Heb gisteren mijn slede binnen

...en ga dus vanmiddag alles even inbouwen in mijn Gigabyte GA-EP35-DS4....dus even een checklist van acties
Volgens de intro van dit topic moet ik dus de volgende dingen doen met mijn Intel X25-M 80Gb SSD:
1] ACHI aan voor mijn harddisks. Ik heb alle SATA harddisks incl SSD op mijn Intel ICHR9. SSD moet dus op SATA1 en overige 3 harddisks op poorten SATA3+ (skip 2e poort). Als ik de ACHI uit zet en in IDE ga, zie ik in de bios dat er harddisks worden gevonden op de SATA poorten, sommige als master en slave...maar SATA kende toch geen slaves meer en wie weet hoe de poort-slave/master mapping is van dit moederbord?...moet nl nu 1 voor 1 die poort aansluitingen uitproberen...heb nl nog 3 vrije geloof ik op die ICHR9.

Ik probeer alles op master te houden.
Ik heb trouwens mijn SATA dvdwriter op de Gigabyte SATA controller en is de enige device hierop. Ik kan dan booten vanaf mijn dvdwriter door deze van ACHI op IDE te zetten voor het installeren van Windows 7 dvd, terwijl al mijn harddisks op ACHI blijven. Windows 7 mist de Gigabyte driver namelijk, anders lukt het me niet. Na Windows setup, installeer ik de Gigabyte driver en zet ik dit terug naar ACHI, anders krijg ik de BSOD als ik omschakel van IDE-ACHI zonder driver installatie. XP installatie geslipstreamd met de driver gaat wel in 1 keer goed met ACHI ingeschakeld voor de dvdwriter.
Had de dvdwriter eerst ook op de ICHR9, maar het lukte me toen niet te booten ervan, plus merkte ik dat als ik DVDFab gebruikte dat mijn systeem traag was met reageren op mijn acties omdat die bezig was met branden van de dvd.
2] Update firmware (huidige is 02HA geloof ik). De nieuwe versie heeft dus al TRIM?
3] Formateer de SSD 90% (onderpartitionering) met clustersize 4096Kb...waarom is dit 4096? Is onderpartitionering nog nodig met de nieuwe firmware? Beetje zonde van de ruimte nl.
4] Windows 7 64bit of XP 32-bit erop knallen voor mijn doeleinden.
5] Indexing uitzetten via properties op SSD vanuit windows explorer. Wat als dat vinkje disabled is?
6] Pagefile verkleinen via My Computer properties. Of op 0MB zetten? Heb nl 8Gb ram.
7] Alle temp directories van software richting een harddisk wijzen, zodat nauwelijks op de SSD wordt geschreven. Hopelijk is dit allemaal mogelijk voor de gebruikte software.
Hoe zit dat bijv met de updates van je firewall etc?...dan gaat die toch op de SSD schrijven? Of zou je sommige apps niet op de SSD moeten installeren?
8] Restore (terugdraaien) van windows updates uitzetten om schijfruimte te besparen, zodat vorige versies niet bewaard blijven.
9] Achteraf laat ik Ghost 15 erop los en maak een image van mijn SSD. Zal deze de alignment/clustersize wel behouden bij een restore? Hoe kan ik dat zien eigenlijk?
Klopt dit? Hoor graag enig advies om herinstallatie tijd te besparen
Alvast bedankt.