SCFA speel ik nog steeds best graag af en toe, maar je gaat er echt een zondagmiddag voor zitten als je een grote kaart neemt, en op een gegeven moment is het een beetje balans zoeken tussen de experimentals en nukes terwijl je probeert schilden en T3 artillerie in balans te brengen.Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 09:18:
Ik vindt forged alliance echt 10x beter dan SC2. De economie hebben ze hier een beetje te simplistisch gemaakt en de maps te klein.
SC2 is wat dat betreft een stuk sneller - als ik een 20 minuten no-rush timer instel, hoor je van 20:01 tot 20:15 elke seconde "strategic launch detected" gevolgd door, een paar seconden later, gevloek over Skype over nuke-lamers.
De versimpelde economie, kleinere maps en drastisch gesnoeide tech tree leveren daarmee een spannender en in mijn optiek, na wat wennen, ook een beter gebalanceerd spel. Het sim-city element is er echt een beetje uit, en ik vind dat in multiplayer echt veel beter. Ik heb één van m'n SCFA spelende vrienden onder lichte dwang aangeleerd zonder no-rush timer te spelen en nu hij het SimCityen een beetje afleert vindt hij SC2 ineens ook een stuk leuker. De rest is echter zwaar beledigd dat ze moeten opschieten (iets wat ze in SC1 ook niet beviel en waarom ze niet graag tegen mij spelen) en vindt ook SCFA vele malen beter.
Ik vind overigens wel dat SC2 absoluut een fors aantal grotere maps kan gebruiken, want ene hoop zijn gewoon veel te klein. Zelfs Setons Clutch is te klein voor een beetje forse battle, dus voor het grote gooi en smijtwerk moet je inderdaad wel SCFA hebben.
Ik vind het allebei wel tof. Beetje simcity-en met big ass kraters tot gevolg in SC1, of directe rush and crush matches in SC2.
Ik denk dat het spel al heel wat beter zou worden met een stuk grotere maps.