Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@CLB
Volgens mij is divX kwalitatief wel wat beter, maar het is vooral en erg veer voorkomend formaat, het is in ieder geval zeker in opmars.
Edit:@Holoris: kan je enige indicatie geven hoe slurpend dat is? Want met de robuuste accu van de spica haal je anderhalf/twee dagen met redelijk intensief gebruik. De gemiddelde smartphone is na een enkele dag al zo goed als leeg. Dus als je je telefoon toch iedere avond aan het infuus zet, maakt het toch niet al te veel uit?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2009 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zou kunnen... maar ik zou daar niet echt 'n telefoon voor kopen aangezien andere mogelijkheden dus volop aanwezig zijn... (zelf zou ik trouwens voor de Spica gaan, aangezien het design van de Galaxy in reallife niet echt chill is vind ik)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:26
CLB schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 19:43:
Is divx nou echt zo onwijs bruut en chill bestandsformaat dan?
Zijn genoeg applicaties te vinden die allerlei andere bestandsformaten afspelen, zoals het bekende .mp4 formaat.
Volgens mij is divx in het huidige downloadtijdperk toch wel een heel veel gebruikt formaat? Van al dat geconverteer word je toch ook niet vrolijk volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17
Het gaat niet zozeer om het formaat (de spica slikt ook xvid,mp4, h264 wmv) maar om het feit dat het hardware matig versnelt wordt. Althans zo zegt men.. nu eens wat bestandformaten testen.

En je hoeft natuurlijk niets om te zetten. Het hele internet staat vol met xvid filmpjes.. Wat er aan mp4 staat is vaak van matige kwaliteit. Zelf omzetten hoeft dan niet meer.

edit: xvid speelt prima (SD formaat).
edit: mkv speelt niet
edit: mpeg1&2 speelt niet. .vob ook niet
edit: mp4 bestanden krijg ik niet werkend. Raar aangezien die expliciet wel genoemd worden.

Of het niet afspelen van bepaalde bestanden nou door de spica komt, of de software die bij android zit is niet helemaal duidelijk. De container formats worden gewoon niet geslikt terwijl de inhoud niets bijzonders is.
Xvid SD doet het probleemloos.
Een HD xvid avi kan ik zo snel niet vinden.. bullshit natuurlijk met de resolutie van de android.. maar ik wou het eens testen.

[ Voor 120% gewijzigd door job op 15-12-2009 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

converteren van al je filmpjes is inderdaad gewoon vervelend. Zeker als je die taak niet zo snel op een tweede computer/serverbak kan dumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ D-e-n: In mijn ervaringen hetzelfde als 'iPodformaat' =)
Maar wat job zegt is wel interessant natuurlijk, dat zou wel nice zijn =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:33
Ik gebruik zelf Meridian, dit werkt perfect op mijn Hero om ook MP4 af te spelen (inclusief losse .srt bestanden als ondertiteling, Meridian is wat dat betreft heel erg fijn vind ik zelf).

[ Voor 5% gewijzigd door Arjan90 op 15-12-2009 21:31 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sp!tF!re schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 21:31:
Ik gebruik zelf Meridian, dit werkt perfect op mijn Hero om ook MP4 af te spelen (inclusief losse .srt bestanden als ondertiteling, Meridian is wat dat betreft heel erg fijn vind ik zelf).
Maar de grote vraag is: Ondersteunt Meridian ook Xvid/divX met dezelfde resolutie/snelheid als de spica. het gebruik van losse .srt bestanden is wel een grote plus.

Verder vraag ik me af wat een app doet die internet access als een van zijn permissions, als je apndroid hebt geinstalleerd en buiten Wi-fi dekking bevindt. Omdat ik toch vaak genoeg wel onder wifi zit, neem ik geen dataplan, maar iets zoals http://www.androlib.com/a...peterd-zombierun-Fzm.aspx staat mij eigenlijk wel aan. Verder zie ik dat gewone apps, die naar mijn weten niets met internet horen te doen, het ook nodig hebben. Doen deze het dan überhaupt nog?

Edit: Typo

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2009 22:02 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joentjebe
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-08 16:26
Ik ben erg benieuwd naar de 3d prestaties van de spica. Heeft iemand al games als speedforce 3d geprobeerd? Liep het een beetje soepel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd Mulder
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-07 12:44
joentjebe schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 22:15:
Ik ben erg benieuwd naar de 3d prestaties van de spica. Heeft iemand al games als speedforce 3d geprobeerd? Liep het een beetje soepel?
Ik heb de Demo van Speed ForGe 3d even geprobeerd en het draait er soepel op, ik heb verder niet echt problemen ondervonden met betrekking tot 2d / 3d performance.

Waar ik wel erg last van heb is dat het afspelen van muziek gaat happeren op het moment dat ik iets download via WiFi (met ongeveer 500kb/s) Misschien dat het komt omdat hij dan heel druk bezig is met wegschrijven. Tevens wordt het menu dan erg traag, zelfs de input begint dan een beetje te happeren. Hebben hier meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd Mulder
Om het hele AMOLED verhaal maar weer eens aan te halen. Volgens mij (heb hem zelf in bezit) is het geen AMOLED scherm. Ook is inmiddels de Samsung website geupdate: http://www.samsungmobile....amsung-galaxy-spica-i5700. Stond eerst 3,2" AMOLED Full touch scherm nu staat er 3,2" TFT Touchscreen

En in het 'persbericht' http://www.hvdm.nl/pers/samsung/telecom/011209.htm staat ook geen woord over AMOLED.

Heb hem dus vandaag vergeleken met een I7500 Galaxy van een collega (die wel zeker AMOLED heeft) en de Spica lijkt toch wat meer backlight glow te hebben bij zwart beeld. Tevens zie ik in een donker ruimte vanuit de bovenrand een iets lichter randje van wat lijkt de backlight.

Ik ben er dus van overtuigd dat het geen AMOLED is. (zou ook eigenlijk te mooi zijn om waar te zijn voor die prijs). Scherm is nog steeds erg goed, Divx filmpjes zijn erg goed te bekijken, kleuren komen er goed uit, maar technisch dus geen AMOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 11:27
Ik heb wat problemen met de PC Studio van samsung, ik heb de software en de USB driver braaf geinstalleerd, de telefoon met het usb kabeltje verbonden op mijn windows 7 pc, alles wordt prima herkend, behalve in de PC studio, zie screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/32zj05t.jpg

Ik heb een micro sd kaartje erin gedaan, nog afkomstig uit mijn vorige foon, de LG Viewty. Heeft dit er misschien iets mee te maken? Hoe hebben jullie ervoor gezorgd dat de spica zichtbaar werd?

[ Voor 24% gewijzigd door coendeurloo op 15-12-2009 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Die crappy software heb ik er meteen weer afgegooid.
Ten eerste herkende de software de software de spica niet. Of dat nou een win7 kwaal is of dat van pc studio weet ik niet.
Daarnaast heeft die software het twee maal voor elkaar gekregen om de sd-kaart in de spica corrupt te krijgen. formateren en het werkte weer, maar wat mij betreft een prutspakket.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 15-12-2009 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dat software van Samsung haar eigen telefoons niet herkend of niet doet wat het moet doen is helaas niet nieuw. Dat zie je bij de Galaxy ook erg veel. Ik zou het gewoon niet gebruiken als het niet hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 22:02:
Verder vraag ik me af wat een app doet die internet access als een van zijn permissions, als je apndroid hebt geinstalleerd en buiten Wi-fi dekking bevindt. Omdat ik toch vaak genoeg wel onder wifi zit, neem ik geen dataplan, maar iets zoals http://www.androlib.com/a...peterd-zombierun-Fzm.aspx staat mij eigenlijk wel aan. Verder zie ik dat gewone apps, die naar mijn weten niets met internet horen te doen, het ook nodig hebben. Doen deze het dan überhaupt nog?
Als je apndroid gebruikt, ik vind de toggle data widget handiger, je internet uitzet en programma's hebben internet nodig.. dan gebeurt er niets. Als je internet aan hebt via 2g/3g/hsdpa dan zie je dat ook wel boven in beeld.

Wat programma's betreft die internet gebruiken maar het niet nodig hebben zijn vaak programma's welke het internet gebruiken om ads te tonen in het programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonniii
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-01 19:15
coendeurloo schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 23:04:
Ik heb wat problemen met de PC Studio van samsung, ik heb de software en de USB driver braaf geinstalleerd, de telefoon met het usb kabeltje verbonden op mijn windows 7 pc, alles wordt prima herkend, behalve in de PC studio, zie screenshot:

[afbeelding]

Ik heb een micro sd kaartje erin gedaan, nog afkomstig uit mijn vorige foon, de LG Viewty. Heeft dit er misschien iets mee te maken? Hoe hebben jullie ervoor gezorgd dat de spica zichtbaar werd?
Ik kon er pas op nadat ik op mijn telefoon bij de usb melding aan had gegeven dat er een koppeling gemaakt mocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zojuist mijn spica gekregen. eerste reactie was uitzinnig, maar dat kwam meer omdat ik er al een tijdje op aan het wachten was. ik heb deze telefoon gekozen vanwege amoled, xvid/divx en android.

nu heb ik gelijk al twee problemen(ik ben geen helder lichtje op het gebied van phones&stuff, dus dat hoeft niet verder niet vermeld te worden)

ik krijg een fout melding in het bijgeleverde software programma samsung new pc studio. hij herkent mijn spica niet maar geeft m de naam ums composite.
al 2 keer opnieuw al die crap geinstaleerd, maar nix werkt. wat kan ik hieraan doen(welk ander programma kan ik wel gebruiken en waar krijg ik dat?) ik werk btw met vista.

tweede probleem is internet, hij geeft aan dat ik in roaming gebied zit, terwijl ik van telfort een onbeperkte bundel heb. ik krijg het niet ingesteld zodat ie het doet, ook hard resets doen niks.
ik kan trouwens ook niet smsen.

wie kan me hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonniii
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 01:36:
ik krijg een fout melding in het bijgeleverde software programma samsung new pc studio. hij herkent mijn spica niet maar geeft m de naam ums composite.
al 2 keer opnieuw al die crap geinstaleerd, maar nix werkt. wat kan ik hieraan doen(welk ander programma kan ik wel gebruiken en waar krijg ik dat?) ik werk btw met vista.
Daar moet je voor doen wat ik hierboven al zei. Als je hem aansluit op je pc en je ziet alleen die ums composite zonder hem te kunnen mounten, moet je op je telefoon naar de usb melding gaan (linksboven in de taakbalk, als je er op drukt en hem naar beneden sleept krijg je hem te zien) Daar zie je dat hij vraagt of je een koppeling wil maken om bestanden te kopieren.

Op dat moment ziet windows (en niet alleen de schrale samsung programmatuur) hem ook als verwisselbare schijf.

[ Voor 6% gewijzigd door Jonniii op 16-12-2009 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 01:36:
zojuist mijn spica gekregen. eerste reactie was uitzinnig, maar dat kwam meer omdat ik er al een tijdje op aan het wachten was. ik heb deze telefoon gekozen vanwege amoled, xvid/divx en android.
Niet om je enthousiasme direct de grond in te boren, maar het is geen amoled scherm:
Law3raser in "Samsung Galaxy Spica I5700"
nu heb ik gelijk al twee problemen(ik ben geen helder lichtje op het gebied van phones&stuff, dus dat hoeft niet verder niet vermeld te worden)

coendeurloo in "Samsung Galaxy Spica I5700"
De Samsung New PC Studio ondersteuning is wat betreft android toestellen ver te zoeken. Waarschijnlijk kun je wat bestanden overzettten. Firmware updaten zou ik niet te snel verwachten.
Ik heb zelf een Samsung Galaxy en gebruik Odin voor FW updates.

[edit] zie bericht hierboven mbt NPS.
tweede probleem is internet, hij geeft aan dat ik in roaming gebied zit, terwijl ik van telfort een onbeperkte bundel heb. ik krijg het niet ingesteld zodat ie het doet, ook hard resets doen niks.
ik kan trouwens ook niet smsen.

wie kan me hiermee helpen?
Heb je de APN settings van Telfort goed ingesteld?
Instellingen vind je hier:
http://www.androidworld.n...net-instellingen-apn.html

[ Voor 4% gewijzigd door Jozz op 16-12-2009 09:50 ]

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, de verbinding met pc studio heb ik voor elkaar, Thnx....kan niet geloven dat het zoiets simpels is en dat dat nergens beschreven word.

maar ik blijf zitten met niet werkend internet en sms.
@Jozz de instellingen voor de apn die je had gevonden werken nie, en dat het geen amoled is had ik inderdaad gelezen en daar ga ik nog even over ruzien met telfort.

maar in ieder geval bedankt zover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 10:11:
ok, de verbinding met pc studio heb ik voor elkaar, Thnx....kan niet geloven dat het zoiets simpels is en dat dat nergens beschreven word.

maar ik blijf zitten met niet werkend internet en sms.
@Jozz de instellingen voor de apn die je had gevonden werken nie, en dat het geen amoled is had ik inderdaad gelezen en daar ga ik nog even over ruzien met telfort.

maar in ieder geval bedankt zover
Je kan hier de settings voor de Samsung Galaxy gebruiken: http://qelp.telfort.nl/Samsung/
Zorg trouwens wel dat gegevensroaming aan staat: http://www.androidworld.n...y-i7500-apn-probleem.html

[ Voor 10% gewijzigd door Jozz op 16-12-2009 10:53 ]

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crossive
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-08 11:33
Als je gebruik wilt maken van het SD kaartje bij de android, moet je 1: drivers van de spica geinstalleerd hebben, en 2: app downloaden van de app store genaamd MountUSB.

Best vervelend, maar is nog geen probleem geweest voor mij.

Wat ik wel graag wil is wat meer informatie over de Recovery mode (Krijg ik niet startend met de hotkeys weergeven in de handleiding) en de ROOT mogenlijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronim0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:47
Hoe bevalt jullie de resolutie? Die is namelijk lager dan de meeste nieuwe smartphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-12-2024

Hot Pixel

King of no pants

...dus zelfde resolutie dus als de vorige generatie Android toestellen (waar deze ook bij hoort, ondanks zijn 800mhz proc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geronim0 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 11:56:
Hoe bevalt jullie de resolutie? Die is namelijk lager dan de meeste nieuwe smartphones.
Het is een resolutie waarop de meeste apps op gebaseerd zijn, en voor wallpapers is het ook een plusje omdat het dezelfde resolutie als de iphone heeft. (probeer maar eens te googlen op 320x480 wallpapers, android wallpapers of iphone wallpapers en zie het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Crossive schreef op woensdag 16 december 2009 @ 11:24:
Als je gebruik wilt maken van het SD kaartje bij de android, moet je 1: drivers van de spica geinstalleerd hebben, en 2: app downloaden van de app store genaamd MountUSB.

Best vervelend, maar is nog geen probleem geweest voor mij.
Hoe bedoel je dat?
Hier werkte de meegeleverde sd kaart zonder ook maar wat te installeren.
SD in het toestel..
Steek de kabel tussen spica en pc, bij de spica bovenaan de usb notificatie openen en op koppelen klikken.. en tadaa ik krijg in windows een schrijfletter erbij en kan bij de sdkaart.

Drivers zijn dus niet nodig. windows herkent het ding als "SAMSUNG_ANDROID" en installeert de nodige drivers. Heb het even getest met xp, vista en windows 7. Alle drie werkt het zonder ook maar iets te installeren.
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 10:11:
Daarmee kan de software inderdaad bij de sdkaart die in de spica zit. Maar daar heb je heel die software niet voor nodig. Dat kan windows zonder de software ook De software moet ook kunnen verbinden met de spica zelf (om bijvoorbeeld toekomstige updates te kunnen installeren) maar dat is juist hetgeen wat niet werkt. Het blijkt dat de door samsung bijgeleverde software ook al niet werkte met de galaxy.

[ Voor 43% gewijzigd door job op 16-12-2009 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nou toch een beetje in de war aan het raken over het scherm, is het nou wel of geen AMOLED?
veel reviews verschillen van mening en zelfs samsung lijkt er niet zeker over te zijn. Ik ben de weg kwijt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eindelijk internet aan de gang, maar die R van roaming blijft staan terwijl ik op het goede netwerk zit.
en kan ik dan eigenlijk wel gebruik maken van de umts/3G? of staat dat er los van?

en nog een vraagje, als ik online ben staat er in de plaats van het G,E of 3G symbool een H.
kan het niet vinden in de gebruiksaanwijzing en ben bang voor enorme kosten.
weet iemand hier iets van?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2009 23:54 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 21:59:
Ik ben nou toch een beetje in de war aan het raken over het scherm, is het nou wel of geen AMOLED?
veel reviews verschillen van mening en zelfs samsung lijkt er niet zeker over te zijn. Ik ben de weg kwijt. 8)7
Ik heb de Galaxy (met Amoled) en de Spica even naast elkaar gelegd, en ik moet zeggen dat de kleuren van de Galaxy beter zijn, al scheelt het niet veel. Of dit nou betekent of het Amoled is of niet weet ik niet, maar het komt in ieder geval in de buurt.

• Sjoerd Mulder
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 22:29:
en nog een vraagje, als ik online ben staat er in de plaats van het G,E of 3G symbool een H.
Het is volgens mij HSDPA, (3.5G of 3G+). De snellere variant van UMTS(3G)

• Crossive
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-08 11:33
Hoe bedoel je dat?
Hier werkte de meegeleverde sd kaart zonder ook maar wat te installeren.
SD in het toestel..
Steek de kabel tussen spica en pc, bij de spica bovenaan de usb notificatie openen en op koppelen klikken.. en tadaa ik krijg in windows een schrijfletter erbij en kan bij de sdkaart.

Drivers zijn dus niet nodig. windows herkent het ding als "SAMSUNG_ANDROID" en installeert de nodige drivers. Heb het even getest met xp, vista en windows 7. Alle drie werkt het zonder ook maar iets te installeren.
Je hebt gewoon gelijk. Bij mij werkte het eerder niet, daarom had ik een koppel applicatie gedownload. Daarnaast heb ik de drivers geinstalleerd (je moest namelijk ook een applicatie installeren van Samsung zelf om die drivers er op te krijgen) en daarna de samsung applicatie verwijderd, had daarna nog steeds verbinding.

Blijkbaar niet gemerkt dat er een melding kwam om te koppelen, silly me.

Verwijderd

weet er iemand toevallig hoe ik het opstartgeluid uit kan zetten? Dit is nogal lastig als je in een stille ruimte je telefoon aanzet.

Ik heb trouwens geen 3g abonnement, dus heb alleen thuis wireless(werk gaat niet ivm WPA2 corporate). Voor mij voldoet dit prima, agenda en mail worden 2zijdig geupdate zodra ik een wireless netwerk in de buurt heb.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 14:10:
weet er iemand toevallig hoe ik het opstartgeluid uit kan zetten? Dit is nogal lastig als je in een stille ruimte je telefoon aanzet.

Ik heb trouwens geen 3g abonnement, dus heb alleen thuis wireless(werk gaat niet ivm WPA2 corporate). Voor mij voldoet dit prima, agenda en mail worden 2zijdig geupdate zodra ik een wireless netwerk in de buurt heb.
Een android telefoon zoekt altijd contact met internet op, ook buiten wifi-dekking, voor de updates ect. daarom zou ik het je adviseren om APNdroid te downloaden, die maakt dat letterlijk onmogelijk.
@R0D, goed om te weten, bedankt voor de moeite _/-\o_

Verwijderd

Ik heb net de i5700 ontvangen. Ben er erg blij mee.
Hij wordt alleen niet herkent door me MBP (macbookpro). Heeft iemand hier een oplossing voor?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 16:32:
Hij wordt alleen niet herkent door me MBP (macbookpro). Heeft iemand hier een oplossing voor?
Al geprobeerd of er een apple versie van samsung's PC studio is? Doet hij het wel op een windows pc?

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Ik had begrepen dat dit geen problemen zou moeten geven.
Welke melding krijg je?

Wellicht vind je hier meer informatie over op verschillende mac fora?

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Verwijderd

Ganymedus schreef op donderdag 17 december 2009 @ 16:57:
[...]

Ik had begrepen dat dit geen problemen zou moeten geven.
Welke melding krijg je?

Wellicht vind je hier meer informatie over op verschillende mac fora?
Ik heb inderdaad al gezocht op meerdere fora's. Maar helaas geen resultaat. Zodra ik me usb aansluiting in me mac stop, krijg ik ook helemaal geen geluidje dat de i5700 herkend wordt.

• Ganymedus
Heb je al zoiets als spanning sync of missing sync geprobeerd?

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 11:28
Je moet ook op de telefoon zelf aangegeven dat je hem wilt koppelen.
Sluit hem aan via USB, trek de taakbalk naar beneden, druk op "USB aangesloten" en vervolgens op "Koppelen".

• Ganymedus
Vinze schreef op donderdag 17 december 2009 @ 18:38:
Je moet ook op de telefoon zelf aangegeven dat je hem wilt koppelen.
Sluit hem aan via USB, trek de taakbalk naar beneden, druk op "USB aangesloten" en vervolgens op "Koppelen".
Ik mag toch er vanuit gaan dat ze dat heeft gedaan...

• job
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 17:25:
Maar helaas geen resultaat. Zodra ik me usb aansluiting in me mac stop, krijg ik ook helemaal geen geluidje dat de i5700 herkend wordt.
De vraag is of macos de spica zelf wel herkent (het geluidje (en installeert) Ik denk namelijk van niet.
Om via usb bij de sdkaart te kunnen moet je eerst nog op de android de sdkaart koppelen voordat macos de sdkaart kan benaderen, waarschijnlijk zul je dan wel een geluidje horen.

[ Voor 18% gewijzigd door job op 17-12-2009 20:01 ]

Verwijderd

Law3raser schreef op donderdag 17 december 2009 @ 09:50:
[...]

Het is volgens mij HSDPA, (3.5G of 3G+). De snellere variant van UMTS(3G)
en dat is natuurlijk duurder?

• Sjoerd Mulder
Ik had dit probleem ook met mijn Ubuntu Laptop... Kreeg ook geen melding op me telefoon, tot dat ik het programma "MountUSB" op me Spica had gezet (staat in de Market). Nu krijg ik een melding en kan ik me SD kaartje mounten. (met dank aan Crossive voor het eerder vermelden in dit topic)
Je kan sneller downloaden, dus als je geen (onbeperkt) internet bundel heb tikken de eurotjes sneller aan. Maar is geen verschil in kosten tussen G, 3G of H icoontjes. HDSPA(3,5G) is de snellere variant van UMTS(3G), wat weer een snellere variant is van GPRS (2G)

offtopic: Mijn rekening is nu 250 euro voor 110MB omdat KPN mijn internet bundel niet goed geactiveerd krijgt (personal sim, dat werkt echt goed! Alles zelf online regelen: NOT) :( Maar ben wel gerust dat genoteerd is dat ik het volledige bedrag gecrediteerd krijg.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:29
Law3raser schreef op donderdag 17 december 2009 @ 21:28:
[...]
offtopic: Mijn rekening is nu 250 euro voor 110MB omdat KPN mijn internet bundel niet goed geactiveerd krijgt (personal sim, dat werkt echt goed! Alles zelf online regelen: NOT) :( Maar ben wel gerust dat genoteerd is dat ik het volledige bedrag gecrediteerd krijg.
Dat geklooi krijg ik vast ook; gelukkig gaat de rekening naar de baas en mag die zeuren, maar mijn internet was eerst ook niet geactiveerd, toen wel, toen weer niet en nu zou het goed moeten zijn. Ben benieuwd wat dat oplevert....

Nieuwtje voor de mensen die Netcounter zouden willen gebruiken: ik heb de ontwikkelaar gemaild, en hij gaat de spica in de volgende release meenemen :). Ben benieuwd wanneer die komt....

[ Voor 26% gewijzigd door gwystyl op 17-12-2009 22:19 ]

Verwijderd

Meer animo voor de spica is altijd goed, nu nog hopen dat MoDaCo er eens aan gaat beginnen.

• gwystyl
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 22:28:
Meer animo voor de spica is altijd goed, nu nog hopen dat MoDaCo er eens aan gaat beginnen.
yup. Ik volg de android draadjes daar nu af en toe, want ik verwacht dat het meeste algemene spul wel loopt. Het zou leuk zijn als iemand een custom rom gaat ontwikkelen op basis van 2.x... dan hoeven we niet heel 2010 in spanning te zitten wanneer Samsung nou eindelijk met een update komt :)

• job
gwystyl schreef op donderdag 17 december 2009 @ 22:18:
Nieuwtje voor de mensen die Netcounter zouden willen gebruiken: ik heb de ontwikkelaar gemaild, en hij gaat de spica in de volgende release meenemen :). Ben benieuwd wanneer die komt....
En dan kan je tot die tijd netsentry gebruiken. Minder opties.. maar meten werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
Ik ben echt enorm te spreken over de Spica, wat een fijn en snel toestel is het! En helemaal niet zo groot als ik verwacht had, gewoon een beetje Iphone formaatje. Ik kom van de LG Viewty af, dan is dit echt een verademing.

Ik heb wel 2 puntjes: Als ik thuis ben, connect hij automatisch met mijn wifi. Maar als ik soms kijk in de taakbalk, zie ik toch nog af en toe H of 3G staan, waarom gebruikt hij niet gewoon constant de wifi?

En tijdens het smsen komt hij met 'suggesties' voor woorden. Met een qwerty interface gebruik ik dit toch nooit, is dit niet uit te zetten? Ik heb het idee dat de hele sms-tik applicatie hier wat trager door wordt. Ik gebruik chompsms trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
gwystyl schreef op donderdag 17 december 2009 @ 22:18:
[...]
Nice!

Ik heb de ontwikkelaar van Shazam gemailt over de Galaxy Spica en kreeg het volgende antwoord:
Hi there

Apologies for the delay in getting back to you.

Our Android development team have identified a compatibility issue with new Samsung Galaxy range, and are extensively testing the handsets/software now to try and resolve.

I have your details on hand, and will be in touch as soon as I receive an update on the issue.

Kind Regards,
Oftewel, men weet dat het niet goed werkt op de "new Samsung Galaxy range" (zal de Spica wel zijn) en is bezig om dit probleem te fixen, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thankx dit werkte. MountUSB werkt ideaal. _/-\o_
Law3raser schreef op donderdag 17 december 2009 @ 21:28:
[...]

Ik had dit probleem ook met mijn Ubuntu Laptop... Kreeg ook geen melding op me telefoon, tot dat ik het programma "MountUSB" op me Spica had gezet (staat in de Market). Nu krijg ik een melding en kan ik me SD kaartje mounten. (met dank aan Crossive voor het eerder vermelden in dit topic)

[...]

Je kan sneller downloaden, dus als je geen (onbeperkt) internet bundel heb tikken de eurotjes sneller aan. Maar is geen verschil in kosten tussen G, 3G of H icoontjes. HDSPA(3,5G) is de snellere variant van UMTS(3G), wat weer een snellere variant is van GPRS (2G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 13:36:
Thankx dit werkte. MountUSB werkt ideaal. _/-\o_

[...]
Hoe ziet osx hem? En welke versie van osx gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonniii
Daar ben ik ook wel benieuwd naar..
Ik heb zojuist ook MountUSB geinstalleerd en op mijn mac (macbook alu, 10.6.2) kan ik er niets mee. Behalve opladen dan.

Gelukkig kan ik via windows in vmware wel bij de telefoon, maar da's niet optimaal natuurlijk. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pocketpete
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-05 16:23
Jonniii schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 15:08:
Daar ben ik ook wel benieuwd naar..
Ik heb zojuist ook MountUSB geinstalleerd en op mijn mac (macbook alu, 10.6.2) kan ik er niets mee. Behalve opladen dan.

Gelukkig kan ik via windows in vmware wel bij de telefoon, maar da's niet optimaal natuurlijk. :7
Probeer eens double Twist kan je ook itunes syncen.

Waarschijnlijk staat je telefoon op "alleen massaopslag"
even bij de instellingen naar "over het toestel" dan "extra instellingen" alleen massaopslag uit vinken

[ Voor 16% gewijzigd door pocketpete op 18-12-2009 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonniii
pocketpete schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 16:01:
[...]

Probeer eens double Twist kan je ook itunes syncen.

Waarschijnlijk staat je telefoon op "alleen massaopslag"
even bij de instellingen naar "over het toestel" dan "extra instellingen" alleen massaopslag uit vinken
Yep dat was hem, nu doet hij het inderdaad. Danke!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pocketpete
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-05 16:23
Da's mooi heb er zelf ook een tijdje mee lopen stoeien :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
Sinds vanmorgen bezit ik ook een Spica, en tot nu toe bevalt hij prima. Niet dat ik er nog veel mee heb kunnen doen, maargoed :+ Ik heb wel een lekker vertaalfout gevonden in ieder geval, "home" is toch wat apart vertaald. Nu staat in je contacten namelijk "bellen met startpagina" :D Is dat zelf aan te passen op een of andere manier?

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 16:19
Heb er ook een gekocht net, leuk apparaat, ben alleen nog niet zo te spreken over het touchscreen, dat was op de iPhone (1G) toch 100x beter.

[update] Ik kan geen URL intypen in mijn browser, het toetsenbord stopt :?

[ Voor 22% gewijzigd door Steije op 19-12-2009 15:11 ]

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steije schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 15:09:
Heb er ook een gekocht net, leuk apparaat, ben alleen nog niet zo te spreken over het touchscreen, dat was op de iPhone (1G) toch 100x beter.

[update] Ik kan geen URL intypen in mijn browser, het toetsenbord stopt :?
Wat is er dan mis met het scherm, de gevoeligheid of de kleuren? Over beide zijn de reviewers vaak zeer te spreken. Het enige nadeel dat ik zo zou bedenken is de afwezigheid van multitouch.
En hoezo stopt het tobo, verdwijnt die of reageert die niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steije
Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 15:15:
[...]

Wat is er dan mis met het scherm, de gevoeligheid of de kleuren? Over beide zijn de reviewers vaak zeer te spreken. Het enige nadeel dat ik zo zou bedenken is de afwezigheid van multitouch.
En hoezo stopt het tobo, verdwijnt die of reageert die niet meer?
De gevoeligheid, het scherm denkt nu vaak dat ik iets aan klik terwijl ik wil 'slepen'. De iPhone ving dit stukken beter op, verder merk ik dat bijvoorbeeld bij SMSen je echt 'hard' op de letter moet drukken om de letter te typen.

Toetsenbord blijft staan maar welke letter ik ook aanklik, het komt niet in de URL-balk te staan. Telefoon laat overigens wel een geluidje horen (waarmee je zou denken dat de toets toch wel is ingedrukt).

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:33
Het is denk ik maar net wat je gewend bent. Ik hoor veel verhalen over de 1G die juist veels te gevoelig is, ikzelf vind de Spica prima qua gevoeligheid (niet minder dan de Hero). Misschien dat je nog even moet wennen, of je moet gewoon even de winkel in lopen en een willekeurig resistief scherm pakken, deze reageren veel minder snel dan de Spica ;)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steije
Dat hoop ik ook, vandaar dat ik zei 'nog niet zo te spreken...' :)

Youtube is wel nog even een ander verhaal, elk willekeurig liedje dat ik open lijkt (indien op speakermode) om de zoveel tijd te haperen, hebben jullie die ervaring ook (ik kijk gewoon over Wifi, dus dat is snel genoeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
brinkdinges schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 17:39:
Ik heb wel een lekker vertaalfout gevonden in ieder geval, "home" is toch wat apart vertaald. Nu staat in je contacten namelijk "bellen met startpagina" :D Is dat zelf aan te passen op een of andere manier?
Viel me ook meteen op. home is inderdaad vertaalt naar startpagina. In de browser is dat prima.. maar in je contactpersonen lijst niet :).
Ik heb het maar omzeild dmv bij aangepast Thuis in te vullen. Wel een gedoe om dat bij alle vaste nummers te doen. Helaas kan dat niet via gmail.com.
coendeurloo schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 11:18:
Ik heb wel 2 puntjes: Als ik thuis ben, connect hij automatisch met mijn wifi. Maar als ik soms kijk in de taakbalk, zie ik toch nog af en toe H of 3G staan, waarom gebruikt hij niet gewoon constant de wifi?
In de slaapstand (wanneer je beeld zwart is) gaat wifi automatisch uit. Bij gebruik duurt het even voordat de spica je wifi verbonden is. Welicht dat dat je probleem is.
En tijdens het smsen komt hij met 'suggesties' voor woorden. Met een qwerty interface gebruik ik dit toch nooit, is dit niet uit te zetten? Ik heb het idee dat de hele sms-tik applicatie hier wat trager door wordt. Ik gebruik chompsms trouwens.
Instellingen voor je toetsenbord kan je gewoon wijzigen in het instellingen menu.
Even doorheen kijken dan kom je de suggestie functie wel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
Thanks, het staat inderdaad een beetje verborgen (niet bij de 'instellingen' van je berichten zelf, maar bij 'landinstelling en tekst' bij de hoofdinstellingen.) SMSen gaat stukken sneller nu!

Gaat hij in slaapstand over op 3G omdat dat minder batterijen kost dan? Anders is het een beetje onzinnig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Wifi vraagt inderdaad vrij veel van je batterijen. Dat wifi uitgaat bij sleep kan je overigens ook uitschakelen bij je wifi settings.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 19-12-2009 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steije schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 15:44:
[...]

De gevoeligheid, het scherm denkt nu vaak dat ik iets aan klik terwijl ik wil 'slepen'. De iPhone ving dit stukken beter op, verder merk ik dat bijvoorbeeld bij SMSen je echt 'hard' op de letter moet drukken om de letter te typen.
[...]
Al geprobeerd het scherm te kalibreren? Veder swipet het iphone-scherm ook wel heel lekker, nogal een hoge standaard.

Zijn er verder nog goede cases voor de spica? De jet heeft een hele fijne in de doos, een opening voor je 3.5mm jack, duidelijk waar de bel/hang op knoppen zitten zodat je geen gesprek mist. Ik zou wel willen kijken of ik die tweedehands aan kan schaffen. Zijn zijn allebei wel even groot, maar de plaatsing van de knoppen/jacks zijn waarschijnlijk anders. Ik ga eens online wat 3d modellen zoeken.
Edit: De 3.5 MM jack schijnt inderdaad op dezelfde plek te zitten, maar de ben/hang op zijn toch net wat anders en de cube-button van de jet is open gelaten, die ziet er nog al mismaakt uit bij de spica.
The search goes on...

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2009 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steije
Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 18:32:
[...]

Al geprobeerd het scherm te kalibreren? Veder swipet het iphone-scherm ook wel heel lekker, nogal een hoge standaard.
Waar zit dat precies?

Verder iemand nog een idee hoe je de telefoon om de zoveel tijd kan laten piepen om te laten horen dat je een belletje of SMS gemist hebt?

[ Voor 21% gewijzigd door Steije op 19-12-2009 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steije schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 18:42:
[...]

Waar zit dat precies?

Verder iemand nog een idee hoe je de telefoon om de zoveel tijd kan laten piepen om te laten horen dat je een belletje of SMS gemist hebt?
Bij de spica, heb ik geen flauw idee. Heb je overal bij de settings gekeken?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2009 19:07 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
[...]

Ik heb hem nu op stil staan, en ik heb ook al een paar smsjes gemist. Ik voelde hem gewoon helemaal niet trillen. Ik weet niet of jij hetzelfde hebt (aangezien je het over geluid hebt :P), maar irritant is het wel. Ik hoop dat ik er gewoon aan moet wennen, net als bij mijn vorige telefoon.

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Zit er volgens mij ook niet in.
Deze vraag hoort eigenlijk in het android software topic thuis. Maar om je toch te helpen. :)
Test eens de tools die ik vond via androidlib: http://www.androlib.com/r.aspx?r=missed+call

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat het standaard was bij android, mischien helpt het om er een app voor te zoeken,
Kijk eens rond in het topic at Job net postte.
succes 'drmee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
[...]

Het is in te stellen... voor SMS in ieder geval, ga naar berichten, en druk dan op die linkerboven knop om het menuutje te kiezen, kies dan voor instellingen, vink meldingen en meldingen herhalen aan, en dan kun je instellen om de hoeveel tijd hij een notificatie moet laten horen, en of hij ook moet trillen dan...

[ Voor 4% gewijzigd door coendeurloo op 20-12-2009 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand al een goede case/sleeve/cover voor de i5700 gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 16:26:
Heeft er iemand al een goede case/sleeve/cover voor de i5700 gevonden?
ehm ja, maar die is custom made door mijn moeder O+
Van leer, met een ritsje. Ze had hem gemaakt voor de HTC P3300 die ik ooit gehad heb, en hij past er mooi in. Misschien kan je dus op eBay oid kijken naar P3300 hoesjes of naar andere cases van toestellen met ongeveer die maat.
Wat wil je nog met je tel kunnen doen als hij in de case zit? Moet er bijv een gat in zitten voor de 3.5 mm plug? dan moet je nl wel specifiek voor de i5700 zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op zondag 20 december 2009 @ 17:19:
[...]

ehm ja, maar die is custom made door mijn moeder O+
Van leer, met een ritsje. Ze had hem gemaakt voor de HTC P3300 die ik ooit gehad heb, en hij past er mooi in. Misschien kan je dus op eBay oid kijken naar P3300 hoesjes of naar andere cases van toestellen met ongeveer die maat.
Wat wil je nog met je tel kunnen doen als hij in de case zit? Moet er bijv een gat in zitten voor de 3.5 mm plug? dan moet je nl wel specifiek voor de i5700 zoeken.
Die van de jet is perfect, opening voor de 3.5mm jack, natuurlijk touchscreen-proof en niet kras-veroorzakend. Verder zou het ook erg handig zijn om de bel/hang op knoppen er doorheen te kunnen zien zodat je niet zo makkelijk een oproep mist. Die van de samsung jet lijkt me erg mooi, dezelfde layout en plaatsing van de 3.5mm jack. Maar, ja altijd die maar weer, zitten die bel/ophang toetsen weer anders en is die niet los verkrijgbaar. Een vergelijkbare hoes wordt meegeleverd bij de i7500 maar daar zit de belknop weer niet op, verder is die iets kleiner dan de spica. Ook daar zit de jack weer op de goede plaats.

Ik ben nou eigenlijk wel benieuwd naar jouw custom hoesje, alle respect naar moeders! _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2009 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
Als je gebruik maakt van een app zoals Advanced Task Killer, let dan op dat je je alarm niet afsluit, die van mij ging niet af vanochtend, ook al stond het icoontje wel in het taakbalkje en was hij goed ingesteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
coendeurloo schreef op maandag 21 december 2009 @ 15:42:
Als je gebruik maakt van een app zoals Advanced Task Killer, let dan op dat je je alarm niet afsluit, die van mij ging niet af vanochtend, ook al stond het icoontje wel in het taakbalkje en was hij goed ingesteld...
Hier kwam ik ook al een keer te laat achter (letterlijk en figuurlijk :/)
Verder vind ik het lastig om erachter te komen welke processen wel afgesloten kunnen worden en welke niet.
Zo kwam ik erachter dat ik die weather widget ook niet moet killen want dan update deze niet meer.
Is er ergens een lijstje met de standaard draaiende processen en welke waarvoor dienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
Je zou er een aantal moeten kunnen excluden...of misschien kan dit met de pro versie?

Is het ook niet zo dat Android zelf ongebruikte apps killed zodra hij meer ram nodig heeft? Is een task killer dan wel echt nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coendeurloo schreef op maandag 21 december 2009 @ 16:25:
Je zou er een aantal moeten kunnen excluden...of misschien kan dit met de pro versie?

Is het ook niet zo dat Android zelf ongebruikte apps killed zodra hij meer ram nodig heeft? Is een task killer dan wel echt nodig?
Ik weet wel dat je met pro tasks can excluden. Of android het automatisch doet weet ik niet, maar het is sowieso al handig om er een ij de hand te hebben omdat de spica zo weinig ram heeft.
Dat is trouwens wel heel gek, vinden jullie niet, met deze specs . Als samsung er 128 of zelfs 256 mb ram bij had gedaan, wat nog geen vijf euro zo moeten kosten, was dit van budget android naar high end android gegaan. Oftwel meer publicaties erover en dan konden ze de prijs ook nog flink opschroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
Ik heb so far niks gemerkt hoor van dit 'beperkte' geheugen...je moet het toch wel heel erg bont maken lijkt me wil je die 128 mb vol krijgen met de huidige apps...toch? Kortom: met gewoon dagelijks gebruik zal je er waarschijnlijk geen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coendeurloo schreef op maandag 21 december 2009 @ 19:27:
Ik heb so far niks gemerkt hoor van dit 'beperkte' geheugen...je moet het toch wel heel erg bont maken lijkt me wil je die 128 mb vol krijgen met de huidige apps...toch? Kortom: met gewoon dagelijks gebruik zal je er waarschijnlijk geen last van hebben.
Is dit met 'gewoon gebruik' of snoei je regelmatig wat bij met een taskmanager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Ik merk eigenlijk ook niets van de beperktheid van het geheugen.
Snoei nooit wat bij, start op wat ik nodig heb en sluit software eigenlijk ook nooit af.

Wat draaien jullie allemaal dan tegelijk dat jullie problemen krijgen? En wat merk je dan?

[ Voor 4% gewijzigd door job op 21-12-2009 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KVanL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 07:12

KVanL

Alles is relatief

Ik gebruik TasKiller free, en ik merk ook dat de weather forecast widget geen updates meer laadt als je hem afsluit. Deze task killer heeft wel als voordeel dat hij de wekker niet afsluit, en volgens mij is de gratis versie gewoon de complete versie. Er zit in ieder geval een ignore list op. Er zitten wel advertenties in.

Ik sluit wel regelmatig alle applicaties af, maar volgens mij is dat niet nodig, want Android sluit programma's zelf af als het geheugen vol raakt. Ik ben zo'n sneu type dat programma's eigenlijk alleen afsluit omdat de taskbar van TasKiller dan mooi leeg blijft |:(, Ik denk dat ik die taskbar maar van de desktop af ga halen, en als de telefoon trager wordt zet ik hem er wel weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KVanL schreef op maandag 21 december 2009 @ 20:44:
[...].
Ik ben zo'n sneu type dat programma's eigenlijk alleen afsluit omdat de taskbar van TasKiller dan mooi leeg blijft |:(
[...]
Dat zou ik ook doen 8)7 , gelukkig ben ik niet alleen.
Edit: Ik vraag me trouwens af hoe de 8mmMhz qualcomm ______(?) zich houdt tegen de nieuwe generatie snapdragons. Deze zijn vaak wel geunderclockt naar 768mhz en toch is iedereen in foon-land er lyrisch over.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2009 21:50 . Reden: Omdat doubble-posting zo 2005 is ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steije
coendeurloo schreef op maandag 21 december 2009 @ 15:42:
Vandaar! Ik had gelukkig nog mijn 'oude' Nokia E71 met werkende wekker naast m'n Samsung liggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
TVP! Ik heb nu een HTC S710 en pas mijn abbo laten omzetten naar sim-only, dus ben mede daardoor op zoek naar een nieuwe foon. Vooral omdat ik Windows Mobile helemaal zat ben. Traag en crashed vaak. Bij mij althans. Ik zoek nu een nieuwe foon met smartphone functies (agenda, notes, tasks, email etc, kan 'ie volgens mij wel?)), touchscreen (check!, vooral snel en stabiel besturingssysteem (check!) en lange batterijlevensduur (ook check volgens mij? Hoelang gaat die mee als je af en toe belt en smst en verder standby?). Daarnaast is GPS, een redelijk camera en 3G een pré alsmede WiFi.

Hoe is het internetten en e-mailen (push mail aanwezig?) op de i5700? En is er al een oplossing om te kunnen navigeren binnen Europe d.m.v. bijv. Google Maps?

Op de website van Samsung staat nu trouwens gewoon in de specificaties dat de 7500 (Galaxy) AMOLED is en de 5700 (Spica) TFT.

[ Voor 18% gewijzigd door El_Bandito op 21-12-2009 23:08 ]

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
El_Bandito schreef op maandag 21 december 2009 @ 22:55:
TVP! Ik heb nu een HTC S710 en pas mijn abbo laten omzetten naar sim-only, dus ben mede daardoor op zoek naar een nieuwe foon. Vooral omdat ik Windows Mobile helemaal zat ben. Traag en crashed vaak. Bij mij althans. Ik zoek nu een nieuwe foon met smartphone functies (agenda, notes, tasks, email etc, kan 'ie volgens mij wel?)), touchscreen (check!, vooral snel en stabiel besturingssysteem (check!) en lange batterijlevensduur (ook check volgens mij? Hoelang gaat die mee als je af en toe belt en smst en verder standby?). Daarnaast is GPS, een redelijk camera en 3G een pré alsmede WiFi.

Hoe is het internetten en e-mailen (push mail aanwezig?) op de i5700? En is er al een oplossing om te kunnen navigeren binnen Europe d.m.v. bijv. Google Maps?

Op de website van Samsung staat nu trouwens gewoon in de specificaties dat de 7500 (Galaxy) AMOLED is en de 5700 (Spica) TFT.
Met die smartphone functies zit het wel snor, batterijlevensduur is naar mijn idee prima, ik ben echt veel aan het proberen en daar houd hij het makkelijk 2 dagen mee uit, als ik puur alleen zou bellen en smsen misschien wel 3 dagen of meer? Ik heb hem nog maar een weekje, dus is moeilijk te zeggen, in het begin speel ik er constant mee. GPS is prima...

De camera op de phone is inderdaad redelijk, leuk voor snapshotjes en oké-voor-youtube filmpjes. Veel mensen zijn steeds verrast wanneer de cam geen goede foto's maakt wanneer er weinig licht is...maar hier zit ik niet mee, just don't get your hopes up :-)

Internetten is prima te doen, zeker als je Wifi access hebt, 3G is ook wel redelijk. De standaard browser voldoet voor gewoon gebruik goed, werkt fijn en snel. Emailen zit ook goed geintegreerd, al duurde het bij mij laatst een uur voordat ik automatisch (zou om de 5 minuten moeten checken) een simpel tekst mailtje van iemand binnenkreeg via Gmail... Dit is echter maar 1 keer gebeurd en alle andere mailtjes kreeg ik wel netjes binnen de ingestelde 5 minuten-marge.

Navigeren gaat bij mij echt perfect m.b.v. Co-Pilot Live, niet gratis helaas...maar wie weet komt er binnenkort een update zodat wij ook Google Navigation kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
El_Bandito schreef op maandag 21 december 2009 @ 22:55:
TVP! Ik heb nu een HTC S710 en pas mijn abbo laten omzetten naar sim-only, dus ben mede daardoor op zoek naar een nieuwe foon.
Mijn ervaringen wat gebruik na een paar dagen.
Batterij gebruik is altijd minder dan een goedkope nokia die alleen kan bellen. Maar afhankelijk van je software en je belgedrag gaat die wel een dag of 2 mee.
Let er wel op wat je erop installeert. Sommige software vraagt erg veel van je batterijen en dan haal je de ene dag niet eens.

Ik heb hem nu vrij kaal en ben nu aan het testen hoelang die in mijn normale gebruik meegaat.
Ik zet het scherm wel telkens uit als ik er niets mee doe, dus dat zal ook vast veel schelen.
Bel weinig, internet zo afentoe wat. krijg een paar mailtjes per dag.

Wat push mail betreft..
gmail is push.. zodra je een mail hebt komt die op je telefoon binnen.
andere email adressen gaan via imap, dus dat is afhankelijk van je settings (15,30,60 min).

Ik weet eigenlijk niet of exchange ook ondersteund wordt, maar volgens mij is dat pas vanaf android 1.6 (slaat samsung over en gaat in een keer naar 2.0). Dus of exchange met evt push werkt mag je zelf even uitzoeken.
De spica draait 1.5 en is dus daardoor beperkt tov de nieuwste functies van android 1.6 en 2.0.

[ Voor 20% gewijzigd door job op 22-12-2009 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oftewel, het is gewoon een mooi toestel. Het enige wat ik je aanraad is om wat apps te zoeken onder het tab ''productivity''. Android mist dat nou eenmaal een beetje tegenover WinMo. Zo heb je dus het beste van twee werelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Klinkt goed job! Ik hoor graag je bevinden w.b.t. batterylife ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
coendeurloo schreef op maandag 21 december 2009 @ 23:26:
Emailen zit ook goed geintegreerd, al duurde het bij mij laatst een uur voordat ik automatisch (zou om de 5 minuten moeten checken) een simpel tekst mailtje van iemand binnenkreeg via Gmail... Dit is echter maar 1 keer gebeurd en alle andere mailtjes kreeg ik wel netjes binnen de ingestelde 5 minuten-marge.
Heb je gmail als imap toegevoegd? Dat had ik in het begin perongeluk ook.

Als je je gmail account via de synchronisatie doet: instellingen > gegevenssynchronisatie > google mail (aanvinken).
Dan heb je push mail. Zodra je gmail een mail ontvangt krijg je hem gelijk ook op je telefoon.
Dan kan je ook labels toevoegen, In de email client kan dat niet.
Haal je je mail op die manier binnen dan kan vervolgens bij email de gmail account verwijderen, en dan kan je bij je mail via de gmail icon ipv de e-mail icon.
El_Bandito schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 19:25:
Klinkt goed job! Ik hoor graag je bevinden w.b.t. batterylife ;)
Ik ben nu een dag later en het ziet er nog goed uit. Ik had de eerste paar dagen wavesecure draaien. Leuk programma maar mijn spica moest wel elke dag aan de later.

edit:
Iemand toevallig nog een tip om de meegeleverde facebook en myspace app te verwijderen?
Dat zijn apps die je normaal gesproken via de market haalt en zo ook weer verwijderd. Maar omdat ze meegeleverd zijn (net als de hyves app) kan je ze niet via de market verwijderen. Ook met bijvoorbeeld astro (file en app manager) niet. Ben bang dat ik daarvoor root nodig heb.
De hyves app weghalen was een eitje (nieuwste versie installeren via de market, je update hem dus als het ware, en ik kom hem via de market eraf gooien).
De facebook app is erg oud (versie 0.2 terwijl 1.1 al uit is). Die is alleen niet te updaten. download je de nieuwe dan heb je 2 maal facebook geinstalleerd staan. Zo ook met de myspace app.

Layar herkend wel de oude versie, als je de nieuwste via de market download, en kan je dus updaten en daarna probleemloos verwijderen.

[ Voor 50% gewijzigd door job op 23-12-2009 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al met een andere filemanager getracht het te deleten. Zoals bijv. OI of zelfs Gphone manager. (Oud maar schijnt nog als een zonnetje te werken)
http://nl.androlib.com/r.aspx?r=file+manager voor een complete (en enorme!) lijst.
Ik ben LINDA filemanager vergeten, terwijl dat nou juist dé concurrent voor astro is.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2009 00:19 . Reden: linda ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Andere filemanagers werken ook niet. Ik heb gewoon niet de benodige rechten. Zal wel dmv root moeten helaas.
Ik erger me er niet aan, maar vind het apart dat samsung er voor heeft gekozen om die software op die manier te includen. Dat je het niet kan verwijderen oke prima.. maar als je er dan voor kiest om de recentste versie te installeren heb je gewoon 2 iconen in je lijst, en kan je ze ook allebei draaien :P

[ Voor 28% gewijzigd door job op 23-12-2009 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Al nieuws óf en wanneer Android 2.0 uit komt? Q1 2010 hopelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smash-F0RZZ
  • Laatst online: 05-04 01:01
Sinds kort ben ik ook de gelukkige bezitter van een Samsung Spica. Bevalt erg goed, nu alleen nog root toegang graag :P
Ben wel al achter de volgende codes gekomen:
Download Mode:
Volume Down + Camera + Power
Self Test Mode:
Call + OK + Power

De Samsung Moment, welke pas geroot is, is volgens mij rond dezelfde tijd in de USA uitgekomen en beschikt tevens over dezelfde CPU (Samsung S3C6410 op 800MHz) als de Spica.
Heeft iemand dan ook al de volgende methode Samsung Moment - Root Access (Finally Achieved!) op de Spica geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag willen weten hoe het gaat met de mensen zonder 3g op hun spica.
Hoe zijn jullie ervaringen en hebben jullie de kosten kunnen ontwijken?
@Bandito, geen idee, maar ik denk zelf laat Q1/begin Q2
Edit: Typhone zegt dat de witte spica in januari 2010 verkocht gaat worden, voor de geïnteresseerden.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2009 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
job schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 23:18:
[...]
Heb je gmail als imap toegevoegd? Dat had ik in het begin perongeluk ook.

Als je je gmail account via de synchronisatie doet: instellingen > gegevenssynchronisatie > google mail (aanvinken).
Dan heb je push mail. Zodra je gmail een mail ontvangt krijg je hem gelijk ook op je telefoon.
Dan kan je ook labels toevoegen, In de email client kan dat niet.
Haal je je mail op die manier binnen dan kan vervolgens bij email de gmail account verwijderen, en dan kan je bij je mail via de gmail icon ipv de e-mail icon.
Hey bedankt, dit werkt super goed, ik had een testmailtje binnen 20 seconden via deze manier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Ah ok. Ik kan nu trouwens een Blackberry Storm 2 overnemen voor 175 euro, nieuw. Volgens de verkoper kreeg zij die bij een abonnement maar vindt hem te ingewikkeld werken. Hm.. de Spica heeft natuurlijk een hoop extra opties, zoals Layar Optic Internet en of Android beter/sneller werkt dan Blackberry OS weet ik niet..

Maar ik vertrouw de aanbieder niet helemaal. De Storm 2 is los in de winkel gewoon +450 euro 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door El_Bandito op 23-12-2009 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 12:26:
Ik zou graag willen weten hoe het gaat met de mensen zonder 3g op hun spica.
Hoe zijn jullie ervaringen en hebben jullie de kosten kunnen ontwijken?
De eerste paar dagen had ik nog geen data abonnement (duurde een paar dagen voor activatie) dus dan zit je vast aan wifi. data kan je gewoonweg uitzetten via apndroid of welke tool dan ook.

Hoe dat bevalt.. tja.. alleen wifi waar je het wachtwoord weet (werk, thuis). Onderweg kan je dan je telefoon hooguit gebruiken als muziekspeler, videospeler en uiteraard bellen/sms. Wat vind je belangrijk?
Wil je overal bij je mail kunnen, altijd teletekst of een website kunnen bekijken.. dan kom je tekort.
Zit je vooral thuis en op je werk dan is het prima.

edit: en na anderhalve dag moet hij weer aan de lader. Hmm. had op meer gehoopt.
Ik ga mijn spica resetten naar fabriekswaarden en het nog eens proberen hoe lang hij meegaat en dan langzaam weer mijn software toevoegen.

Hebben andere mensen het zelfde probleem dat de batterij indicator niet echt betrouwbaar is?
Hij staat erg lang op volledig vol (helemaal groen), en als het groene balkje korter wordt dat het dan een stuk sneller gaat met de indicatie.

[ Voor 24% gewijzigd door job op 23-12-2009 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Zoals ik al eerder meldde heb ik contact opgenomen met de ontwikkelaar van Netcounter. Die heeft inmiddels een update gemaakt, en de Spica werkt nu ook :). Erg handig voor mensen met een dataplan. Je kan zelf counters verzinnen (naast de standaard aanwezige) en je laten waarschuwen als je boven of in de buurt van een bepaalde limiet komt.
Linkje naar beschrijving op Androlib met QR code (weet niet hoe ik hem los in kan voegen als plaatje, link to img werkt iig niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op woensdag 23 december 2009 @ 13:46:
[...]
De eerste paar dagen had ik nog geen data abonnement (duurde een paar dagen voor activatie) dus dan zit je vast aan wifi. data kan je gewoonweg uitzetten via apndroid of welke tool dan ook.

Hoe dat bevalt.. tja.. alleen wifi waar je het wachtwoord weet (werk, thuis). Onderweg kan je dan je telefoon hooguit gebruiken als muziekspeler, videospeler en uiteraard bellen/sms. Wat vind je belangrijk?
Wil je overal bij je mail kunnen, altijd teletekst of een website kunnen bekijken.. dan kom je tekort.
Zit je vooral thuis en op je werk dan is het prima.
[..]
Tja, ik zou het wel handig vinden om mijn mail te kunnen lezen buiten wifi bereik, maar het ophalen/versturen hoeft allemaal eigenljk niet. En voor dingen zoals teletekst en/of RSS feeds hoop ik stiekem dat er een app is om die onder wifibereik binnen te halen en dan te lezen/deleten. Ik zit toch relatief weinig zonder wifi bereik. Verder heb ik dan genoeg aan een muziekspeler en de basisfuncties van een telefoon. En het schijnt at je bij de eerste keer opstarten/instellen van je foon sowieso 3g moet gebruiken. Klopt dat?

@Gwystyl, super!
Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.