Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:13
Ik ben benieuwd wanneer samsung de datum bekend maakt voor de update.. een datum geven is toch niet zo moeilijk? of in ieder geval een indicatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Getuige het verleden is dat voor Samsung wel moeilijk. Ik zou gewoon nergens op rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 11:27
Officiele 2.1 voor Spica is blijkbaar uit!!

http://www.engadget.com/2...-grows-up-to-android-2-1/

Moet dit nou met de KIES software? In het persbericht hebben ze het over PC Studio 7.

[ Voor 29% gewijzigd door coendeurloo op 17-03-2010 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonniii
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-01 19:15
En waar moet je het downloaden. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:29
Jonniii schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 09:53:
En waar moet je het downloaden. :7
De update zou via KIES te installeren moeten zijn, maar dan moet die natuurlijk wel de Spica herkennen :X. Als je dan kiest voor update, gaat hij de update downloaden van de samsung server en je telefoon flashen.
Ik wacht wel op een gemodde versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17
De pressrelease spreekt van pc studio 7, niet van kies.
Maar dan moeten beide programma's je telefoon wel herkennen, en dat is nu nog een probleem.
Kies denkt bij mijn zelfs ten onrechte dat het geen internetverbinding heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 23:08
Iemand die PC studio draaien ? De nieuwe firmware zou uitgerold moeten worden:

http://www.samsunghub.com...icially-gets-android-2-1/

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-08 15:01
The update has been initially rolled out in Germany and will be released gradually in the rest of the regions.
Vermoedelijk moeten we dus nog eventjes geduld hebben (of in Duitsland gaan wonen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonniii
pasz schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 10:15:
Iemand die PC studio draaien ? De nieuwe firmware zou uitgerold moeten worden:

http://www.samsunghub.com...icially-gets-android-2-1/
De grap is dat pc studio 7 geen spica ziet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 11:27
Dat is dan toch te belachelijk voor woorden? Hoe kunnen ze het nou over PC Studio 7 hebben in een officieel persbericht terwijl die de Spica niet eens ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
coendeurloo schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 10:28:
Dat is dan toch te belachelijk voor woorden? Hoe kunnen ze het nou over PC Studio 7 hebben in een officieel persbericht terwijl die de Spica niet eens ziet?
Op de Duitse support site voor de Spica kan je ook alleen KIES downloaden; dezelfde versie (multilanguage) als op de NL site. Daar schiet je dus ook al niets mee op (of heeft iemand al succes gehad met KIES en meer dan het benaderen van de storage card bereikt?)

Edit: maar even de proef op de som genomen: KIES geïnstalleerd op laptop met XP, waarop eerder alleen Odin + drivers werkten. NPS herkende de Spica niet dus ik heb alle software-entries met Samsung in de titel verwijderd. Volgens deze blog wordt de Spica wel herkend met een 2.1 rom, en niet met een 1.5 rom. Lekker handig dus: dan zou je eerst een onofficiele rom moeten flashen via Odin om daarna een officiele te kunnen downloaden.
Ik draai nu JC5 met een mod, dus dat moet werken. Als ik USB-foutopsporing aan zet (instellingen - toepassingen - ontwikkeling) wordt de Spica inderdaad herkend als ik als ik KIES als administrator opstart.
Opstarten als gewone gebruiker gaat retetraag met een splash screen die minutenlang in je beeld blijft hangen :X
edit2: Nog ff zitten klooien, maar ik krijg het niet voor elkaar om te updaten. Hij blijft zeggen dat ik geen internetconnectie heb. Hij wil wel agenda, contactpersonen en taken syncen met outlook.

[ Voor 50% gewijzigd door gwystyl op 17-03-2010 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Kies zegt bij: device is not supported.
Heb het geprobeerd in debug mode en normaal, kies normaal opgestart en als administrator.

Daarnaast kan kies geen verbinding met het internet krijgen.
Oftewel, we moeten wachten tot een nieuwe update van kies danwel pc studio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
Jonniii schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 10:23:
[...]
De grap is dat pc studio 7 geen spica ziet. :P
Zo, val ik even door de noobie mand. Sinds mijn ervaringen met andere PC pakketten van andere telefoons, installeer ik nooit meer dat soort software.

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonniii
Mja dat kan je ook niet weten. Geen hond die die schrale programma's gebruikt. Ik ben wel benieuwd hoe ze dit op gaan lossen. In die press release klinkt het alsof ze hun zaakjes goed voor elkaar hebben. Zouden ze überhaupt wel door hebben dat het niet werkt? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt vooralsnog een voor aankondiging: "The upgrade will be available from March 2010 in Germany and gradually rolled out to other European markets, Southeast Asia, the Middle East and Asia, Africa and rest of the world."

Misschien brengen ze eerst een update uit van pc studio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pc studio 7 werkt bij mij wel !

Niet zelf handmatig zoeken gewoon bewaking van apparaatverbinding telefoon aansluiten en even wachten de telefoon niet koppelen dan werkt het bij mij gewoon

Vista 64 bit

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthiayer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-04-2022
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 12:47:

Niet zelf handmatig zoeken gewoon bewaking van apparaatverbinding telefoon aansluiten en even wachten de telefoon niet koppelen dan werkt het bij mij gewoon

Vista 64 bit

Succes
en heb je kunnen updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spijtig genoeg nog niet hij geeft aan dat hij over de nieuwste firmware beschikt

als het zover is zal ik het zeker melden ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Wel een leuke telefoon dit, maar hij heeft 'maar' 128 MB geheugen. Kun je dit goed merken met Android 2.1?

Ik las in dit topic dat bij de beta-rom het home-scherm laden een paar seconden kan duren. Is dit met de laatste firmware nog steeds zo? Het lijkt me verder een leuke telefoon nl. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Volgens mij klopt die 128MB niet, zie ook eerdere berichten in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljack
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-08 22:39
Op de samsung-firmware site zou de nieuwe rom te downloaden zijn. Op twitter wordt aangegeven dat dit waarschijnlijk de PC studio release is. Het gaat om de firmware met code I5700XXJCB.

Ik heb het zelf nog niet kunnen testen maar ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
RoD schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:28:
Volgens mij klopt die 128MB niet, zie ook eerdere berichten in dit topic.
Bedankt, ik kom nu idd ook 146MB tegen, dat scheelt toch weer iets. Denk dat ik voor de Spica ga, dan ben ik iig zeker van Android 2.1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
souljack schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:28:
Op de samsung-firmware site zou de nieuwe rom te downloaden zijn. Op twitter wordt aangegeven dat dit waarschijnlijk de PC studio release is. Het gaat om de firmware met code I5700XXJCB.

Ik heb het zelf nog niet kunnen testen maar ik ben benieuwd!
Ik heb zoveel met KIES lopen klooien dat mijn drivers nu niet meer kloppen. Samsung Android USB Modem kan niet (meer?) geïnstalleerd worden, zodat zowel KIES als Odin niet meer goed werken :X. Ik wilde net JCB gaan proberen...... een andere optie is even wachten tot Leshack een root-versie uitbrengt of Johnik de lichtgewicht mod van de root-versie. Leshack is er iig al mee bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Is het zeker dat dit de Final is? Die I570EXXJCB.

Ben nu wel in de gelegenheid hem erop te zetten namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokuta
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 16:33
Heb hier net I570EXXJCB geinstalleerd. Was geen probleem met Odin (4.03, single package mode). Ga nu proberen om Vodafone internet aan het werk te krijgen (zie eerdere posts). Hij is in ieder geval standaard in het Duits, wat doet vermoeden dat dit inderdaad de "final" Duitse versie zou kunnen zijn. To be continued...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
Rokuta schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 14:11:
Heb hier net I570EXXJCB geinstalleerd. [...] Hij is in ieder geval standaard in het Duits, wat doet vermoeden dat dit inderdaad de "final" Duitse versie zou kunnen zijn.
Kewl. Nederlandse taal included ?

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Kan iemand kijken of de beloofde features (9 homescreens, nieuwe widgets, etc) in die rom zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokuta
Juist, enkele minuten later:

