[RTS] Supreme Commander 2

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:44
Square Enix heeft in dit artikel de release date van de RTS Supreme Commander 2 aangekondigd. De game moet op 2 maart 2010 voor de pc beschikbaar zijn en op 16 maart voor de Xbox 360. Voor zover bekend komt de game niet op de PS3. De data zijn echter alleen voor Noord Amerika bekend gemaakt, niet voor een ander werelddeel. Op die informatie is het nog wachten.

Het verhaal van Supreme Commander 2 speelt zich 25 jaar na het einde van Supreme Commander 1 af. Tot nu toe bekend zullen de Seraphim (die in de uitbreiding Forged Alliance erbij kwamen) niet meedoen.

Op screenshots is te zien dat de graphics van de game behoorlijk vooruit zijn gegaan en de gameplay is ook behoorlijk gewijzigd. De flow-based economy is verwijderd, er geldt nu een pay-before-build regeling, al zou dit geen groots effect hebben op de gameplay.
Daarnaast is er een 'upgrade tree', die voor de Demigod spelers bekend zal voorkomen.

De AI werd in SupCom1 en Forged Alliance als zwak ervaren, wat veel spelers oplosten door de 'Sorian AI' te downloaden van de forums. Nu werkt de persoon die bekend staat als Sorian echter bij GPG (Gas Powered Games, door wie de game gemaakt is) en hij werkt uiteraard mee aan SupCom2. Dit zal waarschijnlijk een uitdagende AI opleveren.

SupCom1 en FA werden beiden als zeer log beschouwd en tot nu toe is er geen pc die de game onder alle omstandigheden kan draaien (als uitzondering misschien een core i7). De code van SupCom2 is echter veel beter, wat een groter gebruiksgemak op zal leveren.

Over een beta van SupCom2 is tot nu toe niets bekend, maar de meeste forumgangers van GPG verwachten (of hopen) dat die er wel komt.

(Bijna) alle informatie die van SupCom2 bekend is, is in één forum topic van de GPG Forums opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Ik mis de dagen van Total Annihilation, heb Supreme Commander gekocht en misschien 10 keer gespeeld, toen terug de doos in en sindsdien niet meer opengehad.
TA heb ik gedurende 7 jaar gespeeld, soms ooit maanden aan een stuk elke dag, vind niks aan SC, veel te traag, veel te grafisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hier overigens het SupCom-topic:
[RTS] Supreme Commander (Forged Alliance) - Deel 5

Ik weet niet of er al een SupCom2-topic is? Volgens mij niet.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin 2011 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
Nee, hier is duidelijk sprake van een datum waarop de game wordt uitgebracht, een duidelijke datum waarop de game klaar is. De ontwikkeling loopt op schema, al hebben ze het bij GPG wel heel erg druk. Ze krijgen hun werk voor de deadline van de milestones af en kunnen dus met zekerheid zeggen dat er geen vertraging zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20
Graviton12 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 20:15:
Ik mis de dagen van Total Annihilation, heb Supreme Commander gekocht en misschien 10 keer gespeeld, toen terug de doos in en sindsdien niet meer opengehad.
TA heb ik gedurende 7 jaar gespeeld, soms ooit maanden aan een stuk elke dag, vind niks aan SC, veel te traag, veel te grafisch :)
TA vergelijken met SC is vragen om teleurstelling. Ook ik moest het ondervinden. Kansloze unitoverzicht, chaotische gameplay, en graphics die weinig toevoegde aan de game-ervaring. Ik hoop dat zie hiervan hebben geleerd en SC2 flink hebben bijgewerkt. Aan de previewfilmpjes te zien zal het weer gaan om massa=kassa. Ongetwijfeld dat er doorzetters zijn die wel SC tot "match" niveau hebben doorgespeeld, mij mij kon het snel niet meer boeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Jaren gewacht op de opvolger, en dan krijg je SC voor de kiezen, zware teleurstelling idd :)
De volgende versie ga ik eerst downloaden en zien of het iets is om dan eventueel te kopen voor multiplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plasma_Wolf schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 22:51:
Nee, hier is duidelijk sprake van een datum waarop de game wordt uitgebracht, een duidelijke datum waarop de game klaar is. De ontwikkeling loopt op schema, al hebben ze het bij GPG wel heel erg druk. Ze krijgen hun werk voor de deadline van de milestones af en kunnen dus met zekerheid zeggen dat er geen vertraging zal zijn.
In Noord-Amerika, is dat dezelfde datum voor NL/BE dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmz, supcom 2, lijkt me interresant. alleen het pay-it-forward systeem is niet echt in de style van de oude TA. maar ach, misschien maar eerst de demo afwachten (en hopen dat ze de release halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
DeX schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 23:08:
[...]

TA vergelijken met SC is vragen om teleurstelling. Ook ik moest het ondervinden. Kansloze unitoverzicht, chaotische gameplay, en graphics die weinig toevoegde aan de game-ervaring. Ik hoop dat zie hiervan hebben geleerd en SC2 flink hebben bijgewerkt. Aan de previewfilmpjes te zien zal het weer gaan om massa=kassa. Ongetwijfeld dat er doorzetters zijn die wel SC tot "match" niveau hebben doorgespeeld, mij mij kon het snel niet meer boeien.
Bij SupCom1 gaat het idee massa=kassa totaal niet op. De game werd als heel erg hardcore opgevat en vooral de flow-based economy schrok veel mensen af. Ik vond het een uitstekende opzet en ik vind het dus ook een beetje jammer om te zien dat het er is uitgehaald, maar als de gameplay er niet heel erg door veranderd kan ik er mee leven denk ik.

Wat jullie hebben ervaren tussen TA en SupCom weet ik niet, omdat ik TA nooit heb gespeeld. SupCom beviel mij wel erg goed en ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met het overzicht. Kan natuurlijk ook komen door het verschil in gebruik met strategic zoom of de minimap. Tot nu toe vind ik de screenshots van SupCom2 er iets onoverzichtelijker uitzien dan die van zijn voorganger, dus misschien kom ik die problemen tegen die jullie met SupCom1 hebben gehad.
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 23:44:
[...]
In Noord-Amerika, is dat dezelfde datum voor NL/BE dan?
Daar is nog geen enkel bericht over. Ik verwacht eigenlijk dat het in Europa binnen een week na 2 maart komt, maar misschien ga ik de game pre-orderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Dan raad ik aan om TA eens te proberen, inclusief de uitbreidingen en patches van AI, extra units etc.
Als je dan teruggaat naar SC zal je ws zeggen "wtf" :)
Wordt nog altijd online gespeeld maar laatste jaren steile neergang, zijn ook alternatieven in bv Linux hebben ze het terug op gang getrokken onder de naam 'Spring'
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=361367

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
zijn ook alternatieven in bv Linux hebben ze het terug op gang getrokken onder de naam 'Spring'
Spring met XTA en Complete Annihilation is geweldig _/-\o_ .

Bovendien werkt die ook gewoon prima onder Windows. De *TA mods van Spring zijn teminste waardige MP opvolgers van Total Annihilation, niet die hippe commerciele rommel zoals SupCom. :X

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
Je mag er natuurlijk alles van vinden, maar of SupCom echt als commerciële rommel moet worden gezien? Ik heb geen uitmelkerij gezien bij SupCom. Het grootste punt van kritiek is het probleem met de support, maar dat is vooral THQ's schuld... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Nou ja, als je als hardcore Total Annihilation fan te horen krijg dat er een 'geestelijke opvolger' komt, en je krijgt uiteindelijk iets zoals SupCom op je scherm, moet je toch wel heel erg open staan voor een totaal andere game, wil je dat niet als brol beschouwen.

Maarja, thats me, voor RTS'ers die TotalA niet in zijn gloriedagen meegemaakt hebben begrijp ik best dat SupCom vermakelijk kan zijn. Ik vermaak mij wel met de *TA mods van Spring, zijn nog gratis ook. :)

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Heb het meer dan 5 jaar af en toe gechecked hoe het zat met aankomende opvolger, altijd maar geruchten, toen SC uitkwam gelijk gaan halen, af en toe screenshots maar meer ook niet.
Werd toen altijd gezegd dat het Total Annihilation II zou worden :)

En ja ik was hardcore TA'er :p top 100 op msn game site, hoe was de naam ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
Ja wat dat betreft kan ik het me de teleurstelling wel voorstellen. Ik voelde hetzelfde met Command & Conquer, daar is nu helemaal niets meer van over. Het gevoel dat je tijdens het spelen bij een game krijgt, is natuurlijk bepalend en als je hoge verwachtingen hebt ben je uiteraard teleurgesteld als het minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 13:45
Graviton12 schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 18:28:
Heb het meer dan 5 jaar af en toe gechecked hoe het zat met aankomende opvolger, altijd maar geruchten, toen SC uitkwam gelijk gaan halen, af en toe screenshots maar meer ook niet.
Werd toen altijd gezegd dat het Total Annihilation II zou worden :)

En ja ik was hardcore TA'er :p top 100 op msn game site, hoe was de naam ook weer.
Dat was the "Zone" toch? ;-)

Aaaah... the good old days.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Yep The Zone, my god, das lang geleden :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:13

glashio

C64 > AMIGA > PC

TA is alive
Back on-topic

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik ruik hier console invloed, sc1 op de 360 was een flop, het spel is gewoon te groot schalig en wat lees ik nou! Wordt de gameplay dratische veranderd???? Ik als die hard TA/SC fan (ook al speel het niet meer) vind dit echt zwaar teleurstellend.

Omdat 90% van de gamers het te moeilijk vind wordt het maar aangepast... Nu begrijp ik de zet wel, volgens mij heeft GPG maar zeer matig succes geboekt met zijn laatste games. Maar kom op zeg :S het economische gedeelte was briljant. En verbeterde gfx?? Ik zie bij de link in de SP dat er 4xAA (of8x) aanstaat verder zie ik geen verschil. Boeit me ook geen drol ik wil 15 fab unit spam en 100 units tegelijk aansturen terwijl ik toch zover uitgezoomd hang dat ik me eigen tante met overgewicht niet eens zou kunnen spotten!!!

Casual games is de laatste tijd het modewoord, he "casualseren" van games heeft al tot veel pijnhoop geleidt (OFP2, Facrcy 2 bv, mijn mening! ik vond het troep vergeleken met de delen ervoor). Games die uniek waren worden niet meer uniek gemaakt omdat Piet het anders niet kan spelen op zijn xbox of dat Harry anders alleen maar verliest op de pc.

Damm SC was uber vet, zwaar teleur stellend om te horen dat de gameplay flink wordt veranderd :( Misschien een fan minder...

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezzmeister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07 04:15
Ik vond SupCom1 wel wat minder dan TA, maar tegelijkertijd was het wel zo lang geleden dat ik TA gespeeld had, dat dat niet meer zo'n invloed kon hebben op het moment dat ik aan SupCom zat. Ik start m nu nog wel eens voor een potje over Hamachi met een select aantal vrienden. Voor de AI hoef je het niet te doen. Die is of veel te agressief en machtig, of veel te sloom en laks. Al zat er met Forged Alliance een kleine verbetering in. Klein.

Wat ik er wel bij moet zeggen, is dat de ondersteuning voor meerdere schermen buitengewoon goed werkte, en misschien wel met dank aan de heer Pavlov en mijn verbeelding, maar ik vond het wel overzichtelijker. Altijd een gezoomd en een voor het overzicht. Of 2 gezoomd waar ik op een scherm een unit volgde. Zo zouden meer spellen het moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 18:19
evilpin0 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 15:01:
Ik ruik hier console invloed, sc1 op de 360 was een flop, het spel is gewoon te groot schalig en wat lees ik nou! Wordt de gameplay dratische veranderd???? Ik als die hard TA/SC fan (ook al speel het niet meer) vind dit echt zwaar teleurstellend.

Omdat 90% van de gamers het te moeilijk vind wordt het maar aangepast... Nu begrijp ik de zet wel, volgens mij heeft GPG maar zeer matig succes geboekt met zijn laatste games. Maar kom op zeg :S het economische gedeelte was briljant. En verbeterde gfx?? Ik zie bij de link in de SP dat er 4xAA (of8x) aanstaat verder zie ik geen verschil. Boeit me ook geen drol ik wil 15 fab unit spam en 100 units tegelijk aansturen terwijl ik toch zover uitgezoomd hang dat ik me eigen tante met overgewicht niet eens zou kunnen spotten!!!

Casual games is de laatste tijd het modewoord, he "casualseren" van games heeft al tot veel pijnhoop geleidt (OFP2, Facrcy 2 bv, mijn mening! ik vond het troep vergeleken met de delen ervoor). Games die uniek waren worden niet meer uniek gemaakt omdat Piet het anders niet kan spelen op zijn xbox of dat Harry anders alleen maar verliest op de pc.

Damm SC was uber vet, zwaar teleur stellend om te horen dat de gameplay flink wordt veranderd :( Misschien een fan minder...
Hier sluit ik mij bij aan.

SC is de shit!(ook al speel ik het niet meer en kon ik online echt niet meekomen)

• vmcsnekke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-08 23:16
tsjonge wat een oude (TA) zeurkousen zijn jullie..
niet dat TA een prachtig spel was/is, maar PC gaming
*moves on*. Er is nogal wat verbeterd op PC gebied, geen
wonder dat SC1 *ook* erg "grafisch" is.

SC1 en SC1-FA is een prima opvolger, waar alle aspecten
v/e RTS game inzitten. Je moet je ze alleen wel eigen maken.

"It's the most moddable game on the planet" heeft Chris T. ooit
gezegd. Ook dat blijkt een slimme zet geweest te zijn gezien
het aantal en type mods (AI, UI, game-balancing, units, maps, factions,
etc...) beschikbaar.
Het feit dat er een SC2 komt bevestigt min of meer het succes
van SC1.

Ik ben benieuwd naar SC2,
zoals met alles zal ook dit (spel) zeker niet iedereen behagen!

• Graviton12
Bij mij gaat het niet echt over 'echt grafisch' maar de game experience is imo veel slechter dan bij TA toendertijd, emo niet zien staan misschien?
Dat jij daar anders over denkt geen probleem maar dat betekent nog niet dat je hoeft te reageren met "tsjonge wat een oude (TA) zeurkousen zijn jullie.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
vmcsnekke schreef op donderdag 17 december 2009 @ 12:50:
Het feit dat er een SC2 komt bevestigt min of meer het succes
van SC1.
Dat er een FIFA 2020 komt betekent dat alle voorgaande FIFAs super games waren? Kom op zeg...

Ik vind TA eigenlijk ook beter spelen, in SC zit ik toch meer met de UI te klooien, SC/FA lijken gewoon niet volledig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
Wat moet ik me voorstellen bij pay-before-build? Het blijft toch hopelijk wel mogelijk om factories een opdracht te geven om 20 units van type X te maken en daarna 10 units van type Y? Wil pay-before-build zeggen dat het bouwen van een bepaalde unit pas van start gaat zodra er voldoende resources beschikbaar zijn om de unit in z'n geheel af te krijgen, waarna de resources worden `afgeschreven' en het bouwen n seconden duurt? Of moet ik me er iets anders bij voorstellen?

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik denk het, maar kan het me eigenlijk niet voorstellen. Dat zou betekenen dat je gigantische voorraden moet hebben voor T3 eenheden als zware schepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 13:30:
Ik denk het, maar kan het me eigenlijk niet voorstellen. Dat zou betekenen dat je gigantische voorraden moet hebben voor T3 eenheden als zware schepen.
Ik heb er zelf nog even naar gezocht door op de link uit de eerste post te klikken:
van forum topic op GPGnet* [6/13/2009] Eric on factory queues fears: What Chris has said is true - you must pay upfront to build units or structures. This doesn't necessarily mean that build queues or repeat queues are gone. Unfortunately I can't give much more detail about how the system operates because there are still parts that haven't been locked down. A lot of this will simply come from more playtesting.

[ Voor 5% gewijzigd door The Flying Dutchman op 01-01-2010 13:48 ]

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rarz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 10:14
Ik hoop dat ze meer aandacht besteden aan het matchmaking systeem; GPGNet was nooit zo'n success in my ervaring met SupCom 1.

Overigens kan ik SupCom niet meer spelen sinds ik van Xp 32 naar Vista X64 ben gestapt; Er zit iets in de hardware configuratie waar SupCom niet mee overweg kan. Zal wel niet het probleem zijn met SupCom 2. :)

When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bang dat dit meer op CnC zal gaan lijken dan op TA. Supcom nog wel gehaald, maar ik denk niet dat ik deze leuk zal gaan vinden. Blijf wachten op de echte TA opvolger (ook al zal die nooit komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Blizzard zou TA onder hun vleugels moeten nemen, dat ze dan maar lekker een jaartje of 3-4 bezig zijn met Starcraft II en als die expansions uit zijn dat ze dan TA uitbrengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:33
Tja, daar zal dan vast wel rekening mee gehouden worden door de 'aanschafprijs' van experimentals e.d. te verlagen tot het wel doenbaar is genoeg voorraad op te bouwen tot je een experimental in één keer kunt 'betalen' voordat je aan de bouw begint... Anyway, we zullen wel zien he. Ik ga er voor het gemak maar van uit dat Chris Taylor wel weet wat hij doet.
Rarz schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 12:52:
Overigens kan ik SupCom niet meer spelen sinds ik van Xp 32 naar Vista X64 ben gestapt; Er zit iets in de hardware configuratie waar SupCom niet mee overweg kan. Zal wel niet het probleem zijn met SupCom 2. :)
Redelijk grote kans dat jouw probleem met het geluid te maken heeft. SupCom (en SupComFA nog erger) heeft een afwijkende manier van geluidsafhandeling, wat onder XP 32bit prima werkte, maar onder 64 bits OS'en er voor kan zorgen dat de game uberhaupt niet werkt.

Overigens werkt SupComFA bij mij onder Win7-64bits wel, maar komt de in-game sound vrijwel alleen uit de center-speaker van m'n 5.1 set. Ik gebruik trouwens on-board Realtek-HD sound.

[ Voor 29% gewijzigd door Haay op 28-01-2010 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Laatst online: 14-09-2024
Dat maakt het ook wel weer interessant als er grote storages mogelijk zijn. T3 metal & energy storage, waardoor het wel mogelijk wordt. Kampen zullen daardoor ook er anders uit gaan zien en zullen goed verdedigd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Pay upfront maakt het spel wel iets eenvoudiger. Bij SupCom en TA had je wel eens dat je teveel tegelijk aan het bouwen was en dat het bouwen vertraging opliep omdat je resources op waren. Met pay upfront zal dat niet meer gebeuren en wordt de hoeveelheid eenheden die je tegelijk kunt bouwen wat inzichtelijker.

Ik denk dat het uiteindelijk niet zo'n hele grote impact zal hebben op het spel. Wellicht wordt het wat belangrijker om storage te maken. Ik ben in ieder geval wel benieuwd. Grote kans dat ik deze game wel in huis haal.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:15
Is er inmiddels al iets bekend over de systeemeisen? Chris Taylor gaf in een interview aan dat het beter zou moeten draaien als Supcom 1 en FA maar of hij daarmee bedoelt of het over het algemeen soepeler draait of dat het ook op oudere hardware draait was mij nog niet helemaal duidelijk?

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:24
In PCGameplay januari 2010 staat een zeer uitgebreide preview van Supcom2. Het schijnt dat Chris Taylor heeft gezegd dat Supcom2 op pc's van 2, 3, 4 en misschien zelfs 5 jaar oud speelbaar moet zijn.

PCGameplay is zéér enthousiast, en ze sluiten dan ook af met de zin "dit gaat een niet te missen topper worden".

Ik kan iig niet wachten tot maart :)

• Vlassie1980
Als Chris Taylor heeft gezegd dat Supcom 2 nog op dat soort oude machines draait dan hoef ik me in ieder geval geen zorgen te maken over een eventuele upgrade. Zonet nog met FA een campaign level gespeeld en op een gegeven moment zat ik heerlijk naar een 2 FPS dia-show te kijken.

Vandaag weer een demo filmpje bekeken van een nieuwe experimental genaamd "The Kraken", ik zal er maar niet al te veel over verklappen maar het is een aparte unit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:24
Gaaf! Experimental submarine, dat ding ziet er gaaf uit! Alle Cybran boten schijnen nu ook op het land te kunnen wandelen heb ik ergens gelezen, ben zeer benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 11:33
Prutzer80 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 22:49:
Als Chris Taylor heeft gezegd dat Supcom 2 nog op dat soort oude machines draait dan hoef ik me in ieder geval geen zorgen te maken over een eventuele upgrade. Zonet nog met FA een campaign level gespeeld en op een gegeven moment zat ik heerlijk naar een 2 FPS dia-show te kijken.

Vandaag weer een demo filmpje bekeken van een nieuwe experimental genaamd "The Kraken", ik zal er maar niet al te veel over verklappen maar het is een aparte unit :)
Op het blog van een van de developers hebben ze op een Pentium D 2.7Ghz met een ATI 1900XT SubCom2 soepel weten te spelen met vrij hoge graphics settings. De game gaat daadwerkelijk sneller zijn dan het eerste deel, maar ook een stukje mooier :).

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
The Flying Dutchman schreef op maandag 08 februari 2010 @ 12:47:
Pay upfront maakt het spel wel iets eenvoudiger. Bij SupCom en TA had je wel eens dat je teveel tegelijk aan het bouwen was en dat het bouwen vertraging opliep omdat je resources op waren. Met pay upfront zal dat niet meer gebeuren en wordt de hoeveelheid eenheden die je tegelijk kunt bouwen wat inzichtelijker.

Ik denk dat het uiteindelijk niet zo'n hele grote impact zal hebben op het spel. Wellicht wordt het wat belangrijker om storage te maken. Ik ben in ieder geval wel benieuwd. Grote kans dat ik deze game wel in huis haal.
Vond dat juist een heel belangrijk en goed punt van Supcom. Experimentals bouwen duurde dan soms ook te lang. Zeker als je geen rekening hield met verdedigen ervan.

Jammer, alle RTS game leiden aan het Red Alert/C&C syndroom. Het moet altijd allemaal maar simpeler zodat iedereen het kan spelen, meer kleurtjes, grotere tanks, vereenvoudigder, enz enz

Moet zeggen dat het er wel cool uit ziet en ik hem zeker ga halen.

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EthiC
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 13:22
Ik denk toch dat dit spel heel wat zal worden, ik vind het raar dat er zo weinig belangstelling voor is. FA was toch echt goed? Ik speel het nog regelmatig. Er zijn op www.destructoid.com trouwens al wat filmpjes te vinden over de nieuwe experimentals. (op videos klikken en dan video search: supreme commander 2 en je vind ze wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Dammit, ik heb eerder deze week Supreme Commander 2 besteld bij Wehkamp.nl omdat die daar heel goedkoop was en mijn vrouw had nog een kortingscoupon dus ik heb er nog eens 7,50 van af kunnen troggelen. Totaalprijs is nu slechts 38.25

Maar ik zag dus niet dat de releasedate bij Wehkamp pas op 19 maart staat 8)7 Gruwelijk irritant want bij Bol.com bijvoorbeeld is de release wel op 5 maart. Hopelijk verandert dat alsnog!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
roy-t schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 20:36:
[...]

Op het blog van een van de developers hebben ze op een Pentium D 2.7Ghz met een ATI 1900XT SubCom2 soepel weten te spelen met vrij hoge graphics settings. De game gaat daadwerkelijk sneller zijn dan het eerste deel, maar ook een stukje mooier :).
Daar staat tegenover dat ze hebben aangegeven dat het niet langer zo grootschalig en uitgebreid zal zijn. Met SubCom 2 hebben ze maar één ding voor ogen een zo groot mogelijke afzetmarkt creëren ($$$). En dat is ten kosten gegaan van de gameplay. Trek de helft van het aantal units en gebouwen uit SupCom en het draait ook prima op een pentium D.

• Vlassie1980
En inmiddels hebben ze ook bij andere grote sites als Bol.com en 12game.com de Release date opgeschoven naar 19 maart :'(

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
Als er een demo uitkomt ga ik deze zeer zeker eerst proberen voordat ik de game daadwerkelijk ga kopen.
Supcom1 en Fa qua singelplayer helemaal grijs gespeeld en op het internet ook redelijk veel.
Had supcom1 ook niet meteen gekocht omdat ik de pc nog moest upgraden enzo.Maarja vooralsnog ziet het er wel goed uit.

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EthiC
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 13:22
Niemand iets gehoord van een beta, of reacties van mensen die de beta spelen / gespeeld hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Nog amper een maand, ben nog steeds bezig met SC en FA maar heb tegelijkertijd ook wel de behoefte aan een nieuwe game.

Hopelijk komen ze nu wel met net zulke strakke muziek als in SC want bij FA vind ik het erg tegenvallen.
Vooral dit nummer heeft echt veel power erin zitten:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=QDDQShIqjgk]

En natuurlijk uit de good old times:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=WulGs5aDCb4&feature=related]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand iets gehoord van een beta, of reacties van mensen die de beta spelen / gespeeld hebben?
Nog niks kunnen vinden. Volgens Chris Taylor zit er wel een demo aan te komen.
Door Calavoow, woensdag 24 februari 2010 10:20
Score: 0
Chris Taylor heeft toegegeven in een chatsessie (eer)gisteren dat er een demo zou komen op 24 februari, vandaag. Op het moment zie ik nog niets staan op verschillende bronnen, wat ook wel begrijpelijk is, omdat de GPG studio in America staat.

Bron

Zeer interessant voor de SupCom fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:01:
[...]

Nog niks kunnen vinden. Volgens Chris Taylor zit er wel een demo aan te komen.

[...]
De demo komt wel degenlijk maar of het nu vandaag word of over een paar dagen dat wist hij nog niet zeker aangezien er altijd wel wat tussen kon komen.Heb ook het net al afgespeurd maar kon idd nog niks vinden.
Wel jammer aangezien ik erg beniewd ben.Ben nu aan het twijfelen of ik hem op steam koop of gewoon in de winkel.(steam word irritand aangezien ik geen paypal account ofzo heb.en weet bg niet hoe dat moet.)

Maarja ik wacht eerst de demo af en dan zie ik wel verder.

hehe gek onnie

Verwijderd

Demo is te vinden op Steam. Ben hem nu bezig met downloaden, maar ik heb abrubt de neiging om vandaag ziek te zijn. Maar goed, baas vind het altijd wel prettig als ik verschijn op werk.

Maar goed, Demo op Steam!!

• Vlassie1980
Vanmorgen heel even de tijd gehad om het te proberen, draait op de hoogste settings bij mij prima.
Viel me bij de tutorial op dat je niet op de oude manier uit kunt zoomen, maar bij de campaign kon het weer wel...

In de campaign liep hij ook vrij snel vast, vanavond maar weer verder proberen.

• tooter
Woot ben em nu ook aan het downloaden via steam.
Gaat weer lekker snel ( 1,4 mbps. )Dus kan hem met enkele minuten al uitproberen.Ben erg benieuwd.
De demo gaat de doorslag geven of ik hem ga kopen of niet.

hehe gek onnie

Verwijderd

tooter schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 13:01:
Woot ben em nu ook aan het downloaden via steam.
Gaat weer lekker snel ( 1,4 mbps. )Dus kan hem met enkele minuten al uitproberen.Ben erg benieuwd.
De demo gaat de doorslag geven of ik hem ga kopen of niet.
1 uur en 30 minuten later heb je nog niet gepost. Kan een goed teken zijn. Ik moet een kleine 2,5 uur wachten toch ik hem kan spelen.

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:37
Oh even de gaten houden. TA was een erg leuke game maar vond SC iets te groot. 2 schijnt iets kleinschaliger te zijn dus klinkt wel interessant.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• sianto
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-03 00:34
Het is even wennen omdat de ui naar mijn mening totaal niet werkt, maar verders ziet het er goed uit, en draait het beter dan SC:FA

wel jammer dat je geen skirmish of multiplayer kn spelen, herspeelbaarheid van de demo is dus een tikkie laag.

• tooter
sianto schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:29:
Het is even wennen omdat de ui naar mijn mening totaal niet werkt, maar verders ziet het er goed uit, en draait het beter dan SC:FA

wel jammer dat je geen skirmish of multiplayer kn spelen, herspeelbaarheid van de demo is dus een tikkie laag.
idd heb hem nu ook klaar. misschien nog een of 2x spelen en dan heb je het ook wel gehad.
De demo van Sc1 was echt representatiever aangezien daar wel skirmish in zat. en volgens mij ook 1 missie,1 faction en een skirmish map in.(en denkl dat je zege game toch wel koopt voor z`n spelduur online en skirmish.

(in het draadje van Supcom Fa heb ik wel een grotere "review" van de demo neergezet.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1279175/42

[ Voor 10% gewijzigd door tooter op 25-02-2010 16:01 . Reden: :) ]

hehe gek onnie

• Omnyakom1
  • Laatst online: 09-03-2022
Ben hem ook aan het downloaden. Wat kunnen we allemaal in de demo verwachten?

• tooter
Omnyakom1 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:06:
Ben hem ook aan het downloaden. Wat kunnen we allemaal in de demo verwachten?
Lees de thread van supcom fa maar ff daar staan nu 2 "reviews"

Maar even in het kort.

De die hard supcom spelers zullen ietwat teleurgesteld zijn.aangezien het nu iets maar ala c&c gaat.
De rest moet de demo echt even spelen om te kijken of het wat voor hun is.

Ik denk dat als je het na de demo nog niet zeker weet of je hem wil kopen,je even moet wachten tot dat ie een weekje uit is ofzo en dan de reviews lezen en ook de forums van gaspowered ff in de gaten moet houden.Dit komt mede omdat de skirmish en multiplayer nog niet toegankelijk zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door tooter op 25-02-2010 17:15 . Reden: :) ]

hehe gek onnie

• Omnyakom1
Ik heb de reacties daar gelezen. Maar ergens wordt gezegd dat er meer Micro in zit nu. Dat hoeft toch niet altijd een nadeel te zijn.

• tooter
Omnyakom1 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:16:
Ik heb de reacties daar gelezen. Maar ergens wordt gezegd dat er meer Micro in zit nu. Dat hoeft toch niet altijd een nadeel te zijn.
inderdaat niet maar:
Het is heel irritant als je gewend bent dat je gewoon kan bouwen wat je wilt zonder dat je rekening moet houden met je resources.(Zodra je klikt ben je van je resources af.)
alleen in het begin van een match moet je er rekening mee houden.Als je genoeg mass extractors hebt en ook de update van +25% kun je nagenoeg doen wat je wilt.

hehe gek onnie

Verwijderd

Nou ben nooit echt fan van demo en trek er ook nooit conclusies aan eigenlijk.
Verder hier soort van review over iemand die full game all heeft van pc gamer het is wel in het engels

http://www.computerandvid...le.php?id=236576&site=pcg

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2010 20:35 . Reden: tekst wijziging ]

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
Ik ben wel onder de indruk van de demo. Ik had het erger verwacht haha :)

Economy zal even wennen zijn, het missen van de tech-tree T1,T2,T3 maakt het wat minder overzichtelijk. En in de demo mis je natuurlijk de vele verscheidene units. Ze zijn overigens wel oerlelijk die tanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
Ik heb reacties op het GPGforum gelezen en mijn angst blijkt de waarheid te zijn. De game is casual geworden, ik moet de demo nog uittesten en het zelf ervaren maar ik verwacht er weinig meer van.

RIP Supcom :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 12:08

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Plasma_Wolf schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 09:40:
Ik heb reacties op het GPGforum gelezen en mijn angst blijkt de waarheid te zijn. De game is casual geworden, ik moet de demo nog uittesten en het zelf ervaren maar ik verwacht er weinig meer van.

RIP Supcom :'(
Zelfde gevoel hier. De UI is erg onoverzichtelijk (zitten wel wat handige nieuwe features in), de UEF units zien eruit als playmobil units.

Ik kon niet meer met meerdere engineers iets bouwen of supporten?

Je moet eerst betalen voor je units voordat je ze kan bouwen. Maarja dat krijg je als je geen mainstream games ontwikkeld, Supcom1 zal wel niet veel hebben opgebracht en willen ze nu een bredere publiek aanspreken door het spel makkelijk te maken. |:(

"It's a slick, fast sport rather than a deep, slow simulation."

Maarja we hebben altijd nog FA. :D (Hoopt dat de volledige game toch nog leuk zal zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

ipazza schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 20:39:
[...]

Vond dat juist een heel belangrijk en goed punt van Supcom. Experimentals bouwen duurde dan soms ook te lang. Zeker als je geen rekening hield met verdedigen ervan.

Jammer, alle RTS game leiden aan het Red Alert/C&C syndroom. Het moet altijd allemaal maar simpeler zodat iedereen het kan spelen, meer kleurtjes, grotere tanks, vereenvoudigder, enz enz

Moet zeggen dat het er wel cool uit ziet en ik hem zeker ga halen.
Simpeler in welk opzich, geef eens wat voorbeelden?

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20
Net even de demo gespeeld. Best leuk :)
Inderdaad wat meer "casual" geworden maar ik vind het wel aardig wegspelen. Unit management op een groter schaal is via de map best een verbtering. De Resource mangement is natuurlijk een discussiepunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zucht.. Hij ziet er wel oke uit. Maar had echt meer verwacht. En dat je niet met meerdere engeneers kan bouwen is een bug. Je ziet namelijk dat ze wel willen. Maar als je er meer dan 4 op een unit zet om te suporten stoppen ze er allemaal mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is inderdaad zwaar richting "Casual" gegaan. Is dat slecht? Weet ik niet. Het gaat mij in iedergeval veel minder frustratie opleveren. Basis opbouwen is lekker simpel, Experimentals zijn leuk maar sommige toch ook een beetje klein. Stratagie lijkt er nog goed in te zitten alleen is het hele scouting gebeuren er niet meer. En dat is jammer. Demo was wel erg kort vond ik, maar een deel van de tutorial en 2 missies. Maar goed, deze word gewoon aangeschaft, zal toch wel erg leuk zijn. Maar het zou leuker zijn geweest als C&C of RA deze kant was opgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
Ik heb besloten om hem gewoon aan te schaffen aangezien deze demo naar mijn menig niet erg representatief is.Het is wel meer een casual rts geworden maar nog wel steeds op een grote schaal.

-De demo laat ons alleen 2 kleine maps zien ( die er overigens wel erg gelikt uit zien.)

-Geen skirmish dus we weten niet in hoeverre de Ai gescript is in de 2 missies.(maar naar mijn mening zijn ze al een stuk slimmer en zitten bijna niet meer vast.Gisteren zat zo`n fatboy vast omdat ik er een landfactory had neergezet. en het kwam maar niet in hem op om even links om te gaan.
(heb ergens gelezen dat Sorian nu de ai van supcom 2 heeft gemaakt.maar weet dit niet zeker.Is er iemand hier die een bevesteging daar van kan geven?

-Niemand weet nog hoe supcom2 online speelt.Misschien is het door deze aanpassingen nog wel spannender en leuker.

Al met al zijn dat dingen die ik graag wil weten als ik een spel koop.En overigens de vergelijkingen naar c&c vind ik on terecht aangezien er in supcom 2 nog steeds de waypointing zit en de gebruikelijke Coordinated attacks en de patrol commands.En er vinden ook echt grotere gevechten plaats.

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke
  • Laatst online: 12-09 12:08

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Na nog wat langer te hebben getest is het gewoon een simpelere versie van SupCom. Alle onderdelen die SupCom leuk maakte zijn eruit gesloopt. Dus toegankelijk voor C&C spelers en de fans van deel 1 worden gewoon aan de kant gezet zo lijkt het.

Geen economie meer, maar kopen wat je kan betalen. (Je kan niet alvast wat layout maken)
Geen tier units meer
Research tree die alles bepaald voor je
Experimentals die geen zak meer voorstellen (bombers waarmee je begint (dus in feite tier 1) en beetje researched vegen fatboys van de map)
Maps zijn te klein, experimental komen soms vast te zitten op chokepoints
ACU is zwak
Focus ligt dus ook niet meer op je basis plannen om die zo goed mogelijk te maken voor energy en mass te produceren.
Units zien eruit alsof ze van legoblokjes zijn gemaakt ipv sci-fi achtige units. Maar Cybran zag er wel leuk uit.
Verhaal slaat soms nergens op zie paar post terug.

Paar positieve dingen:

Performance is vrij stabiel, kakt niet meer in zoals in FA.
Omgevingen zijn mooier (maar ook weer statisch en natuurlijk te klein en overal chokepoint die me deden denken aan Starcraft 2 skirmish demos)
Verbeteringen aan UI maar naar mijn mening net weer uit te beperkt (Console ready :P)

Voorlopige conclusie, geen slecht spel opzicht maar niet wat je van een opvolger verwacht dat juist dingen verbeterd ipv totaal een andere weg inslaat. Denk dat ik de campaign eens een keer doorspeel als het spel uit is of in de budgetbak ligt maar blijf gewoon FA spelen met leuke mods. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
TweakJerommeke schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 18:30:
Omgevingen zijn mooier (maar ook weer statisch en natuurlijk te klein en overal chokepoint die me deden denken aan Starcraft 2 skirmish demos)
:'(

Het ontbreken van chokepoints was nou juist een van de geweldige dingen aan SupCom1. Al het andere wat je hebt geschreven, ook daar zal ik me straks in kunnen vinden (wanneer ik eindelijk die demo binnen heb met mijn 160KB lijntje)

Vooral het gedeelte verhaal vind ik zo jammer. Het SupCom1 verhaal was niet zo sterk, het FA verhaal al helemaal niet maar daar hebben de mensen in het fanfiction forum (en ik toen ik ook mijn verhaal ging schrijven) heel veel plezier aan beleefd met de alternatieve versies. Ik had van SE (want zij schreven het verhaal) toch wel beter verwacht.

Misschien zijn ze veel te erg op FF ingesteld met het schrijven van een story, of hebben ze het aan een paar groentjes overgelaten, maar de impressie die ik krijg van de reacties her en der, is allerminst positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:30
Via steam 2,9 MB/S. Netjes met mijn 25 mbit.
Ben benieuwd. 1e deel vond ik zeker leuk om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
Ok, ik heb zojuist de twee UEF missies gespeeld (is er iets meer dan dat? ik geloof het niet) en ik ben erg teleurgesteld:
  • De gameplay is traag. Wat 20 minuten duurt in SupCom2 is in Vanilla in 10 minuten zeker gebeurd en dat is in FA dan 5 mins. (Dat is in ieder geval het idee dat ik ervan krijg als ik mijn units zo langzaam over het slagveld zie gaan.
  • Ik heb geen overzicht. Het kan zijn dat ik er nog even aan moet wennen, maar het werkt voor mij totaal niet. Het beste werkt het nog in de uitgezoomde functie van de StratZoom maar ook dan werkt het nog lang niet zo fijn als met FA (waarin ik zonder de strategic icons nog gewoon alles kon zien en zonder legers te selecteren wist wat ik had).
Ik weet zo niet wat ik er verder aan toe moet voegen maar ik denk dat ik met goed nadenken wel wat kan bedenken. Mijn belangrijkste punt is dat het toch echt niet meer als SupCom aanvoelt.

Op de GPGForums klagen mensen er ook over. De game voelt aan als dat je een "moderately important commander with a chance of success" bent in plaats van "Supreme Commander."

Ik zie een feest van herkenning. Het voelt aan als de herhaling van Command&Conquer toen dat naar EA ging.

Toch is er ook wel een positief punt (wat al helemaal positief kan worden als de snelheid en het overzicht van de game beter worden). De tech tree (of beter: tech forest) vind ik een goede innovatie. Ook hier geldt echter (ik zei het al) dat ik overzicht mis. Dit kan veranderen door gewenning maar ik begrijp nu wel waarom andere gamers zo veel moeite kunnen hebben met het spelen van SupCom (ze missen het overzicht om de economy op orde te houden).

Met deze tech forest is het echter een stuk leuker om te te spelen, je kunt er helemaal je eigen weg mee gaan (al lukt dat dan weer niet als de game zo traag is en er maps zijn met heel veel chokepoints).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plasma_Wolf schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 23:09:
Op de GPGForums klagen mensen er ook over. De game voelt aan als dat je een "moderately important commander with a chance of success" bent in plaats van "Supreme Commander."

Ik zie een feest van herkenning. Het voelt aan als de herhaling van Command&Conquer toen dat naar EA ging.
Lol, feest van herkenning hier ook.

heb net de demo gespeeld en vallen mij exact zelfde punten op, traagheid voorop. daarbij vindt ik het spel gewoon echt lelijk. te lelijk voor woorden. enkele wat een beetje okeish is zijn de maps, en dan ook nog slechter dan supcom.

strategic zoom hebben ze echt goed weten te verkloten IMO. werkte in supcom fantastisch, maar hier echt kut.

groeperen van units hebben ze grappig gedaan (met die bolletjes en nummers) maar is slecht uitgewerkt. door die bolletjes gaat het selecteren van de juiste unit / model regelmatig mis. daarbij komt nog dat ik een fan ben van dubbelklikken om alles van dezelfde unit in je scherm te selecteren, en dat gaat ook minder door die "bollen" ervoor.

techtree vindt ik echt een achteruitgang. het is nu niet duidelijk wat er op je af komt en of het sterker is. in supcom was iets gewoon T1/2/3 en dan wist je, vaak in strategic zoom/veruitgezoomd al genoeg. nu is het meer gissen.

techpunten verzamelen is ook een onzin. 4 of 5 van die research dingen, beetje turtlen en je komt er wel. En, jah online zal dat misschien wat anders zijn, maar ik ben er niet helemaal voor.

workers kunnen elkaar niet meer helpen met bouwen (mij iig niet gelukt) als ik twee workers selecteer krijg ik ook geen bouwmenu.

experimentals zijn een stuk minder krachtiger. oke, ze zijn sneller klaar, maar dan :S. ik heb liever de oude fatboy waar je voor knokte, maar wat ook echt een riding fortress was.

al met al is deze game gewoon gebroken voor mij. eigelijk alle punten waar supcom zo fantastisch in was voor mij persoonlijk zijn slechter geworden of eruit gehaalt. Helaas inderdaad hetzelfde wat er na redalert2 is gebeurt met yuri's revenche en de draken C&C3 en RA3

edit: ik mis ook de extra info bij de units. moest maar gokken in de eerste missie of die boten anti air hadden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiberiusJD
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-03 22:59
Als ik een beter Pc zou hebben ik zou supcom 2 wel eens uitproberen.

maar ik denk toch dat ik dan eerst napolen tw ZAL spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
TiberiusJD schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 11:51:
Als ik een beter Pc zou hebben ik zou supcom 2 wel eens uitproberen.

maar ik denk toch dat ik dan eerst napolen tw ZAL spelen
Als je FA kan spelen, kun je SupCom2 ook spelen.

Het beste punt (en voor sommigen het enige goede punt) is de enorme verbetering in engine, AI en alle andere codering.
daarbij vindt ik het spel gewoon echt lelijk. te lelijk voor woorden.
De verbetering in de engine is de reden waarom het er zo extreem anders uitziet als SupCom 1. Ik zeg 'anders' en niet 'beter' omdat de graphics op technisch gebied beter zijn. Dankzij de verbetering op rendering gebied kunnen de units en map objects met minder polygonen overweg. Het resultaat is dat ze er 'ronder' en 'softer' uitzien.

Met andere woorden: het is verbeterd, maar iedereen vind het foeilelijk.
strategic zoom hebben ze echt goed weten te verkloten IMO. werkte in supcom fantastisch, maar hier echt kut.
Dat komt bij mij onder het punt 'geen overzicht'. De hoek is anders als je inzoomt en met dat grid eroverheen als je uitzoomt wordt het ook minder fijn. Daarnaast voelt het ook niet meer als 'even aan het muiswieltje draaien en je bent in het andere uiterste van het zoom spectrum'. Zeer jammer.

Ik kan er nog wel even over doorgaan, maar ik denk dat het een beter idee is om alles even goed in een word documentje te zetten en dan hierin neer te zetten. Dan komt alles er tegelijkertijd, overzichtelijk, in te staan.

Ik vind het nog wel waard om de game te kopen, maar ik hoop dat ik iets met het verhaal kan, zodat ik verder kan met mijn eigen fanfiction (al moet ik nog eerst door FA heen schrijven).

[ Voor 13% gewijzigd door Plasma_Wolf op 27-02-2010 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Dit wordt dus modden van het spel tot dat het weer aanvoelt als FA ;).
Als dit nog kan... Ik heb het nog niet geprobeerd.

Zodra het spel uit is maar eens proberen, als het weer hetzelfde is als het vorige deel is het makkelijk zat.
Las trouwens wel iets over gecompileerde lua en ongecompileerde lua, hoop dat dit dus niks uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Laatst online: 11:50
Sp3ci3s8472 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 16:18:
Zodra het spel uit is maar eens proberen, als het weer hetzelfde is als het vorige deel is het makkelijk zat.
Las trouwens wel iets over gecompileerde lua en ongecompileerde lua, hoop dat dit dus niks uitmaakt.
Wat ik ervan had begrepen is dat ze de core mechanics hebben 'gecompileerd' maar dat je deze can overriden als modder (en dat zou dan volgens mij ongecompileerde lua). Het compileren hebben ze gedaan zodat SP2 een stuk soepeler loopt dan SP1, waar ik wel bang voor ben is dat mods een stuk processor intensiever zullen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
De mod opties zijn in ieder geval wel wat minder toegankelijk geworden maar ervaren mensen kunnen er natuurlijk wel wat mee.

Ik vind het ook jammer dat er geen map editor bij komt. Die van SupCom1/FA was dan wel instabiel, maar het was er in ieder geval een waar ik een paar hele mooie maps mee heb gemaakt.

Ik heb het spelen zojuist maar weer geprobeerd en ik moet zeggen dat het nu iets beter gaat maar de tech tree is zo uitgebreid dat het leren kennen van het spel zeker even lang gaat duren als het leren van FA met de 'moeilijkere' economy.

Ik vraag me dan ook af of de 'noobs' hier wel makkelijk mee overweg kunnen maar dat zullen we vanzelf wel zien.

Ik vind de game nog wel koopwaardig trouwens, ondanks mijn rants (maar dat kan komen omdat ik intussen een beetje een fanboy ben geworden, ik kocht C&C3 tegen beter weten in ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
kaluro2 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 10:15:
[...]

Simpeler in welk opzich, geef eens wat voorbeelden?
Makkelijker, met prepaid geld, jezelf niet meer kapot kunnen maken door te snel je eco willen upgraden. En het moet altijd allemaal snel snel snel snel. In supcom was je minstens 25 minuten bezig om tot een experimental te komen zonder rare game modes. In deel 2 ben je al bezig met je nieuwe games hosten aangezien je maar 5 minuten nodig hebt om experimentals te krijgen. Slaan ze dus ook geheel de plan mis in mijn mening.

Alle tanks zijn groffer, groter, als je met dinkytoys bezig bent. En dan de kleur, heel de tank ipv alleen een banner in de juiste kleur. De gehele economie uit elkaar getrokken en niets meer van heel gelaten.

En ik heb nu al begrepen dat je nooit meer even grote gevechten gaat krijgen als in FA/vanilla, dus logisch dat de systeem specs omlaag zijn. Niet echt een geniale oplossing, en alles komt alleen omdat SUPCOM2 ook voor consoles uitkomt. *Begint maar niet over het feit dat alle games worden vern**kt om het voor consoles speelbaar te maken*

Over het algemeen hebben ze in mijn mening veels te veel punten uit supcom gehaald die deze RTS goed maakte. Het is nu een herseloze game waar je niet meer zoveel hoeft na te denken.

Supcom2 is nu "just another RTS".

Ik ga hem niet kopen denk ik. Frustreer me te veel aan hoe slecht hij is.

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Als SupCom en SupComFA speler van het eerste uur (en ik speel nog steeds met heel veel plezier SupComFA) sluit ik mij aan bij het over het algemeen toch wat teleurgestelde gevoel dat velen hebben.

Dingen die ik mis of waar ik mij aan erger:
  • Alleen wanneer je een radar, AA-turret of grond-turret PLAATST zie je even een cirkel wat hun range is. Wanneer hij gebouwd is kun je niet meer de range zien waarop ze effectief zijn;
  • Patrol werkt niet goed. Ik liet een groep Broadswords patrouilleren en een vijandige Fatboy reed er vrolijk onderdoor zonder aangevallen te worden;
  • Experimental units zijn gewoon iets sterkere 'gewone' units en niet meer de megasterke units die moeiteloos hele groepen T3 units uitschakelen zoals in SCFA. Had in de demo een paar experimentele 'superbroadswords' gemaakt, die vervolgens door enkele AA-fighters in no-time afgepaft werden. Goedkoper en effectiever om gewoon je airfactory automatisch gewone broadswords te laten pompen en die experimental te laten voor wat het is. In ieder geval in de demo...;
  • De maps in de demo voelen klein en 'cramped' aan. Lijkt wel of de makers uit hetzelfde inspiratie-vaatje als de makers van StarCraft II hebben getapt, met de eilandjes die door bruggetjes met elkaar verbonden zijn;
  • Pay up front vind ik irritant. Al een keer gehad dat ik met een engineer een mass-extractor wilde bouwen maar de opdracht niet kon geven omdat ik ff geen mass genoeg had. Moet je wachten, en natuurlijk word je aandacht dan ff afgeleid, en vervolgens staat je engineer naast die mass-point te niksen;
  • Alle units van één bepaald type selecteren in de superzoom mode werkt niet makkelijk, zoals al eerder aangegeven;
  • Last but not least, het GEVOEL van SupComFA is er gewoon niet meer. Het voelt nu ook meer tactisch dan strategisch. Ja, SupComFA -is- moeilijker om echt goed in te zijn, en ik ben er zelf ook niet zo goed in omdat ik m'n economie gewoon niet zo goed beheers, maar deze versimplificatie van SupCom doet de game geen goed vind ik.
Zou denk ik nog wel meer punten kunnen verzinnen, maar laat het hier maar even bij. Weet niet of ik SupCom2 nog wel ga kopen. Misschien als m'n vrienden met wie ik SupComFA speel het kopen en willen spelen, dan wel, maar alleen voor mezelf zie ik de urgentie niet zo meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knijnsel
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:10

knijnsel

dus...

Tja ook ik heb gisteren de demo uitgespeeld. Ik sluit me aan bij velen hier qua spelbeleving. Wat mij opviel:
  • Vooral in het begin miste ik de mogelijkheid tot uitzoomen. Dat is wellicht een effect van de tutorial.
  • De veranderde controls zijn wennen. Misschien dus gewoon een kwestie van tijd.
  • Ik had moeilijkheden queues en patrol paden te definieren.
  • onbekendheid met units, wie doet wat? -> Alweer, kwestie van tijd.
  • onmogelijkheid om vast "vooruit" te bouwen. (ref.->"pay up front" illustratie mbv mex van Haay)
Wat ik dan weer leuk vindt:
  • shields en AA upgrades aan je basis. Dat scheelt je weer turrets te plaatsen op allerlei plekken.
  • de tech tree stelt je in staat om specifieker een bepaalde upgrade te halenen. Ik noem als voorbeeld het door Chris Taylor al lang geleden genoemde "voeg AA aan je tank". Ook het halen van bijv. alleen T3 op naval wordt nu een mogelijkheid. Dit biedt ook meer flexibiliteit voor de spelers. Niemand zal meer met precies dezelfde units vechten.
  • vereenvoudigde economie, zal veel spelers aanspreken! Zie ook het nadeel.
@Haay: in de opties kun je de range cirkel om units heen activeren. Is echter weer niet zo gedetailleerd dat je de verschillende ranges van verschillende wapens op 1 unit ziet. (bv. in spiderbots, battleships) In SC2 zie je 1 dikke rode rand.

-- edit:
Om toch nog positief te eindigen, ik lees zojuist het artikel dat hierboven door skullkiller aangeraden wordt: http://www.computerandvid...le.php?id=236576&site=pcg
Mijn kommentaar bestaat vooral uit zaken die in de demo miss niet goed tot hun recht komen. Ik sta er iig voor open om mijn mening in een positievere te veranderen.

[ Voor 11% gewijzigd door knijnsel op 28-02-2010 10:07 ]

<knijnsel> De nederlandstalige GuildWars site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceXuick
  • Laatst online: 09-04-2024
Jammer dat zoveel mensen zoveel klachten hebben.
Eerlijk is eerlijk, ik ben het met een aantal minpunten eens.

Toch vind ik dat veel mensen bij nieuwe games (met hoge verwachtingen) vaak niet verder kijken dan alleen een beta, of een demo. Een game wordt grof afgeschoten als er ook maar 1 of enkele minpuntjes te vinden zijn.

Ik denk dat veel van de minpunten kunnen worden verbeterd, of zelfs allemaal (in bijv. een mod) kunnen worden verholpen! Als je een game wilt die iedereen aanspreekt, dan kun je lang wachten. Een degelijke basis, waarop verder kan worden gebouwd is veel interessanter.

Mijn plussen en minnen:

De minpuntjes:

- pay-in-front
hoewel ik denk dat dit relatief eenvoudig opgelost kan worden m.b.v. een mod of misschien zelfs wel een standaard game-option. Het is jammer dat je nu moet wachten op je resources. Aan de andere kant heb je wel meer tijd om je te richten op je units en tech-tree. Een optie om toch te kunnen qeuen lijkt me niet slecht. Zeker om de kern van de huidige TA/SC community hun trouwheid te belonen. En anderzijds, omdat het inderdaad meer mircomanagement kost om elke factory weer aan te zetten, of een base-expansion telkens handmatig verder te moeten uitbreiden (als er weer resources zijn).

- strategic overlay
hoewel sommigen het misschien fijn vinden, (en ik soms ook), vind ik het toch veel fijner spelen zonder deze overlay. Met free-cam-mode (ctrl+v in debug mode) kun je heerlijk van het slagveld genieten, en makkelijk multiple units selecteren. Die groepjes zijn wellicht handig voor de console, maar niet voor PC imo.

- weinig diverse units
Ik moest weer terug denken aan TA, waarbij je voor elke mogelijke taak wel een unit in je arsenaal had. Denk aan de spiderbots (stunning en all-terrain), de zippers (fast-hit-and-run), de zeus-en en pyro's (heavy shortrange), de annihilator (long range slow defense) en meer. Nu gebruikte je niet altijd elke unit, maar het gaf je meer mogelijkheden. De learning-curve was daarentegen ook een stukje pittiger, omdat je alle units moest leren kennen.
Ik hoop dat ze bij SupCom2 (net als bij TA) ook nieuwe units gaan uitbrengen. Er is zeker nog veel ruimte mogelijk om in te vullen met taak-specifiekere units. Hoewel je met de Noah unit cannon en de Aeon Teleporter ook snel ergens ter plekke kunt zijn, vind ik het toch toffer om specifieke units hiervoor te hebben.
Al met al, simpel te realiseren om nieuwe units gaandeweg toe te voegen, afhankelijk van de wensen/input/feedback van de community

- techtree (beetje) beperkt en algemeen
Hoewel je op zich veel upgrades hebt in de techtree, blijft deze soms wat algemeen.
Ik zou voor meerdere (specifieke) units, upgrades willen zien. Op deze manier kun je meer en gerichtere strategieën bedenken en uitvoeren. Ook dit lijkt me trouwens ook relatief eenvoudig te implementeren.

- adjacenty-bonus (gebouwen die samen beter werken bij elkaar)
Dit vond ik wel leuk gevonden, en meteen het verspreiden van je basis tegengaan.
Je kon tot 50% (geloof ik) voordeel halen door gebouwen bij elkaar te plaatsen.
Eigenlijk werkte dit een beetje als uitbreidingen van bestaande gebouwen, of voor het bouwen van je mega-economie. Ik zou het nog steeds tof vinden als bijv. een artillery gun sterker is, als het verbonden zou zijn met een powergenerator. Ik zou zelfs 'pipelines' aan willen leggen om bepaalde gebouwen toch te verbinden met een basis om hiervoor extra voordeel te halen. Dit lijkt me nog steeds een optie die in een toekomstige MOD zou kunnen worden verwerkt.

Dan de pluspunten :)

+ Supreme Commander 2 voelt rock-solid aan
Het spel speelt vlot, soepel en snel. alles voelt heel 'responsive' aan, waardoor je meteen hoort/ziet wat je doet. Bij SC1 en FA werd het gaandeweg vaak echt traag en sluggish.

+ De gevechten zien er super uit, en voelen ook episch aan
Ondanks de reacties van velen dat het juist niet episch is, sluit ik me hier totaal niet bij aan.
Alles beweegt, schiet en ontploft perfect, en is er wederom veel aandacht voor detail.

+ Het overzicht is beter dan ooit tevoren
Met de 'streamlining' is SupCom2 juist extra overzichtelijk.
Het is niet meer nonstop klikken op strategic icons (wat voor mij echt heel saai begon te worden in SC1 en FA), maar je kunt het nu zo goed zien, dat je deze strategic icons haast niet meer nodig hebt!!

+ upgrades/add-ons voor gebouwen
Het klinkt simpel, maar het werkt verbluffend (simpel en effectief)!
Je kunt nu tot 4 upgrades toevoegen, die allen hun eigen nut hebben.
Ook hier zou je aan aanvullende upgrades kunnen denken in de toekomst.

+ flowfield pathfinding
Hoewel het er soms niet 100% correct uit ziet (sommige units schuiven een beetje), werkt het wel doeltreffend. Het verplaatsen van units gaat in 9 van de 10 gevallen goed en snel! Bij Supcom (zeker in een later stadium) zag je de units 1 voor 1 hun pad berekenen, en daarna vertrokken ze pas. In formaties versturen was leuk, maar een langdradig en langzaam proces. Op dit moment (in SC2) nemen groepen units zelf optimale formaties aan, en gaat het verplaatsen een stuk makkelijker en sneller en dus beter!

+ maps en detail
Een belangrijk punt wat ik miste bij SupCom was sfeer (met name in de maps).
Het was een (welliswaar heel) groot (vaak plat) slagveld, met wat boompjes, maar dat was het vaak wel.
En als alle boompjes waren opgezogen, had je eigenlijk weinig meer over.
Het toevoegen van veel meer custom objects, en echte geometrie (dus niet alleen een vlak met een heightmap), krijgt elke map niet alleen een veel betere en sfeervollere uitstraling, maar ook meer strategische opties. Door de dieptes, bruggetjes en grotere hoogte verschillen en alle diverse details, lijkt het grootser, mooier en gedetailleerder.

+ dualview nu ook echt goed speelbaar
Door de verbeterde engine en optimalisering speelt het spel zo goed, dat het zelfs op mijn 2,5 jaar oude beestje met dualview (en praktisch max. graphics) zeer goed speelt!!! Ik moet er nog wel aan wennen om het te gebruiken, maar het werkt nu wel, zonder echt veel performance verlies.

+ meer experimentals, die ook echt allemaal gebruikt kunnen en gaan worden
Door de verlaagde bouwkosten en tijd zijn experimentals nu echt een vast onderdeel van de game.
Het gevoel van "OOH NEE er komt een COLOSSUS AAN" is misschien wat minder, maar dat je ze nu waarschijnlijk in elke game zult zien, is voor mij een meerwaarde! Daarnaast nemen veel van de (nieuwe) experimentals allerlei strategische taken op zich. (en zijn dus niet meer 'alleen' game-enders). Je hebt ze nodig, en zet ze in voor de taak die je hebt liggen. Het zijn meer de nieuwe T3 units. En de major experimentals zijn echt nog wel een stukje sterker (zeker met veterancy) en zullen je de schrik wel aanjagen. Een fatboy of een king kryptor leggen grote groepen T1 units nog steeds snel in de as!

+ menu en (G)UI zijn top
Last but not least, het menu en vooral de standaard GUI zien er gewoon goed uit.
Ik weet nog hoeveel iedereen op SC zat te flamen, dat de GUI zo log en groot was.. En iedereen vond het maar niks. Dat de GUI van Supcom2 gewoon heel erg goed is, hoor je niet echt. (mensen zijn te druk met het afschieten van (kleine) nadeeltjes van de vernieuwde strategic overlay, die overigens gewoon uit te zetten is)
Voor een RTS vind ik de UI heel erg belangrijk. Hiermee moet je werken! dus deze moet goed werken! en dat doet het!

+ in mijn ogen zeer goed uit te breiden
Om in de toekomst straks iedere speler zijn ultieme RTS ervaring te kunnen bieden hoop (en denk) ik dat SupCom 2 goed te modden is. Hoewel hier nog weinig van bekend is, voelt de game (ook met de debug-mode) zo solide aan, dat het me niets zal verbazen als de game mede-hierdoor zeer goed moddable is.
Het lijkt me ook niet meer dan logisch dat dit het geval is, gezien de nieuwe weg die Chris Taylor in slaat om een groter publiek te benaderen. Dit is mooi voor de cash-flow, maar biedt ook veel meer kansen voor een actieve community.

Al met al lijkt SupCom 2 (op enkele kleine puntjes na) een steen goeie RTS te worden.
De 'streamlining' zorgt voor wat fronsende werkbrauwen, ook bij mij, maar als je goed kijkt naar de mogelijkheden en nieuwe manieren van spelen, dan levert dit in mijn ogen vele malen meer fun op dan de eerdere delen. En fun staat bij mij voor gameplay, en gameplay staat bij mij altijd bovenaan de list!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
Met de meeste van je pluspunten ben ik het niet helemaal eens maar dat is vooral subjectief. Ik vond zo bijvoorbeeld de FA gevechten veel beter.

Grafisch/gameplay: Hier voelt het nog meer 'pew-pew' aan als het geluidje van de Mantis in FA.
Daarnaast verbaast mij de verandering van de broadsword wel. Nu is het een soort van gatling gun, terwijl de grote plasma bolts er toch wel leuker uitzagen.
(Dat zijn dan even twee voorbeelden)

SnelheidDe game loopt wel sneller en beter vanwege betere codering en scripting, maar het voelt bij mij toch echt langzamer dan in FA. Als ik nu iets in mijn vision range zie komen heb ik meer dan genoeg tijd om er iets aan te doen, in FA was ik al dood (radar zeer belangrijk, nu wat minder).

StratZoom: Wat strategic zoom en overlay betreft, ik vind vooral de hoek bij het ingezoomde gedeelte niet echt fijn. Zou geen probleem zijn als je die zelf kunt aanpassen in de opties.

Met de minpunten ben ik het ook niet helemaal eens.

Units: Ik ben juist blij dat er wat minder units in zitten. De diversiteit en de opties komen nu voort uit de tech tree (al moet die dan wel zo uitgewerkt zijn dat elk gevolgde pad even goed is, anders wordt het in multiplayer een rush naar 'die ene upgrade').

Bij zo'n tech tree kun je natuurlijk niet zoveel units gebruiken als bij FA.
GPG heeft hierbij overigens goed geluisterd naar de fanbase van SupCom1/FA want daar vond men dat er juist te veel units in zaten.

Tech Tree: Ik ben het wel met je eens dat de tech tree zo algemeen aan zal voelen. Ik heb de volledige UEF tech tree gezien en daarbij ligt het wel erg voor de hand dat die upgrades erin zitten.

Adjeciency: Wat adjeciency bonus betreft ben ik ook blij. Ik vind het een goede zaak dat het er is uitgehaald. Het maakte technisch nauwelijks uit of je er volop gebruik van maakte. Alleen de mass extractors en fabricators gaan beter werken met de mass storage of de Pgens ernaast. Het voegde een redelijke hoop onnodige micro toe (was ook een algemene mening in de SupCom fanbase).

Pay-up front:
Ik quote mezelf even van de GPG-Forums:
Plasma_Wolf schreef:
I think that the new economy has exactly the same stlling effect as the FA economy. I'll give an initial example.

You've got five air factories while you can support four in terms of mass income. Eventually one will pause and four will continue, which is 80% of the efficiency, exactly the same as with FA.

Problem is, like many people have said, when you want to build a mass extractor, you're never going to get to that 200 mass you need because the air factories are draining it all. Useless. Even if you can give the order, it may be cancelled on the way to building it.

My suggestion: let the computer make a huge list of stuff you're going to build. For factories, let the computer add one unit to the list at a time: the unit that's going to be built.

Then let the computer simply work the list out from top to bottom (where it will hopefully never reach the bottom).

Then you can just give build orders and the 2 mass extractors, 5 Pgens and three radar towers will just be added to it, when that's on the top of the list, the computer will not build other units until it's got the mass required for that particular unit.

Saves a lot of pausing factories you've got to do manually because they'll just keep on building units (they've got the mass for that and they're using it all the time).

Problem is, what are you going to do if you've got a major experimental that needs to be built. It can take so much time to get the mass that when it is on the top of the list, you'll not build other units for some time.

Solution: the player must be able to take a look at the list at any time he wants to (and the list must be hidden when he wants to). Then he can cancel the major experimental if it's taking too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jradman
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-08 13:47
Haay schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 19:58:
Dingen die ik mis of waar ik mij aan erger:
• Alleen wanneer je een radar, AA-turret of grond-turret PLAATST zie je even een cirkel wat hun range is. Wanneer hij gebouwd is kun je niet meer de range zien waarop ze effectief zijn;
Hier stoorde ik mij ook aan, en ik heb hier een optie voor gevonden in settings, die standaard uit staat. Je moet, als je de ranges wil blijven zien, deze optie dus eerst aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
Ook als ik de optie in het menu op 'on' zet, zijn de ranges niet te zien. In ieder geval niet die van de weapon ranges.

Van intel kan ik het me niet herinneren maar het is in ieder geval erg irritant.

Daarnaast geldt wel dat de demo een oude build is dus misschien (en ik hoop het maar) is het verbeterd in de retail versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jradman
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-08 13:47
Plasma_Wolf schreef op zondag 28 februari 2010 @ 14:27:
Ook als ik de optie in het menu op 'on' zet, zijn de ranges niet te zien. In ieder geval niet die van de weapon ranges.

Van intel kan ik het me niet herinneren maar het is in ieder geval erg irritant.

Daarnaast geldt wel dat de demo een oude build is dus misschien (en ik hoop het maar) is het verbeterd in de retail versie.
Raar, bij mij werkt het prima. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Tijdens het spelen van de demo leek het alsof de unit erg slecht reageren op commando's. Vaak met een vertraging en soms gewoon totaal niet.

Kan niet zeggen dat ik heel erg onder de indruk ben van de demo tot nog toe. Dan is de beta van SC2 (heb helaas geen key maar er zijn genoeg manieren inmiddels om toch iets te spelen) echt heel wat beter.

Jammer :(

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Heb de demo gespeeld, en ik ben zwaar teleurgesteld. Ik ben altijd al een grote fan van TA geweest, en Supreme commander vond ik echt een hele vette opvolger. Speel FA nu nog steeds en had gehoopt dat dit een verbeterde versie zou zijn. Maar helaas, supreme commander 2 is nu stukken slechter. De slechtste game in de reeks. Gaat een beetje op command & conquer lijken, die gaat ook alleen maar berg afwaarts.

Dit is gewoon een simpele versie van supreme commander, met als doelgroep console gamers. Ze hadden beter een hele losse versie kunnen uitbrengen voor de consoles en voor de pc gewoon een echte opvolger voor FA ontwikkelen.

De units zien er kinder achtig uit, de levels vind ik ook niet zo bijzonder, en de experimentals zijn helemaal om te huilen. Vooral de experimentals die units opeten en weer uitpoepen, het lijkt wel of het spel voor kids is gemaakt. Het hele economy gebeuren, wat juist zo belangrijk was bij FA, is er niet meer. En dat vond ik nou juist een van de leuke dingen aan supreme commander FA.

Heb na de SC2 demo weer even SCFA gespeeld, en ik vind het oude deel toch 10 beter. Het voelt en oogt gewoon een stuk serieuzer aan.

Ik ga Supreme commander 2 niet kopen. Wat een teleurstelling..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
Even de demo gechecked. Van de twee missies vond ik de eerste toch wel leuker. Heb nooit eerder een supcom gespeeld dus snap ik de negatieve reacties niet zoveel. Heeft blijkbaar met de economie van de eerste en deze deel te maken zo te zien en Tier units.

Wel vond ik het resource gatheren een beetje te makkelijk. paar eilandjes veroveren, die mass extractors plaatsen en ongelimiteerd energy voorraad tot je beschikking. Enige wat je nog tegenhield was hoe snel je units eruit kon pompen. jammer dat het niet uitgebreider was en je niet met die techtree aan de slag kunt ( of ik heb dat over het hoofd gezien).

Tegenstand was er nauwelijks ( slechte AI). Had liever een Skirmish demo gehad met multiplayer optie. Verder merk ik dat de engine supergoed loopt. Maakt goed gebruik van je kaart en GPUload is bijna altijd 99%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Omnyakom1 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 01:04:
Even de demo gechecked. Van de twee missies vond ik de eerste toch wel leuker. Heb nooit eerder een supcom gespeeld dus snap ik de negatieve reacties niet zoveel. Heeft blijkbaar met de economie van de eerste en deze deel te maken zo te zien en Tier units.

Wel vond ik het resource gatheren een beetje te makkelijk. paar eilandjes veroveren, die mass extractors plaatsen en ongelimiteerd energy voorraad tot je beschikking. Enige wat je nog tegenhield was hoe snel je units eruit kon pompen. jammer dat het niet uitgebreider was en je niet met die techtree aan de slag kunt ( of ik heb dat over het hoofd gezien).

Tegenstand was er nauwelijks ( slechte AI). Had liever een Skirmish demo gehad met multiplayer optie. Verder merk ik dat de engine supergoed loopt. Maakt goed gebruik van je kaart en GPUload is bijna altijd 99%.
Draadje nog niet gelezen, maar wat mij tegenviel vs SupCom 1 was dat je niet min of meer oneindig units en gebouwen kon queuen. Ik ergerde me dood dat ik factories steeds van pauze af moest halen. Ik snap wel dat die units pas komen als ik er de resources voor heb. Het werkte in SupCom toch prima?

Tech trees vind ik nog niet eens zo fout, alhoewel ik in de demo eigenlijk alle upgrades wel kon pakken. Misschien speelde ik te makkelijk. Ik speel op easy in SupCom 1 (ik hou van turtlen) maar kan misschien wel normal doen in SupCom 2. Het geeft wel een beetje een rpg feeling er aan, maar vind het tegelijk een beetje een extra stap in het spel. Vroeger bouwde je een tech++ met tijd en resources en kon je zo kiezen wat je wou. Nu doe je het met research facilities en tech trees. Same thing, different label, maar opzich was het ook wel geinig. Deed me denken aan Demigod.

Tech tree upgrades krijg je dus met research points, die je dan weer krijgt door research facilities te bouwen, als je dat nog niet meekreeg. In de demo kon je idd vrij makkelijk veel punten krijgen. Weet niet zeker maar waren de levels van de tech tree niet gelimit in de demo?

Het spel loopt retesoepel, dat wel, maar de graphics vallen me een beetje tegen. Naast de cartoony look, wat wel went, was het detail in close up niet veel uitgebreider dan SupCom 1. De engine van SupCom 1 was wel brak, toegegeven, maar op mijn PC uit 2010 loopt die ook zonder problemen. Van mij hadden er wel betere graphics in gemogen.

Overigens vond ik de tweede level veel toffer. Deed ook een beetje denken aan Demigod, zo'n level met 'nodes', oftewel 'experimental factories'. Zag er wel bevolkt uit, in tegenstelling tot supcom 1 waar vaak een map vrij leeg was op wat boompjes na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Het voelt als een behoorlijke fail aan. Het TA/Supcom/FA gevoel is weg. Als ik een simpele rts wil spelen dan start ik wel DoW2 of red alert op. Ik wil juist een diepgaande rts.

Bovendien was de kracht van FA dat je altijd op je tegenstander moest reageren. Zette hij veel druk op je in een kleine map dan kon je niet techen waardoor er grote diversiteit in gameplay kwam.

Ik heb zoveel "impossible" acties gehad in FA. Bv een drop van 4 upgraded SCU's in een harde 4v4 die op een tactishe plek worden gedropped en binnen 1 min een zwaar bewapende forward base neer zetten. waardoor je bondgenoten kunnen oprukken. Of een paar geupgrade SCU's met experimentals terwijl je scu's sams spamde voor air cover, gewoon ongebruikelijke tactieken. Of wat te denken als Cyborg commander en je base wordt in puin gelegt, heerlijk een paar t3 hiden en snel de teleport en laser gun upgraden voor een assasin snipe.

Damm wat was FA geil. Echt de beste rts gameplay ooit en nu is het weg!!

Nee dit gaat hem niet worden. Denk dat ik vanavond FA maar weer eens ga installeren.

[ Voor 15% gewijzigd door evilpin0 op 01-03-2010 08:57 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
Omnyakom1 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 01:04:
Even de demo gechecked. Van de twee missies vond ik de eerste toch wel leuker. Heb nooit eerder een supcom gespeeld dus snap ik de negatieve reacties niet zoveel.
Probeer SupCom1, of beter FA, dan maar eens, je zult versteld staan van de schaal (en misschien ook problemen krijgen met de economy)
Wel vond ik het resource gatheren een beetje te makkelijk. paar eilandjes veroveren, die mass extractors plaatsen en ongelimiteerd energy voorraad tot je beschikking. Enige wat je nog tegenhield was hoe snel je units eruit kon pompen.
Daar merkte ik het dus precies andersom op, units bouwen was geen probleem maar ik had te weinig resources (ondanks dat ik zo'n beetje alle mexes had en de upgrades erbij)
Tech tree upgrades krijg je dus met research points, die je dan weer krijgt door research facilities te bouwen, als je dat nog niet meekreeg. In de demo kon je idd vrij makkelijk veel punten krijgen. Weet niet zeker maar waren de levels van de tech tree niet gelimit in de demo?
Ik heb eigenlijk geen enkel research station gebouwd, komt waarschijnlijk omdat ik de punten die ik had gebruikte, verder bouwde met economy/factories en vervolgens aanviel, nieuwe punten kreeg en weer overnieuw begon.
De engine van SupCom 1 was wel brak, toegegeven, maar op mijn PC uit 2010 loopt die ook zonder problemen.
Dat vind ik knap want voor zover ik weet is er geen enkele pc die tegen een paar AIs langer goed draait dan een half uur. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:32

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Ik speel nog steeds veel SC-FA online samen met vrienden, en tegen anderen. IK heb vorige week de Demo gespeeld, en 5 minuten later er weer af geknikkerd (ok ok ik overdrijf 15 min.). Ik wilde niet dat de teleurstelling nog groter werd, en hoop dat het origineel beter wordt. Zoals zovelen hier aangeven is het spel niet wat ik mij had voorgesteld. Ik kan natuurlijk niet de conclusies trekken die menig hier aankaart daar ik het spel net 10 minuten gespeeld heb.
Verder hoop ik dat naast de teleurstellingen die ik hier allemaal lees dat de online functie eens een keer goed werkt. Ik heb echt een hekel aan GPGnet, altijd mensen die "nil" zijn, bij battlenet nooit last van gehad.

Ik droom wel even verder dat alles wat in de demo gestopt is een grap is en dat de volledige versie echt een sequal is op SC en dat de massive battles weer komen, en dat ik weer onderbroeken moet wisselen als er 3 experimentals mijn Commander strategisch aan het misbruiken zijn.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
twiFight schreef op maandag 01 maart 2010 @ 01:14:
Tech trees vind ik nog niet eens zo fout, alhoewel ik in de demo eigenlijk alle upgrades wel kon pakken. Misschien speelde ik te makkelijk. Ik speel op easy in SupCom 1 (ik hou van turtlen) maar kan misschien wel normal doen in SupCom 2.
Ik had de demo in eerste instantie in 'Normal' gespeeld. Heb gisteren het eerste level nog even in 'Hard' geprobeerd en totaal GEEN VERSCHIL gevoeld. Misschien dat de game in skirmish mode anders voelt, wanneer de AI daadwerkelijk probeert jou van de kaart te vegen in plaats van gewoon in een hoekje te zitten wachten tot jij sterk genoeg bent om hem uit te roken. In de campgaign is het nu gewoon een kwestie van units pompen, tech-tree uitbouwen tot je de benodigde tech hebt, en de AI terug duwen tot je hem vernietigd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Misschien een idee om discussies over Supreme Commander 2 in het vervolg in het Supreme Commander 2 topic te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:32

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Prutzer80 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 11:08:
Misschien een idee om discussies over Supreme Commander 2 in het vervolg in het Supreme Commander 2 topic te voeren?
Volgens mij heb je of gepost in het verkeerde topic of je hebt een verkeerde link geplaatst. :9

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
KingTenteehje schreef op maandag 01 maart 2010 @ 11:18:
[...]

Volgens mij heb je of gepost in het verkeerde topic of je hebt een verkeerde link geplaatst. :9
Het is maandagmorgen en ik heb een zwaar weekend gehad :P
Je hebt gelijk, hij was eigenlijk bedoeld voor het oudere Supcom + FA topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb de demo ook van steam afgehaald alleen wilt hij niet spelen bij mij :s Als ik het spel start krijg ik de melding van steam dat het spel gestart wordt, daarna gaan mijn 2 schermen op zwart en zelfs na een kwartier of zo gaat er niets verder. De enige optie die ik dan heb is mijn pc volledig rebooten.
Ik had eerst catalyst beta drivers (10.3) maar na het vele klooien en nu terug officiële 10.2 drivers te draaien doet het probleem zich nog voor.
Eén keer heb ik het gestart gekregen, vraag me niet hoe. Het was na het volledig de-installeren van de beta en de 10.2 installatie. Toen de eerste poging werkte het spel maar naderhand is het mij niet weer gelukt. Ik heb niets meer aan de drivers gedaan.
Op het net is er niets te vinden van problemen buiten 2 posts in een forum die iets vermelden van een resolutie-verandering, maar die krijgen daar een fout melding in de vorm van een popup.
Specs: i7 920 @3.6, ATI 4890 @stock 10.2 drivers, Win7 x64.

Verder even mijn eerste indrukken van die keer dat het wel werkte:

In de vorige versies was altijd mijn tactiek in de skirmisch van een stevige verdediging uit te bouwen en een zware economie om uiteindelijk met de T3 units samen met de experimentals of strategic missiles de vijand te verpulveren! (Ik vond het altijd tof om alle units te gebruiken van T1 tot experimantals, en aanvallen met een grote diversiteit in units)
In FA was dit al moeilijker op bepaalde mappen en moest er een goed evenwicht gevonden worden tussen het bouwen van units, turrets en daarnaast economie om genoeg resources over te houden om een aanval te plannen.

Deel 2 vond ik wat simpeler als FA met deze tactiek. Het kan liggen aan de demo, laten we hopen. In de eerste versies vond ik het wel interessant om in het begin van de campagne niet alle units ter beschikking te hebben. Dit lijkt deels ook terug te komen in de tech-tree en ben eens benieuwd hoe ze dit gaan uitwerken.
De tech-points lijken wel wat simpeler. Gewoon genoeg tech buildings rechtzetten en de punten tellen sneller als de seconden. Waardoor je in no-time je tech-tree voor de relevante units volledig hebt. En de game-play lijkt me er toch redelijk door te veranderen.

Ik vond dat de units wat passief waren. Die 'kraken' had ik met een niet zo grote vloot redelijk snel uitgeschakeld. Zonder dat die echt zichzelf verdedigde. Ook de andere units (voornamelijk air in de demo) kan je met de wat zwaardere schepen snel uit de lucht halen. Ook de buildings worden met de wat zwaardere schepen op afstand redelijk snel plat gebombardeerd.

Die ronde met de big-boys. Ook daar weer dat sommige units te passief waren. De air units van de tegenstander deden weinig om hun te verdedigen, dus met minimale schade kan je wel wat uit te lucht halen.
In deze ronde had ik wat moeite met het bijhouden van resources. Op momenten waren mijn power en massa op en kon ik dus geen units bij maken. Redelijk vervelend tijdens een lucht aanval terwijl je eigen air units iets verder je big-boys aan het verdedigen zijn. Dan moet je dus je aandacht verdelen over het bij plaatsen van resource buildings, het maken van units en het verdedigen van je big-boys (al kan je dat laatste wel even uit stellen)

Verder ben ik niet geraakt, ik weet dus ook niet of er nog meer is. Ik sloot na de big-boys het spel af, en ik heb het sindsdien niet meer kunnen herstarten :s

Voor de rest vond ik het wel tof om te spelen, en ik ben wel benieuwd naar de eerste reviews na de release. Tot dan zal ik me maar bezig houden met FA, aangezien ik de demo niet meer gestart krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Op Wehkamp.nl is de release date vooruit geschoven naar 5 maart!

Edit: 12game.com ook :)

[ Voor 17% gewijzigd door Vlassie1980 op 01-03-2010 13:30 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste