Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daxter
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben al enige tijd in het bezit van de spica. En ben daar erg tevreden mee :). Vanmiddag zat ik te spelen met m'n telefoon en ik vroeg me af wat de gevolgen zouden zijn van een aantal keer foutief het lock pattern invoeren. Het resultaat was dat m'n telefoon om m'n google gebruikersnaam en wachtwoord ging vragen. Weinig problematisch zou je zeggen, echter werd mijn wachtwoord vrolijk geweigerd. Ik dacht toen aan een reset naar fabrieksinstellingen, maar dit is niet mogelijk buiten het instellingen menu om op de spica. Ik begon op dat punt te vrezen dat ik m'n telefoon gebricked had. Enig google werk leverde op dat er meer mensen met dit probleem zaten, samsung vindt dit de schuld van de gebruiker en vraagt geld om je telefoon te unbricken naar het schijnt. En de bug dat je wachtwoord niet geaccepteerd wordt is bekend bij google... Nog wat verder googelen leverde als resultaat op dat je in dit geval als wachtwoord "null" moet opgeven. Tot mijn grote verbazing heeft dit echt gewerkt en kan ik nu weer in m'n telefoon.

Reden dat ik dit post is dat ik deze informatie niet op got kon vinden, en ik vast niet de laatste ben die hier tegen aan loopt, en wilde deze ervaring toch graag met jullie delen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24
Deze bug was al bekend: The_Double in "Samsung Galaxy Spica I5700"
Al kwam ik hem persoonlijk niet tegen. null werkte niet, en ik kon gewoon inloggen met mijn wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 09:20
Ik zie in de Market geen betaalde apps, ook niet als ik apps zoek waarvan ik weet dat ze betaald moeten zijn (verschijnen niet in de lijst). Ik heb wel mijn creditcard aan Google CheckOut gekoppeld... Ik heb het idee dat het een telefoon-gerelateerd probleem is. Zien jullie wel betaalde apps met je Spica?

(mijn provider is Tringg overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchero
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-08 10:10
Voor de mensen die reeds 2.0 of 2.1 betaroms hebben op hun Spica, blijft de opslagruimte voor applicaties hetzelfde (zijnde ongeveer 180 mb) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
RutgerFR schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 02:24:
Ik zie in de Market geen betaalde apps, ook niet als ik apps zoek waarvan ik weet dat ze betaald moeten zijn (verschijnen niet in de lijst). Ik heb wel mijn creditcard aan Google CheckOut gekoppeld... Ik heb het idee dat het een telefoon-gerelateerd probleem is. Zien jullie wel betaalde apps met je Spica?

(mijn provider is Tringg overigens)
Ik wel, net als de meesten hier. Hij niet: Verwijderd in "Samsung Galaxy Spica I5700"
Wellicht dat hij een oplossing heeft gevonden, of de oorzaak weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
@Bacchero

nee, hij is wat minder, ik heb nu nog 118 dus zal wel 130-140 zijn bij een schone install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchero
  • Laatst online: 04-08 10:10
The_Double schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 13:23:
@Bacchero

nee, hij is wat minder, ik heb nu nog 118 dus zal wel 130-140 zijn bij een schone install.
@The_Double
Ik heb dan nog een vraagje, kwestie van voorbereid te zijn als me ook zou wagen aan een betarom, maak jij of weet jij dat er gebruik kan gemaakt worden van opslag van applicaties op de SD-kaart
(door bijvoorbeeld apps2sd) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonslaughter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-02 19:18
Ik heb vandaag mijn spica ontvangen en zit er leuk mee te spelen, maar er is één probleem waar ik tegenaan loop.

Als ik de barcodescanner wil gebruiken is mijn scherm van mijn laptop zwaar overbelicht waardoor ik dus geen qr-codes kan scannen. Met de gewone camera kan ik wel gewoon zien wat er op mijn scherm staat. Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Dragonslaughter schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 14:21:
Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Ja, is al een paar keer gemeldt. Eerst je spica op je scherm richten, daarna pas de barcode scanner opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-09 22:04
The_Double schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 00:15:
Na nog even met 2.1 te hebben gespeelt valt me 1 ding toch wel enorm op:

Alles is veel sneller en smoother geworden, van het toetsenbord tot de browser.
Alles, op 1 ding na: de shell van samsung, deze lagged echt aan alle kanten, is niet uit te zetten, en bied ook totaal geen extra functionaliteit. Het trekt de hele update naar beneden, want verder ben ik er wel tevreden mee.
En als je er een homescreen replacement opzet, blijft de samsung-shell dan nog actief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonslaughter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-02 19:18
job schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 14:22:
[...]

Ja, is al een paar keer gemeldt. Eerst je spica op je scherm richten, daarna pas de barcode scanner opstarten.
Ik kon met de zoekfunctie niets vinden, maar bedankt voor het snelle antwoord!

Tot nu toe een leuk speeltje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Staat geloof ik beschreven in het android software topic, niet hier in het spica topic.
Problemen/vragen over de spica horen hier, software vragen daar.

Als is het soms lastig om vast te stellen waar iets moet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
Via adb heb je automatisch root, waarschijnlijk zal apps2sd dus wel te installeren zijn, maar alle tutorials zijn in het russisch.

Het homescreen is ook te vervangen, via de root kan je zelfs een normale launcher.apk in je system map zetten zodat je de standaard homescreen krijgt. Homescreen replacements werken ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb op 2.1 android gedownload maar er komen 4 verschillende dingen als je ze met winrar wil uitpakken waar moet ik al die dingen in zetten op men spica of moet ik maar 1 bestand opzetten zoja welke en waar

mvd jesseking O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 16:54:
ik heb op 2.1 android gedownload maar er komen 4 verschillende dingen als je ze met winrar wil uitpakken waar moet ik al die dingen in zetten op men spica of moet ik maar 1 bestand opzetten zoja welke en waar
Je hebt toch echt software nodig om de boel op je spica te zetten. Welke dat is, is hier al vaak besproken.
Als je die software ziet zal je wel begrijpen wat je met die 4 programma's moet doen, alhoewel ook al wel uitgelegd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 21:39
Dragonslaughter schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 16:38:
[...]

Ik kon met de zoekfunctie niets vinden, maar bedankt voor het snelle antwoord!

Tot nu toe een leuk speeltje. ;)
Ik liep inderdaad tegen precies hetzelfde probleem aan met mijn Spica. Maar hebben niet alle camera's/android telefoons dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 22:14
Ik zit er ook aan te denken om 2.1 op me Spica te flashen, er zijn alleen 3 dingen te me ervan weerhouden:
- Kan ik een volledige backup maken van de huidige ROM? (zo ja; hoe ongeveer?)
- Is het met een custom ROM nog mogelijk om later de originele Samsung ROM erop te zetten (2.0 of 2.1)
- Ben je je garantie kwijt mocht er iets met het toestel gebeuren? (kapot scherm of iets degelijks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonniii
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-01 19:15
Misschien is het een idee om al die manieren om bugs e.d. te omzeilen en de guides naar hoe te flashen enzo in de eerste post te zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
Ik heb twee 'problemen' en wil ze aan jullie voorleggen om te kijken of dit bij meerdere exemplaren voorkomt.

Probleem 1:
Het is erg moeilijk om de letter 'b' te typen als de telefoon in normale (verticale) positie zit. Bij de andere letters heb ik dit probleem niet. Als ik de 'b' wil krijgen ik 9 van de 10 keer de 'v' of 'n'

Probleem 2:
Het menu is nauwelijks tot niet te besturen als de telefoon op een platte ondergrond ligt (op tafel b.v.). Scrollen lukt namelijk niet. Als de telefoon in de hand is (en dus een beetje schuin is) geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RutgerFR schreef op zondag 21 februari 2010 @ 13:59:
Ik heb twee 'problemen' en wil ze aan jullie voorleggen om te kijken of dit bij meerdere exemplaren voorkomt.

Probleem 1:
Het is erg moeilijk om de letter 'b' te typen als de telefoon in normale (verticale) positie zit. Bij de andere letters heb ik dit probleem niet. Als ik de 'b' wil krijgen ik 9 van de 10 keer de 'v' of 'n'

Probleem 2:
Het menu is nauwelijks tot niet te besturen als de telefoon op een platte ondergrond ligt (op tafel b.v.). Scrollen lukt namelijk niet. Als de telefoon in de hand is (en dus een beetje schuin is) geen enkel probleem.
Probleem 1: Geen problemen mee, 'druk' eens lang op een tekstinvoerveld en selecteer dan "Invoermethode". Selecteer dan eens het samsung (of android) toetsenbord.

Probleem 2: Ik denk dat je de applicatielijst bedoelt ipv het menu? Als je het met je duim doet, lukt het stukken beter :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
Jonniii schreef op zondag 21 februari 2010 @ 13:45:
Misschien is het een idee om al die manieren om bugs e.d. te omzeilen en de guides naar hoe te flashen enzo in de eerste post te zetten..
Een mooie, uitgebreide startpost kan inderdaad nuttig worden.
RutgerFR schreef op zondag 21 februari 2010 @ 13:59:

Probleem 1:
Je kan altijd eens keyboard-replacements proberen zoals 'Better keyboard', die werken in het algemeen iets beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
Ik heb me net even geamuseerd met het maken van een topicstart. Mocht een van de modjes of de topicstarter geïnteresseerd zijn: DM me dan maar!

Edit: mss best even "showen" :P

Samsung Galaxy Spica

Afbeeldingslocatie: http://i.androidplanet.nl/wp-content/uploads/2009/11/samsung-galaxy-spica.jpg
Specificaties
Besturingssysteem
Android 1.5 update naar 2.1 staat gepland voor eind februari/begin maart
Hardware
Processorsnelheid800Mhz
Werkgeheugen146MB
Opslaggeheugen1GB (Micro SD-kaartje)
Schermresolutie480x320
Schermdiagonaal3,2"
SchermtypeLCD
TouchscreentechniekCapacitief
MultitouchNee
Camera3,2MP
Bluetooth2.0
Stand-by-tijd650 u
Gesprekstijd12u
Andere bijzonderheden3,5mm audio-jack
micro-usb
Standaard ondersteuning voor DivX en Xvid films (conversie is dus niet noodzakelijk)
Foto's
vooraanzichtachteraanzicht

schuinzijaanzicht
Filmpjes
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=cqg38j8jOio]
Reviews
Phonearena
Planet Android
Problemen?
Verkeerd invoeren van de lock pattern
Wanneer je enkele malen het lock pattern verkeerd hebt ingevoerd wordt je gevraagd je google-account en wachtwoord in te voeren. Het is echter mogelijk dat je wachtwoord niet aanvaard wordt, dan moet je gewoon "null" invoeren.
Een backup maken van je OS
om een backup te maken:

quote:
/data/fdump -t /dev/bml5 /sdcard/factoryfs.rfs

pack het bestand in een .tar, en je hebt een bestand om terug te flashen met Odin.
Links

Nieuws
Beelden Android 2.1 voor Samsung Galaxy Spica gelekt.

Deze topicstart is nog niet volledig compleet, heb je extra informatie om erin te plaatsen, contacteer mij dan gerust via DM.
Bluefall

Edit 1: TS toegevoegd
Edit 2: TS geüpdatet

[ Voor 109% gewijzigd door Bluefall op 22-02-2010 12:37 . Reden: TS toegevoegd - update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
De spica krijgt een update naar 2.1, 2.0 wordt hoogstwaarschijnlijk overgeslagen aangezien 2.1 al zo goed als af is.

edit:
Dat films converteren topic gaat eigenlijk vooral over: hoe maak ik van dit divx filmpje een .mp4 wat niet nodig is bij de spica ^^. Het navigatie topic is wel handig (kan hem niet zo snel vinden...).

En misschien kan je een linkje naar samdroid plaatsen, aangezien daar de meeste 'tweaks' vandaan komen.

edit2:
Vergeet bijna te zeggen dat ik hem mooi vindt :*)

[ Voor 61% gewijzigd door The_Double op 21-02-2010 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaguya
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-03 15:31
Wat foutjes:
-3.2 ipv 2.1 camera
-Bluetooth zit er wel op, maar file transfer werkt nog niet[2.1 wellicht wel]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
ah, dus toch 2.1 (ik lees verscheidene dingen, en 2.0 leek mij het veiligste om al te zeggen)

Dat ik vergeten vermelden ben dat de Spica native al DivX kan afspelen :D

@The_Double: thx :*)
@Kaguya: ik vind overal terug dat het een 3.2MP camera is (staat ook op de achterkant trouwens)

en hij is hierboven wat aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
Ik wil graag de 2.1 beta op mijn Spica zetten. Kan iemand uitleggen hoe dat moet? (incl. back-up oude rom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
@bluefall,

Een linkje naar de flash tut is ook wel handig :P
http://forum.samdroid.net...lash-your-phone-with-Odin

en om een backup te maken:
pack het bestand in een .tar, en je hebt een bestand om te flashen met odin.

edit:
en om meer vragen te voorkomen:
FAQ voor de 2.1 rom:
http://forum.samdroid.net...ware-Android-OS-2-1-DDJB2

[ Voor 19% gewijzigd door The_Double op 21-02-2010 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
Bedankt!

Maar stel ik wil hem weer terugzetten naar de originele rom. Ik kan dat niet terugvinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
en om een backup te maken:
quote:
pack het bestand in een .tar, en je hebt een bestand om te flashen met odin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:28

arnova

weet veel, maar niet alles

Correctie voor de topicstart: Bluetooth: Ja.

En wel aardig (denk ik) om deze links erbij te zetten:

http://www.youtube.com/watch?v=cqg38j8jOio
http://www.androidplanet....sung-galaxy-spica-gelekt/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaguya
Bluefall schreef op zondag 21 februari 2010 @ 22:48:
ah, dus toch 2.1 (ik lees verscheidene dingen, en 2.0 leek mij het veiligste om al te zeggen)

Dat ik vergeten vermelden ben dat de Spica native al DivX kan afspelen :D

@The_Double: thx :*)
@Kaguya: ik vind overal terug dat het een 3.2MP camera is (staat ook op de achterkant trouwens)

en hij is hierboven wat aangepast :)
Het is ook een 3.2 mpix camera, maar in jouw post staat dat het een 2.1mpix betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
Kaguya schreef op maandag 22 februari 2010 @ 11:28:
[...]

Het is ook een 3.2 mpix camera, maar in jouw post staat dat het een 2.1mpix betreft.
Damn, ik moet 's avonds echt eens meer in mijn ogen wrijven....

Edit: weer wat geüpdatet!

[ Voor 4% gewijzigd door Bluefall op 22-02-2010 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonniii
Ziet er goed uit!

Nu alleen nog een mod die jou mede-auteur kan maken. Zodat je de startpost ook kan editen. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Er is nog niks bekend van een officiele ROM van Samsung zelf? Behalve de al genoemde periode eind februari/begin maart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bovengenoemd filmpje (http://www.youtube.com/watch?v=cqg38j8jOio) laat 2.1 zien maar ZONDER de touchwiz UI van Samsung. Ik heb begrepen dat touchwiz erg lagt en beroerd loopt op deze beta 2.1. Hoe is het die rus gelukt de 2.1 te draaien zonder de touchwiz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
via adb kan je een normale launcher pushen, zie de FAQ die ik heb gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 19:08
Hoe maak ik een backup van mijn huidige firmware?

Waar moet ik dit commando uitvoeren:

edit: ik ben al een stukje verder gekomen:

adb -d shell --> hiermee wordt een soort ssh verbinding gemaakt met de Spica
$ /data/fdump -t /dev/bml5 /sdcard/factoryfs.rfs
--> permission denied

edit 2: dit werkt wel:
adb -d shell
dd if=/dev/bml5 of=/sdcard/bml5

Nu heb ik dus het bestand bml5, is dit de volledige firmware?

[ Voor 52% gewijzigd door quazar op 22-02-2010 17:57 . Reden: 2x aanvullende info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 22:55
Ik weet niet of dit een Android of een Spica probleem is maar altijd als ik bel en ik wil na het gesprek ophangen dan is de touchscreen geblokkeerd. Dan moet ik eerst de blokkering eraf halen voordat ik kan ophangen.

Ik raak niet de knop aan de zijkant dus ik denk dat ik met mijn oor of wang de touchscreen raak. Hebben anderen dit ook en is er een oplossing voor?

Verder heb ik het gevoel dat ik soms de knop erg lang moet inhouden om de blokkering op te heffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
@quazar

blijkbaar het je root nodig voor dat command, ik zou niet weten hoe je anders je firmware backuped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
bml4 en bml5 blijken belangrijk te zijn:

Kernel (zImage) in /dev/bml4
/dev/bml5 - /system (factoryfs.rfs)

You can:
- rename bml4 -> zImage
- pack in tar
- run Odin and open this tar as PDA archive and flash it

Maar bml4 is maar 5Mb, dus ik denk dat factoryfs.rfs ook belangrijk is?

------------------------------------------------
Wanneer Odin de foutmelding zImage too big geeft:

you can open your bml4-zImage with a HEX editor
and go to end of file, there you can see a lot of FF
delete last 1024 FF, next - save as zImage -> tar -> Odin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
Nu ja, stoute schoenen aangetrokken en een firmnware update gedaan.
Werkt perfect! Zeker nadat de launcher van Samsung is vervangen door de launcher uit de FAQ.
Tot nu toe draait alles als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaguya
quazar schreef op maandag 22 februari 2010 @ 20:34:
Nu ja, stoute schoenen aangetrokken en een firmnware update gedaan.
Werkt perfect! Zeker nadat de launcher van Samsung is vervangen door de launcher uit de FAQ.
Tot nu toe draait alles als een zonnetje.
Kan je misschien testen of nu wel ingelogd kan worden op een WPA2 enterprise netwerk?[UVA, HVA enzo]
Dat is nl de enige reden dat ik zal updaten, behalve de kleine speedbump dan.

[ Voor 8% gewijzigd door Kaguya op 22-02-2010 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Deadsy schreef op maandag 22 februari 2010 @ 18:18:
Ik weet niet of dit een Android of een Spica probleem is maar altijd als ik bel en ik wil na het gesprek ophangen dan is de touchscreen geblokkeerd. Dan moet ik eerst de blokkering eraf halen voordat ik kan ophangen.

Ik raak niet de knop aan de zijkant dus ik denk dat ik met mijn oor of wang de touchscreen raak. Hebben anderen dit ook en is er een oplossing voor?

Verder heb ik het gevoel dat ik soms de knop erg lang moet inhouden om de blokkering op te heffen.
Ik heb hetzelfde... maar geen oplossing voor. Hij lijkt de ene keer sneller aan te gaan om de blokkering op te heffen dan de andere keer, en inderdaad met het bellen. Soms gaat zelfs mijn display helemaal niet aan als ik word gebeld of ophang :?

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Bleh, ik probeer ff een backup te maken met ADB, zijn er geen drivers voor Windows 7 64 bit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Windows xp mode installeren onder windows 7. Dan heb je een 32-bit xp versie draaien.
Je kan de usb-poorten dan rechtstreeks doorsturen naar je virtual xp, en dan gebruik je dus de 32-bit drivers.

[ Voor 12% gewijzigd door job op 22-02-2010 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
zucht, of gebruik de zoekfunctie en pak de x64 drivers in een oude post van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een zojuist gereleasde nieuwe 2.1 ROM:

http://forum.android.com.pl/showthread.php?t=7914

deze is dus nieuwere dan de I570EDDJB2 versie, toch ?

kan geen Pools...misschien jullie wel ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
flash hem even en kijk of earth werkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KVanL
  • Laatst online: 11-09 07:12

KVanL

Alles is relatief

Ik niet.. Maar Google wel: http://translate.google.c...hp%3Ft%3D7914&sl=pl&tl=nl

Het is alleen een handleiding om hem op je telefoon te zetten, er staat niets over de ROM zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KVanL schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 14:51:
Ik niet.. Maar Google wel: http://translate.google.c...hp%3Ft%3D7914&sl=pl&tl=nl

Het is alleen een handleiding om hem op je telefoon te zetten, er staat niets over de ROM zelf.
jawel hoor in de edit:
"Soft geïnstalleerd. Het eerste wat opvallend is het ontbreken van het scherm configuratie bekend van de vorige versie (JB2). Tweede - Duits als de standaard Gelukkig kunt u gemakkelijk veranderen in het menu.
Het is met groot genoegen om te zeggen dat de telefoon werkt echt snel (voornamelijk het menu, die in het geval van de firmware JB2 przycinało is heel slecht). "

Klinkt goed dus. die JB2 lagde enorm, zoals je wel kon zien op de youtube filmpjes. deze schijnt dus wel vloeiend te lopen....

btw: kan hem niet testen, heb het toestel nog niet....was mezelf aan het inlezen ed. kan niet wachten totdat ie bezorgd wordt! lijkt erop dat het 1 vd eerste niet nexus phones is met een goede, werkbare 2.1 rom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat viel toch wel mee met de JB2 zolang je niet die samsung skin gebruikt?
Nou ja, heb JB4 er net opgezet maar merk niet zo veel verschil eigenlijk. Even afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Nou ik krijg die driver met geen mogelijkheid geïnstalleerd, op Win7 64bit en op WinXP 32bit werkt het niet.
Wat heb ik gedaan?
- Telefoon starten in download mode (volume down - camera - aan knop)
- Telefoon verbinden met PC
- Vervolgens krijg ik 1 van deze apparaten in het apparaatbeheer: "Unknown Device", of "G" (G is geen drive letter)
- Wanneer er alleen G staat dan kan ik de driver installeren en vind hij een "Samsung usb composite device", deze verdwijnt vervolgens weer uit apparaatbeheer en ik kan er verder niks mee.
- Wanneer er Unknown Device staat kan ik helemaal geen driver installeren, hij geeft dan aan dat er geen nieuwere driver is.

Heb dit allemaal ook getest op een andere PC met Windows XP, heb dus zo'n vermoeden dat het aan de Spica ligt. Wat ook vreemd is is dat ik de PC niet kan opstarten wanneer de Spica ingeplugd zit en op download mode staat, de computer blijft dan compleet hangen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
had ik eerst ook, ik heb de adb drivers op win7 64bit werkend gekregen via een procedure die in een oude post van mij staat.

De 'download mode' drivers heb ik op me 32bit xp laptop gekregen via drivers hier:
http://forum.samdroid.net...lash-your-phone-with-Odin

je moet bij beiden constant je apparaat beheer open hebben, en zien wat er nu weer verschijnt, en zoeken naar een driver die daar bij hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Laatst online: 11:51
Dit zal wel miljoenen keren gevraagd zijn, maar iemand die precies weet wanneer de update komt(zonder te flashen e.d.)?
Ik zie namelijk overal verschillende getallen:

-helemaal niet
-2.0/2.1 in februari
-2.1 in Q2

Iemand die het aan een leek zou kunnen uitleggen ? O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Marrtijn op 23-02-2010 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Marrtijn schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 23:40:
Dit zal wel miljoenen keren gevraagd zijn, maar iemand die precies weet wanneer de update komt(zonder te flashen e.d.)
Niemand hier weet dit. Iedereen gokt of leest het op sites waar mensen het gokken of eigenlijk ook niet weten.

Samsung komt vanzelf met de officiele update.

En wat bedoel je trouwens zonder flashen? Een OTA installatie komt waarschijnlijk niet. (althans.. ik praat andere mensen na :) ).
Samsung zal dan zelf met een flash tool moeten komen, aangezien de pc suite niet werkt met android telefoons.

[ Voor 24% gewijzigd door job op 23-02-2010 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpuntnl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 00:10

wpuntnl

tja... waarom ook niet...

De new pc suite versie 1.4.0.L2 begrijpt mijn I5700 een klein beetje. Hij maakt verbinding, ziet de telefoon en herkent hem als I5700. Daarna geeft hij aan dat alleen software updates mogelijk zijn. Als ik dan naar nieuwe software laat zoeken geeft hij aan dat een upgrade niet mogelijk is...

Ik noem het vooruitgang. Heb dit nog niet getest met de telefoon in downloadmodus... wegens geen tijd.

Maar goed... dit is al meer actie dan de 1.3 npc versie op de bijgeleverde cd gaf...

Survival of the W-est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmensto
  • Laatst online: 11-03-2022
Meerdere mensen JB4 er al opgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
TS is toegevoegd zie ik :)

Bij deze beloof ik hem zo goed mogelijk in orde te houden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Hoe kom je eigenlijk aan de New Pc Suite versie 1.4? Heb nog wat geprobeerd op de website maar kan nergens een downloadlink vinden.

EDIT:
Bedankt wpuntnl!

[ Voor 9% gewijzigd door Daantje20 op 24-02-2010 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpuntnl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 00:10

wpuntnl

tja... waarom ook niet...

Daantje20 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 14:34:
Hoe kom je eigenlijk aan de New Pc Suite versie 1.4? Heb nog wat geprobeerd op de website maar kan nergens een downloadlink vinden.
Via de supportpagina van de Omnia II (daar is een software update voor beschikbaar).

Survival of the W-est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-09 08:51
Waarschijnlijk is dit heel stom..
Probeer de telefoon in de download mode te krijgen, maar hij start telkens op de "normale" manier op.

Ik druk eerst de Volume down in, dan de camera knop, dan de Power (gesprek ophangen) knop..
Wat doe ik verkeerd... of ís dat de download mode.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:41
Lampie schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:49:
Waarschijnlijk is dit heel stom..
Probeer de telefoon in de download mode te krijgen, maar hij start telkens op de "normale" manier op.

Ik druk eerst de Volume down in, dan de camera knop, dan de Power (gesprek ophangen) knop..
Wat doe ik verkeerd... of ís dat de download mode.. O-)
Je moet ze alledrie tegelijk vasthouden, net zo lang tot je een voornamelijk zwart scherm ziet met een blauwe diskette en de tekst 'downloading'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Nou na uren geprutst te hebben heb ik eindelijk 2.1 erop kunnen zetten.
Vanmiddag echter al weer terug gegaan naar cupcake 1.5 (XXJB4).
Vond dat het homescreen en het menu met alle apps erg traag was, in 1.5 gaat dit mooi vloeiend.
Hoop dat de 2.1 final deze problemen niet heeft, verder zag het er allemaal wel leuk uit en vooral de browser werkte een stuk prettiger. De browser opende namelijk een webpagina fullscreen en door ergens dubbel te tikken zoomde hij in. Verder zijn de instellingen wat uitgebreider en werkte youtube véél beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
Dat belooft al veel goeds!
Vanaf vrijdag kan ik hopelijk ook met mijn Spica beginnen spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
Homescreen is een kwestie van een andere pushen ipv de samsung versie, bovendien schijnt de laatste versie sneller te zijn.

• Jonniii

• El_Bandito
Beter komt deze week nog de officiele rom van Samsung uit! Zit niet te wachten op instabiel en traag :P

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ervaringen zijn natuurlijk altijd interessant, daarom toegevoegd :)
El_Bandito schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 10:53:
Beter komt deze week nog de officiele rom van Samsung uit! Zit niet te wachten op instabiel en traag :P
De testfase kan nog wel even duren. Ik zou uberhaubt eerst graag een bevestiging hebben dat Samsung 2.1 uit gaat brengen.

• Hot Pixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-12-2024

Hot Pixel

King of no pants

Heb hier nu ook 2.1 op staan. Ben verder wel tevreden, maar had nog twee vraagjes; kun je makkelijk zien of je al-dan-niet root hebt?
En ik zou graag de standaard homescreen willen installeren. Mocht iemand zich genegen voelen om daar iets over te schrijven; gerne :)
Verder loopt alles vloeiend. Sommige dingetjes zijn wel ff wennen, en die voice search werkt voor geen meter, maar tjsa...

edit:
De tip onder is ook prima, maar voor mij werkte het ook om naar Settings>About Phone te kijken naar 'Kernel version', daar staat root@SE... etc.

[ Voor 60% gewijzigd door Hot Pixel op 25-02-2010 15:26 ]

• Bluefall
probeer eens een app te installeren die root nodig heeft, je zal dan snel merken of het werkt of niet ;)
app2sd bijvoorbeeld

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Zou iemand die toevallig root toegang heeft op 2.1 voor mij iets willen testen? Of hciconfig -a werkt in de terminal? En of hcitool ook werkt?

Heb mijn toestel klaar liggen, moet alleen even wachten op het kabeltje (hij is op dit moment leeg) dus kan het zelf nog niet testen.

Verwijderd

Android 2.1: Voice search werkt best wel goed! Moet je natuurlijk wel engels spreken. Ik heb nog niet mobiel internet erop kunnen testen, heb net een hard reset gedaan en werkt nog niet. Heeft iemand anders de 2.1 met vodafone werkend gekregen?

• Vinze
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:29:
Android 2.1: Voice search werkt best wel goed! Moet je natuurlijk wel engels spreken. Ik heb nog niet mobiel internet erop kunnen testen, heb net een hard reset gedaan en werkt nog niet. Heeft iemand anders de 2.1 met vodafone werkend gekregen?
Wanneer je er een nieuwe ROM in flashed moet je meestal de APN instellingen even handmatig instellen.
Instellingen > Draadloze instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > Menuknop > Nieuw APN
Voor Vodafone moet je de volgende instellingen gebruiken;
APN: live.vodafone.com
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone

Verwijderd

Vinze schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:43:
[...]

Wanneer je er een nieuwe ROM in flashed moet je meestal de APN instellingen even handmatig instellen.
Instellingen > Draadloze instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > Menuknop > Nieuw APN
Voor Vodafone moet je de volgende instellingen gebruiken;
APN: live.vodafone.com
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone
Dank voor je reactie, dit heb ik al 2 keer geprobeerd. Hierbij heb ik ook het volgende getest: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32982175

Ik weet ook niet hoe ik nu moet gaan debuggen, ik weet zo niet waar het mis gaat :S.

Edit: antwoord verder maar niet hierop, ik zal zelf eerst nog es wat dingen proberen :) Anders gaat het ook offtopic.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2010 15:49 ]

• harmensto
Heb gisteren de ROM I5700EXXJB4 (JB7) (2.1) erop gezet. Ging vrij gemakkelijk, had het met 10 minuten voor elkaar.

Even snel wat plus en min puntjes:

+ Contacten sync werkt stukken beter. Profiel foto's van je contacten vanuit google worden netjes in het contacten lijst gezet.
+ Lockscreen
+ Camera functionaliteiten. Meer opties en kwaliteit van de foto's zijn beter.
+ Bluetooth!
+ Lekker snel nog
- Wanneer je een item in het menu op 1 van je home screens zet verdwijnd deze uit het menu, wanneer je het daarna verwijderd van je homescreen ben je het item kwijt. Na herstart verschijnt deze weer in het menu. Dus items op je homescreen zetten moet met 'lange touch' > sneltoetsen > extra's.
- Live wallpapers werken niet

• Hot Pixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-12-2024

Hot Pixel

King of no pants

Ik heb me toch een problemen met de adb-drivers in winxp 32... ik heb werkelijk alles al geprobeerd, en wordt er om eerlijk te zijn een beetje simpel van.
De drivers kunnen niet geïnstalleerd worden; bijzonder vervelend, als je het mij vraagt. Heeft iemand het werkend op Windows XP? Las eerder van wel, maar heb geen how-to gezien. Hij kan bij mij de drivers niet vinden, dus de wizard hardware gevonden kan ik niet zo doorlopen als de tutorials zeggen dat ik kan. Er vervelend allemaal.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:29

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Mijn abbo loopt over een tijdje af en ik misschien een Spica nemen. Ik vraag me echter even twee dingen af:
  • is een internetabo echt nodig? Hoeveeel data verbruiken jullie gemiddeld per maand? Aangezien ik toch vaak wifi kan gebruiken.
  • hoe verhoud deze telefoon zich t.o.v de b.v. de nieuwere HTC legend?
    De HTC heeft meer ram maar volgens mij is de CPU van de Spica sneller?
Je zit er toch weer twee jaar aanvast en de android markt gaat natuurlijk snel :)
Dus misschien wordt het geheugen wel een probleem in de toekomst?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
-Over internet is mbt Android al vaak gesproken. Veel apps gebruiken internet, al dan niet onopgemerkt. Dus ja, waarschijnlijk heb je een internetabo nodig. Zoek ook even op het forum voor dit onderwerp.

-Is nog moeilijk om te zeggen. Hou de reviews van de Legend in de gaten, zou ik zeggen. Tzt zal er wel een vergelijking gemaakt kunnen worden, maar vooralsnog zijn er zeer weinig mensen die een Legend in handen hebben.

• pocketpete
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-09 16:10
Hot Pixel schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:17:
Ik heb me toch een problemen met de adb-drivers in winxp 32... ik heb werkelijk alles al geprobeerd, en wordt er om eerlijk te zijn een beetje simpel van.
De drivers kunnen niet geïnstalleerd worden; bijzonder vervelend, als je het mij vraagt. Heeft iemand het werkend op Windows XP? Las eerder van wel, maar heb geen how-to gezien. Hij kan bij mij de drivers niet vinden, dus de wizard hardware gevonden kan ik niet zo doorlopen als de tutorials zeggen dat ik kan. Er vervelend allemaal.
Je hoeft de drivers niet te installeren, als je de suite installeert ( van de cd ) zonder later de usb drivers te installeren hoef je alleen in de taakbalk op het icoon van de suite te klikken op
"bewaking van apparaat verbinding sluiten " .
Je zou nu verbinding moeten krijgen met Odin >:)

• The_Double
Voor iedereen die een vraag heeft over 2.1, lees de FAQ in de startpost. Er is hier nog geen enkele vraag geweest die daar niet in staat.

@harmenstro
Die -punten zijn te verhelpen met een standaard homescreen, in de faq staat hoe je die er op zet.

@stouten
Wat zou hcitool moeten doen? Ik wil het wel testen als het niks veranderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmensto
@Vinze

Deze rom is een stuk sneller dan deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat zijn jouw ervaringen met de JB4? is alles stabiel? werkt DIVX afspelen ook nog ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Ja ik heb inmiddels de i5700EXXJB4 ROM er weer op staan, en vervolgens deze PDA erin geflashed:
http://translate.google.c...-for-i5700-on-Android-2-1

Hij doet het nu een stuk beter, lekker snel en alle voordelen van 2.1!
En die live wallpapers zijn gaaf! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinze schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 10:56:
[...]

Ja ik heb inmiddels de i5700EXXJB4 ROM er weer op staan, en vervolgens deze PDA erin geflashed:
http://translate.google.c...-for-i5700-on-Android-2-1

Hij doet het nu een stuk beter, lekker snel en alle voordelen van 2.1!
En die live wallpapers zijn gaaf! :o
cool: dus eerst alles volgens het boekje flashen met het JB4 pakket, daarna alleen de PDA updaten met de lightweight mod?

en: heb jij debug only/pda format aangevinkt in Odin ? dat is mij niet helemaal duidelijk of het moet...het lijkt van wel, omdat anders er 0.00mb vrij na opstarten. of had je daar geen last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 11:17:
[...]

cool: dus eerst alles volgens het boekje flashen met het JB4 pakket, daarna alleen de PDA updaten met de lightweight mod?

en: heb jij debug only/pda format aangevinkt in Odin ? dat is mij niet helemaal duidelijk of het moet...het lijkt van wel, omdat anders er 0.00mb vrij na opstarten. of had je daar geen last van ?
Ja klopt, niks moeilijks aan dus :)

Ik heb niks aan de instellingen van Odin (v4.03) veranderd, het volgende staat bij mij aangevinkt:
- Reboot
- Protect OPS
- Reset Time (300 sec)

[ Voor 3% gewijzigd door Vinze op 26-02-2010 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinze schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 11:25:
[...]

Ik heb niks aan de instellingen van Odin (v4.03) veranderd, het volgende staat bij mij aangevinkt:
- Reboot
- Protect OPS
- Reset Time (300 sec)
ok cool. ik zit vast bij het "setup connection" in Odin. hij detect em wel, geel vlak ed.

er zijn meer mensen met dit probleem. drivers en alles wel goed geinstalleerd trouwens.

edit: een paar vragen:
- welke drivers gebruik jij ?
- hoe staan jouw modem en composite usb device in je lijst, onder welke naam: samsung ANDROID modem en samsung ANDROID usb composite of zonder Android in de naam ?
- welke windows gebruik je ?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2010 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmensto
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 11:28:
[...]

ok cool. ik zit vast bij het "setup connection" in Odin. hij detect em wel, geel vlak ed.
New PC Studio verwijderen. Drivers laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harmensto schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 12:32:
[...]

New PC Studio verwijderen. Drivers laten staan.
ok cool zelfde truuk die hierboven genoemd wordt dus.

kheb de cd niet hier, heb nu Samsung PC Studio 3.1.3 HB2 -> is dat correct ?

edit: kheb em via de UK support site gevonden NPS dus :)

http://www.samsungmobile....uals/softwareNpsUpdate.do

sorry moet nog veel leren....

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2010 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nouw het is gelukt!

het had niks met de drivers te maken....ik heb de CSC uit het JB4 pakket niet meegflashed en hup het was in 2 minuten klaar :)

is die CSC nodig voor iets ?

kga nu proberen die leightweight mod erop te zetten.

edit: leightweightmod staat erop. lijkt idd allemaal iets sneller. meer geheugen over voor apps. moet je gewoon zelf via de market installeren wat je wilt hebben. (ipv opgescheept zitten met 20 apps bij het begin).

nu eens uitzoeken hoe ik met exchange kan koppelen. dit zou moeten kunnen met 2.1 toch ?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2010 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmensto
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 13:12:
nu eens uitzoeken hoe ik met exchange kan koppelen. dit zou moeten kunnen met 2.1 toch ?
Werkt zo goed als het zelfde als met een Windows Mobile telefoon. Maak zelf ook gebruik van Exchange e-mail met 2.1 nu. Werkt perfect en snel (push).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Ik wacht lekker op de officiele rom van Samsung zelf. Vertrouw die Russen niet zo. Voor hetzelfde geld zit er een ingebouwde rootkit in, waardoor ze van alles kunnen "afkijken" wat jij allemaal doet op je telefoontje ;)

[ Voor 89% gewijzigd door El_Bandito op 26-02-2010 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
Mijn spica is toegekomen.
Zit net even te spelen: wat voor zalig iets is dat toch! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G1itch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:37
Ook ik blijf nu hangen op 'setup connection' in Odin.

Ik draai vista 64, die installeerde automatisch drivers toen ik m'n spica in download-mode aan de USB hing. In apparaatbeheer staan keurig een modem en een composite device. Dit is vóór ik New PC Studio installeerde, die zat dus niet in de weg. Inmiddels heb ik die ook geïnstalleerd en in de systray uitgeschakeld, zelfde resultaat.

Ik heb in Odin spica.ops, de JB4 (7) bestanden en geen CSC geselecteerd.

Iemand nog goeie ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer Odin uit te voeren als Administrator. Voordat ik dat deed, bleef Odin bij mij hangen bij setup connection.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G1itch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:37
Thanks PvdV1, dat hielp.

Toolman2k5, op de pagina van lightweightmod staat ook een zipje met de verwijderde .apk's, mocht er een niet op de market te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G1itch schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 18:54:
Thanks PvdV1, dat hielp.

Toolman2k5, op de pagina van lightweightmod staat ook een zipje met de verwijderde .apk's, mocht er een niet op de market te vinden zijn.
ja ik zag het! alleen dan moet ik weer met de SDK aan de gang...een pda flashen is zo lekker makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Werkt multitouch nu ook op 2.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo na een dagje zweten,flashen en spelen mijn eerste bevindingen:

hardware
  • ziet er niet supersexy uit, maar gewoon goed. hero is mooier
  • geluid door earphone is net iets zacht naar mijn smaak (zachter als mijn e71)
  • geluid door speakerphone is super! luid en duidelijk. veel beter dan hero en e71
  • kwaliteit van hero en e71 is iets beter, stemmen zijn helderder
  • precisie/gevoeligheid scherm is toch niet echt 2010 imho, de hero is veel beter, bijna iphone snel en responsief, wellicht door de htc drivers ? bij de spica kan ik niet snel ergens door heen flippen, vaak gebeurt er niks en/of start hij het laatste item waar ik mn vinger op had staan. niet echt handig. ik moet mn vinger langer op het scherm drukken voordat hij registreert en dan pas scrollen. tis misschien kwestie van wennen, maar dit is echt een enorm verschil met hero en andere touch phones.
  • "in" het scherm lopen een soort banen met streepjes. snap niet waarom, het valt vooral op als het scherm uit staat of tegen het zwart aan zit. verticale banen, hebben jullie dat ook? stoort niet echt tijdens gebruik,maar viel wel meteen op uit de doos
  • batterij lijkt het lang uit houden, ondanks al mijn spielerij
  • op 1.5 -> GPS fix elke keer in 5sec, in 2.1: 1e keer 30sec, daarna niet meer gelukt :(
software
  • 1.5-> te kort geprobeerd
  • 1.5 youtube -> zuigt hard, schokkend en superslechte postzegel kwaliteit met superveel macroblocking (2.1 niet getest, schijnt beter te zijn)
  • 2.1 -> niet merkbaar sneller ook niet met MOD. ook touch bediening niet beter, nog steeds niet soepel, en lijsten blijven (indien je wel scrollt) stotteren, ze rollen niet van boven naar beneden a la hero/iphone. -> custom drivers? (dit zelfde geldt ook voor 1.5 trouwens, geen verschil)
  • 2.1 -> veel meer opties en instellingen, waaronder exchange support (moet ik nog testen)
  • 2.1: divx/xvid stottert her en der wel, terwijl ik echt geen 1080P 60mbit files probeer :) maar toch leuke extra. (1.5 niet geprobeerd)
kortom: een leuke instap android, met veel leuke features, goed geluid, maar een merkmaar minder touchpanel dan andere phones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee helaas. nog steeds een mooie + en - in je browser dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
@toolman
Heb je de screenprotector wel verwijderd? Het heeft bij mij een aantal dagen geduurt voordat ik merkte dat die er op zat. Geluidskwaliteit vind ik zelf niet om aan te horen, maar mijn oude nokia 5800 schijnt daar dan ook bijzonder goed in te zijn geweest. Youtube werkt stukken beter in 2.1. En stotterende lijsten heb ik geen problemen mee? Wellicht heb je het getest in de market? hier is het vrij traag door het downloaden van alle icon's.
Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.