Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmensto
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-03-2022
Mede-auteur:
  • Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 20:08

Bluefall

Samsung Galaxy Spica

Afbeeldingslocatie: http://i.androidplanet.nl/wp-content/uploads/2009/11/samsung-galaxy-spica.jpg
Specificaties
Besturingssysteem
Android 1.5 update naar 2.1 staat gepland voor eind februari/begin maart
Hardware
Processorsnelheid800Mhz
Werkgeheugen146MB
Opslaggeheugen1GB (Micro SD-kaartje)
Schermresolutie480x320
Schermdiagonaal3,2"
SchermtypeLCD
TouchscreentechniekCapacitief
MultitouchNee
Camera3,2MP
Bluetooth2.0
Stand-by-tijd650 u
Gesprekstijd12u
Andere bijzonderheden3,5mm audio-jack
micro-usb
Standaard ondersteuning voor DivX en Xvid films (conversie is dus niet noodzakelijk)
Foto's
vooraanzichtachteraanzicht

schuinzijaanzicht
Filmpjes
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=cqg38j8jOio]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=L6EPwT3TtsU]
Reviews
Phonearena
Planet Android
Problemen?
Verkeerd invoeren van de lock pattern
Wanneer je enkele malen het lock pattern verkeerd hebt ingevoerd wordt je gevraagd je google-account en wachtwoord in te voeren. Het is echter mogelijk dat je wachtwoord niet aanvaard wordt, dan moet je gewoon "null" invoeren.
Een backup maken van je OS
om een backup te maken:

quote:
/data/fdump -t /dev/bml5 /sdcard/factoryfs.rfs

pack het bestand in een .tar, en je hebt een bestand om terug te flashen met Odin.
Terug overstappen naar 1.5
Heb je je telefoon geflashed naar een andere ROM, maar wil je toch maar weer 1.5?
Dan vind je hier de laatste versie terug. (JB3)
Links

Nieuws
Beelden Android 2.1 voor Samsung Galaxy Spica gelekt.
Android 2.1-rom voor Samsung Galaxy Spica duikt op.

Deze topicstart is nog niet volledig compleet, heb je extra informatie om erin te plaatsen, laat het dan gerust weten.

[ Voor 106% gewijzigd door Bluefall op 16-03-2010 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmensto
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze telefoon? De Samsung Galaxy Spica I5700 wordt 'het kleine broertje' van de Samsung Galaxy I7500 genoemd, maar heeft een snellere processor. Waarom wordt het 'het kleine broertje' genoemd als het een snellere processor in zich heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
Ik betwijfel of deze al verkrijgbaar is in de benelux (hij is wel al terug te vinden op enkele websites, maar met redelijk lange levertermijnen van +-10 dagen)

nog een nuttige link voor de openingspost: http://tweakers.net/nieuw...tel-galaxy-spica-aan.html

Ik heb zelf ook wel interesse in dit dingetje. Ik zoek al even naar een deftige androidfoon, die (voor mij toch) nog redelijk betaalbaar is.

EDIT: ik zie net dat hij bij pdashop direct leverbaar is.
Op zoek naar reviews nu :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door Bluefall op 18-11-2009 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 11:28
Hier staat een mooie review van dit toestel!

Afbeeldingslocatie: http://omploader.org/tMnN1ZA Afbeeldingslocatie: http://omploader.org/tMnN1Zg Afbeeldingslocatie: http://omploader.org/tMnN1ZQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmensto
Stijn_D schreef op woensdag 18 november 2009 @ 19:29:
EDIT: ik zie net dat hij bij pdashop direct leverbaar is.
Op zoek naar reviews nu :Y)
Bij Hi kan je de Spica ook al bestellen i.c.m. een abonnement.

Toch vraag ik me af waarom er zo weinig over gesproken wordt. Van de weinige reviews op Youtube heb ik toch het idee dat deze telefoon voor zijn prijs een prima telefoon is en op snelheid de HTC Hero kan overtreffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
De vraag blijft of er een update komt naar Android 2.0, want ook hier vind is er blijkbaar niet veel over te vinden (zoals bij veel Android phones).
Nette review van phonearena, ik had net hun youtube-review gezien (staat ookaan het einde van het tekst- en beeldverslag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmensto
Of er officieel een update naar 2.0 komt is inderdaad nog onbekend. Net zoals met de Samsung Galaxy: sommige berichten melden dat het wel komt (er staat zelfs ergens een e-mail van Samsung die melden dat er een update voor de Galaxy naar 2.0 komt, dacht op androidplanet) en sommige berichten melden dat er geen update komt. Wanneer er een 2.0 update komt voor de Galaxy ga ik er vanuit dat deze ook voor de Spica komt.

Maar gelukkig is Android opensource... :)

[ Voor 11% gewijzigd door harmensto op 18-11-2009 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:33
Bij ons ligt het toestel ook al in de winkel: ik vind hem fijner aanvoelen dan de Galaxy. Bovendien is het toestel wat mij betreft wat vlotter in gebruik, zeker een welkome verandering dus! Camera is wel wat minder, maar dit is voor mij niet belangrijk. Verder zit er, t.o.v. de Galaxy, minder geheugen op het toestel (1GB t.o.v. 8GB). Maar er kan nog een MicroSD kaart in!

Het toestel komt op mij over als redelijk degelijk en is gewoon flink bang for buck, qua bouwkwaliteit e.d. beter dan de Tattoo in ieder geval!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
harmensto schreef op woensdag 18 november 2009 @ 19:13:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze telefoon? De Samsung Galaxy Spica I5700 wordt 'het kleine broertje' van de Samsung Galaxy I7500 genoemd, maar heeft een snellere processor. Waarom wordt het 'het kleine broertje' genoemd als het een snellere processor in zich heeft?
Slechts 128MB RAM en afaik minder intern geheugen. Vooral de hoeveelheid RAM is bijzonder jammer. 128MB lijkt me echt te weinig. De 192MB van de Galaxy is eigenlijk al niet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmensto
Sp!tF!re schreef op woensdag 18 november 2009 @ 20:07:
Bij ons ligt het toestel ook al in de winkel: ik vind hem fijner aanvoelen dan de Galaxy. Bovendien is het toestel wat mij betreft wat vlotter in gebruik, zeker een welkome verandering dus! Camera is wel wat minder, maar dit is voor mij niet belangrijk. Verder zit er, t.o.v. de Galaxy, minder geheugen op het toestel (1GB t.o.v. 8GB). Maar er kan nog een MicroSD kaart in!

Het toestel komt op mij over als redelijk degelijk en is gewoon flink bang for buck, qua bouwkwaliteit e.d. beter dan de Tattoo in ieder geval!
Spica vs Galaxy - Welke zou je kiezen voor persoonlijk gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:12
Bedankt voor de review Vinze. Ik heb hem net gelezen en het klink allemaal wel goed. Grootste nadeel vind ik toch wel het gebrek aan multitouch. Ik ga nu geen nieuwe mobiel meer kopen als die dat niet heeft. Je ziet het natuurlijk wel in de prijs, want circa 280 euro is niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Ik heb zelf een Hero, dus ja :+ Ik vond de Galaxy wat goedkoper ogen en dit vind ik bij de Spica verbeterd.
Verder is het gewoon een deels verbeterde maar aan de andere kant goedkopere Galaxy. Verder reageert de Spica een stuk sneller, ondanks het mindere RAM. Ik kan het toestel echter niet dagelijks gebruiken om te bepalen of dit een probleem is; daarentegen heeft mijn vriendin een G1 en die heeft ook nergens last van het RAM geheugen wat ook maar 128 MB is. Ding is natuurlijk wel wat langzamer maar de processor is ook een stuk langzamer! Volgens mij vangt Android het geheugentekort prima op.

Ik zou persoonlijk voor de Spica gaan, maar dat komt ook doordat de Spica niet wit is (ik vind de Galaxy echt lelijk wit..!) en bovendien een veel socialer prijskaartje heeft ;)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
Het beperktere geheugen komt natuurlijk ook doordat de Spica goedkoper is, en daardoor minder gericht is op mensen die hem zullen gebruiken als een soort netbook.
Ik herinner me de tijd zelfs nog dat 128MB véél was in een gewone pc , en die deden alles, zoniet meer dat wat de average gebruiker van een foon verwach :+ (en neen, echt oud kan je me niet noemen.)

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
Sp!tF!re schreef op woensdag 18 november 2009 @ 21:03:
Ik zou persoonlijk voor de Spica gaan, maar dat komt ook doordat de Spica niet wit is (ik vind de Galaxy echt lelijk wit..!) en bovendien een veel socialer prijskaartje heeft ;)
De Galaxy is er ook in zwart.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

• harmensto
Jozz schreef op donderdag 19 november 2009 @ 09:11:
[...]

De Galaxy is er ook in zwart.
Dat klopt maar de standaard Galaxy model in NL is wit. De standaard Spica zwart.

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:26
Sp!tF!re schreef op woensdag 18 november 2009 @ 20:07:

Sp!tF!re welke winkel is dit? hij was bij coolblue even op voorraad, maar inmiddels niet meer. Ik zou hem graag van het weekeind ergens in handen hebben :)

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Verwijderd

Ik vind dit toestel heel redelijk geprijsd, maar zit er eigenlijk wel een GPS-chip in?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2009 20:38 ]

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 19:25

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 20:37:
Ik vind dit toestel heel redelijk geprijsd, maar zit er eigenlijk wel een GPS-chip in?
Volgens de meeste sites zit er gewoon een (a-) gps in

https://powershellisfun.com

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:53
Ik vind de prijs wel mee vallen tot op heden een van de goedkopere Andriod toestellen dacht ik te zien.

• Bluefall
M@rijn schreef op donderdag 19 november 2009 @ 21:31:
Ik vind de prijs wel mee vallen tot op heden een van de goedkopere Andriod toestellen dacht ik te zien.
van prijs is hij +- vergelijkbaar met de HTC Tattoo, maar ik vind deze er persoonlijk veel beter en degelijker uitzien!
Nu nog even een winkel zoeken, hier in Belgie, waar een hands-on mogelijk is, en dan denk ik dat ik mijn toekomstige telefoon gevonden heb.... :9

• -Jaap-io
Stijn_D schreef op donderdag 19 november 2009 @ 21:43:
[...]

van prijs is hij +- vergelijkbaar met de HTC Tattoo, maar ik vind deze er persoonlijk veel beter en degelijker uitzien!
Nu nog even een winkel zoeken, hier in Belgie, waar een hands-on mogelijk is, en dan denk ik dat ik mijn toekomstige telefoon gevonden heb.... :9
grootste nadeel van de tatto is de niet standaard resolutie. Diverse applicaties zijn op 320x480 gemaakt en werken waarschijnlijk niet goed op een kleiner scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzy3366
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-08 22:00
Er is nog niet heel veel info over het toestel te vinden maar, wat ik er over las was allemaal erg ok! Er zou een 800mhz processor in zitten met 128mb Ram en 1gb aan opslag. Plus een slot om nog een 32gb micro SDHC in te stoppen. Het scherm zou het zelfde AMOLED hebben als de Galaxy en ook zou Android 1.6 er op draaien. Klonk allemaal erg goed dus ik heb dit toestel besteld bij bol.com en inmiddels ontvangen.
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/mjr2pe.jpg
Maar helaas, toe ik de doos open deed viel me als eerste op dat er een 1gb MicroSD kaartje bij zat. Die 1gb aan opslag was dus niet intern maar extern. Het geheugen in de Samsung Spica waar de apps op geinstalleerd worden is veel minder.
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2gtal8n.jpg

Tevens draait het toestel op Android 1.5. En niet 1.6 zoals ze bij de reviews vertelden.
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/e8u1s4.jpg

Het scherm ziet er goed uit, maar zwart was niet helemaal zwart. Iets wat ik wel verwacht had bij AMOLED. Toen zag ik de doos:
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/10rmzkn.jpg
Geen AMOLED, maar een 3,2" 65K TFT LCD!

Een enorme teleurstelling zoals je wel kan begrijpen. Ongeveer 183MB voor al je apps, cache etc is echt heel weinig. (Bij de foto had ik al wat apps geïnstalleerd)
Voor de rest werkt het toestel prima. Het is erg degelijk gebouwd en voelt stevig aan. Ook de scherm gevoeligheid is prima (zelfs met het bescherm folie nog op het toestel) De meeste applicaties starten snel op en draaien prima. Sommige games echter, geven wel haperingen. (Jewels) En ook Google Sky Map hapert enorm. Nu heb ik verder geen ervaring met andere Android toestellen, dus het kan zijn dat het aan mijn werken ligt.

Ik weet iig niet of ik dit toestel wel ga houden...

[ Voor 4% gewijzigd door Fuzzy3366 op 20-11-2009 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Fuzzy3366 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 20:48:
Er is nog niet heel veel info over het toestel te vinden maar, wat ik er over las was allemaal erg ok! Er zou een 800mhz processor in zitten met 128mb Ram en 1gb aan opslag. Plus een slot om nog een 32gb micro SDHC in te stoppen. Het scherm zou het zelfde AMOLED hebben als de Galaxy en ook zou Android 1.6 er op draaien. Klonk allemaal erg goed dus ik heb dit toestel besteld bij bol.com en inmiddels ontvangen.
[afbeelding]
Maar helaas, toe ik de doos open deed viel me als eerste op dat er een 1gb MicroSD kaartje bij zat. Die 1gb aan opslag was dus niet intern maar extern. Het geheugen in de Samsung Spica waar de apps op geinstalleerd worden is veel minder.
[afbeelding]

Tevens draait het toestel op Android 1.5. En niet 1.6 zoals ze bij de reviews vertelden.
[afbeelding]

Het scherm ziet er goed uit, maar zwart was niet helemaal zwart. Iets wat ik wel verwacht had bij AMOLED. Toen zag ik de doos:
[afbeelding]
Geen AMOLED, maar een 3,2" 65K TFT LCD!

Een enorme teleurstelling zoals je wel kan begrijpen. Ongeveer 183MB voor al je apps, cache etc is echt heel weinig. (Bij de foto had ik al wat apps geïnstalleerd)
Voor de rest werkt het toestel prima. Het is erg degelijk gebouwd en voelt stevig aan. Ook de scherm gevoeligheid is prima (zelfs met het bescherm folie nog op het toestel) De meeste applicaties starten snel op en draaien prima. Sommige games echter, geven wel haperingen. (Jewels) En ook Google Sky Map hapert enorm. Nu heb ik verder geen ervaring met andere Android toestellen, dus het kan zijn dat het aan mijn werken ligt.

Ik weet iig niet of ik dit toestel wel ga houden...
Bedankt voor de info!
Maar weet je zeker dat het geen AMOLED is? De kleuren van het scherm zijn (op de foto's) mooi helder en ook heeft hij een goede inkijk hoek. Dat schijnt een kenmerk van AMOLED te zijn. Ook wordt bij elke hands-on review gezegd dat het een AMOLED is, dus wellicht is het gewoon een foutje op de doos.

Daarnaast het probleem met die 183mb ruimte voor de apps; Het schijnt dat in de 2.0 versie van Android programma's ook op de SD card geinstalleerd kunnen worden, dus opzich hoeft dit geen probleem te zijn. Mocht Samsung Android 2.0 niet uitbrengen voor de Spica, dan wordt ie vast wel geport door de community. (XDA bijv.)

En zou je mss willlen checken of het inderdaad een captive touchscreen is? Reageert hij alleen op je vinger of ook op andere voorwerpen? (plastic pen of iets degelijks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
Ik heb net een mailtje gestuurd naar de mensen van PDAshop, om wat meer info te krijgen over het scherm.
Zodra ik een antwoord heb, post ik het hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crossive
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-08 11:33
Een aantal dagen geleden heb ik ook mijn Galaxy Spica besteld bij de mensen van de PDAshop. Op hun website staat wel dat het AMOLED tech bevat maar het doosje zegt dat het een TFT scherm is. Hou wel in rekening dat AMOLED tech gewoon TFT is met LED belichting! Wikipedia: Amoled. Wat ik wel vreemd vind is dat er wel staat dat het een LCD scherm is, terwijl de helderheid en de inkijk hoek fantastisch zijn, bijna niet te vergelijken met LCD. Misschien een typfoutje waar niemand echt op gelet heeft?

Het scherm is inderdaad een capacitief scherm, je kan er alleen maar met je vingers op werken en objecten zoals pennen of andere dingen die mensen gebruiken voor het besturen van touchscreens werken niet op het toestel.

Wat ik ook vreemd vind is dat Samsung nog steeds geen informatie/updates/firmware op zijn website heeft staan voor de Spica, dat maakt mij nou niet echt blij.

Voor de rest is het toestel geweldig! Ik heb nog geen grote spellen geprobeerd, maar alles wat ik heb gedaan (Van tools tot minigames) heeft zonder problemen gedraaid. :*)

[ Voor 15% gewijzigd door Crossive op 21-11-2009 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy669
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 11:29
En een groot voordeel is dat hij los maar 250-300 euro kost, wat op zich best goedkoop is voor een android toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakPino
  • Laatst online: 07:58
Weet iemand of de witte/zilvere versie ook naar Nederland komt?

[ Voor 57% gewijzigd door TweakPino op 21-11-2009 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald1711
  • Laatst online: 13-03 19:15
Mijn ervaringen zijn op dit moment alleen maar positief.

Ik heb het toestel nu 3 dagen en vind het echt een super toestel. Hievoor heb ik een HTC en een iphone 2G gehad.

Bij de aankoop heb ik gekozen voor de Spica en niet de Galaxy vanwege de 800mhz processor.Hierdoor is ie lekker snel in het menu en met het opstarten van de programma's.

Goede integratie van mijn gmail account, email, contacten, en agenda..

Ik heb al diverse applicaties ginstalleerd en het beperkte interne geheugen is nog geen probleem, waarschijnlijk kan je straks in de 2.0 versie toch programma's installeren op de MicroSD kaart.

Ik heb een DIVX film op de MicroSD gezet en speelt deze soepel af. Geluid via de standaard speaker is redelijk. Beeldkwaliteit is goed en helder.

De youtube functie wekte bij mij niet 100%, geluid was slecht en haperde.

MP3 afspelen werkte prima, ook via de A2DP Bleutooth stereo. Podcast spelen ook goed af.

Batterij gaat langer mee dan verwacht, heb hem nu 3 dagen en accu is nog 70% vol. Heb er mee gebeld 15min, 150mb gedownload via Wifi en HSDPA, Gmail auto sync staat op de achtergrond aan.

Geluids kwaliteit van de gesprekken zijn helder, ook via mijn Parrot CK3000 Carkit.

Dus tot nu toe ben ik zeer tevreden,
Ik heb het toestel gekocht bij de KPN voor 269 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzy3366
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-08 22:00
Vinze schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 21:40:
[...]

Daarnaast het probleem met die 183mb ruimte voor de apps; Het schijnt dat in de 2.0 versie van Android programma's ook op de SD card geinstalleerd kunnen worden, dus opzich hoeft dit geen probleem te zijn. Mocht Samsung Android 2.0 niet uitbrengen voor de Spica, dan wordt ie vast wel geport door de community. (XDA bijv.)
Na nog wat verder spelen met het toestel heb ik toch ook besloten hem te houden. Zou mezelf voor me kop slaan als begin volgend jaar Eclair al voor het toestel beschikbaar word. :P

Vooral het kopiëren van Xvid films naar de Android is een genot. Zonder te renderen word het gewoon vloeiend afgespeeld! En ook bij mij was het koppelen met de auto radio geen probleem. Appmanager geeft trouwens aan dat er 196MB beschikbaar geheugen is voor de apps.

Wat nog wel een puntje is: Het ontgrendelen van het toestel gaat door het lang indrukken van de ontgrendel knop. Die knop steekt echter uit dus in je broekzak ontgrendeld de telefoon ook. Is dit te wijzigen? Zoals de Magic bijv. dat je 2 knoppen in moet drukken?

[ Voor 6% gewijzigd door Fuzzy3366 op 21-11-2009 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Je kan er natuurlijk zo'n beveiliging op zetten dat je een patroon moet tekenen voordat het toestel unlocked wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crossive
Het nadeel van een patroon inplaats van 2 knoppen is dat hij toch het scherm activeert en daarbij dus energie verbruikt. Ik zou ook graag 2 knoppen voor unlock willen hebben, het is echt jammer dat die knopjes zo erg uitsteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
Het opladen gebeurt ook via de usb-poort neem ik aan?
Is het een micro- of een mini-usb aansluiting die erop zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crossive
Het is geen micro en geen mini USB, het is Samsung's eigen interface,
http://www.pdashop.nl/ima...sung-usb-cable-b220bb.jpg
of ook wel:
http://lh4.ggpht.com/_OA8..._crappy_usb_connector.jpg

Erg waardeloos, ik moet nog een stekkertje kopen omdat ik thuis alle kabels in kabelgoten heb liggen, en die wil ik niet de hele tijd er uit trekken en meenemen om het daarna weer terug te stoppen. Slechte beslissing om het zo te doen SAMSUNG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
Da's wel erg jammer, ja. Ik had toch gehoopt dat de gsm-makers zich nu al aan de europese richtlijnen zouden houden....

Net een antwoord teruggekregen van PDAshop.be trouwens:
Geachte heer ***,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

De specificaties vermeld op onze site zijn deze van Samsung zelf.
Het toestel zal wel degelijk over een AMOLED-scherm beschikken.

Het kan zijn dat u ondanks mijn uitleg toch nog vragen heeft. In dat geval kunt u altijd contact opnemen met mij of één van mijn collega's via telefoonnummer *knip*. U kunt ons natuurlijk ook weer via dit e-mailadres benaderen.

Met vriendelijke groet,

Raphael Willemsens
PDAshop.be
Het zal dus vermoedelijk een misprint zijn op de doos zelf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crossive
Inderdaad, Samsung is niet echt bezig met het promoten van dit telefoontje, helemaal niks op hun website en geen support, nu ook nog fouten op de dozen? Nouja.

Ben benieuwd hoe hij zal presteren met grafisch geweld, er zjin namelijk nog geen goede 3d games uit, en de 3d games die er nu zijn, zijn niet echt ge-optimaliseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Zou iemand die de Spica heeft een keer de benchmark NeoCore willen testen?
Ik ben wel benieuwd wat de Spica hierop zal scoren met zijn 800mhz cpu!

Ter vergelijking:
code:
1
2
3
4
T-Mobile G1     - 24.9 fps
HTC Hero        - 26.8 fps
Samsung Galaxy  - 23.4 fps
HTC Magic       - 23.5 fps

[ Voor 21% gewijzigd door Vinze op 21-11-2009 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakPino
Nog niet op de Nederlandse samsung website, maar al wel op de Ierse: Samsung I5700 spica @ samsung.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Crossive schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 16:08:
Het is geen micro en geen mini USB, het is Samsung's eigen interface,
http://www.pdashop.nl/ima...sung-usb-cable-b220bb.jpg
of ook wel:
http://lh4.ggpht.com/_OA8..._crappy_usb_connector.jpg

Erg waardeloos, ik moet nog een stekkertje kopen omdat ik thuis alle kabels in kabelgoten heb liggen, en die wil ik niet de hele tijd er uit trekken en meenemen om het daarna weer terug te stoppen. Slechte beslissing om het zo te doen SAMSUNG.
Uhm, dat is gewoon Micro USB? Zoals de Nokia 6500 Classic, BlackBerry 9000 Bold, HTC HD2, Samsung Jet en eigenlijk bijna elk nieuwe toestel... Zover ik kan zien in ieder geval is dat gewoon Micro USB. Wat je zegt klopt volgens mij dus niet.

Overigens heeft de BelCompany hem sowieso op voorraad, de andere retailers weet ik niet (TelefoonKopen.nl in ieder geval niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonniii
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-01 19:15
Lijkt mij ook een erg mooie telefoon, de prijs zakt de komende weken vast ook nog. In hoeverre zal de (karige) hoeveelheid RAM invloed hebben op de prestaties bij de volgende android builds? als ik hem koop is het wel om er een tijdje mee te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
het is mijn eerste android, dus vergelijken kan ik hem niet. Ik vind het een leuke telefoon, android heeft erg veel mogelijkheden. Wat wel een aanrader is bij deze telefoon is iets als appkiller, zodat je de applicaties echt kan sluiten, anders blijven ze draaien en geheugen eten... wat wel het grootste nadeel van de telefoon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Op de Samsung website staat dat er een S3C6410 processor in zit.
Afbeeldingslocatie: http://img34.imageshack.us/img34/4560/klembord03.jpg

Na even gegoogled te hebben schijnt deze van het type Samsung ARM 1176 te zijn.

En na nog wat verder zoeken schijnt deze ook in de iPhone (2G?) te zitten.
Oftewel, een aardig rappe CPU voor zover ik er verstand van heb.

Iemand die dit nog even zou willen testen? (liefst nog vandaag, als ie goed scoort bestel ik hem!)
Vinze schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 20:33:
Zou iemand die de Spica heeft een keer de benchmark NeoCore willen testen?
Ik ben wel benieuwd wat de Spica hierop zal scoren met zijn 800mhz cpu!

Ter vergelijking:
code:
1
2
3
4
T-Mobile G1     - 24.9 fps
HTC Hero        - 26.8 fps
Samsung Galaxy  - 23.4 fps
HTC Magic       - 23.5 fps

[ Voor 3% gewijzigd door Vinze op 22-11-2009 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Vinze schreef op zondag 22 november 2009 @ 15:41:
Op de Samsung website staat dat er een S3C6410 processor in zit.
[afbeelding]

Na even gegoogled te hebben schijnt deze van het type Samsung ARM 1176 te zijn.

En na nog wat verder zoeken schijnt deze ook in de iPhone (2G?) te zitten.
Oftewel, een aardig rappe CPU voor zover ik er verstand van heb.

Iemand die dit nog even zou willen testen? (liefst nog vandaag, als ie goed scoort bestel ik hem!)

[...]
ik heb gekeken met qr code en gezocht in de market, maar kon de applicatie niet vinden, misschien is die niet geschikt voor deze telefoon, anders had ik het al gedaan voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
-Jaap-io schreef op zondag 22 november 2009 @ 16:06:
[...]

ik heb gekeken met qr code en gezocht in de market, maar kon de applicatie niet vinden, misschien is die niet geschikt voor deze telefoon, anders had ik het al gedaan voor je :)
Ah oké! Heb nog even verder gezocht en hier staat het bestandje ook: http://it029000.massey.ac...m.qualcomm.qx.neocore.apk
Zou je die willen proberen?
Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Vinze schreef op zondag 22 november 2009 @ 16:26:
[...]

Ah oké! Heb nog even verder gezocht en hier staat het bestandje ook: http://it029000.massey.ac...m.qualcomm.qx.neocore.apk
Zou je die willen proberen?
Bvd!
helaas... renderer error
your device does not support qualcomm accelerated graphics. neocore will shut down.

dat gaat hem dus niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
-Jaap-io schreef op zondag 22 november 2009 @ 16:44:
[...]

helaas... renderer error
your device does not support qualcomm accelerated graphics. neocore will shut down.

dat gaat hem dus niet worden.
Ah oké, duidelijk!
Bedankt voor de moeite in ieder geval! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Ik zit erg te twijfelen tussen de Pulse en de Spica als nieuwe telefoon :D

Maar net als bij de Pulse bestaat er onduidelijkheid over de FM-radio. Volgens sommige sites zit die er wel op, en volgens sommige niet :D Kan iemand met de Spica hier duidelijkheid over scheppen?

De Pulse heb ik al een beetje kunnen uittesten in de Tmobile shop, maar kan ik ergens de Spica uitproberen? De trackbal op de Pulse vind ik namelijk extreem handig, ben benieuwd hoe de knoppen werken op de Spica :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
de spica heeft geen fm radio, de navigatie knop (4way) vind ik prima werken, maar heb nog nooit met een trackbal gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Weet iemand al of amdroid 1.6 of 2.0 opk.beschikbaar komen vopr de spica? Hij werkt prima onder 1.5, maar er zitten toch wel aardig wat leuke features in de nieuwe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanbaala
  • Laatst online: 28-03 07:31
http://android.hdblog.it/...confermati-e-photoreport/

Android.hdblog.it meldt dat er een update naar 2.0 aankomt volgens een officiële bron. De "oude" Galaxy zou echter geen update krijgen. Het wordt echter nog wel even wachten, omdat Motorola tot Januari nog het alleenrecht schijnt te hebben op 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Tot nu toe is de support van Samsung op de Android-telefoons allesbehalve goed. Ik zou er dus niet teveel van verwachten. Al denk ik wel dat de Spica een update zal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanbaala schreef op maandag 23 november 2009 @ 21:49:
Het wordt echter nog wel even wachten, omdat Motorola tot Januari nog het alleenrecht schijnt te hebben op 2.0
Nope, Android 2.0 is inmiddels vrij gegeven - wel later dan de Droid (en niet helemaal netjes van Google imho - maar het is een ingewikkeld verhaal).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2009 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
vanbaala schreef op maandag 23 november 2009 @ 21:49:
http://android.hdblog.it/...confermati-e-photoreport/

Android.hdblog.it meldt dat er een update naar 2.0 aankomt volgens een officiële bron. De "oude" Galaxy zou echter geen update krijgen. Het wordt echter nog wel even wachten, omdat Motorola tot Januari nog het alleenrecht schijnt te hebben op 2.0
Er staat op die site ook dat de Spica 256mb ram zou hebben, lijkt me sterk aangezien overal (specs, reviews) staat dat hij 128mb ram heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
Op de 1e foto van de spica af te gaan, lijkt hij inderdaad over 256MB te beschikken:
85MB gebruikt + 146,9MB vrij = 231.9MB (wat ruw in de buurt komt van 256MB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

En aangezien het op foto is vastgelegd maakt het weer wat zekerder. Het kan natuurlijk best zo zijn dat reviews elkaar napraten. Valt toch wel op dat de hoeveelheid RAM nu wéér onderwerp van discussie is. Dat was bij de Galaxy ook al zo.

In ieder geval hoop ik dat het 256MB is. Slechts 128MB is gewoon jammer voor een toestel met zo'n processor. Zou het ding in één klap een hoop interessanter maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
RoD schreef op maandag 23 november 2009 @ 22:17:
En aangezien het op foto is vastgelegd maakt het weer wat zekerder. Het kan natuurlijk best zo zijn dat reviews elkaar napraten. Valt toch wel op dat de hoeveelheid RAM nu wéér onderwerp van discussie is. Dat was bij de Galaxy ook al zo.

In ieder geval hoop ik dat het 256MB is. Slechts 128MB is gewoon jammer voor een toestel met zo'n processor. Zou het ding in één klap een hoop interessanter maken.
De user aan het begin van dit topic heeft ook foto's gemaakt, daar staat 186 MB vrije ruimte op.

Maakt het inderdaad een stuk interessanter, alleen jammer dat het toestel nog verkrijgbaar is bij Tmobile zelf. Zit namelijk nog steeds te twijfelen tussen de Pulse en de Spica :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
@RoD:
Ze zeggen wel het volgende op de website:
"We willen benadrukken dat het model dat wij hebben een pre-serie is"
Daarnaast zegt de Samsung website ook dat hij 128mb ram heeft. (ookal staat op de doos ook een fout, dus zou zomaar kunnen dat hun eigen info ook niet klopt)

@kepler:
Dat is niet het RAM geheugen maar het ROM geheugen, waar het OS en de apps op staan ;)

Anyway, ik heb gisteren ook een Galaxy Spica besteld bij 2call.nl en die is vandaag verzonden.
Met een beetje mazzel ontvang ik hem morgen en zal ik ff kijken of er wat programma'tjes zijn om 'binnenin' de telefoon te kijken. Soort van Everest maar dan voor Android.
Waar ik alleen wel nog mee zit is dat ik me nieuwe abonnement nog niet heb met onbeperkt internet, is het mogelijk om data verbindingen (tijdelijk) compleet uit te zetten? En kan je de Android Market benaderen via Wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Waarom zouden ze de pre-serie meer RAM geven? Dat is toch frapant? Ik kan me niet voorstellen dat ze goede reviews willen scoren en dan expres de performance verkrachten door er minder RAM in te gooien. Alhoewel ze het vast graag goedkoop doen, kan ik me niet voorstellen dat Samsung het toestel op deze wijze in de markt wil zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
Vinze schreef op maandag 23 november 2009 @ 23:18:

Met een beetje mazzel ontvang ik hem morgen en zal ik ff kijken of er wat programma'tjes zijn om 'binnenin' de telefoon te kijken. Soort van Everest maar dan voor Android.
Android Fpt System Manager, da's het progje dat ze op die foto gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crossive
Hier nog wat extra informatie over de updates voor de galaxies:

http://www.androidworld.n...-en-wacht-op-android-2-0/

Het wordt wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb 'm vandeweek al in de BelCompany (Maassluis) zien liggen!
Erg mooi apparaatje, erg groot scherm, was mooi afgewerkt en voelde zeer solide aan!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmensto
Ben erg benieuwd of je de 256MB ram kan bevestigen Vinze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Vinze schreef op maandag 23 november 2009 @ 23:18:
Waar ik alleen wel nog mee zit is dat ik me nieuwe abonnement nog niet heb met onbeperkt internet, is het mogelijk om data verbindingen (tijdelijk) compleet uit te zetten? En kan je de Android Market benaderen via Wifi?
ja market is via wifi beschikbaar.

als je de toegangsnaam van de dataverbinding van je provider weghaald maakt hij geen verbinding meer met internet, ik heb hetzelfde probleem, pas 1 december weer een data abbo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Postbode is net langs geweest en heb m'n Spica!
Meteen ff Android System Manager geïnstalleerd en ik kan bevestigen dat er geen 256mb ram in zit!
In het screenshot staat namelijk het volgende:
85mb (in het groen)
146.9mb
De groene tekst (85mb) is hoeveel geheugen er gebruikt is, die 146.9 is de totale hoeveelheid RAM!

Verder is het toestel lekker snel en alles gaat soepel.
Tot nu toe zeker geen spijt! Misschien dat ik straks nog wel ff wat info post, nu eerst weer verder spelen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Maar die 146.9 is dus al meer dan die 128MB die elders vermeld staat.

128MB, 192MB, 256MB.. wat wordt het? 8)7

Weet je zeker dat die 146.9 het totale hoeveelheid RAM voor moet stellen? Edit: dat zou trouwens betekenen dat je rond de 60MB vrij hebt. Bij mijn Galaxy met 192MB kom ik nooit boven de 40 uit, zelfs niet met een verse reboot.

[ Voor 28% gewijzigd door RoD op 24-11-2009 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putifar
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:51
Vinze schreef op maandag 23 november 2009 @ 22:01:
[...]

Er staat op die site ook dat de Spica 256mb ram zou hebben, lijkt me sterk aangezien overal (specs, reviews) staat dat hij 128mb ram heeft.
Op de getoonde foto van de Spica geeft het display de tekst "The RAM Icon display free memory per total memory!" weer. Mijn vertaling daarvan is dat het vrije geheugen (in het groen) wordt weergegeven ten opzichte van het totale geheugen (85 op 146,9MB dus). Maar dan snap ik weer niet dat dezelfde app op de Galaxy aangeeft dat er 17 MB vrij is van de totale 93,7... Ik hoop dat iemand anders het wel snapt, want ik zou toch ook wel graag willen weten hoeveel RAM er nou daadwerkelijk in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Samsung heeft er wel een handje van zeg, nu weer het zelfde verhaal als met de I7500.. Hoeveel RAM..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
-Jaap-io schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 13:20:
[...]
als je de toegangsnaam van de dataverbinding van je provider weghaald maakt hij geen verbinding meer met internet, ik heb hetzelfde probleem, pas 1 december weer een data abbo :)
Waar kan ik dat weghalen?
Zat zonet ook al per ongeluk via het t-mobile netwerk te internetten namelijk..

En nog even over dat geheugen:
Dat programma klopt niet helemaal, bij de Android instellingen staat dat ik nog 163MB vrije ruimte heb. (dit gaat over het ROM geheugen)
In dat programma zegt hij het volgende:
33MB (groen)
196MB

Als ik dus de tekst moet geloven dan zou er nog 33MB vrije ruimte zijn.
Dan lijkt het mij aannemelijker dat het getal in het groen het aantal ruimte is dat in gebruik is!

[ Voor 33% gewijzigd door Vinze op 24-11-2009 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
Het meest logische zou eigenlijk zijn dat ze het vrije geheugen in het groen zetten (kwestie van de kleurconventie te volgen) en dus zou
"The RAM Icon display free memory per total memory!"
kloppen.

Maar 146.9MB lijkt me zo'n onorthodoxe hoeveelheid.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmensto
Phone Arena reviews the Samsung Galaxy Spica. It is the little brother of Samsung Galaxy I7500. The new device has a 3.2 megapixels camera without flash and built-in memory will be 200MB instead of 8GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat is ook apart, want dat zou 1GB zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
er wordt een sd-kaartje bijgeleverd van 1GB,
Het interne geheugen (ROM) is inderdaad maar aan de lage kant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopen dat apps dan ook op een SD-kaartje geïnstalleerd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Voorlopig niet. Google zou er wel aan werken. Met bepaalde custom ROM's kan het ook, maar die zullen wel niet voor de Spica werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crossive
Ik vraag mij af waarom iedereen zich zo druk maakt om het geheugen. Ik heb zelf nog nooit tekoort gehad aan geheugen sinds ik het toestel heb gekregen. Als alles is afgesloten heb ik ruim 80MByte geheugen vrij.

Wat mij wel erg irriteert is dat er geen 3D ondersteuning blijkt te zijn. Sommige 3D games zoals Armadillo Roll en de benchmark Neocore werken niet of werken helemaal niet goed. Kan het zijn dat er geen ondersteuning is voor OpenGL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmensto
Klopt. Ik had wel ergens iets gevonden waar het mogelijk was om de telefoon toch te voorzien van OpenGL ondersteuning. Weet niet meer precies waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 16:48
Crossive schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 08:46:
Een aantal dagen geleden heb ik ook mijn Galaxy Spica besteld bij de mensen van de PDAshop. Op hun website staat wel dat het AMOLED tech bevat maar het doosje zegt dat het een TFT scherm is. Hou wel in rekening dat AMOLED tech gewoon TFT is met LED belichting! Wikipedia: Amoled. Wat ik wel vreemd vind is dat er wel staat dat het een LCD scherm is, terwijl de helderheid en de inkijk hoek fantastisch zijn, bijna niet te vergelijken met LCD. Misschien een typfoutje waar niemand echt op gelet heeft?
AMOLED is geen TFT met LED belichting. TFT's sturen wel de leds aan maar dat is een totaal andere techniek dan TFT/LCD.

Dat zwart niet helemaal zwart is, is dat altijd? Ik weet van mijn Galaxy dat veel menu's in Android simpelweg gewoon niet zwart zijn maar heel licht gekleurd waardoor dat zo lijkt. Bij het kijken van foto's/video zijn de randen dan wel 100% zwart.

De verschillen tussen de foto's op HDblog bijv. lijken wel aan te tonen dat het om een LCD gaat maar zeker is dat niet te zeggen aangezien foto's maken van schermen nooit 100% duidelijk is.

Zie het verschil tussen de galaxy en de spica:

Spica:
Afbeeldingslocatie: http://android.hdblog.it/wp-content/gallery/galaxy-lite-hdblog/galaxy-i5700-spica-ram.jpg

Galaxy:
Afbeeldingslocatie: http://android.hdblog.it/wp-content/gallery/galaxy-lite-hdblog/galaxy-i7500-ram.jpg

Het zwart is bij de galaxy goed maar bij de Spica lijkt het toch belicht wat op LCD lijkt.

[ Voor 21% gewijzigd door Team-RiNo op 25-11-2009 11:03 ]

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik zie maar weinig belichts aan het zwart van de Spica eigenlijk. Mij lijkt het scherm van de Galaxy gewoon helderder. Maar dat kan ook een brightness-instelling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonniii
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-01 19:15
Daar heeft ie ook weer meer dan 128MB RAM. Vage boel allemaal. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:32
Crossive schreef op woensdag 25 november 2009 @ 09:39:
Ik vraag mij af waarom iedereen zich zo druk maakt om het geheugen. Ik heb zelf nog nooit tekoort gehad aan geheugen sinds ik het toestel heb gekregen. Als alles is afgesloten heb ik ruim 80MByte geheugen vrij.

Wat mij wel erg irriteert is dat er geen 3D ondersteuning blijkt te zijn. Sommige 3D games zoals Armadillo Roll en de benchmark Neocore werken niet of werken helemaal niet goed. Kan het zijn dat er geen ondersteuning is voor OpenGL?
Enkele pagina's terug heb ik een fix gepost hiervoor. Het komt erop neer dat je op een geroote telefoon de opengl libraries van (bijvoorbeeld) de Hero kan kopiëren. Dan werken deze games wel behoorlijk.

EDIT: sorry, dat was in het Galaxy topic, maar zal ook wel werken voor de Spica.

[ Voor 5% gewijzigd door Dryhte op 25-11-2009 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje voor jullie Glaxy Lite gebruikers....
Welke firmware gebruiken jullie
De mijne heeft I5700XEIJ4

Weet niet wat jullie hebben?

Ik heb ook geen nederlands :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar heb je 'm besteld? Waarschijnlijk heb je gewoon een geimporteerde versie (gekregen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem iid uit engeland...
Alleen ik wil graag weten welke firmware versie jullie hebben *#1234# dan kan ik namelijk zoeken op internet naar de nederlandse versie.

En dan me telefoon flashen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1N00
  • Laatst online: 31-08 14:46
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 18:56:
ik heb hem iid uit engeland...
Alleen ik wil graag weten welke firmware versie jullie hebben *#1234# dan kan ik namelijk zoeken op internet naar de nederlandse versie.

En dan me telefoon flashen :D
Ik heb de Spica nu net ook 1 dagje, gewoon gekocht bij een Hi winkel. Mijn firmware is I5700XEIJ5.

Ik heb mijn oude simkaart in mijn mobiel gedaan tot mijn nummer is overgezet, maar bij het gedeelte van de signaalsterkte wordt de hele tijd een "R" weergegeven van roaming, terwijl ik gewoon op het netwerk van KPN zit (lebara simkaart). Weet iemand wat ik verkeerd heb ingesteld/ verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:29
Dryhte schreef op woensdag 25 november 2009 @ 16:55:
[...]

Enkele pagina's terug heb ik een fix gepost hiervoor. Het komt erop neer dat je op een geroote telefoon de opengl libraries van (bijvoorbeeld) de Hero kan kopiëren. Dan werken deze games wel behoorlijk.

EDIT: sorry, dat was in het Galaxy topic, maar zal ook wel werken voor de Spica.
Als het goed is, is mijn Galaxy vandaag besteld. Ik ben dus wat aan het rondkijken om hem te syncen met mijn outlook, die op mijn laptop (werk/exchange) en mijn google account. Dat laatste gaat geen probleem worden zie ik al, maar twee outlooks misschien wel? Ik zie alleen maar third party software zoals companionlink. Zijn er al goede freeware alternatieven?

Ook maar even een linkje naar het Galaxy topic: die fix lijkt me namelijk wel handig. Misschien ook handig voor in de TS, aangezien dit ook een Samsung Android toestel is en in het Galaxy topic vast al veel handige dingen over Android in het algemeen of Samsung-links in het bijzonder staan?
Ik ga zodra ik hem heb wel stoeien met hoe ik root wordt (zelfde als op de G1 neem ik aan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
Blackf1re schreef op zondag 08 november 2009 @ 18:47in het Galaxy-Topic:
http://www.android-hilfe....-ja-es-geht-wirklich.html
http://androidforums.com/...l-working-galaxy-ii5.html

3D ondersteuning met opengl :)

Download 'signed-google_ion-ota-14721.zip' van het HTC - Developer Center, deze staat bij de OTA versies en dan de recovery image.

Pak de ZIP uit en verplaats het bestand 'libhgl.so' naar '/system/lib/libhgl.so'

[werkt alleen op geroote toestellen]

Jammer dat Samsung dit zelf niet kon 8)7
Voor degenen die dus willen proberen 3D te activeren....

• gwystyl
Stijn_D schreef op woensdag 25 november 2009 @ 23:46:
[...]

Voor degenen die dus willen proberen 3D te activeren....
Gewoon voor de zekerheid: werken G1/Hero/Magic-roms ook op de Spica? MAW is Android net als WM device-specific omdat er verschillende drivers nodig zijn voor verschillende hardware of zitten ongeveer alle mogelijke drivers in de kernel ingebakken?

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:32
ROMs zijn device specifiek. Ik denk zelfs dat de kans groot is dat een rom voor de Galaxy niet gaat werken op de Spica.

• Crossive
Ik heb dus even geprobeerd om root access te krijgen, maar ik kan niet booten in Fastboot mode of in Recovery mode. Zelfs niet met de officiele hotkeys (Volume laag - Bel - Aan). Heeft iemand er nog meer last van? Ook werkt de snelle manier via het programmatje "FlashRec" niet, hij maakt namelijk nooit een backup en geeft een error. Ook zit er geen telnetd, dus die manier is ook "Busted" voor de Spica.

Ze hebben hem goed gebakken :\

Extra info:

Samsung heeft de pagina voor de Spica aangemaakt:
http://www.samsung.com/nl...x.idx?pagetype=prd_detail

[ Voor 17% gewijzigd door Crossive op 26-11-2009 13:45 ]

• gwystyl
Dryhte schreef op donderdag 26 november 2009 @ 13:20:
ROMs zijn device specifiek. Ik denk zelfs dat de kans groot is dat een rom voor de Galaxy niet gaat werken op de Spica.
Dat had ik al verwacht, maar goed om het bevestigd te zien. Eens kijken of het rooten dan ook nog anders gaat. Ben nogal benieuwd hoe hij er in het echt uit ziet. Ik heb hem vanaf een plaatje besteld, met nauwelijks kennis over de specs. Ik hoopte dat hij vandaag binnen zou komen, maar ik verwacht dat ik moet wachten tot maandag :(

• Bluefall
Technologie TFT
opmerkelijk dat ze daar weer TFT vermelden ipv AMOLED
Kan iemand eraan uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinze schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 14:40:
Postbode is net langs geweest en heb m'n Spica!
Meteen ff Android System Manager geïnstalleerd en ik kan bevestigen dat er geen 256mb ram in zit!
In het screenshot staat namelijk het volgende:
85mb (in het groen)
146.9mb
De groene tekst (85mb) is hoeveel geheugen er gebruikt is, die 146.9 is de totale hoeveelheid RAM!

Verder is het toestel lekker snel en alles gaat soepel.
Tot nu toe zeker geen spijt! Misschien dat ik straks nog wel ff wat info post, nu eerst weer verder spelen O+
Doe ff een review dan, ben wel beneiuwd naar een paar dingetjes. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1N00
Stijn_D schreef op donderdag 26 november 2009 @ 17:26:
[...]

[...]

opmerkelijk dat ze daar weer TFT vermelden ipv AMOLED
Kan iemand eraan uit?
Het is een AMOLED scherm:
http://www.samsungmobile....ns/Galaxy%20Spica%20i5700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 13:04:
[...]

Doe ff een review dan, ben wel beneiuwd naar een paar dingetjes. _/-\o_
Ik ben er nog niet aan te gekomen en zit komend weekend ook redelijk vol, maar als je een aantal specifieke dingen wil weten mag je dat altijd vragen natuurlijk ;)

Vind het trouwens wel irritant dat je alleen maar met credit card kan betalen in de Android Market.
Heb iets gezien waar ik graag $0,99 voor wil neerleggen, maar dat gaat niet zonder CC |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Vinze schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 14:14:
[...]

Ik ben er nog niet aan te gekomen en zit komend weekend ook redelijk vol, maar als je een aantal specifieke dingen wil weten mag je dat altijd vragen natuurlijk ;)
inderdaad hier nog een gebruiker, vraag maar waar je naar benieuwd ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik doel een beetje het algemene gevoel dat je krijgt als je het aparaat voor het eerst in handen krijgt.. is alles overzichtelijk en logisch, werkt het zoals je verwacht, etc
Jullie hebben waarschijnlijk ook een afweging gemaakt om een iphone te kopen, nu snap ik dat daar meerdere redenen voor kunnen zijn omdat niet te doen. en ik wil dan graag weten wat die dan zijn.Waarom je niet bv een Hero hebt genomen of een tattoo, of misschien de milestone.. of de nieuwe hd2.. wat heeft jullie overtuigd om dit toestel te nemen... ben wel gecharmeerd van het UI gezien de filmpjes van de Droid...
Hoe gaat het internetten bv, of het intoetsen van een sms, verloopt dat soepel.. hoe is het capacitive scherm..
veel vragen ineens.. :-)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2009 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:23

woutur

Klauwtjes uit!

Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 15:39:
ik doel een beetje het algemene gevoel dat je krijgt als je het aparaat voor het eerst in handen krijgt.. is alles overzichtelijk en logisch, werkt het zoals je verwacht, etc
Jullie hebben waarschijnlijk ook een afweging gemaakt om een iphone te kopen, nu snap ik dat daar meerdere redenen voor kunnen zijn omdat niet te doen. en ik wil dan graag weten wat die dan zijn.Waarom je niet bv een Hero hebt genomen of een tattoo, of misschien de milestone.. of de nieuwe hd2.. wat heeft jullie overtuigd om dit toestel te nemen... ben wel gecharmeerd van het UI gezien de filmpjes van de Droid...
Hoe gaat het internetten bv, of het intoetsen van een sms, verloopt dat soepel.. hoe is het capacitive scherm..
Voor al deze vragen loop je eens een uurtje de media markt in ... Ervaar je het allemaal zelf.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakPino
Dat staat inderdaad op die pagina, klik je verder naar specificaties dan staat er weer Schermtechnologie: TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1N00
TweakPino schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 20:19:
[...]

Dat staat inderdaad op die pagina, klik je verder naar specificaties dan staat er weer Schermtechnologie: TFT
Dat had ik nog niet gezien :'( (en op de doos staat ook al TFT scherm) , als het geen amoled blijkt te zijn zou ik het wel een grote naaistreek vinden, want ik heb het toestel al gekocht en vooral vanwege het amoled scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006

Greebs

inert

AMOLED technologie berust ook op TFT..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 15:39:
Even een kort stukje dan :+

Ten eerste heb ik voor de Spica gekozen omdat:
- De prijs vrij laag is (voor een toestel met wifi, 3G, gps, captive touchscreen enz.)
- Android! Ik hou wel van opensource en vind het een interessant OS.
- Waarom dan geen Tattoo? Te lage resolutie en geen captive touchscreen.
- Waarom geen Hero? Geen 800mhz processor en te duur (heb namelijk sim only)
- En waarom geen iPhone? Te duur, had geen zin om te jailbreaken

Toen ik hem voor het eerst in handen kreeg viel me op dat ie toch een stukje groter is dan verwacht, ik had hiervoor een Nokia 6300 en die is toch een stukje kleiner. Verder vind ik het een prima grootte, past makkelijk in m'n zak en is niet groter dan de HTC Hero & de iPhone. Toestel voelt erg stevig en degelijk aan, niks mis mee.

Onscreen toetsenbord was wel even wennen, vooral in het begin redelijk wat typvautjes (:+) , maar ik wen er snel aan. Gaat al steeds sneller en zonder fouten. Scherm reageert goed op je vinger, een stuk beter dan een druk gevoelig touchscreen. Als ik het vergelijk met de iPhone is die van de iPhone misschien iets gevoeliger, maar het scheelt niet veel.

Internet heb ik alleen via wifi gedaan tot nu toe, en dat gaat prima. Zodra de pagina volledig is geladen scroll je er soepel doorheen. Vind het goed te doen.

En verder zit Android goed in elkaar, zelf vind ik het wel overzichtelijk en red ik me er prima mee. Ik ben dan wel een IT'er (in opleiding) en loop ook redelijk veel te prutsen. De gehele snelheid vind ik prima, alleen is het wel belangrijk dat je een task manager installeert als je veel dingen doet op je telefoon (games, internet, veel apps). Deze nemen namelijk geheugen in en met een taakbeheer programmaatje kan je deze gemakkelijk afsluiten.

Hoop dat je hier wat aan hebt, en mocht je meer willen weten dan hoor ik het graag ;)
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.