[RTS] Supreme Commander 2

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
Zoo wel jammer dat ik nu al weer een beetje uitgekeken bent.
Ga zeker nog wel weer verder met sc2 maar wacht eerst op een paar leuke mod`s.(en dat schiet al aardig op.)

De increase mapsize mod is erg relaxt.Eindelijk grote maps waar je geen ruimtegebrek krijgt als je een dikke base wil bouwen :p.

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Heeft SupCom2 ook LAN support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:04
Bulls schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:13:
Heeft SupCom2 ook LAN support?
Alleen via steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Ik heb hem vandaag binnen, samen met een maat hebben we 2 gekocht. Maar nu hebben we naar elkaar 300 to 400 ping, terwijl online heb ik naar anderen wel tegen de 60 ofzo.

Maar in andere games heb ik nergens last van. Naar elkaar ook geen slechte ping ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Bulls schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 20:17:
Ik heb hem vandaag binnen, samen met een maat hebben we 2 gekocht. Maar nu hebben we naar elkaar 300 to 400 ping, terwijl online heb ik naar anderen wel tegen de 60 ofzo.

Maar in andere games heb ik nergens last van. Naar elkaar ook geen slechte ping ofzo.
Dan kunnen jullie geen di recte verbinding krijgen en dan gaat eht via een steam server. Maar dat maakt niet uit. Supcom forceert een ping van 500 op elke speler (intern). Zolang het onder de 500 blijft is het gewoon goed speelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
nou dat valt tegen, want ik had een 3v3 match en dat was behoorlijk laggerig. Mijn maat wordt ook bijna uit elke server gekicked omdat hij naar meerderen 300 tot 400 ping heeft terwijl ik wel gewoon 100 heb naar die spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Bulls schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 20:58:
nou dat valt tegen, want ik had een 3v3 match en dat was behoorlijk laggerig. Mijn maat wordt ook bijna uit elke server gekicked omdat hij naar meerderen 300 tot 400 ping heeft terwijl ik wel gewoon 100 heb naar die spelers.
dat een match lagged kan andere redenen hebben.En als hij gekicked wordt dan ligt dat aan het feit dat het noobs zijn en niet weten hoe supcom werkt.. Supcom = perfect speelbaar met een ping van 500. Het spel synched gewoon daarop. Maar als bijvoorbeeld de verbinding neit stabiel is, ja dan krijg je andere problemen. Maar een stabiele verbinding met een ping tot 500 is GEEN probleem. En iedereen die wat anders zegt weet gewoon nie twaar ze het over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Adlermann schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 21:52:
[...]

dat een match lagged kan andere redenen hebben.En als hij gekicked wordt dan ligt dat aan het feit dat het noobs zijn en niet weten hoe supcom werkt.. Supcom = perfect speelbaar met een ping van 500. Het spel synched gewoon daarop. Maar als bijvoorbeeld de verbinding neit stabiel is, ja dan krijg je andere problemen. Maar een stabiele verbinding met een ping tot 500 is GEEN probleem. En iedereen die wat anders zegt weet gewoon nie twaar ze het over hebben.
Datzelfde probleem wat net zo met Demigod, dat intern geloof ik 200 ms aanhoudt. Conclusie na bijna een jaar zinloze discussies op het forum is dat die onwetende mensen er altijd zijn en altijd zullen blijven. Daar moet je gewoon niet mee samen willen spelen, denk ik dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Toch wil ik weten hoe je het op kunt lossen, heeft het te maken met de upload ofzo van je connectie? Ik heb 400 KB upload en die vriend van me 100, en toch heeft hij vaak naar sommigen (en naar mij altijd) boven de 300 ping terwijl ik in dezelfde server, naar die personen wel tegen de 80 heb. En als ik iemand anders wel tegen de 300 zie dan heeft mijn vriend naar hem ook zoveel en soms meer.

Een 4v4 match lagged ook wel eens maar dat ligt ook niet aan ons, want we hebben ook vaak 4v4 maps die niet laggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Ok er zijn een paar dingen die aan de server exclusions moeten toegevoegd worden, een no research optie (geen enkele research at all) en een no artillery optie. Kun je tenminste een leuke battle voeren, ipv na 10 min wie het eerste de meeste units heeft walst erover heen :/ Dit is geen strategie meer, strategie is het terrein in je voordeel gebruiken en met door flanken een overwinning te behalen en niet wie met de sneltoetsen het snelste op kan bouwen en gaat rushen.

Ik vind die mass convertion eigenlijk noob achtig overpowered, en sinds wanneer kan energy omgezet worden in matter? Andersom ok, maar kom op. Defying all fissics of nature.

[ Voor 67% gewijzigd door Bulls op 26-04-2010 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceXuick
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-04-2024
Hierboven werd gesproken over de increase mapsize mod.. is deze al uit? en zo ja, waar kan ik dit vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
Als je het officiele modforum op gpnet en de steamforums in de gaten houd kun je wel vinden hoe je dit moet toepassen.
Let wel op dat je dan even een kopietje van de originele file maakt die je overwrite.
En de ander moet deze fix dan ook hebben anders crasht de game.

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Bulls schreef op maandag 26 april 2010 @ 00:18:
Ik vind die mass convertion eigenlijk noob achtig overpowered, en sinds wanneer kan energy omgezet worden in matter? Andersom ok, maar kom op. Defying all fissics of nature.
Errm volgens de natuurkundige wetten (physics heet dat overigens, niet fissics) is massa --> energie net zo vanzelfsprekend als energie --> massa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
twiFight schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 17:39:
[...]

Errm volgens de natuurkundige wetten (physics heet dat overigens, niet fissics) is massa --> energie net zo vanzelfsprekend als energie --> massa.
Theoretisch ok, maar ga jij maar van warmte of van stroom een vaste vorm maken.

Door die mass convertion is het bijna oneindig, als de oorlog nu om die mass spots ging, dan was er een doel. Maar het is bijna nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:51

heuveltje

KoelkastFilosoof

Bulls schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 19:39:
[...]

Theoretisch ok, maar ga jij maar van warmte of van stroom een vaste vorm maken.
oftopic tweaker geneuzel :)
Wie zegt dat ze dat doen ?
Misschien gebruiken ze alleen stroom, voor het omzetten van BV CO2 uit de lucht naar vast koolstof(fiber) :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Ja maar dan gebruiken ze energie en een ander ingredient, dat heeft niets te maken met de stelling dat energie naar massa net zo vanzelf sprekend is als massa naar energie. In mijn ogen is dat gewoon bullshit.

Ik vraag alleen om een server setting "mass convertion disabled" dan houd je de battle kleinschalig en gaat het echt om terrein winnen voor de resources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebedees
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 09:54
Ik erger me eraan dat je al die lasers ziet verplaatsen. Als ze met de snelheid van het licht gaan kan je dat niet zien en zijn ze meteen bij hun doel. Spelletjes zijn natuurkundig over het algemeen niet realistisch, wen eraan.

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/tu4ztt-6.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
@ hieboven: ik hoop op een sarcastische opmerking....
Zoniet:Een spel moet er natuurlijk wel een beetje blits uitzien en als je al die lasers wel zien geeft dit toch wel een extra dimensie in large battle`s.

En @ Bulls:
Als je zegt dat de oorlog nergers over gaat dan heb je de eerdere delen zeker niet gespeeld.
ik geef toe dat het verhaal niet erg dik is maar en zit wel enigzins wat diepgang in.

