Het vervangen van de tierstructuur door de techtree is geen Xbox beslissing. CT heeft dat gedaan omdat hij niet wou dat de beginunits aan het einde alleen maar veterancy feeder worden voor de experimentals.
Ik heb inderdaad gelezen dat hij zoiets zei. Om precies te zijn: hij zei dat hij het zonde vond van de 'nutteloos geworden' units later in het spel. Dus daarom een upgrade systeem blablabla. Nu kan ik me best voorstellen dat hij dat echt vind want hij is immers de bedenker en er onspruiten nou eenmaal fantastische ideeen uit zijn brein. Maar op een gemiddelde tot grote map zijn veel T1 units zeer nuttig. Ik rijd er als een idioot verspreid mee rond om mexes en weet ik veel wat aan te vallen. Elke mex / engineer / snel gemaakte gunship en muisklik die de enemy aan mijn snelgeklikte waypoints verspild is winst voor mij. Zelfs redelijke goede spelers laten zich hierdoor volledig van de kaart spelen.
Er zijn heel wat dingen veranderd ten gunste van de console. Dat is 1 ding wat duidelijk is. De systeemeisen zijn MINDER dan FA, terwijl FA op een huidig systeem (>3 GHz duo-core) prima loopt (uitgezonderd een of andere survival map met belachelijke instellingen). In de tijd dat SC werd gelanceerd was het wel anders, en dat heeft GPG ook vast een hoop inkomsten gekost. Daarnaast zijn veel zaken gesimplificeerd omdat het teveel op muisklikken was gebaseerd, en naar mijn mening is Tier -> Techtree er daar een van. Dat neemt niet weg dat de Techtree in de prakijk zeer goed kan uitpakken, begrijp me niet verkeerd. Zowel de Techtree in demigod als in civilization (SC2 lijkt een hybrid hiertussen) bevallen me namelijk zeer goed. Maar het Tier systeem is nou eenmaal karakterestiek voor Supcom en een onvervangbaar spel element. Bijvoorbeeld: zogauw je scout dat een T2 air factory klaar is weet je hoe laat het is early game. Dat is nu dus over, en je zult het aan andere zaken moet afleiden. Uiteindelijk vind je daar ook je expertise in, maar het is gewoon niet hetzelfde. De besturing (en de kritieken) van FA op de XBOX waren gewoon knudde, en nu hebben ze dat opgelost ten gunste van de XBOX. Kijk op youtube maar het SC2 XBOX UI control filmpje. Ze hebben die UI supermooi gemaakt en veel dingen lijken erop afgestemd. Veel respect daarvoor hoor, dit zou eindelijk eens een topgame in het RTS genre op de consoles kunnen worden, maar er zijn gewoon concessies gedaan ten opzichte van de PC. Het is ook een te kleine studio om een volledig aparte XBOX en PC versie te ontwikkelen. Liever had ik gezien dat ze nu een XBOX only game hadden, en vervolgens over een jaar een PC only game met verhoogde specs (het liefste een beetje overkill voor dat moment).
Als Taylor net zo ambitieus was geweest als destijds met SC (denk nog eens aan die beta test van toen - een vriend van mij had een van de allereerste C2D E6600 CPU's met 2GB geheugen, en NOG liep het klote!!), dan hadden we nu een spel gehad met 160x160 km mappen, tot 20 spelers, nog meer units, eigenschappen, eco truucjes en deviaties en noem maar op. Dan hadden we ware 4-core ondersteuning gehad. Maar dat is dus niet gebeurd, hopelijk gebeurd het in de toekomst wel. Want zon game als FA battlen met 20 man dat lijkt me nou echt het einde (beetje EVE online achtig ofzo

)
FA is en was gewoon episch. Het duurt niet voor niets 30 minuten in een normale game voordat je game ender af is. En nog veel langer als je tegenstand hebt. Vanwege de console zijn de tijdlijnen verkort en komen experimentals sneller (en zwakker) in het veld. Dat is natuurlijk ook leuk hoor, ik pas me wel aan. Maar het epische is eraf, en als je snelle potjes wilde spelen kon je altijd ranked of kleine maps doen. ACU battles FTW! Wat ik stiekem hoop is dat SC2 zoveel opbrengt voor GPG dat Taylor hierna gewoon kan doen wat hij (denk ik) het liefste doet: Technologische vooruitgang boeken in het RTS genre, zoals hij deed in TA en SC (toegegeven ook een beetje in SC2 met pathfinding, maar dat is meer slimmigheid).
Daarom moet je ook upgraden in tech.. blijft je achter.. ja dan wordt je experimental voer.. Als ik dit allemaal zo hoor.. dan denk ik dat ik nog wel een tijdje SC-FA spelen... ipv SC2.
SC2 wordt zeker de moeite hoor, er zitten genoeg leuke dingen in. Het is alleen de vraag of de replayfactor net zo goed is als FA..
Ik heb ook het idee dat het hele stealth gebeuren weg is. Ook erg jammer. Een stealth base met TM bouwen is er niet meer bij.
Ja hiermee is eigenlijk toch wel een stukje van de Cybran identiteit gestorven..
Oh voor diegene die op GPG zitten ik ben -SiN-.
Ik heb soms het idee dat jij GPG nooit uitzet..
Ik denk persoonlijk dat SC2 ook hard zal falen op de XBOX360
Kijk dit filmpje maar eens:
http://www.youtube.com/watch?v=CHI-6NChDV0
Ik zeg: respect, als er vooruitgang in SC2 zit, dan zit het in pathfinding en de XBOX UI
Ben nog steeds op zoek naar een extra versie van FA. Hij was ooit 10 euro bij de FRS, maar nu nergens meer te krijgen. Helaas ook niet op steam o.i.d.
Je vraagt je af waarom het zo kort en moeilijk te krijgen was. Hopelijk veranderd dit met STEAM en SquareEnix, want dat heeft GPG ook een hoop geld gekost. FA is gewoon te krijgen op Impulse. Dit is een soort van STEAM, maar dan een stuk kleiner (met allemaal spellen waar je nog nooit van gehoord hebt. In het begin was ik niet zo sceptisch, maar ik sinds Demigod ben ik van mening dat Taylor er goed aan gedaan heeft om met fatsoenlijke partijen in zee te gaan. Impulse is gewoon te brak en te klein, en THQ is een mooi bedrijf maar financieel gewoon niet gezond. Op zich is dat niet erg, maar dat uit zich wel in zaken als het niet updaten van ranked ladders voor Forged Alliance..
Ik moet toegeven, als ik met een TML snipe kan winnen doe ik dat, moet je maar beter opletten. Als iemand een ML kan rushen en daarmee minstens een enemy dood kan krijgen vind ik dat goed gedaan, maar van erg veel strategisch inzicht getuigt het niet. De mooiste gevechten zijn die waar het over en weer gaat met de game, de games die minimaal een half uur duren.
Helaas win je in FA op grote maps ook 9/10 keer met een goede T3 bomber rush als de tegenstander niet scout of geen schild bouwt. Doordat je weet dat het zo goed werkt ga je het ook doen..gemakzucht

ik heb hem net even gespeeld. het is supreme commander 1 maar dan wat makkelijker. Zelfs resource management is a la C&C. Haalt de originaliteit er wel een beetje vanaf.
Oorlogje spelen met dinkytoys, KinderCommander zegmaar. Grafisch weinig vernieuwend, vond zijn voorganger zelfs mooier
Tech Tree is wel geinig, maar research gaat op een gegeven moment zo snel dat je daar eigenlijk vrij weinig aan hebt.
Kortom ik flikker deze weg en ga weer supreme commander 1 spelen.
Zoals ik eerder al zei, de demo is gewoon echt triest. Zelfs bij de SC demo zat een skirmish mode. In de forums wordt beweerd dat de 2 campaigs missies in de demo echt de meest loze en cheesy missies zijn in de hele campaign. Ik weet niet wat Taylor dacht toen hij de demo checkte, maar met zon wanprestatie maak je geen vrienden..
Wacht maar tot muliplayer voordat je conclusies maakt..
Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.