Het grote SSD topic ~ Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 78 Laatste
Acties:
  • 613.492 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 16:43:
Hallo allemaal.
Ik zoek een nieuwe pc en heb wat gevonden dankzij een paar mensen hier op Tweakers. Ben van plan om dat wenslijstje te gaan kopen.

Ik werk nogal veel met grafische software (Photoshop, Illustrator, 3D software). Ik wilde graag meerdere schijven in mijn nieuwe PC dus ik dacht misschien is een SSD als derde wel nice. Alleen weet ik niet zoveel van opslagmedia.

Is een SSD schijf handig voor cache van software en voor de page file van Windows?

Alvast bedankt.
als geld geen probleem is.. doen >:)
verder een beetje vreemde stelling natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 16:43:
Hallo allemaal.
Ik zoek een nieuwe pc en heb wat gevonden dankzij een paar mensen hier op Tweakers. Ben van plan om dat wenslijstje te gaan kopen.

Ik werk nogal veel met grafische software (Photoshop, Illustrator, 3D software). Ik wilde graag meerdere schijven in mijn nieuwe PC dus ik dacht misschien is een SSD als derde wel nice. Alleen weet ik niet zoveel van opslagmedia.

Is een SSD schijf handig voor cache van software en voor de page file van Windows?

Alvast bedankt.
Algemene wijsheid is dat SSD vooral handig is voor Windows en apps opstarten. Gebruiken als "scratch" schijf voor bewerking lijkt me ook niet slecht; voor de page file zou ik het niet specifiek doen (de page file heeft niet zoveel invloed op je dagelijks snelheidsgevoel als je genoeg RAM hebt).

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3wielerdealer
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-01 12:22
Lekker verwarrend, denk niet dat er veel performance verschil tussen zal zitten.
Als dat er al tussen zit.. :P

Als ik in de pricewacht check is het ook beide 250mb/s read en 70mb/s write.

[ Voor 10% gewijzigd door 3wielerdealer op 01-07-2010 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Nadat OCZ firmware update 1.6 uitbracht voor zijn Indilinx gebaseerde SSD's, komt de update ook uit voor andere fabrikanten zoals Super Talent.
Versie 2030 (vorige 1916)
Release notes:
http://www.supertalent.co...e_Release_Notes_v2030.pdf

Release Date: 6/24/10
Serial Numbers: xxxxxxx‐xJBx/xJCx/xJDx/xJDx‐xxxxxxx
Change Log:
‐ Feature Add: User data scrambling capability was added. Original 1916 release did not have it.
Later, it was applied as hot fix to 1916 firmware.
‐ Feature Add: Vendor command (0xFE) was added to support LBA to NAND bank mapping
capability.
‐ Bug Fix: End user updater failure problem was fixed.
‐ Bug Fix: More read fail scenarios were added to firmware bad block management.
‐ Bug Fix: ATA Security bug fixes. Following improvements were made.
• Ignoring user password at SEC1
• IDENTIFY will reflect current ATA security status more correctly.
• Changed master password revision code to FFFE
‐ Bug Fix: SMART self test progress status nibble value was wrong when completed. It should
remain at 0, not going back to 9.
‐ Bug Fix: In some rare situation, SSD power cycling may not be accompanied with IDENTIFY. In
such case, SMART power cycle count was not increased.
‐ Bug Fix: The status for SMART Enable/Disable and SMART attribute autosave were changed by
power cycling. It should retain the last change status permanently.
‐ Other: For SATA Gen 1 setting, Gen 2 support bit is better to be cleared.
‐ Other: For sleep/standby command, idle time garbage collection is better to be not started.
‐ Other: When DIPM is disabled by FW build option, IDENTIFY word 78 bit 3 is better to be
cleared.
‐ Other: Changed word 60 bit 14 to 0, meaning trim is not deterministic for smaller size than
16KB trim request.
‐ Other: Update Maximum PE cycles value as following. Samsung 5x nm NAND : 10k ‐> 5k,
Samsung 4x nm NAND : 10k ‐> 3k, Intel/Micron 3x nm NAND : 10k ‐> 5k, Hynix 41nm : 10k ‐>
5k, Hynix 32nm : 5k ‐> 3k

EDIT
Nog even een trend die ik merk. OCZ SSD's dalen in prijs de Intels stijgen.

Xbitlabs heeft 10 OCZ SSD's met elkaar vergeleken, nl:

o OCZ Agility, 60 GB
o OCZ Agility, 120 GB
o OCZ Colossus Lite, 120 GB
o OCZ Onyx, 32 GB
o OCZ Solid 2, 30 GB
o OCZ Solid 2, 60 GB
o OCZ Solid 2, 120 GB
o OCZ Vertex, 60 GB
o OCZ Vertex 2, 120 GB
o OCZ Vertex Turbo, 30 GB

http://www.xbitlabs.com/a...lay/ocz-ssd-roundup2.html

[ Voor 8% gewijzigd door abusimbal op 02-07-2010 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:59

charrel

Cortisol4life..

Zijn dit een beetje knappe waardes voor een ocz agility 120 gig?:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~charrel/as-ssd-bench%20OCZ-AGILITY%2030-6-2010%2011-32-59.png

Trim commando werkt goed, rest staat uit. Heb wel het idee omdat windows op de schijf staat sommige testen een beetje raar beeld geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Nou na ongeveer 3/4 jaar gebruik is mijn SSD plotseling overleden, althans daar heeft het alle schijn van.

Het is een X-25M 80gb Postville (welk nr exact weet ik ff niet, hij is al weg voor RMA) en hij deed dienst als boot schijf. Ik heb m altijd gewoon als schijf gebruikt en nooit intensieve benchmarks en weet ik wat gedaan.

Ik wilde zoals altijd 's ochtends de pc opstarten en gaf hij direct bij het opstarten vd bios aan "BOOT DISK FAILURE, INSERT SYSTEM DISK... "

Er stond Windows 7 op overigens. Dus ik heb eerst gewoon gekeken of systemherstel mogelijk is enz.
Bleek niet mogelijk.

Gelukkig sla ik bijna geen data op op de SSD, hooguit enkele meest recente downloads ofzo.
Maar ik heb de SSD vervolgens uit de PC gehaald en in een eSATA Docking station gestopt en aan een andere pc gehangen. De schijf komt helemaal niet meer op in Windows. Pas als ik bij schijfbeheer ga kijken zie ik dat er de schijf aanwezig is, echter is deze niet gepartitioneerd en geeft een grootte aan van 7gb.

Ook met de Intel SSD toolkit valt niks te doen, die geeft simpelweg aan dat er een partitie aanwezig moet zijn om iets te kunnen doen.

Ik heb gewoon garantie op de SSD dus ik heb niet verder gerommeld en heb m direct voor RMA gestuurd.
Ook al valt ie wellicht nog te repareren met een firmware flash ofzo, dat heb ik niet gedaan want hij is voorzien van de meest recente firmware en bovendien dit hoort ie niet zo spontaan te doen en dus is ie retour.

Ik ben benieuwd wat er uit gaat komen. Ik dacht ik deel in ieder geval even de ervaringen, wellicht zijn er meer mensen met dit soort problemen.

[ Voor 3% gewijzigd door ElayZ op 02-07-2010 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

charrel schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 10:34:
Zijn dit een beetje knappe waardes voor een ocz agility 120 gig?:
[afbeelding]

Trim commando werkt goed, rest staat uit. Heb wel het idee omdat windows op de schijf staat sommige testen een beetje raar beeld geven.
dit is zijn kleine zusje 8) (maar zit nog te prutsen met drivers ect.)

Afbeeldingslocatie: http://img85.imageshack.us/img85/1069/capture722010113927am.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Hoelang duurt het trimmen van de 80gb Postville?
Vd week eindelijk mijn bord terug van RMA. Besloten om de 2 Postvilles maar een keer uit de raid te halen en te trimmen. Viel me op dat het slechts paar seconden duurde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:45
Als trim ondersteund wordt, is ie inderdaad zo klaar :) Ander moet ie de ssd volpompen met 1tjes (wat even duurt) en de garbage collector aanroepen. Of iets in die trend: blijft gokken zonder info van Intel.
ElayZ schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 11:30:
..
Pas als ik bij schijfbeheer ga kijken zie ik dat er de schijf aanwezig is, echter is deze niet gepartitioneerd en geeft een grootte aan van 7gb.
..
Ik ben benieuwd wat er uit gaat komen. Ik dacht ik deel in ieder geval even de ervaringen, wellicht zijn er meer mensen met dit soort problemen.
Ben ook wel benieuwd. Dergelijke problemen zijn eerder gemeld (ook van andere merken) en de algemene aanname is dat er dan een flashchip (of meerdere) kapot is.
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 11:43:
dit is zijn kleine zusje 8) (maar zit nog te prutsen met drivers ect.)
Andere controller, dus totaal niet te vergelijken.

[ Voor 13% gewijzigd door _H_G_ op 02-07-2010 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3wielerdealer schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 22:14:
[...]

Lekker verwarrend, denk niet dat er veel performance verschil tussen zal zitten.
Als dat er al tussen zit.. :P

Als ik in de pricewacht check is het ook beide 250mb/s read en 70mb/s write.
Mijn intel is ook met een H , pack date is 03/24/10 :)

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/05/21/1274459180-550.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:30

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

word TRIM al in raid ondersteund? of komt dat ook niet?

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
ElayZ schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 11:30:
Nou na ongeveer 3/4 jaar gebruik is mijn SSD plotseling overleden, althans daar heeft het alle schijn van.

Ook met de Intel SSD toolkit valt niks te doen, die geeft simpelweg aan dat er een partitie aanwezig moet zijn om iets te kunnen doen.
Heb je toen ook niets verdachts kunnen zien in de SMART gegevens? (uitgelezen met bv. SSD Toolkit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:22
Ik heb zoiets een nieuwe laptop gekocht, asus ul30a (pricewatch: Asus UL30A-QX048X)

Ik ga de laptop vooral voor office en surfen gebruiken. De 500 Gb harde schijf die erin zit, krijg ik sowieso niet vol. Ik vraag me echter af of het zinvol is om een 80-128 Gb grote SSD erin te stoppen en de 500 Gb harde schijf als externe HDD in te gaan zetten. Het kost me om en nabij de 250 euro en dat vind ik een boel geld. Ga ik ook daadwerkelijk hier iets van terug zien in de performance/accuduur volgens jullie?

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

@ Yofresh, qua performance ga je het zeker merken. Applicaties starten grofweg 4x zo snel. Windows boot in 12 seconde met mijn Intel X25-v.

Voor de accuduur ligt het eraan welke je neemt. Crucial en Intel zijn niet super zuinig, andere weer wel.
Tip: Crucial C300 64GB is 149,- (incl. verzenden) op crucial.com en sneller dan de Intel 80GB.

64GB is meer dan genoeg voor Windows + apps imo.

[ Voor 13% gewijzigd door Philflow op 03-07-2010 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Philflow schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 21:40:
...
Voor de accuduur ligt het eraan welke je neemt. Crucial en Intel zijn niet super zuinig, andere weer wel.
Tip: Crucial C300 64GB is 149,- (incl. verzenden) op crucial.com en sneller dan de Intel 80GB.
.....
Goeie tip!

en het is 149,99 dollar. Bijna 120 euro dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Reepje schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 22:33:
[...]

Goeie tip!

en het is 149,99 dollar. Bijna 120 euro dus :)
Ik weet niet of ze hem ook van US gaan opsturen (denk het niet). Als je op het EU vlaggetje klikt is de prijs 143 eur incl. verzenden. http://www.crucial.com/eu...IMODULE=CTFDDAC064MAG-1G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
Philflow schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 21:40:
@ Yofresh, qua performance ga je het zeker merken. Applicaties starten grofweg 4x zo snel. Windows boot in 12 seconde met mijn Intel X25-v.

64GB is meer dan genoeg voor Windows + apps imo.
Goede tip :) Die read-speed van 355 mb/s klinkt wel erg hoog. Is 70 mb/s write niet wat langzaam als je naar andere opties kijkt? En wat is in mijn situatie het meeste van belang, de read of de write?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

75MB/sec is meer dan genoeg voor schrijven. Een Intel X25-M heeft 70MB/sec, ook genoeg.

Mijn X25-v heeft maar 35MB/sec toch heb ik er nooit last van gehad, zelfs installeren lijkt vlot te gaan. Random writes zijn IMO belangrijker dan sequentiele writes.

Techreport en Hardwareheaven hebben reviews van de Crucial C300 (weliswaar niet van de 64GB).

[ Voor 22% gewijzigd door Philflow op 03-07-2010 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:20
Wat is een goede, en goedkope SSD oplossing voor m'n HTPC ? Ik hoef maar weinig opslag capaciteit te hebben, heb er namelijk wel een 500GB WD in zitten voor TV opnames, en ik stream het meeste vanaf m'n Atom server.

Ik wil gewoon supersnel kunnen booten, en dat voor <100 euro

Heb een 40GB Intel in m'n ThinkPad T61 zitten en dat bevalt prima, maar die vind ik een beetje duur om in m'n HTPC te gebruiken.

[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 03-07-2010 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
Philflow schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 22:53:
75MB/sec is meer dan genoeg voor schrijven. Een Intel X25-M heeft 70MB/sec, ook genoeg.

Mijn X25-v heeft maar 35MB/sec toch heb ik er nooit last van gehad, zelfs installeren lijkt vlot te gaan. Random writes zijn IMO belangrijker dan sequentiele writes.

Techreport en Hardwareheaven hebben reviews van de Crucial C300 (weliswaar niet van de 64GB).
Dus het gaat vooral om de hoge write-snelheden die deze crucial heeft? Ik zie namelijk ook deze die me interessant lijkt pricewatch: OCZ Vertex SATA II 2.5" SSD 96GB. 96Gb met 230 mb/s read, 175 write voor ongeveer 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Lees de reviews op Techreport en Hardwareheaven. Mijn conclusie is dat ik de C300 wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Arfman

Drome!

Het lijkt er inderdaad op dat de Crucial C300 een goed, zo niet beter, alternatief is voor de 40GB Postville's en, als je de extra ruimte niet nodig hebt, de 80GB Postville's (die overigens nog steeds tot alle tevredenheid dienst doet in mijn systeem). Goeie ontwikkelingen dus!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.hexus.net/content/item.php?item=25308&page=1

Een review van de Crucial C300 64GB ipv de grotere broertjes.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2010 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Interessante review. Zeer opvallend dat de Intel G2 160GB in de praktijk testen niet onderdoet voor Sandforce en Marvell, in deze review tenminste. Dat is in andere reviews behoorlijk anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
Er zijn steeds meer SSD's van rond de 2 euro per GB.

Waarom maken ze niet kleinere SSD's voor rond de bedragen voor netbooks en notebooks?

32GB voor 70 euro
48GB voor 100 euro

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:41

DukeBox

loves wheat smoothies

Lijkt me niet zo practisch. 32GB zit zo vol en denk ook dat fabrikanten terughoudend zijn door de levensduur van een kleine flash disk.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:36
Kijk eens op de pricewatch staan er zat voor onder de 100 euro:
http://tweakers.net/price...lzrWusvBqOjp2utRW-OQSnlDw
2 euro per gb heeft ook te maken met de grote van de schijf, de kleintjes zijn relatief duur ivt de 200gb+ modellen

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is trouwens misschien nog eens tijd voor de eerste post te updaten of misschien nog beter, een nieuwe SSD-topic aan te maken. Zo staat er in de eerste topic nog altijd niets over sandforce-ssd's.

Het gaat dan ook zo snel natuurlijk he. Bij de komst van 22nm (of was het 25nm?) geheugen zal er weer een update nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
Misschien een stomme vraag maar m`n huidige laptopschijf is volgens HDtune een Hitachi travelstar met 3 GB/s interface. De crucial c300 maakt gebruikt van een 6 Gb/s interface. Gaat dit problemen of snelheidsverlies opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zal een maximum leessnelheid van 265MBps behalen ipv 355Mbps.
nieuws: Crucial brengt 64GB-versie van RealSSD C300 uit

Voor de rest zal het geen problemen opleveren.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2010 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie

mr.loepie

ik heb net nieuwe drivers voor ssd raid erop gezet met de daarbij hoorende drivers, hoe kan ik nu zien of de trim functie ook daadwerkelijk acties is?

deze drivers dus
http://downloadcenter.int...&ProductID=&DwnldID=15251

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 13:12:
Je zal een maximum leessnelheid van 265MBps behalen ipv 355Mbps.
nieuws: Crucial brengt 64GB-versie van RealSSD C300 uit

Voor de rest zal het geen problemen opleveren.
Idd, en aangezien de Crucial 30 euro goedkoper is dan de Vertex 2 is het eigenlijk een nobrainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Laatst online: 19:49
mr.loepie schreef op zondag 04 juli 2010 @ 14:05:
ik heb net nieuwe drivers voor ssd raid erop gezet met de daarbij hoorende drivers, hoe kan ik nu zien of de trim functie ook daadwerkelijk acties is?
De Intel driver TRIMt alleen naar schijven die niet in RAID staan, ook al de controller op RAID ingesteld staan.
Maar dus niet naar een raid array.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie

mr.loepie

als ik toch deze site lees moet het ook in raid mogelijk zijn .
http://www.bit-tech.net/n...-releases-trim-for-raid/1

There are caveats to the driver, of course: your operating system needs in-built TRIM support, and all drives in the array must be TRIM-compatible. You're also out of luck if you're running RAID 5, for some reason – although the home-use scenarios of RAID 0 or RAID 1 are well covered

[ Voor 50% gewijzigd door mr.loepie op 04-07-2010 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vorda
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-08 08:55
mr.loepie schreef op zondag 04 juli 2010 @ 14:44:
als ik toch deze site lees moet het ook in raid mogelijk zijn .
http://www.bit-tech.net/n...-releases-trim-for-raid/1

There are caveats to the driver, of course: your operating system needs in-built TRIM support, and all drives in the array must be TRIM-compatible. You're also out of luck if you're running RAID 5, for some reason – although the home-use scenarios of RAID 0 or RAID 1 are well covered
Het artikel zit er naast, zoals ergens in de eerste tien replies ook aangegeven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik heb in mijn mediacenter een 40gb SSD zitten om W7 te booten, draait goed en er is nu 24GB in gebruik op dat systeem. Ik wil nu voor mijn nieuw te bouwen desktop ook een SSD gebruiken als boot disk, maar er is me aanbevolen om >40GB te gaan.

Nu zit ik eigenlijk met 2 vragen;

a) heb ik inderdaad meer dan 40GB nodig, is dit te krap?
b) wat is de meest betrouwbare 64GB disk op dit moment die TRIM ondersteunt en geen Jmicron chip gebruikt? Max kosten +- 160 EUR, heb al gezocht in de pricewatch, maar de resultaten zeggen mij helemaal niets (zit oa Kingston SSDNow V 64GB, OCZ Vertex 60GB en de Crucial M225 bij, maar heb echt geen idee wat nu de beste is).

Bedankt voor jullie adviezen en hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crucial RealSSD C300 64GB, bestellen op Crucial's website voor 143 euro, incl gratis verzending. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Tempting :) Denk er ff over na maar ik denk dat ik hem ga bestellen vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
  • Laatst online: 12-08 13:10
Heren,
ik heb een 8gb SSD van iamend gekregen, nu is deze te klein om mijn OS errop te instalieren.iemand een idee hoe ik deze het beste kan gebruiken voor wat prestatie winst?

ik heb ee:
E6600@ 3ghz
6Gb intern
9600GT
en draai op win 7 64 Bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel gebruikte programma's op installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 15:33:
Veel gebruikte programma's op installeren?
ik dacht meer aan een algemeene " Boost"
misschien handig voor de internet tempfile, als men veel youtube clipjes kijkt? dan wordt de hdd minder belast als met 15 clipjes te gelijk laadt? of iemand beter idee?

[ Voor 30% gewijzigd door soheilmd op 05-07-2010 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
ik zoek ideen om de SSD te gebruiken voor wat performance winst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welja, zonder der iets op te installeren zal dat niet lukken...
Zet je meestgebruikte programma's daarop en dan heb je daarvoor een performance winst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 14:58:
Crucial RealSSD C300 64GB, bestellen op Crucial's website voor 143 euro, incl gratis verzending. :)
Zojuist besteld, can't wait. Ik laat nog weten hoe hij bevalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
soheilmd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 15:45:
ik zoek ideen om de SSD te gebruiken voor wat performance winst
Is het uberhaupt wat? Soms zijn die 8GB SSDs gewoon veredelde usb-sticks (en totaal niet te vergelijken met de SSDs waar we het hier over hebben). Sommige industriële machines hier hebben ook een "SSD", maar die wil je niet in je computer ;) takketraag.

[ Voor 14% gewijzigd door _H_G_ op 05-07-2010 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
soheilmd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 15:25:
Heren,
ik heb een 8gb SSD van iamend gekregen, nu is deze te klein om mijn OS errop te instalieren.iemand een idee hoe ik deze het beste kan gebruiken voor wat prestatie winst?

ik heb ee:
E6600@ 3ghz
6Gb intern
9600GT
en draai op win 7 64 Bit
Ubuntu erop installeren en daarmee werken. Althans, voor de filmpjes geen slechte keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 14:58:
Precies. Relatief goedkoop en zeer snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
_H_G_ schreef op maandag 05 juli 2010 @ 16:01:
[...]

Is het uberhaupt wat? Soms zijn die 8GB SSDs gewoon veredelde usb-sticks (en totaal niet te vergelijken met de SSDs waar we het hier over hebben). Sommige industriële machines hier hebben ook een "SSD", maar die wil je niet in je computer ;) takketraag.
is een goede :? ik zal even het type eerst googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Iemand al eerder die C300 bij Crucial besteld? Order blijft lang op hold en is nog niet eens processed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xaho
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-06 22:03
Even een vraagje tussendoor:
in hoeverre maakt de schrijf snelheid van een SSD uit in je systeem?

Als het wel degelijk interessant is ga ik namelijk voor een OCZ. (Vertex 2 of Agility 2)
Zo niet kan ik ook genoegen nemen met een Intel of Crucial lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Ligt er aan wat je er mee gaat doen. Maar over het algemeen (boot&OS) wil je veel iops en lage toegangstijd. Dan zijn al de genoemde keuzes prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
Lord_Dain schreef op maandag 05 juli 2010 @ 20:50:
Iemand al eerder die C300 bij Crucial besteld? Order blijft lang op hold en is nog niet eens processed..
Dunno, ik hoop wel dat je een Sata 6 controller hebt anders blijft de read haken op 255 =)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xaho
_H_G_ schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 00:17:
Ligt er aan wat je er mee gaat doen. Maar over het algemeen (boot&OS) wil je veel iops en lage toegangstijd. Dan zijn al de genoemde keuzes prima :)
Ben er van plan mijn OS (W7 Pro x64) erop te zetten met een game of wat voor zover mogelijk.

Hopelijk beïnvloed dat de kwaliteit van mijn keuze niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0sje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:55
Toch maar een Crucial C300 64GB genomen. Doordat je deze rechtstreeks bij Crucial kan bestellen vanuit de UK hoef ik geen BTW af te dragen. Voor 121,- inclusief verzenden heb je toch een leuke SSD dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En waarom zou je er geen BTW op moeten betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0sje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:55
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 12:46:
En waarom zou je er geen BTW op moeten betalen?
Omdat ik een BTW nummer heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:02
Ik heb nu heerlijk 2 corsair 32GB extreme schijven in RAID 0 hangen en deze halen tesamen makkelijk 400MB read en 180MB write met atto disk benchmark. Maar als ik probeer een bestand te kopieren gaat dit in het begin mooi met 400MB/sec maar daarna daalt dit snel naar 100MB. Wat veroorzaakt dit probleem? En is er nog handige software die ik kan installeren?

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/rro6yt.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-12-2023

Sak3d

Reise, Reise

PaulX schreef op donderdag 22 april 2010 @ 19:24:
hier een score van m'n Intel X25-M 80GB (50nm) @ ICH8M (driver v8.9.6.1002) <-- Notebook
Afbeeldingslocatie: http://i132.photobucket.com/albums/q28/PaulX1980/as-ssd-benchINTELSSD.png
:9
ik dacht, wellicht interessant om dat hier te posten.
Afbeeldingslocatie: http://img69.imageshack.us/img69/2484/asssdbenchintelssdsa2m0x.png

Dit is nog een G2 ook 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Sak3d op 06-07-2010 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Lekker man, gisteren de Crucial C300 besteld, krijg ik vandaag pas laat een vage mail over dat ze mijn shipping address niet kunnen verifyen, en nu willen ze ook een copy van mijn ID bewijs, rekening, en of company letterhead (ik heb niet eens als company maar als individu besteld). Ik snap dit echt niet, heb een CC transactie gedaan met Securesign, dat zou toch genoeg moeten zijn icm met mijn adres.

Nu het al dinsdag laat is, en de levertijd 1-3 en ik hem dit weekend binnen wilde, ga ik maar kijken naar een alternatief die ik gewoon in de winkel op kan halen. Vaag man ik heb bijna het idee dat ze me willen oplichten ofzo, is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Wel een andere SATA controller.

Edit: Hier de scores van mij:

Afbeeldingslocatie: http://spilleman.net/gathering/as-ssd.png

[ Voor 17% gewijzigd door MegaTronics op 06-07-2010 18:54 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d

Sak3d

Reise, Reise

Hoe kan die 4k-64 lees tijd zoveel verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Ik heb mijn C300 order gecancelled door het gekonkel over mijn identity, dan maar een andere SSD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Sak3d schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 18:57:
Hoe kan die 4k-64 lees tijd zoveel verschillen?
Hier hebben ze het over wel of niet NCQ kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:17
Lord_Dain schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 19:07:
Ik heb mijn C300 order gecancelled door het gekonkel over mijn identity, dan maar een andere SSD!
Azerty heeft ze ook gewoon hoor, voor hele nette prijzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
Afbeeldingslocatie: http://img535.imageshack.us/img535/7265/naamloosmj.png

De ATTO resultaten van eenonline benchmark v.d. Crucial C300 links.
De ATTO resultaten van mijn Crucial C300. Aangesloten via Sata 6 rechts.
Zoals jullie wellicht begrijpen, ben ik teleurgesteld. Heeft er iemand enig idee hoe dit kan?

Torrentus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Laatst online: 11-09 16:17
Rechts is niet een identieke test. Total lenght 256mb links en total lenght 2GB rechts.

Wat krijg je als je het op 256mb test?

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
Lisadr schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 20:37:
Rechts is niet een identieke test. Total lenght 256mb links en total lenght 2GB rechts.

Wat krijg je als je het op 256mb test?
Dat maakt e.e.a. nog beroerder :'(
Afbeeldingslocatie: http://img715.imageshack.us/img715/2864/naamloosss.png

[ Voor 3% gewijzigd door Torrentus op 06-07-2010 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

Torrentus schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 21:28:
[...]

Dat maakt e.e.a. nog beroerder :'(
[afbeelding]
Wat voor SATA6 controller is dat rechts? Is dat misschien een Flitsubatsu of Linglong controller? En is links misschien een goede Intel controller? Dat zou het verschil kunnen verklaren. Ook hetzelfde sata kabeltje gebruikt?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
Arfman schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 21:31:
[...]

Wat voor SATA6 controller is dat rechts? Is dat misschien een Flitsubatsu of Linglong controller? En is links misschien een goede Intel controller? Dat zou het verschil kunnen verklaren. Ook hetzelfde sata kabeltje gebruikt?
Volgens mij van JMicron.. Ik heb 'n Asus P7P55D-E moederbord met Sata-6 ondersteuning. Daar is hij ingeplugt.
Kabeltje van het moederbord gebruikt. Op de kabel staat aangegeven dat hij voor 6 GB/s geschikt is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 21:33

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Maak je gebruik van de usb3 poorten of crossfire/sli?
Het is nl. een limitatie van de P55 chipset dat een combinatie van die drie tegelijkertijd niet maximaal werkt.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xaho
Hoeveel ruimte blijft er ongeveer over van een 60GB SSD?
Van 1TB (1.000.075.587.584 bytes) blijft 931GB over bij mijn Samsung Spinpoint F3 HDD namelijk...
Zou er dan van 60GB ongeveer 60 * 0.931 = 55.86GB overblijven of zit dit anders?

Wil graag meer weten i.v.m. bepalen welke grootte ik moet kiezen om genoeg ruimte te hebben voor windows 7 + wat games/programma's.

[ Voor 12% gewijzigd door xaho op 06-07-2010 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
Blisterin_Bull schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 22:06:
Maak je gebruik van de usb3 poorten of crossfire/sli?
Het is nl. een limitatie van de P55 chipset dat een combinatie van die drie tegelijkertijd niet maximaal werkt.
Nee, Geen USB 3.0 poorten in gebruik, en een enkele HD5870..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-06 16:12
Philflow schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 09:15:
De review van deADATA 64GB SSD is uitgebreid met CrystalMark en HDTune scores. Lijkt me de beste prijs/performance SSD van dit moment.

[...]

Scherpe prijs idd. De ADATA is nu al verkrijgbaar (64GB)
Ik heb mijn review wel aangepast, ik ook heb namelijk problemen met de schijf om uit suspend te komen. Hopelijk komt er snel een FW update. Zodra de notebook uit suspend komt krijg ik OF de melding dat er geen boot disk is OF ik zie windows as usual maar loopt hij helemaal vast, enige wat je kunt doen is je PC hard resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d

Sak3d

Reise, Reise

Afbeeldingslocatie: http://img69.imageshack.us/img69/2484/asssdbenchintelssdsa2m0x.png

Afbeeldingslocatie: http://img15.imageshack.us/img15/4410/asssdbenchintelssdsa2m0.png

Was makkelijk op te lossen via regedit 8)

[ Voor 16% gewijzigd door Sak3d op 06-07-2010 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
Nog een vraagje: Hoe kun je controleren of Windows 7 je SSD ook echt als een SSD aanziet? Krijgt hij ander icoontje in verkenner? Staat het ergens vermeld? Hoe controleer je of TRIM werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Torrentus schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 20:01:
[afbeelding]

De ATTO resultaten van eenonline benchmark v.d. Crucial C300 links.
De ATTO resultaten van mijn Crucial C300. Aangesloten via Sata 6 rechts.
Zoals jullie wellicht begrijpen, ben ik teleurgesteld. Heeft er iemand enig idee hoe dit kan?

Torrentus
Sata-600 werkt niet goed op een P55 moederbord, probeer hem eens op een gewone Sata aansluiting en bekijk de resultaten dan eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Torrentus schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 21:40:
Volgens mij van JMicron.. Ik heb 'n Asus P7P55D-E moederbord met Sata-6 ondersteuning. Daar is hij ingeplugt.
Kabeltje van het moederbord gebruikt. Op de kabel staat aangegeven dat hij voor 6 GB/s geschikt is..
JMicron heeft niet de sterkste sata controllers, al had ik de scores ook wel hoger verwacht. Maar je MB bevat toch een intel controller? Zou m daar eens op aansluiten. En dan het liefst op de eerste sata poort. De driver wordt dan wel belangrijk. Misschien voor het gemak toch maar opnieuw installeren (en dan de nieuwste intel rapid driver gebruiken).

Windows7 zet standaard defrag uit voor je SSD. Het blijft wel aan staan, maar als je wat verder kijkt zal ie geen defrag schedulen voor dat volume. Voor trim kan je ff de draad doorzoeken. Voor het gemak kan je de Optimizer draaien: als die zo klaar is, dan zal trim wel aan staan (denk ik). Het zal je probleem iig niet zijn, daar je scores niet op degradatie duiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op een ander forum ben ik, samen met Vorda, aan het werken aan een Aankoopadvies guide voor SSD's:
http://www.9lives.be/foru...fo-aankoopadvies-ssd.html

Omdat hier toch ook veel mensen met kennis van zaken zitten (zo denk ik dadelijk aan Philflow), die misschien nog wat tips hebben voor deze verder af te werken. Het is in de eerste plaats bedoelt als aankoopadvies, wat dus inhoud dat het duidelijk moet zijn voor mensen die er niet al te veel vanaf weten, en gericht op het kopen van een ssd, dus niet helemaal hoe deze precies werken, maar wel genoeg om de belangrijke verschillen te onderscheiden.

Persoonlijk vind ik het er al zeer mooi uitzien, er word wel nog wat aan gewerkt, maar alle tips en (opbouwende) kritiek zijn dus welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Sak3d schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 23:19:
[afbeelding]

[afbeelding]

Was makkelijk op te lossen via regedit 8)
En wat was de oplossing dan? Misschien handig voor de volgende die hetzelfde probleem heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 00:19:
Op een ander forum ben ik, samen met Vorda, aan het werken aan een Aankoopadvies guide voor SSD's:
Je mag ook linken naar Tweakers.net 8) Ok, TS is een beetje onoverzichtelijk, maar nog steeds erg nuttig.
Nm. Er staat al een linkje zo te zien :)

[ Voor 6% gewijzigd door _H_G_ op 07-07-2010 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 00:19:

Omdat hier toch ook veel mensen met kennis van zaken zitten (zo denk ik dadelijk aan Philflow), die misschien nog wat tips hebben voor deze verder af te werken.
Thanks, goede start zo te zien. Ik heb vooral naar de aankoopadviezen gekeken. Mijn opmerkingen:
De Kingston 30GB is ook een prima budget schijf (zie review op Anandtech)
pricewatch: Kingston SSDNow V Series SNV125-S2/30GB 30GB
Ik vind 30/40GB wel aan te raden, zolang je enigzins zuinig omgaat met storage. Voor mij was 40GB in mijn notebook ruimschoots voldoende.

Je kunt je afvragen of de Kingston V425 en WD Edge nog wel aan te raden zijn als je voor hetzelfde geld een C300 kunt krijgen. Ook de Sandforce en Intel schijven zijn redelijk overpriced in vergelijking.

Misschien is het ook nog goed op te merken dat de mensen die uit zijn op maximale accuduur beter geen C300 of Intel kunnen nemen.

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 07-07-2010 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
I.p.v. een Kingston 30GB zou ik toch een pricewatch: OCZ Onyx Serie SATA II 2.5" SSD 32GB overwegen. Heeft een Indilinx controller en is dus beter.

Voor een goede budget 60GB zou ik onderstaande 2 overwegen.
pricewatch: OCZ Onyx Serie OCZSSD2-1ONX64G 64GB
pricewatch: OCZ Solid 2 SATA II 2.5" SSD 60GB

En inderdaad, is het grootste zorg het stroomverbruik zou ik gaan voor een Indilinx gebaseerde SSD.

EDIT
Een aantal Onyx reviews, enkel 32GB exemplaar gevonden.
pricewatch: OCZ Onyx Serie SATA II 2.5" SSD 32GB

Onderstaande review tussen de Intel 40GB, de OCZ Onyx 32GB en de 32GB Kingston
http://www.anandtech.com/...ton-and-ocz-take-on-intel

En de Solid2 is enkel bij Pixmania zo goedkoop, maar hoor daar veel slechte ervaringen over.

[ Voor 25% gewijzigd door abusimbal op 07-07-2010 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Ah, dan mag die er inderdaad wel bij. Waar ik de prijzen snel had vergeleken tussen de Onyx en de Kingston was de Kingston 10 euro duurder, en dat in combinatie met het gegeven dat deze 2GB kleiner is (het niet veel, maar met zo weinig GB, helpt elke GB natuurlijk.) Maar inderdaad, in prijs schelen deze niet veel.

2. Persoonlijk raad ik niet graag een 30-40GB SSD aan. Inderdaad, je kunt er mee toekomen. Ik zou zelf ook met een 30GB SSD toekomen als ik mijn C-partititie iets anders zou inrichten. Maar het is toch allemaal krap. En als alles goed gaat, dan kun je die ssd toch ook lang gebruiken, dan is het wat zonde dat je die in de toekomst misschien moet vervangen met een grotere SSD. Alsook dat de grotere ssd's sneller zijn. Maar ik zal eens kijken of ik het iets anders kan verwoorden. Misschien ipv "toekomen met 60GB" veranderen in "toekomen met 40GB" in het gedeelte over de grootte. En dat op het einde vermelden dat we toch aanraden om voor een grotere SSD te gaan. (En zoals je zegt, het gaat, als je er zuinig mee om gaat. Dan moet je er zuinig mee omgaan... ;) )

3. Ik denk dat die Kingston en WD ook hun nut kunnen hebben. Als je echt vaak zware dingen moet wegschrijven kan dat misschien wel eens handig zijn. Maar vooral, ik wil toch de keuze wat openhouden. Die WD en Kingston zijn minder dan die crucial, maar dat betekent nog altijd niet dat deze slecht zijn. Het blijven goede budget-ssd's.

4.Sandforce: Deze zijn natuurlijk wel duur in vergelijking, maar ook wel stukken sneller in het algemeen dan die crucial. Toch zeker dan de 64GB versie. Zo ligt de schrijfsnelheid 4 keer hoger dan die Crucial. Ook de Random write ligt 4 keer hoger. Het is natuurlijk wel zo dat de leessnelheid belangrijker is. Maar je offert maar weinig leessnelheid op voor een veel hogere schrijfsnelheid. (En keuzemogelijkheid-argument.)

5. Intel: Inderdaad overpriced, daarom heb ik deze er ook enkel staan als "most reliable" ssd. Als je absolute betrouwbaarheid wenst, dan blijft deze ssd de beste keuze omdat deze zich al het meest bewezen heeft. Staat er ook reeds bij. :) (En keuzemogelijkheid-argument.)

6. Accuduur: Maakt dat zoveel uit? Er is inderdaad een verschil dat gemeten kan worden, maar is dat verschil in de praktijk voelbaar? Is wel een terechte opmerking, zou wel interessant zijn om er bij te zetten. Maar dan zie ik wel liefst wat praktijkgegevens. :)

Heel fel bedankt al voor de opmerkingen. Andere opmerkingen, of opmerkingen op mijn opmerkingen/bemerkingen hierboven zijn altijd welkom. :)

*Edit*: @ hierboven:
Die Onyx 64GB is best ook wel goedkoop ja, eens een review van zoeken. (Vind geen review, iemand die eentje weet staan?)
Die Solid II ziet er mij niet zo interessant uit, voor 160 euro heb je zoiezo betere SSD's. (Pixmania telt niet.)

*Edit2*: Ok, misschien moet ik mijn standpunt over het belang van read's en write's aanpassen:
Top 5 Most Frequent Drive Accesses by Type and Percentage
-8K Write (56.35%)
-8K Read (7.60%)
-1K Write (6.10%)
-16 Write (5.79%)
-64K Read (2.49%)
Top 5 account for: 78.33% of total drive access over test period
Largest access size in top 50: 256K Read (0.44% of total)
http://thessdreview.blogs...-manufacturers-bluff.html

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2010 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Arfman schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 21:31:
[...]

Ik eerst denken dat je die merken bedenkt maar ze bestaan ook nog hehe

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

abusimbal schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 10:23:
I.p.v. een Kingston 30GB zou ik toch een pricewatch: OCZ Onyx Serie SATA II 2.5" SSD 32GB overwegen. Heeft een Indilinx controller en is dus beter.

Voor een goede budget 60GB zou ik onderstaande 2 overwegen.
pricewatch: OCZ Onyx Serie OCZSSD2-1ONX64G 64GB
pricewatch: OCZ Solid 2 SATA II 2.5" SSD 60GB

En inderdaad, is het grootste zorg het stroomverbruik zou ik gaan voor een Indilinx gebaseerde SSD.

EDIT
Een aantal Onyx reviews, enkel 32GB exemplaar gevonden.
pricewatch: OCZ Onyx Serie SATA II 2.5" SSD 32GB

En de Solid2 is enkel bij Pixmania zo goedkoop, maar hoor daar veel slechte ervaringen over.
Omdat blijven antwoorden in edit's onoverzichtelijk word toch maar zo reageren. :)

Inderdaad, die Onyx reviews vind ik ook, maar ik zou eigenlijk eentje van de 64GB versie willen vinden. Als de 64GB immers even 'traag' is als de 32GB versie, dan kun je beter voor de kingston of WD (of natuurlijk crucial) gaan voor 10-15 euro meer.

En inderdaad, daarom dat ik zeg dat die prijs van Pixmania "niet telt". :)

*Edit*: Grootte-gedeelte aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

maratropa schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 11:26:
[...]

Ik eerst denken dat je die merken bedenkt maar ze bestaan ook nog hehe
offtopic:
What the fuck :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

abusimbal schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 10:23:
[...]
Een SSD beoordelen uitsluitend op de controller lijkt me niet verstandig. In die review zegt Anand juist dat hij de Kingston prefereert. Ik ben het met Anand eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 10:35:
6. Accuduur: Maakt dat zoveel uit? Er is inderdaad een verschil dat gemeten kan worden, maar is dat verschil in de praktijk voelbaar? Is wel een terechte opmerking, zou wel interessant zijn om er bij te zetten. Maar dan zie ik wel liefst wat praktijkgegevens.
Ja dat kan behoorlijk uitmaken. Bij een 13" notebook zoals mijn HP DM3 met surfen over wifi kan het zomaar een uur schelen. (8 uur vs. 9 uur)
(edit: excuses voor dubbelpost)

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 07-07-2010 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je daar een linkje van, van hoeveel dat kan uitmaken? Ik zou dat er graag bij willen zetten, maar dan liefst wel met wat gestaafde gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anjaniki
  • Laatst online: 05-09 07:42
Yep hier heeft Anand een Indilinx OCZ Vertex in een 13,3 inch asus gelepeld en gekeken wat de voordelen zijn tov de standaard Hitachi Travelstar (vooral idle tijd op windowsdesktop is toegenomen). Voordelen zitten vooral in opstarttijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
Mijn probleem is gefixt :) Ik moest nog een aantal jumpers overhalen om Sata 6 de volledige bandbreedte te gunnen. Nu draait m'n C300 perfect. :) 537 punten in de AS SSD Benchmark :)

Afbeeldingslocatie: http://img52.imageshack.us/img52/7995/naamloosyi.png

[ Voor 17% gewijzigd door Torrentus op 07-07-2010 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Vertex 2 is de laatste tijd flink in prijs gezakt. Iets waar Intel maar niet aan wil. Geeft die Vertex 2 niet veel meer bang for buck als OS-schijf dan een Intel X25 G2 40GB/80GB? Of vallen de prestaties van de Vertex 2 tegen in real life?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2010 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 18:52
Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 16:35:
De Vertex 2 is de laatste tijd flink in prijs gezakt. Iets waar Intel maar niet aan wil. Geeft die Vertex 2 niet veel meer bang for buck als OS-schijf dan een Intel X25 G2 40GB/80GB? Of vallen de prestaties van de Vertex 2 tegen in real life?
Bij mij dezelfde overweging, tussen een Vertex 2 60GB of een C300 64GB. Uit deze test komt naar voren dat de write speads een klein beetje tegenvallen van de C300: http://www.hexus.net/content/item.php?item=25308&page=4. Hierboven las ik een stukje over de top 5 van schijfgebruik, 8k writes staat bovenaan. Kortom, ik twijfel nog. Welke van deze twee drives biedt het meeste bang 4 the buck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Laatst online: 22:40
Ook ik maak die overweging, Vertex 2 of C300 (60/64 GB). Ik was eerst zeer positief over die C300 maar ik neig nu weer wat meer naar de Vertex 2, omdat die toch een betere balans lijkt te bieden tussen lees- en schrijfsnelheden en je krijgt er ook meteen een bracket bij.

Ik ben ook erg benieuwd naar real life ervaringen van beiden, dus als iemand ze heeft, ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Ik heb vandaag voor 126 EUR de WD SiliconEdge Blue 64GB aangeschaft.

Zodra ik mijn systeem gebouwd heb zal ik mijn ervaring hier posten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Lord_Dain schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 21:40:
Ik heb vandaag voor 126 EUR de WD SiliconEdge Blue 64GB aangeschaft.

Zodra ik mijn systeem gebouwd heb zal ik mijn ervaring hier posten :-)
Waarom koop je een van de langzaamste ssd's?
Ik bedoel maar als je dan toch op een forum als dit zit en goed geïnformeerd bent...
Of zit ik er nu helemaal naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 17:41
ik heb onlangs een ssd van adata gekocht. De 64gb versie. Nu heb ik al een paar keer gehad dat de schijf niet in het bios gezien wordt. Dit geeft boot failures als gevolg. na een paar harde resets wordt de schijf weer gezien en start de pc op. ik ben volgens mij niet de enige als ik de fora lees. Heeft iemand al een oplossing of iets van adata gehoord?

/edit

Ik heb net de schijf teruggebracht naar Computerland. De verkoper; bootproblemen zeker? Ik zei ja hoe weet je dat? Nou je bent niet de enige. Maar...we hebben een fw update binnengekregen van de fabrikant adata. Zullen we die installeren voor je? Als hetd an nog niet lekker werkt, breng hem dan maar terug.

ill keep you posted.

[ Voor 32% gewijzigd door OcNewB op 08-07-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Tja, ik snap wat je bedoelt, maar ik wilde gewoon een zo goedkoop mogelijke SSD om mijn O/S vanaf te starten, oorspronkelijk had ik er 1 van 200 euro in mijn budget, maar dat vond ik te duur, dus ik kan nu meer geld steken in een betere GPU en daar heb ik naar mijn mening veel meer plezier van voor waar ik de PC voor bouw. Valt ie echt tegen verpats ik hem, maar ik verwacht dat ik als leek niets van die performance verschillen ga merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xaho
Reepje schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 21:56:
[...]

Waarom koop je een van de langzaamste ssd's?
Ik bedoel maar als je dan toch op een forum als dit zit en goed geïnformeerd bent...
Of zit ik er nu helemaal naast?
Hoezo langzaamste?
Die WD heeft deze snelheden:
HDD leessnelheid 250MB/s
HDD schrijfsnelheid 170MB/s

Intel heeft BIJNA standaard 70MB/s schrijf, dat is minder dan de helft...
En 250MB/s lees tegenover 285MB/s scheelt dan 14% (ok 14% is een redelijk percentage maar goed...)

Dus waar baseer jij op dat het een van de langzaamste is? :P
Pagina: 1 ... 39 ... 78 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de vragen en dicussies over welke SSD aan te schaffen uit dit topic te houden, zodat hier nieuws en technieken besproken kunnen worden is het volgende topic aangemaakt: [BBG aanschaf] SSD