[RTS] Supreme Commander 2

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 16:43:
Kun je het aantal kills van een unit niet meer zien? En waar is quicksave gebleven?
Je kunt ook niet meer zien wat een unit allemaal aan boord heeft aan wapens. Je kunt wel met F2 een lijst met scores naar voren toveren, maar alleen in een graphbar. Ik heb ook nog niet door hoe je kunt zien of een tegenstander is uitgeschakeld.

Ik heb nu een aantal skirmish potjes gespeeld. Begin er aan te wennen, maar toch zijn de maps voor m'n gevoel te klein. Op Setons een potje 4v4 gespeeld met alleen hard computers, is toch vrij lastig als je continu nukes moet afweren 8)7

Ik vind het overigens ook jammer dat assist niet meer goed werkt. Je kunt bouwers elkaar laten assisten, maar ze doen gewoon geen fuck. Ik heb daarom ook niet meer dan 3 werkertjes + acu in het spel, het heeft geen voordeel meer om er tig te hebben, ook al heb je een shitload aan resources.

Ik had de research ook wat minder beschikbaar verwacht. Het komt er al gauw op neer dat je binnen no time alle upgrades hebt die er mogelijk zijn, als je maar genoeg van die science gebouwen maakt. Achteraf kun je ze weer reclaimen als je nog mass problemen hebt. Wat ik had verwacht, was dat je moest werken voor je upgrade en daarom specifiek op air/land of sea in ging, omdat het kostbaar is; ook in de 4v4 potjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:59

Martinspire

Awesomeness

FunFair schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 17:23:
[...]

Je kunt ook niet meer zien wat een unit allemaal aan boord heeft aan wapens. Je kunt wel met F2 een lijst met scores naar voren toveren, maar alleen in een graphbar. Ik heb ook nog niet door hoe je kunt zien of een tegenstander is uitgeschakeld.

Ik heb nu een aantal skirmish potjes gespeeld. Begin er aan te wennen, maar toch zijn de maps voor m'n gevoel te klein. Op Setons een potje 4v4 gespeeld met alleen hard computers, is toch vrij lastig als je continu nukes moet afweren 8)7

Ik vind het overigens ook jammer dat assist niet meer goed werkt. Je kunt bouwers elkaar laten assisten, maar ze doen gewoon geen fuck. Ik heb daarom ook niet meer dan 3 werkertjes + acu in het spel, het heeft geen voordeel meer om er tig te hebben, ook al heb je een shitload aan resources.

Ik had de research ook wat minder beschikbaar verwacht. Het komt er al gauw op neer dat je binnen no time alle upgrades hebt die er mogelijk zijn, als je maar genoeg van die science gebouwen maakt. Achteraf kun je ze weer reclaimen als je nog mass problemen hebt. Wat ik had verwacht, was dat je moest werken voor je upgrade en daarom specifiek op air/land of sea in ging, omdat het kostbaar is; ook in de 4v4 potjes.
Volgens mij (kan het ff niet testen) kun je wel meerdere werkers aan het werk zetten door meerdere gebouwen te maken (met shift inhouden dus), dan gaan ze automatisch door naar de volgende. Maar weet het dus ff niet zeker.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:54
TRG schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 14:19:
[...]

Ik heb nu een lange avond gespeeld, en ik kan je verzekeren: dit is geen C&C. Het is gewoon echt supcom, hetzij een beetje vreemd, maar wel lekker :)

Ik had persoonlijk de meeste moeite met de nieuwe schaal. Het lijkt alsof ze in dezelfde engine de commander ongeveer het aantal polygonen van een colossus hebben gegeven (FA), en alles naar die ratio opgeschaald. De mappen daarentegen zijn dan weer niet meegeschaald, maar dat is weer gecompenseerd met het vertragen van units en het verkleinen van hun weaponrange. De eerste paar uur dus erg vreemd, maar het went snel. Het lijkt nog een beetje een experimental feest, maar dat komt omdat er nog weinig gerushed wordt. Maar dat was bij SC en FA in het begin niet anders.
Ik vind het inderdaad geen C&C maar het voelt absoluut niet meer zo massive als FA. Het effect van de langzamere units met kleinere range draagt daar zeker aan bij. Ik heb het gevoel dat ik met speelgoedauto's vecht, in plaats van verwoestende wapens. Zelfs met de fatboy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-08 08:02

TRG

Technotium99-m

Plasma_Wolf schreef op zondag 07 maart 2010 @ 08:15:
[...]
Ik vind het inderdaad geen C&C maar het voelt absoluut niet meer zo massive als FA. Het effect van de langzamere units met kleinere range draagt daar zeker aan bij. Ik heb het gevoel dat ik met speelgoedauto's vecht, in plaats van verwoestende wapens. Zelfs met de fatboy.
Heb ik ook nog steeds een beetje, en het zal nog wel een paar weken duren voordat dat weg is. Toen de seraphim geintroduceerd werd had ik exact hetzelfde gevoel vanwege het afwijkende design. Maar nu vind ik het een van de mooiste factions in het spel.

Het speelgoed gevoel wordt helaas versterkt door het flowmodel in combinatie met boten. Boten glijden regelmatig zijwaards maar met de groep mee (wanneer ingezoomd dus), en dat is heel erg wennen. Keerzijde van de medaille is dat boten EINDELIJK ook heengaan waar ze heen moeten gaan. Grote battleships waren in SC nagenoeg onbestuurbaar, laat staan hele groepen (zeker wanneer je in de buurt van land kwam).

En langzaam beginnen de effecten door te dringen wat het speelgoed gevoel ook wegneemd. Het is bijvoorbeeld schitterend om een artillery gevecht te zien (de shells zijn erg mooi gemaakt) en ook wanneer een ACU met overcharge te werk gaat begint het toch wel op serieuze ownage te lijken.

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
m277755 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 08:56:
Ook goeiemorgen. Het klinkt alsof je graag teleurgesteld wil zijn :X

Er is vanavond een patch geweest. Ik denk dat als je een game niet can joinen een van jullie gepatched heeft en de ander niet. Patchen doe je de door steam opnieuw op te starten. Als dat het is zijn we er snel genoeg vanaf. Een betere foutmelding zou wel handig zijn natuurlijk...
Die patch had ik gezien ja. Maar ik wil helemaal niet graag teleurgesteld zijn, maar dat ben ik wel. Het probleem is er nog steeds, en ik ben niet de enige die er last van heeft.

Veel games zijn niet te joinen, een game hosten kan wel en sommigen kunnen die wel joinen, anderen weer niet. Herstart pc en herstart steam heeft het probleem nog niet verholpen. Is nu al 2 dagen aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
al hadden ze simpelweg FA wat uitgebreid en gemaakt op de engine van sc2 + de techtree erbij dan was het perfect geweest.

helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 00:28
Nog even verder gespeeld en ik vind het eigenlijk wel wat.

Ten eerste ontdekte ik dat je je build que gewoon op repeat kunt zitten wat het weer een heel erg SupCom1 gevoel geeft. Gewoon 1 unit bouwen en repeat buildque en in principe worden er dan oneindig gemaakt. Geweldig.

Over mijn eerdere gemopper op de experimentals. Bleek dat de Fatboy II een very early elemental is. Hij is inderdaad niet zo sterk, maar later kom je met een King Kiptor en die is serious ownage. Ook vind het grote aantal experimentals een grote verbetering in het spel. SupCom1 had je er drie per partij, nou heb je er zo'n bootje 2 of 3 per tree (land, sea, air, structure). Geweldig!

Filipy23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
filipy23 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 17:48:
Nog even verder gespeeld en ik vind het eigenlijk wel wat.

Ten eerste ontdekte ik dat je je build que gewoon op repeat kunt zitten wat het weer een heel erg SupCom1 gevoel geeft. Gewoon 1 unit bouwen en repeat buildque en in principe worden er dan oneindig gemaakt. Geweldig.

Over mijn eerdere gemopper op de experimentals. Bleek dat de Fatboy II een very early elemental is. Hij is inderdaad niet zo sterk, maar later kom je met een King Kiptor en die is serious ownage. Ook vind het grote aantal experimentals een grote verbetering in het spel. SupCom1 had je er drie per partij, nou heb je er zo'n bootje 2 of 3 per tree (land, sea, air, structure). Geweldig!

Filipy23
Nee.

Het hele concept van een experimental is weg. Vroeger had ik SHIT er komt een spiderbot aan. Bij deze game maakt het geen drol uit. Een early experimental, hij word geownd door 10 tankjes.... Er zit totaal geen schrik achter een experimental meer.

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG

TRG

Technotium99-m

Nee.

Het hele concept van een experimental is weg. Vroeger had ik SHIT er komt een spiderbot aan. Bij deze game maakt het geen drol uit. Een early experimental, hij word geownd door 10 tankjes.... Er zit totaal geen schrik achter een experimental meer.
Klopt, maar als je met een beetje goede (scoutende + rushende) spelers iets speelt van 20x20km of kleiner, dan wordt er echt maar zelden een experimental gebouwd. Dus wat dat betreft is dat ook niet optimaal.

Voor de mensen die met vrienden willen spelen maar problemen hebben:

1. Zorg dat je volgens steam in dezelfde regio zit -> STEAM - FILE - SETTINGS - DOWNLOADS - REGION
Ik zit zelf in Benelux. Ik heb gelezen dat er later nog de optie komt om gewoon alle servers te laten zien ipv alleen de steam regio.
2. Herstart allemaal steam een keer goed
3. Doe eventueel VERIFY GAME INTEGRITY, heeft al een paar keer geholpen bij ons.
4. Zet eventueel hamachi etc uit ;)
5. Joinen via de friends tab werkt nog niet volgens mij

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
K ga zo mooi ff verder met de Campaign.Heb nu bijna de Aeon uitgespeeld dus moet alleen Cybran nog.
En Morgen heb ik leuk n dagje vrij dus ga ik me dan maar eens ff echt goed richten op de mulitplayers.

t valt me op dat er niet echt gerushed meer word.(althans ik kon bij bijna al m`n potjes gewoon een dikke base defence bouwen.)

Edit:Vastloper :( moet gewoon de hele missie op nieuw doen.)

[ Voor 57% gewijzigd door tooter op 07-03-2010 20:08 ]

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:52

M2M

medicijnman

tooter schreef op zondag 07 maart 2010 @ 20:03:
[...]

K ga zo mooi ff verder met de Campaign.Heb nu bijna de Aeon uitgespeeld dus moet alleen Cybran nog.
En Morgen heb ik leuk n dagje vrij dus ga ik me dan maar eens ff echt goed richten op de mulitplayers.

t valt me op dat er niet echt gerushed meer word.(althans ik kon bij bijna al m`n potjes gewoon een dikke base defence bouwen.)
totdat je bij de cybran campagne komt :)

Maar inderdaad, eigenlijk vond ik de eerste paar missies van de single player lafjes. Een experimental onder een schildje en alles wat de tegenstander aan tegenstand bood vond het graf. Inclusief experimentals. En helemaal als je er 3 of 4 engies neerzet die jouw gebouwen en units healen.

Wat trouwens niet aan te raden is, is een 20 min. no rush skirmish tegen cheatende AI's. Dan krijg je dus in een klap 100 gunships over je heen, die je echt NIET tegen kunt houden :)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag toch iets ergs irritant meegemaakt. Ik had 3/4 van de map in mijn bezit. (Map in the vorm van een + ) en nog kreeg ik het niet voor elkaar om hem uitteschakelen. Vijand was Aeon/Illuminate en spamde alleen maar shields. Ik had zelfs 9 long range arty + 12 Disruptor arty en ik kwam er niet door heen.

wtf doe je hier tegen? Unit cannon werkt niet, al je units schieten toch alleen maar tegen schilden.
Disruptor's "Discharge" ability werkt niet. Frontale aanval heeft ook geen zin. Air was geen optie. Ik heb zelf geprobeerd experimentals in zijn base te droppen. (Ja je kan experimentals transporten d.m.v. experimental transports.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
Verwijderd schreef op zondag 07 maart 2010 @ 20:31:
Vandaag toch iets ergs irritant meegemaakt. Ik had 3/4 van de map in mijn bezit. (Map in the vorm van een + ) en nog kreeg ik het niet voor elkaar om hem uitteschakelen. Vijand was Aeon/Illuminate en spamde alleen maar shields. Ik had zelfs 9 long range arty + 12 Disruptor arty en ik kwam er niet door heen.

wtf doe je hier tegen? Unit cannon werkt niet, al je units schieten toch alleen maar tegen schilden.
Disruptor's "Discharge" ability werkt niet. Frontale aanval heeft ook geen zin. Air was geen optie. Ik heb zelf geprobeerd experimentals in zijn base te droppen. (Ja je kan experimentals transporten d.m.v. experimental transports.)
Nukes SPAM ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

No nuke game :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
je units iets beter begeleid,En ze binnen de shields staan krijg je ze wel down. Ook een mix van experimetal air en ground units wil dan wel helpen.iig wel icm je long range atillery.
(allemaal op Ctl-1 zetten ofzo en op het zelfde target laten schieten.) Vaak bash je de shields dan wel neer.
Heb net ook een shieldspammer gehad maar die kon niet op tegen de fighter/bombers van 2 mede spelers die zich alleen op air focusten.En Soulrippers komen op de een of andere manier er ook wel doorheen.

[ Voor 5% gewijzigd door tooter op 07-03-2010 22:51 . Reden: :) ]

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
Als het op zulke grotere games aankomt dan zijn de mini experimentals nog wel een optie. Aangezien je UEF was raad ik je de fatboy ten zeerste aan. Die heeft een mooie range en goede RoF. (ik moet wel melden dat ik nog geen MP heb gespeeld dus geen ervaring heb, maar dit zeg ik met het vermoeden dat de unit goede damage doet zoals in de skirmish die ik heb gespeeld).

Niet dus. Met slechte voice acting en het ontbreken van het gevoel dat het hele universum van de afloop afhangt doet al afbreuk, maar ze hebben van Brackman al helemaal een zootje gemaakt. Daarnaast sluit het totaal niet aan op het verhaal van SupCom1/FA (in ieder geval de 'burgeroorlog' van de illuminate niet).

Daarnaast ben ik aangenaam verrast door het gebruiksgemak van de units dat ik nu heb. Zonder strategic overlay is er nergens een getal te bekennen dat laat zien hoeveel units je in een groep hebt, dat kun je dus ook mooi niet meer aanklikken als je bijvoorbeeld alle gunships wil hebben (waar het eerst nog onvermijdelijk was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:37
Heb er nu een paar potjes op zitten en ben redelijk positief over de game. Ikzelf heb TA wel gespeeld maar SC 1 maar een paar keer. SC 1 vond ik te massaal, te kil om het zo maar te zeggen. Dus voor heeft deze downsizing wel goed gedaan. Omdat ik de minder legale versie heb ben ik gebonden aan skirmish en singleplayer en vooral het eerste valt me de AI wel wat tegen. Zelfs op hard zijn de tegenstanders gewoon niet hard. Ze blijven, ondanks dat de pot lang duurt (4v4 of 6 FFA etc.) erg klein qua basis en ook uitbreiden doen ze maar mondjesmaat. Op een grote map zijn ze met air only goed onder controle te houden en is het gewoon een kwestie van de tegenstander eruit bouwen.

De nukes zijn wel a-relax. Af en toe upgraden ze meteen naar nukes en dan is het, het einde van je AI-Allies. Die mogen van mij ook wel wat moeilijker bereikbaar zijn.

Zit er over te denken om toch de game maar legaal aan te schaffen zodat ik ook kan multiplayeren. Of toch Starcraft 2? :?

[ Voor 6% gewijzigd door MrFl0ppY op 08-03-2010 09:05 ]

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Ik vindt het nogal vreemd dat de AI nogal wat te wensen over laat. Die gast die de Sorian AI gebouwd heeft heeft als het goed is de AI van supcom 2 ook gedaan, maar om een of andere reden komt het toch niet helemaal lekker uit de verf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 10:13

glashio

C64 > AMIGA > PC

Heb het idee dat de maps *echt* te klein zijn. Heb het spel gekocht als TA speler, en in die 15 jaar is de map grootte dus juist niet groter maar veeeeels te klein geworden :'( (Mapzilla anyone?)

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De maps zijn inderdaad wat klein. Van mij had het echt groter gemogen. Ik vind het voornamelijk irritant dat die Experimental Factories zo groot zijn. Je kan ze vaak niet eens plaatsen waar je het wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:16
wat een prachtige game, tevens verkapte tvp

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:33
Plasma_Wolf schreef op zondag 07 maart 2010 @ 23:12:
Niet dus. Met slechte voice acting en het ontbreken van het gevoel dat het hele universum van de afloop afhangt doet al afbreuk, maar ze hebben van Brackman al helemaal een zootje gemaakt. Daarnaast sluit het totaal niet aan op het verhaal van SupCom1/FA (in ieder geval de 'burgeroorlog' van de illuminate niet).
Tja, er is van te voren duidelijk gemaakt dat SupCom2 verder gaat waar SupCom1 is gebleven, waarbij het verhaal van de Forged Alliance expansion volledig genegeerd wordt.

In die zin kun je FA en SupCom2 dus feitelijk beiden als directe opvolger van SupCom1 beschouwen, waarbij ze ten opzichte van elkaar alternatieve universa zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:04
Haay schreef op maandag 08 maart 2010 @ 13:22:
[...]

Tja, er is van te voren duidelijk gemaakt dat SupCom2 verder gaat waar SupCom1 is gebleven, waarbij het verhaal van de Forged Alliance expansion volledig genegeerd wordt.

In die zin kun je FA en SupCom2 dus feitelijk beiden als directe opvolger van SupCom1 beschouwen, waarbij ze ten opzichte van elkaar alternatieve universa zijn. ;)
Volgens mij gaat het verhaal gewoon v erder bij FA hoor. Want AEON en seraphim zijn samengegaan in 1 fac tion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Ik heb m als vervent sc/fa speler nu ook gespeeld. Ben nu aan het einde van de aeon campaign en heb er 1 skirmish potje op zitten (2vs2).

Ik ben voorzichtig positief.
Omdat het een heel stuk simpeler is gemaakt heb je minder tactische mogelijkheden. maar dit zijn voornamelijk tactieken die gerelateerd zijn aan manieren om iemand zijn economie om zeep te helpen.
Ik heb het gevoel dat je nu veel minder bezig bent met het managen van je base en je economie, en meer bezig ben met datgene wat je moet doen in een RTS.

Oorlog voeren.

Al hoop ik wel dat er nog wat patches uit gaan komen, want er zitten echt dingen in die ik gewoon als bugs classificeer. (assist op een engineer bijvoorbeeld).
Wat ik wel irritant vindt van de AEON is dat ik gewoon bijna niet kan zien wat voor n land unit ik nu voor me heb. Het lijkt allemaal teveel op elkaar. Ik moet eerst de groep selecteren om te kunnen zien wat erin zit. (of de overlay, maarja dan staat er zo'n groep aantal indicator in de weg)
Als je dan wordt aangevallen door zo'n groep dan moet je echt afgaan op de strategic overlay om in te schatten wat er nu jou kant op komt. Beetje jammer..

Ik zal eerlijk zijn in het begin miste ik gewoon de mogelijkheden van FA. Maar ik ben het nu eigenlijk gewoon veel meer als een compleet nieuw spel gaan zien, en niet als een opvolger van FA. Ik merk dat ik het daardoor veel beter kan pruimen/waarderen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
Hehe 4 vs 4 setons clutch (L).

Had voor het eerst een groepje dat echt met elkaar samenwerkten.
Ik ging voor de airdefence en bomb boucers. de anderen namen Air Ground en Sea/air voor hun rekening.
20 mins no rush option aan en no nukes.Had 1300 kills aangezien er 3 enemy`s alleen maar air spamden.
Maar daar is die bombouncer dus handig voor. ff die overcharge loaden en als er veel enemy`s boven hem zitten activeren. met 2 van die bouncers heb ik zo ongeveer hun hele airvlootje uit de lucht gehoplen.
Blijkbaar dachten ze dat het alleen een shield was. (m`n medespelers waren ook erg verrast.)
Had er voor de zekerheid ook maar een bij m`n commander gezet en m`n commander uitgerust met health,AA,range,en dmg.(Word je commander ook echt ziek sterk ala supcom1)

Daarnaar gauw een paar extra Megaliths maken en 3 bomb bouncers meesturen de enemy base in.
We hadden ze met 55 minuten neer.Dat was echt een stoere match.En dit is echt een goede optie tegen de air rushes.

Je ziet echt steeds betere strategieen verschijnen en de potjes worden nu ook eindelijk diverse.Aangezien de air rushes tegen een Cyban (ik dus altijd) verleden tijd zijn.Zelfs al heb je niet de 20 mins nu rush timer.
Dat is dan gewoon een questie van aa units,shields en aa defence.
(met 15 minuten heb ik mijn eerste bomb bouncer lopen.)

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
[b]Deathraven schreef op maandag 08 maart 2010 @ 13:59

Ik ben voorzichtig positief.
Omdat het een heel stuk simpeler is gemaakt heb je minder tactische mogelijkheden. maar dit zijn voornamelijk tactieken die gerelateerd zijn aan manieren om iemand zijn economie om zeep te helpen.
Ik heb het gevoel dat je nu veel minder bezig bent met het managen van je base en je economie, en meer bezig ben met datgene wat je moet doen in een RTS.

Oorlog voeren.
Dit ben ik volledig met je eens. Natuurlijk is het spel minder diep dan FA, maar je hebt nu ook veel minder micromanagement nodig om het spel te spelen, waardoor de focus veel meer komt te liggen op je strategische keuzes. En dat is naar mijn mening zeker een goede keuze van CT geweest.

Omdat je nu bijvoorbeeld geen storages meer hebt is het altijd goed om metal the claimen. Dit zie je nu ook automatisch gebeuren door je engineers. Idle engineers repareren en claimen automatsich. Hetzelfde get voor engineers in patrol. EN ik moet zeggen dat ik dat een ontzettend fijne feature vind.

Ook ik vind het enigszins balen dat je niet meer kunt powerbouwen door een hoop engineers te laten helpen, maar het scheelt natuurlijk ook weer micromanagement. Als je in SC2 zou kunnen powerbouwen, zou je moeten powerbouwen om met de beste mee te kunnen komen wat dus automatisch de focus weer legt om micromanagement. Nu is dat niet zo en moet je echt winnen met je strategische keuzes. EN als je sneller units wil, kun je altijd meer fabrieken bouwen. Toch?

[ Voor 99% gewijzigd door filipy23 op 08-03-2010 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 12:42:
De maps zijn inderdaad wat klein. Van mij had het echt groter gemogen. Ik vind het voornamelijk irritant dat die Experimental Factories zo groot zijn. Je kan ze vaak niet eens plaatsen waar je het wilt.
DIt vind ik ook jammer. Gelukkig is dit eenvoudig te verbeteren met mods/future patches en het ligt dan ook volledig in mijn verwachting dat dit er in de toekomst gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Paar puntjes van de bots:

Vanwaar die fetisj voor transport units ? Elke game die ik speel bouwt de cheating AI er minstens 20 en doet er vervolgens niks mee ?

Waarom laat een cheating/hard AI mass points leeg? Ik vind het persoonlijk niet erg ik pik ze in, maar komt een beetje gaar over?

De commander van cheating AI en hard AI staat vrolijk niks te doen wanneer hij word kapot gebombadeerd en er 1 meter verderop een shield is.

Offences rijd hij met 10 tanks (meer dan genoeg om een commander omzeep te helpen wat ook gewoon ronduit stupide is) langs de commander om vervolgens PD's aan te vallen... LIEK WTF

No offence, maar de AI is KAPOT dom. Ik vond de sorian Ai op supcom altijd wel een uitdaging, maar in supcom2 zijn het gare dingen. Waste of money

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
filipy23 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 15:01:
[...]

Dit ben ik volledig met je eens. Natuurlijk is het spel minder diep dan FA, maar je hebt nu ook veel minder micromanagement nodig om het spel te spelen, waardoor de focus veel meer komt te liggen op je strategische keuzes. En dat is naar mijn mening zeker een goede keuze van CT geweest.
Ik ben het hier juist niet mee eens, of dat zal ik niet zijn als de balance een beetje op gang komt. In SupCom2 zal ik waarschijnlijk meer strategische mogelijkheden vinden dan in FA.

Het is alleen heel jammer dat de maps zo ontzettend klein zijn. Iets groter had wel gemogen, dan zou je pas echt alle mogelijkheden kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Plasma_Wolf schreef op maandag 08 maart 2010 @ 15:58:
[...]

Ik ben het hier juist niet mee eens, of dat zal ik niet zijn als de balance een beetje op gang komt. In SupCom2 zal ik waarschijnlijk meer strategische mogelijkheden vinden dan in FA.

Het is alleen heel jammer dat de maps zo ontzettend klein zijn. Iets groter had wel gemogen, dan zou je pas echt alle mogelijkheden kunnen gebruiken.
Wat i kwel mis is de : engineers ddroppen in een hoek van de map , secret base bouwen. en opeens met honderd units uit het niets komen :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
ipazza schreef op maandag 08 maart 2010 @ 15:28:
Paar puntjes van de bots:

Vanwaar die fetisj voor transport units ? Elke game die ik speel bouwt de cheating AI er minstens 20 en doet er vervolgens niks mee ?

Waarom laat een cheating/hard AI mass points leeg? Ik vind het persoonlijk niet erg ik pik ze in, maar komt een beetje gaar over?

De commander van cheating AI en hard AI staat vrolijk niks te doen wanneer hij word kapot gebombadeerd en er 1 meter verderop een shield is.

Offences rijd hij met 10 tanks (meer dan genoeg om een commander omzeep te helpen wat ook gewoon ronduit stupide is) langs de commander om vervolgens PD's aan te vallen... LIEK WTF

No offence, maar de AI is KAPOT dom. Ik vond de sorian Ai op supcom altijd wel een uitdaging, maar in supcom2 zijn het gare dingen. Waste of money
Precies, daar heb ik ook last van. Zeker die transports zijn gewoon gaar, denk ik een leger tegen te komen; hangen er alleen transports.. Tsja daar weten mijn 80 fighters wel raad mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
filipy23 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 15:13:
[...]

DIt vind ik ook jammer. Gelukkig is dit eenvoudig te verbeteren met mods/future patches en het ligt dan ook volledig in mijn verwachting dat dit er in de toekomst gaat komen.
Ik heb al wat screens gezien dat ze de oppervlakte van maps met 50 % kunnen vergroten.(Althans in de demo.)En er word al druk gemod dus we zullen eerdaags wel zien.

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
Na een aantal dagen te hebben gespeeld overheerst bij mij nog steeds de teleurstelling, hieronder in het kort mijn beleving van Supreme Commander 2:

Positieve punten
- Draait prima op mijn toch redelijk oude systeem.
- Explosies en gevechten zien er goed uit.

Negatieve punten
- Veel te kleine maps en allemaal op van die platformen die we ook gezien hebben in Demigod
- Units zien er net zo cartoon-achtig uit als in Red Alert 3
- Resource management is compleet anders, ik vind het in feite alleen maar meer irritant
- Muziek stelt niks voor, onbegrijpelijk dat ze met Supcom1 zo'n geweldige soundtrack hadden en voor deze game met zulke bagger muziek komen.
- Experimentals zijn zo dood
- Waarom hebben de Illuminate in godsnaam geen navy? Die hadden ze in Supcom en FA ook.
- Veel te weinig diversiteit in units, en dan met name navy units.

Verder heb ik nog geen Multiplayer kunnen doen ( ik krijg telkens de message "Not able to connect" ) dus daar heb ik nog geen oordeel over kunnen vellen.

Al met al een behoorlijke teleurstelling, gelukkig heeft de game me met een korting maar 33 euro gekost.
Ik ga nog wel even de campaign uitspelen en als iemand een suggestie heeft voor mijn multiplayer game issue dan hoor ik het graag :)

[ Voor 90% gewijzigd door Vlassie1980 op 08-03-2010 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Prutzer80 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:55:
Zucht, als ik probeer te verbinden via multiplayer met een bepaalde room dan krijg ik "Unable to join game"

Ik heb gewoon de koshere versie gekocht en draai uiteraard via Steam?
Dat is een bug die geintroduceerd is na de patch. Daar wordt asap naar gekeken. Gewoon andere games proberen, je prob eert dan namelijk ene ghost game te joinen. Onder aan de lijst staan de goede games meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zijn de kleine maps ook beperkend in het base builden? Ik heb vaker een grote base dan meerdere kleine base, maar in de campaign van de demo had je toch wel bar weinig ruimte om een leuke base in elkaar te knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
twiFight schreef op maandag 08 maart 2010 @ 21:04:
Zijn de kleine maps ook beperkend in het base builden? Ik heb vaker een grote base dan meerdere kleine base, maar in de campaign van de demo had je toch wel bar weinig ruimte om een leuke base in elkaar te knutselen.
ja, je moet soms moeilijk doen. Grote basis komt echt bijna nooit voor. 4 pgn aantal mexes en spammen maar.

http://sinas.rename-it.nl/~wilco/win%20vs%20rock.SC2Replay
http://sinas.rename-it.nl/~wilco/unwinable%20win.SC2Replay
http://sinas.rename-it.nl/~wilco/WIN.SC2Replay

Hierboven een aantal replays.

[ Voor 18% gewijzigd door Adlermann op 08-03-2010 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De game crashed bij mij tijdens het level laden: AMD7750, 2GB RAM, ATI HD4800, Windows 7 (32bit) en de nieuwste drivers. Enig idee wat ik daar aan kan doen:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
Kijk of oudere drivers werken. Ik geloof dat er al eerder in deze thread een post was. Die persoon kreeg het aan het werk met behulp van 10.1 maar ik weet niet of je deze drivers nog ergerns kunt vinden.

Ik heb zelf niet verder geupdate dan 10.1 met een HD4850, dus ik heb geen ervaring met latere graphics. Dat laat ik ook nog maar even zitten als ik over deze problemen lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens dxdiag heb ik versie 10.1 (dat is toch wat achter DDI Version staat?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
Zo ik heb weer wat verder gespeeld. Heb wat skirmish tegen de AI gedaan en Hard AI is leuk (maar soms ietwat eenvoudig). Cheating AI is wel errug sterk. Heeft hier iemand ervaringen mee?

Ik ben het met iedereen eens dat de maps veel te klein zijn. Dit zorgt ervoor dat je heel makkelijk early game aanvallen kunt doen met een handvol tanks en dan wals je zo over de computer heen.

Verder de nukes. Naar nukes techen is echt veelste makkelijk. Als je een beetje doorramt heb je in een minuut of 10 al nukes en alleen spelers die vol naar defense silo techen kunnen dat goed tegenhouden. Verder zijn nukes ook vrij eenvoudig te spammen omdat ze nog geen factor 2 meer kosten dan de anti-nukes, wat anti-nuken gewoon een uitermate dure grap maakt. Dat vind ik erg tegenvallen. Anti-nukes zouden echt makkelijker researchbaar moeten zijn EN goedkoper moeten zijn. Als je nu een nukespam krijgt is er bijna niet tegenop te bouwen met anti-nukes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 12:32

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Persoonlijk vind ik heel dat systeem van anti nuke researchen onzin, en wat je zegt dat de nukes veel te duur zijn ben ik het helemaal mee eens. Als ik online speel of tegen de computer zet ik altijd nukes uit. Je kunt niet anticiperen op iemand die in bijvoorbeeld no-rush al 20 nukes klaar heeft. Ik had al eens eerder gepost dat ik de hele economie een grote grap vind want wat game ender betreft is het compleet uit verband gerukt.

De Cheating AI is niet al te moeilijk als je nukes uit zet. Zet je nukes wel aan dan moet je zorgen dat je VEEL anti nuke installaties hebt. Verder moet je zorgen dat je, na rush, 10 minuten overleeft, en daarna wordt het een soort van herhaling wat de computer doet. Cheating AI is in mijn beleving net zo strategisch als een M&M, de kleur kan anders zijn, maar uiteindelijk smaken ze allemaal hetzelfde. (sorry voor de wellicht saaie metafoor O-) )

In mijn optiek zou het wel gaaf zijn als ze nou de tech tree aanhouden, maar hem aanpassen dat het echt puur om upgrades ging waarin je een specialisatie zoekt. Als een spel langer dan 15 minuten duurt, na rush, heb je heel je research vol, en iedereen met je, en is er geen verschil meer :X Het lijkt mij ook gaaf als je experimentals zou kunnen perfectioneren in de tech tree. Dat door het vergaren van speciale tree punten experimentals upgrades ondergaan, lees een cybrannosaurus met een laser op zijn rug _/-\o_

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
Zo heb de game dus maandag al uitgespeeld.En wat schertst mijn verbazing.Ik speel het al niet meer :(.
K kan het gewoon niet opbrengen om online te gaan of tegen de ai te spelen.
Vond de singleplayer ook maar wat magertjes hoor.Een simpele tactiek aanhouden en je wint altijd.
1 basis verdedigen met aa en pd.Beetje schildjes plaatsen,Experimentals pompen.en dan winnen.

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

tooter schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 14:16:
Zo heb de game dus maandag al uitgespeeld.En wat schertst mijn verbazing.Ik speel het al niet meer :(.
K kan het gewoon niet opbrengen om online te gaan of tegen de ai te spelen.
Vond de singleplayer ook maar wat magertjes hoor.Een simpele tactiek aanhouden en je wint altijd.
1 basis verdedigen met aa en pd.Beetje schildjes plaatsen,Experimentals pompen.en dan winnen.
en die laatste missie was helemaal grappig. ik had staan: 20 PD's, 14 AA en ongeveer 10 schildjes. De enige experimental die mijn verdediging stuk kon krijgen was die vliegende schotel, omdat die bovenop de verdediging neer storte.

Vervolgens had ik 5 dikke gunships en heb ik een mooi rondje gemaakt over de map. Helemaal NIETS wat mij tegen kon houden. Zelfs 20+ zwermen vliegtuigjes niet.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
De singleplayer was echt niet uitdagend genoeg. ( heb een keer gehad dat m`n commander is ontploft omdat ik zonder geluid speelden.en de rest heb ik allemaal in een keer gehaald.)
overal de alle sterren vol behalve de tijd. aangezien ik de potjes wel redelijk lang rekten (voor zo ver dat mogenlijk was.)

spoiler:
De laatste missie hebben die schotel m`n basis niet eens gehaald aangezien ik gewoon patrols van 3 of 4 soulrippers over de paden liet patrolen.(eerst defence up en dan veel energy generators maken.Op een gegeven moment met de energy convert upgrade dan heb je cash in overvloed. zelfs al komt ie op het eind met al z`n experimentals te gelijk dan pwn ik hem nog met twee vingers in de neus.En dit op hard.

naja heb nu nog mooi even tijd om online te gaan. misschien krijg ik nog wel weer wat leuke matches voor m`n boeg.

Oohja wat een slap verhaal is het ook ofniet.Naja er komt dus zeker nog wel een vervolg hierop.

[ Voor 39% gewijzigd door tooter op 12-03-2010 19:10 ]

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
tooter schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 17:58:
Oohja wat een slap verhaal is het ook ofniet.Naja er komt dus zeker nog wel een vervolg hierop.
Als fanfiction schrijver ipv fanatieke gamer is dit mijn grootste minpunt voor de game. Ze breken de continuïteit met FA op. Van zowel de Illuminate als de Cybran.

spoiler:
Hoe kun je in de Illuminate terug willen naar de samenleving van de princess? Dat is juist het resultaat van de gebeurtenissen aan het einde van de Infinite War en de oorlog tussen de Order en de Loyalists.

Waarom is Brackman van vrijheidsstrijder en slimste persoon van het universum veranderd in een evil genius die niets anders wil dan experimenteren en er een oorlogje voeren?

Daarnaast heb ik totaal niet het gevoel dat ik knok voor de toekomst van het gehele universum. Meer van een stelsel planeten, waar nog een enorme hoeveelheid van commanders is die je makkelijk pwnen in welke situatie dan ook.

Een vervolg komt er zeker maar ik vraag me af of ze nou eindelijk eens het schrijven aan de fans over laten die ook daadwerkelijk fanfiction schrijven om het verhaal beter te maken. Zij kunnen het tenminste (niet egoïstisch bedoeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speel 'm nu iets langer als een week, alleen de skirmish maar het word irritant zo makkelijk is het.
Ze blijven air transport spawnen, een nuke die heb je ook na 10 min in je nek ( zet m nu dus ook uit)
en op hard mode komt er af en toe is een groepje units aan... poeh poeh. Die experimentals zijn ook
zo dood. Heb niet echt van o k*t d'r komt zo'n groot beest aan.

En je word gek van de mass converter als je weer is wat energy over hebt. 40x achter mekaar klikken voor een beetje mass.

Wat is het verschil tussen Turtle en gewoon eigenlijk? Dat de Al was langzamer aan doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideonnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-07 23:44
Heb supcom 1 en FA echt reteveel gedaan maar nooit online.
Nu ben ik samen met een vriend online aan het verkennen, maar ik merk dat we nogal turtlelig bezig zijn.
En dat werkt dus niet echt online.

Dit is mn eerste rts online, heeft iemand tips?
UEF is mn favo, NOAH canon <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 14:44:
Speel 'm nu iets langer als een week, alleen de skirmish maar het word irritant zo makkelijk is het.
Ze blijven air transport spawnen, een nuke die heb je ook na 10 min in je nek ( zet m nu dus ook uit)
en op hard mode komt er af en toe is een groepje units aan... poeh poeh. Die experimentals zijn ook

En je word gek van de mass converter als je weer is wat energy over hebt. 40x achter mekaar klikken voor een beetje mass.

Wat is het verschil tussen Turtle en gewoon eigenlijk? Dat de Al was langzamer aan doet?
je kunt ook meerdere selecteren en dan die mass button indrukken. Dan doen ze het allemaal tegelijk. Zeker bij de cybran is dat makkelijk, aangezien dat slechts een upgrade is van de energy generator. Simpelweg 8 van die die dingen selecteren en een keer op gen mass drukken (= 8x het effect)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
M2M schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 18:34:
[...]

je kunt ook meerdere selecteren en dan die mass button indrukken. Dan doen ze het allemaal tegelijk. Zeker bij de cybran is dat makkelijk, aangezien dat slechts een upgrade is van de energy generator. Simpelweg 8 van die die dingen selecteren en een keer op gen mass drukken (= 8x het effect)
Gefeliciteerd! ;)

Het fijne aan SupCom 1 was dat je gewoon kon dubbelklikken op een mass fabricator, dan had je ze allemaal of iig alle die op je scherm staan geselecteerd, en dan klikte je op start/stop production. Veel sneller dan dat kon het niet, maar dat is dus blijkbaar aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 14:44:

Ik heb nog totaal geen last gehad van nukes. Van de kant van de AI tenminste, ik heb er intussen wel wat gebruikt.

Zoals anderen al zeiden, werkt de mass converter ook als er meerdere tegelijkertijd gebruikt.

Dit is trouwens zwaar Overpowered omdat de Pgens goedkoop zijn en je dus in no time de 1000 Energy hebt en er een goed gehalte aan mass voor weer krijgt. Werkt vooral goed bij de Cybran omdat zij geen aparte convertor hebben, maar een die als upgrade in de Pgen gebakken zit. Hoef je alleen maar de Pgens te bouwen en farmen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
Plasma_Wolf schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 20:14:
[...]

Ik heb nog totaal geen last gehad van nukes. Van de kant van de AI tenminste, ik heb er intussen wel wat gebruikt.

Zoals anderen al zeiden, werkt de mass converter ook als er meerdere tegelijkertijd gebruikt.

Dit is trouwens zwaar Overpowered omdat de Pgens goedkoop zijn en je dus in no time de 1000 Energy hebt en er een goed gehalte aan mass voor weer krijgt. Werkt vooral goed bij de Cybran omdat zij geen aparte convertor hebben, maar een die als upgrade in de Pgen gebakken zit. Hoef je alleen maar de Pgens te bouwen en farmen maar.
Lol als je ongeveer 20 pgens hebt heb je in no time 10k energy en dus ook 1000 mass.
Had op een gegeven moment zoveel mass en energy dat ik echt kon doen wat ik wou.
Speelden tegen een nieuwe speler en die turtelden maar wat aan.
Hij stond er wel van te kijken toen en 30 experimentals op hem af kwamen
(bomb bouncers icm megaliths en cybranosaurusen en je soulrippers die boel laten assisten = win) aangezien je met die bombouncers een hele airfloot aan gruzelementen blast.en megaliths icm de bombouncers echt ubersterk zijn.

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG

TRG

Technotium99-m

Heb de afgelopen week en weekend redelijk veel potjes online gespeeld, vanalles wat. 1vs1 t/m 4vs4, van noobs tot pros. En mijn vaste supcom vriendenclub is het erover eens: gewoon een sterk spel en lekker knallen.

Ik wordt een beetje moe in de forums van alle klagers over imbalance, want dat heb je nou eenmaal met nieuwe RTS spellen. In principe wordt er bij elke rush geroepen dat het imbalanced is, maar dat heb je nou eenmaal met spelers die weigeren te scouten of te harassen in de eerste paar minuten. Als er na 5 minuten 12 gunships boven je basis hangen dan heb je het gewoon niet begrepen, want voor dezelfde hoeveelheid mass had jij ongeveer 2x zoveel fighter of fighter/bombers kunnen hebben.

Het belangrijkste aan supcom2 is dat ikzelf weer blanco ben. Elk potje weer wat nieuws proberen en weer driftig replays kijken om andermans tactieken af te kijken. De leercurve is een van de mooiste dingen aan RTS, en bij FA was de koek gewoon op. In principe doe je altijd hetzelfde (omdat je weet dat het werkt), en in principe verlies je praktisch nooit als je met ingespeelde teamgenoten speelt. Dat is gewoon duf en maar beperkt leuk. In supcom2 voelt een overwinning tenminste weer echt als een verdienste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
TRG schreef op zondag 14 maart 2010 @ 21:07:
In principe doe je altijd hetzelfde (omdat je weet dat het werkt)
Klassiek kenmerk van mensen die games spelen om te winnen, en niet om lol te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:33
twiFight schreef op zondag 14 maart 2010 @ 21:55:
Klassiek kenmerk van mensen die games spelen om te winnen, en niet om lol te hebben.
Zij halen hun lol uit winnen op de meest efficiënte manier, terwijl anderen hun plezier halen uit variatie en het telkens weer anders aan te pakken, waarbij je dus soms hopeloos slechte keuzes maakt en genadeloos verliest. Tja, smaken verschillen he... ;) Wil niet zeggen dat de ene manier beter is dan de andere manier.

(En ik ben dus ook iemand die van variatie houdt, en in alle games die ik speel, of het nu RTS, FPS of RPG is, wissel ik regelmatig van stijl/rol/factie/ras. Hierdoor word ik nooit ECHT goed in één bepaalde soort maar dat boeit mij niet want ik vind de afwisseling gewoon leuk.)

[ Voor 4% gewijzigd door Haay op 15-03-2010 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Ja, ieder zijn eigen, daar zeg ik verder ook niks over. Maar ik vind het frappant om mensen te horen dat je x en x moet doen zodra je game start en vooral binnen y minuten unit z gemaakt hebben, want je vijand gaat je anders rushen en dan verlies je, etc. Dan ben je dus een mechanisch iets aan het uitvoeren, en niet een spel aan het spelen. Later in je spel zal er wel meer variatie in strategie zitten, maar voor mij zou de lol dan allang weg zijn.

Is overigens een probleem bij zo'n beetje elk online spel. Bij DOTA kiezen ze steeds dezelfde hero omdat ze daarmee kunnen winnen, in WOW kiezen ze de meest overpowerde class in pvp van dat moment, in CS de sniperrifles zodat ze fijn 10 minuten in een hoekje kunnen gaan zitten pixelneukel, etc. Dan ben je niet aan het gamen, dan ben je aan het mechanisch uitvoeren van acties alleen om te winnen. Maar goed, genoeg gerant, als men dat wil doen dan ga je je gang maar.

Om terug te komen op het punt: er is meestal zat leercurve te vinden in games, zelfs als je al maanden of jaren speelt. Je moet alleen wat variatie durven kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG

TRG

Technotium99-m

twiFight schreef op zondag 14 maart 2010 @ 21:55:
[...]

Haha, heel scherp opgemerkt. Ontkennen ga ik het natuurlijk niet dat ik wil winnen, maar om nou te stellen dat ik er geen lol aan beleef is natuurlijk een beetje overdreven. Ik ben gewoon erg competetief ingesteld, en wil dus altijd winnen inderdaad. Ik zie supcom als een strategiespel, dus de leercurve waar jij het over hebt is voor mij het eigen maken van strategieen om zo snel mogelijk te winnen en de tegenstander lam te leggen.

Maar bedenk je goed! Een strategie kan net zo goed inhouden dat je divers moet spelen! In FA op grote maps loont het juist om tegen goede spelers zeer divers en onverwachts uit de hoek te komen. Dan draait mijn strategie echt om afleiding, drops, stealth, schijnbewegingen en het verzinnen van onconventionele dingen. Maar op kleine maps zijn er na een jaar tijd gewoon een paar strategieen verschenen die onmogelijk te counteren zijn als je niet hetzelfde doet of een bepaalde counter-strategie toepast. Het is gewoon niet anders, en als je wilt winnen zul je daar in mee moeten gaan.

Maar soms ben je het mechanische zat, en verlang je dus naar iets anders. En dan ga je afwisseling zoeken in modi als Survival of Supreme Art of Defence.

Bytheway: Starcraft 2 lijkt me nou een stuk 'mechanischer' dan supreme commander. Ik heb het zelf nooit gespeeld, maar wel uit interesse veel battle reports gekeken. Wat me opvalt is dat de 'openingszetten' vrijwel altijd exact hetzelfde zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door TRG op 15-03-2010 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
TRG schreef op maandag 15 maart 2010 @ 12:35:
[...]

Bytheway: Starcraft 2 lijkt me nou een stuk 'mechanischer' dan supreme commander. Ik heb het zelf nooit gespeeld, maar wel uit interesse veel battle reports gekeken. Wat me opvalt is dat de 'openingszetten' vrijwel altijd exact hetzelfde zijn.
Starcraft is gewoon zo professioneel geworden dat alles erg ver is uitgekristalliseerd. Het makkelijkste voorbeeld is inderdaad de "start". Dat is dan ook meteen het sufste van de hele game, veel leuker wordt het na de eerste paar aanvallen, dan pas wordt duidelijk wie er over het meest tactisch inzicht beschikt.

Winnen met de bekende rushes is ook super saai vind ik zelf, maarja soms zijn ze nodig want anders wordt je zelf alweer gerushed. Ik zie het dan ook als noodzakelijk kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit weekend eens flink lopen "Commander Rushen". En goh, wat werkt dit toch vaak goed. Er zijn gewoon zoveel spelers die alleen maar Power Plants, Mass Extractors en Research labs aan het bouwen zijn om zo snel mogelijk een Noah of een nuke te krijgen dat ze niet eens een Commander kunnen counteren. Even een paar voorbeelden:

Op Corvona Chasm (Sp?) research ik als UEF altijd meteen de Transport, daarmee ga ik dan asap naar een van de uitsteek platformen waar je snel ff een paar turrets neerzet, shields, Research station. En dan zo snel mogelijk je gebouwen upgraden met kanonnen. Daarna bouw je Fortified Artilelry + range upgrade en vuren maar. Alleen met bombers en gunships hebben ze een kleine kans om je te killen.

Op Seton's begun ik altijd met 2 Mexes, 3 research stations en dan gaan met die commander. Tegen de tijd dat je bij hun defenses komt heb je vaak al Anti air, Tac Missiles, en een health + Fire power upgrade. Trouwens, overcharge is echt de bom voor commanders. Die is echt zo gigantisch sterk. Niet te geloven. Dat maakt echt alles kapot. Maar goed, ik heb dit wel weer even gezien, ik ga ook weer andere taktieken proberen. Zoals teleporting, hit & Run.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:11:
Ik heb dit weekend eens flink lopen "Commander Rushen". En goh, wat werkt dit toch vaak goed. Er zijn gewoon zoveel spelers die alleen maar Power Plants, Mass Extractors en Research labs aan het bouwen zijn om zo snel mogelijk een Noah of een nuke te krijgen dat ze niet eens een Commander kunnen counteren. Even een paar voorbeelden:

Op Corvona Chasm (Sp?) research ik als UEF altijd meteen de Transport, daarmee ga ik dan asap naar een van de uitsteek platformen waar je snel ff een paar turrets neerzet, shields, Research station. En dan zo snel mogelijk je gebouwen upgraden met kanonnen. Daarna bouw je Fortified Artilelry + range upgrade en vuren maar. Alleen met bombers en gunships hebben ze een kleine kans om je te killen.

Op Seton's begun ik altijd met 2 Mexes, 3 research stations en dan gaan met die commander. Tegen de tijd dat je bij hun defenses komt heb je vaak al Anti air, Tac Missiles, en een health + Fire power upgrade. Trouwens, overcharge is echt de bom voor commanders. Die is echt zo gigantisch sterk. Niet te geloven. Dat maakt echt alles kapot. Maar goed, ik heb dit wel weer even gezien, ik ga ook weer andere taktieken proberen. Zoals teleporting, hit & Run.
De commander rush is idd een goede tactiek.Heb het ook wel eens gedaan maar als je tegen echt goede spelers speelt dan gaat dat dus niet lukken.

Zat op setons met 8 man ik ik zat bij de vernouwing van het land.en heb toen alleen maar shield/aa en pd gespammed de eerste 10 mins ( no rush option. ) en m`n maatjes een air land en naval force.
En die anderen hadden dus een rush met commanders afgesproken.de eerste 2 minuten naar de no rush 10 minuten waren al 2 commanders down.En die andere twee waren bomboucers en shields aan het spammen :P. ook wel leuk om te zien.dat ze het dan nog gewoon 45 minuten vol konden houden.
2 megaliths je commander fully opgraded en 4 bombouncers en een paar patrollende engies en heel veel shield structures is echt bijna niet te doen.)dat ventje had meer dan 700 kills voordat hij het opgaf.

[ Voor 6% gewijzigd door tooter op 15-03-2010 14:42 . Reden: :) ]

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
waarom zijn er nou zo weinig games op de sc2 server ??? zie nauwelijks games staan, en als ik zelf host is het altijd maar wachten totdat iemand joined. Lijkt wel of het niet echt gespeeld word ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
bones schreef op maandag 15 maart 2010 @ 15:33:
waarom zijn er nou zo weinig games op de sc2 server ??? zie nauwelijks games staan, en als ik zelf host is het altijd maar wachten totdat iemand joined. Lijkt wel of het niet echt gespeeld word ?
komt door de opdeling in content regio's. Dat wordt gefixed (je ziet maar een klein aantal van het aantal se rvers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
Er is iemand die de tech trees van alle factions op internet heeft gepubliceerd. Je kunt elke Tree afwerken zoals je dat wilt en daarbij zien hoeveel punten je in totaal hebt gespendeerd. Handig als je de tree eens wil zien zonder de game op te moeten starten.

Er is ook een tijdsmeter bij in geplaatst maar die geldt voor de tijd die je nodig hebt als er geen extra research stations zijn en als er geen units worden gebruikt om te vechten.

http://www.supcomresearch.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asteryz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-01-2024
Commander rush is imho geen probleem:
- Ten eerste zou je altijd je RP moeten sparen tot je klaar bent om het te gebruiken, teveel mensen besteden het nu in de eerste paar seconde bijvoorbeeld als Cybran aan -10% cost voor buildings. Klinkt goed maar dat is een HALVE unit per factory! Voor diezelfde RP kun je ook 100% regen en 35% rate of fire kopen voor je land units. Ook nooit je RP besteden voor dat je echt gaat vechten. Als je je RP besteedt terwijl het eerste schot lost is dat vroeg genoeg. Stel je voor dat je je RP besteedt aan gun upgrade terwijl je nog een minuut moet rijden en dat je na 30 seconde merkt dat je tegenstander veel gunships heeft!

- Ten tweede wil je zorgen dat je zijn commander ziet voordat hij je basis binnen wandelt. Een eenzame tank wordt niet snel je basis ingestuurt dus een grijs vlakje op je radar die wel erg recht op je afkomt zegt vaak al genoeg. (lijkt me grappig om te testen hoeveel mensen erin trappen als je een losse tank stuurt.)

- Dan zijn we nu aangekomen bij het punt waarop je een idee hebt wat hij gaat doen en dan kun je jouw strategie daarop aanpassen. Commander rush: shield over je factory je commander eronder en PD bouwen. evt je RP in je commander stoppen als je te weinig resources hebt voor meerdere PD's. Of zelfs juist RP in je commander stoppen en een counter rush doen want jij hebt dan waarschijnlijk het voordeel omdat je tegenstander een tijdje in je PD heeft gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
Ik betrap mijzelf er vaak op dat ik met cybran vaak dezelfde tech research in het begin.
(ik speel veelal met 3 van mijn maten icm skype)

-land units: aa+shield (erg handig tegen de rushes van gunships enzo.)
-Sturctures: energy convertion en shields.(lijkt me logisch warom :P)

En als ik dit heb dan kijken we naar de enemy en dan bespreken we verdere tactieken.
Vaak willen m`n mede maten aanvallen en dan richt ik mij op m`n experimentals zoals de bombbouncers.

Als deze klaar zijn laat ik ze de commanders van m`n maten beschermen en doe ik megablast aan.en geef ik ze een shortcut ( ctr+1 tm Ctr+4.we hebben altijd skype aan als we met z`n vieren gaan spelen dus mocht er een regimentje aankomen van gunships of bombers dan haal ik ze erg snel uit de lucht dmv de megablast.
En als de bombouncers full xp hebben gaan ze op pad als groep. 2 bouncers 2 megaliths en 2 soulrippers.
de twee bouncers assisten de megaliths,en de twee soulrippers de bouncers.

Vooral met een goed ingetrainde groep zoals wij winnen we vaak met deze tactiek.We spelen ook veelal setons omdat ik dan ook nog een dikke naval force kan opzetten en we de map gewoon het leukste vinden van allemaal.

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word persoonlijk helemaal :r van Seton's, zo vaak gespeeld nu onderhand. En ook al die commander rushes komen mijn neus uit. Zeker omdat ik het gewoon nog niet goed kan counteren. Op dit moment focus ik meer op 2v2, FFA en 3v3. Daarnaast moet ik ook zeggen dat de sportiviteit vrij hoog ligt hier. Er zijn genoeg mensen die gewoon doorgaan as 2v3 wordt of als het 1v2 wordt. Ik kom gewoon niet vaak tegen dat de ander er meteen mee kapt als zijn teammaat dood gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 14:09:
Ik word persoonlijk helemaal :r van Seton's, zo vaak gespeeld nu onderhand. En ook al die commander rushes komen mijn neus uit. Zeker omdat ik het gewoon nog niet goed kan counteren. Op dit moment focus ik meer op 2v2, FFA en 3v3. Daarnaast moet ik ook zeggen dat de sportiviteit vrij hoog ligt hier. Er zijn genoeg mensen die gewoon doorgaan as 2v3 wordt of als het 1v2 wordt. Ik kom gewoon niet vaak tegen dat de ander er meteen mee kapt als zijn teammaat dood gaat.
Maakt mij niks uit.had laatst 3 vs 1.Ik ben gewoon doorgegaan. ( shieldspam maar dat maakt ff niet uit.) commander voledig geupgrade
paar bombouncers en wat megaliths. kon het echt nog wel langer volhouden maar k heb me maar overgegeven.

Strx ook maar eens even zonder m`n maten spelen aangezien dit idd wel een beetje zaai begint te worden.
en ik heb nog te weinig 1vs1 gespeeld.

oohja een paar pd`s helpen heel goed tegen een rush:)Maar ik zie zelf vaak dat mensen te veel offensive gaan en dus de defence te slap hebben om een commanderrush te kunnen afslaan.

[ Voor 1% gewijzigd door tooter op 18-03-2010 19:45 . Reden: typo`s enzo ]

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als cybran met je walking ships rushen is ook een zéér sterke strategie. Die dingen doen echt pijn!
Met de update zijn de gunships véél minder sterk geworden en dat mocht ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG

TRG

Technotium99-m

De update is prima :) Er zijn een paar belangrijke punten gefixed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asteryz
  • Laatst online: 20-01-2024
Ja, maar er zijn ook veranderingen waarbij ik denk waar de hell zijn jullie mee bezig..? Sterkere AA op je ACU leuk tegen gunships maar bombers waren al zo goed als zinloos en zo wordt dat echt niet beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 09:12:
Als cybran met je walking ships rushen is ook een zéér sterke strategie. Die dingen doen echt pijn!
Met de update zijn de gunships véél minder sterk geworden en dat mocht ook wel.
Pfft, die schepen zijn echt goed te counteren. Gunships slopen die dingen helemaal. Daarnaast als je tanks dichtbij krijgt worden die schepen ook zo gesloopt. Vaak, als ze nog in het water liggen werkt Tactical Missiles ook nog wel. Ik maak zelf ook veel gebruik van jumpjets en teleporting.

Zeker de Aeon ACU heeft een gigantisch bereik met teleporten. En het schild reflecteerd ook nog een aantal projectielen. Daarnaast ben ik ook helemaal fan experimentals te transporteren. Het is gewoon meesterlijk om bijvoorbeeld 3 King Kriptors in een Experimental Transport te stopped en die dan recht voor een ACU of basis te droppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
Hebben ze het probleem van de gunships die door shields heen schieten al gefixed ? ik had een hele basis vol shields staan, en er komt een groepje gunships aan, en die shiet zo door de shields heen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bones schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:59:
Hebben ze het probleem van de gunships die door shields heen schieten al gefixed ? ik had een hele basis vol shields staan, en er komt een groepje gunships aan, en die shiet zo door de shields heen ???
Vaak vliegen ze onder het schild door en schieten ze op je gebouwen van binnenuit... shields houden namelijk geen units tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Ik had dat in SupCom 1 ook, maar dacht toen dat het een feature was van dat specifieke ras gunship. Niet echt kunnen verifieren. Wat ik wel kon verifieren is dat de kans groot is dat terwijl ze je shield staan kapot te schieten je AA ze neerhaalt en ze neervallen op je basis, en dan gaan ze door je schild heen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfft, die schepen zijn echt goed te counteren. Gunships slopen die dingen helemaal.
Gunships zijn met de patch ook minder sterk geworden... dus ik weet niet of dat nu nog zo is.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2010 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Prototype_
  • Laatst online: 13-03 22:44
Heb mijn ts info maar weggehaald, aangezien er nul interesse was.

[ Voor 82% gewijzigd door _Prototype_ op 05-04-2010 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
_Prototype_ schreef op zondag 21 maart 2010 @ 13:59:
Lijkt me leuk om wat 2v2 potjes te spelen met NL-ers
lijkt mij ook leuk.Mss dat we een keer een avondje een got team kunnen maken en een paar potjes spelen.
Dat komt de speelstijl,tactiek en de fun echt wel ten goede.
Alhoewel de meeste spelers ook wel goed samenwerken.En met de laatste patches is het spel veel gebalanceerder geworden.Met name de airunits zijn precies goed generft.Alleen jammer dat het zo lang duurt voordat een match is volgelopen en begint.
Net ff een 3vs3 gespeeld op die map met die 3 uitsteeksels met aan het einde een plateau.
wel verloren maar het was echt een machtige pot.Goede samenwerking leuke tactieken.

Enige nadeel vind ik nu dat er niet genoeg plek is om een fatsoenlijke basis op te bouwen.
Op een gegeven moment kon een van ons gewoon geen Experimental factorie meer kwijt :P.
Dus als er wat breder opgezette maps uitkomen dan vind ik alles best.

oohja ik host vaak ook matches met de naam [GoT]No Nukes[NL]
Dus mocht je dit een keer in de lijst zien staan join gerust.Vaak in de avond van 7 tot 9

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Gisteren een 3vs3 gedaan op die map met dat grote ravijn ertussen. ( Ben even de naam kwijt )

Valt me op dat je als UEF zijnde daar een enorm voordeel hebt vanwege hun diverse artillerie, als je maar voldoende zware artillerie neerplempt dan is het na verloop van tijd GG.

Als Cybran kan je daar nog wel wat tegenover stellen omdat ze ook artillery hebben, maar die is lang niet zo goed en heeft een minder bereik als die super zware artillery. En dan zwijg ik nog even het Experimental Unit Cannon.

Wanneer je met Illuminate speelt dan kan je daar mijns inziens vrij weinig tegenover stellen, ik speel meestal in games zonder nukes.

Verder was de gamespeed na verloop van tijd echt diep ingezakt, is dat nog afhankelijk van 1 bepaalde speler of gebeurt dit vrijwel altijd bij 3vs3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Prutzer80 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 09:34:
Gisteren een 3vs3 gedaan op die map met dat grote ravijn ertussen. ( Ben even de naam kwijt )

Valt me op dat je als UEF zijnde daar een enorm voordeel hebt vanwege hun diverse artillerie, als je maar voldoende zware artillerie neerplempt dan is het na verloop van tijd GG.

Als Cybran kan je daar nog wel wat tegenover stellen omdat ze ook artillery hebben, maar die is lang niet zo goed en heeft een minder bereik als die super zware artillery. En dan zwijg ik nog even het Experimental Unit Cannon.

Wanneer je met Illuminate speelt dan kan je daar mijns inziens vrij weinig tegenover stellen, ik speel meestal in games zonder nukes.

Verder was de gamespeed na verloop van tijd echt diep ingezakt, is dat nog afhankelijk van 1 bepaalde speler of gebeurt dit vrijwel altijd bij 3vs3?
Illuminate kan keihard landspam doen op die kaart en alle units teleport g even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
Adlermann schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 10:05:
[...]

Illuminate kan keihard landspam doen op die kaart en alle units teleport g even.
Idd als ie goed verdedigt word door z`n medespelers dan komen er echt dikke landspams...( daardoor gisteren ook verloren.)
En het ligt er aan of je game inkakt of niet. Soms heb ik er wel last van en soms niet.

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het spel ook opgepikt dit weekend. Had FA nog kapot gespeeld, ook online.

Wat mij online opvalt in teamgames is hoeveel er geturtled word. En dat dat nog redelijk effectief is ook. Maps als Seton met 1 chokepoint is dan amper een doorkomen aan met land units. Behalve als je natuurlijk op tijd aanvalt :)

Spel bevalt me wel, helemaal met de meer mobiliteit van units. Had er stiekem een hard hoofd in vanwege de aanpassingen en negatieve berichten, maar het voelt nog echt als supcom.

minpuntjes:
- het voelt gauw laggy aan in teamgames. Het voelt alsof dat door mijn pc komt wat me sterk lijkt (speelde FA lange setons matches altijd soepel)
Als ik bijvoorbeeld iets bouw of RP spendeer, duurd het een tel of twee voordat de resources eraf gaan. Wat in het begin van de game niet zo is, maar na verloop van tijd wel.
Ook gaat het selecteren van units steeds lastiger.
- Unit queue in factories is irritant, je kan pas iets in de queue zetten als je er al voor kan betalen. Wat meestal niet het geval is bij een nieuwe factory als je 2 bots, 1 artillery, 1 adaptor in de queue wil zetten. En het zijn dan ook 'verloren' resources, die je niet meer direct beschikbaar hebt.

Ik zou ook liever een factory niet automatisch op pauze laten zetten als ik geen resources heb voor een unit, maar deze laten blijven proberen te bouwen tot ik ze heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawnagain
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 20:11
Als je op F2 drukt zieje ook de simspeed van iedereen. Als 1 persoon bv -6 heeft (dit gebeurde mij bij 4vs4 met heul veul units in t zicht (2000+)) dan wil het nogal traag gaan.

Heeft puur met CPU te maken, dus n kleine OC en zoveel mogelijk afsluiten voor t spelen wil helpen.

Zelf vind ik de multiplayer leuk! (heb in sc1 en fa nooit multi gespeeld). Commander rushes stoppen lukt me nu wel. Gewoon zsm units hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik nu een andere vorm van commander rush. Eerst turtlen en veel units bouwen, commander upgraden tot Overcharge en go! Toch ben je dan in het begin toch wel een beetje kwetsbaar, ook als je PD, een aantal units. De mass die je aan Research Stations kwijt bent is best wel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juist, ik heb gister wat tests gedaan op setons. Mijn cpu, 3gig dual, bleek toch de 'minste' in die game. De sim kwam geregeld op 6 om vervolgens terug te gaan naar 9-10.
Hoe kan ik die getallen het best interperteren? Zorg je als je in de -x zit pas voor vertraging? Want het spel lagde gister iig niet. Maar misschien kwam dat omdat ik nogal rap kapot ging in het midden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 10:02:
Juist, ik heb gister wat tests gedaan op setons. Mijn cpu, 3gig dual, bleek toch de 'minste' in die game. De sim kwam geregeld op 6 om vervolgens terug te gaan naar 9-10.
Hoe kan ik die getallen het best interperteren? Zorg je als je in de -x zit pas voor vertraging? Want het spel lagde gister iig niet. Maar misschien kwam dat omdat ik nogal rap kapot ging in het midden :p
Ikzelf zet de settings op medium als ik online ga spelen... terwijl ik makkelijk alles op high kan draaien. Maar ik wil gewoon games zonder lag of wat dan ook. Helaas is er nog steeds erg veel lag aanwezig, en bijna iedereen heeft vrij hoge pings in de games die ik speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 10:02:
De simspeed houd in hoe snel je het spel kan spelen. In dit geval is 10 het hoogste wat je kan halen. In de loop van het spel zakt het af naar 6,4, 2 of zelf in de -1 of lager. Zolang je boven de 0 zit is het goed. Daarna moet de snelheid van het spel worden aangepast als iemand -1 of lager komt. Dit kwam geregeld voor in SupCom1. In Supcom2 gebeurt het niet snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Zucht, ik heb vandaag nog 3 potjes gespeeld maar kan alleen maar concluderen dat ik dit spel over een tijdje echt niet meer speel.

Lijkt tegenwoordig wel een trend: sterke titels als Supreme Commander en Command & Conquer laten verslonzen met opvolgers die never in de buurt komen van de voorgaande games.

Het is allemaal zo versimpeld en arcade gemaakt, de irritante geluidjes wanneer je een engineer een order geeft om iets te bouwen, geen naval units voor Illuminate ( stelletje luie donders die niet eens naval units kunnen bedenken )

Ach, ik zal jullie verder een klaagpreek besparen maar mijn mening moge duidelijk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG

TRG

Technotium99-m

Prutzer80 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 21:47:
Zucht, ik heb vandaag nog 3 potjes gespeeld maar kan alleen maar concluderen dat ik dit spel over een tijdje echt niet meer speel.

Lijkt tegenwoordig wel een trend: sterke titels als Supreme Commander en Command & Conquer laten verslonzen met opvolgers die never in de buurt komen van de voorgaande games.

Het is allemaal zo versimpeld en arcade gemaakt, de irritante geluidjes wanneer je een engineer een order geeft om iets te bouwen, geen naval units voor Illuminate ( stelletje luie donders die niet eens naval units kunnen bedenken )

Ach, ik zal jullie verder een klaagpreek besparen maar mijn mening moge duidelijk zijn...
Ik begin het juist steeds leuker te vinden. Eindelijk een paar goede teamgames gespeeld met mijn clan, en een paar hele goede, spannende en lange 3vs3/4vs4 potten gehad. Het mag dan wel versimpeld zijn, ik klik me nog steeds een ongeluk met micro/harassen en weetikveelwat. De eco lijkt simpel, maar langzaamaan beginnen toch optimale strategieën voort te komen waarbij je binnen mum van tijd 7 factories land units hebt pompen die optimaal geupgrade zijn en met iedereen korte metten maken.

Het geniale van supcom2 is dat er nu echt dedicated strategieën per speler zijn. Op setons met mijn clanmaten is het vooral: 1x land, 2x air en 1x naval. Het heeft geen zin om 2 dingen tegelijk te doen, want je research path moet erop aansluiten. Dus qua tactieken zit het erg goed in elkaar, en langzaam begin de tactieken zich ook af te stemmen op teamgames.

En dat Illuminate geen naval heeft: dat is een design keuze, en ik vind het heel vet. Onzettend veel verschil tussen de factions, en land van illuminate kan ontzettend goed naval counteren, maar dan wel met de juiste upgrades en strategie.

SC1/FA is gewoon een totaal andere game, waarbij de focus gewoon op andere zaken lag. Dat was leuk, maar SC2 is op zijn eigen manier ook gewoon leuk. Voor de afwisseling is het gewoon snel en vlot en ik vind dat persoonlijk helemaal niet erg. In plaats van 2 potten per avond spelen we nu 6 potten per avond. Ik hou zeker wel van lange games (CIV bijvoorbeeld, games van 50 uur, maar dan wel met save optie), maar het is geen verplichting. Het nadeel van lange games in FA is vooral dat je te vaak droppers/quitters hebt als iedereen dan eindelijk is opgebouwd na 15 minuten. Zo verkut je veel tijd. Tevens blijft de lobby lang leeg omdat spellen lang duren. Maar het is nog steeds vet, en ik zal zeker nog wel om de tijd ff FA opstarten als ik zin in iets truly epical heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren weer eens een fantastisch potje gehad. Ik speelde gisterene een potje samen met Duris die ook wel erg goed was in SC1, stond wel in de top 3 ladder. Maar goed, we speelde op Isis en ik begin meestal zoals gebruikelijk met een land rush. Ik pak mijn mexes, bouw radar 2 factories in het midden en wat zie ik.... een commander rush... Gelukkig was ik UEF en ben ik meteen begonnen met Meteor's te bouwen (Missile launchers) om zijn PD te counteren. Daarnaast zelf ook PD neergezet maar de tegenstanders had al snel zijn commanders uitgerust met Missile LaunchersIk had alleen nog maar een paar unit upgrades dus ik ging maar eens snel een aantal Research Labs te bouwen. Gelukkig konden wij, samen met Duris' commander de tegenstanders commanders van ons af houden, zij hadden immers geen units, en ik steeds meer. Nadat zij hadden terug getrokken had Duris' al snel overcharge. Ik maakte gebruik van de tijd om snel mass converters te maken en meer units te bouwen om daarna ook mijn commander te upgraden. Duris was weer druk bezig met de tegenstanders commanders van ons af te houden wat hem goed lukte i.c.m. mijn units. De tegenstanders hadden te veel geïnvesteerd in hun commanders en hadden ook geen units. Dus toen ik met mijn volledig geupgrade commander + mijn units + Duris' commander aanviel deden hun nog een laatste poging om ons te stoppen met hun twee commanders, wat uiteindelijk niet lukte.

Maar goed, Duris is nog steeds erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:05

Eijkb

Zo.

^^ Lees straks nog eens terug wanneer je meer tijd hebt :+ Ga zo ook maar eens aan het spel beginnen met het MPW (Lan a.s. weekend) voor de deur. FA veel gespeeld, dus ik ben benieuwd!

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
gisteren een geweldige game gehad... normaal speel je tegen een tegenstander die navy,air,ground,defense gebalanceerd heeft. Alleen nu hadden alle 4 de tegenstanders op setons clutch, besloten om allemaal air te gaan.

Wij hadden 2xnavy,1xair + 1x defense/ground in het team, en net nadat onze navy vloot klaar was. Stuurde ze alle 4 een mega vloot van gunships/bombers naar ons toe. Echt niet normaal hoeveel units dat waren, waren er honderden zeker. sim speed daalde naar onder 0 en het was echt slow motion tijd. Hoe dan ook, hele navy was weggevaagd, en ook 2 van mijn teamgenoten. Maar mijn base konden ze niet doorbreken (had zeer veel shields + anti air gebouwd). Pas na 45 minuten konden ze door mijn shields komen doordat ze iets van 20+ disruptor cannons hadden gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG

TRG

Technotium99-m

De vraag is nu: vond je het ook episch?

Want de grootste kritiek van de harde fanbase is dat SC2 niet meer het vermogen heeft om episch te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TRG schreef op donderdag 01 april 2010 @ 10:51:

Want de grootste kritiek van de harde fanbase is dat SC2 niet meer het vermogen heeft om episch te zijn..
* badaboomtss

maar nee, dat is voor mij ook de crux, en daarom wordt deze hem ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
TRG schreef op donderdag 01 april 2010 @ 10:51:

Nee helemaal niet eigenlijk, dit spel haalt het lang niet bij FA. Dit is gewoon vermakelijk om even snel te spelen. Meeste potjes zijn binnen 30 a 60 minuten klaar. Ikzelf houd meer van lange games en battles, die een paar uur duren.. zoals vaak bij FA.

En helaas heb je hier ook veel mafkezen tussen zitten die een game zo snel mogelijk proberen te winnen dmv rushes. Vooral de quad commander rush is geen flikker aan en niks tegen te doen :

4v4 op setons clutch, 4 commanders bij elkaar, 2 healen, 2 vallen aan. en zo gaan ze 1 voor 1 alle tegenstanders langs bij het begin van het spel. Meestal met support van bombers/fighters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FA duurde ook maar max 1 uur hoor, de langste potten (gametijd dan, niet reallife tijd :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 17:01:
FA duurde ook maar max 1 uur hoor, de langste potten (gametijd dan, niet reallife tijd :P)
Als je tegen mij speelt ben je niet in 1 uur klaar.... of ik moet snel hebben gewonnen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
bones schreef op donderdag 01 april 2010 @ 18:07:
[...]

Als je tegen mij speelt ben je niet in 1 uur klaar.... of ik moet snel hebben gewonnen. ;)
Ik deed er met mijn vrienden minstens 1 uur over. En dan heb ik het niet over de 1v1v1 potjes op een 81*81 map die ik daar speciaal voor heb gemaakt. Ik bedoel games op 20*20 maps. Het langste potje op de 81*81 map duurde 2 uur 20 minuten (game tijd). RL tijd duurde het minstens 4 uur.

Mooie tijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG

TRG

Technotium99-m

Gister het eerste potje gehad wat langer als 3 uur duurde.

Rules:
- alle research unlocked
- alle gebouwen unlocked
- je mag ALLEEN schilden en arty bouwen
- en iedereen was UEF

Nu kun je zeggen wat je wilt, maar een volgebouwde setons clutch van enkel schilden, artillery en wat air om te verkennen, dat is episch :) En het liep ook nog als een tiet op de zwakste PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van het weekend meegedaan met het gamereplays 1v1 toernooi. En dat was toch wel heel erg leuk om te doen en te volgen.

De 1v1 en 2v2 aspecten van de game bevallen me toch wel het meest. Er zijn heel erg veel taktieken mogelijk, en op een paar na, is de succes factor voornamelijk hoe je je units gebruikt. Welke keuzes, en wanneer je deze maakt zijn extreem belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:29

BlackEyedAngel

Just a decent guy

hmm deel 1 beviel me toch wat beter eigenlijk, misschien omdat deze nieuw was en hier een behoorlijk "been there done that" gevoel bij krijg

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf het toch leuk vinden om met een goed geupgrade commander op een legertje af te stappen. Zeker als dit vroeg in de wedstrijd voor elkaar krijg. Vaak zie je dan dat ze niet terug trekken, maar toch legertje op je af sturen om "even" die commander te pakken, of ze komen op je af met hun eigen commander. Ik vind het leuk dan als ze opeens moeten vluchten omdat ik dan overcharge blijk te hebben.

Ergens, speelt dit spel toch wel lekker weg. 3v3 en 4v4 is allemaal wat minder, maar 1v1 en 2v2 zijn vaak het leukst naar mijn idee.

Ben ik trouwens de enige die vind dat de Cybran Commander het sterkst is? Hij kan snel lopen, DOT wapen en jumpjets + meeste HP van allemaal.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste