heo bedoel je schijfacties.. Windws draait bij mij heel de dag door.. Spelletjes worden op de windows partitie gespeeld ivm laadtijden en ga zo maar door.. Films, muziek etc staan op de samsung F3 dus daar is geen last..Nixy schreef op maandag 01 november 2010 @ 13:38:
[...]
Je hebt nog steeds een redelijk goede garbage collection, dat je performance toch wel op pijl kan houden. Hoe lang het duurt? Sja. dat ligt aan de groote van jouw schijven, de hoeveelheid schrijfacties op een dag, etc. etc..
Nope, bedoel toch echt throttle-down. Heeft Tony van OCZ wel eens uitgelegd.Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:20:
Dat lijkt mij gewoon performancedegradatie, die door background garbage collection na een halfuurtje verdwenen zou moeten zijn.
Tikfoutje, bedoelde random data. M'n Windows map comprimeert zo'n 75% weg (standaard zip dan, geen idee hoeveel sandforce comprimeert). Weet niet waar je 20% vandaan haalt. Uitzonderingen zijn er altijd (de meeste zullen Windows 7 gebruiken).Ik had het niet over random writes, maar over sequentiële writes met niet-comprimeerbare data. Onder Windows kun je denk ik zo'n 20% gemiddeld qua compressie verwachten, wat zeer welkom is, maar onder ZFS doet je fs al compressie en heeft Sandforce dus weinig nut.
Ik zei dat m'n Intel G2 het gewoon retegoed doet met 8%. Dus niks te laag. De Sandforce heeft heeeel andere firmware dan de Intel: geen cache, compressie, durawrite, etc. Appels met peren vergelijken.Te laag? Duh? Daarom wordt het ook meer, daarom is Sandforce zoveel beter in het voorkomen van performancedegradatie dan Intel.
Ik had het over de werkelijkheid, dat de G2 gewoon goed blijft met 8%. En genoeg Sandforce gebruikers gezien met extended versies, die ook gewoon goed blijven. De 25% overprovisioning had imho maar één reden: de Sandforce is gebouwd om goedkopere flash te kunnen gebruiken, die niet zo lang meegaat. Dure flash is ook betaalbaar dus is die overprovisioning overkill. Amplification grafiekjes loslaten op een geheel andere controller is onzin (DuraWrite zorgt voor goede amplification).Eerder de werkelijkheid die ze zich graag voor ogen willen houden. Ik neem aan dat je de studie niet gelezen hebt. Prima, maar niet denken dat een rondje CrystalDiskMark of een stopwatch testje je het fijne van SSD performance aanleert. SSDs hebben sowieso geen constante performance.
Nog steeds niemand hier met een Onyx 2? Salland heeft er momenteel 2 op voorraad en die liegen wat dat betreft zelden. Kennelijk zijn de de afgelopen dagen dan toch de eersten binnen gedruppeld lijkt me?Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 22:20:
Is er eigenlijk iemand die een OCZ Onyx 2 SSD heeft? De specs ervan zien er zeer goed uit, zeker voor de prijs van 1,50 euro/GB voor de 120GB versie.
Ik heb even navraag gedaan bij de 2 shops die in de pricewatch staan, maar bij Azerty is er een onbekende levertijd, en bij Salland 10 tot 20 dagen, waarbij er uiteraard geen garanties zijn dat het ook binnen die tijd lukt. Ik vind het geen probleem als ik 2 of 3 weekjes moet wachten op mijn bestelling, maar dit ruikt er heel erg naar dat er hele lange levertijden zijn.
Is er misschien iemand die een Onyx 2 heeft besteld, of zijn er misschien tips om hem ergens uit het buitenland te halen?
pepernooot
Ik heb het getest en het maakt dus niets uit. Alleen voor de 4K QD32 Write, die score is veel hoger met write cache AAN dan als de cache UIT staat.Audione0 schreef op maandag 01 november 2010 @ 14:54:
[...]
Om snelheid te winnen schakel je dit bij OCZ SSD’s uit en bij Intel Postvilles G2 in.
Klik op Mijn computer, klik met de rechtermuisknop op je SSD schijf,
selecteer Eigenschappen, Hardware, selecteer de SSD.
Klik op Eigenschappen en klik op de tab Beleidsregels.
Daar kan je de Schrijfcashe van de SSD in-of uitschakelen.
Klopt dit? Moet je echt de write cache uitschakelen voor OCZ drives?
Dat kun je toch testen? Zet je het uit en je hebt meer performance, dan uit en vice-versa..
Je sloopt er iig niets mee..
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door SpeedingWilly op 01-11-2010 16:23 ]
Ok heel goed. Misschien gold dit voor de oudere generatie Vertexen.. Ik heb dit zelf nooit kunnen testen, omdat ik geen OCZ heb.. Soms moet jezelf een beetje klooien om te kijken of tweaks een broodje aap verhaal is of niet..SpeedingWilly schreef op maandag 01 november 2010 @ 16:20:
[...]
Ik heb het getest en het maakt dus niets uit. Alleen voor de 4K QD32 Write, die score is veel hoger met write cache AAN dan als de cache UIT staat.
Ik laat m'n write cache dus lekker aan staan op mijn OCZ Vertex 2
Op een ander forum heb ik mijn eigen ervaringen verwerkt in een How to, zie hier:Odysseus253 schreef op maandag 01 november 2010 @ 16:31:
Hey jongens, ik snap nog maar weinig van SSD's, en dan met name het 'optimalizeren en tweaken' ervan.
Ik overweeg een OCZ Vertex II 60 GB te kopen. Ik lees hier veel over AHCI en Intel RST, maar kan mijn huidige pc hier wel mee overweg?
specs:
MSI P7n Platinum (ondersteunt geen AHCI)
Intel Core 2 Duo 8400
Sapphire HD 4870
Kingston Hyper X DDR2 800 4 x 2GB
Maakt het uit dat m'n mobo geen AHCI ondersteunt? En waar moet ik verder rekening mee houden als ik de schijf in goede conditie wil houden? (lees: langere termijn). Moet je bijvoorbeeld een deel van de schijf 'leeg' laten, zodat de prestaties niet achteruit gaan?
Ik noem zomaar wat dingen op, omdat ik dit topic al een tijd in de gaten houd en dus het een en ander tegenkom
[ Voor 7% gewijzigd door Vraaag op 01-11-2010 17:33 ]
Ik zie helemaal niet dat die er 2 op voorraad heeft liggen. Daarnaast zijn ze nog steeds niet leverbaar... Gewoon wachten totdat er meer shops in de PW komen te staan...dinkelover schreef op maandag 01 november 2010 @ 16:08:
[...]
Nog steeds niemand hier met een Onyx 2? Salland heeft er momenteel 2 op voorraad en die liegen wat dat betreft zelden. Kennelijk zijn de de afgelopen dagen dan toch de eersten binnen gedruppeld lijkt me?
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Ik dacht dat Write cache aan altijd beter was. Toen ik in die geweldige lijst van 13 tips voor je SSD las dat voor OCZ drives de write cache uit moest staan was dit voor mij nieuw.Audione0 schreef op maandag 01 november 2010 @ 17:17:
[...]
Ok heel goed. Misschien gold dit voor de oudere generatie Vertexen.. Ik heb dit zelf nooit kunnen testen, omdat ik geen OCZ heb.. Soms moet jezelf een beetje klooien om te kijken of tweaks een broodje aap verhaal is of niet..
In jou geval dus wel
[ Voor 3% gewijzigd door SpeedingWilly op 01-11-2010 17:55 ]
Hoe bedoel ik schrijfacties? Ik neem aan dat je weet hoe een SSD werkt met betrekking tot het schrijven van data naar een page, en het overschrijven van een heel block? Je performance zal dus net zo lang goed blijven alsdat er lege pages zijn om naar te schrijven. Zodra er blocks gedeletet(eigenlijk overschreven!) moeten worden, omdat er geen lege pages meer zijn, zal je snelheid ineenstorten.Audione0 schreef op maandag 01 november 2010 @ 14:54:
[...]
Heo bedoel je schijfacties.. Windws draait bij mij heel de dag door.. Spelletjes worden op de windows partitie gespeeld ivm laadtijden en ga zo maar door.. Films, muziek etc staan op de samsung F3 dus daar is geen last..
Dus schijfacties genoeg op de SSD per dag, of mag je dit soort dingen geen schijfacties noemen?
Ik zie hier vaker op het forum voorbij komen dat write cache bij een enkele vertex 2 drive sneller is. Bij raid moet je het echter weer aanzetten om de hoogste snelheid te halen.SpeedingWilly schreef op maandag 01 november 2010 @ 17:54:
[...]
Ik dacht dat Write cache aan altijd beter was. Toen ik in die geweldige lijst van 13 tips voor je SSD las dat voor OCZ drives de write cache uit moest staan was dit voor mij nieuw.
Maar de test bij mij wijst uit dat je die beter aan kunt zetten!
Graag hoor ik natuurlijk van iemand anders met een OCZ Vertex 2 of dit bij hem/haar ook klopt en dat de opmerking over OCZ drives bij tip 7 in de lijst dus niet klopt en aangepast mag worden
[ Voor 25% gewijzigd door Nixy op 01-11-2010 18:05 ]
Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.
Ok, aangezien ik een enkele Vertex 2 heb moeten we regel 7 aanpassen:Nixy schreef op maandag 01 november 2010 @ 18:04:
[...]
Ik zie hier vaker op het forum voorbij komen dat write cache bij een enkele vertex 2 drive sneller is. Bij raid moet je het echter weer aanzetten om de hoogste snelheid te halen.
Hier met Vertex2 120gb op SB850 is write cache in een paar procent sneller.SpeedingWilly schreef op maandag 01 november 2010 @ 17:54:
[...]
Graag hoor ik natuurlijk van iemand anders met een OCZ Vertex 2 of dit bij hem/haar ook klopt en dat de opmerking over OCZ drives bij tip 7 in de lijst dus niet klopt en aangepast mag worden
Verwijderd
Tc-Chub schreef op maandag 01 november 2010 @ 19:29:
Ik ben binnenkort van plan om een OCZ Vertex 2 60G aan te schaffen. Nu wil ik graag weten hoe ik zo iets moet installeren.
Ik wil graag een schone installatie Windows 7 Ultimate erop zetten en dan de SSD volledig optimaliseren.
Ik heb een i5 750 en een Gigabyte GA-P55A-UD5 moederbord. Kan iemand mij vertellen hoe ik zo'n ssd moet installeren of eventueel een linkje geven naar een pagina waar ik daar informatie over kan vinden?
Vraaag schreef op maandag 01 november 2010 @ 17:17:
[...]
Op een ander forum heb ik mijn eigen ervaringen verwerkt in een How to, zie hier:
How to: in gebruik nemen van een Vertex 2 onder Windows 7
[ Voor 21% gewijzigd door Vraaag op 01-11-2010 19:37 ]
Nee bij raid moet je t juist aanlaten anders kelder je bijna 50% in write-performance naar beneden.. Dat is iig een ding wat zeker is.. En bij enkele "single" typenummers OCZ drive's uitzetten.. (wat een zinSpeedingWilly schreef op maandag 01 november 2010 @ 18:10:
[...]
Ok, aangezien ik een enkele Vertex 2 heb moeten we regel 7 aanpassen:
Om snelheid te winnen schakel je bij alle SSD's de write cache in.
Voor OCZ SSD’s in RAID config kun je het beste de write cache uitschakelen.
Verwijderd
Super bedankt! Nu vraag ik me alleen af he, hoe kan zien op welke SATA poort ik de SSD heb aangesloten? En wat doe je met de windows data van je andere harde schijf bijvoorbeeld, kan je die dan gewoon weggooien en alleen je benodigde bestanden overhouden?
Verwijderd
Dat staat toch gewoon naast de poort zelf op je moederbord? Staat naar mijn weten altijd SATA1, SATA3 etc. naast.Tc-Chub schreef op maandag 01 november 2010 @ 21:05:
Super bedankt! Nu vraag ik me alleen af he, hoe kan zien op welke SATA poort ik de SSD heb aangesloten?
Kan, maar is gedoe. Zou gewoon even backuppen en een format doen, vervolgens alles terugplempen.En wat doe je met de windows data van je andere harde schijf bijvoorbeeld, kan je die dan gewoon weggooien en alleen je benodigde bestanden overhouden?
Ik ben toch malle pietje niet!
Maar dan heb je toch nog steeds alle windows data er op staan? Dan kan ik beter even mijn belangrijke data overzetten naar externe HDD, dan die schijf ff formateren en dan opnieuw weer inrichten als data schijf.Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 21:10:
[...]
Dat staat toch gewoon naast de poort zelf op je moederbord? Staat naar mijn weten altijd SATA1, SATA3 etc. naast.
[...]
Kan, maar is gedoe. Zou gewoon even backuppen en een format doen, vervolgens alles terugplempen.
Verwijderd
Wut? Dat is toch precies wat ik zeg?Tc-Chub schreef op maandag 01 november 2010 @ 21:46:
Maar dan heb je toch nog steeds alle windows data er op staan? Dan kan ik beter even mijn belangrijke data overzetten naar externe HDD, dan die schijf ff formateren en dan opnieuw weer inrichten als data schijf.
Intel claims 5 years of SSD life with 20GB host writes per dayThe Legend schreef op maandag 01 november 2010 @ 21:37:
Hoe zit het nu met de levensduur van een SSD. Ik zit nu serieus te kijken naar een 90 of 120 gig SSD. Nu lees ik steeds dat je writeacties moet beperken, maar voor mij zou een grote winst zijn om m'n Grabit downloadmap op de SSD te zetten ivm grote winst bij alle repair en extract acties (RAR/PAR). Dat zal de ene dag meer zijn dan de andere, maar het lijkt me zonde van de mogelijkheden van een SSD om dat dan op m'n dataschijf te gaan doen. Hoe slecht is dit nu werkelijk?
[ Voor 26% gewijzigd door The Legend op 01-11-2010 22:16 ]
[ Voor 31% gewijzigd door Audione0 op 01-11-2010 22:19 ]
Thanx voor de links! Ik had hier nog een artikel gevonden met wat benchmarks. Het komt er op neer dat de acces time gelijk is, maar de read/write snelheden wel lager liggen. Ik zal de SSD enkel voor Windows en programma's gebruiken, downloaden wordt op andere schijf gedaan.Vraaag schreef op maandag 01 november 2010 @ 17:17:
[...]
Op een ander forum heb ik mijn eigen ervaringen verwerkt in een How to, zie hier:
How to: in gebruik nemen van een Vertex 2 onder Windows 7
Dat je moederbord geen AHCI ondersteund is jammer, maar het zal alsnog een wereld van verschil zijn.
http://www.overclock.net/...sds-but-no-ahci-750i.html
Intel G2, OCZ Vertex 2, Agility 2 gebruiken allemaal hetzelfde Intel geheugen.The Legend schreef op maandag 01 november 2010 @ 22:14:
Maar die 5 jaar is dan weer afhankelijk van de kwaliteit geheugen die gebruikt wordt. Is de Vertex 2 daarin vergelijkbaar met het geheugen dat door Intel gebruikt wordt?
Verwijderd
Is het daarmee dan ook aannemelijk dat de Vertex 2 schijven in prijs dalen als de nieuwe Intels uit zijn? Dat zou wel erg interessant zijnPhilflow schreef op maandag 01 november 2010 @ 22:29:
Intel G2, OCZ Vertex 2, Agility 2 gebruiken allemaal hetzelfde Intel geheugen.
Verwijderd
Nee hoor, ik wacht toch op BulldozerAquaSheep schreef op maandag 01 november 2010 @ 23:00:
De daling zal wel meevallen volgens mij. De prijs van de Vertex 2 is sowieso de afgelopen weken flink gedaald. En de nieuwe Intels komen pas in het eerste kwartaal 2011 op de markt. Dan blijf je maar wachten.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2010 23:28 ]
Er was een foutje in geslopen. Woordje vergetenSpeedingWilly schreef op maandag 01 november 2010 @ 18:10:
[...]
Ok, aangezien ik een enkele Vertex 2 heb moeten we regel 7 aanpassen:
Om snelheid te winnen schakel je bij alle SSD's de write cache in.
Voor OCZ SSD’s in RAID config kun je het beste de write cache uitschakelen.
Er is precies 1 bron die dat verklaart op basis van 1 anoniem gerucht.AquaSheep schreef op maandag 01 november 2010 @ 23:00:
En de nieuwe Intels komen pas in het eerste kwartaal 2011 op de markt.
Weet alleen niet of je dan zelfde hebt als met installeren van programa's, dat de snelheid erg inkakt......van de vertex 2. Heb zelf RAR files zelf nog niet uit geprobeerd.The Legend schreef op maandag 01 november 2010 @ 22:14:
Maar die 5 jaar is dan weer afhankelijk van de kwaliteit geheugen die gebruikt wordt. Is de Vertex 2 daarin vergelijkbaar met het geheugen dat door Intel gebruikt wordt? Als 'ie 5 jaar lang 20GB per dag kan halen dan is dat voor mij ruim voldoende. Dat is qua afschrijving voor mij prima te doen. Zeker met het voordeel van het veel snellere RAR'en/PAR'en.
Kan ik effectief de levensduur/prestatievermogen van de schijf verhogen door bv. een 120GB schijf te nemen en maar 90GB te partitioneren? Daar lees ik ook nog steeds verschillende verhalen over (de ene zegt wel goed, de ander zegt geen enkel nut).
Hier andersom hier write cache aan sneller op een vertex 2.Nixy schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 07:41:
[...]
Er was een foutje in geslopen. Woordje vergeten![]()
Het moet zijn:
Ik zie hier vaker op het forum voorbij komen dat write cache uit bij een enkele vertex 2 drive sneller is. Bij raid moet je het echter weer aanzetten om de hoogste snelheid te halen.
[ Voor 22% gewijzigd door hetnet op 02-11-2010 08:07 ]
Gewoon allebij
Hoezo kakt de snelheid in van een Vertex 2 bij het installeren? Is dat niet gerelateerd aan specifieke chipsets die hier problemen mee hebben?hetnet schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 08:03:
[...]
Weet alleen niet of je dan zelfde hebt als met installeren van programa's, dat de snelheid erg inkakt......van de vertex 2. Heb zelf RAR files zelf nog niet uit geprobeerd.
[...]
Hier andersom hier write cache aan sneller op een vertex 2.
Tis kwestie van uit proberen wat bij jou werkt
Hoe snel download jij dat een gewone harde schijf dat niet kan bijhouden? Mijn 5400tpm Samsung ecogreen met 1 platter kan bij 3MB/s continu downloaden met 2 vingers in de neus decoden, par-check, en uitpakken, en dan stapelen de taken in Grabit zich echt niet op.The Legend schreef op maandag 01 november 2010 @ 21:37:
Hoe zit het nu met de levensduur van een SSD. Ik zit nu serieus te kijken naar een 90 of 120 gig SSD. Nu lees ik steeds dat je writeacties moet beperken, maar voor mij zou een grote winst zijn om m'n Grabit downloadmap op de SSD te zetten ivm grote winst bij alle repair en extract acties (RAR/PAR). Dat zal de ene dag meer zijn dan de andere, maar het lijkt me zonde van de mogelijkheden van een SSD om dat dan op m'n dataschijf te gaan doen. Hoe slecht is dit nu werkelijk?
Dat heeft weer als nadeel dat je TRIM verliest.Remy!!!! schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 13:36:
Ok bedankt voor de heldere uitleg.
Dan ga ik mijn 2 komende vertex 2 ssd's wel in RAID 0 draaien.
Hopelijk wordt dat goed opgevangen door garbage collection.Philflow schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 14:14:
[...]
Dat heeft weer als nadeel dat je TRIM verliest.
Lisadr in "Het grote SSD topic ~ Deel 6"The Legend schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 11:23:
[...]
Hoezo kakt de snelheid in van een Vertex 2 bij het installeren? Is dat niet gerelateerd aan specifieke chipsets die hier problemen mee hebben?
Ik plaats altijd mijn twijfels bij SSDs in RAID voor individueel gebruik. In benchmarks ziet het er heel mooi uit maar hoeveel je er in de praktijk echt van gaat merken is twijfelachtig.Remy!!!! schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 14:27:
[...]
Hopelijk wordt dat goed opgevangen door garbage collection.
Maar mijn keuze zit dan tussen een 240GB Vertex 2 of 2x een Vertex 2 120GB.Philflow schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 14:53:
[...]
Ik plaats altijd mijn twijfels bij SSDs in RAID voor individueel gebruik. In benchmarks ziet het er heel mooi uit maar hoeveel je er in de praktijk echt van gaat merken is twijfelachtig.
Verder presteert een 120GB Vertex 2 ook al beter dan een Vertex 2 60GB. Maar dan hou je wel TRIM.
Zou een interessante reviwew kunnen zijn een Vertex 2 120GB vs.2x Vertex 2 60GB.
[ Voor 18% gewijzigd door Remy!!!! op 02-11-2010 15:20 . Reden: Toegevoegd. ]
Dat probleem is specifiek voor de HM55 chipset, niet voor de SSD.hetnet schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 14:41:
[...]
Lisadr in "Het grote SSD topic ~ Deel 6"
Lees vanaf daar ff ..... dus ben niet de eenige.
Vreemde is met Intel ssd geen probleem hier.
En installeren die je niet zo vaak... Of rar en par files er ook last van hebben ?
Mijn Samsung F1 750GB heeft het toch behoorlijk zwaar als 'ie moet controleren, repairen, extracten. Ik merk dan dat m'n systeem vertraagt. Met een SSD zou dat toch flink sneller moeten kunnen?Bartjuh schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 13:51:
[...]
Hoe snel download jij dat een gewone harde schijf dat niet kan bijhouden? Mijn 5400tpm Samsung ecogreen met 1 platter kan bij 3MB/s continu downloaden met 2 vingers in de neus decoden, par-check, en uitpakken, en dan stapelen de taken in Grabit zich echt niet op.
Het is voornamelijk sequential read/write, en niet random read/write (waar voornamelijk de kracht van de SSD ligt).
[ Voor 44% gewijzigd door The Legend op 02-11-2010 15:28 ]
Hmm, dat is wel apart, ik heb er niet zoveel last van.The Legend schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 15:24:
[...]
Mijn Samsung F1 750GB heeft het toch behoorlijk zwaar als 'ie moet controleren, repairen, extracten. Ik merk dan dat m'n systeem vertraagt. Met een SSD zou dat toch flink sneller moeten kunnen?
Grabit is geinstalleerd op m'n Windows partitie die draait op een WD 640GB schijf, het RAR/PAR'en gebeurd op de Samsung F1. Mijn CPU is een AMD Phenom X4 dus daar zou het niet aan moeten liggen.Bartjuh schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:06:
[...]
Hmm, dat is wel apart, ik heb er niet zoveel last van.
Ik denk dat het komt omdat die ecogreen praktisch alleen aan het werk hoeft met downloaden (en par, unrar enzo). Windows, applicaties, en games staan bij mij verspreid over 2 ssd's.
Als Grabit staat op de schijf waar ook Windows e.d. op staat dan kan je het wel merken dunkt me. Misschien ook als je geen dual core processor (of meer) hebt..
Al je mappen (cache, downloaded, extracted) staan op je tweede schijf ingesteld?The Legend schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:08:
[...]
Grabit is geinstalleerd op m'n Windows partitie die draait op een WD 640GB schijf, het RAR/PAR'en gebeurd op de Samsung F1. Mijn CPU is een AMD Phenom X4 dus daar zou het niet aan moeten liggen.
[ Voor 10% gewijzigd door The Legend op 02-11-2010 16:31 ]
Nogmaals getest, en bij mij maakt het niets uit (één Vertex 2 aangesloten op Gigabyte GA-EP45-DS4 met Windows 7 x64. Ik gebruik de laatste RST drivers (versie 10.0.0.1046).Nixy schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 07:41:
[...]
Er was een foutje in geslopen. Woordje vergeten![]()
Het moet zijn:
Ik zie hier vaker op het forum voorbij komen dat write cache uit bij een enkele vertex 2 drive sneller is. Bij raid moet je het echter weer aanzetten om de hoogste snelheid te halen.
Zo veel verschillende set ups, zo veel verschillende ervaringen. Denk dat het gewoon het beste is als ieder voor zich kijktSpeedingWilly schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:29:
[...]
Nogmaals getest, en bij mij maakt het niets uit (één Vertex 2 aangesloten op Gigabyte GA-EP45-DS4 met Windows 7 x64. Ik gebruik de laatste RST drivers (versie 10.0.0.1046).
Dus ik laat de cache AAN
Ik weet niet of het relevant is voor mijn geval aangezien ik 2 intel x25-v 40GB ssd's heb die elk 'gecapped' zijn op 40MB/s write. Denk dat de Samsung daarin zelfs sneller is, aangezien de sequential write echt wel een stuk sneller is.The Legend schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:28:
Cache, download en extract mappen staan op de F1 (1 grote partitie). Misschien dat ik de vertraging ook meer ervaar doordat m'n Spinpoint F1 wel aardig pruttelt als hij flink bezig is. Een film van 8GB PAR'en en RAR'en duurt bij mij wel even. Zou je misschien eens kunnen testen hoeveel het scheelt in seconden als je dezelfde actie uitvoert op een van je SSD's of op je HDD?
Je kan in je apparaatbeheer onder schijfstations zien hoe de schijf geinstalleerd is. IDE, AHCI of Raid (SCSI)mrcosmo schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 20:32:
Beste alle,
Ik heb zojuist mijn ssd vertex 2 geinstalleerd en ik heb win 7 64 bit erop geinstalleerd.
Nu heb ik in mijn mobo van alles zitten zoeken voordat ik ging installeren naar ahci maar kon het alleen bij raid instellingen kiezen tussen ide sata of ahci heb die dus nu op ahci staan.(het is een gigabyte mobo).
Hoe kan ik zien of ik dit goed heb gedaan? thx voor de tips
Verwijderd
Ja, okay, dan noemen ze 'm waarschijnlijk wel andersAquaSheep schreef op maandag 01 november 2010 @ 23:28:
De Vertex 2 gebruikt dan nog steeds 34nm nand. Er zal waarschijnlijk wel een nieuwe serie komen van OCZ (Vertex 3?) die dan wel 25nm nand gebruikt. Maar als je zolang kan wachten, dan zou ik het zeker doen. De prijzen van de nieuwe Intel zal idd flink lager liggen dan nu en natuurlijk met betere specs.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2010 22:54 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq