Prijs staat nog steeds op €181, maar in je winkelmandje is dat ineens €255 ex BTW = €304 geworden.Sinned123 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 09:14:
Via databyte maar besteld, prijs was inmiddels gestegen naar 181,07.
Als het een foutje is, wel raar dat ze dan zelf de prijs nog aanpassen met amper 1euro.
Denk dat een fout is geweenst
Kan het forum niet terugvinden over die 120gb HDD, maar de OCZ Vertex 96GB SSD was een tijdje 170 dollar = 132 euro
http://www.google.com/search?hl=en&q=OCZ+Vertex+96GB+SSD
Kan het forum niet terugvinden over die 120gb HDD, maar de OCZ Vertex 96GB SSD was een tijdje 170 dollar = 132 euro
http://www.google.com/search?hl=en&q=OCZ+Vertex+96GB+SSD
[ Voor 56% gewijzigd door Lisadr op 22-07-2010 10:26 ]
GoT, You have to love it!
De Agility 2 120GB kost >$300 in de VS.
[ Voor 75% gewijzigd door Philflow op 22-07-2010 10:53 ]
Ik heb vandaag mijn 2 Intels 80GB SSD's binnen gekregen.
Zijn nieuw en nog maagdelijk leeg
Ik wil ze in raid 0 plaatsen op een Areca 1210 controller.
Iemand nog spannende ideeen over instellingen e.d. omdat ik op deze manier geen gebruik kan maken van trim.
Iemand nog spannende ideeen over instellingen e.d. omdat ik op deze manier geen gebruik kan maken van trim.
Ja dat zie ik nu ook, de verkoper van allmicro zei dat het een tijdelijke actie was.Edmin schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 10:19:
[...]
Prijs staat nog steeds op €181, maar in je winkelmandje is dat ineens €255 ex BTW = €304 geworden.
Maarja dan vind ik het verschil van ruim 120euro alsnog aanzienlijk.
Bij Azerty is de prijs nog steeds laag. Als je de OCZ Agility 2 120 gelijk op de MOBO aansluit heb je dan veel verlies in snelheid?
Hier zijn er nog 2 in voorraad, zeggen ze:
http://www.obcs.nl/go.php...t=OCZ%20OCZSSD2-2AGTE120G
Er staa wel 100GB ipv 120GBPhilflow schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:31:
Hier zijn er nog 2 in voorraad, zeggen ze:
Calamor schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:12:
Bij Azerty is de prijs nog steeds laag. Als je de OCZ Agility 2 120 gelijk op de MOBO aansluit heb je dan veel verlies in snelheid?
Same here, 1 minuut geleden!Ronald schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:53:
Wow das een erg lage prijs...
120GB bij Azerty besteld en betaald... We gaan het merken...
Klopt maar het is de 120GB: OCZSSD2-2AGTE120G
De 240GB versie is 322 euro!!!
Ook een Agility2 120GB besteld.
Daarvoor heb ik gebeld. Mij werd verteld dat hij inderdaad momenteel niet op voorraad is, levertijd 10 dagen, maar dat hij sowieso wel wordt geleverd voor de prijs die nu vermeld is.
edit: bij Allmicro dus, voor €185 incl. verzenden.
Daarvoor heb ik gebeld. Mij werd verteld dat hij inderdaad momenteel niet op voorraad is, levertijd 10 dagen, maar dat hij sowieso wel wordt geleverd voor de prijs die nu vermeld is.
[ Voor 11% gewijzigd door Krankenstein op 22-07-2010 13:59 ]
Wat als het een permanente prijsverlaging is en ze straks voor 160 euro zijn bij de prijsvechters.
Weet iemand wat het effet is van een SSD zonder cache? Agility2 heeft geen cache.
p.s ik heb ook een 120gb besteld voor mijn 3810T
Momenteel een windows experiance score van 5.9 voor HDD. Ben benieuwd wat het effect is.
Weet iemand wat het effet is van een SSD zonder cache? Agility2 heeft geen cache.
p.s ik heb ook een 120gb besteld voor mijn 3810T
[ Voor 58% gewijzigd door Lisadr op 22-07-2010 14:10 ]
Kan uit betrouwbare bron vertellen dat het niet zozeer een tijdelijke actie was. Is meer een kwestie van verkeerde prijzen..... Dus geen permanente prijs verlaging!
[ Voor 13% gewijzigd door Ibidem op 22-07-2010 14:14 ]
weet je dan wellicht ook of de leverancier gewoon levert voor die prijs?
Ik zie de webshops er namelijk geen verlies op willen draaien.
Mijn reply niet gelezen? De techniek die de Sandforce gebruikt heeft geen cache nodig. Als dat niet duidelijk is, zou je Sandforce kunnen vragen hoe ze het voor elkaar krijgenLisadr schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 14:08:
Wat als het een permanente prijsverlaging is en ze straks voor 160 euro zijn bij de prijsvechters.
Voor zover nu bekend zal dat wel het geval zijn ja. Dit geldt alleen voor bestaande orders en met enige voorbehoud.Sinned123 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 14:18:
weet je dan wellicht ook of de leverancier gewoon levert voor die prijs?
[ Voor 9% gewijzigd door Ibidem op 22-07-2010 14:35 ]
OCZ heeft deze week hun volledige gamma Agility & Vertex 2 modellen ook beschikbaar gemaakt in 3.5" modellen. Scheelt weer brackets kopen. Specs zijn identiek aan de 2.5" modellen. Onderstaand wat part no's, beschikbaar per 3 augustus!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| OCZSSD3-2VTX120G OCZSSD3-2VTX240G OCZSSD3-2VTX480G OCZSSD3-2VTX90G OCZSSD3-2VTX180G OCZSSD3-2VTX360G OCZSSD3-2AGT120G OCZSSD3-2AGT240G OCZSSD3-2AGT480G OCZSSD3-2AGT90G OCZSSD3-2AGT180G OCZSSD3-2AGT360G |
Ik ben opzoek naar een SSD voor mijn HTPC. Throughput is voor mijn niet zo belangrijk, access time wel.
Met deze wensen in gedachte; is de OCZ Onyx 64GB een goede keus of moet ik toch eerder voor de25€ duurdere Crucial RealSSD.
SATA 150
Met deze wensen in gedachte; is de OCZ Onyx 64GB een goede keus of moet ik toch eerder voor de25€ duurdere Crucial RealSSD.
SATA 150
du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'
Sorry niet gezien. Bedankt_H_G_ schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 14:28:
[...]
Mijn reply niet gelezen? De techniek die de Sandforce gebruikt heeft geen cache nodig. Als dat niet duidelijk is, zou je Sandforce kunnen vragen hoe ze het voor elkaar krijgen
Volgens de site van OCZ wordt de Agility2 geleverd met bracket... toch voor de zekerheid een 2.5"dual ding voor 2.5 meebesteld... cannot hurt .. muchTekn0z schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 14:57:
OCZ heeft deze week hun volledige gamma Agility & Vertex 2 modellen ook beschikbaar gemaakt in 3.5" modellen. Scheelt weer brackets kopen. Specs zijn identiek aan de 2.5" modellen. Onderstaand wat part no's, beschikbaar per 3 augustus!
Verder mischien wel mooi alternatief voor brackets...
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Vind het persoonlijk maar een slechte keuze om zo'n 3.5" versie te kopen. Je kan hem later dan niet meer in een laptop steken, wat op zen minst de mogelijkheid tot doorverkopen kleiner maakt.
Doe je dat nu ook met je huidige desktop 3.5" drives dan? In de huidige reguliere HDD wereld is het al jaren een begrip dat 2.5" en 3.5" drives naast elkaar bestaan.vorda schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 16:05:
Vind het persoonlijk maar een slechte keuze om zo'n 3.5" versie te kopen. Je kan hem later dan niet meer in een laptop steken, wat op zen minst de mogelijkheid tot doorverkopen kleiner maakt.
Wat je nu ziet is dat SSD in eerste instantie alleen in 2.5" formfactor bestaat. Dit komt doordat het flash is ipv grote platters en de lage capaciteit (2TB SSD is wel 3.5", veel lagen aan flash geheugen)
De nabije toekomst zal ons weer hetzelfde gaan brengen n.l. het segmenteren van 2.5" en 3.5" modellen. Is iedereen mee gebaat (behuizing bouwers, consumenten cq non-tweakers volk e.d.)
Verwijderd
net de Corsair CSSD-F120GB2-BRKT besteld.
120GB Sandforce based SSD.
Ben benieuwd. komt in een I5-750 desktop met 8gb ram. moet wel lekker werken denk ik:)
120GB Sandforce based SSD.
Ben benieuwd. komt in een I5-750 desktop met 8gb ram. moet wel lekker werken denk ik:)
Helaas, de lage prijzen waren te mooi om waar te zijn. Emailtje wat ik net kreeg:
Ben benieuwd of de personen die deze schijf kochten toen die nog wel op voorraad was hem nu wel krijgen.Geachte heer,
Helaas zijn er vandaag door OCZ verkeerde prijzen voor harde schijven op de site gezet. De harde schijven zijn totaal verkeerd geprijsd geweest, waardoor deze Euro 100 tot Euro 200 te laag geprijsd waren. Helaas kan de harde schijf niet voor de prijs die op de site stond geleverd worden door OCZ.
Wij zullen derhalve uw order annuleren en het betaalde bedrag per direct op uw rekening terugstorten.
Onze excuses voor het ongemak.
Hij wist me te vertellen dat hij een stuk of 20 orders binnen had gehad en hij 7 stuks op voorraad. Als hij ze al verstuurd had, heeft hij waarschijnlijk flink verlies gemaakt op die modellen.
Toch wel beetje zuur voor hem, aangezien de importeur ze niet gaat leveren voor die prijs. Lekker nasty zo'n 'prijzen onder voorbehoud'-cultuurtje
Toch wel beetje zuur voor hem, aangezien de importeur ze niet gaat leveren voor die prijs. Lekker nasty zo'n 'prijzen onder voorbehoud'-cultuurtje
SRK35ZS-W
Ik moet het nog zien hoor dat 1 iemand echt een Agility 2 krijgt voor die prijs. Meestal weten de webshops zich er uit te werken.
Als ze de boel al verstuurd hebben dan is het lastig voor ze om het product terug te krijgen. Maar gezien het tijdstip zullen ze die 7 schijven die misschien al ingepakt waren wel weer uit de stapel te verzenden pakketten hebben gevist.
Jammer maar helaasch...
Jammer maar helaasch...
@ Krankenstein, waar had je ze besteld?
@Philflow, zie mijn eerdere bericht. Mijn bron is betrouwbaar en er zijn wel degelijk schijven uitgeleverd voor deze prijs aan diverse webshops en hun eindgebruikers.
@Philflow, zie mijn eerdere bericht. Mijn bron is betrouwbaar en er zijn wel degelijk schijven uitgeleverd voor deze prijs aan diverse webshops en hun eindgebruikers.
Nou we hebben nog niemand hier gehoord waarbij die al verzonden is. Volgens mij was ik er ook op tijd bij en bij mij is er ook nog niets verzonden.Tekn0z schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 17:25:
Zoals je merkt ben ik sceptisch maar we zullen het wel zien.
[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 22-07-2010 17:28 ]
Neen, omdat de huidige 3.5" drives wel degelijk een groot prestatie/capaciteit voordeel hebben boven de 2.5" varianten. Bij SSD's heb je dit (nog) niet. Ik ging er vanuit dat je dat wel zelf er bij kon denken bij mijn post, lesje weer geleerd.Tekn0z schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 16:09:
[...]
Doe je dat nu ook met je huidige desktop 3.5" drives dan? In de huidige reguliere HDD wereld is het al jaren een begrip dat 2.5" en 3.5" drives naast elkaar bestaan.
Wat je nu ziet is dat SSD in eerste instantie alleen in 2.5" formfactor bestaat. Dit komt doordat het flash is ipv grote platters en de lage capaciteit (2TB SSD is wel 3.5", veel lagen aan flash geheugen)
De nabije toekomst zal ons weer hetzelfde gaan brengen n.l. het segmenteren van 2.5" en 3.5" modellen. Is iedereen mee gebaat (behuizing bouwers, consumenten cq non-tweakers volk e.d.)
Ik heb nergens gezegd dat het in de toekomst een slechte evolutie zou zijn, maar momenteel een 3.5" kopen waarvan een 2.5" kopie van bestaat, geeft enkel nadelen.
edit: en over die goedkope schijven: we hebben dit scenario ondertussen toch al talloze keren meegemaakt bij allerhande onderdelen? Iedere keer was ik er redelijk vroeg bij en iedere keer is mijn order geannuleerd. Ik verwachtte het nu niet anders. Altijd mogelijk dat er een paar exemplaren onder de radar door zijn gekomen (het zijn waarschijnlijk volautomatische systemen bij leverancier/webshops), maar zoiets duurt niet lang.
[ Voor 17% gewijzigd door vorda op 22-07-2010 17:51 ]
Die prijs van de Agility2 120GB was te mooi enkel omdat er 2 webshops met lage prijzen waren lijk mij het niet om een vergissing te gaan, tenzij een vergissing bij inkoop zoals nu het geval is.
Indien er toch mensen er 1 krijgen aan die prijs hebben ze geluk gehad.
Ik zag de laatste weken de prijzen van de OCZ's maar dalen, maar men moet ook realistisch blijven
Indien er toch mensen er 1 krijgen aan die prijs hebben ze geluk gehad.
Ik zag de laatste weken de prijzen van de OCZ's maar dalen, maar men moet ook realistisch blijven
Tekn0z schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 17:25:
@ Krankenstein, waar had je ze besteld?
De Allmicro groep heeft dus waarschijnlijk pech geen mazzelKrankenstein schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 13:58:
Ik heb nog niets gehoord van Azerty... we zullen zien@Philflow, zie mijn eerdere bericht. Mijn bron is betrouwbaar en er zijn wel degelijk schijven uitgeleverd voor deze prijs aan diverse webshops en hun eindgebruikers.
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Het is jammer de prijs is al weer terug
.
Wou hem nu bestellen. Was toen ik hem zag helaas op me werk.
Hopelijk krijgen jullie hem voor die prijs.
Wou hem nu bestellen. Was toen ik hem zag helaas op me werk.
Hopelijk krijgen jullie hem voor die prijs.
Mjah ik zelf bij Databyte, maar nog niets mogen vernemen.
Het was op voorraad bij de leverancier, dus ik heb er een erg hard hoofd in.
Wat ik niet snap, de persoon die de prijzen inklopt, moet echt geen flauw benul hebben waar die mee bezig is.
Het was op voorraad bij de leverancier, dus ik heb er een erg hard hoofd in.
Wat ik niet snap, de persoon die de prijzen inklopt, moet echt geen flauw benul hebben waar die mee bezig is.
Iemand nog ideen?Dromer schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 10:49:
Ik heb vandaag mijn 2 Intels 80GB SSD's binnen gekregen.
Neem een wat grotere block-size. Bench even welke het beste werkt.
Zit wel te kijken om mijn OS plus apps én temp op SSD's in raid0 te zetten. Maar hoe goed zijn SSD's bestand tegen PAR2?
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Zijn er op het gebied van SSD's op dit moment eigenlijk "best-buys"? Of zit er kwalitatief weinig verschil tussen verschillende SSD's, ik heb gelezen dat eigenlijk enkel de controllers uit maken. Dat de een beter is voor grote bestanden en de andere voor kleine bestanden, maar waar ligt de grens tussen die twee?
Ik vind de OCZ Vertex 2 en de Crusial C300 toch wel een SSD's die in aanmerking komen voor best-buyIcyzer schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 01:51:
Zijn er op het gebied van SSD's op dit moment eigenlijk "best-buys"? Of zit er kwalitatief weinig verschil tussen verschillende SSD's, ik heb gelezen dat eigenlijk enkel de controllers uit maken. Dat de een beter is voor grote bestanden en de andere voor kleine bestanden, maar waar ligt de grens tussen die twee?
[ Voor 6% gewijzigd door matel op 23-07-2010 08:22 ]
De Crucial C300 is hier minder dan 140 euro. De Vertex 2 vind ik met 160 euro te duur voor het predikaat "Best buy".
Anyone?Twisted schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 15:00:
Ik ben opzoek naar een SSD voor mijn HTPC. Throughput is voor mijn niet zo belangrijk, access time wel.
SATA 150
du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'
Ik heb nu 3x30gb vertex in raid0 en wil eigenlijk wat meer ruimte, ik zit er aan te denken om die te vervangen door bv 2x100gb vertex2.
Iemand enig idee of ik verschil zal merken mbt IOPS.
p.s. het is mijn OS/Game schijf.
Iemand enig idee of ik verschil zal merken mbt IOPS.
p.s. het is mijn OS/Game schijf.
De verschillen ga je volgens mij in een HTPC niet merken.
Deze is ook prima: pricewatch: Kingston SSDNow V Series SATA2 2.5" Drive 64GB
Dankje welmatel schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 08:22:
[...]
Ik vind de OCZ Vertex 2 en de Crusial C300 toch wel een SSD's die in aanmerking komen voor best-buy
Jippie, nog meer stof om te leren voor een aanschafNiet alleen de controllers maken uit, zelfs verschil in firmware kan uitmaken.
Hoe is trouwens het batterij gebruik van een SSD tegenover de gemiddelde 5400 rpm schijf?
Want ik ben van plan dus een SSD te kopen voor in mijn nieuwe laptop (die ook nog aangeschaft moet worden, duur maandje
OCZ Solid State Drive Vertex 96GB
http://www.mycom.nl/Produ...96GB%2025inch/286299.aspx
Als Macbook schijf en misschien ook als opstart schijf voor mijn desktop.
Is dit te doen voor 200 euro? Kopen?
[ Voor 57% gewijzigd door Artuzzo op 23-07-2010 12:18 ]
Nee niet aan beginnen. Geen beste controller.
@Icyzer, stroom verbruik is eenvoudig op te zoeken in reviews. Zie techreport en anandtech.
@Icyzer, stroom verbruik is eenvoudig op te zoeken in reviews. Zie techreport en anandtech.
[ Voor 51% gewijzigd door Philflow op 23-07-2010 12:22 ]
Onzin, er is niks mis met de Indilinx controller van de vertex, altijd nog stukken beter dan de Jmicron's die uitgebracht zijn.Philflow schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 12:19:
Nee niet aan beginnen. Geen beste controller.
Toegegeven, de Intel en Sandforce controllers zijn aanbevolen mbt IOPS's en Trim/Garbage Collection..
Maar om nu te zeggen dat de controller van de vertex geen beste is dat klopt gewoonweg niet.
Mmm oke 50/50 dus...ik wacht nog heel even voordat ik hem koop. Maar ik keek alleen naar het merk. en ocz vertex lijkt mij niet slecht en naar de grote + prijs, waar bijna 100 gb voor 200 euro, voor een ding die je meteen in de winkel kan gaan halen leek mij niet verkeerd... Maar ik snap nix van controllers en weet zelf niets van wat moet gebeuren om dat ding te laten draaien...als je meer dan een sata kabel erin moet pluggen en het os erop zetten moet, dat weet ik zelf ook niet.
Ik zou de Onyx nemen, aangezien je Sata 150 hebt .
De Crucial moet je alleen nemen als je ook Sata 300 of 600 hebt, anders haal je zijn sterkste punt niet, de hoge read speeds.
Inderdaad, ik las het gewoon verkeerd. OCZ Solid las ik.Occy74 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 12:46:
[...]
Onzin, er is niks mis met de Indilinx controller van de vertex, altijd nog stukken beter dan de Jmicron's die uitgebracht zijn.
Toegegeven, de Intel en Sandforce controllers zijn aanbevolen mbt IOPS's en Trim/Garbage Collection..
Maar om nu te zeggen dat de controller van de vertex geen beste is dat klopt gewoonweg niet.
Vertex is een prima drive. Hoewel wel iets overpriced nu je een 64gb c300 al voor 140 in huis hebt.
Ook op een sata II controller is een c300 veel sneller.Fanatic_FS schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 13:22:
[...]
De Crucial moet je alleen nemen als je ook Sata 300 of 600 hebt, anders haal je zijn sterkste punt niet, de hoge read speeds.
Veel snellere random reads en writes. Sata II is daar echt geen bottleneck voor. De vraag is echter of je er iets aan hebt in een htpc.
Ik heb deze vertex in mijn thuis-pc zitten, de laatste pc/laptop die ik ge-upgrade heb met een SSD. Draait als een zonnetjeArtuzzo schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 12:07:
OCZ Solid State Drive Vertex 96GB
Hi en thnx! Ja..dat was idd ook mijn idee. Ik ben met je eens!dragon2 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 14:28:
[...]
Ik heb deze vertex in mijn thuis-pc zitten, de laatste pc/laptop die ik ge-upgrade heb met een SSD. Draait als een zonnetje96 GB is voor mij ook genoeg. In mijn werk-pc zit een 50GB OCZ LE, supersnel maar 50GB is wel zo vol als je geen erg in hebt waar Adobe z'n scratchfiles heenschrijft enzo. Veel games kun je daar ook niet op kwijt. 96gb is net een mooi (betaalbaar) maatje
Is het lastig om dit aan te sluiten?
thnx
Het lijkt er toch op dat ik een 120GB Agility 2 voor 175 euro ga ontvangen
Er was vandaag een koerier van DHL aan de deur maar ik was niet thuis. Volgens mij is het de SSD. Dus degene die zei dat er echt een paar geleverd gingen worden: je had waarschijnlijk gelijk.
Er was vandaag een koerier van DHL aan de deur maar ik was niet thuis. Volgens mij is het de SSD. Dus degene die zei dat er echt een paar geleverd gingen worden: je had waarschijnlijk gelijk.
[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 23-07-2010 15:20 ]
Dit staat bij mijn order van Databyte:
1 SSD OCZ 120GB SATA2 AGILITY 2 SERIES EXTENDED € 152.16 € 152.16 € 181.07 Uitgeleverd
Dus ook voor mij ziet het er goed uit.
1 SSD OCZ 120GB SATA2 AGILITY 2 SERIES EXTENDED € 152.16 € 152.16 € 181.07 Uitgeleverd
Nee, zelfde als een gewone HDD in een laptop/pc prikken. Macs heb ik geen verstand van. Voor een desktop pc heb je nog wel een bracket nodig (kost 5 euries of meteen bij mycom de ocz bracket meebestellen).
Ja dat zeg ik toch? op een Sata 300 of 600, maar op een Sata 150 haal je dezelfde reads als die Onyx aangezien ze beide de limiet van Sata 150 trekkenPhilflow schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 14:12:
[...]
Ook op een sata II controller is een c300 veel sneller.
Veel snellere random reads en writes. Sata II is daar echt geen bottleneck voor. De vraag is echter of je er iets aan hebt in een htpc.
De belangrijkste prestatie winst met SSDs zit hem in de random reads, niet in de sequentiele snelheden.Fanatic_FS schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 16:09:
[...]
Ja dat zeg ik toch? op een Sata 300 of 600, maar op een Sata 150 haal je dezelfde reads als die Onyx aangezien ze beide de limiet van Sata 150 trekken
De random reads komen bij lange na niet in de buurt van de SATA I limiet. Dus zelfs op een SATA I controller is de C300 sneller.
Edit: op een SATA II (en III) controller worden de verschillen in prestaties wel groter.
[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 23-07-2010 16:26 ]
Mazzelpik.Sinned123 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 15:48:
Dit staat bij mijn order van Databyte:
Achja, mij hoor je ook niet klagen met 70 euro voor een 30GB OCZ Vertex,
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Zou eerst eens uitzoeken of trim wel werkt (kan je intel rapid driver gebruiken of ms ahci driver). Zo niet dan valt de Onyx af. De crucial heeft schijnbaar, met de laatste firmware, wel een goede garbade collector.
Techreport heeft een nieuwe review gepubliceerd: de 120GB Corsair Force. Resultaten zijn nogal teleurstellend imo.
Edit: voor mij nieuw maar was er blijkbaar al sinds een maandje.
Edit: voor mij nieuw maar was er blijkbaar al sinds een maandje.
Unfortunately, the direct competition is stiff, even within Corsair's own stable. The Indilinx-based Nova V128 has nearly an identical cost per gigabyte, but faster used-state copy speeds, higher multitasking throughput, more consistent write speeds, and even better performance in our handful of application tests. For a desktop OS and applications drive, I'd choose the Nova over the Force.
[ Voor 63% gewijzigd door Philflow op 23-07-2010 20:13 ]
Imho dezelfde firmware als OCZ heeft gekregen (minder overprovisioning, maar genoeg voor gebruikers die trim ondersteunen). Dus waarschijnlijk net zo goed als vertex2/agility2 60/120GB e.d.
En de Nova?.. Bestaat al een tijdje hoor
Gewoon een indilinx barefoot controller met intel geheugen ipv samsung (welke de X versies hebben).
En de Nova?.. Bestaat al een tijdje hoor
Ik weet niet of je dat nou aan mij aan het uitleggen bent maar het was me al een tijdje duidelijk wat een Nova was en dat ie al lang uit is was ook al bekend.
Voor het geval je niet begreep waarom ik het hier postte: de heren van Techreport de voorkeur geven de voorkeur aan een Nova 128 (Indilinx) boven een Force 120 (Sandforce 1200). Dat vond ik persoonlijk nogal schokkend.
Voor het geval je niet begreep waarom ik het hier postte: de heren van Techreport de voorkeur geven de voorkeur aan een Nova 128 (Indilinx) boven een Force 120 (Sandforce 1200). Dat vond ik persoonlijk nogal schokkend.
[ Voor 24% gewijzigd door Philflow op 23-07-2010 23:50 ]
Op het filmpje lijkt het op een seconde of 20 ipv 7.5.Philflow schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 08:07:
Ik heb de boot tijd van mijn Vertex LE terug gebracht naar 7.5 seconde (zonder services) 9.5 seconde met services. Filmpje.
Op Techreport kwam ik dit plaatje tegen. SSD prestaties. Helaas komen andere websites tot andere resultaten.
[afbeelding]
Ik begrijp de verwarring. Het uitzetten en BIOS post worden niet meegeteld door Boot Time Utility. Het gaat alleen om het opstarten, beginnend net na de BIOS post.Lisadr schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 09:16:
[...]
Op het filmpje lijkt het op een seconde of 20 ipv 7.5.
Na ongeveer 10 seconde begint de boot.
Na ongeveer 13 seconde begint Windows met laden. Helaas kun je dit niet zien omdat het boot logo disabled is.
Bureaublad is er na 21 seconde.
[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 24-07-2010 09:46 ]
Postbode is zojuist langsgewipt met een ocz agility2 120GB.
Dus ondanks niet direct op voorraad bij databyte, wel ontvangen voor de lage prijs van 181,07
Dus ondanks niet direct op voorraad bij databyte, wel ontvangen voor de lage prijs van 181,07
Zijn er mensen die bij andere shops besteld hebben en het al binnen hebben of de status verzenden hebben gekregen? Is is het alleen databyte?
* Azrael heeft vandaag 2 240GB OCZ Agility 2's ontvangen van Azerty
Volgens mij krijg ik er maandag 1 ( 120 GB) van allmicro. Maandag zal ik het weten.
Uiteraard, 600 euro voor een schijfje is me wat te prijzigKishi schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 12:29:
Was dat ook tegen de lagere prijs, Azrael?
Nu kan ik mooi m'n laptop en m'n desktop een flinke upgrade geven
Wordt nog wel wat knutselwerk om 'm in m'n 2008 MBP te krijgen!
Verwijderd
Vindt het indrukwekkend snel , wat ook leuk is om te proberen , je opstart map vol doen met progs .Philflow schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 09:44:
[...]
Ik begrijp de verwarring. Het uitzetten en BIOS post worden niet meegeteld door Boot Time Utility. Het gaat alleen om het opstarten, beginnend net na de BIOS post.
Na ongeveer 10 seconde begint de boot.
Na ongeveer 13 seconde begint Windows met laden. Helaas kun je dit niet zien omdat het boot logo disabled is.
Bureaublad is er na 21 seconde.
Dat laden van die progs en foto s gaat zo snel dat je het niet met hand kan doen
filmpje , zogoed als al me porgs in de opstartmap gedaan met wat fotos , het is gewoon een soort explosie van data , was eerst bang dat me pc het niet aan zou kunnen
http://www.dailymotion.co...ntel-postville-x25-m_tech
MazzelpikAzrael schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 12:23:
* Azrael heeft vandaag 2 240GB OCZ Agility 2's ontvangen van Azerty
Dus al 2 winkels die het hebben geleveerd! Dan zullen er meerdere winkels zijn. Had er gelijk 10 moeten bestellen. 2 voormezelf en 8 verkopen
Wat was de "actie" prijs van die 240 GB schijfjes dan?Azrael schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 12:52:
[...]
Uiteraard, 600 euro voor een schijfje is me wat te prijzig
Nu kan ik mooi m'n laptop en m'n desktop een flinke upgrade geven
Wordt nog wel wat knutselwerk om 'm in m'n 2008 MBP te krijgen!
Bij Azerty 333,27.
Het had nog goedkoper gekund trouwens, Allmicro heeft ze ook gewoon geleverd voor de actieprijs. Maar die shop kende ik niet, daarom bij Azerty gekocht.
Heb er ook 2 bij Databyte besteld trouwens, ben benieuwd of die ook geleverd worden
Het had nog goedkoper gekund trouwens, Allmicro heeft ze ook gewoon geleverd voor de actieprijs. Maar die shop kende ik niet, daarom bij Azerty gekocht.
Heb er ook 2 bij Databyte besteld trouwens, ben benieuwd of die ook geleverd worden
[ Voor 87% gewijzigd door Azrael op 24-07-2010 17:25 ]
Mazzel of op het juiste moment de juiste keuzes maken? Ik denk dat een hoop mensen de kans hebben gehad maar niet genomen hebben. Hij wel, dubbel en dwars. Props to him.
Wat ik wel raar vind.
Normaal wringen ze zich in allerlei bochten om maar niet te hoeven uitleveren en nu zonder enige slag of stoot.
Denk dat de webshops er geen verlies op draaien in ieder geval.
Normaal wringen ze zich in allerlei bochten om maar niet te hoeven uitleveren en nu zonder enige slag of stoot.
Ik heb een Corsair F120 besteld voor mijn MBP i7. Komt net iets beter uit de reviews dan de Vertex2 in reallife.
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Sinds gisteren mijn Crucial C300 64gig binnen en geinstalleerd met windows 7 op een ich9r

Lijkt me niet verkeerd

Lijkt me niet verkeerd
Vandaag toch maar overstag gegaan en bij mijn nieuwe moederbord/cpu gelijk een Intel Postville 80GB gekocht.
Het gaat mij er niet om dat ik het allersnelste heb, wel dat het sneller is dan mijn Raptor en ik wil graag iets dat stil en energiezuinig is. Dat is wel gelukt trouwens!
.
Het gaat mij er niet om dat ik het allersnelste heb, wel dat het sneller is dan mijn Raptor en ik wil graag iets dat stil en energiezuinig is. Dat is wel gelukt trouwens!
Sinds een paar dagen heeft mijn X25-V een vriendje erbij. Samen in raid 0 op een ich10r presteren ze dit:

Om het gebrek aan trim een beetje te compenseren heb ik lichtjes ondergepartitioneerd. In plaats van de maximale grootte van ongeveer 75GB heb ik 70GB effectief in gebruik genomen. Het maakt mij trouwens niet zoveel uit dat de prestaties op termijn een beetje degraderen. Ik heb de tweede X25-V er vooral bij geplaatst omdat ik iets meer vrije ruimte zou hebben, 37GB was me toch net iets te krap.

Om het gebrek aan trim een beetje te compenseren heb ik lichtjes ondergepartitioneerd. In plaats van de maximale grootte van ongeveer 75GB heb ik 70GB effectief in gebruik genomen. Het maakt mij trouwens niet zoveel uit dat de prestaties op termijn een beetje degraderen. Ik heb de tweede X25-V er vooral bij geplaatst omdat ik iets meer vrije ruimte zou hebben, 37GB was me toch net iets te krap.
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
Mazzel als ik het geluk dat ze geleverd zijn.Philflow schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 18:43:
[...]
Mazzel of op het juiste moment de juiste keuzes maken? Ik denk dat een hoop mensen de kans hebben gehad maar niet genomen hebben. Hij wel, dubbel en dwars. Props to him.
Zie een paar posts terug toen ik aangaf dat de 240GB versie voor rond 300 in de pricewatch staan
Je moet natuurlijk wel het geld hebben om tot actie te kunnen overgaan. Zelf heb ik 1x120GB besteld voor 185 euro en nog niet ontvangen. Had wel 6x120gb en 6x240gb willen bestellen. Je raakt ze zo kwijt voor 2 euro per gb = duizend euro winst
Inderdaad! aangezien het bij meerdere webshops was en bij meerdere versie van de OCZ Agility 2, denk ik dat het om een soort actie ging of een fout die niet ten kosten gaat van de winkels.Sinned123 schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 20:01:
Wat ik wel raar vind.
Die van mij is nog steeds niet binnen en heb het tegelijk met de rest besteld. Hoop toch echt dat ik het ontvang.
Heb ook een OCZ Agility 2 120GB besteld en reeds ontvangen van Allmicro voor E185,-.
22 juli besteld, 23 juli binnen. Alleen balen dat ik de 240GB versie niet had gezien, anders had ik die ook besteld.
De schijf is ter vervanging voor de standdard HDD van mijn MacBook 2,1 (late 2007).
Draait als een zonnetje.
22 juli besteld, 23 juli binnen. Alleen balen dat ik de 240GB versie niet had gezien, anders had ik die ook besteld.
De schijf is ter vervanging voor de standdard HDD van mijn MacBook 2,1 (late 2007).
Draait als een zonnetje.
Ik dacht dat onderpartitioneren bij SLC drives niet nodig was, of heb ik dat compleet verkeerd?
Sinned, the Agility 2 is MLC. Onderpartitioneren is niet nodig.
Van dat onderpartitioneren was een reply op Wouter S.
Ik dacht juist dat het bij een SLC niet nodig was.
Wellicht heb ik ze omgedraaid dan.
Ik dacht juist dat het bij een SLC niet nodig was.
Wellicht heb ik ze omgedraaid dan.
Ik zit eraan te denken om mijn oudere pc ( s939 x2 2.6; 2 gig ddr400) een upgrade te geven met een SSD waarop het OS en de games komen te staan. Loop ik dan nog tegen driver problemen oid aan? Ik heb een DFI lanparty Ultra-d NF4. Ik zit momenteel te denken aan de OCZ Solid State Drive Vertex 2 60GB
Verder wil ik dan gelijk overstappen op windows 7. Neemt de ultimate versie nog veel meer ruimte in beslag dan de professional versie of is dit vrijwel gelijk?
Verder wil ik dan gelijk overstappen op windows 7. Neemt de ultimate versie nog veel meer ruimte in beslag dan de professional versie of is dit vrijwel gelijk?
De verschillende edities zullen kwa ruimte niet veel verschillen. Het type OS zal veel meer verschil uitmaken; 32bit of 64bit. Op mijn laptop was de 32bit installatie ongeveer 7~8GB, en de 64bit installatie ongeveer 12~14GB
Niet iedereen heeft die mazzel
bij 4lauch voor ong 330 euro besteld en de volgende reactie:
Het door u bestelde artikel OCZ Solid State Disk 2.5", 240GB SATA, Agility 2 is end of life verklaard vanuit de leverancier.
Dit wil zeggen dat het artikel niet langer gefabriceerd zal worden of voor een langere tijd niet meer beschikbaar zal zijn, om deze reden kunnen wij het artikel helaas niet meer leveren.
Dan maar de force120 besteld, 30 euro minder en 120GB minder.
Het door u bestelde artikel OCZ Solid State Disk 2.5", 240GB SATA, Agility 2 is end of life verklaard vanuit de leverancier.
Dit wil zeggen dat het artikel niet langer gefabriceerd zal worden of voor een langere tijd niet meer beschikbaar zal zijn, om deze reden kunnen wij het artikel helaas niet meer leveren.
Dan maar de force120 besteld, 30 euro minder en 120GB minder.
* Matis eerste post in een SSD-topic, dus ben aardig 
Na een jaar heb ik toch besloten om een SSD aan te gaan schaffen, voornamelijk omdat ik op de zaak de verbluffende resultaten heb gezien van de SSD's
We hebben op de zaak een groot aantal SSD's getest en daaruit kwam de Postville X25-M van Intel het beste uit de bus.
Dus ik denk ook dat ik de Postville X25-M (80GB) ga aanschaffen als C-partitie voor mijn Win7x64 machine. Ik heb echter nog een vraagje;
Klopt het dat alleen bij de Retail-versies van de X25-M een inbouwbracket (2,5" --> 3,5") wordt meegeleverd?
Na een jaar heb ik toch besloten om een SSD aan te gaan schaffen, voornamelijk omdat ik op de zaak de verbluffende resultaten heb gezien van de SSD's
We hebben op de zaak een groot aantal SSD's getest en daaruit kwam de Postville X25-M van Intel het beste uit de bus.
Dus ik denk ook dat ik de Postville X25-M (80GB) ga aanschaffen als C-partitie voor mijn Win7x64 machine. Ik heb echter nog een vraagje;
Klopt het dat alleen bij de Retail-versies van de X25-M een inbouwbracket (2,5" --> 3,5") wordt meegeleverd?
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Als je wilt heb ik nog 2 verloopbrackets ligen, dus als je wilt.
Ja, die krijg je alleen bij de retail versie. Ik heb de mijne gewoon los op de bodem van m'n kast liggen. It works!
Maar dat ziet er toch niet netjes uit.
Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Naast het feit dat ik een plexieglas-raam heb in mijn kast, geeft het me ook geen fijn gevoel als de disk los in mijn kast ligt. Daarnaast zeul ik mijn PC ook met zekere regelmaat naar diverse meetings/LAN-partijtjes en dan wil ik toch dat de schijf vast zit
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Mijn SSD zit vastgeschroefd op de bodem met 2 schroeven (aangezien er maar 2 gaten op de bodem zaten waar 'ie overheen paste
), aangezien 'ie toch niet beweegt maakt dat verder ook niet uit
The devil is in the details.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om de vragen en dicussies over welke SSD aan te schaffen uit dit topic te houden, zodat hier nieuws en technieken besproken kunnen worden is het volgende topic aangemaakt: [BBG aanschaf] SSD
Om de vragen en dicussies over welke SSD aan te schaffen uit dit topic te houden, zodat hier nieuws en technieken besproken kunnen worden is het volgende topic aangemaakt: [BBG aanschaf] SSD