Ok.
Ik zit te overwegen om een SSD te halen. Ik wilde het halverwege vorig jaar al doen, alleen liet mijn budget het toen niet toe.
Korte situatie schets van
wat ik doe, en waar ik mijn performance hoop te verbeteren.
PC:
AMD Phenom II X3 720
4 Gb geheugen.
4850 ATi
NVidia Nforce
(momenteel windows XP 32 bit

)
640Gb Samsung.
Wat doe ik ermee:
Modern Warfare 2 - Bad Company 2 - Downloaden & uitpakken - browsen.
Dat is alles wat ik met mijn pctje doe.
Nu stoor ik me mateloos aan de lange laadtijden van allebei de games. En ik hoop dat een SSD (en Windows 7 64 bit) dit gaat veranderen.
Mijn budget is € 200.
Mijn gewenste grootte is 80 Gb (momenteel heb ik 40 voor windows, 40 voor games en dat is genoeg)
Ik heb al aardig wat reviews gelezen en zie dat de Intel toch vaak als winnaar naar voren komt. Dit was ook het eerste wat in mijn gedachte kwam.
In de pricewatch staan (wanneer al mijn voorkeuren zijn ingevuld) een 10tal kandidaten.
hiero
Wat is het wezenlijke verschil, uitgaande van mijn gebruik (read only dus eigenlijk) tussen:
Intel X18-M SSDSA1MH080G1
Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2R5 80 Gb (deze had ik in gedachten)
Intel Postville X25-M Postville SSDSA2MH080G201 (ik zie het verschil dus niet met die andere)
Intel Postville 80GB SATA SSD 2,5" (SSDSA2MH080G2) (zelfde verhaal ik zie het verschil niet behalve prijs)
In principe ben ik op zoek naar het beste wat ik kan halen voor €200. Ik zal dan ook pas kijken naar een alternatief als dit meer dan 80 euro scheelt.
Ik weet dat de meeste zaken op google zijn te vinden, maar een tweaker die zegt: "dat moet je nemen" is veel overtuigender
Dan ter afsluiting:
Ik ben iemand die eigenlijk weinig tuned etc. Zijn er zaken die echt getuned dienen te worden wanneer je kiest voor een SSD. Of is de out of box performance prima (volgens de TS is dit dus prima te doen)
Ow ik vergeet 1 ding:
Ik heb begrepen dat je een SSD beter niet kan partitioneren.
Ik had zelf dan ook het volgende in gedachten:
C:\ (80 Gb SSD) Windows + Games
D:\ (40 Gb 2e games (voor dingen die ik niet veel speel) Samsung 640 Gb
E:\ 600 Gb (opslag etc.)
Zouden jullie nieuwsgroepen laten downloaden naar de SSD? om op die manier rete snel te kunnen uitpakken? of ga ik dan het aantal writes wel heel erg maken?
[
Voor 8% gewijzigd door
ErA op 08-03-2010 09:44
]