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was redelijk nieuw in SC serie, maar ik hoorde dat veel mensen deel 1 beter vonden, dus ik heb forged alliance maar aangeschaft.
Ik vindt forged alliance echt 10x beter dan SC2. De economie hebben ze hier een beetje te simplistisch gemaakt en de maps te klein.
Ik denk dat het spel al heel wat beter zou worden met een stuk grotere maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 09:18:
Ik vindt forged alliance echt 10x beter dan SC2. De economie hebben ze hier een beetje te simplistisch gemaakt en de maps te klein.
SCFA speel ik nog steeds best graag af en toe, maar je gaat er echt een zondagmiddag voor zitten als je een grote kaart neemt, en op een gegeven moment is het een beetje balans zoeken tussen de experimentals en nukes terwijl je probeert schilden en T3 artillerie in balans te brengen.
SC2 is wat dat betreft een stuk sneller - als ik een 20 minuten no-rush timer instel, hoor je van 20:01 tot 20:15 elke seconde "strategic launch detected" gevolgd door, een paar seconden later, gevloek over Skype over nuke-lamers.
De versimpelde economie, kleinere maps en drastisch gesnoeide tech tree leveren daarmee een spannender en in mijn optiek, na wat wennen, ook een beter gebalanceerd spel. Het sim-city element is er echt een beetje uit, en ik vind dat in multiplayer echt veel beter. Ik heb één van m'n SCFA spelende vrienden onder lichte dwang aangeleerd zonder no-rush timer te spelen en nu hij het SimCityen een beetje afleert vindt hij SC2 ineens ook een stuk leuker. De rest is echter zwaar beledigd dat ze moeten opschieten (iets wat ze in SC1 ook niet beviel en waarom ze niet graag tegen mij spelen) en vindt ook SCFA vele malen beter.

Ik vind overigens wel dat SC2 absoluut een fors aantal grotere maps kan gebruiken, want ene hoop zijn gewoon veel te klein. Zelfs Setons Clutch is te klein voor een beetje forse battle, dus voor het grote gooi en smijtwerk moet je inderdaad wel SCFA hebben.

Ik vind het allebei wel tof. Beetje simcity-en met big ass kraters tot gevolg in SC1, of directe rush and crush matches in SC2.
Ik denk dat het spel al heel wat beter zou worden met een stuk grotere maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebedees
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 09:54
tooter schreef op maandag 17 mei 2010 @ 21:10:
@ hieboven: ik hoop op een sarcastische opmerking....
Zoniet:Een spel moet er natuurlijk wel een beetje blits uitzien en als je al die lasers wel zien geeft dit toch wel een extra dimensie in large battle`s.
Uiteraard sarcastisch :*)

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/tu4ztt-6.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:28
Prijs op Steam is verlaagd naar €32,99, dit weekend nog eens 50% korting €16,49.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
hoewel ik FA ook stukken beter vond dan SC2 in het begin, en ook ondanks dat ik SC2 erg vond tegen vallen (omdat het zo simpel is geworden), ben ik nu helemaal verslaafd aan SC2 en ben er best goed in geworden. 4v4 op setons clutch vind ik echt geweldig leuk om te spelen... meestal nukes uit, en dan worden het leuke (maar helaas wel) korte battles.

Gemiddelde battle van SC2 is zo een 20 a 30 mins... en bij FA had ik wel eens potjes van 3 uur.

Al met al een erg leuk game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb eerst SC2 gekocht, was beter dan veel strat. games die ik ooit gespeeld heb, heb ik besloten FA te kopen (had deel 1 uit de serie compleet gemist) en deze bevalt mij eigenlijk een stuk beter. Ik denk dat als ze bij SC2 een stuk grotere maps invoeren, deze game ook een topper wordt.
Voorlopig hou ik het nog bij SCFA over LAN met een stel vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndrewF
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-07 21:02
Bulls schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 21:15:
Ja maar dan gebruiken ze energie en een ander ingredient, dat heeft niets te maken met de stelling dat energie naar massa net zo vanzelf sprekend is als massa naar energie. In mijn ogen is dat gewoon bullshit.
Eum dat is totaal geen bullshit. Jouw magnetron zet energie om in extra massa:
In the same way, when any sort of energy is added to an isolated system, the increase in the mass is equal to the added energy divided by c². For example, when water is heated in a microwave oven, the oven adds about 1.11×10−17 kg of mass for every joule of heat added to the water.
Van wikipedia

Maar verder is SC2 inderdaad amper "strategisch" te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 13:13
Is er een manier om de tutorial verder te gaan waar ik gebleven was? Ik kon niet saven. En is de campaign wat of kan ik beter online gaan spelen?
Ik heb hem namelijks onlangs via steam voor 11 euro gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIL_FIP
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-08 07:35
waar is alle info over supreme commandor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-08 08:02

TRG

Technotium99-m

Supreme Commander 2 heeft/had van mij alle steun, maar omdat ik (en een handvol vrienden waarmee ik game) opgescheept zaten met welgeteld 1 map (setons - die ook nog eens redelijk slecht geport was en qua speelbaarheid onderdeed voor het origineel), hebben we het spel na 2 maanden laten vallen.

Wij horen nu eenmaal tot de 4vs4 en 5/7player FFA groep gezien het aantal mensen wat meestal op Skype zit. En na 2 maanden lang dezelfde slecht ontworpen map spelen, is zelfs voor echte fans de koek op.

Ik snap niet hoe Chris Taylor deze fout heeft kunnen maken, dus ik ga er gemakshalve van uit dat het doelbewust is. Ik heb meegekregen dat de map-ontwerp-pipeline erg duur is (100.000 dollar heb ik gelezen per map), wat het resultaat is van een serie professionele programmas/plugins die nodig is om de 3D map icm het flowmodel te ontwerpen. Userbase made maps zitten er dan ook (voorlopig) niet in.

Ik vind de 3D maps zeker wel mooier dan de oude maps, maar ik vind de toevoeging het niet waard om zo de belangrijkste content van het spel te beperken. In onze FA tijd speelden we een paar dagen deze map, dan een paar weken die map, en zo roeleerde dat het jaar rond. Later kwamen er mods bij die oude maps nieuw leven inbliezen.

Momenteel is er dus een ernstig gebrek aan content, en ook al lijkt het een beginnersfout, het is toch echt het geval. Ik hoop dat er verandering in komt, en dat verwacht ik eigenlijk ook, maar helaas zijn wij als stukje userfanbase al weer doorgegaan naar een ander goed spel..

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Na gisteren SC1/FA te hebben gekocht ga ik dit spel ook vandaag halen maar zijn er mensen die allebei 3 de spellen spelen door elkaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versteegrob schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:33:
Na gisteren SC1/FA te hebben gekocht ga ik dit spel ook vandaag halen maar zijn er mensen die allebei 3 de spellen spelen door elkaar ?
Ik speel Total Annihilation, Starcraft Broodwar, Supreme Commander Forced Alliance, Warcraft 3, Starcraft 2, Red Alert 2 door elkaar, kan prima. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Zekers, net het spel gekocht en geinstalleerd.

Wil beginnen met campaign of skirmish maar zodra die begint klapt het spel eruit :(
Iemand dit ooit eerder meegemaakt ? snap er niks van

Kan het met mijn systeem te maken hebben ? Je zou denken van niet want ik kan het spel starten

product : Seasonic S12-600, 600 Watt, Retail
product : Antec P180, Zwart, zilver
product : AMD Athlon 64 X2, 6000+, Socket AM2, Boxed
product : MSI K9N SLI Platinum
product : Asus EN7950GX2 /2PHT/1G, 1024 MB, DDR3, PCI Express x16
product : Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic, Retail
product : Hitachi Deskstar T7K250, 250 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial
product : Corsair ValueSelect, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x
product : BenQ FP202W, 20 inch, Zwart 2 keer

Nu las ik dat een AM3 processor in een AM2 socket kan, klopt dit ?
Heb nog even goed gekeken wat er fout gaat

Start de game op
Laad scherm, hier krijg ik al een hapering maar hij gaat verder, zodra de game wilt beginnen klapt die eruit

dit is de error code

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: APPCRASH
Naam van de toepassing: SupremeCommander2.exe
Versie van toepassing: 0.0.0.0
Tijdstempel van toepassing: 4c06b6d1
Naam van foutmodule: StackHash_bcd5
Versie van foutmodule: 0.0.0.0
Tijdstempel van foutmodule: 00000000
Uitzonderingscode: c0000005
Uitzonderingsmarge: 00000000
Versie van besturingssysteem: 6.0.6002.2.2.0.768.3
Landinstelling-id: 1043
Aanvullende informatie 1: bcd5
Aanvullende informatie 2: 7f255667648e29cd29d5d124d70ef72b
Aanvullende informatie 3: fe8c
Aanvullende informatie 4: dfdd3203f8cef4089e6052fab4f667f8

[ Voor 96% gewijzigd door Wackmack op 31-07-2010 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Niemand die dit probleem ook heeft gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:52

M2M

medicijnman

heb je het spel geupdate naar de laatste patch, en draai je de meest recente WHQL drivers?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Weet niet of die geupdated is, dat moet toch met steam ? Vind het maar een kut programma.
WHQL drivers, zijn die voor je videokaart ?

Net weer geprobeerd, campaign, krijg het begin scherm met de 3 vlaggen, hij hapert hier al een beetje.
Dan staat er, click to contine, na de klik vliegt hij eruit, te vaag

Heb nu versie 1.15

[ Voor 3% gewijzigd door Wackmack op 01-08-2010 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Drivers updaten is belangrijk. Het zou maar net een bugje zijn dat jouw hardware betreft. Dus naar de website gaan van de fabrikant van je hardware, drivers zoeken die bij je hardware horen en WHQL versies nemen als die beschikbaar zijn. Anders de laatste beta versie.

[ Voor 40% gewijzigd door M2M op 01-08-2010 22:01 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Oké maar alleen de videokaart ?
Is 1.15 de laatste versie van sc2 ?

Waarom start het spel dan op ? Kan bij instellingen enzo alleen spelen kan niet.
Wat vind je van mijn setup ?Kan ik het wel spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Heb SC2 van steam verwijdert, opnieuw geïnstalleerd maar het werkt nog niet.
Zou het kunnen helpen om Vista opnieuw te installeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
M2M schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 22:01:
Drivers updaten is belangrijk. Het zou maar net een bugje zijn dat jouw hardware betreft. Dus naar de website gaan van de fabrikant van je hardware, drivers zoeken die bij je hardware horen en WHQL versies nemen als die beschikbaar zijn. Anders de laatste beta versie.
Heel belangrijk :) Net de drivers geupdated van mijn videokaart en het spel werkt.
Nu weer het 2e scherm aan de praat krijgen en alles is perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Klopt het dat je maar alleen defence torens hebt voor air/ground van level 1 ?
Wel jammer want zo kan je jezelf niet goed verdedigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Versteegrob schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 01:35:
Klopt het dat je maar alleen defence torens hebt voor air/ground van level 1 ?
Wel jammer want zo kan je jezelf niet goed verdedigen
het is ook geen supreme commander (forged alliance). Een hoop dingen zijn verandert. Waaronder de techlevels die eruit gegooid zijn, de complexiteit is (vind ik) weg en nog wat anderen dingen. Spelletjes die twee uur duren komen ook niet veel meer voor.

-_-

• Maarten00
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 13:54
Ik zit met een probleem, ik ben al een tijdje bezig met de campaign en ben nu bij de 2e missie in het laatste chapter geloof ik. Het spel heeft al die tijd prima gedraaid, maar wanneer ik het nu opstart lagt het spel wanneer ik mijn muis beweeg. Zelfs in het hoofdmenu stopt de animatie van de vlaggen, en mijn muis verdwijnt ook als ik hem beweeg, en hij komt weer terug als ik stop. Erg vervelend, want het gebeurd ook ingame. Ik heb niks veranderd ofzo, iemand enig idee wat er gebeurd is of wat ik er aan kan doen?

• bones
Er is onlangs weer een grote update geweest bij Supreme Commander 2, en binnekort komt er ook nog een expansion pack uit !!!

Hier de laatste update :

New Features

Added AI Custom Options menu to allow fine control of each AI's Core Strategy, Build Speed, Resource Income, Veterancy, Intel, and Target preference.
The pre-order maps Emerald Crater, Iskellian Coast, QAI Prototype Facility, Seraphim VII Site, and Weddell Isle are now available to play for all players.
Added a Cybran Mass Convertor structure, unlocked via the research tree.
Added “No Artillery Structures” to game exclusions list.
Added "No Mass Conversion" to game exclusions list.
Added shield range ring indicators both during placement and on mouse-over.
Added factional shield coloring, and quicker impact effects to improve overall visibility and feedback.
Added a keybind to turn the UI and all associated in-game clutter on and off for screenshots and movies: Ctrl-U.
Updated the current ranked season to season 2

Balance

Increased Mass Convert cost to 2500e and income to 250m.
Increased Mass Convert cooldown to 10 seconds.
Killing enemy units will now generate 25% less Research.
Illuminate Rogue Nanites heal decreased to 5,000. Was 10,000.
Illuminate ACU Shield health decreased to 12,000. Was 15,000.
Illuminate ACU Teleport, Damage, Rogue Nanites and Personal Shield upgrades each increased by 1 RP.
Illuminate Rogue Nanite's range increased from 10 to 15.
Cybran Battleship range decreased to 90. Was 115.
Cybran Kraken health and damage increased by 50%. Weapons no longer prefer unique targets.
AI veterancy cheat buff is now an increased vet rate, rather than free levels.
Illuminate Point Defense cost increased to 200m/440e. Was 190m/420e.
UEF P-Shield health increased to 600. Was 400.
Nuke cost increased to 1000m/4000e for each projectile. Was 750m/3000e.
Mobile units that are hunkered will no longer be affected by the magnetron.

Fixes

Fix for being able to assist an engineer assisting a factory and bypassing the build speed reduction.
Fix for being able to have UEF Pgens assist an engineer assisting a factory and bypassing the build speed reduction.
Fix for being able to have UEF Pgens assist an engineer assisting a factory and bypassing the range check.
Fix for AI not sending early attacks.
Fix for Air units not accepting multiple destruction part meshes in their blueprints.
Fix for AI ACU going back and forth when there are enemies nearby.
Fix for AI not using the Noah Unit Cannon.
Fix for units getting strung out along cliffs.
Fix for units that have queued move orders pathing weird after using an ability.
Fix for beam weapons not turning off when units were loaded onto transports.
Fix for Hover units not triggering properly when killed.
Fix for UEF Long Range Artillery not being able to fire at their upgraded max range.
Fixed Sonar Radius buffs to work like Intel Radius buffs.
Units that are dropped from a transport will no longer infinitely loop their move ambient sound.
Fix for AI units trying to climb hills.
Fix for UI-based ACU duplication exploits.
Fix for replay files not closing properly under rare circumstances.
Fix for Platoon position being on unpathable terrain and screwing everything up for the AI.
Fix for units being teleported when dropped from a transport over invalid terrain.
Fix for the wrong leader being selected for Air units.
Fix for GPNav group leader selection. Agents are eligible to be the group leader only if they are close enough.
Fix for units that have queued move orders pathing weird after using an ability.
Fixed resources getting refunded for units that have completed building and are cancelled with the stop command.
Fix for units getting stuck against walls if they started out moving via steering only (no flow field).
Fix for naval units not receiving commands outside the playable rectangle.
Fix for some air units in a group slowing way down.
Fix for crash when issuing guard on the ground.
Fixed a version number crash when loading a saved skirmish game.
Fix for crash when loading a save game while a unit is jumping.
You can no longer send air units through an enemy Space temple beacon.

Improvements

When we buff a unit's max health we now set the units health percentage to the same as it was before the buff was applied.
Removed the visual effect on other units from the Bodaboom and Universal Colossus to improve performance.
Increased Bodaboom buff check time to 8 seconds and Universal Colossus to 6 seconds to improve performance.
Changed the Bodaboom range circle to match the Bodaboom's buff range.
Attempting to join a game when you have modified files and the host does not (or vice-versa) will fail with a warning message. This is true for joining through the game browser or by receiving an invite.
We now disable collisions on units while they are in a transport.
All Air to Ground and Ground to Air projectiles will no longer collide with each other.
Units that die while jump jetting will fall like air units.
Anti-Nukes will now show the proper Available/Max numbers when you hover over the build AntiNuke button.
Made path requests NOT immediately reset from cost stamp collisions.
If you lose and have a human ally that is still alive, you can no longer hear sounds from enemies under the Fog of War and can no longer see decals created under the Fog of War.
We no longer remove units from their group when issuing ability commands (except in special cases).
GPNav now allocates all the memory it will require for Integration Fields at the start of the game to improve performance.
Jump jetting units will now adjust their flying height to avoid colliding with terrain.
Reduced the effect ambient sounds have on the game's framerate.
Improved 'should dodge' logic so if your push class is less than, then you should dodge.
Improved 'pass through walls' handling so battleships don't get pushed onto the shore.
If a unit cannot move as fast as the group, then the unit's speed bonus max is 15% instead of 50%.
Fixed air units group speed calc, so its not just the leader speed.. its the speed vote, just like land units.
Illuminate Flare effect updated. Now less expensive, added an on ground impact effect.
UEF Disruptor Station Activation Effects. Bigger for better player feedback.
Illuminate Electroshock beam and impact adjustments.
Illuminate Radar Overdrive, added activation effect.
All faction scaffolding effect LOD adjustments. Better player feedback at further LOD range.
Tri-armor buff effect. Now better looking and less expensive.
Reclaim, Capture, Repair, Build effect LOD adjustment. Better player feedback at further LOD range.
All Faction Unit destroy LOD adjustments. Better player feedback at further LOD range.
Experimental Unit weapon effect LOD adjustments. Better player feedback at further LOD range.
LOD update on unit upgrade, build bonus, overcharge, mass convert and hunker. Better player feedback at further LOD range.
Changed text for shield restrictions to imply structures only.

AI

AI will now use path markers for attack and scouting.
AI will build additional radar away from its base.
Magnetron will now look for targets in a radius around itself, rather than the base it is assigned to.
AI will now build the Cybran Mass Convertor.
AI will build more than 1 mass convertor, if needed.
AI will now prioritize getting the Mass Convertor research if it has a high amount of energy stored.
AI will no longer mass convert when it has enough mass already.
AI will now build more Pgens when Mass Convertor is researched, rather than waiting for it to be built.
AI will use the buffer size to check for blocking terrain (via GPNav) before building a structure.
AI will try not to nuke its own units.
Improved AI research paths.
Removed Radar and Vision cheat buffs from the AI.
Added Naval Neural Net.
Updated the Neural Net data based on several hundred new simulation sets.
AI will wait until it has a mass convertor before going nuts with Pgens.
Land, Balanced, and Rush AIs will put a higher priority on getting an Air factory if they can't reach an enemy by land.
AI ACUs will no longer build Naval factories. This will be handled by Engineers.
The AI will once again use the Illuminate Space Temple.
Adjusted AI platoons to prevent the AI from stalling when hitting unit cap.
AI can now use Naval units to guard its base.
Guard base platoons will now guard a wider range.
AI will build more engineers per expansion base.
AI will only build up to 10 research facilities.
AI will take mass fabricators into account when looking at income/spending ratio.
AI will build Gantries in expansion bases more.
Improved AI Nuke/Anti-Nuke behavior.
AI platoons will no longer Jump Jet or Teleport unless at least 75% of the platoon can make the move.
Platoons that the AI wants to run away will now clear previous commands.
AI Neural Nets will now check to see if an enemy unit's shield is active when performing threat evaluation.
AI units will no longer run to deactivated bases.
AI will now use carriers appropriately again.
Added a new function to the Platoon class to get a platoons shortest attack range.
Micro distance is now based on the Platoon's shortest attack range.
AI will now do a quick pathable check when looking for places to build.
Engineers will no longer look for things to reclaim or units to repair while attached to another unit.

Known Issues

Replays from previous versions will not function with this version.
Skirmish Save games from previous versions will not function with this version.
Campaign Save games from previous versions will not function with this version. Campaign progress (unlocks) will still be preserved, however.
When exiting a multiplayer game or skirmish before victory conditions have been met, there is a 10-second window during which replays will not save. The temporary workaround is to wait 10 seconds before pressing the "save replay" button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 00:47
De DLC komt dus morgen uit. Geen idee of het een gratis update is of dat het een betaald pakket wordt. Ik hoop uiteraard het eerste :)

A couple of new DLC units are revealed in the trailer. The UEF get new Dreadnaught class ships, which are hard to see for all the fiery death they’re raining down on the nearby base. The Cybrans show off their ‘Nuke Re-director’, which zaps incoming nukes, causing them to turn tail. It’s unclear whether there’s a limit on the number of times a nuke can be diverted. I’m hoping Cybran players with nuke redirectors will be able to play nuclear tennis, bouncing nukes back and forth over the heads of their battling land armies.

These aren’t the first images of the new super units, the Aegis Shield Generator and the Monkeylord were revealed a few weeks ago, along with a list of all the units that will be appearing in the DLC. Gas Powered Games are organising a tournament to show off the new units and maps, and you can sign up and participate here. The Infinite War Battle Pack DLC is due to be released on September 28th.

( http://www.pcgamer.com/20...d-new-dlc-units-revealed/)

Cybran Nation
Intellitron: Air Scout
Boomerang: Nuclear Missile Defense
Recycler: Mass Reclaiming Facility
Cicada: Experimental Mobile Cloak Generator
Monkeylord: Experimental Spiderbot

UEF
Research Convertor: Research Conversion Facility
Field Engineer: Mobile Repair and Support Unit
Super Triton: Experimental Dreadnought
Jackhammer: Experimental Unpacking Cannon
Aegis: Experimental Shield Generator

Illuminate
Shotja: Sniper Bot
Buhbledow: Experimental Shield Destroyer
Sooprizer: Experimental Gunship
Illuminator: Experimental Intel Gathering Station

Maps
Way Station Zeta (2v2)
Tourney Dome (4v4, FFA)
Rigs (2v2, FFA)
Etched Desert (4v4, FFA, 2v2)
Desolatia (1v1)
Seraphim Isles (4v4, 2v2)
Igneous (3v3)
QAI Labs (1v1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlahonda
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11-2021
Wacht met spanning op de nieuwe update... word hopelijk gratis maar vermoed het niet. De AI is afgelopen week ook nog eens geupgrade, en is nu echt moeilijk geworden. Voorheen kon ik op Setons makkelijk 1 vs 4 Hard AI's aan, nu is het niet meer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Supreme Commander 2 Infinite War Battle Pack kost €9,99 via Steam.
Dat heb ik niet over voor een paar units en maps. Ik blijf wel lekker FA en TA spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adramalech
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-04 10:45
Serieus, wie heef die achterlijke namen van die nieuwe aeon units bedacht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 20:21

SandStar

DPC-Crew

Zandster

€9,99 heb ik ook niet over voor iets wat al vanaf het begin in het spel zou moeten zitten.
Hoeveelheid mappen is nog steeds mager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
Heb hem zojuist aangeschaft, ben benieuwd. Is nu aan het updaten. Vind het de 10 euro wel waard. De game is leuk genoeg en dan maar een keer minder naar de mcdonalds (of 4 biertjes minder zaterdag), heb meer plezier van supcom2.

• M411007
Om met de DLC te spelen moet je hem aanvinken in het hoofdmenu. Je kunt dan niet meer spelen met mensen die de DLC niet hebben.
Op deze manier worden de SupCom 2 spelers verdeeld in twee groepen. :/

Bij TA werden de units die je niet gemeen had gewoon uitgezet en kon je nog wel met elkaar spelen en werd de groep spelers niet gesplitst. Had mij een logischer oplossing geleken.

Bij SupCom en Forged Alliance werd de groep ook gesplitst, maar dat kwam omdat FA een andere engine heeft. Dat is hier niet het geval.

Verwijderd

SandStar schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 15:57:
€9,99 heb ik ook niet over voor iets wat al vanaf het begin in het spel zou moeten zitten.
Hoeveelheid mappen is nog steeds mager.
voor 3 euro meer SupCom + Forged Alliance... Daar zitten meer units in, grotere maps, betere kleine kaarten, wel support voor community made mods, maps en units, steamloze LAN play en hogere unitcaps.

• Lowroad
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 12:02
Holy crap, Etched Desert 4x4 is grooooooot
FA tijden herleven :D

Monkeylord valt mij tegen though...

overigens, zijn de gpgnet forums dood?

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
Dat ze een Monkeylord in Supreme Commander 2 herintroduceren zegt eigenlijk al genoeg. Ik heb nog even naar alle units in de DLC gekeken maar het kan me echt niet meer boeien, deze game is een duidelijk gevalletje dat nooit aan het origineel kan tippen.

Ik houd het nu maar bij Starcraft II, niet zo goed als Sup Com Vanilla en FA maar zeker beter en leuker dan SC2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowroad
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 12:02
niet mee eens... vind het resourcemodel van SC vervelend, en de units saai. Daarnaast mis ik de gimmicks als strategic zoom onwijs in SC.

Wel jammer is dat SubCom zo'n kleine community heeft. En ook het ontbreken van een mapmaker en modsupport is zwaar k*t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Ik heb gisteren even een potje gespeeld. Met de nieuwe uitbreiding. Het lijkt wel een compleet nieuw spel. De AI is nu super moeilijk. En met de nieuwe mappen is het grootschalige van SC FA weer terug. Turtlen is nu nagenoeg onmogelijk gemaakt met die expermentals die schilden kunnen uitschakelen. En de nuke salvo's van de AI zijn nagenoeg niet te pareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlahonda
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11-2021
Probeer maar eens op etched dessert een normal AI te verslaan, is nog best lastig moet ik zeggen, hij bouwt in notime iets van 4 basissen met elk een paar nuke launchers en anti nukes. Heeft me gewoon 90 minuten gekost om hem te verslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:47

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Weet er iemand of je nog tegen elkaar kunt spelen als er één de DLC heeft en de ander niet? Anders lijkt het me niet slim of vanavond als eerste de DLC te kopen, dan isoleer mezelf effe van mijn vrienden :s.
Zout er trouwens een actie komen op steam denken jullie SC2+DLC voor een aantrekkelijk prijsje. Want nu die 10extra euro ophoesten om mee te zijn vindik nogal arrogant eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Joindry schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 13:02:
Weet er iemand of je nog tegen elkaar kunt spelen als er één de DLC heeft en de ander niet? Anders lijkt het me niet slim of vanavond als eerste de DLC te kopen, dan isoleer mezelf effe van mijn vrienden :s.
Zout er trouwens een actie komen op steam denken jullie SC2+DLC voor een aantrekkelijk prijsje. Want nu die 10extra euro ophoesten om mee te zijn vindik nogal arrogant eigenlijk.
arrogant? wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Srry even verduidelijken.
Stel dat je nu nog in de game wil stappen, compleet nieuw, als je dan nog wil gaan deelnemen online ben je binnen de kortste keren zogoed als verplicht die extra 10euro op te hoesten. (want bijna iedere online speler zal uiteindelijk overstappen en de originele zal niemand nog hebben)
Das dan eigenlijk gewoon een trucje om toch weer even je spel in prijs omhoog te drukken.
Ok er zijn updates, minder bugs, balance herwogen, wat nieuwe units en extra maps. Hadden ze hun spel wat vrijer gemaakt, konden we zelf maps maken. (en lan spelen) Bugfixes en balance releasen kost normaalgezien geen geld. Enkel die wat extra eenheden valt nog ietwat te rechtvaardigen.

één ding vind ik wel positief, de nieuwe AI.
Is hij nu echt zo slim?

Hebje trouwens een antwoord op mn andere vragen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Joindry schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 13:11:
Srry even verduidelijken.
Stel dat je nu nog in de game wil stappen, compleet nieuw, als je dan nog wil gaan deelnemen online ben je binnen de kortste keren zogoed als verplicht die extra 10euro op te hoesten. (want bijna iedere online speler zal uiteindelijk overstappen en de originele zal niemand nog hebben)
Das dan eigenlijk gewoon een trucje om toch weer even je spel in prijs omhoog te drukken.
Ok er zijn updates, minder bugs, balance herwogen, wat nieuwe units en extra maps. Hadden ze hun spel wat vrijer gemaakt, konden we zelf maps maken. (en lan spelen) Bugfixes en balance releasen kost normaalgezien geen geld. Enkel die wat extra eenheden valt nog ietwat te rechtvaardigen.

één ding vind ik wel positief, de nieuwe AI.
Is hij nu echt zo slim?

Hebje trouwens een antwoord op mn andere vragen :P
Dat heb ik. De DLC kun je aan en uit vinken. Je kunt dus nog steeds tegen spelers zonder DLC spelen. Ik vindt de DLC die 10 euro extra zeker waard. Ik betreur alleen dat er nog steeds geen map editor inzit. Van mijn part laten ze de 3d background bij user maps weg. Het is en blijft een manier om meer geld uit een bestaand product te melken. En dat is en blijft jammer.

Ik hoop dat ze bij deel 3 meer base building functionaliteit en meer base defense opties toevoegen, een map editor inbouwen en weer meer unit diversiteit toevoegen. Daar is deze spel reeks groot mee geworden. Ze hoopte met deel 2 een groter publiek te bereiken. Maar naar mijn idee hebben ze het tegendeel bereikt. Door het gebrek aan mappen grijpen veel spelers weer terug naar deel 1. SP2 zonder DLC is een typisch voorbeeld van een game die is verkloot door managers die alleen maar naar de $$$ kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Is de AI nu echt zo veel slimmer of niet :P
das voor mij wat de enige reden waarom ik het zou doen. diversiteit vind ik nog wel ok maar de AI is gewoon lachen. continu dezelfde weg nemen, dezelfde strategie blijven volgen, hoewel je weet dattet nooit gaat lukken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Joindry schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 13:38:
Is de AI nu echt zo veel slimmer of niet :P
das voor mij wat de enige reden waarom ik het zou doen. diversiteit vind ik nog wel ok maar de AI is gewoon lachen. continu dezelfde weg nemen, dezelfde strategie blijven volgen, hoewel je weet dattet nooit gaat lukken..
De AI past zich continu aan. Het gebruikt complexe paths, en het gebruikte alle technologie. Geregeld worden mijn schilden plat gegooid waarna er een leger in mijn basis gedeporteerd en mijn anti nukes begint te slopen. Vervolgens krijg ik 6 nukes tegelijk op mijn dak. Als een strategie niet werkt past de AI zijn werkwijze ook meteen aan. Als er een lucht vloot van de AI veel anti air tegen komt stuurt hij de vloot meteen weer terug of probeert deze met een aantal air units een andere route te vinden waar geen of minder anti air staat. Het is de beste RTS AI die ik tot nu toe heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Seth_Chaos schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 14:08:
[...]

Geregeld worden mijn schilden plat gegooid waarna er een leger in mijn basis gedeporteerd en mijn anti nukes begint te slopen. Vervolgens krijg ik 6 nukes tegelijk op mijn dak.
Hey das mijn strategie. Dat of mijn teammate maakt zo een ufoding crasht het in de vijand zijn basis waardoor er net voldoende ruimte ontstaat om met mijn 4-6 Noa canons te landen midden in zijn basis.

Kan nu niet op de naam komen van die ufo, maar ie doet het meeste schade als hij eigenlijk al dood is, dat ding wordt serieus onderschat. Sloopt alles van defence in de crash.

Nu word ik natuurlijk wel nieuwsgierig. Jammer dattie alleen maar via Steam is, ik heb namelijk geen IDeal. Weeral extra rompslomp.
Is het nu echt zoveel gevraagd, we stappen met twee man naar een winkel, we kopen beiden hetzelfde game, instaleren het op de pc. Dan willen we gewoon tegen/met elkaar kunnen spelen... Geen online registratie, updates, upgrades. plain old LAN fun, dan heb je ook al de miserie niet met firewalls. (meegaan met je tijd zal dat wel noemen zeker)

[ Voor 17% gewijzigd door Joindry op 11-10-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
IDeal is gewoon een soort van internet bankieren.Bijna elke bank kan het gebruiken dus snap niet wat er zo rottig aan is.

maarja ik heb net ook maar even de dlc gekocht en ga er vanavond eens mee aan de slag.kijken of het er beter op is geworden.Zoniet dan ga ik lekker weer terug naar Sc vanilla.

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:38
Is de DLC ook beschikbaar voor de mac? SC2 wel maar zonder uitbreiding zal er niet zoveel online te doen zijn.

(even los van bootcamp ;) ) Kon het niet online vinden trouwens. FA of SC2 komt er weer bij naast starcraft 2 hier :)

http://www.macgamer.com/n...preme-commander-2-not-yet

Nog niet dus... Dan wacht ik nog even met de aanschaf en probeer ik de demo maar eerst eens.

[ Voor 28% gewijzigd door synx6 op 12-10-2010 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joindry schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 14:23:
Nu word ik natuurlijk wel nieuwsgierig. Jammer dattie alleen maar via Steam is, ik heb namelijk geen IDeal. Weeral extra rompslomp.
Hoezo heb jij geen iDeal? Tegenwoordig krijg je internetbankieren overal bij en als je IB hebt dan geldt voor alle banken dat je meteen ook iDeal hebt. Als je echt niet weet hoe iDeal werkt of het niet hebt dan kun je altijd nog een paypal accoutn openen en geld overboeken, duurt wel even voordat je account is geverifieerd. Als je echt snel wilt werken dan koop je gewoon paar paysafecard's, een soort prepaid kaart zeg maar.

http://www.paysafecard.com/nl/

Je kan van alles zeggen maar niet dat je op Steam geen betaal mogelijkheid hebt. het kan allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Wel Sizzlorr, ik ben Belg, wij hebben dat niet in ons bankensysteem. en een alternatief of belgisch variant zou ken ik niet gezien ik niet exact weet wat i deal inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 10:13

glashio

C64 > AMIGA > PC

Weekend deal op Steam: 66% korting op SC2 en DLC1
http://store.steampowered.com/app/40100/

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tnx voor de headsup. 3,40 euro voor die DLC klinkt goed in mijn oren. :)
Joindry schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 13:50:
Wel Sizzlorr, ik ben Belg, wij hebben dat niet in ons bankensysteem. en een alternatief of belgisch variant zou ken ik niet gezien ik niet exact weet wat i deal inhoud.
Zucht, het zijn maar 2 letters!

http://www.paysafecard.com/be

Jij gaat mij niet vertellen dat het niet mogelijk is voor jou om een account aan te maken bij een van de onlinebrokers welke Steam ondersteunt, toch?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2010 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 16:42
ook aangeschaft... * N1traat is supreme commander speler sinds eerste uur (niet zo lang geleden dus :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sow net even de DLC geprobeerd. Ik moet zeggen ik speel SC2 sinds de release niet meer. Ze hebben wel hun best gedaan om het spel te verbeteren. Qua performance is het stappen vooruit en de balance en economy is al een stuk beter. Ze hebben nu blijkbaar ook een buildqueue toegevoegd wat een grote gemis was. Ik vindt het wel jammer dat ze het niet hebben gedaan zoals in SC1, dat alles tegelijk wordt gebouwd en dat het beetje bij beetje wordt verdeeld over alles wat wordt gebouwd.

Ik kan me trouwens ook helemaal niet vinden in de redenen die ze opnoemen. Blijkbaar hadden sommige mensen problemen in SC1 waardoor ze hun hele economy overhoop hielpen. Daar heb ik persoonlijk nooit last van gehad. Op het moment dat het dreigt fout te gaan zet ik gewoon een paar build opdrachten uit waardoor het geheel weer recht getrokken wordt.

Ik weet niet maar ik vindt dat GPG echt raren argumenten heeft, ze willen minder ervaren spelers ook bij het spel betrekken. Maar dan ga je toch niet met de gameplay spelen, de gameplay en het interface is gewoon een kwestie van oefenen en als je dat niet doet zal je ook nooit ervaren worden. Als je nou iets doet aan de matchmaking en misschien iets doet aan de AI zodat mensen gewoon alleen kunnne oefenen was het allemaal goed geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Om voor 3,4 euro een account aan te maken bij een bedrijf dat ik niet ken vind ik toch wat tricky :P
Heb dit weekend minilan gehad (4man) en hebben 5u forged alliance gespeeld en 7u supcom 2. Twas best fun, Ik vind het vooral leuk bij de tweede dat het gewoon sneller gaat. De gameplay is vloeiender en dat geeft eigenlijk het gevoel dat het sneller gaat. Wel vind ik het jammer dat je de experimentals gewoon te snel in het spel zijn, als je een beetje doordoet heb je op 10min een exp in de ander zijn basis. Ook de nukes zijn een beetje te handig op grote maps, die zouden duurder moeten zijn vind ik. Ook antinukes mogen duurder worden.

Als er me iemand de dlc wil "giften" via steam. Ik betaal je er 4euro voor via overschrijving :P

Is in de de DLC de pathfinding verbeterd? Vooral de fatboy heeft problemen vind ik in samenwerking met andere kleinere units.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joindry schreef op maandag 08 november 2010 @ 09:43:
Om voor 3,4 euro een account aan te maken bij een bedrijf dat ik niet ken vind ik toch wat tricky :P
[...]

Als er me iemand de dlc wil "giften" via steam. Ik betaal je er 4euro voor via overschrijving :P
Wat voor account moet je aanmaken? Bij Steam bedoel je niet neem ik aan, dan had je niet gevraagd om een gift.

Ooh wacht ik zie het al. Wat een lomp gedoe? Mail mij maar even.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2010 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 14:05:
[...]

Wat voor account moet je aanmaken? Bij Steam bedoel je niet neem ik aan, dan had je niet gevraagd om een gift.

Ooh wacht ik zie het al. Wat een lomp gedoe? Mail mij maar even.
Ik denk dat hij een betaal account bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Ik heb SC2 aangeschaft tijdens de Steam deal. Gelijk ook maar de DLC. Ik sta niet te springen om het te spelen en dat zal ook nog wel even duren, maar goed ik heb ook een jaar of 4 gewacht voordat ik SC1 ging spelen. SC2 is vast wel leuk voor een paar week en voor 10 euro kan dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 12:32

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Ik ga mij denk ik toch maar eens verdiepen in die DLC van SC2. Heb dit weekend namelijk met een groep vrienden weer SC FA gespeeld, en mijn god wat blijft dat een geweldig spel. Wij hebben met een groep vrienden ook besloten om bij de release allemaal SC2 te kopen, en mijn god wat viel dat tegen. Heb het sinds de release niet meer gespeeld omdat het spel van geen meter meer op SC FA lijkt.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de DLC maar even gekocht, die probeer ik eerdaags ene keer en als het dna leuk is, dan kan de rest he took kopen. Maar anders blijven we gewoon FA spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De DLC veranderd niks aan gameplay of de UI. Het voegt wel een paar nieuwe maps toe en introduceert wat nieuwe research, units en experimentals. De klachten over SC2 worden niet ongedaan gemaakt met deze DLC dus als je SC2 niet leuk vondt dan zal dat zo blijven en kun je beter bij SC:FA blijven.

De grote klacht is dat je bij SC allemaal tussenstappen had met techlevels. SC2 is level 1 -> hoop research -> experimentals. En dat je dan alles een voor een moet unlocken dmv research is ook maar krom. Ik begrijp dan ook niet waarom ze nog meer research en nog meer experimentals toevoegen. Het is meer een wedstrijd van wie het eerste de grootste experimentals kan bouwen. Je hebt maar 1 Cybran Monkeylord of 1 Iluminate Sooprizer nodig om een hele basis of een commander kapot te maken.

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2010 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Het enige wat wel wat verbeterd is vind ik, na de patch, is dat de economy deels terug is. In het rood kan nog steeds niet, maa rje kan op zijn minst al een buildque zetten. Het individueel upgraden van MA vind ik ook een gemis, als ook de aparte engineers.
Wat me echter zo ergert aan de FA is dat het zo traag gaat. Ok bij SC2 heb je te snel een experimental. Maar bij FA duurt het zo lang eer je er een hebt als je niet volledig wil turtlen.
Er had een simpel vakje moeten bijstaan die XP maar op halve snelheid toekent ofzo.
Of om het spel nog diverser en moeilijker te maken, verschillende tech-trees te maken voor andere speelmodi. Dat je bvb meer xp point nodig hebt voor naval upgrades op maps die veel water bevatten... Want nu is het vaak op voorhand duidelijk welke strategie de handigste (versta: snelst een sterke aanval heeft gemaakt) is per map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joindry schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 12:23:
Want nu is het vaak op voorhand duidelijk welke strategie de handigste (versta: snelst een sterke aanval heeft gemaakt) is per map.
Maar dat is het altijd - de kortste weg naar een experimental nemen en dan de kortste weg naar mass fabrication of andersom. Pad1: zodra je 1e expy af is bouw je geen normale units meer. Pad2: je overspoelt je tegenstander met tankjes die z'n masspunten saboteren, tot je experimentals kunt gaan bouwen in hoog tempo.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2010 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:20:
[...]

Maar dat is het altijd - de kortste weg naar een experimental nemen en dan de kortste weg naar mass fabrication of andersom. Pad1: zodra je 1e expy af is bouw je geen normale units meer. Pad2: je overspoelt je tegenstander met tankjes die z'n masspunten saboteren, tot je experimentals kunt gaan bouwen in hoog tempo.
Het is maar wat je strategie is. Als je redelijk vroeg mijn massextractors gaat overwelmen dan is dat voor mij een teken dat je basis nogal onbeschermd erbij ligt en val ik jou basis aan. Uiteindelijk schieten we er beide niet zoveel mee op. Jij gebouwen kwijt, ik massextractors kwijt. Alleen massextractors heb je sneller en goedkoper gebouwd.

Het ding is dat GPG een immense engine heeft gebouwd welke toelaat om duizende units te commanderen maar de manier hoe de gameplay inelkaar zit maak je daar amper gebruik van. Het is meer een raceje naar wie het eerst de grootste experimental kan bouwen en die op een ravage tour kan sturen. Het is niet echt de all-out warfare welke we van SC:FA kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, en helaas is FA weer niet geschikt voor de grote hoeveelheden units die je kunt bouwen. Het pijnlijkste aan die idiote instellingen van SC2 vind ik nog altijd de lage unitcap (1000 is al wat krapjes, 500 is helemaal gestoord) en de bezopen kleine mapjes. Eindelijk een SC game met een behoorlijke out-of-the-box AI, zijn de maps zo klein dat de AI niet voldoende plek heeft om te bouwen en alsnog dood loopt.

FA loopt gewoon dood als je tegen een of meer AIs speelt. De enige manier om SupCom te spelen is tegen een beetje gepaste menselijke tegenstander zonder AIs - dan blijft het speelbaar, zelfs op een 40x40 map met 2000 units per speler. nét.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2010 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of nog erger, in de campaigns heb je een unitcap van 300. Daar zit je dus binnen no-time tegen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar in de campaign vecht je tegenstander niet terug dus je begint gewoon in gezellig tempo units uit te kakken en die stuur je per wolk naar de vijand en klaar. De campaign is echt niet waar ik het spel voor heb, zeg maar. Die had ik trouwens ook vrij rapjes uit, alles op hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Ok na twee dagen spelen moet ik wel zeggen dat de DLC de moeite waard is. Alleen is het inderdaad een probleem dat je aan je unitcap raakt. en sommige maps gewoon vol gebouwd worden als je met meerdere spelers speelt. Das wel echt irritant. Geen ruimte voor exp gantry's te bouwen. De AI ben ik echt wel over te spreken. Op normal moet ik wel zeggen dat de PC na ongeveer 1h wat terugschakeld heb ik de indruk. (het kan ook zijn dat ik gewoon goed ben :P)

Verwijderd

Op Normal... na een UUR?!
Het kan ook zijn dat je minder goed bent dan je denkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Wou me gisteren wagen aan mijn eerste online potje, en na 3 minuten wachten op een "match" gaf ik er toch de brui aan.
Is het normaal dat ik zo lang moet wachten? Is de populariteit van dit spel dan zo laag?
Of moet ik eens gaan zoeken of alles wel correct is ingesteld langs mijn kant? (zo ja, waar moet ik dan gaan zoeken)
Niet dat ik zo goed ben dat ik me niet meer uitgedaagd voel door een hard en op sommige maps zelfs door medium :S
Maar tegen een echte persoon blijft het toch steeds net iets anders. (maar echt een voorbeeld van wat goede AI is in deze game)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09 14:46
Ik moet zeggen, met de DLC heb ik mij toch weer enkele scirmish potjes goed vermaakt. Zelfs tegen twee of drie normal AI-tegenstanders (die samenwerken) kan het aardig uitdagend worden terwijl ik voorheen tegen twee of drie hard enemies weinig problemen had. Vooral als je in één keer door 100+ vliegtuigjes aangevallen wordt, is het altijd even spannend hoeveel van je base defenses nog overeind staat nadat je scherm weer enigszins leeg is (daarna hebben de nieuwe mass reclaimers van de Cybran ook wat te doen). Ook worden er minder kamikaze acties uitgevoerd (zie regelmatig legers weer terugtrekken omdat mijn overpowered Monkylords weinig moeite hebben met kleine tanks :)) op de paar losse engineers na die denken iets in mijn basis over te kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-08 08:02

TRG

Technotium99-m

Tip van de week:

SC2 scale mod + High resolution textures mod:
http://forums.gaspowered.com/viewtopic.php?f=7&t=43762

Voorbeeld plaatje:
http://media.moddb.com/im...29/Texture_Comparison.jpg

-Download de SC2 scale mod bestanden: http://www.mediafire.com/download.php?b4taiifk1p8tk74
-Download de high res textures bestanden: http://www.moddb.com/mods...h-resolution-texture-pack
-Backup de bestanden die je gaat overschrijven
-Kopieer de bestanden over
-Start het spel op
-Je krijgt een melding dat er een mod geinstalleerd is

Je kunt dit zonder problemen op steam spelen, maar degene waarmee je speelt moet exact dezelfde mod bestanden hebben gebruikt, want anders krijg je een desync. Ik heb dit het afgelopen weekend op een LAN gespeeld, en het is een behoorlijke toevoeging. We hebben een desync gehad toen we de AI op CHEATING zette, maar op AI = HARD hebben we geen problemen gehad in lange potten met unit cap = 1000.

Wat je kunt verwachten:

-Alles is flink naar beneden geschaald zodat het eigenlijk gewoon SC1 formaten zijn.
-De maps zijn hierdoor een stuk groter :)
-Het voelt vele malen minder teletubby aan
-Eco is terug zoals het was. Dus je kunt 100 gebouwen aanzetten, en hij begint ze ook daadwerkelijk te bouwen voor zover je eco dat toelaat. Het is nog niet perfect want de kosten van gebouwen/units zijn niet zichbaar, en je ziet ook niet hoeveel je eco in de min staat (wel in de plus)
-Met hordes engineers assisten is weer mogelijk
-Met de highres mod ziet het er ook nog eens erg aantrekkelijk uit icm de kleinere units
-Experimentals zijn een stuk groter nu tov de rest, dat is ook wel prettig
-Lees het topic op de link voor meer info

[ Voor 5% gewijzigd door TRG op 24-11-2010 17:29 ]

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Ik vind de teletubby looks wel cool eigenlijk. Economy is inderdaad wel nodig. Grotere exp zijn ook leuk en het assisten bij Build is ZO hard nodig. Dat is voor mij het grootste gemis, als ook helpen bij online coöp. dat zorgde altijd voor super resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Supreme Commander 2 is vandaag 5 euro op Steam :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

anandus schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 22:35:
Supreme Commander 2 is vandaag 5 euro op Steam :)
Bedankt, maar meteen even gekocht (evenals Left 4 Dead 2)!

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag nieuwe update gekregen. Alleen patch voor de resource exploit.

http://store.steampowered.com/news/4761/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 06:54:
Vandaag nieuwe update gekregen. Alleen patch voor de resource exploit.

http://store.steampowered.com/news/4761/
spel doet het vandaag opeens niet meer.... : this game is currently unavailbable krijg ik als melding. Heb de update nog niet eens gedownload ofzo. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bones schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 17:15:
[...]

spel doet het vandaag opeens niet meer.... : this game is currently unavailbable krijg ik als melding. Heb de update nog niet eens gedownload ofzo. :?
Had vanmorgen ook al een probleem met steam dat hij ineens zei dat de betalingen van alle spellen nog niet voltooid waren. Sommige spellen heb ik al jaren dus was wel een beetje vreemd. Even steam opnieuw opstarten en als het niet werkt contact opnemen met de support. Anders kun je niet veel doen dan wachten, meestal worden fouten vanzelf goed gezet.

/edit:

Ik denk dat ze bij steam nogal wat problemen hebben. Heb meerdere mensen horen klagen dat ineens hun stats niet meer kloppen of dat hun spel het niet meer doet. Even wachten en het komt vanzelf goed.

Hoe is het met jou afgelopen?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2010 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
Hij doet het nog steeds niet, dezelfde melding. Andere games doen het wel. Is SC2 down ??? We stom dat ik hem ook niet offline in single player kan spelen nu. Ik doe heel vaak skirmish tegen de computer, maar zelfs dat kan nu niet. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt hij gewoon. Doe gewoon even via support.steampowered.com een support ticket aanmaken. Is het zo opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 17:14:
Bij mij werkt hij gewoon. Doe gewoon even via support.steampowered.com een support ticket aanmaken. Is het zo opgelost.
Zojuist gedaan, ben benieuwd hoe lang het duurt voordat het gefixed is, zal wel pas na het weekend zijn vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Kan er me iemand een strategietip geven =(
Ik speel enkel nog wat met vrienden en één ervan is de grootste L die je je kan voorstellen.
Iedere keer gebruikt hij dezelfde strategie, (die dan nog werkt ook) hij neem cyb of illu bouwt zo snel hij kan transportships (3-5 afhankelijk van grootte van de map) en dropt de boel ergens in mijn basis, nog voor ik genoeg kan bouwen. Airfdefences kan ik niet tijdig zetten omdat hij errond gaat, en base defence ook niet voldoende centraal want hij land er dan op. waardoor die boel redelijk nutteloos wordt.
Sneller rushen met tanks tot bij hem lukt ook niet omdat we vooral grote maps spelen air sneller gaat.
Bomb bouncer ben ik nog lang niet aan toe, dus dat moet je ook niet aanraden :P

any help is welcome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:51

heuveltje

KoelkastFilosoof

* heuveltje moet ook eens online gaan spelen, ai is eigenlijk te zwak :)
Je hebt dezelfde tijd als hem. + alle resources die hij in air steekt heb jij om een sterker leger te maken lijkt me ?
Of bouw wat interceptors en zoek hem in zijn basis/transporters op ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Ai is trouwens zo slecht nog niet hoor, moetje eens voor de gein een minuut of 2wachten voor je effectief begint met bouwen, (tegen hard) is serieus reppen om hem nog voor te komen.

Op zich geen slecht idee, de interceptors, maar ik heb echt zoo een k*tmening over de gewone vliegtuigjes in supcom2, buiten recce, maken ze voor niks deel uit van mijn strategiën.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste