[RTS] Supreme Commander 2

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EthiC
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:01
Ik speel ook nog regelmatig FA en vind deze ook ronduit zwak.

Zoom is niet meer wat het was, uit queuen van men base is totaal niet meer mogelijk, de turtle uithangen is totaal niet leuk: maar 2 defense wapens, mijn eerste experimental was in 2 seconden dood?, wannabe fatboys stonden vast doordat mijn commander in de wegstond (meerdere malen), graphics zijn imo. C&C Renegade style (oud dus), research updates lijken niet alsof je opeens een super item hebt (in AoE is overgaan naar volgende level, toch veel betekenisvoller..) enzoverder..

Echt jammer, wel puik werk dat het nog steeds op mijn pc draait en ik dus waarsch. niet zal moeten upgraden, ik geef het nog niet op, ik zal het volledige spel nog eens proberen voor de zekerheid. Wie weet zal er weer een expansie nodig zijn om alles op orde te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10 13:46
mijn eerste experimental was in 2 seconden dood?
De Fatboys zijn mini-experimentals en jouw eerste exp heeft waarschijnlijk twee fatboys tegen zich gekregen terwijl er ook nog eens 8 gunships op aan het schieten waren. Dan gaat alles snel dood. De fatboys doen namelijk belachelijk veel damage, in verhouding meer dan de Fatboys van FA en die waren al goed.

Hier zijn het letterlijk rijdende tanks geworden die alleen een beetje AA nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EthiC
Die eerste experimental was zo'n AC1000 vliegtuig, de AI had er direct 10 (tech1 zou ik ze willen noemen) anti air crafts achter gezonden en hij was er aan o_o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-03-2022
Ik vindt dat er best veel base defenses zijn. Behalve de standaard anti air en ground turrent kun je ook gebouwen van schilden voorzien, kanonnen die je kunt upgraden. Misschien dat het in de multiplayer anders zal zijn en uitgebreider.

Alleen de maps zijn kut. Het zijn net van die platform maps. Niet veel vrijheid. Vooral bij missie 2 in het beboste gebied was dit te merken. Heb liever gewoon een keigroot vierkant map.

[ Voor 28% gewijzigd door Omnyakom1 op 01-03-2010 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:05
EthiC schreef op maandag 01 maart 2010 @ 14:16:
Die eerste experimental was zo'n AC1000 vliegtuig, de AI had er direct 10 (tech1 zou ik ze willen noemen) anti air crafts achter gezonden en hij was er aan o_o
Ja, dat was ook mijn ervaring. Heb een paar van die AC1000 experimental gunships gebouwd, maar ze werden telkens in no-time neergehaald en ze deden ook nog eens nauwelijks MEER damage dan een paar Broadswords bij elkaar! Dus effectiever om gewoon paar airfactories Broadswords te laten pompen. Levert veel meer 'damage per investment' op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
Ik zag deze op de Supcom forums. Kan die echt vliegen met een upgrade of is dit gewoon een mockup?
Afbeeldingslocatie: http://i535.photobucket.com/albums/ee351/seiya_ookami/SCFrame_Mon_Mar_01_174727_2010_0000.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i535.photobucket.com/albums/ee351/seiya_ookami/SCFrame_Mon_Mar_01_181617_2010_0000.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Omnyakom1 op 02-03-2010 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
http://supcomdb.com/sc2/unitlist

Hier is trouwens een gedetailleerde units list.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
LOL! Experimental Lizardbot: Cybranasaurus Rex.

Niveautje 0. Helaas Chris hier zaten de fans niet op te wachten dus je krijgt ook me centjes niet. Is er hier geen clubje die nog FA speelt? Ik was hier toch wel vrij goed in.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
Omnyakom1 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 01:29:
Ik zag deze op de Supcom forums. Kan die echt vliegen met een upgrade of is dit gewoon een mockup?
Hij is al overpowered en dan zou die ook nog vliegen? Nee dit is een mockup of iemand die met de lua files heeft gespeeld.

EDIT: Ja hoor, de modder Seiya heeft er mee gespeeld. Hij heeft in FA ook al kleine mods gemaakt, bijvoorbeeld een waarin elke unit vanuit een transport kan schieten (dus niet alleen de LABs -> probeer het eens met 6 percivals).
Ook heeft hij een mod waarin wapens een steeds grotere range en AoE krijgen. Zal hilarisch zijn voor langere games.
Zo, dat heeft hij heel snel gedaan, het laaste nieuws dat ik van zijn supcomdb heb gehoord is dat hij de code kwijt was om zoiets snel op te zetten. Blijkbaar heeft hij het terug gevonden.

[ Voor 19% gewijzigd door Plasma_Wolf op 02-03-2010 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
Uit deze lijst word ik niet veel wijzer hoe ze het gaan aanpakken met energie en mass. Extra gebouwen zijn er niet echt op terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 14:32
Hoorde ook ergens dat de experimental units ook echt experimental waren.. en ook zomaar stuk konden gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Klopt inderdaad, een experimental kun je 'releasen' uit de factory als die minstens 50% is afgebouwd, alleen heb je dan een kans dat die zelf *boem* doet. Hoe verder je 'm afbouwt, hoe kleiner de kans dat die alsnog stuk gaat.

Na het voortijdig releasen kun je 'm alsnog afmaken met normale engineers (dacht ik).

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:05
Giem schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 09:28:
Hoorde ook ergens dat de experimental units ook echt experimental waren.. en ook zomaar stuk konden gaan..
Bij elke Gantry staat dan ook: Launch Half-Baked: Allows you to prematurely launch Experimental units, at the cost of a chance the unit will fail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
Dat premature launchen van experimentals lijkt heel leuk en handig maar het zal snel duidelijk worden dat als je het erop waagt omdat het je base kan redden, het juist fout gaat.

Dat is het leuke met het idee dat mensen hebben met kansrekening, het klopt precies met de werkelijkheid maar als het erom draait ben je altijd de pineut. Ik wacht al op de forumthreads bij GPG waarin mensen zeggen dat het nooit goed gaat :?

Over die zwakke air experimentals. Dat is in FA ook het geval. Stuur maar eens een CZAR naar een enemy base en hij gaat keihard neer als de tegenstander een redelijke air force heeft.

Neemt niet weg dat je er in FA nog wat aan hebt want ik heb intussen wel honderden ACUs gekilled met een crashende CZAR :P

Hier zal het minder werken denk ik omdat de experimentals wat kleiner zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ach, een CZAR boven een nuke-launcher van je Ally hangen zorgt ook voor leuke effect en scheldkanonades :P. Met een CZAR een neerkomende nuke opvangen is ook hylarisch, ware het niet dat de crashende CZAR alsnog 'auw' doet :P.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EthiC
Gisteren nog eens verder gedaan, blijkbaar draait het bij mij nog altijd vloeiend op 1920*1xxx-high detail (c2d E6600, 8800 gts320MB, 2gig ram) . Wel best vervelend dat de AI echt niets terugdoet in de demo, zelfs op Hard. Had 5 experimentals aangemaakt voor de laatste missie (3flying fortressen en 2 AC1000), gelukkig had ik zon flying fortress letterlijk volgepropt met gunships want de experimentals waren kapot in no time terwijl de gunships op hun dooie gemak alles plat legden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In hoeverre is dit spel te vergelijken met Red alert van C&C? Het lijkt me namelijk wel een vet spel, alleen ik weet niet hoe de gameplay is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:15:
In hoeverre is dit spel te vergelijken met Red alert van C&C? Het lijkt me namelijk wel een vet spel, alleen ik weet niet hoe de gameplay is.
Om de gameplay te kunnen proberen kan je de Demo installeren via Steam.

Ik vond het spel niet te vergelijken met Red Alert (al heb ik geen ervaring na de eerste 2 versies hiervan) en totaal niet met SupCom1 (Vanilla + Forged Alliance).

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
SlinkingAnt schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 11:54:
Ach, een CZAR boven een nuke-launcher van je Ally hangen zorgt ook voor leuke effect en scheldkanonades :P. Met een CZAR een neerkomende nuke opvangen is ook hylarisch, ware het niet dat de crashende CZAR alsnog 'auw' doet :P.
Ik vind dingen als allies nuken en TML-snipen werkelijk verachtelijk. Zoeits doe je gewoon niet. Ik kan het sturen van een nuke naar een ally nog wel voorstellen in het geval van een phantom game, dan moet de ally maar breaken, die game draait tenslotte om opletten.

Gaat het echter om teamgames, nee. Daarmee verpest je alle fun voor de anderen.

Ik heb één keer gebroken met mijn ally in een team game maar dat kwam omdat hij een complete idioot was die met een van mijn tegenstanders alleen maar billies lanceerde (op elkaar dus ik en mijn directe tegenstander hadden er geen last van). Om een einde aan het gezeur te maken brak ik met mijn ally en maakte ik een alliance met mijn directe tegenstander. De twee anderen zaten namelijk alleen maar op elkaar te bitchen en we wilden ze wel een lesje leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Plasma_Wolf schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 14:50:
[...]

Ik vind dingen als allies nuken en TML-snipen werkelijk verachtelijk. Zoeits doe je gewoon niet. Ik kan het sturen van een nuke naar een ally nog wel voorstellen in het geval van een phantom game, dan moet de ally maar breaken, die game draait tenslotte om opletten.

Gaat het echter om teamgames, nee. Daarmee verpest je alle fun voor de anderen.
Onzin, als je met een paar vrienden aan het spelen bent dan wil je best een keer ff lol schoppen en elkaar ineens beschieten met het meest vuige wapentuig dat je hebt. Kan inderdaad behoorlijk hilarische effecten hebben :D

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Tsja...als je op "Turtle" niveau speelt kan het leuk zijn.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:51

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

evilpin0 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 08:56:

Niveautje 0. Helaas Chris hier zaten de fans niet op te wachten dus je krijgt ook me centjes niet. Is er hier geen clubje die nog FA speelt? Ik was hier toch wel vrij goed in.
Ik speel nog heel regelmatig FA, vind het nog steeds een super spel. Ik speel altijd onder dezelfde nick op GPG net met een hoop vrienden, en ook vaak Lan. Wat is jou nick kunnen we wellicht een keer kijken wie de Supreme Commander is >:)

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-10 16:51
redfoxert schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 14:58:
[...]

Onzin, als je met een paar vrienden aan het spelen bent dan wil je best een keer ff lol schoppen en elkaar ineens beschieten met het meest vuige wapentuig dat je hebt. Kan inderdaad behoorlijk hilarische effecten hebben :D
Echt wel, aan het einde van een potje nog snel even je voorraad nukes op je ally's dumpen levert altijd wel leuke reacties op als ze die nukes ineens hun kant op zien gaan :D.
Sommige zijn wakker genoeg om dan snel de alliantie te verbreken zodat hun Anti Nukes m onderscheppen. Maar blijft grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-01-2022

m277755

leest meer dan hij typt

evilpin0 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 08:56:

Spreek voor jezelf. Ik vind hem (de rex) wel cool en hij ziet er echt goed uit. En ga me niet vertellen dat ik geen fan van supcom 1 en FA ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
Ziet er gaaf uit. Lekker fastpaced. Heb geen enkele supcom eerder gespeeld maar dit zou wel eens in mijn pc kunnen komen te zitten :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-08 08:02

TRG

Technotium99-m

Ik kan zo 10 A4tjes volschrijven over SC2. Zowel goed als slecht. De demo was ronduit slecht, maar de debug mode maakte veel goed. Het schrappen van de Tier structuur is onvergeefelijk, maar de techtree (xbox beslissing) kan zich nog bewijzen in de praktijk.

Ik vind het wel jammer dat het via steam nu wel al in North America speelbaar is, maar niet in EU. Maargoed. Spelen ga ik zeker na die talloze potjes SC en FA. Ik verwacht een hoop actie en uiteindelijk een hoop diepgang. Als die diepgang (door bv het missen van de eco) toch echt minder blijkt te zijn dan kan alleen een actieve mod/map community het spel nog redden..

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
Het vervangen van de tierstructuur door de techtree is geen Xbox beslissing. CT heeft dat gedaan omdat hij niet wou dat de beginunits aan het einde alleen maar veterancy feeder worden voor de experimentals.
m277755 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 20:23:
[...]

Spreek voor jezelf. Ik vind hem (de rex) wel cool en hij ziet er echt goed uit. En ga me niet vertellen dat ik geen fan van supcom 1 en FA ben.
Je bent geen SupCom1/FA fan!!! :)

Hoe dan ook, ik vind die dino ook wel leuk. De flamethrower ziet er wel awesome uit.

Daarnaast vind ik elke experimental die ik tot nu to heb gezien niets waard, met uitzondering misschien de UC.

Als ik daarentegen kijk naar de experimentals van het orgineel, die zien er veel bruter uit (ML, Fatboy). Deze fan-made experimental is ook lekker wreed: http://i59.photobucket.co...Collages/UEFBismarkV3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
Plasma_Wolf schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 09:00:
Het vervangen van de tierstructuur door de techtree is geen Xbox beslissing. CT heeft dat gedaan omdat hij niet wou dat de beginunits aan het einde alleen maar veterancy feeder worden voor de experimentals.
Dat is toch juist ook de lol?

Daarom moet je ook upgraden in tech.. blijft je achter.. ja dan wordt je experimental voer.. Als ik dit allemaal zo hoor.. dan denk ik dat ik nog wel een tijdje SC-FA spelen... ipv SC2.

Ik zie het al voor me.. al die tech1 rushers worden nu heel sterk.. Maarja eerst maar eens de demo downloden vanavond.

[ Voor 10% gewijzigd door Giem op 03-03-2010 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is tenminste nog altijd beter dan RA3 of zelfs StarCraft. Strategy zit er nog steeds in en zeker ook wel een beetje diepgang maar het zal niet zo diep gaan als in FA. Daar had je het idee dat echt alles mogelijk was. Zoals bijvoorbeeld een Experimental onderwater bouwen vlak voor de kust van de vijand. Altijd leuk.

Ik heb ook het idee dat het hele stealth gebeuren weg is. Ook erg jammer. Een stealth base met TM bouwen is er niet meer bij.

Maar goed, wat wel leuk is (en even wennen) is hoe je de groepen units kan beheren uit stratigic zoom. Erg handig als je de tijd er voor neemt om het goed te beheersen. Daarnaast zijn experimentals wel okee, leuk om erbij te hebben maar niet beslissend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 10:13:
Het is tenminste nog altijd beter dan RA3 of zelfs StarCraft. Strategy zit er nog steeds in en zeker ook wel een beetje diepgang maar het zal niet zo diep gaan als in FA. Daar had je het idee dat echt alles mogelijk was. Zoals bijvoorbeeld een Experimental onderwater bouwen vlak voor de kust van de vijand. Altijd leuk.

Ik heb ook het idee dat het hele stealth gebeuren weg is. Ook erg jammer. Een stealth base met TM bouwen is er niet meer bij.

Maar goed, wat wel leuk is (en even wennen) is hoe je de groepen units kan beheren uit stratigic zoom. Erg handig als je de tijd er voor neemt om het goed te beheersen. Daarnaast zijn experimentals wel okee, leuk om erbij te hebben maar niet beslissend.
Dat laatste zou ik echt jammer vinden.. nu kan je namelijk er voor kiezen heel vroeg een Experimental te maken om zo te winnen.. blijkbaar kan ik straks niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TA was the shit heb het 11 jaar gespeeld speel het trouwens nog op warzone :)

SC is in mijn ogen een mooie opvolger al had het wel wat meer mogen hebben van TA maar dit kon niet zonder dat CT aangeklaagd zou worden voor copieeren.

FA is absoluut the best tot zover en dan is nu de vraag of SC2 FA zal kunnen verbeteren persoonlijk denk ik het niet gezien de demo die ik speel.

Maar misschien dat de full game meer bied.

Oh voor diegene die op GPG zitten ik ben -SiN-.

Ps hoi plasma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Ik denk persoonlijk dat SC2 ook hard zal falen op de XBOX360, en dat ze snel een addon uitbrengen zoals FA voor SC2. Ik vind het zowiezo jammer dat dit soort spellen voor een console uitkomen, want dit betekend vaak inleveren voor PC-gamers. Verder horen dit soort spellen gewoon niet thuis op een console, maar dat is mijn mening.
Weet iemand eigenlijk waarom FA maar relatief kort te koop was in de winkel, en naderhand nergens meer te krijgen was? Ik heb echt met wat vrienden stad en land afgezocht om er 1 te bemachtigen.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
KingTenteehje schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 11:45:
Ik denk persoonlijk dat SC2 ook hard zal falen op de XBOX360, en dat ze snel een addon uitbrengen zoals FA voor SC2. Ik vind het zowiezo jammer dat dit soort spellen voor een console uitkomen, want dit betekend vaak inleveren voor PC-gamers. Verder horen dit soort spellen gewoon niet thuis op een console, maar dat is mijn mening.
Weet iemand eigenlijk waarom FA maar relatief kort te koop was in de winkel, en naderhand nergens meer te krijgen was? Ik heb echt met wat vrienden stad en land afgezocht om er 1 te bemachtigen.
Ben nog steeds op zoek naar een extra versie van FA. Hij was ooit 10 euro bij de FRS, maar nu nergens meer te krijgen. Helaas ook niet op steam o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Giem schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 10:38:
[...]
Dat laatste zou ik echt jammer vinden.. nu kan je namelijk er voor kiezen heel vroeg een Experimental te maken om zo te winnen.. blijkbaar kan ik straks niet meer :(
Ja, je kan ze al lanceren voordat ze af zijn, maar reken er niet op dat dit de rollen omdraait. Ik kan nog heel goed herinneren hoe ik in FA of in Supcom1 er alles tegen aan gooide om net optijd die ene experimental af te krijgen om zo een heel leger tegen de grond te werken.

Het lijkt erop dat hier in SC2 je met goed geupgrade units een goede kans maakt tegen een experimental. Ik weet nog van de demo dat je die "kraken" moest verslaan. Nou ik dacht bouw maar veel subs om die tegen te houden. Wat blijkt, 7 subs slopen die hele kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EthiC
die Kraken doet in het water niet veel tot bijna niets, je moet er eens een paar vliegers boven sturen, dan zie je zijn kracht pas. Hij is denkek vooral een anti air experimental.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
Giem schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 10:38:
[...]
Ik ben er juist blij mee, niemand die even snel een ML rushed om daarme de gehele game te killen.

Ik moet toegeven, als ik met een TML snipe kan winnen doe ik dat, moet je maar beter opletten. Als iemand een ML kan rushen en daarmee minstens een enemy dood kan krijgen vind ik dat goed gedaan, maar van erg veel strategisch inzicht getuigt het niet. De mooiste gevechten zijn die waar het over en weer gaat met de game, de games die minimaal een half uur duren.

Het is te vergelijken met een succesvolle jester rush in een 1v1 game. Na tien minuten is het spel voorbij en heb je weer wat puntjes voor in je ranking list. Dit is het merendeel van de ranked games maar de 1v1 games die ik mij herinner zijn die waarin ik bijna dood ben gegaan aan twee Soul Rippers op Open Palms, om vervolgens spy planes te gebruiken om de cloaked commander te vinden en hem met 4 wailers te doden.

Dat is veel meer waard dan een experimental rush op Isis.
Giem schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 09:44:
[...]
Dat is toch juist ook de lol?

Daarom moet je ook upgraden in tech.. blijft je achter.. ja dan wordt je experimental voer.. Als ik dit allemaal zo hoor.. dan denk ik dat ik nog wel een tijdje SC-FA spelen... ipv SC2.

Ik zie het al voor me.. al die tech1 rushers worden nu heel sterk.. Maarja eerst maar eens de demo downloden vanavond.
Ik zie er de lol niet echt van in. Zoals ik al beschreven heb, vind ik niet dat experimentals opeens een einde moeten maken aan de game, maar meer een onderdeel van je leger dat je gebruikt om een flinke klap uit te delen.

Ik denk echter dat we hetzelfde effect zullen krijgen met de tech tree. Degene die goede tactieken uitvoert om daarmee flink veel punten te krijgen, terwijl de tegenstander achterblijft, kan opeens met een veel sterker leger komen (instantaan hebben je gunships shields, doen ze meer damage en hebben ze meer health). Dat hele leger is zelf gewoon een experimental.

Ander concept, hetzelfde effect.
Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 11:07:

Ps hoi plasma :)
Mijn GPGNet nickname is Plasma_Wolf (ja ik weet het, identiek).
De naam op Steam is Plasma_Wolf_4X (Plasma_Wolf was al bezet :'( ), voor het geval iemand SupCom2 wil spelen.

Oh en: Hey -SiN- ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

bones schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 12:31:
[...]

Ben nog steeds op zoek naar een extra versie van FA. Hij was ooit 10 euro bij de FRS, maar nu nergens meer te krijgen. Helaas ook niet op steam o.i.d.
Ik heb op een gegeven moment in Duitsland nog een extra kopie kunnen bemachtigen voor een vriend van mij. In Nederland was hij helemaal niet meer te krijgen. Ik heb toevallig net nog gevraagd bij Gamemania of ze hem wellicht weer konden bestellen, maar helaas. :(
Zoals ik al eerder had aangegeven hoop ik dat ze nu eens iets gaan doen aan GPGnet. Dit is echt een drama met verbinding krijgen met mensen. Ik heb het zelf gemerkt met FA en met Demigod, echt frustrerend als er continue mensen bij zitten die "nil" zijn. Zoals gezegd ik val in de herhaling tot mijn eerdere posts dus zal hier verder niet verder op in gaan! :D

Ik ben echt een ei hoor, dit spel gaat over steam! Ik zal vanavond even kijken wat mijn steam account naam is, en zal hem dan even posten voor degene die een keer online willen spelen!

[ Voor 9% gewijzigd door KingTenteehje op 03-03-2010 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
m277755 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 20:23:
[...]

Ken de hele units niet. Vindt het gewoon erg kinderachtig klinken (niet dat bv spiderbot monkeylord zo orgineel was) en toont een beetje de richting aan waar sc2 naar toe gaat.

GPD nick (geloof ik, lang niet ingelogt) : johnsjon

Zal FA een deze dagen weer een installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:25

heuveltje

KoelkastFilosoof

bones schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 12:31:
[...]

http://www.play.com/Games...html?ptsl=1&ob=Price&fb=0
?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker1985
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-04 22:30
ik heb hem net even gespeeld. het is supreme commander 1 maar dan wat makkelijker. Zelfs resource management is a la C&C. Haalt de originaliteit er wel een beetje vanaf.
Oorlogje spelen met dinkytoys, KinderCommander zegmaar. Grafisch weinig vernieuwend, vond zijn voorganger zelfs mooier :S
Tech Tree is wel geinig, maar research gaat op een gegeven moment zo snel dat je daar eigenlijk vrij weinig aan hebt.
Kortom ik flikker deze weg en ga weer supreme commander 1 spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:17
Hij is inmiddels te vinden bij de FRS in Eindhoven. Ik ga hem over 2 dagen wel halen bij GM, ik heb nog een bon voor korting :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG

TRG

Technotium99-m

Ik heb inderdaad gelezen dat hij zoiets zei. Om precies te zijn: hij zei dat hij het zonde vond van de 'nutteloos geworden' units later in het spel. Dus daarom een upgrade systeem blablabla. Nu kan ik me best voorstellen dat hij dat echt vind want hij is immers de bedenker en er onspruiten nou eenmaal fantastische ideeen uit zijn brein. Maar op een gemiddelde tot grote map zijn veel T1 units zeer nuttig. Ik rijd er als een idioot verspreid mee rond om mexes en weet ik veel wat aan te vallen. Elke mex / engineer / snel gemaakte gunship en muisklik die de enemy aan mijn snelgeklikte waypoints verspild is winst voor mij. Zelfs redelijke goede spelers laten zich hierdoor volledig van de kaart spelen.

Er zijn heel wat dingen veranderd ten gunste van de console. Dat is 1 ding wat duidelijk is. De systeemeisen zijn MINDER dan FA, terwijl FA op een huidig systeem (>3 GHz duo-core) prima loopt (uitgezonderd een of andere survival map met belachelijke instellingen). In de tijd dat SC werd gelanceerd was het wel anders, en dat heeft GPG ook vast een hoop inkomsten gekost. Daarnaast zijn veel zaken gesimplificeerd omdat het teveel op muisklikken was gebaseerd, en naar mijn mening is Tier -> Techtree er daar een van. Dat neemt niet weg dat de Techtree in de prakijk zeer goed kan uitpakken, begrijp me niet verkeerd. Zowel de Techtree in demigod als in civilization (SC2 lijkt een hybrid hiertussen) bevallen me namelijk zeer goed. Maar het Tier systeem is nou eenmaal karakterestiek voor Supcom en een onvervangbaar spel element. Bijvoorbeeld: zogauw je scout dat een T2 air factory klaar is weet je hoe laat het is early game. Dat is nu dus over, en je zult het aan andere zaken moet afleiden. Uiteindelijk vind je daar ook je expertise in, maar het is gewoon niet hetzelfde. De besturing (en de kritieken) van FA op de XBOX waren gewoon knudde, en nu hebben ze dat opgelost ten gunste van de XBOX. Kijk op youtube maar het SC2 XBOX UI control filmpje. Ze hebben die UI supermooi gemaakt en veel dingen lijken erop afgestemd. Veel respect daarvoor hoor, dit zou eindelijk eens een topgame in het RTS genre op de consoles kunnen worden, maar er zijn gewoon concessies gedaan ten opzichte van de PC. Het is ook een te kleine studio om een volledig aparte XBOX en PC versie te ontwikkelen. Liever had ik gezien dat ze nu een XBOX only game hadden, en vervolgens over een jaar een PC only game met verhoogde specs (het liefste een beetje overkill voor dat moment).

Als Taylor net zo ambitieus was geweest als destijds met SC (denk nog eens aan die beta test van toen - een vriend van mij had een van de allereerste C2D E6600 CPU's met 2GB geheugen, en NOG liep het klote!!), dan hadden we nu een spel gehad met 160x160 km mappen, tot 20 spelers, nog meer units, eigenschappen, eco truucjes en deviaties en noem maar op. Dan hadden we ware 4-core ondersteuning gehad. Maar dat is dus niet gebeurd, hopelijk gebeurd het in de toekomst wel. Want zon game als FA battlen met 20 man dat lijkt me nou echt het einde (beetje EVE online achtig ofzo :) )

FA is en was gewoon episch. Het duurt niet voor niets 30 minuten in een normale game voordat je game ender af is. En nog veel langer als je tegenstand hebt. Vanwege de console zijn de tijdlijnen verkort en komen experimentals sneller (en zwakker) in het veld. Dat is natuurlijk ook leuk hoor, ik pas me wel aan. Maar het epische is eraf, en als je snelle potjes wilde spelen kon je altijd ranked of kleine maps doen. ACU battles FTW! Wat ik stiekem hoop is dat SC2 zoveel opbrengt voor GPG dat Taylor hierna gewoon kan doen wat hij (denk ik) het liefste doet: Technologische vooruitgang boeken in het RTS genre, zoals hij deed in TA en SC (toegegeven ook een beetje in SC2 met pathfinding, maar dat is meer slimmigheid).
SC2 wordt zeker de moeite hoor, er zitten genoeg leuke dingen in. Het is alleen de vraag of de replayfactor net zo goed is als FA..
Ja hiermee is eigenlijk toch wel een stukje van de Cybran identiteit gestorven..
Ik heb soms het idee dat jij GPG nooit uitzet..
Ik denk persoonlijk dat SC2 ook hard zal falen op de XBOX360
Kijk dit filmpje maar eens: http://www.youtube.com/watch?v=CHI-6NChDV0
Ik zeg: respect, als er vooruitgang in SC2 zit, dan zit het in pathfinding en de XBOX UI
Je vraagt je af waarom het zo kort en moeilijk te krijgen was. Hopelijk veranderd dit met STEAM en SquareEnix, want dat heeft GPG ook een hoop geld gekost. FA is gewoon te krijgen op Impulse. Dit is een soort van STEAM, maar dan een stuk kleiner (met allemaal spellen waar je nog nooit van gehoord hebt. In het begin was ik niet zo sceptisch, maar ik sinds Demigod ben ik van mening dat Taylor er goed aan gedaan heeft om met fatsoenlijke partijen in zee te gaan. Impulse is gewoon te brak en te klein, en THQ is een mooi bedrijf maar financieel gewoon niet gezond. Op zich is dat niet erg, maar dat uit zich wel in zaken als het niet updaten van ranked ladders voor Forged Alliance..
Ik moet toegeven, als ik met een TML snipe kan winnen doe ik dat, moet je maar beter opletten. Als iemand een ML kan rushen en daarmee minstens een enemy dood kan krijgen vind ik dat goed gedaan, maar van erg veel strategisch inzicht getuigt het niet. De mooiste gevechten zijn die waar het over en weer gaat met de game, de games die minimaal een half uur duren.
Helaas win je in FA op grote maps ook 9/10 keer met een goede T3 bomber rush als de tegenstander niet scout of geen schild bouwt. Doordat je weet dat het zo goed werkt ga je het ook doen..gemakzucht :)
ik heb hem net even gespeeld. het is supreme commander 1 maar dan wat makkelijker. Zelfs resource management is a la C&C. Haalt de originaliteit er wel een beetje vanaf.
Oorlogje spelen met dinkytoys, KinderCommander zegmaar. Grafisch weinig vernieuwend, vond zijn voorganger zelfs mooier
Tech Tree is wel geinig, maar research gaat op een gegeven moment zo snel dat je daar eigenlijk vrij weinig aan hebt.
Kortom ik flikker deze weg en ga weer supreme commander 1 spelen.
Zoals ik eerder al zei, de demo is gewoon echt triest. Zelfs bij de SC demo zat een skirmish mode. In de forums wordt beweerd dat de 2 campaigs missies in de demo echt de meest loze en cheesy missies zijn in de hele campaign. Ik weet niet wat Taylor dacht toen hij de demo checkte, maar met zon wanprestatie maak je geen vrienden..

Wacht maar tot muliplayer voordat je conclusies maakt..

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
Wacht maar tot muliplayer voordat je conclusies maakt..
Dit is inderdaad heel belangrijk. Zoals bij FA zal hier waarschijnlijk een enorm balance verschil zijn tussen Campaign en Multiplayer.

Ik hoop dat het daarbij wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
Ik ga dit spel wel halen denk ik. Wacht nog even een weekje af en hou de community forums in de gaten. De meningen over het spel lopen flink uiteen.

Heb zelf nooir Supcom of TA gespeeld maar vond de demo eerlijk gezegd wel vermakelijk. Heb ook multiplayer filmpjes gekeken en het ziet er ongelofelijk cool uit. De map design zijn mooi, units zijn bruut en het hele techtree gedoe staat me wel aan. Je kunt vele kanten ermee op wat voor diepgang kan zorgen die hardcores zo graag willen.

Ik begreep dat Supcom tiers had. Tier 1,2, 3 etc. Maarvolgens mij ontbreken die classes helemaal niet in Supcom2. Je moet ze alleen researchen. Een tank kunt je op vele manieren upgraden bijvoorbeeld. Op een gegeven moment is die dan ook beter geworden aka hogere tier. Dus ik snap de commotie alom niet. Het is gewoon lekker gestroomlijnd. Dumbed down in niet altijd versimpeld etc. Het is gewoon makkelijker en overzichtelijker.

Ben een casual gamer, dat geef ik toe. Heb liever snelle actievolle matches die 15 tot 30 minuten duren dan lange moeizame games waar je eerst een half uur bepaalde zaken moet voorbereiden voordat je een move kunt doen.

Ook de engine draait supersmooth. Als er modding mogelijkheden zijn kan het nog leuker zijn met custom maps en modes. Alleen jammer dat er geen ranking list bij de MP zit, misschien wordt het later toegevoegd?

Anywayz, misschien is het beter als we geen vooroordelen trekken en gewoon de tijd z'n werk laten doen en kijken hoe het uitpakt.

[ Voor 21% gewijzigd door Omnyakom1 op 04-03-2010 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
Omnyakom1 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 00:35:
Ik ga dit spel wel halen denk ik. Wacht nog even een weekje af en hou de community forums in de gaten. De meningen over het spel lopen flink uiteen.

Heb zelf nooir Supcom of TA gespeeld maar vond de demo eerlijk gezegd wel vermakelijk. Heb ook multiplayer filmpjes gekeken en het ziet er ongelofelijk cool uit. De map design zijn mooi, units zijn bruut en het hele techtree gedoe staat me wel aan. Je kunt vele kanten ermee op wat voor diepgang kan zorgen die hardcores zo graag willen.

Ik begreep dat Supcom tiers had. Tier 1,2, 3 etc. Maarvolgens mij ontbreken die classes helemaal niet in Supcom2. Je moet ze alleen researchen. Een tank kunt je op vele manieren upgraden bijvoorbeeld. Op een gegeven moment is die dan ook beter geworden aka hogere tier. Dus ik snap de commotie alom niet. Het is gewoon lekker gestroomlijnd. Dumbed down in niet altijd versimpeld etc. Het is gewoon makkelijker en overzichtelijker.

Ben een casual gamer, dat geef ik toe. Heb liever snelle actievolle matches die 15 tot 30 minuten duren dan lange moeizame games waar je eerst een half uur bepaalde zaken moet voorbereiden voordat je een move kunt doen.

Ook de engine draait supersmooth. Als er modding mogelijkheden zijn kan het nog leuker zijn met custom maps en modes. Alleen jammer dat er geen ranking list bij de MP zit, misschien wordt het later toegevoegd?

Anywayz, misschien is het beter als we geen vooroordelen trekken en gewoon de tijd z'n werk laten doen en kijken hoe het uitpakt.
Voor mensen die Supcom/Fa nooit hebben gespeeld is dit wel een net iets grootschaliger een meer uitgebreide game dan de normale rts games ala c&c ebn Starcraf2.Maar kan dus net weer niet tippen aan de Epicness (weet ff niet een beter woord.)Van supcom/Fa

ik ga eerst eens af op de reacties.
En wat ik nu gelezen heb is dat het toch nog echt wel meevalt.En zie steeds meet mensen terug krabbelen die eerder ook zo zaten te kutten op SupCom2.(lees ook veel amerikaanse fora)

En de eerste mods(Zelfs voor de demo) waren al uit.(vliegende Fatboys ftw :P)Het blijkt wel iets moeilijker te gaan maar de game is zeer zeker nog modbaar.

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Ik had hem al besteld samen met 5 vrienden, en morgen ga ik hem halen. Dus morgen zullen we zien of de Multiplayer een beetje te doen is. Ik ben zeker wel benieuwd, en ik hoop dat het mee valt. Ik heb de demo niet meer gespeeld, want ik richt liever mijn ogen op het origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
Ik heb hem gisteren gedownload... heel kort gespeeld en moet zeggen dat het volledige spel een stuk beter is als de demo's, maar het blijft nog steeds een veel slechtere versie als FA. Online heb ik nog niet kunnen testen, dat kan met mijn versie niet. Ik ga eerst eens verdiepen in offline, en als dat leuk genoeg is haal ik hem heeeel misschien voor multiplayer. Maar zoals het er nu naar uit ziet houd ik het lekker bij FA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Ik ben verbaast dat ik nog positieve geluiden over dit spel oppik. Chris Taylor zijn uitspraak over dat het zonde vindt (lol) dat t1 units nutteloos worden naarmate de game verdert is zijn persoonlijk mening. Ik heb zon gevoel dat Mr Taylor dan ook donkeyballs zuigt in sc/fa. Want ten eerste is het simpele en “strategishe” denkwerk veriest om te stoppen met het maken van T1 units na verloop van tijd. Als je tegenstander T3 bots uitpompt en jij maakt nog T1 tanks dan hoort het gg te zijn. Ten tweede “nutteloze t1” units (vooral artillery) zijn zeer geschikt voor harrasement drops. Zet je ze ook achter ivp voor je T3 leger dan valt het veterancy voer opmerking ook in het niks. Beter nog; als je met je T1 zooi een monkeylord tegenkomt is een pijnlijk maar uiters tactische beslissing je eigen units te vernietigen, veterancy is vrij belangrijk voor een experimental. Je kan ze ook nog gewoon recyclen als je groen bent.

Dus het is gewoon poep wat die zegt, het is gewoon een manier om te verklaren waarom er amper units in zitten en in plaats van te zeggen: Ja hallo pc gamers we moesten jullie game helaas zwaar gimpen omdat de xbox 360 waarvoor we hem ook willen maken het anders niet aan kan. Daarnaast hebben we vrijwel alles nog 180graden gedraait en versimpelt zodat ook de xbox gamers het begrijpen. Maarja we moesten wel want op de pc verkopen we maar weinig games en we kiezen liever toch wat extra centjes en zekerheid onze baan te behouden dan we goede innovatieve games maken. Daar zou ik begrip voor hebben nu is het larie koek wat hij zegt en zal ik waarschijnlijk ook nooit meer een C Taylor game kopen.

Daarnaast is het verhaal tenenkrompend slecht!!!!!!!!! Sodeju zeg wat een domper. Niet dat sc/fa een goed verhaal had maar dat kon ik verteren. Wat kinderachtig, slecht, nep, dom en lomp. Ik had als klein jochie altijd een ruw en duister beeld van de wereld van TA. Het beeld wat ik had was een keiharde robot oorlog zonder gelul, laat staan een pussy-lord die ze vrouw zoekt. Toen sc/fa uitkwam bleek ineens ook dat zelfs de voertuigen bemand te zijn door mensen en nu wil sc2 mij weer doen geloven dat alleen de commander bemant is door een mens. Kom op zeg get your shit togeheter.
Als het research systeem goed was uitgewerkt in de sp had mij nog redelijk kunnen boeien. Nu kan je elke missie weer de zelfde upgrades kopen…leuk hoor…not.

Heb ik al verteld dat ik het niet eruit vindt zien?

Als ik vanavond thuis ben gooi ik de fa dvd erin en vergeet ik gewoon dat er ooit een zogaande opvolger ervan is uitgekomen. Eigenlijk is fa gewoon perfect en heeft het ook geen opvolger nodig.

Ik snap verder dat mr Taylor voor zijn pensioen kiest en niet voor zijn fanbase, deze is te klein om serieuse opvolgers te maken van sc/fa maar ga niet doen alsof je de game zwaar verbetert hebt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evilpin0 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 09:34:
Ik ben verbaast dat ik nog positieve geluiden over dit spel oppik. Chris Taylor zijn uitspraak over dat het zonde vindt (lol) dat t1 units nutteloos worden naarmate de game verdert is zijn persoonlijk mening. Ik heb zon gevoel dat Mr Taylor dan ook donkeyballs zuigt in sc/fa. Want ten eerste is het simpele en “strategishe” denkwerk veriest om te stoppen met het maken van T1 units na verloop van tijd. Als je tegenstander T3 bots uitpompt en jij maakt nog T1 tanks dan hoort het gg te zijn. Ten tweede “nutteloze t1” units (vooral artillery) zijn zeer geschikt voor harrasement drops. Zet je ze ook achter ivp voor je T3 leger dan valt het veterancy voer opmerking ook in het niks. Beter nog; als je met je T1 zooi een monkeylord tegenkomt is een pijnlijk maar uiters tactische beslissing je eigen units te vernietigen, veterancy is vrij belangrijk voor een experimental. Je kan ze ook nog gewoon recyclen als je groen bent.

Dus het is gewoon poep wat die zegt, het is gewoon een manier om te verklaren waarom er amper units in zitten en in plaats van te zeggen: Ja hallo pc gamers we moesten jullie game helaas zwaar gimpen omdat de xbox 360 waarvoor we hem ook willen maken het anders niet aan kan. Daarnaast hebben we vrijwel alles nog 180graden gedraait en versimpelt zodat ook de xbox gamers het begrijpen. Maarja we moesten wel want op de pc verkopen we maar weinig games en we kiezen liever toch wat extra centjes en zekerheid onze baan te behouden dan we goede innovatieve games maken. Daar zou ik begrip voor hebben nu is het larie koek wat hij zegt en zal ik waarschijnlijk ook nooit meer een C Taylor game kopen.

Daarnaast is het verhaal tenenkrompend slecht!!!!!!!!! Sodeju zeg wat een domper. Niet dat sc/fa een goed verhaal had maar dat kon ik verteren. Wat kinderachtig, slecht, nep, dom en lomp. Ik had als klein jochie altijd een ruw en duister beeld van de wereld van TA. Het beeld wat ik had was een keiharde robot oorlog zonder gelul, laat staan een pussy-lord die ze vrouw zoekt. Toen sc/fa uitkwam bleek ineens ook dat zelfs de voertuigen bemand te zijn door mensen en nu wil sc2 mij weer doen geloven dat alleen de commander bemant is door een mens. Kom op zeg get your shit togeheter.
Als het research systeem goed was uitgewerkt in de sp had mij nog redelijk kunnen boeien. Nu kan je elke missie weer de zelfde upgrades kopen…leuk hoor…not.

Als ik vanavond thuis ben gooi ik de fa dvd erin en vergeet ik gewoon dat er ooit een zogaande opvolger ervan is uitgekomen. Eigenlijk is fa gewoon perfect en heeft het ook geen opvolger nodig.

Ik snap verder dat mr Taylor voor zijn pensioen kiest en niet voor zijn fanbase, deze is te klein om serieuse opvolgers te maken van sc/fa maar ga niet doen alsof je de game zwaar verbetert hebt ofzo.
Ik denk dat jij nog even in je bed had moet blijven liggen en nog een bak koffie moet drinken. Dit is namelijk wel heel erg negatief. Niet allemaal onterecht natuurlijk, en op zekere punten heb je ook wel gelijk. Maar wat voor ervaring heb je nou van SC2? Ik denk persoonlijk niet veel. Waarschijnlijk heb je alleen maar de demo gespeeld want daar baseer je ook al je voorbeelden op.

De demo was geen goed voorbeeld en had van mij gewoon weg kunnen blijven. Zoals velen al zeggen is SC2 een redelijk goede game met een verkeerde naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:49
Ik speel supcom2 full al (us ip vpn om steam te tricken). Op 1v1 kleine maps is supcom2> supcom 1. Ik denk dat ik hem beter ga vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik weet nog niet of ik 'm ga halen. Nu nog zeker niet, maar van wat ik hoor over de final versie is die al een stuk beter dan de demo. Jammer, die demo, als ik de meningen zo hoor is dat een gemiste kans geweest.

Hoe is, zonder spoilers over het verhaal graag, de singple player? Ik vond het verhaal van SupCom1 nog wel tof voor een RTS en wat ik vooral mooi vond was het steeds uitbreidende level. Zo kreeg je massive battles, maar toch lekker de tijd om een mooie base te bouwen. Ik vond de voice acting in de demo werkelijk om te janken en de levels waren erg kort. Zo kreeg ik niet zoveel affiniteit met mijn base en is bovendien de sleur veel groter omdat je elke keer op dezelfde manier je base moet opbouwen.

Mag overigens ook wel een limiet op Research stations. In de demo had ik een stuk of 15 van die dingen gebouwd en 2 minuten later had ik elke mogelijke upgrade die de demo had. Daarna was het auto attack units richting enemy base en koffie halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Het enige wat ik gelezen heb in reviews is dat het verhaal zelf echt om te janken is. Ik weet niet hoe het zit met de campaign hoe speelbaar die is, en hoe de level opbouw eruit ziet.

Als de full game echt stukken beter is dan de Demo, wat wel door velen wordt aangegeven, zou het uitbrengen van de Demo echt een stomme zet geweest zijn. Ik denk dat er toch wel veel mensen zijn die door de teleurstelling van de Demo de game nu niet kopen, of op een later tijdstip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 10:53:
Ik speel supcom2 full al (us ip vpn om steam te tricken). Op 1v1 kleine maps is supcom2> supcom 1. Ik denk dat ik hem beter ga vinden.
Ik ken jouw nick nog wel van de SC1 en FA ladders, dus jij hebt altijd al veel 1v1 gespeeld. Ik zelf heb nooit echt lang 1v1 gespeeld. Maar wat vind je beter aan 1v1 dan? En hoe zit het met 3v3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sianto
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-03 00:34
Ik ben nu halverwege de illuminate campaign, en het speelt beter weg dan ik dacht na aanleiding van de demo, soms dan zit je wel te wachten tot je genoeg mass hebt voor die ene experimental

moet wel toegeven dat het verhaal soms een beetje kinderlijk overkomt, in tegenstelling tot SC 1 en FA, en die constante cutscenes wordt je op een gegeven moment wel gestoord van, vooral als er een megalith of 2 tijdens die cutscene op je commander aan het schieten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 14:29

Volgens mij was het in de originele TA ook al zo dat de units van de ARM werden bestuurd door mensen.Klonen maar nog steeds wel menselijk. Dat draaide zo ongeveer de hele verhaal lijn van het spel om. Aan de ene kant mensen die hun gedachten patronen in computers hadden geupload en aan de andere kant mensen die daar tegen waren. 't is inmiddels al weer een goede 10 jaar terug maar ik herinner mij ook nog een water planeet die vrijwel leeg gezogen was om de troepen van de ARM te voorzien. Dus ik denk dat jij het als klein jochie verkeerd had. :)

Verbeterd wil niet zeggen meer diepgang ofzo, als SC niet aansluit bij de meeste spelers omdat het te complex is dan kan het goed zijn dat een vebeterde versie dus simpeler is.
Ik gok toch dat de meeste developers willen dat zoveel mogelijk mensen plezier hebben aan hun game en dat bereik je niet per defintie door iets zo complex en diepgaand mogelijk te maken.

Voor de rest zal ik vrijdag eens kijken of ik jouw standpunt met je deel. Ik vindt de demo een beetje te kort om daar een mening over te vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Adlermann schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 10:53:
Ben benieuwd hoe je er over een weekje over denkt.

Heb ook de full, al aardig wat skrimish speelt. Vermakelijk; Ja. Maar daar is ook alles mee gezegt. Natuurlijk leuk om snel een fatboy te maken maar de spanning is er niet meer. Als die kapot gaat bouw je snel 2 nieuwe.

Van alle spelers had ik juist verwacht dat jij hem niet zo diggen.

@Zarkov

Zou wel eens kunnen, was nog een klein jochie toen. Het is ook beetje irritaties om te zien hoe ik als die-hard pc speler al me favo game series om zeep geholpen zie worden zodat het ook voor consoles geschikt wordt.

Het irriteerd mij en weerhoud de game wereld van echt innovatiefe games. Immers alles moet ook op zwaar verouderde console hardware draaien.

[ Voor 23% gewijzigd door evilpin0 op 04-03-2010 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EthiC
Ook al eventjes het volle spel in skirmish gespeeld, voelt alleszins al beter aan dan de demo maar ik mis het unit-queue'en van vroeger toch nog énorm. Blijkbaar ben ik wel redelijk traag(/slecht) aangezien ik 2 keer platgewalst werd door de AI die achter 15min al nukes op mijn dak begon te smijten.
Ik kreeg het gevoel dat ik verplicht werd om te rushen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

evilpin0 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 12:22:
[...]

Zou wel eens kunnen, was nog een klein jochie toen. Het is ook beetje irritaties om te zien hoe ik als die-hard pc speler al me favo game series om zeep geholpen zie worden zodat het ook voor consoles geschikt wordt.

Het irriteerd mij en weerhoud de game wereld van echt innovatiefe games. Immers alles moet ook op zwaar verouderde console hardware draaien.
Hier ben ik het dus helemaal mee eens. Ik vind het jammer dat PC-games een beetje neigt naar een uitstervend begrip. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG

TRG

Technotium99-m

Ik snap sommige van je punten, maar je bent onredelijk negatief.

Ik ben het er mee eens dat de game ten gunste van de XBOX ingrijpend veranderd is, maar als je de feiten kent (gematigd financieel succes SC en FA/financieel verlies op Space Siege/gezeik met de uitgever/THQ bijna onderuit/Demigod debacle met Impulz/verontrustende kopieercijfers van SC en Demigod --> en dan NOG een no-cd patch uitbrengen!), dan kun je weinig anders dan hopen dat deze game genoeg krediet oplevert voor Chris Taylor om weer te doen waar hij goed in is: Revolutionaire durf-games maken zoals TA en SC/FA.

Zeggen dat je geen Taylor game meer zal kopen omdat je o zo geliefde FA niet is ge-upgrade en er gewoon een nieuwe game of tafel ligt, is gewoon ronduit kinderachtig en de discussie geeneens waard.

En als ik het goed begrijp heb jij dus gewoon de illigale versie gedownload omdat je niet tot vrijdag kan wachten. Ik zou zeggen: als je een beetje FA fan bent zoals beweert, dan is die 45 euro bovenop die 50 euro voor SC en FA toch geen slechte score voor een spel wat je al snel 1000 uur gespeeld hebt (anders ik wel, en meerdere posters hier gaan daar volgens mij dik over).

Je bent het stereotype van de zeikende (en kleine) fanbase die het klaarkrijgt hele forums te ontregelen omdat ze alleen maar schreeuwen en weigeren te communiceren. Daarnaast is de echte fanbase zoiezo (bij de meeste spellen) nooit echt groter dan enkele duizenden mensen (vaak maar honderden echt actieve), en daar verdient een studio zijn geld echt niet op. Reken maar dat Chris Taylor de GPG forums lees / communiceert met de moderators daar, maar vanwege personen zoals jou zal hij daar (terecht) nooit posten. Frogboy heeft dat bij Impulz wel geprobeerd, en die is zowat huilend weggerend na 2 maanden mensen zoals jou aan te moeten horen.

Speel het spel nou maar eens een paar weken voordat je nog wat zegt. Persoonlijk had ik bij SC en FA echt tientallen sessies nodig om de schoonheid van het spel te ontdekken. En ik verwacht dat dat bij SC2 niet anders. Ook ik vrees voor de replayfactor, en zonder actieve mod/map makers wordt dit nog een spannend issue...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
TRG schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 13:12:
[...]

Ik snap sommige van je punten, maar je bent onredelijk negatief.

Ik ben het er mee eens dat de game ten gunste van de XBOX ingrijpend veranderd is, maar als je de feiten kent (gematigd financieel succes SC en FA/financieel verlies op Space Siege/gezeik met de uitgever/THQ bijna onderuit/Demigod debacle met Impulz/verontrustende kopieercijfers van SC en Demigod --> en dan NOG een no-cd patch uitbrengen!), dan kun je weinig anders dan hopen dat deze game genoeg krediet oplevert voor Chris Taylor om weer te doen waar hij goed in is: Revolutionaire durf-games maken zoals TA en SC/FA.

Zeggen dat je geen Taylor game meer zal kopen omdat je o zo geliefde FA niet is ge-upgrade en er gewoon een nieuwe game of tafel ligt, is gewoon ronduit kinderachtig en de discussie geeneens waard.

En als ik het goed begrijp heb jij dus gewoon de illigale versie gedownload omdat je niet tot vrijdag kan wachten. Ik zou zeggen: als je een beetje FA fan bent zoals beweert, dan is die 45 euro bovenop die 50 euro voor SC en FA toch geen slechte score voor een spel wat je al snel 1000 uur gespeeld hebt (anders ik wel, en meerdere posters hier gaan daar volgens mij dik over).

Je bent het stereotype van de zeikende (en kleine) fanbase die het klaarkrijgt hele forums te ontregelen omdat ze alleen maar schreeuwen en weigeren te communiceren. Daarnaast is de echte fanbase zoiezo (bij de meeste spellen) nooit echt groter dan enkele duizenden mensen (vaak maar honderden echt actieve), en daar verdient een studio zijn geld echt niet op. Reken maar dat Chris Taylor de GPG forums lees / communiceert met de moderators daar, maar vanwege personen zoals jou zal hij daar (terecht) nooit posten. Frogboy heeft dat bij Impulz wel geprobeerd, en die is zowat huilend weggerend na 2 maanden mensen zoals jou aan te moeten horen.

Speel het spel nou maar eens een paar weken voordat je nog wat zegt. Persoonlijk had ik bij SC en FA echt tientallen sessies nodig om de schoonheid van het spel te ontdekken. En ik verwacht dat dat bij SC2 niet anders. Ook ik vrees voor de replayfactor, en zonder actieve mod/map makers wordt dit nog een spannend issue...
Mijn mening is gewoon negatief hierover en dat beargumenteer ik nog redelijk. Ik ken de feiten. Dat is ook het enige waar ik respect kan voor opbrengen voor al de veranderingen. Een nieuw sc deel uitbrengen weer voor alleen de ene groep mensen die er fan van zijn zou de doodsteek zijn voor chris en ze bedrijfje. Echter ben ik heel benieuwd wat een casual gamer ervan vind. Als die sc2 pruts vinden kan het wel eens over zijn voor gpg. Aangezien de rare nasmaak wat ze bij mij hebben achter gelaten met hun laatste 3 games zou ik er niet echt om treuren.

Dat ik geen taylor games meer koop (tenzij die met wat goeds komt) is omdat ik zwaar teleur ben gesteld, nog zwaarder dan ik eigenlijk zou verwachten, ga je iets kopen waarvan je weet dat het zonde van je geld is? Ik krijg geen goede feel bij dit spel. Taylor heeft zin zinnen gezet op omzet (heel logishe verder) door het voor de console te ontwikkelen. Dat hij daarbij met in mijn ogen non-excusses komt waarvan ik een aantal voorbeelden geef zet bij mij kwaadbloed. Ik zie dit als leugens. Denk verder niet dat als hij succes boekt met sc2 hij een nieuwe SC/Fa gaat maken. Gpg gaat dan voor de consoles en laat zijn fanbase in de steek (natuurlijk voor discussie vatbaar maar zo denk ik dat het gaat gebeuren, normale gang van zaken).

Als je met spellen als demigod en space siege komt, vooral de laatste was echt niet meer dan 15 euro waard doe je ook iets niet goed. Ik vond het pruts en inderdaad deze spelen heb ik gedownload, wat mij dus nutteloze uitgaven bespaart heeft. Als je slechte games uitbrengt ga je slechte zaken doen vooral voor een kleinere ontwikkelaar als gpg.

Ik heb het twee avonden gespeelt maar heb geloof ik alles al gezien. Sc/fa was diepgang als ik een simpele rts wil spelen heb ik daar betere alternatieven voor.

Ik behoor verder niet tot de fanbase aangezien ik sc/fa ook al een jaar niet heb aangeraakt. Ik vindt je opmerking over zeurende stereo type opmerklijk, ik geef alleen mijn uitgebreide negatiefe mening erover (ik kan niks positiefs noemen). Maar dat begrijpt niet iedereen want je bent onredelijk negatief als je iets niet waardeert dus.

Nu maar hopen dat ik hem slecht blijf vinden :)
Maar ook genoeg gezeurt van mijn kant O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
Heb je uberhaupt de multiplayer gespeeld? Aangezien het spel daarokm draait voor een grote groep/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG

TRG

Technotium99-m

Nou in ieder geval respect voor de prima beargumenteerde reply, daar kan men wat mee ;)

Ik kan me overigens moeilijk voorstellen dat je echt niets positiefs in SC2 ziet, maargoed, ik ben jou niet dus ik zeg niet dat het niet mogelijk is. Ik hoop in ieder geval dat je ongelijk hebt wat betreft je vermoeden dat Chris Taylor helemaal doorschuift naar console als dit wel een succes zou zijn, dat zou ik namelijk zo erg vinden dat ik er spontaan onredelijk negatief van zou worden!

Demigod vond ik trouwens geen slechte game, om eerlijk te zijn was ik meteen verkocht. Maarja, als je dan na 2 maanden nog steeds geen goede game online kan spelen, dan houdt het op en ga je door met iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
EthiC schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 13:01:
Ook al eventjes het volle spel in skirmish gespeeld, voelt alleszins al beter aan dan de demo maar ik mis het unit-queue'en van vroeger toch nog énorm. Blijkbaar ben ik wel redelijk traag(/slecht) aangezien ik 2 keer platgewalst werd door de AI die achter 15min al nukes op mijn dak begon te smijten.
Ofwel de nukes zijn veel makkelijker beschikbaar, ofwel we hebben eindelijk een AI die iets doet met de resources. Ik hoop op het laatste, een uitdagende AI is wel gewenst.

Ik hoop wel dat je de mogelijkheid hebt om te turtlen, anders is het nieuwe systeem wel volledig mislukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
hij speelt alleen 1vs1 games.En geeft ook andwoord op je vragen.
Hij heeft al 23 matches er op zitten.dus hij weet er al aardig wat van.
En het is wel leuk om de game ff in werking te zien van begin tot eind.
Valt me wel op dat de 1vs1 matches sneller voorbij zijn dan bij supcom/fa

[ Voor 16% gewijzigd door tooter op 04-03-2010 18:25 . Reden: :) ]

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 20:28
Hm, ik heb zojuist even een map skirmish als UEF met een 'testversie' gespeeld.. maar m'n eerste reactie is... mèh :/
Tot nu toe vind ik het geen verbetering op SC1/FA

Ik merk dat het spel veel meer gericht is op actie in plaats van een basis. Je bent verplicht om actief aan te vallen in plaats van passief te verdedigen. En aanvallende units zijn veel te slecht te onderscheiden van elkaar.
Het T1/T2/T3 systeem is nu dus volledig verdwenen, wat erg wennen is. Ik heb nu geen flauw idee meer of mijn unit sterk is of niet. Daarnaast is het jammer dat je geen tig verschillende units meer hebt, maar een paar classes voor land lucht of zee. Je kunt nu dus ook niet meer kiezen om een mega leger van zwakke units te maken om met de radar van de tegenstander te kutten.
Ik heb skirmish getest op Setons Clutch, welke in SC toch wel veel gespeeld wordt. De map voelt alleen wel vreselijk klein aan t.o.v. het origineel.

Missie 1 en 2 van de campagne waren ook niet veel boeiends.

Het spel loopt daaretegen wel 10 keer soepeler dan SC/FA.

Conclusie.... mèh... het mist net als de demo compleet de feeling :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 20:28
EthiC schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 13:01:
Heb je ook zo'n probleem met het idee dat je factories automatisch op pauze gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
Ik heb één match gekeken en het duurde even lang als de gemiddelde FA match, dus ik denk eigenlijk niet dat het sneller is. Het voelt in ieder geval niet sneller aan als ik het bekijk (of speel, demo dit weekend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Ik ben eens wat aan het lezen gegaan op GPGnet forums, en ik heb er spijt van dat ik het heb gedaan. Ik heb het spel voor een aantal vrienden besteld, en ga het morgen halen, maar ik hoop niet dat mijn LAN vrienden er ook zo over gaan denken. We hebben morgen met een groep van 6 man een SC2 avond georganiseerd om tegen elkaar te spelen. Het zou wel een bijzonder grote domper op de avond zijn als het spel tegen zou vallen als de demo deed. Ik hoop net als met alles als je een tegenvaller verwacht het uiteindelijk een groot succes blijkt te zijn 8)
Overigens ben ik ook benieuw hoe Chris Taylor erover denkt na al het kritiek wat er overal rond gaat. Ik kan mij haast niet voorstellen dat iemand die TA, en SC1/FA heeft uitgebracht een heel andere weg in lijkt te zijn geslagen.
Heeft er iemand de multiplayer al gespeeld, en die mij kan vertellen of het klopt dat er maar 1 echt grote map aanwezig is? en hoe groot deze map dan is? Ik hoop dat er een map is die groot genoeg is om toch grote battles uit te vechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755

m277755

leest meer dan hij typt

FunFair schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 19:26:

Het spel loopt daaretegen wel 10 keer soepeler dan SC/FA.

Conclusie.... mèh... het mist net als de demo compleet de feeling :'(
Er zijn genoeg dingen veranderd dat het wennen zal zijn. Weet je nog de eerste keer dat je supcom speelde? Ik was wel direct van een paar dingen onder de indruk, maar het speelde nog niet direct lekker weg zoals dat nu gaat (na jaren spelen). Je zal een beetje moeten wennen om het net zo natuurlijk te doen, maar ik heb er vertrouwen in dat het dan net zo lekker wegspeelt Het heeft nog steeds veel van de sterke punten van het origineel en ook zeker verbeteringen. Dat maakt het voor mij alleen al waard om hem te kopen. Of ik hem net zo leuk ga vinden moet ik nog zien, ik heb hem nog niet kunnen spelen. Morgen...

Ga niet vastgeroest zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Heeft er iemand de multiplayer al gespeeld, en die mij kan vertellen of het klopt dat er maar 1 echt grote map aanwezig is? en hoe groot deze map dan is? Ik hoop dat er een map is die groot genoeg is om toch grote battles uit te vechten.
Er is geen enkele echt grote map. De remake van setons is ongeveer even groot als uit de vorige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
Adlermann schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 20:49:
[...]

Er is geen enkele echt grote map. De remake van setons is ongeveer even groot als uit de vorige versie.
De grootste map is net iets groter als een 20x20 map in supcom/fa.Maar er komen vast nog wel maps uit die groter zijn.Aangezien Ze echt veel commentaar op de game hebben gekregen en ook nog zullen krijgen als Europa kan beginnen met spelen ( en dat kan nu gvd nog niet :P).

Available: 5 March 2010
This game will unlock in approximately 1 hour

Achja morgen toch pas om 21:00 beginnen met werk :).

[ Voor 9% gewijzigd door tooter op 05-03-2010 00:10 . Reden: :) ]

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EthiC
FunFair schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 19:30:
[...]
Heb je ook zo'n probleem met het idee dat je factories automatisch op pauze gaan?
Welja, het is zo een grote aanpassing. Je merkt al vlug dat je een aantal units nodig hebt om mee te helpen verdedigen, maar je bent pas in het begin van de game, dus je wil ook mass extractors en research stations bouwen. Doordat je echter niet meer kan gaan queuen in de units kan je dus bv. maar 3 units bouwen en als je ondertussen weer gebouwen wilt plaatsen/upgraden, ben je helemaal niets meer aan het bouwen van units en sta je daar weer hulpeloos met je 3 units. In C&C kan je tenminste nog units bij queue'en zodanig dat wanneer je terug geld genoeg hebt, hij terug verder bouwt. Hopelijk is het gewoon een kwestie van wennen :(. Ik kom jammer genoeg wat tijd te kort de laatste tijd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
tooter schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 00:08:
[...]

De grootste map is net iets groter als een 20x20 map in supcom/fa.Maar er komen vast nog wel maps uit die groter zijn.Aangezien Ze echt veel commentaar op de game hebben gekregen en ook nog zullen krijgen als Europa kan beginnen met spelen ( en dat kan nu gvd nog niet :P).

Available: 5 March 2010
This game will unlock in approximately 1 hour

Achja morgen toch pas om 21:00 beginnen met werk :).
Welke map moet dat zijn dan? De setons remake is super klein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-10 14:02

Apache

amateur software devver

Ik ben ook een TA/Supcom/FA fan, ik had demigod ook gekocht als fervet dota speler maar dat was ECHT te buggy en beloofde nieuwe content bleef ook uit, heb het zelfs niet meer vastgenomen om ooit nog is te checken of het nu al wel iets was wat de moeite was.

Ik heb hier nu dus ook mijn twijfels bij, voor mijn part als ze een SP/FA versie maken waarbij de sim speed niet in elkaar zakt is het al lang goed voor mij en geef ik ze gerust 50€ ...

Misschien moet ik TA Spring maar is gaan testen.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Apache schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 13:41:
Ik ben ook een TA/Supcom/FA fan, ik had demigod ook gekocht als fervet dota speler maar dat was ECHT te buggy en beloofde nieuwe content bleef ook uit, heb het zelfs niet meer vastgenomen om ooit nog is te checken of het nu al wel iets was wat de moeite was.

Ik heb hier nu dus ook mijn twijfels bij, voor mijn part als ze een SP/FA versie maken waarbij de sim speed niet in elkaar zakt is het al lang goed voor mij en geef ik ze gerust 50€ ...

Misschien moet ik TA Spring maar is gaan testen.
Er is niets mis met supreme commander 2 (mp dan). Qua multiplayer vind ik het echt goed. Veel actie. Niet meer van die langdradige games op belachelijk grote kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:40

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Heb gisteren even SC2 gedaan (volledige versie) en ben toch een beetje positief verrast. De veranderingen zijn even wennen maar nu heb je veel meer units, intensere gevechten en prachtige explosies met een super framerate!

Wel mogen sommige dingen weer terug komen, formaties waren altijd handig om te hebben.
Verder zijn de air units en raketten zijn zeer traag.

De ACU is gelukkig niet meer zo strek in het begin maar kan via research naar terminator omgebouwd worden :D als je wil.

Research zou je eigenlijk moeten terug kunnen draaien tegen een prijs als je per ongeluk het verkeerde hebt gekozen.

Maar je kan altijd nog met units spammen en chaos creëren op het slagveld met dit spel, ik zou zeggen geef het spel even een kans om in te werken.
Hoop dat er nog een paar patches komen want SC2 is toch best verslavend. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
TweakJerommeke schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 15:41:
Heb gisteren even SC2 gedaan (volledige versie) en ben toch een beetje positief verrast. De veranderingen zijn even wennen maar nu heb je veel meer units, intensere gevechten en prachtige explosies met een super framerate!

Wel mogen sommige dingen weer terug komen, formaties waren altijd handig om te hebben.
Verder zijn de air units en raketten zijn zeer traag.

De ACU is gelukkig niet meer zo strek in het begin maar kan via research naar terminator omgebouwd worden :D als je wil.

Research zou je eigenlijk moeten terug kunnen draaien tegen een prijs als je per ongeluk het verkeerde hebt gekozen.

Maar je kan altijd nog met units spammen en chaos creëren op het slagveld met dit spel, ik zou zeggen geef het spel even een kans om in te werken.
Hoop dat er nog een paar patches komen want SC2 is toch best verslavend. :+
Idd multiplayer zit nu veel meer actie in.
En units spammen gaat ook zeer relaxt.als je de mass income een beetje voor elkaar hebt.
Het verrast me eigenlijk dat ik dit ook wel leuk vind.aangezien ik toch wel veel kritiek heb geleverd op het spel.
Ik mis alleen nog een queoptie in de factories. ( gewoon op repeat zetten wel ook wel maar hij stopt dan met bouwen zodra de mass of energie op is.
De enige reden dat ik hier nu post is omdat ik een GVD vastloper had met supcom2.(2e missie van aeon.)

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
tooter schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 16:09:
[...]

Idd multiplayer zit nu veel meer actie in.
En units spammen gaat ook zeer relaxt.als je de mass income een beetje voor elkaar hebt.
Het verrast me eigenlijk dat ik dit ook wel leuk vind.aangezien ik toch wel veel kritiek heb geleverd op het spel.
Ik mis alleen nog een queoptie in de factories. ( gewoon op repeat zetten wel ook wel maar hij stopt dan met bouwen zodra de mass of energie op is.
De enige reden dat ik hier nu post is omdat ik een GVD vastloper had met supcom2.(2e missie van aeon.)
Die auto-repeat-aan dat gaat niet werken met een pay-up-front eco. Als je meerdere queues hebt dan wint namelijk altijd het goedkoopste unit. Dus blijven een aantal facoties per default op uit staan. Nu kan je zelf een prioriteit geven aan de factory die je aan wilt zetten. En zeg nou zelf: langer dan 5 seconden staan ze niet offline ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht voorlopig nog een tijdje met de aanschaf van Soepkom 2. :P

Ik hoor veel gemengde verhalen over dit spel, het lijkt mij een goede aanvulling op SC/FA, het is maar net in wat voor bui je zit denk ik zo. Maar inderdaad jammer dat dit de zoveelste vervolg is die opeens moet aangepast worden omdat het op een console moet kunnen draaien, geef dan een aparte verwaterde console versie uit ofzo, in plaats van andersom met een serie die oorspronkelijk op de PC begonnen is. :(

Het doet mij denken aan Operation Flashpoint 2, Oblibion en Bioshock, allemaal console geneuzel. :N Al heeft Bioshock wel een andere naam gekregen in plaats van System Shock 3. Maar het zal mij niet verbazen dat daar ook een console versie van uitkomt. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 17:29:

Ik hoor veel gemengde verhalen over dit spel, het lijkt mij een goede aanvulling op SC/FA, het is maar net in wat voor bui je zit denk ik zo. Maar inderdaad jammer dat dit de zoveelste vervolg is die opeens moet aangepast worden omdat het op een console moet kunnen draaien, geef dan een aparte verwaterde console versie uit ofzo, in plaats van andersom met een serie die oorspronkelijk op de PC begonnen is. :(
Dat het op de console moest draaien was niet het argument. Het moest vooral beter verkopen.Supcom1 was een klein succes. Maar ze hebben veel verlies gemaakt met demigod en space siege. Het spel moest gewoon beter draaien (hardware van 3 jaar oud) en toegankelijker zijn voor beginners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
Ik ben bezig met het downloaden via steam, omdat ze de game NERGENS hadden in Deventer. Ben ik op 25%, met een download die 4:30 uur gaat duren, BEGINT DAT ROTDING OVERNIEUW.

Mijn mening over Steam is bij deze dus erg negatief en dat zal altijd zo blijven want het was nu mijn eerste ervaring daarmee.

Erg bedankt GPG :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampekap06
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:00
Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 17:29:

Het doet mij denken aan Operation Flashpoint 2, Oblibion en Bioshock, allemaal console geneuzel. :N Al heeft Bioshock wel een andere naam gekregen in plaats van System Shock 3. Maar het zal mij niet verbazen dat daar ook een console versie van uitkomt. ;(
Mja hoor. Een beetje water bij je soepkom en je hebt ineens een budget dat je alleen op de pc tegenwoordig niet meer bij elkaar geschraapt krijgt. Misschien heb je dus wel die leuke spelletjes dankzij de consoles?

[ Voor 3% gewijzigd door lampekap06 op 05-03-2010 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Plasma_Wolf schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 19:38:
Ik ben bezig met het downloaden via steam, omdat ze de game NERGENS hadden in Deventer. Ben ik op 25%, met een download die 4:30 uur gaat duren, BEGINT DAT ROTDING OVERNIEUW.

Mijn mening over Steam is bij deze dus erg negatief en dat zal altijd zo blijven want het was nu mijn eerste ervaring daarmee.

Erg bedankt GPG :(
Ik had de game met 10 min binnen. Zet even in steam je content download op b enelux (file/settings/download)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
Adlermann schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 19:56:
[...]

Ik had de game met 10 min binnen. Zet even in steam je content download op b enelux (file/settings/download)
Steam is altijd super snel met downloaden mits je de goede instellingen/verbinding hebt.

Bij kind of connection gewoon Cable/fiber10mb. en de servers idd op de benelux zetten.Dan ga je zeker met 1, tot 2 mb per seconde.

Heb net ook even een mp potje op Setons Clutch gespeeld.Erg leuk was dat.Alleen kreeg op een gegeven moment last van lagg met het in en uitzoomen.En de 2 tegenstanders bailden em.

Ik ben toch wel blij dat ik hem gekocht heb.

[ Voor 1% gewijzigd door tooter op 05-03-2010 21:35 . Reden: :) ]

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
Adlermann schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 19:56:
[...]

Het probleem is dat ik in de middle of nowhere woon en mijn ouders niet zo'n heel state-of-the-art verbinding hebben.

Conclusie: ik heb een maximale downloadsnelheid van 160KB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
Plasma_Wolf schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 22:17:
[...]

Het probleem is dat ik in de middle of nowhere woon en mijn ouders niet zo'n heel state-of-the-art verbinding hebben.
Urk :') ?

[ Voor 10% gewijzigd door Omnyakom1 op 05-03-2010 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Adlermann schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 16:33:
[...]

Die auto-repeat-aan dat gaat niet werken met een pay-up-front eco. Als je meerdere queues hebt dan wint namelijk altijd het goedkoopste unit. Dus blijven een aantal facoties per default op uit staan. Nu kan je zelf een prioriteit geven aan de factory die je aan wilt zetten. En zeg nou zelf: langer dan 5 seconden staan ze niet offline ;)
Dat is toch wel op te vangen met een queue systeem zoals al eerder in dit topic geopperd is door een user. Misschien ook niet ideaal in beginsel, maar zou het nog altijd beter vinden dan factories op pauze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Ik ben hem nu, as we speak, aan het spelen, en de MP is echt wel leuk. Het is wel een heel ander spel, maar het maakt het spel er niet minder om. Ik had iets heel anders verwacht maar dit is zeker wel vermakelijk. Ik zeg wel dat ik nog wel FA blijf spelen, want het aspect basis bouwen etc. vind ik veel beter in FA, en ook het bijhouden van economie. Verder is het wel dat als je maar genoeg shields bouwt kan de tegenstander niets meer doen. Ook is de UEF overpowered in mijn optiek ten opzichte van bijvoorbeeld een Cybran, maar dit is een persoonlijke mening.
Vriend van mij heeft net een aanval van 180 broadswords overleeft doordat hij redelijkveel shields had! Het spel is naar mijn idee niet in balans betreffende de economie. Het is te makkelijk om in een 20NR game zo snel nukes en dergelijke te bouwen dat de tegenstander geen kans heeft, middels de tech tree.

[ Voor 21% gewijzigd door KingTenteehje op 05-03-2010 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
Nee, tien kilometer van Deventer af. Deventer heeft intussen glasvezelkabel door de gehele stad, maar in het buitengebied, echt de middle of nowhere (dichtstbijzijnde dorpen zijn 1 en 3 kilometer bij mij vandaan), is glasvezelkabel nog niet aangelegd.

Niet dat ik de plaats daarom haat. Ik kan me nauwelijks een rustigere plek voorstellen dan hier (afgezien van het feit dat de weg wel redelijk wordt gebruikt), geen lawaai zoals in Groningen in de nacht wanneer er weer eens dronken studenten langslopen, of een auto langsrijdt met muziek keihard aan om 4 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-10 18:51
Ik heb al de negatieve reacties gelezen en het spel ook is geprobeerd, en ik moet zeggen dat het me allemaal reuze meevalt.

Natuurlijk het resourcemanagement is even wennen, maar ik vind de tech tree een leuke compensatie. Dat er wat minder soorten units zijn vind ik eigenlijk wel zo prettig, maar ik vind het inderdaad wel wat jammer dat de experimentals wat minder krachtig zijn.... Eigenlijk hadden ze 'super'-experimentals toe moeten voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
En ja hoor de eerste problemen zijn er al. Bijna niemand kan sinds vandaag games joinen. Oplossing is nog onbekend. game hosten kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755

m277755

leest meer dan hij typt

Ook goeiemorgen. Het klinkt alsof je graag teleurgesteld wil zijn :X

Er is vanavond een patch geweest. Ik denk dat als je een game niet can joinen een van jullie gepatched heeft en de ander niet. Patchen doe je de door steam opnieuw op te starten. Als dat het is zijn we er snel genoeg vanaf. Een betere foutmelding zou wel handig zijn natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

bones schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 08:11:
En ja hoor de eerste problemen zijn er al. Bijna niemand kan sinds vandaag games joinen. Oplossing is nog onbekend. game hosten kan wel.
Daar hadden wij gisteravond ook last van, vriend van mij kon mij niet joinen, want hij kon geen password typen. Na een keer opnieuw opstarten van steam en het probleem was weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
filipy23 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 00:01:
Ik heb al de negatieve reacties gelezen en het spel ook is geprobeerd, en ik moet zeggen dat het me allemaal reuze meevalt.

Natuurlijk het resourcemanagement is even wennen, maar ik vind de tech tree een leuke compensatie. Dat er wat minder soorten units zijn vind ik eigenlijk wel zo prettig, maar ik vind het inderdaad wel wat jammer dat de experimentals wat minder krachtig zijn.... Eigenlijk hadden ze 'super'-experimentals toe moeten voegen.
Ze hebben in mijn ogen het hele spel verpest.. lijkt nu veel te veel op C&C.. en dat is er al dus het spel is niet meer vernieuwend..

Ik blijf nog heel lang FA spelen vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
bones schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 08:11:
Er zijn ook een lading spookgames. Die staan nog wel in de list.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG

TRG

Technotium99-m

Giem schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 10:59:
[...]
Ze hebben in mijn ogen het hele spel verpest.. lijkt nu veel te veel op C&C.. en dat is er al dus het spel is niet meer vernieuwend..

Ik blijf nog heel lang FA spelen vrees ik.
Ik heb nu een lange avond gespeeld, en ik kan je verzekeren: dit is geen C&C. Het is gewoon echt supcom, hetzij een beetje vreemd, maar wel lekker :)

Ik had persoonlijk de meeste moeite met de nieuwe schaal. Het lijkt alsof ze in dezelfde engine de commander ongeveer het aantal polygonen van een colossus hebben gegeven (FA), en alles naar die ratio opgeschaald. De mappen daarentegen zijn dan weer niet meegeschaald, maar dat is weer gecompenseerd met het vertragen van units en het verkleinen van hun weaponrange. De eerste paar uur dus erg vreemd, maar het went snel. Het lijkt nog een beetje een experimental feest, maar dat komt omdat er nog weinig gerushed wordt. Maar dat was bij SC en FA in het begin niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EthiC
Heb nu net weer een paar matchkes skirmish achter de rug, starting to like it eigenlijk. Replays draaien nu ook schitterend, het spel blijft vlot gaan, heeft hier nog geen enkele keer gehaperd. Gameplay is idd gewoon wat wennen en aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kun je het aantal kills van een unit niet meer zien? En waar is quicksave gebleven?

[ Voor 22% gewijzigd door Olaf van der Spek op 06-03-2010 16:56 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste