Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-04 15:58
Mijn vriendin wil deze telefoon ook graag hebben, dus wat ik graag zou weten is:
Is de telefoon goed bruikbaar voor iemand die niet zo diep in de techniek zit als de gemiddelde tweaker?
Ze heeft nu een Omnia en heb haar zover gekregen geen WinMo meer te nemen, en al helemaal niet zo'n touchwiz geval (de jet bv.) dus wordt het de Spica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ vinze.. thnx ik ga deze zeker bekijken ook omdat ie zo goedkoop is..kan ie wel eens mijn volgende tel worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:53
Zo mijn Spica is ook binnen maar er zitten toch wat dingetjes aan die ik niet echt lekker vind werken. Zo heb je een lock-key waarmee je je scherm dus kan locken, echter is de aan/uit toets niet geblokkeerd waardoor je telefoon dus uitgedrukt kan worden als ie in je broekzak zit. Het 2de is dat hij vrij snel in toetsblokkering gaat, na een sec. of 15 wordt het scherm donker en moet ik hem opnieuw van toetsblokkering afhalen.

Ervaren jullie dat ook als irritant of zie ik gewoon een instelling over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
benji83 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 04:42:
Mijn vriendin wil deze telefoon ook graag hebben, dus wat ik graag zou weten is:
Is de telefoon goed bruikbaar voor iemand die niet zo diep in de techniek zit als de gemiddelde tweaker?
Ze heeft nu een Omnia en heb haar zover gekregen geen WinMo meer te nemen, en al helemaal niet zo'n touchwiz geval (de jet bv.) dus wordt het de Spica.
Loop eens een winkel binnen en probeer een Android-telefoon uit, of bekijk eens de talloze filmpjes die op het internet staan. Dit is toch echt iets wat je zelf moet beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heehoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 15:39
Ik heb de Spica nu ook enkele dagen in bezit. Ik kom van een Nokia E65 en dit is m'n eerste touch screen telefoon. Ik heb het toestel online gekocht op basis van specs en prijs; inclusief verzendkosten 280 euro. Ik was al een tijd op zoek naar een nieuwe smartphone die eigenlijk ook niet te duur moest zijn. Toen de Hero uitkwam heb ik aan dat toestel gedacht, maar vond toen de eerste berichten over lag in de Sense UI niet echt hoopgevend. Ook was de prijs me te hoog. Zelfde geld voor de Iphone, en het Android OS spreekt me meer aan. Nu begon het toestel van mijn vriendin echt te muiten, dus was het voor mij echt tijd om snel wat nieuws te hebben - want dan kon ik mijn Nokia doorschuiven :P

Mijn eerste bevindingen; toen ik het toestel uit de doos haalde dacht ik dat het wel een beetje erg plactic fantastic was allemaal (vergeleken met de Nokia). Maar eenmaal in elkaar met de accu erin was het echt wel oké. Blijkbaar doet gewicht ook iets aan dat gevoel :) . De achterant is wat stroever, voelt goed aan.

Touch screen, en Android over het algemeen, werkt echt goed. Scherm ziet er goed uit.

Na wat intensief te hebben gespeeld met het Labyrinth spelletje, bleef deze hangen, maar dus ook de accelerometers... Moest opnieuw opstarten om deze weer aan de praat te krijgen, want in de andere programma's werkte dat ook niet meer. Ik neem aan dat het spelletje een beetje brak was en de boel vast had gezet.
Apps downloaden & installeren via de Market gaat echt heel makkelijk. Ik heb op de fiets streaming naar Last.fm geluisterd, vond ik ook top. Browsen werkt goed.

Al met al ben ik erg tevreden! Volgens mij echt "bang for your buck".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPrinses
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-10-2018
M@rijn schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 12:47:
Zo mijn Spica is ook binnen maar er zitten toch wat dingetjes aan die ik niet echt lekker vind werken. Zo heb je een lock-key waarmee je je scherm dus kan locken, echter is de aan/uit toets niet geblokkeerd waardoor je telefoon dus uitgedrukt kan worden als ie in je broekzak zit. Het 2de is dat hij vrij snel in toetsblokkering gaat, na een sec. of 15 wordt het scherm donker en moet ik hem opnieuw van toetsblokkering afhalen.

Ervaren jullie dat ook als irritant of zie ik gewoon een instelling over het hoofd?
Ik heb de toetsenblokkering naar 2 minuten gezet.
Je kan het gewoon veranderen.
En ik heb em nog niet uitgezet vanuit mijn broekzak.

Macbook Pro Mid 2010 13'3 Intel Core 2 Duo 2'66Mhz - 4Gb DDR3, Blackberry Bold 9700, iPhone4 , iPod Classic 160Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 20:08
Heeft iemand deze smartphone al in een Belgische GSM-shop gespot?
Ik zou er graag ook eens even met spelen vooraleer ik heb daadwerkelijk aan zou schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze net binnen. Lijkt op zich een mooi telefoontje alleen heb ik een probleem om me aan te melden op de google account (market etc). Ik gebruik gewoon mijn reeds bestaande login en krijg telkens de melding: kan geen betrouwbare gegevensverbinding met de server tot stand brengen: dit is mogelijk een tijdelijk probleem of uw sim-kaart is niet geschikt voor gegevensservices.

Op google kan ik zien dat sommige gasten met htc hero dit ook hadden in het verleden, een factory reset scheen toen te helpen alleen over de spica lees ik niets hierover. Ik zit wel te internetten over de wifi verbinding iets anders nog niet kunnen proberen en er zit een hi prepaid sim in??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 11:28
Vanmiddag even het navigatie pakket Sygic (versie 7) geprobeerd op de Spica, en dit werkt goed!
Heb er geen last van dat hij maar ~150mb ram heeft, software reageert vlot en is minstens zo snel als een TomTom.

Nu nog even opzoek naar een mooie houder voor in de auto. Moet alleen wel een hebben die 90 graden kan draaien en niet de volume knoppen blokkeert. En het mooist zou zijn dat ie in een ventilatie rooster past ipv met zo'n onhandige zuignap die bij iedere drempel los schiet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:29
Vinze schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 19:13:
Vanmiddag even het navigatie pakket Sygic (versie 7) geprobeerd op de Spica, en dit werkt goed!
Heb er geen last van dat hij maar ~150mb ram heeft, software reageert vlot en is minstens zo snel als een TomTom.

Nu nog even opzoek naar een mooie houder voor in de auto. Moet alleen wel een hebben die 90 graden kan draaien en niet de volume knoppen blokkeert. En het mooist zou zijn dat ie in een ventilatie rooster past ipv met zo'n onhandige zuignap die bij iedere drempel los schiet :/
Als je er een gevonden hebt hoor ik het graag, en vast meer mensen in dit topic.... Zodra ik hem binnen heb ga ik ook op zoek naar een autohouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inmiddels heb ik het aan de praat gekregen door een 'factory reset' te doen en direct mijn bestaande google account in te stellen (een nieuwe creeren ging fout), maar nu heb ik er andere problemen voor in de plaats. Marketplace blijft bij downloads altijd hangen op 'starting download' en gmail blijft hangen bij het beginscherm 'waiting for sync' of zoiets. Ik zit wel op een wifi connectie maar dat zou niets moeten uitmaken toch? Heb meerdere wifi, ook open, verbindingen geprobeerd zelfde resultaat. Middels de android sdk is het me wel gelukt om bv hi msn erop te krijgen zodat ik in ieder geval nog iets kan installeren maar dit is verre van optimaal natuurlijk. Begin er schoon genoeg van te krijgen eigenlijk tot nog toe loopt het niet echt soepel allemaal op mijn spica. Heb hem bij smartphoneshop gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
@ jackjavo
De Market bleef bij mij in het begin ook steeds hangen, en na een tijdje deed hij het ineens wel weer.
Geen idee hoe het kan, misschien moet hij je google account even updaten bij de Google servers zodat je mag downloaden enzo. Weet niet hoelang je er al mee bezig bent, maar ik zou zeggen wacht het nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@vinze: ik heb dit nu al ongeveer 2 dagen. Heb veel geprobeerd, sync settings zitten goed (gmail sync staat aan, maar bij het syncen zie ik uitroeptekens dus), heb de cache etc van gmail en gmail service geleegd op sommige plaatsen zeiden ze dat dat kon helpen. Heb ook de cache en data van google apps etc verwijderd zodat ik opnieuw mijn google accounts zou kunnen aangeven, maar dit werkte niet ik kon simpelweg niet meer inloggen en kreeg de melding die ik eerst had (zie mijn eerste post hier), heb hierdoor weer een factory reset moeten doen. Blijft misschien alleen nog over weer een factory reset te doen en een nieuwe google account te creeeren ipv mijn bestaande te gebruiken, heb jij een nieuwe account aangemaakt of gewoon een bestaande gebruikt? Ik had reeds een account, alleen nog geen gmail adres deze heb ik dan ook op de spica kunnen aangeven maar misschien dat dat niet soepel werkt nog (ik kan wel gewoon bij de gmail via de browser dus het is wel goed aangemaakt). Wil een reset vermijden als het kan omdat ik al veel heb ingesteld op het telefoontje en het nogal een werkje is weer alles in te stellen. Voor de rest loopt hij eigenlijk prima hoor, internet gaat perfect, lekker snel ook het lijkt dus iets specifieks van die google accounts en apps te zijn.

update: heb toch maar een factory reset gedaan en een nieuw google account aangemaakt, dit keer werkte gmail wel in een keer!! De market geeft nog steeds 'starting download' bij downloads maar we komen al verder, misschien dat dit toch met mijn wifi te maken heeft...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2009 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:22
Voor autohouders kun je altijd even bij de Halfords kijken. Heb er zelf 1 gekocht voor in een ventilatierooster met houder die 90 graden draaibaar is, was iets van 20 euro. Was overigens wel voor een Hero, maar dan past de Spica er ook wel in. Niet op maat, maar gewoon gemakkelijk vast te zetten (gebruik hem nu zo'n 3 maanden en bevalt perfect, heb zelfs een tweede gekocht :P )

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmensto
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-03-2022
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 13:33:
misschien dat dit toch met mijn wifi te maken heeft...
Daar zou ik maar van uit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPrinses
harmensto schreef op maandag 30 november 2009 @ 17:16:
[...]

Daar zou ik maar van uit gaan.
Ik had dat ook in het begin, maar ik heb de downloads geannuleerd. De telefoon uit en aan gezet en vervolgens heb ik de downloads weer opnieuw gedownload. Toen werd er wel gedownload. Zowel op wifi als via het vodafone netwerk.
Maar ik had wel gelijk contact met mijn gmail account. Je kan bij je account toch melden dat je mobiel ook inlogd? Stond dat wel goed bij jou?

Macbook Pro Mid 2010 13'3 Intel Core 2 Duo 2'66Mhz - 4Gb DDR3, Blackberry Bold 9700, iPhone4 , iPod Classic 160Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het telefoontje ook al een week thuis. Bij normaal gebruik(ik had hiervoor een 'normale' telefoon) houd hij het bij mij zo'n 4 dagen uit. 's Nachts zet ik hem wel uit. Wat me opvalt:

-android 1.5, dus helaas geen wpa2 enterprise. Laat ik dit nu nodig hebben. Ik wacht dus vol smart op een custom rom.
-ze zijn iets vergeten te vertalen? als je bij een nieuw sms bericht klikt op menu->smiley invoegen, hebben de smilies namen als smutny, mrkajici & vyplaznuty jazyk. Dit lijkt me niet normaal.

verder een puik telefoontje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuperPrinses schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 13:31:
[...]

Maar ik had wel gelijk contact met mijn gmail account. Je kan bij je account toch melden dat je mobiel ook inlogd? Stond dat wel goed bij jou?
Na een dagje wachten begonnen mijn downloads opeens ook te werken. Alles werkt nu prima en ik kan naar believen installeren wat ik wil :-)

Waar kan je dat instellen waar je het over hebt, heb zitten zoeken in mijn google account maar zie zo'n optie niet?

jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPrinses
Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 19:06:
[...]

Na een dagje wachten begonnen mijn downloads opeens ook te werken. Alles werkt nu prima en ik kan naar believen installeren wat ik wil :-)

Waar kan je dat instellen waar je het over hebt, heb zitten zoeken in mijn google account maar zie zo'n optie niet?

jack
Ik denk dat we straks off-topic gaan en ik heb nu tot eind van de middag geen toegang tot een pc met internet (ik reageer nu vanaf mijn spica ) dus ik zal je een berichtje sturen hierover als dat geen probleem is.

In ieder geval, ben ik wel blij dat je inmiddels lekker kan downloaden >:)
Ik ben al weer een heleboel aan het verwijderen, want meer dan de helft ben ik al aan het de-installeren haha!
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmensto
Hoe is de keyboard trouwens? Heb gelezen dat het een stuk minder is dan die van HTC.

Maar gelukkig:

http://androidforums.com/...htc-keyboard-samsung.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPrinses
harmensto schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:50:
Hoe is de keyboard trouwens? Heb gelezen dat het een stuk minder is dan die van HTC.

Maar gelukkig:

http://androidforums.com/...htc-keyboard-samsung.html
Als ervaren sms-er kan ik mededelen dat ik het wel moeilijk smsen vind.
En ik heb hele smalle vingers. Maar ik heb ook inderdaad het andere toetsenbord er op gezet.
Dat is wat makkelijker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuperPrinses schreef op woensdag 02 december 2009 @ 08:59:
Ik denk dat we straks off-topic gaan en ik heb nu tot eind van de middag geen toegang tot een pc met internet (ik reageer nu vanaf mijn spica ) dus ik zal je een berichtje sturen hierover als dat geen probleem is.
Is in orde natuurlijk. Alhoewel het nu prima werkt en ik het waarschijnlijk niet meer aandurf om de caches oid te legen en weer te spelen met de accounts, don't change a winning team of zoiets :-)

Over het toetsenbord. Ik heb ook redelijk wat moeite met het standaard toetsenbord, toetsen zijn idd nogal aan de kleine kant, en heb nou ook niet wat je zegt dikke vingers ofzo, dus ik vraag me af hoe het mensen met echt grote handen vergaat. Maar na een beetje oefening en bewust een beetje teveel naar "links" mikken met de wijsvinger gaat het al wat beter...

jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit heel erg te denken om ook deze telefoon aan te schaffen i.p.v me oude 6100. De plus van de hero vind ik dat het "home screen" er wat gelikter uit ziet. Is dit ook mogelijk op de spica ? Daarnaast is natuurlijk custom firmware wel interessant. Helaas is voor de spica hier niet zo veel over te vinden. Zit nu in de fase wel doen /niet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat is alleen mogelijk met een custom ROM die de Sense-interface van HTC heeft. Dat zou in een custom ROM gestopt moeten worden. Het is maar de vraag of die er komt. Maar de standaard Android-interface is ook goed hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees me reactie net terug was niet geheel wat ik bedoelde. Ik vroeg me af of er apps zijn voor android waarmee je een custom homescreen kan maken zoals spb mobile shell.

Gaat samsung nog een update uitbrengen naar v2.x ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Er zijn inderdaad homescreen-replacements. Kijk bijvoorbeeld eens naar aHome. Verder heeft Samsung volgens mij aangekondigd dat de Spica een update krijgt naar 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
RoD schreef op donderdag 03 december 2009 @ 07:45:
Er zijn inderdaad homescreen-replacements. Kijk bijvoorbeeld eens naar aHome. Verder heeft Samsung volgens mij aangekondigd dat de Spica een update krijgt naar 2.0.
Zou leuk zijn :). Heb je daar ook een bron bij? Ik kan namelijk alleen rumors vinden van rond de zomer met plaatjes van de gewone galaxy en de bigfoot als aankondiging van de spica en bigfoot met donut die in Q3 moeten uitkomen.
Inmiddels is iig de Spica uit (bigfoot weet ik niet), maar ik heb niets officieels gelezen van Samsung over Donut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
Nog een vraagje voor de spica-eigenaars:
Is he mogelijk om bv google calendar te syncen via usb of bleutooth?
Op mijn kot heb ik namelijk geen wifi, en een mobiel dataverbruik in België is haast onbetaalbaar... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Ik had al een mailtje naar Samsung Nederland gestuurd of er ook een update naar Android 2.0 kwam.
Kreeg hierop een vrij vaag mailtje terug waarin werd gezegd dat we deze 2010 kunnen verwachten.

Zie hun reactie:
Onze reactie op uw vraag/opmerking is de volgende:

Uw klantnummer: 2801xxxxx

Geachte heer/mevrouw *naam*,

Dank u voor uw email met betrekking tot uw Samsung GT-I7500. Mijn vraag ging over de I5700 dus dit klopt al niet.

De update voor uw galaxy van de2.0 komt uit in 2010

Indien u nog vragen heeft, kunt u altijd contact opnemen met ons Contact
Center op het nummer 0900 – SAMSUNG (0900-7267864). Vergeet u dan niet
uw klantnummer te vermelden, zodat wij u beter en sneller van dienst
kunnen zijn.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

*naam*

Contact Center Medewerker
Samsung Electronics Benelux B.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmensto
Raar, heb je nog gereageerd hierop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Nee nog niet, maar bij het versturen moest ik ook een selectie maken over welk product het gaat, daar stond de Spica toen nog niet bij. Verder heb ik 2 keer vermeld in mijn e-mail dat het over de I5700 Galaxy Spica ging, en niet de I7500 zoals ik had ingevuld. Misschien dat ik volgende week nog wel even een mailtje stuur.

En nog even over dat geheugen, de applicatie 'System Monitor' zegt het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://img21.imageshack.us/img21/4034/bild0199j.jpg

146MB RAM?
496MB ROM?
2GB SD card (klopt wel)

Erg vreemd allemaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
Vanmorgen ook eens gemaild naar Samsung ivm de Spica en android 2.0
Beste,

Onlangs verscheen de Spica I5700 in Europa, maar ik kan deze gsm nog niet terugvinden op de Belgische website. (en ook niet in de 'Model'-lijst bovenaan dit formulier, vandaar dat het model niet overeenstemt met mijn vraag.)
Verder zou ik ook graag weten of er een update voor dit toestel komt naar Android 2.0

Mvg,
Geachte heer ***,

Dank u voor uw e-mail met betrekking tot de Samsung SPICA I5700.
Het is inderdaad waar dat dit model verkrijgbaar is in Europa, maar
momenteel nog niet in België. Wij hebben momenteel ook nog geen
informatie over de eventuele lanceringsdatum in België. Voor meer
informatie kunt u zich altijd wenden tot onze website www.samsung
mobile.be

Centre op het nummer 02 / 2012418. Vergeet u dan niet uw klantnummer te
vermelden, zodat wij u beter en sneller van dienst kunnen zijn.

Met vriendelijke groet,

Arthur Malala,
Contact Centre Medewerker
De vraag over 2.0 wordt dus mooi ontweken :X
Het valt me ook op dat de Galaxy i7500 ook nergens terug te vinden is op de Belgische websites.... :?

Edit: iemand die iets weten over het syncen van google calendar via usb/BT???

[ Voor 2% gewijzigd door Bluefall op 03-12-2009 20:06 . Reden: vraag vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:04
Is dat scherm van de Spica nou zichtbaar helderder? Zit te twijfelen tussen deze Samsung en de T-Mobile Pulse. Allebei ' budget' telefoons, waarbij de Spica net iets meer bang-for-buck heeft, denk ik. Maar de support van Samsung staat mij niet echt aan...

Edit: Voor de 800mhz chip spreekt in het voordeel van de Spica, maar de vraag is of je dit echt merkt. Vorige week hadden ze hem nog niet liggen in de T-mobile shop Utrecht. Morgen maar weer eens kijken.

[ Voor 28% gewijzigd door pelt op 03-12-2009 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmensto
Of je de 800 Mhz processor echt merkt? Ik denk bij normaal gebruik niet, maar wel als je er DivX films op gaat kijken bijvoorbeeld.

Ik zie trouwens op de foto's dat het android logo zoals op veel afbeeldingen te zien is niet op het toestel staat?

[ Voor 31% gewijzigd door harmensto op 04-12-2009 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Gisteravond nogmaals een mailtje gestuurd en kon nu wel de GT-I5700 selecteren uit het lijstje.
Nu net kreeg ik het volgende (goede)bericht terug:
Geachte heer/mevrouw Br.....,

Dank u voor uw email met betrekking tot uw Samsung GT-I5700.

De update naar Android 2.0 zal uitkomen in 2010, wij willen u adviseren
de website www.samsungmobile.com in de gaten te houden

kunnen zijn.

Met vriendelijke groet,

M..... H....

Ik ga er dus wel vanuit dat de update er komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmensto
Geachte heer/mevrouw xxx,

De android 2.0 update komtin 2010 uit, wij willen u adviseren de
website www.samsungmobile.com in de gaten te houden voor verdere u
pdates.

kunnen zijn.

Met vriendelijke groet,

xxxx

Lijkt me duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmensto
Ik had perongelijk 2 keer een mail verstuurd naar samsung. De reactie hiervan zie je hierboven, deze had ik vanochtend ontvangen. Een tweede reactie, wel van een andere persoon bij samsung:
Geachte heer xx,

Dank u voor uwe-mail met betrekking tot Samsung Spica.

Momenteel hebben wij nog geen informatie over een eventuele update van
de Samsung Spica. Wij kunnen u ook geen release datum vastleggend. Voor
meer informatie over onze mobiele telefoon, kunt altijd terecht op onze
website www.samsungmobile.be

Centre op het nummer 0900-Samsung (0900-7267864). Vergeet u danniet uw

klantnummer te vermelden, zodat wij u beter en sneller van dienst kunnen
zijn.

Met vriendelijke groet,

xxx xxx

Contact Centre Medewerker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinze schreef op donderdag 03 december 2009 @ 16:19:
Nee nog niet, maar bij het versturen moest ik ook een selectie maken over welk product het gaat, daar stond de Spica toen nog niet bij. Verder heb ik 2 keer vermeld in mijn e-mail dat het over de I5700 Galaxy Spica ging, en niet de I7500 zoals ik had ingevuld. Misschien dat ik volgende week nog wel even een mailtje stuur.

En nog even over dat geheugen, de applicatie 'System Monitor' zegt het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://img21.imageshack.us/img21/4034/bild0199j.jpg
146MB RAM?
496MB ROM?
Tel available and free memory eens op, dan zit je aardig dicht bij 256mb.
512MB Flash(ROM) lijkt me ook te kloppen..dus alles klopt dan toch?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2009 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KVanL
  • Laatst online: 11-09 07:12

KVanL

Alles is relatief

Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 16:56:
[...]

[afbeelding]

[...]

Tel available and free memory eens op, dan zit je aardig dicht bij 256mb.
512MB Flash(ROM) lijkt me ook te kloppen..dus alles klopt dan toch?
Ik ben bang dat je vermoeden niet klopt. Ik ben ook een trotse bezitter van een i5700, en als ik alle applicaties afsluit, staan onder Memoy Usage ongeveer dezelfde waardes als bij jou, maar als ik een aantal programma's open, dan gaat Memory Used naar 121,0MB, maar Available blijft op 146,0MB staan. Het RAM lijkt dus echt 146MB te zijn.
Volgens mij kloppen de waardes achter 'System' en 'Used' onder 'Storage' niet, bij 'System' staat bij mij 496,0MB en bij Used staat 229,0MB, Maar als ik in het geheugenmenu van de instellingen kiijk, staat er dat er van de interne telefoonopslag nog 80MB vrij is.

Ook kan ik nog wat toevoegen aan de discussie of Samsung voor een update naar Android 2.0 zorgt: toen ik mijn telefoon kocht, heb ik ook nog even gevraagd of er een update kwam, en de verkoper bij BelCompany vertelde mij dat hij er vrij zeker van was dat een update naar 1.6 er niet kwam, maar dat hij verwachtte dat er begin volgend jaar wel een update naar 2.0 zou komen.
Een verkoper is geen heel erg betrouwbare bron, want hij wou ook alleen maar een telefoon verkopen, dus je moet zelf maar kijken wat je met deze informatie doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik met een hoofdtelefoon op een spelletje speel of muziek luister hoor ik steeds een achtergrond geruis. Hebben jullie daar ook last van? Bij het spelen van een spelletje lijkt het net alsof het geluid steeds aan en uit gaat wat gepaard gaat met een tikje en de ruis. Wat redelijk vervelend is. Hebben jullie daar ook last van of ligt het aan android zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Ik heb Shazam ff geinstalleerd maar het lijkt wel of het programma de microfoon niet kan aanspreken. Hij geeft altijd de melding dat ie geen tags bij mijn muziek kan vinden (ofzoiets). Het maakt niet uit hoe hard ik de muziek ook zet of welk nummer er speelt.

Nu heb ik ook een alternatief geprobeerd, waarvan ik even de naam kwijt ben, maar deze geeft ook aan geen muziek te horen.

Iemand hier die het ook even wil proberen?

[ Voor 4% gewijzigd door Vinze op 06-12-2009 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Vinze schreef op zondag 06 december 2009 @ 09:29:
Ik heb Shazam ff geinstalleerd maar het lijkt wel of het programma de microfoon niet kan aanspreken. Hij geeft altijd de melding dat ie geen tags bij mijn muziek kan vinden (ofzoiets). Het maakt niet uit hoe hard ik de muziek ook zet of welk nummer er speelt.

Nu heb ik ook een alternatief geprobeerd, waarvan ik even de naam kwijt ben, maar deze geeft ook aan geen muziek te horen.

Iemand hier die het ook even wil proberen?
Ik wilde net datzelfde gaan posten.... hij geeft wel een soort uitwaaierende zwarte schijf, waardoor ik dacht dat dat de intensiteit van de gehoorde muziek was. Ik krijg echter elke keer de melding dat er geen tag gekoppeld kan worden aan het stukje muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou de spica willen kopen maar ik moet er zeker van zijn dat er android 2.0 op kan draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Same here, Shazam werkt helemaal niet. Das wel balen, aangezien het zo'n ontzettend fantastisch programma lijkt te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 12:35:
ik zou de spica willen kopen maar ik moet er zeker van zijn dat er android 2.0 op kan draaien
Het kan waarschijnlijk wel, en als je hierboven wat hebt gelezen kan je zien dat Samsung heeft gezegd een Android 2.0 update uit te brengen. Wanneer ze dat doen is nog even de vraag (ergens in 2010), dus als je de mails van de Samsung klantenservice gelooft kan je rustig een Spica aanschaffen :)

Nog een eigenaardigheidje: ik heb twee netwerktraffic dingen geprobeerd, maar die geven beide geen verschil in datagebruik over GPRS of WiFi hoewel ik wel vrij druk aan het klooien ben. Deze twee zijn 'Data counter widget' en 'Netcounter'. Heeft iemand een netwerkgebruiktool die wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

We hebben een apart softwaretopic: Android Software & Discussie - Deel 2

Bij mij doet Netcounter het overigens prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
RoD schreef op maandag 07 december 2009 @ 08:42:
We hebben een apart softwaretopic: Android Software & Discussie - Deel 2

Bij mij doet Netcounter het overigens prima.
Dat weet ik, maar ik dacht dat dit Spica-specifiek zou zijn aangezien Shazam het op de Spica ook niet doet, en op andere devices wel.
Netcounter doet het bij mij na een reinstall nog niet. Ik ga nog op zoek naar een ander programma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Ik gebruik op mijn Hero NetSentry, deze houdt volgens mij USB (Tethering), WiFi en 2G/3G (samen) bij :) Wellicht dat deze voor de Spica wel werkt?

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Sp!tF!re schreef op maandag 07 december 2009 @ 09:51:
Ik gebruik op mijn Hero NetSentry, deze houdt volgens mij USB (Tethering), WiFi en 2G/3G (samen) bij :) Wellicht dat deze voor de Spica wel werkt?
Ik ga het proberen, bedankt voor de tip

edit: die lijkt wat te doen...

[ Voor 5% gewijzigd door gwystyl op 07-12-2009 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Laatst online: 19:17
Is er ook iets bekend over de wit/lime variant?

Vind die er namelijk erg strak uitzien:
http://phandroid.com/samsung-galaxy-lite/

:)

[ Voor 18% gewijzigd door Katseviool op 08-12-2009 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katseviool schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 14:11:
Is er ook iets bekend over de wit/lime variant?

Vind die er namelijk erg strak uitzien:
http://phandroid.com/samsung-galaxy-lite/

:)
Daar heb ik ook naar zitten kijken, maar volgens mij is dat zo'n conceptversie. Nu wordt alleen de zwarte verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 14:38:
[...]

Daar heb ik ook naar zitten kijken, maar volgens mij is dat zo'n conceptversie. Nu wordt alleen de zwarte verkocht.
Zou zonde zijn, want zeker die lime achterkant maakt hem erg onderscheidend:
http://www.youtube.com/watch?v=Daiwkrlkq4c

Overigens zijn de image resultaten bij Google vrijwel allemaal met een witte achterkant, dus ben bang dat je gelijk hebt en mocht de witte toch leverbaar zijn dan zal het waarschijnlijk compleet wit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
Katseviool schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 15:03:
[...]

Zou zonde zijn, want zeker die lime achterkant maakt hem erg onderscheidend:
http://www.youtube.com/watch?v=Daiwkrlkq4c

Overigens zijn de image resultaten bij Google vrijwel allemaal met een witte achterkant, dus ben bang dat je gelijk hebt en mocht de witte toch leverbaar zijn dan zal het waarschijnlijk compleet wit zijn.
Hier zie ik inderdaad wel een compleet witte uitvoering, met enkele groene accenten.
http://alles-over-android...-spica-gelanceerd-rusland
Misschien dat er nog third-party covers komen in lime-groen. Dan zou je dat kunnen overwegen.

[ Voor 5% gewijzigd door Jozz op 08-12-2009 15:28 ]

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
De witte wordt als het goed is binnenkort leverbaar, het is dus geen conceptversie. Hij zou eigenlijk vorige week al geleverd worden, maar het is bij mijn weten nog niet bekend waarom hij niet uitgeleverd is. Dit zal dan de witte met lime worden, over de achterkant heb ik nog geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over het scherm heb ik ook nog iets gevonden op de russische site staat vermeld dat het een tft scherm is

en gwystyl bedankt voor de snelle reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Er zijn hier een aantal mensen die hem bij KPN/Hi hebben gehaald, wat is de prijsstelling van dit toestel als je hem los bij hen koopt? Op de KPN-website vermelden ze namelijk dat hij €239 los kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 01:16:
Als ik met een hoofdtelefoon op een spelletje speel of muziek luister hoor ik steeds een achtergrond geruis. Hebben jullie daar ook last van? Bij het spelen van een spelletje lijkt het net alsof het geluid steeds aan en uit gaat wat gepaard gaat met een tikje en de ruis. Wat redelijk vervelend is. Hebben jullie daar ook last van of ligt het aan android zelf?
Ok, heb nu een tweede Spica hier liggen en hier hoor ik het ook bij. Hebben jullie daar geen last van? Ik hoor zo ie zo een erge ruis als het geluid aan is en ik via mijn headset luister.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2009 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heehoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 15:39
Ja, ik hoor het hier ook, bij de korte geluidjes hoor je alsof de uitgang aan en uit wordt gezet.

Heeft iemand ook ervaring met spontane resets? Vanmiddag ging m'n spica 2 keer (met ca. een uur ertussen) spontaan opnieuw opstarten, terwijl hij gewoon sinds de ochtend in stand-by lag. Vorige week had ik hetzelfde, toen is ie 4 keer op 1 dag opnieuw opgestart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Samsung heeft kennelijk ook geen idee wat/hoe/wanneer het zit met de witte versie:

Wij hebben geen inzicht in de kleuren die te koop zijn in de winkels. De
update voor Android 2.0 zal uitkomen in 2010.
Ook nog even als een onnozele Hein gevraagd naar de Android 2.0 update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonniii
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-01 19:15
Wel duidelijk dat 2.0 dus wel komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
Jonniii schreef op woensdag 09 december 2009 @ 15:08:
Wel duidelijk dat 2.0 dus wel komt. :)
Ik vertrouw niet echt op onnozele Heinen van de helpdesk. Of bedoelde je het sarcastisch :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonniii
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-01 19:15
Nee ik meende het wel.. als meerdere medewerkers daar wel zeggen dat het er komt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crossive
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-08 11:33
De vraag is meer... Wanneer in 2010 komt versie 2.0 vrij voor onze mobiele telefoons. Ze kunnen wel lekker vaag doen en zeggen dat het volgend jaar komt, maar daar schiet je ook niks mee op :\

Ook is het handig om die dingen eens een keer te Rooten, nog geen enkele manier gevonden om het te doen, die optie moet er gewoon standaard in staan. :\

Voor de rest ben ik nog steeds super blij met mijn Spica, draait fantastisch zonder uitvallen of andere gekkigheidjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
pelt schreef op woensdag 09 december 2009 @ 15:12:
[...]

Ik vertrouw niet echt op onnozele Heinen van de helpdesk. Of bedoelde je het sarcastisch :) ?
Precies, vind het wel irritant dat die gasten op die service desk zo weinig weten, je ziet overal op internet van die loze antwoorden met allerlei grammaticale fouten. Ook met dat witte model, ze weten toch gewoon of dat model in Nederland wordt gevoerd ja of nee. Ook met dat Android, waarom neemt niemand daar de moeite om even met de Koreanen te bellen wat ze van plan zijn. Stuur dan gewoon een verklaring over upgrade ja/nee en wanneer de wereld in. Verkooptechnisch zou het ook een stuk beter zijn, want nu laten ze iedereen maar gissen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crossive
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-08 11:33
nieuws: Gebruikers nieuwe Android-toestellen krijgen root-toegang

Aaargg, dat meen je niet. Dat moet ook gebeuren op de Spica.

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 11:27
Hoe zit het met de Android versie op deze telefoon? Ik heb vernomen dat het 1.6 zou moeten zijn, maar andere bronnen vermelden weer standaard 1.5...

Is deze dan te updaten naar 1.6, of misschien zelfs 2.0? Dit vraag ik omdat Google Navigation dan mogelijk zou zijn...toch? :)

• Vinze
coendeurloo schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:24:
Hoe zit het met de Android versie op deze telefoon? Ik heb vernomen dat het 1.6 zou moeten zijn, maar andere bronnen vermelden weer standaard 1.5...

Is deze dan te updaten naar 1.6, of misschien zelfs 2.0? Dit vraag ik omdat Google Navigation dan mogelijk zou zijn...toch? :)
Standaard zit er 1.5 op!

• RoD
  • Niet online

RoD

coendeurloo schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:24:

Een update hangt af van Samsung. Deze zal waarschijnlijk ergens in 2010 volgen. En ja, dan kan er navigatie op, maar dat werkt helaas niet buiten de VS. Dus dan moet je een versie downloaden die door knutselaars geschikt gemaakt is voor Europa. Deze werkt op het moment niet meer omdat Google de workaround gedisabled heeft. Ze zouden echter al wel weer aan een nieuwe versie werken.

• pelt
Katseviool schreef op woensdag 09 december 2009 @ 15:36:
[...]

Precies, vind het wel irritant dat die gasten op die service desk zo weinig weten, je ziet overal op internet van die loze antwoorden met allerlei grammaticale fouten. Ook met dat witte model, ze weten toch gewoon of dat model in Nederland wordt gevoerd ja of nee. Ook met dat Android, waarom neemt niemand daar de moeite om even met de Koreanen te bellen wat ze van plan zijn. Stuur dan gewoon een verklaring over upgrade ja/nee en wanneer de wereld in. Verkooptechnisch zou het ook een stuk beter zijn, want nu laten ze iedereen maar gissen |:(
Wat betreft de witte versie kan je denk ik nog beter gewoon even KPN bellen, die hebben misschien een beter beeld over welke telefoons ze gaan verkopen.

• coendeurloo
RoD schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:35:
[...]

Een update hangt af van Samsung. Deze zal waarschijnlijk ergens in 2010 volgen. En ja, dan kan er navigatie op, maar dat werkt helaas niet buiten de VS. Dus dan moet je een versie downloaden die door knutselaars geschikt gemaakt is voor Europa. Deze werkt op het moment niet meer omdat Google de workaround gedisabled heeft. Ze zouden echter al wel weer aan een nieuwe versie werken.
Is er een site waar meer info en updates hierover te lezen valt? Ik wil graag weten wat er allemaal mogelijk is...

• Dennis t
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-09 23:33
coendeurloo schreef op donderdag 10 december 2009 @ 13:23:
[...]

Is er een site waar meer info en updates hierover te lezen valt? Ik wil graag weten wat er allemaal mogelijk is...
voor navigatie kun je hier terecht : Android: Turn by Turn Navigation

• RoD
  • Niet online

RoD

coendeurloo schreef op donderdag 10 december 2009 @ 13:23:
[...]

Ik zou zo geen site weten, maar het nieuws omtrent dit onderwerp vind je op zo'n beetje elke op Android gerichte nieuwssite. Ik zou zeggen, hou het nieuws in de gaten zodat je weet zodra Maps Navigation hier ook mogelijk is :)

Zelfde geldt voor de 2.0-update voor de Spica. Het is afwachten... en dan lees je het vanzelf in het nieuws.

• coendeurloo
RoD schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:35:
[...]

Gratis Google Navigation kan wel volgens de volgende methode: http://www.androidplanet....and-de-makkelijke-manier/

Is er geen enkele manier om nu al 1.6 te installeren op de Spica? Ik dacht dat dat het hele idee was van Android...open source enzo...

Verwijderd

Is er eigenlijk iemand op dit moment bezig met root acces voor de spica??

• Katseviool
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 19:35:
Is er eigenlijk iemand op dit moment bezig met root acces voor de spica??
Twijfel zelf erg over de aanschaf...

Deze twijfel komt voornamelijk door:
- Wazige berichten (vanuit Samsung) omtrent upgrades
- Je vind inderdaad zaken als rooten en custom-roms nergens terug, ook is behalve een die xvid/divx mogelijkheid niks terug te vinden over deze telefoon op xda-developers.

Met name dat laatste punt vind ik erg jammer, een actieve community is absolute must zeker icm Android.

Overigens nog een goede review op phonearena

[ Voor 18% gewijzigd door Katseviool op 10-12-2009 22:44 ]

• chainzz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:26
Katseviool schreef op donderdag 10 december 2009 @ 22:43:
[...]

Twijfel zelf erg over de aanschaf...

Deze twijfel komt voornamelijk door:
- Wazige berichten (vanuit Samsung) omtrent upgrades
- Je vind inderdaad zaken als rooten en custom-roms nergens terug, ook is behalve een die xvid/divx mogelijkheid niks terug te vinden over deze telefoon op xda-developers.

Met name dat laatste punt vind ik erg jammer, een actieve community is absolute must zeker icm Android.

Overigens nog een goede review op phonearena
Ik zit ook erg te twijfelen over dit toestel vanwege de updates..... Ik ben gisteren mijn HTC Magic verloren/vergeten in de trein en nadat ik flink heb lopen balen ben ik eens gaan kijken wat voor Android toestellen er nu allemaal beschikbaar zijn (de kans dat ik m'n Magic nog terugkrijg is toch ongeveer 0, heb vandaag nog NS gevonden voorwerpen gebeld maar die hebben 'm niet binnengekregen :'(). Dit toestel lijkt me opzich wel een mooie vervanging voor m'n Magic, vooral omdat ie ook lekker goedkoop is. Als ik echt 100% zeker wist dat dit toestel Android 2.0 krijgt had ik 'm zeker in overweging genomen. Dat ie nu dan nog een tijdje 1.5 draait had ik dan wel voor lief genomen, want dat voelt ook wel een beetje als een stap terug aangezien de Magic 1.6 draaide. Nu kom ik toch meer in de verleiding om een Milestone te kopen als ie een beetje normaal beschikbaar is in Nederland, die is wel een stuk duurder maar heeft wel Android 2.0 en ook dat prachtige scherm.....

[ Voor 6% gewijzigd door chainzz op 10-12-2009 23:29 ]

• Katseviool
Hier overigens nog een Zweedse confirmatie dat Android 2.0 voor Spica beschikbaar komt

[ Voor 85% gewijzigd door Katseviool op 10-12-2009 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Syntax
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 01:12
Het punt dat voor deze mobiel nog geen root is, is waarschijnlijk omdat hij nog niet te krijgen is in america/buiten europa. Zodra hij wereldwijd te krijgen is zal er vast ook een grotere userbase komen.

Maar wat ik me afvraag als hij rooted is, kun je dan:
-SD-kaart als virtueel werkgeheugen gebruiken.
-apps2sd draaien
-zullen er dan custom 1,6/2,0 releases komen

Ben van plan om er een te halen wsch in combo met kpn abbo, ben bij kpn shop geweest, en ze zeiden dan de phone gratis was bij een abbo van het eerste jaar 13,50p/m (incl internet bundel) en 2e jaar 22,50 p/m. Dus gemiddeld 18 per maand (zonder bel/smsbundel).

Dat word dus uiteindelijk 432 euro.

Maar weer iemand of skype werkt bij kpn mobiel inet?

[ Voor 32% gewijzigd door Da Syntax op 11-12-2009 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da Syntax schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 13:50:
Het punt dat voor deze mobiel nog geen root is, is waarschijnlijk omdat hij nog niet te krijgen is in america/buiten europa. Zodra hij wereldwijd te krijgen is zal er vast ook een grotere userbase komen.

Maar wat ik me afvraag als hij rooted is, kun je dan:
-SD-kaart als virtueel werkgeheugen gebruiken.
-apps2sd draaien
-zullen er dan custom 1,6/2,0 releases komen

Ben van plan om er een te halen wsch in combo met kpn abbo, ben bij kpn shop geweest, en ze zeiden dan de phone gratis was bij een abbo van het eerste jaar 13,50p/m (incl internet bundel) en 2e jaar 22,50 p/m. Dus gemiddeld 18 per maand (zonder bel/smsbundel).

Dat word dus uiteindelijk 432 euro.

Maar weer iemand of skype werkt bij kpn mobiel inet?
Het antwoord is ja op vraag van custom roms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Syntax
Begin toch te twijfelen tussen Pulse en Spica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Sp!tF!re schreef op zondag 22 november 2009 @ 10:45:
[...]

Uhm, dat is gewoon Micro USB? Zoals de Nokia 6500 Classic, BlackBerry 9000 Bold, HTC HD2, Samsung Jet en eigenlijk bijna elk nieuwe toestel... Zover ik kan zien in ieder geval is dat gewoon Micro USB. Wat je zegt klopt volgens mij dus niet.

Overigens heeft de BelCompany hem sowieso op voorraad, de andere retailers weet ik niet (TelefoonKopen.nl in ieder geval niet)
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een extra data/laadkabel, en volgens mij is het inderdaad gewoon micro-usb. De officiele Samsung kabel heet APCBU10, maar volgens mij is hij ook goed te laden met de Nokia CA-101, zoals hier op PDAShop gezegd wordt

Heeft iemand al een autohouder gevonden? Ik ga zo in de stad even kijken naar een algemene die de knopjes aan de zijkant niet raakt, maar een die mooi past vind ik op zich mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Syntax
ff n update, ben in stad geweest vandaag, en pulse is echt belachelijk duur in vergelijking met spica. Dus ik denk dat ik voor de spica ga.

Alleen hope dat ie snel rooted is zodat ik gebruik kan maken van hardware openGL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om een Android telefoon, (in het bijzonder de Spica), zonder mobiel internet/dataplan af te sluiten? Ik zit namelijk toch bijna altijd in Wifi bereik, daarom wil ik er geen tientje per maand voor uittrekken.
Dus de grote vraag luidt: Is het te doen met slechts Wifi en APNdroid? Ik neem aan dat als ik apps heb met advertenties, dat die via 3g/hdspa hun data willen ophalen. Ook heb ik gelezen dat and android eigenlijk altijd contact met het internet behoudt voor synchronisatie en updates. Dit gaat uiteindelijk te veel kosten en dat is voor mij al reden genoeg om naar een goedkoper Winmo of propetairy OS over te stappen. Ook schijn je zonder 3G je verse telefoon niet eens op te kunnen starten. Gaat hier nog iets aan veranderen bij de komende 2.0 update?

Als iemand mij hierbij kan helpen, alvast bedankt
MVG, LowieD

Edit voor Da Syntax
Da Syntax schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 21:33:
ff n update, ben in stad geweest vandaag, en pulse is echt belachelijk duur in vergelijking met spica. Dus ik denk dat ik voor de spica ga.

Alleen hope dat ie snel rooted is zodat ik gebruik kan maken van hardware openGL.
Echt? hoewel de pulse niet meer op pricewatch staat, is die op andere vergelijkingssites toch rond de 250 euro. Bij de spica kom je nooit onder 269.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2009 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Syntax
@LowieD: Als je los toestel koopt, en je duwt er prapay/sim-only abbo in, dan ben je met t-mobile pulse idd goedkoper uit.

Maar als je het toestel in combinatie met abbo wil aanschaffen kun je bij kpn tegen een gemiddelde prijs van gemiddeld 18 euro p/m een galaxy spica krijge (geen extra toestel kosten, alleen 25 aansluit bij nieuwe klant). Maar als je dit zelfde wilt bij de pulse dan moet je toch al aan zeker 25 de maand denken.

Nog even over de vraag die je had, voor wat ik weet zou dit over het algemeen geen problemen moeten opleveren, al zal er wel een 3g capable sim in moeten voor o.a. de initial start (mschn kan dat ook over wifi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 21:37:
Is het mogelijk om een Android telefoon, (in het bijzonder de Spica), zonder mobiel internet/dataplan af te sluiten? Ik zit namelijk toch bijna altijd in Wifi bereik, daarom wil ik er geen tientje per maand voor uittrekken.
Dus de grote vraag luidt: Is het te doen met slechts Wifi en APNdroid? Ik neem aan dat als ik apps heb met advertenties, dat die via 3g/hdspa hun data willen ophalen. Ook heb ik gelezen dat and android eigenlijk altijd contact met het internet behoudt voor synchronisatie en updates. Dit gaat uiteindelijk te veel kosten en dat is voor mij al reden genoeg om naar een goedkoper Winmo of propetairy OS over te stappen. Ook schijn je zonder 3G je verse telefoon niet eens op te kunnen starten. Gaat hier nog iets aan veranderen bij de komende 2.0 update?

Als iemand mij hierbij kan helpen, alvast bedankt
MVG, LowieD

Edit voor Da Syntax

[...]

Echt? hoewel de pulse niet meer op pricewatch staat, is die op andere vergelijkingssites toch rond de 250 euro. Bij de spica kom je nooit onder 269.
[off-topic]Welkom LowieD, het is volgens goed gebruik hier op GoT niet nodig om de groeten/naam aan ons te doen. Dus die kun je bij de opvolgende posts gewoon achterwege laten :)

Om je vraag te beantwoorden, moet je eigenlijk afvragen of je wel tot de doelgroep behoort waarvoor Android voor is ontwikkeld. Deze telefoon leunt zoals je aangeeft erg sterk op mobiele Internet toegang. Veel wordt online gesynchroniseerd en Android probeert met dit OS je dagelijkse leven te koppelen met je online leven/digitale identiteit. Een Android systeem zonder data plan is IMO erg ontarmt.

Ik zelf zou dan ook adviseren om eens op een rijtje te zetten wat je wensen zijn. Wat voor applicaties wil je bijvoorbeeld gaan gebruiken?
Aan de hand daarvan zou ik een geschikt OS zoeken en een daarbij behorende telefoon.
Misschien een vreemde opmerking, maar misschien sluiten deze wensen perfect aan met een Apple Touch, zeker als je nog een goede telefoon hebt kan dit een (goedkoop) alternatief zijn.

Sorry als dit vloeken in de kerk is mannen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nouja, als hij overal Wi-Fi heeft, heeft ie overal internet. Dat kan natuurlijk prima. Internet wordt veel gebruik op Android-telefoons, maar het maakt natuurlijk niet uit waar dat internet vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zondag 13 december 2009 @ 00:28:
Nouja, als hij overal Wi-Fi heeft, heeft ie overal internet. Dat kan natuurlijk prima. Internet wordt veel gebruik op Android-telefoons, maar het maakt natuurlijk niet uit waar dat internet vandaan komt.
Inderdaad.
en @ Katseviool; Dit heb ik al gedaan. Initieel kwam ik bij pseudo-smartphones uit, zoals de lg arena en de jet.
Maar uiteindelijk bleef alleen de jet nog over. Die specs kwamen mij nogal bekend voor. AMOLED, 800mhz processor ook qua uiterlijk hebben ze wel wat van het merk.
Ik kwam er dus achter dat ik voor zo'n tien euro meer toegang had naar het android platform.
en voor de duidelijkheid nog ''het lijstje''

* Een telefoon met goede multimedia functionaliteit.
* Een stabiel OS. (touchwiz 2.0 of android, LG's S-class valt dus al af)
* Wifi/bluetooth voor synchronisatie en het (on)nodige surfen.
* Een redelijk user-base
* Een aardig touchscreen, capacitief is een groot pluspunt maar het resistieve scherm van de jet schijnt ook goed te zijn
* De ondersteuning en updates van goede apps/widgets. (sluit aan bij het volgende)
* Een camera, en hoewel de camera van beide telefoons niet veel soeps is, het gaat mij ook maar echt om het rudimentair vastleggen van beelden.

Dus voor een tientje extra heb ik zo veel meer: Android met als zijn glorie. (en met glorie doel ik gewoon op de apps/support). De spica heeft gewoon te veel bang voor zn buck om te kunnen negeren. Het zit in de prijsklasse van propetairy OS-en maar kan oh zo veel meer. Als ik echt de android beleving zou willen zo ik ook wel meer willen betalen, bijv een hero of de milestone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 21:37:
Ook schijn je zonder 3G je verse telefoon niet eens op te kunnen starten. Gaat hier nog iets aan veranderen bij de komende 2.0 update?
Ging hier prima.. simkaart erin.. telefoon aan. En ik kon er mee bellen.
Heb toen de spica met mijn wifi netwerk verbonden (als wifi verbonden is gaat alle data via wifi). De toggle data widget gedownload (om mijn apn te disablelen) en ik kan nu (als ik thuis ben) alles doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmensto
Voor diegene die hun Spica nu al een tijdje hebben: Hoe bevalt de Spica je tot nu toe? -/+ punten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Laatst online: 25-08 06:19
hij bevalt me nog steeds uitstekend.
het grote voordeel blijft voor mij dat ik films die ik download als divx er zo op kan zetten zonder ze eerst te moeten converteren.
Verder vind ik dat de accu redelijk lang mee gaat, ondanks de push mail, ed.
navigatie werkt ook top, zowel sygic als copilot lopen hartstikke soepel.
Alleen WiFi wil nog wel eens NIET opstarten, dan blijf ik op 3g of gprs terwijl wifi aanstaat en ook mijn netwerk kent.
voor de rest een super toestel,veel mogelijkheden en ben straks benieuwd als Android 2.0 update uitkomt.
Ik vind voor de prijs van het toestel dat je hartstikke veel voor terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Voor bovenstaande probleem even WiFinder downloaden en installeren, hij had er bij mij ook wel eens last van en als hij het dan niet op pakt start ik WiFinder op en dan gaat hij meteen verbinding maken (ik heb overigens een Hero, maar WiFinder moet bij jullie ook wel werken zou ik zo zeggen ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
+ Batterij gaat toch best lang mee. Ik ga nog eens testen hoe lang hij het doet. Ben in het begin uiteraard veel te veel aan het spelen geweest, dus dan gaat het rap.
Gebruik verder ook zo min mogelijk tracking software (batterijmeter, phonefinder, allerlei gare widgets).
Vooral veel batterijmeters gebruik veel van je batterij (oh the irony).
+ Touchscreen werkt prima. Het is even wennen, maar ik begin steeds sneller te typen. Uiteraard is gekanteld veel beter te typen, dus dat probeer ik zo veel mogelijk te doen.
+ Snel genoeg. Heb je veel verschillende software tegelijk in gebruik (apps installeren, terwijl je aan het browsen bent en ook je mail laat syncen) geeft natuurlijk wat vertraging.. maar dat heb je met elke telefoon.
+ Scherm is goed te lezen, goed scherp, mooie kleuren.
+ Je kan je microSD kaart verwisselen zonder de batterij te verwijderen.
Achterkant moet er dan wel af.. maarja hoevaak haal je die sdkaart eruit?
Via usb kan je ook de sdkaart beschrijven.

- Geluid via de speaker is matig. Had beter verwacht. Dus dan maar oordopjes.
- Het minimale volume van de speaker en met oordopjes is naar mijn idee te hard.. in een stille omgeving zou dat best wat zachter mogen zijn. Edit: alleen bij streamen. Met de bijgeleverde musicplayer is het prima, maar daarmee galmt het weer flink.
- Radio streams hakkelen soms.. Kan de verbindingsnelheid niet zijn.. dus nog even uitzoeken waar dat aan ligt (gebruikte software hopelijk).
- Fotocamera is bij schemer bagger. Veel ruis.. dus houd het maar bij buiten foto's maken.
Maar daar ging ik ook wel vanuit eigenlijk. Ook het scannen van barcodes is bij schemer is niet te doen.
-"klepje" op de usb poort ziet er wat gammel uit. Het is een zelfde soort klepje als bij de i7500. Vraag me af hoe lang dat ding blijft zitten. Je moet bij elke oplaad actie dat klepje openen.

[ Voor 20% gewijzigd door job op 15-12-2009 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 18:15:
+ Batterij gaat toch best lang mee. Ik ga nog eens testen hoe lang hij het doet. Ben in het begin uiteraard veel te veel aan het spelen geweest, dus dan gaat het rap.
Gebruik dus ook zo min mogelijk tracking software (batterijmeter, phonefinder, allerlei gare widgets).
+ Touchscreen werkt prima. Het is even wennen, maar ik begin steeds sneller te typen. Uiteraard is gekanteld veel beter te typen, dus dat probeer ik zo veel mogelijk te doen.
+ Snel genoeg. Heb je veel verschillende software tegelijk in gebruik (apps installeren, terwijl je aan het browsen bent en ook je mail laat syncen) geeft natuurlijk wat vertraging.. maar dat heb je met elke telefoon.
+ Scherm is goed te lezen, goed scherp, mooie kleuren.
+ Je kan je microSD kaart verwisselen zonder de batterij te verwijderen.

- Geluid via de speaker is redelijk. Had beter verwacht. Dus dan maar oordopjes.
- Het minimale volume van de speaker en met oordopjes is naar mijn idee te hard.. in een stille omgeving zou dat best wat zachter mogen zijn.
- Radio streams hakkelen soms.. Kan de verbindingsnelheid niet zijn.. dus nog even uitzoeken waar dat aan ligt (gebruikte software hopelijk).
- Fotocamera is bij schemer bagger. Veel ruis.. dus houd het maar bij buiten foto's maken.
Maar daar ging ook wel vanuit eigenlijk. Ook het scannen van barcodes is bij schemer is niet te doen.
De camera heeft toch geen flitser voor zover ik weet? Zijn de MicroSDtjes hotswappable of moet je de spica dan eerst herstarten?
Tot slot, hoe bevalt de snelheid met Wifi, is het mogelijk om via de HDSPA-chip te wifien voor 7mbs. (mijn excuses als dit als complete bebrabbel klinkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Camera heeft geen flitser nee. Dus voor de camerafunctie moet je het ding niet kopen.
SD-kaartjes zijn officieel niet hotswappable, er zit een menu in je telefoon om de sd-kaart af te koppelen (net zoals je in windows zou doen).
Gewoon eruit halen geeft echter meestal geen problemen, net als dit in windows ook vaak probleemloos kan.

Mocht je de simkaart willen wisselen terwijl je spica aanstaat (ja dat kan bij de spica) dan moet je telefoon opnieuw opstarten (doet hij voor je).

Voor wifi zal ik even een slimme manier moeten vinden om te testen. De bekende ftp downloads werken niet omdat android een bestand moet hebben die hij herkend. Een .bin bestand pakt die niet. Via speedtest.bbned.nl kom ik in elk geval boven de 4Mbit.. Maar ik zal nog even uitgebreid voor je testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 18:58:
Camera heeft geen flitser nee. Dus voor de camerafunctie moet je het ding niet kopen.
SD-kaartjes zijn officieel niet hotswappable, er zit een menu in je telefoon om de sd-kaart af te koppelen (net zoals je in windows zou doen).
Gewoon eruithalen geeft echter meestal geen problemen, net als dit in windows ook vaak probleemloos kan.

Mocht je de simkaart willen wisselen terwijl je spica aanstaat (ja dat kan bij de spica) dan moet je telefoon opnieuw opstarten (doet hij voor je).

Voor wifi zal ik even een slimme manier moeten vinden om te testen. De bekende ftp downloads werken niet omdat android een bestand moet hebben die hij herkend. Een .bin bestand pakt die niet. Via speedtest.bbned.nl kom ik in elkgeval boven de 4Mbit.. Maar ik zal nog even uitgebreid voor je testen.
(In het geval dat je het hebt aangeschaft), wat voor een snelheden behaal je met je mobiel internet?
en bedankt voor het testen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Je hoeft niet telkens alles te quoten hoor :)

edit: heb nu lopen testen via deze app: http://www.androlib.com/a...droid-speedtest-jpAp.aspx

Met hsdpa kom ik afhankelijk van het bereik tot 1.5Mbit.
Upload: 0.2Mbit/sec

Met wifi kom ik tot 14Mbit/sec (waarbij ik met mijn laptop via wifi 19mbit haal (max van mijn adsl).
Upload: 0.4Mbit/sec (valt wat tegen)

[ Voor 75% gewijzigd door job op 15-12-2009 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk nu dat de witte Galaxy i7500 in een winkel is afgeprijsd tot 280 euro. Dus ik maak nu weer de afweging i7500 of i5700. Als iemand hier iets op aan te merken heeft, hou je vooral niet in!
Ze hebben beide jammer genoeg maar 128 mb ram (aldus de pricewatch), maar dat komt denk ik wel goed met een task-manager/killer.
De spica heeft een snellere processor, maar de gewone galaxy heeft 8GB geheugen. Dit is dus fijner totdat een update naar 2.0 verschijnt. Verder vraag ik me af hoe de kwaliteit van het geheugen tegen een class 2/4/6 microDStje afweegt.
Last but not least, de spica ziet er toch net iets beter uit.
Edit: Ik vergeet nou zo maar de divX/Xvid mogelijkheden van de spica. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2009 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Voor de dingen die je in die 8GB op wilt slaan (foto's muziek) is snelheid niet zo heel belangrijk.
Wellicht als je perse je apps op je geheugen wilt opslaan (met 1.5 nog niet mogelijk) is er wat voor te zeggen. Maar hoeveel programma's wil je dan op je telefoon zetten?? Zo groot zijn die programma's nou ook weer niet.

De prijs is wel heel netjes, vraag me af of die correct is. Het is wel heel veel goedkoper dan de overige winkels.
Divx heb ik nog niet eens geprobeerd :P.
Het is voor mij ook niet echt een reistelefoon.. woon op loopafstand van mijn werk. Maar als je veel in de trein/bus zit is het wellicht een pre als je telefoon ook een beetje soepel divx speelt.

[ Voor 21% gewijzigd door job op 15-12-2009 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is divx nou echt zo onwijs bruut en chill bestandsformaat dan?
Zijn genoeg applicaties te vinden die allerlei andere bestandsformaten afspelen, zoals het bekende .mp4 formaat.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 19:43:
Is divx nou echt zo onwijs bruut en chill bestandsformaat dan?
Mwah ik vind een gebrek aan Divx op zich wel een nadeel, maar niet ernstig. Videokijken zonder lader bij je, zuipt echt hard je batterij. Dus in de praktijk vaak toch niet echt handig.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2009 19:45 ]

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.