Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 11:28
gwystyl schreef op woensdag 23 december 2009 @ 14:11:
Zoals ik al eerder meldde heb ik contact opgenomen met de ontwikkelaar van Netcounter. Die heeft inmiddels een update gemaakt, en de Spica werkt nu ook :). Erg handig voor mensen met een dataplan. Je kan zelf counters verzinnen (naast de standaard aanwezige) en je laten waarschuwen als je boven of in de buurt van een bepaalde limiet komt.
Linkje naar beschrijving op Androlib met QR code (weet niet hoe ik hem los in kan voegen als plaatje, link to img werkt iig niet)
Dat is goed nieuws! Meteen ff geïnstalleerd :)
Ik ben ook wat aan het mailen met de dev's van Shazam en ze zijn op de hoogte dat het programma niet goed werkt op de Spica. Voor zover ik weet zijn ze er mee bezig, ze konden alleen niet zeggen wat het probleem is of wanneer we een fix kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 14:51:
Tja, ik zou het wel handig vinden om mijn mail te kunnen lezen buiten wifi bereik, maar het ophalen/versturen hoeft allemaal eigenljk niet. En voor dingen zoals teletekst en/of RSS feeds hoop ik stiekem dat er een app is om die onder wifibereik binnen te halen en dan te lezen/deleten. Ik zit toch relatief weinig zonder wifi bereik. Verder heb ik dan genoeg aan een muziekspeler en de basisfuncties van een telefoon. En het schijnt at je bij de eerste keer opstarten/instellen van je foon sowieso 3g moet gebruiken. Klopt dat?

@Gwystyl, super!
Gmail en imap wordt lastig zonder internet. De mailtjes staan toch echt online. Maar misschien dat je een paar offline kan lezen. Wellicht dat iemand het uit wilt testen nu.. ik moet zo weg.
Pop3 is natuurlijk geen probleem.
teletekst offline ben ik nog niet tegen gekomen, rss gebruik ik niet (dus geen ervaring).

En ook na eerste maal opstarten heb je geen 3g nodig. Je start je telefoon op, je bent inderdaad online met 3g. Maar zolang je niet het internet opgaat verbruik je geen data. Je stelt je draadloze netwerk in, en zodra je met wifi online bent gaat je data verbinding via je provider uit. Dan kan je je gmail synchroniseren en kan je via de market apndroid downloaden om je apn verbinding (dus internet via je provider) uit te zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 23-12-2009 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op woensdag 23 december 2009 @ 15:05:
[...]

Gmail en imap wordt lastig zonder internet. De mailtjes staan toch echt online. Maar misschien dat je een paar offline kan lezen. Wellicht dat iemand het uit wilt testen nu.. ik moet zo weg.
Pop3 is natuurlijk geen probleem.
teletekst offline ben ik nog niet tegen gekomen, rss gebruik ik niet (dus geen ervaring).

En ook na eerste maal opstarten heb je geen 3g nodig. Je start je telefoon op, je bent inderdaad online met 3g. Maar zolang je niet het internet opgaat verbruik je geen data. Je stelt je draadloze netwerk in, en zodra je met wifi online bent gaat je data verbinding via je provider uit. Dan kan je je gmail synchroniseren en kan je via de market apndroid downloaden om je apn verbinding (dus internet via je provider) uit te zetten.
Bedankt, maar ik hoef de mail dan ook niet op te halen/te syncen maar enkelweg gewoon lezen, en eigenlijk is dat niet zo'n enorme must. RSS-en van bijvoorbeeld nu.nl of van die simpele sites als MLIA of TFLN. Dat is dan ook meer een ultility maar toch wel erg leuk om te hebben.
Ook fijn dat je de install uit hebt kunnen leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Voor de mensen die root willen op de spica, ik kwam deze site nog tegen: http://forum.leshak.com/s...5700-galaxy-lite-t13.html

Weet totaal niet hoe betrouwbaar dit is, en uiteraard alles op eigen risico. Niet bij mij komen klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smash-F0RZZ
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-04 01:01
Het is een ontwikkelaar gelukt om de Spica te rooten obv de door mij al eerder aangekaarte root van de Samsung Moment, zie How to get Root on Samsung Spica i5700 (Galaxy lite) [EN]. _/-\o_
Om root toegang te verkrijgen wordt gebruik gemaakt van Odin icm een aangepaste kernel. Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-08 06:19
Dat flashen met Odin ging goed, alleen weet niet wat ik nu moet doen, dat engels daar is niet duidelijk.
Ik kan nog steeds facebook e.d niet verwijderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-12-2024

Hot Pixel

King of no pants

job schreef op woensdag 23 december 2009 @ 15:05:
[...]
Nou... eigenlijk.... ik heb geen 3g, wel wifi. En ik kan toch niet inloggen op de google servers. Iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? Ik kom niet op de market, kan mijn email niet ophalen enzovoorts.
Vervelend, to say the least.
Is dit een bekend probleem? Op het moment kan ik niet zoveel voor mijn gevoel. De markt is waarom je een smartphone hebt nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Als de apn niet ingesteld staat heb je waarschijnlijk geen 3g. toen ik mijn simkaart er in deed was mijn apn al correct ingesteld. Zal de spica wel hebben het overgenomen van mijn simkaart, of wellicht dat de spica al is voorgeprogrammeerd met bepaalde apn's.
Heb je geen 3g, stel dan handmatig je apn settings in.

Wat je wifi probleem betreft.. lastig dat zal je zelf even moeten troubleshooten.
Misschien heb je een mac filter aanstaan, type je toch het wachtwoord verkeerd in.
Test het met een ander netwerk.. meestal is er wel ergens een open netwerk te vinden.
Of begin even met een onbeveiligd netwerk, en als dat werkt voeg langzamerhand je beveiliging toe.

[ Voor 45% gewijzigd door job op 23-12-2009 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Laatst online: 06-05-2024
Kan niet wachten tot ik hem kan bestellen, helaas moet ik even wachten tot mijn volgende salaris :P Twijfel wel tussen de 7500 en 5700 eigenlijk, AMOLED scherm lijkt me erg mooi. Maar de geruchten gaan dat Android 2.0 niet voor de 7500 uitkomt..

Wat ik me nog wel afvraag is, of je bij de 5700 ook met 2 vingers kan inzoomen op bijv. een website zoals bij de iPhone?

[ Voor 20% gewijzigd door El_Bandito op 23-12-2009 19:18 ]

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel

Hot Pixel

King of no pants

job schreef op woensdag 23 december 2009 @ 19:02:
Als de apn niet ingesteld staat heb je waarschijnlijk geen 3g. toen ik mijn simkaart er in deed was mijn apn al correct ingesteld. Zal de spica wel hebben het overgenomen van mijn simkaart, of wellicht dat de spica al is voorgeprogrammeerd met bepaalde apn's.
Heb je geen 3g, stel dan handmatig je apn settings in.

Wat je wifi probleem betreft.. lastig dat zal je zelf even moeten troubleshooten.
Misschien heb je een mac filter aanstaan, type je toch het wachtwoord verkeerd in.
Test het met een ander netwerk.. meestal is er wel ergens een open netwerk te vinden.
Of begin even met een onbeveiligd netwerk, en als dat werkt voeg langzamerhand je beveiliging toe.
Dat ik geen 3g heb is niet zo'n probleem. Heb 0.99 cent op mijn prepaid kaart, en verwacht ook niet dat het werkt. Zoek nog een leuke provider daarvoor.
Wifi heb ik wel. Ik kan de browser gebruiken en alles. Alleen als ik gebruik wil maken van de google services vraagt'ie om de gegevens van mijn google account. Ik weet heel zeker dat ik de goeie gegevens heb ingevuld (8x 'a' is niet echt een moeilijk wachtwoord).
Maar goed, ik vul mijn gmail/google gegevens in, waarna hij verbinding probeert te maken met de google servers. Na een tijdje krijg ik het bericht 'Can't establish a reliable data connection to the server' etc. etc.
Maar goed; als wifi't doet heeft'ie toch geen 3g nodig? Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Je moet eerst de telefoon nog koppelen aan gmail, anders kan je geen apps "kopen".
Dus eerst bij instellingen > synchronisatie-instellingen gaan, dan vraagt die om je gmail gegevens.
Bij username je username zonder @gmail.com
wachtwoord je wachtwoord

Dat is eenmalig, en dan kan je er alles mee.

[ Voor 39% gewijzigd door job op 23-12-2009 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyronick
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:52

Pyronick

Vorsprung durch gas geben.

job schreef op woensdag 23 december 2009 @ 19:34:
Je moet eerst de telefoon nog koppelen aan gmail, anders kan je geen apps "kopen".
Dus eerst bij instellingen > synchronisatie-instellingen gaan, dan vraagt die om je gmail gegevens.
Bij username je username zonder @gmail.com
wachtwoord je wachtwoord

Dat is eenmalig, en dan kan je er alles mee.
Het hoeft voor zo ver ik weet niet specifiek een Gmail account te zijn. Gewoon een Google account (daarmee bedoel ik ook met een niet-Gmail e-mailadres) werkt ook, dit kun je op bestaande e-mailadressen aanmaken en zonodig weer verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Root acces :9~ (Een air-guitar smilie was wellicht toepasselijker, maar helaas...)
@ bandito, nee de spica ondersteunt geen multi-touch. Dat is wel weer zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
SgtH3nry3 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 19:53:
[...]
Het hoeft voor zo ver ik weet niet specifiek een Gmail account te zijn.
Excuses. Kan inderdaad ook met een google account.
Soms helpt het (bij aanmeldingsproblemen op je android) om even in en uit te loggen via de website van google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel

Hot Pixel

King of no pants

job schreef op woensdag 23 december 2009 @ 21:19:
[...]
Excuses. Kan inderdaad ook met een google account.
Soms helpt het (bij aanmeldingsproblemen op je android) om even in en uit te loggen via de website van google.
ghehe, belachelijk, maar zoals ze over de grote plas zeggen: "that did the trick". Bedankt!

* Hot Pixel is weer erg blij met z'n €185 spica

Echt alles ging verkeerd... eerst stopte ik de microsd in't verkeerde gat (don't ask... >_<), waarna ik'm open moest schroeven en met een naald het kaartje uit het simslotje moest peuren (~5 minuten na aankoop).
Toen ik 'm weer helemaal vast had geschroeft, had'ie wat problemen met mijn inmiddels vier jaar oude simkaart (werd niet herkend, waarop ik dus dacht dat ik het simslotje gesloopt had).
Als dan óók nog eens de market/mail/kalender/etc niet werkt... nou....

Maar goed... zo op het eerste gezicht doet alles het nu eindelijk, op een prepaid kaart zonder 3G.
Bij vragen: doe het gerust. Mijn eerste smartphone, dus heb niet zoveel ervaring ermee.
Maar wellicht kan dat ook weer wat nieuw licht werpen op de zaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 21:06:

@ bandito, nee de spica ondersteunt geen multi-touch. Dat is wel weer zonder.
Jammer wel idd, maar hoe kan je dan inzoomen in bijv. een document of op een website? @ hierboven, 185 euro? Vertel? >:)

[ Voor 6% gewijzigd door El_Bandito op 23-12-2009 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
El_Bandito schreef op woensdag 23 december 2009 @ 21:40:
[...]

Jammer wel idd, maar hoe kan je dan inzoomen in bijv. een document of op een website? @ hierboven, 185 euro? Vertel? >:)
Door je vinger op het plusje te leggen. Zoals met alle android telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El_Bandito schreef op woensdag 23 december 2009 @ 21:40:
[...]

Volgens mij door een slider. Ik heb laats een Satio in mijn handen gehad, (mooie camera/toestel hoor, maar een resistief scherm |:( ), en daar werkte het precies zo, en het lijkt mij dat dat nogal standaard is.
Zie job
Edit2: ben ook zeer benieuwd naar een spica van 185; , of was dat icm een relatief goedkope abbo?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2009 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Abonnement met telefoon heb ik afgezworen, laatst eens een berekening op los gelaten en uiteindelijk betaal ik altijd meer. Dus mooi mijn huidige Vodafone abbo omgezet naar een sim-only abbo en ga nu mijn telefoon gewoon los kopen.
job schreef op woensdag 23 december 2009 @ 21:48:
[...]

Door je vinger op het plusje te leggen. Zoals met alle android telefoons.
Ik heb nog geen ervaring met Android foons job ;)

[ Voor 34% gewijzigd door El_Bandito op 23-12-2009 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel

Hot Pixel

King of no pants

@hierboven: ligt eraan hoe lang je wilt doen met je telefoon en wat je wil met je abbo. Soms is een combo aanbieding net even goedkoper. Bij Telfort scheelde het een tientje bv (totaal). Persoonlijk houd ik ook meer van 1x een 'geld-offer', gevolgd door lage maandlasten dan gewoon vrolijk 20-40 euro p/m te betalen.

En over mijn patsen met de prijs: het spijt me jullie teleur te stellen, maar het was marktplaats die me hielp aan een goedkope spica. Ze zijn best wel te vinden; gloedjenieuw gekregen bij een abonnement, maar houden toch liever hun oude telefoon bijvoorbeeld.
Goed opletten, geduld hebben en weten wat je er max voor uit wil geven.
Toegegeven: ik heb bijzonder veel mazzel gehad. Daartegenover stond wél weer dat ik zo'n 8km moest ijsfietsen.

[ Voor 33% gewijzigd door Hot Pixel op 23-12-2009 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Ah, op die fiets ;) Ik kan wel een i7500 krijgen voor 275, ook iemand met een nieuw abbo. Maar, die accu daarvan schijnt snel leeg te zijn. Ik zoek echt een foon met een lange accuduur. Sowieso langer dan 3 dagen met de meeste tijd op standby en af en toe een smsje sturen.

Stom trouwens, want als je je eigen toestel houden wilt en je gaat een nieuwe abbo nemen (of verlengen), dan zeg je toch dat je sim-only wilt, anders betaal je voor een toestel dat je niet eens wilt... 8)7

[ Voor 59% gewijzigd door El_Bandito op 23-12-2009 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El_Bandito schreef op woensdag 23 december 2009 @ 22:34:
Ah, op die fiets ;) Ik kan wel een i7500 krijgen voor 275, ook iemand met een nieuw abbo. Maar, die accu daarvan schijnt snel leeg te zijn. Ik zoek echt een foon met een lange accuduur. Sowieso langer dan 3 dagen met de meeste tijd op standby en af en toe een smsje sturen.

Stom trouwens, want als je je eigen toestel houden wilt en je gaat een nieuwe abbo nemen (of verlengen), dan zeg je toch dat je sim-only wilt, anders betaal je voor een toestel dat je niet eens wilt... 8)7
Een tijdje geleden stond de i7500 (wit) nog voor minder in de pricewatch. Maar nu staat 'ie weer dik in de 300.
En, hey, een zijn dood...
Ik kan er trouwens ook nog niet uitkomen waarom de spica zo goedkoop is. Neem nou de HTC hero, wellicht het populairste android toestel op de markt, deze kost 100 euro meer dan de spica.
Daarvoor krijg je dan multitouch, de sense-interface en zo'n 100 MB ram. En al was dat een redelijk deal, dan nog heeft de spica een snellere processor, divx/xvid support en een amoled scherm

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2009 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Nee, dat laatste klopt toch niet? i5700 Spica heeft volgens de Samsung site geen AMOLED, alleen de i7500.
En inmiddels is het AMOLED stukje verwijderd ;)

En jij noemt de Spica goedkoop, maar voor een student istie toch wat duur ;) Of laat ik het zo zeggen, het is een hoop geld.
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 12:26:
Ik zou graag willen weten hoe het gaat met de mensen zonder 3g op hun spica.
Hoe zijn jullie ervaringen en hebben jullie de kosten kunnen ontwijken?
Hoezo dit? Als je niks invult van een dataplan provider, dan kan hij toch ook niet ongewild een dataverbinding gaan maken over 3G/GPRS/etc...? Als ik volgende maand mijn Spica ga kopen (even wachten op salaris nogmaals :P), heb ik ook niet direct een data-abbo, die wordt dan pas de maand daarna actief.

[ Voor 74% gewijzigd door El_Bandito op 24-12-2009 00:37 ]

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 11:28
El_Bandito schreef op woensdag 23 december 2009 @ 23:48:
[...]

Hoezo dit? Als je niks invult van een dataplan provider, dan kan hij toch ook niet ongewild een dataverbinding gaan maken over 3G/GPRS/etc...? Als ik volgende maand mijn Spica ga kopen (even wachten op salaris nogmaals :P), heb ik ook niet direct een data-abbo, die wordt dan pas de maand daarna actief.
Je provider kan op afstand bepaalde gegevens van je toestel achterhalen (typenummer, IMEI code)
Aan de hand daarvan kan de provider ook instellingen toesturen zonder dat je daar iets voor hoeft te doen, toen ik me Telfort sim erin stopte pakte deze ook meteen de goede instellingen. Of de Spica dit van de simkaart haalt of dat de provider dit toestuurt durf ik niet te zeggen. Voor de zekerheid kan je in ieder geval ff APNdroid installeren, dan gebruik je zeker weten geen data meer (buiten wifi om dan)

• El_Bandito
Ok, duidelijk :) Ik heb gisteren contact gehad met GSMTrack, waarom hun de i5700 nog niet leverden, en ik kreeg als antwoord dat deze vandaag op de site toegevoegd wordt. Ben benieuwd of ze kunnen concurreren met de prijs van 265 bij Typhone. Ik denk het wel, mijn ervaring is dat hun meestal de goedkoopste zijn. Dus even in de gaten houden :)

Verwijderd

@Bandito, typhone is inderdaad goedkoop, alleen jammer dat die geen goedkope class 4/6 microSDHCtjes verkopen, maar dan kom je toch beter uit.
Een APNdroid is eigenlijk een must als je in het buitenland bent of geen dataplan hebt.

Het schijnt dat de prijs van de nexus one op vijf januari wordt gebracht. De geruchten gaan rond de 200. Als google die echt subsidieert dan wacht ik nog even met mijn keuze.
(aangezien er nog mensen in de twijfel waren, is dit misschien nog iets om in het achterhoofd te houden.) naarbuiten

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2009 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel

Hot Pixel

King of no pants

Ik vind het nog altijd heel moeilijk te geloven. 200E voor een toestel met zulke hardware... dan mag het honderd keer gesponsord worden door google, dit zou potentieel schadelijk kunnen zijn voor de hele mobiele industrie.En ik vraag me af of ze daar zomaar mee weg kunnen komen.
Als iets te mooi is om waar te zijn, is dat het meestal ook, is mij geleerd. Ik hoop dat ik ongelijk heb, en ik zou zeker wachten als je naar een katachtige aan't kijken bent ergens in een boom, maar ik heb zo mijn twijfels.
De hype is wel lekker bezig, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Google is van plan om de telefoon voor de Amerikaanse markt op haar website te gaan verkopen. Gebruikers moeten daarna apart een telefoonabonnement afsluiten. Hiermee zou het een andere strategie kiezen dan Apple.
Bron: http://www.dutchcowboys.nl/mobile/18551

200 euro?
De Nexus One komt in januari officieel op de markt en kost waarschijnlijk rond de 500 euro. Het mobieltje is geschikt voor de Nederlandse netwerken. Google zou de Nexus One vooral 'los', dus onafhankelijk van de telecombedrijven, willen verkopen. Er zouden onderhandelingen zijn met T-Mobile, maar ook met andere netwerkaanbieders.
Bron: RTL.nl, dat dan weer wel ;)

Januari waarschijnlijk ook niet:
T-Mobile zou de Google-telefoon Nexus One niet in de nabije toekomst willen uitbrengen in Nederland. Dat zegt een goed ingevoerde bron tegen Tweakers.net. T-Mobile gaat het toestel wel in andere landen uitbrengen, vermoedelijk in januari.
Bron: Tweakers.net

[ Voor 64% gewijzigd door El_Bandito op 25-12-2009 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El_Bandito schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 10:55:
[...]

Bron: http://www.dutchcowboys.nl/mobile/18551

200 euro?

[...]

Bron: RTL.nl, dat dan weer wel ;)

Januari waarschijnlijk ook niet:

[...]

Bron: Tweakers.net
Sowieso wordt 'ie in Nederland uitgebracht, dit is nog rechtgezet door t.net
http://tweakers.net/nieuws/64516/google-brengt-smartphone-nexus-one-eind-januari-naar-nederland.html

En voor de prijs: http://androidandme.com/2...rt-nexus-one-to-cost-199/
Het nummer 199 duikt op veel verschillende sites op. Waarschijnlijk wel speculatie, maar hetzelfde valt te zeggen over RTL. Het DPC stukje zegt trouwens enkel iets over de Amerikaanse markt.
De tijd zal het gaan uitwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:De Nexus One mag hier besproken worden: Google Nexus One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de I5700 komt binnenkort een uitleg hoe je het toestel moet flashen met de nieuwe Odin downloader.

*weg* niet spammen met je site.

[ Voor 22% gewijzigd door RoD op 25-12-2009 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowland1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-04-2022
Weet iemand hoe je het opstartgeluid kan uitschakelen?
Na lang zoeken kan ik dat nog steeds niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:21
mregeling2005 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 17:59:
Dat flashen met Odin ging goed, alleen weet niet wat ik nu moet doen, dat engels daar is niet duidelijk.
Wat merk je na het flashen/rooten? Start de UI nog gewoon op of krijg je alleen een prompt? Ik heb al bergen WinMo toestellen voorzien van een custom rom, maar dit is nieuw voor mij :).
Ik vraag me nu nog een beetje af wat het voordeel van root kan zijn. Custom roms verwacht ik, maar die heb ik nog nergens gevonden. Het weghalen van sommige programma's / bestanden zou wel leuk zijn maar niet echt wereldschokkend.
Lowland1 schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 11:46:
Weet iemand hoe je het opstartgeluid kan uitschakelen?
Na lang zoeken kan ik dat nog steeds niet vinden.
Dat wil ik ook graag weten.... misschien kan dat wel als je root bent (en weet hoe dat bestand heet :D)

[ Voor 19% gewijzigd door gwystyl op 25-12-2009 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net een micro Sd van 16gb van marktplaats getrokken voor 25 euro. mooi voor in me spica.
ik heb m nu ongeveer een week, en na wat problemen met de instellingen van het internet, is het enige probleem wat rest de uitknop. deze word niet geblokkeerd tijdens toetsen blokkering......erg jammer. zou dit een foutje zijn of zal dit opzettelijk zijn gedaan en in dat geval vraag ik me af voor welk doel.
als de spica aangetikt word voel je een verend onderdeel in de telefoon..licht vervelend, maar niet belangrijk verder.

verder valt de spica me 100% mee. eerder een Htc Diamond en een 6210 nav. gehad en samsung word alleen met helderheid van geluid tijdens bellen afgetroefd door nokia(behalve speaker functie, beduidend beter bij samsung). geen problemen gehad met het touchscreen of snelheid van de processor.

hoop m lang te kunnen gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
mregeling2005 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 17:59:
En waar en hoe probeer je die te verwijderen?

Je hebt nu wel root access, maar het is niet zo dat alle programma's opeens met root rechten werken.
Je zal met een commandline tool naar de juiste plek moeten gaan en daar het juiste commando moeten geven (zie hieronder :) ).

Let wel alles uiteraard op eigen verantwoordlijkheid. Als je niet weet wat je aan het doen bent, niet zomaar wat doen.
Edit:
Hier nog een uitleg hoe je apps verwijdert: http://www.youtube.com/wa...0&feature=player_embedded

[ Voor 24% gewijzigd door job op 25-12-2009 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonniii
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-01 19:15
Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 13:55:
het enige probleem wat rest de uitknop. deze word niet geblokkeerd tijdens toetsen blokkering......erg jammer. zou dit een foutje zijn of zal dit opzettelijk zijn gedaan en in dat geval vraag ik me af voor welk doel.
als de spica aangetikt word voel je een verend onderdeel in de telefoon..licht vervelend, maar niet belangrijk verder.
Ik heb inderdaad ook vaak dat de "afsluit popup" zichtbaar is als hem uit mijn zak haal. Kan je gewoon wegklikken dus dat boeit me niet zo veel.

Over het rooten, ik heb verder geen ervaring met android telefoons maar wat is er nou eigenlijk de meerwaarde van? Afgezien van dat je dus facebook enzo kan verwijderen. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Alvorens ik beslis om de i5700 te gaan kopen, wacht ik eerst even officiele berichten omtrent de prijs van de Nexus One af.. zou zonde zijn als ik straks de Spica koop voor 270 en een week later de Nexus One voor 200 euro uitkomt... terwijl die WEL AMOLED en een 1GHz etc. heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaguya
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-03 15:31
El_Bandito schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 17:15:
Alvorens ik beslis om de i5700 te gaan kopen, wacht ik eerst even officiele berichten omtrent de prijs van de Nexus One af.. zou zonde zijn als ik straks de Spica koop voor 270 en een week later de Nexus One voor 200 euro uitkomt... terwijl die WEL AMOLED en een 1GHz etc. heeft.
Hoe komen mensen er toch bij dat de Nexus One voor 200 euro te koop zal zijn. Dat slaat werkelijk nergens op en berust op niets anders dan wishful thinking.

Ahem, Ik heb twee dagen geleden mijn i5700 binnen gekregen(262), werkt echt toppie. Alleen nu een vraagje, welk navigatie progamma gebruiken jullie? Ik was hiervoor gewend aan TomTom, maar die is er helaas (nog?) niet voor Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Die geruchten gaan overal, ik heb nog geen andere geruchten gehoord in elk geval. Zullen ze niet uit de duim zuigen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel

Hot Pixel

King of no pants

@hierboven: Dat krijg je als je één gerucht eindeloos herhaald wordt. Maar goed, Nexus-one discussie was niet toegestaan geloof ik.

@woodn_shoes: bedank! Dat verende onderdeel had ik ook. Ik dacht dat het kwam omdat ik mijn telefoon uit elkaar had gehaald, en iets fout had gedaan met in elkaar zetten ofzo.

Overigens nog wat algemene info; de fotografen onder ons kunnen dit toestel beter links laten liggen. Werkelijk een waardeloos ding (imo).

[ Voor 9% gewijzigd door Hot Pixel op 25-12-2009 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Kaguya schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 17:48:
[...]

Hoe komen mensen er toch bij dat de Nexus One voor 200 euro te koop zal zijn. Dat slaat werkelijk nergens op en berust op niets anders dan wishful thinking.

Ahem, Ik heb twee dagen geleden mijn i5700 binnen gekregen(262), werkt echt toppie. Alleen nu een vraagje, welk navigatie progamma gebruiken jullie? Ik was hiervoor gewend aan TomTom, maar die is er helaas (nog?) niet voor Android.
Ik heb zowel copilot als sygic gebruikt; beide lopen prima op de Spica. Sygic is iets sneller en intuitiever, zeker als je tomtom gewend bent is het zeer makkelijk overstappen.

Ik ben verder aan het kijken geweest naar gratis navigatie, maar daar heb ik nog geen fijn werkend programma voor gevonden. Hier staat een overzichtje van android programma´s die openstreetmap data gebruiken, met daarbij of ze ook online of offline kunnen navigeren.

Waze is ook een grappig alternatief, maar daarbij moet je voorlopig nog niet rekenen op een betrouwbare route. De gebruikers maken namelijk de kaart door gps/logs te uploaden, en de kaart van NL is nog lang niet af.
Kijk ook eens rond in het Android turn-by-turn navigation topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Laatst online: 22:05
hallo!,

Ik heb een vraag, ik krijg dinsdag mijn galaxy spica binnen, maar ik kan nergens een beschermhoesje vinden. :'(

Iemand een idee waar te verkrijgen? Of iemand die toevallig weet of hoesjes van de gewone galaxy hierop passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaguya
Marrtijn schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 19:55:
hallo!,

Ik heb een vraag, ik krijg dinsdag mijn galaxy spica binnen, maar ik kan nergens een beschermhoesje vinden. :'(

Iemand een idee waar te verkrijgen? Of iemand die toevallig weet of hoesjes van de gewone galaxy hierop passen?
De Galaxy i7500 is dunner, dus ik vrees van niet.

@Hot Pixel: Bedankt voor de reactie, ik ga ze ook wel allebei even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel

Hot Pixel

King of no pants

Kaguya schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 22:21:
[...]

? Allebei? Que?

Ik heb toen ik de telefoon ging halen een hoesje gekocht bij de mediamarkt voor 14 euro. Valento staat erop. Functioneert prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaguya schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 22:21:
[...]

Nou, dat scheelt zo' anderhalve millimeter, en omdat er eigenlijk altijd wel speling in zit, zou dat wel goed horen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonniii
Dat zijn inderdaad wel wat goede punten. Vooral apps op de sdkaart kunnen installeren lijkt me bij de Spica wel erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Al bekend hoe je root rechten op de Spica krijgt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 13:55:
ik heb m nu ongeveer een week, en na wat problemen met de instellingen van het internet, is het enige probleem wat rest de uitknop. deze word niet geblokkeerd tijdens toetsen blokkering......erg jammer. zou dit een foutje zijn of zal dit opzettelijk zijn gedaan en in dat geval vraag ik me af voor welk doel.
Dat zijn ook twee nadelen die ik ondervond, waar de tweede ook niet heel erg is. Blokkade van de uitknop zou me nog wel goed uitkomen, daar druk ik veel te makkelijk op.

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
El_Bandito schreef op zondag 27 december 2009 @ 15:58:
Al bekend hoe je root rechten op de Spica krijgt dan?
Jahoor. staat 1 pagina terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Nog niemand 100% gelukt zie ik daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaguya
Garmin en Copilot.
Maar de bijgeleverde SD kaart is te klein, wacht nu op mijn 8gb.
Btw, Gameboid is echt fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaguya schreef op zondag 27 december 2009 @ 19:08:
[...]

Garmin en Copilot.
Lijkt me inderdaad ook erg leuk, die Gamboid. Een grote plus is ook dat de cartridges nu voor geen geld op marktplaats te scoren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel

Hot Pixel

King of no pants

Kaguya schreef op zondag 27 december 2009 @ 19:08:
[...]

Garmin en Copilot.
Ah vandaar. Suggestie kwam niet van mij ondanks de @hotpixel, dus vandaar dat ik je even niet volgde.

Even een ander vraagje, voor de kenners: kan ik met het Android toetsenbord de woordsuggesties in het nederlands zetten terwijl ik mijn toesteltaal in het engels houdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Laatst online: 22:05
Ik ben toch wel benieuwd of er wel of niet een update naar 2.0 komt..

heerlijk, zo'n duidelijkheid! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmensto
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-03-2022
Zojuist mijn spica binnen gekregen.

Wanneer ik de sim kaart plaats steekt deze een stuke uit zodat de achter cover er niet goed op kan. Hebben jullie hier ook last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonniii
Hij hoort er precies in te passen.. Heb je hem wel in het simkaart slot en niet het sdcard slot?
De simkaart moet links. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

harmensto schreef op maandag 28 december 2009 @ 13:00:
Zojuist mijn spica binnen gekregen.

Wanneer ik de sim kaart plaats steekt deze een stuke uit zodat de achter cover er niet goed op kan. Hebben jullie hier ook last van gehad?
SIM-kaart er omgekeerd in doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmensto
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-03-2022
RoD schreef op maandag 28 december 2009 @ 13:33:
[...]

SIM-kaart er omgekeerd in doen ;)
Was goed, maar heb het al voor elkaar. Cover er op klikken op een beetje vreemde manier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
harmensto schreef op maandag 28 december 2009 @ 13:46:
[...]

Was goed, maar heb het al voor elkaar. Cover er op klikken op een beetje vreemde manier :P
Waarschijnlijk heb je hem nog niet goed vastgeklikt hoor, je moet hem er ver in drukken met je nagel oid, zodat je hem hoort klikken.

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Inderdaad. Bovendien steekt ie er uit als je hem er op de kop in doet. Wel even goed naar kijken dus. * RoD deed het zelf ook fout :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe FW komt.
Wat de veranderingen zijn weet ik niet.
kwestie van testen... Hoop hem morgen online tegooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Welke firmware heb je het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 20:42:
Nieuwe FW komt.
Wat de veranderingen zijn weet ik niet.
kwestie van testen... Hoop hem morgen online tegooien.
Ik zag dat je ergens anders hier op Got je eigen website zat te spammen.
Dat mag niet dus is weggehaald. Je kan wel altijd je website aan je profiel toevoegen zodat we die in elkgeval kunnen bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
ben ook wel benieuwd naar de firmware :D
om welk buildnummer gaat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op maandag 28 december 2009 @ 20:52:
[...]

Ik zag dat je ergens anders hier op Got je eigen website zat te spammen.
Dat mag niet dus is weggehaald. Je kan wel altijd je website aan je profiel toevoegen zodat we die in elkgeval kunnen bezoeken.
Ik vind het nogal frappant dat men nergens anders iets hoort over nieuwe firmware en dat er dan zo iemand op GoT opduikt en daar enkelweg zijn website post, keer op keer. Notabene met zo'n naam/postgeschiedenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je eens goed rond kijkt op het forum alleen dan bij de normale GSM's SPAM ik niet met mijn site maar juist hun...

De nieuwe firmware is: I5700XEIL3

en hij is over een kwartiertje online...

ps. Je kan wel zeuren over die site maar je gebruikt het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 23:29:
Als je eens goed rond kijkt op het forum alleen dan bij de normale GSM's SPAM ik niet met mijn site maar juist hun...

De nieuwe firmware is: I5700XEIL3

en hij is over een kwartiertje online...

ps. Je kan wel zeuren over die site maar je gebruikt het ook.
Zeer duidelijk, hoor. Ik zou nu wel een slimme comeback willen verzinnen maar je post is nogal onduidelijk, mijn excuses. Verder heb ik je site nog nooit gezien, wat ook lastig gaat als 'ie dr steeds wordt uitgeknipt. (ik neem aan dat je dat bedoelt met ''die site''.)
Hoewel, eerlijk is eerlijk, je maakt me wel benieuwd, wat is er nieuw in de firmware?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2009 23:35 . Reden: flinke typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan hem downloaden....

Neem mijn naam zet er een e achter .tk

Duidelijk kan ik niet poste omdat je geen firmware links mag plaatsen.
Indien je uitleg wilt hebben zie dan het forum.
Nederlandse deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 23:47:
Je kan hem downloaden....

Neem mijn naam zet er een e achter .tk

Duidelijk kan ik niet poste omdat je geen firmware links mag plaatsen.
Indien je uitleg wilt hebben zie dan het forum.
Nederlandse deel.
Waarom hier niet uitleg krijgen?
Nu is het eerder een poging om iedereen naar dat forum te krijgen en dat is... spam

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een pdf file, Ik kan hier wel die link droppen van die pdf file alleen daar staat ook mijn site in.
Hetzelfde als in de firmware staat ook mij site in.

Zo raar is het allemaal niet hoor.
Zoek jij maar eens op google wie deze firmware al heeft.

Dus zeg het maar moet ik hier het pdf bestand droppen plus programma's?
Als het van de mods mag doe ik het gerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 00:05:
Het is een pdf file, Ik kan hier wel die link droppen van die pdf file alleen daar staat ook mijn site in.
Hetzelfde als in de firmware staat ook mij site in.

Zo raar is het allemaal niet hoor.
Zoek jij maar eens op google wie deze firmware al heeft.

Dus zeg het maar moet ik hier het pdf bestand droppen plus programma's?
Als het van de mods mag doe ik het gerust.
Bedoel je deze: http://samsung-firmware.w..._Flash_Tutorial_Dutch.pdf

daar staat niets over de firmware zelf in

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Goed, nu is er wel genoeg verkapt verwezen naar die site. Samsung-Firmwar, als je hier alleen maar zit om je site te pluggen, post dan maar gewoon niet.

Ontopic nu aub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha nee hoor ik plaats juist berichten voor mensen die willen weten ofdat er een nieuwe firmware is.

Ik zal voortaan wel allleen reageren als er een FW is
ps. De tutorial was er eerder dan de nieuwe Odin downloader.

Download die dus ook.

Succes met flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 00:20:
haha nee hoor ik plaats juist berichten voor mensen die willen weten ofdat er een nieuwe firmware is.

Ik zal voortaan wel allleen reageren als er een FW is
ps. De tutorial was er eerder dan de nieuwe Odin downloader.

Download die dus ook.

Succes met flashen.
Als je nou eens vertelt wat er nieuws is aan die firmware.
Ik kan ook wel een executable op Internet zetten en zeggen dat het een upgrade tool is, paar andere bestandjes erbij en hoppa ik heb een botnet of renderfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Rob schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 00:39:
[...]

Als je nou eens vertelt wat er nieuws is aan die firmware.
Ik kan ook wel een executable op Internet zetten en zeggen dat het een upgrade tool is, paar andere bestandjes erbij en hoppa ik heb een botnet of renderfarm
Via google kom ik alleen uit op een russische (.su ??) site; daar haal ik hem dus iig niet vandaan (kan geen russisch en je moet daar registreren voor je kan downloaden.
Ik ben ook wel benieuwd naar veranderingen voor ik ga flashen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
die nieuwe firmware, daar zit geen NL taal bij ofwel ? I5700XEIL3

XE = XE = Bulgaria, Estonia, Kazakhstan, Latvia, Lithuania, Russia, Ukraine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I5700XEIJ5 heeft volgens poster P1N00 wel nederlands.

Dat is ook eeen XE firmware.
Sowieso heeft elke firmware engels.

Om gebruik tekunnen maken van de downloads opdat russische forum moet je minimaal 10 berichten hebben.
En dat lukt niemand uit europa want ze bannen je gewoon.

Het zijn trouwens geen FAKE files.
Want ik heb het ergens anders vandaan.
Het klopt wel dat het uit Rusland komt.
XE firmwares komen namelijk daar vandaan.

Ik weet het niet 100% zeker van de taal.
Ik zal het navragen...
Je kan trouwens ook wachten tot begin 2010 dan komt er een XX firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
Ik krijg een foutmelding en daarna loopt Odin ook vast
de 3.96 en de 4.03 versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik dus nog steeds niet snap, wat er is er nieuw/verbeterd in deze firmware?
Wil het mensen lukken om deze firmware goed te installeren? Het wachten tot begin 2010 doet mij hopen op android 2.0. Maar dan zou je er toch een nieuwe rom op moeten gooien, en niet enkel de firmware updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ja, maar die krijg je waarschijnlijk OTA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:18:
Ja, maar die krijg je waarschijnlijk OTA :)
Ik dacht al dat je die update gewoon wireless zou krijgen. Ik vraag me nu dus nog steeds af wat deze update dan voor een meerwaarde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nu draai je Android 1.5, dat wordt straks als het goed is Android 2.0. Je kunt Android 1.6 (Donut) is uit en Android 2.0 Eclair verschijnt eens doorlezen om te kijken wat de verbeteringen aan het besturingssysteem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
Dit is de foutmelding

Download Start...
<0> Create File...
<1> StartThread Detected : 1
<2> StartThread Detected : 0
<3> StartThread Detected : 0
<4> StartThread Detected : 0
<5> StartThread Detected : 0
<6> StartThread Detected : 0
<7> StartThread Detected : 0
<8> StartThread Detected : 0
<1> Begin Thread..
<1> Engine RUN!!!
<1> setup connection...
<1> odin mode.. check platform verification.
<1> START!!!
<1> odin mode.. do file mapping..
<1> e - unknown file - "I5700XEIL3_Bootloader/"
<1> e - unknown file - "I5700XEIL3_Bootloader/boot.bin"
<1> e - unknown file - ""
<1> e - unknown file - " åÁãÿÁãÿÁã°!Ÿåá €å¨Ÿå€å¤Ÿå€å Ÿå€å"
<1> e - unknown file - "i5700XEIL3-Phone/"
<1> e - unknown file - "i5700XEIL3-Phone/modem.bin"
<1> e - unknown file - "ÀÂá0ƒá"
<1> e - unknown file - "„@ „@!€"
<1> e - unknown file - "ÿ/á`4€p#  ãÀ ã"
<1> e - unknown file - "`"
<1> e - unknown file - "  ¤Ÿ”Ÿ®þÿ‡ˆàåDQã""
<1> e - unknown file - "•/‚âP6å‚ç"
<1> check download environment.
<1> e - big partition size!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je een printscreen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:51:
Nu draai je Android 1.5, dat wordt straks als het goed is Android 2.0. Je kunt Android 1.6 (Donut) is uit en Android 2.0 Eclair verschijnt eens doorlezen om te kijken wat de verbeteringen aan het besturingssysteem zijn.
Ik snap hoe het werkt, maar ik vraag me enkel af, is de firmware die samsung-firmwar postte android 2.0 of een tussentijdse update. Als het een update is, wat betekent dat inhoudelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is gewoon een tussen firmware.
Grotere updates voor de galaxy lite komen pas in 2010.

Maar doordat je de nieuwste firmware erop zet blijft je toestel up to date...
Alleen voor de nieuwe Android 1.6 en 2.0 is er nog geen officiele firmware uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang ze de broncode niet meegeven, zou ik uitkijken wat je op je mobiel zet. Ze kunnen als het een binary is al je mails/wachtwoorden/sites/contacten opvragen, je camera/mic aanzetten of een botnet creeeren.

Op T.net/pricewatch staat trouwens dat android 1.6 erop staat, dit klopt zeker niet?

@hieronder: "wijzigingen voor dit product zijn doorgegeven aan de Tweakers.net-crew."

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2009 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 14:58:
Zolang ze de broncode niet meegeven, zou ik uitkijken wat je op je mobiel zet. Ze kunnen als het een binary is al je mails/wachtwoorden/sites/contacten opvragen, je camera/mic aanzetten of een botnet creeeren.

Op T.net/pricewatch staat trouwens dat android 1.6 erop staat, dit klopt zeker niet?
Nee, het is echt 1.5... mss goed om dat even te melden aan de pricewatch mensjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon ''tussenfirmware'' dus. Maar voordat je die gaat installeren, wat is er nieuw of verbeterd in die firmware. Die vraag lijkt nogal ontweken te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik zou het je graag willen vertellen maar ik heb al anderhalve week geen i5700 meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
Afbeeldingslocatie: http://img339.imageshack.us/img339/914/foutmelding.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt de USB drivers ook geinstalleerd?
http://www.mediafire.com/?nj22mzyky1n

Ik neem trouwens aan dat je je toestel wel in download modus heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
uiteraard, als ik bv deze : I5700XEIJ4 erop los laat, dan doet ie het wel, alleen mis ik mijn APN instellingen.
zit wat fout in de firmware denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus de je firmware is nu I5700XEIJ4 alleen je APN instellingen zijn weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
klopt, want ik kreeg de spica niet meer opgestart omdat ie al wat data naar de telefoon geschreven had, dus zat ik met een gebrickte spica
Nu heb ik dus die andere firmware erop gezet dus ben allang blij dat de telefoon het weer doet, maar ik wil graag die nieuwe erop hebben :)

[ Voor 21% gewijzigd door mregeling op 29-12-2009 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aha oke ik heb dit als eens vaker gelezen in het I7500 topic...

Ik zal de vraag van de nieuwe firmware even op een russische forum stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mregeling2005 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 15:38:
klopt, want ik kreeg de spica niet meer opgestart omdat ie al wat data naar de telefoon geschreven had, dus zat ik met een gebrickte spica
Nu heb ik dus die andere firmware erop gezet dus ben allang blij dat de telefoon het weer doet, maar ik wil graag die nieuwe erop hebben :)
Als ik dit zo hoor hou ik het voortaan wel bij OTA updates van samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zijn officiele firmwares van samsung...

Alleen Samsung is niet zoals Nokia die alles online gooit op hun mobile update service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 15:48:
Dit zijn officiele firmwares van samsung...

Alleen Samsung is niet zoals Nokia die alles online gooit op hun mobile update service.
Dat snap ik, maar ik neem aan dat de grote updates wel OTA gaan. Dus voor deze dingen (Ik weet overigens nogsteeds niets over de inhoud van de update) ga ik niet de kans lopen om een spica te bricken.
Verder moet ik nog wel zeggen dat mijn wantrouwen wegens jou nu compleet ongegrond blijkt te zijn. Mijn excuses. (but you can never be too sure ;) )
Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.