I570EXXJCB
  • Staat standaard in het Duits. Nederlands, Engels en nog een hele rij talen zijn beschikbaar.
  • Heeft 3 homescreens, net zoals alle andere roms.
  • Kan verbinden met KIES en PC studio (PC studio geeft aan dat alleen "Apparaat bijwerken" wordt ondersteund, maar wil niets bijwerken)
  • Heeft als info:
    - Firmwareversie 2.1-update 1
    - Basebandversie I570EXXJC1
    - Kernelversie 2.6.29 root@SE-S611 #2
    - Buidnummer ECLAIR.XXJCB
  • Weigert in alle toonaarden te verbinden met Vodafone (abonnement) dataservice. Zie eerdere posts hierover, de foutmelding "Authentication error" blijft. Aangezien ik de vorige keer door hoepels ben gesprongen maar het niet voor elkaar heb gekregen om internet aan de gang te krijgen moet ik dus concluderen dat het vooralsnog (?) niet mogelijk is om via Vodafone abonnementen op internet te gaan met deze firmware.
  • Heeft DivX ingebouwd, standaard geinstalleerde apps zoals Layar en Facebook staan er op.
  • Heeft GPS standaard op ingeschakeld staan.
  • Verbindt zonder problemen met wifi
  • Youtube loopt niet helemaal sync over wifi, net niet...paar filmpjes geprobeerd, lijkt enigszins te varieren, zal hier later nog even verder naar kijken.
  • Verder voelt alles redelijk vloeiend aan. Persoonlijk heb ik altijd een probleem gehad met het (heel minimaal) "stotteren" van het menu wanneer deze omhoog komt, hij gaat *net* niet helemaal vloeiend. Dit is in deze build ook nog het geval. Kleine stotteringen zitten op meerdere plaatsen maar over het algemeen is het niet echt trager als 1.5.
  • Android widgets en Samsung widgets zijn beschikbaar. Ik heb geen idee of dit er meer of minder zijn als normaal, aangezien ik ze vrijwel niet gebruik.
Anders nog iets? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hmm, dus wel 2.1, maar niet de beloofde 9 homescreens. Zou het toch nog een niet-finalversie zijn? Ook omdat je dus geen data-verbinding kunt krijgen lijkt het erop dat de rom nog niet af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokuta
Het probleem met de data verbinding ligt ergens tussen Vodafone en de telefoon. Met bijvoorbeeld een Hi simkaart (welke ik hier ook tot mijn beschikking heb) werkt de dataverbinding zonder problemen. Dit probleem zat ook in de eerdere 2.x roms, geen idee of dit er nog wel uitgewerkt wordt voordat de final via KIES/Studio/bla beschikbaar komt. Persoonlijk zie ik weinig tot geen verschil met de eerdere 2.1 roms, maar ik heb deze dan ook pas enkele minuten uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
Rokuta schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 14:38:
• Weigert in alle toonaarden te verbinden met Vodafone (abonnement) dataservice. Zie eerdere posts hierover, de foutmelding "Authentication error" blijft. Aangezien ik de vorige keer door hoepels ben gesprongen maar het niet voor elkaar heb gekregen om internet aan de gang te krijgen moet ik dus concluderen dat het vooralsnog (?) niet mogelijk is om via Vodafone abonnementen op internet te gaan met deze firmware.
:'( :'( :'( . Wat een baggerzooi. Zouden ze bij vodafone iets dicht hebben gezet ? Kan het me bijna niet voorstellen. Bij http://www.vodafone.nl/mijntoestel staat de spica er niet bij...
Super bedankt voor je kennisdeling ! _/-\o_

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20

Daantje20

Heb hem er nu ook op staan, maar hij heeft lijkt het wel wat last van traagheid als je meerdere applicaties draaid. Vooral terugkeren naar homescreen duurt dan even.

Voor de rest nog niet veel kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokuta
pasz schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 14:50:
[...]
:'( :'( :'( . Wat een baggerzooi. Zouden ze bij vodafone iets dicht hebben gezet ? Kan het me bijna niet voorstellen. Bij http://www.vodafone.nl/mijntoestel staat de spica er niet bij...
[...]
Het probleem ligt ergens in het gebruikte authenticatieprotocol. Helaas heb ik niet de tijd of de kennis om in de programmatuur hiervan te duiken maar ergens tussen 1.5 en 2.1 is er binnen Android / de spica roms iets gewijzigd in de manier waarop de telefoon zich aanmeldt bij het datanetwerk. Vodafone hapt dit niet en gooit de telefoon net zo hard er weer uit, terwijl volgens de helpdesk en technische dienst, waar ik nogal uitgebreid mee heb gemailed, er niets aan de hand is (pakketjes kunnen volgens hen over en weer verstuurd worden, terwijl ik vanaf de telefoon niet kan MMS'en, niet kan internetten, niets.). Blijkbaar is Vodafone wat strenger in haar instellingen dan bijvoorbeeld KPN-Hi, welke mij binnen enkele seconden op internet laat.

Een hard reset (d.m.v. *2767*3855# , was dat hier ergens al gepost?) biedt geen uitkomst, hoewel het de taal wel gezellig terugzet naar Duits ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poligono
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-03 15:23
hallo,

Zoals jullie kunnen zien is de update i570ExxJCb genaamd.

volgens de Samsung codering staat de "E" voor Experimental (normaal i5700xxJCb)......

het is dus nog wachten op de final, deze komt wel (er is al een officiele duitse handleiding te downloaden van uit www.samsungmobile.com) .....

wanneer die komt?? kan zomaar zijn dat de nederlandse update pas als laatste doorgevoerd wordt.

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokuta
Ik moet nu toch even mijn postje herzien.

Het is in de nieuwe firmware wel degelijk mogelijk om 9 homescreens te hebben. Je moet ze alleen handmatig toevoegen. Je kan dus alles tussen de 3 en 9 homescreens instellen (!)

Dit doe je door:
- Op je homescreen te gaan staan
- Op de menuknop te drukken
- Op "wijzigen" te drukken (potloodje)
- Je krijgt miniatuurversies van je homescreens te zien, druk op de plusjes om homescreens toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
Rokuta schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 15:02:
[...]

Het probleem ligt ergens in het gebruikte authenticatieprotocol.
Bedoel je dat PAP/CHAP verhaal ? Ff wikipedia opstarten.

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20

Daantje20

Heeft iemand al getest hoe de GPS-fix tijden zijn met deze build?

Deze is nog niet zo soepel als de 1.5 maar dit gaat de goede kant op. Denk dat als ik me te veel erger aan de tekortkomingen ik weer naar een recente 1.5 ga maar wel in de gaten houd wanneer de goede 2.1 uitkomt.

[ Voor 62% gewijzigd door Daantje20 op 17-03-2010 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 12:47:

Ik heb geeeeeen idee waar je het over hebt. 8)7
Kan je het nog eens duidelijker uitleggen. :)

Ik heb hier de engelse versie (engelse windows) dus ik zie totaal niet waar ik de optie waar je hebt over hebt kan vinden.

Niet dat ik er nu al wat aan heb, maar dan kan ik er later als de rom officieel uit is wel wat mee.
Moet de spica in debug of niet? pc studio als administrator opstarten of niet?
Oh, en welke exacte pc studio versie heb je?

[ Voor 29% gewijzigd door job op 17-03-2010 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu, ik mag hopen dat dit niet de final is....:

- nog steeds geen exchange calendar sync
- youtube niet sync
- divx niet sync

wel:
- wel gps fix, maar veel te traag, zit 1 minuut + te wachten
- menu's iets minder traag dan vorige 2.1, maar nog steeds niet zo soepel als de JB3

kortom: terug naar JB3 en hopen dat dit niet de final is en dat dan wel alles gefixed is( ik betwijfel het zeer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rokuta schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 15:07:
Ik moet nu toch even mijn postje herzien.

Het is in de nieuwe firmware wel degelijk mogelijk om 9 homescreens te hebben. Je moet ze alleen handmatig toevoegen. Je kan dus alles tussen de 3 en 9 homescreens instellen (!)

Dit doe je door:
- Op je homescreen te gaan staan
- Op de menuknop te drukken
- Op "wijzigen" te drukken (potloodje)
- Je krijgt miniatuurversies van je homescreens te zien, druk op de plusjes om homescreens toe te voegen.
Dit is bij alle 2.1 versies mogelijk dus ook al bij voorgaande zoals de JC3.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokuta
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 20:18:
Dit is bij alle 2.1 versies mogelijk dus ook al bij voorgaande zoals de JC3.....
Mijn excuses, ik heb de voorgaande 2.1 versies slechts kort gebruikt omdat bij al deze versie het Vodafone-probleem optrad. Het was echter in antwoord op de vraag van RoD en niet als vergelijking met andere 2.1 roms bedoeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

poligono schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 15:03:
hallo,

Zoals jullie kunnen zien is de update i570ExxJCb genaamd.

volgens de Samsung codering staat de "E" voor Experimental (normaal i5700xxJCb)......

het is dus nog wachten op de final, deze komt wel (er is al een officiele duitse handleiding te downloaden van uit www.samsungmobile.com) .....

wanneer die komt?? kan zomaar zijn dat de nederlandse update pas als laatste doorgevoerd wordt.

grtz
Ik ga daar ook nog niet mee 'E'xperimenteren.
Eerst deftige connectie-software bij upgrade + backup kunnen maken van huidige versie 1.5
Samsung zal het wel aangeven wanneer de nieuwe versie voldoende getest en beschikbaar is.
Geduld hebben is een schone deugd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:13
Even een vraagje over het nieuws van vandaag, betekent het dat alle versies in de loop van maart uitkomen maar Duitsland als eerste, of dat de Duitse versie in maart uitkomt, en de rest ook net zo goed in juni ofzo kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
De E is een onderdeel van een landcode, deze is dus voor duitsland bedoelt.

Als gps werkt, Flashen maar!
Ik zit nog steeds op de allereerste 2.1 verzie omdat die gewoon perfect werkt bij mij, alleen de gps werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Double schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 21:55:
De E is een onderdeel van een landcode, deze is dus voor duitsland bedoelt.

Als gps werkt, Flashen maar!
Ik zit nog steeds op de allereerste 2.1 verzie omdat die gewoon perfect werkt bij mij, alleen de gps werkt niet.
Niets landcode, die E staat wel degelijk voor experimental

http://samsung-firmware.w...search?query=experimental

http://samsung-firmware.webs.com/samsunglettercode.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 20:08
We zitten intussen aan pagina 50, en met de update naar 2.1 breekt een nieuw hoofdstuk aan
-->Samsung Galaxy Spica I5700 [deel 2]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Mooi, slotje aanvragen op deze en verder in de andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Bluefall schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 23:22:
We zitten intussen aan pagina 50, en met de update naar 2.1 breekt een nieuw hoofdstuk aan
-->Samsung Galaxy Spica I5700 [deel 2]
:)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.