Zucht, ik heb altijd spijt als ik een term gebruik die dan uit zijn context gerukt wordt om te proberen mijn punt ongeldig te maken. Vervang "punten" door "snelheid".
(om toch maar te mierenneuken, AS SSD heeft de meest nauwkeurige latency test tegenwoordig, en geeft wel punten aan schijven

)
Opnieuw, je kan inderdaad heel makkelijk zaken zoals 4k random, 4kQ32/64, acces times en sequentieel testen, maar ongeacht wat jij beweert zegt dat niet alles.
2 drives met exact dezelfde 4k random en latency kunnen IRL toch anders presteren, door de manier waarop de controller omgaat met de data en zijn cache. De SF1200 is het perfect voorbeeld, maar ook de Intel G2 is boeiend, omdat die ondanks zijn theoretisch lage snelheden toch nog goed mee kan (kon) met de high/mid end markt.
Real world performance tests zijn leuk ter illustratie, als voorbeeld om te tonen hoe de prestaties zich vertalen in de praktijk. Maar het is onmogelijk om alle mogelijke scenario's/programma's te testen en die tests zijn dan ook nog vaak sterk afhankelijk van andere systeemcomponenten.
Correct, ik ben dan ook vaak de eerste die bij een review de opmerking geeft dat er een goede uitleg over firmware, testsysteem en de drivers daarop moet zijn. Ik ben volledig akkoord dat het onmogelijk is om alles te testen, maar maakt dat de tests die toch gebeuren minder waardevol dan? Hoe meer hoe beter, maar degenen die toch gebeuren zijn extreem waardevol imo, veel waardevoller dan het honderdste CDM tabelletje over dezelfde schijf.
[
Voor 4% gewijzigd door
vorda op 20-08-2010 16:00
]